Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Blind blijft linksback bij Oranje: ‘Al is hij een echte nummer 6’

Laatste update:

Daley Blind wordt door bondscoach Louis van Gaal nog altijd gezien als de linksback van het Nederlands elftal, terwijl hij bij Ajax steeds vaker als controlerende middenvelder in actie komt. Van Gaal weigert vooralsnog een andere linksback aan te wijzen, zo laat hij weten op de persconferentie voorafgaand aan de oefeninterlands met Japan en Colombia.

/

“Voor mij is het beter als hij linksback speelt, maar als je diep in mijn hart kijkt, dan zeg ik dat Daley een echte nummer 6 is. Die rol is hem op zijn lijf geschreven”, tekent Voetbal International op uit de mond van Van Gaal. Persbureau ANP hoort Van Gaal zeggen dat Blind in Oranje voorlopig linksachter blijft.

“We hebben Jetro Willems en Patrick van Aanholt, Alexander Büttner en Erik Pieters worden ook bekeken”, aldus Van Gaal. “Maar het zou inderdaad kunnen dat ik op het WK tot de conclusie kom dat Blind de beste optie is voor de positie van linksback. Ook als hij bij Ajax op het middenveld speelt.”

Waar zie jij Daley Blind liever spelen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Blind vind ik naar mijn mening de beste Nederlandse voetballer uit de Eredivisie op verdedigend gebied.

8 november 2013 om 13:38

Vind je? Zaterdag werd ie er telkens uitgelopen door Ibarra toch?

8 november 2013 om 14:35

Lucjuuh, als je alleen maar de titel leest dan weet je al dat Blind dus op nr.6 speelde en niet op de linksback waar Boilesen staat... Zucht zucht zucht. Al die blinde haat en jaloezie...

8 november 2013 om 14:49

Haha ik heb de hele wedstrijd gezien zaterdag en tot de 70ste minuut speelde Blind wel degelijk linksback. Pas tot dat boilesen er in kwam. Ik neem aan dat jij dat als Ajax supporter wel weet..

8 november 2013 om 15:00

Je weet dat Blind er wel werd uitgelopen, maar dat Ibarra er alsnog niet langs kwam?
Omdat Blind zich altijd 100% inzet, weet hij toch op tijd aan te komen en Ibarra is er geen enkele keer fatsoenlijk langs gekomen.

8 november 2013 om 15:15

Ibarra loopt iedereen eruit met zijn snelheid. Gelukkig is het een blind paard die je kan laten lopen.

8 november 2013 om 18:28

En is dat belangrijk? Is voetbal een hardloopwedstrijd?

Maar waarom vraag ik dat eigenlijk aan iemand die zijn volgende argument start met "haha"? Voor de duidelijkheid, de laatste vraag is retorisch.

8 november 2013 om 22:58

Omdat ik het lachwekkend vind dat hij zegt dat blind op het middenveld speelt. En aangezien ik Ibarra als voorbeeld gebruik neem je toch aan dat ik het over Ajax-Vitesse heb? 'haha'

8 november 2013 om 13:39

Dat is hij zeker maar de verdediging van Nederland stelt niks voor.

8 november 2013 om 13:41

Omdat, andere het laten liggen. Die back van Feyenoord en Blind zijn gewoon super goed bezig. Scoren altijd een dikke voldoende.

8 november 2013 om 13:51

"die back van Feyenoord''.. spreek z'n naam gewoon uit. Je weet dondersgoed over wie je het hebt..

8 november 2013 om 13:55

Weet ze naam niet. Kan er niet opkomen. Maar die is ook stabiel en speelt ook echt goed.

8 november 2013 om 14:14

@jmeijer

Geeft een Ajacied eens een positieve reactie over een feyenoorder, die ook nog eens Totaal niks met het onderwerp te maken heeft, weet je nog wat te zeiken...

Zit de haat zo diep?

8 november 2013 om 14:25

Ik vind Nelom niet al te best spelen ;-)

Ben het met je eens Nmeijer....noem gewoon iemand bij naam, iemand die dagelijks op VZ en reageert weet dondersgoed de naam van de RB van het Nederlands elftal....spreek hem gewoon lekker uit en niet zo denigrerend.

8 november 2013 om 15:02

Hij kan ook Janmaat bedoelen. Ik vind Janmaat verdedigend niet zo sterk, dat is wel jammer, want zijn aanvallende kwaliteiten zou je goed kunnen gebruiken, maar die van Gregory van der Wiel natuurlijk ook.

ON: Blind speelt uitstekend op de '6'. Ik zie hem het liefst daar voetballen, maar bij Ajax vind ik Boilesen niet echt een goede verdediger, dus dat is een lastige keuze.

9 november 2013 om 07:41

jmeijer, weet jij alle namen dan, ik weet toevalig, dat die back, janmaat heet en ja die is zeer goed en blind ook, die heeft zoveel kritiek gekregen en zie waar hij nu is. Dat is in een woord geweldig en om trots op te zijn.
Niet iedereen kan de namen goed onthouden.

8 november 2013 om 13:39

Hij is zeer traag, dus om op die positie mee te kunnen zou normaliter het goed moeten maken met verdedigende kwaliteiten. Het is mij persoonlijk nooit opgevallen. Ik vind het een matige verdediger die zijn steentje bijdraagt in de opbouw

8 november 2013 om 13:43

Kijk jij totaal niet neutraal naar Blind. Als je goed oplet, speelt ie altijd een 6. Hij presteert altijd stabiel. Hij verzaakt nooit en speelt daarnaast ook hele goede wedstrijden.

8 november 2013 om 14:29

Lol hoezo Ajax bril, die gast stuntelt net als 2 jaar geleden weer over het veld

8 november 2013 om 14:34

Positioneel goed staan is vaak al het halve werk.
Tactisch gezien is Blind heel goed.
Geeft zijn mannetje vaak niet eens de ruimte om te draaien.
Wat hij wel heeft wat andere backs niet hebben is initiatief. Blind helpt constant het centrum als zijn in de problemen komen.

Lachwekkend vond ik het toen er mensen op voetbalzone beweerde dat Blind niet meer was dan een balletje breed aan de bal. Dan snap je echt helemaal niks van voetbal.
Blind maakt bijna altijd de goede keuzes aan de bal en zorgt er daardoor voor dat de opbouw van Ajax beter loopt. Dat is voor mij het belangrijkste van een back aan de bal dat hij de ballen op tijd aan de middenvelders kan geven die het spel moeten maken.
Ik heb hier 2 jaar geleden gezegd dat ik wel een verdedigende middenvelders in hem zag omdat hij zo een goede paasing had en goed kon opbouwen en toch iets te sloom/slap was voor een centrale positie of back.
Als back heeft hij mij enorm verrast met zijn ontwikkeling destijds en nu is hij toch als 6 terecht gekomen. Nu zie ik hem constant de juiste keuzes maken op het middenveld en strooit hij met fantastische paasen.
Hopelijk kan hij nog veel groeien in deze positie en een topper worden.

8 november 2013 om 15:18

Lol hoezo anti-ajax bril, iedereen heeft sowieso een bril op

8 november 2013 om 13:43

Misschien wel de beste voetballer in de verdediging inderdaad, maar niet de beste verdediger.

8 november 2013 om 13:44

Zeker wel. Wie is er dan beter?

8 november 2013 om 13:57

Ik vind Bruma, Rekik, Bjelland, Martins Indi en Janmaat beter. Maar Blind doet het met zijn beperkte techniek zeer aardig.

8 november 2013 om 15:07

Je weet dat Bjelland een Deen is?
Bruma heeft nog niks bewezen, Rekik ook niet, maar hij heeft al tegen grote spelers bewezen dat hij wel kan verdedigen. Janmaat vind ik aanvallend als rb wel beter, maar verdedigend zeker niet. Martins Indi, tja, ik vind hem voetballend niet zo heel bijzonder, verdedigend bekijk ik hem nooit zo, dus daar kan ik niet echt over oordelen.

Ik denk dat de beste verdediger Daley Blind of Ron Vlaar is.
In de toekomst misschien Denswil, Veltman, Douglas, Bmi, Rekik, Aké of Van Dijk.

8 november 2013 om 15:20

Beperkte techniek, technisch gezien en voetballend is hij beter als alle bovengenoemde, verdedigend puur zijn bovengenoemde wel beter ja, maar dat lost Blind op met inzicht.

8 november 2013 om 18:27

Bruma en Janmaat verdedigend beter dan Blind? Dat is echt niet zo.
Die Bjelland en Indi volg ik niet heel erg, maar ik verwacht dat Blind ook beter is dan zij. En Rekik heeft nog bijna niets bewezen op het hoogste niveau.

8 november 2013 om 13:48

Overdrijf aub niet zo,Blind is een goeie back, niks meer en niks minder.

8 november 2013 om 13:54

Een goeie back? Wat bedoel jij met goeie. Blind is de meest stabiele factor van al die zogenaamde talenten die tot nu toe zijn gedebuteerd. Ze faalde allemaal die Indi en de Vrij. Alleen Blind is stabiel in zijn presteren en dat zegt genoeg.

8 november 2013 om 13:56

Ach dat is die dolle draver van een Janmaat ook. Als van der Wiel blijft spelen is hij gewoon de eerst keus op rechts.

9 november 2013 om 07:45

ik geloof dat jij nog in het heden en verleden zit, van der wiel spelen.

8 november 2013 om 14:17

Ik vind Janmaat een stuk beter en ben geen Feyenoorder. Janmaat is de enige die stabiel is en altijd minimaal een voldoende haalt.

8 november 2013 om 15:22

Tja en toch zal vdwiel volgend jaar spelen ipv Janmaat die gewoon goed hoor is maar vdwiel blijft echt stukken beter. En daarbij met jouw beredenering is Blind sowieso beter aangezien hij bij Ajax speelt stabiel is en ook altijd een voldoende haalt

Met Willems weet je zeker dat de linkerflank overlopen wordt.. Blind vind ik persoonlijk zowel verdedigend als aanvallend sterker dan Willems.

8 november 2013 om 13:39

Ik vind Blind verdedigend beter maar aanvallend kom er van Willems wat meer dreiging.. Vind dus dat Blind de linksback van Nederland is en moet blijven.. Verdedigende kwaliteiten gaan boven dat van de aanvallende als verdediger zijnde.. Daarbuiten vind ik Blind ook niet tegenvallen in aanvallend opzicht alleen is Willems daarin gevaarlijker.

8 november 2013 om 13:44

Aanvallend lijkt of Willems sterker is. Maar uit eindelijk graaft ie ze eigen graf in met ze scharen. Hij heeft totaal geen balans daarin. Blind is altijd stabiel in het voetbal.

8 november 2013 om 13:51

Schijn bedriegt. Willems loopt als een kip zonder kop naar voren met de bal aan de voeten. Blind is daarentegen minder aanvallend ingesteld zoals het lijkt. Maar aanvallen betekend niet alleen naar voren lopen maar ook zeker naar voren spelen en de inspeelpass van Blind is fenomenaal. Denkt vooral vooruit met een gezond verstand. Die heeft Willems mij nog niet laten zien.

8 november 2013 om 13:56

Daarnaast ook de lege gaten invullen als iemand anders naar voren gaat. Dat doet Willems nooit die is enkel bezig met naar voren rennen.

8 november 2013 om 14:00

Willems is een blind paard, die denkt dat de linksbuiten naast zijn eigen keeper wordt geposteerd.

8 november 2013 om 15:13

Er komt inderdaad met Willems wat meer dreiging, echter verliest hij altijd de bal, op het moment dat hij een beslissing moet maken (actie/schieten/passen).

Blind is samen met Vlaar de meest stabiele (die ook kan verdedigen) factor in de Nederlandse verdediging.
Ik zou als lcv Denswil, Rekik of BMI uitproberen, of e.v.t. Vlaar naar links en Van Dijk op rcv.
Als v/d Wiel deze stijgende lijn voortzet, zou ik hem toch boven Janmaat verkiezen.
Basis bij Psg, met spelers als Ibrahimovic, Thiago Silva en Cavani is toch iets anders dan basis Feyenoord, met spelers als Pellè en Immers.

Boëtius en Depay lijken mij de toekomstige lv's van Nederland.
Hoewel er ook nog wat jongere spelers bij Ajax in de jeugd rondlopen, die ook heel veel talent hebben, echter moeten die nog debuteren en je kunt nooit voorspellen of ze echt door gaan breken.

8 november 2013 om 13:45

Liever een beest als Bruno martins indi op linksback.

Janmaat / Veltman / Vlaar / Indi
Van der vaart / de Jong / strootman
Robben / Van Persie / Lens

Van mij mag hij best zo testen tegen Colombia.

8 november 2013 om 14:05

Dan heb je in ieder geval een linksback die ook daadwerkelijk kan verdedigen. Niet dat Blind dit niet kan maar in het algemeen lijken backjes het belangrijker te vinden goed mee op te komen dan hun directe tegenstander uit schakelen.

8 november 2013 om 15:20

Ik vind Blind op dit moment beter verdedigen dan BMI en ook stabieler.
Blind zou ik echter graag op de cvm willen.

Zo zou ik het graag zien (zie opstelling), hoewel de verdedigers nog niet helemaal een zekere voorkeur krijgen, en ook de buitenspelers nog niet helemaal vast staan.
Robben kan bijv. op de beide vleugels en Lens kan uit de basis worden gespeeld, en iedere speler kan geblesseerd raken.

Toekomst:

Hahn
Tete - Veltman/vd Hoorn - Denswil/rekik - Bijker
Maher - Ayoub - Vilhena
Boëtius/depay - Klaassen/zivkovic - Boëtius/depay/nouri

Becker en Acolatse zijn ook zeer talentvolle spelers, net als bijv. Van Der Lei, etc.
Ik kan even niet op veel namen van spelers komen, echt vreemd, maar ja.

Cillessen
V/D Wiel
Van Dijk
Vlaar
BMI
V/D Vaart
Blind
Strootman
Lens
Van Persie
Robben

Dat hebben we inmiddels gezien, qua positiespel steekt hij boven zijn medespelers uit bij Ajax. Logisch dat je dan op een positie wordt gezet waar je vaker aan de bal komt. In tegenstelling tot Poulsen zoekt Blind veel eerder diepgang in zijn spel, waardoor De Jong, Serero, Klaassen en de buitenspelers worden bereikt.

Als ik aan nummer 6 denk komt de naam Baresi altijd als eerste bij me naar boven

Jammer dat Nederland niet zo'n type verdediger heeft

8 november 2013 om 13:46

Nummer 6 en Baresi en type verdediger? VM is wat anders dan VD hè

8 november 2013 om 13:58

Baresi schoof ook altijd in richting midv, zelfde rol als Blind bij Ajax destijds.

8 november 2013 om 13:49

Baresi was geen nr 6

8 november 2013 om 13:55

Baresi speelde altijd met nummer 6, vandaar dat hij het zei. Ging niet over zijn positie.

8 november 2013 om 13:58

Baresi was een CV of Libero.

Roep toch een keer Buttner op. Ook al speelt ie niet al te veel hij is in mijn ogen de beste linksback die we hebben!

8 november 2013 om 13:40

Spelers hebben wedstrijdritme nodig.. Geen risico nemen met Büttner als we andere goede alternatieven hebben voor die positie..

Als Büttner wel vaak speelminuten zou maken was het anders geweest.

8 november 2013 om 13:53

Jaa dat snap ik. Maar dat maakt de selectie van Veltman zo krom als een banaan!

8 november 2013 om 14:09

Als hij niet veel speelt hoe kan hij dan de beste back zijn? En waar is dat op gebaseerd?

8 november 2013 om 14:50

Op de wedstrijden die hij wel speelt. Kom op dat ophemelen van Blind gaat wel een beetje ver vind je niet? En dan maar te zwijgen over Willems.

Daar gaat zn beleid met zijn profielschetsen voor elke speler. Er klopt nu helemaal niks meer van omdat hij overal uitzonderingen doorvoert

Beetje inconsequent.
Daarnaast is het wel triest dat we een speler die het redelijk doet bij Ajax redelijk onbetwist is bij het nationale elftal.

Ik vind overigens Daley zijn doorzettingsvermogen wel te prijzen, na alle kritiek die hij heeft gehad.

8 november 2013 om 15:23

Wie vind jij beter dan Daley Blind dan?
En dan niet alleen aanvallend, maar beide meegerekend.

PS. Kom niet met Willems aanzetten, die heeft meer dreiging, maar verliest de bal altijd.
Over zijn verdedigende kwaliteiten hoef ik niets te zeggen.

Ik weet niet waar van Gaal mee bezig is, maar goed, Daley past blijkbaar in de profielschets van de linksback positie, ook al speelt ie er bij zijn club amper meer en is hij op zijn andere posititie gewoon beter. Daarbij moet ik toegeven, Willems op linkback is ook niet best....

Wat doet Blind het inderdaad opvallend goed op 6.
Zoveel rust aan de bal, echt knap!

8 november 2013 om 13:46

Daar heeft hij ook altijd gespeeld, Blind is van origine een vm.

8 november 2013 om 16:26

dat is ook nooit het probleem geweest, voetballend is blind gewoon heel goed, maar het probleem was altijd het verdedigen, maar daar vind ik hem voortaan ook minimaal een voldoende in scoren. Verder blijf ik niet begrijpen waarom urby maar uit beeld blijft.. heeft urby aangegeven absoluut niet als back te willen spelen in oranje? of speelt hij nooit meer in milaan?(volg milan niet echt) of speelt hij nooit meer als back bij Milan?

Blind op 6 in het Nederlands elftal aub niet deze jongen mist zoveel creativiteit.
Blind aka 'tikkie' breed is prima op de linksback, maar op de 6 positie echt nooit!

8 november 2013 om 13:56

Waarom kom je op een voetbalsite als je toch geen voetbal kijkt?

8 november 2013 om 14:11

Haha Klets niet man, zeg dan gewoon niks als je nooit een wedstrijd van Ajax kijkt. Met je AKA tikkie breed, Blind heeft gewoon een uitstekende inspeelpass, Aanvallend is het misschien iets minder als Jetro 'ik sprint gewoon met de bal aan mn voet naar voren en zie wel wat er gebeurt' Willems. Maar bij Blind zit er altijd wel een idee achter.

8 november 2013 om 15:01

Mag je tegenwoordig geen mening geven op een voetbalsite?
Als ik aan een creatieve middenvelder denk ik aan een speler die altijd de bal naar voren speelt en een mannetje kan passeren. Blind mist die kwaliteit en speelt liever altijd op save. Een speler als Willems heb ik helemaal niets mee dan zie ik liever nog een blind daar. Maar op de 6 positie zie ik liever een echte voetballer zoals een de guzman of een clasie die meer inzicht en vaak al zien of er een man vrij staat. Als ik wat verdedigend zal gaan spelen zie ik liever een de jong op 6. Eigenlijk als je met een van der vaart of Sneijder speelt zou ik altijd met een de jong spelen.

Probeer een x het niet vanuit het perspectief te zien van je eigen club te zien. Twee jaar geleden liep 90% nog te zeiken dat blind super slecht was etc en jaar later willen jullie maar al te graag dat hij zijn contract verlengd. Ik bekijk het altijd realistisch en vooral vanuit de visie van Cruijff, hij is bijvoorbeeld groot fan van Clasie en dat begrijp ik ook heel goed want als je hem individu bekijkt los van zijn prestaties van Feyenoord is hij echt een ras voetballer en kan hij zo in elk team functioneren.

8 november 2013 om 15:32

@theroyal. Ik ben het met je eens dat Blind niet echt makkelijk een mannetje kan passeren (hij is niet zo snel, helaas), maar dat hij de bal alleen maar breed speelt is naar mijn mening ab-so-luut onjuist. Dit seizoen, als Ajax speelt, let ik extra goed op blind (vorig seizoen op Eriksen), ik kijk naar wat die doet met de bal, zonder de bal, loopacties etc. en hij speelt de bal toch echt altijd naar voren tenzij het absoluut niet anders kan. Ik heb vandaag weer Ajax-Celtic gezien, raad je aan om die ook even opnieuw te zien, zal je verbazen hoe vaak hij naar voren speelt. Als je Poulsen had genoemd had ik je gelijk gegeven.

8 november 2013 om 17:35

Sorry ik kwam inderdaad wat fel over,
Ben het met je eens dat er op een nummer 6 positie meer komt kijken, maar op het overbevolkte middenveld van Nederland komt Blind gewoon niet aan de orde. Met Strootman, Nigel de Jong, Sneijder, vd Vaart, Deguzman en nog andere komt je er als Blind zijnde niet aan te pas, op de linksback positie vind ik Blind de beste van Nederland, ook wel bij gebrek aan beter. Op de linksback hoef je niet per se creativiteit te hebben, al vind ik wel dat je het creativiteit gedeelte van Blind wat onderschat. Hij is inderdaad niet iemand die er op snelheid en techniek wat spelers uit loopt/speelt, maar compenseert dat met een inspeelpass en slim opstellen.

8 november 2013 om 15:25

Nigel de Jong heeft natuurlijk meer creativiteit, en kijk jij wel eens naar wedstrijden van Daley Blind?
Zo te lezen niet, dus.

Hij was de ontbrekende schakel op het middenveld bij Ajax, echt een uitstekende speler die zo mee kan op een iets hoger niveau. De echte top betwijfel ik, maar hij kan zeker hogerop. Echter hoop ik dat hij in de Eredivisie te bewonderen blijft, geweldige speler voor dit niveau.

Ik heb allang gezegd dat dit een speler is voor de punt naar achteren op het middenveld. Gelukkig luisteren De Boer en Van Gaal :x
Maar ff zonder dollen, linksback is hij te langzaam voor, hij wordt door elke snelle buitenspeler eruit gelopen. Ik zou voor snelheid kunnen en dan kom je al gauw bij Willems en Van Aanholt uit.

8 november 2013 om 13:47

Wat heb je aan snelheid als je niet kunt verdedigen. Willems zou nog kunnen maar van Aanholt vind ik echt maar een matige speler die zichzelf enorm overschat

8 november 2013 om 13:54

Jij volgt duidelijk patrick van aanholt niet, speelt zeer sterk al 2 seizoenen, daarnaast in de toppers altijd zeer goed. Aanvallend beter dan willems ( voorzet kan beter) is is de snelste optie. Afgelopen week tegen ajax weer heel goed en dat zonder 1 overtreding gemaakt te hebben. Blind en van aanholt zijn de beste opties.buttner is verdedigend minder dan blind en van aanholt. Ik heb vergelijkingsmateriaal want heb ze 34 hele wedstrijden per seizoen live aan het werk gezien. Jij alleenaar samenvattingen van vitesse??

8 november 2013 om 15:21

En jij kijkt zeker wel naar alle 34 wedstrijden van Ajax en Psv...

8 november 2013 om 15:28

Ik zou toch voor Blind gaan, is stabieler, meer ervaring en al echte tests gehad tegen Sanchez, Di Maria, enz. Van Aanholt hebben we het tot nu toe alleen leuk zien doen tegen spelers van het niveau Joachim.

van aanholt kan beter van nationaliteit veranderen, speelt al 2 jaar goed en nog niet opgeroepen. Buttner zal ook balen en Pieters speelt wekelijks PL, keuze is makkelijk gemaakt toch. Iig geen Nelom, BMI en Blind als linksback

Ik zou voor Pieters kiezen. Vooral defensief en fysiek iets sterker. Voor Blind zou ik kiezen als de tegenstander wat minder is en je meer op balbezit en de aanval speelt.

Waarom Virgil van Dijk er niet bijhalen?? vond hem ook erg sterk spelen in Ajax - Celtic

vd Wiel - Veltman - v Dijk - Blind

8 november 2013 om 14:17

Ik vond van Dijk bij Celtic - Ajax echt een beest.

Maar bij Ajax - Celtic vond ik dat hij niet echt denderend speelde. Toch wel wat foutjes her en der. Opbouwend echt onvoldoende; maar zelfs verdedigend vond ik hem niet echt geweldig. In de competitie was hij ook al slecht bezig afgelopen week.

Maar ik vind ook wel vreemd dat hij nog steeds niet een keer geprobeerd is door van Gaal. Al is het maar om hem van dichtbij aan het werk te zien.

8 november 2013 om 15:32

Van Dijk speelt volgens mij op rcv, dezelfde positie als Veltman.
Mijn mening is hetzelfde als die van Ahmedhossam.

Ik zou voor deze verdediging gaan:

Gregory van der Wiel - Joël Veltman/van Dijk/vlaar - Denswil/vlaar/bmi/rekik - Blind/pieters/v Aanholt/büttner

Ik zie Blind het liefst op cvm, dus als je hem daar neer zet, zou ik Pieters en van Aanholt laten concurreren voor lb, waarschijnlijk wordt het dan toch Pieters.

RB Back-up: Janmaat, of e.v.t. Van Rhijn in vorm.
Cv's staan nog niet vast, haha. Zou op dit moment sws Vlaar erin zetten, en even kijken met wie die het meest stabiel presteert.

Belangrijkste conclusie die ik hieruit haal: Van Gaal ziet BMI puur als een centrale verdediging en niet (meer) als optie voor de backpositie...

8 november 2013 om 14:10

Dat was allang duidelijk ...

wat dachten jullie van een verdediging met, Bruma-Vlaar-Rekik-BMI? dit klinkt misschien als een grap maar ik denk dat de kans groter is dat je met zo,n verdediging landen als brazilie en spanje kan stoppen, alleen moeten Bruma en BMI nog sterk leren aanvallen.

8 november 2013 om 14:07

BMI is al ingespeeld op de linksback positie

8 november 2013 om 14:13

Nee, Bruma laat zich ook al af troeven door pak m beet Benson, bovendien maakt Bruma iedere wedstrijd nog fouten. Hij ziet er wel imposant uit, maar daar blijft het dan ook bij. Maar waarom focussen op de verdediging? Als je Strootman en de Jong voor de verdediging zet komt er ook niet veel langs denk ik.

8 november 2013 om 15:34

Zelfs met Blind en Strootman komt er niet veel langs, behalve uitzonderingen als Özil, Mata, Silva, e.d.

Ik ben het met je eens over Bruma, lijkt iemand waar je niet langs komt, maar is in werkelijkheid samen met Willems en de rb de zwakste in de verdediging van Psv.

En weer komt van Gaal zijn eigen dreigementen niet na. Eerst kwam hij de regel niet na dat hij alleen maar spelers selecteert die basisspeler zijn bij hun club. En nu heeft hij ook lak aan zijn eigen dreigement dat hij diegene selecteert die passen in zijn filosofie en dan moeten ze ook bij hun club op die positie spelen. Hij kan wel doodleuk jan en alleman oproepen maar het WK begint ook al over 8 maanden en nog hebben wij verre van iets van een 'kern' Ja alleen maar Strootman, van Persie en Robben die al weten dat ze meegaan en op welke positie. van Gaal heb ik zeker hoog zitten maar dit is waanzin als hij denkt dat hij pakweg 1,5 maand voor het WK eindelijk zijn vaste elf weet en dan denkt dat meneer ff in vier weken tijd een elf heeft staan die op elkaar zijn ingespeeld. Jammer dat van Gaal niet doorgaat tot na het Ek2016. Laat meneer nog ff lekker puzzelen tot het EK, zijn onze jonge internationals Cilessen, Janmaat, de Vrij, Bmi, van Dijk, Veltman, Denswil, Rekik, Willems, Blind, Fer, Clasie, van Ginkel, Strootman, Maher, Narsingh, Ola John) ook al weer 2 jaar verder en geloof me dat van Gaal daar wel het maximale uit kan halen.

8 november 2013 om 14:09

Als Nederland toevallig het EK van 2016 wint zal Van Gaal echt wel gaan juichen!! en roepen dat hij het fundament heeft gelegd voor een titel.

8 november 2013 om 15:37

Ik vind De Vrij, Willems en Clasie niet goed genoeg, Janmaat is vrij oud om nog heel veel beter te worden, bijv. V/D Wiel heeft ongeveer dezelfde leeftijd en speelt al bij Psg.

Cillessen
V/D Wiel - Veltman/van Dijk/vlaar - Denswil/vlaar/rekik of BMI - Blind vind ik zoals hij nu speelt onbetwist, daarna komen Pieters, etc.

Ik hoop dat van Gaal verstandig is en een andere linksback opstelt als het er echt op aankomt. Blind komt te kort op die positie. Het is dat zijn papa naast van Gaal zit. Hopelijk op wat meer body op die positie want Blind komt voor het WK echt tekort.

8 november 2013 om 14:24

Blind bleef anders prima overeind in meerdere Cl wedstrijden zoals tegen Madrid en Barcelona, de meest constante Ajacied. Hij is een zekerheid op links en maakt erg weinig fouten. Ik zie veel potentie in andere talentent op die positie maar die moeten nog flink vooruitgang maken om hem voorbij te gaan.

Apart dat Pieters er niet bij zit en Willems wel. Pieters hoort gewoon bij het Nederlands Elftal.

Waar zie jij Daley Blind liever spelen?

Op de tribune. Hij is absoluut niet de beste verdedigende middenvelder of linksback van Nederland. Kan bij beide posities 5 betere spelers opnoemen!

8 november 2013 om 15:19

Kom maar door met die namen. Blind heeft van alle verdedigers de beste functionele techniek en speelt sinds begin vorig jaar constant op een hoog niveau. Ook als verdedigende middenvelder doet hij het uitstekend, was dinsdag na Veltman de beste man op het veld. Ik ben wel van mening dat hij in Oranje soms wat flets is.

9 november 2013 om 18:25

Pieters speelt nu prima in Engeland. Willems zit nu in een dip, maar vind ik nu al beter dan Blind en hij kan ook alleen nog maar beter worden. Büttner is ook beter, zijn probleem is alleen dat hij niet speelt bij Manchester United. Zijn toch zo al 3 namen.
En voor de verdedigende/controlerende middenvelder zijn spelers als Nigel de Jong, Kevin Strootman etc. natuurlijk 10 klasses beter dan deze overhypte speler!

10 november 2013 om 13:32

Pieters heb ik nog weinig zien spelen maar zou een goede concurrent kunnen zijn, al is hij voetballend minder. Willems zit al een jaar in een dip en is op dit moment een blind paard die niet weet hoe die moet doceren. Buttner beter? belachelijk, heeft nog helemaal niets laten zien en speelt zoals jij zegt ook helemaal niet dus geen optie. Ik heb Blind nooit overwogen voor de cvm positie omdat we daar inderdaad betere opties hebben, maar om een blind een overhypte speler te noemen? Eerder een onderschatte speler.

Ik vind hem nog steeds de zwakste schakel van oranje. Straalt ook helemaal niets uit dat iele jochie. Ik hoop echt dat Pieters en/of Willems op niveau komen want wat er er nu staat wordt niemand bang van.

Daley blind is op het moment de beste links back van Nederland ik weet nog steeds niet waarom zoveel mensen met een gekleurde bril aan hem twijfelen

Hoe kan iemand zegge dat blind beperkte techniek heeft, elke bal die die speelt is perfect maakt zelden een foutje en heeft super inzicht altijd rustig aan de bal nooit blind weg schieten, beste back voor. NL

Zie daley blind alleen op de bank spelen. Deze jongen heeft geluk gehad dat hij zijn pappie mee heeft. Als marc overmars slim is, huurt hij buttner. Als hij een prima half jaar speelt bij ajax, staat hij in de basis op het wk

Ik zie hem zelf ook het liefste op de positie van defensieve middenvelder, maar daar heb je met Strootman en de Jong al 2 geweldenaren staan. Maar op linksback heb ik ook vrij weinig op Blind aan te merken. Hij is zeker niet de beste linksback ter wereld, maar ik als Ajacied geniet ik zeker van Blind.

8 november 2013 om 18:23

Idd, een wereld van verschil met Blind of Boilesen op de lb.
Blind is echt één van de weinigen die wekelijks een acceptabel niveau haalt.

Er zijn genoeg opties, als er een andere speler het goed doet die daadwerkelijk linksback speelt (pieters, Willems, Van Aanholt en Büttner) moeten zij wat mij betreft voorrang krijgen op daar te spelen. Daley vergooit zijn carrière met deze positie..van uitstekende linksback tot gemiddelde dertien-in-een-dozijn middenvelder

Je zou bijvoorbeeld ook Janmaat gewoon als rechtsback kunnen laten en dan van der Wiel als linksback. de Sciglio deed dat als rechtsbenige ook heel goed bij Milan.

8 november 2013 om 17:37

ja maar de Sciglio is bijna 2-benig, is opgeleid als centrale verdediger en heeft wel iets meer/andere kwaliteiten dan Janmaat. die spelers kun je totaal niet vergelijken.

als je na de poulefase naar huis wilt moet je dat gaan doen

Controlerend is het een beest. Bijna nooit bal verlies verovert ze makkelijk en blijft zich de longen uit het lijf lopen. Wat een verschil met 2 seizoenen geleden die jongens was bijna afgeschreven. Een perfect voorbeeld van top mentaliteit.

hij staat daar heel sterk op het middenveld ja, is daar ook voor opgeleid totdat hij het geweldig deed op rechtsback bij Groningen.

ik mag hopen dat hij op het middenveld maar voor 20% in de voetsporen van zijn vader kan treden, dan zijn we weer goed op weg een middenveld neer te zetten dat wat klasse heeft.

9 november 2013 om 08:16

Klopt, bij Fc Groningen deed hij het uitstekend als rechtsback. Daarom mocht hij ook terugkeren. Gewoon een nuttige bruikbare speler

och, en weer zijn er blind haters bezig, hij is gewoon de best lb die we hebben, doet bijna alles goed, is stabiel iedere wedstrijd en zet zich altijd 100% in, samen met janmaat op recht, is het spel goed, janmaat is aanallend toch net iets beter, daarin tegen ziet blind veel gauwer het gevaar en gaat zelfs daar mee verdedigen, waar hij niet hoeft te zijn.

Ik zie Blind bij Ajax liever linksback omdat Boilesen wat mij betreft verdedigend een stuk minder is. Daarom linksback houden die Blind

Aan het begin van het seizoen had hij nog even opstartproblemen, maar de laatste wedstrijd (ondanks dat Ajax matig speelde) speelde Blind uitstekend. Technisch gezien verreweg de beste van dit Ajax. Ik vind hem op zes echt goed, fel, in moeilijke situaties tegen Celtic er goed uitkomen (ondanks dat Celtic vooral op fysiek speelt). Ik vind dat Blind zich echt ontwikkeld. Hij zal nooit de snelste worden, maar dat was van Bommel ook niet. Boilesen valt mij wel heel erg tegen dit seizoen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren