Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Boer reist met 'Zwolle-kern' naar Spanje voor loodzware klus

Laatste update:
/

Frank de Boer heeft geen wijzigingen aangebracht in zijn selectie voor het Champions League-duel met Barcelona. De coach van Ajax doet het met dezelfde spelers als afgelopen zaterdag tegen PEC Zwolle. Dat betekent dus ook dat Siem de Jong de kortstondige test goed heeft doorstaan.

De aanvoerder werd zaterdagavond na een ruim uur spelen binnen de lijnen gebracht en was er getuige van hoe Thulani Serero en Maikel van der Werff (eigen doelpunt) zijn ploeg aan een 2-0 voorsprong hielpen. De gasten uit Overijssel scoorden in de slotfase nog wel tegen, maar de overwinning kwam niet meer in gevaar.

Of De Boer woensdag in Barcelona precies dezelfde elf namen aan de start laat verschijnen als zaterdag, is onzeker. Mogelijk bouwt hij, met het oog op de offensieve kracht van de tegenstander, iets meer zekerheid in. Christian Poulsen lijkt daardoor in aanmerking te komen voor een basisplaats. Ook is de kans aanwezig dat Daley Blind de plek van Nicolai Boilesen weer zal overnemen. De Oranje-international zat zaterdag op de bank.

Wie moet Frank de Boer opstellen als linksback?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Met eriksen en alderweireld en de rest van de ajax groep in vorm. had ik ajax 10 procent kans gegeven.
Nu met een groep totaal uit vorm en zonder de jong, eriksen en alderweireld is de kans 0.05.

:P

15 september 2013 om 14:37

CL ervaring is compleet nutteloos tegen een team als Barca als je niet de juiste spelers met de juiste kwaliteiten hebt. Ajax heeft momenteel veel te weinig kwaliteit om Barca te verslaan. Het zou me verbazen als Barca met minder dan 3 goals marge wint.

15 september 2013 om 14:39

@codec
De Boer had in die wedstrijd tactisch geblunderd door Babel voortijdig te wisselen. Toen Babel eruit ging, viel de balvastigheid voorin weg. Hij speelde toen idd een uitmuntende wedstrijd.

Ik deel jouw mening dat Ajax.. zeker met het incalculeren van een evt vertrek van Eriksen/ Alderweireld.. meer moeite hadden moeten doen om Babel vast te leggen. Al weet ik dat hij graag naar een buitenlands avontuur zocht. Erg jammer.

15 september 2013 om 14:52

Slecht tranferbeleid van ajax, sightorsson en hoesen houden als spits en babel tranfervrij laten gaan.

15 september 2013 om 15:29

De punten die je noemt hebben niets met beleid te maken. Voor Sig en Hoes was geen interesse en Babel wilde bij voorbaat al niet blijven. Wat je Overmars kwalijk zou kunnen nemen is dat er te weinig is aangekocht, maar ook dit is een doordachte keuze geweest.

15 september 2013 om 15:35

Dit is niet alleen de fout van Ajax.
Babel tekende slechts een 1 jarig contract, en goed, die was dus afgelopen.
Hij was op de proef, misschien om zijn reputatie te herstellen, naar Ajax gekomen, en dacht het misschien als opstapje te gebruiken naar een andere/beter betalende club. Dat is hem gelukt.
Neemt niet weg dat het enorm zonde is dat Ajax hem heeft laten gaan.

15 september 2013 om 19:30

Zeker zal dat de nodige ervaring met zich meebrengen. Het niveau ligt op zowel technisch, tactisch als conditioneel vlak veel hoger, dus daarin meedoen is zeer waardevol voor de ontwikkeling van een speler en team. Het punt is echter niet dat het geen ervaring brengt, maar dat je met die ervaring weinig opschiet als je te weinig kwaliteit in je totale selectie hebt om opgewassen te zijn tegen Barcelona. Daar heeft hij toch echt een punt.

15 september 2013 om 21:27

Hahaha ja jij hebt cl gespeeld jongen

15 september 2013 om 22:21

@fitbal

Ik ben de paus.....bedank voor die bloemen

Hopelijk kan Ajax stunten met bv een 0-0 of 1-1 als het lang 0-0 blijft. Met Siem en Daley is het al wel weer positiever. Vermeer zal wel een topwedstrijd moeten keepen. Ik vrees echter dat Barca een redelijk makkelijke overwinning zal boeken met een nulletje of 3.

Oh wat heb ik zin in deze wedstrijd! Achteraf wordt het waarschijnlijk huilen met de pet op maar nu kunnen we nog even dromen. Hoop dat Siem fit genoeg is om te starten en +- 60 minuten te spelen.

Met deze selectie verwacht ik niet dat Ajax veel kans maakt. Toch hoop ik dat Ajax zich niet ingraaft. Lekker ons eigen spel spelen en kijken wat het oplevert.

Zoals Cruijff ooit gezegd heeft;
''liever verliezen met je eigen filosofie dan met de filosofie van een ander''. Daar heb ik niks aan toe te voegen.

15 september 2013 om 14:23

Daar valt geen speld tussen te krijgen

On: Daley Blind aub niet Frank, want die heeft helemaal geen goeie verdeging actie's, liever gewoon met Boilesen.

15 september 2013 om 14:29

Ik vind juist dat Blind aardig goed kan verdedigen. Die heeft ook al CL vorig jaar gespeeld. Toen hield hij zich ook prima staande tegen Agüero en andere spitsen

15 september 2013 om 14:34

Daley Blind is niet voor niets vorig jaar verkozen tot beste speler van het seizoen. En ik weet niet of je gister hebt gekeken maar och och wat was Boilesen slecht zeg. Keer op keer fout opgesteld, en over z'n aanvallende bijdrage helemaal niet te spreken

15 september 2013 om 14:36

@ vd.vaart

Blind is stukken beter dan de Boilesen die ik dit seizoen zie.. Boilesen is verdedigend zwakker en aanvallend al helemaal. Ja, hij is sneller, maar daar is veel mee gezegd. Blind is een constant goed spelende back die geleerd heeft zijn minpunten te verbloemen door andere punten te verbeteren. Blind is echt beter dan Boilesen, maar het zal er denk om gaan of Blind in staat is om te spelen en zo ja, hoeveel minuten.

15 september 2013 om 18:01

geef ik je gelijk in, alleen boilesen, had wel een zware blesure waar hij terug van moet komen, dus blind erin, ook met de ervaring die hij al heeft gemaakt in de CL

Ajax moet gewoon vrij uit spelen, lekker er van genieten stadion ambiance. En je weet maar nooit Ruben Kazan heeft er paar jaar geleden ook gewonnen, maar normaal gesproken barca natuurlijk. Of het een 4 of 5-0 denk ik zeker niet , want veel zeggen barca wint dik, ik den 2-0 2x messi

15 september 2013 om 14:15

Ja Rubin Kazan had toen een sterke verdediging en lekkere spelers voor de counter. Nou is de verdediging van Ajax wel aardig maar echte counteraanvallers hebben we niet.

15 september 2013 om 14:21

Daar heb je wel in. Wou R.kazan niet verglijken met ajax , wou er alleen mee zeggen je hebt altijd een kans

15 september 2013 om 14:16

Jah maar Rubin had een paar talenten uit Brazilie, Argentinie en een paar toppers. Ajax is geen Kazan he met alle respect. Met een Blind, Sightorsson, Bojan etc win je de oorlog niet.

Jaja Ajax it's showtime tegen Neymar, Messi en Alexis worden jullie weggetikt. En nulletje of 8? Nee serieus, hoop voor Ajax dat ze een goed resultaat zullen behalen, maar betwijfel het.

ze hebben ook niet veel meer opties, je mag blij zijn met een 5-0 nederlaag daar.

Off opic:
Ik ben een ajax fan, maar ben toch gene fan van het spel van de afgelopen 2 jaar, in mijn mening ook 2 jaar kampioen geworden puur omdat de tegenstanders het niet goed deden. Ik vind dat ze nu de seizoenskaarten naar beneden mogen doen met dit nieuwe beleid. je voert in dat je jeugdspelers wilt laten doorstromen, je zegt dat het 4 jaar duurt voordat je daar vruchten van plukt, haal wel 3 jaar oprij Championsleauge, 3*17 miljoen, plus je verkoopt 3 jaar lang je beste spelers, en koopt er niks voor terug. Sana? die kan er gewoon niks van, Hoessen? leuke speler maar ajax is een topclub? fischer? is 18 daar kan je van verwachten dat er een dip in komt. Mijn mening is dus dat het beleid van ajax bagger nu is en dat de seizoenkaarthouders gewoon een deel terug moeten krijgen en dat ajax zijn excuses maakt aan hun achterban
I

15 september 2013 om 15:21

Overmars heeft gisteren verteld in de winterstop het kampioenschap te kopen.... Is dat dan wat je wil??? Van mij hoeft hij dat niet te doen!

Gezien de blunders van Piqué verwacht ik dat Serero er nog wel eentje in schiet, maar zelfs een gelijkspel lijkt me teveel gevraagd.

Ik hoop van harte dat De Boer Denswil laat staan, want wat speelde hij gister goed zeg. Barcelona is natuurlijk wel van een heel ander niveau dan Zwolle, maar als Denswil net zo speelt als gister kan hij het Messi nog lastig maken. Hij zal hem niet in zn broekzak hebben, maar hij zal ook niet kansloos zijn.

15 september 2013 om 14:49

Messi in je broekzak hebben is nog wel iets anders, maar ik zou Denswil zo ie zo laten staan. Heeft laten zien het niveau makkelijk aan te kunnen. Tegen Groningen al een van de beteren, gisteren de beste man van het veld.

Dit Ajax moet gewoon de schade beperkt gaan houden in Spanje. Het is niet de vraag of je verliest, maar meer met hoeveel. Enige kans op een puntje is Celtic thuis. De rest van de wedstrijden zullen ze kansloos ten onder gaan.

15 september 2013 om 14:33

Alsof Celtic beter is dan Ajax.. Ajax hoort thuis van Celtic te winnen. Uit misschien een puntje of overwinning te behalen.

Jij doet net alsof Celtic een Europese subtopper is. Zij zaten in pot 4. Dat is niet voor niets zo. Het zegt genoeg dat zij erg blij zijn met Boerrigter.. Iemand die te kort kwam bij Ajax. Dus, moeten we daar bang van worden? Moet Ajax tevreden zijn als het uit beide ontmoetingen één puntje overhoud? Ik zou het beschamend vinden.

Ook zij verloren twee hele belangrijke spelers (hooper en Wanyama).

15 september 2013 om 14:44

@ De Toekomst

Dit Ajax gaat geen punt pakken in Glasgow. Daar hebben we op dit moment veel te weinig weerstand voor. Misschien dat het straks wat beter gaat als het wat meer ingespeeld is en De Jong de leiding kan nemen, maar op dit moment is Celtic uit niet een wedstrijd die Ajax naar de hand gaat zetten. Kijk eens wat Celtic voor een uitslagen neerzet in thuiswedstrijden in de Champions League. Waarom zou dit Ajax het beter kunnen dan die ploegen waartegen Celtic thuis punten pakt? Ik zie vooralsnog geen enkele reden.

15 september 2013 om 14:53

@ hen_nie

Dit Ajax gaat inderdaad geen punten pakken in Glasgow. Blind en de Jong zijn nog niet fit en komen er weer bij, spelers zullen vanzelf weer in vorm raken en automatismen met de nieuwe basisspelers zullen er weer ingeslepen worden. Het Ajax dat er dan staat kan zeker minimaal één punt pakken in Glasgow. Ajax heeft 5 weken de tijd om de machine weer aan de praat te krijgen. Ik heb er alle vertrouwen in. Er staat een jonge, gemotiveerde en getalenteerde ploeg die begeleid word door mensen die weten hoe zij hiermee een goed presterend collectief moeten smeden.

15 september 2013 om 17:08

@ De Toekomst

Allemaal leuk en aardig, maar dat doet niets af aan het feit dat Celtic in eigen huis ijzersterk is en Ajax mentaal gezien een behoorlijk matige ploeg heeft. Dat zien we namelijk wel als De Jong even niet meedoet. Ik zeg hier niet dat Ajax kansloos is tegen Celtic uit, maar met een punt daar weggaan is voor veel ploegen (en ook Ajax) helemaal geen slecht resultaat.

15 september 2013 om 18:43

@ hen_nie

Als Ajacied moet jij weten dat Ajax alleen een mentaal probleem heeft als het tegen minder aansprekende clubs speelt. Tegen de grote(re) clubs, in de Champions League en in een geweldig stadion zal iedereen 100% geven. Dan zal Ajax echt geen mentaliteitsprobleem hebben. Ze zullen daar ook niet van onder de indruk zijn, maar juist gemotiveerd zijn. Zo gaat het al jaren bij Ajax. Als Ajacied weet jij dat ook, dus ik vraag mij af waarom je hier de hele tijd aan het zeuren ben. Je komt over als verwende successupporter die eigenlijk nooit tevreden kan zijn met zijn club, omdat de lat altijd naast de lat van Barcelona ligt.. Zo goed is Ajax niet meer, maar het zijn ook geen prutsers. Ze kunnen wel degelijk goed voetballen en omgaan met omstandigheden als in ons in Glasgow te wachten staan zal geen probleem zijn. Juist in dergelijke duels wist Ajax de afgelopen jaren het maximale uit zichzelf te halen. Kijk naar Manchester City en Manchester United uit.. Geweldige ambiance en een goed presterend Ajax. Het geeft geen garanties voor succes in Glasgow, maar het geeft ons al helemaal geen enkele basis om op ons op voorhand al als kansloos of underdog neer te zetten. Als ik jouw reacties hier lees heb ik het gevoel dat jij de TV niet eens aanzet om het duel te bekijken, omdat je er toch al vanuit gaat dat Ajax verslagen gaat worden.. Nou, zo denk ik daar niet over.

15 september 2013 om 15:22

1puntje thuis tegen celtic? ik herinner me nog in de voorbereiding van vorig jaar dat Ajax speelde tegen Celtic, in de voorbereiding en we wonnen met 4-0! met niet alle basisspelers opgesteld
vermeer, toby, daley, dijks, Ricardo, vurnon, siem, thulani, viktor, jody en kolbeinn.
zoals jeleest zonder eriksen schone moisander bojan. en binnen 30 min 3-0 voor. ik word een beetje gek ervan dat supporters van andere clubs ajax alles misgunnen, persoonlijk hoop k altijd op nederlands succes. en ook in deze poule is het mogelijk. het wordlastig zonder eriksen en toby maar we hebben genoeg potentie, ik vond bijvoorbeeld serero lekker frivool spelen! en Celtic komop hun topspits is Samaras, een matige spits over gekomen van Heerenveen. ga lekker je eigen clubje in de gaten houden die verliest van zweedse en finse clubs.....

Ik ben erg benieuwd naar woensdag, Ajax gaat het heel erg moeilijk krijgen en ik houd mijn hart vast. Laten we hopen dat Ajax een goeie wedstrijd neer kan zetten en gewoon alles geeft. Verder is het ook goed voor de ervaring van de jonge spelers. We gaan het zien hoe Ajax zich presenteert in Camp Nou.

Gewoon eigen spel spelen en niet onder de indruk raken.. Neem een voorbeeld aan Zwolle tegen Ajax.. Ajax moet op balbezit proberen te spelen, als je het voor elkaar krijgt 60-70 % balbezit te krijgen, hou je en levengevaarlijke wereldspelers van de bal en kun je zelf gevaarlijk worden. Kansen afmaken die je krijgt en optijd een professionele overtreding maken.

Ik vind Denswil en van Rhijn prima in vorm gezien de vorige wedstrijd.. Cillessen op goal en Boilesen linksback houden. Ik zou met Schone, Serero en de Jong op het middenveld spelen en Duarte hangend op links (iets teruggetrokken).

Duarte kan van afstand gevaarlijk worden en daarnaast moet het veel over de zijkanten.. zorgen dat je bij een voorzet de Jong en Sigi bij de 1ste en 2de paal hebt staan.. daar vind ik barcelona erg zwak..

Met de Jong, Schone en Duarte heb je 3 spelers die sterk aan de bal zijn, wat het combinatie spel ten goede zal komen. Serero als beweegelijke jongen bij, daarnaast veel van positie wisselen (serero, Krkic, de Jong, Duarte en Schone).

4-0, Ik voel dar er een toto fortuin in de lucht hangt..

Ik hoop dat ik Blind nooit meer in een Ajax shirt zie voetballen. lekker linksachter bij Luton Town ofzo. Boilesen heeft zoveel potentie, die jongen mag van mij, mits fit, altijd spelen.

15 september 2013 om 14:38

Haha, Blind moet naar Luton Town. Jij hebt zeker één jaar geen voetbal meer gekeken? Blind is echt een stabiele, goede back geworden. Boilesen kan daar nog veel van leren. Bij Boilesen oogt het misschien allemaal leuker, maar beter is hij zeker niet.

15 september 2013 om 14:45

Hahahaahah grap van de eeuw! Blind stabiel? Die jongen geef je een schouderduw en hij ligt plat op de grond! Nee onsaller heeft gelijk van dat Boilesen altijd hoort te spelen mits fit op die linksbackpositie.

Cilissen
Van Rhijn
Denswil
Moisander
Boilesen
Poulsen
Fischer
Duarte
S.De Jong
Sightorsson
Bojan
15 september 2013 om 17:24

Ik heb de vorige voetbal jaargang van begin tot eind meegepikt en met grootste verbazing bij de huldiging gestaan toen Blind Ajacied van het jaar werd. in mijn ogen niet bepaald
verdient, hij viel alleen op omdat hij van verschrikkelijk matig, naar best ok was gegaan.

Ajax tegen Barca, dat gaat echt heel mooi worden om te zien, ik hoop echt dat Ajax gewoon kan laten zien dat ze weliswaar niet even goed zijn, maar dat er gewoon goed gevoetbald kan worden. Gewoon etaleren wat er in Amsterdam gaande is nu.

15 september 2013 om 17:42

@lion_thebest: Zegt iemand die Siem de Jong op rechtsbuiten zet, Niemand zal jou serieus nemen. Blind was vorig jaar gewoon erg goed, hij haalde een erg constant niveau en speelde bijna elke wedstrijd wel een 7 a 8. Ook maakte nauwelijks fouten omdat hij altijd goed stond opgesteld en hij weet wat zijn zwakke punten zijn.

Boilesen is net zoals een Jetro Willems, denkt veel aan aanvallen, maar staat verdedigend vaak verkeerd opgesteld. Daarnaast haalt Boilesen bij lange na niet het niveau wat hij voor z'n blessure haalde. Al met al is Blind op dit moment veel sterker en beter als Boilesen..

Ajax wacht een hele zware avond. Ik hoop niet dat Ajax zich ingraaft dan ben je bij voorbaat kansloos. Gewoon van je eigen kracht uitgaan en veel halen uit standaardsituaties en de omschakeling.

Mijn favo opstelling:

Vermeer, Van Rhijn, Moisander, Denswil, Boilesen, Poulsen, De Jong, Serero, Bojan, Sightorsson, Fischer

Misschien kan De Jong beter gespaard worden. In de wedstrijd tegen Barcelona zal een nederlaag toch ingecalculeerd zijn, dan kun je beter geen risico's nemen.

15 september 2013 om 14:40

@ Xavifcb

De Jong kan eventueel wel het verschil zijn tussen een acceptabele nederlaag en een wegvaging. Daarbij denk ik niet dat De Jong blij is als hij gespaard gaat worden. Iedereen wil tegen Barcelona spelen.

Quotes op Unibet zeggen genoeg over hoe we als Nederland zijn afgezakt in de wereld.
Barcelona - Ajax 1 / 1.12 - 1 / 18.00 is toch te erg voor woorden.

Succes Frank, of eigenlijk sterkte

Het zal stukken beter moeten wil je niet met een mokerslag weer terug naar huis moeten.

Het gemis van Eriksen en Alderweireld heeft een behoorlijke grote impact. Ook bij het ontbreken van de De Jong is Ajax nog een stuk minder. Het niveau lijkt ieder jaar een stapje terug te doen met het verkopen van je beste spelers en het (voor een deel) niet halen van capabele vervangers. Jongens als Schone zijn eigenlijk gehaald voor de breedte, maar moeten op dit moment de ploeg dragen. Dat is veelzeggend. Daarbij hebben een aantal spelers het gewenste niveau niet waaronder Sana en Hoesen. Serero is (nog) een te kinderlijke voetballer. Gelukkig zijn in de Eredivisie andere ploegen er ook niet sterker op geworden blijkt wel uit de eerste weken. In Europa zal er bij iedereen echter minimaal 2 tandjes bij moeten wil je niet voor schut gezet worden bij Barcelona.

15 september 2013 om 14:48

Wat is voor schut gezet worden door Barcelona? Alle clubs kunnen zoek gespeeld worden tegen Barcelona..

Verder verliezen we elk jaar bepalende spelers en daalt het niveau elk jaar. Toch weten we het jaar daarna weer bepalende spelers te verkopen die direct presteren bij grote clubs/in grote competities. Zo slecht is het dus niet, maar dat ontwikkelt zich in de loop van het seizoen.. Pas aan het eind van de rit zien we wie zich goed ontwikkelt heeft en dan vertrekken ze vaak alweer.

Het is al een vooruitgang dat spelers als Blind en de Jong die vorig jaar belangrijk waren bij Ajax gebleven zijn. Het is nu zaak dat spelers als van Rhijn, Fischer, Serero (of Duarte of nog een andere speler) en Denswil (of van der Hoorn/veltman) zich gaan ontwikkelen. Vermeer hoort daar eigenlijk ook bij, maar die lijkt juist nu hij als constante speler gezien zou moeten kunnen worden door de mand te vallen.. Naast de genoemde spelers zitten spelers als Bazoer, Andersen en Meleg er ook aan te komen. Daar zit ook nog altijd veel rek in.

Ik weet zeker dat als de transfermarkt voor Nederlandse clubs 3 jaar lang dichtgegooid word Ajax Europees kan overwinteren. Hetzelfde geldt voor Feyenoord en Psv. We leiden zoveel spelers op.. Probleem is dat ze niet lang blijven, maar aan het eind van het jaar kunnen we terugkijken en zijn er altijd weer veel spelers opgestaan en belangrijk geworden voor hun clubs.

15 september 2013 om 14:56

@ De Toekomst

Nou een afstraffing van een nulletje of 5/6 is niet ondenkbaar als Ajax het spel niet verbetert. Je kunt er met 3-1 of 4-1 verliezen en dan is het nog acceptabel. Bij Ajax zit momenteel te weinig, in elke linie, om in Europa iets klaar te spelen. Van Rhijn valt me overigens heel erg tegen. Die is geen schim meer van de speler die hij was toen hij Vd Wiel uit de basis speelde.

15 september 2013 om 15:06

@ hen_nie

Dit jaar is hij alweer verder. Aanvallend voegt hij meer toe en verdedigend komt hij al minder in de problemen. Van Rhijn had gisteren weer een goede dag. Vooral zijn aanvallende bijdrage deed weer denken aan van Rhijn in zijn eerste jaar. Als hij die lijn door weet te trekken komt het helemaal goed met hem.

15 september 2013 om 17:09

@ De Toekomst

Ik vind Van Rhijn nog steeds behoorlijk zwak spelen. Verdedigend blijft het kwetsbaar en juist aanvallend kan hij niet brengen wat hij in zijn eerste seizoen bij Ajax bracht. Ik snap ook niet hoe je erbij komt dat het nu beter gaat. Het zegt natuurlijk ook veel dat Van Rhijn niet de rechtsback van het Nederlands Elftal is op dit moment

15 september 2013 om 14:52

@hen_nie

Ajax mist Alderweireld als kiespijn. Denswil doet het uitstekend en is wat mij betreft een sterkere verdediger dan Alderweireld, die schromelijk overschat wordt.

Ajax hoeft helemaal geen stapje terug te doen. Het moet alleen weer even gaan lopen. Europees kun je niet de stap maken die je graag had willen maken, maar dat is inherent aan Ajax/nederlandse competitie/klein land etc.

Gewoon nederlaag bij Barca accepteren en tegen Psv vol gaan. Je hebt geen drol aan een goede wedstrijd met een klein verlies als je daardoor zondag weer in de problemen komt (De Jong met een terugslag bijvoorbeeld). Het is even niet anders, maar zeker niet in paniek raken.

15 september 2013 om 14:58

@ Klopper1900

Ik vind Denswil een speler die de top kan bereiken, maar op dit moment heeft hij niet de kwaliteiten van Alderweireld. Hij heeft niet zijn passing en is in balbezit nog veel te zeker, daardoor lag het tempo in de wedstrijden van Ajax ook te laag de laatste weken. Het middenveld inspelen duurt nu allemaal net een stap langer.

15 september 2013 om 15:04

@ hen_nie

Als er eentje altijd treuzelde dan was het Alderweireld wel.. Denswil doet het goed. Gister ook de statistieken gezien; 69 passes, 67 aangekomen. 7 duels, 6 gewonnen. Dat zijn statistieken die voor een jonge jongen erg goed zijn. Ook zijn spel maakte een goede, frisse indruk. Niks op aan te merken.

15 september 2013 om 15:15

@hen_nie

Alderweireld ook niet. Die heeft zijn pass nimmer laten zien dit seizoen...net als eerste deel van vorig seizoen. Jij mag vinden wat je wilt. Ik vind Denswil een verademing achterin. Verliest bijna geen duel, is sterk, rustig en levert bijna alle ballen in bij een ploeggenoot...en...zo nu en dan een mooi lange bal.

15 september 2013 om 15:15

@De Toekomst

Bedankt voor de cijfers

15 september 2013 om 16:03

@ Klopper1900

Geen dank. Het kan maar duidelijk zijn voor iedereen dat Denswil sowieso gister goed speelde. Om dergelijke cijfers kan niemand heen, zelfs mensen die de wedstrijd niet gezien hebben. Voor degene die de wedstrijd wel gezien hebben zijn dergelijke statistieken niet nodig.

15 september 2013 om 17:12

@ De Toekomst

69 passes waarvan 67 aangekomen. Ja, als je 80% van de ballen die je krijgt simpel breed tikt is dat geen prestatie. Juist dat is het probleem. Alderweireld had meer drive naar voren in zijn passing en wist daardoor eerder het middenveld aan het werk te zetten. Denswil moet hier nog aan werken.

@ Klopper1900

Jij mag ook vinden wat je wil, maar dat Denswil op dit moment in balbezit niet zo ver is als Alderweireld lijkt me zelfs duidelijk voor een leek.

15 september 2013 om 18:11

@hen_nie

Nogmaals Alderweireld heeft dat dit seizoen ook nog niet laten zien en vind hem verdedigend zelfs al minder sterk/rustig als Denswil. Mening.

15 september 2013 om 18:55

@ Klopper1900

We kunnen hier beter mee stoppen denk. Als ik de reacties van hen_nie hier lees zet hij niet eens zijn TV meer aan voor Ajax, laat staan dat hij een kaartje koopt, 'zo slecht' vind hij Ajax.. Vertrokken spelers ophemelen, de spelers die overblijven afkraken.. Voor sommige mensen is het niet te begrijpen dat Ajax haar betere spelers verkoopt en deze moet vervangen door mindere spelers, omdat gelijkwaardige spelers ontzettend duur zijn.

Denswil deed het vandaag uitstekend. Als je dat niet wil erkennen dan snap je er weinig van of heb je een onrealistisch beeld van wat goed is.

15 september 2013 om 19:02

@De Toekomst

Je zou best eens gelik kunnen hebben. Succes/sterkte woensdag

15 september 2013 om 14:53

ik vind het echt onzin hoor, het gemis van alderweireld???
denswil is een kanjer en vult de centrale plek meer dan prima in.
gister tegen een beter zwolle zijn stats gezien: 69 passes, 67 completed, 7 duels 6 gewonnen.
(tuurlek ben ik groot fan van toby maar tis geen vertonghen die je mist)

eriksen op het middenveld: ja dat is _grote_ impact.
maar dan moet je ook zien dat siem er niet was afgelopen maand, en siem is gewoon een onmisbare schakel voor ajax.
en vermeer heeft opeens een dip wat hij ook niet had.

nee ik vind het verstoppen achter het vertrek van die 2 deels terecht, maar niet elke keer dit gaan opsommen.
denswil is een kanjer, siem is terug en wat mij betreft mag cilessen een paar wedstrijden zn kans pakken.

ondertussen kan serero misschien wat stabieler worden (wat is hij technisch sterk!!) en staat blind gewoon weer LB, en heb je gewoon weer een sterk team.

groet,

15 september 2013 om 15:00

@ R31n13r

Ik vind Denswil ook een potentiele topper, maar op dit moment wel minder dan Alderweireld en dan met name in balbezit. Denswil toont te weinig lef aan de bal en het duurt allemaal net iets te lang voor het middenveld bereikt is. Daardoor ligt het tempo van Ajax in de laatste weken ook te laag. Geen verwijt aan Denswil, want dat heeft gewoon tijd nodig. Ajax mist het echter wel op dit moment. Blind is overigens een klasse minder dan een topfitte Boilesen dus dat is een kwestie van tijd voordat Boilesen de vaste linksback is.

15 september 2013 om 15:06

eens over denswil, maar hij past in het beleid om een jonge potentiele gast op te leiden tot (sub)topper. Denswil kan dat en dus is het in weze een goede vervanging van toby.
echt _groot_ gemis van toby is er dus niet echt, het is geen mega gat ofzo.

eriksen is wel _groot_ gemis, er is niemand die hem echt nabij is qua skill.
serero kan er misschien in groeien, of andersen op termijn.

blind vind ik op dit moment echt nog veel beter dan boilesen, ook gister maakte boilesen echt weer veel teveel fouten. hij moet gewoon rustig gebracht worden, dit seizoen is blind gewoon de echte #1 op LB.

Zou voor zo veel mogelijk ervaring gaan en Schone verdedigend laten spelen. Hopen dat Bojan kan excelleren tegen zijn oude club.

Vermeer
Van Rhijn
Moisander
Denswil
Blind
Schone
Poulsen
De Jong
Bojan
Sightorsson
Fischer

Ik snap helemaal niks meer van De Boer. Waarom neemt ie niet gewoon Andersen en Bazoer mee? Laat beide jongens invallen. Die gaan zeker tegen Barca ook niet veel uit kunnen halen, maar is wel een geweldige ervaring voor deze jongens, die de volgende keer wat minder onder de indruk hoeven te zijn als ze er wel moeten staan. Nee, De Boer neemt liever Sana mee en de totaal uit vorm zijnde Schone.

Zou het trouwens belachelijk vinden en mooi tegelijk als hij Blind de voorkeur geeft. Dan kunnen we door zijn naam ook een streep zetten.

16 september 2013 om 13:35

Hier ben ik het zeker mee eens. Laat die jongens maar zien hoe het is om in zo'n stadion te spelen. Misschien zelfs even mee laten doen tijdens de wedstrijd. Ik heb sowieso veel liever Andersen dan Sana. Bazoer mag, wat mij betreft, ook vaker spelen. Gooi ze maar voor de leeuwen.

Hopelijk spelen die talenten dit jaar echt meer. Tegen clubs als Go Ahead, Cambuur, NAC en ga zo maar door moeten die talenten spelen. Voor hun ontwikkeling is het nodig en ik zie niemand die ze echt in de weg staat... Ze hebben niet iemand als de Jong voor zich die gegarandeerd een basisplaats hoort te hebben, dus laat ze er maar aan ruiken en geef ze kansen.

We hebben de luxe dat we onze grootste talenten niet meer gedwongen op jonge leeftijd voor de leeuwen hoeven te gooien, zoals we Eriksen al heel snel als dragende speler nodig hadden. Nu kunnen we talenten in een rustigere omgeving, onder meer normale omstandigheden, aan het spelen in het eerste laten wennen. Echter mag dat, wat mij betreft, wel vaker gebeuren. Spelers als Andersen en Bazoer zijn er al wel klaar voor. Denswil pikt het ook makkelijk op en zelf zit ik echt te wachten op Meleg (en ik kijk nog vele malen meer uit naar Cerny, die jongen heeft mijn voetbalhart gestolen tijdens de future cup en ik ben ontzettend benieuwd wat er van hem terecht gaat komen).

16 september 2013 om 13:51

Cerny zou makkelijk een wereldtopper kunnen worden, wat een voetbal is dat mannetje. Ongelofelijk en dat in een compleet onbekend team in een vreemd land, met een vreemde taal. Echt indrukwekkend.

Het is natuurlijk lastig, want De Boer geeft spelers wel heel veel vertrouwen, wat zich tot nu toe elke keer heeft uitbetaald. Echter vind ik hem echt te zwak optreden nu. Kijk bijvoorbeeld naar Van Rhijn. Die speelde zaterdag voor het eerst weer eens naar behoren, maar wat doet Ricardo toch weer, ondanks zijn les tegen AZ, precies aan iemands shirtje trekken in de 16 meter. Daar had gewoon een penalty voor gegeven kunnen/moeten worden. Dat is zooooo ongelofelijk dom. Maar De Boer vindt dat blijkbaar allemaal wel prima. En dan begin ik nog niet eens over Schone en Vermeer. Ik zie het somber in als De Boer deze lijn vast blijft houden.

Hier hoop ik op; al ben je hiermee natuurlijk nog steeds kansloos...

Vermeer
Van Rhijn
Moisander
Denswil
Blind
Schone
Poulsen
De Jong
Bojan
Sightorson
Fischer
15 september 2013 om 15:13

Serero zal op het middenveld spelen en De Jong zal niet in de basis beginnen, De aanval en verdediging ben ik het wel mee eens, al zou je eventueel Hoesen ipv Sigi neer kunnen zetten.

15 september 2013 om 15:34

Sigi, zal min of meer gespaard zijn, zoals frank ook al heeft aangegeven voor barca en dat men in 1 week 3 wedstrijden moeten spelen en laten we dan ook voorzichtiger met hem zijn, wel ben ik benieuwd of hoesen er in komt. Die speelt goed.

Laten we ajax nu eens goed gaan steunen en niet zeiken over wie weg is en wat voor beleid, wees blij dat men wilt gaan proberen om met minder toch goed te doen, we zeiken allemaal waarom de spelers zoveel moeten kosten en dat de salarissen zo hoog moeten zijn, en nu maken jullie gehakt met het beleid, omdat we zogenaamd geen goede spelers meer hebben, vertrouw er eens op dat het goed gaat komen. Hebben ze al vaker gedaan de laatste tijd. Wie weet stunten ze wel en dan zijn we bv babel weer vergeten

Ik denk een 3-0 overwinning voor Barca. En als barca haar dag heeft schat ik 6-0

16 september 2013 om 13:52

Voor 3-0 teken ik, direct. Alles onder de 5-0 is op dit moment prima. Vreemd dat wij als Ajacieden daar 'blij' mee zijn.

Het is altijd makkelijker om niet het spel te hoeven maken en via uitbraken gevaarlijk te worden. Maar, ik denk dat als Ajax teveel wil meevoetballen ze in het mes lopen en afgeslacht worden. Dan is het leuk om je eigen filosofie en spelopvatting er op na te houden, maar qua resultaat zul je er waarschijnlijk niet veel mee bereiken. Als ze voor resultaat willen gaan, moeten ze maar net zoals Celtic gaan voetballen tegen Barcelona. Maar, weet 99% zeker dat ze dit niet gaan doen.

Gewoon je eigen spelletje spelen, dan kan je hier best nog wel een punt halen. Barca is ook nog zoekende naar haar vorm.

Het is te hopen dat Barcelona met een B-elftal aan de start verschijnt. Tegen Barca B is 3-0 of minder een goed resultaat, als Messi, Xavi en Iniesta meedoen mag je boij zijn met 6-0 of minder.

De boer zei na afloop tegen pec zwolle, nu hebben wij eens geluk, das de laatste 3 seizoenen wel anders geweest....., hahahaha
Zeg dan niks, wat denk je van bv 3 kampioenschappen!!!!!!!!

Ben voor nederlandse ploegen europees gezien en ga ook zeker kijken hoe ajax als oefen tegenstander wordt gebruikt, ik verwacht een overwinning voor barça dat wint met minimaal 5 - 0

Na de opmerking van de boer verdiend ajax ook een echte afstraffing

Hopen dat het niet meer dan 5-0 gaat worden. Ik ben bang dat het meer zal worden.

Ik denk dat Barcelona een hele goeie dag gaat krijgen. Ajax is de zwakste tegenstander uit de poule. Ik denk een 10-0 overwinning. 5 doelpunten van Messi,en 1 voor Xavi en 4 voor Neymar.

16 september 2013 om 13:53

Onzin. De zwakste broeder is nog altij Celtic en dat gaan we ook zien in deze poule. 10-0 slaat nergens op en is 'solely' gebaseerd op je antipathie tegen Ajax.

dit is in principe een extra training voor barca

Ajax verliest of dik met een nulletje of
vijf of speelt gelijk.

Hoezo is de klus loodzwaar? De klus is kansloos in de val bij Barca lopen, dus zo zwaar lijkt me dat nou ook weer niet.

Als Ajax hun 'eigen spel' speelt zoals De Boer en Cruijff willen, dan verliezen ze op zeker. Ik dacht altijd dat topsport ergens anders om ging dan je 'eigen spel' te spelen.

15 september 2013 om 19:01

Ja, ze zullen zeker niet net als Celtic zeer defensief gaan spelen. Het is allemaal leuk en aardig met je eigen filosofie en spelopvatting te spelen, maar resultaat zul je er niet mee bereiken. Met 3,4-0 doet Ajax het prima, ervan uitgaande dat ze teveel willen meevoetballen en daardoor in het mes lopen. De kwaliteit van de spelersgroep is bijna slechter dan ooit. Maar, het scheelt dat het niveau van de eredivisie ook achteruit holt. Daardoor zal Ajax in de eredivisie dit jaar ook wel weer bovenin meedraaien. Het verschil met de top van Europa wordt jaar na jaar groter. De spelers die de middelmaat overstijgen zijn bijna met de vingers op 1 hand te tellen in de Eredivisie dit jaar. Ikzelf ben dit jaar gestopt met het kijken naar live wedstrijden in de Eredivisie. De PL is zoveel leuker en beter om naar te kijken.

16 september 2013 om 14:13

Ik zie dat mes niet zo. Barca is niet echt een ploeg die in de omschakeling meedogenloos toeslaan, zoals Real wel is. Het is eerder de ploeg die zelf het spel moeten/willen maken. Dus ik snap niet wat je bedoeld in het mes lopen tegen Barca? Ik denk juist dat Barca gewoon simpelweg te goed is voor Ajax.

16 september 2013 om 15:49

Misschien is in het mes lopen inderdaad niet goed verwoord. Feit blijft dat als Messi, Neymar en de rest ruimte krijgen ze bijna niet te stoppen zijn. Als een team met een handbalverdediging speelt zoals bijvoorbeeld Chelsea en Celtic, dan is zelfs Messi af en toe ook onzichtbaar en kan hij het verschil niet maken.

Ajax gaat gewoon hele wedstrijd achter uitlopen en zeker met die langsaam verdediging dusja

Woensdagavond wordt het Nederlandse clubvoetbal begraven.

Ik schat ajax veel beter in dan een sevillia die bij barca bijna een 2-2 hebben gespeeld,
Ajax maakt een goeie kans als sevilla dat ook heeft

15 september 2013 om 20:15

Hilarisch.

15 september 2013 om 20:44

Waarom, nuanceer jouw visie is ?

15 september 2013 om 21:03

Waarom nuanceren? Sevilla is beter dan Ajax,

Gewoon bij voorbaat al kansloos, en ja ik ben Ajax supporter maar wel eentje die reeel is. Ajax is geen schim meer van de afgelopen seizoenen. Twee man weg, de rest eng uit vorm, de gehypte jeugd blijkt toch niet zo goed als iedereen zegt en denkt, een keeper die staat te rillen van angst als ie een tegen een moet gaan of een hoge bal krijgt. Op alle fronten gaat Ajax worden afgetroefd en dat mag, geen schande.

16 september 2013 om 14:17

Onzin. De 'gehypte' jeugd...lees Serero, Denswil zijn nu al twee wedstrijden gewoon de besten op het veld. Het zijn juist Moisander, Schone, Poulsen etc die het flink laten afweten. Daarnaast krijgt de rest van de 'gehypte' jeugd totaal geen kans, lees Andersen, Meleg, Bazoer etc. Ik begrijp helemaal niks van de vaak logische De Boer.

Ajax is tegen Barca uiteraard kansloos. Ik denk 4-0.

De hamvraag voor woensdag zal zijn: neemt Barcelona na de 3-0 gas terug uit respect voor Cruijff?

Poulsen zou inderaad de beste optie zijn. Al is hij wel traag. Maar Ajax moet zo offensief mogelijk spelen. Ook al is het tegen hun natuur in.
Anders wordt je helemaal afgeslacht daar.
Kun je beter de eer aan je zelf houden met een 2-0 nederlaag inplaats van 6-0.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren