Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Castaignos denkt na over zomers vertrek uit Enschede’

Laatste update:

Luc Castaignos denkt volgens Voetbal International na over een vertrek bij FC Twente, na afloop van dit seizoen. De 21-jarige spits heeft er dan twee jaar opzitten in Enschede en zou een nieuwe stap willen zetten in zijn loopbaan. Castaignos loopt bijna één op twee in het shirt van de Tukkers, maar dat aantal zou hoger kunnen liggen wanneer de aanvaller meer kansen wist te verzilveren.

/

FC Twente is ondanks Castaignos’ geringe leeftijd al zijn derde club. De geboren Schiedammer begon bij Feyenoord en stapte na een sterk debuutseizoen over naar Internazionale. Daar was hij een jaar lang veroordeeld tot de reservebank: FC Twente bood uiteindelijk uitkomst en haalde hem voor zo’n zes miljoen euro terug naar de Nederlandse velden. Castaignos tekende toen tot 2016.

Ruim anderhalf seizoen later heeft de aanvaller stappen kunnen zetten in zijn ontwikkeling. Vorig seizoen scoorde hij dertien keer voor FC Twente in de Eredivisie en dat aantal heeft hij nu bijna geëvenaard: Castaignos staat op twaalf goals. Hij kan in de zomer de ambitie tonen een volgende stap te zetten, schrijft het weekblad. Met Torgeir Börven haalde zijn club in de winter al een nieuwe aanvaller binnen. FC Twente wacht af hoe de zomer verloopt.

Is Luc Castaignos klaar voor een volgende stap in zijn carrière?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
5 februari 2014 om 14:10

Deze jongen is niet goed genoeg.
Maar aan de andere kant, als ze hem ergens kunnen leren afronden heb je er misschien wat aan, want hij krijgt kansen te over.

Ik denk alleen niet dat hij een topper zal worden.
Hij kan vertrekken deze zomer maar echt een stap hogerop zal het niet worden dan denk ik. Eerder gelijkwaardig of minder

5 februari 2014 om 14:12

Ik vrees dat hij het weer hoog in zijn bol heeft. Wanneer leren spelers nou eens dat als ze hier in NL goed presteren ze in een andere competitie met heeel veel moeite misschien mee kunnen komen. Er zijn zoveel voorbeelden van geweest het afgelopen jaar. Je moet exceptioneel zijn om in het buitenland (toplanden) mee te draaien, en dat is Luc niet.

5 februari 2014 om 14:18

Volledig mee eens. Laat hem eerst maar eens de kar écht trekken bij Twente, dan kan hij eens kijken waar zijn plafond is. Na 2 jaar aardig presteren zal het waarschijnlijk een middenmoter uit een van de grote competities worden. Ook niets mis mee. Maar daar krijg je niet zoals hier de kans om 'rustig' te rijpen

Mag blij zijn dat hij bij een club als twente in de basis staat... Verprutst veel te veel kansen!

5 februari 2014 om 14:26

Maar ondertussen is er wereldwijd geen Nederlander die dit seizoen meer heeft gescoord.. (op het hoogste niveau)

5 februari 2014 om 14:34

Dus? Wilt dat zeggen dat 'ie goed is?
Van Persie, lang geblesseerd geweest, Huntelaar, zelfde verhaal.
Zoveel goede spitsen heeft Nederland sowieso al niet, dus dit is echt een bijna nietszeggende statistiek.

Maar ik zie het al, je bent voor Twente.

5 februari 2014 om 14:41

Dat wil zeggen dat hij niet te min is om voor een club als Twente in de basis te staan.

Potverdikke, wat hebben sommige mensen een kort lontje zeg!
Maar ik zie het al, je bent voor Feyenoord..

5 februari 2014 om 14:46

Nog nooit van Arjen Robben gehoord JJ?

5 februari 2014 om 14:50

Deze jongen moet gewoon nog minimaal een jaar of twee bij Twente blijven en zich nog wat verder proberen te ontwikkelen want met zijn huidige niveau zal hij in iedere redelijke competitie mislukken. Hij begint net wat beter te draaien en Twente lijkt mij voor zo'n speler een perfecte club om nog wat stappen te maken.

5 februari 2014 om 14:51

Sinds wanneer staat Arjen in de spits dan?

5 februari 2014 om 14:55

Jawel, hoeveel heeft hij er dit seizoen inliggen dan?
Volgens mijn informatie 12 (7 competitie, 2 beker, 3 Cl)
Castaignos staat op 13 (12 competitie, 1 beker)



@hainrich... dat sowieso!!
Ik zeg ook absoluut niet dat hij goed genoeg is voor een stap omhoog. Maar waarschijnlijk is dit verhaal sowieso verdraaid (zie reactie #65 van edwin-fct)

5 februari 2014 om 14:57

Net als de kampioenschappen van mijn club komt het waarschijnlijk door het vrij droevige niveau van de verdedigers hier in Nederland. Als mister BBQ Higdon er al 8 maakt, Pelle onwaarschijnlijke cijfers kan weerleggen en een mislukte spits van Lokeren het klassement aanvoert dan zegt dat niet erg veel toch?

5 februari 2014 om 15:04

@ Viswinkel waar zegt JJ dan dat het per se een spits moet zijn?

@jj, grappig dat Twente door Heerenveen werd uitgeschakeld met 3 - 0 en dat Castaignos dus blijkbaar een doelpunt heeft gescoord?

5 februari 2014 om 15:22

Damn.. you got me!
Die wedstrijd heeft hij helemaal niet gespeeld. Ik keek bij het verkeerde jaargang

Maar als we (jong) oranje erbij betrekken, kan ik toch weer mijn gelijk erbij halen. Om je voor te zijn: ik heb het niet over kwaliteit natuurlijk, maar over de kwantiteit.

5 februari 2014 om 17:18

Robben 7 in de competitie, 2 DFB pokal, 2 Germany - Super Cup en 3 in de Cl.

14 goals volgens Goal.com dit seizoen..

6 februari 2014 om 11:13

In hoeveel wedstrijden?

Laat deze jongen nou eerst een absolute topschutter worden ala huntelaar voordat die weer vertrekt

Ik ben nog steeds van mening dat het een goede spits kan worden. Alleen ik snap niet waarom hij nu alweer weg wil? Hij heeft blijkbaar niet van zijn fout geleerd destijds bij Feyenoord. Volgens mij kan hij beter nog 1 a 2 jaar voebtballen in de eredivisie. Dan is hij nog steeds jong genoeg en dan geeft ik hem meer kans van slagen.

Ik woon sinds een paar jaar en Twente maar support de club niet.
Merk wel dat de mensen hem hier totaal niet kunnen waarderen.
Ik begrijp zijn keuze dan ook.

5 februari 2014 om 14:15

Nee, het blijkt dat je geen supporter bent. Maar iedereen met een beetje voetbalverstand snapt dat Castaignos blijkbaar totaal niet van zijn fouten leert. Vaak genoeg komt hij lui over en mist ontzettend veel kansen. Schrikbarend hoeveel schoten naast het doel gaan in plaats van erin.

Nee, Castaignos kan beter nog een jaar laten zien wat hij kan en dan pas nadenken over een vertrek.

5 februari 2014 om 14:27

Dan vraag ik me af welke wedstrijden jij kijkt want hij is absoluut niet lui. Maakt heel veel meters voor een spits, creert (kan het even niet goed spellen vanaf de PS3 je verbeterde me een paar dagen geleden ook al ) bijna al zijn kansen zelf en jaagt veel aan. Alleen die kansen willen er niet echt in, al gaat de laatste tijd ook veel beter. Het mooie aan Twentesupporters is dat al hun spelers godenzonen, behalve Luc dan.

5 februari 2014 om 14:41

Luc wordt juist gesteund door Twente supporters, maar als hij kansen mist ga je hem niet toejuichen. Meestal na de wedstrijd, als Twentespelers een rondje hebben gemaakt, wordt Luc nog (meestal als enige) toegezongen. Zou het raar vinden als hij alweer weggaat, maar voor 10 miljoen mag hij van mij weg

5 februari 2014 om 14:58

Nee, ik zeg ook niet dat hij lui IS. Ik zeg dat hij lui overkomt. Vaak in het afmaken van kansen vind ik hem vaak laconiek, lui, nonchalant. Hoe je het noemen wilt. Ik wilde het meer in die context plaatsen, maar ik zie inderdaad dat dat faliekant mislukt is. Mijn fout.

Ook heb ik nergens gezegd dat Luc niet gesteund wordt, maar ik vind het gewoon een matige spits. Probeert een hoop te verdoezelen door hard te werken, maar uiteindelijk is zijn rendement veel te laag.

5 februari 2014 om 14:19

Hoe kom je daar bij? Persoonlijk vind ik dat hij zelfs teveel doet. Hij mist veel kansen, maar hij werkt wel kei- en keihard...over t algemeen wordt dat echt wel gewaardeerd door de FCT supporters

5 februari 2014 om 14:31

Nou over het algemeen is dat niet zo hoor.
Het harde werken wordt gewaardeerd maar als die weer is een kans verprutste konden ze hem wel uitkotsen, ook in Vak-P.
Lijkt me toch niet fijn als speler.

5 februari 2014 om 14:57

Jij supportert de club niet, maar weet wel, dat Twente supporters hem niet mogen? Ga eens naar het stadion, want Luc word zeker gewaardeerd. Iedereen zei dat ook in het begin over Blaise in het begin. Nu die topscoorder is zegt niemand meer wat. Hou toch op!!! Heeft er gewoon 12 ingeschoten en vorig jaar 13, kan meer, maar is tot nu toe wel genoeg.

5 februari 2014 om 14:57

Ik ben Twente supporter en bezoek elke thuiswedstrijd. Je hebt gelijk dat Castaignos nog (lang) niet voldoet aan de verwachtingen van veel Twente fans. Bovendien is Castaignos geen typische Twente spits (= technisch vaardige meevoetballende spits en aanspeelpunt). Hij werkt hard maar past met zijn spel niet echt in het systeem van Twente.

5 februari 2014 om 16:47

Wat kraam je nu allemaal voor onzin uit over Luc
En vak P hem uitkotsen
Volgens mij ben je nog nooit één keer bij een live wedstrijd van de Tukkers geweest
Dat hij kansen mist ziet iedereen, maar hij is dit seizoen al een betere spits geworden
Verder is het een sensatieverhaal dat hij weg wil
Dit is door diverse roddelsites de wereld ingebracht
Het artikel is dat Twente er ernstig rekening mee houd dat Luc nu hij al 12 keer heeft gescoord, in de zomer zal worden verkocht
Dus de reacties die jij hier allemaal op geeft slaan nergens op

5 februari 2014 om 16:52

Ach beetje overdreven en arrogant van zijn kant inderdaad. Maar aan de andere kant, met voor Twente nog 14 wedstrijden te gaan staat hij nu al op 12 goals. Denk dat hij wel rond de 20 eindigt. Dan zal het me niet verbazen als er wel een buitenlandse club voor hem komt. Potentie heeft hij zeker, en met een beetje mazzel schiet hij al die kansen wel raak. En je moet toegeven, hij staat altijd wel op de goeie plek, alleen in de afronding heeft hij vaak pech, en daar kan je op trainen.

Ik denk dat castaignos goed is voor de top van de eredivisie maar niet meer dan dat.
Hij speelt aardig en kan beter gewoon in de eredivisie blijven.

Zou ideaal zijn om Pelle te vervangen... maar erg realistisch is het niet.
Financieel zou t eventueel nog kunnen wellicht, prijs: 6-7 miljoen en 9-10 vangen voor Pelle.

Alleen zal ie zelf vinden dat hij de eredivisie ontgroeit is. En Feyenoord zal opnieuw moeten beginnen, daar heeft ie vast geen trek in.

Als laatste zal hij wel 1 miljoen + willen verdienen, iets dat Feyenoord ook niet kan en wil ophoesten.

5 februari 2014 om 14:16

Feyenoord zal het ook niet in zijn hoofd halen om Castaignos te halen. Dan heb ik liever voor dat geld Guidetti richting Rotterdam. Castaignos wordt uitgekotst bij het Feyenoord publiek door zijn domme overstap naar Internazionale. Meneer dacht dat hij zo goed was.

Of hij er geen zin in heeft om bij Feyenoord te voetballen, weet ik niet. Ik hoef hem in ieder geval niet.

5 februari 2014 om 14:52

Guidetti is ook niet veel. Heeft in zijn super seizoen maar 13 velddoelpunten gescoord, dat heeft Luc nu al geëvenaard.

5 februari 2014 om 14:56

Je weet dat hij maar 23 wedstrijden heeft gespeeld bij Feyenoord? En daarin 20 keer wist te scoren? Ik vind dat niet eens zo slecht. Leuk dat Castaignos dat evenaart, maar hij had er al het dubbele kunnen hebben. Als we kijken naar de effectiviteit, heb ik tien keer liever Guidetti dan Castaignos. Die heeft niet zo enorm veel kansen nodig.

5 februari 2014 om 15:00

Guidetti heeft al aangegeven niet naar Nederland te willen (vind ik wel raar, maar oke) En zo goed in Guidetti nu ook weer niet. Zou Castaignos wel waardige vervanger vinden voor Pelle en zie het ook zo gebeuren.

5 februari 2014 om 15:04

Ik weet niet. Ik vond Guidetti vooral heel belangrijk in het aanjagen, oppeppen van de spelers en het gevoel uitstralen van: 'wij gaan hier winnen, wat jullie ook doen.' Die mentaliteit mis ik wel eens. Dat over lijken gaan. Guidetti straalde dat aan alle kanten uit. Die was er ziek van als hij verloor, was er ziek van als hij niet scoorde, maar kon het wel weer waarderen als Feyenoord won. Alles voor Feyenoord.

En dan inderdaad aangeven dat hij niet terug wilt naar Nederland. Helaas.

5 februari 2014 om 15:31

Tja, zulke spelers passen bij Feyenoord, maar technisch was hij echt niet goed. Als er volgend jaar een andere trainer staat bij Feyenoord, dan kan het zelfs zo zijn, dat Pelle niet meer tot zijn recht komt. Het Feyenoord spelletje is namelijk niet zo moeilijk te spelen en eigenlijk heel simpel uit te schakelen, door te gaan jagen. Vind daarom ook dat Koeman eigenlijk gefaald heeft. Kijk maar eens hoe het komt, dat Roda gisteren gewoon weer in de wedstrijd komt en waarom ze na een half uur bij Ajax klaar waren.

5 februari 2014 om 14:16

No way dat Feyenoord hem gaat halen, laat staan voor maar liefst 6-7 miljoen

5 februari 2014 om 14:33

Ik verwacht het ook niet, maar een vervanger kost wel een paar miljoen. "een Guidetti" kost ook snel 4-5 miljoen. Hij heeft echter zo lang niet gespeeld en maar 1 jaar top gepresteerd dat dit een enorme gok zou zijn

Castaignos heeft met een aantal jongens al in de jeugd gespeeld. Hoewel hij in eerste instantie niet welkom zal zijn bij een groot deel van het publiek, zullen ze hem het verleden uiteindelijk wel vergeven als ie weer gaat scoren en alles voor Feyenoord geeft.

Wat zijn ander de alternatieven voor Feyenoord?
Mike van Duinen voor 1 miljoen ? Steve de Ridder voor 1,5-2 miljoen? Die halen het niveau niet, maar kosten voor Feyenoord begrippen ook nog best wat geld. Kom je toch snel op een aantal miljoen uit voor een spits van aanvaardbaar niveau.

5 februari 2014 om 14:45

Om eerlijk te zijn hoop ik op een jeugdspeler die doorstroomt of een aankoop waar je hoogstens een miljoen of 2 voor hoeft te betalen of uiteraard een greep waarvan niemand iets verwacht (denk aan Guidetti en Pellè). Een aankoop van boven de 4 miljoen zou ik echt ongelooflijk dom vinden en past totaal niet in waar Feyenoord nu staat. Dan heb je hetzelfde als destijds met Cissé: Eindelijk wat geld opgespaard, koop je voor 4 miljoen Sekou Cissé....

Waarom haalt zo'n jongen zich zoiets in zn hoofd? Echt onbegrijpelijk.... Twente is voor hem het hoogst haalbare.

Vind het bijna ondankbaar overkomen van Castaignos, door Twente wordt hem een nieuwe kans aangeboden en legt luttele miljoenen neer, en zonder enige aanleiding of interesse van een andere club gaat ie aangeven dat hij een nieuwe stap wilt gaan maken. Hij mag wel wat scherper voor de goal worden voordat hij gaat denken aan een stap hogerop.

Edit: Typfout.

Die jongen mist nog veel te veel kansen voor een stap hogerop. Probeer het eerst nog eens twee seizoenen bij Twente. Anders wordt het weet bankzitten.

Wat een verbeelding zeg.. Als spits van Twente had hij er gezien zijn kansen al zeker 20 moeten maken.

Misschien een speler voor Feyenoord? Gezien zijn achtergrond, het feit dat Pelle zeker weg gaat en (als ik het me goed herinner) was het ook de wens van Castaignos om ooit nog een keer voor Feyenoord uit te komen.

5 februari 2014 om 14:17

Staat toch duidelijk in de tekst dat hij hogerop wil.

Maar even serieus, vind hem nog niet goed genoeg voor een stap hogerop, een schalke ofzo.

5 februari 2014 om 14:17

Toch is het de wens van het Feyenoord publiek om hem niet meer terug te halen. Vooral om de reden die ik hierboven al noem. Veel te vroeg bij Feyenoord weggegaan omdat meneer meer ambitie had dan Feyenoord. Nee hoor, ik denk niet dat hij nog heel geliefd is in Rotterdam.

ik vind Castagnios de meest overschatte speler in de Eredivisie. Ik zie zijn sterktepunten helemaal niet... Hij is niet sterk in duels, hij mist gruwelijk veel kansen, hij heeft geen adembenemende techniek... Ja hij heeft er al 12 in liggen maar dat hadden er ook al 25 kunnen zijn als ie z'n vizier enigszins op scherp had staan.

5 februari 2014 om 14:30

Dreiging en assists mogen denk ik ook meegeteld worden. Het is bijvoorbeeld niet voor niets dat spelers als Promes ook veel scoren. Castaignos heeft hier een groot aandeel in.

Maar hij heeft inderdaad zelf echt veel te veel kansen nodig (al zijn er volgens mij statistieken die aangeven dat bijv Finnbogas niet veel beter met zijn kansen om gaat).

5 februari 2014 om 14:37

Met dreiging win je niks...
Hoeveel assists heeft hij op dit moment?

5 februari 2014 om 14:43

Dus.. als er 3 man om Castaignos lopen, kunnen andere spelers nog net zo goed gedekt worden?
Ga toch poepen..

Vind hem wel een redelijke spits ook al heeft hij erg veel kansen nodig voor een goal, hij maakt ze wel altijd en werkt hard

Snap best dat hij erover nadenkt. Echter kan hij bij twente uitgroeien tot een grote spits. Waarom zou je dan weggaan.

Ik zou zeggen kijk naar Dost en Luuk de Jong. Te vroeg een overstap willen maken kan je ontwikkeling behoorlijk in de weg staan. Met zijn 21 jaartjes jong kan hij nog best een jaar of 2 in de Eredivisie voetballen en werken aan zijn instinct. Bij ieder andere topclub had hij de basis 9 op de 10 keer niet gehaald, als je rendement niet voldoende is. Ja, hij scoort, maar als je 10 kansen krijgt, moet er uiteindelijk wel 1 in.

Zwaar overschat en tevens meest irritante ventje op de velden. Laat hem maar vertrekken, graag zo ver mogelijk.

5 februari 2014 om 14:20

Wat zal ik lachen maar vooral juichen als Luc in de 93e minuut de winnende tegen Ajax maakt.

5 februari 2014 om 14:29

Jij vindt het leuk dat hij zn eigen supporters staat te provoceren als ie heeft gescoord net als afgelopen weekend?

Haha echt onvoorstelbaar, niks gepresteerd en dan nu alweer een nieuwe stap willen. Dat wordt dan een stapje omlaag voor Luc want omhoog kan deze jongen echt niet aan, maakt de kansen die die krijgt nooit direct af.

Als Castaignos nu alweer vertrekt maakt hij dezelfde fout als eerder (toen hij veel te vroeg naar Inter ging). Bij Twente krijgt hij het vertrouwen en staat hij altijd in de basis. Bij een grote buitenlandse club belandt hij op de bank. Castaignos heeft nog teveel kansen nodig voor een doelpunt. Daar wordt hij bij een grote buitenlandse club gelijk op afgerekend. Hij moet lekker nog 2 jaartjes bij Twente blijven, zodat hij zich kan doorontwikkelen en kan werken aan zijn afwerking/effectiviteit.

Tot ziens, dikke strik erom. Bakt er weinig van. Borven en Djordjevic volgend jaar?

5 februari 2014 om 14:19

Djordjevic is gehuurd van Zenit, of heeft Twente een optie tot koop bedongen?

5 februari 2014 om 14:28

Nee een tijdelijke huur. Daarnaast betwijfel ik of Djordjevic wel de kwaliteiten heeft. Borven moet zich natuurlijk ook nog bewijzen. Mocht Castaignos gaan, dan komt er uiteraard nog een spits bij,

5 februari 2014 om 14:41

hij gaf aan te willen blijven. Optie heeft twente geloof ik neit, maar als hij wil...

spits kopen ook een optie, maar niet goedkoop, en belangrijke, wie haal je dan?

5 februari 2014 om 14:33

Ik zie dan toch liever Dost terug op de Nederlandse velden..

5 februari 2014 om 16:43

Borven zou inderdaad een goede keus zijn als zijn opvolger.
In die aantal minuten die hij afgelopen weekend speelde kon je zien dat hij doel gericht en zelf verzekerd is. Of hij de juiste keuzes maakte dat is een ander verhaal. Maar hij is in elk geval zeker van wat hij doet, dat is iets wat ik niet kan zeggen over Castaignos.
Laat die Djordjevic maar weg gaan. Heeft echt nog niks laten zien waar ik van zeg owwwwwww wat een topper. Hij is velen malen slechter dan Castaignos. Zschussen op de bank als 2de keus lijkt mij prima optie. Koop je een spits voor in de jeugd die het dan over 2 jaar over kan nemen in de eerste of misschien komt Rendla eindelijk terug van een blessure.

Prima speler voor twente maar kan voorlopig nog niet hoger op.

die jongen moet het niet te hoog in zijn bol krijgen na 12 doelpunten ? Ik vermoed zelfs dat dit zijn absolute top niveau is ? Denk zelfs dat ie zo nu en dan dit niveau niets eens aan tikt gezien de vele kansen die hij nodig heeft . En als dan eens scoort gelijk dat irritante gedrag alsof ie de winnende in de CL. finale heeft gescoord zeer storend eigenlijk..

Maar gelukkig overschat hij zichzelf niet......

Kan het wellicht redden bij een middenmoter uit Duitsland of Frankrijk, maar dan zit ie toch echt aan zijn max op dit moment.

Dit is precies wat er mis is met spelers zoals Castaignos. Een van de grootste talenten was hij in zijn jeugd.

Speelt een half jaar leuk mee bij Feyenoord en wil meteen naar Inter. Daar zakt hij door het eis; ze zien het totaal niet in hem zitten en willen hem verkopen.

Geluk bij een ongeluk kan hij naar Twente waar hij belabberd begint. Hij werd al gezien als grootste miskoop. Begint hij eindelijk een beetje te scoren omdat Twente gewoon een goed team begint te worden; maar mist hij nog steeds enorm veel kansen; gaat hij meteen weer naast zijn schoenen lopen.

Zou mij niks verbazen wanneer hij in zijn hoofd aan Barcelona of Real Madrid denkt; of wellicht United, City of Chelsea.

Hij mag eerst eens een paar seizoenen presteren voordat hij denkt aan een stap omhoog.

5 februari 2014 om 14:54

Helemaal mee eens, ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden (op eis = ijs na ). Het zou voor hem echt verreweg de slimste keuze zijn als hij inderdaad nog een X aantal jaar in Nederland zijn killer instinct verbetert.. want hij mist echt veel kansen. Ik hoop dan ook dat dit hele artikel gewoon pure onzin is en dat hij zelf ook weet dat hij er nog (lang) niet klaar voor is, want in principe kan Castaignos op termijn best een aardige speler worden.

de ned competitie is al te hoog voor hem. krijgt genoeg kansen maar doet er weinig mee.. misschien naar malta?

Deze jongen zal het goed doen bij een middenmoter uit Duitsland of Frankrijk of Spanje, omdat het niveau daar hoger is en hij dan wekelijks meer uit zichzelf moet halen, maar het lijkt me verstandig dat hij bij FC Twente blijft althans nog minimaal 1 seizoen.

Deze speler is nog geen 3 miljoen euro waard. Ik hoop voor twente dat ze m weten te slijten aan 1 of andere duitse club met oogkleppen op.
Ik vind Havenaar van Vitesse zeker niet onder doen voor Castaignos

ben ik met je eens, castaignos zit bij twente prima op ze plek, hij heeft ook teveel kansen nodig om te scoren. met djordjevic en borven heb je ze opvolgers al in huis.

Ik vind nou niet dat meneer Castaignos toe is aan een stap hoger op. Mist te veel kansen en straalt af en toe toch wel arrogantie uit. Als Luuk de Jong het al niet red bij een subtopper in de BL dan zie ik Castaignos (die ik veel beperkter vind) toch ook niet zo snel slagen. maar als Twente kan cashen, less 8 miljoen dan zou ik hem meteen verkopen, Twente staat niet zo hoog dankzij deze meneer.

Dit is wel heel goed nieuws en ik hoop dat het hem gaat lukken. Als Fc Twente hetzelfde bedrag kan ontvangen dat we voor hem hebben betaald moeten we er heel snel een strik omheen doen en hem laten vertrekken. Hopelijk gebeurt het zo snel mogelijk in de volgende transfer periode zodat Fc Twente de tijd heeft om een goede vervanger te halen. Ik hoop nog steeds op een Bas Dost of een Makinok. Djordjevic kun je ook wel terug sturen, die komt ook tekort. Daar zie ik dan net zo lief Zsusschen voor op de reservebank.

5 februari 2014 om 14:37

Let maar op.. deze jongen gaat zelfs meer opbrengen dat hij ons heeft gekost!
De statistieken (assists, goals) zijn niet verkeerd (en dat zonder penalties) en hij is nog altijd heel erg jong. Zal mij niets verbazen als je er dan ook nog een 7-8 miljoen voor kunt vangen. Probleem is uiteraard dat Castaignos er veeeeeel te veel mist.

Ik zou ook graag Dost voor hem in de plaats zien!

5 februari 2014 om 14:51

Ben het helemaal met je eens. Best wel veel gescoord en dat zonder penallties. Hij werkt wel heel erg hard dit seizoen, maar mede daardoor mist hij gewoon teveel kansen. Dat heeft ons al best veel punten gekost. Ik denk wel dat Fc Twente beter af is met een andere spits. Zoals Bas Dost.

Sjezus castaignos, het gaat net een beetje goed bij twente en hij is pas 21 jaar! Blijf nog een jaartje of twee en wordt n keer topscorer van de eredivisie, dan kun je pas n goeie stap zetten

opvolger van drogba ?
zonder grappen, deze man is net aan goed genoeg voor de eredivisie.
hij scoort nu nog redelijk veel omdat de spelers om hem heen veel kansen creeeren.

wanneer hij bij een club komt waar je 1 á 2 kansen krijgt is deze jongen niet zo goed denk ik.

Twente zal middels vraag en aanbod bepalen of een volgende stap gebeurd. Hij mist veelte veel kansen maar is wel gedreven. Ik wacht het wel af.

Castaignos roept een "dubbel' gevoel op. In een wedstrijd kan hij onmogelijke missers maken, de bal laten wegspringen, naast een bal koppen etc.
Maar......hij heeft er wel al 12 in liggen, de laatste 7 wedstrijden 6 keer gescoord, niet de 3e of 4e goal, maar echt belangrijke doelpunten. De statistieken liegen niet! Als je bij Pelle en Johansson de penalty's er af haalt komen ze onder Castaignos op de topscorerslijst.
Ik erger me tijdens wedstrijden ook kapot aan het missen van kansen, maar over-all kun je ook zeggen dat hij door zijn werklust veel in kansrijke positie komt. Meer dan andere spitsen. Als je rendement 40% is en je creëert 50 kansen, dan maak je 20 goals. Is je rendement 60% en je creëert maar 30 kansen, maak je er maar 18. Dus m.a.w. hij doet s oms pijn aan de ogen, maar doet waar hij voor staat.
Voor de Grolsch Veste staat een standbeeld van de geadoreerde N'kufo. Maar die werd in zijn eerste jaren ook verguist en maakte in heel zijn carrière niet één keer meer dan 20 goals. Dat gaat Castaignos dit jaar zeker wel doen! En hij is pas net 21 jaar.

On Topic: Hij denkt helemaal niet serieus aan weggaan joh! Als hem wordt gevraagd of hij hogerop wil zegt hij natuurlijk ja.hij weet ook dat er belangstelling is uit het buitenland en dat Twente al geanticipeerd heeft.

Mijn gedacht is dat het buitenland niet meer zit te wachten op een Nederlandse topschutter.
Vele zijn er geweest maar zeer weinig hebben het waar gemaakt.

Castaignos doet het dit seizoen meer dan prima. Mist nog veel kansen maar het gaat hem zeker lukken om dat te verbeteren. Luc Castaignos is een ideale speler voor de engelse competitie. Met zijn snelheid en slimme bewegingen a la Makaay is het net een type remy. Niet voor de absolute top maar wel van het niveau Newcastle/aston Villa/qpr. Twente kan wel.een kleine winst maken op deze jongen, denk dat Joop er 10 miljoen voor vraagt. Heb zelf veel vertrouwen in Borven voor volgend seizoen, maar anders Janko terughalen of zo'n soort speler.

Deze jongen lijdt zo erg aan zelfoverschatting.
Dacht na z'n eerste jaar bij Feyenoord, waarin hij wel presteerde maar het echt niet geweldig was, gelijk dat hij het bij Inter ook kon.
En denkt nu na 2 jaar FC Twente, waarin hij naar mijn mening, te weinig heeft laten zien, dat 'ie weer ff een transfer naar het buitenland (daar mogen we toch van uit gaan) heeft verdiend.

Laat je eens een keer zien, en wordt eens effectiever.
Ik zie al een aantal wedstrijden op rij dat hij tegen de keeper aan schiet, wanneer dit niet mag.
Hij scoort dan wel, maar dit had veel vaker gemoeten.

Tuurlijk joh VI, het zal ook wel is niet :'

Zie hier bericht van Fc Twente:

In tegenstelling tot wat bepaalde roddelsites vandaag brengen, zinspeelt Luc Castaignos niet op een vertrek uit Enschede. Helaas wordt er door deze 'sensatiezoekers' gesuggereerd dat de clubtopscorer van de Tukkers na dit seizoen wil vertrekken.
Dat baseren deze websites - wanhopig op zoek naar nieuwe bezoekers en pageviews - op basis van een artikel in Voetbal International, waarbij clubwatcher Peter Wekking meldt dat 'fc Twente ernstig rekening houdt met een vertrek van de centrumspits, aangezien hij dit seizoen al twaalf keer doel trof'.
Aangezien de jonge aanvaller al vanaf het begin van zijn carrière op verschillende scoutinglijstjes staat bij Europese (sub)topclubs, zou een transfer in de zomer slechts een simpele optelsom zijn. Met die gedachte hebben de Tukkers dan ook Torgeir Borven alvast aangetrokken als beoogde vervanger.
In het artikel wordt met geen woord gerept over het feit dat de jonge aanvaller zelf zijn zinnen gezet zou hebben op een transfer. Helaas komt Castaignos door de kromme berichtgeving nu in een kwaad daglicht te staan, waardoor wij ons genoodzaakt voelen dit recht te trekken.

Alsof Swiebertje auditie komt doen voor de rol van 007 in de nieuwe James Bond-kaskraker...wat een lachtertje. Een van de grootste miskopen in de clubhistorie. Bespottelijk.

5 februari 2014 om 16:25

Grapjas. Welke Nederlandse spits kan betere statistieken neerleggen op zo'n leeftijd?
Vergelijk eens waar Huntelaar en Van Nistelrooij waren op zijn leeftijd.

Komt handelingssnelheid tekort, telkens is zijn eerste aanname slecht net als Immers.

5 februari 2014 om 17:04

Ja en laat Immers nu net een van de belangrijkste pionnen in de selectie van Feyenoord zijn
En Castaignos is belangrijk voor Twente
Verder wil de speler helemaal niet weg, en heeft helemaal niets van doen met het artikel dat door diverse roddelsites de wereld in is gebracht

Als er een goed bod komt waar twente wint op kan maken, waarom niet ?

Ik vind hem nou nog niet echt onder de toppers van de eredivisie behoren. Maar dat deze jongen zichzelf gruwelijk overschat wisten we natuurlijk al lang. Hij mag dankbaar zijn dat Twente zo gek was om 6 miljoen voor hem neer te tellen want dat maakt hij echt nog niet waar. Maar goed, op naar het volgende mislukte avontuur dan maar.

Castaignos mist dan wel heel veel kansen, maar persoonlijk ben ik tevreden met hem. Hij werkt iedere wedstrijd keihard, houd veel tegenstanders bijzich, maakt ruimte voor anderen en heeft dreiging. Men vergeet dat hij nog maar 21(!) jaar is. Het lijkt alsof hij al jaren op het hoogste niveau speelt, maar dat is dus niet het geval. Op deze leeftijd kun jij je nog heel goed ontwikkelen, met de juiste mensen om jou heen. Dit gebeurd dus ook doordat Castaignos veel traint met Youri Mulder, en je ziet echt dat hij vooruit gaat.

Luc doet er verstandig aan om nog een jaar bij Twente te blijven. Voor zijn ontwikkeling zou het goed zijn. Of de supporters daar ook zo overdenken vraag ik mij af. Want de één is erg positief over hem en de ander hoopt dat ie snel vertrekt. Maar voor Luc zelf, zou het goed zijn om nog te blijven.

PS: Wat hier gesuggereerd wordt klopt niet, Luc heeft nergens aangegeven dat hij wil vertrekken.

In tegenstelling tot wat bepaalde roddelsites vandaag brengen, zinspeelt Luc Castaignos niet op een vertrek uit Enschede. Helaas wordt er door deze 'sensatiezoekers' gesuggereerd dat de clubtopscorer van de Tukkers na dit seizoen wil vertrekken.
Dat baseren deze websites - wanhopig op zoek naar nieuwe bezoekers en pageviews - op basis van een artikel in Voetbal International, waarbij clubwatcher Peter Wekking meldt dat 'fc Twente ernstig rekening houdt met een vertrek van de centrumspits, aangezien hij dit seizoen al twaalf keer doel trof'.
Aangezien de jonge aanvaller al vanaf het begin van zijn carrière op verschillende scoutinglijstjes staat bij Europese (sub)topclubs, zou een transfer in de zomer slechts een simpele optelsom zijn. Met die gedachte hebben de Tukkers dan ook Torgeir Borven alvast aangetrokken als beoogde vervanger.
In het artikel wordt met geen woord gerept over het feit dat de jonge aanvaller zelf zijn zinnen gezet zou hebben op een transfer. Helaas komt Castaignos door de kromme berichtgeving nu in een kwaad daglicht te staan, waardoor wij ons genoodzaakt voelen dit recht te trekken.

Ben nog altijd gecharmeerd van deze jongen,maar lijkt me beter voor hem als hij langer bij Twente blijft. Hij wekt dan wel hard,maar hij mist teveel kansen. Denk dat als hij naar het buitenland gaat,dat hij (weer) veel op de bank zit,hij is gewoonweg nog niet klaar voor het betere werk. Denk wel dat hij een zeer goede spits gaat worden.

Ja, dit halve seizoen heeft Castaignos aangetoond tot de basis te behoren, dus word het tijd Castaignos weer uit te gaan zwaaien.

Ging veel te snel naar Inter, doet het nu niet meer dan redelijk bij Twente. Het zou voor hem beter zijn om bij Twente te blijven en hij mag dan nog blij zijn dat hij niet in middenmoot van de Eredivisie speelt want hij is niet van een veel hoger niveau.

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 3.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren