Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax en FC Twente azen op Schots toptalent: ‘Hij kan overal heen’

Laatste update:

Celtic wil het aflopende contract van Lewis Kidd verlengen. De middenvelder, die ook als rechtsback uit de voeten kan, heeft indruk gemaakt in de NextGen Series, de Champions League voor jeugdspelers, en heeft volgens Sky Sports de interesse van diverse buitenlandse clubs gewekt. Celtic wil snel om de tafel om het toptalent binnenboord te houden.

“Een aantal clubs volgt Lewis. Hij heeft het tot dusver goed gedaan bij Celtic en het lijkt erop dat hij overal heen kan”, zegt een bron tegen het Engelse medium. Onder meer Ajax en FC Twente zouden interesse hebben in de achttienjarige Kidd, net als Sunderland en Aston Villa. De jeugdinternational moet zijn debuut voor het eerste elftal van de grootmacht uit Glasgow nog maken.

De Nederlandse belangstelling voor Kidd is niet nieuw, want in december van vorig jaar zouden Ajax en PSV al scouts hebben gestuurd om de belofte te bekijken.

Denk jij dat Lewis Kidd volgend seizoen in Nederland speelt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Qua geld zal hij het daar beter hebben. En qua status ook, denk niet dat veel buitenlanders erg veel op hebben met Nederlandse clubs. Maar ja wel het proberen waard.

31 oktober 2013 om 20:33

Van de andere kant is het wel een mooie stap om verder te komen, je komt in ieder geval aan spelen toe. Veel talenten stranden bij een te hoog gegrepen kans.

31 oktober 2013 om 21:30

Hoezo? De begroting van Celtic ligt tussen die van Ajax en Twente in.

31 oktober 2013 om 21:34

met 16 titelkandidaten doe je in ieder geval mee om de prijzen

31 oktober 2013 om 21:49

Bij Celtic win je gegarandeerd een prijs.

1 november 2013 om 04:15

Ja inderdaad. Dat is hetzelfde als een lot kopen van een loterij waar er maar eentje aan mee doet

31 oktober 2013 om 22:02

Status? Ajax heeft een hogere status dan Celtic als het om talenten gaat, of ga je beweren dat daar de afgelopen tien jaar grotere talenten dan ajax heeft voortgebracht? Qua Europese prestaties zijn ze gelijk waardig tegenwoordig, dus als talent ga je denk ik liever naar ajax dan dat je bij Celtic blijft (tenzij je hart bij de club ligt natuurlijk)

31 oktober 2013 om 22:15

Volgens mij kreeg de nieuwe generatie Ajax-'talenten' vorige week toch echt een jas in Glasgow met 4-1.

Vooral door blijven gaan met zelfoverschatting!

31 oktober 2013 om 22:20

dus omdat deze lichting minder is, is de ajax jeugd helemaal niets meer? vorig jaar stonden ze nog in de finale van the next gen. wat heeft celtics jeugd allemaal bereikt? noem even de tien grootste spelers die nu toppers zijn de bij celtic hebben gespeeld dan noem ik die van ajax. maar nee feiten zijn natuurlijk zelf overschatting! tuurlijk man

31 oktober 2013 om 22:50

Daar gaat het niet om. Die jongen wil gaan aansluiten bij deze groep van Ajax. Niet bij de groep van talentvolle B-knulletjes (overmars zijn woorden) die er pas over 5-10jaar staan. Daar word je niet blij van. Ervan uitgaande dat hij binnen een jaar of 3 de volgende stap wil maken uiteraard. Voor Twente geldt hetzelfde trouwens. De Eredivisie is niet interessant genoeg voor spelers uit de top van Schotland. Die kunnen veel beter en gemakkelijker op een laag niveau in de PL terecht.

31 oktober 2013 om 23:08

@bassie
De opleiding en de kansen blijven het zelfde ook al is de groep waar je in zit minder (misschien worden je kansen zelfs groter omdat als je echt heel goed ben er zal uitsteken) dus dat maakt niet uit. Ik zeg alleen dat deze groep wat minder is omdat er gerefereerd word aan een 4-1 verlies.

31 oktober 2013 om 23:12

@bassie helaas kan ik een post op mijn mobiel niet aanpassen, dus sorry voor de dubbelpost.

Ik wil namelijk nog wel even zeggen dat ik het wel met je eens ben dat de overstap vanuit de schotse competitie makkelijker kan zijn naar de engelse competities (PL is wel een erg grote stap hoor want de schotse competitie is nog zwakker dan die van Nederland) want het is een fysiekere competitie en er is geen taalbarrière.

1 november 2013 om 10:23

Bassie112 wat ben je toch een clown

31 oktober 2013 om 23:28

Schotse competitie en dus ook Celtic is niet zo welvarend meer. Debarbaar heeft dus gelijk dat wat betreft geld Ajax er beter voorstaat. Qua status zit je volgens mij ook beter bij Ajax dan bij Celtic. Ik kan me de laatste speler van Celtic niet meer herinneren dat naar een topclub is gegaan, bij Ajax is dat vrijwel elk seizoen.

Ik wil niet hoogmoedig doen over Ajax, maar als Ajax zich mengt in een strijd om een talent is dat al meer dan voldoende. Denk dat clubs als Twente eigenlijk vrijwel kansloos is als het echt serieus wordt.

31 oktober 2013 om 20:23

Ajax heeft bij talenten als Andersen, Eriksen en Fischer al grotere clubs afgetroefd. Ik zie niet in waarom deze jongen niet zou kunnen komen (hiermee zeg ik niet dat hij zeker komt, maar dat Ajax niet kansloos is).

31 oktober 2013 om 20:54

Omdat deze jongen gewoon bij Celtic blijft totdat hij goed genoeg is om naar de Premier league te aan. Met Celtic is hij bijna zeker van Champ league

31 oktober 2013 om 20:56

De spelers die jij noemt zijn Denen en voor hen is de Eredivisie de perfecte stap. Onder meer door de gelijkenis van de Deense en Nederlandse cultuur en taal. Echter zie ik schotse talenten eerder kiezen voor een club uit de PL

31 oktober 2013 om 21:11

Hier ben ik het nou volledig mee eens. Het gaat voor jonge spelers vooral om de cultuur en de omgeving. Denen kunnen zich erg gemakkelijk aanpassen in Nederland en zodoende is dit inderdaad een volstrekt logische stap- zie ook andere Scandinavische talenten die naar het noorden van Nederland trekken. Vroeger had PSV deze band met Brazilië. Tegenwoordig is de ED helemaal niet zon aantrekkelijke competitie meer. Clubs als Cardiff trekken al bedragen uit waar ze in Nederland nog niet aan durven denken, het salaris is beter en in Engeland speel je gewoon in de beste competitie van de wereld.

Nedrerland als opleidingsland is aan het vervagen en onze positie wordt steeds zwakker, vandaar dat clubs talenten op binnenlands niveau van elkaar afpakken en het niveau van de competitie meer en meer nivelleert.

We hebben een probleem in Nederland. Dag mag gerust gezegd worden. Wat ik vandaag lees over kidd en ince is pure onzin. Deze spelers zullen NOOIT naar Nederland komen.

1 november 2013 om 11:08

@church89

Het is echt onzin wat je zegt. De positie van Nederland is helemaal niet aan het vervagen. Je hebt echter altijd periodes die meer en/of minder talent voortbrengen. Kijk naar de begin jaren 80...toen was het ook veelal net niet. Nederlandse clubs hebben hun eigen problemen. Twente en AZ hebben fantastisch gepresteerd in Europa en AZ is teruggevallen door het DSB-faillissement. Twente heeft na een geweldige periode de verkeerde beslissingen genomen of beslissingen genomen die verkeerd uit zijn gevallen, noem het groeistuipen.

Ajax heeft ruim een decennia helemaal een verkeerde lijn gevolgd, waar ze dit pas de laatste jaren zijn gaan inzien en daar wat aan gedaan hebben. Psv heeft ook duidelijk een mindere periode die de oorzaak vind in weinig langer termijn visie en verkeerde aankopen/verkeerd uitvallen van aankopen. Ook Feyenoord is getroffen door jarenlang wanbeleid. En ook Feyenoord is anders gaan denken en vooral doen.

Ik denk zelfs dat Nederland ver voor is op het buitenland, zeker op Engeland die echt nog flinke klappen gaan krijgen. Kijk naar het huidige beleid van genoemde clubs...dan is het veelal gezond en bewust financieel beleid voeren, eigen jeugd gebruiken en slim/creatief scouten. Als je dan gaat kijken naar wat voor talent er bij Ajax en Feyenoord in de jeugd rondloopt...dan gaat er binnen nu en tien jaar echt weer een bloeiperiode komen, waarbij ook de Europese prestaties van Nederlandse clubs gaan verbazen. Ook zie je dat veel Europese talenten, maar wat graag naar Nederland komen. Kijk naar de talenten die Ajax kan aantrekken en ook PSV en Twente halen relatief gemakkelijk groot talent naar Nederland.

31 oktober 2013 om 20:27

Zoals ajax nu speelt hebben ze net zo veel/weinig kans als Twente.

31 oktober 2013 om 20:36

Wat heeft dat hier mee te maken?

31 oktober 2013 om 20:51

@ wve

Niks, maar sommigen vinden het leuk om daarnaar te refereren.. Ajax biedt talenten nu net zoveel en goede begeleiding als wanneer Ajax deze competitie domineerde.

31 oktober 2013 om 20:57

Het feit dat Ajax de grootste club van Nederland is en met de mooiste historie is bijna altijd wel voldoende.

31 oktober 2013 om 21:05

Op dit moment spelen ze als een subtopper, als Twente. Geschiedenis zegt niets.

31 oktober 2013 om 21:11

Ik vind het (als Psv'er) altijd bloed irritant dat Ajax fans zich ongelofelijk arrogant gedragen als het om hun club gaat.

31 oktober 2013 om 21:13

Geschiedenis zegt niks, maar de naam Ajax staat nog altijd bekend als een zeer goede leerschool voor jong talent. De uitstraling van de recordmeester buiten Nederland is groter dan iedere andere Nederlandse club.

31 oktober 2013 om 21:19

@robuspokus: Ajax speelt waardeloos, daar ben ik het absoluut met je eens ? Maar je denkt dat geschiedenis niet telt voor een talent ? Alleen al qua naam zal Ajax herkent worden, of denk je bij het noemen van bijvoorbeeld het door jou genoemde Twente bij menig voetballiefhebber in het buitenland een lampje gaat branden ? En geschiedenis zegt veel, misschien bij de jongen zelf niet, maar vergeet niet dat dergelijke jongens ook advies van ouders en familie krijgen. En dan heeft Ajax absoluut een streepje voor, bij het horen van namen als Bergkamp, De Boer en bijvoorbeeld Jaap Stam lijkt het me dat je wat enthousiaster word dan bij de namen van elke andere willekeurige eredivisie club. Verder denk ik dat deze jongen voor z'n kans gaat in Schotland, mits ze hem natuurlijk wel perspectief kunnen bieden.

31 oktober 2013 om 21:22


31 oktober 2013 om 21:55

@ thomaspsv13 31 oktober 2013 om 21:11 #271
Hahaha, dat is fijn om te horen, Calimero! :-)

31 oktober 2013 om 22:27

Wat kan zo'n jongen het nou bommen welke club het beste imago heeft en de rijkste historie. Dat is populaire standaardpraat voor op de spelerspresentatie.
Nee, zo'n kerel kijkt naar welke club hem het beste toekomstperspectief biedt, welke plannen ze met hem hebben en welke rol ze voor hem wegleggen in het team.
Wat de club 30 jaar geleden gepresteerd heeft zal iedereen een rotzorg zijn. Dat zijn namelijk geen garanties voor zijn loopbaan. Contractuele afspraken en toekomstplannen, daar gaat het om.

1 november 2013 om 04:17

Vaak maakt het niet uit hoe ze spelen. De naam is belangrijker dan wat dan ook

31 oktober 2013 om 20:51

Ik zie twente helemaal niet kansloos. Kijk even naar Corona en Arnoutovice in het verleden. Toch spelers, die overal heen konden en toch voor Twente kozen. Zijn nog wel paar voorbeelden, maar dit zijn toch de bekendste.

31 oktober 2013 om 21:32

Dat spelers van amper 20 jaar al twijfelen om hun contract bij Ajax te verlengen geeft aan dat Ajax veel van haar status verloren heeft.

Laat maar komen. Hoe meer jong talent naar onze competitie trekt hoe beter.

31 oktober 2013 om 20:24

Er is toch al genoeg talent in Amsterdam? Allemaal potentiële Barcelona spelers.

31 oktober 2013 om 20:49

Ik weet niet hoe jij dit bedoelt, maar je heb ongelijk. Ik hoop dus dat je het spottend, sarcastisch of weet ik het wat bedoelt, want anders is het wel erg dom.

1 november 2013 om 00:10

Meer talent in Nederland is altijd mooi!
Inderdaad erg jammer dat Capriolen aan het provoceren is. Maar hij heeft wel een klein beetje gelijk.
Ajax claimt de beste jeugd opleiding te hebben met de beste talenten(anderson, Fischer etc) maar op het "hoogste" podium laten ze het nog niet zien.
En het verhaaltje, over x jaar komen onze talenten, doe ik het ook niet voor.

dat dacht iedereen ook van corna maar die speelt nu wel bij twente

Ik denk dat de kans klein is dat hij van Celtic naar Ajax gaat. Celtic stuurt Ajax naar huis met een nederlaag. Daarnaast zal hij Ajax waarschijnlijk ook niet snel zien als een stap hogerop. De Eredivisie stelt op dit moment weinig voor en hij zal zijn kansen ook wel bij Celtic krijgen wanneer hij verlengd.

31 oktober 2013 om 20:41

Als talent hoef je toch niet direct naar een competitie te gaan die een stap hogerop is? Als talent is speeltijd het belangrijkste & volgens mij maakt het niet zoveel uit waar je die opdoet

1 november 2013 om 00:12

Inderdaad.
De eredivisie is een mooie competitie om jezelf in de kijker te zetten voor het grotere werk.
Een soort "springplank" waar niks mis mee is

1 november 2013 om 09:30

Precies, behoorlijk veel spelers die als talent in de Eredivisie kwam spelen nu bij een (sub)topper in Europa

Schotse Xavi, of is het meer een Iniesta?

Wat een geweldige talenten in Amsterdam, fantastisch. Niet te houden, wat 'ne potentie, tegen Dordrecht ( 0-4) scheelde het weer niks of ze hadden een goal gemaakt.

31 oktober 2013 om 21:08

Lekker ben jij. Niet zo raar dat jongetjes van 19/20 wel eens verliezen. Op die leeftijd spelen ze de enige week goed, en de week erna weer slecht, zit nog geen regelmaat in. Bovendien wisselt dat team constant door, dus ze raken ook niet snel ingespeeld.

Wat had je dan verwacht, dat ze kampioen werden?

Dat Celtic van Ajax wint wilt niet zeggen dat het een stap terug is voor hem. De Eredivisie heeft wel meer aanzien dan de schotse waar alleen Celtic een topclub genoemd mag worden aangezien Rangers nog in opbouw zijn na hun degradatie.
Maar ik begin wel vraagtekens te zetten bij het zogehete nieuwe beleid van Ajax want waarom is dit talent nu zoveel beter dan wat Ajax of Twente zelf in de jeugd heeft rondlopen?

31 oktober 2013 om 20:49

Wanneer ik hem zou zijn zou ik het liever maken in eigen land dan in Nederland. Ik wil niet zeggen dat Celtic door één overwinning gelijk beter is dan Ajax, maar zo zou hij het kunnen ervaren. Misschien is Ajax een stap hogerop maar veel zou het niet uitmaken en waarom zou je daarvoor naar een vreemd land gaan? Mocht het echt zo'n groot talent zijn dan komt hij er ook wel door bij Celtic te blijven en kans op speeltijd is daar waarschijnlijk stukken groter.

31 oktober 2013 om 21:11

Als hij de wedstrijd gezien heeft zou hij moeten weten dat Ajax beter is. En als hij al hij ziet hoe al die jonge gozertjes bij Ajax veel beter positiespel vertoonden dan Celtic, moet hij zich toch wel bedenken dat Ajax een veel betere stap is voor de toekomst.

Ach is het wel zo'n groot talent? Zitten nou niet bepaald andere topclubs achteraan met Sunderland en Villa.

"toptalent"? Vervolgens hebben alleen clubs als, met alle respect, Ajax, Twente, Aston Villa en Sunderland interesse. Als het echt een toptalent is zou een Manchter Utd of iets dergelijks toch ook geintereseerd zijn!?

31 oktober 2013 om 21:02

Hij zal wel geen 1.90m zijn of bovengemiddeld snel.

31 oktober 2013 om 22:19

Inderdaad. Zal dus wel geen kick & rush voetballer zijn.

Dat Ajaxieden dan weer moeten melden dat Twente bij zo n talent kansloos is omdat hij toch wel voor Ajax zal kiezen vind ik minder als reactie. En Ajaxstyle ik vind dit wel arrogant en hoogmoedig. Slaat totaal nergens op. Laat die jongen zelf kiezen er zijn buiten Ajax leerzame clubs zat in Nederland en ook daarbuiten. En dat Twente hem gezien heeft als talent is een teken dat onze scouting weer wakker is. Maar niet te veel buitenlanders halen we hebben zelf ook jeugd zat!

Vraag me altijd af hoe serieus deze berichten zijn. Het zou me verbazen als deze jongen naar Nederland komt. Celtic mag dan wel in een zeer zwakke competitie spelen, maar geld en een eventuele overstap naar de Engelse PL kunnen deze jongen in Schotland houden.

Ik neem dit bericht meer als een gerucht.

Corona en guitierrez. Die konden naar veel grotere clubs dan twente en kwamen ook hier. Dus never say never

31 oktober 2013 om 22:18

Ebecilio kon ook meer verdienen bij andere clubs maar ging toch voor Twente. Zelfde met Castaignos die voor zijn carriere koos.

1 november 2013 om 00:05

Je moet het inderdaad altijd proberen, dat heeft Twente met die spelers bewezen. Daarom vind ik het ook goed dat twente en ajax dit gewoon proberen (mocht dit waar zijn). Onze competitie is zeker niet de sterkste en betaald ook niet zo goed als andere competities. Maar we kunnen spelers geweldig opleiden, we geven ze veel kansen en begeleiden ze goed. Ik vind het als ajacied helemaal niet erg als Twente deze speler haalt in plaats van Ajax (misschien vervloek ik dit wel over een aantal jaar ) het is goed voor onze competitie als er veel grote talenten hier komen en de Europese top gaan halen.

Nog meer talenten? We hebben bij Twente nu toch wel talenten zat? Wanneer komt er nu een ervaren speler voor in de as die de jonge jongens stuurt? Indien rosales vertrekt , zou dit wel een goede opvolger kunnen zijn ookal zie ik liever verhaegh.

31 oktober 2013 om 22:18

Verhaegh is traag. Dan kan je net zo goed Schilder daar neerzetten. Met zo'n speler op die positie zal het je pas opvallen hoeveel Rosales toevoegt.

1 november 2013 om 15:53

Dat is waar. Maar denk dat Rosales niet te behouden is voor Twente. Jongen is al een paar jaar 1 van de betere spelers van Twente. Dit zien de mensen van de nederlandse media niet, maar in het buitenland zien ze dit wel. Daarom denk ik ook dat rosales gaat tekenen bij een grote club in het buitenland. Ik zie er graag een ervaren speler bijkomen, ookal weet ik niet of dat of dat op de rechtsback positie moet...

Ajax is geïnteresseerd in elk (top)-talent wat rondloopt op aarde. Daar hoeft niet steeds een topic over gemaakt te worden.

Talent heb je nooit genoeg dus laat maar komen naar Amsterdam!

Gewoon bij Celtic blijven. Eigen omgeving CL spelen en jezelf in de schijnwerpers zetten. De eredivisie is niet zaligmakend maar wel een goede springplank. Maar als je bij Celtic uit blijft blinken komen de clubs ook vanzelf.

1 november 2013 om 11:24

Ik denk dat dit een uitstekende en slimme benadering is. Omgeving/vertrouwen/lekker voelen is enorm belangrijk en een vaak onderschat aspect. Ik ken dit talent niet, dus weet niet of hij heel technisch is of niet. Mocht hij wel heel technisch zijn, dan zou een overstap naar Ajax wellicht toch de slimste keuze kunnen zijn. Mijn uitleg: Nederland en vooral Ajax liggen op technisch/tactisch vlak mijlenver voor op Schotland/celtic en eigenlijk heel Groot-Brittannië.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren