Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Onderhandelingen Ziyech en sc Heerenveen gestaakt

Laatste update:

De onderhandelingen tussen Hakim Ziyech en sc Heerenveen over een nieuw contract zijn gestaakt. Dat brengt Nakhli Mondial, het managementbureau dat Ziyech zakelijk bijstaat, vrijdag naar buiten. De laatste tijd werd reeds duidelijk dat de onderhandelingen tussen de aanvaller en diens club stroef verliepen. Inmiddels zijn ze stilgelegd.

/

SC Heerenveen deed Ziyech een aanbieding om bij te tekenen, maar kreeg ‘nee’ als antwoord. Ook een nieuwe poging strandde en inmiddels wordt er niet meer doorgepraat. “Hakim heeft absoluut en altijd de intentie gehad om zijn aflopende verbintenis bij de club onder de juiste voorwaarden te verlengen”, stelt Nakhli Mondial in een reactie. “Dit is echter niet gelukt. Heerenveen heeft vervolgens aangegeven de optie in zijn contract te gaan lichten en hem de aankomende transferwindow te willen verkopen.”

De zaakwaarnemers van de twintigjarige Ziyech stellen dat de ontwikkelingen op de markt nu ‘rustig’ bekeken worden. Er is volop belangstelling voor de aanvaller vanuit zowel de Eredivisie als het buitenland. De gepaste mogelijkheden worden nu in kaart gebracht, stelt men. Het heeft er dan ook alle schijn van dat Ziyech in de zomermaanden van club verandert. De Leeuwarder Courant stelde donderdag dat Ziyech ‘nee’ zei tegen een voorstel waarin hij 150.000 euro per seizoen kon verdienen.

Ook een tweede aanbod, dat hem een van de beste verdienende spelers binnen de selectie zou maken, werd geweigerd. Zodoende blijft het huidige contract van de speler leidend en kan de club niet meer doen dan een optie lichten waardoor Ziyech tot medio 2015 wordt gebonden. Als Ziyech bij zijn standpunt blijft, lijkt het erop dat de Friese club het beste over kan gaan tot verkoop in de zomer.

Hakim Ziyech doet er goed aan in de zomer te vertrekken bij sc Heerenveen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Verkeerde keus Ziyech. Zo goed is hij nog niet. De toekomst gaat het uitwijzen maar ik ben bang voor een Maher gevalletje. Jammer

7 maart 2014 om 20:57

Nog een jaartje bij Heerenveen spelen en dan transfervrij naar een Nederlandse topclub lijkt mij wel reëel. Maher is een geval apart.

7 maart 2014 om 20:59

@ Dumbell,

Voor Hakim Ziyech en de club die hem dan wilt hebben, is het reëel, maar voor SC Heerenveen niet. Die zullen hem in de zomer willen verkopen, zodat ze ook wat binnenkrijgen.

In principe, vind ik, Ziyech wel een goede speler voor Ajax, maar aan de andere kant: als je Lerin Duarte op het middenveld neerzet en hem het vertrouwen geeft, dan weet ik zeker dat hij goed zal presteren en ik denk precies hetzelfde bij Thulani Serero.

En dan zullen er nu wel reacties komen van 'maar Duarte is niet goed genoeg voor Ajax' of 'hij is geen Ajax-speler' en die zullen Johan Derksen dan napraten, maar in mijn ogen is Duarte gewoon een goede speler.

Alleen doordat Frank de Boer hem op linksback liet spelen, wat ik overigens een domme zet vond/vind van de Boer, is Duarte volgens Derksen geen Ajax-speler.

Duarte is ook totaal geen back: hij mist echt snelheid, hij mist de drive om naar voren te gaan, die een back wel heeft en hij is verdedigend niet best.

Als je Duarte gewoon op het middenveld zet of eventueel in de aanval, in een soort Lasse Schöne-rol, dan weet ik zeker dat het beter zal lopen.

Maar even terug naar dit topic: doordat ik in Duarte gewoon een middenvelder zie die net als Ziyech zowel op het middenveld als de flanken kan spelen, is Ziyech bij Ajax niet nodig, ook al zei ik een tijdje geleden van wel.

Aan de andere kant kan hij ook wel naar Ajax komen, voor bijvoorbeeld een roulatiesysteem, want stel dat Ajax Champions League of Europa League, Knvb Beker en in de Eredivisie zal spelen, dan kan je een roulatiesysteem tussen Davy Klaassen, Hakim Ziyech, Thulani Serero en Lerin Duarte houden op het middenveld.

Op de flanken kan je dan volgend seizoen bijvoorbeeld ook rouleren tussen Ricardo Kishna, Viktor Fischer, Lasse Schöne en Hakim Ziyech (ik ga er niet vanuit dat Bojan Krkić zal blijven en echt erg, vind ik, dat niet).

7 maart 2014 om 21:04

Natuurlijk wil Heerenveen dat niet, maar er zijn wel 2 partijen die moeten instemmen met een transfer. Ik denk niet dat Heerenveen Ziyech er naast zou zetten als hij niet weggaat of bijtekent.

7 maart 2014 om 21:28

Dit topic gaat over ziyech. Niet over jouw favoriete opstelling van ajax.

7 maart 2014 om 21:35

Goede stuk Rochester! Persoonlijk hoop ik dat Ziyech naar Ajax komt. Ik vind namelijk dat Serero niet de potentie heeft omdat Ajax echt naar een hoger plan te tillen, en Ziyech dicht ik meer talent toe dan Serero. Daarnaast is Duarte vooral een versterking in de breedte, maar ook geen speler die ooit nog hoger komt te spelen als Ajax.

Ik heb overigens geen idee of Ajax serieuze interesse heeft in hem, en of hij interesse heeft in Ajax.

7 maart 2014 om 21:51

@ Suc6magnet,

Weet ik, haha. Maar ik heb het over Hakim Ziyech zelf en SC Heerenveen en over de consequenties voor Lerin Duarte en Thulani Serero als Hakim Ziyech naar Ajax komt.

En als Ziyech naar Ajax komt, dan zal of Serero op de bank terecht komen, of hij moet hopen dat Ziyech of Klaassen niet goed speelt, maar dan heb je Duarte ook nog.

Maar aangezien Duarte ook eventueel op de flanken kan spelen en, volgens Frank de Boer, op linksback kan spelen, komt er weer een plaats vrij voor misschien Ziyech.

Dus het gaat meer over de consequenties voor Duarte en Ziyech, want als Ziyech naar Ajax gaat, dan is Duarte een van de directe concurrenten voor Ziyech.

7 maart 2014 om 22:43

Ja. En als hij naar PSV gaat?

7 maart 2014 om 23:06

@ Suc6magnet,

Dan zou ik daar niet zo kapot van zijn, want zoals ik al eerder aangaf: bij Ajax is hij niet echt nodig.

Siem de Jong zal dan waarschijnlijk in de zomer vertrekken bij Ajax, maar dan hou je als aanvallende middenvelders Lerin Duarte, Thulani Serero, Davy Klaassen en eventueel Lasse Schöne over.

Verder wil ik Dejan Meleg en Lucas Andersen, die eventueel ook als aanvallende middenvelders kunnen spelen, ook wat vaker in het eerste elftal van Ajax zien spelen.

Als flankspelers heb je dan Dejan Meleg, Lucas Andersen, Viktor Fischer, Lesley de Sa, Ricardo Kishna en eventueel Lerin Duarte en Lasse Schöne.

7 maart 2014 om 23:24

Rochester toch... Duarte is gewoon niet goed genoeg voor Ajax en ook geen Ajax speler. Ik kijk eigenlijk nooit VI, jij denkt dat iedereen die een verkeerde mening (volgens jou) heeft over Duarte, Derksen napraat. Je kunt tegenwoordig geen eigen mening hebben en je bent een 'Derksen-naprater'. Duarte is gewoon technisch vrij aardig maar mist inzicht, fysiek en handelingssnelheid. Daar van hebben we er in Nederland nog 20 van rondlopen om het zo maar even te zeggen.

7 maart 2014 om 23:58

Ziyech die transfervrij gaat vertrekken of tegen een kleine vergoeding, Ajax is geintreseerd dus waarom mag hij dat er niet bij betrekken?
Wil je een wit voetje halen?

7 maart 2014 om 21:08

Gewoon halen joh! Zal geen enorm salaris hebben die jongen. Lijkt mij een prettige gozer in de selectie, en kan lekker gaan concurreren met Serero en Duarte. En wellicht een goede back-up/optie voor de linksbuiten positie. En back-up voor de spitspositie. Zou ie denk ik ook aardig in kunnen vullen, in een soort 'valse spits' vorm.

We moeten ook niet vergeten dat we ook volgend jaar gewoon weer mee doen om de Eredivisie, Beker en CL. Brede selectie is vereist nummer 1. Die (brede) selectie moet natuurlijk wel kwaliteit hebben. Dat heeft deze man zeker. Iedereen ziet dat dit een toegevoegde waarde voor Ajax1 kan worden/zijn, net zoals Richairo Zivkovic.

Transfervrij; zeker halen!

7 maart 2014 om 21:22

Goede voetballer zie hem graag naar ons aller ajax komen

7 maart 2014 om 21:11

Hoezo verkeerde keus ziyech? Als ie een stap naar biven kan maken, bij ajax verdient ie zo 4,5 ton als aankoop en hij is 20 zonder grote transfersom dus hij hoeft er niet direct te stasn. Hij redeneert: wat ben ik minder dan duarte, serero of andersen. Hij probeert het gewoon.
En maher is ook nog lang niet mislukt. Sulejmani heeft 5 jaar de kans gehad.

8 maart 2014 om 00:00

4,5 ton, hij verdiend nu minder dan 1,5 ton bij Heerenveen.
3 ton er bij is wel meteen heel veel.
met 3 ton beginnen en bij een verlenging er nog eens 3 ton bij doen.

7 maart 2014 om 21:40

Het ziet er naar uit dat hij Heerenveen gaat verlaten en gelijk word er gezegd dat hij niet zo goed is e.d. Uhum, yeah right

7 maart 2014 om 22:05

Ach jonkie, kijk de wedstrijden maar van sc-Heerenveen en dan oordeel je wel anders. Speelt veel wedstrijden waarin je hem niet ziet en speelt soms westrijden waarvan je denkt: Dit is echt geweldig. Jullie onthouden de geweldige wedstrijden maar wij als supporters zien elke wedstrijd en dan oordeel je wel anders. Ken de feiten!

7 maart 2014 om 22:20

Noem mij eens een speler dan van zijn leeftijd, op de nederlandse velden, die wekelijks uitblinkt dan?

7 maart 2014 om 22:10

is dat nieuw een gevalletje Maher ???!!!! wat heeft die jongen fout gedaan.... 2 jaar AZ en dan een overstap naar een Topclub waar hij nog een contract heeft voor 4 jaar.....

7 maart 2014 om 22:15

Hoezo gevalletje Maher? Ik wist niet dat die jongen al was afgeschreven? Dat geldt ook voor Ziech. Misschien is het te vroeg, maar de situatie is niet anders. Ik begrijp het wel, als er zoveel belangstelling is en je komt er niet uit met Heerenveen, dan is dit de enige mogelijkheid. de toekomst moet uitwijzen of het de goede is.

7 maart 2014 om 23:11

Is leuke speler voor az

7 maart 2014 om 23:26

Verkeerde keus? Als er serieus 150.000 is geboden dan maakt Heerenveen een verkeerde keus. Dat is de helft van het gemiddelde loon in de competitie. Heel slecht voorstel voor misschien wel de revelatie van dit seizoen. Ik ga er gemakshalve maar vanuit dat hij nu minder dan een top p/ jaar verdient? Dar zal de transferprijs enorm gaan drukken. Die is voor max. twee mln weg.

Als er een geen mooie club uit het buitenland voor hem komt denk ik dat de stap Ajax het beste is. Aangezien PSV Maher en Wijnaldum heeft, en Twente Gutierrez en Promes speelt soms ook op het middenveld toch? Feyenoord zou ook nog kunnen maar ik denk dat die qua salaris wel wat onder zullen doen.

7 maart 2014 om 20:56

Hoop dat AZ een kansje gaat wagen.. Ze kunnen niet voor altijd op hun geld blijven zitten..

7 maart 2014 om 21:02

AZ is niet per se een stap vooruit, een hele kleine stap dan. Vooral met de interesse van Ajax zie ik hem echt niet zo een kleine stap maken.

7 maart 2014 om 21:28

AZ speelt meestal wel Europees voetbal en komt nog redelijk ver. Heerenveen zie je zelden in Europa.

8 maart 2014 om 14:26

Daarnaast denk ik dat ze bij AZ wat meer betalen, maar dat is slechts mijn gedachte.

7 maart 2014 om 22:15

eerst kijken wat er gaat gebeuren op het middenveld maar met Vilhena heb je ook een geweldige nummer 10. Mischien Ziyech op de flanken het is ons eerder gelukt clubs zoals Vitesse en Ajax af te troeven met spelers. BV Janmaat en Vormer

Zou hem niet meer halen nu als Ajax of andere geïnteresseerde club zijnde. Je kan nu al zien welke kant dit opgaat. Zou er toch moe van worden als club zijnde.

7 maart 2014 om 21:03

inderdaad, het is jammer dat zijn zaakwaarnemer het een beetje hoog in de bol heeft zitten en die jongen niet even terug naar de werkelijkheid brengt en gewoon zegt, we doen er 2 jaar bij met een mooi salaris en kijken volgend jaar naar een transfer.

jongen wordt gewoon gek gemaakt met toekomst plannen door zijn zaakwaarnemer, even naar ajax daar een paar jaartjes spelen en dan Arsenal ofzo.

7 maart 2014 om 21:17

Hoezo? Hij heeft toch gewoon bewezen dat hij het waard is. Waarzom zou hij minder moeten verdienen dan gasten in de selectie nauwelijks zo goed zijn als hij. Hij doet verder niemand kwaad. Als Heerenveen geen zin heeft om zoveel te betalen dan verkopen ze hem lekker.

7 maart 2014 om 21:38

Na één seizoen al bewezen dat hij een top salaris waard is? Totale waanzin! Die gozer is 20 jaar en heeft op één seizoen na nog helemaal niets bewezen. Bescheidenheid siert de mens. Je doet net alsof 150.000 niets is.....

7 maart 2014 om 21:49

Ik weet niet of je het door hebt maar zo gaan die dingen in de voetbal wereld. Hier in Nederland is het niet eens zo erg. Ga eens in engeland kijken wat die talentjes daar verdienen. Het zegt verder niks over hun mentaliteit wat wat florid43 hier boven suggereert.

7 maart 2014 om 23:17

150.000 is nu nog een mooi salaris voor hem, maar wij weten allemaal niet hoe lang hij daarvoor moest tekenen.

In principe niet nodig bij Ajax.
Middenvelders zat....

Mocht hij komen dan dient er zeker afscheid genomen te worden van enkele middenvelders...

7 maart 2014 om 20:59

DeJong zal vertrekken, Poulsen heeft hier weinig meer te zoeken... wat betreft de rest schat ik Ziyech beter in.

7 maart 2014 om 21:02

Ziyech is niet beter dan Schone, maar Ziyech gaat vooral creativiteit en klasse brengen. Iets dat we dit seizoen heel erg missen.

7 maart 2014 om 21:16

Ja..... op beide posities heeft Ziyech niks te zoeken.
Hij moet centraal op het midden spelen vanuit de vrije rol, actie mogen maken maar ook mee terug zakken.

Ben erg benieuwd, gun hem zeker een plek in het team van Ajax.
Zal ook zeker van waarde kunnen zijn, vraag is alleen of het ook echt Meerwaarde is.

7 maart 2014 om 21:40

De Jong en Poulsen gaan bijna zeker wel weg en Bojan denk ik eigenlijk ook wel.

In dat geval vind ik Ziyech en Zivkovic welkome versterkingen voor Ajax. Misschien niet gelijk klaar voor de basis, maar wel op redelijk korte termijn denk ik zelf. Daarnaast zullen ze relatief gezien allebei waarschijnlijk niet super veel kosten. Hierdoor krijgt Ajax wel een kwaliteitsinjectie, maar kan het toch vasthouden aan het ingezette beleid.

Mja maar ik vind alle topclubs nu al sterk middenveld hebben.
Beste denk ik bij Ajax en Serero of Poulsen eruit spelen.

Feyenoord zou een poging kunnen wagen als hij volgend jaar nog bij Heerenveen speelt. Ziyech is wel een speler waar je een team omheen kan bouwen. Zou een uitstekende transfervrije speler zijn.

7 maart 2014 om 21:07

Ja alleen kan Ziyech naar wat betere clubs die ook wat meer salaris betalen.

7 maart 2014 om 23:44

Een betere club zou best kunnen ja. Qua salaris weet ik het niet hoor. Als hij van plan is in NL te blijven dan scheelt het niet zoveel denk ik. Clubs als Ajax, Feyenoord, Twente en PSV kunnen nagenoeg hetzelfde bieden. Dan is natuurlijk aan de speler zelf om de club te kiezen. Persoonlijk denk ik dat Ajax zijn voorkeur heeft.

8 maart 2014 om 00:17

Denk dat Feyenoord niet 800.000 voor een Ziyech gaan betalen.

8 maart 2014 om 12:01

Tegen die tijd zijn er weinig spelers over van de huidige selectie denk ik. Bmi, Janmaat, Clasie, Pelle, de Vrij, Immers en Mathijsen zullen allemaal verkocht zijn. Dan heb je Kongolo, Mulder, Boetius en Vilhena als 'ervaren' spelers en de rest moet je opvullen met talenten en gerichte aankopen. Als je de toppers 1 miljoen geeft dan kan je Ziyech, als hij zich zo door ontwikkelt, 800.000 geven. Het gaat dus niet om het volgend seizoen, maar om het seizoen daarop.

Toch absurd hoor. Waarschijnlijk heeft het tweede bod tegen de 300.000 Euro op jaarbasis gelegen. Gigantisch mooi bedrag als jongeling van 20 jaar. Maar goed, ik denk dat Ziyech met zijn hoofd naar een andere club wil.

Zal wel gaan tussen Feyenoord, PSV en Ajax. Al hoop ik als Ajacied natuurlijk dat hij naar Amsterdam komt

7 maart 2014 om 21:40

Als je eerst 150k bied en dan opeens 300k ben je niet geloofwaardig als club.

7 maart 2014 om 21:49

Het eerste bod was 150.000 euro, dan lijkt het mij vrij sterk dat het tweede bod een verdubbeling van het eerste is... Het is mogelijk, maar waar haal je die 300.000 euro vandaan dan?

' Er werd €150.000 per seizoen geboden, dit is erg weinig voor je belangrijkste voetballer van je team '
' Er werd ook een 2e bod gedaan, ik ben benieuwd wat daar van de hoogte is geweest '

Het hoeft niet per definitie een slechte keuze te zijn! Of Heerenveen verkoopt hem van de zomer of hij vertrekt uiteindelijk transfervrij.
Wel hoop ik dat hij niet naar Ajax gaat, die kopen als het even kan altijd de beste talenten van competitie genoten weg als ze ook maar even presteren.. ( zo werden Zivkovic, Ziyech, Hupperts enz. al in verband gebracht met hun, en hebben er in het verleden veel van 'z'n' transfers plaatsgevonden )
Ik hoop dat Ziyech lekker naar Vitesse of Feyenoord gaat, daar kan die laten zien dat hij ook daar kan presteren, het elftal op sleeptouw nemen en na 2/2,5 jaar een mooie transfer naar Duitsland of Engeland afdwingen dat zou de perfecte route zijn, ik hoop dat zijn management ( Nakhli Mondial ) hem dus die richting op stuurt. Feyenoord zou overigens echt wel een goed salaris bieden , en hij heeft alles in zich om publiekslieveling te worden in Rotterdam!

7 maart 2014 om 21:35

Hupperts is alleen een gerucht en hoeft van mij echt niet bij Ajax te komen hij is niet beter als een viktor sikora tom de mul of tom soetears en allemaal gefaald bij ajax.
Zivkovich word misschien als talent gehaald meer niet.
En Ziyech is ook alleen gerucht.

En dan noem je Feyenoord en Vitesse op ? feyenoord is nog dieper in de schulden omdat ze veel oud spelers hebben terug gehaald en zichzelf de schulden in werkten en Vitesse word niet voor niets chelsea genoemd.

7 maart 2014 om 22:55

@leipek.

-
Ten eerste over G. Hupperts,
Ik hoop voor zowel Guus zelf als voor Ajax dat het bij een gerucht blijft!
Voor Ajax komt hij zeker te kort en mocht hij er ooit heen gaan dan moet er eerst een tussenstap volgen, hij heeft talent.. Maar geen talent om bij een buitenlandse
topclub/middenmoot te eindigen denk ik momenteel!!
Het is wel moeilijk te zeggen waar deze jongen heen moet, 'als' Roda degradeert en Hupperts moet dan voor zijn carrière vertrekken alleen van het zuiden van Nederland naar het noorden lijkt mij niet helemaal voor de hand liggend.. Terwijl daar toch de clubs liggen waar hij in mijn ogen het beste heen kan. ( AZ, Heerenveen, Groningen )
Eventueel nog een Feyenoord, maar daar is de druk zo immens hoog en zal die de concurentie moeten aangaan met Manu ( Ik ga er vanuit dat Schaken vertrekt ) ik weet niet of hij dat (al) aankan.

-
Dan over Zivkovic,
' Jij zegt het al: Hij word meer als talent gehaald. Dat is ook zo, Zivkovic heeft nog niks gepresteerd behalve zijn 5 goals bij Groningen als invaller en een overstap komt veel te vroeg.
Daartegen zou ik, als ik morgen de krant open sla en lees 'zivkovic naar Ajax' niet raar opkijken, de geruchtenstroom is toch wel hevig en volgens mij heeft Zivkovic zelf wel oren naar een overgang.
Maar iedereen zou hem kunnen vertellen dat het enigste + punt bij Ajax is dat hij meer zal gaan verdienen, want verder zal hij natuurlijk bij Jong Ajax gaan spelen en dan kan je wat mij betreft vele malen beter lekker in je eigen omgeving blijven en een basisplaats veroveren bij FC Groningen.

-
Ziyech, is vooralsnog 'slechts' een gerucht, maar hij word zeker gevolgd door Ajax en nu hij zijn contractonderhandeling stop heeft gezet is het een kwestie van tijd voordat clubs zich gaan melden geloof me.

-
En dan Feyenoord en Vitesse:
* Feyenoord, heeft zijn schuld bijna weg er gaan 5/6 spelers waarschijnlijk weg na dit seizoen daar komt heel veel geld voor terug. Waarvan waarschijnlijk wel een klein deel opnieuw geïnvesteerd kan worden ( Pelle werd overigens ook gewoon voor 3,5 miljoen gekocht!! )
Ik weet niet welke oud spelers zij terug hebben gehaald waardoor zij in de schulden zijn? Of praat je nou over het seizoen dat Gert Jan Verbeek nog voor de groep stond?!

* En tot slot Vitesse noemen ze Chelsea omdat er sterke banden zijn en er zijn zeker veel Chelsea 'afdankertjes' daar. Echter koopt en lijdt Vitesse ook zelf spelers (op) waarvan de bedoeling is dat zij die na 2/3 jaar weer met winst doorverkopen!! De eerste voorbeelden daarvan waren Buttner, van Ginkel en Bony! En ook nu lopen daar weer spelers rond! Ziyech zou perfect bij een van die twee clubs passen en Vitesse is qua financiën in het voordeel

Armateuros weg schaken weg goossens weg immers staat ook open voor vertrek
Ik zou hem daarom heel graag bij ons willen zien
Leuke creatieve speler

7 maart 2014 om 22:56

Klopt! Ons Feyenoord met Ziyech zou prachtig zijn!

7 maart 2014 om 23:44

Ik doe een gokje: met "ons" bedoelt voetbalgekje misschien Feyenoord?

8 maart 2014 om 13:06

Euhmmm ja hahaha
Had al aangenomen dat met de vertrekkende spelers iedereen het in de gaten had dat ik Feyenoord bedoelde ;-)

Hij had beter nog even kunnen bijtekenen. Hij is nog maar 20 en ziet ietsje te snel het licht. En tuurlijk zit die zaakwaarnemer erachter. Heerenveen had natuurlijk een anderhalf jaar eerder al moeten verlengen. En als 20 jarig jochie dan al met zulke eisen komen is natuurlijk schandalig. Weinig verstand.

Nou AZ, sla je slag. Ik roep het al tijden, maar toch...

7 maart 2014 om 21:31

Maar toch willen ze niet luisteren?

7 maart 2014 om 21:50

AZ heeft zich gemeld in de winter hoor. En toen wilde Ziyech zelf niet weg en wilde Heerenveen hem niet verkopen maar verlengen. Nu ze er (vooralsnog) niet uitkomen, kan je je weer melden ja. Voordat Ajax, PSV of Twente met hem aan de haal gaat

8 maart 2014 om 10:21

Nee, ze luisteren nooit naar mij... Ook niet toen ik zei dat Elm een drama zou worden... Maar klopt Jan, hopelijk hebben we aanstaande zomer wat meer geluk.

Bij Ajax zou hij met zijn creativiteit perfect passen naast Klaassen met zijn loopvermogen. Waarschijnlijk kunnen we hem voor een spotprijsje ophalen dus die kans moeten we niet laten gaan.

Hij zou naar AZ kunnen vooral omdat:
- Heerenveen eerder haar toppers verliest (finnboggason en Ziyech) en financieel niet compleet op de rit staat om meteen (fors) te investeren om deze te vervangen (en in de breedte sterker te worden)
- AZ juist wel haar ''toppers'' voor AZ begrippen houdt, Gouweleeuw, Ortiz, Gudelj, Steven Berghuis en Aron Johansson staan nog 3 à 4 jaar onder contract. in de zomer. Gezien AZ financieel gezond is zullen die heel erg veel moeten kosten, maar is dat geld (grotendeels) weer te investeren. Tevens zijn er nog ''opvullende'' spelers van een aardig niveau zoals Mattias Johansson, Yves de Winter, Simon Poulsen, Markus Henriksen aanwezig.

Zodra AZ van de knuppels (reijnen, Gorter, Gudmundsson, Marcellis af is) en dan 2 à 3 directe versterkingen voor de basis haalt (hupperts, Ziyech + verdediger of keeper) en dan 2 à 3 breedte spelers haalt van +/- 4-5 ton per stuk. Dan speelt AZ gewoon top 4/5 volgend jaar.

Kom maar Hakim! AZ kan je vast wel een sportief (zie verhaal hierboven) leuk verhaaltje vertellen en je meer dan 150.000 bieden. Martens verdiende 1 miljoen euro per jaar, momenteel zitten er een aantal spelers op 5-6-7 ton. Dus een ton of 4 moet wel kunnen?

7 maart 2014 om 22:41

ik denk niet dat Ziyech AZ ziet zitten. Als hij de kans krijgt om naar een mooiere club in Nederland te gaan of naar een club in het buitenland pakt hij die kans wel. Tevens vind ik de stap Heerenveen - AZ dan weer net iets te klein voor Ziyech. Hij gaat het bij Feyenoord ook wel redden denk ik. Het beste voor hem en zijn ontwikkeling zou zijn om bij Heerenveen te blijven, maar helaas.

8 maart 2014 om 07:47

Ligt eraan hoe jij het allemaal bekijkt. Spelen bij Az, betekent bijna dat je gegarandeerd op 3 fronten actief bent. En alles wel serieus neemt, bij de topclubs is het maar de vraag.

Maar ik was hem bijna uit het oog verloren, maar heb liever dat Az voor Ali.m gaat. Vele malen goedkoper, een product uit de Az school en schandalig aan de kant gezet door Verbeek. Presteert al weken goed bij W2, en de schakel die wij missen.
Ziyech is leuk, maar Az moet dat soort prijzen niet gaan neerleggen.

8 maart 2014 om 10:23

Messaoud terug halen? Geen kans denk ik zomaar. Die zit bij Willem II goed op zijn plaats, en gelijk heeft hij. AZ heeft hem onder Verbeek schandalig behandeld.

AZ gaat hem zeker (proberen) halen deze zomer, het middenveld kan wel een paar goeie frisse spelers gebruiken
Denk echter dat er een lange rij met clubs uit binnen- en buitenland klaarstaan voor hem

7 maart 2014 om 22:02

Past niet bij ajax. Aangezien de trainer niet overweg kan met dit soort jongetjes met een bepaalde attidude.

7 maart 2014 om 22:14

Heeft Ziyech een attitude dan?
Heb ik nooit iets van gezien

7 maart 2014 om 22:29

Nee kishna heeft dat ook niet?

8 maart 2014 om 10:23

Hij heeft het over typetjes á la El Hamdaoui

Zijn eerste en voorlopig laatste leuke seizoen? Jammer voor Heerenveen dat zo'n speler na één leuk seizoen meteen vertrekt.

7 maart 2014 om 22:38

Tja, zonder hem had Heerenveen wellicht een paar plekken lager gestaan nu. Ben benieuwd wat er met Heerenveen volgend seizoen gaat gebeuren, de 2 belangrijkste spelers, Finn en Zyech gaan Heerenveen nu verlaten. Je zal nog wel een flinke som geld krijgen en ik denk wel dat Heerenveen de juiste vervangers haalt, maar volgend seizoen gaat toch erg lastig worden. Er komt natuurlijk ook een nieuwe trainer. Ik denk niet gelijk dat ze gaan degraderen hoor, maar het linkerrijtje kan wel eens lastig gaan worden...

7 maart 2014 om 23:23

En zonder Heerenveen had ziyech nog geen minuut gespeeld in de eredivisie.

Erg jammer. Had hem graag langer bij Heerenveen gezien, maar helaas. Hopelijk vindt hij een mooie club in het buitenland, maar als hij naar Feyenoord zou gaan zou ik het hem ook nog wel kunnen vergeven.

Heerenveen had hem al eerder een nieuw contract moeten geven en nu zijn ze te laat want zyech heeft alleen nog maar oog voor t grote geld! En dit zegt ook wel wat over de speler zelf want club liefde heeft ie dus niet. En dat waar hij 10 jaar bij heerenveen in de opleiding heeft gezeten! Waardeloze instelling! !!!!

Als je bedenkt dat de directie van Heerenveen een dikke maand terug zo achterlijk was om een bod van 10 (!) miljoen op een zeer beperkte voetballer als Finnbogason te negeren , wat moeten ze dan wel niet voor een drie keer betere speler als Hakim Ziyech gaan vragen...

Dat zullen hele stroeve onderhandelingen worden de komende zomer!

Don't get me wrong maar 150.000 per seizoen voor een jongen met dit talent is een lachertje. Natuurlijk moet hij het een tweede seizoen laten zien, maar 150.000 per jaar is echt heel weinig voor een voetballer die zoveel clubs willen hebben.

Wat zou Zyech een aanwinst voor Ajax zijn. Kom maar op!
Die jongen is in alle opzichten veel doeltreffender dan bijvoorbeeld een Serero

7 maart 2014 om 23:46

Ik zie Feyenoord stunten en Ziyech stiekem binnen te slepen. Daar kan hij op 10 spelen en hangend vanaf rechts met zijn sterke linker. Maar omdat ik denk dat Ajax nooit concreet gaat worden zie ik twente ook wel toeslaan als vervanger van Dusan Tadic. Als hij nog 1 jaar bij Heerenveen blijft zou hij bij een club blijven die niet voetballen. Bouwen nooit op, veel lange ballen dus en weinig baltempo. Dan zie je hem vaak niet tijdens wedstrijden.

8 maart 2014 om 10:24

Ik zie Feyenoord het geld niet ophoesten voor Ziyech

Ik hoop voor hem niet dat hij de verkeerde keuze maakt. Ik ben voor PSV, en ik vind niet dat wij hem momenteel nodig hebben. Nu moet hij gewoon bij tekenen en niet dezelfde fout gaan maken als Assaidi.

Rot ook maar op dan! Wat een verschrikking al deze jonge spelers die zo vroeg alleen maar aan eeen stap hogerop denken. Hveen heeft tien jaar geïnvesteerd in deze jongen en na een jaartje wil hij de club zo snel mogelijk verlaten1

8 maart 2014 om 02:40

Misschien moet heerenveen dan maar een salaris bied waaruit spreekt dat ze hem willen hebben. Deze jongen kan schermen met gigantisch veel interesse en dan is het eerste voorstel 150.000. Ik kan me best voorstellen dat je je dan niet gewaardeerd voelt en je je geluk elders wil beproeven.

Jammer, hij moest bij Heerenveen blijven. Als hij nog een seizoen meer dan 5 goals en 8 assists maakt mag hij weg. Nu moet hij naar Feyenoord of AZ

Die is allang benaderd door een club achter Heerenveen om denk ik.

8 maart 2014 om 07:50

Az heeft zich afgelopen winter sowieso gemeld, voor de rest is het alleen maar speculeren welke clubs. Maar dat dit een spelletje is, is wel duidelijk.

3 of 4 jaar bijtekenen voor 150000 per jaar bruto??? En dan de hoofdprijs vragen bij een transfer ? Terecht Ziyech

AZ is toch de club die de laatste 5 jaren de meeste Europese punten heeft binnen gehaald. De club speelt zogoed als bijna elk seizoen Europees en komen vaak heel ver.
Dit seizoen zitten ze weer bij de beste 16 in de EL en twee seizoenen geleden onder Verbeek deden ze ook nog heel lang mee voor de titel, beker en EL.
Sinds de komst van Adriaanse is AZ samen met Twente eigenlijk de club geweest die het Ajax en PSV lastig heeft gemaakt, de laatste jaren is Feijenoord er weer wat bij gekomen maar die doen het slecht Europees en Vitesse laat dit seizoen dan eindelijk iets zien.
AZ is voor Nederlandse begrippen dan ook best een goede club waar je als talent in de kijker kan spelen en die voor Ziyech heel interessant kan zijn, zeker als daar grote talenten als Gudelj, Gouweleeuw, Ortiz, Johannsson, Viergever, Berghuis, etc. rondlopen. Als Dickie zijn zin krijgt en AZ kan weer wat uitgeven nu het weer kan naar de DSB debacle (altijd te moeten verkopen) kan AZ gewoon weer meedoen. Niet voor niets zien grote trainers als van Gaal, Adriaanse, Advocaat altijd grote uitdagingen bij een club als AZ. Daar liggen de mogeijkheden, zit een goede organisatie, hebben de talenten en is de druk niet zo hoog als bij de traditionele topclubs kortom een ideaal werkklimaat en daarom altijd interessant voor grote talenten en toptrainers.

150000 per seizoen en dan 4 jaar tekenen , gaat 52 % naar de belasting en als er een mooie club komt dan vraagt Heerenveen de jackpot ....

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren