Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Boer: ‘Of Klaassen het niveau van Bergkamp haalt, weet ik niet’

Laatste update:
/

Davy Klaassen wordt dit seizoen soms vergeleken met Dennis Bergkamp. De aanvallende middenvelder van Ajax keek vroeger graag naar hem en naar Jari Litmanen en doet in zijn spel en balbehandeling af en toe denken aan de assistent-trainer van Frank de Boer. De Boer zelf weet niet of Klaassen ooit zo goed kan worden als the Iceman. Wellicht wel, maar De Boer wil niet te hard van stapel lopen.

In gesprek met Voetbal International zegt dat spelers vergelijken met iemand uit het verleden iets is, dat tegenwoordig erg snel gedaan wordt. De Ajax-trainer verlangt echter nog niet van Klaassen dat hij nu steeds een hoog niveau weet te halen. De aanvallende middenvelder werd lange tijd geplaagd door blessures en weet pas dit seizoen veel wedstrijden mee te pakken en te presteren.

Wel is De Boer blij met hoe Klaassen zich manifesteert. “In zijn bovenkamer zit het wel goed. Of Klaassen het niveau van Bergkamp kan halen? Dat weet ik niet. Hij kàn wel ver komen, misschien wel zover als Bergkamp”, blijft de trainer voorzichtig.

Zie jij in Davy Klaassen iets terug van Dennis Bergkamp?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

De tijd zal het uiteindelijk leren. Je ziet wel dat deze jongen talent en potentie uitstraalt. De manier hoe die de bal tegen PSV aanneemt is fenomenaal, alleen jammer dat hij hem niet afmaakt. Iedere dag krijg ik meer vertrouwen in De Boer en co. Als ik zie hoe Maher over het veld heen ''slentert'' en dan vergelijk met deze jongen, kan ik alleen maar glimlachen

21 januari 2014 om 15:50

Oke maar jij verdient er niks mee.

21 januari 2014 om 15:55

@neymarnarsingh

Dat hoeft toch ook niet? Ik kijk geen voetbal om geld te verdienen, daar heb ik gewoon een baan voor. Ik kijk voetbal als hobby en om vermaakt te worden. En om eerlijk te zijn heb ik me zondag prima vermaakt

21 januari 2014 om 15:55

Ja die aanname was echt fenomenaal. In hoeverre je een aanname zo kan noemen.
Maar die bal zweefde precies op het juiste punt!
Komt natuurlijk ook geluk bij kijken, maar het is wel klasse!
Nu nog die bal afmaken en die goal gaat de wereld over haha.

Maarja eerst bijtekenen tot 2019

21 januari 2014 om 17:08

Aanname tegen NAC was nog beter

21 januari 2014 om 17:14

Zo een aanname hoort normaal te zijn. Dat we dit allen zo bijzonder vinden zegt voldoende over het topvoetbal. Kijkend naar andere sporten is het niveau bijzonder laag. Kijken we dan naar wat men elke maand mag bijschrijven op de rekening, dan vind ik zo een aanname al helemaal niet meer bijzonder. Dagelijks op het veld staan, dagelijks balcontact. Bijzonder is Bergkamp, dat klopt. Die had nog meer dan alleen een goede bal aanname. Bijzonder is Zlatan. Een aanname zoals Klaasen liet zien hoort normaal te zijn.

21 januari 2014 om 18:13

Voetbal van bijzonder laag niveau? Volgens mij vergeet je een belangrijk ding en dat is het feit dat de meeste sporten (indirect) met de handen gespeeld worden in plaats van de voeten. Denk aan handbal, korfbal, basketbal, tennis, waterpolo, honkbal, rugby, hockey, la-crosse etc. etc. etc.

En dat is makkelijker dan met de voeten. Dat wordt alleen maar onderstreept door opmerkingen als die van jou, zelfs voor de beste voetballers lukt zo'n aanname niet altijd.

21 januari 2014 om 16:13

Weer een sterk staaltje oppertunisme.
Na de aktie en goal van Maher in de bekerfinale dacht iedereen dat hij niet meer te houden was voor de eredivisie ondanks dat hij niet naar het buitenland wilde.

Nu is Klaassen het mannetje en kan Maher er weer helemaal niets van.

Maher is een juweeltje met vorm problemen, Klaassen is een potentiële goede eredivisie speler in de vorm van zijn leven.

21 januari 2014 om 16:24

Dat Maher talent bezit zal niemand over twijfelen. Dat er teveel voor hem betaald is, is hopelijk iedereen wel met me eens.

Ajax is de afgelopen jaren kampioen geworden. Dat komt niet doordat ze individueel het beste team waren(dat was meestal Psv), maar omdat het team hecht was en Frank ze als een team liet spelen. Als ik dan kijk naar jongens als Klaassen, Boilesen, De jong, Vermeer etc. dan kan ik echt genieten van de mentaliteit die ze hebben. Kijk maar eens naar een training van Ajax. Je ziet gewoon dat het gewone normale nuchtere jongens zijn zoals jij en ik die genieten van het leven als voetballer en van voetbal zelf. Ook als je ziet hoe ze met elkaar op de sociale media omgaan dan kan ik daar oprecht van genieten. Als ik dan kijk naar een Maher heb ik sterk het vermoeden dat hij hier niet tussen past(ik ken hem niet persoonlijk, misschien zit ik er wel helemaal naast, ik oordeel alleen maar op basis van televisie beelden van Maher en van de sociale media etc.) Ik heb bij Maher het gevoel dat hij een over het paard getild jochie is en misschien op lange termijn voor problemen kan zorgen. Op dat gebied ben ik veel blijer met Klaassen

21 januari 2014 om 16:26

@sfjm

Jij gaat weer de andere kant op.

Zowel Klaassen als Maher hebben enorm veel potentie. Ze kunnen heel ver komen. Klaassen heeft duidelijk wel de balcontrole die je ook bij Bergkamp en Litmanen zag. Of hij net zo goed wordt.....

21 januari 2014 om 16:34

@ Sfjm

*klaassen is een potentiële goede eredivisie speler in de vorm van zijn leven*

Hou aub toch op.
Maher is niet van het niveau Klaassen. Lekker leuk en aardig bij AZ uitblinken maar dat zegt helemaal niks.

Die actie in de beker was tegen van Bommel die op het punt stond te stoppen. Ook speelde hij tegen een strootman die overduidelijk geen waarde hechte aan de beker.
Niet dat ik Maher een slechte voetballer vind, maar Klaassen vind ik beter en zijn rendement is ook veel hoger.
Het zal wat zijn geweest als Ajax Maher had gekocht en Klaassen liet banken voor hem.

21 januari 2014 om 16:41

Ok, wat betreft de uitstraling zie ik Maher toch wat anders, lijkt mij een sympathieke jongen. Probleem is dat hij vormproblemen heeft waardoor hij negatief benaderd wordt door de media. Misschien komt hij hierdoor niet op het moment niet zo frivool over als bij AZ, maar in de basis lijkt het mij een sympathieke jongen.

Dat er teveel voor hem betaald is, is wederom een staaltje oppertunisme. Er is 6.5 mln betaald, als hij over 2 / 3 jaar de deur uitloopt voor bijvoorbeeld 15 mln of meer (zie Strootman) is het plots weer een goede aankoop.
Rustig afwachten en dan pas beoordelen of het teveel is.

21 januari 2014 om 16:51

@oranje88
"hou op aub"

Ik ga niet aan je verzoek voldoen.

Volgens mij geef ik aan dat Klaassen in de vorm van zijn leven is en Maher juist in de tegenovergestelde situatie zit.

Als Klaassen over een jaar zijn dip heeft gehad en / of Ajax in hoek zit waar de klappen vallen, dan pas zal ik iets zeggen over Klaassen. Voor nu is het een potentiële goede eredivisiespeler die nog helmaal aan het begin van zijn carriere zit.
Bovendien, als hij echt zo getalenteerd als Bergkamp was had hij al veel eerder gedebuteerd.

21 januari 2014 om 16:54

Kom op man hoe Klaassen over het veld knalt de longne uit zijn lijf loopt en verdedigend ook zeer nuttig is, dat zou je Maher nooit zien doen.

Maher heft een betere techniek en een slappere instelling.

Klaassen heft bewezen zijn kop niet te laten hangen bij een vormdip of zware blessure.

Ik zie in Klaassen meer een multifunctionele topper dan in Maher

21 januari 2014 om 16:59

@naughty
"heeft bewezen ..."
Wtf, hij speelt net een wedstrijd of 10/8 in de basis Ajax.

Zijn eerste vormdip moet nog komen.

En spelers die hun longen uit het lijf rennen zijn nou niet bepaald schaars.

21 januari 2014 om 17:05

Hij maakte ook allang zijn debuut........ Hij was langdurig geblesseerd.trouwens zegt leeftijd niet altijd alles. Stel je bent een jeugdspeler van Real en je speelt als LV wekelijks super. Denk je nou echt dat die jeugdspeler ff zijn debuut maakt met CR7 daar?

Ik heb ook nooit gezegd dat hij van het niveau Bergkamp wordt, dat denk ik namelijk niet. Bergkamp was ongekend goed. Wel ben ik er van overtuigd dat je meer aan een Klaassen hebt dan aan een Maher. Klaassen is Ajax geschoold en dat werkt in zijn voordeel. Maher leert nu pas wat wekelijks presteren inhoudt.

Of Maher in een vormdip is weet ik niet zo zeker. Het kan ook gewoon zijn dat PSV te hoog gegrepen is voor hem. Het gaat ook gewoon 3 a 4 tellen sneller bij Psv.

21 januari 2014 om 19:53

Sfjm, Maher wordt niet veel beter meer. Mist de echte slimheid.
Klaasen is nu al veel verder en is echt een groeibrlliantje.

22 januari 2014 om 10:17

Klaassen heeft zijn debuut gemaakt op 27 november 2011 scoorde gelijk en raakte daarna geblesseerd. Waarschijnlijk was zonder blessure al op weg om te vertrekken

22 januari 2014 om 10:42

Klaassen maakte in 2011 zijn debuut en raakte eind 2012 geblesseerd. Tot aan zijn blessure speelde hij 6 wedstrijden in Ajax 1, in een jaar tijd.
Dat duidt wat mij betreft niet op een overvloed aan vertrouwen van de leiding bij Ajax in zijn talent.

Voor mij blijft hij de meest gehypte speler van het moment, volgende maand zal er wel weer een ander van Feijenoord of Twente aan de beurt zijn.

21 januari 2014 om 17:20

Gaan we nu selecties vergelijken met aantrekkelijkheid, ? Waar gaat dit heen.

Als hij niet te snel weggaat bij ajax weet je het nooit. Lijkt me een hele slimme jongen, maar moet nog wel wat vaker uitblinken, maarja op die leeftijd doet hij het uitstekend.

Zo goed als Bergkamp....daar zeg je wel wat hoor. Bergkamp is een van de beste spelers die de wereld ooit gekend heeft. Heeft de club Arsenal naar een enorm hoog niveau getild. Toen Bergkamp naar Arsenal kwam, veranderde Arsenal in de club die het nu eigenljik is (geworden).

Soms zie ik wel gelijkenissen. Die lange ballen van Moisander weet Klaassen elke keer weer prachtig aan te nemen en daarna volgt er vaak een gevaarlijk schot. Dat doet iedereen natuurlijk vaak denken aan Bergkamp tegen Argentinië...

21 januari 2014 om 15:56

De rust en manier van spelen doet me wel denken aan Bergkamp; die prachtige aanname tegen Psv was identiek aan die van Bergkamp.

Als hij nou die speler uitkapte en met buitenkant rechts de bal in schoot ; )

Persoonlijk geniet ik van zo een speler, zijn functionele techniek haalt een hoog niveau.

Wanneer hij de facetten perfectioneert (door de jaren heen) zou hij enigszins in zijn buurt kunnen komen, ben ik van overtuigd.

21 januari 2014 om 16:00

Ja, inderdaad. Dan had ik een gat in de lucht gesprongen, haha. Vond het wel grappig dat je daarna Bergkamp vol in beeld zag en je hem toch wel stilletjes zag genieten. Tegen NAC Breda scoorde hij voor de winterstop wel een dergelijke goal, echt prachtig.

Ik zie Klaassen ook wel bij een club als Arsenal eindigen, dat voetbal daar ligt hem ook wel denk. Hij heeft het echt in zich en als hij nog een jaar of twee bij Ajax in de basis blijft spelen, geen blessures oploopt, zie ik het helemaal goedkomen.

21 januari 2014 om 16:09

Haha ja, timing was perfect; precies na die actie.

Ja die goal kan ik me herinneren, hij voelt het spelletje heel goed aan. Hij zou enkel nog vaker betrokken moeten worden tijdens het spelletje.

Het is wel iemand die de spil kan zijn in het team.

Arsenal is natuurlijk een club die graag zulke technische spelers (met inzicht) inlijft, hij zou er inderdaad perfect bij passen.

Barça zou ook tof zijn ; )

21 januari 2014 om 16:12

laten we zijn aanname niet vergeten bij de goal tegen nac

21 januari 2014 om 17:55

Haha, ja ik denk echt dat hij weleens de echte top kan gaan halen als hij zo doorgaat. En dan staan de grote clubs echt voor hem in de rij straks.

We zullen zien tot nu toe wel lekker in zen vel

21 januari 2014 om 16:22

We zullen het zien, tsja.. En wat morgen komt laten we ook wel op ons afkomen

Hij heeft in ieder geval een fantastische techniek. Die aanname zondag was ook weer fenomenaal.

On: Laten we hopen dat hij (bijna) net zo goed kan worden, en dan ook nog paar jaar langer bij Ajax blijven zodat we er zelf ook goed van kunnen genieten.

Ik zag afgelopen weekend een schitterende aanname a la bergkamp, een klasse voetballer die alles in huis lijkt te hebben. Techniek, een neus voor de goal en een goed oog voor medespelers, ik zie hem af en toe geweldige steekpasses geven. dit is combinatie met een drive waar je u tegen zegt maakt van klaassen een enorm talent, maar of hij net zo goed word als bergkamp zal de tijd ons leren

21 januari 2014 om 15:57

Precies, klopt helemaal wat je zegt.

Je zou voor de grap één van de goals van Klaassen die hij maakte tegen NAC Breda eens moeten terug kijken. Was ook een goal bij dat hij een lange bal aannam en tegelijkertijd zijn mannetje uitspeelde en vervolgens simpel scoorde.

Ik mis alleen nog die stiffies over de keeper heen nu...

21 januari 2014 om 16:02

De Boer hoeft daarvoor niet met jou te praten of met wie dan ook, want hij geeft zelf ook aan het natuurlijk niet te weten. Daarnaast is Klaassen weldegelijk "iets", namelijk een toptalent van de beroemde Ajax opleiding. Uit al dat talent wat er rondloopt heeft Davy het al tot het 1e geschopt en voetbalt hij nu bijna elke wedstrijd in de basis. Dan is enig respect wel op zijn plaats.

21 januari 2014 om 16:07

we vinden het toch allemaal zo interessant wat onze opper ...... frank zegt . zullen we eerst eens kijken of hij volgend jaar nog een bal recht vooruit kan schieten . Dat ophemelen elke keer terwijl het mannetje nog geen zak gepresteerd heeft .

21 januari 2014 om 16:20

Volgens mij is Frank Davy niet aan het ophemelen, maar is hij gewoon tevreden over zijn talenten. Wat een coach mag zijn. Dit geeft hij aan in de media, iets wat volkomen terecht is gezien de prestaties van Davy. En, het zal je niet verbazen, de media schrijft er wat over en dikt het even lekker aan. Dus, beste thebeast4000, het is niet onze opper Frank die aan het ophemelen is... het is de media. En als er 1 iemand een vergelijking met Bergkamp maakt, dan is dat natuurlijk zoete koek voor een Voetbalzone, of een Telegraaf. Dus deal with it. Zo werkt het nou eenmaal. Denk realistisch na en stoor je er niet aan. Als je dat wel zou doen, kan je je net zo goed aan de helft van de nieuwsberichten hier irriteren. Doe dat jezelf toch niet aan kerel.

En ik verwacht dat Klaassen volgend jaar de bal gewoon nog recht voor zich uit kan spelen hoor. Komt echt wel goed.

21 januari 2014 om 16:25

dan hebben wij daar een andere mening over . en ik "deal " nergens mee .

22 januari 2014 om 07:09

Uhm, ........ je zult het niet toegeven, maar Verthongen en Eriksen zijn al aardig op weg naar die status. Verbaast me eigenlijk dat je dan Heitinga noemt. Een echte Ajacied, maar geen super talent.
En ook Zlatan , Suarez, Huntelaar worden door velen meteen aan Ajax verbonden. Niet eigen jeugd, maar wel met een sterke Ajax connectie en spelers die dankbaar zijn wat Ajax voor ze heeft betekend.

22 januari 2014 om 09:07

Jij gaat mij vertellen eerst na te denken? Ga ergens anders wijs doen, jochie. De Ajax opleiding is beroemd en laat dat nou net gister zijn uitgeroepen tot bestevan Europa. Meer ga ik er eigenlijk niet over zeggen. Die "titel" geeft mij al gelijk en laat zien dat jij complete onzin verkondigd. Niet elke speler wordt een Sneijder of VDV Forza . Dat gebeurd zelden namelijk. Over dromen gesproken...

21 januari 2014 om 16:08

Opzich heeft hij 8 doelpunten uit 17 wedstrijden, terwijl de helft hiervan als invaller binnen de lijnen kwam. 1 op 2 wedstrijden, komt hij al aardig in de richting en het is geen spits.

21 januari 2014 om 16:18

Daarnaast was Bergkamp een echte spits volgens mij en je moet natuurlijk wel rekening mee houden dan Klaassen een middenvelder is die regelmatig naar voren opkomt

21 januari 2014 om 16:49

Bergkamp een echte spits, ga je al meteen de mist in.

Klaassen verloor in de eerste helft heel veel duels. Op momenten zie je dat hij exceptionele kwaliteiten heeft, maar we moeten niet te hard van stapel lopen.

Bergkamp heeft ook enkele jaren nodig gehad voordat zichtbaar werd hoe goed ie eigenlijk was. Zo rond 1989/1990 moest ie vaak nog op de bank zitten ten faveure van Ron Willems, Wim Jonk of Ronald de Boer op die positie. Pas later werd ie echt onomstreden en zagen we pas hoe goed ie was. .

Ik ben Ajacied en vind Klaassen een fantastische voetballer, maar de vergelijking met Bergkamp gaat te ver denk ik. Klaassen heeft een uitstekende techniek. Dat zag je aan zijn aanname tegen Psv, maar Bergkamp was technisch bijna buitenaards. In de kleine ruimte is Klaassen nog niet de helft zo goed als Bergkamp was.

Klaassen is een meester in het 1 keer raken en weet precies wanneer hij diep moet gaan. Bergkamp had dit uiteraard ook, maar kon ook als geen ander een spits sturen.

Klaassen kan een grote speler, maar het niveau van Bergkamp... Ik hoop het.

21 januari 2014 om 16:21

Klopt wat je zegt. Klaassen is in de kleine ruimte en wat het bedienen van een spits nog lang niet zover als Bergkamp was. Hij moet nog stappen zetten.

22 januari 2014 om 07:15

Klaassen duidt het zelf nog het beste aan. Hij vindt het zelf compleet onterecht dat hij met grote idolen zoals Bergkamp en Litmanen vergeleken wordt. Klaassen wil gewoon Klaassen zijn, en iemand die het zo ver mogelijk wil schoppen. Natuurlijk zal hij zeer tevreden zijn als hij zich aan het eind van zijn carriere mag meten met deze spelers. Maar voorlopig is hij gewoon lekker bezig met zichzelf te ontwikkelen.

Of hij zo goed als Bergkamp word weet je natuurlijk nooit van te voren ik hoop het eigenlijk wel want NL kan wel paar goede spelers gebruiken van het niveau Bergkamp!
De tijd zal het zeggen!

Heb het idee dat Klaassen multifunctioneler en daardoor minder gespecialiseerd is als Bergkamp. Bergkamp was een fenomeen met assists en goals, maar verdedigde minder mee en zette minder druk dan Klaassen nu doet.

21 januari 2014 om 17:21

Of hij multifunctioneler is dan Bergkamp is de vraag, maar ik vind ook dat Klaassen meer een werker is dan Bergkamp, bovendien is Klaassen meer een middenvelder, waar Bergkamp een aanvallende middenvelder was. De fluwelen techniek/balbehandeling van Bergkamp heeft Klaassen nog niet, maar dat zie je wel in hem in elk geval... Zijn natuurlijk weer andere aspecten van het spelletje

Niet relevant of hij zo goed als Bergkamp kan worden. Wat relevant is hoe hij zichzelf blijft ontwikkelen, de vergelijking met een halfgod doe je maar na zijn carriere!

Wat een gedoe over een jongen die een paar wedstrijden goed speelt. Als er over 2 jaar niks meer van hem wordt gehoord zou ik dat echt niet vreemd vinden. Sommige momenten overdrijven veel mensen in de voetballerij nogal erg. Wacht gewoon af en maak niet zo'n drukte. Zeker niet naar de paar wedstrijden die hij goed speelde.

21 januari 2014 om 18:20

Gaat altijd zo. Of ben je vergeten hoe Vilhena wekenlang mocht teren op 1 goede steekball uit bij NEC?

Statistieken van Klaassen zijn beter dan die van Bergkmap toen ze op ongeveer dezelfde leeftijd bij Ajax waren

22 januari 2014 om 20:32

Haha daar gaat het ook bij blijven!

Nou nou, in Engeland werd ook al de vergelijking gemaakt van Adebayor met Bergkamp vanwege goal-totalen. Allemaal een beetje overdreven. Bergkamp, net als andere grootheden is juist zo bijzonder geweest omdat hij enige in zijn soort was, daar loop je echt niet gauw meer tegenaan.

Bergkamp was fysiek sterker en de dingen gingen bij hem wat natuurlijker en makkelijker. Ik twijfel nog of Klaassen echt ver kan doorgroeien omdat het erop lijkt dat hij nu al alles geeft en erg volwassen speelt. Maar je weet het nooit

Het is wel fijn dat het een "gewoon" mannetje is. Niet zon type van kijk mij nou. Hij is zelf al erg nuchter. Hij slaagt zeker wel bij Ajax. Nu hopen dat ie wat langer blijft en bij tekent. Maar net zo goed als bergkamp dat zal de tijd uitwijzen. Dennis was wel echt super.

Kom op man, is die de boer gek geworden ?

klaasen mag de veters van Bergkamp nog niet eens strikken, speelt net een paar leuke potjes en word al weer de hemel in geprezen en gehyped, typisch ajax, wel slim voor de $$$$$$$$ maar verder nee, in potentie wel leuke speler maar een bergkamp nooit.

Niemand maar dan ook niemand zal in de buurt komen van Dennis Bergkamp. Klaassen is een leuke speler maar Dennis is een legende. Zelfs als Feyenoord supporter heb ik genoten van hem.

Een heel artikel gebouwd om twee zinnen. Niet normaal. Interviews knippen oké, maar dit gaat ver.

On: ik heb vertrouwen in die jongen. Heeft rust, power, inzicht, en een goede pass en schot. Ik geloof erin.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren