Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: 'Ik heb aangegeven absoluut geïnteresseerd te zijn in de functie'

Laatste update:
/

Marokko organiseert in 2015 de Afrika Cup en hoopt tijdens dit toernooi hoge ogen te gaan gooien. De Leeuwen van de Atlas willen dit gaan proberen met een Nederlandse bondscoach: Pim Verbeek geldt als de belangrijkste kandidaat om de vertrokken Rachid Taoussi op te volgen.

De 57-jarige Verbeek is al sinds augustus 2010 verantwoordelijk voor het jeugdbeleid van de Marokkaanse voetbalbond en maakt een goede indruk bij de beleidsbepalers. Nu Taoussi zijn spullen heeft gepakt, wordt Verbeek mogelijk bondscoach. Dat weet het Algemeen Dagblad.

Verbeek was al eerder werkzaam als bondscoach bij de Nederlandse Antillen, Verenigde Arabische Emiraten, Australië en Zuid-Korea.

Update 11 februari 16.08 uur - Verbeek zegt 'nee' tegen voorstel van Marokkaanse bond
Pim Verbeek heeft het aanbod om één interland interim-bondscoach te zijn bij Marokko afgeslagen. Dat melden verschillende media in Marokko. Op 5 maart spelen de Leeuwen van de Atlas tegen Gabon en de bond had Verbeek, die het jeugdbeleid op zich neemt, gevraagd dan op de bank te zitten. Hij heeft echter 'nee' gezegd tegen het voorstel. "Het aanbod stelde me erg teleur, het nationale team twee dagen mogen coachen is niet echt motiverend." Verbeek wil best bondscoach zijn, maar dan wel voor langere tijd. "Dit is geen baan die je licht moet opnemen", vindt hij.

Update 14 februari 16.35 uur - 'Ik heb aangegeven absoluut geïnteresseerd te zijn in de functie'
Pim Verbeek wil niet voor slechts één interland aan het roer staan bij de Marokkaanse ploeg, maar gaat graag aan de slag als vaste bondscoach van het land. "Ja, ik heb aangegeven absoluut geïnteresseerd te zijn in die functie", zegt Verbeek tegen Voetbal International. "Marokko staat aan het begin van een nieuwe cyclus: Afrika Cup 2015 en plaatsing voor 2017, kwalificatie WK 2018. Ik zou heel graag aanblijven, maar dan wel als bondcoach, géén interim. Met mensen binnen de voetbalbond heb ik goede gesprekken gevoerd over de toekomst. Het is nu afwachten hoe de zaken volgende maand lopen."

Pim Verbeek zou een goede bondscoach zijn voor Marokko

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hoe maak je van het Marokkaanse elftal een eenheid. Dat is de vraag. Ze hebben geweldige spelers. Marokkanen kunnen geweldig voetballen maar zijn te veel uit op eigen succes. Daarom lukt het niet.

4 februari 2014 om 09:18

Ook andere culturen, er zit wel verschil in tussen opgroeien in nederland/frankrijk of marokko. Dat botst ook

4 februari 2014 om 09:30

Ik vind echt dat het Marokkaanse team over veel kwaliteit beschikt. Maar als ik een paar wedstrijdjes van Marokko kijk is het echt een zooitje. Te veel lopen met de bal. Ik heb een aantal Marokkaanse vrienden en die zijn pressies het zelfde als je met ze gaat voetballen.

Maar zou je kunnen onderbouwen waarom dat botst?

4 februari 2014 om 10:04

Omdat niet iedereen de Arabische of Amazigh taal niet machtig is en elkaar niet verstaat. De één spreekt Nederlands/berbers, de ander Frans/arabisch.. dan heb je nog spelers die bijv. alleen spaans praten. Je leert elkaar niet kennen.. je verstaat elkaar op t veld niet.. ga zo maar door.

Pim zou een brug kunnen slaan misschien.

4 februari 2014 om 10:25

Introduceer een snelcursus engels voor ze dan

4 februari 2014 om 10:25

Groepstherapie met Tolk, dat zou wel kunnen helpen. Of anders Gert Jan Verbeek. Die zal ze goed aanpakken

4 februari 2014 om 09:33

Geweldig is wat overdreven, maar je kan er best een leuk ploegie van maken.

Ik vind alleen dat een bondscoach dezelfde nationaliteit moet hebben als het land waar hij voor uitkomt.
Gaat toch om de beste van het desbetreffende land? Dan moet de coach ook uit dat land komen eigenlijk. Tenminste dat is mijn opinie.

Wat Pim Verbeek betreft: Nederlandse Antillen, Verenigde Arabische Emiraten, Australië en Zuid-Korea als bondscoach en dan ook nog wat Japanse clubjes…. Die man gaat wel echt alleen maar voor de sportieve uitdagingen….

14 februari 2014 om 20:32

Nee dat komt omdat er geen goede Marokkaanse coaches zijn (dit zeg ik als Marokkaan zijnde)

Pim Verbeek heeft het echt geweldig gedaan met de jeugd (u17 Afrika Cup, u17 Wk, U20 twee toernooien gewonnen en 1 finale, Olympische spelen 2012 liet hij mooi voetbal zien). Het Marokkaanse elftal heeft geen discipline dat is iets wat Pim Verbeek (en Gert Jan Verbeek) altijd in hun spelers giet, dus in mij ogen een geweldige opvolger.

4 februari 2014 om 09:36

Verbeek kent echt het klappen vd zweep inmiddels en heeft goed wrrk gedaan bij de marokkaanse jeugd.
Ik had liever een grotere naam gehad, voor wie de spelers echt respect hebben.
Bij marokko denkt de laatste jaren echt iedereen dat ie de nr 10 is om wie het moet draaien. Taarabt, boussoufa, asaidi, hamdaoui, barrada.... Maar ze moeten inzien dat ze een elftal vol subtoppers zijn die als ze keihard samen werken misschien een x succes kunnen hebben.

4 februari 2014 om 09:57

Er is genoeg kwaliteit om voor een wk te kunnen kwalificeren of (halve) finale africa cup te halen.

Probleem is het systeem dat ze spelen (4-2-3-1 ipv 4-4-2) en dat er geen rechtlijnigheid is. Zowel bij de trainer als bij de spelers. De vorige trainer liet Boussoufa, Labyad Basser etc. links liggen voor middelmatige spelers uit eigen competitie. Politiek was zijn grootste drijfveer, want je had minstens 6 spelers van zijn vorige club in de selectie. Je zag bovendien elke wedstrijd een andere opstelling. Benatia had pas geleden als deze dingen nog uitgesproken in de media.

En bepaalde spelers horen over het algemeen niet voor Marokko uit te komen. El Hamdaoui, Amrabat, Assaidi, Amsif etc. Allemaal spelers die Marokko als 2e keuze hadden.

Daarom heb ik net als jij veel vertrouwen in Verbeek. Ik hoop dat hij het ook inziet en een hechte groep kan smeden. Chahechouhe, El Zhar, verdienen een kans en El Kaddouri, Belhanda zijn de talentvolle spelers waar je een team omheen kan bouwen.

4 februari 2014 om 10:37

Sorry belhanda, maar zhar speelt bij levante en kaddouri bij torino.
Al die mocros zijn gewoon subtoppers. Wij hebben geen benzema if zidane. Zodra ze dat zelf inzien, staan ze er misschien ook voor open om samen te werken als team. Iets wat we de laatste jaren nooit gezien hebben....

4 februari 2014 om 11:28

Benatia is wereld top , Boussoufa is ook geniaal en voor de rest zitten er flink wat jonge talenten tussen

6 februari 2014 om 10:38

Benatia is geen wereldtop. alleen voor de marokaanse fans is hij dat. voor de rest van de wereld is het gewoon een subtopper.

11 februari 2014 om 16:23

Wat zwam je nou? Als Benatia een Nederlander geweest zou zijn, dan zou hij wel een wereldtopper zijn volgens alle Nederlanders en hij zou sowieso in de basis staan bij Oranje. Ga niet hypocriet lopen doen. Benatia is gewoon wereldtop, hij is niet minder dan Vidic, Dante, Sakho ect.

12 februari 2014 om 13:14

jemoema; enatia is (nog) geen wereldtop na een half seizoen as roma. Strootman ook niet overigens
maar je gaat langs mijn opmerking heen. De spelers van Marokko zijn allemaal subtop, dus ze zouden keihard moeten samen werken, om zich te kunnen meten met de wereldtop.
Jongens als Belhanda, Boussoufa, Barrada, Taarabt enz denken dat ze beter zijn dan ze zijn. Daarom staan ze niet op het WK.

14 februari 2014 om 17:31

Benatia staat elk jaar in het elftal van het jaar, is altijd een constante factor geweest. Als je in het land waar verdedigen een kunst is niet mee kan dan wordt je al snel afgeserveerd. Laat benatia dan net de speler zijn die de kunst onder de knie heeft. Hem mag je gerust een topper noemen hoor.

14 februari 2014 om 18:42

@clarkkent2 je vergeet labyad

11 februari 2014 om 16:21

Zo goed zijn ze ook weer niet, ze falen bijna allemaal in de grote competities.

11 februari 2014 om 18:39

Benatia wereld top ... Ehm ja wordt maar weer wakker uit die droom.

11 februari 2014 om 18:39

Benatia wereld top ... Ehm ja wordt maar weer wakker uit die droom.

Het zou voor Verbeek een mooie uitdaging zijn.

Ik word er ziek van als mensen gaan praten waarbij ze geen kennis van hebben. Ik ken de ins en outs beter dan welke persoon hier dan ook! Marokko zal het nooit zo ver gaan schoppen mits! Er verandering komt aan dat corrupte organisatie/ bestuur. Marokko is geen eenheid! Organisatie is 3 keer niks! Om maar een klein voorbeeld te noemen. Boussoufa had een keer een interland, vervolgens was hij geland en kwam er niemand hem ophalen. Hij had geen locatie niks. Lachwekkend! Verder is het zo dat er een trainer moet komen die verstand heeft van voetbal. Wat bedoel ik daarmee? Vooruit druk zetten aanvallend voetbal! 1op1 spelen. Kijk 1 wedstrijd van marokko en dan zul je zien hoe groot de linies zijn. Er zit totaal geen structuur in! En er is niemand in het marokkaanse elftal die er wat van zegt of ziet! Allemaal spelers die opzich zelf zijn! Geen ala seedorf of wat dan ook! Het lijkt wel alsof er steeds minder menseb verstand van aanvallend voetbal hebben. Sjonge jonge. Bestuur moet opzouten.

4 februari 2014 om 10:50

Zo zo, jij weet het allemaal wel heel goed, misschien moet je een email met je cv naar de Marokkaanse voetbalbond sturen?

4 februari 2014 om 11:18

Diezelfde Boussoufa had zich een x ziek gemeld voor een interland omdat ie een feestje in Las Vegas belangrijker vond. Dat noem je Karma

4 februari 2014 om 13:24

Jij hebt er blijkbaar geen kaas van gegeten want juist de bond is in alle facetten sterk verbeterd en de organisatie staat als een huis..als je ziet over wat voor facileiten de spelers in rabat mamoura beschikken dan mag niemand klagen,de spelers overnachten alleen 5 sterren hotels etc etc ze worden op hun wenken bediend..zelfs met een coach als gererts bakken ze er niets van en dat ligt aan de mentaliteit van de spelers en niet aan de bond of trainers!

4 februari 2014 om 14:04

als de mentaliteit van de marokaanse voetballers omhoog gaat, dan kunnen ze echt de finale halen van de africa cup, daar ben ik van overtuigd, ze hebben veel kwaliteit.

4 februari 2014 om 15:31

Takaveli1992,
a broer, we kennen allemaal wel een verhaal, maar daar gaat het hier niet om,
ins and outs laat me niet lachen, de verhalen die ik heb gehoord, heb ik van de mensen zelf gehoord die het is overkomen, maar dit bericht was niet , vertel een anekdote over het marokkaans elftal.

Ik ken het Marokkaans elftal nauwelijks, maar iemand enig idee of Aatif Chahechouhe wel eens wordt opgeroepen? Anders lijkt me dat een kwestie van tijd als je hem ziet presteren bij mijn clubje!

4 februari 2014 om 11:20

Chahechouhe is volgens mij nog niet opgeroepen, maar staat zeker wel op de nominatie om voor de volgende interland geselecteerd te worden door de nieuwe bondscoach.

4 februari 2014 om 13:06

Ik hoop het echt! Die man speelt met zoveel trots en passie voor Sivasspor, dat kan bij Marokko alleen maar goed uitpakken!

4 februari 2014 om 16:18

Ja, passie en trots kunnen we bij het Marokkaanse elftal wel gebruiken. Hij is een pure CAM toch!?

Awh geweldig dit! Van alle kandidaten (de rest mag je niet eens een kandidaat noemen) verdient hij het meest. Hij heeft de doelstellingen behaald die van hem werden geëist, dat was zich kwalificeren voor de Olympische Spelen en Marokko -17 loodsen naar het WK. Voor mij is het dus een uitgemaakte zaak en moet Verbeek het Marokkaanse elftal weer naar een degelijke niveau opkrikken.

Perfecte opvolger. Marokko heeft nu veel talent (Benatia-topper) en er komt ook wat aan. In 2015 denk ik dat ze weer tot de beste van Africa kunnen behoren. Verder leuk alle stereo-type grapjes, mijn advies, koop 'n vliegticket en verbreed je wereld ipv van kennis over de wereld van Wilders te vergaren.

Pim Verbeek gaat van die individuen een team smeden. Eindelijk een keer een trainer die wel prestaties kan leveren. Heeft bij de jeugdteams van Marokko laten zien dat het wel kan. Dima Maroc!!!

Ik zou die klus niet aannemen als ik Pim was. Marokkaanse elftal heeft last van gebrek aan zelfreflectie. Ze verwachten altijd dat ze naar het WK gaan of ff de Afrika cup kunnen winnen. Landen als Ghana, Ivoorkust, Nigeria, Senegal, Kameroen en bijvoorbeeld Mali en Tunesië hebben gewoon een veel betere selectie. Het is ook heel lastig om wat te bereiken met zo'n elftal als je steeds veel sterkere landen treft. Elke wedstrijd die ik zie van Marokko ziet er niet uit, er zit geen idee achter. Vind het triest om te zien dat ze achterblijven terwijl de andere Afrikaanse landen juist progressie boeken. Ghana en Ivoorkust mixen fysiek met combinatie spel. Terwijl Marokko het steeds individueel probeert tegen landen die juist veel betere spelers hebben. Denk dat Pim Verbeek de juiste man is voor een land als Egypte of Tunesië.

4 februari 2014 om 16:31

Met het spelers materiaal dat het Marokkaanse elftal tot zijn beschikking heeft mag je zeker wel verwachten dat ze op elke WK aanwezig zijn en dat ze minimaal de halve finale halen tijdens De AC. Ghana, Ivoorkust en Nigeria hebben inderdaad een betere selectie. Maar Marokko heeft echt wel een betere selectie dan Tunesië en Mali, alleen Senegal schat ik even goed qua spelers materiaal.

15 februari 2014 om 03:12

Tunesie wint altijd van Marokko. En alleen Benatia is een topspeler.

15 februari 2014 om 13:13

Ze zijn beter als team, dat is wel zo. Maar qua spelers is ons selectie toch een aanzienlijk stuk beter. En als je anders wilt beweren dan lieg je.

1 wedstrijd...natuurlijk zegt ie daar nee tegen. Vind het zelfs een beetje beledigend..

Echt typisch Marokkaanse voetbalbond taferelen.

Ze kennen Verbeek nu al jaren en zijn bekend met zijn capaciteiten, om dan hem een soort van proefwedstrijd te laten coachen blijkt maar weer hoe ze te werk gaan.

Die man doet het hartstikke goed met de jeugdelftallen en heeft weer structuur ingebracht.
Beloon hem dan ook met een volwaardig contract in plaats van de kat uit de boom te kijken wat typisch Marokkaans is.

11 februari 2014 om 16:58

ben ik met je eens , verbeek heeft gewerkt met de jeugdelftallen en kent de structuur.
er spelen aardig wat talenten van marokaanse afkomst in europa ik zie marokko wel kandidaat voor de titel in de afrika cup.

Het beste zou een Marokkaanse bondscoach zijn, maar ik zie. geen geschikte kandidaten. Misschien Benachiba.

Verbeek zou uiteindelijk het geschiktste zijn denk ik. Hij brengt discipline en kent nu de Marokkaanse voetbalcultuur. Alleen sloeg zijn selectiebeleid bij het olympisch elftal soms helemaal nergens op.

11 februari 2014 om 16:44

Benchiba die het voor mekaar kreeg om een 3-0 voorsprong weg te geven tijdens de kwartfinale tegen Nigeria, no thanks!
Dat ze met deze voorstel zijn gekomen maakt duidelijk dat ze Verbeek niet als bondscoach willen, spijtig maar waar. Mijn gevoel zegt dat ze weer 1 of ander dwaas ala Taoussi zullen aanstellen.

11 februari 2014 om 17:33

Inderdaad, weer zo'n slijmbal die de hielen likt van de bond.

Met alle respect, maar de meeste Marokkanen spelen voor een ander land.

11 februari 2014 om 20:25

Haha, hoef je niet met alle respect voor te zeggen. Er zijn inderdaad aardig wat spelers met Marokkaanse roots die wat hadden kunnen toevoegen aan het Marokkaanse elftal die helaas voor een ander land hebben gekozen.

Hij heeft gewoon gelijk.. ofwel definitief aanstellen of volledig niet

Pim verbeek is de ideale bondscoach voor marokko tegen de tijd dat er een nieuw coach is aangesteld heb je maar 10maanden om een team klaar te stomen voor een afrikacup in eigen land... de druk is erg groot deze afrika cup moet gewonnen worden.
pim verbeek heeft het voordeel dat hij alle spelers kent hij heeft de afgelopen jaren natuurlijk de a selectie gevolgd en veel cruciale spelers van marokko komen genoeg aan spelen toe
met deze opstelling word pim verbeek afrikaans kampioen

wissels
el arabi
amrabat
boussoufa
el kaoutari
el ahmadi
basser
kp amsif of de beste keeper uit de marokkaanse

bounou
jebbour
benatia
el adoua
bergdich
el kaddouri
taarabt
obaddi
barrada
chamakh
assaidi

Wellicht dat de oude bondscoach van algerije Saadane iets voor marokko is.

11 februari 2014 om 20:23

Nooit van gehoord, en gezien vroeger het Algerijnse voetbalelftal niet veel voorstelde is het waarschijnlijk ook een bagger coach.

14 februari 2014 om 22:15

Ja een bagger coach ga toch weg de man je kent man niet eens en dan oordeel jij over hem

14 februari 2014 om 23:30

Nou, vertel. Wat heeft meneer allemaal gepresteerd?

Marokko zal er toch weer in de eerste ronde uitgeknikkerd worden.

14 februari 2014 om 17:28

Ja wordt een splash en dash, net als bij je zusje op de wallen

15 februari 2014 om 02:52

Gelukkig wordt jij nu gebanned. En zul je zien dat ik gelijk heb in 2015. Kijken of je dan nog bij de wallen langskomt. Levenloze.

15 februari 2014 om 03:02

Marokko heeft nooit potten gebroken in het voetbal, in de laatste 12 afrika cups zijn ze 1x door de groep heen gekomen. En 4x op een WK, 3x uitgeschakeld in de groepsfase.

Hoe ga je daar een team van opbouwen als Verbeek. Hij krijgt Marokkanen over de vloer die Frans, Spaans, Italiaans, Nederlands, Berbers of Arabisch spreken. Hartstikke veel succes. Het is een mengelmoes van mensen met verschillende talen en hebben alleen hun wortels gemeen. Maak daar maar een elftal van.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren