Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

UEFA overweegt radicale hervormingen in wereld van oefeninterlands

Laatste update:

De Europese voetbalbond UEFA overweegt radicale hervormingen door te voeren in de wereld van het interlandvoetbal. De bedoeling is een streep te zetten door het vriendschappelijke interlandvoetbal en in de plaats daarvan wil de UEFA een Nations League organiseren, gebaseerd op de Champions League en de Europa League. Dat meldt The Guardian.

/

Het idee werd onlangs tijdens een UEFA-vergadering in het Kroatische Dubrovnik besproken. De bedoeling is dat de landen verdeeld worden in circa negen divisies, gebaseerd op de resultaten in het recente verleden. Daarna spelen de landen Nations League-wedstrijden tegen landen uit hun eigen poule; inclusief promotie en degradatie na een reeks wedstrijden.

“We zijn er inmiddels wel achter dat het moeilijk is om belangstelling voor vriendschappelijke wedstrijden te genereren”, zegt Karl-Erik Nilsson, voorzitter van de Zweedse voetbalbond (SvFF), tegen Aftonbladet. “Voor het jaar 2020 kijken we naar de mogelijkheid om een competitie-element toe te voegen aan de vriendschappelijke duels. Het mag echter niet van invloed zijn op de kwalificatiewedstrijden voor een groot toernooi, die duels houden de hoogste prioriteit”, klinkt het.

Een door The Guardian gemaakt voorbeeld van de divisies:

Eerste divisie: Spanje, Duitsland, Nederland, Italië, Engeland, Portugal
Tweede divisie: Rusland, Griekenland, Kroatië, Zweden, Frankrijk, Bosnië-Herzegovina
Derde divisie: Oekraïne, Denemarken, Zwitserland, België, Hongarije, Tsjechië
Vierde divisie: Ierland, Servië, Noorwegen, Slowakije, Turkije, Israël
Vijfde divisie: Slovenië, Oostenrijk, Roemenië, Montenegro, Polen, Finland
Zesde divisie: Schotland, Armenië, Bulgarije, Letland, Estland, Wit-Rusland
Zevende divisie: Wales, Noord-Ierland, Albanië, IJsland, Litouwen, Macedonië
Achtste divisie: Georgië, Moldovië, Azerbeidzjan, Luxemburg, Cyprus, Kazachstan
Negende divisie: Liechtenstein, Faeröer Eilanden, Malta, Andorra, San Marino, Gibraltar

De Nations League: een goed idee?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Oefen interlands zit niemand op te wachten

11 oktober 2013 om 10:39

Maar het is wel noodzakelijk.

11 oktober 2013 om 10:45

Wat is dat voor onzin. Hoe wil je anders oefenen en ingespeeld raken met het team voor een eindtoernooi? Ik vind het juist een goed idee. Van spelen tegen Spanje of Duitsland leer je meer dan van die onzin potjes tegen een China of Indonesie.

11 oktober 2013 om 11:36

@ritalin

Oefen wedstrijden zijn dus Niet deze wedstrijden in een nations league.
Hij is het dus met je eens dat wedstrijden tegen een China niets toevoegen.
Lijkt mij dat hij dat bedoelde en anders snapt hij er niet veel van haha.

11 oktober 2013 om 11:43

Ja oke, maar dacht dat hij deze wedstrijden bedoelde. Want als het ware word met deze opzet die wedstrijden ook oefenpotjes.

11 oktober 2013 om 12:01

je speelt denk ik zo'n 2 a 3 oefen potjes per jaar. Het zou dus eerlijk zijn uit en thuis, maar dat kan dus al niet. Tevens denkt iedereen dat dit een super plan is. Het plan is alleen super voor de Uefa. Die kunnen die wedstrijden goed verkopen en vullen hun portemonnee. Willen ze dit voor het seizoen ook doen met vlub teams een champions league voor een champions league?

11 oktober 2013 om 12:42

Maak daar maar 6/7 van. En denk je niet dat het beter is dat Nederland die potjes speelt tegen wat hoger geklasseerde landen?

11 oktober 2013 om 11:13

Nee, precies. Dat is dus precies de reden waarom ze er een competitief element aan toevoegen.

Het lijkt mij op zich wel een tof idee, oefenwedstrijden van Oranje zijn zelden leuk om te zien. Zo zorg je er in ieder geval voor dat de tegenstanders ongeveer van gelijk niveau zijn.

Op zich toch wel een leuke manier om oefeninterlands interessanter te maken. Daarnaast zal de wereldranglijst hierdoor veel betrouwbaarder worden.
Ik zie hier wel voordelen in.

11 oktober 2013 om 10:47

Vind het ook wel een leuk idee. Je zal er niet teveel aan moeten hangen wel, maar je kan idd zorgen dat er een competitie element inzit.
Oefenwedstrijden vind ik sowieso onzin, maar dit kan je zien als een soort prestige strijd..
zelfde als op de trainingen de verliezers een drankje moeten betalen. Er zitten niet teveel belangen aanvast, maar het maakt het wel iets leuker.

11 oktober 2013 om 11:04

Het is menselijk om extra hard je best te doen als er een duidelijk competitie-element in zit. Je wil eerste worden als je in een poule zit met bijvoorbeeld Spanje, Duitsland, Portugal etc. En als de speler van het Nederlands elftal het niet serieus nemen dan zijn het wel de supporters en de media die met alle geweld eerste willen worden. Je speelt, zoals het nu staat ingedeeld, toch tegen toplanden en uiteindelijk zal je er ook op afgerekend worden als Nederland zijnde als je in de vierde divisie belandt.

Toch ben ik voor het idee. Lijkt me prachtig zo'n extra competitie.

11 oktober 2013 om 10:53

Ik vind het een slecht idee. Oefeninterlands moet ook een oefeninterlands blijven zodat er kan worden gexprimenteerd en toegangskaartjes betaalbaar blijven.
Met het interessanter maken komen ook de commerciele belangen erbij kijken waardoor de prestatiedruk alleen maar hoger worden en kaartjes duurder worden.

11 oktober 2013 om 13:10

Helemaal gelijk heb je. Daarbij komt ook nog eens prestige kijken waardoor er idd meer druk op komt wat blessures in de hand werkt en slechtere of jonge spelers minder aan spelen toe komen.
Clubs gaan dit ook zeer waarschijnlijk niet leuk vinden, zij betalen immers de spelers en hun eventuele revalidatie processen.
Dat het voor de supporters leuker is lijkt me duidelijk maar er wordt met een aantal zaken geen rekening meer gehouden.

Ik vind dit wel een leuk idee eigenlijk. Beter als wat er nu is imo.

Eindelijk een goed idee. Oefenwedstrijden zijn waardeloos en de ek kwalificatie straks ook, aangezien er 24 landen naar het ek mogen vanaf 2016. Top idee dus.

11 oktober 2013 om 10:40

Divisie 3.
Die stijgen wel naar divisie 1 in de loop van der jaren.

11 oktober 2013 om 10:45

@thugvz
Waar basseer je dat op? Omdat ze nu een keer veel goede spelers hebben? Ik vind dat België flink gehyped wordt. Hebben tot nu toe weinig laten zien, en sterren in een Nationaal elftal zegt niet alles.

11 oktober 2013 om 10:53

Dat klopt.
Maar voor mij is Belgie wel solide genoeg om voorbij Griekenland, Zweden en Bosnie te komen.
Dat moet je over ons buurland erkennen toch?

11 oktober 2013 om 10:56

de vraag is niet waarom belgie zo laat staat, maar waarom engeland zo hoog staat. Zelfs boven frankrijk.
Engeland is veruit de minste ploeg in poule 1

11 oktober 2013 om 11:03

@babymongo

Volgens mij is die lijst door een Engelse krant (the Guardian) gemaakt en niet door de Uefa zelf. Dat verklaart waarom Engeland zo hoog staat

11 oktober 2013 om 11:04

Omdat deze indeling door The Guardian is gemaakt, een Engelse krant. Maar ik denk wel dat België te laag staat. Ze zouden op dit moment niet misstaan in divisie 1

11 oktober 2013 om 11:26

"gebaseerd op de resultaten in het recente verleden."

En dan hoort Belgie dus niet in dat rijtje thuis inderdaad, en Nederland wel.

11 oktober 2013 om 13:23

Thugvz,

Ze zijn wel beter dan Griekenland ja maar tegen Bosnie zijn ze de vorige 2x gewonnen afgedroogd. Zlatan neemt Zweden op sleeptouw en ik zie geen 1 cv die hem uit een wedstrijd kan houden op tiago silva na misschien, zelfs kompany niet. Probleem is dat Tiago Silva al jarenlang in hetzelfde team speelt met hem

11 oktober 2013 om 14:35

België staat hoger dan Nederland op de Fifa wereldranglijst die gebasseerd is op de meest recente resultaten dus hoezo hoort België niet in pot 1?

11 oktober 2013 om 14:52

Belgie presteert pas goed sinds deze kwalificatiereeks, daarvoor hebben ze 11 jaar lang geen enkel eindtoernooi gehaald. Dat ze daarmee boven Nederland staan in de wereldranglijst gaat dan ook helemaal nergens over als je bedenkt dat Nederland in die 11 jaar ieder eindtoernooi haalde en note bene vice-wereldkampioen is.

Daarom snap ik wel dat als je naar een wat reele periode kijkt, Belgie niet in divisie1 zit en Nederland wel. Lijkt me niks vreemds aan.

Vriendschappelijke duels moeten vriendschappelijk blijven.
Er moeten geen belangen bij zijn en het moet een mogelijkheid blijven om nieuwe spelers te testen.
Ik waardeer de inzet maar dit keer zeg ik: Slecht idee!

11 oktober 2013 om 11:51

Ik ben het met je eens. Oefenwedstrijden heten niet voor niets zo....het zijn wedstrijden om te oefenen en het is prettig om zelf na te denken welke tegenstander/ landen je daarvoor wil uitkiezen om tegen te spelen.

Wanneer dit idee door zal gaan en er een competitie element aan toegevoegd wordt is het al geen oefenwedstrijd meer en kun je niet oefenen. Je hebt gewoon oefeninterlands nodig om af en toe te experimenteren of naar een piek toe te werken en hoe gaan vervolgens de divisies bepaald worden.

Als oefenwedstrijden je vervelen dan stel ik voor om niet te kijken. Oefenwedstrijden hebben een doel en dat is soms belangrijker dan iedereen behagen met een wedstrijd op top niveau (wat sowieso onmogelijk is om altijd te presteren).

Ik kan nog veel meer argumenten bedenken maar hier laat ik het maar even bij.

Zeer slecht idee!

11 oktober 2013 om 11:54

Precies, is alleen portemonnee vullen van de uefa, kunnen ze dat weer lekker duur verkopen aan de tv zenders.

Goed idee, stuk leuker om nl spanje te kijken dan een oefen match china nl.

11 oktober 2013 om 10:45

Maar Nederland - Brazilië, Uruguay of Argentinië zit er op deze manier dus ook niet meer in?

11 oktober 2013 om 11:46

Alsof NL zovaak oefenwedstrijden speelde tegen 1 van die 3 landen. Sowieso, dat zijn maar 3 landen..

11 oktober 2013 om 12:13

Tegen Brazilië en Uruguay in ieder geval nog na het vorige WK, alhoewel Uruguay nog voor een prijs was ook aldus de Uruguayanen.

Oh nee! Niet nog meer interlandvoetbal... Dan zijn er dadelijk 2 poule's, dus meer wedstrijden.. Geef mij maar lekker de Premier League en de Champions league. Dit hoeft van mij allemaal niet zeg..

11 oktober 2013 om 10:58

ls ik het onderstaande lees gaat het om een vervangende voorstel en geen extra voorstel...

De bedoeling is een streep te zetten door het vriendschappelijke interlandvoetbal en in de plaats daarvan wil de Uefa een Nations League organiseren, gebaseerd op de Champions League en de Europa League.

Dus als je een keer wilt oefenen tegen een minder goed land, bijvoorbeeld Oekraïne, dan is dat onmogelijk? En omgekeerd: als een matig land wil testen hoe het tegen een topland presteert, dan kan dat ook niet? Raar plan.

Dat is toch wat anders dan op een vrijdagavond oefenen tegen Indonesie...

On:
Natuurlijk een heel mooi idee want zo speel je minder interlands waar niemand op zit te wachten. Ook mooi voor de kleine landen dat ze 'missschien' een keer een wedstrijd kunnen winnen.

houd toch op, nog meer verplichte wedstrijden op de kalender. Liever oefenwedstrijdjes tegen nietszeggende landen die spelers kunnen benaderen als uitlooptrainingen.

Nog liever helemaal geen verplichte oefenwedstrijden, maar alleen vrije ruimte op de kalender. Laat bonden zelf maar beslissen of ze een wedstrijd inplannen of een weekendje vrij nemen. Voetballers speler al met al al veel te veel wedstrijden op jaarbasis, en dat gaat ten kosten van de kwaliteit op eindtoernooien.

Ik weet niet precies wat de plannen zijn, maar andere toplanden als Brazilië, Argentinië of Uruguay doen in oefeninterlands dus niet meer mee?

Leuke opzet, volgens mij hoort nederland niet eens tussen die landen.

constant om promotie-degradatie strijden

11 oktober 2013 om 11:36

welk land, "gebseerd op het recente verleden" hoort er dan wél in thuis, als dat volgens jou voor Nederland niet geldt?

11 oktober 2013 om 11:59

ik heb nog even gekeken, en ik zat de verkeerde kant uit te denken.

de reactie van mij kan dus volledig genegeerd worden.

Wel een goed idee, maar grote landenwillen ook spelen tegen tegenstanders die zich ingraven en kleine landen tegen landen die aanvallend spelen. Daarnaast zal Nederland ook weleens tegen Brazilie of Argentinie willen spelen. Ben benieuwd. Wel een leuk plan waar toekomst in zit, alleen zullen ze wel ruimte moeten maken voor de wensen van de landen die wat anders willen

'in de plaats daarvan wil de Uefa een Nations League organiseren, gebaseerd op de Champions League en de Europa League.'

Want in nationale competities spelen alleen nationale spelers? Dus de toppers uit Afrika en Zuid-Amerika gaan uitmaken welke landen, in welke poule worden ingedeeld?

Is dat niet een beetje raar? En zoals terecht opgemerkt, zwakkere landen kunnen niet meer oefenen tegen grotere landen en grotere landen kunnen geen wedstrijden meer spelen om een nieuwe tactiek uit te proberen bijvoorbeeld?

Met de nodige finetuning om dit soort zaken op te lossen, lijkt me dit wel een leuk idee. In ieder geval een pilot waard...

Prima idee! Weg met die oefeninterlands, hoogstens nog 1 keer per jaar, dan kun je kiezen uit een land dat weer aansluit op een bepaald programma of eens een land van buiten Europa bestrijden.

Voor Nederland ook een stuk beter dan tegen die ruk tegenstanders te voetballen. (ook in de kwalificatie)

Ach de helft van de kwalificatie wedstrijden zijn toch ook oefen wedstrijden. Als je dan nog een beetje tegenstand krijgt, kan geen kwaad. Ik kijk liever naar Nederland Duitsland, dan Nederland Indonesie. Als ze dan ook zoiets regelen als een 1e kwalificatie poule voor landen als Liechtenstein en San Marino, spelen landen als Nederland en Spanje in hun kwalificatie wedstrijden ook niet tegen dat soort landen en wordt de kalender minder vol. Ik kijk liever naar 10 wedstrijden op niveau dan 16 op een niveau dat je denkt... Ik heb net weer 105 minuten van mijn leven weggegooid met waardeloos voetbal!

Grappig idee. Is voor de commercie ook stukken beter. Ben benieuwd!

11 oktober 2013 om 11:56

Ja dat is ook de enige reden dat dit wordt bedacht......omdat het voor de commercie stukken beter is, het gaat allemaal om geld geld geld.

Slecht idee! Oefenwedstrijden hebben een functie, ook al is het niet altijd leuk om naar te kijken.....kijk dan gewoon niet.

Meneer Platini, wij hebben al zo iets als een EK. Oefeninterlands zijn iderdaad niet zo inderessant voor de supporters en voor de kern van de basisspelers. Voor een bondscoach is het wel belangrijk. Hij heeft de mogelijkheid om spelers te testen en bepaalde tactieken uit te proberen in niet belangrijke wedstrijden waar nog niets op het spel staat.

Klinkt wel aantrekkelijk... Nu nog wachten op een goede uitwerking.

Hoezo is dit betrouwbaarder voor de wereldranglijst? Als je in poule 1 zit en je verlies 5 wedstrijden tegen toplanden, kun je in 1 klap 15 plaatsen zakken bij de Fifa ranking. Iemand in poule 4 die alles wint tegen veel makkelijkere tegenstanders kan dan opeens hoger staan op de fifa ranking dan het land uit poule 1. Het lijkt me een leuk idee, maar nog niet geneog uitgewerkt. Ik kan me voorstellen dat landen buiten europa dit niet zien zitten, omdat ze buiten de boot vallen.

Ik snap het idee niet helemaal en ook het nut hiervan is mij nog niet duidelijk.

Onzinnnig plan dit !

Speel je dus alleen nog maar (oefen)potjes tegen landen uit je eigen divisie.
Je speelt dus in het geval van Nederland alleen nog maar tegen de toplanden.
Maar dan als een soort veredelde oefenwedstrijd, terwijl wedstrijden tegen die landen nou juist als de slagroom op de taart zouden moeten dienen.

Anders gezegd, je haalt de kracht en impact van die wedstrijden eraf omdat je feitelijk "te vaak" tegen die toplanden gaat spelen.

Zitten we daar op te wachten...? Ik vraag het me af...

Hmm.. een beetje a la de online modus van Fifa 13?

Leuk idee, maar erg praktisch is het nou ook weer niet. Als je dan spelers een keer rust wil geven en nieuwe dingen wil uitproberen speel je alsnog tegen een (even) sterk land. Hierdoor zie ik het al gebeuren dat coaches huiverig zullen zijn om nieuwelingen uit te proberen ivm puntverlies op de ranking

11 oktober 2013 om 11:38

Dan probeer je die nieuwelingen toch lekker uit in de kwalificatiewedstijden tegen de kleine landjes?

11 oktober 2013 om 12:07

Ja, daar dacht ik net inderdaad ook al aan, maar ook dan zullen er wel wat belangen wat hoger zijn.
Immers, als je in de kwalificatie verliest loop je evt (goede) plaatsing mis en als je in deze League verliest wordt je ranking weer lager.
Vindt het trouwens wel gewoon een goed idee, zeker de moeite waard om verder naar te kijken!

Laat ze die kwalificatie maar aanpakken!
Gewoon de bovenste 5 groepen later instromen, dan hoef je de mooie en spannende competitie's niet stil te leggen voor san marino uit waar geen hond naar wil kijken.
Ben je als fatsoenlijk land gelijk wat wedstrijden kwijt.

11 oktober 2013 om 11:49

Idd, 5 potten met top 25 landen, waar de beste 10 door kunnen en 4 of 5 potten waar teams kunnen promoveren om volgende kwalificatie mee te strijden voor een ticket. En de laatste 2 van de 5 top potten spelen degradatie promotie duels met onderste potten beste 2 van elke pot.

Wat een goed idee.

Wat is er toch aan de hand met de heren voetbalhotemetoten tegenwoordig? Blatter wil camera's op de doellijn en Platini wil nu de oefeninterlands aanpakken. Dat lijkt zowaar wel vooruitgang!

What's next? Videobeelden bij de wedstrijd? Buitenspelregel eruit?

Goed nieuws, leuk om te horen.

11 oktober 2013 om 12:03

huh buitenspelregel eruit? is dat iets wat we willen? Ik dacht dat alleen vrouwen dat leuk zouden vinden zodat ze het spel wat beter begrijpen.

11 oktober 2013 om 12:53

Buitenspelregel eruit. Nee, ik geloof niet dat dat iets is dat breed gedragen gaat worden.

13 oktober 2013 om 22:40

Hebben ze bij hockey ook gedaan. Is het spel alleen maar leuker op geworden. Scheelt ook een hoop gedoe.

Het klinkt interessant maar zo krijgen de spelers die randje Nederlands Elftal zitten, jonkies, niet snel een kans... Je kan immers degraderen naar een lagere divisie.

Opzich geen verkeerd idee hoor...

Dit gaat beter werken als ze bijvoorbeeld bij EK / WK kwalificaties alleen landen uit 1 t/m 7 divisies zich mogen proberen kwalificeren voor een EK of WK toernooi.

Landen die uit 8e en 9e divisie moeten zich eerst proberen promoveren naar 7e divisie om zich deel aan mogen nemen met EK of WK kwalificaties.

Daarnaast zorgt het voor dat ze elkaar naar hoger niveau toe trekken. Alleen is de vraag hoe het zit als je oefenwedstrijd tegen Argentinie of Brazilie wilt organiseren....

Of Fifa werkt mee met het idee van Uefa en zorgt dat dit ook bij anderen doen, zo bijvoorbeeld Amerika (Noord- en Zuid-Amerika samen), Afrika en Azie tegen elkaar laten spelen en dan ongeveer eind mei / juni bijv nummer 1 van divisie 1 Amerika tegen nummer 1 van divisie 1 Europa enz...

Heel erg leuk idee, zo komt er meer spanning bij kijken. Gaan de inkomsten omhoog, meer belangstelling. Niet van die kinderlijke wedstrijdjes meer.

Maar het heeft ook nadelen:
-Wordt het zo niet TE serieus? Het zijn en blijven oefenwedstrijden, met zo'n divisie wordt het volop competitie lijkt me. Terwijl die oefenwedstrijden er zijn om te oefenen, het team klaar te maken.

-Je verliest de mogelijkheid om tegen bepaalde ploegen te spelen. Zoals een Brazilie/uruguay/argentinie en dergelijke. Want die komen dus niet in deze poule en moet je dan toevallig eens treffen op het Wk.

-Het speciale van wedstrijden haal je er af. Dwergjes kunnen niet meer tegen toppers (ok in de kwalificaties Ek/wk en op toernooien zelf) wat voor die landen iets leuks is.
Ook het speciale tegen Duitsland vechten, echte top wedstrijd en heel speciaal verdwijnt.
Dan speel je regelmatig tegen andere toplanden.

-Te druk voor de spelers. Naast de belangen bij een club nu ook nog voluit moeten presteren in zo'n nations league.

Ik vind het top idee, alleen of het toepasbaar is?
Natuurlijk kijk je liever naar NL-D dan tegen Indonesie ofzo. Maar toch.

11 oktober 2013 om 12:27

Of Fifa werkt mee met idee van Uefa en zorgen ervoor dat anderen landen ook met zo soortgelijke divisie spelen.

En dan laatste oefenwedstrijden aan het einde van het seizoen spelen tegen landen buiten Europa. Bijvoorbeeld nummer 1 van divisie 1 Amerika (Noord- en Zuid-Amerika samen) tegen nummer 1 van divisie 1 van Europa enzo.

Op die manier kan toch wel interessante wedstrijden zorgen en eindelijk 'oefenwedstrijden' van hoog niveau. Alleen de vraag is wel blijft het ook interessant om naar te kijken na aantal jaren verder?

11 oktober 2013 om 13:06

@thierry

Maar dan krijg je alsnog geen mix van landen om tegen te spelen. Is het vaak alsnog beetje dezelfde groep tegen wie je speelt.
Op die manier zet je nog meer druk op de wedstrijden zodat je niet rouleert en er voor spelers nog meer druk komt om altijd te presteren.

Je suggestie vermindert het min puntje slechts klein beetje

11 oktober 2013 om 13:13

@ Knoalster20

Dat hangt af hoe de nationale voetbalbonds en de trainers er naar kijken.
Opzich is het geen verkeerd idee alleen dan moet de Uefa wel de EK en WK kwalificaties aanpassen. De grote voetballanden hoeven dan niet meer tegen kleine landen als Andorra, Liechtenstein enz. spelen en dat vind ik grote pluspunt. Heb me best vaak aan zitten ergeren als spelers zich ongemotiveerd of slap spelen tegen een dwergstaat als Andorra.

Belachelijk idee. Enige wat de Uefa hier wil mee bereiken is hun eigen portemonnee vullen. Kans dat je Nederland Belgie krijgt kan een paar jaar duren. Voor de kleinere landen is dit ook niet goed, aangezien het dan een oneerlijke strijd blijft. Die landen kunnen dus nooit meer oefenen tegen grote landen. Echt gewoon belachelijk. Alleen die eerste oefen trip eind Augustus weg halen en je hebt al een groot probleem minder.

11 oktober 2013 om 12:05

Ben het helemaal met je eens. Ik heb bovenstaand al meerdere reacties gegeven met heel wat argumenten waarom het niet goed is om met dit idee aan de slag te gaan.
Het gaat allemaal om geld helaas.

11 oktober 2013 om 12:20

Veel mensen denken leuk, maar zien de bedoeling van de Uefa hier niet in. Ze geven het een mooie naam en hup, cashen. Dat is echt het enige wat de Uefa wil. Ik vermoed dat dit naar aanleiding komt van die augustus wedstrijd.

Hongarije boven Servië? Israël 2 divisies boven Schotland? Engeland in de eerste divisie?

Verder wel goede indeling, België staat nu nog terecht in de derde divisie maar zal wel stijgen als ze het goed doen op het Wk.

Het grote probleem met oefeninterlands is dat er toch vaak een tweede garnituur staat. Laatst moest Frankrijk tegen Uruguay en was het belachelijk wie er opgesteld werden bij Frankrijk, als ze met dat team op een eindtoernooi verschenen zou iedereen ze uitlachen. Bij Nederland wordt er ook veel geëxperimenteerd met allerlei talentjes, dat is ook wel het handelsmerk van Van Gaal, maar waarom bijvoorbeeld Boëtius, Cillissen, Clasie, Duarte, Van der Hoorn, Nelom, Toornstra, Vilhena en Zoet afgelopen jaar een uitnodiging kregen vind ik nergens op slaan.

klinkt interessant echter de vraag hoe dit uitgevoerd gaat worden.... en hoe dit effect gaat hebben op de indelingen voor kwalificatie van hoofd toernooien.

Nog meer wedstrijden... Denk niet dat de clubs hierop zitten te wachten.

Mag je de kwalificatie wel weg doen. Ben die verplichte interlands zat. In poule lijkt toch al een beetje op een kleine competitie.

Dan spelen speelt Oranje dus voor de komende jaren steeds tegen zelfde Europese toplanden? Nou dat is leuk zeg. Uefa zal dit inderdaad willen om meer money binnen te harken. Ik denk ook niet dat de kleinere voetbal landen dit zo leuk zullen vinden. Als je de oefeninterlands midden in augustus weghaalt heb je geen groot probleem meer. De oefeninterlands voor toernooien lijken mij erg handig om te hebben.

Dit lijkt me niet echt een goede opzet nu is het weer alleen de focus op de toplanden om die tegen elkaar te laten spelen zodat het commerciel intressanter wordt.
Maar vergeten we hierbij niet dat het voor de kleine landen een feest is om teams uit de toplanden te mogen ontvangen? Zou een beetje hetzelfde zijn als de nationale beker waar amateurs en topklasse teams aan meemogen doen maar die niet tegen de eredivisie teams mogen loten alleen tegen elkaar.

Oefeninterlands zou je gewoon moeten afschaffen je speelt als team al genoeg kwalificatie duels om ingespeeld te raken en dingen uit te proberen kijk naar wat voor teams er in een kwalificatie poule zitten over het algemeen hebben de teams uit poule 1 in dit voorbeeld totaal geen moeite om zich te kwalificeren.

Maar zo'n competitie voegt echt niets toe dan zou je of het hele kwalificatie gebeuren eruit moeten halen of gewoon het Ek gedag moeten zeggen en dan met zo'n competitie jaarlijks moeten beginnen. Ik vind het niet een geweldig plan en voegt weinig toe.

En als ze perse die oefeninterlands willen behouden maak die dan gewoon gratis voor het publiek dan is het wel intrek en geef je het publiek ook een cadeautje voor hun support van het nationale elftal. Het is tenslotte een oefenduel.

Zouden ipv alleen spelers uit land van herkomst juist spelers die in die huidige landen spelen in dat land moetten zetten, bijvoorbeeld dat een pelle, fischer enz. dan voor nederland speelt en ronaldo voor een spanje, van persie voor engeland zeg maar dat zou mij geweldig lijken

Belgie in de 3e divisie? Ze staan boven Nederland op de Fifa ranking.

11 oktober 2013 om 14:11

Nog maar eens ;

"gebaseerd op de resultaten uit het recente verleden"

11 oktober 2013 om 14:25

Belgie doet het recent toch goed.

11 oktober 2013 om 14:54

Ja, deze kwalificatiereeks. Ze lijken voor het eerst sinds 11 jaar een eindtoernooi te halen.

Dat ze daarmee in de wereldranglijst boven bijvoorbeeld Nederland staan toont aan dat die wereldranglijst nergens over gaat.

Als Ijsland over twee jaar het EK haalt, horen die dan ook meteen in de top 10?

11 oktober 2013 om 14:13

Ik zit persoonlijk ook niet te wachten op *echte* interlands tegen C-landen. Al dit meuk tegen Hongarije en Roemenie, terwijl je ook tegen Engeland, Duitsland, Frankrijk zou kunnen spelen.

Prima idee. Door laten groeien zodat we dit kunnen gebruiken voor de kwalificatie. Interlands spelen binnen de divisies, met promotie en degradatie. De eerste twee divisies plaatsen zich voor een wk, en het ek wordt gespeeld met de eerste divisie aangevuld tot acht landen. Dan zijn we ook van die achterlijke kwalificatie wedstrijden tegen Luxemburg en Faroer Eilanden af, want daar zit ook niemand op te wachten.
Als je het op de keper beschouwd, speelt het Nederlands team tijdens zo'n kwalificatiereeks van twee jaar maar één of twee duels die er toe doen - in deze reeks waren dat Turkije thuis en Roemenie uit. De rest was oninteressante vulling, Imho.

Ik ben aangenaam verrast met dit bericht. Lijkt me een stuk leuker. Nu nog zorgen dat je niet tegen landen als albanie en andorra etc. meer hoeft te spelen in de kwalificatie en dan zijn we er!
Misschien in de trant van dit idee voorrondes laten spelen door de mindere landen zodat er al een hoop slechte landen tussen de kwalificaties uitvallen.

Wow leuk idee, ik ben enthousiast! Veel spannende wedstrijden en je speelt tegen tegenstanders van je eigen niveau, wat goed is voor de ontwikkeling van jonge spelers.

Ben ik de enige die het opvalt? Gibraltar? Sinds wanneer is Gibraltar een Uefa land?

Verder lijkt het me wel een goed idee.

11 oktober 2013 om 19:13

Waarschijnlijk wel, scherp

12 oktober 2013 om 13:00

Sinds een paar maanden. Zullen na het WK 2014 instromen volgens mij. Beetje onzin natuurlijk dat hun erbij zitten, Gibraltar is niet eens een land.

12 oktober 2013 om 18:15

Ah bedankt voor de info. Dit had ik gemist.

Klopt dat Gibraltar niet eens een land is, maar het is hetzelfde verhaal met Aruba (en de rest van de Nederlandse Antillen) officieel zijn de Antillen een Nederlandse provincie (sinds 2012 of 10 geloof ik). De Antillen mogen geloof ik wel meedoen aan de Gold Cup (mits ze zich kwalificeren). Tevens mag Gibraltar niet voor een WK kwalificeren, het is slechts een Uefa lid, geen Fifa lid.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren