Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ik zal je zeggen dat Vitesse eind dit seizoen voor volle tribunes speelt’

Laatste update:

Vitesse bezet alweer voor de derde week op rij de eerste plek in de Eredivisie, maar stadion GelreDome zit nog altijd niet vol. Het onderkomen van de Arnhemmers biedt plaats aan maximaal 25.000 toeschouwers, maar zo veel fans weet het elftal van Peter Bosz nog niet aan zich te binden.

/

Tijdens het thuisduel met SC Cambuur-Leeuwarden (3-0 overwinning) zaten er nog geen 17.000 supporters op de tribune. Dat is echter al een stuk meer dan er voorheen aanwezig waren in de thuishaven van Vitesse, en trainer Bosz heeft dan ook geduld. “Het heeft tijd nodig om mensen naar het stadion te krijgen”, vertelt de coach van de koploper aan De Telegraaf.

Bosz maakt zich er bovendien niet druk om dat het stadion niet bij iedere thuiswedstrijd vol zit; de mensen die verzuimen om naar GelreDome te komen zouden dat juist moeten doen, vindt de oefenmeester. “De thuisblijvers zijn de verliezers. Maar ik zal je zeggen dat wij aan het einde van het seizoen voor volle tribunes spelen”, voorspelt Bosz.

Denk je dat Peter Bosz gelijk krijgt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Helaas is het stadion gewoon te groot voor Vitesse, natuurlijk er zitten nog genoeg supporters

2 december 2013 om 10:03

zelf ik als vitessenaar denk dat het een utopie is in arnhem zijn het nou eenmaal loyale mensen als ej ze hebt dan zullen ze lang blijven maar als je ze bedriegt zal het heel lang duren voor je het vertrouwen weer terug hebt.

Daarnaast is het qua werk en leef klimaat op dit moment heel bar en boos in gelderland dat maakt ook dat mensen de hand op knip houden en liever andee dingen kopen.

tops zit er aan het eind van het seizoen iedere wedstrijd 20.000 man maar dit jaar zal 25000 nog niet gehaald worden tenzij we kampioen worden..

2 december 2013 om 10:59

Hoeveel kost een SCC bij Vitesse? Zijn de prijzen te hoog?
Het lbijft me verbazen dat het zo leeg blijft ookal sta je met goed voetbal bovenaan

2 december 2013 om 11:08

Arnhem is gewoon een arme stad waar een gigantisch percentage geniet van een uitkering. Er is zelfs gratis openbaar vervoer van en naar het stadion maar zelfs dat werkt niet mee aan de bezoekers aantallen. Zelfs in een eventuele kampioenswedstrijd zal de Gelredome niet vol zitten

2 december 2013 om 14:03

Verbaasd mij totaal niet, Succes zorgt voor meer fans ja, maar dat is slechts een kleine groep. Het aantal stoeltjes dat bij Vitesse over is is ongeveer net zo groot als de Adelaarhorst. Ajax en Feyenoord zullen vol raken met succes ja, grotere steden en mensen gaan eenmaal liever naar Amsterdam en Rotterdam dan naar Alkmaar om maar iets te noemen. Vitesse moet dus het voornamelijk hebben van lokale mensen, echter zitten in hun gebied ongelooflijk veel clubs. Vlak boven ze zit overijssel met FC Twente en Heracles en vlak onder hun zit al Brabant met Psv, Nac, terwijl ze ook nog eens moeten afrekenen met Necm dit zijn allemaal eredivisie clubs. De ruimte die Groningen, Heerenveen, Ajax, Feyenoord, ADO etc. hebben qua regiogebied die hebben ze daar niet. PSV heeft gezien hun historie ook maar een simpel klein stadionnetje.

2 december 2013 om 14:27

Volgens mij is vitesse qua scc 1 van de goedkoopste van nederland.
Meen me te herrineren dat ik een jaar terug gelezen had dat de goedkoopste plekken (achter het doel) zo'n 140,- per jaar is, alleen Rkc was goedkoper in zijn kaarten.
Maar dat was meen ik vorig jaar zo.

Ik betaal bij az (achter het doel) zo'n 265,- per jaar en dat is op de top-3 na de duurste kaart blijkt uit het onderzoek van toen.

2 december 2013 om 14:39

de goedkoopste scc bij vitesse zijn 187 euro.

2 december 2013 om 10:33

Ik denk ook niet dat het lukt.

Vitesse heeft nooit een vol stadion. En ik denk eigenlijk dat dat nu ook niet gaat lukken.
Zelfs met “successuppoerters” niet.

Zal mede komen doordat de club haar identiteit verkocht heeft.
Ik weet zeker dat vele Arnhemmers zich niet meer herkennen in die Russisch/georgische malafide praktijken.

Hartstikke leuk hoor dat er zwart geel succes is. Maar in hoeverre is dit Vitesse succes? Al die gehuurde spelers al die gekke buitenlandse aankopen etc.

Mijn mening is dat ook in Arnhem weinigen blij zullen zijn met deze geldstrooiende man, althans dat neem ik aan… Maar correct me if I’m wrong

2 december 2013 om 10:42

Dat is het niet zo zeer.
het is best stug volk maar als de euforie eenmaal toeslaat dan gaat het ook hard..
Al die gehuurde spelers? de enige 2 die er vorig jaar niet bij waren waren Piazon en Atsu zijn in principe in de plaats gekomen voor van ginkel en bony..

Heeft niks met malafide praktijken te maken veel meer met financieele malaise..
tis een tendens die je over de hele linie breed ziet maar omdat vitesse al een stadion had met overcapaciteit lijkt het bij vitesse schrijnend..

2 december 2013 om 11:06

i will correct you then...
Waar baseer je op dat de club haar 'identiteit' (hoe definieer jij de identiteit van een club) heeft verkocht? Heten we geen Vitesse meer? Spelen we ineens in Zaandam? Zijn onze clubkleuren veranderd? Spelen er geen Nederlanders / arnhemmers meer bij ons? Noem de gekke buitenlandse aankopen eens? Hoeveel gehuurde spelers staan er doorgaans in de basis? Zijn er geen oud-spelers meer bij Vitesse werkzaam?
Hoe kom je erbij dat er weinigen blij zijn met de geldstrooiende man? Als die er niet was geweest zat ik nu zondag in de tuin te klooien ipv in het Gelredome naar aantrekkelijk voetbal te kijken. Ik hoop dat Bosz geen gelijk krijgt, want wij hoeven geen successupporters. Bezoekersaantallen zijn licht stijgend en prima voor eredivisiebegrippen.

2 december 2013 om 13:00

Dan zal ik je corrigeren Afca020!

Sinds de komst van jordania zijn de toeschouwersaantallen bij vitesse gemiddeld alleen maar omhoog gegaan.

2 december 2013 om 10:55

Hoe zit het nou eigenlijk met die capaciteit? Hier wordt een getal van 25.000 genoemd terwijl er tijdens Twente tegen Arsenal bijna 27.000 toeschouwers aanwezig waren.

2 december 2013 om 12:50

Zover ik weet was de max destijds 26.600 stoelen. Volgens mij is er onlangs een verandering geweest waardoor er minder stoelen over bleven. Wel is het onderste gedeelte van de Oosttribune (waar je tegen aan kijkt als je Eredivisie Live kijkt) weer open gegaan.

2 december 2013 om 13:04

je weet dat je even kunt googlen en dan vrij snel een antwoord vind?

Op 25 maart 1998 speelde Vitesse, na een spectaculaire openingsceremonie, voor 26.600 toeschouwers haar eerste competitiewedstrijd tegen NAC Breda.

2 december 2013 om 14:12

Natuurlijk kan ik googelen, in het artikel staat echter dat de maximale capaciteit 25.000 is, vandaar mijn vraag.

2 december 2013 om 14:25

Er kunnen in aantal stoeltjes in het stadion meer dan 25000 man in, echter blijven sommige delen gesloten of leeg, zoals een vak naast het uitvak die altijd gesloten is. Daardoor kom je op 25000 maximaal. Als ze alles willen benutten kunnen het er meer zijn.

2 december 2013 om 15:41

Thanks! Dat is wat ik wilde weten.

Dit is al jaren zo bij Vitesse. Lijkt wel alsof voetbal daar niet leeft.

2 december 2013 om 09:50

17.000 als kleurloos meedoet in het rechte rijtjes is anders heel netjes. Dat zijn namelijk de echte, die Vitesse door dik en dun steunen.

Natuurlijk zal het wel aantrekken, en mensen zijn welkom. Maar de groep die er nu zit zijn de mensen die er ook zaten toen we niet goed presteerde. 17.000 is de vaste kern. En dat is netjes lijkt me

2 december 2013 om 10:16

17.000 terwijl je bovenin meedoet, al 2 jaar. Dat is niet kleurloos meedoen in het rechterrijtje. Zaten er 3 jaar geleden ook al 17.000 mensen?

2 december 2013 om 10:26

ja. misschien ietsje minder... maar sowieso die 10 jaar daarvoor (toen we in het rechterrijtje speelden) zelfs in nacompetitie...

Sowieso hebben veel mensen niet in de gaten dat je bij ons niet kan roken op de tribune.... dat scheelt op zeker 2.000 man aan rokers... dit is ook gebleken toen het verbod ingevoerd werd. toen vielen er 2000 "supporters" af... ik denk haast wel zeker te weten dat dit ook meespeelt...

2 december 2013 om 10:27

Sterker nog ten tijden van de overname hebben we een krimp gezien van ruim 1000 man dus er zijn wel degelijk een hoop supporters afgehaakt destijds..

dat jaar zaten we we krap aan 15000 man..
maar dan nog voor een degradatie kandidaat destijds een best aardig clientele

2 december 2013 om 10:34

Zelfs toen wij na competitie speelde zaten er bijna 17.000 in de nacompetitie.

Er is hier 10 jaar lang afgebroken door types als Mommers (in Breda kunnen ze mee praten over die man) enz. Dus ja wij weten hoe het is om onderin te staan, grijze middenmoot en op belaserd te worden door oa bovengenoemde man!

2 december 2013 om 11:42

In de Arena mag je ook niet roken maar wordt dat gewoon gedaan. Tja af en toe een steward die je op je vingers tikt meer niet. Kan me ook niet voorstellen dat je daardoor afhaakt

2 december 2013 om 12:01

Haha, 2000 man vallen af door een niet rook beleid? Wat een lachwekkend argument is dit dan. Als je daar je beslissing van wel of niet een seizoenskaart van laat afhangen...
Die mensen eten zeker ook niet, omdat ze niet naar de supermarkt gaan, omdat ze daar niet mogen roken?

Los van het feit dat ik tegen een anti-rook beleid bent, vind ik het echt treurig als je niet meer naar je favo club komt, omdat je 2 uur niet kan roken. Dan mag je je ook wel eens achter je oren krabben dat je verslaving zo drastisch je leven beïnvloedt...

2 december 2013 om 12:27

@varnhem : Sterkler nog, tijdens de nacompetitie zat er gemiddeld zelfs 23000 man naar wedstrijden tegen Vvv, Sparta en Helmond te kijken...

@nafets1 : Als het in de Arena alleen bij waarschuwen blijft heb je inderdaad weinig reden tot klagen. Bij Vitesse doen de stewards echter veel meer en naaien ze je zonder pardon een stadionverbod aan. Dat is ook wat veel mensen (nog) weg houd, de manier waarop de club met haar supporters om ging en nog steeds om gaat...

2 december 2013 om 12:56

En dit voorbeeld van Yatse is niet eens heel nieuw. Echter, dat dit nu onze 'grootste' kopzorg is, met enige ironie, zegt genoeg over de veranderingen die club heeft doorgemaakt en voor buitenstaanders onzichtbaar is. De periode 2001-2010 zijn een werkelijk drama geweest voor club en fans.

Vitesse heeft een zeer stabiel aantal supporters. Mensen die alle jaren gewoon komen, in goed of slecht weer. Echter, er zijn er een heleboel die afgehaakt zijn om bestuurlijke redenen of fanbased redenen. Niet eens zozeer sportieve redenen. Stel je voor dat jouw club als eerste een test wilt doen met biometrie, vingerafdrukken om het stadion in te komen. Een idee van 10 jaar geleden, zou nu nog steeds niet door komen. Maar omdat we een of andere oud commissaris van de politie in de gelederen hebben, wilt Vitesse maar graag vooraan lopen;. Fuck the fans. En ook dit is maar een klein voorbeeld, wat snel genoeg afgeschoten was. (of was er toch mee getest, Yatse?)

En de lijst gaat eindeloos door. Nee, echt. De mensen die er nu zitten hebben een krokodillenhuid en hebben veel doorstaan. Veel afhakers hebben zo'n zelfde huid, alleen waren zij er echt klaar mee. Zie die mensen eens terug te winnen, niet alleen nieuwe fans zoeken.

2 december 2013 om 14:47

in de Arena heb je niet "het ons kent ons" gehalte in de Dome.. er is nu zelfs een jongen die een brief thuis heeft gekregen dat hij 9 maanden niet meer welkom is omdat hij bij het juichen zijn biertje in de lucht gooide....

om te janken is het beleid bij Vitesse jegens Supporters. Dagjesmensen geven ze gratis kaarten en trouwe aanhang laten ze links liggen... op elk mogelijke manier...

2 december 2013 om 16:39

FR-Jurre dat ben ik volledig met je eens.. maar ik heb ze zien zitten hoor, mannen met sigaretjes tussen de lippen, zenuwachtig wachtend tot ze naar buiten konden in de rust om te roken... meer dan je denkt..

Heel trieste reden om niet meer te gaan, toevallig is dan wel dat dat rookverbod, ingegaan vlak voordat Jordania kwam er voor zorgde dat toeschouwersaantallen van de een op de andere wedstrijd 2000/3000 lager uitvielen... zoek t maar na...

t zal ze misschien nog niet eens om t roken gaan, ken je de welbekende druppel die de emmer doet overlopen... na jaren getreiter en sfeer verpesten door club, steward en politie Arnhem(die heel graag voorop wilt lopen)

Tja dat zijn succes supporters die komen als ze denken dat het goed gaat.
Supporters kan je eenmaal niet kopen.

Gaan ze mensen betalen dan om naar het stadion te komen?

2 december 2013 om 10:08

haha lachen man die grap had ik echt al 100 keer gehoord...

Tis je vast niet op gevallen maar in het algemeen zijn stadions leger als voorheen misschien iets omdat er werkeloosheids cijfers zijn die de pan uit reizen of mensen die het er simpelweg niet meer voor over hebben of niet kunnen betalen?!

Van de week bij utrecht was het ook drama zoveel lege plekken gister bij NEC waar notabene net 12500 man in passen waren zelfs overal lege plekken zichtbaar.

Bij vitesse groeit het aantal nog terwijl het bij de rest of neemt..
en dan heet zoiets overcapaciteit.

2 december 2013 om 10:18

@flokkeah: Maar volgens mij is de bezetting bij Roda JC en Vitesse ver onder het gemiddelde. Volgens mij waren dat de enige 2 ploegen die echt moeite hebben om het stadion vol te krijgen, dus wat je zegt klopt niet helemaal.

2 december 2013 om 10:25

@ AZ ik zou de statistieken er nog maar is op na slaan je zult zien dat vitesse en ajax als een van de weinige een kleine plus laten zien in het bloedrode tranendal.

2 december 2013 om 11:51

Er zal ongetwijfeld een stijging zichtbaar zijn maar het ging er mij om dat Vitesse en Roda de enige twee ploegen zijn die echt moeite hebben het stadion vol te krijgen. En dat klopt wel want met 17.000 aanwezigen heb je ongeveer 2/3 van het stadion gevuld. Dat is in geen enkel ander stadion het geval.

2 december 2013 om 12:31

Utrecht heeft op dit moment de laagste bezettingsgraad, daarna komt Roda en dan pas Vitesse. Overigens zijn de cijfers enigszins vertekent omdat veel clubs alle verkochte kaarten meerekenen en niet de daadwerkelijk aanwezigen...

2 december 2013 om 12:39

Utrecht, Heerenveen, nec, RKC, Groningen, ADO, AZ zie je dan zeker over het hoofd? En kijk gerust de wedstrijd ajax-Heracles terug. Over lege plekken gesproken.

2 december 2013 om 18:35

Ajax is 1 van de clubs die de verkochte kaarten telt, echter heb je in Amsterdam een hoop supporters die de wedstrijden tegen de kleintjes overslaan. Die worden wel meegeteld vandaar het verschil tussen wat je ziet op tv en leest op teletekst.

Vitesse kwam juist uit de bus als club waar de supporters de minste wedstrijden missen. Gemiddeld ziet een Vitessw supporter thuis 16 wedstrijden per seizoen volgens onderzoek van de KNVB. (Als je seizoenkaart heb, heb je vorige week een mailtje gehad om mee te doen aan onderzoek van dit seizoen)

2 december 2013 om 10:16

Nee de laatste keer dat het daar uitverkocht was daar kwam het door de gratis kaarten die je kreeg bij de coop en albertheijn met besteding van 25 euro...

Dat betekent dat die supporters dan successupporters zijn, en dat wil je ook niet hebben als club denk ik.

2 december 2013 om 09:57

Waarom niet? Hun geld stinkt niet. Iedere club die beter gaat presteren krijgt succes-supporters erbij, en die inkomsten zorgen ervoor dat er weer extra gekocht kan worden en dan komen er nog meer successen en nog meer succes-supporters etc ..

2 december 2013 om 09:57

Als jarenlange trouwe supporter is er altijd een afgunst tegen successupporters. (vooral als je wat te laat komt, en ze zitten op je stoeltje. Met vriendelijk vragen of ze een ander plekje willen zoeken, zeggen ze 'ja dan had je eerder moeten komen'. Eerder? Grrrrrr, zit er verdomme al jaren!)

Maar als club wil je zeker wel successupporters zien. Vult het stadion lekker op. Wel vreemd dat dat in het Gelredome voorlopig uitblijft.

2 december 2013 om 13:43

Ik vind het vooral grappig als mensen naar me toe komen met een papieren kaartje en zeggen 'je zit op mijn plaats, kijk maar op mijn kaartje' terwijl ik al minimaal vijf jaar elke twee weken op dezelfde plaats zit. Gisteren had ik ook een of ander figuur die zat te klagen dat ik moest gaan zitten omdat hij anders niet zag. Dan denk ik, het is toch bekend dat het vrije plaatsen zijn en in het midden iedereen de hele wedstrijd staat...

2 december 2013 om 10:03

Denk jij dat Ajax zonder al die successen de grootste supportersgroep van Nederland had gehad?

2 december 2013 om 10:13

Ja dat denk ik wel. Mensen lopen niet in.een ajaxshirt omdat ze kampioen zijn geworden maar omdat je uitstraald "rebels" te zijn lekker tegen de draad in. Als je in al die dorpjes kijk waar of Twente, groningen, heereveen oververtegenwoordigd is dan zie je altijd die ene met het ajax shirt dat is imago binding.

2 december 2013 om 10:29

Rebels in een shirt van Ajax hahaha... dat is juist de weg van de minste weerstand man, altijd winnen... die gasten hier die voor Ajax zijn, doodmoe wordt je er van...

Support your local team !!

2 december 2013 om 10:38

Ik hoop dat dit een geintje is?

2 december 2013 om 10:53

Dus jij denkt serieus dat als Ajax nooit zo succesvol was geweest, er net zoveel mensen supporter waren? En al die kleine kinderen die vanaf jongs af aan een Ajax shirt doen zijn echt fan vanwege het rebelse? Daar is dus niks van waar, natuurlijk heeft Ajax zoveel fans door de successen in het verleden.

2 december 2013 om 13:01

Haha, wow...serieus?

Volgens mij hebben, maar correct me if i'm wrong, ook (iets) minder fans in het stadion zitten nu het minder gaat dan in- en voor het kampioensjaar. Bij PSV hetzelfde. Feyenoord ook iets minder maar nog steeds trouw en vol. Elke club heeft successupporters, die zie je alleen als het goed gaat.

Als je in al die dorpjes kijkt en een iemand ziet met een Ajaxshirt, vooral kinderen, dan noem je dat indoctrinatie. Om maar even heel stellig te zijn. Dan wordt je namelijk opgevoed met een club, later kun je dan juist het tegenovergestelde kiezen alleen om bijvoorbeeld je ouwe te zieken...maar het is dat Ajax vroeg begonnen is met prijzen pakken en daardoor snel de grootste werd, als het een soort Cambuur was geweest qua club, had het echt niet zo groot geweest.

2 december 2013 om 14:04

@ Gijsen,

Tuurlijk heeft succes ermee te maken, vooral intenationaal. Maar Ajax is wel de club die in de grootste stad van Nederland ligt en ook nog is de enige profclub is in Amsterdam. Daarnaast zitten ze op een perfecte plek in het land met veel grote steden en een dichte bevolkingsgroei om de stad heen. Ook dit bevordert de supportersschare.

2 december 2013 om 18:06

Haha VI-Rules, jij maakt de domste opmerking die ik hier vandaag gelezen heb. Als jou bewering zou kloppen kan je net zo goed in een Heereveen shirt gaan lopen in Groningen, of in een Heracles shirt in Enschede. Of, als je het op topclubs wil richten, in een psv of feijenoord shirt.

2 december 2013 om 10:19

@ajaxcunian: Die heb je overal. In de Arena, in het Geldredome en Alkmaar. Als het succes even tegenzit dan zie je altijd veel meer lege stoeltjes. Als Ajax nu 4 jaar achter elkaar 10de wordt dan zie ook meer lege stoeltjes, zo werkt dat nu eenmaal. Hetzelfde geldt voor AZ.

2 december 2013 om 10:52

Zegt de Ajacied. De ironie is lachwekkend.

En zo niet, lekker belangrijk. 17.000 echte supporters op de tribune! Die er ook al zaten toen we onderaan stonden. Natuurlijk is iedereen welkom maar de discussie begint vervelend te worden.

2 december 2013 om 10:09

We zaten er ook met zijn 17000den toen we na een kwartier voetballen 3-0 achter stonden tegen Vvv. dus daaruit kun je wel opmaken dat vitesse gewoon een heel trouw publiek heeft

2 december 2013 om 18:03

Het ligt misschien ook wel aan het stadion. Dat is gewoon een fout geweest. Kan dat niet vervangen worden?

Daar heeft ie helemaal gelijk in, ze moeten namelijk nog een keer naar de Kuip toe en volgens mij krijgen ze ook nog Utrecht uit, clubs waar het stadion tenminste wel vol zit.

2 december 2013 om 09:52

Utrecht? Haha... Die hebben procentueel meer lege plekken dan Vitesse..

2 december 2013 om 09:53

Moet je hier toch even corrigeren voordat iemand anders het op een veel hatelijker manier doet. Ook bij ons (utrecht) zijn er in het stadion al een aantal jaar flink wat lege plekken te bespeuren.

2 december 2013 om 09:55

Een uitstekend voorbeeld wat beeldvorming vanuit de media dus met mensen kan doen. Niet meer zelf nadenken en van daaruit zelf conclusies trekken, nee dat is teveel voor de hersens. Gewoon roepen wat anderen voor je hebben voorgekauwd. Utrecht een vol stadion..... Echt je hebt mijn hele maandag al weer goed gemaakt. Bedankt daarvoor. Mocht je je geprikkeld voelen om een keer zelf na te denken en van daaruit een conclusie trekken tik dan in een zoekmachine eens de woorden gemiddelde toeschouwersaantallen eredivisie in veel succes met de analyse.

2 december 2013 om 10:02

Haha rare jongen ben jij. Bij Utrecht komen er meer supporters dan bij Vitesse, dat is een ding wat zeker is. Daarnaast zit ik zelf zeer regelmatig in de Kuip en woon ik zelf in Utrecht dus beeldvorming van de media mag je achterwegen laten. Had ook niet kunnen verwachten dat iemand als jij objectief op dit artikel zou reageren. Laat me wel zien dat jij een gefrustreerde Vitesse-gloryhunter bent want hoe jij reageert is ook niet echt normaal hoor. Maarja veel plezier met je 17000 andere supporters op de tribune. Misschien dat de tribunes ooit nog vol gaan raken als jullie club ook een eigen identiteit gaat krijgen.

2 december 2013 om 10:07

Ik zit al jaren wekelijks op de tribune. En ja ook ik ben in Utrecht geweest vorig jaar. Ik durf met zekerheid te zeggen dat het daar niet vol zit. Sterker nog de statistieken geven aan dat Utrecht procentueel meer lege plekken heeft dan Vitesse. Kan jij dus hier net doen of het vol zit in Utrecht, er zitten er daar minder dan bij ons en dat terwijl Utrecht een grotere stad is.

2 december 2013 om 10:10

@vinnzidan
Gemiddelde toeschouwersaantallen 2012/2013
 utrecht  17.330
Vitesse 17.386

Sorry man.

https://ebv.knvb.nl/uploads/tn/vl/tnvl9m64rcqn7nsq...

2 december 2013 om 10:15

Je kunt de cijfers en feiten wel ontkennen. Maar dat maakt je niet geloofwaardiger. Ik geef je zelfs nog de richting aan waar je de cijfers kunt terugvinden maar zelfs dat is teveel voor je gevraagd om zelf even op te zoeken?
En dan mij niet objectief noemen....

Wat heeft jouw bezoek aan de kuip en je woonplaats Utrecht te maken met je beeldvorming over Vitesse? Met je laatste zin over identiteit beaam je mijn reactie nogmaals.

2 december 2013 om 10:20

@vinnzidane
Het toeschouwersaantal van Utrecht - Ado op 24 nov (laatste thuiswedstrijd) was ongeveer 14.000, bij Vitesse zaten er zo'n 16.500. Dus wat een onzin.

2 december 2013 om 10:32

haha piemetje vinnzidane... die laatste 3/4 zinnen verraden je frustratie hahaha.... de Galgenwaard is nog nooit zo leeg geweest man... en kijk ik naar nek-az zie ik overal lege plekken... Bij Twente zie je ook overal lege plekken... Eigenlijk overal.. de euroborg komt weer een beetje vol nu er gewonnen wordt, maar die begonnen vorig jaar ook de nodige lege plekken te vertonen....

2 december 2013 om 10:59

Twente heeft samen met Heracles de hoogste bezettingsgraad in de Eredivisie, die lege plekken die jij meent te zien is waarschijnlijk de business tribune waar de camera op gericht staat. Daar komen de mensen pas na aanvang van de wedstrijd en het einde van de rust de tribune (weer) oplopen.

Gemiddeld trekt Twente dit seizoen 29.300 toeschouwers met een capaciteit van 30.000.

2 december 2013 om 13:47

@riche : Als je puur naar verkochte kaarten kijkt heb je gelijk. Als je echter kijkt naar het aantal daadwerkelijk aanwezigen daalt Twente wel degelijk qua bezettingsgraad. Dan staat Heracles onbedreigd bovenaan, gevolgd door NAC en Feyenoord...

2 december 2013 om 14:20

Hoe kom je daar nou bij?

De opgave van Twente is het aantal bezoekers dat daadwerkelijk haar kaart scant. Er zijn niet zo gek veel lege plekken, er zijn nauwelijks nog seizoenskaarten verkrijgbaar. De enige kaarten die in de losse verkoop gaan zijn de kaarten die niet door de uitspelende club worden afgenomen of, zoals tegen Ajax, zelfs slecht-zicht plaatsen.

Bij de laatste meting had Heracles 98,16 procent, Twente 97,47 procent, NAC komt 90,55 procent en staat pas op plek 9 en Feyenoord is pas op plek 11 terug te vinden met 86,85 procent, kortom je lult uit je nek...

2 december 2013 om 14:53

Riche, als dat zo is heb ik het verkeerd gezien, ik zie regelmatig lege stoeltjes maar dat zal dan wel ergens mee te maken hebben... Nou heb je echter wel ervaren wat wij al 3/4 jaar voor de kiezen krijgen... onwaarheden. kansloos.

Heb overigens altijd respect gehad voor de sfeer op Vak-P en in t stadion. Op het Faillietesse spandoek na natuurlijk, helemaal als je bedenkt dat jullie toen zelf ook failliet gingen paar jaar geleden, schulden weggeschreven in een Bvtje en hoppakee, zo goed als nieuw....

2 december 2013 om 15:43

Niet helemaal waar, Twente heeft het faillissement kunnen afwenden door een lening van de gemeente en de verkoop van o.m. Collins John. Die lening is met rente al jaren geleden terugbetaald.

Dat spandoek kan ik me niet herinneren maar er is de laatste jaren redelijk wat rivaliteit tussen Twente en Vitesse dus je zult vast gelijk hebben.

2 december 2013 om 16:49

Knurrum_127

wat ben jij nou weer voor een rare gozer, wat moet je gelijk piemeltje gaan zeggen? Ziek persoon .. ik weet niet waarom je over frustratie praat maar ik heb totaal niks met Utrecht behalve dat ik er zelf woon. Ik ben al van kinds af aan Feyenoord supporter en kom redelijk vaak in de Kuip, die zit wel 9 van de 10 keer vol en dat is iets wat je bij Vitesse niet ziet, niet zag en niet gaat zien, jammer voor jou maarja niet iedereen kan supporter zijn van een club waar elke week de tribune vol zit...

2 december 2013 om 16:56

@ Vitessa1

Knap van je dat je mijn reactie probeert te ontkrachten op basis van 1 wedstrijd. Ik kan ook een wedstrijd uitzoeken van Utrecht waarbij er toevallig meer supporters waren dan bij een wedstrijd van Vitesse. Dat zegt echter helemaal niks. Dat het bij Utrecht wellicht net zo vol (of leeg) is als bij Vitesse of misschien nog iets minder zelfs, betekent niet dat je bij Vitesse ineens een volle bak hebt. Je moet je gewoon schamen als Vitesse supporter dat die bak nooit vol zit. En dan wel een beetje gefrustreerd doen hier...

2 december 2013 om 20:14

@arenacum

Volgens de gegevens die ik net via google opzoek zoals jij aangeeft, heeft Utrecht nog altijd een hogere bezettingsgraad dan Vitesse.

Waar Utrecht op ongeveer 80 zit, zit Vitesse op 73.82.

''hierbij moet wel de opmerking worden gemaakt dat Vitesse aan een opmars bezig is. De laatste jaren is de bezettingsgraad hier flink gestegen van 60,69 naar 73,82''

Bezettingsgraad betekent niet meer aantallen, maar dat snap je wel dacht ik.

bron: http://www.tussendelinies.nl/eredivisie-trekt-voll...

2 december 2013 om 20:25

Hartstikke mooi Dorgolinho. Maar ik spreek nergens over bezettingsgraad, alleen over absolute aantallen.

2 december 2013 om 09:56

Haha stadion van Utrecht vol, je hebt echt humor. Het is daar enorm leeg man, selectieve verontwaardiging.

2 december 2013 om 11:44

Inderdaad zeg.
Vitesse heeft een prima kern van supporters (altijd minstens 12.000).
Dat was al zo op Monikkenhuizen en dat is nu nog steeds.

In Utrecht hebben ze wat dat betreft weinig recht van spreken.
Vijftien jaar geleden echt heerlijk om eens naar een wedstrijd van Utrecht te gaan.
Nu is het een van de meest troosteloze stadions van Nederland naar mijn persoonlijke mening.

Helaas heeft Vitesse te maken met een imago probleem dat niet alleen in de rest van Nederland doorweegt maar ook in Arnhem zelf. Zoals het vroeger was op Monnikkenhuizen zal het niet meer worden maar ook Ajax heeft lang met dit probleem te maken gehad. Daar zat het wel redelijk vol maar niemand kon wennen aan de Amsterdam Arena. Als je daar nu naar kijkt is het toch weer een zeer sfeervol stadion geworden, mede dankzij de Ajax supporters zelf.

Het heeft ook tijd nodig om weer iets op te bouwen.
Vergis je niet, dit was de enige mogelijkheid die Vitesse nog had om te overleven dus iets meer respect voor de echte Vitessenaar is wel op zijn plaats.

2 december 2013 om 11:56

Galgewaard is tenminste een stadion.

2 december 2013 om 14:38

@nac1912

Utrecht heeft hetzelfde als Vitesse gehad als het op bestuur aankomt en het is momenteel nog steeds zo. Tegen Differdange 03 zaten er geloof ik wel 17.000 supporters tegen een club uit Luxemburg is dat behoorlijk wat.

Echter het bestuur zegt A maar doet B. Leegloop wilde men niet meer. Asare, Wuytens was al bekend dat ze weg gingen maar toch weer een hele as wat weg is gegaan terwijl dat niet meer zou gebeuren zeiden ze. Supporters worden dat zat.

Daarnaast hebben ze een aantal jaren terug een gezinsvak gelijk getrokken qua prijzen met de andere kant van de hoofdtribune in de hoek in 2 jaar tijd 100 euro omhoog gegaan daardoor. Zonder daarnaast een goede alternatief te bieden voor supporters die al sinds oprichting kwamen. Die hebben gezegd zoek het maar het uit die komen niet meer. Overigens van dat vak is bijna iedereen gestopt.

De hoeken in de Galgenwaard zijn dodelijk voor supportersaantallen. Men heeft na het eerste seizoen in de Galgenwaard al geroepen om dichte hoeken omdat mensen gewoon uit de hemd gewaaid worden. Daarnaast sta je nog redelijk boven word je als nog zeiknat als de wind maar even verkeerd staat. Nu zijn ze eindelijk van plan om die hoeken dicht te maken heeft wel even geduurd de vraag is wanneer en hoe. Omdat het stadion nog steeds bij de curator is.

2 december 2013 om 14:57

Nac1912 jij hebt het begrepen, die vaste kern bestaat uit 15/16000 toeschouwers inmiddels, maar je zit goed met je verhaal.

ik ben er ook van overtuigd dat de structurele negatieve en onrealistische berichtgeving over onze prachtige club eraan bijdraagt dat mensen (nog) niet komen...plus het anti rook beleid...

en dan noemen ze arnhemmers raar supportersvolk, donder toch op man, als journalisten eens eerlijk te werk zouden gaan dan zat er zeker 3000 man meer... ben ik van overtuigd.

je moet ergens bij willen horen (persoonlijk kom ik al 20 jaar voor de duidelijkheid) en dat willen mensen niet bij een vreemdelingenlegioen... Maar dat staat er gewoon helemaal niet... zelfs mijn Pa wist mij te melden dat Vitesse met alleen maar buitenlanders speelt, terwijl hij niet eens voetbal kijkt...

Dat was een van de sterke punten van Aalbers, mensen erbij betrekken. Toen zaten er gewoon 28.800 man in t stadion op toppunt. Dus dat is gewoon haalbaar...

en met 17.000 man kan je t uitvak op Old Trafford gewoon vullen hoor... Niks mis mee...

Hoop dat Bosz gelijk gaat krijgen, zou een mooie beloning zijn voor het goede spel wat Vitesse op dit moment op de mat legt (op 1ste helft gisteren dan)

2 december 2013 om 10:12

Serieus? De hele wedstrijd was niet om aan te gluren gister dat verdwaalde schot van vejinovic lag er wel aardig in maar in het stadion heeft het geen moment voor opwinding kunnen zorgen ik zag gister een cambuur dat alleen bezig was het spel van vitesse te verstoren en had weinig te maken met voetballen.

Ik heb het al eerder gezegd en zeg het nog steeds. Sinds die huurlingen van Chelsea zijn er genoeg supporters afgehaakt die de eigen jeugd missen. Tuurlijk zijn er ook supporters die de veranderingen als positief ervaren, maarja de supportersaantallen spreken denk ik voor zich.

2 december 2013 om 09:57

Je had het al eerder mis en nu nog steeds. Vitesse is een van de weinige clubs die nog een kleine stijging laat zien in aantallen. Het is niet veel, maar er komen meer mensen kijken sinds de overname. Eigen jeugd met Propper, Velthuizen en Janssen is ook nog altijd dik in orde.

2 december 2013 om 10:25

In dat geval had ik het mis en heb ik het artikel verkeerd begrepen. Ik baseer mijn mening hierin gedeeltelijk op kennissen die voor Vitesse zijn (wel oudere supporters en geen 25-jarige "harde kern" ofzo) en na de overname juist zijn afgehaakt. Dit vanwege de charme van de club die zij mooi vonden en die nu weg is. Dit artikel lezende werd dit in eerste instantie alleen maar bevestigd. Maar als jij zegt dat het juist stijgt, dan geloof ik je en geef ik toe dat ik er waarschijnlijk naast zit.

P.s. Ik reageer alleen richting Arenacum aangezien hij de enige is die normaal kan reageren. Dat mis ik nog weleens op deze website.

2 december 2013 om 10:36

weet je hoe dat komt Rhajax... veel supporters uit ons mooie Arnhem, hebben t maar opgegeven.. het is dweilen met de kraan open... net als gister bij Studio Voetbal... geen woord over de koploper (al 4 weken) alleen maken ze wel ff snel de vitesse supporters belachelijk...

Och en toen Zwolle bovenaan stond was het toch zo leuk om naar te kijken... weet je wat het is, deze mensen zetten hun eigen geloofwaardigheid op t spel... maar t gros van de nederlandse voetbalfans neemt het klakkeloos over, dat zegt veel over het nivo van de voetbalfan in Ned. maar dat is een andere discussie....

kansloze k*t van gelder.

2 december 2013 om 11:06

@arenacum

Volgens mij dalen de gemiddelden juist bij Vitesse: Vorig seizoen gemiddeld 18.423, dit seizoen gemiddeld 16.284 (volgens EFS en Transfermarkt), geen idee hoe jij aan je cijfers komt.

2 december 2013 om 13:03

Niet echt fair om de cijfers na de eerste vijf thuiswedstrijden te vergelijken met die van een heel seizoen. Vorig seizoen waren de cijfers na vijf wedstrijden echt niet beter.

2 december 2013 om 13:08

Vorig seizoen de gemiddelden berekenen met nu is niet objectief. Het seizoen vorig jaar is namelijk compleet en we zijn nu nog net niet op de helft. Daarnaast denk ik dat als je de balans aan het einde van het seizoen maakt een stuk mooier is.

2 december 2013 om 13:21

@riche:

Ik heb het nog even voor je nagekeken waarom dit verschil er in zit.
In seizoen 2012/2013 speelde Vitesse tot 2 december (gisteren alleen dan een seizoen eerder) 8 thuis wedstrijden.
Het seizoen begon op 12 augustus.

Seizoen 2013/2014, dit jaar, tot 2 december speelde Vitesse 7 thuis wedstrijden.
Het seizoen begon 8 dagen eerder, op 4 augustus.

Mijns inziens zit het verschil dan ook in de data en dus rekening houdend met de vakantie. Na 30 augustus zie je bij Vitesse een stijging van zo'n 2500, 3000 toeschouwers. In één thuiswedstrijd. Doet mij sterk vermoeden dat mensen gewoonweg verhinderd waren. Neemt niet af dat er minder mensen zaten.

Gemiddeld over 8 wedstrijden, ik heb de gegevens van Wikipedia dus waar het verschil in zit weet ik niet.
2012/2013 telde in de eerste 8 wedstrijden 17413 toeschouwers.
Dit seizoen, over 7 wedstrijden, 16383. 1 wedstrijd minder dus dan vorig seizoen, dat erbij opgeteld (1 x 18.000 mensen erbij) komt ongeveer op 17.000 uit. Niet eens zo'n gek groot verschil.

M.i. dus 2 redenen:
Het seizoen begon 1 week eerder dus veel meer mensen nog op vakantie.
Het verrassingseffect van de goede prestaties is minder dan vorig seizoen, toen Vitesse verraste met Bony en van Ginkel. Reden één vind ik logischer.
Aan het eind van het seizoen denk ik dat we een gemiddelde hebben 19,500 toeschouwers. We hebben overigens alleen Feyenoord thuis gehad en Ajax en PSV moeten nog komen dus dat zorgt wel voor betere statistieken.

2 december 2013 om 15:46

Je zult ongetwijfeld gelijk hebben (bij Twente zaten de eerste wedstrijd ook 1.500 minder mensen dan bij de overige wedstrijden) maar mijn reactie was alleen om aan te tonen dat de stelling dat de bezoekersaantallen stijgen vooralsnog onjuist was. Of dit werkelijk zo is kunnen we pas aan het einde van het seizoen meten.

2 december 2013 om 16:02

Vorig seizoen zaten er meer dan het seizoen er voor. Dat is een stijging dus. Dit seizoen kan je pas aan het einde een conclusie uit trekken omdat de meeste wedstrijden nog gespeeld moeten worden. Ook vorig seizoen was het drukker na de winterstop dan er voor.

Maar het aantal seizoenkaarten is in ieder geval al wel gestegen. Mondjesmaat, dat wel.

Waarom de niet Vitesse fans zo naar de toeschouwersaantallen blijven refereren is mij overigens ook een raadsel. Misschien omdat de uitspraak het "wij gaan voor de titel in 2013" inmiddels niet meer zo belachelijk klinkt. Of omdat koopclub enigszins blijkt tegen te vallen. Vreemdelingen legioen met vele Nederlanders ook feitelijk onjuist is. Ja dan maar huren en toeschouwers erbij halen want sympathiek ben je pas vanaf het rechter rijtje.
Sympathieke club dat Psv...

2 december 2013 om 09:58

Onzin, er staat genoeg eigen jeugd.

Er is niet echt een probleem in Arnhem. Ja er zijn mensen weggejaagd, in tijdperk Mommers, vd Kraan enz. Desondanks zaten er altijd, ook in mindere tijden ong 17.000 man. Gewoon netjes.

Maar waarschijnlijk hebben de meeste hier die zo grote mond over Vitesse hebben geen eens een seizoenkaart van hun eigen club. En maar lachen en afgeven op de lege plekken bij Vitesse. Ik zou zeggen geef het goede voorbeeld en koop die seizoenkaart van je eigen club.

Ook het denken voor Vitesse supporters, lachwekkend gewoon. Praat niet alsof je de feiten ken, die ken je namelijk niet!

2 december 2013 om 10:01

Nee, jij hebt er echt kjjk op.
Als supporter van Vitesse kan ik je zeggen dat er altijd 17000 supporters zijn in de Gelredome en dat zijn de "echte" supporters. Voor Vitesse en Arnhem een heel mooi aantal.
Deze supporters zaten er ook toen we streden tegen degradatie en toen we in het rechterrijtje stonden.
Heeft dus helemaal niks met de huurlingen van Chelsea te maken.
Het is fijn voor je dat je het al vaker hebt gezegd en dat je er zo'n goede kijk op hebt.

2 december 2013 om 10:24

Wat een onzin is dit elke keer. Als je kijkt naar het elftal van Vitesse dan staan er 3 jongens uit eigen jeugd in de basis, waarvan 2 echte Arnhemmers. Ook zijn er met Van Aanholt, Leerdam Van der Heijden, Van der Struijk, Vejinovic en Havenaar nog voldoende Nederlanders. Al is Havenaar wellicht meer Japanner. De huurlingen die er spelen voegen ook echt wat toe, en vooral Piazon is een lust voor het oog. Kortom, selectieve verontwaardiging en een beetje de media napapegaaien.

2 december 2013 om 10:39

Amen...

Ik vrees dat deze uitspraak van Bosz op hoop gebaseerd is.

Vitesse speelt goed voetbal en het is leuk om naar te kijken. Ze staan nu eerste in de competitie en winnen veel wedstrijden achter elkaar. Veel beter kan het dus eigenlijk niet worden. Vitesse gaat echt wel weer wedstrijden verliezen en ik verwacht dus ook niet dat zij telkens bovenaan blijven staan.

Als de mensen nu dus nog steeds niet naar het stadion komen, denk ik ook niet dat dit in de toekomst gaat gebeuren...

Als ze aan het eind van het seizoen nog boven aan staan dan zal het misschien vol komen te zitten. Alleen is het dan voor de helft vol met succes supporters. Weet nou niet of je daar zo blij mee moet zijn.

Als ze winnen van psv volgende week en ze komen de eerste 6 wedstrijden na de winterstop goed door, waar ze een aantal lastige potjes hebben. dan komt het kampioenschap toch wel stukken dichterbij. ik zie vitesse niet zo snel verliezen meer namelijk. Erg sterke ploeg met een hoop individuele kwaliteiten.

Dat worden dan waarschijnlijk Noord-Koreaanse toestanden in Arnhem. Verplicht stadionbezoek om je uitkering te behouden.

2 december 2013 om 11:28

In Noordkorea heb je geen uitkeringen.....
Waarschijnlijk bedoel je : verplicht bezoeken en juichen om jezelf te behouden....

Er komen geen mensen omdat iedereen weet dat als ze goed presteren dat alle huurlingen weer teruggaan. Dus als ze Europees voetbal halen gaan de volgende spelers weer terug:

van Aanholt
Piazon
Atsu
Kakuta

Zonder de eerste drie wordt Vitesse gewoon een stuk minder om naar te kijken.

2 december 2013 om 10:09

V aanholt is hier al voor derde seizoen he... Kakuta voor het 2de.

2 december 2013 om 10:17

Het mooie is dat ze alle 4 echt een vereiking voor de eredivisie zijn Newsflash voor jou kakuta word aan het einde van het seizoen transfervrij overgenomen van Chelsea schrijf dat maar vast op je scheurkalender..

Piazon hoeven we het niet over te hebben Van aanholt spreekt ook voor zich of weet je een betere back in NL op het moment?

Atsu is ook een top voetballen voor NL begrippen. dit zijn jongens die normaal niet naar NL zouden komen geniet ervan zou ik zeggen..

Stel dat vitesse CL zou halen dan blijven ze echt wel chelsea zou wel gek zijn om ze dan terug te halen zonder druk tegen grote ploegen voetballen en ervaring op doen op het hoogste podium.. is altijd nog beter als bologna , udinese of millwall..

2 december 2013 om 13:24

Ja joh? Wordt Kakuta overgenomen van Chelsea? Dat heb ik nergens gelezen maar lijkt mij goed nieuws, bij Chelsea maakt hij absoluut geen kans.

3 december 2013 om 18:41

Zijn toch allemaal geen eigendom van Vitesse en zou mij zeer verbazen als Vitesse ze ging overnemen. En dat v Aanholt en Kakuta hier langer zijn maakt weinig uit? Contract verloopt gewoon in 2015 dus Chelsea zal er geld aan willen verdienen, zelfde geld voor Kakuta.

2 december 2013 om 10:43

dit zei jij waarschijnlijk ook toen Bony en van Ginkel weggingen...had je toen al van Atsu en Piazon gehoord (zou kunnen) maar je had niet gedacht dat die bij ons zouden komen... dan kan je natuurlijk wel nagaan wat er gebeurd als wij onverhoopt toch eerste gaan worden.... juist er zijn zat spelers die een CL avontuurtje wel zien zitten.. ik denk dat het dan pas echt gaat gebeuren...

FC Basel haalt ook 1 keer in de 5 jaar kwartfinale CL, waarom wij dan niet....

ik zeg niet DAT het gebeurd maar het KAN allemaal... t zou mij zelfs niet verbazen dat als wij ons rechtstreeks voor de poulefase plaatsen, dat Piazon en Atsu dan gewoon blijven... 6 CL wedstrijden pak je mooi mee dan...

3 december 2013 om 18:43

Het gaat mij meer om het verhaal dat als ze daardoor meer waard worden en er komt een club Vitesse er niks mee voorruit gaat. Hierdoor gun ik het andere NL clubs het meer om zich voor CL te kwalificeren omdat dat geld iig in NL blijft.

Dit kan ook niet van de één op de andere dag. Twee jaar terug hadden er bij zo'n wedstrijd maar 13.000 mensen op de tribunes gezeten. Het is al een hele verbetering en ik denk dat ze deze omhooggaande lijn wel zullen doortrekken aangezien ze zeer aantrekkelijk voetbal spelen.

2 december 2013 om 14:06

13000 is wat aan de lage kant, dat soort cijfers haalden we alleen in de beker tegen amateurs. In de competitie zat er altijd wel rond de 15000 man...

Veel mensen zijn weggejaagd met het wanbeleid wat er 10 jaar lang is gevoerd en om die terug te krijgen is gewoon moeilijk.

Vitesse speelt in verschrikkelijke kleuren, is een verijdeld 3e elftal van Chelsea en houdt spelers nooit langer dan 2 jaar vast omdat deze met winst doorverkocht moeten worden of terug naar Engeland gaan. Daar creëer je geen binding mee met het publiek.

Persoonlijk hoop ik dat het stadion leeg blijft, puur als signaal naar clubs wat er gebeurd als je je club speeltje van een grote club laat worden. Ook verschrikkelijk dat een club als Chelsea dit in Nederland, België, Scandinavië voor elkaar krijgt. Gewoon alle Van Ginlels en Van Aanholten van Europa opkopen, en hopen dat er een pareltje tussen zit... drama.

2 december 2013 om 10:14

@siemenf
Serieus, ben jij echt 34 jaar oud?
Dat je de kleuren geel en zwart niet mooi vind is je goedrecht maar dan heb je dus ook iets tegen NAC en Roda.
Waarom is Vitesse een 3e elftal van Chelsea? Omdat er huurspelers spelen? Hoeveel jongens uit eigen jeugd staan er in de basis? Hoeveel Nederlanders? Zoals zovelen heb je weer niet zelf nagedacht en loop je gewoon de meute achterna. Papegaaien heet dat.
Zijn er niet meer clubs die spelers huren? Hoeveel clubs in de Eredivisie spelen er met zoveel eigen jeugd en zoveel Nederlanders? Precies, op een hand te tellen.
Dat jij tegen modern Football bent is bekrompen en triest.
Zullen we heel de PL maar opheffen? Zullen we PSG en Monaco ook maar opheffen.
Wen er maar vast aan knulletje want dit is de toekomst van het voetbal.
Succes met je haat richting Vitesse en het modern football. Hoop dat je nog wel kunt slapen.

2 december 2013 om 10:45

dat je nog reageert op deze reactie... dit is op en top frustratie... laat lekker gaan...

2 december 2013 om 14:11

Ik neem het je niet kwalijk dat je als Vitessefan reageert. Want er zit bij mij inderdaad frustratie. Dat een middelmatige club in de eredivisie met een grote zak geld na 15 speelronden bovenaan kan staan vind ik verschrikkelijk. En ik snap ook dat je heel trots bent. Er schuilt namelijk een fantastisch Arnhems jeugdbeleid achter het huidige succes. Met vaste speelstijl, beleidsbepalers met voetbalvisie en een succesvol jeugdelftal. Erg knap opgebouwd in de laatste jaren. Iets om trots op te zijn. Behalve de kortzichtige instelling dat de wereld er zo uitziet, getuigd het ook van weinig respect de mening van anderen triest te noemen.

Ik ben inderdaad agains modern football als elke olie baron Nederlandse clubs gebruikt om spelers van grotere Engelse clubs op te leiden, omdat ik niet zie wat dit het Nederlandse voetbal brengt aan voordelen. Maar dat zal jou ws weinig interesseren. Vitesse staat immers bovenaan. Persoonlijk hoop ik niet al te lang waarbij ik hoop je niet op je geelzwarte pikkie getrapt te hebben... succes met winkelen in de winterstop. En met het vullen van het stadion.

2 december 2013 om 22:58

@siemen .gefrustreerd over het clubje uit Arnhem?ben je ook tegen de moderne wereld?of ben je gewoon tegen alles?
sweet dreams

2 december 2013 om 10:23

@siemen k snap je punt wel alleen jammer dat het gechargeerd is en weinig nuances kent.

Die kleuren ja das prima das jou mening..

Dat spelers 2 jaar vast gehouden worden die echt uitblinken dat is niet alleen bij vitesse zo dat is bij alle NL clubs zo neem voor het gemak even Bakkali die 3 en een halve bal goed geraakt heeft en de hele wereldtop zat achter hem aan.

Of strootman en mertens die het een half jaar aardig deden bij utrecht..
simpel als je geld nodig hebt moet je je waar verkopen..

Het is niet alleen chelsea dat dit doet barca en madrid doen het ook alleen omdat chelsea een club is met een shady imago word daar gretig gebruik door gemaakt door de media..

Ajax, bayern munchen madrid psg man city en zo kan ik nog wel even doorgaan doen dat net zo..

2 december 2013 om 13:51

Dat verloop valt ook wel mee, Siemen. Vooral als je nagaat dat Vitesse dit seizoen met een elftal begon met de minste wijzigingen ten opzichte van andere Eredivisieploegen.

Ook je tweede argument slaat kant nog wal. Vooral als je nagaat dat de spelers die dit seizoen profileren over het algemeen de Nederlanders in het basiselftal zijn. Ik noem bijvoorbeeld; Pröpper, Vejinovic, Leerdam, Van Aanholt. Daarbij brengen Van der Heijden en Velthuizen ook dit seizoen weer een goed niveau met zich mee. De meeste van deze spelers komen vanuit de jeugdopleiding of zijn transfervrij overgenomen van andere Eredivisieploegen.

De spelers die gehuurd zijn en in de basiselftal zitten zijn daarbij exceptionele talenten. Geen middelmatige spelers die de voorkeur krijgen boven even goede Nederlandse spelers. Ze zijn daadwerkelijk beter en zouden voor elke topploeg een aanwinst zijn.

Nu weer terug in je hol, lieve Siemen, misschien kan je je daar wat inlezen over feiten en met inhoudelijk juiste punten van kritiek weer terug komen.

2 december 2013 om 22:41

Uiteraard chargeer ik enorm omdat ik vind dat we op moeten passen dat niet alle grote buitenlandse clubs met veel geld, zodanig veel invloed in de kleine voetballanden kunnen pakken dat ons eigen talent straks helemaal geen kans meer krijgt. Natuurlijk is een Piazón een aanwinst voor de eredivisie, maar het houdt ook in dat de mannen die in de jeugd op zijn plaats spelen veel minder kans maken om het eerste elftal te halen. Dus op de korte termijn is het leuk en aardig al die spelers van Chelsea, maar de enige club die hier baat bij heeft, is Chelsea en niet speelbal Vitesse.

Ook het aantal Nederlanders in het elftal ligt niet boven het gemiddelde. Veel ploegen spelen met 6 of 7 Nederlanders in het basisteam. Vitesse met 6 afgelopen weekend.

Geel en zwart vind ik overigens wel echt deprimerend, maar geel en blauw houd ik ook niet van.en voor het verloop heb ik met opzet 2 jaar genoemd, en niet 1 jaar.

Dat zou toch knap zijn van bosz want de omgeving er om heen heeft gwn niet veel inwoners arnhem is niet heel groot en met clubs al nec en de graafschap in de buurt is het nog goed dat er 17.000 mensen zitten.

En dan zie je die dubieuze Rus ergens bovenin het stadion zitten. Echt eeuwig zonde dat zulke oneerlijke taferelen nu ook in Nederland plaatsvinden.

Eigenlijk moeten we dezelfde regels als Duitsland hanteren, dus externe eigenaar is niet toegestaan.

2 december 2013 om 10:29

Hoe weet jij dat Chigirinsky dubieus is? Heb je zaken met hem gedaan?
Ben blij met een rijke eigenaar omdat we nu niet hoeven te bedelen bij de gemeente.
Ik vindt het zonde dat er een zogenaamde topclub is die volledig afhankelijk is van de gemeente en na alle mega aankopen nog steeds niks voorstelt. Oneerlijk dat zulke taferelen zich in Nederland afspelen. Mensen zitten op een houtje te bijten vanwege de crisis en dan is er een club die het voor elkaar krijgt de grond onder het stadion te verkopen voor tientallen miljoenen aan de gemeente.
Leuk voor de inwoners van die gemeente, want ze hebben al niet veel en gaan nu ook nog eens meebetalen aan die club. Wat nou als je geen fan bent of geen ruk geeft om die club? Geen nagel om aan je reet te krabben maar wel moeten dokken. Hoe sociaal is dat?
Mooie is wel dat alle miljoenen geen enkel resultaat hebben opgeleverd en dat ze in Brussel spreken van ongeoorloofde staatssteun.
Eigenlijk moeten we de regels hanteren zoals die er ook zijn en dat is dat er geen staatssteun aan een club gegeven mag worden.
Suc6 met e clubje psv.

2 december 2013 om 10:56

Bijna alle Russen die extreem rijk zijn, hebben bloed aan hun handen Vitesdebest. Iedereen weet dat in Rusland alleen in zo'n klein landje als Nederland zijn sommige mensen zo goedgelovig....

2 december 2013 om 11:09

nou nou bloed aan de handen is wel heel erg overdreven... ik zou het eerder dubieus geld noemen dat ze op een niet zo'n eerlijke manier verdiend hebben.. maar goed daar is nu niet zoveel meer tegen te doen

2 december 2013 om 11:26

Ja want Vitesse heeft nooit overheidssteun gehad toch? Oh wacht.....

Fijne dag verder

2 december 2013 om 12:23

@ Vitesdebest:
Ik zie dat jij de geschiedenis van Vitesse een beetje bent vergeten. Hoe de gemeente Arnhem keer op keer de club heeft gered. En hoe dus ook in Arnhem mensen die niet van voetballen houden of geen moer om Vitesse geven hebben meebetaald aan Vitesse.

Gemakshalve vergeet je ook de voorgaande jaren van vitesse. Ja..nu hebben jullie veel Nederlanders in je team. Maar dit is pas het eerste jaar sinds de Russische coup dat er een beetje een herkenbaar elftal staat.

De voorgaande jaren is het zeer zeker een inloophuis gebleken waar Chelsea overtallige spelers kon stallen. Dus je kan nu wel hoog van de toren blazen, maar je vergeet de recente geschiedenis.

Vitesse heeft haar identietijd verkocht. Geldproblemen. Het Russische speeltje werd geboren toen de gemeente het zat was. Ook bij Vitesse is er onduidelijkheid geweest met betrekking tot de financiele huishouding. Onder Abramofiets kregen spelers salarissen die niet strookten met de begroting. Maar ze kregen wel netjes op tijd hun geld.

Leer je geschiedenis en wees bescheiden nu het goed gaat. Je mag trots zijn op dit elftal en op je club. Daar is niks mis mee. Maar hou je reacties voorlopig een beetje bescheiden want veel mensen hebben hun binding verloren met Vitesse.

PSV denigrerend een clubje noemen laat wederom jou gebrek aan historisch besef zien. Door het europese voetbal van PSV krijgt Vitesse ook af en toe extra inkomsten. Doordat PSV het jarenlang goed heeft gedaan in Europa en punten heeft verzameld, mocht jou cluppie ook Europees spelen vanwege de extra plaatsen die wij toen nog hadden.
Daarnaast heeft de eredivisie een verdeelsleutel m.b.t. uitzendrechten. De uitzendrechten worden als pakket verkocht. Daardoor worden de inkomsten verdeeld onder alle clubs volgens een verdeelsleutel. Je mag de top 3 wel dankbaar zijn. Als de top 3 namelijk de uitzendrechten zelfstandig zou verkopen, dan verdienen ze tig keer zoveel geld. Het is namelijk niet aantrekkelijk om net zoveel te betalen voor uitzendrechten als de top 3 niet in het pakket zit. Jou cluppie Vitesse heeft hier ook van geprofiteerd en doet dat nog steeds.

Tot zover deze les in geschiedenis. Ik hoop dat je verstand de realiteitszin snel weer terug vind. Maar aangezien je de geschiedenis vergeet, zal je ook wel vergeten zijn waar je je realiteitsbesef hebt achtergelaten.

2 december 2013 om 13:48

Nu voor jou een lesje in geschiedenis:
Alleen het eerste jaar na de overname was het een duiventil bij Vitesse.
In het seizoen 2011/12 speelde Vitesse onder John van den Brom met maar 2 huurlingen van Chelsea de basis en voor de rest eigen spelers waaronder de Nederlanders Velthuizen, van der Heijden, Buttner, en van der Struik.
In het seizoen 2012/13 speelde Vitesse onder Fred Rutten met slecht 3 huurlingen van Chelsea en de Nederlanders Velthuizen, van der Heijden, van Aanholt, Janssen en van Ginkel.
Dit seizoen 3 huurlingen van Chelsea en 8 eigen spelers. In totaal 6 Nederlanders..
Op het eerste seizoen na speelt Vitesse sinds de vername al 3 jaar met een herkenbaar elftal.
Dit is de echte recente geschiedenis.
Daarnaast bepaal jij nog even dat Vitesse haar identiteit heeft verkocht. Dit is gewoon gepapagaai van personen die toch al een hekel aan Vitesse hebben.
Misschien kun je even uitleggen wat je daarmee bedoelt?
En vind je niet dat de Vitessesupporters dit zelf moeten bepalen?

2 december 2013 om 13:56

Iedereen die rijk is, is dat geworden ten koste van anderen. Daar zijn onze rijke Nederlandse vrienden geen uitzondering op.

2 december 2013 om 13:58

En ik betaal mee aan achterlijke kunstprojecten, daar loop ik toch ook niet over te zeiken.

Alleen onder Ferrer was het een vreemde selectie, zodra van den Brom kwam kreeg ik al weer binding met het elftal hoor. Het eerste jaar was het allemaal nog wennen voor Jordania en consorten maar de jaren daarna heeft hij het gewoon goed opgepakt.

Dat stukje over de 'identietijd' van Vitesse laat ik maar even zitten want daar kan ik echt vrij weinig van maken..

Tja moeten we echt blij zijn dat Psv, Ajax en Feyenoord jarenlang alle talenten van de kleine clubs hebben weggekocht en daardoor de kleine clubs klein hielden en zelfs groot bleven en dus zelf goed konden presteren. Pas nu de kleinere clubs (twente, AZ, Vitesse) beter presteren en ze de spelers daar niet vandaan kunnen plukken komt de jeugdopleiding opeens naar voren. Als ze zo lief waren voor de kleinere clubs hadden ze dat jaren geleden gedaan.

Geschiedenis is geschreven door de traditionele top drie dat zeker, maar de tijd dat ze de kleinere clubs konden leegkopen is gelukkig voor bij.

2 december 2013 om 14:09

@toldos : Dat kan zo zijn, maar hoe dacht jij dat wij Nederlanders in het verleden (en deels zelfs in het heden) onze centen verdiend hebben? Dat ging ook met veel bloed en geweld gepaard...

@020sup : Gelukkig bestaan ze nog, mensen als jij die weer met onzin over gemeentesteun beginnen. Natuurlijk heeft de gemeente Arnhem Vitesse tot twee keer toe gered door een lening te verstrekken, dat zal ik niet ontkennen. Wat echter niet of te weinig in de media geweest is, is dat deze leningen tegen een absurd hoge rente van 16 verstrekt zijn en Vitesse deze rente jarenlang netjes betaald heeft. Als ik uiteindelijk een rekensom maak voor wat betreft de laatste lening kom ik hierop uit :
- Lening van 12 miljoen euro met 16 rente
- De rente is zes jaar lang netjes betaald, wat een bedrag van 11520000 euro oplevert alleen al aan rente.
- Bij het crediteurenakkoord is de lening van 12 miljoen euro afgekocht voor een bedrag van 3,5 miljoen euro.

He verdraait, kom ik daar toch ineens op een inkomstenbron van 15020000 euro uit voor de gemeente Arnhem. En verrek, dat is meer dan de 12 miljoen euro die er als lening verstrekt is. En dan vergeet ik voor het gemak nog maar even de dubieuze gronddeals m.b.t. Monnikenhuizen en Gelredome waar de gemeente Arnhem ten koste van Vitesse tientallen miljoen winst op gemaakt heeft...

Het is wel extreem bij Vitesse, maar bij iedere club is het drukker als het goed gaat. Ik zie dat bij mijn eigen club ook. Minder lege stoeltjes dan vorig jaar. Het is gewoon jammer dat het Gelredome nooit vol zit en dat dit ook zo duidelijk te zien is. Werkt toch niet mee aan een lekkere voetbalsfeer. Het stadion is gewoon te groot voor de omvang van de achterban. 17.000 is helemaal niet beroerd. Bij Groningen zitten er altijd meer, maar wij hebben ook minder andere clubs in de regio. Ik bedoel, naar Emmen ga je ook niet voor je lol, Veendam is weg en Heerenveen is alweer een andere provincie. Dat maakt het makkelijker.

seizoenkaarten voor de 2e seizoenhelft gaan binnenkort in de verkoop. Daar zitten thuiswedstrijden tegen ajax, psv en nec bij. Dus daar zulen er nog wel een paar duizend van verkocht worden, dus dan zit je al op 20.000. Voor bovengenoemde 3 wedstrijden zal er ook via de seizoenskaarthouders wel extra losse kaarten verkocht worden dus dan kom je misschien al op 3 uitverkochte wedstrijden. Maar de mensen zijn jarenlang teleurgesteld dus het heeft inderdaad tijd nodig.

de vraag is waarom de mensen nog niet terug komen die nu wegblijven
de potentie is er wel want in de beginjaren zat het gelredome altijd vol.
dat ze zich niet meer kunnen identificeren is ook onzin als je ziet dat vitesse meer nederlanders/ eigen opgeleide spelers en arnhemmers in de selectie heeft dan menig andere eredivisieclub.
ikzelf heb geen seizoenkaart meer omdat ik het niet kan betalen momenteel, heb een hypoteek en 2 kinderen en mijn salaris is hetzelfde gebleven en de kosten stijgen. ik kan niet zomaar even 200 euro betalen voor een seizoenskaart. ik wil hel graag gaan maar helaas gaat het voor mij momenteel gewoon niet. misschien geld dit toch voor meer supporters

2 december 2013 om 10:51

ik weet wel zeker dat dit voor meer supporters geld ( in heel Nederland) plus de vrijeverkoop is van 10 eutjes naar 17 eutjes gegaan.. ga eens met 3 kinderen naar een voetbalwedstrijd impulsief... kan je gewoon 100 eutjes aftikken, met drinken etc.... snap best dat mensen dat niet kunnen opbrengen...

plus veel mensen vergeten dat Gelredome een stadion is waar jeniet mag roken... Toen zijn ook een behoorlijk aantal (oudere) fans afgehaakt...

2 december 2013 om 10:59

17 euro is niet echt duur als je die prijs vergelijkt met andere eredivisie clubs. Bij de meeste clubs rond de 25 euro de goedkoopste kaartjes.

2 december 2013 om 15:06

dat kan ik me bijna niet voorstellen toldos... als het zo is dan laat ik me corrigeren hoor maar als Heracles-RKC 25 euro per kaartje... dan ben je goed gek als je gaat kijken impulsief... wat zullen we vandaag eens doen... ff voor 100 euro met het gezien naar Heracles Rkc... (bijv)... lijkt me niet..

Het zou trouwens wel verklaren waarom bijna alle stadions steeds meer lege plekken gaan vertonen...

2 december 2013 om 15:07

t is trouwens ook nog eens zo dat die kaarten van 17 euro idd bijna allemaal weggaan... daarna komen de duurdere tribunes aan de beurt, daar betaal je makkelijk 30-35 euro per kaartje....op de lange (lege) zijde, die altijd op TV komt. Verschrikkelijk...

hmm ik weet het niet of het vol wordt, misschien als we kampioen worden dat er dan een hype komt anders zie ik het niet vol worden. Men moet ook gewoon een stoelnummer kunnen kopen.

Wat dan gaan ze supporters huren van Chelsea!!!.

Kan ook n ooit aantrekkelijk zijn een club zonder eigen identiteit, je wilt toch geen fan zijn van een club zonder beleid. Met al die gekke russen die daar de dienst uitmaken, die club heeft niets met Arnhem en de bestuurders al helemaal niet.

2 december 2013 om 11:17

Applaus voor jezelf, schitterend betoog!
#sarcasmoff

Ik denk zeker dat het aan crisis ligt. Noord en zuid zitten altijd wel redelijk vol, die kaarten zijn ook goedkoper dan noord en west. Toen met die clubactie tegen Groningen zat het ook voller dan normaal, toen kon je voor een tientje met je club naar die wedstrijd komen kijken.

Zelf heb ik geen seizoenskaart omdat ik zelf voetbal op zondag. Maar als ze zaterdag of zondag laat spelen dan ben ik er altijd bij. Dat is het voordeel van een stadion dat niet vol zit. Als ik zaterdag hoor dat mijn wedstrijd niet door gaat kan ik altijd nog kaartjes kopen.

Ik hoop dat Bosz gelijk krijgt, maar ik heb er toch wel een beetje een hard hoofd in. Maar met de topwedstrijden moet het toch lukken om de 20.000 aan te tikken lijkt mij.

Het stadion zat bomvol toen Machlas vanuit alle hoeken van het veld die bal binnen schoot! Geweldige tijden waren dat, als 16 jarig pikkie hossen op zuid
Het kan dus wel maar het kost tijd.

Natuurlijk zit het stadion dan vol, als je voor de titel speelt wil opeens idereen naar binnen. De vaste kern is bij Vitesse simpelweg geen 25.000 en dus zal het aantal toeschouwers alleen toenemen als de resultaten goed blijven. Dat gebeurt overal.

Hoezo meneer Bosz gaan jullie nu ook al supporters van Chelsea huren

2 december 2013 om 13:01

Haha humor..... Wij zijn trots op onze club en onze 16.000 diehard fans, fock de gloryhunters die hebben we niet nodig. Gaan jullie maar lekker met 20 man de spelersbus opwachten......

2 december 2013 om 15:06

Bij PSV krijgen ze ten minste wel het stadion vol toch..... zelfs ik kreeg vrij kaarten met een heleboel andere ouders waarvan helaas de kids PSV supporter zijn ...de hele hoek zat vol minimaal 500 plaatsen

Dan gaan ze de kaarten zeker gratis weggeven.over 10 wedstrijden halen 1 betalen. Deze club heeft gewoon niet meer aanhang.

Waarom doen ze de seizoenskaarten niet ietsjes of wat goedkoper? Dat is toch ook een redelijke oplossing? Dan heb je misschien wel evenveel inkomsten als bij 15.000 (dan bij 20.000). Maar zit de stadion wat gevulder uit = meer ambiance! Niets te verliezen aangezien de stadion toch niet vol raakt..

Wat hij eigenlijk wilt zeggen: wij gaan voor het kampioenschap!!

Het Gelredome, is dat niet die evenementen hal waar tussen het monstertruck pulling door het Tros Piratenfestival gehouden wordt?
Zeg maar de Ahoy van Arnhem?

Misschien dat Bosz snapt dat het niet aan het voetbal ligt, maar aan de sfeer die er hangt.

Gooi als het eerste al die opgefokte provocerende stewards eruit. Altijd zitten zeuren en moeilijk doen. Zet ook wat leukere mensen bij de drank en eetkraampjes en zorg dat er genoeg eten klaar is voor iedereen. Je moet 15/20 minuten wachten voor een broodje frikandel waar je 2,60 voor betaalt. Je mist altijd een paar minuten van de tweede helft.
Draai is wat gepastere muziek voor en tussen de wedstrijd. Doe dat kinderachtige spelletje in de rust niet en laat eens wat artiesten komen.
Voor de wedstrijd moeten ze wat kraampjes buiten zetten waar je wat kunt kopen/doen. Zoals bij de meeste stadions. Zorgt altijd voor een gezellige sfeer.

Zo kunnen we denk ik nog wel even doorgaan als supporter...

2 december 2013 om 12:49

je hebt grotendeels gelijk. De meisjes bij de bar moeten veel beter hun werk leren doen. Ze vonden het gisteren in de rust belangrijker om elke 15 seconden een doekje over de balie te halen dan de mensen snel van een drankje te voorzien. Maar ik moet het toch opnemen voor de stewards. Gisteren nog meegemaakt op Zuid dat een vrouwelijke steward een verstokte roker er tot drie keer toe op moest wijzen dat in het stadion niet gerookt mag worden en of hij zijn peuk wou uitmaken. Zodra ze wegliep ging de peuk weer aan. De vierde keer werd hij vriendelijk maar resoluut gevraagd het stadion te verlaten. Dit ging met veel gemor en gescheld, maar m.i. had de steward al genoeg geduld opgebracht. Ga maar lekker buiten het stadion k*** kweken als je geen 45 minuten zonder kan.

2 december 2013 om 12:50

excuus aan de redactie: ik wist niet dat dat woord ook in de medische context niet mocht worden gebruikt...

Klopt helemaal want op het einde komt Ajax op bezoek en dan weet je dat het stadion vol zit..

Heel misschien als ze de kampioenswedstrijd spelen of de wedstrijd tegen Ajax die wel eens beslissend kan worden...maar ik zou niet weten waarom het straks wel zal zitten, terwijl de mensen nu ook niet met z'n allen staan te dringen.

2 december 2013 om 13:08

Omdat alle clubs over de lengte van vele jaren sterke fluctuaties kennen in hun toeschouwersaantallen.

Tja, wat moet zo'n coach anders zeggen?
Vol komt hetnooit meer, altans structureel niet.
En dat heeft in mindere mate met de eigendomssituatie, met het rookverbod, en de zgn crisis te maken- wellicht 10 a 15% verlies je daardoor. (bijv: toen het stadion wel vol zat, tijd van Karel Aalbers, rond 2000 lag het gemiddelde loon een stuk lager dan nu, 2013 (nu: nivo 2005)
Overal zie je wat achteruitgand, enkele toevallige succesnummers (pec) uitgezonderd. Oorzaken liggen op een hofer vlak:
-Voetbal corrumpeert steeds meer. Vanuit de top. Het begint bij Blatter, de Fifabaas, en het eindigt bij match-fixing.
-Doorgedraaide ccommercialisering door Knvb. Idiote tijdstippen, wedstrijddagen tbv mediageld.
-Criminalisering supporters. Bezoek eens een uitwedstrijd, zeg bijv bij Vitesse of Ajax, verduidelijkt genoeg.
-Concurrentie. Andere bezigheden, andere sporten in toenemende mate. De voetbalindustrie heeft dat nog niet door
-Overige oorzaken: Bosmanarrest (kleinere clubs structureel leeggeroofd door de grotere), het tenenkrommend zwakke beleid van vele clubs, burgemeesters en lokale driehoeken ('veiligheid'. Twente en Grun zijn wat dat betreft gunstige uitzonderingen.
Bij de club waar ik zelf een SC heb is de achteruitgang in lijn, iets van 15 of 20%. In relatieve zin valt het dan mee bij Vitesse.

Jongens. Wisten jullie al dat Vitesse eerste staat?

Vitesse staat terecht eerste maar ik heb het gewoon niet zo met die club. Ik zie veel liever twente, az psv of zelfs feyenoord op hun plek staan want dat zijn allemaal mooie clubs met in het algemeen goede supporters. Bij vitesse denk ik eerder aan jong chelsea dan vitesse.

2 december 2013 om 13:11

Je argumenten onderbouwen je standpunt helemaal niet. Az heeft afgelopen jaren flink aan de weg kunnen werken met geld van de spaarders van Dsb. Zeer belachelijke sponsor bedragen van een bedrijf in financiele problemen. Twente kwam jaarlijks bij Vitesse om spelers uit het eerste of uit de jeugd weg te kopen. PSV moet geld lenen bij de gemeente, wat ze vervolgens in de selectie steken. Vitesse koopt maar een paar spelers. Ze halen er een aantal transfervrij. Ze huren er en paar en laten flink wat jeugd doorstromen. Of ligt hier niet je probleem?
Waarom zijn dat wel mooie clubs en Vitesse niet? Wat is er nou anders bij hen dan bij Vitesse?

Hoezo denk je aan jong Chelsea. Vitesse huurt van Aanholt voor het 3e seizoen, hoeveel heeft hij er bij jong Chelsea gespeeld. Kakuta is er voor het 2e seizoen en Piazon voor het eerste. Hoeveel seizoenen hebben zij voor Chelsea gespeeld? Dus als jij die 2/3 spelers in de basis ziet, denk je gelijk ow die ken ik van jong Chelsea?

Bosch, goeie coach.
Vitesse en ajax gaan het uitvechten.

7000 succes supporters? Moet lukken

Tja, als vitesse zo doorgaat zul je er natuurlijk opeens een hoop successupporters bij krijgen die opeens een sterke verbintenis met vitesse voelen.

Ik vind persoonlijk dat als je vitesse nu ook links laat liggen je straks ook weg moet blijven....

2 december 2013 om 14:52

Dus oud supporters zijn succes supporters die argwanend zijn geworden na 10 jaar wanbeleid. Ben al meer dan 30 jaar supporter van de club. Er zijn zeker een 1000-2000 man afgehaakt in de tijd dat we zo nodig moesten saneren.

2 december 2013 om 14:55

Als die toendertijd zijn weggelopen en dus straks weer plaats nemen op de tribune in hun geel/zwarte kloffie van vroeger zijn het succes-supporters ja....

Geheel goed uitgelegd door uzelf.

Duimpje verdient.

2 december 2013 om 15:03

Meer bestuur aangelegenheden te maken we werden als supporter geweerd... er werd geen beleid gevoerd maar de club werd naar de kloten geholpen.. had allemaal te maken met Mommers en daarna van der kraan.

Vitesse krijgt het stadion nooit vol ,wees blij .
Beter dit dan vol met gloryhunters zoals bij een andere provincieclub als Twente

2 december 2013 om 18:43

Precies!

Dat geloof ik best. Punt is alleen wel, dat als ze dat al vol krijgen puur door een paar leuke resultaten dat het niet echt permanent is. De supporters die dan komen laten de club als een baksteen vallen als het wat minder gaat, of je daar nou zo blij mee moet zijn?

10 jaar wanbeleid, De club uitgekleed door de vorige bestuurder die de club moest saneren. De jeugd verkocht in de slechte dagen van ons bestaan. Het handje op moeten houden bij de gemeente en toen nog werd het ons supporters niet in dank afgenomen dat we er nog waren. 17000 supporters na 10 jaar wanbeleid. Denk je dat een echte Arnhemmer zich laat foppen. Mijn hele familie kijkt de kat uit de boom ( allemaal een seizoen kaart 10 stuks) Buren zelfde verhaal 4 man ook in de slechte jaren altijd seat houder en sponsor geweest . We gaan nu langzaam maar beetje terug omdat we zien dat het goed veranderd ook binnen de organisatie waar een ieder weer aan het bouwen is.

Als ze nou eens wat klantvriendelijker waren in ons stadion zou dat in ieder geval flink meehelpen. Ik zit al jaren op de Oosttribune met mijn 2 jonge kinderen (geen goedkope plaatsen) en geloof me ze kennen mij daar wel inmiddels. Toch moeten mijn kinderen voordat ze het vak ingaan altijd hun kaart laten zien, zie je het al voor je een kind van 5 drinken in de ene hand zakje chips in de andere en tussen de tanden hun seizoenskaart. Die steward doet dat nooit meer geloof me!!!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren