Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Valdés: 'Rivalen worden dreigender, dat is de verdienste van Ajax'

Laatste update:

Victor Valdés hield woensdagavond voor de 46e keer in zijn loopbaan de nul in een Champions League-duel. De doelman van Barcelona keepte een goede wedstrijd tegen Ajax en stopte bovendien een strafschop van Kolbeinn Sigthórsson. Mede dankzij Lionel Messi eindigde de ontmoeting in het Camp Nou in een 4-0 zege voor het team van Gerardo Martino. Na afloop was Valdés lovend over Ajax.

"Ajax heeft een goede wedstrijd gespeeld", vertelde Valdés. "Ze maakten het veld breed, wilden de wedstrijd controleren en hebben ons onder druk gezet. De tegenstander speelt ook en dat moet zeker vermeld worden. De rivalen worden ietwat dreigender. Na Sevilla nu ook Ajax en dat is hun eigen verdienste."

Lionel Messi was het met Valdés eens. "Ajax heeft het ons niet makkelijk gemaakt, ondanks de 4-0 zege. Maar in de tweede helft controleerden wij de wedstrijd." Messi verdedigde de noviteiten van Martino in tactisch opzicht. "Hoe meer varianten we hebben, hoe beter. We hebben snelle spelers om op de counter te kunnen spelen."

Wint Barcelona dit seizoen de Champions League?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Fenomenen zijn het maar ook nederig, dat siert een speler!

19 september 2013 om 00:14

Ajax kwam er een paar keer goed uit, het zag er goed verzorgd uit; maar je miste een eindstation.
Ze kwamen in ieder geval niet om de hele tijd de bus te parkeren; het verschil in kwaliteit is echter te groot.

Als je ziet hoe makkelijk Messi telkens die bal bij zich houdt en makkelijk door de verdediging wurmt.

Maar alsnog, Ajax heeft tenminste een herkenbare stijl, een stempel; ondanks de 4-0, goed gespeeld.

Denswil is overigens een groot talent.

19 september 2013 om 17:53

Waarom siert dit ze? Dit is toch gewoon complete onzin, ik heb liever dat hij eerlijk zou zijn. Hiermee doe je net alsof alle fans van Ajax een iq van 5 hebben dat ze dit geloven. Wat is een compliment waard als je weet dat het gelogen is? Als ze zonodig zieltjes willen winnen daar, laat ze dan met echte complimenten komen, bijvoorbeeld over hoeveel spelers ajax aan de top aflevert.

Serieus, alsof er iemand serieus blij is met dit soort 'complimenten' aan je team. Ik snap dat je niet bot wilt overkomen als speler, maar de waarheid kun je ook gewoon met respect brengen. Dat kost misschien wat meer moeite en daar hebben ze bij Barca geen zin in. Mij best hoor, maar om dit te gaan prijzen vind ik te ver gaan.

Tuurlijk waren ze beter. Maar Ajax heeft fantastisch gestreden. Helemaal in de 1e helft. We mogen trots zijn.

19 september 2013 om 00:17

4-0, daar gaat je trots !

19 september 2013 om 00:20

Nee hoor. Strijd. Daar gaat het me om. Kwaliteitsverschil is natuurlijk groot. Maar dit elftal heeft, vooral in de 1e helft, gevochten en het niet onaardig gedaan. Dat maakt mij, als voetballiefhebber, trots. Maar dat zal je vast niet begrijpen .

19 september 2013 om 00:23

Daar is toch meer voor nodig eddie..

19 september 2013 om 00:28

@Hetkenmerk

En wat hebben jullie in Europa gepresteerd laatste jaren?

19 september 2013 om 00:30

Hoezo? Je speelt uit tegen 1 van de ploegen die de laatste jaren uit de kluiten gegroeid is naast nog een handjevol clubs met manieren die wij gewoon sportief gezien niet kunnen overbruggen dankzij oneerlijke verhoudingen in het moderne voetbal.

Een stand is 1 ding, maar in dit geval kijk ik gewoon naar wat er goed gaat en wat niet en zie ik vooruitgang. Nu is het hopen op ooit sportievere tijden waar de kunde van een club doorslaggevend is en niet de boekhouder.

19 september 2013 om 00:47

Beter dan de bus parkeren voor de goal en met een minimale nederlaag weer vertrekken zoals de meeste ploegen doen. Hier leert het team alleen maar meer van. Wat belangrijk is om in de eredivisie beter te gaan spelen. Het resultaat is minder belangrijk, omdat ze voorafgaand aan de wedstrijd ook wel wisten dat ze gingen verliezen. Typisch een reactie van een echte Ajax hater. Ik denk dat geen enkel Nederlands team het beter zou hebben gedaan als Ajax.

19 september 2013 om 01:41

Ach, ik noem AA Gent, Sparta Praag en Kubik Hatseflats. Kansloos uitgeschakeld worden door die 5e rangsclubs, dáár moet je trots op zijn.

Als twee ploegen tegen elkaar spelen met ongeveer dezelfde intentie en manier van spelen, dan wint de ploeg met Messi. Slogisch, zou Johan zeggen. Wat een fenomeen is dat, daar staat geen maat op. veruit de beste voetballer van de afgelopen 25 jaar, als het al niet langer is. Ik wil Maradonna en Cruyff niet tekort doen.

19 september 2013 om 01:58

Ajax tegen Boekarest kan ik me nog anders helder herinneren .
Feyenoord heeft de helft van de begroting die Ajax heeft.
Dus ook dat is "slogisch" zoals jij zegt.

19 september 2013 om 02:15

Feyenoord heeft 2/3 van de begroting van Ajax, maar dat is een gevalletje eigen schuld dikke bult door wanbeleid, dus daar moet je niet om janken. Als een club uitgerangeerde sterren als Roy Makaay gaat halen en die club gaat Bayern Munchen salarissen betalen, dan moet je niet gek op staan te kijken dat die club in een aantal jaar 50 miljoen in de min staat en stevig moet bezuinigen. En dan nog geen kampioen worden en verliezen van freaking AA Gent. Tsssss.

Maar lach jij maar, dan zet Ajax alweer 20 miljoen extra op de bank. Op naar de 100 miljoen!

19 september 2013 om 02:30

Dat mensen nog op hem ingaan.. Een bittere feyenoorder die met een jaloerse blik naar Ajax in de CL kijkt, en hopend dat zijn "cluppie" volgend jaar wel weer mag mee doen.

19 september 2013 om 02:46

Nou, nou, wat een jaloezie. Elke week naar een pak slaag kijken van 020 en dat al 3 jaar lang. Het is gewoon een heerlijkheid geworden.

Feyenoord heeft een begroting van circa 35 miljoen. Ajax ongeveer 65 miljoen. Ik weet niet of je kan tellen, maar de helft van 60 miljoen is 30 miljoen. Het is dus eerder logisch dan een mooie prestatie dat Ajax landskampioen wordt. De rijkste club wordt kampioen, wat een verassing.

Liever van Gent met een elftal waarin je beste speler Fer heet verliezen, dan met je zogenaamde beste elf tegen Boekarest.

19 september 2013 om 03:36

Je hebt helemaal gelijk Alex!

19 september 2013 om 04:12

@fagmerk bronnen aub. En dan nog iets vorig jaar "poule des doods" zijn ze gewoon goed uitgekomen met een overwinning en gelijkspel op city een onterechte nederlaag tegen real(die andere wedstrijd waren ze overlopen oké maar alsnog) en een hele goeie eerste wedstrijd tegen dortmund.
Clubs waar feyenoord de komende 10 jaar sws niet tegen gaat spelen.
Regelen jullie nou maar is wat talent inplaats van alleen doen alsof martins indi, clasie en de vrij grote talenten zijn. Wat zij hebben allemaal hun top al bereikt.

19 september 2013 om 06:12

@hetkenmerk liever europees voetbal spelen dan helemaal geen europees voetbal oja dat ben je natuurlijk ook wel gewend ....heerlijk !!! Geniet ervan

19 september 2013 om 07:50

De enige trots van nederland en de rest zat allemaal lekker voor de buis

19 september 2013 om 07:53

Zielige gast het kenmerkt je wel trouwens dan zullen we maar niet naar de begroting van Barcelona kijken . Stupid ass

19 september 2013 om 08:21

Hetkenmerk,

Als je de begroting van Feyenoord als excuus gaat gebruiken voor de nederlagen tegen Gent, Praag en Kubic, dan heb je als club gewoon niets te zoeken in Europa.

19 september 2013 om 10:26

Gezien het tijdstip had kenmerk waarschijnlijk een aardig slokje op en ligt hij nu zijn roes uit te slapen. Laat hem maar even want hij moet op krachten komen na al zijn afzeikacties van gisteravond. Wellicht kunnen we vanavond weer verder gaan met om hem lachen. Hij is eigenlijk te zielig om op te reageren, daarom reageer ik maar op jouw post.

Geen schande voor ons aller Ajax, genoten van de eerste helft, gelaten naar de tweede gekeken. Meer dan wat Ajax gisteren liet zien heeft Nederland niet te bieden.

19 september 2013 om 00:17

Je hebt helemaal gelijk, aan strijd ontbrak het niet.. Maar ondanks dat Ajax zelfs gevaarlijk is geweest en enorme kansen hebben gehad heeft Barcelona gewoon de gehele tijd controle over de wedstrijd gehad. Zij weten wanneer ze tempo moeten maken en wanneer ze moeten accelereren.. Die kans komt er vanzelf wel, ze dollen de hele ploeg totdat er 1 persoon niet oplet of een fout maakt en dan slaan ze keihard toe..

19 september 2013 om 00:19

Maar is dat erg? Dat Barca het spel controleert tegen Ajax? Ik denk het niet. Het kwaliteitsverschil is simpelweg te groot. Kijk naar de namen..wat een verschil. Goed, dat is nou eenmaal zo. Ik heb wel strijd gezien en dat maakt me een gelukkige ajacied!

19 september 2013 om 00:24

@cctek

Dat is dus de kwaliteit dat Barça heeft. In principe heeft Ajax ook de intentie om de match te controleren, om te domineren en om verzorgd positie spel te spelen.

Alleen was de opponent dit keer de grote broer die het tot in de puntjes beheerst, die elk jaar verder kunnen bouwen aan hun team, doordat ze in principe niets hoeven te verkopen.

Ajax verliest telkens kwaliteit, doordat spelers ergens hogerop willen voetballen.

Mijn mening; Ik vind het geen schande, ze hebben normaals tenminste geprobeerd te voetballen en dit resulteerde bijna tot goals.

19 september 2013 om 00:31

Heren.. Arie Vink en Inmessionante.. Mijn schrijven is totaal niet negatief richting Ajax, er zijn weinig ploegen in de wereld die tegen Barcelona de spel kunnen controleren.. Het is dus totaal geen schande aan de kant van Ajax om te verliezen.. Ik geef alleen maar aan hoe beheerst deze ploeg is en hoe slim ze spelen..

19 september 2013 om 00:36

Nee oké, je hebt gelijk.

Barça beheerst dit perfect. Mede door Cruijff en Guardiola.
Michels heeft in principe de basis gelegd, Cruijff is er mee verder gegaan bij Barça, Pep heeft er meer facetten aan toegevoegd.

Het is jammer dat Ajax telkens haar goede spelers moet inleveren, want anders zouden net als Barça een geoliede machine zijn geworden.

Spelers als Vertonghen, Suarez (alhoewel hij niet echt bij het spelletje past), Eriksen etc.

19 september 2013 om 00:55

Het is vooral Messi die keihard toeslaat. Het is niet zo dat de rest Ajax helemaal van het kastje naar de muur stuurde en toeslaat wanneer ze willen. Zo gek veel kansen hebben ze niet eens gehad, maar Messi maakt van vrijwel iedere kans een doelpunt. Zo goed vond ik Barca niet eens spelen, 1 of 2x kwamen ze maar vrij voor de keeper. Ik ben van mening dat Barca een groot probleem heeft als Messi niet meedoet, dan valt er thuis misschien ook wel wat te behalen als Ajax een hele goede dag heeft. En niemand uit de toon valt, zoals Poulsen vandaag.

19 september 2013 om 05:50

Pas op wat je zegt mede door die 2? Mede door VAN GAAL. Hij gaat JUICHEN!

Barca is gewoon op elke positie veel beter. We hadden denswil die in eerste helft wel wat ballen weggaf maar dat neem ik die jonge niet kwalijk. Denswil en Rhijn zullen bij topclub spelen. De rest vond ik onder niveau spelen. Slordige spel, dat vooral bij ervaren Poulsen. Barca speelde ook onder zijn niveau. Barca heeft altijd meer balbezit ook als ze verliezen. Kijk maar tegen bayern

19 september 2013 om 06:37

Van rhijn zal nooit bij ren topclub spelen. Wat was die ook weet slecht bezig zeg. Speel je tegen barca en nou steeds niet opletten en je tegenstander alle ruimte geven. Triest!

19 september 2013 om 09:45

Ik heb Neymar niet gezien, jij wel?
Van Rhijn speelde prima wedstrijd vond ik

20 september 2013 om 06:38

Van Rhijn speelde goed, hij was zelfs de held bij voorzet van Alves. Was fout van boilesen en Rhijn raakte met zijn kuit aan, achter rhijn stond barca speler die klaar stond om erin te schieten. Heeft meerdere dingen gedaan. Zijn verdedigende kwaliteiten is goed genoeg. Vergeet niet dat hij nog door aan het ontwikkelen is.

19 september 2013 om 08:14

Diep triest trots zijn met een 4-0 nederlaag..ohh shame on you!

19 september 2013 om 00:15

Hou op man, hij speelde voor het eerst dat hij bij Ajax een slechte wedstrijd. Kan gebeuren, het is een sport met 11 tegen 11...

19 september 2013 om 00:24

Hij heet wel meer slechte wedstrijden gespeeld hoor. Maar, vandaag was zijn slechtste ooit in het shirt van Ajax. Beetje jammer dat het merendeel meteen is vergeten dat hij vorig seizoen vaak één van de beteren was in de CL. Tegen topploegen speelt hij vaak zeer nuttig, maar vandaag was hij echt belabberd. Als hij de bal niet onnodig inleverde dan haalde hij wel het tempo uit een misschien wel veelbelovende aanval. Ik heb hem amper een bal naar voren zien spelen.

19 september 2013 om 01:14

Ik heb het over gisteravond. Hij was werkelijk dra-ma-tisch.

19 september 2013 om 09:44

Spn20dutch1

Jij bent de zoveelste die door de media iets is aangepraat... Echt al mijn vrienden roepen ook. Vorig jaar Poulsen echt sterk in de Champions League!

Wat een bullshit... Kijk in de thuiswedstrijden tegen Madrid en Dortmund de eerste 2 tegengoals even terug. Daar gaat Poulsen gewoon de fout in of schakelt om zoals hij gister bij de 2-0 deed. Een eerste tegengoal tegen dat soort ploegen zijn gewoon van levensbelang omdat je weet dat je dan een overwinning al zo goed als kan vergeten en bij 2-0 weet je dat het voor 99% klaar is! De enige wedstrijd waar Poulsen onmisbaar is geweest is psv uit geweest... heel belangrijk... maar met zijn ervaring mag je dan wel meer verwachten dan 1 zo'n potje!

Hulde aan Youri Mulder om dat fragment van Nigel de Jong gister met Poulsen te vergelijken! Winnaarsmentaliteit is 10x belangrijker dan goed kunnen voetballen.... En dan pak je maar een keer een kaartje extra!

Volgende 5 CL wedstrijden: Eyong Enoh!

19 september 2013 om 00:16

Idd, wat een drama die gozer. Hij speelde echt dramatisch.

19 september 2013 om 00:16

Niet alleen Poulsen maar ook Sightorsson was niet normaal slecht

19 september 2013 om 00:29

Dat vind ik wel meevallen hoor, je kan hem weinig kwalijk nemen in mijn ogen op zijn slappe penalty na. Hij is geen speler die 50 meter van de goal ff 3 man kan uitspelen. Het is een speler die aanvoer nodig heeft. In zo'n wedstrijd zou een Huntelaar ook totaal onzichtbaar zijn geweest, omdat er voor een echte spits in zo'n wedstrijd nauwelijks eer te behalen valt. Ik zag Sigthorsson in ieder geval wel opvallend veel kopduels winnen, dus ik snap weinig van de stortlading aan kritiek die die jongen steeds krijgt.

Tja hij heeft wel gelijk dat ajax het hun moeilijker maakt dan de gemiddelde la liga ploeg. Ajax laat zien dat het qua organisatie goed zit, iets waarvoor je de boer moet bedanken. Maar kwalitatief is het vooral voorin te matig.
Als ajax alle onnodige foutjes uit hun systeem haalt en het combineert met het goede positiespel kan je boven celtic eindigen. Om hogerop te komen heb je simpelweg meer kwaliteit nodig.

19 september 2013 om 00:30

Mooi verwoord, hier ben ik het helemaal mee eens.

Ik vind het wel erg jammer dat de voorhoede zo'n matig niveau heeft, want je ziet duidelijk dat dit het hele spel veel moeilijker maakt ("maar dat is logisch" ) . Eigenlijk zou je van Ajax juist verwachten dat daar haar kracht zou liggen he? Maar goed, talenten komen vaak in golven door... hopelijk zit er binnenkort weer een lichting sterke aanvallers bij. En ik ben ondanks de 4-0 best trots op hoe Ajax heeft geprobeerd te spelen: vanuit een bepaalde visie en een goede organisatie. Als we Europees kunnen overwinteren ben ik eigenlijk best tevreden en dat betekent dan inderdaad boven Celtic eindigen.

19 september 2013 om 00:33

Bojan in valse spits deed het echt niet slecht, snap alleen niet dat sigtherson erin staat. Om een of andere reden heeft ie nog niet z'n niveau van het eerste seizoen.

Ik hoopte eigenlijk stiekem dat Ajax Finbogason zou halen

Barcelona is meer een counter ploeg geworden dan voorheen, maar Ajax was in de tweede helft wel heel erg matig... Messi Neymar waren zwak aan de kant van Barcelona...

19 september 2013 om 00:19

Ben jy toevallig een Real-fan met zogenaamd Messi in je naam om ff heletijd Barca en Messi af te kraken .

19 september 2013 om 00:23

Ik ben een realist en zeg wat erop staat... Messi speelde niet goed dan zeg ik dat, ja hij scoorde dan wel 3 goals maar daar is alles mee gezegd.

19 september 2013 om 00:29

Klopt barca was niet in geode done en Dan nog 4-0 winnen

19 september 2013 om 00:29

Gelukkig is dat niet zo belangrijk...
Je kan bij 1 doelpunt nog zeggen dat iemand matig of slecht speelde maar bij 3 doelpunten kan je echt niet meer spreken over een slechte wedstrijd!
Uiteindelijk wordt hij betaald voor z'n doelpunten en daar hebben ze, ook vandaag, veel plezier aan gehad.

19 september 2013 om 00:42

@Messi-stille

3 goals zegt ook genoeg; Dat is een kwaliteit. Niet heel goed spelen, maar wel even 3 keer scoren.

En zo slecht speelde hij niet, was telkens aanwezig, zocht de combinatie, telkens dreigend.

Messi = Messi, altijd wel spectaculair.

19 september 2013 om 02:33

Ronaldo had gister 3 goals en 2 assists, toch vond ik hem een matige wedstrijd spelen. Puur omdat je weet wat een speler als hem wel kan. Hetzelfde met leo, hij kan veel meer alleen lijkt het alsof hij een goede wedstrijd speelde door z'n hattrick. "scorebordjournalistiek" had een wijze man uit Amsterdam een keer over.

19 september 2013 om 07:49

Messi was inderdaad niet flitsend, maar dat heeft hij volledig aan zichzelf te danken. Op bepaalde momenten stond hij gewoon op de plaats van Busi, daar heeft die toch niets te zoeken?
Hij maakt natuurlijk een prachtige vrije trap en 2 goeie goals, maar hij speelde niet diep genoeg.

Wie mij veel zwaarder tegenviel was Fabregas, die was echt onzichtbaar en totaal niet dreigend. Neymar vond ik dan weer wel goed, maar die moet ook nog een stuk beter kunnen.

Leuke woorden maar niet meer dan dat.
Ajax heeft in mijn ogen een redelijke eerste helft gespeeld maar riep het onheil over zichzelf af door met teveel respect en ontzag voor de tegenstander te spelen!
Moisander was een van de weinige die af en toe een tik uitdeelde!!!
Had Ajax met meer durf en lef gespeeld dan hoefde je niet 4x de bal uit het net te vissen.
Waarom Siggie de 90 minuten volmaakte is mij een raadsel, speelde vanaf rechts een zeer matige wedstrijd!
Ik vind hem overigens een echte spits die je niet van rechts moet laten komen.
Bojan viel mij positief op, speelde als een van de weinige met durf.
Ik hoop dat onze jongens nu inzien dat TEVEEL respect voor je tegenstander tegen je gaat werken.
Speel je eigen spel en klap er eens in!
Ik ben absoluut niet positief en vind juist dat Ajax ze bij minimaal 2 goals het ze juist TE MAKKELIJK hebben gemaakt.

19 september 2013 om 00:39

Typisch voor de nederlandse clubs. PSV tegen Milan was hetzelfde verhaal een beetje. Toch missen de nederlandse teams net dat beetje extra om iets neer te kunnen zetten. Terwijl het er wel lijkt in te zitten.

19 september 2013 om 00:42

Ja, vond Bojan vooral goed in het eerste half uur met zijn acties. Alleen jammer dat hij de bal dan krijgt op 50 meter van de goal van Barca om zijn actie te maken, want dan is het eigenlijk onmogelijk om zelf echt gevaarlijk te worden. Wel een heerlijke bal op van Rhijn met zijn kopbal.

19 september 2013 om 08:27

En dat er niemand mee komt, omdat iedereen nog in de 16 meter staat te verdedigen. Logisch dat je dan verliest.

Was ook gewoon zo, de stand is gelijk maar Ajax speelde het veel beter dan destijds in Madrid en dat met toch eigenlijk een echt rookie team. Nederlandse clubs leren echter niet van reeds in het verleden gemaakte fouten of hebben het gewoon niet:

- teveel ontzag
- niet de echte wil om te winnen / doordrukken
- kansen niet afmaken
- na 60min de tank leeg hebben
- altijd maar weer die foutjes die genadeloos afgestraft worden

Wie vult mij aan?

Aan de andere kant valt mij wel op dat Eredivisie clubs nog steeds het tactisch gewoon goed hebben staan en dat de spelers het best slim spelen, maar als je dan elke keer de bal kwijtraakt dan red je het hier niet mee. Hopelijk gaan we het in de toekomst wat slimmer aanpakken en gewoon redelijk tot goede verdedigers opleiden, want dat schiet natuurlijk niet op zo die gatenkaas in de tweede helft.

19 september 2013 om 00:22

Wat dacht je van een insane verschil in kwaliteit?

19 september 2013 om 09:54

db_afca

Tuurlijk is er ook verschil in kwaliteit.. maar alex4all bedoeld het over het algemeen bij Nederlandse clubs.. en zeker ook Ajax!

Te veel ontzag: Ik moet zeggen hulde aan Denswil en Moisander, die er echt vol opklapten... Maar van Rhijn en Sigthorsson hebben zich poeslief gedragen!

De echte wil om te winnen: Dat slaat niet op gisteravond, maar bijvoorbeeld op het Nederlands elftal.... wanneer zijn wij een keer die vieze italianen of Portugezen die een wedstrijd uit kunnen voetballen?? Zeker zonder Nigel de Jong nooit!

Kansen niet afmaken: Kijk Basel gister en kijk Ajax! Duarte moet die bal met al het respect gewoon door het net heen knallen tegen een ploeg waar je niet weet of je uberhaupt nog een kans gaat krijgen.

Na 60 min. tank leeg: Dortmund gister met 10 man nog vol door... Ajax zat erdoor! Van mij mag er in de eerste 6 weken wel een Duitse trainer op de groep komen!

En die foutjes hou maar op das nog t ergste!

19 september 2013 om 00:24

Tegenstander die al 6 jaar met elkaar speelt en cl wk en ek gewonnen heeft! Wij voor het eerst in deze samenstelling.
Geen Eriksen!
Totaal uit vorm naar barca afgereisd !

19 september 2013 om 00:36

Ajax hoeft zich ook absoluut niet te schamen. Alleen jammer dat Poulsen zo uit de toon viel. Meestal is hij wel een sterkhouder in dit soort wedstrijden. De uitslag was voorspelbaar, maar Ajax heeft tenminste moedig gespeeld en liet af en toe leuke dingen zien. Competitie is veel belangrijker denk ik voor Ajax, want van tevoren wisten ze dat ze gingen verliezen.

19 september 2013 om 00:32

@alex4all

Tegen Rael krijg je meer kansen, omdat zij reactie voetbal spelen. Ajax mocht toen vaker het spel maken, opbouwend vanuit achteruit. de voorhoede zoeken; totdat Real de bal op eigen helft verovert.

Barça wil ten alle tijden de bal in de ploeg houden, ook vanavond gebeurde dat, wel moet ik zeggen dat Barça niet de hele match controleerde. Maar in principe creëer een opponent meer tegen Real.

19 september 2013 om 00:35

Barcalona had toch anders van tijd tot tijd moeite met het spelletje waar zij zelf zo goed in zijn.

Ajax en Barcelona zijn goed tegen voetballende ploegen, verdedigende worden moeilijker(zie Celtic o.a.)

19 september 2013 om 00:35

@afca
Dat er verschil is in kwaliteit, ok, maar qua mentaliteit moet dit niet uitmaken en opzichtige fouten en kansen niet afmaken, veelal grote kansen, dat kun je een professionele speler toch wel aanrekenen. Het is niet alleen deze wedstrijd, alle Nederlandse clubs leiden aan dit syndroom, ook tegen mindere goden.

@watcher

Goed punt dat vaak vergeten wordt is idd dat de rijke clubs de luxe hebben om een ploeg te vormen / kneden meerdere jaren achtereen. Ingespeeldheid is een groot wapen.

@inmessionante
Maar ik vond ze juist beter dan tegen Madrid terwijl de omstandigheden itt enkele jaren terug op papier een stuk slechter waren.

19 september 2013 om 00:48

@liquidfire

Klopt, alhoewel ze in de La Liga grote uitslagen neerzetten tegen teams die voor de zestien parkeren.

Vanavond was de pressie ook nergens te vinden.

Met alle respect voor Ajax natuurlijk, maar heb Barça dit seizoen vaker met z'n allen druk zien zetten wanneer de tegenstander de bal in ontvangst heeft.

@alex4all

Ajax is qua balbezit ook gegroeid, positiespel gaat meer vooruit, zij kunnen nu steeds beter de match controleren.

19 september 2013 om 10:07

Inderdaad, tegen Real kun je het spel maken. Zij wachten op een counter of op een fout achterin. Tegen Galatasaray was Real lange tijd de onderliggende partij, hoewel ze niet echt in de problemen kwamen. Vervolgens 2 fouten achterin en het staat 0-2. Dan kan Real lekker inzakken en counteren en zo een ruime overwinning boeken. Barcelona voetbalt zelf en gaat zelf op zoek naar een opening. Daar valt voor een mindere club minder te halen.

19 september 2013 om 01:18

Je hebt gelijkt hoor en dan vooral de eerste twee punten, daar vond ik Moisander echt één van de weinigen die wel de wil had om te winnen en het leek hem niet veel te schelen wie er tegeonover hem stond. Hadden meer spelers een voorbeeld aan kunnen nemen. Maar dat vertrouwen zou hij wel hebben gekregen door Spanje-Finland.

Geweldig dat de echte kenners namelijk valdez en Messi dit Ajax wel op waarde schatten daar waar alle vz ajaxhaters dit niet kunnen!!! ( kijk in voorgaande topics) ik hecht meer waarde aan hun mening als aan die van de voetbalzone ajaxhatersclub!

19 september 2013 om 00:29

Juist. Tuurlijk praat men vaak wat galant over de tegenstander maar denk dat Barcelona, dat zelf in het verleden vaak ten onder ging tegen catenaccio-teams, de spelopvatting van Ajax zeer waardeert. Al wordt het niet perfect uitgevoerd, de insteek van het Ajax-spel was wel te zien vind ik.

19 september 2013 om 00:33

Lol, tweede helft was Ajax matig en is het weggespeeld door Barcelona dat is een feit. Ajax was machteloos....

Irriteerde me trouwens helemaal kapot aan die Snoeks. Duarte gleed uit, komt Snoeks aan: Dat moet ie niet doen. Ja, alsof het zijn keus is om ff te gaan liggen in de 16 meter van Barca.

19 september 2013 om 00:56

Dat vond ik Echt even goed, en herhaalde het we'l 2x

19 september 2013 om 08:00

Snoeks werd ook helemaal opgewonden van Barcelona. Hoe vaak hebben we het moeten aanhoren hoe goed Barcelona wel niet is? Men kon gewoon aan hem merken dat hij niet zo van Ajax houdt.

Nieuwe keeper van ajax volgend seizoen wellicht

80.000 man in Camp Nou! 5.000 trouwe Ajax fans in uitvak. ra ra wie hoor je? De utra's van 410 en F Side. Wij hebben weer gewonnen qua sfeer.
Al wordt die Valdez wel een steeds betere keeper. Hij haalde er een paar mooie uit.

19 september 2013 om 00:41

Met alle respect, zo moeilijk is dat niet bij Barca. Ik hoorde sommige momenten niks, vooral toen Snoeks zijn klep eens dicht hield. Ging toen maar eens kijken of het aan mijn tv lag maar het was dus daar helemaal stil. Barca staat natuurlijk helemaal niet bekend om hun fanatieke aanhang.

Als Ajax het bij Celtic kan doen dan petje af.

19 september 2013 om 01:39

Zou prachtig zijn als de Celtic fans en Ajax fans in beide wedstrijden een leuke sportieve battle houden voor de sfeer.
Uiteraard wint het thuispubliek bijna altijd door de hoeveelheid fans en zeker bij Celtic is het zowat onmogelijk om daar boven uit te komen maar goed, zou wel leuk zijn als daar een prachtige onderlinge sfeer ontstaat.

19 september 2013 om 07:01

Celtic en Ajax gaan niet goed samen...Ajax en Rangers daarentegen weer wel

19 september 2013 om 08:02

Rbn,

Dat waren de mooiste momenten, Snoeks die zijn klep hield.

19 september 2013 om 14:57

Wij gaan 0-3 winnen bij Celtic. Moet je eens zien wie je dan het harste hoort Bij Manchester United kwamen Ajax supporters er ook bovenuit. En bij Manchester City en Real Madrid ook.

19 september 2013 om 00:44

Inderdaad mooi om te horen dat een (in verhouding) klein aantal Ajax fans zo nu en dan ruim boven de thuis supporters uit kwamen met hun gezang. Zo mag ik het graag horen ^^
Valdes keepte inderdaad weer erg sterk. Ik zou het hem wel een keer gunnen om op een WK basis te staan voor Spanje.

19 september 2013 om 08:17

800 man van Sevilla maakte nog meer geluid dan die ajax supporters.. het is gewoon de stilste stadion van Spanje en misschien wel van de wereld met aantal toeschouwers.

Wss lachen de meeste je uit wanneer je zegt "we hebben goed gespeeld, maar wel met 4-0 verloren". Maar in dit geval is het wel zo vond ik, dit soort woorden van Valdes maken mij een trotse Ajax-supporter. De goede punten van deze wedstrijd meenemen en op naar Eindhoven.

Alleen beginnen Vermeer en kolbein me toch wel te irriteren. Spelen al een behoorlijke tijd slap! Wat mij betreft Cilessen in het doel en Bojan in de spits voortaan.

Natuurlijk ze praten niet onafhankelijk.. Als ze zeggen dat Ajax niks voorstelt dan schaden ze hun eigen imago daarmee.

Objectief gezien was Barca op halve kracht Ajax simpel de baas. Maar is ook niet zo gek als alleen al Messi met zijn 30 miljoen per jaar meer verdiend dan de hele Ajax selectie bij elkaar.

Ajax hoort niet eens bij de subtop van Europa zo realistisch moet je zijn. Schalke, Basel, Marseille, Porto, Leverkusen, Atletico, Zenit etc. zijn allemaal een klasse beter dan Ajax. Ze hebben niks te zoeken in de Champions League als je niet eens fatsoenlijk kan spelen in de eredivisie.

19 september 2013 om 01:01

Je zult het ermee moeten doen!
Als Ajax niet in de CL thuishoort dan hoort de rest vd Eredivisie er al helemaal niet thuis!
Ajax hoort zeker wel in de CL te spelen, iedereen kan verliezen in Camp nou!
Milaan en Celtic zijn de volgende tegenstanders, hierna kan je pas echt conclusies trekken.

19 september 2013 om 01:42

En toch vind ik niet dat je Ajax pertinent weg mag schuiven wat niveau betreft.
Ik denk dat je het echt van wedstrijd tot wedstrijd moet bekijken, een City, United, Lyon, Milan destijds, zelfs Dortmund thuis had het lastig...

Benieuwd hoe Ajax het gaat doen tegen Milan, dan weten we nog meer. (daarbij werd deze pot voornamelijk verloren door individu genaamd Poulsen )

19 september 2013 om 10:21

Basel?
Omdat ze van Chelsea wonnen?
Iets wat ajax vorig jaar van Man city deed en tweede keer ternauwenood op een gelijk spel werden gehouden?
En die ploegen kan ajax allemaal winnen ook verliezen. Ploegen als bayern barca enz die zijn te hoog gegrepen.

Ik kan wel aardig trots zijn op Ajax. 4-0 is eigenlijk wel te verwachten. Enige echte nadeel vind ik Poulsen. Tikkie terug, onlogische terugspeelballen en te weinig snelheid. Ik heb hem een tijd nuttig gevonden, zeker defensief gezien, maar juist tegen Barcelona moet je zo'n team aanvallen op hun eigen sterkte, namelijk creatief, snel spel en veel passen. Dan is de enige speler die echt door de mand valt Poulsen. Als er dan bijkomt dat er geen echt eindstation is, dan is 4-0 zeker een logische uitslag.

19 september 2013 om 09:50

bijzonder goede tekst. Weer je leven enorm nuttig gebruikt.
Dat ajax ging verliezen had iedereen verwacht.
Dat ajax bij vlagen behoorlijk heeft gevoetbald, was mooi om te zien.

Ze maken alleen steeds een paar enorme fouten, wat gleijk een tegen goal is. T zelfde gebeurde ook steeds tegen madrid.
Als je verliest door een paar goede aanvallen van barca, das normaal. Maar 3 van de 4 goals komen echt door onnodige fouten.

Maar ik ben blij dat jij een fijne avond hebt gehad. Voegt deze nederlaag in ieder geval iets toe aan je sneue doelloze leven.

19 september 2013 om 10:23

Een 35 jarige man die huilie huilie zegt?
Oef zuurstof gebrekje gehad?

19 september 2013 om 10:59

Het is gewoon een 15 jarig jongetje die overduidelijk geen fan van Ajax is.
Hij doet waarschijnlijk zelf huilie huilie omdat zijn club niet eens in de buurt komt van CL voetbal.
Trieste mensen hiero zeg.

Valdes was weer eens meesterlijk bezig zoals ie de laatste maanden/jaren bezig op dit moment zeker een van de top3 beste keeper van de wereld jammer dat ie aan het eind van het seizoen vertrekt

het grote probleem was poulsen teveel terug en speelde voor barca leek wel was de zwakst schakel op een hele belangrijke plek in het elftal.

Ajax speelde leuk omdat dat mocht van Barcelona.
Wel leuk om te zien dat ze wel wat op elkaar lijken qua spel.
Mini tegen maxi was het dus

Ik heb een zeer leuke wedstrijd gezien. Veel strijd, wel veel onnodige fouten. Zeker van een Poulson die 9 van de 10 ballen verspeelde of waarmee hij een medespeler in de problemen bracht.

Verder ook veel goede dingen gezien een Bojan die zeer sterk speelde zeker de eerste helft. Een Duarte die leuke dingen heb laten zien, en ook is een keer een Sigthorson die ik nog nooit zoveel het zien bewegen als hij gisteren tegen Barcelona deed. Denswil staat waar hij moet staan en doet het goed. Die komt er ook wel.

Al met al een goede wedstrijd alleen jammer dat je dit niet echt uit de uitslag terug kan lezen. Krachtsverschil was te groot, en Barcelona is voetballend gewoon stukken beter. Als Ajax het voetbal speelt zoals het de eerste helft het laten zien, worden er zondag wel punten tegen PSV gehaald. Maar ze moeten niet weer inzakken.

De Boer was voor de wedstrijd gewoon reëel. Hij zei: "als we verliezen, dan wel met onze eigen spel".

Ajax heeft gewoon strijdend verloren en daar is Barcelona niet aan gewend, want de meeste tegenstanders gaan met 9 man verdedigen en spelen op de counter. Bayern bijv. had vorig jaar ook maar 30 a 40 procent balbezit. Daarom waren er momenten waar Barcelona het moeilijk had.

Wat een prachtige woorden! Ongelovelijk! De verdienste van Ajax!

Ach hou toch op man, elke wedstrijd zeggen deze mannen gewoon wat politiek correcte antwoorden. Later op de avond als ze met hun barca boys zitten te kaarten lachen ze er om. Denk je nou dat ze dit menen?

Spelen ze tegen Grashoppers; zeggen ze het.
Spelen ze tegen Herta Bsc: zeggen ze het
Spelen ze tegen Kilmarnock: zeggen ze het.

Dit heeft de zelfde nieuwswaarde als de meeste artikelen in de Prive of Story.

Naar mijn mening zou het Barcelona zorgen moeten baren dat het zo makkelijk kansen weggeeft tegen clubs als Sevilla en Ajax.

Dan moet je Barcelona zijnde echt wel voor het ergste vrezen als de tegenstander Real Madrid, Bayern, Juventus of Man City heet.

Barca geeft veel te veel weg en dat heeft heel erg veel te maken met het ontbreken van een top-CV. Het wordt al langer gezegd, het is gisterenavond nog maar eens duidelijk geworden.

Tis gewoon zonde dat de kansen van Duarte wat ik een grote kans vindt, binnen de 16 meter en de kans van Van Rhijn er niet ingaan of tenminste 1 van de 2, miss loopt het dan anders, hoewel ik denk dat Barca dan 2 tandjes hoger gaat voetballen en het 2-6 wordt.

Toch heeft Ajax knap gespeeld in de 1e helft en de 2e helft was gewoon een heel stuk minder en zag je de krachten wegvloeien en Barca is gewoon Barca, topteam en maakt het gewoon gelijk af. Moet, wel zeggen dat ik het ongelofelijk vindt dat de Boer die Poulsen iet staan, die had ik al naar 25 min gewisseld wat was die slecht. Hielt het spel op, was steeds te laat en de ene naar de andere pass ging verkeerd.

Het grote verschil was gewoon Messi, daarnaast kunnen de beste Spaanse voetballers langer blijven i.v.m. de immense salarissen die de grote clubs daar blijkbaar kunnen ophoesten. Op dat vlak kan je dus niet concurreren en in dat licht bezien heeft Ajax goed gepresteerd.
Het zou er anders uit hebben gezien als spelers als Ibra, Vdv, Sneijder, Maxwell, Huntelaar etc. om dezelfde reden nog voor Ajax hadden gespeeld, het zij zo.

Ik ben heel veel meer voor Barca dan voor Ajax terwijl ze toch mijn lievelingsclub zijn in NL, maar Omg.
Ze hebben echt goed gespeeld. Met name in de 1e helft was de 1-0 tussenstand voor Barcelona gewoon geflatteerd. Mijn vrees was toch wel een beetje terecht. Dan met name in de 2e helft was de koek bij Ajax op. Dat is niet zo erg, want het was wel tegen Barcelona in Camp Nou.

Ik ben tevreden met de 4-0 zege, maar die 4-0 was zeker geflatteerd. Zeer goed gedaan Ajax. Ik gunde ze nog wel een goal op het einde door hun harde werken, maar het zat er gewoon niet in helaas.

19 september 2013 om 09:47

ajax speelde zeker niet slecht, maar dan is het toch zonde dat ze zulke enorm grote onnodige fouten maken.
Duarte die uitglijdt (10x) en daardoor een onnodige vrije trap weg geeft goal
poulsen die 2x zo eenvoudig balverlies lijdt goal goal

Als barca gewoon een mooie aanval op zet en scoort...tja...ze hebben nou eenmaal veel meer kwaliteit. Maar dan sta je leuk mee te voetballen en maak je zulke fouten.
T zelfde als dat ze een paar keer tegen madrid hadden.

19 september 2013 om 14:15

Ja, echt zonde van al die fouten, al ben ik wel blij dat Barca gewonnen heeft

Ik zie overal van die provocerende reacties van psv Feyenoord supporters maar als hun tegen een barca city of real spelen worden ze allemaal afgedroogd dus hoe een leeghoofd ben je als je Ajax uitlacht wij spelen tenminste op het hoogste niveau dus stop met je bullshit praten want een psv en feyenoord worden met hogere cijfers opgerold

In de winterstop moet er een echte nummer 9 bij. Met Siggy word het niks. Je kan altijd een penalty missen. Maar als je ziet hoe matig hij die strafschop neemt. Alsof het een oefensessie is.

Gozer je speelt voor Ajax in de Champions League tegen het beste team en in de mooiste stadion ter wereld. Schiet een gat in die net man

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren