Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Het plaatje moet perfect zijn voor Luuk, anders denken we er niet over na'

Laatste update:

Borussia Mönchengladbach staat open voor een verhuur van Luuk de Jong, maar er is nog niets besloten over de toekomst van de spits. Dat zegt vader George de Jong, die met zaakwaarnemer Louis Laros afreisde naar Duitsland om met de clubleiding te praten.

/

“We hebben een gesprek achter de rug met de clubleiding en hebben het seizoen tot nu toe besproken. Luuk moet nu goed nadenken over wat hij wil. Hij heeft het naar zijn zin bij Gladbach, maar hij wil wel aan spelen toekomen”, laat de vader van de spits optekenen in Kicker.

In Nederland zouden clubs als Ajax en PSV geïnformeerd hebben naar de diensten van de aanvaller. “De clubs zien dat Luuk niet speelt”, weet vader De Jong. “Het plaatje moet er perfect uitzien, anders denken we er niet eens over na. En dan moet ook Borussia Mönchengladbach toezeggen.”

Luuk de Jong doet er verstandig aan terug te keren naar Nederland

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
19 december 2013 om 13:49

Dat zal wel, maar wat heeft dat verder met dit bericht te maken?

19 december 2013 om 23:34

Kan nooit genoeg gezegd worden

Nogal was eisen voor een bankzitter. Dan verwacht ik dat hij in Duitsland blijft. Tjah, in de eredivisie was je toch uitgeleerd?

19 december 2013 om 11:09

Is hij ook. Hij heeft alleen de verkeerde keuze gemaakt om naar BMG te gaan. De speelstijl daar past hem gewoon niet

19 december 2013 om 11:20

En daarom is terug keer naar Nederland dus geen optie, tenminste lijkt me als hij enigszins consequent is... vast niet.

19 december 2013 om 12:34

Speelstijl past hem niet of is hij niet goed genoeg?

19 december 2013 om 14:35

Dat zeg ik net, de speelstijl past hem niet.

19 december 2013 om 17:59

Eens met Nolimit.

Luuk is een aanvaller die ballen moet krijgen van de zijkanten.
Aangezien Gladbach 4-4-2 voetbalt, krijgt hij die niet...

Ook heeft hij de pech dat Raffael en Kruse het beide goed doen.

19 december 2013 om 23:30

Lucien wil graag met mooi verzorgt en technisch sterk voetbal spelen. Dat doen we ook onder zijn leiding. Het spel wat we spelen vereist technische, snelle, handelingssnelle spelers, en dat is Luuk helaas totaal niet. Het is niet alleen zijn fout, ik vind het de grootste fout van Eberl. Al is het zijn enigste.

Beste vader van luuk,

Ik zal momenteel het plaatje van Luuk voor u schetsen.
Een bankzitter bij een Duitse subtopper/middenmoter.
Hij heeft in anderhalf jaar tijd niet meer als 6 goals gemaakt en heeft een gigantisch bedrag gekost.
Hij word in heel Duitsland uitgelachen en gezien als een gigantische miskoop.
Misschien een idee om u eisen wat bij te stellen en hem in ieder geval aan spelen toe te laten komen?

Mvg,

Thugvz

19 december 2013 om 10:51

Beste Thugvz

Ik zal het plaatje even voor jou schetsen, luuk de jong verdient op jaarbasis zo'n 2,5-3miljoen euro netto en nog een langdoorlopend contract. Hij kan namelijk tot het einde van dat contract rustig op de bank zitten elk zijn vermogen elk jaar met een paar miljoen zien groeien. Voor de rest sport je er dan lekker bij, dus blijf je fit.

Kortom, luuk moet niets en moet al helemaal nergens naar toe.

M.v.g.

Marcoskovic

19 december 2013 om 10:59

Beste Marcoskovi,

Als alle voetballers met zo'n metaliteit in de sportwereld zitten dan ben jij wel heel erg voor "modern football"
Als hij bij (even uit de lucht gegrepen) Ajax, Twente, Psv, Stoke City etc. 1 miljoen op jaarbasis verdiend en daar goed speelt en scoort wat maakt het dan uit?
Dan kan hij ook gewoon lekker spelen, zichzelf in de kijker spelen en doen waar hij van houdt namelijk: voetballen.
De hele wereld zou weer weten wie Luuk de Jong is en dat is ook wel wat waard lijkt me.
Op basis van jou redenering zouden Messi en Ronaldo dus allebei in quatar kunnen voetballen en ook daar rustig op de bank kunnen zitten.

Mvg,

Thugvz

19 december 2013 om 11:04

Comboooo Breakerrrr

19 december 2013 om 11:31

Beste Thug en Marco,

Zal ik eens een laffe reactie geven? Jullie hebben allebei gelijk. En dus komt het er straks op neer dat de beste onderhandelaar met de sterkste zenuwen wint. Als Luuk de overtuiging weet te vestigen dat hij een paar jaar op de bank zitten niet zo erg vindt, dan heeft hij een uitstekende onderhandelingspositie. Mij lijkt het het domste wat hij kan doen. Met zo'n doorlopend contract kan hij beter komend jaar tijdelijk wat salaris inleveren en ergens doelpunten gaan maken. Op de langere termijn red je daarmee je carrière en levert dat dus ook meer op.

Groeten
Edo

19 december 2013 om 12:38

Thug,

Ik ben absoluut tegen het moderne voetbal en de bizarre bedragen die worden betaald.

Ik geef alleen maar aan hoe 99,9 procent denkt. En waarom zou je als je al 17 miljoen per jaar verdient nog naar de zandbak gaan. Met 1 miljoen is dat echt anders. Geloof mij, je bent veelste idealistisch.

19 december 2013 om 17:33

Beste Marcoskovi,

Hoewel je natuurlijk een punt hebt verdient Luuk nog niet een topsalaris. Hij zit nu in een dip, als hij een stap terug doet kan hij vervolgens er 2 vooruit doen en zo meer verdienen dan nu. Het is een beetje investeren in jezelf en het is de vraag of Luuk dat wil. De indruk die ik van hem heb is dat hij zeer bewust is van zijn talent en dat hij graag een mooie carrière wil hebben in plaats van een dikke bankrekening. Ik zou hem adviseren minuten te maken, als het in Duitsland niet kan, dan maar weer in Nederland. Hij zei dat hij hier was uitgeleerd, maar ik denk dat je op de bank helemaal weinig leert.

Met vriendelijke groet,

Dd28

Ps. Ik vind deze manier van communiceren wel leuk, het is zo een stuk vriendelijk. Vooral hoe het er soms aan toe gaat met eindeloze speler- of clubdiscussies. Tijd om dit als richtlijn in te voeren, Vz?

Overschat spitsje. Als je al te kort komt voor Gladbach stel je niet heel veel voor. Op het jeugd EK was ook al te zien dat Luuk de Jong niet zo veel voorstelt.

19 december 2013 om 12:14

Grappenmaker. BMG staat momenteel op een gedeelde 3de plaats in de Bundesliga met evenveel punten als Dortmund. Volgens mij toch Europees topniveau.
Door te zeggen dat BMG niet veel voorstelt kom je niet geloofwaardig over en blijkt dat je over weinig voetbalverstand beschikt.

Als BMG al niet veel voorsteld waar schat je jouw eigen clubje, ajax , dan in?.

19 december 2013 om 13:37

3e is een incident

19 december 2013 om 18:06

De derde plaats is inderdaad een incident. Normaal spelen ze rond de 10e plaats. Dat zou jij toch moeten weten met al je voetbal verstand.

19 december 2013 om 23:26

2 seizoenen geleden heel lang eerste gestaan en toen pas aan het einde op de 4e plaats beland, het jaar erna 8e omdat we onze beste spelers kwijt waren en nu staan we met mooi en goed voetbal gewoon weer 3e... Borussia hoort in die top, en is alleen een hele tijd laag geweest omdat we altijd leeggekocht zijn geworden.

Ben nooit zo overtuigd geraakt van zijn kwaliteiten.
Leuk spitsje wat aardig scoorde in de eredivisie, maar toch niet zo goed als bijvoorbeeld Huntelaar die bij Schalke, indien fit, toch de ene na de andere binnenschiet.

Gewoon lekker daar blijven, niet nodig in Nederland. Zo goed is hij nou ook niet, hij had 1 uitschieter qua goals en werd gelijk binnengehaald. Fout van Luuk en Mönchengladbach. Zal vast wel ergens waar die ook niet aan de bak komt maar wel zijn geld vangt.

Als Luuk naar Ajax toe kan gaan dan moet hij dat doen. Ik denk dat hij, gesteund door zijn broer, weer zijn oude vorm terug zal vinden.

19 december 2013 om 18:01

Zou dom zijn van Ajax. Ze hebben namelijk Danny Hoessen die het goet doet, en ze hebben Bojan nog die het in de spits ook goed doet.

Ook heb je Sigthorsson nog rondlopen die wel regelmatig geblesseerd is.

Het afbreukrisico is natuurlijk heel hoog met zo'n verhuur. Als voorbeeld neem ik Marcus Berg. Presteerde goed bij Groningen en HSV was dan ook snel bereid om vele miljoenen neer te leggen voor zijn komst. Eenmaal bij HSV aangekomen leek Berg het scoren verleerd te zijn. Toch kon hij nog iedere keer terugvallen op zijn prestaties bij Groningen, het laatste beeje krediet wat hem dus restte. Om Berg toch maar aan het scoren te krijgen besloot HSV de speler aan PSV te verhuren. Hoe dit afliep is ook wel bekend, na weinig overtuigend spel en een handjevol doelpunten werd Berg weer teruggestuurd naar Hsv. Na deze verhuurperiode werd er ook sterk getwijfeld aan zijn eerdere prestaties in de eredivisie. Want alleen het laatste resultaat geldt in het voetbal. Veel andere clubs durfden de gok ook niet meer te wagen met Berg. En zie waar Berg nu speelt: Panathinaikos. Een club met een schitterend verleden, maar tegenwoordig een armzalig elftal in de middelmatige Griekse competitie waar Olympiakos lichtjaren voorsprong heeft op de rest. Oftewel de carriere van Berg is gestrand op een leeftijd van 27 jaar.

Eenzelfde scenario voorspel ik dus ook voor Luuk de Jong wanneer hij zich laat verhuren aan een Nederlandse club. Wanneer hij niet aan scoren toekomt (en die kans is groter dan dat hij dat wel doet, denk alleen maar aan de aanpassingsproblemen) dan komt hij naar Duitsland terug als een complete mislukkeling, en is iedereen zijn eerdere prestaties alweer vergeten. In mijn optiek moet De Jong dus alleen weggaan wanneer hij verkocht word, zodat hij ergens een oprechte kans krijgt te acclimatiseren en ook meer krediet heeft op basis van een transfersom.

19 december 2013 om 11:14

Mooi stukje tekst en een goede vergelijking met Berg, take my like!
Het lijkt me niet eens een slecht idee voor Luuk de Jong om 2 stappen terug te doen.
Of naar een club te gaan waar er minder druk ligt als bij PSV zoals bij Vitesse.
Bij Vitesse krijg je ook nog is geweldige aanvoer en moet een spits er minimaal we 10 per seizoen inleggen.
Dit moet inderdaad snel gebeuren anders voorzie ik inderdaad hetzelfde scenario als bij Berg.

19 december 2013 om 11:25

Klopt, maar of het slim is om nog meer te huren voor Vitesse lijkt me sterk. Het contract van Havenaar zal wel niet verlegd worden dus er moet wel gekeken worden naar nieuwe opties.

19 december 2013 om 11:47

@palace maar denk je dan dat het beter was gegaan als hij bij HSV was gebleven? Ik zie geen enkele reden om dat aan te nemen. Het is niet alleen een kwestie van carriereplannng; misschien is het gewoon een gebrek aan kwaliteit.

Wat een hoge eisen voor een bankzitter zeg,ze mogen blij zijn dat er club's zijn die hem (misschien) willen huren.

Ben ik de enige die moest grinniken bij het stukje tekst: het plaatje moet wel perfect zijn ander kijken WE er niet eens naar?
Ik weet dat het zn vader is en dat ie het beste voor zijn zoon wilt,maar het is geen klein kind meer en het gaat toch echt om de speler.

Een vader als manager is niet altijd de beste keus, dat zie je nu wel ......
Zijn opstelling naar FC Twente toe was ook al niet zo netjes, ik denk dat George een paar
toontjes lager moet gaan zingen , arrogantie past niet zo bij de achterhoekse mentaliteit.

19 december 2013 om 14:30

ik snap wat je bedoelt maar als je de tekst leest,kun er ui halen dat Louis Laros zijn zaakwaarnemer is.

19 december 2013 om 16:30

Klopt, maar zijn vader is de manager/ 1e gesprekspartner , in het vervolgtraject komt
Louis om de hoek zetten

Vooral zo blijven denken papa de jong is heel goed voor hem.....ik zou nog liever bij een pec of rkc spelen als daar op de bank.
Heb het idee dat siem slimmer is als zijn broer en vader bij elkaar.
Laat vond luuk ook dat hij niet was gefaald....dan ben je erg kortzichtig net als zijn pa het moet er goed uitzien.....elke speelminuut waar dan ook ziet er beter uit.

Dan mag hij lekker bij ons op de bank blijven zitten, als dat is wat hij wil... Ik zou een goede kans meteen aangrijpen als ik hem was als hij zich voor Lucien nog wil bewijzen.

Ik gok dat Ajax hem huurt in de winterstop met een optie tot koop,
Luuk maakt bij Ajax na de winterstop nog zeker wel 10 tot 15 goals. Wel nodu om kampioen te worden en ver in Europa te komen.

Prima, als hij op de bank wilt blijven zitten bij Bmg. Het zou wel wat zijn als ajax Sigi verkoopt en Luuk terughaalt, leuke optie. Het is wel graag of niet en niet voor een jaartje.

Ik ben een grote fan van Borussia M'gladbach. Ik had eerst de alle vertrouwen in Luuk de Jong, maar helaas is de miskoop. Hij past gewoon niet in de systeem van Borussia M'gladbach en ze spelen op de snelheid zoals Hermann. Luuk de Jong komt gewoon te kort en hij is alleen sterk met de hoofd. De beste optie is verhuren met optie te koop. Hij gaat vast wel slagen bij de club zoals Stoke City of Newcastle United en daar ligt de spel beter bij hem. Verder is Borussia M'gladbach goed bezig en is op weg naar subtopper in de BL en geen degradatie kandidaat meer. Ik ben trots op mijn club!

19 december 2013 om 16:24

Snelheid is een ding, ik vind dat ze nu vooral op techniek, omschakeling en handelingssnelheid spelen.

Grote mond voor een faalhaas. Maar als je drie miljoen pj krijgt geschonken, heb je het prima voor elkaar.

Ook dan toch maar geen rare dingen zeggen: je carriere is over. Dat weet iedereen.

PSV heeft al eerder iemand gehaald die bij Twente helemaal doorgebroken was en toen een toptransfer naar Duitsland verdiende waar het niet helemaal top liep. Engelaar. Dat was niet zon succes.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren