Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Arsenal moet Liverpool-duo afstoppen: ‘We kennen ze, ze zijn gevaarlijk’

Laatste update:

De kans is klein dat Thomas Vermaelen zaterdag aan de aftrap verschijnt tijdens de topper tegen Liverpool, aangezien de verdediger van Arsenal doorgaans genoegen moet nemen met en reserverol achter zijn concurrenten Laurent Koscielny en Per Mertesacker. De Belgische linkspoot weet niettemin wie de defensie van the Gunners komend weekend in de gaten moet houden.

/

De Liverpool-spitsen Daniel Sturridge en Luis Suárez zijn uitstekend op dreef en krijgen de kans om koploper Arsenal van de eerste plaats te verdrijven. “We kennen ze nog uit het verleden”, vertelt Vermaelen aan Sky Sports. “We hebben al vaak tegen Suárez gespeeld, en natuurlijk ken ik hem nog van onze gezamenlijke periode bij Ajax. Sturridge zijn we vorig seizoen nog tegengekomen.”

“We kennen ze dus allebei, ze zijn goed in vorm en zijn behoorlijk gevaarlijk”, vervolgt de Belg, die vertrouwen heeft in een goede afloop van de kraker in de Premier League. “We moeten doorgaan zoals we de laatste weken bezig waren. We staan bovenaan, dat moet ons het zelfvertrouwen geven dat nodig is om Liverpool te verslaan.”

Middenvelder Jordan Henderson van the Reds laat aan de andere kant weten dat ook op Anfield het geloof in een goed resultaat aanwezig is. “Elk team in Engeland heeft kwaliteiten en Arsenal speelt dit seizoen erg goed. Maar dat doen wij ook”, zegt Henderson op de officiële website van zijn club. “Het belooft een mooie wedstrijd te worden in het Emirates Stadium.”

Denk je dat Arsenal zaterdag wint van Liverpool

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik ga er eigenlijk al vanuit dat die tot scoren komen. Het is ook niet erg als we binnen 30 minuten op 0-1 staan, Liverpool speelt in de beginfase vaak met al haar energie. Als het dan maar mentaal goed zit bij de Arsenal-spelers ben ik er van overtuigd dat we na 30 minuten de wedstrijd in handen kunnen nemen en er met de winst vandoor gaan. Als we voor komen denk ik sowieso dat we winnen.

31 oktober 2013 om 11:39

Jammerr dat Arsenal geen goeie verdediger heeft gehaald, zoals bij Liverpool Sakho is gehaald. Sakho zou ook niet mis staan bij Arsenal

31 oktober 2013 om 11:42

Sakho zou op dit moment niet spelen bij Arsenal. Mertesacker en Koscielny zijn zowel op individueel gebied, en als duo beter.

31 oktober 2013 om 11:46

Mertesacker individueel beter? Dat meen je toch niet serieus of wel? Enige reden dat hij niet zou spelen bij Arsenal, is omdat hij net als Koscielny links centraal speelt en die het fantastisch doet.

31 oktober 2013 om 11:47

Hahaha schei uit, sakho is beter dan beide en in duo kan je niet beoordelen

31 oktober 2013 om 11:53

Sakho is nog niet eens 50% zo goed als Koscielny

31 oktober 2013 om 12:06

Dat jij niet wilt zien dat Mertesacker beter is dan Sakho, is niet mijn probleem. Wat heeft Sakho nou helemaal laten zien? Sakho speelt nu al sinds januari fantastisch. Het enige waar hij minder in is als Sakho is snelheid. Ook opbouwend is Mertesacker niet sterk, maar ik heb geen idee hoe begaafd Sakho hier in is.

Verder is hij positioneel wel 10 keer beter als Sakho, en is hij ook nog sterker in de lucht.

31 oktober 2013 om 12:14

Sakho is verdedigend ook enorm sterk, opbouwend beter en heeft een enorme rust aan de bal. Mertesacker is positioneel inderdaad sterk, maar dat is allicht ook de ervaring. Sakho is positioneel niet slecht, maar Mertesacker is wel beter in dat aspect. Sterker in de lucht durf ik ten zeerste te betwijfelen, maar is sowieso moeilijk te beoordelen.

31 oktober 2013 om 12:34

Ik denk dat we het niet eens gaan worden hier over

Laten we het er maar bij laten dat het beide fantastische verdedigers zijn.

Ik ben overigens wel onder de indruk van het fysieke voorkomen van Sakho

31 oktober 2013 om 12:39

Zoek de stats van Sakho op en je zult zien hoe goed hij is.

Passzuiverheid over de 90% met een gemiddelde afstand van 18 meter. Geen kaart gepakt een geen fout gemaakt. Koscielny heeft al twee penalty's veroorzaakt, en dat met al die Premier Leauge ervaring. Kom op, Sakho had een basisplaats bij Arsenal.

31 oktober 2013 om 12:42

Jij schaart Sakho boven Koscielny?

31 oktober 2013 om 12:43

Ja, want Sakho speelt ook al jaren in de Premier League. Daar is het Liverpoolpubliek weer hoor, lekker objectief as always.

31 oktober 2013 om 12:47

Sakho wordt gedold door shelvey en staat er met 2 anderen ipv 1

31 oktober 2013 om 12:47

Haha, nee Mertesacker beter noemen dan Sakho is pas objectief. Gevalletje pot verwijt de ketel...

@pg: Koscielny had hem getackled en een penalty veroorzaakt...

Leuk dat je weer één voorbeeld hebt, echt sterk van je.

31 oktober 2013 om 12:52

Dat heb je mij daarboven niet horen zeggen Einstein. Individueel is Per niet sterker, maar als partner van Koscielny is er geen betere te wensen.

Mensen onderschatten echt de intelligentie van Per, zijn positionering en vermogen om het spel te lezen is verbazingwekkend.

31 oktober 2013 om 12:56

Ik refereer ook naar je mede-Gooner Futureboss. Het is inderdaad een sterk duo en ik zeg zelf ook dat de positionering van Mertesacker goed is.

31 oktober 2013 om 13:17

Die ene penalty van koscielny was er niet eens een, die ander is ook twijfelachtig al blijft het lomp. Skrtel had dit seizoen ook 2 penalty's veroorzaakt maar als de scheidsrechter niet zijn werk doet...

31 oktober 2013 om 13:18

Ik kom met 1 voorbeeld, jullie komen met een speler die net 5 wedstrijden ofzo gespeeld heeft.

31 oktober 2013 om 13:20

Nee, je pareert mijn uitspraak door te refereren naar andermans uitspraak.

Hoe kan het toch dat jullie jezelf, en daarmee mede-supporters, zo voor schut zettten?

Hoe haal je het in je hoofd om een speler die net gedebuteerd is, beter te noemen dan degene die zich al ruim bewezen heeft en geroemd wordt als één van de beste op zijn positie in de league?

Denk gewoon na.

31 oktober 2013 om 13:25

Koscielny faalt ontzettend hard tegen een matige club als Villa, daarnaast heeft Sakho ook vaak genoeg naast 1 CV gestaan, maar waar praten we over? als Agger weer fit is staat ie gewoon basis en hij sloopt zowel Koscielny als Per.

31 oktober 2013 om 13:41

Ik zeg niet dat hij beter is, maar ik zeg ook zeker niet dat hij slechter is. Ik refereerde eigenlijk eerder naar Mertesacker, Sakho is van een hoger niveau dan Per en had hem uit de basis gespeeld.

31 oktober 2013 om 13:41

Koscielny heeft zij mindere wedstrijden maar die penalty was er gewoon geen en die 2e gele kaart was net zo belachelijk.

Koscielny zou Liverpools beste verdediger zijn, geen twijfel mogelijk.

Het verbaast me eigenlijk dat jullie niet eens Europees spelen, als ik het zo hoor.

31 oktober 2013 om 13:42

Ook al zijn de cbs van arsenal beter, tegen aanvallend vermogen van liverpool kunnen ze zich geen fouten permiteren

31 oktober 2013 om 13:45

Jij noemt het Liverpoolpubliek als één geheel niet objectief, dus ik refereer naar een Gooner hier om aan te geven dat die blijkbaar ook niet echt objectief zijn. Dat was mijn intentie van die post, niks meer en niks minder. Dat jij daar een mooie eigen interpretatie aangeeft en met leuzen komt als "jullie jezelf. en daarmee mede-supporters, zo voor schut zetten". is natuurlijk te lachwekkend voor woorden.

Ik neem aan dat je met je derde alinea doelt op Koscielny, maar dat klopt die is inderdaad beter dan Sakho. Dat heb ik nergens tegengesproken.

@pg: Discussie weer over penalty's is zinloos, feit blijft dat hij ze tegen kreeg en te veel risico nam in de 16.

In die 5 wedstrijden heeft Sakho buiten dat foutje tegen Swansea gewoon goed gepresteerd.

Ach, als we de scheids net zo mee hadden als Arsenal vorig seizoen dan hadden we met gemak die 5e plek behaald. Al 4 punten door de neus geboord door onterecht vlaggen in de laatste minuut bij een doelpunt van Liverpool en dat was niet het enige.

31 oktober 2013 om 13:48

Ik kan niet geloven dat je Koscielny beter vind dan Agger, maar laten we die discussie maar gewoon rusten.
Dat laatste wat je zegt is weer wat anders, Liverpool zou vorig seizoen bij 100% juiste beslissingen van de Scheidsrechters 4e zijn geworden, wat dus CL oplevert, daarna heeft Arsenal het afgelopen seizoen structueel de Refs meegehad, zelfs jij kan dit niet ontkennen, verder hebben jullie een sterker middenveld en naar mijn mening een bredere aanval.( Liverpool heeft geen noemenswaardige wingers ).

31 oktober 2013 om 14:06

We hadden een aantal zeer gelukkige beslissingen, maar ook zat fouten tegen (o.a Chelsea 2x). In the end denk ik dat we net iets meer geluk hadden dan pech, hetzelfde geldt voor Tottenham en Chelsea. Maar de jaren daarvoor en ook nu weer zit het structureel tegen. En als het een keer meezit (afgekeurde goal Altidore) dan wordt maar het halve verhaal verteld waardoor Arsenal er nog slechter uitkomt (koscielny stopte namelijk met rennen nadat de scheids floot, anders had hij de bal op zijn dooie gemak uit de goal kunnen halen).

Ik ben denk ik een van de weinige die Agger wel op waarde schat, meer zelfs dan Liverpudlians in het verleden. Maar Koscielny vind ik wel beter door zijn snelheid.

Wat Liverpool betreft, onder Benitez haalden ze een paar keer de CL dankzij de refs. Everton had allang boven ze moeten eindigen. Toen die refvoordeel verdween werden ze gelijk 7e of zo.

31 oktober 2013 om 14:09

Als je Per niet goed vind, dan raad ik je aan wedstrijden terug te kijken met hem en zonder hem in de verdediging. Hij beschikt namelijk over een eigenschap, waar Sakho niet over beschikt ( getuige zijn acties in wedstrijden): bovengemiddelde intelligentie. Daarom dat het duo Vermaelen en Koscielny alleen op fifa werkt en niet in reallife. Dat gaat gewoon helemaal fout.

31 oktober 2013 om 14:15

Alle Arsenal fans vinden de Arsenal verdedigers beter en de Liverpool fans vinden de Liverpool verdedigers beter. Misschien dat beide wat objectiever mogen zijn? ;p

31 oktober 2013 om 14:19

@pg: We hadden het toch over waarom ze nu geen Europees spelen en dus over klassering vorig seizoen. Onder Benitez heeft Liverpool 1x CL behaald door middel van het winnen ervan en die vier seizoenen daarna elke keer ruim voor de nummer 5 geëindigd, dus zelfs al zou Liverpool hem toen wat meer mee gehad hebben, zouden ze zich sowieso wel voor CL geplaatst hebben.

2005/2006: Liverpool 3e met 82 punten, Tottenham 5e met 65.
2006/2007: Liverpool 3e met 68 punten. Tottenham 5e met 68.
2007/2008: Liverpool 4e met 76 punten. Everton 5e met 65 punten.
2008/2009: Liverpool 2e met 86 punten. Everton 5e met 63 punten.

Zou mij hoogstens verbazen dat ze CL haalden dankzij de refs met elke keer een straatlengte voorsprong....

@bigepz: Er is niemand die hier volgens mij beweert dat Per een slechte verdediger is hoor. Alleen dat Sakho beter is. Mertesacker beschikt inderdaad over bepaalde kwaliteiten die Sakho niet of in mindere mate heeft, maar dat is andersom ook en qua totaalplaatje vind ik Sakho de betere van de twee. Inderdaad is het duo Per/koscielny beter dan Vermaelen en Koscielny.

31 oktober 2013 om 14:26

Liverpool had bizar veel mee. Beetje zoals utd de jaren erna.

31 oktober 2013 om 14:39

Pg

Koscielny beter dan Agger? Nee, en nou kom niet aan dat Agger bij jullie op de bank zit, dat komt omdat het trio het op het moment goed doet en dat er geen reden is om dat te veranderen

31 oktober 2013 om 17:06

@ lfc11

Jullie werden ook 7e met een straatlengte achterstand op ons, maar dat komt wel weer door de refs toch?

@ frank_lfc

Leg mij eens uit hoe jullie zo laag zijn geëindigd? Dat kan toch niet met superieur materiaal, superieure manager en weet ik veel wat.

31 oktober 2013 om 17:24

Nou die 12 punten kan ik zo terughalen van scheidsrechterlijke dwalingen, waaronder al 4 door onterecht afgekeurde goals in blessuretijd. Dit wilt niet direct zeggen dat we anders 5e of hoger hadden geëindigd, maar het heeft in ieder geval niet geholpen.

Pak jij maar even je boekje er anders bij van de voorgaande seizoenen om je argument kracht bij te zetten dat Liverpool onder Benitez bizar veel mee had.

31 oktober 2013 om 18:33

Arsenal draait nu veel beter. Vermaelen heeft pech dat hij geblesseerd raakte. Per doet het leuk tegen Norwich en Palace maar Vermaelen is toch echt beter zeker opbouwend.

31 oktober 2013 om 11:40

Gnabry moet wel spelen, zij spelen met 3 centrale verdedigers, waardoor er meer ruimte is op de vleugels. Ze hebben op de flanken maar 1 speler aan elke kant, wij 2, al gaat Cazorla liever naar binnen, maar Gnabry moet dus op rechts voor breedte zorgen. Ik heb in ieder geval zin in de wedstrijd!

31 oktober 2013 om 11:43

Als Gnabry fit is. Die was dinsdag ook geblesseerd. Zo ja, dan moet hij sowieso spelen ja. Dan moet je alleen Wilshere of Arteta banken, en dan zou ik voor Wilshere kiezen. Die kan dan altijd de tweede helft invallen, een mooie troef om achter de hand te hebben.

31 oktober 2013 om 11:42

Het mentale deel zit bij Arsenal op dit moment wel goed. Daar zorgt Wenger wel voor, en de meeste jongens hebben sowieso een ontzettende drive om te moeten winnen. (wenger, Ramsey, Kos).

Echte is dit wel heel gemakkelijk geredeneerd. Het is niet zo dat Liverpool alleen de eerste 30 minuten kan voetballen. Liverpool beschikt op dit moment over een heel goed team, en ik denk dat we niet mogen klagen dat Coutinho er niet bij is.

Sturridge en Suarez zijn beide fantastische voetballers, met veel beweging en onvoorspelbaarheid. Beide hebben ze verschillende sterke eigenschappen die moeilijk af te stoppen zijn. Maar ik heb wel vertrouwen in ons centrale duo. Verder denk ik dat we deze wedstrijd gaan winnen op het middenveld. Ons middenveld staat als een huis, en dat van Liverpool is zonder Coutinho, met alle respect, toch iets minder als dat van Arsenal.

Ik hoop iig op een fantastische wedstrijd en wens de Liverpool fans veel succes!

31 oktober 2013 om 11:44

Liverpool scoort al haar goals in de eerste dertig minuten. Daarna is het niet zoveel meer. Als we voor komen ben ik er niet bang voor. Maar ben bang dat Liverpool de eerste goal gaat maken.

31 oktober 2013 om 11:53

Ik zou toch zweren dat Liverpool er vorige week 2 na de rust had gemaakt en ook nog enkele flinke kansen kreeg. Evenals een doelpunt van Suarez tegen Sunderland.

Niettemin, is Liverpool wel het gevaarlijkst in de eerste 30 minuten, maar denken dat je gaat winnen als je er goed voor staat na die 30 minuten is wel de grootste fout die Arsenal kan maken. Zeker Suarez kan in elke minuut zijn eigen kans creëren, 90 minuten lang.

31 oktober 2013 om 11:59

Neem mijn woorden niet te letterlijk. Neem aan dat je wel begrijpt dat ik bedoel dat de eerste 30 minuten veruit het gevaarlijkst zijn. En arsenal maakt de fout niet om dan al te denken dat ze de winst binnen hebben. Ik denk dat en aangezien ik niet bij Arsenal speel maakt dat niet uit voor hoe Arsenal de wedstrijd in gaat.

31 oktober 2013 om 12:16

Was ook beetje flauw, maar wou even aangeven dat het ook wel meevalt. Zeker nu Suarez terug is, is het verschil tussen 1e en 2e helft al veel kleiner al speelt Liverpool nog steeds het beste in de beginfase.

31 oktober 2013 om 13:26

Speelt Coutinho niet dan? ik had begrepen dat hij weer fit was ?of verzin je dit nu ?

31 oktober 2013 om 19:21

Ja ik zag straks na dat ik dit gepost had ook een bericht dat hij zou spelen. Op het moment van plaatsen dacht ik dat hij niet zou spelen. Mijn excuses

Inderdaad een geweldige aanval. Ze zijn allebei in vorm Arsenal gaat het er extreem moeilijk mee krijgen. Ik denk 3-1 voor Liverpool.

Arsenal thuis, dat wordt een meier op de Gunners!

Weer een spannende pot, maar heb toch nog iets meer met Arsenal.

31 oktober 2013 om 12:19

Suarez doet niet onder voor messi en ronaldo. Hij heeft alles bij de ajaxschool geleerd. Was blij dat wij hem hebben mogen hebben. Ajax heeft deze jongen goed opgeleid.

Lijkt me juist handiger om deze wedstrijd Vermaelen op te stellen, Sturridge en Suarez zijn bijde zeer bewegelijke spitsen en daar kan Mertesacker het nog is moeilijk tegen hebben.

31 oktober 2013 om 11:40

Mertesacker compenseert zijn snelheid met een geweldig inzicht en positionering. Koscielny is weer het tegenovergestelde dus deze 2 vullen elkaar goed aan.

31 oktober 2013 om 11:42

Dat is wel het laatste wat ik zou doen. Vermaelen creëert chaos, en dan maakt Suarez er gewoon 4. Mertesacker zorgt dat het organisatorisch goed staat, en Koscielny compenseert alles wat Mertesacker aan loopvermogen ontbreekt.

31 oktober 2013 om 11:45

Daarom moet Arteta bijspringen zodat ze niet de problemen komen.

Wordt een mooie wedstrijd en denk eerlijk gezegd wel dat Arsenal al een stuk verder is als Liverpool, al hebben hun een geweldige aanval nu.

als liverpool op voorsprong komt dan gaat het die weggeven,want dan zakken ze altijd weg,arsenal ook trouwens,vorige seizoen heb ik genoten van de wedstrijd liverpool kwam 0-2 voor en paar minuten stond het 2-2 en arsenal giroud had de 3-2 moeten maken evenals suarez kon ook de 2-3 de laaste minuut,maar arsenal moet deze wedstrijd winnen ,wil je kampioen worden dan moet je ook van de grote winnen!

Het zou mij niets verbazen als Arsenal hier toch flink om de oren gaat krijgen. Het team oogt op dit moment niet echt sterk tegen topploeg en Liverpool is in vorm. Ik ben bang dat Arsenal verliest met 3-0 of 4-0, maar dat hoop ik niet

Kan een lastige wedstrijden voor Arsenal, maar in principe heeft Arsenal het betere veldspel, het betere middenveld en ik denk ook wel een betere verdediging. De aanval van Liverpool met Sturridge en Suarez is natuurlijk gevaarlijk, maar Koscielny en Mertesacker zijn wel wat gewend.

Ik ben benieuwd hoe Wenger gaat spelen. Gaat hij weer met vijf middenvelders spelen? Of kiest hij toch voor een extra vleugelspeler in de naam van, bijvoorbeeld, Gnabry?

31 oktober 2013 om 11:50

Het zal mij benieuwen hoe Ozil het gaat doen op 10 tegen Lucas? Als Lucas zo speelt als de afgelopen weken(tegen WBA was hij fantastisch) acht ik de kans groot dat Ozil in het spel niet voor gaat komen. Cazorla is er ook helaas en dat is de speler die ik dan ook het meeste vrees. Giroud is fysiek sterk, maar verwacht dat Sakho hem wel kan hebben. Liverpool moet gewoon zorgen dat men het middenveld van Arsenal onklaar maakt(makkelijker gezegd dan gedaan) en in balbezit zo gauw mogelijk SAS bereiken.

Belooft in ieder geval een mooie wedstrijd te worden.

31 oktober 2013 om 12:52

Wba vergelijken met ozil . Het is voor Arsenal te hopen dat gnabry fit genoeg is want we hebben nu wel lang genoeg zonder wingers gespeeld. Zeker in zulke wedstrijden heb je lopers nodig.

31 oktober 2013 om 12:55

Ik zeg nergens dat ze van een gelijkwaardig niveau zijn, geef alleen aan dat Lucas laatste tijd sterk speelt. Kan je wel bijdehand lopen doen, maar is nergens voor nodig.

31 oktober 2013 om 13:35

Een Lucas in vorm houdt elke spelmaker tegen, vergis je niet in zijn kwaliteiten.

31 oktober 2013 om 13:40

Een Persiangooner in vorm zal je nooit gelijk gaan geven, vergis je niet in zijn Arsenal-Bril.
Als het hem uitkomt, is Sakho de perfecte aankoop voor Arsenal, Lucas de beste CVM van de Bpl, komt het hem niet uit.. nou lees hierboven maar.

31 oktober 2013 om 17:07

Opnieuw was ik zo ongeveer de eerste die Lucas roemde. Eerder dan jullie zeikerige scousertjes. Want Lucas kon niks goeds doen bij jullie.

Het is gewoon debiel om te beweren dat Ozil uitgeschakeld wordt door Lucas omdat hij goed was tegen Wba.

http://nl.wikipedia.org/wiki/non_sequitur

Hier, leren jullie nog eens iets.

31 oktober 2013 om 17:21

Hoe weet jij nou hoe ik vroeger over Lucas dacht betweter?

Niemand beweert dat Lucas Ozil uitschakelt omdat hij goed was tegen Wba, maar sowieso omdat hij daarvoor de kwaliteiten heeft. Bovendien staat nergens dat Lucas goed zal spelen tegen Ozil omdat hij goed was tegen Wba, alleen de verwachting dat als hij sterk speelt hij Ozil uit de wedstrijd KAN spelen.

Als dat me verder zou interesseren, had ik wel voor een studie Latijn gekozen PG, maar leuk dat jij zo thuis bent in een dode taal hé.

Houd je voortaan maar hier aan:"fari argentum aurum tacere"

Misschien toch wel leuk om te gaan doen...

31 oktober 2013 om 20:11

Je spreekt jezelf een beetje tegen. Eerst zeg je dat je de kans groot acht dat Lucas Ozil uit de wedstrijd gaat spelen en nu draai je een beetje bij. Gelukkig is Cazorla erbij inderdaad, je kan ze niet allebei in de gaten houden. Vergeet bovendien niet dat andere middenvelders als Ramsey en Wilshere ook gewoon goed zijn.

31 oktober 2013 om 21:47

Non sequitur is gewoon de benaming van jouw type drogreden.

Dat spreekwoord kan je beter op Rawk plaatsen.

Zal zeker een mooie wedstrijd worden en hoop natuurlijk dat Liverpool wint, maar met een gelijkspel ben ik ook tevreden aangezien Arsenal thuis speelt. Verliezen is ook geen schande, maar zou wel teleurstellend zijn. Dit zijn toch de wedstrijden dat je er eigenlijk ook moet staan. Verwacht het meeste gevaar van Cazorla, want neem aan dat Ozil voornamelijk vanuit het centrum speelt en die uit de wedstrijd gespeeld gaat worden door Lucas. De vorm van Lucas is sowieso belangrijk zaterdag. Als hij de wedstrijd van zijn leven speelt en ervoor zorgt dat Liverpool goed staat op het middenveld verwacht ik dat Liverpool het Arsenal zeer lastig kan maken. Presteert Lucas niet, dan kan het zomaar wel eens een zware avond worden, zeker met spelers als Cazorla en Ozil. Van Giroud verwacht ik niet al te veel. Hij doet het zeker goed dit seizoen en is vooral fysiek sterk en daardoor sterk in de kaats en aan de bal, maar Sakho kan prima spelen tegen het type Giroud en het gevaar minimaliseren.

Liverpool is aanvallend het sterkst en daarom zou men ook in balbezit zo snel mogelijk moeten omschakelen en SAS zien te bereiken. Vooral Suarez kan Mertesacker een zware dag bezorgen en verwacht in ieder geval dat beide teams tot scoren komen.

@ lfc11: De speler die Lucas tegen WBA tegenover zich had kan je natuurlijk niet vergelijken met een Mesut Ozil Het mooie aan Arsenal dit seizoen is dat al hun middevelders eigenlijk gevaarlijk kunnen zijn.. Als je vorig seizoen Cazorla uit de wedstrijd hield door er bv 2 man op te zetten was Arsenal al een stuk minder gevaarlijk. Echter moet je dit seizoen ook rekening houden met Ozil en Ramsey. Met name Ozil of Cazorla trekken vaak 2 man naar zich toe waar een Ramsey met zijn enorme loopvermogen dan van kan profiteren. Ik voorspel een nipte overwinning voor Arsenal; 2-1 of 3-2

31 oktober 2013 om 12:06

Klopt, zeker waar maar geeft aan dat Lucas het op dit moment prima doet en hij heeft in het verleden vaak genoeg bewezen ook middenvelders van een hoger niveau uit de wedstrijd te kunnen spelen. Sowieso zorgt zijn aanwezigheid er al voor dat spelers als Gerrard en Henderson vrijer kunnen spelen en vaak een betere wedstrijd spelen dan zonder Lucas.

31 oktober 2013 om 12:38

Je kunt zeggen wat je wilt, maar Sessesgon is een goede voetballer die voor enorm veel dreiging zorgt en die toch moeilijk tegen te houden is.

In deze wedstrijd gaat het er gewoon om wie het middenveld in handen krijgt, voor Arsenal een must voor Liverpool is het een must om de focus erbij te houden en zoveel mogelijk de spelmakers tegen te houden.

Ik hoop dat Vermaelen er weer bovenop komt, maar Mertesacker en Koscielny zijn een perfect duo. Ik denk toch dat Suarez en Sturridge gaan knallen zaterdag.

Prachtige wedstrijd zaterdag. Denk toch dat Arsenal gaat winnen. Ondanks dat ik de Liverpool spitsen fantastisch vind.

Ik ga voor een 2-2. Al hoewel ik Toure, Skrtel en Sakho een enorm sterk trio vind denk ik dat het Mesut en Santi toch wel lukt om een gaatje te vinden. Wel denk ik dat Skrtel Giroud wel in zijn broekzak krijgt, hetzelfde lukte hem tegen United met van Persie.

De aanval van Liverpool is de sterkste op het moment in de premier league, daarnaast komt Coutinho nog terug wat zorgt voor nog meer aanvallende dreiging. Met Coutinho zullen Mertesacker, Koscielny en Arteta niet opgewassen zijn tegen dat trio verwacht ik.

Ook ben ik benieuwd of de kleine Engelsman Wilshere Gerrard uit de wedstrijd kan spelen. Met een 3-1-4-2 opstelling kan Liverpool ook nog wel eens de controle over de wedstrijd krijgen, verwacht ook dat na deze wedstrijd Henderson wat meer waardering gaat krijgen voor zijn spel.

Mignolet
Toure - Skrtel - Sakho
Lucas
Johnson - Gerrard - Henderson - Cissoko
Sturridge - Suarez

Dit zal de verwachte opstelling zijn, ik kijk al naar deze wedstrijd uit sinds de zomer. Eigenlijk sinds de saga van Suarez.

Hopelijk kunnen pakken we de drie punten maar dat zie ik niet gebeuren.

31 oktober 2013 om 12:48

Het gevaar bij Arsenal vindt ik hun omschakeling. Dat zag je vorig jaar ook al.
Een overwinning behalen at The Emirates is sws waar Liverpool moeite mee heeft laat staan op Anfield.
Met een gelijkspel ben ik zeer tevreden. Winst betekent dat wij wel eens een outsider kunnen worden voor de landstitel.
Maar persoonlijk denk ik dat Chelsea het wordt!

31 oktober 2013 om 12:48

Giroud is fysiek veel sterker dan een RvP hè, dat je de ene onder controle krijgt betekent in dit geval dus niet dat dit bij de ander ook geldt.

Ik verwacht niet dat Wilshere speelt, maar we met de diepgaande Gnabry gaan spelen. Die gaat vrij veel ruimte krijgen met jullie 3-mans verdediging.

Ons middenveld is veel sneller, zowel met de bal als zonder de bal, kwa kracht zijn jullie weer sterker. Mocht Rodgers zo aantreden, dan krijg je een flipperkast. Arsenal kan ook niet op de verdediging leunen, aangezien we Flamini missen.

31 oktober 2013 om 13:15

Moet gnabry wel fit zijn..

31 oktober 2013 om 13:32

Dat klopt, dit gaat echt tactisch van hoogstaand niveau worden. Rodgers kan er voor kiezen met Coutinho te spelen en Henderson / Johnson / Cissokko weg te laten.

Dan graaf je je eigen graf, je kunt ook voor kracht en controle kiezen. Iets wat je met Lucas, Hendo en Gerrard zeker hebt. Ik denk Lucas een enorme invloed heeft op deze wedstrijd. Hopelijk laat hij zijn domme overtredingen rond de zestien thuis om zo te voorkomen dat er uit standaardsituaties gevaar ontstaat.

Ik ben benieuwd hoe Arteta, Mertesacker en Koscielny omgaan met SAS en eventueel Coutinho. Heerlijke wedstrijd dit! Net als vorig jaar, de 2-2, wat een wedstrijd was dat.

Geweldig om jullie reacties te lezen! Wederzijds respect, ipv elkaar altijd zwart maken, bedankt! ( of ben ik nu racistich? )

Zaterdag wordt een geweldige pot, beide teams spelen mooi verzorgd voetbal.
Liverpool heeft de betere aanval, Arsenal het betere middenveld en verdedigend zijn ze wel aan elkaar gewaagd.

Het zal aan de vorm van het team liggen wie er gaat winnen, waarbij ik ( als Liverpool supporter ) hoop dat Liverpool de punten mee naar huis neemt!

Liverpool heeft wel het geluk dat Walcott nog geblesseerd is.. Hij kon Liverpool met zijn snelheid echt pijn doen en zorgen voor meer diepgang. Met name de flanken van Liverpool vind ik nogal matig.. (omdat ze met 3 centrale verdedigers spelen zijn de flanken minder druk bezet).

Ik denk dat de backs van Arsenal (en dan doel ik vooral op gibbs die een geweldige rush naar voor kan maken) essentieel worden in deze wedstrijd. Sagna gaat wel vaak diep maar tikt dan gewoon het balletje terug dus daar hoeven we minder op te rekenen.

Deze wedstrijd gaat echt geweldig worden hopelijk. Ik verwacht veel van Liverpool. Suarez, Sturridge en Lucas zijn de mannen in vorm daar. En daar moet Arsenal echt voor gaan uitkijken. Jammer voor Liverppol dat Coutinho er dan niet bij zal zijn. Maar misschien is het wel beter zo voor Arsenal. Hopelijk zal Gnabry er bij zijn zaterdag, aangezien hij tegen Chelsea niet fit genoeg was. Met hem erbij heb je dan ten minste een fatsoenlijke buitenspeler. Ik zie hem eigenlijk ook graag in de basis beginnen.

Benieuwd naar de opstelling en de wedstrijd van zaterdag. Ik kijk er alvast naar uit.

Wordt sowieso een leuke match met 2 aanvallende ploegen en hopenlijk winnen wij :-) met ozil en cazorla en als targetman giroud denk ik wel dat we sterk staan en hopenlijk kunnen ze sas uit de wedstrijd :-D

Leuke wedstrijd!
Is Coutinho er weer bij en wedstrijdfit? Men heeft het over Cazorla en Ozil, maar die Coutinho is ook een wereldster in wording. Wat een dribbel, techniek, inzicht, overzicht en steekpass heeft deze man in huis. Kan in potentie de beste 10 worden binnen nu en 3 jaar of ja minimaal in de top 3 van beste 10's komen. Hij vormt met Suarez en Sturridge een gouden trio en die kunnen Arsenal heel veel pijn gaan doen.

31 oktober 2013 om 13:57

Coutinho is waarschijnlijk wel bij de wedstrijdselectie zaterdag, al hoop ik voor het resultaat eigenlijk niet dat ie start.
Hij zal sowieso nog niet wedstrijdfit zijn, bovendien is Liverpool in deze opstelling (352) voetballend minder dan Arsenal, en zou je met Coutinho, Sturridge en Suarez al 3 spelers hebben die niet omschakelen, dat kan beslissend zijn.
Daarnaast ben ik ook nog niet overtuigd van die Cissokho, toch aparte momentjes.

Liverpool gaat gewoon minimaal 1x scoren en Arsenal minimaal 1 meer dan Liverpool.
Ik ben echt verre van onder de indruk van Liverpool, hun spel begint pas als Suarez en/of Sturrdige aan de bal komen. Hun middenveld bezwijkt gewoon als je er voldoende druk op zet, zeker Stevie G. Lucas kan zich er nog wel onderuit voetballen en zo af en toe een handige overtreding uit te lokken of te maken. Arsenal moet gewoon niet achteruit gaan lopen, want dan roep je de problemen over je af en dat zou onnodig zijn tegen dit Liverpool, wat enorme moeite had met teams die meer dan evenredig druk zetten.
Ik houd mijn hart wel vast wanneer Luis of Sturridge aan de bal komen, echt een stel plaaggeesten voor elke defensie.

Spannende wedstrijd, maar denk dat liverpool aan het langste eind trekt

SAS is momenteel niet te stoppen. Wat een duo. Ze vinden elkaar blindelings. Vind het alleen maar mooi om te zien dat Liverpool momenteel uit het dal geklommen is en weer een rol van betekenis speelt in de Pl.

Ik hoop dat ze dit het hele seizoen vast kunnen houden want mijn support hebben ze gewonnen mede dankzij de positieve spelopvatting! Iets wat Arsenal ook heeft en ik hoop dat het tussen deze 2 ploegen zal gaan.

Manu liever niet , City koopclub en Chelsea koopclub + te veel op resultaat en weinig vermaak.

Nee geef mij maar Liverpool en Arsenal. Aanvallend voetbal moet beloond worden!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren