Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Galatasaray troeft Europese top af en betaalt twaalf miljoen euro

Laatste update:

Armindo Tué Na Bangna, beter bekend als Bruma, vervolgt zijn nog prille loopbaan in Turkije. Galatasaray heeft met Sporting Portugal overeenstemming bereikt over de komst van de pas achttienjarige aanvaller. De Portugese tiener heeft inmiddels voet op Turkse bodem gezet en zodoende is Galatasaray de Europese top te slim afgeweest.

/

Bruma staat bekend als een groot talent en maakte deze zomer veel indruk op het WK voor spelers onder de 20 jaar. De zaakwaarnemer van de dribbelaar claimde enkele weken geleden nog dat ook PSV geïnformeerd had naar zijn cliënt. Al snel werd duidelijk dat Bruma Sporting zou verruilen voor een financieel machtige club in het buitenland, daar zijn naam steeds vaker met (sub)topclubs in verband werd gebracht.

Galatasaray betaalt Sporting naar verluidt een vast bedrag van tien miljoen euro, dat door variabele clausules kan oplopen tot twaalf miljoen euro. In Lissabon verdiende Bruma niet meer dan 25.000 euro per annum, maar in Istanbul ziet de aanvaller zijn inkomsten flink stijgen. In het vijfjarige contract zijn jaarsalarissen van respectievelijk 1,3, 1,4, 1,5, 1,6 en 1,7 miljoen euro opgenomen. Daarnaast krijgt hij 10.000 euro per duel uitgekeerd.

Bruma heeft er goed aan gedaan om naar Galatasaray te gaan

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Psv zat toch ook even achter hem aan wie wouden hem trouwens nog meer behalve Galatasaray???

3 september 2013 om 07:52

Volgens mij hadden chelsea en united ook interesse in hem, maar weet het niet zeker. Verder een goeie aankoop en kan vooral als hij het goed doet voor veel doorverkocht worden

3 september 2013 om 08:10

Mooi transfer! Jong en een groot talent. Galatasaray moet er goed gebruik van maken. en meteen een clausule van 40 miljoen in zijn contract zetten. (dit is een topper in wording!)

3 september 2013 om 12:33

misschien juist niet want de russische ploegen enal betalen zo'n som maar al te snel, zoals totenham een prijs vragen die heel erg hoog is en daaraan blijven?

3 september 2013 om 13:03

Waar is Galatasaray mee bezig? Met de 6+0+4 regel moet je juist Turkse talenten halen. Bruma heeft 1 jeugdtoernooi goed gespeeld en amper 1 seizoen vol gespeeld bij Sporting. Dit wordt drama Amrabat 2..

Gelukkig heeft mijn club goed ingespeeld op deze regel en Turkse talenten gehaald.

3 september 2013 om 16:45

dit transfer wordt zo weer zo een succes. figo ronaldo rui costa etc etc waren ook grote beloftes bij sporting

3 september 2013 om 17:27

Chelsea denk ik niet, want daar werd hij verkocht..

3 september 2013 om 22:54

Bemoei jij niet over Galatasaray ... Alleen maar negatieve praatjes , een talentvolle speler is altijd waard , ik weet niet wat voor voetbal inzicht hebt... Dat Galatasaray geen talent volle spelers haalt dat is dus niet waar ... Galatasaray blijft een topclub!!

3 september 2013 om 07:56

Wat ik heb gehoord wel, maar je weet als er dergelijke bedragen worden geboden dat PSV volstrekt kansloos is.

3 september 2013 om 08:35

Dan moet je niet zo krenterig doen. En voor de verandering ook n keer CL halen en spelen. PSV zijn eigen schuld.

3 september 2013 om 09:28

@donerking

Krenterig doen? PSV heeft afgelopen seizoenen meer geld uitgegeven dan Ajax, Twente, Vitesse en de rest van Nederland.
Als er iemand niet krenterig is, zijn zij het wel.. Ze hebben natuurlijk ook genoeg ontvangen dit seizoen voor spelers als Lens, Mertens en Strootman maar willen het over een nieuwe boeg gooien. Dit is een goed beleid ipv kopen kopen kopen.

// CL halen en spelen \\

Goh, het lijkt me dat ze dat wel van plan waren maar moesten tegen Milan in de voorronde. (weet niet of je het gezien hebt dus vertel het maar even)

Gala doet er goed om aan om hem vast te leggen, miljoenensalaris maar zal zichzelf wel moet bewijzen daarvoor.

Salaris is vergeleken met de andere buitenlandse spelers bij de topclubs in Turkije relatief weining. De transfersom is daarin tegen wel fors. Maar hij is nog jong, hopelijk gaat hij zichzelf goed ontwikkelen, dan is het namelijk de investering waard. Is Riera al weg trouwens?

3 september 2013 om 09:04

Hij verdiende wel maar voor een heel seizoen 25.000$ -,-

3 september 2013 om 09:56

Als het goed is gaat riera na katar zal een van deze uren bekend worden gemaakt.

3 september 2013 om 12:07

Riera is naar Vilareal? Hoe kom je bij Qatar? ?&€@^]$]]$ buitenlanderslimiet ;

3 september 2013 om 16:54

ligt er aan met wat je het vergelijkt.
Geen 1 speler in Turkije dat 18 is verdiend over de 1 miljoen. op jaarbasis. Correct me if i'm wrong.

Gala moet beetje oppassen met de limiet van buitenlandse spelers!
Maar mooie aankoop jong en kan aardig voetballen

3 september 2013 om 09:01

Nee, natuurlijk is galatasaray geen europese top. Een makkelijke poule doorkomen en een tweeluik tegen schalke winnen maakt je geen topclub.

Deze jongen is gezwicht voor het geld luikt me, als je 8000% salarisverhoging krijgt kan ik dat erg goed begrijpen. Wel jammer dat er zo'n groot talent verloren gaat aan de turkse competitie..

3 september 2013 om 09:05

Jammer genoeg hebben we je wel verloren van hoofd

3 september 2013 om 11:21

Hoezo verloren gaat? Je loopt wel erg op de zaken vooruit vind je niet?

3 september 2013 om 13:34

stinnah prate kune we allemaal waar zijn de nederlandse club noem is eentje op die beter is dan galatasaray

3 september 2013 om 15:48

Bjkkartal, je weet net zo goed als ik dat jonge spelers in Turkije weinig kansen krijgen. Dat zie ik al bij Fener, waar Alper Potuk en Ucan Salih amper kansen krijgen terwijl dat juist de creatieve middenvelders zijn die ze zo missen.

3 september 2013 om 16:22

@ Stravven

Daar zit wel wat in maar bij Besiktas is het beleid volledig omgeslagen en krijgen veel jonge spelers de kans..

Waarom zou zit bij Gs en Fener ook niet kunnen.. Het is een keuze die je maakt..

3 september 2013 om 16:57

Ken je feiten knul. Alper krijgt degelijk zijn kansen en van Salih is het bekend waarom hij niet speelt. Die beste jongen heeft de hele voorbereiding van FB moeten missen omdat hij zo nodig mee moest doen met WK U-20 vervolgens U-19 en daarna weer U-21.

3 september 2013 om 16:59

Omdat FB nog steeds niet op het punt stond of staat failliet te gaan. Zou fijner zijn geweest als je ook had verteld waarom BJK ineens met jonkies speelt.

3 september 2013 om 18:56

Fatih Terim staat wel bekend dat hij jongere spelers vaak laat blinken, alleen de tijd zal het ons leren..
Veel mensen zeiden ook dat Sneijder verloren ging terwijl hij wel erg goed presteert...

3 september 2013 om 19:50

Bij besiktas komt het omdat ze geen geld meer hebben weet je nog?? Demiroren heeft hun genaaid !!! Die nu voorzitter is van Turkse voetbalbond als beloning!!! Besiktas heeft geen geld en zit in de schulden dus moeten ze jonge turkse spelers een kans geven eindelijkkkk maar zodra ze wat geld hebben gaan ze weer pompen in het team met qurasmas enzovoort heel jammer maar zo is het Turkse voetbal op dit moment

3 september 2013 om 21:41

Gewoon hypocriet gedoe dit.

"bij Besiktas is het beleid volledig omgeslagen en krijgen veel jonge spelers de kans..""

Vertel dan ook even dat BJK aan de rand van de afgrond zat en nog steeds gewoon 10 buitenlanders onder contract heeft alsjeblieft? Dat deze jongelingen nooit zouden hebben gespeeld als Besiktas geld had?

4 september 2013 om 02:12

Dat denk ik niet.. Dit is echt lange termijnbeleid.. En de jonge spelers zijn ook gewoon echt goed..

4 september 2013 om 02:17

Je spreekt jezelf weer tegen appelgreen..

Zit het je dwars of zo?

Je zegt dat we 10 buitenlanders hebben(het zijn er 9 maar goed) en toch spelen de jonge spelers.. Dan krijgen ze toch de kans of niet..

Voor de miljoenste keer: vorig jaar hadden we geen geld, dit jaar wel anders kun je geen 9 spelers halen.. Maar ze hebben gekozen voor spelers voor de lange termijn, goede jonge turkse talenten.. Nu zijn ze weer bezig met Kerim Frei.. Dit is bewust en ik vind het heel goed

Volgens mij ben je gefrustreerd om iets..

3 september 2013 om 12:44

Kom op, je weet zelf ook wel dat we nog geen europese top zijn.
Galatasaray is gewoon een subtopper maar die onderweg is naar de europese top.

Heeft Galatasaray op dit moment dan niet te veel buitenlanders in de selectie? Wel een goede transfer van GS

3 september 2013 om 08:49

Riera zou vertrekken, maar daar is dus niets van terecht gekomen. In Oost-Europa is de transfermarkt nog open, dus wie weet..

3 september 2013 om 08:58

hij is transfervrij vertrokken.

3 september 2013 om 16:46

Ik las dat hij naar Qatar was vertokken, inderdaad.
Of het waar is weet ik niet.

3 september 2013 om 20:46

riera s wel opgenomen in de CL lijst.. weet niet zeker of iie weg is

3 september 2013 om 21:38

Whut, meen je dat? Hoe weet je dat? Zou oerdom zijn om hem in de CL-lijst op te nemen terwijl hij weg is of weg gaat 0.o

4 september 2013 om 15:36

Het waren dus maar geruchten. Ik las dat hij naar Qatar was gegaan, en eerder ook iets over Villareal. Maar hij zit gewoon in de CL selectie, dus het was waarschijnlijk onzin.

Mooie titel VZ. Voor degenen die denken dat Bruma alleen voor het salaris daarheen is gegaan, hij verdient dus geen 2,5 mln euro!!! Het valt allemaal best mee!! Galatasaray heeft de Europese top afgetroefd hiermee, heel goed gedaan Cimbombom. Ook psv had interesse, wat ook een logische stap kon zijn voor hem. Ik ben uiterst verbaast met deze transfer. Dit maken we in Turkije bijna nooit mee. Nu maar hopen dat hij zich goed gaat ontwikkelen. Laten we gewoon positief blijven mensen en niet haten. Wens hem succes toe!!

3 september 2013 om 08:38

Idd n keer wat anders dan die dertigers.. hahaha... een jonge hond.

3 september 2013 om 08:43

Precies een keer wat anders, omdat het gewoon kan. Waarschijnlijk zal men nu de vraag stellen of Bruma wel goed snik is, dat ze twijfel zullen hebben over zijn talent en kwaliteiten omdat hij naar Galatasaray gaat weet je. Dat hoeft niet zo te zijn. Wij zijn ook een topclub dus mensen moeten dat onder ogen zien. Het wordt tijd adam

Kan iemand een beschrijving van hem geven?

3 september 2013 om 08:59

Winger, grootste talent uit Portugal sinds Ronaldo en zijn opvolger, trust me daar gaat Galatasaray nog veel plezier van hebben, helaas wordt hij omringd door zaakwaarnemers en advocaten die hem slecht adviseren... Een jongen moet op die leeftijd nog niet naar het buitenland vertrekken.

IK hoop voor Portugal dat hij zich door blijft ontwikkelen.

3 september 2013 om 12:10

Misschien dat Drogba zich ontpopt als mentor. Op die leeftijd ben je erg beïnvloedbaar. Drogba is toch een speler waar vooral jongelingen erg naar op kijken. Misschien dat ie luistert naar big bro DJ en zijn managementteam de laan uit stuurt.

Het is een talent, laten we daar duidelijk over zijn. Echter, hij moet zich nog wel bewijzen bij ons. Hij kan op de flanken prima uit de voeten en wellicht Amrabat naar de bank verwijzen. Teveel buitenlanders maakt voor dit seizoen nog niet echt uit, als je maar kan blijven rouleren zonder er echt zwakker van te worden. Over z'n jaarsalaris heb ik maar geen mening, want dat slaat tegenwoordig natuurlijk nergens meer op.

Als GS de Europese top inderdaad heeft afgetroeft met deze transfer, verdiend dat natuurlijk wel wat lof!

3 september 2013 om 08:26

Amrabat speelt al niet... hij bevind zich vaak op de bank/tribune.

Door de buitenlandse spelers limiet kan Galatasaray waarschijnlijk het heel seizoen (in de competitie) niet met de sterkste elftal spelen.

3 september 2013 om 20:49

CL zal wel zoiets worden... 4-5-1 met spits ( vnl uit tegen real en juventus)

zeker tegen juventus en Real... kopenhagen zouden ze nog een 4-1-2-1-2 systeem kunnen hanteren...

Muslera
Eboue
Semih
Chedjou
Riera/hakan
Bruma
Melo
Selcuk
Amrabat
Sneijder
Drogba/burak

Dit zijn pas transfers !

Een gerichte aankoop en tegelijkertijd een investering voor de toekomst. Bruma staat bekend als een absolute toptalent. Ondanks dat hij een buitenspeler is, scoorde hij 6 uit 6 op het wk u19.

United betaalde ooit 25 voor Nani en 19 voor Ronaldo. Wij hebben de beste Portugese talent van dit moment voor 12m binnen. Ik hoop dat hij ontwikkelingen gaat maken.

Ik ben echt tevreden met dit beleid van Gs.

3 september 2013 om 09:49

Volgens mij was het ek19 of je bedoelt wk20?

3 september 2013 om 10:08

De komst van deze jongen lijkt op die van Ribery. Niet veel Gs-fanaten kennen Bruma. Dat komt door het feit dat hij nog niet zo vaak A-wedstrijden heeft gespeeld. Deze jongen kan hetzelfde effect als Ribery veroorzaken.

Eindelijk eens een buitenlandse tiener die potentieel erg hoog wordt ingeschat. Dat was echt lang geleden.

Nu gaan er wel koppen eraf, maar heb er géén moeite mee. Als ik soms de laksheid zie, dan kunnen we best maar de concurrentiestrijd hoog houden.

Gefeliciteerd bro en alle andere Gs-fans!!!

Off: dat was wk u20 bro

3 september 2013 om 10:24

Ik lees dat Riera zeer waarschijnlijk vertrekt, maar we kunnen voor de CL geen vervanger meer halen. Ik weet nog hoe Valencia(speler) Balta sloopte in Old Trafford. Ik zou Riera wellicht behouden tot de winterstop.

Ik bedoel die wk in Turkije, als jij zegt u20 en geen u19 dan geloof ik jou meteen hehe.

3 september 2013 om 10:59

Over Riera is er iets niet duidelijk. Hij zou naar Villareal gaan, maar heb net gelezen dat hij transfervrij vertrekt/zal vertrekken. Dat beperkt onze alternatieven, maar maakt ook ruimte vrij in de salarispost.

Hakan Balta is inderdaad niet goed genoeg voor de CL, daar gaan we nog 'leuke tijden' aan beleven. Wat Bunyo gisteren zei, lijkt mij het meest logische. In de CL moet Amrabat op links spelen. Hij heeft een monsterlijke conditie, zo kunnen we constant met twee man verdedigen, zodat er standaard één speler voor rugdekking staat. Je kan Bruma gerust op rechts zetten, hij is zo goed als tweebenig. Dat lijkt mij de meest praktische oplossing. Vooral met een Amrabat die erg gedreven zal zijn om zichzelf te bewijzen.

Wat vind jij bro?

Off: Haha, was een beetje pietluttig, toegegeven. Benamingen zijn niet belangrijk, bedoelingen wel!

3 september 2013 om 11:53

Hoe zit het overigens met Serdar aziz? We gaan veel beleven van deze jongen, wat een talent die Bruma..

3 september 2013 om 20:54

dacht ik ook aan eigenljk.

amrabat voert zijn verdedigende en aanvallende taken heel goed uit.

heeft een monsterlijk conditie zoals je aangeeft. amrabat moet sowieso op links.

is dany eigenlijk een linkervoet of eenrechter?

hij is sterk, snel ( sneller dan riera en hakan balta) vaak moest hij riera op de linkerkant te hulp schieten en deed hij het niet verkeerd. msszou hij een optie kunnen zijn voor de lb positie ( natuurlijk verwaxht ik geen voorzetten van hem maar kan hij ervoor zorgen dat amrabat minder moet komen verdedigen) omdat hij zijnn mannetje wel weet te staan daar een soort veredelde 3 mans verdediging als het ware met eboue als RB ( maar hij is toch vnl aanvallend) en dany op de LB positie

4 september 2013 om 02:08

we hebben toch caglar als linksback?

3 september 2013 om 10:52

Sorry gangstarr, maar tevreden met dit beleid? Fener doet het niet goed maar Gs kan er ook niks van. Elmander zal gratis weg gaan, Riera zal gratis weg gaan. Sercan voor 5 mil gekocht en nog niks laten zien, en hij zal ook gratis weg gaan en wordt nu al 2 seizoenen verhuurd. Amrabat voor 8 mil (!) kopen en nu waarschijnlijk weer naar de tribune verwijzen. Welk beleid?
12 miljoen voor een jongen die zich alleen op een WK U-20 heeft bewezen is ook overdreven, en dat salaris voor een 19-jarige jongen is ook bizar. Het lijkt voor de positief ingestelde dat Gs financieel gezond is, maar jullie hebben nog tientallen miljoenen schuld. Om dan zo een 'risicotransfer' uit te voeren slaat nergens op.

Gefeliciteerd hoor, leuk talent enzo, maar doe niet zo naïef aub.

3 september 2013 om 11:19

Je snapt er werkelijk niets van.

Het beleid dat jij hekelt heeft niet met Galatasaray te maken, maar met de bond. Deze corrupte bobo's moeten acties ondernemen om hun corrupte broeders in leven te houden.

Verder is Bruma een aangename versterking voor de Turkse competitie, mits hij zijn talenten waarmaakt is hij een fantastische investering, Galatasaray is zo te zien bezig met een meerjarig beleid en niet een beleid voeren om de dag te redden. Om zo een beleid te kunnen voeren heb je juist dit soort jonge talenten nodig.

3 september 2013 om 11:27

En van welk Vz lid ben jij een dubbel of triple account?

On: je kunt wel blijven zeuren over buitenlanderregel maar blijkbaar willen jullie 11 buitenlanders opstellen..

Besiktas was het ook niet eens met deze regel maar heeft er zijn beleid op aangepast en werkt met veel talentvolle (jonge) Turkse spelers.. Gs en Fener daarentegen blijven maar buitenlanders halen terwijl je er nu al te veel hebt; Sorry hoor dan ligt het niet maar aan de regel maar aan je eigen koppigheid en wanbeleid.. Leid een keer zelf een paar talenten op zou ik zeggen..

3 september 2013 om 11:41

Besiktas heeft zijn beleid niet aangepast, Besiktas heeft het geld en de middelen niet om goede spelers te kopen.

Galatasaray noch club x of y willen 11 buitenlanders opstellen, maar het astronomische zieke bedrag die de Turken eisen maken de buitenlanders die beter zijn goedkoper.
Als ze de buitenlanders regel vrij geven dan gaan de Turkse spelers die amper een miljoen waard zijn geen 6 eisen.

Je moet alles wel in de juiste context zien, mits je dat kan.

3 september 2013 om 12:14

hard, maar niemand dwingt je ook om Turkse spelers te gaan kopen. GS heeft het in het verleden heel goed gedaan met spelers uit de eigen jeugd, waarom zou dat niet weer kunnen?

Goede spelers hoeven niet veel te kosten. Fernandes werd gehaald voor 2 miljoen euro, Oguzhan voor 5 ton. Serdar Kurtulus kostte bijvoorbeeld 2 miljoen euro. Voor dat geld haal je een veel betere back uit het buitenland, maar door het limiet was zijn transfer noodzaak. Deels door de financiele situatie en deels door het limiet zullen we maar zeggen, maar zeker niet alleen door geldnood.

3 september 2013 om 12:22

Het verschil is dat Galatasaray en Fenerbahce buitenslanders aantrokken om het net als vorig seizoen weer ver te schoppen in Europa. Besiktas had dat "probleem" helemaal niet, en bovendien ook geen geld.

Elmander is op huurbaas vertrokken. Norwich betaalt 1,4 miljoen van zijn salaris, Galatasaray 400.000. Dat is gewoon een prima oplossing. Ik heb het gevoel dat Riera niet definief vertrekt, maar expres transfervrij mag vertrekken zodat hij bij eventuele veranderingen in de buitenlandersregels terug kan komen in de winterstop.

Nog iets: geen van de 18 clubs zou nu problemen hebben met een overschot aan buitenlanders als Fenerbahce, net als 17 van de 18 super lig clubs, tegen deze regel had gestemd. Maar Fenerbahce stemde als enige voor en de regel was een feit. Niet heel democratisch van de TFF om 17 clubs te negeren en naar eentje te luisteren, maar dat zijn we onderhand gewend van de Fenerasyon.

3 september 2013 om 12:31

@ dubbelaccount hard

Je spreekt jezelf tegen.. Aan de ene kant zeg je dat Besiktas zijn beleid uit geldgebrek heeft aangepast, aan de andere kant zeg je dat Turkse spelers te duur zijn..

Aangezien Besiktas (bewust) veel turkse spelers heeft gehaald, en de kans geeft aan jonge talenten is dit het beleid wat bewust gevoerd wordt en niet door geldgebrek.. Want ze hadden ook 2 dure buitenlanders kunnen halen zoals Gs en Fener, maar ze hebben er (bewust) voor gekozen om de selectie te versterken met goede turkse spelers die de breedte van de selectie kwalitatied beter maken.. Dat jouw club dat niet doet is gewoon oerdom..

Jullie hebben te veel buitenlanders, jullie willen Riera lozen maar hebben alleen Balta(ook geen topper he) als lb, jullie hebben problemen centraal achterin maar negeren dit en halen nog een buitenlander..

En volgend seizoen mag je maar 5 buitenlanders opstellen..

Wij hebben ons beleid hierop aangepast, Gs en Fener niet .. In welke context je dat ook wil plaatsen dat zijn de feiten

3 september 2013 om 12:43

Applegreen, niet heel democratisch? De minderheid was toch o zo belangrijk in een democratie?

3 september 2013 om 12:45

Jullie dit jullie dat, wij zus wij zo. Als ik niet beter zou weten zou ik denken dat Gala en Fener niets gepresteerd hebben. Ze zijn toch respectievelijk eerste en tweede geworden en hebben de kwartfinale CL en halve finale EL gehaald. Dus blijkbaar werkt het wel wat ze doen he?

Het staat nog helemaal niet vast dat volgend seizoen het aantal buitenlanders omlaag gaat. De ruwe concepten zijn er, maar dat betekent niet dat die regel nu al een feit is. Net als dat 604 vorig jaar nog niet was ingevoerd. Het plan was er, en pas nadat de TFF een referendum hield werd de regel ingevoerd. 503 kan nog alle kanten op, ook de prullenbak in dus.

Gelukkig weet iedereen dat Besiktas noodgedwongen met jonge Turken speelt omdat ze dankzij hun oud-voorzitter schulden hebben en goede buitenlandse spelers niet kunnen betalen. Dat is ook helemaal niet erg, het is juist een super beleid. Maar dat morele gezeur slaat nergens op aangezien Besiktas ook met 6 buitenlanders in de basis speelde.

3 september 2013 om 12:46

Natuurlijk is de minderheid belangrijk in een democratie, maar als je alleen naar 0,05 procent van de kiezers luistert ben je ook niet heel eerlijk bezig

3 september 2013 om 12:55

Applegreen, dat is dus gebeurd in een seizoen waar je oneindig veel buitenlanders mocht hebben en 8 daarvan in de wedstrijdselectie. Daar is nu dus geen sprake meer van en dat geeft BJK een lichte voordeel tov GS en FB. Maar ik denk wel dat GS nog voor het verstrijken van de transferperiode een of twee Turken zal aantrekken.

Trouwens, het zal alleen werken als ze dat succes een vervolg kunnen geven. Dus ook dit seizoen presteren in Europa, want één zwaluw maakt natuurlijk nog geen zomer.

Iedereen weet inderdaad dat de financiele situatie er een hand in heeft dat dit het beleid van BJK is. Maar dat is niet de enige reden. Voor hetzelfde geld pompt de voorzitter 50 miljoen euro in de club en haalt hij een paar buitenlandse spelers. Maar op de lange termijn heb je daar niks aan en dat is juist waar ze bij BJK nu aan denken. Kerim Frei staat bijvoorbeeld ook op het lijstje en ze zijn het al eens met hem en zijn zaakwaarnemer, alleen Fulham moet nog overtuigd worden met een koffer met geld.

3 september 2013 om 13:37

Besiktas speelde vorige week tegen Gaziantep nog met 6 buitenlanders in de basis hoor! Daarom vind ik die morele superioriteit jegens Galatasaray en Fenerbahce zo misplaatst. Als jouw club (algemeen jouw, dus niet persoonlijk bedoeld) drie dagen geleden nog net als Galatasaray (5 basis 1 bank) en Fenerbahce 6 buitenlanders in de selectie had moet je geen verhaal gaan ophangen dat Besiktas alleen met jonge Turken werkt.

3 september 2013 om 14:27

@ Appelsap

'' Besiktas speelde vorige week tegen Gaziantep nog met 6 buitenlanders in de basis hoor! ''

Moeilijk he tellen !! De basis van besiktas tegen gaziantepspor bestond uit Sivok, Escude, Hutchinson, , Almeida , Fernandes . Er werd 3 x gewisseld , en de invallers waren ook allemaal Turkse spelers !

3 september 2013 om 15:14

Noodgedwongen was vorig jaar.. Dit jaar is een bewuste keuze.. Als we goede buitenlandse spelers niet konden betalen hadden we ook geen Manuel Fernandes (beste speler op de turkse velden) en Sivok (al jaren een van de best presterende verdigers in Turkije). Als Almeida niet zoveel blessures had zou ik hem ook noemen. . Geen geld was vorig seizoen een argument, dit seizoen niet.. We hebben net de grootste sponsordeal in de geschiedenis van de Turkse sport gesloten met Vodafone en er komt een nieuw stadion aan. Hiermee zal er nog een extra impuls komen, dat moet jij toch weten als Gs supporter..Er is bewust voor gekozen om voor talentvolle Turkse spelers te gaan en een brede kwalitatief sterkere selectie..

Wel zwak dat je totaal niet ingaat op mijn argumenten..

3 september 2013 om 15:20

Ja en wat voor turken @ Clutch;

Pektemek 24 jaar, international.. Necip 21 jaar international, en Mami 18 jaar en jeugdinternational.. Tel daarbij op Olcay (25), Tore (20) , Ozzy (20) en Serdar (26) en allemaal internationals en je hebt een geweldige groep jonge turkse spelers met veel talent.. Dan noem ik nog niet eens Tolga die voor een keeper ook nog jong is (29) en nog een paar goede spelers op de bank.. Ze zeiden dat we een nieuw stadion niet zouden kunnen vullen en toen moest ik al lachen.. Als er al naar Olimpiyat 60.000 komen, dan wordt t straks moeilijk om nog een kaartje te krijgen voor een wedstrijd aan de Bosporus..

3 september 2013 om 18:53

hard, waar the f heb jij het over? In welk opzicht was jouw reactie een reactie op de mijne? Bond, corrupt, boe boe, ze wisten al lang van de buitenlanders regeling. Niet zo de gebeten hond spelen.

3 september 2013 om 21:35

Daaamn, wat gaan jullie aan mijn punt voorbij zeg! Besiktas doet voorkomen alsof ze met alleen maar twintigjarige Turken spelen. Nieuw beleid dit, feda zus, schulden zo, goedkoop dat. Dan valt het toch tegen als zo'n club gewoon net als Galatasaray en Fenerbahce 10 buitenlanders onder contract heeft staan, die gewoon allemaal in de wedstrijdselectie opgenomen kunnen worden. Het is gewoon hypocriet als je zelf ook het maximum aantal buitenlanders in je selectie hebt en dan het lef hebt om andere clubs te bekritiseren. Besiktas gaat dit seizoen sowieso met 6 buitenlanders in de basis beginnen.

Fernandes beste speler op de Turkse velden? Bitch please. Voorbij de landsgrenzen heet hij Manuel Who. Besiktas heeft toch het maximum aantal van 6 buitenlanders in de selectie? Dus maken ze toch optimaal gebruik van buitenlanders?

Ik kwam tot 6 buitenlanders omdat ik per ongeluk Kavlak had meegeteld. Neemt niet weg dat als je eigen club ook aan 6 buitenlanders zit dat je dan niet het recht hebt om andere clubs te bekritiseren. Want Galatasaray speelde vorige week ook met 5 buitenlanders in de basis en Amrabat op de bank.

Eindelijk koopt GS een speler die niet boven de 28 jaar is. Enige wat ik niet begrijp is wat er gaat gebeuren met Amrabat? Hij kwam al niet in de selectie door de 6 0 4 regeling.


3 september 2013 om 20:59

roulatie met chedjou en bruma.....

en in de CL heeft hij een basisplek

Goeie transfer van galatasaray,jong talent.
bruma is een zeer snelle speler,dribblingspeed,links en rechts,als ie zo doorgaat kunnen ze hem voor veel geld verkopen!
Had niet verwacht dat zo een jong talent naar gala zou komen zie je dat we toch wel investeren in de toekomst!

3 september 2013 om 23:10

Ik zweer echt een Fener opstelling Ben je Ersun yanal ofzo wil je dat we 3-0 krijgen van Juve ??

zie het zo

Burak net als Sow kan geen mannetje voorbij rennen !!!
En dan wil je nog met 3 Cv s spelen !!

Stop gelijk met die Opstelling !!!!

Ongelooflijk dom gewoon geldverspilling waar gaat ie nou spelen?? Wie van eboue muslera chedjou Drogba sneijder of melo kan je op tribune laten??

3 september 2013 om 11:05

ALS jullie hem veel laten spelen Aslan10. Onze clubs hebben aanleg talenten te verpesten.

3 september 2013 om 09:05

De speler die het minst in vorm is.

Een goede transfer, vooral als je bedenkt dat hem later kunnen verkopen voor minimaal het dubbele bedrag. Ik geloof dat het Bruma gaat lukken om iets toe te voegen aan de het spel van ons. Alleen ben ik benieuwd hoe onze Imparatore voortaan zal spelen. Of 451 met Drogba of Burak op de bank of zoals we nu spelen met Bruma op de bank

Hahhahaha waar zijn de mensen die zijden dat die alleen voor het geld kwam hij gaat maar 1.3miljoen verdienen wie het laast lacht lacht het best.

Hopelijk is dit het begin van een tijdperk voor toptalenten in Turkije en gaan ze zien dat het niet alleen met 'oudjes' werkt. Zo kunnen we net als Portugal worden en veel geld verdienen mits ze weten te slagen. Gefeliciteerd jongens we hebben onze misschien wel betere versie van kader keita.

Echt een fantastische aanwinst. Dit toont weer is aan dat Galatasaray & Besiktas samen over het beste transferbeleid van Turkije beschikken. Beiden hebben goed ingekocht. We hebben in principe nog een Turkse flankspeler nodig (Erkan?) & nog een Turkse back up verdediger, hier denk ik aan Serdar Aziz. Hij kan ook rechtsback, dus dat is mooi meegenomen. Ik denk ook dat Amrabat alvast aan een vertrek mag denken, zelfde geldt voor Riera & Dany.

3 september 2013 om 09:52

Erkan ? Je bedoelt die ene jonge van eses die altijd van afstand schiet ? No thanx we hebben erman kilic al daarvoor eentje is genoeg

3 september 2013 om 10:41

Haha jij kent Erkan niet zeker?

3 september 2013 om 12:34

Erkan Zengin is een speler die weet hoe je een man kan passeren met geweldige acties. Hij is ook vooral telkens dreigend voor de goal.

3 september 2013 om 12:49

En heeft een paar dagen geleden nog zijn contract verlengd. Of Eskisehir zegt no way josé, of het gaat Galatasaray heel veel bloed, zweet en tranen, maar vooral miljoenen, kosten om hem binnen te halen.

3 september 2013 om 12:38

BJK heef inderdaad fantastische transfers gedaan. Vooral ook meer Turkse in plaats van Europese. Het enige zwakke plek die nog niet gevuld is is de LB. Telkens moet Hutchinson daar spelen , die het niet slecht doet.

3 september 2013 om 12:49

Zoals het er nu naar uitziet, zullen ze ook niemand halen. Buttner zou komen als Manu Coentrao zou huren, is niet gebeurd. In plaats daarvan zijn we in een vergevorderd stadium met Kerim Frei. Atiba zal waarschijnlijk het seizoen afmaken als linksback. Ik hoop dat ze alsnog een linksback kunnen aantrekken, want een seizoen met Ersan als backup overleef ik niet.

3 september 2013 om 15:29

Nee jog ze halen echt nog wel een linksback.. Zou echt stom zijn als ze dat niet doen.. Met Atiba heb je juist een extra sterk middenveld, en kun je varieren.. Dat is duidelijk zijn beste plaats en niet de backpositie..

Kerim Frei zou ook weer perfect passen binnen dit beleid, goede turkse talenten en zou een prima concurrenten kunnen zijn op de flanken..

Tanju en Mehmet Akgun moeten weg, en Dentinho mag in januari verkassen.

3 september 2013 om 15:34

Wanneer wordt Ismail nou hersteld? Het is al een jaar geleden dat ik iets hoorde over hem.

3 september 2013 om 15:43

Kerim Frei zou een aardige versterking zijn voor de breedte. Atiba is een goede speler die je overal kan gebruiken.

Die 3 spelers die je noemde mogen weg , totaal nutteloos.

3 september 2013 om 16:26

Ismail is fysiek al hersteld maar is nog lang niet wedstrijdfit.. Dat gaat nog wel even duren.. Voor zijn blessure was hij de nr.1 linksback van Turkije.

Hopelijk komt ie terug op zn oude niveau en zelfs nog beter dan dat want hij is echt echt een goede aanvallende back met potentie..

Ik ken deze jongen niet goed, maar hij heeft nog maar een paar wedstrijden op het hoogste niveau gespeeld gezien de cijfers..

Hoewel ik het wel goed vind dat Gs voor een jong talent gaat, vind ik 12 mil en een jaarsalaris van boven de 2 mil voor zo een snotaap die nog niks gepresteerd heeft wel weer een grote gok.. En hoe gaat Gs spelen? Ze mogen maar 6 buitenlanders opstellen en ze hebben daar nu al problemen mee, en qua systeem zullen ze ook een keuze moeten maken.. Dit is geen speler voor een 4-3-1-2 systeem, en als je 4-2-3-1 gaat spelen is Burak de luhl en zul je een buitenlander moeten opofferen voor Bruma.. Kortom, dit wordt nog puzzelen..

3 september 2013 om 10:12

Bjkkartal,

Hij zal een vast salaris van 1,3 miljoen krijgen. Elk seizoen een loonsverhoging van een ton. Dat vorige bedrag van 2nogwat miljoen klopt dus niet.

Er zijn een paar opties:

Chedjou eraf (gokhan Zan of misschien Serdar Aziz), Eboue eraf (hamit rechtsback) en Drogba laten rusten voor belangrijke wedstrijden. Burak op rechtsbuiten.

3 september 2013 om 11:03

Dus zoals ik al zei : puzzelen, net als bij Fenerbahce. Een beetje dom en hooghartig om niet rekening te houden met de buitenlanderregeling waarvan de clubs al tijden op de hoogte zijn.. Iedere club heeft er zijn beleid op aangepast behalve Gs en Fener, en dit kan ze nog opbreken..

Bij Fener is nu Sow de dupe.. Eerst laten ze hem op links spelen en nu helemaal niet meer.. Emenike, ook een centrumspits moet nu op rechts gaan spelen en spelers als Baroni zitten op de tribune..

Besiktas gaat nog een buitenlandse linksback huren, en speelt op het moment met 5 buitenlanders in de basis dus is hier ruimte voor.. Dit gaat wel betekenen dat je straks niet Eneramo of Holosko achter de hand hebt maar gelukkig hebben we genoeg goede Turkse vervangers.. En dat is niet toevallig, dat is beleid..

3 september 2013 om 11:08

Dit is in mijn ogen perfect. Geen onzin als spitsen op de vleugels en maar 5 buitenlanders ook, waardoor er 1 (webo/cristian) op de bank. Als komend jaar Stoch en Krasic (hopelijk in vorm) terugkomen kunnen we monsterlijke vleugels creëren. Fener heeft alleen een nieuw, dynamisch bestuur nodig. Dan komt het sowieso wel goed. Hoop dat Sadettin Saran het word.

Volkan
Gokhan
Alves
Kadlec
Hasan Ali
Topal
Meireles
Salih/Emre
Potuk
Emenike
Sow
3 september 2013 om 11:30

Ik hoop het ook voor je Mezara..

Aziz heeft jullie zowel voetbaltechnisch al beleidsmatig naar de afgrond gebracht..

3 september 2013 om 12:28

Je zit nu wel constant over het aantal buitenlanders bij Galatasaray en Fenerbahce te zeuren maar voor zover mijn ogen mij niet bedriegen speelde Besiktas tegen Gaziantep ook met 6 buitenlanders in de basis. Je doet het voorkomen alsof Besiktas uit alleen maar Turkse spelers bestaat. Geloof me, dat beleid van jullie is uit pure noodzaak bestaan en de huidige voorzitter zet dat beleid gewoon door. Niets mis mee, sterker nog, ik juich het beleid van Besiktas toe, maar je hoeft niet te doen alsof jullie moreel superieur zijn en bewust die weg zijn ingeslagen want dat is met 6 buitenlanders in de basis allerminst zo.

3 september 2013 om 15:36

Oglum hoe vaak moet ik het nog zeggen.. Vorig jaar was noodzaak, dit jaar bewust.. Er is geld maar dat wordt slim uitgegeven..

En je feiten kloppen ook niet: Tegen Antep speelden we met Sivok,escude,hutchinson,manu en Almeida en zat Dentinho op de bank. Invallers waren Pektemek (24) , Necip (21) en Mami (18).

Ik zeg t niet uit superieuriteitsgevoel.. Ik zou willen dat dit bij elke Turkse (top)club zo was.. Nu zitten er miljoenenaankopen en mensen met een miljoenensalaris op de tribune, bij ons is dat gelukkig afgelopen.. Tijd van Demiroren is voorbij en er lijken nu verstandige mensen aan de macht te zijn..

3 september 2013 om 16:26

Zoals je het kan lezen. Vorig jaar was noodzaak dit jaar bewust. Dat zegt hij toch?

3 september 2013 om 10:17

Burak is naar Lazio toch??

Deze jongen is jong, talentvol en heeft ambities,, ik ben er van overtuigd dat deze bruma over een paar jaar met een vette winst wordt doorverkocht,, ik vind hem beter dan Nani

Wat betekent dit voor Nordin Amrabat? toch een aankoop voor 8 miljoen jaar geleden..nu weer ene vleugelspeler voor 12.. ZOu gala niet eens aan het middenveld werken of defensie..

3 september 2013 om 10:49

Zo zijn wij Turken. Waar ons verdediging vorig jaar in de CL een gatenkaas was en Burak de ene na de andere erin schoot, besluiten ze toch maar weer een aanvaller te halen. Elk jaar gewoon een nnieuwe aanval, en Amrabat maakte deel uit van van die impulsieve aankopen. Ze denken alleen op de korte termijn en bouwen elk jaar gewoon een nieuw elftal. Wat dat betreft kunnen we veel leren van Nederlandse clubs, die met weinig geld toch hoger dan wij staan op de coefficientenranglijst.

3 september 2013 om 11:06

Idd, hier ben ik het volledig mee eens.. Nu speel je weer met Balta, terwijl Riera vorig jaar goed was en haal je nog een buitenlander terwijl je nu al geen ruimte hebt..

3 september 2013 om 22:25

Nordin heeft het enorm naar zijn zin istanboel die gaat niet zomaar weg...

Een speler die wil voetballen, die acties durft uit te voeren, die dreigende maakt en het spelletje snapt. Ook nog eens 18 jaar. Maar we moeten het allemaal nog zien, ik bedoel hij is pas 18, hij krijgt tonnen met geld en leeft in Istanbul. Als het qua motivatie niet goed zit zal het jammer zijn, maar ik hoop op het beste.

Welke europese top heeft Gs eigenlijk afgetroefd? Ik heb nergens een concreet bod gezien van een andere club op deze speler.. En ik volg t nieuws toch aardig..als de europese top echt interesse had en maar de helft bood wat Gs heeft geboden was hij natuurlijk niet naar Gs gegaan..

3 september 2013 om 13:02

Ik geloof ook niet dat er een concreet bod vanuit een topclub is gekomen, maar interesse was er zeker wel. Als je het googled kun je het zo vinden. Chelsea, Manchester United, Real Madrid, Man City je kunt allemaal artikelen hierover vinden.

Ik wil Galatasaray echt zien met zijn idale elftal zien in CL kan niet wachten :

We hebben toch een (turkse) vervanger nodig voor hakan balta, dat is echt een probleem bij galatasaray!

Burak kan je 2de heflt erin zetten ipv amrabat of Drogba!!

Muslera
Eboue
Semih
Chedjou
H.Balta :(
Melo
Selcuk
Amrabat
Sneijder
Bruma
Drogba
3 september 2013 om 11:53

Amrabat op rechts ?

3 september 2013 om 12:35

Ik zou Amrabat op links zetten. En ik betwijfel of je zo'n jong pikkie wel direct in het CL basiselftal moet zetten. Ook zou ik met Burak spelen in plaats van Drogba. Burak is een killer die een kwart kans nog benut terwijl Drogba meer een secondary striker is en niet per sé als pure spits speelt.

3 september 2013 om 13:24

Kwart kans? Laat me niet lachen... Te laat.

Burak gaat dus echt niet tegen Real en Juventus iets forceren.. dan heb je iemand als Drogba nodig die balvast is. Dat hebben we vorig jaar ook gezien.

3 september 2013 om 14:05

Ja. Burak heeft vaak aan een kleine kans voldoende om te scoren.
Ik weet niet waarom je zo afgunstig bent, maar Burak Yilmaz is gewoon de beste Turkse spits die er rondloopt. Tegen Real had Burak wel iets kunnen forceren als hij gewoon een penalty mee had gekregen bij de overtreding van Ramos. In plaats daarvan kreeg hij onterecht geel en mocht de return niet meer meedoen. In plaats van constant Burak af te kraken kun je hem ook dankbaar zijn dat door zijn goals en inzet Turkije punten heeft verdiend.

3 september 2013 om 21:07

ben ik volledig mee eens...

Burak heeft sowieso punten waar hij aan moet werken. maar de statistieken spreken in zijn voordeel. hij scoort ongeveer een 1/1 zowel in de comp als in de CL. dan hoor je gewoon te spelen.

Drogba is een goede bliksemafleider een leider die de ploeg beter laat voetballen. en Burak is gewoon een killer die je in de loop moet aanspelen en hij maakt het wel af. ook is hij een goede kopper zoals we gezien hebben. voetballend is hij drama. maarja als hij als enigste scoort in de CL, moet je hem wel opstellen. makkelijk

Presentatie vroeger van een speler: hemdje, kostuum.

Presentatie vandaag een speler: nerdbrilletje, belachelijke grote pet en natuurlijk een koptelefoon rond je nek laten hangen.

4-2-3-1

Muslera

Hamit (serdar Aziz) - Semih - Chedjou - Hakan

Melo - Selcuk

Burak - Sneijder - Bruma

Drogba

Andere variant:

Muslera

Eboué - Zan (serdar Aziz) - Semih - Hakan

Melo - Selcuk

Burak - Sneijder - Bruma

Drogba

Toevoeging:

Tegen relatief eenvoudige tegenstanders of een voorsprong van twee verschil zal Galatasaray weer omschakelen naar het 4-4-2 systeem. De flexibiliteit om dat te doen is er wel. Persoonlijk denk ik dat het er zo uit zal zien. Bruma zal niet banken, dat weet ik haast zeker.

In dit systeem is Melo het hart en de buitenspelers hebben direct invloed in de vloeiendheid van het spel. De buitenspelers moeten naast het aanvallen ook heel goed verdedigen en goed positioneren. Achilleshiel is natuurlijk Hakan Balta en in mindere mate Hamit.

De wedstrijden voor en na de CL-wedstrijden kan je Drogba ook laten rusten om optimaal te profiteren van zijn diensten in de big-matches.

goei transfer bruma nou afwachte

Er is 10 miljoen betaald aan Sporting. 1 miljoen aan Bruma zelf. Bruma verdient de eerste twee jaar 1 miljoen, 3de jaar 1.1 miljoen en laatste twee jaar 1.2 miljoen.

Bruma heeft officieel getekend bij Galatasaray!

Contractdetails:
Galatasaray heeft Bruma gecontracteerd voor 5 jaar tegenover een transfersom van 10 miljoen euro. Hiernaast zal Bruma zelf een bedrag van 1 miljoen euro ontvangen als tekengeld.

Verder zal Bruma in zijn eerste seizoen een salaris van 1 miljoen euro verdienen. In zijn 2e en 3e seizoen een jaarsalaris van 1,1 miljoen euro en in zijn 4e en 5e seizoen een jaarsalaris van 1,2 miljoen euro. Ook zal hij per gespeelde wedstrijd een premie van gemiddeld (over alle 5 seizoenen genomen) 15.000 euro ontvangen.

3 september 2013 om 19:12

Er is 10 miljoen betaald waar nog 3 miljoen bonussen bij komen + Sporting heeft recht op 25 procent van de volgende transfer.

Gala belazerd zoals gewoonlijk weer eens op de beurs same shit different day

3 september 2013 om 20:07

Ik weet niet wat ik moet geloven, ik wacht nog even op de reactie van Gala.

Maar die bonussen worden pas betaald als Bruma aan bepaalde sportieve prestaties voldoet he, dus het is nog helemaal niet zeker dat die 3 miljoen euro erbij komt.

Verder is het logisch dat Sporting een doorverkooppercentage afdwingt, maar zoals ik al zeg: even wachten op de reactie van Gala.

3 september 2013 om 20:10

Tuurlijk is het logisch dat ze dat afdwingen, dat is ook helemaal niet erg. Maar dan hoor jij dat door te geven op de beurs, en niet een statement maken van ja hij is gekocht voor 10 miljoen en klaar.

Nee : + 3 miljoen en 25 procent doorverkoop. Je hoeft niet op een reactie van Gala te wachten want Sporting heeft dit bekend gemaakt op haar officiële site.

3 september 2013 om 20:17

3 miljoen aan variabelen he.

Weet je wat de definitie daarvan is?

Dat betekent dat Sporting eventueel meer geld ontvangt bij bepaalde sportieve prestaties van Bruma.

3 september 2013 om 20:28

Je snapt mij niet helemaal maar oke !

Ik ben blij, als Bruma zich goed ontwikkeld gaan er meer toptalenten richting Turkije wat alleen maar goed uit zal pakken voor ons op de lange termijn.

3 september 2013 om 21:05

Sporting heeft alleen recht op een doorverkooppercentage op een winstbedrag die hoger moet liggen dan13 miljoen. Dus wij hebben Bruma binnengehaald voor 13 miljoen en verkopen 'm voor bijv.r 15 miljoen, dan is de winst 2 miljoen. Over die winst krijgt Sporting een percentage van 25 (500.000)

Jammer dat je praat zonder de feiten te kennen, dit is overigens prima gehandeld. Wat als wij hem volgend jaar met Arda Turan ruilen en naast dat een zak geld krijgen?

3 september 2013 om 21:46

Je zegt dat ik praat zonder de feiten te kennen maar geeft mij in je 1e alinea gewoon gelijk.. Het ging erom wat jouw club erover naar buiten brengt, en wat ze brengen klopt niet en is dus wettelijk strafbaar ( feit )

Dat zou een hele goede actie zijn mocht dat gebeuren ( niet dat ik dat denk maar oke ) Arda is sws een zeer sterke versterking voor elke Turkse club.

Wat vind jij van dat er 13 miljoen + 25 procent winstpercentage is betaald voor een speler met een 1 jarig contract ?

Vind het best raar dat GS een buitenlands speler koopt er is al een grens. Denk niet dat hij aan spelen toekomt..

Mooie, en verrassende transfer als je het mij vraagt. Ik had in zijn schoenen toch voor een andere weg gekozen..

Deze ondankbare hond is op 11jarige leeftijd met zijn arme gezin uit afrika gehaald en heeft een huis, eten en een baan gekregen van sporting. Op 15jarige leeftijd wilde chelsea hem wegkapen en heeft sporting hem een contract van 3 jaar gegeven met een clausule van 30 miljoen. Op 18jarige leeftijd mocht hij ruiken aan het eerste team maar kreeg hij ook twee zogenaamde adviseurs die hem gek gemaakt hebben. Hij heeft een contract voor 7 ton aangeboden gekregen van sporting maar wilde meer. Hij kreeg dit niet waarna zijn adviseurs hem vertelde dat het contract met sporting niet geldig was. Na 2 maanden bij de rechtbank bleek het contract wel te kloppen. Bruma had een grote kunnen worden, een jaar kunnen wachten en naar een topclub kunnen gaan. Maar hij is een geldwolf en wordt omgeven door mensen die alleen maar aan hem willen verdienen. Hij zal daarom nooit de echte top bereiken, het zal een nieuwe Quaresma worden, of erger nog, Fabio Paim...

3 september 2013 om 20:14

Ik snap je frustratie, maar je moet je frustratie niet op die jongen van 18 afreageren, want hij is veel te beïnvloedbaar om zo een keuze weloverwogen te maken. Hij is zoals je zegt, omgeven door slechte adviseurs die aan hem willen verdienen.

Maar kon Sporting dit allemaal niet voorkomen door bijv. die adviseurs bij hem weg te sturen?

3 september 2013 om 20:30

Je kan moeilijk bepalen met wie hij wel en niet mag omgaan. Hij is 18 dan ben je in mijn ogen volwassen. Maar zo gedraagt hij niet dus zal hij niet ver komen. Maar het is een goede speler voor jullie, hoop voor je dat hij zich op het voetballen gaat richten...

Zou hij ook uit Afrika zijn meegenomen zonder zijn kwaliteiten? Doe niet alsof Sporting een liefdadigheidsorganisatie is, zij houden meer van geld dan Bruma zelf. Hond ? Het geld dat hij verdient op 18 jarige leeftijd krijg jij waarschijnlijk je hele leven lang niet te zien.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren