Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Boer: 'Had een waarschuwing moeten zijn, maar dat was het niet'

Laatste update:

Frank de Boer beseft dat er nog volop werk aan de winkel is. Zonder dragende krachten als Christian Eriksen en Toby Alderweireld, die de club verlieten of op het punt staan te vertrekken, maakte Ajax geen goede beurt bij FC Groningen. Voor de derde keer in vijf duels leden de Amsterdammers puntverlies. Onnodig, in de ogen van de coach.

/

De Boer zei teleurgesteld te zijn, met name over de manier waarop de puntendeling tot stand kwam. “Een paar keer werden zij gevaarlijk uit spelhervattingen. Dat had voor ons een waarschuwing moeten zijn maar dat was het niet”, foeterde hij in gesprek met het ANP.

Volgens De Boer had Ajax na de 0-1 van Lasse Schöne nog een keer moeten toeslaan en hij verweet een aantal van zijn spelers dan ook scherpte en wilde niet wijzen naar de afwezigheid van het eerder genoemde duo, terwijl ook Siem de Jong en Daley Blind ontbraken. Juist vervangers als Thulani Serero en Stefano Denswil konden hem bekoren. “Mijn complimenten aan beide jongens. Ze hebben geen fout gemaakt. Ik zag hen vaak de juiste keuzes maken. Daar lag het niet aan.” Hij noemde Serero zelfs ‘de beste man van het veld’.

“Ik ben vooral teleurgesteld dat je je zo laat verschalken bij een corner. Zelf hebben we daarvoor de kansen om een doelpunt te maken en dat verzuim je. Hiermee geef je de wedstrijd weg en dat mag op dit niveau niet gebeuren”, aldus De Boer, die nog geen nieuws had met betrekking tot de komst van nieuwelingen. “Ik heb nog niet op mijn telefoon gekeken.”

Ajax moet nog minimaal twee versterkingen halen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ach man, Ajax bakt er helemaal niks van. Ik word doodziek van die kansloze Barca-imitatie, als je het materiaal er niet voor hebt moet je het ook niet eens proberen.

1 september 2013 om 15:34

Helemaal mee eens. Het feit dat Groningen niet inzakte 10 minuten voor tijd maar juist nog vol voor de winst ging zei genoeg over hoe weinig kracht Ajax had ten opzichte van hun tegenstanders. Als je zo veel duels verliest tegen een middenmoter begrijp ik niet echt waar je als trainer mee bezig bent.

1 september 2013 om 15:37

oh en volgende week als ze met mooi voetbal winnen, dan ben jij weer de eerste die hartstikke positief is? Met dit ajax kun je een tactiek formeren wat je wil, feit is dat Eriksen en Alderweireld zijn vertrokken (om het gemis van De Jong nog maar achterwege te laten). Dit zie je terug in het spel en Ajax deed wat het kon vandaag, maar het was niet veel. Ik heb vertrouwen in Frank dat hij het weer op de rit krijgt met nieuwe spelers.

1 september 2013 om 15:38

Barca imitatie??? Het is juist Barca dat het oude Ajax heeft lopen imiteren man.

1 september 2013 om 15:45

ik zeg, Bojan op 10...

Waarom? Kijk naar zijn verleden in de Barca Jeugd. Hij moet gewoon weer op de 10 plek spelen. Het is geen buitenspeler, hij wordt al jaren misbruikt als buitenspeler. Daar liggen zijn kwaliteiten niet. Vandaar dat hij ook steeds naar binnenkomt.

1 september 2013 om 16:07

Ajax speelt niet met een 10. Bojan kan pas op de '8' spelen zodra er een nieuwe buitenspeler is of Fischer terug is.

1 september 2013 om 16:21

Ik hoop dat dat de reden is dat de boer nog een buitenspeler wil halen, maar ik betwijfel dat.

En ja natuurlijk gaat het goedkomen met Ajax, of zijn we soms de 3 voorgaande seizoenen (met name de start) vergeten? daarbij komt dat de nummer 1 op dit moment niet de uiteindelijke nummer 1 gaat worden en dat psv nou ook niet heel sterk aan het spelen is. Als er versterking komt, en die komt er al in de vorm van duarte, dan komt dit nog wel goed!

1 september 2013 om 16:42

Straks komt elia/John dan gaat hij op 10en de jong op plek Eriksen!!

1 september 2013 om 18:43

droom lekker verder zeg, niet alles door een ajax bril bekijken

1 september 2013 om 15:49

Volgens mij hebben ze dat geen eens gedaan, gezien de snelheid van het spel van Ajax. Wat ging die bal sloom rond. 4 5 6 keer raken en dan pas overspelen. Het was niet om aan te zien.

1 september 2013 om 15:49

Wat een grote onzin loop je te verkondigen. Als je echt wilt weten wie wie imiteert dan zou ik dat maar snel even gaan opzoeken. Cruijff heeft deze speelstijl bij Barcelona geïntroduceerd. Daarnaast werd ajax ook met dit speelsysteem kampioen. En ze speelde city ook helemaal weg. Dus niet zo kortzichtig denken.

1 september 2013 om 16:26

@plopgeit
Weet je waar ik doodziek van wordt? Je ziet het aankomen dat Eriksen vertrekt. Waarom was zijn vervanger er niet? Als zo stellig al besloten was dat het Duarte moet zijn dan vraag ik me af waarom die jongen er niet al in juni staat.
We hebben weer niet geleerd van de afgelopen jaren. De selectie is wederom niet op orde en in augustus zijn we alweer nodeloos zeven punten kwijt. Dit zag je aankomen en we maken weer dezelfde fout. Dat mag je het beleid aanrekenen

1 september 2013 om 19:32

Snap niet dat hij dat van Vermeer een blunder vond, een blunder van de verdediging ja! Vermeer krijgt onterecht alle shit over zich heen.

Mag ik vragen waarom FOX sports enzo nu niet van de daken schreeuwen dat er crisis is, zoals ze dat bij Feyenoord wel deden? Ik bedoel al 7 verliespunten na 5 wedstrijden, dat mag niet voor een topclub, Ajax en vooral Overmars zal echt dingen moeten ondernemen, want dit is ondermaats.

1 september 2013 om 15:34

Omdat FOX sports pro ajax is.

1 september 2013 om 15:36

Amen.

1 september 2013 om 15:41

Er is ook totaal geen crisis.

Er zijn op dit moment alleen 4 basispelers erniet waarvan er 2 niet meer terugkomn.

1 september 2013 om 16:00

Onzin, FOX is gewoon commercieel. Zodra het commercieel interessant is om te roepen dat er een crisis is bij Ajax, gaan ze dat meteen doen. Wees maar niet bang.

1 september 2013 om 16:11

Precies...

1 september 2013 om 15:38

Omdat dit de laatste jaren constant gebeurde bij Ajax en toch werden ze kampioen.dus niks om je zorgen over te maken. Al moeten er wel versterkingen komen.

1 september 2013 om 16:27

Nee, man. Cillessen ipv Vermeer en Andersen ipv. Schone. En wellicht Hoesen ivp Sigi.

1 september 2013 om 22:14

En waarom dan?zoals eerder gesteld hier krijgt Vermeer onterecht de schuld. Verkeerde keuzes van de Boer zou ik zeggen. Zelfs in mindere vorm is Fischer nog beter dan Bojan en Sana. Als er iemand voor de bank in aanmerking komt is het die Bojan wel. Hoe haalt de Boer het in zijn hoofd om zoveel mutaties door te voeren als er al zoveel mensen ontbreken? Waarom wordt Jozefzoon weggestuurd als je Bojan en Sana ziet knoeien? Jozefzoon krijgt de bal tenminste voor dat is wat een buitenspeler hoort te doen!!

1 september 2013 om 15:45

omdat er bij Ajax rustig gereageerd wordt, als er bij Feyenoord punten worden verspeeld is de sfeer in een keer verziekt, en dan valt dat op. maar Ajax probeert altijd te blijven voetballen en ze hebben altijd iets voor elkaar over en bij Feyenoord zijn het gewoon ego´s

1 september 2013 om 15:54

Mag ik vragen waarom je je juist daarom druk over gaat maken? Trouwens iedereen weet dat we pas na de winter rekening met Ajax moeten houden

1 september 2013 om 15:58

Omdat Feyenoord er nogal een verschil zit tussen 9 verliespunten uit 3 wedstrijden (feyenoord) en 7 verliespunten uit 5 wedstrijden (ajax).

En als Ajax volgende week weer punten laat liggen gaan ze waarschijnlijk wel spreken van een crisis. Nodeloos sensatie creëren is nooit weg

1 september 2013 om 18:29

Zullen nog een aardige kluif krijgen aan Zwolle over twee weken denk ik. Die spelen toch leuk en gedurfd voetbal. En tegen grote ploegen is er dat extra oppertunistische en lekker vanuit de underdog positie.

1 september 2013 om 18:27

Haha. Ja, de eerstedrie wedstrijden van het seizoen verliezen is precies hetzelfde als de uitwedstrijden tegen AZ, Heerenveen en Groningen uit handen geven. Ik zou eerder zeggen crisis bij PSV waar iedereen hier twee weken terug nog roepnaam ze met twee vingers in de neus kampioen zouden worden. Ik maak me geen zorgen om Ajax. Maar drie punten axhter PSV dat nog geen enkele moeilijke wedstrijd gespeeld heeft. De wedstrijden die jaarlijks puntverlies opleveren heeft Ajax alweer achter de rug. Het team is weer traditiegetrouw leeggekocht,, op naar het volgende kampioenschap!

1 september 2013 om 18:33

Haha agh ja, 1 van die niet zo goede ploegen kon anders wel makkelijk van Groningen winnen met goed voetbal en de ander staat boven Ajax. Maar goed, we zullen zien hoe het straks staat. Voor PSV komen nu twee grote wedstrijden aan waar je echt kan laten zien of je kampioensmateriaal bent, of dat de positieve stemming iets bijgeschroefd moet worden.

Echter heb ik vrijwel niemand horen roepen (eigenlijk niemand) dat we met twee vingers in de neus kampioen worden. Maar dat zal je wel verzonnen hebben om extra drama met je post mee te geven.

Tsja.. Ajax speelde echt ondermaats vandaag. Slordig aan de bal en weinig creativiteit

Hij heeft natuurlijk gelijk, maar Ajax heeft ook niet echt veel kansen kunnen creëren. Wanneer ziet hij nou eens in dat de hele opbouw van zijn elftal stroef verloopt en de bal niet bij de spelverdelers komt waardoor het spel als het ware ook niet verdeeld wordt?

De Boer ziet wel vaker een andere wedstrijd......verder had hij veel eerder moeten wisselen, want na de wissel van Sigthorsson (slechtste voetballer van Ajax) ging het beter. Ook Sana had veel eerder gewisseld moeten worden. Wordt een zeer moeilijk jaar voor Ajax waarin ze zeker geen kampioen worden, daarvoor is het spel te saai, risicoloos en er zit totaal geen dreiging bij de voorhoede.

1 september 2013 om 15:36

Zeker. Een goed voorbeeld vind ik Ligeon, die het aanvallend veel en veel beter heeft gedaan dan Van Rhijn omdat hij veel meer risico in zijn spel legt. Als dat tegen Feyenoord goed ging, waarom stel je Ligeon dan ook niet op tegen Groningen? Nee, de kleurloze van Rhijn moet weer komen opdraven. Kansloos.

1 september 2013 om 15:40

Ach, 3 jaar achter elkaar liep het voor de winter moeizaam, ze hebben kwaliteit ingeleverd, en teveel spelers zijn uit vorm. Maar het kan straks van de een op de andere week weer gaan draaien. En zeker geen kampioen, ik zie buiten ajax en psv geen grote favorieten voor de titel, en psv acteert net zo instabiel met haar jonge elftal.

Nog geduld hebben ze moeten nog aan elkaar wennen zo als elk seizoen. komt wel goed met ajax. let iedereen maar op zijn eigen club

1 september 2013 om 15:56

Aan elkaar wennen? Zoveel nieuwe spelers zijn er toch niet bijgekomen?

denswil en vooral serero speelden prima inderdaad. Het probleem ligt voorin, niemand is in vorm daar. Hopelijk halen ze inderdaad een nieuwe buitenspeler, dan zie ik ajax wel met duarte en de nieuwe buitenspeler wel indruk maken (in de eredivisie)

En weer Vermeer de hand boven het hoofd ! Deze man heeft nu al 2 van de 5 wedtrijden de tegenstander in het zadel geholpen, een gemiddelde van bijna 1 op 2. Voor de rest was het bagger, van beide kanten overigens, Groningen heeft ons gespaard.

1 september 2013 om 15:41

Vermeer is drie jaar lang jullie kampioenskeeper geweest. Wat een respect hey. Geen wonder ook, jullie zouden hem het vertrouwen moeten geven dat hij sowieso jullie nummer één keeper is en niet constant lopen huilenbalken over Cilissen.

Daarnaast is het zo dom dat jullie Eriksen hebben weggedaan. Nu wordt het eindeloze rondgetik alleen maar erger. Het creatieve brein is vertrokken en jullie hebben geen vervanger. Dit gaat een gebed zonder eind worden, tot de winterstop in ieder geval, want wie is jullie volgende creatieve middenvelder ? Duarte ? Laat me niet lachen.

1 september 2013 om 16:32

@hetkenmerk

Kul. Vermeer loopt al meer dan een jaar te kloten. Zeker met uitkomen en hoge ballen is hi dramatisch. Hij is echt geen kampioenskeeper. Daarnaast is het niet dom dat Eriksen verkocht wordt. Dat is simpelweg niet tegen te houden.

Met Andersen en Serero kan het best nog wat worden, alleen moet De Boer ze wel opstellen.

1 september 2013 om 17:06

Vermeer is drie jaar lang onze kampioenskeeper geweest? Twee jaar.. Stekelenburg heeft Ajax in 2011 verruilt voor Roma en was daarvoor duidelijk onze eerste keeper.

En wie bedoel je met 'jullie'. Ajacieden hier op voetbalzone kunnen er 0,0 niks aan doen dat Ajax Eriksen verkocht heeft, maar voor jouw was het zeker een geweldige reden om Ajacieden te bestempelen als 'domme' mensen?

1 september 2013 om 23:40

Volgens mij was Stekelenburg in 2011 vrij lang geblesseerd.

1 september 2013 om 15:58

Alsof een overwinning van de keeper af moet hangen in de Nederlandse competitie. Met een elftal als Ajax moet een keeper een fout kunnen maken zonder dat het punten kost. Alsof een keeper altijd maar foutloos moet zijn en een spits wel fouten mag maken.

1 september 2013 om 16:15

Een topkeeper is er ééntje die één á twee keer per wedstrijd een grote kans moet afstoppen, dit heeft hij volgens mij wel gedaan. Daarbij kan Vermeer ook geweldig strafschoppen afstoppen hij loopt volgens mij één op drie wat dat betreft.

1 september 2013 om 16:33

Het probleem met Vermeer zijn de hoge ballen, uittrappen, het uitkomen etc. Bijna elk doelpunt ziet Vermeer er niet geweldig uit. Leuk dat je dan wat tegenhoudt, maar daar heb je geen drol aan. Net als vandaag. Totaal onnodige tegengoal, net als tegen AZ en Feyenoord.

1 september 2013 om 17:07

wakker geworden, antiajacied, haal die mooie avatar weg van je, want je mag die niet gebuiken met die reacties van je.

Hopelijk tegen pec thuis deze opstelling. Cillessen, van Rhijn, Moisander,Denswil, Blind, de Jong, Duarte, Poulsen, Elia, Hoesen, Ola John. Kop omhoog borst vooruit wij zijn Ajax !

1 september 2013 om 23:43

Hopelijk niet Vermeer blijft eerste keeper! Bojan is de hoofdschuldige van het gelijke spel tegen groningen.

Achterste linie is gewoon middelmaat, middenveld idem. Voorste linie is diep triest. Tja dan heb je nogal een probleem ja als je kampioen wilt worden.

1 september 2013 om 16:24

Snel afzeiken. Typisch Nederlands.. En als het twee wedstrijden goed gaat is Ajax weer de gedoodverfde titelkandidaat.. PSV was geweldig en kreeg direct veel lof. Zij waren ineens een grote bedreiging voor Ajax, terwijl ze nu al enkele wedstrijden op rij niet meer hebben gewonnen.. Feyenoord was niks en kreeg alweer kritiek van alles kanten. Het woord 'crisis' werd direct gebruikt en na één overwinning verstompte dat grotendeels weer.. Nu zal Ajax weer even aan de beurt zijn. Logisch, want het is niet goed genoeg, maar wat wordt er overdreven zeg..

Daar wil je toch niet aan meedoen? De media leeft hiervan. Die moeten iets hebben waarover gesproken kan worden, waar mensen het onderling over kunnen, waarvoor mensen naar TV-programma's gaan kijken, waardoor mensen geboeid raken om magazine's te kopen en lezen, om mensen naar (voetbal-)nieuwssites te krijgen etc. etc. Waar daar wil jij toch niet bij horen?

Nogmaals, dat het te min was is duidelijk, maar om direct te zeggen dat alles middelmaat of minder is.. Er ontbraken 4 basisspelers, dus ja het word stukken minder en dan ogen andere spelers ook zwakker. Logisch gevolg en verklaarbaar.

Ajax verliest 2 van die 4 spelers definitief. De andere twee komen er later 'gewoon' weer bij. Dat zal alweer een stuk helpen. Daarnaast zullen andere spelers de gaten die Alderweireld en Eriksen achterlaten in moeten leren vullen. Een kwestie van tijd. Dat is het altijd. Nederlandse clubs kunnen geen gelijkwaardige vervangers halen voor hun belangrijke spelers, dus we zullen even genoegen moeten nemen met minder. Vanzelf komt dat wel weer goed.

Ik hoop dat ze Bojan op 10 gaan zetten. Waarom?
Kijk hoe hij al die doelpunten heeft gemaakt in de jeugd van Barca als nummer 10 of spits.
Verder Andersen erin, wat veel creativiteit brengt aan de zijkant.

LET Op; dit is wel een opstelling voor over een paar weken wanneer De Jong en Veltman terug zijn

Vermeer
Van Rhijn
Veltman
Moisander
Boilesen
De Jong
Bojan
Poulsen
Andersen
Hoesen
Fischer
1 september 2013 om 15:43

Ze alsjeblieft Hoesen in de spits zodat hij hopeloos kan falen. Wat een gehypte jongen is dat zeg.

1 september 2013 om 15:48

Hoesen speelt in elk geval losser en is niet zo houterig als Siggi

1 september 2013 om 15:55

Hoesen gehyped? Door wie dan? We hebben 2 spitsen. Sigthorsson en Hoesen. Sigthorsson heeft er 2 jaar uitgelegen door blessures en bakt er wederom geen reet van. Hoesen is een aanmerkelijk betere Ajax-spits dan Sigthorsson dat is. Niemand die zegt dat het de nieuwe van Basten is hoor.

1 september 2013 om 15:43

Op basis van welke wedstrijden in het eerste concludeer jij dat Andersen ''veel creativiteit brengt aan de zijkant''?

1 september 2013 om 15:47

Andersen heeft vorig jaar veel wedstrijden beslist in de jeugd, hij kan een actie maken en heeft een goede trap. Ik heb heel veel vertrouwen in die jongen

1 september 2013 om 16:17

In de jeugd. Daar ga je al.

1 september 2013 om 15:47

Ik zou eerder schone in plaats van poulsen op links half zetten

1 september 2013 om 15:49

Dan wordt het te aanvallend... Poulsen heb je gewoon nodig als verdedigende middenvelder

1 september 2013 om 16:36

@gendtenaar

Waarom mag Schone er in blijven? En waarom moet Denswil eruit? Snap ik helemaal niks van. Serero speelde prima, net als Denswil trouwens.

1 september 2013 om 17:02

Schone staat er niet eens in... Dus dat is een makkelijk antwoord. Beter kijken
Denswil eruit omdat De Boer altijd met een linker als rechterbenige centrumverdediger wit spelen. Moisander speelt op Denswil z'n plek dus dat wordt hem niet. En omdat VD Hoorn nog niet z'n ritme heeft zou ik voor Veltman gaan.

Serero is een goede speler. Alleen persoonlijk vind ik Bojan een betere optie dan Serero. Kijk naar z'n verleden hoe hij vroeger in de jeugd van Barca speelde. Of op 10 als aanvallende middenvelder of als spits. Omdat hoesen of Siggi eral zijn is voor Bojan de 10 de beste optie en Niet aan de zijkant

1 september 2013 om 17:11

Heb je dat stiekem veranderd?

Ik vind Denswil echt een klasse beter dan Moisander, nu al. Serero presteert uitstekend op die plek, terwijl Bojan het ook bij Milan en AS Roma niet heeft laten zien. Waarom zou je Bojan dan daar de kans geven als al iemand hebt van wie je weet dat ie het in kan vullen.

Serero en Denswil waren vandaag echt de beste Ajacieden. Ik vond Poulsen iets beter dan vorige wedstrijden, maar ook erg veel slordigheden. Ik zou, en nu ga je lachen, Bazoer bij de selectie halen.

1 september 2013 om 19:42

Haha... nee, heb het niet veranderd. Kijk maar.. Niks aangepast of wat dan ook.

Wat betreft Denswil, hij speelde inderdaad erg goed. Maar zijn probleem is dat Moisander buiten Poulsen de enige is met ervaring én hij is tevens tot aanvoerder
benoemd door Frank, dus die gaat er zeker niet uit.

Over Bojan merk ik aan je dat je weinig weet over zijn verleden. Nogmaals, hij heeft heel vaak op 10 en op 9 gespeeld en daar blonk hij uit. Ondanks dat Serero goed speelde zou ik persoonlijk voor Bojan gaan.

En over Bazoer... Ik lach je juist toe. Puur omdat ik had verwacht dat hij bij de A selectie zou blijven. Die jongen is een mega talent. Ik hoop dat hij dit jaar nog de kans krijgt. Je zou bijna hopen dat Poulsen een keer een lichte blessure krijgt...

1 september 2013 om 21:47

Slecht van mij dan.

Over Bojan weet ik inderdaad niet veel meer dan wat ik bij Ajax zie en daar zwerft ie over het hele veld, zonder dat ie echt gevaarlijk wordt. Ik kan mij nauwelijks voorstellen dat Bojan op 10 kan spelen, dan moet ie namelijk overzicht hebben en overspelen naar medespelers, niet echt zijn sterkte punt tot nu toe bij Ajax. Mijn voorkeur blijft voor nu uitgaan naar Andersen die echt klaar lijkt om de rol van Eriksen/de Jong over te nemen.

We zullen zien...over twee weken de kraker tegen Pec.

hier moet ajax normaal gesproken gewoon winnen, ook zonder christian en toby

1 september 2013 om 16:03

Je vergeet Blind en de Jong.. De meeste routine was eruit en dan kan je gelijk spelen uit tegen Groningen. Dat zijn toch 4 spelers die vorig jaar ontzettend belangrijk waren voor de prestaties van het hele team. In de aanval was geen vastigheid. Enkel in de verdediging en het middenveld. Nou, als uit die twee linies 4 spelers niet beschikbaar (meer) zijn dan word het automatisch een stuk minder..

Tja het was onnodig, maar dat riepen we na de duels ook AZ en Heerenveen. Teveel momenten per wedstrijd houden we als supporters ons hard vast omdat er nonchalant word verdedigd of omdat Vermeer een zwak moment heeft. Dit soort foutjes hebben met concentratie te maken en komen zo vaak voor dat het Ajax onwaardig is en kosten bergen met punten momenteel.

Voor pessimisme is het nog lang geen tijd, de concurrentie is namelijk net zo dramatisch. Maar er moet wel snel verbetering in gaan komen, wil je niet er een echte inhaalrace van maken.

Feyenoord de winnaar van het weekend ?
Als we winnen komen we alweer op 2 punten van Ajax.

Ze gaan zeker nog 1 versterking halen (een nederlandse buitenspeler die in het buitenland speelt), ik hoop dat ze voor de rest nog een nieuwe middenvelder naast Duarte.

Deze barca tactiek kost tijd, dat is gewoon zo.
Zodra ze het goed onder de knie hebben, zal het zeker zich gaan uitbetalen tegen de betere ploegen.
Natuurlijk is het geen excuus om hier te verliezen, maar het is niet zo dat ajax wel even de barcatactiek zal gaan hanteren in pakweg 5 speelronden.

1 september 2013 om 16:00

Is ajax hier niet al 3 jaar mee bezig met die tactiek?
Het is niet alleen de tactiek, je hebt er ook het materiaal voor nodig.

1 september 2013 om 16:08

@ Kohaku

Vertrekken bij Barcelona ook jaarlijks enkele belangrijke basisspelers? Volgens mij niet.. Kortom, Barcelona kan jaarlijks voortborduren op het jaar ervoor, terwijl bij Ajax de, ook voor de uitvoering van het spel, belangrijkste spelers vertrekken en vervangen moeten worden. Nu waren er met Blind, de Jong, Eriksen en Alderweireld 4 spelers afwezig die vorig jaar belangrijk waren voor Ajax. Die spelers speelde al jaren bij Ajax en weten hoe de Boer wil dat er gespeeld word. Dat is een aderlating. Dat begrijp jij toch ook wel?

Haal bij Barcelona Iniesta, Xavi, Alba en Pique weg en zij zullen het ook lastiger hebben (en dan nog beschikken zij over een veel bredere selectie qua kwalitatief goede spelers).

1 september 2013 om 16:31

Ook met Alderweirld en Eriksen speelden ze niet geweldig.

1 september 2013 om 16:50

Dat valt wel mee. Ajax speelde niet geweldig, maar heel erg slecht was het ook niet...behalve de voorste linie dan. Die waren wederom dramatisch. Vond Fischer en Andersen lekker fel invallen.

Het allergrootste probleem is Vermeer, die voor zo veel onrust en twijfel zorgt. Daarnaast heeft hij al diverse misser en matige momenten gehad. Ook zijn instelling is lachwekkend. Als je het interview ziet achteraf...echt te triest voor woorden. Totaal niet schuldbewust of dat het iets uitmaakt.

1 september 2013 om 17:00

@ Klopper1900

Ik heb het interview niet gezien, maar het is logisch dat Vermeer zich niet 'zwak' opstelt in de media. In het veld is hij af en toe onzeker, maar als hij buiten de lijnen aangeeft zich bewust te zijn van zijn onzekere houding en daar dus zijn excuses voor aanbiedt dan werkt dat alleen maar in zijn nadeel. Dan weten tegenstanders namelijk dat hij zich onzeker voelt in zijn doel.

Nogmaals, ik heb het interview niet gezien, misschien was het wel erg schijnheilig, maar ik zou het begrijpen als hij hier niet teveel op in gaat. Het voegt niks toe om daarover met de media te spreken. Als hij zich als schuldig zou voelen dan moet hij zijn excuses intern maken, tegenover zijn teamgenoten, en op de trainingen (en toekomstige wedstrijden) extra hard zijn best doen om dergelijke fouten te voorkomen. Aan excuses voor een persoonlijke fout tegenover een journalist heeft niemand iets..

1 september 2013 om 17:22

Kijk het interview maar eens. Verder vind ik het een beetje onzin wat je zegt. Een fout is een fout, klaar. Dat kun je ook gewoon toegeven en doorgaan. Het gaat mij vooral om zijn houding. Van de week gaf hij nog aan dat ie helemaal geen druk voelt...niet goed wat mij betreft. Nu ook heel relaxt. Nu hoef je niet te huilen of zo, maar een beetje schuldbewust zou wel mogen wat mij betreft. Ik hoop elke week weer tevergeefs op Cillessen.

1 september 2013 om 17:27

nee, ze zijn er nu 2 seizoenen mee bezig.
althans, dit wordt het 2e seizoen waarmee ze ermee werken.

Ach Frank, met een B-elftal 1-1 spelen uit tegen Groningen is zo slecht nog niet. Ik heb vandaag 11 breedtespelers + 3 wissel jonkies leuk zien spelen zonder leider, als Siem, Blind terug zijn is het al een andere Ajax, met de versterkingen weet ik zeker dat Frank voor de CL weer een vloeiend Ajax van gaat maken, potentie genoeg.

Helaas zit Ajax in de situatie dat als spelers het onder de knie hebben, ze alweer vertrekken.. Dat is het enige dat jammer is, want zo kan je helaas niet voortborduren op automatismen.

Ik kan me hier echter makkelijk bij neerleggen. Sommige Ajacieden beginnen direct te schreeuwen dat het niks is met Ajax, geen lijn in het spel, geen grote aanwinsten, geen Ajax waardige spelers etc. Maar die jongens moeten niet zeiken, want zo gaat het elk jaar bij elke Nederlandse club. De beste spelers vertrekken, clubs zijn de eerste weken/maanden zoekende om dat verlies op te vangen en als het weer lekker loopt vertrekken belangrijke spelers weer. Dan begint alles weer van voor af aan. Daar kunnen we ons druk over maken, we kunnen de eerste maanden zeiken, kritiek hebben op bepaalde beslissingen die gemaakt worden bij Ajax en ga zo maar door, maar daar schiet niemand iets mee op.

We moeten nu kijken naar de dingen die goed zijn en dat zijn er genoeg. De organisatie van onze club staat als een huis, er is een jonge en getalenteerde groep spelers aanwezig en de club staat er financieel ijzersterk voor. We hoeven ons geen zorgen te maken om de club.

1 september 2013 om 16:19

Ik snap al dat gezeik ook niet.
Ik kan wel wat gefrustreerde reacties begrijpen op individuele prestaties van bepaalde spelers op het moment (daar maak ik mezelf ook schuldig aan) maar verder hebben we toch niks om over te klagen eigenlijk?
Financieel is het prima, de organisatie heeft nog wat kinderziektes zoals Cruijff aangaf maar naar buiten toe staat het over het algemeen als een huis, er wordt goed beleid gevoerd etc.

Daarbij vind ik dat men Ajax gruwelijk onderschat, let wel, Ajax heeft nog geen enkele club uit het traditionele rechterrijtje getroffen, men lijkt dat ook zomaar te vergeten.
Roda is ook gewoon een redelijke middenmoter.
Daarbij staat Ajax helemaal niet ver achter op de concurrenten terwijl Ajax een veel moeilijker programma heeft gehad.
Let maar op, Ajax gaat weer vlammen na deze moeilijke serie (die nog niet voorbij is) en dan krijgen we het geneuzel weer dat andere ploegen het hebben laten liggen bla bla bla.

1 september 2013 om 16:55

Daarom. Ik lig er niet wakker van. Vanavond zal in Studio Voetbal weer negatief gesproken worden over Ajax, morgen bij Voetbal International verwacht ik hetzelfde en vervolgens volgen er weer wedstrijden (waar het uiteindelijk om gaat) waarin Ajax hun ongelijk kan bewijzen. Het word misschien even door de zure appel heen bijten, maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit een chronisch probleem is.

De media zal, zoals altijd, weer goedkoop willen scoren. Ajax is de komende week waarschijnlijk aan de beurt. Winnen ze volgende week en verliest een andere grote club dan zal de media daar weer kritiek op hebben. Zelfde geldt voor veel mensen hier op voetbalzone (helaas). Het is logisch dat de media zoveel mogelijk keer uit wil pakken met grote verhalen over grote clubs of schandalen, dus die gaan daarnaar op zoek of proberen iets te creëren. Zij verdienen er namelijk hun geld mee. Echter zijn de mensen die hun mening, zonder enig belang, zo snel wijzigen laten zien over een niet al te hoog IQ te beschikken..

1 september 2013 om 16:58

@crazydj07

Ik begrijp het gezeik heel erg goed als je toch van der Hoorn en Duarte voor beiden de hoofdprijs haalt. Eriksen voor € 12 miljoen is wat mij betreft ook niet de hoofdprijs. Gewoon heel erg zwak onderhandeld. Daarnaast is het om doodziek van te worden. "het was onnodig", "we geven het weg", "we moeten het afmaken" zijn veel gebruikte oneliners van De Boer. En het is elke keer het zelfde liedje.

Tuurlijk heeft Ajax geen makkelijk programma, maar zowel tegen AZ, als Heerenveen en ook vandaag weer geeft Ajax het gewoon simpel weg door individuele fouten. Dat zuigt.

Het meest trieste vind ik dat Vermeer elke keer de voorkeur blijft krijgen, wat een prutskeeper. Verder blijft De Boer maar kiezen voor Schone en Sigthorsson. Helemaal niet erg om een keer met Andersen te beginnen en wellicht Hoesen. Er zijn zoveel wedstrijden en het seizoen is nog lang en zwaar, dus een beetje wisselen is niet erg. Zeker met de selectie die Ajax heeft, kun je makkelijk wat meer rouleren.

De Boer heeft gelukkig wel 1 ding gezien: Serero was de beste man van het veld.

1 september 2013 om 17:03

crazydj07, gelijk heb je, maar ik wordt allen zo moe van bojan, je ziet dat die kan ballen, maar is nogal egoistisch en dat is jammer. Verder moeten ze er aan wennen dat er twee weg zijn, maar een excuus mag dit niet zijn en gelukkig tot op nu hebben ze het nog niet gedaan, de dag is nog niet om.

1 september 2013 om 17:21

Zoals ik al zei, wat gezeik op individuele prestaties kan ik begrijpen, echter, ik zie wel iedere keer een Ajax dat beter is dan de tegenstander en dat stemt met tevreden en zeer hoopvol.
En dat het dan niet altijd goed is kan me eigenlijk niet eens zoveel schelen op het moment, het gaat erom dat je beter bent dan je tegenstander.
Het betere spel komt later, Ajax moet weer gaan bouwen nu maar zelfs in deze fase is Ajax beter dan de tegenstander.
Dat is de stap die Ajax gemaakt heeft ten op zichten van vorige seizoenen, als een aantal spelers nu ook nog eens hun niveau halen en bepaalde momenten dus wel in het voordeel van Ajax uitpakken dan gaat de machine vanzelf weer verder.

Daar ben ik echt van overtuigd, ik denk dat het een kwestie van tijd is, of het nu met Schone, Vermeer, Bojan of met Andersen, Cillessen etc. is, ik denk dat er genoeg kwaliteit is.

Probleem is enkel dat een aantal spelers nog niet in vorm zijn, Poulsen is nog niet solide genoeg, naja Bojan is ook nog niet in goede doen, Sigthorsson twijfelachtig, Fischer afwachten etc.

De extra individuele klasse is er even niet als ze uit vorm zijn, oké, echter, het collectief staat nog steeds als een huis vind ik, nu het individu nog in vorm...

1 september 2013 om 17:28

@ Klopper1900

Tot nu toe heeft Ajax, onder leiding van de Boer en later ook Overmars, altijd verrast met de spelers die gehaald zijn. Vaak werd het niet begrepen, want over spelers als Poulsen, Schone, Hoesen en Sana was niet iedereen positief. Ook speelde we de vorige twee seizoenen constant met één mindere buitenspeler (ebecillio of een Boerrigter die niet in vorm was) + een spits die de helft van de wedstrijden meespeelde, omdat hij vaak geblesseerd was. Ajax heeft tactisch gezien altijd dingen waarover men zich op kan winden, maar toch lukt het de Boer elk jaar om de titel te pakken. Als hij kiest voor Sigi en Bojan dan zal hij daar ongetwijfeld zijn redenen daarvoor hebben. Als hij vasthoudt aan Vermeer als eerste doelman dan zal hij daar goede redenen voor hebben. Lekker zeiken is makkelijk als het minder gaat, maar het helpt niks.. Het verandert niks aan de situatie.. Het verandert niks aan de beslissingen die de Boer neemt (en goed ook, want als de Boer zijn beslissingen af laat hangen van fans dan schiet het ook niet op..).

Als de Boer had afgewisseld tussen Hoesen/sigi, Andersen/bojan en Eriksen/serero (om maar iets te noemen) en hij had dezelfde prestaties geleverd dan had het weer aan iets anders gelegen.. Dan had de Boer weer te weinig vastigheden gecreëerd voor zijn spelers..

1 september 2013 om 17:33

@crazydj07

Het stemt mij helemaal niet tevreden. Ajax zakt echt veel makkelijker door de ondergrens heen tot nu toe. Zeker tegen AZ en Heerenveen.

1 september 2013 om 17:45

11 tegen 11 tegen Az was prima, 1e helft leuke pot 1-1, 2e helft had Az niks in te brengen tot het absolute ommekeer moment.

Tegen Heerenveen vond ik het ook echt niet dramatisch, ja, de verdediging, zekers, maar die 1-2, tja, zeer vreemd en zo kwam Heerenveen terug.

Tot nu toe is de tegenstander iedere keer teruggekomen door een merkwaardig moment of simpelweg een individuele fout natuurlijk en dan kom ik weer bij het uit vorm zijn van een aantal spelers...

1 september 2013 om 18:00

@ Klopper1900

Het kan altijd allemaal beter. Probeer eens te kijken naar wat wel goed gaat in plaats van te wijzen op dingen die 'zogenaamd' anders moeten (want jij geeft nu aan dat je niet begrijpt waarom sommige spelers spelen, maar als de spelers die jij noemt niet spelen & niet presteren dan hadden die andere spelers weer in de basis moeten staan). Het is altijd makkelijk om als supporter zo te reageren, te makkelijk.. Probeer gewoon eens verder te kijken in plaats van de makkelijkste weg te kiezen.

Doordat vorige directies ook zo'n kortzichtig waren heeft Ajax jarenlang veel geld uitgegeven, geen kampioenschap behaalt en gefaald in Champions League voorrondes. Nu staat er een organisatie die echt wel weet waar het mee bezig is, met prestaties aangetoond heeft te kunnen presteren met Ajax en Ajax ook nog eens winstgevend laat zijn.. Alleen de absolute topclubs zijn in staat competities jaar in jaar uit vanaf het begin tot het eind te domineren, maar dit is 'slechts' voor enkele clubs weggelegd. Ajax behoort daar, helaas, niet toe.

Mindere periodes, mindere prestaties en misschien soms ook een minder kwalitatieve selectie dan vorig jaar is niet te voorkomen door Ajax. Daar heeft Ajax niet meer de naam en het geld voor.. Het enige dat Ajax dan kan doen is hier weer het beste van maken en daar is, logischerwijs, tijd voor nodig. Tot die tijd kunnen prestaties tegenvallen. Het spel kan dan ook minder zijn. Het is niet iets dat Ajax zelf in de hand heeft. Het enige dat gedaan kan worden is zo goed mogelijk proberen te anticiperen en er keihard aan werken om zo snel mogelijk op het niveau te komen waar men wil zijn.

1 september 2013 om 16:22

Staat als een huis?
Sorry hoor maar hoe Overmars zich presenteert zou ik me als Ajax fan enorme zorgen maken. Een speler als Maher wordt geen moeite voor gedaan. Waarom niet ? Dat was de ideale opvolger voor Eriksen geweest. Maar nee, Ajax heeft zichzelf wijs gemaakt dat je nooit meer dan 3 miljoen euro moet uitgeven aan een transfer. Nou ik zal je zeggen dat je op die manier nooit hogerop in Europa komt. Op die manier krijg je het Arsenal effect.

Ajax is alles behalve slagvaardig geweest de afgelopen transferperiode. Ook is het oerdom dat ze nu pas bezig zijn met Duarte, want nu is het voor zelfs een blinde duidelijk dat Ajax behoefte heeft aan extra creativiteit met het vertrek van Eriksen. Mogen is moeten geworden en daar zal Jan Smit gretig gebruik van maken tijdens de onderhandelingen over Duarte. Ajax had een directer moeten zijn, inplaats van de arrogante houding aannemen en vertellen wat hun Duarte waard vonden.

Overmars heeft nog maar bar weinig ervaring als TD en dat breekt hem nu op.

1 september 2013 om 16:47

Jongen. Sinds wanneer is het arrogant als een bedrijf dat interesse heeft in iets van een ander bedrijf communiceert over de transfersom die zij bereid zijn te betalen? Lijkt mij moeilijk om de onderhandelingen te doen zonder aan te geven welk bedrag je als kopende partij bereid ben te betalen..

Wat had Overmars dan moeten doen? De eerste dag van de transferperiode Smit opbellen en vragen; jongen, wat wil jij voor Duarte hebben? Je wil 3,5 miljoen voor Duarte? Smit, laten we daar 4 miljoen van maken vriend..

Als jij ooit een huis hebt gekocht dan weet jij toch ook dat jij degene bent die een bod moet doen? Jij ben dan degene die de onderhandeling moet openen. Gelukkig staat het huis dan nog te koop voor een bepaalt bedrag. Dan is er sprake van een vraagprijs die, na beoordeling door een makelaar, als marktconform gezien kan worden. In de voetballerij is er echter geen makelaar of iets dergelijks die op feiten een marktconforme prijs kan noemen. Dat moeten de clubs zelf uitzoeken. Dan kan er een groot gat tussen vraagprijs en het geboden bedrag zitten, omdat clubs andere belangen, referentiekaders en standaards hebben. Dat heeft niks met arrogantie te maken.. Puur zakelijk.

Verder is Overmars bestempelen als iemand die 'niet slagvaardig' is een lachertje. Bojan's komst was binnen een dag afgerond, van der Hoorn's komst kwam als een grote verrassing en hetzelfde geldt voor Babel, Schone, Poulsen, Sana, Hoesen etc. Allemaal snel afgerond en het waren verrassingen voor iedereen. Alleen in het geval van Moisander en nu Duarte is langere tijd bekend dat Ajax wel interesse heeft. Wat je over de slagvaardigheid van Overmars zegt klopt gewoon niet.

En wat betreft Maher; duur grapje. Had als speler zeker een aanwinst geweest, maar AZ had Ajax en PSV helemaal tegen elkaar uitgespeeld om de vraagprijs op te drijven. Zelfde als Heerenveen probeerde met Narsingh. Waarom zou Ajax zich daarin mee laten slepen? Dan had Ajax Maher eventueel kunnen hebben, maar zeker 9 a 10 miljoen (exclusief bonussen) kwijt geweest.. Kijk vervolgens naar de transfersommen die Ajax de afgelopen jaren ontvangen heeft voor belangrijke basisspelers.. Op Suarez na allemaal rond de 10 miljoen (soms 7 miljoen, soms 13 miljoen). Kortom, we betalen veel geld voor een speler, terwijl daar nauwelijks marge op zit in het geval dat die speler presteert..

1 september 2013 om 17:25

Joh, dan ben jij toch lekker positief. Goed voor jou.

Ik erger me al twee jaar aan het transferbeleid (wat gewoon gierig is) en zie per seizoen misschien vijf wedstrijden waarin Ajax echt goed voetbalt. Daarnaast staat er nu een team op het veld met nietszeggende spelers die elke week ontzettend tegenvallen, weinig kansen creeren, weinig doelpunten maken, veel tegendoelpunten om de oren krijgen, niet sprankelend voetballen en in het algemeen gewoon weinig klasse hebben.

Je kan wel kijken naar de dingen die goed gaan, maar ondertussen worden er weer ontzettend veel punten verspeeld op knullige wijze. Er gaat ook genoeg goed (vandaag de verdediging bijvoorbeeld), maar er gaat net zoveel fout.

Als ik de selectie met je door mag nemen:
Vermeer: goede lijnkeeper, maar maakt nu veel teveel blunders.
Van Rhijn: aanvallend goed, verdedigend regelmatig kostbaar in de fout (rode kaart eerder dit seizoen bijvoorbeeld).
Moisander: enige constante factor dit seizoen tot nu.
Denswil: groot (letterlijk ook) talent, ben ik over te spreken.
Boilesen: idem dito.
Blind: altijd een voldoende, bijna nooit een prima, wat op zich niet erg is.
Nu begint het gezeik.
Schone: typische bankspeler, tilt het geheel niet naar een hoger niveau, maar komt in een goede wedstrijd redelijk mee
Poulsen: oud en traag, in de omschakeling zwaar onvoldoende, wint wel veel duels.
Serero: creeert niks.
Sana: hoort bij de amateurs.
Bojan: is een verschrikking, ontzettend egoistisch, weinig acties lukken, ligt te veel op de grond.
Sigtorsson: kan gewoon niet voetballen, wint geen duel, maakt soms opeens een doelpunt.
De Jong: samen met Moisander de enige voetballer die constant het niveau haalt wat Ajax na moet streven.
Fischer: groot talent, wil vaak teveel en nul rendement.
Hoesen: wint in tegenstelling tot Sigi wel duels, maar kan niet scoren.

Dat is toch gewoon te slecht voor Ajax? Hier worden we toch het lachertje van de CL mee? Maar goed, jij legt je er vast makkelijk bij neer.

1 september 2013 om 18:14

Gelukkig heb jij het niet voor het zeggen binnen de club. Ajax is geen Europese grootmacht meer. Spelers die bij Ajax spelen zijn geen topspelers. Als ze dat beginnen te worden dan worden ze opgekocht, dus Ajax zal nooit spelers hebben zonder minpunten. We hebben geluk als er spelers spelen die zo min mogelijk minpunten hebben, de potentie hebben om een topspeler te worden en deze spelers goed met elkaar samen kunnen spelen. Perfecte spelers zijn er nauwelijks (eigenlijk niet, maar oké) en als ze er zijn dan spelen ze niet bij Ajax.

En als Ajax minder goed presteert zonder 4 basisspelers, door arbitrale beslissingen of individuele fouten dan weet iedereen waaraan het gelegen heeft. Dat is allemaal te benoemen en daar is aan te werken. Niks mis mee. Ajax gaat dit seizoen aan de slag met spelers als Duarte, Serero, Andersen, Fischer, van der Hoorn en ga zo maar door om hun talent en potentie zoveel mogelijk te benutten. Er is genoeg talent in de selectie en rust in de organisatie/selectie om er weer een mooi jaar van te maken. We kunnen niet ieder jaar kampioen worden, de Champions League zal weer lastig worden en ga zo maar door. We kunnen overal een probleem van maken, maar er zit nog altijd een stijgende lijn in.

Vorig jaar vertrokken 4 basisspelers (van der Wiel, Vertonghen, Janssen, Anita) en dit jaar zijn het er 'slechts' 2 (eriksen en Alderweireld), vervangers waren op tijd in huis of waren intern langer bekend (van der Hoorn en Duarte) en in de rest van de selectie zit nog heel veel groeipotentie. Daar kopen we nu eventjes niks voor, maar zeiken helpt sowieso niks.

1 september 2013 om 20:06

Je hebt gelijk dat de verwachtingen misschien niet realistisch hoog zijn.

Maar door spelers als Maher en Narsingh niet te halen (die je bij elkaar 11 miljoen hadden gekost) vind ik dat ik nu naar een uitgekleed Ajax zit te kijken, waarin naar mijn smaak teveel middelmaat rondloopt.

Er zijn er gelukkig maar weinig vertrokken en wellicht staat er nog iemand op dit seizoen. We gaan het zien, maar tot nu toe valt het me tegen.

Over Bojan hoor je helemaal niks terwijl hij zeker een assist moest geven op Schone. Dan is de vraag nog of hij gescoort had maar toch. Wat is Bojan slecht zeg.

Wat een drama wedstrijd.

De Boer mag dan teleurgesteld zijn, dat ben ik als supporter ook. Het wordt tijd dat Ajax het over een andere boeg gaat gooien, want de fans worden met het huidige veldspel niet verwend.

Veel balbezit, maar geen vleugelspel, geen diepgang, geen aansluiting vanuit de 2e lijn, geen schoten. Hierdoor scoren we uiterst moeizaam en hebben we het tegen iedereen lastig !!! Helaas.

Kortom,
Cillissen in de goal (vermeer blijft een zenuwpees)
Ligeon - Moisander - Denswill - Blind
Poulsen (controle) - Fischer (echte 10) - Duarte (power en creativiteit)
Bojan - Sigthorsson - nieuwe speler (elia of Ola John)

Straks als Siem weer fit is, kan hij de plaats van Poulsen overnemen !

Bank:
Vermeer - Van Rhijn - Vd Hoorn - Boilesen - Schöne - Serero - Andersen - Hoesen - De Sa

1 september 2013 om 16:58

bank ben ik totaal niet mee eens, shone en hoessen en van rhijn waren best goed, niet op zijn best maar beter dan bojan, zet die maar op de bank even of op het vliegtuig naar huis als die niet gaat veranderen. Vermeer is dan soms een zenuwpees, maar hij houdt ook weer goede ballen uit de goal, dus die blunder is hem dan vergeven, beter gelijk dan verliezen

1 september 2013 om 22:10

@jolano

Cillessen pakt ook goede ballen. Ik wordt helemaal doodziek van die Vermeer. Elke hoge of lange bal levert gevaar op. Vandaag ook weer. In de eerste helft komt er een lange bal en vervolgens is Vermeer helemaal uit positie. In de tweede helft loopt ie eerst te grabbelen alvorens even later de bal los te laten voor Zeefuik.

Daarnaast is bijna iedere uittrap voor de tegenstander en is de verdediging nerveus met hem op doel. Fischer kon na een verdedigende actie de bal makkelijk terugspelen op hem. Waarschijnlijk deed ie dat niet omdat er weinig vertrouwen is in Vermeer, tenminste dat is mijn uitleg.

2 september 2013 om 00:01

Jij bent gewoon een Vermeer hater. Cillessen heeft nog niets gepresteerd en jou gehuil is nergens op gebaseerd. Waardeloze supporter ben jij om je eigen doelman in een post wel tien keer af te zeiken.

1 september 2013 om 22:07

Ik snap echt bij god niet waarom jij Boilesen en Serero ernaast zet terwijl je Sigi en Bojan laat staan. Ik zou echt met Andersen en Serero op het middenveld gaan spelen. Van Duarte begrijp ik helemaal niks. Die gaat echt helemaal niks toevoegen aan Ajax.

1 september 2013 om 22:13

Met een echte flankspeler op links en een opkomende Ligeon zal Siggi beter gaan renderen. Zeker weten. Zoals het nu gaat, kun je beter zonder spits spelen, want wie daar ook staat, hij krijgt praktisch toch geen bal.

Geef Bojan nog FF wat tijd. Voetballen kan hij !

Ik spreek je over een paar maanden wel over Duarte bij Ajax !!! Deal

1 september 2013 om 22:21

Ik heb het nog niet gezien van Bojan en niet alleen vandaag. Hij kijkt totaal niet naar medespelers. Ik zie zo vaak spelers om hem heen veel vrijer staan. Ik begin langzaam te snappen waarom hij niet geslaagd is bij Milan en AS Roma.

Ik spreek jou liever over een paar maanden over Serero en Andersen


Ja mensen die gelijk moord en brand schreeuwen. Haal uit Oranje 88 van Basten, Rijkaard en Gullit en wat houd je over? Wilbert fucking Suvrijn. Ajax heeft geen de Jong tijdelijk en deze week 2 andere sterkhouders verloren in de persoon van Alderweireld (verdedigingsleider) en Eriksen (het 'brein' van Ajax en man met meeste assists en bovendien flink aantal goals).

Wat verwacht men dan? Een makkelijke middag in Groningen?
Bovendien vergeet dit niet:

- Net zoals bij Heerenveen kun je 'm in de laatste minuut verliezen
- Tja, geen Eriksen, Alderweireld en Siem, dat heeft gewoonweg tijd nodig om te wennen
- Lastig programma, in 1 week Heerenveen en Groningen uit terwijl je ook al Feyenoord thuis, Roda thuis en AZ uit hebt gehad, wees blij dat je thuis tegen Cambuur geen gelijkspel speelt. Er komen genoeg makkelijke wedstrijden aan (al had Ajax vorig seizoen 11 punten uit deze wedstrijden gehaald tegen 8 nu)
- Er zit genoeg groei in dit elftal, vooral denk ik als Frank eens begint met Cillesen en Hoessen en Ligeon. En dan Duarte er nog bij en wie weet John of Elia!
- Moet je zien wat er de laatste jaren weg is gegaan: Verthongen, Alderweireld, Eriksen, Anita, Jansen, vd Wiel, Stekelenburg, De Zeeuw, Babel etc etc...
- Bovendien stond je vaak de laatste seizoenen dat je kampioen werd, maar liefst 13 (!) punten achter op Psv, nu zijn het er slechts 3

1 september 2013 om 16:54

Het klopt allemaal wat je zegt. Maar als je heel eerlijk bent, was het spel vandaag echt heel slecht. Ajax had vele geluk met de '1-0 want kansen werden er amper gecreeerd. Ook de andere wedstrijden met Eriksen en Aldeweireld was het spel gewoon weg niet heel goed. Ik ben echt benieuwd waar dit gaat eindigen.

1 september 2013 om 22:11

Niet heel erg slecht, maar ook niet echt goed.

1 september 2013 om 22:19

Ja je had hem kunnen verliezen maar je had hem ook gewoon kunnen winnen als je wel die penalty krijgt vlak voor rust. Maar goed Groningen uit is de laatste jaren sowieso lastig voor Ajax.
Er moet nu gewoon wat verschuivingen plaats gaan vinden ik de vorm van Bojan of Fischer naar de plek van Eriksen. En een linksbuiten moet aangekocht worden (persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar Elia).
Dan heb je weer wat meer creativiteit op het middenveld en kan Schone eruit want die voegt aanvallend echt heel weinig toe.

Het komt goed maar als je 4 belangrijke spelers mist (2 door blessures) en 2 omdat ze weer eens te laat verkocht zijn krijg je het gewoon moeilijk. Ajax moet echt eens stoppen om hun sterspelers in de laatste week te verkopen dat gebeurt nu alweer.

Het wordt nog een lastig verhaal in de CL voor Ajax op deze manier. Het is jammer dat het team dit jaar niet intact is gebleven.

Begin maar eens om Vermeer te vervangen door Cillissen. En Fischer op de positie van Eriksen samen met Duarte en Poulsen (na blessure weer de Jong) De nieuwe vleugelspeler en Andersen op de vleugels. Bojan terug naar Barceona,(of hij moet heel gauw laten zien wat hij werkelijk kan). En in de spits een speler die er 30 per seizoen in legt bv Finnboasson, of Luuk de Jong.

1 september 2013 om 16:48

Hier sluit ik me helemaal bij aan!

Voetbalzone, geef deze man een groen randje!

Op een andere site geeft hij aan dat siggi slecht was en hem daarom had gewisseld, maar ojan was toch echt slechter dan siggi, wilt die dat niet zien of zo. Ja, heeft de assist gegeven aan de goal van shone, maar gaf de bal totaal niet af terwijl shone totaal vrij stond, daarom hoop ik eens dat die op de bank start volgende week. Siggi moet misschien meer een ligioun bj zich hebben die weet wat voorzetten zijn, bojan en sana nu ook weer en fisher in zijn invalbeurt komen te veel naar binnen.

Ik ga het kort houden: Het was een kut wedstrijd.

Niks geleerd, helemaal niks. Ik wil er niet eens over beginnen.... Laat Vermeer, Sigthorsson, Viktor Fischer effetjes een paar weken banken. Shit zeg als je zo bagger speelt verdien je geen plek. Logisch toch?
Ik wil gewoon met Frank de Boer praten en hem vragen wat hij in die elf ziet. Krikic moet gewoon op 10 spelen, hij functioneert niet als rechtsbuiten. Sigthorsson is té statisch. Te veel. Geef Cillissen een paar kansen. Die jongen wil zo graag. Andersen moet nu en dan gewoon vaker minuten kijken, ik vind dat hij veel potentie heeft.

Ik mis Eriksen zooo erg. Zijn vertrek heeft me pijn gedaan. Nog erger dan het vertrek van Sneijder of Huntelaar. Dit was onze speler. Maar die is voor een scheintje vertrokken. Ik voel me bestolen bij Ajax. Onze spelers moeten gewoon in Amsterdam blijven, punt.

Zo moet Ajax gewoon spelen.

Cillissen
Van Rhijn
Denswil
Moisander
Boilesen
Schöne
Poulsen
Andersen
Bojan
Sana
Hoesen
1 september 2013 om 17:05

is voor nu een goede opstelling. En wanneer De Jong terug is komt hij voor Schone in de plaats?

1 september 2013 om 17:07

Wat een belachelijke opstelling. Veel te verdedigend. Ik zou echt een aantal spelers bij het eerste halen en die een keer laten beginnen.

Cillessen
Ligeon
Moisander
Denswil
Boilesen
Serero
Bazoer
Andersen
Geen idee
Hoesen
Fischer
1 september 2013 om 17:22

Je moet die opstelling als 4-3-3 zien. Niet zoals het er zo op staat.

Ja makkelijk Klopper, geen idee. Hebben we veel aan.

Fischer moet leren dat hij geen basisplaats krijgt bij de Godenzonen als hij als een zakje drol speelt oké? Hij moet vechten voor zijn plek.
Dat middenveld van jouw wordt helemaal overgelopen, dat is dan weer te aanvallend. En ik vond mijn opstelling niet zo verdedigend, alleen het middenveld, dit is het beste want Schöne is toch een soort speler die zich overal meldt. Het ging mij meer om een opbwouende speler naast Poulsen te plaatsen om een 10 positie voor Bojan te creëren. Anders vrees ik een dramatisch seizoen voor de ze Culé.

Samengevat: mijn opstelling is beter.

1 september 2013 om 17:30

Sorry, maar je hebt toch hoop ik vandaag ook wel gezien dat er veel meer voetbal is als Serero, Andersen, Fischer en Hoesen er in staan, of niet?

Geen idee is wat mij betreft Bojan, Sana, De Sa of El Ghazi...of liever de genoemde 'aankoop'...als ik daar Bojan neer zou zetten, komt het net over alsof ik Bojan goed genoeg vind op dit moment. Hetzelfde geld voor Sana. Als ik De Sa daar neer zou zetten, dan maak ik mijzelf een beetje belachelijk, vandaar...geen idee

Overigens zag je Fischer echt wel gaan als een banaan.

Kortom: Jouw opstelling zuigt, mijn opstelling is top

1 september 2013 om 17:08

Wat een gezeur allemaal Ajax steelt een punt in Groningen en daar mogen Ze blij mee Zijn.

1 september 2013 om 17:31

Ja, steelt. Zeker op basis van die bal op de paal in de blessuretijd? Even vergeten natuurlijk dat Ajax Groningen nooit op gelijke hoogte moet laten komen.

1 september 2013 om 18:17

Even vergeten dat het enige schot op doel, een zondagsschot schone waswaarbij bizot een blunder maakte ?
Bal van de doellijn botthegin vergeten ? Schot zivkovic, kostic op de paal.
Ajax speelde beter maar Groningen had de beste kansen

1 september 2013 om 19:29

Dat schot van Zivkovic stelde ook geen hol voor.

1 september 2013 om 22:18

@zlaren

Is natuurlijk leuk en aardig, maar behalve die kopbal zijn die andere balletjes overbodig als Bojan die bal gewoon afspeelt. Maar ja, als.

Daarnaast Groningen heeft inderdaad de allergrootste kans gekregen op de winnende goal, maar om nou te zeggen dat Ajax een punt gestolen heeft is weer overdreven en stinkt een beetje naar antipathie tegen Ajax.

1 september 2013 om 22:23

@zlaren: En jij bent vergeten dat Ajax onterecht buitenspel gevlagt werd terwijl het geen buitenspel was waarna een penalty zou zijn gekomen? Dat was gewoon 0-2 dan en einde wedstrijd. Ajax was bagger maar winst voor Groningen was zeker niet terech geweest na het wedstrijdbeeld.

1 september 2013 om 17:34

Over je opstelling:

De verdediging ben ik met je eens, inclusief keeper. Ik denk dat iedereen dat zo wil zien.

Een middenveld met Schone en Poulsen is te controlerend en creeert niks. Ik zou altijd maar met een van die twee spelen, het liefst met Schone.

Andersen is veelbelovend, maar heeft nog niks laten zien.

Bojan op tien, kan niet slechter zijn dan Bojan op rechts, dus vooruit.

Sana mag nooit meer spelen, die is gewoon te slecht, daar hoort Fischer.

Hoesen is weliswaar beter dan Sigtorsson, maar kan niet scoren. Niemand in jouw opstelling kan trouwens scoren, behalve Bojan, tien jaar geleden.

1 september 2013 om 22:26

"andersen is veelbelovend, maar heeft nog niks laten zien."

Brrrr...hij heeft nog nauwelijks speeltijd gehad. En in die speeltijd heeft ie wat mij betreft al laten zien zien dat ie meer kan dan Bojan.

1 september 2013 om 22:46

Dat klopt. Maar dat is niet moeilijk en dat toont niet aan dat hij klaar is voor Ajax 1. Andersen is een gok, dat kan goed of fout uitpakken. Ik zou hem rustig brengen.

Soms zou je Frank even door elkaar willen schudden:

- waarom toch buitenspelers Blijven opstellen die naar binnen kruipen waardoor Sigthorsson nog nuttelozer is dan-ie met z'n beperkte kwaliteiten al is
- waarom Vermeer maar Blijven opstellen met z'n enorme onrust die hij veroorzaakt bij dode spelmomenten
- waarom dat eindeloze systeem met dat gebrei maar Blijven doorvoeren, je schreeuwt af en toe naar de televisie om die bal eens gewoon lekker naar voren te rossen, lekker iets oppertunistischer

1 september 2013 om 17:23

Met je eens behalve het laatste. In de eerste helft heeft met name Moisander behoorlijk wat lange ballen gegeven. Elke keer was Ajax de bal kwijt. Als je geen lange ballen kan geven, moet je het niet doen.

Echt een dramatische wedstrijd vandaag. Verdedigend was het moeizaam (kijk bij die kans in de 92 minuut wat Poulsen doet) en het middenveld en de aanval raakten constant de bal kwijt. Schone en Serrero was ook gewoon drama vandaag, Sana wil je eigenlijk niet meer zien bij Ajax dit jaar, Sightorsson was op de momenten dat hij een kansje had niet scherp, Bojan ook weer drama met uitzondering van 5 minuten in de tweede helft. Laten we eerlijk zijn, er stond vandaag gewoon een heel middelmatig eredivisieteam in het veld. Volgende wedstrijd Fischer op de Eriksen plek, Klaassen op de Jong plek (zelfde type speler, diepgang, afjagen en dreiging voor de goal) en geef Andersen maar een paar weken het vertrouwen op linksbuiten.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren