Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Suárez maakte twee fouten in carrière: ‘De eerste toen ik bij Ajax speelde’

Laatste update:
/

Luis Suárez is bezig aan een mooie loopbaan in de voetballerij. De aanvaller verliet Nacional voor FC Groningen en na een seizoen stapte hij over naar Ajax. Via de club uit Amsterdam kwam hij terecht bij Liverpool, waar hij tot een van de beste spelers van de Premier League is uitgegroeid. Toch was het niet alleen maar hosanna in de loopbaan van de Uruguyaan.

Suarez heeft naar eigen zeggen twee fouten gemaakt in zijn loopbaan. “De eerste maakte ik toen ik bij Ajax speelde en een opponent beet”, doelt de aanvaller op het bijtincident met toenmalig PSV’er Otman Bakkal. “De tweede fout was het bijten van Branislav Ivanovic.” Het leverde Suárez in beide gevallen fikse schorsingen op. "Ik heb sorry gezegd en dat was het, einde verhaal.”

Suárez kwam echter vaker negatief in het nieuws. Hij werd beschuldigd van het racistisch bejegenen van Patrice Evra van Manchester United. "Ik werd veroordeeld zonder dat er bewijs was", blikt de aanvaller terug. "Ik was toen verdrietig, maar nu ben ik weer blij. Tegenwoordig kunnen de mensen in Engeland niet meer over mij praten, want ik doe niks meer verkeerd."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

geniaal en gek ligt dicht bij elkaar. zijn voetbalkwaliteiten staan natuurlijk buiten kijf

13 februari 2014 om 10:48

Inderdaad. Het probleem is dat bij sommige spelers de gekheid voor het gemak over het hoofd wordt gezien en bij andere niet. En dat is jammer.

Er is genoeg mis met Ibrahimovic. Hij trapt medespelers op de training, haalt uit naar alles en iedereen bij Barca. Maar over het algemeen spreekt niemand een kwaad woord over hem. Alleen zijn geweldige goals en 'geniale' uitspraken worden uitgelicht.

Suarez laat de meest fantastische dingen zien, al jarenlang. Maar het blijft toch altijd gaan over dat bijten. Het was natuurlijk niet niets, maar het wordt wel erg overdreven. Het is gebeurd, hij is gestraft (van sommige voetballers kun je dat niet eens zeggen), dus laat het gaan, zou je zeggen.

Men mag zeggen wat men wil over deze man, maar het is en blijft een van de beste voetallers van de wereld.

13 februari 2014 om 11:12

Ik ben het helemaal met je eens. Goed gezegd!

13 februari 2014 om 12:22

Volkomen gelijk!

Wat denk je van Busquets dan, die gozer speelt constant zeer goed maar hij wordt alleen herrineert aan zn avond tegen Inter(peek-a-boo moment).

En Pepe die als een gek trapte naar alles en iedereen die in zn weg stond.

Maar zulke gebeurtenissen zijn al 2 jaar voorbij en ze zijn allebei op de goede weg, maar haters zullen altijd de slechte dingen herinneren alsof het elke wedstrijd gebeurd.

13 februari 2014 om 12:22

Mss dat het duiken en overig onsportief gedrag van Suarez daar iets mee te maken heeft. Ibrahimovic maakt zich hier niet schuldig aan

13 februari 2014 om 13:35

@fan123

Ik ben het met je eens!
Maar veel mensen trekken altijd de vergelijking met Ibra het enige punt met die man is alleen dat hij een enorme gunfactor heeft.
Het is namelijke een enorme tank, een kannon de reusachtige slager.
Ibra straalt winnaarsmentaliteit uit en heeft schijt aan alles en iedereen zien en dat laat hij al een decennia zien.
Daarom kan Ibra in tegenstelling tot de meeste voetballers zoiets wel maken en bijvoorbeeld een Suarez niet.

13 februari 2014 om 14:04

Ook jij hebt gelijk in je reactie, alleen ind ik dat suarez ook winnaarsmentaliteit uitstraal, want ze zijn allemaal nerveus als ze tegen hem moeten.
Het is een speler die niet zal stoppen en er alles aan doet om te kunnen scoren.
Suarez heeft gewoon de media meer tegen zich en dat is jammer, ibra daar integen vinden ze een baas en zijn bang voor hem, denk ik. Anders kan ik het me niet verklaren, die kan alles doen in het veld en buiten het veld, ik ken iemand die vindt alles goed en mooi wat die doet en bv CR7 ook al scoort die in een wedstrijd 10x, heeft die toch kritiek tegen hem.
Ibra heeft wel heel veel kampioenschappen gewonnen, maar valt toch vaak buiten de boot als beste speler van de wereld.

13 februari 2014 om 16:22

Achja dat is bij meerdere spelers zo. Balotelli wordt ook herinnerd dmv het dart pijl incident etc. Terwijl het gewoon een goede voetballer is.

13 februari 2014 om 11:17

Mooi verwoord inderdaad. De laatste echte wereldspeler van formaat die we hebben zien spelen in de Eredivisie. Dit soort spelers gaan we echt niet meer zien in onze mickey mouse competitie.

13 februari 2014 om 11:45

Waarom niet? Het was Groningen die deze speler scoutte in Uruguay. Waarom zou dit niet weer kunnen gebeuren? De kans is klein dat er op korte termijn een 'nieuwe Suarez' voordoet, maar ik sluit het zeker niet uit.

13 februari 2014 om 12:25

Er worden altijd spelers ondekt die niet zijn opgemerkt door de grote clubs in europa, voetballen zoveel mensen, genoeg talent om ontdekt te worden, je hebt alleen soms geluk nodig om zo topper te vinden die nog nergens gescout wordt.

geweldige voetballer maar een naar mannetje .

13 februari 2014 om 10:37

Aldus de persoon die elke dag met Suarez ontbijt.

13 februari 2014 om 10:41

dus jij ziet niet dat dit een heel vervelend mannetje is ? die mensen ligt te bijten en probeert tegenstanders een kaart aan te naaien ? leef je onder een steen of zo ?

13 februari 2014 om 10:48

In het veld misschien een vervelende speler, maar daarnaast een hele fijne kerel.. 'naar mannetje' kan je zo dus niet stellen...

13 februari 2014 om 10:49

Het is echt een geweldige jongen. Echte familieman en geliefd binnen alle clubs waar hij gespeeld heeft (directie tot supporters) Dat hij over het randje gaat in de wedstrijden staat natuurlijk buiten kijf maar om hem dan direct een naar mannetje te noemen? Hadden wij in Nederland maar spelers met zijn mentaliteit. Dat heeft hem zover geschopt.

13 februari 2014 om 10:50

Volgens mensen in zijn directe omgeving is hij buiten het veld een vriendelijke, sociale man met een zachtaardig karakter. Dat hij op het veld soms domme onbezonnen dingen uithaalt, maakt hem toch niet meteen een naar mannetje? Zo kun je een groot deel van de profvoetballers wel als nare mannetjes bestempelen.

13 februari 2014 om 10:51

Een vervelend mannetje op het veld dan! Maar dan nog kan ik alleen maar genieten van hem. Misschien komt dat enerzijds omdat ik voor Ajax ben, maar zeker ook omdat ik toen die uitzending van hem bij Ivo Niehe heb gezien waar je toch ook een andere beeld krijgt van Suarez.

13 februari 2014 om 10:54

je blijft te veel hangen in het verleden iedereen kan veranderen ook Suarez ik denk dat je gewoon dingen even moet vergeten.

We zijn weer 2 jaar verder en hij heeft zich verbeterd hij heeft geleerd van zijn fouten en daarmee is het ook klaar niet blijven hangen maar hij is nog steeds naar.

Dat weet je niet hij is een geweldige voetballer en hij weet wel beter nu.

13 februari 2014 om 11:03

dus hij heeft dit seizoen nog niks uitgehaald en dus is hij verandert ? wat een onzin . niemand van ons is erbij als die thuis is dus dat kun je niet beoordelen . ik vind het een naar mannetje omdat hij eens moet stoppen met omkiepen en andere dingen die hij flikt als hij op het veld staat . ik zeg toch ook dat het een geweldige voetballer is maar toch is het een naar mannetje .

13 februari 2014 om 11:17

Ik vind jou ook een naar mannetje. Je vindt alleen je eigen mening relevant en wat anderen vinden vind je niks waard. Ook al ken ik jou niet en ook al ken ik Suarez niet, maar tussen jullie 2 vind ik jou het naarste mannetje van de klas.

Elke profvoetballer vertoont rare trekjes op het veld. Het begint al met de hele simpele dingen zoals bij een inworp. Allemaal beweren ze bij tijd en wijle, dat die inworp voor"ons" is, terwijl ze dondersgoed weten dat ze die bal zelf buiten de lijnen geschopt hebben. Dat is ook een vorm van naaien. Dus zijn nu alle voetballers nare mensen?

13 februari 2014 om 11:46

"en geliefd binnen alle clubs waar hij gespeeld heeft.."

Vergeet je niet een club? Haat is een groot woord maar de manier waarop Suarez ons verliet was ongepast en kinderachtig. De meeste mensen hier hebben geen goed woord voor hem over.

13 februari 2014 om 12:26

Ach, zo vertrok De Boer ook bij Ajax ooit. Stoppen met zeuren!

13 februari 2014 om 13:52

Men moet ook denken aan de goede dingen van toen !

Hij deed 2 hele bizarre dingen ja maar goed iedereen verdiend een 2e kans.

Thebeast4000 jou probleem is dat je altijd jou gelijk wil halen en nooit naar een ander wil luisteren veel mensen kotsen je om die reden uit misschien word het voor jou gewoon eens tijd om dat in te zien.

Verander a u b een keer je houding naar iedereen op voetbalzone het zou je namelijk ontzettend sieren.

En wat betreft Suarez hij is een geweldige voetballer die zijn hoogtepunt nog niet heeft bereikt hij kan nog veel beter worden!

13 februari 2014 om 13:54

Naast het veld een fijne kerel?
absoluut niet
Als je vanuit de spelersbus je middelvinger opsteekt naar mensen die op een rustige manier bij het stadion van de tegenstander staan heb ik heel weinig respect voor dit mannetje

13 februari 2014 om 14:10

thebeast4000, een persoon zoals jij, zal dit altijd zo zien, want die kijkt niet erder dan de neus lang is. Suarez zal altijd zo negatief in beeld blijven, zolang media en mensen als jij hem zo behandelen. En ik ben dan wel een fan van hem, maar keur die acties totaal niet goed en vindt dat de schorsingen van dat bijten terecht was. maar laten we eens het verleden in het verleden laten.

13 februari 2014 om 14:11

heb jij dit gezien dan of is een foto van

13 februari 2014 om 14:13

en alleen hij heeft een club zo verlaten, laten we toch ophouden met alles te zoeken om hem slecht in het licht te zetten, densje

13 februari 2014 om 14:18

Hij moet stoppen met omkiepen, jongen kijk jij alleen naar zijn wedstrijden, er zijn genoeg spelers die ook zwalbes en ander actie uithalen, bv balotelli is soms nog gekker dan hij en dan niet alleen in het veld maar ook buiten het veld, thebeast4000.

13 februari 2014 om 18:15

Ik heb eens even gekeken wat jij op je profiel hebt staan bij je favoriete spelers . I rest my case .

13 februari 2014 om 18:48

Ik zoek niet naar dingen. Het is gewoon een feit dat hij op een nare manier is weggegaan. Groningen verdiende dat niet en het was alles behalve netjes.

13 februari 2014 om 19:30

@jolando
Dus omdat een ander het doet accepteer jij het van Suarez?
Het zegt iets over jou.
Een persoon die een speler bijt hoort gewoon niet op een voetbalveld thuis.
En die schwalbes zijn onterend voor het voetbal/.
Ik walg van die man

14 februari 2014 om 07:52

Dan lees je toch echt verkeert, ik heb in verschillende items al weergegeven dat ik dat soort gedrag ook niet accepteerd van suarez, maar de media en de hatertjes houdt dit gewoon in het leven en andere spelers die ook verkeerde dingen doen wordt de hand boven de hoofd gehouden en mogen alles doen, bv zlatan, wat een geweldige spits is hoor.

13 februari 2014 om 16:30

Gast je gaat toch niet iemand beoordelen hoe hij in het veld is. In het veld is het gewoon een winnaar die er alles aan doet om te winnen. Daar hou ik persoonlijk heel erg van. Laat zien dat je ten koste van alles wilt winnen. Doe je dingen die niet toegestaan zijn is de scheids er wel om hem daarop te wijzen. Maar je gaat toch geen spelers beoordelen hoe ze in werkelijkheid zijn. Beetje triest.

13 februari 2014 om 18:17

gast ook bij jou heb ik eens even naar je profiel gekeken . neem jou niet serieus met die spelers .

13 februari 2014 om 21:15

Nee jou moeten we serieus nemen. Iemand die denkt dat je voetbalspelers kunt beoordelen hoe ze als mens zijn.

Gewoon de balletjes erin blijven schieten en niemand praat nog over randzaken zo gaat dat.

13 februari 2014 om 10:28

Toch vind ik het overdreven, word jij liever in je arm gebeten of een doodschop tegen je knie a la Roy Keane? Maar dat boeit mensen minder.
Logisch ook want bijten is zo dierlijk en raar in voetbal maar hij is veel wedstrijden geschorst geweest. Is toch zonde om het er nu nog iver te hebben als hij normaal doet en geweldig speelt dit seizoen?

13 februari 2014 om 10:34

Een doodschop kan ik nog inkomen, maar als je iemand tot 2x toe bijt dan ben je echt niet goed bij je hoofd. Iedereen is wel eens gefrustreerd dat je een klap of schop wilt geven, maar bijten is echt nog nooit in mij opgekomen.

13 februari 2014 om 10:50

Tekent ook de enorme drive van Suárez. En temperament speelt mee. Ik keur het absoluut niet goed, maar zolang mijn tegenstander geen enge ziektes heeft word ik liever gebeten dan dat ik een doodschop krijg, waardoor ik misschien nooit meer kan spelen.

13 februari 2014 om 10:51

@ azalkmaar2

Lees jezelf eens goed. Feitelijk zeg je dat iedereen waarbij iets op komt dat bij jou niet opkomt, niet goed bij zijn hoofd is. Maar een doodschop kan je wel inkomen?

Tendentieus noem ik dat.

13 februari 2014 om 11:20

@ado270
Ik blijf er niet over praten. Nu praat ik erover mee, maar puur om mijn mening te uiten.
Als ik over Suarez praat, dan praat ik over een professional met een ongekende drive en met een winnaars mentaliteit die ik heel graag bij andere voetballers ook had willen zien. Bovendien heeft hij buiten die mentaliteit ook een grote dosis talent.

13 februari 2014 om 13:58

Al het kwalitatief een mindere speer was geweest hadden ze hem voor het leven geschorst. Had terecht geweest

13 februari 2014 om 14:20

azalkmaar, dus als ik het goed begrijp is bijten in jou optiek erger dan een doodschop of lees ik het verkeerd

13 februari 2014 om 21:16

@catalonia

Ik heb liever iemand die een keer in mijn arm bijt dan dat iemand mijn benen of iets breek.

13 februari 2014 om 10:31

Randzaken? Hij pakt nog al eens een kaart. Sportiviteit staat niet hoog in zijn vaandel.
Verder is het een voetballer met killer instinct, overleven.

13 februari 2014 om 11:00

Denk niet dat dat opgaat. Ronaldo schiet er de ene na de andere in, maar veel hebben het toch over de randzaken bij hem.

Succes brengt veel fans met zich mee, maar ook 'haters'. Suárez is een geweldige voetballer en heeft daarom veel fans. Echter raakt hij nogal eens in opspraak in de media, waardoor hij uiteraard een makkelijk doelwit is voor mensen die niet zo gecharmeerd van hem zijn.

13 februari 2014 om 11:06

Suarez is gewoon zo'n speler die iedereen haat behalve als hij voor jouw team speelt waar hij eindeloos populair is. Net als Cantona vroeger.

13 februari 2014 om 13:15

Zelfs de perfecte schoonzoon Messi,wordt beschuldigd van Fraude.

13 februari 2014 om 19:37

maar dat is wel prive , matenaaien , schwalbes en bijten heeft met voetbal te maken .

14 februari 2014 om 01:14

@fairplay, dat heeft verder weinig met de supporters te maken, dat is de justitie die hem aanklaagt en daar zullen ze vast een reden voor hebben. Die doen namelijk niet mee aan treiterpartijtjes omdat ze toevallig een voetballer niet mogen.

En zo is het Luis!! Held!!

13 februari 2014 om 13:59

Held????
Deze man kan zich niet normaal gedragen en hoort helemaal niet op een voetbalveld thuis

13 februari 2014 om 14:29

zeg hatertje, verleden tijd is bij jou niet verleden tijd, blijf er niet in hangen, niet goed voor je bloeddruk

13 februari 2014 om 17:19

@steward toch wel typisch dat jij dat zo zegt ? je hebt als achtergrond v Gaal op je persoonlijke pagina Alsof die zich normaal weet te gedragen ? Daarbij kan Suarez fantastisch voetballen en hoort alleen daarom al op een voetbalveld thuis !

13 februari 2014 om 19:15

Hij heeft zich niet normaal gedragen nee. Maar voetballen kan hij als een van de beste. Persoonlijk heb ik niks met hem maar ja het verleden is het verleden hij is er voor gestraft.

Speelde gisteren ook weer groots.
Goed dat hij die twee fouten toegeeft en de meest kwalijke zaak zich nog steeds niet aan laat naaien.

Beste speler in Engeland volgens mij.

13 februari 2014 om 10:55

Aan laat naaien? Hallo, lees anders het rapport daarover. Denk je dat ze hem voor niets schorsen?

13 februari 2014 om 12:41

Racisme? man wat een onzin.
Hij heeft bij Groningen en bij Ajax met donkere jongens gespeeld.
Ik heb ook donkere vrienden en collega's maar zeg bv wel eens 'neger' tegen hun.
Iemand neger noemen is niet per definitie racistisch.
Het is gewoon een verbastering van negroïde.
Waar je 'he blanke' tegen iemand kan zeggen staat 'he negroide' zo dom.
uiteindelijk zijn we allemaal van vlees,bloed en botten dus ik zie het probleem niet.
Het was Evra die zich als een klein kind opstelde omdat hij Liverpool wilde naaien.

13 februari 2014 om 12:55

Hij heeft met donkere jongens gespeeld. Oke. Ik heb niets gezegd. Sorry voor mijn onwetendheid, maar ik wist echt niet dat hij met donkere jongens heeft gespeeld. Hierdoor ben je natuurlijk immuun voor het maken van racistische opmerkingen.

Nogmaals; ik wist het niet.

13 februari 2014 om 14:01

@N id denaam
Hierin heb je gelijk
Maar als je iemand bijt hoor je niet op een voetbalveld thuis. Dan ben je niet normaal.
Zeker als je van de eerste keer niet leert.
Daarbij de onsportieve schwalbes die hem niet sieren.
Ik ben bepaald geen supporter van hem

13 februari 2014 om 15:06

"hij heeft bij Groningen en bij Ajax met donkere jongens gespeeld."

Alsof hij ze naar die clubs heeft gehaald, ze speelden daar al!
En als hij met donkere spelers samen speelt wil nog niet zeggen dat het zijn beste maatjes zijn.

En je kan in meerdere contexten iemand neger noemen.
B.v tegen een vriend kan je dat makkelijk zeggen, zo van "jou are my nigger". maar tegen een vreemde bedoel je heel wat anders als je iemand negro noemt.

13 februari 2014 om 19:24

FC Rrdam

Maar hij gunt Sturridge ook zoveel omdat hij een hekel aan negroide personen heeft?

Even afkloppen maar dit seizoen is hij qua gedrag goed bezig, hij is nergens bij betrokken en doet niets raars.
Gelijk ook een goed jaar want hij lijkt nu wel topscorer te worden. Speler van het jaar zal hij nooit krijgen. Dat wordt een Kompany,Toure of Hazard.

13 februari 2014 om 10:31

Op dit moment is hij beter dan de 3 die jij noemt.

13 februari 2014 om 10:33

Vind ik ook maar door zijn verleden geven ze hem nooit zo'n prijs.

13 februari 2014 om 12:18

Als Suarez hem niet krijgt is die hele prijs sowieso niet meer serieus te nemen, Suarez is dit seizoen met afstand de beste uit Engeland en misschien wel van de wereld.

13 februari 2014 om 12:53

Tot Chelsea/city kampioen wordt en de mediahype voor 1 van hun spelers begint "ja maar ....... schoot ...... wel naar de titel. Suarez Liverpool slechts naar plek ......, en hij scoort niet in grote wedstrijden:"
Allemaal onzin natuurlijk maar ik zou me geld niet op Louis zetten (behalve als lfc kampioen wordt)

13 februari 2014 om 10:31

Zal Suárez zeker niet afschrijven. Zijn beste seizoen met afstand, goeie kans op speler van het jaar samen met Hazard. Maar het seizoen duurt nog wel even, misschien knalt cazorla er nog wel 14 in en maakt hij Arsenal kampioen. Het is een knotsgek jaar, alles kan.

13 februari 2014 om 10:46

Cazorla kon gisteren anders niks aanrichten. Hij draait mooi en snel, maar amper gevaar.

13 februari 2014 om 10:49

Dan alsnog. HIj had Evra voor zover ik weet negro genoemd. Ik denk niet dat Evra kan ontkennen dat hij een neger is. Of hij moet liegen over zijn afkomst en zichzelf iedere keer volledig schminken voordat hij het veld op komt. Blijkbaar is Evra niet blij met zijn afkomst, want hij had ook trots kunnen zijn. Als ik blanke wordt genoemd zal je mij niet boos zien worden. Kennelijk zit het minderwaardigheidscomplex bij sommige mensen zo diep dat ze dat zien als een racistische bejegening.

Ontopic:
Geweldige vent die Suarez. Twee vreselijk stomme acties begaan, maar ook een hele slimme speler. Zoals toen hij hands maakte op het WK tegen Ghana en daardoor een rode kaart kreeg, maar wel een tegendoelpunt voorkwam. Veel mensen zullen daar op dat moment niet aan denken. Behalve zijn prachtige goals vind ik het ook altijd mooi om hem te zien spelen. Zijn gezichtsuitdrukking is altijd zo sprekend. Je ziet direct of "suarez is blij" of "suarez niet blij". Hij is nu 27. Hopelijk mogen we nog lang van hem genieten.

13 februari 2014 om 11:28

Over Amerika klopt je bewering, maar over Engeland kan ik daar niets over vinden. Ondanks dat vind ik ook dat men kritisch moet kijken naar dit soort vormen van regelgeving. Men kan iets verbieden, maar het moet wel redelijk zijn. In dit geval vind ik het niet redelijk, aangezien negers elkaar zelf ook zo aanspreken. Andere termen zijn nigger of niggah, maar dit zijn afgeleiden van negro. Wat in Italie gebeurt in stadions, dat is racisme. Een speler die een andere speler neger, blanke of mof noemt is mijn inziens geen racisme. Evra had ook kunnen zeggen dat hij dat niet op prijs stelt en kunnen vragen of suarez hem gewoon Patrick of Pat kan noemen. Op zo'n manier zou hij het op een veel volwassener niveau oplossen.

13 februari 2014 om 12:09

*zucht*

Nog altijd wordt dezelfde zever maar herkauwd en herkauwd. Suarez had Evra niet zomaar 'neger' genoemd. Dit is de conversatie tussen beiden:

PE: F------ hell, why did you kick me?
LS: Because you’re black.
PE: Say it to me again, I’m going to kick you.
LS: I don’t speak to blacks.
PE: OK, now I think I’m going to punch you.
LS: OK, blackie, blackie, blackie.

Toch triest dat Suarez nog steeds in een slachtofferrol kruipt in deze. Maar misschien kan hij nu ook niet anders meer natuurlijk, na alles wat er toen is gezegd.

13 februari 2014 om 12:33

Zucht. Geen bewijs voor geweest. Suarez is geschorst omdat hij meerdere keren t woord negro zouden hebben gebruikt. Een woord dat Evra vertaald heeft als Nigger.

13 februari 2014 om 12:44

Aldus Patrick Evra. Lekker betrouwbare bron, maar gezien jouw clubvoorkeur snap ik dat dit voor jou de waarheid is. Onderzoek wijst wel uit dat het niet op de vriendelijke manier werd gezegd, maar van deze woorden zou ook geen sprake zijn geweest. Ik denk dat de waarheid in het midden ligt.

13 februari 2014 om 12:47

Oh dus jij had een microfoon op LS en PE geplakt?

13 februari 2014 om 13:51

Haha, al die 'kenners' hier. Lees het rapport gewoon even anders. Ja, het zijn Evra's verklaringen, maar die komen wel overeen met de verklaringen van Comolli en Dirk Kuyt uit het Liverpool-kamp. Dat terwijl Suarez zijn verklarinen in die hele zaak tot tweemaal toe heeft moeten aanpassen omdat zijn eerdere verklaringen niet bleken te stroken met de werkelijkheid.

Uiteindelijk heeft de FA beslist dat Suarez een onbetrouwbare getuige was en dat Evra's verhaal wel betrouwbaar was (nogmaals, op basis van getuigenissen van andere mensen die ook op het veld stonden en het feit dat Suarez initieel keihard stond te liegen).

In onze rechtspraak wordt ook zat veroordeeld op basis van dergelijke feiten (het geven van valse verklaringen bijvoorbeeld). Niks mis mee.

Maar goed, als jullie denken dat er één of ander groot complot aan de gang was waarin zelfs Kuyt en de technisch directeur van Liverpool in betrokken waren, mij niet gelaten

13 februari 2014 om 16:36

@ Infama
Denk jij dat het mij uitmaakt hoe iemand mij noemt? Ik ben blank, ik ben een bleekscheet en het interesseert me geen reet. Ik kan beter zwemmen en een neger zal beter kunnen sprinten, gezien zij een net iets andere lichaamsbouw hebben.

Ik probeer hiermee te zeggen dat Evra direct in de slachtofferrol kruipt en zich aangevallen opstelt in plaats van dat hij er boven staat. Als je die jas aantrekt is het voor je tegenstander duidelijk dat hij je daarmee uit de wedstrijd kan halen. Daarnaast ga jij er nu van uit dat Evra's verhaal klopt, waar totaal geen bewijs voor is.

@ Kingeric
Anders lees jij het rapport even door. Ik lees namelijk dat de meest dichtbij staande De Gea, die zelf Spaans is, het niet heeft gehoord. Dat terwijl er Spaans werd gecommuniceerd. Daarnaast zegt Kuyt dat hij het niet kon verstaan, maar het voor hem duidelijk was dat Evra Suarez aan het uitdagen was. Comolli was er niet bij, dus die weet net zo min wat er precies is gebeurd. Daarnaast zie ik hem enkel het Suarez zijn woorden herhalen, maar het kan aan mij liggen.

Daarnaast is het verhaal van Evra ook niet sterk, aangezien het het ene moment over 5x gaat en het andere moment over 10. Ik heb sterk het idee dat het bij de FA zo is dat de onschuld bewezen moet worden als het gaat om racisme in plaats van de schuld. Dat De Gea echter niets gehoord heeft vind ik heel vreemd, gezien de afstand. Ook het ophalen van de schouders laat zien dat het trappen niet zou zijn omdat hij zwart is, anders zou dat gebaar er niet bij passen. Maar goed, je mag van mij hier nog op ingaan. Ik vind het allemaal erg discutabel nu ik het rapport heb gelezen.

Mooi die opmerking dat de media nu niks meer over hem kan zeggen nadat hij 9 maanden geleden nog Ivanovic beet. Als hij 3 jaar zonder schandalen doorkomt heeft zo'n opmerking pas waarde.

13 februari 2014 om 10:29

Bij Suarez is 9 maanden al heel wat, normaal is er om de paar wedstrijden wel iets.

Hoewel bijten gewoon te zielig is, komen de acties van deze man in ieder geval niet in de buurt van de gekkigheid van Super Mario.. Al zijn die natuurlijk hoofdzakelijk buiten het veld gebeurd.

Overigens geloof ik nog steeds niet dat Suarez Evra racistisch bejegend heeft, maar goed we weten dat Evra een zeer sneaky persoontje is.

13 februari 2014 om 21:22

Kerel alsjeblieft zeg. Leer eens spellen. Suarez zei iets, niet "zij". Mijn god wat een trieste spelling hebben sommige leden hier. Een foutje oké maar hele woorden veranderen. En daarnaast klopt je verhaal ook van geen kant. Er is nooit bewezen wat er gezegd is en ook al mocht hij negro hebben gezegd is dit niet per definitie racistisch. Maar dat zouden jullie wel moeten weten daar in Den Haag.

Hahaha had ik maar met iemand gewed dat die titel misleidend zou zijn, dan had ik zeker weten een paar barkies gewonnen. Ot: Suarez blijft natuurlijk een geweldige speler, ondanks zijn gekke momenten. En je mag hem daarom haten, hij onderscheidt zich wel van anderen.

Snap niet, dat ze dit altijd maar op blijven hakken, men weet wat hij gedaan heeft en verkeerd heeft gedaan en wat hij gekregen heeft. De media is volledig aan het doordraaien, alles maar blijven herhalen en uitbrengen. Daar blijft de discussies door bestaan.
En niet alleen bij suarez, maar bij veel andere spelers enz.

13 februari 2014 om 19:18

Het is allemaal leesvoer. Het feit dat we dit lezen en hierop reageren zegt genoeg. Dan is de missie van de media geslaagd.

Naar mannetje maar met een geweldige winnaarsmentaliteit. Wat hij teveel heeft hebben veel andere voetballers te weinig.

De concurrentie van Liverpool is extreem bang voor deze man.
Niet onlogisch ook, hij schopte zijn land op ieder WK of Zuid Amerikaanse kampioenschappen verder dan Rooney, Messi, Falcao, Ronaldo, Balotelli, Neymar, Zlatan en noem ze allemaal maar op.

En Messi, Falcao en Neymar leken toch ook heel redelijk te kunnen voetballen.

13 februari 2014 om 11:13

Hij sloeg zijn land verder.

13 februari 2014 om 11:41

Oh sorry, ik had Henry zeker ook nog moeten noemen, alhoewel die zijn straf nooit gekregen heeft en Suarez meteen wel.

13 februari 2014 om 13:38

Waar heb je het nou precies over?
Dat hij meer schopte dan de door jouw genoemde spelers of dat Uruguay verder is gekomen dankzij hem in tegenstelling tot de door jouw genoemde spelers?

Want als je het tweede bedoeld, klopt het van geen kant..

- Ronaldo schiet Portugal letterlijk eigenhandig naar het Wk.
- Balotelli schiet in de halve finale Italië naar de finale van het EK in 2012.
- Neymar wordt uitgeroepen tot 'beste speler' op de Confederations cup in 2013.

Op het WK in 2010 waren Diego Forlan en Edinson Cavani de grote sterren van Uruguay. Suarez heeft enkel in de achtste finale 2 maal gescoord en natuurlijk in de kwart finale een schandalige rode kaart gepakt met een redding waar Courtois nog jaloers op is.

Nee, hij is zeker nog niet zo belangrijk geweest voor Uruguay als dat hij voor Liverpool is.

Desalniettemin vind ook ik hem een geweldige voetballer! Maar belangrijk voor zijn land is hij, net als Messi, nog niet echt geweest. Hopen dat dit in Brazilië anders zal zijn aankomende zomer!

Slechts 2 fouten? Suarez heeft wel een selectief geheugen.

13 februari 2014 om 11:45

Voor de rest heeft hij weinig gedaan waar hij wat mij aangaat echt de grens over ging, al die Real Madrid spelers doen veel ergere dingen, maar die komen vrijwel overal mee weg.

Ze schijnen van de week weer een wedstrijd gespeeld te hebben, ik zal eerlijk zijn, ik heb de wedstrijd niet gezien, maar toen ik begreep dat ze 2! penaltys kregen en tegelijkertijd een speler levensgevaarlijk gewond hebben gebeukt zonder een rode kaart te ontvangen zei me dat eigenlijk wederom genoeg.

13 februari 2014 om 11:54

Pepe, maar hij is ook een complete gek. Er zijn wel andere spelers van Real over de grens zijn gegaan maar niet zo erg als Suarez.

13 februari 2014 om 12:16

Ik heb liever dat iemand in mijn schouder bijt dan dat iemand mijn nekwervel breekt hoor.
Ramos heb ik Messi wel eens zien trappen dat ik echt dacht van Wtf, de kopschoppers van Geenstijl zijn er niets bij, slaat echt helemaal nergens op.
Buiten het voetbalveld staat er gewoon een paar maandjes gevangenisstraf op, binnen de Spaanse voetbalvelden een paar wedstrijdjes max.
Nee, dan Suarez, die noemt volgens een donkere speler een donkere speler gewoon negro! 8 wedstrijden aan de kant!

13 februari 2014 om 12:49

Heb je het nou serieus over dat moment met Ronaldo?

Ik heb Suarez op meerdere enkels en op een enkele achillespees zien stampen.
Schattig dat je ook racisme bagatelliseert.

13 februari 2014 om 13:37

Ik hoor een twijfel in je eerste zin? Worden er wel vaker nekwervels gebroken door Real Madrid dan?

Bij Real Madrid stampen de spelers zelfs succesvol op vingers en de fans plaatsen zelfs aangepast filmpjes op internet waardoor het lijkt alsof spelers van Barcelona schwalbes maken terwijl ze in werkelijkheid door de lucht vliegen omdat ze zo hard getrapt worden met gestrekte benen door de lucht.
Trainers steken vingers doelbewust in ogen en acteren zelfs aan de kant alsof spelers stinken.

Echt, hoe diep kun je zinken zonder (of nauwelijks) gestraft te worden?

13 februari 2014 om 13:59

Ja, ik twijfelde omdat het nogal een onzinnige opmerking was aangezien het totaal niet de bedoeling was van Ronaldo.

13 februari 2014 om 14:10

Het was vast en zeker ook niet de bedoeling om zijn auto in de prak te rijden toen Edwin vd Sar hem even later maar ophaalde. Het was vast en zeker wel de bedoeling dat de moeder van zijn kind haar eigen kind nooit meer onder ogen kreeg. Het was vast en zeker ook niet de bedoeling om richting de camera(man) te spugen toen hij uitgeschakeld werd tijdens het laatste WK.

Ik geloof op zich best dat hij niet doelbewust die jongen zijn leven riskeerde, maar als je op straat op vergelijkbare wijze op een bejaarde in beukt zit je denk ik gewoon een tijdje in de gevangenis hoor.

13 februari 2014 om 14:14

haha beter kijk je gewoon eerst de beelden voordat je een oordeel gaat vellen.

De botsing tussen die speler van atletico en Ronaldo kwamen gewoon in een kop duel voor de bal. Ronaldo ging er wel met tempo in, maar daar is helemaal niets mis mee want het is nou wel eenmaal een contact sport

Het was gewoon een heel onfortuinlijke val die hij maakte, daardoor lijkt het allemaal heel erg.

Maar in mijn ogen treft Ronaldo geen enkele blaam (en nee ben geen real fan) en vond ik geel al overdreven

13 februari 2014 om 14:22

Zoals ik al eerder schreef:
"ik geloof op zich best dat hij niet doelbewust die jongen zijn leven riskeerde, maar als je op straat op vergelijkbare wijze op een bejaarde in beukt zit je denk ik gewoon een tijdje in de gevangenis hoor."

13 februari 2014 om 20:45

'ik geloof op zich best dat hij niet doelbewust die jongen zijn leven riskeerde, maar als je op straat op vergelijkbare wijze op een bejaarde in beukt zit je denk ik gewoon een tijdje in de gevangenis hoor'

Nu zit je gewoon met me te dollen. Dit kan je niet serieus menen.

13 februari 2014 om 21:18

Ronaldo niet zeker?
Als ik je naam niet weet maar zie dat je blond haar hebt noem ik je ook blondje en als je dik bent noem ik je dikzak en als je neger bent noem ik je neger.
Hoezo is neger nou weer racistisch? Juist degene die alleen dat racistisch vind is in feite de racist.

14 februari 2014 om 10:57

Er is nooit bewijs geleverd, in Uruguay is het woord helemaal niet zo beledigend en ze noemen elkaar met enige regelmaat precies hetzelfde.
Als ze mij Dutchie noemen ga ik ook niet zeggen dat het op Duitser lijkt en dat die miljoenen mensen hebben vermoord en dergelijke onzin.
Verder vind ik Evra een behoorlijk zielige speler die de meest trieste excuses tracht te verzinnen om al zijn gefaal recht te praten.
Edgar Davids doet dat ook wel eens wanneer hij weer eens radeloos is. Zo heeft hij Johan Cruijff en Guus Hiddink bijvoorbeeld wel eens in diskrediet gebracht.

15 februari 2014 om 11:33

Als ik door een Somaliër blanke wordt genoemd voel ik me in ieder geval niet beledigt, als jij dat wel zo ziet vind ik dat prima.
Echter, als dit als racisme wordt gezien denk ik niet meer dat racisme strafbaar zou moeten zijn. Feiten zijn gewoon feiten, volgens mij hebben blanken in het verleden gemiddeld ook meer negers vermoord dan andersom, dus eigenlijk zou ik me zelfs eerder beledigt moeten voelen.
Ik gok dat je sinterklaas ook een racist vind en de kerstman een dierenbeul, voor mij blijven dat waanvoorstellen.

15 februari 2014 om 14:28

Bij deze is meteen duidelijk wie de acteur is en wie niet.

Het antwoord op beide vragen is nee.
Echter, als je vind dat het antwoord op één van de twee vragen Ja zou moeten luiden, dan zou dit voor beiden zo moeten zijn.
Ik voel me overigens niet beledigt en dat heb ik ook al herhaaldelijk aan je uitgelegd, echter als je het als beledigend zou ervaren om neger genoemd te worden, dan zou een blanke zich ook beledigt kunnen voelen wanneer ze blanke genoemd worden.

Jouw verkrachtersvoorbeeld slaat al helemaal nergens op, de betekenis van verkrachten is duidelijk en dat is dus altijd mogelijk. Sterkte in de rechtszaal, ik hoop dat je krijgt wat je verdient.

15 februari 2014 om 19:04

Ik hoor het allemaal keurig aan, maar van je tekst klopt echt niets, hoe kun je je nou beledigt voelen vanwege feiten?
Een neger is gewoon een neger, heeft een neger problemen met zijn eigen lichaam, huidskleur of wat dan ook heeft hij pech. Er zijn ook mannen die liever een vrouwenlichaam hebben en andersom. Helaas, het is nou eenmaal zo.
Da mihi factum, dabo tibi ius
Wees gerust, ik gok dat je "redden" bedoelde, maar jij hoeft echt niets met mijn hachje te doen hoor !

13 februari 2014 om 14:22

Hij heeft dit dan ook al talloze malen eerder gedaan...

Hij zal altijd de "gebeten" hond blijven

Heeft rare frantsen uitgehaald idd maar zal nooit vergeten dat hij nog bijtekende zodat Ajax nog wat aan hem kon verdienen

De manier waarop hij FC Groningen verliet vind ik ook aardig "fout". Je werkzaamheden staken terwijl je een contract hebt, om vervolgens een rechtszaak aan te spannen..

Domme Irritante Voetballer WAS IE IN Nederland, MET Zijn Fopduikjes.
Goed Gescout Door Groningen, Wordt EEN Topper.

densje, als een speler niet blij meer is en je krijgt hem ook niet meer aan het spelen toe en je laat een speler dan niet gaan, dan kan je zon probleem verwachten wat groningen had, niet dat ik er eens mee ben overigens, want hij is dan wel weggegaan bij ajax tijdens de winterstop, maar er zat ook een beetje frustratie bij hem, dat ajax niet meer achter hem ging staan bij die schorsing van de knvb, anders was hij pas in de zomer weg gegaan denk ik., en sommige andere die menen dat evra een lievertje is, moet die wedstijd maar eens bekijken waar hij suarez uitdaagde, eerst met de hand, toen in het veld, als een gek hem willen tackelen en zijn eigen medespeler omver rennen en na de wedstrijd als een gek voor suarez staan te juichen, om hem uit te lokken. En die rasicme zaak, is ook een groot gedeelte aan evra zelf, een zielig mannetje is het, als suarez hem negro heeft uitgescholden, is bij mij alleen zwart en dan verloochend hij zijn huidskleur en evra wou suarez alleen maar schaden en dat is gelukt. Maar vele zullen hier niet eens mee zijn, maar dat maakt mij niks uit.

13 februari 2014 om 18:50

Ik heb het alleen over de manier waarop hij is weggegaan bij ons. Niet over Evra of iets anders. Waarom was Suarez niet meer blij bij ons? Antwoord: Omdat Ajax aanklopte. Suarez had beloofd nog een jaar bij ons te blijven maar zodra Ajax op de deur klopte had meneer het niet meer naar zijn zin hier. Hij vertikte het om nog te trainen en spande ook nog eens een rechtszaak aan, die meneer overigens verloor. Dat is toch belachelijk gedrag? Hij heeft zijn zin nog gekregen ook, kwal.

Suarez is een winner. Hij heeft er alles voor over om te winnen. Die mentaliteit missen wij bij de meeste spelers van Nederland. Sneijder komt wel in de buurt. Suarez speelt op en over de rand en vecht tot het bittere einde. Als hij niet in de wedstrijd zit, dan vecht hij zich kapot voor het team. Spelers als Van Persie en Özil zijn voetbaltechnisch wellicht vaardiger (alhoewel dat ook nog ter discussie staat), maar missen die werklust om voor het team te vechten en zijn sommige wedstrijden onzichtbaar. Dat is bij Suarez nooit zo. Altijd in de weer, bij balverlies meteen druk zetten en het onmogelijke proberen om er iets van voordeel uit te halen. Ik geniet enorm van dit soort spelers. En gekheid hoort daarbij. Net als bij Ibra en Diego Costa zijn dit de spelers waarom je naar het stadion gaat. En als je ziet wat voor doodtrappen Suarez krijgt, dan is het een vreemd dat er alleen over zijn rare gedrag gesproken wordt en niet over die aanslagplegers.

Hij wilt zeggen praat maar zo als ik je te pakken heb dan ook

Het bijten van Bakkal was begrijpelijk, ik dacht ook dat het de naam van een snack was.

Fantastisch voetballer! wanneer hij dit zegt dan betekend dat dat hij een hele grote gaat worden! Hj heeft het eindeljk door! Neem het hem niet kwalijk. Hi wil zo graag winnen!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren