Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Velen dachten dat het verkeerde beslissing was naar Schotland te gaan’

Laatste update:

Virgil van Dijk werd afgelopen zomer in verband gebracht met Ajax en PSV, maar koos er uiteindelijk voor om FC Groningen te verruilen voor Celtic. Daar krijgt de 22-jarige verdediger niet alleen de kans om zich te laten zien in de Schotse competitie; hij komt eveneens in de Champions League uit.

/

Dinsdag wonnen the Bhoys met Van Dijk in het elftal met 2-1 van de bezoekers uit Amsterdam, waarmee Celtic nog volop meedoet om een plaats in de volgende ronde. Van Dijk hoopt dat hij zich in de kijker kan spelen bij bondscoach Louis van Gaal en dat hij een keer uitgenodigd wordt voor het Nederlands elftal. Van zijn overgang naar Schotland heeft hij ondertussen totaal geen spijt.

“In het begin dachten velen in Nederland dat het een verkeerde beslissing was naar Schotland te gaan, omdat je als speler in de Schotse Premier League buiten beeld bent. Maar ik wist wat ik deed”, vertelt de stopper aan de Volkskrant. “Celtic is een ongelooflijk grote club. En ik voetbal niet om het ongelijk van anderen te bewijzen.”

Virgil van Dijk verdient een kans in het Nederlands elftal

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Je hebt dinsdag bewezen dat dit jej niveau is, dus prima keuze!

24 oktober 2013 om 09:47

Van dijk hoort gewoon in het Nederlands elftal thuis. Heeft uitstraling, sterk in balbezit en de duels. Heeft wel eens een slippertje maar hij is nog jong. Ik hoop dat hij op het wk samen met Vlaar centraal achterin staat.

24 oktober 2013 om 09:47

Om een kans in het Nederlands Elftal te krijgen moet je niet één maar twee wedstrijden goed spelen. Heeft Van Dijk nog een wedstrijd goed gespeeld?

24 oktober 2013 om 09:49

Hij speelt elke wedstrijd in Schotland uitstekend. Ook in de CL tegen Milan en Barca was hij erg goed.

Als beperkte spelers zoals De Vrij en Brum al in Oranje staan, dan moet Van Dijk er helemaal bij.

24 oktober 2013 om 09:50

Van Dijk speelde ook een prima pot tegen Barcelona. Dus ja. De Vrij, daar wordt geen spits bang van, dus van mij mag Louis van Dijk best eens testen.

24 oktober 2013 om 10:01

Gewoon Virgil en Vlaar dan heb je gewoon beton daar achterin staan

24 oktober 2013 om 12:14

Grappige ironie.. Maar hij doet het toch heel aardig en heeft in ieder geval zijn fysiek mee..

24 oktober 2013 om 13:54

Vergeleken met feyenoord verdedigers: hij speelt in een beter competitie, een groter club en speelt cl.

Hij is in mijn ogen beter dan De Vrij of Martins Indi..

24 oktober 2013 om 14:11

Sorry, de SPL is fysiek sterker maar verder gewoon minder dan de eredivisie. Celtic is natuurlijk wel een geweldige club.

24 oktober 2013 om 14:16

Telegraaf, betere competitie? Dat denk ik niet. Schotland is al jaren een lachtertje. Grotere club, ja Celtic schat ik momenteel wel hoger in dan Feyenoord. Ze spelen ook CL idd maar er is denk ik meer nodig om mee te doen in het NL elftal.
Laat hem lekker een keertje meetrainen met Oranje en dan kan van Gaal het zelf beoordelen lijkt me.

24 oktober 2013 om 16:54

Virgil is een van de betere nl verdedigers, dus waarom niet?

Ik vindt het nog steeds geen stap vooruit sportief gezien. Dat zal denk ik de reden zijn dat van Gaal hem nog niet geselecteerd heeft, anders had hij allang een kans moeten krijgen vind ik.
Tuurlijk zijn de suporters fantastisch, alleen vraag me af of dit elke wedstrijd is.

De manier van voetballen spreek me totaal niet aan, je kan alleen niet zeggen dat het niet effctief is, na disdagavond.

24 oktober 2013 om 09:50

Van Dijk is een verdediger..daar moet je hem op beoordelen.
En dat hij dan tegen Europese ploegen ook zijn mannetje staat geeft al aan dat hij het niveau wel aan kan en uiteindelijk weer een stap hoger kan maken.

Waarom zou je als speler van ajax wel geselecteerd worden voor oranje, maar als speler van Celtic niet?

24 oktober 2013 om 09:55

Zoals ik al zeg, vind ik de schotsecomp geen stap vooruit, waarschijnlijk denkt van Gaal er ook zo over. Waarom is hij nog nooit geselecteerd dan?

Ik schrijf ook dat hij al een kans had moeten krijgen, wat is nou je punt?

24 oktober 2013 om 10:03

Ah maar van Eredivisieclub naar Eredivisieclub was natuurlijk wel een stap hogerop geweest.

24 oktober 2013 om 10:14

Van Groningen naar ajax, psv, feyenoord, vitesse dat zou al een stap vooruit zijn ja.

24 oktober 2013 om 10:21

@Renoldi

Waarom dan? Je speelt bij Groningen tegen betere tegenstand dan als je bij Ajax of PSV speelt omdat Groningen niet een van de beste ploegen is. Dus volgens jouw redenering zou dat ook geen stap vooruit zijn.

24 oktober 2013 om 10:21

Vitesse?? Pardon? Twente ok, maar Vitesse? Alsof dat een topploeg is?? Ze zijn er nog niet hoor.

En Celtic is minder dan ajax denk jij?
Veel grotere aanhang, speelt ook Champions League en presteert daar ook nog eens beter dan een ajax of Psv.
Dus hoezo is het geen stap hogerop dan.

24 oktober 2013 om 10:38

@renoldi
En jij durft te beweren dat van Groningen naar Celtic dan geen vooruitgang is? Kom op man, zoals we dinsdag hebben kunnen zien doet hij het daar prima.

24 oktober 2013 om 11:22

Inderdaad is Celtic minder.
Met hangen en wurgen een resultaat halen, wil helemaal niets zeggen.
Eigenlijk scoort ajax 3 keer!

En jawel in die baggerbende uit schotland is van Dijk, samen met de keper een uitzondering.

24 oktober 2013 om 12:01

Ik zag toch echt 0 staan bij het laatste fluitsignaal.

24 oktober 2013 om 12:15

@ Pippo..

Zie Maher.. Het gaat erom dat er bij de clubs die hij noemt meer druk op zit (denk ook dat hij daarom ook Vitesse noemt).. Die druk zorgt ervoor die niet iedere topper bij een subtopper het ook redt bij een (nederlandse) topclub.. Dat is echt niet omdat hij ineens zo'n slechte voetballer is geworden..

24 oktober 2013 om 15:49

Oh echt? Ik zag toch duidelijk een 1achter Ajax staan.

24 oktober 2013 om 09:51

Op welke manier is de stap van Groningen naar Celtic geen stap vooruit?

24 oktober 2013 om 10:10

Op elke manier. Renoldi staat zichzelf belachelijk te maken.

24 oktober 2013 om 10:12

Jij leest ook maar hoe het je uitkomt he.

Ik heb het over de eredivisie.

24 oktober 2013 om 10:16

Belachelijk is wel erg overdreven als ik mn eigen menig plaats.

Als jij vindt dat de schotse comp wel een stap vooruit is, helemaal prima.
Ga mij niet hier belachelijk maken over een mening die ik plaats.

Vertel liever waarom jij dat vind?

24 oktober 2013 om 10:53

Het woord Eredivisie is nergens in je post terug te vinden dus een beetje onduidelijk dat het daar over gaat. Dat de Schotse competitie geen verbetering is ten opzichte van de Eredivisie ben ik met je eens maar de stap van Groningen naar celtic is toch wel duidelijk een vooruitgang?

Ik hoop echt dat Van Dijk een kans krijgt in Oranje. Hij is stukken beter dan De Vrij, Bmi, Bruma, Rekik, en alle andere Nederlandse centrale verdedigers in de Eredivisie. Ik zie hem over een paar jaar nog wel bij een topclub terecht komen.

24 oktober 2013 om 09:50

Ik zeg absoluut niet dat die minder is hoor, maar waarom is hij stukken beter.
Verdedigend is hij denk ik wel een van de betere misschien de beste van deze groep.
maar voetbal betreft meer dan dit.

Persoonlijk geef ik je gelijk hoor, ik zie het liefste gewoon 2 grote verdedigers centraal achterin, met de nadruk op verdedigers. Geef mij maar Bruma /van Dijk. Want dat vind ik persoonlijk verdedigend de beste die nederland heeft. BMI in vorm hoort daar ook bij, maar zoals die nu speelt zeker niet.

Daarnaast hoor ik hele goede dingen over Ryan Donk, maar daar kan ik zelf niet over oordelen.

24 oktober 2013 om 10:02

Ik vind hem beter, omdat hij meer een over mijn lijk mentaliteit heeft. De Vrij heeft die helemaal niet. Bruma vind ik best goed, maar die maakt nog foutjes en ik vind hem minder ver in zijn ontwikkeling als Van Dijk. Die is in Schotland echt een vent geworden. Hij is fysiek ijzersterk, kan goed koppen, is defensief goed en kan ook een pass geven. BMI is inderdaad zwaar uit vorm. Zoals hij nu speelt hoort hij echt niet in Oranje. Ryan Donk is bij mij een beetje van de radar verdwenen, waar speelt die nu eigenlijk?

24 oktober 2013 om 12:40

kasimpasa in turkije. staan 3de in de competitie.
Van horen zeggen, dat hij het goed doet daar, maar zelf zie ik dat nooit.

op dit moment zijn vlaar en Van dijk de beste iig, en het zijn 2 no-nonsens verdedigers.. die zie ik graag

En ik voetbal niet om het ongelijk van anderen te bewijzen.” Dit stuk doet iets anders vermoeden.

Goede club voor van Dijk dat Celtic. Want je kunt je inmiddels afvragen of het niveau van de schotse competitie wel echt zoveel lager ligt dan dat van de eredivisie. Ik kijk nooit schots voetbal dus ik zou het niet weten eigenlijk. Maar van Dijk heeft een basisplaats en speelt champions league dus de keuze voor Celtic valt te verantwoorden. Goede voetballer en verdient zeker een kans in Oranje.

Voor een speler als Van Dijk is het prachtig, maar uiteindelijk speel je in een seizoen misschien 10 wedstrijden tegen echt grote tegenstanders. De ander 30 wedstrijden zou je allemaal makkelijk moeten kunnen winnen.

Celtic is een prachtige en grote club, maar ik denk persoonlijk dat je meer leert van een seizoen bij Hull City dan bij Celtic.

Verder vind ik het, zeker voor een verdediger, altijd goed om een stap naar grotere competitie te maken, voor iemand met postuur van Van Dijk is engels / schots zeker goed keuze.
Kan die alleen maar profijt van hebben later.

24 oktober 2013 om 09:56

Hij kan nu vast wennen aan het fysieke voetbal en dan over2 jaar ook nog naar de PL verhuizen. Best verstandig, een directe stap naar een Engelse middenmoter is een pittige stap.

24 oktober 2013 om 10:27

Als hij naar ajax of PSV was gegaan speel je 2 of 3 wedstrijden tegen echt grote tegenstanders.
In Schotland leert hij echt verdedigen..over mijn lijk variant van verdedigen.
Fysiek sterker worden.

En bij Celtic wordt je echt wel in de gaten gehouden door clubs uit de PL hoor.
Helemaal geen gekke tussenstation en nog eens een prachtige club ook.

24 oktober 2013 om 12:37

zeg ikook niet. ik zeg juist dat het een verstandige keuze is en dat die er alleen maar profijt van zal hebben.
een stap naar nederlandse top vind ik voor een verdediger geen logische stap.

Maar had hem liever naar engeland willen zien gaan dan naar schotland, daar wordt je elke wedstrijd opnieuw getest door de beste.

Hij speelde dinsdag een zeer puike pot. Wellicht een keer testen Van Gaal geeft toch bijna iedereen de kans, dus waarom deze jongen een keer niet.

24 oktober 2013 om 09:59

Omdat het selectiebeleid van Van Gaal de vreemdste in jaren is. Die roept Angelo Cijntje nog eerder op dan Van Dijk of Douglas.

24 oktober 2013 om 11:51

nou...dat vond ik in zijn Veendam een paar jaar terug tijd een uitstekende rechtsback trouwens.

Hij deed het dinsdag erg goed. Ik vind dat hij een kans verdient.

Dit imponeert toch wel iets meer dan een deVrij achterin. Hij en Vlaar zal te veel van het goede worden, want dan verstoor je de opbouw van achteruit. Voorlopig lekker Vlaar en BMI laten staan, ging lekker.

24 oktober 2013 om 09:54

wat is het verschil tussen vlaar / van dijk en Vlaar / Bmi?

vond BMI dramatisch in de laatste wedstrijd van Oranje en bij Feyenoord overtuigd die ook niet meer zoals eerder.

Vlaar en Van Dijk zijn op dit moment gewoon de beste centraal achterin, en die kunnen allebei gewoon een bal inspelen bij De Jong, Strootman of de backs.
meer hoeven ze niet te kunnen van mij.

25 oktober 2013 om 09:43

BMI is inderdaad uit vorm, maar het is een Nederlands iets dat er een linkspoot en een rechtspoot in het centrum spelen en dat verdedigers ook op moeten kunnen bouwen. BMI had een aantal heerlijke inspeelpasses afgelopen interland. Van Dijk is misschien wel beter, maar denk niet dat hij en Vlaar een duo zullen gaan vormen.

25 oktober 2013 om 10:19

ja sorry, maar ik vind BMI persoonlijk helemaal niks. Vind het onzeker ogen. ongeacht zijn postuur straalt die helemaal niks uit. Als die zijn schouders een keer naar achteren doet en zijn borst vooruit, dan staat er echt een grote vent. Nu staat er een timide mannetje.

En een inspeelpass maakt me niet uit, hij moet verdedigen, punt uit.
Een bal over 20 meter inspelen kunnen ze allemaal wel.
BMI heeft elke wedstrijd een aantal momenten, ongeacht hoe goed of slecht de tegenstander, dat hij het gewoon simpel verliest. Alsof hij geen concentratie heeft voor 90 min, of hij is gewoon niet zo goed als iedereen denkt. Ik vrees het 2de, hoop het eerste. Maar op dit moment gewoon liever Van Dijk, die oogt gewoon in alle opzichten scherper en fitter en straalt veel meer uit.

Tja... Er waren ook mensen die zeiden dat ie beter in de top van de Eredivisie kon gaan spelen. Nja, ik denk dat dinsdag wel duidelijk werd gemaakt dat deze mensen het niet bij het rechte eind hadden.

Ik vind het juist een goede stap, dat zei ik al vanaf het begin. De Schotse competitie stelt misschien niet zoveel voor maar daar leer je wel hoe je moet verdedigen. Van Dijk kon in de Eredivisie veel tegenstanders uitschakelen omdat ie sterk is masr in de Schotse competitie moet ie slimmer zijn want iedereen is daar sterk. Ik ben van mening dat de Eredivisie ideaal is voor middenvelders en aanvallers maar niet voor verdedigers. Wij kunnen namelijk niet verdedigen en wij vinden andere zaken zoals opbouwen heel erg belangrijk. Ben dus heel erg blij dat Van Dijk naar Celtic is gegaan en ben ervan overtuigd dat ie snel bij de Nederlandse selectie zit want het is echt een beest.

24 oktober 2013 om 09:57

Dit dus. He-le-maal mee eens.

24 oktober 2013 om 10:36

Sluit ik mij helemaal bij aan. Fysiek was hij te sterk om in de Eredivisie nog verder te leren en in deze fysieke competitie zal hij dus nieuwe dingen moeten toepassen om tegenstanders uit te schakelen. Als hij zo doorgaat zie ik hem wel naar de subtop in Engeland vertrekken binnen 2 seizoenen.

24 oktober 2013 om 15:27

Ben het hier helemaal mee eens, verdedigers moeten gewoon leren verdedigen, natuurlijk wel een bal kunnen spelen naar een middenvelder maar niet meer dan dat, natuurlijk is het alleen maar beter, maar op de eerste plaats staat gewoon verdedigen, en dit is toch wat Van Dijk goed kan, daarom hoop ik ook dat hij wordt opgeroepen voor Oranje.

Elke stap vanaf Groningen naar een van die 3 clubs is een stap vooruit. Ik denk dat hij beter bij Ajax had gepast. Opbouwend is hij ook erg goed, en hij is veel verder dan VD Hoorn.

24 oktober 2013 om 09:53

Jammer dat hij naar celtic ging had hen veel liever gezien dan van der hoorn

24 oktober 2013 om 09:56

Inderdaad, ook al was hij misschien nog wel duurder.

24 oktober 2013 om 09:56

Opbouwen is overbodig want dat moet het middenveld. Verdedigers moeten de bal uit het goal houden. Dat leer je in Schotland en Engeland, niet in Nederland.

Als je een betere verdediger wil worden moet je ook niet naar psv of Ajax vertrekken of uberhaupt in Nederland blijven, maar naar een competitie vertrekken waar verdedigen wel gewaardeerd wordt.

In Nederland worden echte verdediger niet gewaardeerd en staan er bij elke club van die halve verdedigende middenvelder achterin. Die hebben dan 'voetballende kwaliteiten', wat dat dan ook mag zijn. Iedere verdediger kan een bal inspelen. De Vrij is een goed voorbeeld, is niet lang of sterk, geen echte beer waar Drogba of Ibra ook maar enigszins van onder de indruk zou raken. Hij staat dan in het hart van de defensie omdat hij beter kan 'meevoetballen', dat hij dan voor geen meter kan verdedigen schijnt niet uit te maken. In Nederland huilt iedereen dan wel weer dat we veel tegendoelpunten krijgen. Dat dan weer wel.

24 oktober 2013 om 10:30

Dit dus, helemaal mee eens Viswinkel.
Verdedigers hebben we bijna niet meer en geen wonder dat de laatste jaren onze zwakste linie de achterste linie is.

Dat is nu zo langzamerhand toch wel zo duidelijk als wat lijkt me.
Gewoon een bal over de zijlijn rossen als het nodig is i.p.v. het altijd maar mooi en voetballend te willen oplossen.

24 oktober 2013 om 13:53

Achja.. je kunt ook vermealen en verthongen noemen.. Hun kwaliteiten zijn uniek en worden gewaardeerd, je kunt het prima combineren. Hij had beter naar PSV of Ajax kunnen gaan wil je in oranje terrecht komen, dat kick en rush voetbal hebben we niet in het NL elftal.

Ach krijgen we dit weer, meneer wint met alle geluk eens van Ajax en Celtic is weer de juiste stap. Ga je dat ook zeggen als je over twee weken in een flink pak slaag in de Arena krijgt van het grote Ajax?
Wel jammer dat Ajax deze speler die gehaald heeft, wat een slapers..

24 oktober 2013 om 10:01

Ach krijgen we dit weer, een Ajax-supporter die 2 dagen na dato nog steeds lijdt onder de zoveelste onverdiende CL-nederlaag van zijn club.

Van Dijk heeft in alle CL-wedstrijden tot nu toe laten zien uit het juiste hout te zijn gesneden. In de Schotse League heeft ie nog af en toen een missertje, maar ook opbouwend staat hij daar zijn mannetje.

Ik ben bang dat van Dijk maximaal 2 jaar bij Celtic speelt, maar het zou me niet verbazen wanneer hij komende zomer al wordt opgehaald door een Engelse club. En eerlijk is eerlijk: dat verdient hij op basis van zijn huidige spel!

24 oktober 2013 om 10:11

Maar Ajax speelde wel 3x beter dan Celtic, het had ook gewoon 2-4 kunnen zijn. En dat Ajax hem niet gehaald heeft is inderdaad best een misser te noemen.

24 oktober 2013 om 10:29

Wellicht dat je dan aan kan geven waarin Ajax precies beter was? Het klakkeloos rond tikken van de bal levert geen punten op, het afmaken van kansen wel. En laat Celtic daar nu net iets beter in zijn.

24 oktober 2013 om 10:33

Weet je Henry 1412
Dat roepen veel Nederlandse clubs veel te vaak.
Het had maar zo 2-0 voor ons kunnen zijn, en wij waren veel beter etc.
Onzin. Het gaat om het winnen, niet om het beter spelen.
Leuk dat je tig keer rondgetikt hebt rond de middenlijn en meer balbezit hebt, maar wat heb je eraan als 5 minuten later de bal in je eigen netje ligt en je met 0 punten naar huis gaat?

Ja, kun je leuk zeggen dat "we" beter waren en we kunnen daar op verder bouwen. Pff, van die dooddoeners altijd.
Gewoon alles doen om te winnen en als het niet mooi lukt dan maar met strijden. Vele Europese clubs snappen dat, in Nederland snappen ze daar geen zak van.

24 oktober 2013 om 11:02

@alpenreus Ga mij niet vertellen dat Celtic beter was in het afmaken.... die eerste was een penalty en de 2e een belachelijk slecht schot dat Cilissen makkelijk had gehouden als Denswil hem niet had aangeraakt. Ajax had gewoon verdiend te winnen, maar dat ze missen ligt inderdaad aan Ajax zelf.

@paddepoel Tegen Milan en Barca was Ajax niet beter, maar deze wedstrijd win je 9 van de 10 keer. Nederlandse clubs zijn wel veel te slap inderdaad.

24 oktober 2013 om 11:09

Afmaken van kansen. Dat heet eerder de fout van de tegenstander. Een uitgespeelde goal hebben ze niet gemaakt. Meer een mager schotje wat toevallig via de kluts erin gaat.

24 oktober 2013 om 12:49

ajax heeft ook geen uitgespeelde goal gemaakt dacht ik.

24 oktober 2013 om 13:54

Toch wel.. de 2-1 en een legio grote kansen..

24 oktober 2013 om 10:15

Wat is er geluk aan? Tijdens de wedstrijd lieten ze de statistieken zien. Toen was duidelijk zichtbaar dat Ajax en Celtic allebei even vaak op doel hadden geschoten. Dat Ajax niet scoort heeft niets met geluk van Celtic te maken, maar met onkunde van Ajax die wedstrijd. En tegen wie speelt Celtic over twee weken? Tegen Overmars, Rijkaard e.d.? De enige plek waar Ajax nog groot is, is in de herinnering van mensen ouder dan 25 jaar!

On: v. Dijk hoort gewoon in Oranje thuis. Wanneer mensen al roepen dat Denswil er thuis hoort, dan deze man zeker. Naar mijn idee de beste en meest talentvolle verdediger van Nederland. Viel me op dat hij voetballend het ook gewoon erg goed deed. Straalde rust uit en heeft een goede, lange pass in de voeten.

24 oktober 2013 om 11:14

Ik spreek jou over 2 weken na een 3-0 nederlaag van Celtic in Amsterdam! Celtic stelt geen reed voor. Wat een lucky lucky club. Makkelijke strafschop, een schot van niets die Cillessen normaal gesproken makkelijk gehad had. Het is een wonder dat Ajax niet won die wedstrijd. het wonder van Celtic Park. Ze winnen met alle geluk van het grote Ajax. Over 2 weken weten jullie precies weer waar jullie staan.

24 oktober 2013 om 11:41

@ajax4xcl dit gaat over van Dijk en die heeft nu stappen gemaakt.fysiek heeft hij meer tegenstand daar dan hier.en of ajax nu beter is of niet het gaat om het resultaat.

24 oktober 2013 om 12:09

Ok, tot over 2 weken!

Hoop dat de grote Boilesen en Klaassen er dan in staan. Zien we hogeschoolvoetbal, gecombineerd met fysieke duelkracht.

24 oktober 2013 om 10:40

Ongeacht van wie Celtic ook wint (of verliest), sinds zijn overstap speelt hij gewoon goed en oogst hij veel respect en lof voor zijn spel. Dus je kan hoe dan ook stellen dat het de juiste stap was.

Bij Groningen was hij al heel goed en was toen al klaar voor een uitnodiging van Oranje. De Schotse competitie is natuurlijk zwak, maar je wordt daar zowel fysiek als verdedigend een stuk sterker en hij mag spelen in de Champions League tegenover Ac Milan en Fc Barcelona waar die een goeie indruk maakten.

Hij heeft genoeg kwaliteiten om een plaats in de selectie te krijgen voor Oranje. Doet naar mijn mening niks onder voor Martins Indi, Bruma, Vlaar, de Vrij en Rekik. Ik hoop dat van Gaal hem erbij haalt voor de oefeninterlands tegen Japan en Colombia.

Uitstekende verdediger is het! Als hij zo blijft spelen, dan komen er geheid telefoontjes uit Engeland.

Deze jongen hoort ook zeker thuis in Oranje, want Indi en de Vrij zijn leuk voor het schooltoernooi maar met van Dijk heb je tenminste een vent staan. Dan heb je samen met Vlaar toch geen onaardig centrum die i.i.g hun mannetje staan.

Ik was ook een van de mensen die van mening was dat Schotland niet het ideale station was voor Van Dijk en ergens denk ik dat nog steeds.
Tuurlijk, hij speelt Championsleage en het fysieke spel in Schotland zal ervoor zorgen dat hij alleen maar sterker wordt. Ik denk alleen dat het Schotse voetbal zeker niet hoger staat aangeschreven dan het Nederlandse en dat de bondscoach hem dus ook niet snel zal gaan bekijken in zo'n onaantrekkelijke competitie.

Het is te hopen dat hij zich in Schotland in een of twee jaar zodanig in de kijker weet te spelen, dat hij een overstap kan maken naar de Engelse competitie. Het is namelijk een van de weinige Nederlandse talenten die echt goed kan verdedigen. Dat zijn er in totaal maar een handje vol, dus het is te hopen dat die vijf zich ook maximaal weten te ontwikkelen.

24 oktober 2013 om 12:40

De Celtic supporters zijn nu al bang dat hij in de winterstop weg zal gaan, elk jaar vertrekken de beste spelers van Celtic naar PL clubs.

Als van Dijk zo door gaat speelt hij maar 1 seizoen in Schotland, ben ik heilig van overtuigd
En zolang hij het bij 1/2 jaar houd is Celtic een prima keuze. Langer moet hij er niet zitten want vind hem nu al het af en toe het op zijn sloffen daar doen.

Tuurlijk heeft die nu gelijk, maar is wel makkelijk praten na een overwinning.. Overigens doet die het echt uitstekend (wat ik ervan zie) , beest van een vent!

Van Gaal kan ook indirect ervoor zorgen dat van Dijk naar een betere competitie getransferreerd wordt. Idien hij van Dijk oproept , hij goed speelt dan zal dit ook opvallen bij andere club in europa. International van NL staat altijd wel goed op je CV. En als ie dan ook nog es goed speelt....mocht ie, (ik zeg mocht) Falcao aan banden weten te leggen.... T zijn verder toch vriendschappelijke wedstrijden dus die coeff lijst maakt op dit moment ook niet zoveel uit.....

ik bedoel, groepshoofd worden we toch niet meer......

Ik vond het een onlogische stap. Ik had niet verwacht dat hij naar Celtic zou gaan, en voor dat bedrag hebben de clubs in Nederland gewoon zitten slapen vind ik. Maar van Groningen naar Celtic is zeker een stap vooruit, vooral verdedigend wordt er nu veel van hem geëist. Hij moet elke wedstrijd vol aan de bak, wat bij Ajax niet het geval zou zijn waar je weer beter leert opbouwen. In mijn ogen moet een verdediger gewoon zijn man uitschakelen, en dat leer je bij Celtic beter.

24 oktober 2013 om 11:44

Helemaal mee eens,hier leert hij opbouwen daar moet hij zorgen voor de nul en hoe maakt niet uit.en hij heeft als plus een over mijn lijk mentaliteit.

24 oktober 2013 om 11:54

Ben ik het helemaal mee eens. In Nederland hoef je niet fysiek sterk te zijn en te bikkelen. Als je goed kan opbouwen ben je al een topper. Daarom zal er nooit een meer topverdediger als Jaap Stam opstaan ben ik bang, tenzij talentvolle Nederlandse verdedigers zo vroeg mogelijk een stap hogerop zetten.

24 oktober 2013 om 14:11

Idd, spelers worden ook gescout op basis van hun voetballend vermogen. Alleen middenvelders en aanvallers worden gescout en later omgeschoold tot verdediger. Op deze manier zijn ze voetballend goed, maar verdedigend dramatisch. Een Van Dijk zou een verademing zijn voor het Nederlands elftal. Een Stanafca wil graag 11 voetballers opstellen (zie hieronder), maar daarmee worden we totaal overlopen. Alle toplanden hebben brekers achterin, maar hij vindt een Van Dijk meer iets voor Schotland of Ierland.

24 oktober 2013 om 13:55

Alleen in het NL elftal spelen we met voetballende verdedigers, daarom is er geen plaats voor hem. Zou uitstekend bij Scotland of Ierland in het nat. elftal kunnen, maar komt voetballend tekort voor het NL elftal.

24 oktober 2013 om 14:09

Natuurlijk, lekker op het WK gaan spelen met De Vrij. Opbouwend goed, alleen verdedigend minder. Maar dat heb je bij het Nederlands elftal niet nodig, dan sta je tegen spitsen van topniveau, maar Nederland heeft toch 80% balbezit, nietwaar?

Ik denk dat we juist een pure verdediger moeten hebben. De opbouw kan de andere CV doen samen met de backs.

24 oktober 2013 om 14:42

En van Dijk kan niet voetballen wou je zeggen?

Ik hoop dat Cska deze jongen in de gaten houdt, want het wordt nu toch wel pijnlijk duidelijk dat we een frisse wind nodig hebben achterin en ik denk dat Virgil van Dijk een absolute versterking zou zijn. Hij is fysiek sterk en kan goed opbouwen. Bij Groningen was het al een prima speler en dat bewijst hij nu ook bij Celtic. De competitie is weliswaar niet van een hoogstaand niveau, maar je leert er wel hoe je moet bikkelen.

Wat praten sommige Ajacieden makkelijk over de thuiswedstrijd tegen Celtic, ik ben zelf ook een Ajacied en ik denk dat het thuis wederom ook niet gemakkelijk wordt. Celtic spelen gewoon goed als een collectief en verdedigen goed ook spelen ze natuurlijk op fysiek iets waar Ajax het altijd moeilijk mee heeft. Daar komt nog bij dat Ajax vooral in de CL te moeilijk tot scoren komt, het is allemaal heel leuk en aardig dat voetbal maar het tempo ligt gewoon te laag om zo'n verdedigende ploeg kapot te spelen.

Hij moet echt een kans krijgen in het NL elftal. Hij doet naar verluidt echt goed in Schotland.

Over Louis gesproken, wie Dwdd gezien heeft van de week kan alleen maar zeggen dat Van Gaal een hele mooie vent is.

En dat denk ik nog steeds. Voetballend leer je daar weinig en dat past niet in het NL elftal, klaar.

24 oktober 2013 om 14:31

Verdedigen is geen voetbal?
En een speler van ajax past wel in het NL elftal omdat je hier in Nederland zoveel leert tegen Rkc?

Voor een speler als Van Dijk is het prachtig, maar uiteindelijk speel je in een seizoen misschien 10 wedstrijden tegen echt grote tegenstanders. De ander 30 wedstrijden zou je allemaal makkelijk moeten kunnen winnen.

Celtic is een prachtige en grote club, maar ik denk persoonlijk dat je meer leert van een seizoen bij Hull City dan bij Celtic.

Verder vind ik het, zeker voor een verdediger, altijd goed om een stap naar grotere competitie te maken, voor iemand met postuur van Van Dijk is engels / schots zeker goed keuze.
Kan die alleen maar profijt van hebben later.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren