Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Martens heeft het gezien in Alkmaar: 'Ben toe aan iets anders'

Laatste update:
/

Maarten Martens voelt weinig voor nog een jaar in Alkmaar. Zijn contract loopt na dit seizoen af en de Vlaming wil graag zijn grenzen verleggen. Dat vertelt de middenvelder van AZ in een interview met ELF Voetbal Magazine.

Martens is van mening dat zijn broze fysieke gesteldheid een eerdere transfer in de weg heeft gestaan. Naar eigen zeggen had CSKA Moskou ooit interesse, maar die mogelijkheid sloeg de Belg af. "En AZ kwam toen gelijk met een verbeterd contract op de proppen. Ik heb het hier altijd naar mijn zin gehad, hè. Laat dat duidelijk zijn. Als ik fitter was geweest, had ik nu in de Europese subtop gespeeld."

De negenvoudig international van de Rode Duivens denkt dat hij dat niveau nog altijd aankan. "Ik ben ook wel toe aan iets anders. Daar hoop ik nu op", geeft hij vervolgens ruiterlijk toe. Of de ex-speler van Anderlecht en RKC Waalwijk een andere Nederlandse club ook als optie beschouwt, laat hij in het midden.

Maarten Martens is goeg genoeg voor de Europese subtop

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
Reacties

Deze jongen heeft veel pech gehad met zijn blessures! hele goede techniek en zeer goede trap. Duitse club zou het beste bij hem passen denk ik.

15 november 2013 om 15:57

Hij overschat zichzelf juist enorm en heeft nooit voor een langere tijd een meerwaarde kunnen zijn. Misplaatste arrogantie heet dat. Subtop Nederland bedoelt hij zeker i.p.v. subtop Europa.

Enige dat ik jammer vind aan zijn vertrek aan het eind van het seizoen is dat AZ geen transfersom voor hem kan krijgen, voor de rest opgeruimd staat netjes.

15 november 2013 om 16:48

ik sluit me bij je aan dat de clubs die jij ook hieronder opnoemt tot de europese subtop behoort. daar zal hij idd ook tekort voorkomen maar een duitse club zou goed bij hem passen. en zelfs bij schalke zou hij het best goed kunnen doen. maar de echte europese top als liverpool, spurs, porto, napoli etc daar komt hij te kort voor. Dat ben ik helemaal met je eens.

15 november 2013 om 17:16

Dan onderschat jij Schalke enorm. Die doen niet onder voor een club als FC Porto. Zie je Martens al tussen spelers als Prince-Boateng en Draxler staan? Martens mag blij zijn als een club als Hannover 96 hem wil hebben.

15 november 2013 om 22:08

Typisch een mening van iemand die Martens niet goed kent.. helaas jij hebt wat gemist afgelopen jaren op de nederandse velden slechte kont.
Noem mij een speler op dit moment in de eredivisie die beter is dan Martens?

15 november 2013 om 22:57

Ortiz maar ben het wel met je eens hoor!! op 10 is Martens echt goed!

''laat dat duidelijk zijn. Als ik fitter was geweest, had ik nu in de Europese subtop gespeeld.''

Bij een Europese subtopper nogal. Als bankwarmer misschien, ik zie deze jongen toch echt niet bij Europese subtup van enig toegevoegde waarde zijn...

15 november 2013 om 15:31

Nou, ik zie dat toch wel anders. Martens is op dit moment - mits blessurevrij - een aanwinst voor iedere club in Nederland. Als hij minder blessures had gehad lag zijn top misschien nog wel wat hoger. Ik vind hem nu in ieder geval zeker niet te min voor clubs als Everton, Hsv, Werder Bremen, Fulham, top 5 in Rusland, Bilbao, etc. De stelling dat hij Europese subtop had gespeeld als hij niet zoveel/zwaar geblesseerd was geweest vind ik wel te verdedigen, maar het blijft natuurlijk als, als, als...

15 november 2013 om 15:49

Mijn ''argument'' is ook gebaseerd op de term Europese subtop. Géén enkel Nederlandse team is momenteel Europese subtop.

Everton, Bilbao en Fulham Europese subtop?! Misschien denkt Martens net als jou en dan heeft hij inderdaad gelijk en neem ik mijn woorden terug - want bij een club als Fulham had hij zich waarschijnlijk inderdaad wel kunnen redden.

Wat ik begrijp onder ''europese subtup'' zijn clubs als: Potro, Liverpool, Tottenham, Napoli, Schalke, Sevilla etc.

15 november 2013 om 16:12

En bij zulke clubs had hij zonder zijn blessures ook gemakkelijk kunnen spelen!

15 november 2013 om 16:53

@pacomemo
Wat de Europese subtop is daar kun je over discussieren, eens. De clubs die ik noem zitten wat mij betreft (net) onder de Europese subtop. Aangezien hij nu - daar zijn we het volgens mij beide over eens - goed genoeg is voor de clubs die ik noemde, is het aannemelijk te stellen dat hij bij minder/geen blessureleed bij de Europese subtop had gespeeld (de clubs die jij noemt), toch?

Zonde en erg jammer. Deze speler zal AZ heel erg gaan missen.

15 november 2013 om 23:01

nee totaal niet! gewoon totaal niet!

Ik heb Martens altijd bij een topclub in Nederland als Ajax of PSV willen zien benieuwd of hij dat aan zou kunnen!

15 november 2013 om 15:27

Martens is fenomenaal misschien wel de beste speler op de Nederlandse velden. Alleen ja die blessures.

Ik begrijp helemaal dat Martens wel eens wat anders is en volgens mij begrijpen alle AZ-supporters dat met mij. Martens is een held, maar wel een blessuregevoelige.

En Alkmar heeft het gezien in Martens. Strik erom en wegwezen.

15 november 2013 om 15:29

Martens veruit de populairste speler in alkmaar, dus niet uit je nek brabbelen graag.

15 november 2013 om 15:59

Lol en dat baseer je waarop? Dat jij dit vindt wil niet zeggen dat deze mening breed gedragen wordt. Ik ken genoeg supporters die laten we zeggen 'minder gecharmeerd' zijn van hem.

15 november 2013 om 16:26

Gebaseerd op......meen je dat nou.

Komt ie,

1* Hij is nog de laatste speler van het kampioensteam,
2* Hij heeft straks (az overwintert) de meeste europese wedstrijden ooit voor az,
3* Zijn tomeloze inzet ten alle tijden,
4* Hij is nog altijd aan de bal 1 van neerlands beste spelers,
5* Mag zich na Buskermolen en Van Galen een echte Mister az noemen met zijn dienstjaren.
6* Zijn weergaloze techniek (voorbeeld....zijn poortje achter het standbeen tegen ajax thuis vorig seizoen en zijn taloze passes zowel links als buitenkant voet.
7* Om nog maar te zwijgen van zijn prachtgoals.

Denk dat ik nog wel meer kan opsommen,maar hoop dat je hier al meer dan tevreden mee bent.

Ik ben en blijf fan van zulk soort spelers, net als een hele hoop anderen.

15 november 2013 om 23:06

Ortiz zat ook al bij de selectie tijdens het kampioens jaar.
Ik vind het gewoon een minne streek van hem
Zolang in de lappenmand gelopen en geteerd op het oude BSB contract, Om vervolgens transfer vrij de deur uit te lopen

16 november 2013 om 10:25

Met speler doelde ik op basisspeler, ortiz heeft bij mijn weten geen nuttige bijdrage geleverd aan het kampioenschap in de vorm van speelminuten.

En met sommige spelers loopt het nu eenmaal zo, het is jammer maar helaas, Maarten heeft altijd aangegeven hogerop te willen, maar telkens gooide een blessure roet in het eten.
Mede daardoor denk ik overigens dat we nu nog van hem kunnen genieten bij az.

16 november 2013 om 11:50

Martens is niet meer de bepaler van het begin van het seizoen.
Toe hij van de bank af begon maakte hij steeds het verschil
Toch denk ik dat Ortiz een waardig vervanger van hem is.
Maar ik vind het laag van Martens dat de club die zoveel voor hem gedaan heeft,die zoveel kosten voor hem heeft gemaakt nu transfervrij de deur uit loopt.
Het siert hem niet

Zullen ze blij mee zijn in Alkmaar! Die jongen is eindelijk een keer fit, wil ie alweer weg. Aan de andere kant begrijp ik het ook wel. Met zijn techniek kan ie zeker hogerop maar het blijft een beetje een jonge juffrouw in de duels.

15 november 2013 om 15:27

zijn contract loopt af en AZ lijkt geen moeite te doen om hem te houden dus ja.

15 november 2013 om 18:51

Ik vind het ook ontzettend ondankbaar van hem. Hij is bijna de helft van zijn dienstverband geblesseerd geweest en heeft altijd netjes zijn salaris ontvangen. Zodra hij fit was, mocht hij altijd spelen. Daarnaast heeft hij er enkele weken geleden voor gezorgd dat een zeer capabele trainer ontslagen is. En nu is meneer opeens uitgekeken bij de club!

AZ zou hem vanaf nu niet meer moeten opstellen, dan zul je zien dat hij met zijn zwakke gestel tijdens de eerste wedstrijd bij een nieuwe club al geblesseerd raakt.

Heb altijd een hekel aan dit soort ondankbare mannetjes die denken dat alles in de wereld om hen draait. Ik had van Martens meer verwacht, maar schijnbaar is hij net zo'n geldwolf als veel andere voetballers en moet alles daarvoor wijken.

15 november 2013 om 23:03

hij voegt niks toe op dit moment dragen spelers als Wuytens en Ortiz bijv de verantwoordelijkheid en ook Esteban heeft meer een rol als leider dat zie je gewoon!

Dat Viergever geen aanvoerder meer is vind ik ronduit belachelijk!

Ja talent genoeg, fantastisch linkerbeen, maar aan de andere kant alweer 29 en weinig gespeeld en blessuregevoelig, daarom de vraag hoeveel beter hij kan krijgen dan AZ, ik geloof wel dat wat hij zegt klopt, dat als hij geen last had gehad van blessures dat hij in de subtop had gespeeld, maar ja dat is nou eenmaal niet zo.

Ik vind het bepaald niet netjes
Martens heeft lange tijd gerevalideerd en AZ heeft veel moeit en kosten aan hem gehad.
Zijn contract loopt af,dus hij loopt zonder wat op te brengen de deur uit.
Twee jaar geleden heeft Anderlecht al interesse in hem getoond . Ik verwacht dat hij daar heen gaat,

15 november 2013 om 15:28

AZ wil zelf niet verlengen...

15 november 2013 om 17:02

Onzin, AZ wil wel verlengen,maar Martens niet
Vorige jaar en twee jaar geleden zijn er al gesprekken geweest.
Staat toch ook in het artikel dat Martens niet wil blijven

15 november 2013 om 18:42

Vorig jaar heeft Steward via de officiële kanalen bekend gemaakt dat AZ niet gaat proberen te verlengen met Martens, omdat hij teveel geblesseerd is geweest en al op/over het salarisplafond zit.

15 november 2013 om 20:27

Dus... Verkopen in de winter dan maar? Dan kan Henriksen op zijn plek terecht.

15 november 2013 om 20:52

Je krijgt in de winter niet zo heel veel geld voor hem, maar ja hij is momenteel ook niet in topvorm. Henriksen heeft veel potentie, dus in dat opzicht zou het misschien beter zijn om Martens te verkopen zoals jij zegt.

15 november 2013 om 23:10

Heb je dit niet goed begrepen
Steward heeft gezegd niet het zelfde contract te kunnen geven
Als Martens enige credit wil verdienen tekend hij een jaar bij.
AZ heeft veel kosten aan hem gehad, Niet alleen zijn salaris, maar ook zijn herstel.
Nu gaat hij zo transfervrij naar Anderlecht( verwacht ik)

Volgens mij moet hij best bij Ajax of PSV kunnen spelen. Met Brands zit er bij PSV natuurlijk iemand die hem zeer goed kent.

Lijkt me een hele vervelende man!
Eerst zorgen dat je trainer vertrekt en daarna zeggen dat je toch zelf toe bent aan iets anders?

15 november 2013 om 15:36

Onderbouw eens even hoe Martens ervoor heeft gezorgd dat Verbeek is vertrokken? Ik krijg nu het idee dat je gewoon Derksen na aan het lullen bent en net als Derksen totaal niet weet hoe het verhaal werkelijk in elkaar steekt.

15 november 2013 om 15:42

Precies, ik ben Derksen aan het napraten omdat in dit geval Derksen mijn enige bron is en zij over het algemeen goede clubwatchers hebben.

Kun je mij vertellen waar ik de bron kan vinden van het echte verhaal?
(en hoe weet ik dat dat dan wel daadwerkelijk het echte verhaal is?)

15 november 2013 om 15:55

Het leuke is dat Derksen niets meer te vertellen heeft bij Voetbal Inetnational en dat de clubwatcher van Az (voor de vi) in het programma Voetbal International al heeft verteld dat het toch wel heel anders lag als Derksen doet vermoeden.

Volgens hem lag Verbeek binnen de gehele club al niet goed meer omdat hij naar niemand wilde luisteren. Volgens hem lag klikte het bijvoorbeeld ook al niet goed meer tussen Verbeek en de rest van de technische staf. Tel daar de reactie van Verbeek zelf op zijn ontslag bij op en het lijkt mij toch heel duidelijk dat er hier meer aan de hand is dan een paar ontevreden spelers die de trainer weg willen hebben.

15 november 2013 om 16:01

Aah, dat heb ik dus wel gemist. Dank voor de aanvulling.

Moet nog maar zien of er een geinteresseerde club komt voor hem, hij is transfervrij na dit seizoen, maar of er een club komt die een man van glas van boven de dertig wilt.
Ik vraag het me af.
Hogerop had hij zeker gekund, maar zijn blessuregevoeligheid heeft hem altijd parten gespeeld.
Mede daarom kan men in alkmaar nog genieten van deze geweldenaar.

Een voetballer met bijzonder kwaliteiten, een zere goede techniek en staat er meestal tijdens de topwedstrijden. Het zal een gemis worden voor AZ denk ik.
Natuurlijk mag hij een paar jaar bij Ajax komen voetballen. Zo'n speler missen ze nu in mijn ogen. Wellicht kunnen ze een poging wagen tijdens de winterstop, dan vangt AZ er iets voor.
Natuurlijk blijft zijn zwakke(re) gestel wel een probleem.

Een voetballer met zeer veel potentie. En volledig fit een aanwinst voor zeer veel clubs. Kortom een voetballer waar je voor naar het stadion gaat.

15 november 2013 om 23:12

Martens is niet het type voor Ajax
Veel te verlegen

helemaal fit en dan zijn koffers pakken, zullen ze niet heel blij mee zijn in alkmaar

Deze jongen overschat zich zo erg! Ik vind het nog steeds onbegrijpelijk dat die zwakkelingen in het bestuur van AZ zich door deze matige voetballer en een derderangs linksback hebben laten overhalen om GJ Verbeek eruit te gooien! Ik vind het nog steeds een belachelijke beslissing!

Hij mag God op zijn blote knietjes bedanken dat hij bij AZ voetbalt, want zo bijzonder is hij dus ook niet! In Engeland zal hij misschien het niveau Leeds United aankunnen! Bah bah wat een misselijk figuur!

15 november 2013 om 15:41

Ik zou van jou ook wel eens een onderbouwing willen horen. Hoe heeft Martens ervoor gezorgd dat Verbeek weg moest bij Az. Ik lees alleen maar een hoop aannames maar lees nergens hoe je aan die informatie bent gekomen. Dus Martens en Viergever hebben samen bepaald dat Verbeek eruit is gegooid? Dat zou ik heel knap vinden van deze jongens.

15 november 2013 om 17:30

jij volgt pas 2 jaar voetbal of wat? Martens was tijdens het kampioensjaar een van de dragende spelers van AZ en speelt er het langst van de huidige selectie dus het is niet gek dat hij enige zeggenschap heeft binnen de selectie

Zwakke speler joh.. Zou het nooit redden bij een HSV ofzo

maarten martens alsjeblieft zeg az is je top zou lekker nog paar jaartjes blijven in alkmaar

Vind die Martens sinds d Verbeek affaire maar een nare gast. Altijd geblesseerd en dan nog vol op meedoen om je trainer weg te pesten op een vage manier. Zonder AZ was meneer nergens.
Nee deze gast idd lekker in de tweede bundesliga laten gaan.

nja hij heeft lang bij AZ gezeten.. maar meer in de revalidatiehoek dan op het veld.. qua talent een goede voetballer.. maar zijn fysiek laat het niet toe om hem echt een "topper" te noemen in mijn ogen!

Zou ideaal voor ons zijn. Veel van onze buitenspelers zullen waarschijnlijk vertrekken en je kan Boetius op rechts zetten. Martens zou dan prima op links kunnen spelen en dan hebben wij denk ik een gevaarlijke aanval met Martens - Pelle - Boetius.

15 november 2013 om 16:02

Martens komt op de zijkanten niet echt uit de verf; ten minste, bij Az speelt hij daar over het algemeen niet zo geweldig. Maar op de positie van Immers zou hij waarschijnlijk prima bij Feyenoord passen. Het is zonde voor deze jongen dat hij zoveel blessureleed heeft gekend, maar ook nu zou het voor iedere topclub in Nederland een versterking zijn.

15 november 2013 om 16:15

Ik vond hem juist aan de zijkant het beste uit de verf komen, vind hem nu op de 10 niet echt geweldig presteren.

15 november 2013 om 16:26

Momenteel speelt hij inderdaad niet best nee, maar in het verleden heeft hij daar wel zijn beste wedstrijden gespeeld. Of je moet hem aan de linkerkant opstellen en hem héél veel vrijheid geven. Bij Verbeek speelde hij vaak stijf aan de linkerkant en dan is het echt helemaal niets met hem.

word genoemd bij Genk maar zal zelf wel naar een ''grote'' competitie willen.

Marc, wakker worden! Ik zou Martens dolgraag komende winter al naar Ajax zien komen.

15 november 2013 om 16:24

nah, doe maar niet. imo geen directe verbetering.

15 november 2013 om 18:02

Dan raakt hij direct geblesseerd, incasseert paar jaar z'n salaris en dan is ie direct weer weg. Nee bedankt.

15 november 2013 om 20:42

Hem nu transfervrij vastleggen voor volgend seizoen is inderdaad een goede optie voor Ajax denk ik. Niet direct een basisspeler, maar kan echt wel wat toevoegen aan de huidige spelersgroep.
Alleen blessuregevoelig, maar wanneer fit een prima speler.

Ik vind het jammer dat hij mijn clubje verlaat, helaas veel blessureleed gehad .
Een middenmoot in Spanje of Duitsland Frankrijk zou leuk voor hem zijn maar subtop? Nee dat is te hoog gegrepen . Straks 30 jaar en fysiek niet de sterkste , en zijn snelheid is ook verdwenen .

Sinds ze Verbeek weg hebben gepest gun ik mannetjes als Martens en Viergever helemaal niks. Slappe madammekes zijn het, allemaal.

15 november 2013 om 16:33

Maar ze staan wel een paar plekken hoger en daar gaat het om.

Verbeek is niet alleen verdwenen uit alkmaar door toedoen van de door jou aangehaalde spelers, maar door iedereen uit de gehele club.
Van barvrouw tot matriaalman, iedereen was een beetje klaar met Gertjan en dan moet je weleens afscheid nemen van elkaar ten goede van de club.

Boven genoemde spelers hebben alleen maar de journalisten te woord gestaan zoals een goede aanvoerder dat behoord te doen en viergever als "oudgediende" heeft Martens daarin bijgestaan.

15 november 2013 om 17:40

Laat maar kletsen tinus, AZ doet volop mee met de bovenste plaatsen, dan zijn er altijd kinderen die iets zoeken om een sneer uit te delen en het feit dat ze dan zichzelf voor schut zetten is van ondergeschikt belang. Al zien ze 100 x het interview met Verbeek op rtvnh of de uitzending dat weekend van studio voetbal waarin Verbeek de hand in eigen boezem steekt, het maakt allemaal niet uit. Als ze een sneer uit kunnen delen, ook al is die misplaatst, dan is hun dag weer goed

15 november 2013 om 17:47

@ kaassie

Moet vast goed voelen, daar hoog in je ivoren toren. En dan zeggen ze dat Ajacieden arrogant zijn. Je komt best zielig over met je emoticon.

15 november 2013 om 19:51

Setto

Dat is dus precies wat ik bedoel

15 november 2013 om 22:10

Setto.. prettig weekend pannekoek!

Dus deze kerel heeft jaren zijn zakken gevuld zonder daar een echte prestatie voor te leveren (heel vaak geblesseerd) had ondanks dit fiet, een dominante mening over de trainer, waardoor (onder andere) GJ Verbeek werd ontslagen en loopt nu, nu hij eindelijk fit is en speelt, gratis de deur uit. Fijne jongen!!

15 november 2013 om 18:00

Welkom in de voetballerij. Je legt je arm om iemands schouder en ondertussen wordt je in je rug gestoken. Martens zou een echte baas zijn als hij zijn salaris tijdens z'n blessure had afgestaan en vervolgens weer belangrijk te worden voor AZ, maar hij gaat liever ergens anders cashen want hij voelt zich weer kiplekker.

Jammer voor Martens, door al zijn blessures heeft hij zichzelf nooit echt helemaal kunnen laten zien aan de Europese subtop. Ik ben er vrij zeker van dat hij de techniek en het overzicht had om het te redden bij een Cska of een Porto, Liverpool etc. Nu zal het waarschijnlijk een club als Stoke City of QPR worden.

Meneer komt nog maar net terug van een blessure en heeft het nu al weer over een eventuele overstap hoor. Ik vind Martens een aardige voetballer en wellicht dat hij ook echt wel mee kan bij een aantal sub-top clubs in Europa, maar ik vind dit wel het verkeerde moment om het daarover te hebben. Hij moet zijn kwaliteiten eerst maar eens laten zien door van (grote) waarde te zijn voor AZ dit seizoen. Tegen het einde van het seizoen kan er dan over een overstap worden gepraat (transfervrij). Of AZ moet Martens al tijdens de winterse transferperiode willen verkopen om er toch nog wat aan over te houden, wat ze natuurlijk goed recht is.

Die Martens toch
Eerst geblesseerd geld vangen met zn verbeterde contract toen hoorde je hem niet
Nu kan hij eindelijk weer spelen en wil hij weg, lekker dan

Tussendoor nog even Verbeek eruit gewerkt
De spelersgroep is behoorlijk vernieuwd en jong, die zullen niet veel probleem met Verbeek hebben
Als Martens nou gewoon eerlijk is zegt ie zelf dat hij geen ' chemie ' meer had en schuift hij het niet heel laf zijn collegas in de schoenen

Dat Verbeek gewoon normaal heeft gereageerd tegen die backstabbers bij AZ siert hem
Nu wil meneertje Martens ineens weg, nou dag hoor rat.

15 november 2013 om 20:43

Nog zo eentje die geen flauw idee heeft waar hij het over heeft.

Verbeek werd gewoon niet meer gebliefd bij de meeste werknemers van AZ, dat kan gebeuren. De chemie kan wel degelijk opraken, soms eerder dan het contract afloopt.

Ben je ook mooi bedankt, als AZ zijnde!!
Heeft 6 wedstrijdjes aardig gespeeld en eens niet geblesseerd geraakt, denkt ie ineens dat ie wel wat hoger op kan! ?!?

Mooie sierlijke voetballer alleen zullen clubs hem meer herinneren als een brekebeentje.

We wisten wel dat clubliefde niet meer bestond, maar deze meneer Martens trekt het naar een heel ander niveau, incasseert z'n salarisstrookjes en schijt op het clublogo.

Martens is een held bij AZ. En nog steeds een van de beste spelers op de nederlandse velden. Hij was van het niveau Dembele en El Hamdaoui. Zonder blessures had hij nu zeker bij een mooie club in het buitenland gespeeld.

Ondanks dat ik Martens uiteraard het liefste bij AZ zie, gun ik hem van harte een mooie transfer. Zeker met de leeftijd die hij nu heeft, is het nu of nooit.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren