Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ribéry troeft Messi en Ronaldo af en is de beste van Europa

Laatste update:

Franck Ribéry is in Monaco verkozen tot Europees voetballer van het jaar. De dertigjarige middenvelder annex aanvaller van Bayern München won vorig seizoen alles wat er te winnen viel: met zijn club werd hij landskampioen, won hij het bekertoernooi en veroverde hij de Champions League.

/

Ribéry troefde Lionel Messi (Barcelona) en Cristiano Ronaldo (Real Madrid) af. Laatstgenoemde was niet aanwezig. Ribéry werd verkozen op basis van stemmen van 53 journalisten, die aanwezig waren op het gala. Namens Nederland mocht Jaap de Groot van De Telegraaf zijn stem uitbrengen. In een eerder stadium verklapte de chef-sport van het dagblad al voor Ribéry te kiezen.

De drie genomineerden bleven over uit een shortlist van tien spelers. Op die shortlist van tien stonden twee Nederlanders; Arjen Robben en Robin van Persie. Robben werd net achter het podium vijfde, terwijl Van Persie tiende werd. De prijs werd voor de derde keer uitgereikt. In 2011 kreeg Messi de eer, een jaar later mocht Andrés Iniesta de prijs ophalen.

Is Franck Ribéry de terechte winnaar?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Vind ik toch niet helemaal terecht. Messi en Ronaldo waren individueel belangrijker terwijl Ribery het meer van zijn team moest hebben. Ronaldo heeft volgens mij alleen al 10x gescoord in de Cl.

Van mij had Ronaldo moeten winnen en anders Messi, maar niet Ribery.

29 augustus 2013 om 19:00

Totale waanzin. Individueel helemaal niet belangrijk geweest in finales voor Bayern bijvoorbeeld. Messi en Ronaldo hebben veel meer laten zien. Dit bewijst maar eens t verstand van voetbal van sommige journalisten

29 augustus 2013 om 19:08

@thiagogotze

Helemaal mee eens. Kan me aansluiten bij je woorden.

29 augustus 2013 om 19:19

Omdat het in Monaco was, moesten ze de franse wat terug geven: Ribery tot de beste speler te benoemen gaat helemaal nergens over. Daarnaast PSG weer een makelijke poule voel weer wat corruptie.

29 augustus 2013 om 19:26

Ik ben het niet met jullie eens, en helemaal niet met coopers. Ribery was een steunpilaar bij een team wat gedurende het seizoen alles heeft gewonnen. Dat hij nou niet doorslaggevend was bij de CL-finale, tja, kan. Hoewel hij daar natuurlijk ook met een assist op Robben weer belangrijk was. Hij was daarnaast het hele seizoen uitstekend en zorgde altijd voor gevaar. Ook heeft hij behoorlijk wat assists gegeven. Natuurlijk hebben Messi en Ronaldo dit ook beiden gedaan, maar de prijzen zijn in het voordeel van Ribery.

En natuurlijk kan je dan zeggen dat het niet om de prijzen hoort te gaan, maar het is topvoetbal. Als je niets wint, tel je niet mee.

Edit: Robben werd volgens mij vierde VZ.

29 augustus 2013 om 19:45

Journalisten zijn ook maar mensen en die hebben ook gewoon een persoonlijke voorkeur. De optelsom van Ribery is eigenlijk vrij logisch ook al had ik de prijs meer aan Robben gegund, die in mijn optiek toch belangrijker is geweest dan Ribery.

29 augustus 2013 om 20:28

Hahahaha toch bizar dit soort reacties te lezen. Wat een ontkenning zeg. "het maakt niet uit wat anden zeggen, voor mij blijf jij altijd de beste." jammer dat Louie niet meer bij Bayern werkt. Anders had hij heerlijk kunnen schreeuwen dat Franck de beste is van Duitsland. De beste is van Spanje. De beste van Engeland en de beste van heel europa en daarmee eigenlijk ook heel de wereld!

Dat Bayern het hele systeem niet focust op ribery maakt het voor de leek /fanboy blijkbaar wat moeilijk te accepteren dat hun lieverd niet gekozen wordt. Veel mensen schrijven hier, statistiek zus en zo, maar vergeten dat voetbal om meer draait dan het leer in het netje schieten. Het gaat om winnen en ervoor zorgen dat je team dit doet. Ribery was simpelweg de drijvende kracht op het succes van Bayern. Een ongeëvenaard succes welteverstaan. Ribery is de terechte winnaar.

29 augustus 2013 om 20:38

Nogal tegenstrijdig verhaal van je.

"maar vergeten dat voetbal om meer draait dan het leer in het netje schieten"
"het gaat om winnen"

Zojuist vernomen dat C. Ronaldo maar 3 stemmen heeft gehad.

29 augustus 2013 om 21:36

Ribery raakte geen bal in de cl finale, op de assist na..

29 augustus 2013 om 23:44

Ribéry was belangrijk voor het team dat alles won, maar was hij belangrijker in dat team dan Ronaldo of Messi voor de teams die overal net naast grepen?

Vind ik van niet, Messi heeft met zijn goals + assists een aandeel van meer dan 50% van alle Barcelona goals. Haal je Messi weg, dan blijft er een middenmoter achter.

Dat is ieder jaar weer zo. Zo belangrijk zijn voor een zeer sterk team jaar in jaar uit, zelfs tijdens zijn blessure aan het eind van het seizoen speelt hij nog veel wedstrijden en scoort 1 op 2.

Gouden bal is daarom veel realistischer dan deze prijs, welke vooral uitgereikt wordt aan de meest opvallende speler van het afgelopen seizoen ipv de beste van afgelopen seizoen.

30 augustus 2013 om 03:11

Ben 't volledig met je eens! Dit is geen voetbal meer naar wat wij kijken en zo erg van houden..

29 augustus 2013 om 19:01

Het gaat ook niet alleen maar om doelpunten.
Snappen mensen nou niet dat Ribery een hele andere rol heeft dan Ronaldo of Messi?

29 augustus 2013 om 19:02

Andere rol, leuk en aardig ... Individueel niet beter dan Messi en Ronaldo

29 augustus 2013 om 19:03

Tuurlijk snappen mensen dat Silentstrike, maar een gouden-bal winnaar wordt in mijn ogen gekenmerkt met consistentie (iets wat absoluut niet aanwezig is bij Ribéry), en absolute klasse.

29 augustus 2013 om 19:03

ronaldo en ribery zijn beiden buitenspelers natuurlijk zuur voor ronaldo maar ribery heeft ook wel echt heel goed gespeeld dit seizoen

29 augustus 2013 om 19:08

Ribery heeft eigenlijk alleen maar meegespeeld bij Bayern. Robben heeft op de flanken alleen al meer uitgeblonken bij Bayern. Ronaldo staat op dezelfde positie als Ribery is maar is veel belangrijker. Messi staat op een andere positie maar is ook van een ander niveau dan Ribery. Ribery scoorde nauwelijks en gaf ook geen belangrijke passes of had doorslaggevende acties. Als aanvaller ben je dan eigenlijk al niks.

Conclusie Ronaldo had hier moeten winnen.

29 augustus 2013 om 19:32

Gaat op individueel kunnen of prestaties? Want Messi heeft het zeker niet laten zien dit jaar en ook Ronaldo heeft met Real niet veel laten zien.

29 augustus 2013 om 19:47

@ vedetterut
(sorry voor daarnet, blijf maar Vedettetrut lezen. Vanwege het biertje denk ik. Niet verkeerd bedoelt in elk geval.

ik vind dat als Ribery hem nu wint, Sneijder hem tussendoor had mogen winnen. Maar toen won Messi hem omdat hij overduidelijk de beste voetballer was, gewoon over het algemeen. En dat is hij volgens mij nog steeds. Die jongen heeft meer kwaliteiten en talent dan wie ook. Daar is niks aan veranderd.

Ik snap dus niet zo goed hoe je op Ronaldo uit kan komen. Ik ben het niet eens met Ribery maar Ronaldo ook zeker niet.

Wil hier geen eindeloze discussie starten als zovaak, alleen maar aangeven dat je oplossing voor het dilemma voor mij totaal onlogisch is en als hier consequent gehandeld zou worden Messi hem gewoon weer zou moeten krijgen. Zo niet (dus als de prijzen tellen) kan ik prima leven met Ribery als keuze.

ik vind dan ook, dan vanwege de totale onduidelijkheid of het nu gaat om statistieken, Europese wedstrijden, mediaandacht of weet ik veel wat, je gewoon neutraal de beste zou moeten kiezen. En ik snap niet dat men dan niet op Messi uit kan komen.

29 augustus 2013 om 20:23

Stefc10, maar dat hoeft ook helemaal niet.

29 augustus 2013 om 19:01

Ja zeker, 12x zelfs.

Ronaldo heeft veel meer dan alle 2 laten zien (individueel) afgelopen jaar, Maarja je kan hem natuurlijk niet kiezen he als hij er niet is Platini en zijn corrupte vriendjes!

29 augustus 2013 om 19:03

Messi zijn statistieken zijn beter dan die van Ronaldo hoor?

29 augustus 2013 om 19:06

Uhm, nee. Niet in Europa

29 augustus 2013 om 19:08

Omdat hij geblesseerd was voor de kwart en halve finales..... zo kan ik nog meer scoren dan messi

29 augustus 2013 om 19:14

Je zegt 't zelf, Messi, erg blessuregevoelig. Iets wat Cristiano niet heeft.

Makkelijk scoren noemen ze dit. Burak heeft net zo veel goals als Messi, hij heeft minder wedstrijden dan Messi gespeeld.

29 augustus 2013 om 19:16

Wat jij wil Sergi, dan rekenen we die wedstrijden niet mee voor de statistieken. Heeft ronaldo alsnog betere statistieken. Sowieso heeft Ronaldo natuurlijk veeeeeel betere statistieken dan Messi, Messi loopt geen 1 op 1 hoor.

29 augustus 2013 om 19:17

Waar loopt Ronaldo 1 op 1? leg uit hoe hij betere statistieken heeft.

29 augustus 2013 om 19:20

Messi makkelijk geblesseerd? Dit is zowat zijn eerste blessure in heel zijn carriere man.

29 augustus 2013 om 19:21

@worldclass

Messi heeft over alle competities nog steeds betere statistieken dan Ronaldo, dus als je puur individueel op statistieken gaat kijken verdient Messi het dan nog steeds boven Ronaldo.

29 augustus 2013 om 19:22

Ronaldo loopt in elke competitie 1 op 1.

29 augustus 2013 om 19:26

Waar zijn die statistieken dan beter dan van Messi, alleen in de copa del rey volgens mij.
Voor de rest als je kijkt naar goal ratio, gaols + assists, Goals in cl, goal ratio in cl, goals in la liga, goals ratio in la liga, alles bij elkaar, en dat de afgelopen 5 seizoenen dan deed Ronaldo het niet beter, lullig voor hem maar de cijfers liegen er niet om.
Afgelopen seizoen had Messi ook betere statistieken, zelfs als je zegt cl en copa betere statistieken , dat kan maar alsnog totaal weer minder zoals bijna elk jaar.
!00% niet veeeel betere statistieken zoals Denniooijer zegt.

29 augustus 2013 om 19:27

Voor de 1000e keer, dit is een prijs voor een speler die het beste heeft gepresteerd in Europa, of niet dan?

Ga mij nou niet vertellen dat Messi in de CL meer heeft laten zien dan Ronaldo.

Maar kan jou frustratie best begrijpen als Ronaldo jou clubje 3 jaar achterelkaar pijn doet.

29 augustus 2013 om 19:30

Wat doet Bale dan in de top 10? het zijn alle competities niet alleen de cl

29 augustus 2013 om 19:33

Messi liet het zien tegen kleine ploegen. Real en Milan was hij nergens.

29 augustus 2013 om 19:40

@worldclass

Dat heb jij dan helemaal verkeerd begrepen en je hoeft de rest dus niet verbeteren als je het zelf fout hebt

Het gaat niet alleen om de Europes competities, ook om de 'eigen' competitie waarin gespeeld wordt. Het gaat alleen om 'europees voetballer van het seizoen 2012/2013' en er kunnen dus alleen spelers die in Europa spelen verkozen worden. Dat heeft niks er mee te maken dat ze alleen maar naar de Europes wedstrijden (CL en EL) kijken. Even je feiten weten en checken voordat je anderen probeert te verbeteren haha.

29 augustus 2013 om 19:45

@stretfordend

Lol, Messi zorgde met 2 goals hoogstpersoonlijk ervoor dat de stand tegen Milan in de 8e finale gelijk getrokken werd.

29 augustus 2013 om 19:52

@stretfordend,

Huh? Heb je de wedstrijd tegen Milan wel gezien? Daarnaast scoorde Messi toch ook weer 3 goals in 4 wedstrijden tegen Madrid, best knap als hij ''nergens '' was.

29 augustus 2013 om 20:03

Scoorde 5x tegen Real en 2x tegen Milan in 2012/13 in totaal 8 wedstrijden dus, hoezo nergens?

29 augustus 2013 om 21:54

Stetfordend: Hij scoorde er twee tegen milan ?

29 augustus 2013 om 22:10

@buzzmeister ondertussen heeft Messi al 4-5 blessures gehad in 1 jaar tijd tijdens Milan-PSG-Bayern en nu en een paar weken geleden ook. Dat komt omdat Barcelona zo dom is dat ze hem altijd geblesseerd laten spelen, omdat ze zonder Messi niet kunnen spelen. Ze maken hun eigen speler kapot daardoor ik zal er niet van verschieten moest hij op zijn 29 al versleten zijn door al die blessures.

29 augustus 2013 om 23:34

Dan is de wedstrijd thuis tegen AC Milan zeker even aan je aandacht ontsnapt
4-0 met een weergaloze Messi.

29 augustus 2013 om 19:02

Zal ik je een geheimpje verklappen? Wie is de baas van de Uefa?
Monsieur Platini heeft een goede lobby gehouden

29 augustus 2013 om 19:15

ben ik het ook mee eens.
ribery had zelfs de cel in gemoeten voor het incident met de 17 jarige prostituee. maar nee als je geld hebt mag je blijkbaar alles doen wat je wilt. ribery kan alle vrouwen hebben die hij maar wilt en hij kiest een 17 jarig meisje uit. dat had gewoon gestraft moeten worden.
verder heeft hij veel minder impact gehad dan messi of ronaldo in de champions leaague.
je kan wel zeggen dat hij alles heeft gewonnen maar dat is in teamverband dit is een individuele prijs. ronaldo heeft 10x gescoord en messi heeft barca tegen ac milan en psg geloodst. messi heef barca zelfs in 1 helft barca nog een ronde verder gekregen.
en dan hebben we t niet eens over de doelpunten van ronaldo en messi pfff.
had het wel aan zien komen toen een van de duitse voorzitters kwam van de fifa. allemaal vriendjes politiek bij de fifa. deze prijs is een grap geworden.

29 augustus 2013 om 19:15

Inderdaad, heeft Messi eindelijk ivm vorig jaar een rotjaar, laten ze Ronaldo weer niet winnen! Ongelofelijk!

29 augustus 2013 om 19:19

Wat een gezeur dat Messi belangrijker is, zo wint een verdediger/keeper dus ook nooit wat terwijl zij net zo belangrijk zijn voor hun team.

Ribery had echt een geweldig seizoen en heeft bijna alles gewonnen. Messi kwam niet ver in de CL en had verder niet bijster veel succes.

Net zoals Sneijder wat had moeten winnen nadat hij de triple had gehaald in Italië, CL had gewonnen en in de WK finale had gestaan.

29 augustus 2013 om 19:38

@medellin: Messi kwam niet ver in de CL? Misschien dat je het hebt gemist maar ze stonden in de halve finale..

29 augustus 2013 om 20:51

dat ribery alles heeft gewonnen is de domste argument die je maar kan hebben. dus chapeau. het is een individuele prijs en individueel was een geblesseerde messi belangrijker en ronaldo ook.
ribery heeft 1 mooie goal gemaakt tegen een b team en gaf een hakje waardoor ze de finale wonnen. terwijl messi en ronaldo veel meer hebben gedaan voor hun team.
bayern heeft cl en kampioenschap gewonnen omdat ze als team heel goed zijn en niet omdat ribery zo goed was.snap je het eindelijk?

29 augustus 2013 om 22:48

Domste argument? En Messi doet soms alles bij Barça?

Als het echt een individuele prijs is kunnen dus enkel topscorers zoals Ronaldo en Messi hier aanspraak op krijgen? Want wat verdedigers zoals Kompany, Thiago etc. doen wordt niet opgenomen in de statistieken maar zijn dus minder belangrijk.

Ik had niks anders verwacht van een Messi/barça fanboy.

29 augustus 2013 om 19:20

Hij hij heeft 12 keer gescoord zonder één penalty om correct te zijn, maar toch gun ik het hem wel.

29 augustus 2013 om 19:26

Lachwekkend dit.. Kansloos dat die journalisten Ribery die prijs geven. Het is een goede speler maar mag individueel niet eens de veters strikken van Ronaldo en Messi het afgelopen jaar. Echt schandalig dit.

29 augustus 2013 om 19:43

Je maakt jezelf compleet belachelijk, je kan je beter gaan focussen op AZ tegen die Grieken en voetbalzone even links laten liggen.

30 augustus 2013 om 12:07

@prithender: Omdat? Jij vindt dat hij individueel beter heeft gepresteerd dan Ronaldo en Messi? Dan snap je er echt weinig van.

29 augustus 2013 om 19:27

Lachwekkend dit.. Kansloos dat die journalisten Ribery die prijs geven. Het is een goede speler maar mag individueel niet eens de veters strikken van Ronaldo en Messi het afgelopen jaar. Echt schandalig dit.

29 augustus 2013 om 19:27

Lachwekkend dit.. Kansloos dat die journalisten Ribery die prijs geven. Het is een goede speler maar mag individueel niet eens de veters strikken van Ronaldo en Messi het afgelopen jaar. Echt schandalig dit.

Belachelijk, individueel niet beter dan Messi en Ronaldo ... Dan had Sneijder hem in 2010 moeten winnen!

Tuurlijk was Ribéry belangrijk en goed maar Bayerns prijzen kwamen door het collectief en de prestaties van Real en Barca waren voornamelijk door prestaties van de individuen Messi en Ronaldo.

29 augustus 2013 om 19:12

Precies de stemming is nu dus inconsequent gebleken.
Nu is er geen touw meer aan vast te knopen.

29 augustus 2013 om 19:25

Ow kom op, ben je er nog steeds niet overheen dat Sneijder 3 (!) jaar geleden niet won. Lees nu ook dat deze prijs pas voor de derde keer is uitgereikt, dus in 2010 bestond deze prijs nog niet eens.

Hij is misschien niet echt beter maar dan kan hij nog steeds een beter jaar hebben gehad. Toevallig in uitstekende vorm zijn geweest en Ronaldo en Messi minder.. Messi heeft sowieso niet zijn beste vorm ooit het laatste halfjaar en Ronaldo heeft gewoon 0 succes gehad met zijn team, dat weegt ook mee, misschien niet als belangrijkste factor.

Daarbij vraag ik me af hoeveel van jullie Ribéry het afgelopen jaar iedere week hebben zien spelen en dan niet alleen de samenvattingen. Ribéry heeft dit seizoen gewoon uitstekend gespeeld. Liet het team beter draaien en was zelf ook enorm dreigend. Hij was een van de belangrijkste bij het team dat afgelopen jaar veruit de beste was, dus dat hij hem dan wint is niet geheel onlogisch.

29 augustus 2013 om 19:30

Wat zeg jij nou? De vorm van Ronaldo en Messi was het afgelopen jaar vele malen beter. Het team van Bayern heeft meer gewonnen maar Ribery was echt niet de absolute ster en zijn prestaties waren niet dusdanig dat hij deze prijs verdiende. Hij mag de veters van Ronaldo en Messi niet eens strikken, zelfs niet op basis van afgelopen jaar.

29 augustus 2013 om 19:43

Nogmaals, heb jij van alle 3 de clubs vrijwel elke wedstrijd gezien?
Betwijfel dat bij veel mensen hier die maar gewoon wat roepen op basis van reputatie en wat de media schrijven.

29 augustus 2013 om 20:56

het weegt helemaal niet mee dat ronaldo minder succes heeft gehad het is een individuele prijs kerel. hoezo kunnen mensen dat niet snappen dat is toch niet zo moeilijk. ik heb ribery vaak genoeg zien spelen en ik vind hem ook een goede speler. maar zeker niet de beste in de eu. iemand die uitstekend speelt hoort niet de prijs te krijgen terwijl andere spelers het beter doen.
@ champions league was ribery zeker niet dreigender dan messi of ronaldo dus je argument is ook complete onzin.
het is niet geheel onlogisch aangezien ze de domste mensen wss hebben laten stemmen.
stel je zelf de vraag maar of hij de beste speler in de eu was dit jaar dan zul je sws nee zeggen.

29 augustus 2013 om 21:11

Ik vind dat teamprestaties wel degelijk meetellen, niet als belangrijkste factor maar er moet wel naar gekeken worden. Ronaldo is namelijk niet bepaald de persoon die het team beter laat voetballen, dat vind ik wel meewegen en niet alleen het aantal doelpunten en assists.

29 augustus 2013 om 22:12

Ik ben helemaal niet eens voor Inter Milan en ben niet eens fan van Sneijder maar Niemand verdiende meer de ballon d'or dan Sneijder. Die man had voor Inter Milan 5 prijzen gewonnen en Nederland naar de WK finale gebracht.

29 augustus 2013 om 19:47

Gast.. natuurlijk zijn Messi en Ronaldo individueel beter... Maar Ribery presteert in 2013 gewoon beter dan die 2 spelers..

Einde verhaal...

Mensen volgen Ribery amper en komen dan oordelen of het terecht of niet is... Als je hem het hele seizoen hebt gevolgd bij Bayern in de competitie.. Dan kun je niet anders zeggen dan dat deze prijs volledig terecht is..

En daarnaast moet je weten dat deze prijs pas sinds 2011 bestaat.. In 2010 bestond het niet eens dus hoe wil Sneijder hem dan winnen? En daarnaast won hij toen ook een individuele prijs voor zijn sterk seizoen.. Namelijk Uefa Club Midfielder of the Year 2010...

Had liever Robben gezien, die had ik het ook wel gegund. Ribery gefeliciteerd, zuur voor Ronaldo die het weer niet geworden is.

Weet niet of het terecht is, natuurlijk heeft hij de CL, DFB Pokal gewonnen en kampioen.
Ik had het in ieder geval nooit verwacht.
Gefeliciteerd Ribery!

29 augustus 2013 om 19:02

Ze toonde alleen maar beelden van alle CL wedstrijden voor dat ze de prijs uitreikte.ga je nzeggen dat je Messi beter vond in de CL dan Ribery en zeker al Ronaldo?

29 augustus 2013 om 19:05

Het gaat niet alleen over de cl, wat doet Bale anders in de top 10? gewoon alle competities.

29 augustus 2013 om 19:09

@ Feyenoord223 @ catalonia

Ach wat doet Robery dan met die prijs?als ze gestemd hebben op basis van heel het seizoen dan had Messi of Ronaldo hem gekregen.ribery krijgt hem puur op basis van zijn CL winst.wat ik zeker wel kan begrijpen

29 augustus 2013 om 19:14

Ik denk gewoon voor heel de treble, Ribery is naar voren geschoven als het gezicht van het succesvolle Bayern, de statistieken van Messi en Ronaldo zijn uitzonderlijk maar omdat dit al een paar jaar zo is kijken mensen er niet raar van op.
Neem dan nog mee dat Ronaldo niet kwam opdagen en Messi altijd wint dus gunnen ze het Ribery ook meer.
In de eerste stemronde won Messi, nu duidelijk Ribery want veel stemmen van Lahm, Schweinsteiger, Robben en Müller gaan nu naar hem.
Plus hij was Bayerns beste speler in de competitie ook.

Dan heeft de campagne voor Ribery z'n vruchten afgeworpen. Men is vatbaar voor campagnes.

Aangezien dat ze alleen maar beelden toonde van de CL ging het dus alleen voor de Cl.dan had Ronaldo hem voor mij mogen krijgen.scoorde tegen alle ploegen,werd topscorer en zijn belang voor Real Madrid was groter dan het ven Ribery in Bayern.ik heb zo het gevoel dat die flut journalisten er alles aan doen om Ronaldo keer op keer maar niets te geven.goed dat hij niet gekomen is.volgens mij wist hij het al.

Maar ja toch liever Ribery dan dat het weer naar Messi was gegaan.op CL basis was hij zeker niet de beste dit jaar.proficiat Ribery

29 augustus 2013 om 19:09

Ze lieten fragmenten van de CL zien omdat het ook de loting was van de CL. Als het alleen maar om de CL zou gaan, waarom staat Bale dan bijvoorbeeld in de top 10?

29 augustus 2013 om 19:12

Daar gaat het niet echt om.de meeste journalisten zullen wel op Ribery gestemd hebben voor zijn winst in de Cl.messi won ook de titel vorig seizoen was ook zeer belangrijk voor Barca.moest het echt op basis van heel het seizoen zijn had Messi hem gekregen.

Ronaldo verdiende het naar mijn mening het meest, speelde vorig jaar super.

Toch niet best Messi en Ribery .. Word er was gevraagd en dan niet eens in het engels kunnen antwoorden...

29 augustus 2013 om 19:10

Waarom zou Ribery engels moeten spreken? Hij heeft nog nooit in Engeland gevoetbald, en het is geen must om in Duitsland, Frankrijk of Turkije engels te kunnen spreken.

Zelfde geld voor Messi, die heeft nooit een andere taal dan Spaans nodig gehad.

29 augustus 2013 om 19:34

Als er in het Engels een vraag word gesteld op europeese tv dan mag je toch wel in het engels antwoorden...

29 augustus 2013 om 19:50

Shadows meen je dit nou sirieus? Natuurlijke moeten ze beide gewoon Engels kunnen, tenzij ze beide natuurlijk zo dom zijn datzehet niet kunnen leren, wat ik me bij Ribery nog wel kan voorstellen, jet heet trouwens niet voor niets een Wereldtaal.

29 augustus 2013 om 20:30

Ja, dit meen ik serieus. Mag ik je eraan herinneren dat Chinees en Spaans ook wereldtalen zijn? Kun jij vloeiend Chinees en Spaans? Waarschijnlijk niet, want je zult het nooit nodig hebben. Ribery en Messi hebben Engels niet nodig, die hebben genoeg aan respectievelijk Spaans en Frans + Duits.

Jullie maken de fout door te denken dat omdat iedereen in Nederland en België Engels leert, men dat overal ter wereld doet. In alle landen die zelf een grote taal hebben en daar trots op zijn (spanje, Italië, Portugal, Frankrijk en ga zo maar door) leert men geen engels, tenminste niet op een fatsoenlijk niveau. Alleen als je naar het buitenland gaat heb je Engels nodig OF de taal van dat land. Ribery heeft Duits opgepakt, wat handig is aangezien Bayern Duits als voertaal gebruikt, en Messi gebruikt gewoon Spaans wat zowel in Spanje als Argentinië gesproken wordt.

29 augustus 2013 om 22:27

Noem eens de talen op die jij vlekkeloos kan spreken én kan schrijven? Het is toch flauwekul dat je engels moét spreken. Misschien als zakenman, niet als voetballer...

Mandarijns wordt door bijna een miljard mensen gesproken, wat dacht je daar van? Zullen we in het vervolg ook voetballers vragen of ze de 10 wereldtalen moeten spreken?

Gadverdamme, ik krijg hier grijs haar van. Jullie gelul kent geen grenzen!

Best een verrasing. Hij heeft een goed seizoen gedraaid, maar om nou te zeggen dat hij de beste was. Maar goed meningen verschillen natuurlijk!

het is je gegund geweldige speler

Het is hem gegund. Messi en Robaldo zijn heel goed maar ze hebben er afgelopen seizoen niet veel mee gewonnen. Individueel is hij misschien minder maar dat is ook niet alles vind ik.

29 augustus 2013 om 19:31

En daar nog eens bij: Waarom de prijs beste Europese voetballer geven aan iemand die niet de beste Europese speler van het jaar is.

Meer dan terecht. Wat een baas was ie vorig seizoen. Zonder twijfel de sleutelspeler van Bayern.

29 augustus 2013 om 21:32

Zonder twijfel de sleutelspeler? EEN sleutelspeler. Bayern had namelijk 10 sleutelspelers vorig seizoen.

Mooi dat een keer geen speler van Real of Barca een prijs wint. Ribery was in de champions league eigenlijk niet zo goed. In de finale geeft ie de beslissende assist op Robben maar that´s it.

Terechte winnaar heeft alles gewonnen wat er te winnen viel afgelopen seizoen! (op de duitse supercup na dan)

29 augustus 2013 om 19:06

Ik vind dat Messi en Ronaldo zichzelf meer hebben laten zien en ook individueel beter waren dan Ribery. Ik vind ook niet dat in deze prijs zou moeten meewegen dat het team van de speler succes heeft geboekt, tenzij dat natuurlijk overduidelijk door die speler zelf komt. Maar ik heb Ribery dit Bayern niet op sleeptouw zien nemen dit seizoen.

Dus ik ben het niet met je eens dat Ribery de terechte winnaar is.

29 augustus 2013 om 19:50

Als je Ribery dit team niet op sleeptouw hebt zien nemen dan heb je bar weinig wedstrijden van Bayern gezien. Samen met Robben praktisch voor 90 procent voor alle prijzen verantwoordelijk.

29 augustus 2013 om 20:00

daarbij was Ribery ook het meest constant afgelopen seizoen wat je van CR7 en Messi niet kan zeggen

Deze prijs neem ik dus absoluut niet meer serieus. Een redelijke bijdrage leveren bij de CL-winnaar individueel het best presteren, dus blijkbaar. Ribéry is stukken minder belangrijk voor Bayern dan Schweini, Müller (zwaar onderschat die man), en Lahm, hij was onzichtbaar in de finale.

dit is niet de ballon d'or. Hier zijn teamprestaties ook belangrijk, sinds ribery een belangrijke deel was voor Bayern.
Terecht.

Als je aan de hele wereld vraagt wie heb je liever in je team:

Messi,ronaldo of Ribery?

Dan gaat niemand Ribery boven Messi of Ronaldo kiezen hoor.

29 augustus 2013 om 19:04

Klopt, maar het gaat over het vorige seizoen.
En de Spaanse competitie is een speeltuin, want op 5 clubs na stelt de rest weinig voor. Makkelijk om daar te scoren dan in de Bundesliga of Premier League.

29 augustus 2013 om 19:08

Haha grapjas en de Bundesliga dan, buiten Bayern en Dortmund doet de rest ook niet mee voor de titel.
maja dat maakt niet uit, vind ook dat Ribery het verdient, hij speelt al jaren top, en wordt er nu voor beloond

29 augustus 2013 om 19:09

De Champions League is geen speeltuin, en daar hebben Ronaldo en Messi ook, laten we zeggen, prima gepresteerd.

29 augustus 2013 om 19:16

Spaanse competitie is een speeltuin?hoeveel keer moeten die Spaanse ploegen dan nog bewijzen dat ze zeker mee kunnen met alle andere suubtoppers in de wereld?heb je Real Sociedad gisteren niet gezien of zo?ze tikte 2 wedstrijden Lyon van de ene naar de andere kant.

"want op 5 clubs na stelt de rest weinig voor" Dat is in andere competities toch ook zo?

29 augustus 2013 om 19:17

Clubs als Leverkusen en Schalke onderschat je dan enorm.
Leverkusen kan heus wel meedoen om de titel hoor.

Maar ik zeg dat hun beter zijn, maar Ribery scoort minder omdat het meer een middenvelder dan aanvaller is.

29 augustus 2013 om 19:36

@peskens

Dan onderschat jij clubs als atletico en sociedad. Die doen echt weer niet onder voor Leverkussen en Schalke. Duitse competitie is net zo spannend met Bayern en Dortmund, als de Spaanse met Barca en Real.

29 augustus 2013 om 20:04

Daarom zeg ik ook 5 clubs, daar horen die dus ook bij.

Zeer terecht.
Deze prijs is ook een verdienste voor de andere topspelers van Bayern als Bastian, Muller en Robben.

Maar Real Madrid dacht even een oefenwedstrijd te doen, zodat Ronaldo niet aanwezig hoefde te zijn omdat hij wist dat hij niet ging winnen.

29 augustus 2013 om 21:38

Is je haat richting Ronaldo echt zo groot dat je zulk soort onzin gaat uitkramen? Wat heeft die man jou ooit aangedaan?

29 augustus 2013 om 21:45

Ik heb geen haat tegen hem.
Het is toch opvallend dat hij er weer niet is.

29 augustus 2013 om 22:29

Je kunt ook Lahm en Martinez toevoegen aan jouw lijst.

Eerlijk, dit lit lijkt op de oude Ballon d´or, werd ook altijd de beste speler van het winnende team gekozen ipv de beste in de wereld op dat moment.
Messi pakt de Ballo d´or wel.

Los van dat het terecht is of niet: eindelijk heeft het moderne voetbal gewonnen! Het gaat dit keer niet om Ronaldo of Messi, maar om een andere speler die normaal gesproken te kort wordt gedaan omdat die twee continu in de spotlights staan. Nou is het jammer dat zo'n arrogante kwal als Ribery hem moet winnen, maar ik ben allang blij dat het geen Messi of Ronaldo is.

29 augustus 2013 om 19:11

Hij wordt tekort gedaan? Hij wisselde fantastische wedstrijden af met dramatische, en was niet eens Bayern's beste speler afgelopen seizoen? Schweinsteiger wordt zwaar onderschat, evenals Müller, zijn samen met Lahm allemaal belangrijker als Ribéry geweest

29 augustus 2013 om 19:14

Ik bedoel niet Ribery zelf, maar al die andere voetballers die amper in de spotlights staan omdat we het vaak over Ronaldo en Messi hebben.

30 augustus 2013 om 00:02

Wat heeft modern voetbal te maken met Ribery die een prijs wint. Ronaldo en Messi zijn net zo goed producten van het moderne voetbal. Een hele hoop onzin die je hier vertelt.

30 augustus 2013 om 00:07

Vroeger praatte men meer over spelers zoals Totti, Del Piero, Ronaldinho, Zidane etc. Allemaal topvoetballers die even veel aandacht kregen. Het was nauwelijks te voorspellen wie de beste van de wereld was dat jaar. Nu heb ik het gevoel dat elke prijs alleen maar tussen Ronaldo en Messi gaat terwijl de rest voor spek en bonen meedoen.

30 augustus 2013 om 07:44

Alsnog heeft dat bijzonder weinig te maken met modern voetbal wat jij allemaal zegt. Daarnaast is het gewoon logisch dat de rest voor spek en bonen meedoet, want ze zitten gewoon niet op hetzelfde niveau als die twee (behalve Iniesta, maar die mag vaak genoeg meedoen).

Het blijft gewoon een random opmerking van jou als je het mij vraagt en heeft meer te maken met het misgunnen van de twee besten ter wereld, dan met modern voetbal of wat dan ook.

Ik vind het echt terecht, Ribéry was zowel individueel als in teamverband schitterend en beslissend. Proficiat Frank Ribéry!
Ik had graag Messi gezien als winnaar, maar hier valt niets op af te dingen.

ribery proficiat, maar ik had het ronaldo toch echt gegunt. Maar ja weer niet.

Individueel is Ribery minder als Messi en Ronaldo, maja hij verdient het ook wel.
Vorig jaar won Iniesta deze prijs, en de gouden bal ging toen naar Messi.
Dus deze prijs heeft weinig of geen invloed op de gouden bal.

Haha wint die hem nog ook wat een waanzin, individueel voegt Ribery in geen honderd jaar toe aan Bayern wat Cristiano en Messi toevoegen aan hun clubs, waanzin.

29 augustus 2013 om 19:12

Hij is vaak genoeg belangrijk geweest hoor. Hij gaf immers de winnende assist op Robben. Maar Bayern is als team gewoon hartstikke goed. Dit geeft bovendien hoop voor voetballers als Rooney, Ibrahimovic, Pirlo etc die te kort worden gedaan omdat Ronaldo en Messi altijd in de spotlights staan.

29 augustus 2013 om 19:16

Ik begrijp je punt, maar Messi en Ronaldo hebben dit ook gedaan voor hun club, en individueel zijn deze twee beter dan Ribery, en daar gaat het om. Bovendien neem ik die prijzen toch niet meer serieus, een Thiago Silva zal nooit een kans maken, omdat hij een verdediger is en verdedigers nooit de populariteit halen van aanvallers en middenvelders.

29 augustus 2013 om 19:21

Individueel zijn ze beter, maar vorig jaar was Ribery gewoon erg goed.
Ik respecteer je mening en geef je gelijk dat verdedigers en doelmannen deze prijs nooit meer gaan winnen.

Tegenwoordig zijn doelpunten het enigste punt waar op gelet wordt om te bepalen wie een goede speler is.

29 augustus 2013 om 19:26

Ik begrijp ook echt niet waarom ze die prijzen voor keepers, verdedigers en middenvelders weggedaan. Volgens mij zijn zij net zo belangrijk als de aanvallers, maar daar denken ze bij de Uefa blijkbaar anders over...

Als die prijzen nog bestonden, dan had ik ze sowieso Neuer en Schweini gegeven. Over de verdedigers kan je discussiëren, maar mijn voorkeur zou dan naar Hummels gaan.

Grote speler die Ribery. Bepalende speler bij Bayern, waarmee hij de treble heeft gewonnen. Ronaldo en Messi hebben weliswaar meer gescoord, maar Ribery heeft op andere manieren zijn team zeer goed geholpen.

Mag hem als persoonlijkheid op het veld niet echt, vooral niet na dat akkefietje met Vidal, maar ik kan niet om zijn voetbalvaardigheden heen draaien. Of hij de terechte winnaar is weet ik niet zo zeker, weet namelijk niet wat die journalisten hoger wegen: Doelpunten, successen of iets anders?

Niks tegen Ribery, maar zo te zien mag Ronaldo dus geen individuele prijs winnen, want je denkt toch, als het geen Messi is, dan is het Ronaldo

Ronaldo topscorer van de C.L had hem meer verdiend. Wat.heeft die overschatte Ribery laten zien viel bij Bayern in de C.L niet eens op. Robben viel zelfs meer op in De CL. Wat een flutprijs is het.

Zie deze prijs meer als een groot compliment voor Bayern afgelopen seizoen dan voor Ribery individueel.

29 augustus 2013 om 19:14

Ribery blonk niet uit tegen Barca Dortmund iets wat Robben wel deed, dan maar Lahm geven dan die Overschatte Fransman

Aka dankzij zijn teamgenoten. Als Ribery bij Real of Barca had gespeeld (in een elftal zonder Messi ofwel Ronaldo) was hij het nooit geworden.

Vindt het eerlijk gezegd wel een beetje kut voor Ronaldo. Zeg van de beste man wat je wilt maar in principe had hij het deze keer gewoon wel echt verdient. Dan is het dubbel zuur dat je,wanneer Messi het eindelijk een keertje niet wordt, toch iemand als Ribery (goede speler maar gewoon een stuk minder) voor je moet dulden.

Mooi dat zo;n geweldige speler ook in de tijden van CR en Messi nog deze prijs kan pakken.
Verdiend? weet ik niet maar het is hem wel gegund.

Eindstand was dit trouwens: Ribery 36 votes-Messi 13- Ronaldo 3. Dus dikke overwinning van Ribery.

ronaldo is 3e met maar 3 stemmen...

Het blijft toch wat he:

Sneijder alle prijzen ]
---------------------------- Messi wint
Messi veel goals ]

Messi alle prijzen ]
-------------------------- Messi wint
Ronaldo veel goals ]

Ronaldo alle prijzen ]
---------------------------- Messi wint
Messi veel goals ]

Ribery alle prijzen ]
------------------------- Ribery wint
Ronaldo veel goals ]

Gaat het om de beurt ofzo?

29 augustus 2013 om 19:16

Dit is niet de Ballon D'or, hier stemmen alleen journalisten in Europa en live op 3 spelers.
Bij de ballon d'or stemmen aanvoerders van nationale ploegen, bondscoaches en journalisten over de hele wereld voor hun top 3.
Dus dikke kans dat Messi die pakt.

29 augustus 2013 om 19:20

Deze prijs gaat vooral om de Champions League he! Dit is niet de wereldvoetballer van het jaar verkiezing.

29 augustus 2013 om 19:23

Ja weet ik maar het gaat om het idee. Ik denk niet dat de prijs voor wereldvoetballer veel anders zal zijn.

Overigens gaat die niet over de Champions League maar over heel Europa. Bale staat namelijk in de top 10 en die heeft geen CL gespeeld.

29 augustus 2013 om 19:20

Ronaldo gaat nooit meer een Europees prijs winnen denk ik zo..
Zelfs als hij met Madrid tegen Barcelona 10-0 wint of tegen Bayern.

Die journalisten die daar zitten hebben gewoon een pesthekel aan hem omdat hij simpelweg de beste is.

Die kiezen liever Messi, die heel z'n leven lang op een voetbalschool heeft gezeten en chemische spuitjes heeft gehad om te kunnen voetballen.

Nu is het toevallig Ribery toevallig.

Bij Ronaldo is het gewoon Love him or Hate him.

29 augustus 2013 om 19:43

Het geit dat Messi alleen kan spelen door een peperdure groeihormonenkuur vind ik eigenlijk best onderbelicht. Waarom isdat geen doping? Ik kan ook best goed basketballen, ik kom alleen 20 cm tekort voor de top. Ook maar een spuitje dan?

29 augustus 2013 om 20:07

Normaal gesproken hoorde hij zo te zijn hoe hij nu is, een groeistoornis zorgt ervoor dat je veel kleiner wordt dan je hoort te zijn, stel je geeft dezelfde zooi aan een kind van 14 met een normale groei dan scheelt dit max een paar cm omdat hij toch gewoon groeit, bij iemand als Messi zorgt het voor 20 cm verschil.

29 augustus 2013 om 20:00

Messi alle prijzen en Ronaldo en Messi net zoveel goals (53) Messi wint.

Als Messi was gewonnen hadden de randdebielen en meelopers (hoeveel zijn het er intussen?) uefalona geroepen. Als Ronaldo had gewonnen was Messi beter. Nu Ribéry wint is het sterke van Bayern te danken aan het collectief. Da's ook een feit. Als Neuer of Schweini deze prijs won was het even verdiend. Maar zij staan iets te laag op het veld om deze prijs te winnen. Van mij hadden ze allemaal mogen winnen, ligt dicht bij elkaar.

Ribery is puur gekozen omdat hij alle prijzen heeft gewonnen.

Ik zou dan eerder Robben kiezen.

Toch niet slecht Robben en van Persie 5e en 10e.

Het blijft jammer voor Ronaldo. Die kerel werkt keihard en ja dat doen Ribery en Messi ook heus wel, maar even hard als supermotivator Ronaldo? Dat denk ik niet. Ronaldo krijgt wel lof over de wereld, maar hij verdient echt veel meer individuele prijzen zoals deze.

29 augustus 2013 om 19:22

Voor Ronaldo is het duidelijk zo, cl winnen en betere statistieken hebben dan Messi dan kunnen ze nooit om hem heen (behalve als Argentinië dan ineens het wk wint haha).

29 augustus 2013 om 19:27

Ja ik zie het al voor me:
Real Madrid Landskampioen.
Real Madrid winnaar Copa del Rey.
Real Madrid winnaar Champions League.
Ronaldo topscorer Primera Division.
Ronaldo topscorer Champions League.
Ronaldo algeheel topscorer Europa.
Ronaldo topscorer Wk.
Ronaldo speler van het toernooi op Wk.

Argentinie Wereldkampioen

Conclusie: Messi wereldvoetballer van het jaar

29 augustus 2013 om 20:13

Vedetterut;
Je slaat de spijker op zijn kop. De subjectiviteit bij deze prijzen viert hoogtij. Geen vaste normen voor wat of wanneer je de "beste" bent.

Zoals iemand al hierboven heeft gepost "nu ik deze uitslag zie snap ik waarom er zoveel onzin wordt geschreven door journalisten"

Ik denk dat iedereen wel weet wie de beste van deze 3 in de CL was. Dat was de topscoorder.
Zelfs al zo de winnaar van de CL de graadmeter moeten zijn dan vind ik nog dat Ribéry niet de winnaar had moeten zijn maar Sweinsteiger, de motor en belangrijkste speler van Bayern. .. Maar ja, Platini en zijn vriendjes.......

29 augustus 2013 om 21:32

Naja, het is gewoon jammer voor Ronaldo. Hij is een inspiratiebron voor mij als persoon en ik gun het daarom alleen al alle prijzen...

Hij verdiende deze award..

Ribery heeft in belangrijke wedstrijden helemaal niets laten zien. Behalve een per ongeluk hakballetje. Volkomen onterechte uitslag. Maarja, journalisten weten het allemaal beter.

Serieus Ronaldo derde met 3 stemmen? Dit ga je niet menen? Die journalisten kijken niet alleen op sportief oogpunt maar ook of je het karakter van de voetballer wel mag.

29 augustus 2013 om 19:28

Ze straffen hem ook een beetje omdat hij niet kwam opdagen, stemmen waren immers live nu.

29 augustus 2013 om 19:32

Ja idd dat hij derde is kan misschien wel terecht zijn maar 3 tsjonge jonge. Ik vind Messi en Ronaldo superieur. Beide hebben weer zulke grote statistieken. Begreep dat Ancelotti hem had opgeroepen voor een cup wedstrijdje tegen Depor.
De uitslag boeit me niet zoveel eerlijk gezegd. Ribery had een hele lobby gehouden met iedereen van zijn team en staf erbij. Dit was te verwachten, maar de verdeling van de stemmen ongelofelijk!!

29 augustus 2013 om 20:11

Het lullige is nog dat 2 van de 3 stemmen van Portugal en van Spanje (marca zijn), 2 stemmen die al vast stonden met zijn nominatie.
Georgië is de enige die hem het gunde van de rest.

Ja tis ook niet eerlijk dat Messi of Ronaldo hem elk jaar winnen he.

Platini zal er wel weer invloed op hebben gehad, net zoals het EK 2016 wat met 1 stem verschil naar Frankrijk ging ipv naar Turkije, of de wedstrijden van Zagreb - Lyon en Ajaccio - Montpellier waar 'niks te zien was'. De grootste corruptie vindt plaats binnen de Fifa en de Uefa zelf.

Dit is natuurlijk puur om even te laten zien dat Messi (&ronaldo) niet de favorietjes zijn daar, maar eigenlijk is het natuurlijk onzin. Allemaal leuk en aardig wat hij heeft gewonnen vorig jaar, maar dit is een individuele, en dus geen team, prijs en iedereen weet natuurlijk dat er eigenlijk geen voetballer is die kan tippen aan Messi&ronaldo. Als we dit gaan baseren op de prestatie van Bayern afgelopen seizoen had ik 'm nog eerder aan Schweini gegeven, die toch nog wel een tikkeltje belangrijker was.

29 augustus 2013 om 19:41

Precies! Of Philip Lahm! Nu vonden ze gewoon dat het een speler van Bayern moest zijn dus hebben ze maar de meest technische gekozen. Als Ribery vorig jaar exact hetzelfde had gespeeld bij pak hem beet Marseille had hij deze prijs ook nooit gewonnen.

Lekker spannend met jullie statistieken allemaal, Messi en Ronaldo zijn wereld voetballers no doubt. Maar tegen Real Valladolid en Granada spelen met die koekenbakkers achterin blijft nog altijd 3x zo makkelijk als tegen Werder Bremen en Augsburg.

Mooizo, eindelijk een andere speler. Ribery mag deze prijs van mij hebben, heeft alle prijzen gewonnen met Bayern...

29 augustus 2013 om 19:45

Precies, heb het langzamer hand een beetje gehad met dat ge konten kus van Messi en co.

30 augustus 2013 om 01:31

Dat is dus juist het idiote eraan. Als je er genoeg van hebt om de award voor beste speler steeds aan dezelfde uit te delen, bedenk dan gewoon een andere soort prijs. De beste speler is gewoon nog altijd Messi, of desnoods Ronaldo, en niet iemand anders. Het gaat hier de Uefa enkel om een stukje diversiteit in de prijswinnaars. Dieptriest.

30 augustus 2013 om 08:53

Dat vind ik ook, maar Ribery is gewoon de juiste winnaar. Zijn bijdrage aan de triomphen van Bayern waren aanzienlijk

30 augustus 2013 om 10:30

De gun-factor voor Ribery zal t.o.v. de andere twee natuurlijk wel een stuk hoger zijn, maar dat betekent nog niet dat hij de beste speler is. Geef 'm dan de prijs voor belangrijkste, waardevolste of weet ik wat. Bovendien kon je die prijs dan evengoed, en misschien zelfs wel beter, aan Schweini geven, die toch nog wel iets meer heeft bijgedragen aan Bayern's succes van afgelopen seizoen.

Wauw... Het gaat totaal niet om de statistieken.... Ik vind ronaldo en messi bij de Cl Niet zo goed hebben gepresteerd. Kijk maar naar de wedstrijden van Ronaldo - Dortmund . Hij kon zijn eigen spel niet spelen.
Messi tegen bayern munchen... Messi was nergens te bereiken en hij kon helemaal Niks doen.

Ribery bij Elke wedstrijd was hij belangrijk en vooral super belangrijk Na die pas naar robben op de eind singaal. Perfect toch ?

Ik gun ribery het

Sommige mensen snappen nog steeds niet dat dit niet (let op niet!) de Gouden Bal is.. En deze prijs heeft ook geen invloed op de Gouden Bal die pas in januari wordt uitgereikt..

En de gene die zeggen dat Ribery geen terechte winnaar is bakken er ook helemaal niks van..

Men kan lullen hoeveel goals Messi of Ronaldo wel niet hebben gemaakt en dat Ribery er minder heeft gemaakt.. Dat doet er bij zo´n prijs absoluut niet aan toe.. Een speler moet meer doen dan alleen maar Goals scoren.. Ribery heeft het beste jaar uit zijn loopbaan gespeeld.. Was super belangrijk voor Bayern.. droeg zijn steentje mee in verdedigen en aanvallend opzicht.. Lag aan de "basis" van veel goals van Bayern..

Zoals ik al zei.. de enige terechte winnaar zou Ribery zijn en gelukkig kreeg hij die prijs ook..

En voor het geval dat mensen beginnen te huilen.. Nee hij is individueel niet beter dan Messi of Ronaldo.. Maar hij presteerde wel beter dan die 2 spelers.. in het afgelopen seizoen..

29 augustus 2013 om 22:33

Je hebt het weer goed verwoord een duim van mij.

Journalisten, kun je toch niet serieus nemen. De meesten kunnen niet eens 3 keer een bal hooghouden.

Ben wel benieuwd wie voetballer van het jaar gaat worden. Denk toch weer Messi.

fans krijgen niet wat ze willen en ze noemen het gelijk corruptie. juist.

Zeer terecht, Ribery had een groot aandeel in de successen van Bayern dit seizoen. Natuurlijk zijn Messi en CR7 beter als voetballers maar Frank was belangrijker voor Bayern dan deze 2 voor hun clubs in het winnen van prijzen.

Ook ronduit belachelijk dat Bale hoger staat dan Ibrahimovic en van Persie. Komt alleen maar door de hype van dit moment!

Lachwekkend, dit is een individue prijs en Messi is nog steeds de beste. De teamgenoten van Ribéry hebben ook al die prijzen gewonnen en Robben was in dat opzicht nog bepalender. Ribéry zal ongetwijfeld wel de lelijkste winnaar allertijden zijn.

Whaha echt grappig dit.
Maar nog grappiger is hoe ronaldo-fans losgaan haha

Heey mensen, Open jullie ogen is.
Ik ben zelf een ronaldo fan, en ik had ook graag gewilt dat ronaldo hem gewonnen had en dat zou ook verdiend zijn. en messi is ook de beste speler van de wereld daar kun je niet om heen maar je moet tog ook ff eerlijk zijn en niet liegen tegen jezelf want messi verdiend hem ook eerlijk gezegt niet en je moet nie tegen jezelf liegen want wat heb hy nou egt gepresteerd dit jaar in de champions leauge het is een geweldige voetballer de beste ma dit seisoen zat het hem even tegen in de cl en voor ronaldo net zo ondanks dat hy 12x gescoort heb. ribery heb geweldig gepresteed voor zijn doen prachtige assist op robben in de finale mooie goals en een paar mooie assist hij heb het verdiend gun hem nou ook is een prijsje joh en hou is op met dat gejank over wie de beste speler is. de beste is gewoon messi simpel weg hy wint niks voor niks beste voetballer van het jaar 3 of 4 x achter elkaar .

Hij was misschien de beste speler van het beste team van de wereld maar individueel trapte Messi en Ronaldo zowat ieder record aan diggelen...
Individueel gezien (waar deze prijs toch voor is lijkt me) doet hij toch echt onder voor deze 2.

Zo trots op onze Ribéry! Geweldig, geweldig, geweldig.

onzin ribery was even goed als robben en pas helft van het seizoen kreeg hij zijn vorm terwijl messi en ronaldo een wedstrijd kan beslissen

Jeuj, eindelijk is bewijs dat het geen populariteits-prijs is.

ribbery 36 stemmen, messi 14 stemmen en ronaldo 3 stemmen.
Ik vermoed dat ronaldo nooit meer een individuele prijs gaat winnen..

29 augustus 2013 om 23:14

Wat heb je aan een individuele prijs in een teamsport, ja het is leuk maar niet meer dan dat.

Sowieso een onzinnige prijs, voetbal is een team sport geen individuele sport. Leuk voor hem maar het voegd weinig toe. Word een keer tijd dat Verdedigers en Keepers worden genomineerd want die worden zwaar onderschat.

Meer dan terecht. Het is hem gegund. Voor degenen die verdrietig en boos zijn, even serieus, waarom laat je je dag verpesten om het feit dat je favoriete speler een verkiezinkje heeft verloren. Get over it.

Wat heeft Messi dan laten zien ? Na de groepsfase (wanneer je de serieuze tegenstanders krijgt) maar 1 wedstrijd gewonnen. Ronaldo heeft inderdaad dan nog wel veel gescoord maar Ribéry was een steunpilaar bij veruit het beste team van het seizoen. Meer dan terecht !

Proficiat. Ze verdienen het alle drie. Blijven lullen over wie hem het meest verdient is gewoon niet van toepassing, dat brengt niet op. Simpel om het feit dat de winnaar telkens een schitterende voetballer is.

Franck Ribery is terecht verkozen tot beste voetballer van het jaar, deze man heeft ten minste 3 prijzen gepakt waar hij een behoorlijk aandeel in heeft gehad.

Ik ben blij voor hem en mensen die op hem hebben gestemd!

Toont maar weer eens aan hoe weinig journalisten van voetbal begrijpen.
Franck Ribery is (bij lange na) niet eens de beste speler van Bayern en vorig jaar, zeker tijdens de belangrijke wedstrijden al helemaal niet.

Deze prijs kan je niet serieus nemen dus Ribery is de terechte winnaar. Hij heeft namelijk de CL gewonnen. Vorig jaar won Iniesta hem ook enkel omdat hij het EK had gewonnen.

Persoonlijk zou ik voor Messi kiezen.. Hij is met afstand de beste.. Maar als je cl seizoen moet beoordelen dan zou Messi en Ronaldo niet verdienen om die prijs te winnen.. Bayern was tenslotte de sterkte.. Dus het moest wel een speler van Bayern worden.

Maar waarom Ribery? Ik zou voor Thomas Muller kiezen.. Echt een klasbak..
Ik vind hem eigenlijk de beste speler van Bayern!!
En daarna Arjen Robben en dan Gotze!!

30 augustus 2013 om 09:04

dan moeten ze een award toekennen aan het beste team van Europa. Jou beredenering slaat nergens op. Alaba is voor mij de beste, heeft tenslotte veel prijzen gepakt vorig seizoen.

Met alle respect maar als Ribery het is geworden omdat Bayern de C.L heeft gewonnen dan zou feitelijk het Robben moeten zijn. Robben is veel meer bepalend met zijn dribbels forceerd hij constant iets bij bayern en hij maakte ook de winnende treffer . Sorry hoor, maar Ribbery of Robben dat is nog een groot verschil in klasse ook al schiet hij er dan niet altijd een penalty in.

De mensen die het over de chemische spuitjes van messi hebben, moeten zich realiseren dat al die spelers chemische spuitjes krijgen. En vooral ronaldo, geloof me. want vooral ronaldo moet het hebben van power, snelheid en de overige fysieke limieten. weinig mis met chemische spuitjes zolang ze je lichaam geen kwaad doen en binnen de grensen van de wet zijn. trouwens het hele menselijk lichaam is een chemische fabriek. een zeer complexe prachtig functionerende chemische fabriek.

Messi en Ronaldo hebben individueel veel meer gebracht terwijl Ribery de koning was in een uitstekend lopende machine. Zonder hem had Bayern het lastig gehad maar had de CL alsnog kunnen winnen. Real en Barca zijn echter totaal afhankelijk van hun sterspelers. Messi en Ronaldo verdienen dit meer dan Ribery

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren