Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: FC Twente ‘onder protest’ akkoord met schikkingsvoorstel KNVB

Laatste update:

De aanklager betaald voetbal begint een onderzoek naar het spandoek dat een deel van de supporters van FC Twente zondag ontrolde, tegen FC Utrecht. Daarop stond de tekst ’Hasj, coke en pillen. Zo gaan we zondags op pad’. Het doek zorgde voor opschudding op social media en in tv-programma’s.

/

Het doek was gemaakt door vak P, de harde kern van de Enschedese club. Zij baseerden het doek op een zogeheten ‘Geuzenlied’ dat al jaren gezongen wordt door de supporters, maar waarin de woorden normaalgesproken ‘beschaafder’ zijn. De aanklager van de KNVB gaat nu kijken of het nodig is dat de club gestraft wordt voor het spandoek.

Nick Zwienenberg, coördinator sfeeracties van de Ultra’s van vak P, zei deze week tegen BuzzS dat FC Twente zich gesteund voelt door de fans en dat dat het belangrijkste is. “Wij houden geen rekening met wat de rest van Nederland vindt. We weten waar we het voor doen. Daar is geen verandering in gekomen. Ik denk niet dat het zin heeft om in de media discussie te gaan voeren met mensen uit de media.”

Update 10 september 12.02 uur - Twente krijgt schikkingsvoorstel voor ‘Hasj, coke, pillen’-spandoek
FC Twente heeft van de aanklager betaald voetbal een schikkingsvoorstel ontvangen naar aanleiding van het spandoek met daarop de tekst ‘Hasj, coke en pillen. Zo gaan we zondags op pad’, dat op 18 augustus werd vertoond tijdens het thuisduel met FC Utrecht. In het voorstel staat een voorwaardelijke geldboete van 2500 euro, melden de Tukkers op hun officiële website.

“De aanklager betaald voetbal is van mening dat het steunen dan wel niet onderbreken van een dergelijke sfeeractie bijdraagt aan een klimaat waarin drugs getolereerd wordt. Dit is in strijd met het veiligheidsbeleid in de stadions”, luidt het statement. Twente laat weten het schikkingsvoorstel in beraad te hebben; tot en met maandag 16 september kan erop gereageerd worden.

Update 18 september 14.30 uur - FC Twente ‘onder protest’ akkoord met schikkingsvoorstel KNVB
FC Twente gaat akkoord met het schikkingsvoorstel dat de KNVB heeft gedaan naar aanleiding van het vertonen van het spandoek met daarop de tekst ‘Hasj, coke en pillen. Zo gaan we zondags op pad’, dat op 18 augustus werd vertoond tijdens het thuisduel met FC Utrecht. De Enschedeërs laten echter weten ‘onder protest’ akkoord te zijn gegaan met de voorwaardelijke boete van 2.500 euro.

“De aanklager meent dat het tonen van het spandoek bijdraagt aan een klimaat waarin drugs getolereerd wordt. FC Twente is het niet eens met dit argument van de aanklager. Zoals eerder aangegeven is de tekst op het spandoek niet meer dan de eerste zin uit een geuzenlied van FC Twente-supporters; een lied dat al meer dan 20 jaar in gebruik is”, stelt de club op de officiële website. “Vanzelfsprekend distantieert FC Twente zich volledig van drugsgebruik onder supporters”, voegt men daar nog wel aan toe.

Moet de aanklager betaald voetbal een boete uitdelen aan FC Twente?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Belachelijk als Twente hier een boete voor zou krijgen.

22 augustus 2013 om 17:37

Vonden jullie Twente ook zo goed voetballen ????

Ps heeft er nog iemand een T shirt voor Zondag ?

22 augustus 2013 om 18:14

Ik ben het niet eens met de tekst op het doek , maar de eerste 100,- euro is van mij !!

10 september 2013 om 15:52

Slechts 2500,- dan kan je net zo goed niets geven denk ik.... lachwekkend de knvb altijd.

Ze hoeven niet te straffen, maar als je zegt te straffen, doe dat dan ook, ipv zo halfbakken. Moet voor de gein is bij Ajax of ado ofzo gebeuren… dan zijn de rapen gaar….

10 september 2013 om 16:24

Het spandoek dat bij Ajax was opgehangen: ik drink bier, ik rook wiet, ik ben een echte Ajacied, wordt niet bestraft. Dus stel je niet zo aan met ze moet zoiets eens doen bij Ajax, ADO of zo.

10 september 2013 om 17:28

Het grote verschil is denk ik, dat bier en wiet bij wet niet verboden zijn of gedoogd worden. coke en pillen vallen echter onder hard drugs en zijn verboden.

22 augustus 2013 om 17:41

Er zijn voor minder "erge" spandoeken ook boetes gegeven, zoals die in de Arena met de oliesjeik. Dus kans op een boete is zeer groot.

22 augustus 2013 om 17:50

Het zou belachelijk zijn als hiervoor een boete word gegeven, dit zingen ze al 20 jaar. Zingen mag dus wel, maar een spandoek mag niet. Dat is toch belachelijk!!

22 augustus 2013 om 17:56

Probeer het zingen maar eens te voorkomen. Als club zijnde kun je zo'n levensgroot spandoek echter gemakkelijk weren..het is niet dat die onder een t-shirt meegesmokkeld wordt. Met een dergelijke leus wil je je als maatschappelijk verantwoorde club gewoon niet laten associëren en dat gebeurt dus wel. Lekker voorbeeld.

Mijn 60-jarige pa ziet hier de lol niet van in, een 8-jarig jochie ziet hier de lol niet van in..alleen pubers, mensen die deze drugs accepteren en 80 procent van het Voetbalzone publiek doen dat.

22 augustus 2013 om 18:06

@ Jsv030 dat er geen lol aan is ok, maar dat is iets anders dan aanstootgevend, tegenwoordig wordt er zo moeilijk gedaan over wat er gezegd en geschreven wordt, zoiets als dit moet toch gewoon kunnen, niemand die hier een trauma aan oploopt of aan de drugs geholpen wordt

22 augustus 2013 om 18:07

Als ik mij niet vergis zijn die eerdere boetes opgelegd door de Uefa bij Europese wedstrijden, voor zover ik weet geeft de Knvb doorgaans geen boetes voor spandoeken.

22 augustus 2013 om 18:11

Nee want jij en ik weten precies wat er in het hoofd van een kleuter omgaat. Linksom of rechtsom worden ze er nu al heel vroeg van op de hoogte gebracht dat de harde kern van hun club (waar ze misschien later ook bij willen horen) het gebruik van deze drugs wellicht wel als 'heel normaal' ervaren.

22 augustus 2013 om 18:28

@jsv030
Ze hadden dan 20 jaar geleden een boete moeten geven voor het zingen. Niet nu!! Laat de knvb een waarschuwing doen of een voorwaardelijke boete.

22 augustus 2013 om 19:28

@fcknudde..knvb moet gewoon een keiharde boeten uitdelen aan twente.. En die moeten het vervolgens verhalen aan dat doorgenoven publiek in Vakp die met dit spandoek zijn gekomen..
Als je zo'n walgelijk spandoek wat niks te maken heeft met voetbal goedkeurt dan is het einde zoek.

22 augustus 2013 om 19:37

@limboroy
waarom mogen ze het dan wel 20 jaar zingen in het stadion???

22 augustus 2013 om 20:08

Omdat het gewoon hun lied is. Als ik het me goed herinner zit er iets van in dat twente net zo verslavend en net zo in hogere sferen komt als van hasj, coke en pillen. Vind het wel een komische vergelijking. Als de Knvb hier een straf aan verbind zou dat zwaar onterecht aangezien het niet provocerend of aanstootgevend of wat dan ook is. Als dit een onderzoek oplevert dan lijkt het mij ook tijd om iets te doen aan dat joden geroep in Amsterdam.

23 augustus 2013 om 09:13

Heel duidelijk: Omdat FC Twente altijd weer bij de Knvb een streepje voor heeft! Het wordt tijd dat de bond alle clubs gelijk gaat behandelen. Vuurwerk in het stadion? Straffen, maar dan ook bij iedere club. Geen onderscheid maken. Spandoeken met niet-tolerabele teksten? Straffen en bij alle clubs op dezelfde wijze. Enz., enz.

10 september 2013 om 12:34

Jezus man, wat doe je moeilijk.. Net alsof overmatig alcoholisme van veel supporters/tokkies lekker gezond is.. En wees gewoon realistisch, Vak-P zal wel vol staan met die doorgesnoven typtjes (net als elk andere harde kern).

"hasj, Coke en Pillen, zo gaan wij zondags op pad
Dan speelt ons Twente, ja dan gebeurt er weer wat
Wilde taferelen, als er een goal wordt gemaakt
En we huilen dikke tranen, als ons Twente wordt gekraakt
Ja, ja, ja.." (herhaling)

Nee hamas, hamas, alle joden aan het gas in een lekkere.. Dan hoor ik liever die ene zin van Twente.

10 september 2013 om 13:12

Tja, als je er niet in wilt verdiepen heb je helemaal gelijk. Iedereen die iets verder (wil) kijken dan zijn neus lang is, ziet dat er hier weinig aan de hand is. Maar je moet het ook "willen" zin. Er is altijd een stok om mee te slaan.

10 september 2013 om 13:51

Ik wil niet niet verder kijken dan mijn neus vol zit...

18 september 2013 om 16:41

Ja dat hebben we gemerkt Nac72, twente streepje voor. Overal wordt momenteel met een vergrootglas naar gekeken. In dat opzicht is Twente dus extra snel aan de beurt als het gaat om boetes onderzoeken enz..
Ronduit belachelijk!!

22 augustus 2013 om 18:34

ehvforever
Hoezo belachelijk?? Hoezo houden deze supporters geen rekening met de rest van Nederland??
Leven ze soms alleen op de wereld? Leven ze met oogkleppen op?

Ik hoef niet geconfronteerd te worden met dit soort idiote spandoeken en uitspraken. De meeste stadions zitten ook behoorlijk vol met minderjarigen. Moet dit het goede voorbeeld aan ze geven?

Deze supporters mogen, wat mij betreft, lekker alles doen waar ze zin in hebben (heb zelf ook genoeg gekke dingen gedaan in mijn leven).. Zolang het niet strafbaar is vind ik het goed.
Maar hoe achterlijk moet je zijn om, iets wat niet goed is voor je, uit te dragen alsof het iets is om trots op te zijn?!

Ongelooflijk!
Nog ongelooflijker dat de meerderheid hier, volgens de poll, er voor is dat er geen straf hoeft te worden uitgedeeld aan ze.
Dit is wat mij betreft tekenend voor veel dingen die er mis zijn in Nederland: totaal geen normen en waarden meer! Alles moet maar kunnen, lachen joh.

Nou, wat mij betreft, moet niet alles maar kunnen. En zijn er, behalve wetten, ook gedragsregels en normen en waarden die in een samenleving thuishoren. Als niemand zich er nog iets van aantrekt, gaat de boel steeds meer achteruit!
Nee hoor, ik hoop dat ze een straf krijgen!!

22 augustus 2013 om 20:31

Dus als ik een quote van een ander nummer op een spandoek zet mag het ook niet?!?

Hoeveel liedjes gaan er wel niet over drank, drugs etc. Het betreft hier gewoon een zin uit een liedje meer niet. Wat een ramp. De maatschappij heeft er echt baat bij dat fc Twente hier een boete voor krijgt. Want normaal horen kinderen dergelijke dingen niet, laat staan op tv etc.

22 augustus 2013 om 21:13

Weet je wat er mis is met dit land? Niemand gunt elkaar het licht in de ogen meer... Alles wat een ander roept of doet moet bestraft worden! Niemand mag meer zichzelf zijn. Hier een extra wet en daar een extra regel. Iedereen moet in het gareel lopen vol gestamd met discipline. Ik vind dat ze gewoon dit spandoek moeten kunnen tonen. Als hun zo hun voetbal beleven prima toch? Ik krijg toch ook wekelijks het "homo" sentiment naar me hoofd gesmeten terwijl ik er helemaal niks mee heb... Maar heb er absoluut geen problemen mee. Laat ieder zijn Eigen ding doen en roepen wat hij wil. Het is hier toch geen Rusland of ander communistische staat? Nederland - vrij land. Wen er maar aan knakker

23 augustus 2013 om 00:30

Ik wil niet geconfronteerd worden met jouw berichten, zou je deze kunnen verwijderen en nooit meer op voetbalzone willen reageren.

Net zulke onzin natuurlijk, iedereen heeft wel eens iets waar hij of zij niet mee geconfronteerd wil worden. Bouw een schil om je heen voor dit soort zaken, daar is de mens toe in staat. Daar heeft de Schepper of de evolutie wel voor gezorgd/

23 augustus 2013 om 02:39

En de 'Fans' die dit spandoek gemaakt hebben zullen er geen achterliggende gedachte bij hebben. Die doen het om te provoceren, dit kan gewoon niet getolereerd worden. Voetbal is een sport van iedereen en dit soort verheerlijking van drugs past daar zeker niet in thuis. Boete is overdreven maar een draaiboek opzetten voor spandoeken bij Twente is nu wel een must..

10 september 2013 om 13:04

pfffft, en jodenvlaggen in de arena mogen wel? doe niet zo hypocriet joh!

18 september 2013 om 16:43

Magicmike
Advies:
mijdt voetbal
mijdt de media
doe je ogen en oren dicht
ga voorlopig met winterslaap

22 augustus 2013 om 18:40

geen boete vind ik ook. Maar de knvb kan hiermee wel een statement maken dat dit niet getolereerd wordt in het stadion. Het produkt voetbal wordt steeds meer gebruikt voor normen en waarden in de maatschappij. Dus zulke doeken kunnen niet en dat weet twente ook. Maar geen boete want dat zou belachelijk zijn. Stel gewoon goef regels op. En van mijn part blowen ze slikken ze pillen maar ga dan niet naar het stadion. Een jaar geleden ging ik met me 2 kleine neefjes naar ajax.had leuk moeten zijn maar achter ös zaten 4 van die sukkeltjes uit de provincie die inderdaad erg onder invloed waren en heb me neefjes dat verteld. Die 2 hebben nie echt fijn voetbal gekeken en dan nou zien ze dat spandoek beetje vreemd toch.

22 augustus 2013 om 18:44

Ajax kreeg toch ook geen boete voor die halfnaakte vrouwen spandoek?

10 september 2013 om 12:33

Dat zo'n spandoek uberhaupt het stadion in kwam vind ik al bijzonder. Bij Nederland - Turkije hadden we een spandoek met de tekst: Nederland en Turkije, samen naar het WK! en dat mocht niet.. Waar gaat het dan over wanneer dit wel binnenkomt. Ander stadion en een andere wedstrijd maar onder de vlag van de KNVB dient toch hetzelfde reglement de zaken te bepalen.

Twente moet betalen want zij hebben dit toegelaten. De kosten daarna op die supporters verhalen zou juist zijn maar ook onbegonnen werk.

10 september 2013 om 13:16

Hoezo betalen? Het is een voorwaardelijke boete... Verder, wat is er in godsnaam strafbaar aan dat doek. Ik hoop met heel mijn hart dat Twente dit gaat aanvechten, je kan toch zeker geen boetes opleggen voor niets?
Geef Leo beenhakker dan ook maar een boete voor het consequent belachelijk maken van Janssen en Schreuder door ze voor allerlei dingen uit te maken. Selectief gezeik zeg. Had Twente 16e gestaan had hier geen haan naar gekraaid.

10 september 2013 om 12:55

Nederland 2013, vrijheid van meningsuiting en voetbalhumor

wat mag dan nog wel

over smaak valt te twisten, maar het is geen discriminatie, dus waarom mag dit niet en wordt het zelfs beboet"?

18 september 2013 om 18:26

Is nou niet echt bevoordelijke tekst voor een groot publiek he, enigzins provocerend. Kan ik normaal gesproken niet zo mee zitten, maar meneer Munsterman die zich zo profileert met z'n maatschappelijk verantwoorde acties namens Twente zou hier toch afstand van moeten nemen als hij zo graag als spreekbuis van de club het goede voorbeeld wil geven. Of hij zou eens een toontje lager moeten gaan zingen mbt dit onderwerp. Maar mooiprater Munsterman zal zich hier wel weer uitlullen ;-)

By the way: "nick Zwienenberg, coördinator sfeeracties van de Ultra’s" Als je een coordinator voor je sfeeracties nodig hebt ben je in mijn ogen een club met publiek die uit zichzelf niet voor genoeg sfeer kan zorgen.

Ach ga toch weg joh.

Iedereen mag zeggen en uiten wat die wil zolang het niet racistisch of beledigend is voor een specifieke groep...

Daar valt dit duidelijk niet onder dus gewoon laten. Juist mooi zulke sfeer actie's

22 augustus 2013 om 17:53

Ja leuk als kleine kinderen die dat spandoek zien gaan opzoeken wat die woorden betekenen...

22 augustus 2013 om 18:07

daar komen ze sws wel achter, op internet en tv worden deze woorden zo vaak gebruikt, dit is gewoon moeilijk doen om het moeilijk doen

22 augustus 2013 om 18:28

Ja! Dat is wat mijn zoon ook altijd als eerste doet! Laatst nog, toen hij terug kwam van een wedstrijd van PSV en ik hem vroeg wat hij ervan vond... Toen zei hij "wacht even pap! Ik moet even opzoeken wat een aantal woorden op een spandoek betekent!"

Al jaren zingen kinderen dit lied in het stadion (Ik ook, en nee, ik heb geen kind, hierboven was sarcasme)
Al jaren zingen rappers dat ze mensen vermoorden...
En vroeger toen 5ive nog bestond zongen jonge kinderen dat ze Cold Sweat drippin all over them hadden en dat ze maar al te graag sex wilden.

Ik heb hasj weleens geprobeerd, coke nog nooit en pillen ook niet.
Ik heb ook geen mensen vermoord en op mijn 12e was ik ook niet bezig met sex.

Of wel, het is een liedje, niet meer niet minder! Mochten mensen deze tekst op een spandoek of het liedje zelf, zeer slecht vinden voor hun kinderen, dan lijkt de voetbalwereld mij niet zo een goede cultuur om die kinderen in op te laten groeien.... Laat ze thuis, zet geen wedstrijden aan en neem ze vooral niet mee naar het stadion. De taal op de tribunes gaat veel verder dan de woorden Hasj, coke en pillen. En toch nemen we ze altijd weer mee, die kinders, omdat het leuk is! Niet om ze nieuwe woorden te leren. (En nee, ik ben ook niet door mijn seizoenskaart op vroege leeftijd gaan schelden als een maffiabaas, en nee, ik doe zelfs niet aan hooliganisme ondanks dat ik er wel over gehoord en gelezen had)

Kom op, geef de jeugd meer krediet dan dit!

23 augustus 2013 om 00:31

Als jouw kinderen door een spandoek aan de drugs gaan dan zou ik jouw opvoeding maar eens grondig evalueren.

10 september 2013 om 13:05

jij hebt geen kinderen zeker? wil je weten wat ze op een schoolplein horen? dat is veel erger dan dit!

18 september 2013 om 18:37

en die kinderen die er wel door worden beinvloed dan? Heb je daar wel eens over nagedacht? 98% van de kinderen pakken het niet op, die overige 2 % zijn in staat een gevaar voor de samenleving te worden. Moeten we dan toejuichen?

18 september 2013 om 18:39

en wat als jou kind later iemand neer schiet om een spelletje, ligt het dan aan jou opvoeding? Slaat nergens op wat je zegt, je kan nog zo vreselijk je best doen en je kind zo vreselijk goed opvoeden, maar dingen van buitenaf wegen altijd sterker.

18 september 2013 om 18:39

is ook vele malen erger, ben ik absoluut met je eens...maar dat is aan de scholen om aan te pakken en niet aan twente of de knvb.

22 augustus 2013 om 19:25

Ja, dat is lekker makkelijk. Verschuilen achter een meningsuiting. Jemig. Kan niemand nu even indenken dat je je als club, supporter van Twente of voetbalsupporter in het algemeen hier niet mee wilt identificeren? De gemiddelde voetbalsupporter is zo dom als een fruitvlieg, jarenlang wordt de competitie al verpest door eenstel doorgeschoven idioten waardoor en niet eens meer normaal een uitwedstrijd bezocht kan worden. Waarom een dergelijk spandoek dan ook verdedigd wordt vanuit clubvoorkeur is me geheel onduidelijk. Laten de fatsoenlijke, weldenkende mensen die graag naarhetspelletje kijken eens opkomen tegenzit soort idioten. Ophoepelen met de associatie met drugs,racisme, geweld en ander haatdragende vormen!

22 augustus 2013 om 23:41

Het moge wel duidelijk zijn dat ik dit spandoek niet verdedig uit cubvoorkeur... Ik ben namelijk verre van Twente supporter maar Feyenoord fan.

En kom op zeg, het is een spandoek. Ooit wel eens gezien wat grote artiesten bijvoorbeeld in videoclips allemaal gebruiken? Ik durf te wedden dat er niet meer dan 2 mensen zijn in het stadion van 25.000? man die deze worden nog niet kende...

Dat er een stel voetbalsupporters uit "emotie" wel eens doorslaat is niet goed te praten maar daar gaan we met al ons doen en laten toch geen rekening mee houden? Sorry, maar daar heb ik dus echt geen zin in.

"maar waarin de woorden normaal gesproken ‘beschaafder’ zijn." Woorden die normaal gesproken beschaafder zijn in dit lied? Voetbalzone? Wel goed dat VZ hier zoveel aandacht aan besteed in ieder geval!

Volstrekt belachelijk onderzoek. Hebben ze geld nodig?

wtf valt hier te onderzoeken? fans hebben gwn die spandoek meegenomen, zo moeilijk is 't niet.

Laat ze lekker gaan

22 augustus 2013 om 17:40

Als ik zondags in vak J in de kuip zit dat komen er ook diverse geestverruimende dampen voorbij dus ga niet roomser zitten doen dan de paus hier.
Het gebeurd in praktisch elk stadion in Nederland dus niet zeuren.
Ik krijg hierdoor het idee dat jij niet een frequent bezoeker van een stadion bent.

22 augustus 2013 om 17:54

Nee schreeuwen met k*** is veel stoerder..

22 augustus 2013 om 17:56

haha grappenmaker, je weet dat ze dit 9 van de 10 wedstrijden zingen????

22 augustus 2013 om 17:57

@feyenoord223
vuurwerk geluiden maken, dat is pas stoer.....

10 september 2013 om 13:08

sissen, k*** roepen etc, dat is pas stoer. bekende bord voor je kop zeker?

22 augustus 2013 om 17:46

Volgens mij staan ze bij Feyenoord alleen maar stjf van de XTC en pillen

22 augustus 2013 om 17:49

de teksten die in verscheidene stadions voorbij komen lijken me een ietsje erger, mijn broertje was vorig jaar mee naar vitesse ajax en daar hoorde je hordes mensen over k****r joden. Mijn broertje was nogal onder indruk zacht uitgedrukt... dat is toch veel erger dan zon onschuldig spandoek en daarvoor worden nooit boetes gegeven...

22 augustus 2013 om 17:52

ach kom op als t wordt gezongen kraait er geen haan naar, maar als het op een spandoek staat is het opeens een groot drama? hypocriet gelul van de knvb

22 augustus 2013 om 18:06

Hahaha, drugs promotie. Ik denk dat Vak-P wordt gesponsord door de drugsindustrie, er is immers geen betere promotor denkbaar dan Vak-P. Die maken een spandoekje en het gaat gelijk de hele wereld over.

22 augustus 2013 om 18:46

Voor drugs mag en moet je geen reclame maken. coffeeshops mogen dat ook niet. Waarom zou je dan dit toestaan? Omdat het eerder al gezongen is? Nee, dit moet men verbieden. Je geeft als club een totaal verkeerd signaal af. ook al doen dit je supporters. de club had moeten ingrijpen, en het spandoek alsnog snel moeten verwijderen. Wat voor signaal willen die supporters afgeven? Dat het stoer is om supporter van twente te zijn. maar dat je dan wel drugs moet nemen? Je komt alleen op vak P als je een junk bent? Of zijn het allemaal zieke gasten die dankzij de medicinale drugs toch naar een wedstrijd kunnen kijken?

Ik zeg geef een boete. Is in mijn ogen zeer terecht. dan geef je tenminste een goede boodschap aan de jeugd.

22 augustus 2013 om 19:43

Waar staat dat je drugs moet gebruiken??

22 augustus 2013 om 17:50

Kinderen worden aan zoveel zaken blootgesteld die zogenaamd niet goed voor ze zijn. Als ik zie wat er overdag allemaal op tv langskomt. Op internet, op sociale media. Wat er rondgaat op scholen. Er zal echt niemand een trauma oplopen of op het slechte pad raken door zo'n spandoek.

Wel weer grappig dat een Feyenoorder zo'n opmerking maakt. In De Kuip lijken de eerste rijen altijd gereserveerd voor doorgedraaide cokesnuivers.

(edit typo)

22 augustus 2013 om 17:57

kinderen kijken ook veel tv en zitten veel op internet, daar horen ze ook van alles, zoals groundhopper al zegt er zal niemand op het slechte pad raken hiervan. je kunt niet de hele voetballerij censureren alleen om de "voorbeeldfunctie van het voetbal"

22 augustus 2013 om 17:59

Kinderen zullen ook niet zien dat iemand doorgesnoven is, dit doek was gewoon niet over het hoofd te zien en je kunt er donder op zeggen dat vele vaders hebben moeten uitleggen wat die tekst nou eigenlijk inhoudt.

Die kerel van de supportersvereniging ook echt 'we weten waar we het voor doen'. Wat?! Ik kan geen zinnige reden bedenken..als je grappig wilt zijn of aandacht wilt zijn daar voldoende mogelijkheden voor, zonder dat je aanstoot moet geven.

22 augustus 2013 om 18:42

@feyenoord223, omdat het overal gebeurt, moet je (als je niet hypocriet wilt zijn) het overal veroordelen en niet alleen in een stadion. Dat is wat ik wil zeggen.

De publieke omroep veroodeelt het, dezelfde publieke omroep die programma's maakt als 'spuiten en slikken'. Hypocrieter bestaat niet!

Ik zou zelf niet voor deze tekst op een spandoek kiezen, maar ik vind de reacties enorm overtrokken en hypocriet.

22 augustus 2013 om 18:55

Spuiten en slikken is Bnn. welliswaar een publieke omroep. Maar die vertegenwoordigen niet de gehele publieke omroep. Is maar een heel klein gedeelte daarvan.

Ik snap de boodschap ook niet van die supporters. Wat willen ze ermee bereiken? Iedereen aan de drugs. Je kan alleen maar supporter zijn van twente als je zwaar beneveld bent? Voortaan geen Grolsh bier meer maar liever 2 gram in je neus?

22 augustus 2013 om 21:42

Als jij die 2 gram eventjes komt brengen vak 213 Theo Bos tribune in Gelre Dome.
Ik weet nu ook hoe de mensen uit Enschede op pad gaan naar Arnhem.(hahahahahahaha)

10 september 2013 om 14:05

Het is geen boodschap het is gewoon 1 van de vele liederen die wij in het stadion zingen. Nooit commentaar op het lied, geen boetes helemaal niks. En nu staat het op een groot spandoek en opeens is het commotie in Nederland. De moraalridders spreken schande hierover.

22 augustus 2013 om 20:34

Waar staat dan dat ze gebruiken wat op het doel staat? Nogmaals het is een quote uit een liedje.

10 september 2013 om 12:56

wat een onzin, alsof kinderen door een spandoek aan de drugs gaan

we leven in een vrij land, dit lijkt wel Noord Korea

Stelletje muggenneukers, azijnzeikerds bij de knvb. Dat mensen betaalt krijgen om dit soort werk te doen. Weggegooid geld in mijn ogen. Zoals ook door deze meneer word aangegeven is het een zin uit het lied wat al jaren bij Twente gezongen word.

Dit soort spandoeken hebben ook bij clubs als ajax gehangen en toen is er ook niks mee gebeurd. De T-shirts gaan volgens mij als een tierelier.

Ach kom op, dit is toch normaal in Nederland toch? Het miste enkel nog wat ziektes en dan heb je de nationale filosofie. Denk dat de Knvb het voetbal netjes probeert te houden, terwijl de supporters dit best oke vinden.

Ik vind dat dit gewoon moet kunnen. Je kwetst niemand met dit soort teksten, hasj is niet illegaal in Nederland en over cocaïne wordt ook niet zo moeilijk gedaan. Gewoon weer typisch Nederlands azijnzeiken. Zou het wel leuk als andere supportersgroepen dit spandoek zouden overnemen als een soort gebaar van steun.

De Knvb, het verlengstuk van je opvoeding.. Ga zitten op de tribune en vooruit, als er gescoord wordt mag je even staan en juichen.. Niet roken en ik voorspel vast, binnenkort ook geen biertje meer op de tribune. Trouwens, bij FC Volendam zingen ze altijd coke, hasj en paling... Zelfs jan Smit zong het bij zijn docu-soap.. Nooit iemand over gehoord..

22 augustus 2013 om 17:54

hee niet zo uitbundig we hebben niet voor niks zitplaatsen gekregen
je mag alleen even applaudisseren
nee maar dit is gewoon idioot alsof een groep geen leuk spandoek mag maken
er zullen wel een aantal tussen zitten die het doen maar ook vast een paar die het niet doen net als in de normale maatschapij
maar ik zeg het al een tijdje het voetbal zijn de nieuwe marokanen
eerst kreeg je dat alles wat een marokaan was op de tv of in de krant
nu krijg je dat alles wat maar fout is bij voetbal vergroot wordt

22 augustus 2013 om 17:55

inderdaad hypocriet gezeik uit zeist! al vindt ik roken op de tribune (zeker bij een dicht dak) toch wel erg irritant en daar hebben andere ook last van. Voor de rest geef ik je gelijk

22 augustus 2013 om 19:59

Een dicht dak, dat is pas irritant

Vraag me af wat hier nou eigenlijk aan te onderzoeken valt. Hoop ophef om niks.

Waarom doen ze dit dat niet elke wedstrijd sinds ongeveer 1991?
Deze tekst wordt elke wedstrijd gezongen, waarom is het nu een probleem, omdat het is opgeschreven?
Jammer dat voetbalzone niet de hele reactie heeft geplaatst van Vak P, wordt de hypocretie van de Knvb nog eens mooi in perspectief geplaatst.

Ik heb FC Twente hoog zitten als het om de supporters gaat . Maar dit slaat alles. Nu moeten ze een spandoek maken die tegen drugs . Een voetbalclub mag nooit zoiets toe laten dat valt mijn zwaar tegen.

22 augustus 2013 om 17:47

...je hebt er helemaal niets van begrepen, je er totaal niet in verdiept, waarom reageer je dan?

22 augustus 2013 om 18:02

Daar is voetbalzone toch voor Riche? Lekker zeuren over dingen waar je niks van weet, bewust dingen uit de context halen en proberen te provoceren. Andere clubs beledigen en een oor aan proberen te naaien etc etc.

22 augustus 2013 om 18:15

Zover wil ik niet gaan maar de volledige verklaring uit de reacties verwijderen onder het mom van 'auteurrechtelijke bescherming van stukken' stinkt nogal. Helemaal wanneer je het woord 'auteursrechtelijke' niet kunt spellen.

22 augustus 2013 om 18:21

Haha riche hahaha meen nje die hahah. Omg dan is het wel heel triest gesteld met voetbalzone

22 augustus 2013 om 20:09

Het is een verwijzing naar verslaving aan Fc Twente...
Dat ze hier zo een probleem van maken vind ik heel apart want het wordt elke wedstrijd wel gezongen.

Geef ze gewoon een waarschuwing, ff dimmen denk aan de kinderen en klaar. Een boete zou belachelijk zijn..

Dat lied gaat oorspronkelijk anders. Dat een stelletje mafkezen menen om dat lied anders te zingen en vervolgens een spandoek op te hangen, zodat kinderen op jonge leeftijd een lesje krijgen wat hasj coke en pillen zijn interesseert men bij Twente blijkbaar niet. Wel hypocriet doen dat ze in de wijk bezig zijn om de jeugd een betere kans te geven en met voetbal proberen meer positiviteit te kweken, maar intussen een spandoek, waardoor mensen hun jonge kinderen moeten uitleggen wat hasj, coke en pillen zijn bagatelliseren. Twente zegt het een en doet het ander. Ik zeg niet dat ze een boete moeten krijgen, maar ze mogen wel afstand nemen van deze actie in plaats van dit goed te praten.

22 augustus 2013 om 17:54

Een lesje hasj, coke en pillen? Nou nou, het is wat. Wat een trauma en leed zullen ze hebben opgelopen door die 3 woorden. Hypocriet is juist hoe de media hier op springt. Die berichten immers dagelijks over deze allerlei andere immorele zaken. Maar daar maakt niemand zich druk over.

22 augustus 2013 om 17:54

Naief als je nog denkt dat kinderen niet de inhoud van diverse drugs weten. Tegenwoordig kan elk kind van 12 jaar elk seksueel standje uitleggen, van breezersletjes tot roken..

De kinderen waar jij het over hebt zullen echt niet opeens denken, goh hasj, coke en xtc, ik heb dat op het spandoek gezien bij FC Twente, laat ik dat nou maar eens gaan uitproberen of goh wat is dat nou...

Er was geen enkele aandacht voor, niet tijdens het live meepraten, waar was je toen? Niet tijdens de uitslag van de wedstrijd hier op VZ, waar was je toen? Nee toen Studio Ajax besloot laten zien dat het niet kon, is er zoveel aandacht aangegeven, grappig dat je het dan over hypocriet hebt.

22 augustus 2013 om 18:20

Dus jij noemt me naief Zola? Je bent een snotneus van 21 jaar die het blijkbaar allemaal wel stoer vindt wat daar allemaal gebeurt. Het ergste is ook nog dat er volwassen mensen zijn die dit heel normaal vinden. Zegt veel over de gemiddelde Twentesupporter die dit normaal vindt. Of is het misschien zo dat Twente in een kwaad daglicht staat en dat de Twentesupporters daarom geen kritiek kunnen verdragen? Ik denk dat als dit bij Ajax of Feyenoord zou gebeuren, dat dezelfde mensen die het nu normaal vinden dan hadden gepleit voor een fikse boete. Nogmaals, ik vind het geen boete waard, maar als club die beweert dat ze moraal en dergelijke hoog in het vaandel heeft staan moet je hier gewoon afstand van nemen ipv het af te doen als een ludieke actie. Dan heb je ook nog mensen die het een sfeer actie vinden. Wat voor sfeer wil men dan creeren?

22 augustus 2013 om 18:21

100 mee eens, ik had het niet beter kunnen zeggen
edit: @zola

22 augustus 2013 om 18:25

@steef alleen door al deze onnodige aandacht komen kinderen dit te weten, anders had er geen haan naar gekraaid, dit is gewoon onzin geen enkel kind wordt hier warm of koud van. en de leeftijd van zola heeft hier niks mee te maken, dat is gewoon een zielige uitvlucht als je geen argumenten meer hebt, 21 is bovendien al volwassen en hij lijkt hier wijzer dan menig 30-er

22 augustus 2013 om 18:29

Wat moet ik precies stoer vinden aan hard drugs dan? Af en toe blow ik ja, af en toe drink ik alcohol in de vorm van Jack Daniels ja, maar ik heb nog nooit hard drugs gebruikt, nog nooit mijzelf ermee in verband willen brengen of wat dan ook, maar dat je het op de man moet spelen zegt meer over jouw dan over mij..

Als je de achterliggende gedachte weet, je weet waar het spanddoek is op gebasseerd is het gewoon belachelijk dat er zo zwaar aan word getild. Twente word echt niet in een kwaad daglicht gesteld hoor? Hoe dan? Iedereen rondom Twente weet precies hoe dit zit..

Ik weet niet waarom het spanddoek is gezet, ik weet ook niet waarom het een sfeer actie zou moeten zijn, wat ik wel weet is dat je argumenten vrij zwak zijn om het niet op een spanddoek in het stadion te hebben. Nogmaals als Studio Ajax niks had gezegd, had niemand er ooit aandacht aan besteed en was de Knvb niet eens geintresseerd geweest.

Veel intressanter is dat waarom je over het spanddoek valt als het lied al ongeveer 20 jaar in het stadion gezongen word? Hoe moeten die kinderen dan wel niet denken??

De supporters hebben een paraodie gemaakt op een lied (zoals zovaak gebeurt) deze parodie is bijna 12 jaar lang gezongen, nu is het op spanddoek gezet, niemand wist er vanaf, niemand had er last van tot dat NOS braafste jongetje van de klas moest spelen ...

Zoals ik je al 3x heb gevraagd, waar was je tijdens de uitslag ? Waar was je tijdens het live meepraten.. Het is makkelijk tegen Twente aan te schoppen, terwijl je ervoor niet eens wist dat het een lied was..

22 augustus 2013 om 18:39

Hoor wat je zegt, af en toe blow ik .......... maar heb nog nooit drugs gebruikt
Het is of het een of het ander
of je blowt en hebt dus wel drugs gebruikt
of je hebt nog nooit geblowd en nooit gebruikt

volgens mij snap je jezelf niet meer

verder het lied is al ca 20-25 jaar oud en wordt ook al zolang gezongen

maar je hebt gelijk het is die kale van Gelder en die snor die onze fct weer in een kwaad daglicht willen stellen.
Journalisten noemen ze dat die kennelijk niet weten wat hoor en wederhoor betekent en alles klakkeloos en ongestraft kunnen roepen

22 augustus 2013 om 18:43

@zola, ten eerste wist ik wel dat het een lied was, want ik heb regelmatig op vak P een wedstrijd bezocht. Ik weet ook dat het een lied is waar totaal geen gedachte achter zit, maar vooral een lied omdat het leuk klinkt en men het blijkbaar stoer vindt. Ten tweede weet ik dus ook, dat de tekst slaat op de manier waarop een vak-p supporter een wedstrijddag beleefd, aangezien er daar in het supportershome genoeg gesnoven wordt. Dit gebeurt overigens bij alle clubs, dus het zal wel bij het cultuurtje van een harde kern supporter horen. Wat je doet moet je zelf weten, maar waar het mij om gaat is dat je als club hier geen afstand van neemt als je normen en waarden en het werken in de wijken zo hoog in het vaandel hebt staan. Ik heb de wedstrijd live gezien en bewust de eredivisiewedstrijden overgeslagen, omdat ik tijdens de live wedstrijd al vragen genoeg kreeg. Ik vind ook dat de Media dat soort dingen niet onder de loep moet leggen. Vond ik ook van de acties van Pieters en Lens in de catacomben, maar daar vond iedereen juist dat de media daar wel aandacht moest besteden omdat het gebeurt was. De NOS is gweoon hypocriet als het om dat soort dingen gaat, maar de club Twente is ook hypocriet dat het geen afstand hiervan neemt, omdat men deze supporters niet voor het hoofd wil stoten.

22 augustus 2013 om 19:46

@ Twent52, lezen is moeilijk hé. Zola# zegt dat hij nooit harddrugs heeft gebruikt. Een blowtje is geen harddrug maar een softdrug.

Waar gaat het tegenwoordig over belachelijk onderzoek, ze hebbe zeker weer geld nodig bij de knvb.
Against modern football

Smaakt naar meer..ik weet niet wie dat spandoek heeft beledigt..het is gewoon een spandoek en dat blijt t ook verder is niemand hiermee lastig gevallen volgens mij.dusss danke!

Dat de Knvb geen politie is en dus niet de autoriteit heeft om alles te gaan beboeten vind ik logisch.
Dat ze er niet zoveel zin in hebben om zulke spandoeken te zien, snap ik echter wel.
Niet echt lekker voor het imago van voetbal.

Een paar keer zie ik de zin 'dit gebeurd nou eenmaal in het voetbal' voorbijkomen. Dat is wel wat kortzichtig, als iets gebeurd wil dat niet zeggen dat het dan maar zonder gene zo moet worden geuit. Dat gaat ook mij te ver.

Eerlijk gezegd, vond ik het ook een onzinspandoek, duidelijk dat de supportersgroeperingen die hier achter zitten niet al te veel en diep hebben nagedacht over de tekst.
Dat bijna iedereen die hierboven vind dat het maar moet kunnen, vind ik wel wat schrikbarend.
Blijkbaar zijn het toch veelal coke henkies en moraalloze lui die hier posten.

22 augustus 2013 om 17:57

Jij bent nog niet tegengekomen dat dit en zin uit een bekend FC Twente supporterslied is? Er is dus inderdaad niet al te veel en diep over nagedacht.

23 augustus 2013 om 17:59

Dat was me volkomen duidelijk.

Vreemd liedje...

Wat wou je nu eigenlijk zeggen dan?

De supporters hadden kunnen bedenken als ze wat dieper nadachten dat ze wellicht beter een andere zinsnede op dat spandoek hadden kunnen hangen...
Zo misschien snap je nu wat de strekking van m'n verhaal was.

Volgende keer moet je niet zo gefocust zijn om lekker ad hoc te reageren, focus je liever op wat de ander zegt enzo...

Heel veel mensen vinden het altijd vreemd dat ik na jaren niet meer naar stadions ga, dit is een mooi voorbeeld.

22 augustus 2013 om 17:58

Jij bent bang voor sfeeracties? Of hou je niet van idioot veel beroerde media aandacht voor iets wat niet bijster schokkend is van zichzelf?

22 augustus 2013 om 18:36

Ga je ook niet meer naar café's, kijk je geen televisie of films, luister je geen radio, lees je geen boeken?

22 augustus 2013 om 18:43

Maar je vind het dus wel 'een mooi voorbeeld'

22 augustus 2013 om 18:52

Om het duidelijk te maken, de sfeeractie is niet het probleem. De sfeer die er in het voetbal anno 2013 is is het probleem.

En het feit dat ik dit moet uitleggen omdat mensen denken dat ik de sfeeractie het probleem vind zegt me ook al genoeg.

22 augustus 2013 om 19:52

@ freshzone

dan blijf je toch lekker voor de tv met telekets naar de tussenstanden kijken
het is jou mening en jou goed recht om niet naar een stadion tegaan!

ik vind dit gewoon diep triest van de knvb, waarom omdat het nergens op slaat er worden geen discriminerende teksten of een bepaalde groep zwart gemaakt.. het is gewoon een lied wat al jaren gezongen word met z'n tekst !
en tja dat gelul over kinderen of voorbeeld, die ouders kunnen mooi uitleggen bij het zien van dit doek wat het is en wat de gevolgen kunnen zijn!
Twente of Vakp is niet opgericht voor de opvoeding van een kind of verandwoordelijk voor de misdaden van een kind!
Ik heb altijd geleerd, Wat bij het voetbal gebeurd blijft bij het voetbal

Ik ben zelf twente supporter, vind het geen geweldig spandoek en de ophef wat overdreven maar de reactie van vak-p is ook niet erg sterk. Ik ga er wel vanuit dat deze supporters zelf de eventuele de boete betalen, ik zie niet in dat anderen hiervoor de knip moeten trekken

22 augustus 2013 om 19:55

@ rene074

ik weet zker dat als je een boete krijgt, je een rondje om stadion loopt met een collectebus dat die zo vol zit !!!

Hmm..vind dit toch wel weer iets te ver gaan...drugs moet je nooit willen promoten...en voetbal behoort een uithangbord te zijn, veel jongeren kijken erna.

Nu zie ik hier vele reacties..op tv komt ook van alles voor...dus moeten we alles maar accepteren? Wat is het volgende, op de scholen posters voor het stimuleren hiervan?

Kom op zeg...hier is niets ludiek aan...vrij smakeloos vind ik...

22 augustus 2013 om 18:00

Waar wordt drugs gepromoot dan? Nogmaals: het is maar een zin uit een bekend supporterslied... Denk jij dat er nu mensen spontaan met drugs beginnen omdat ze het op een schitterend spandoek bij Vak-P hebben zien staan?

22 augustus 2013 om 18:08

Ik zeg toch niet dat men direct met dope begint...maar een spandoek zo groot...en over zo'n groot vak, heeft wel een symbolische kracht van: och....zo massaal dan zal het wel niet erg zijn.

Kinderen pikken dit vaak verkeerd op...zeker in de puber leeftijd van een jaartje of 16...

Nee..niets ludiek aan...totaal misplaatst als je het mij vraagt...

22 augustus 2013 om 18:14

Gast ik ben bijna 16 en zo'n spandoek doet mij echt niks en dat geldt sws ook voor bijna al mijn leeftijdsgenoten, dit is gewoon een dom vooroordeel, ik denk nu echt niet: ow het staat daar dus drugs zal wel goed zijn, laat ik het ook gaan gebruiken, wat een onzin man

22 augustus 2013 om 20:57

Komt dat je die leeftijd hebt...daarom begrijp je dat nog niet...ik zeg niet dat jij en je vrienden dit doen...maar veel mensen van jou leeftijd zijn makkelijk te beïnvloeden...en die zullen zoiets sneller gewoon vinden.

Zie het als grote groepen samenscholen...bijna altijd kopie gedrag...ik kan en doe dit...en wat jij?.....

22 augustus 2013 om 21:17

Dat is leeftijdsdiscriminatie vriend!
"komt dat je die leeftijd hebt...daarom begrijp je dat nog niet..." ik begrijp het heel goed hoor!!! kopie gedrag?? ja soms van een populaire jongen/meisje of een goede vriend(in) niet van hooligans die je niet kent en iets op een spandoek kalken dat je op tv ziet!
wat ben jij een ongelooflijk arrogante vlerk

22 augustus 2013 om 18:10

door alle aandacht en deze actie van de knvb krijgt dit spandoek alleen maar meer aandacht, dit werkt alleen maar averechts, gewoon onzinnig gezeur om niks dit

Nou dan snap jij er echt helemaal niks van. Verdiep je eerst meer in de achtergrond van de tekst voordat je een oordeel hebt. Dan zul je wel zien dat het gewoon nergens op slaat dat hier zoveel ophef over wordt gemaakt en nog belachelijker dat de Knvb een onderzoek hierover begint. Laat de Knvb zich met andere dingen bezig houden. En waarom start de Knvb nooit een onderzoek als er weer eens vuurwerkgeluiden worden gemaakt als Twente ergens speelt. Maar dan hoor je Jack van Gelder en de zijnen er niet over. Als dit bij Ajax was gebeurd dan had je Jack van Gelder er niet over gehoord.

22 augustus 2013 om 18:30

@bertgeitz, ik merk uit jouw reactie en die van andere Twentesupporters, dat jullie nogal gefrustreerd zijn over Jack van Gelder. Heeft de man een keer kritiek op Twente gehad? En wat is in godsnaam de achtergrond van de tekst?

22 augustus 2013 om 18:36

De teskst is gewoon een parodie op een oud liedje. Niks meer niks minder. Ophef over niks. Rare is ook dat Ronald de Boer ook bij die uitzending was. Die heeft bijna 2 jaar bij Twente gespeeld en toen werd dat liedje al gezongen. Dus ik snap niet dat hij geen tegengas gaf aan Jack van Gelder. En leg mij eens uit dat je Jack van Gelder nooit iets hoort zeggen over die vuurwerkgeluiden die jaar in jaar uit worden gemaakt. En zo gebeuren er veel meer dingen hoor en dan hoor je er ook niemand over. Denk je nu echt dat dit spandoek mensen gaan denken oh ik moet drugs gebruiken? Wat een onzin.

22 augustus 2013 om 18:51

Ten eerste hoor ik bij iedere wedstrijd dat dat soort geluiden gemaakt worden in de diverse media dat het schandalig is en dat er iets aan gedaan zou moeten worden. Ook bij studio voetbal. Ten tweede heeft Ronald de Boer ook een voorbeeldfunctie. Hij kan als functionaris bij Ajax toch niet gaan zeggen dat zo'n spandoek heel normaal is? Ik geloof ook niet dat Ronald de Boer het normaal vindt dat zoiets een stadion binnen kan komen. En het gaat er niet om dat kinderen hierdoor drugs gaan gebruiken, maar ik en de meeste ouders met mij hebben gewoon geen zin om hun kinderen van 7 en 8 uit te gaan leggen wat hasj coke en pillen zijn. Dat soort voorlichting geef ik wel als het moment daar is. Komt bij dat zoiets het imago van voetbal beschadigd, net zoals die actie van Pieters en lens vorig jaar en die actie van Suarez een aantal jaar terug.

freshzone wat maak je jezelf belachelijk .
moet je ook geen tv meer kijken en niet meer aan de samenleving mee doen .
en op een hutje op de hei gaan zitten.
Slaap Lekker

Goed zo regelrecht een schande. En dan ook de hele tijd het argument gebruiken dat ze het al twintig jaar zingen.... Ik zou me ervoor schamen!

22 augustus 2013 om 18:41

Schaam jij je er ook voor als Ajax publiek joden joden roept? Dat slaat namelijk ook nergens op. En je maakt mij niet wijs dat er bij Ajax ook geen rare spandoeken hangen. Hoor je de mensen daar ook over dan? Het is geen spandoek geweest die discrimineert of zoiets. Waar hebben we het over. Bovendien is er geen Jupilerleague of was er geen Amstelcup? En zo kunnen we wel doorgaan. Het is gewoon betutteling eersteklas allemaal. Laat de Knvb zich bezig houden met belangrijkere dingen.

dit is gewoon van een mug een olifant maken, Volgens mij wordt zo een zelfde soort liedje al jaren bij Fc Twente gezongen en nu staat het op een spandoek en moet het opeens onderzocht worden wat een bullshit

Die tekst is zoooo oud. Zet je jezelf alleen maar mee voor lul

Ik snap eerlijk gezegd ook de hele humor niet van de tekst op het doek. Maar ze maken vast een heel goede indruk op hun vriendjes, want de tekst is echt enorm stoer.

22 augustus 2013 om 18:42

Ach, zoveel spandoeken zie ik niet in het stadion van Feyenoord, ja, een keer een witdoek met zwart erop geschilderd waarop het verlanglijstje van Leroy Fer stond. (erg mooi en creatief gedaan! Nog nooit zo een mooi spandoek gezien, je kon duidelijk zien dat men er toch een half uur van hun leven ingestoken had om zo hun club te supporten!)
Vond dat spandoek erg stoer!

Er zijn mensen overleden bij de vuurwerkramp en keer op keer word ik er in het feyenoord stadion aan herinnert, vind dat erg stoer!

Het maasgebouw bestormen om mensen bang te maken, vind ik erg erg erg stoer!

Mensen afmaken omdat ze voor een andere club zijn, ook zeer stoer!

"hamas! Hamas! Alle Joden aan het gas!" uitgesproken door minimaal 100 feyenoordsupporters, vind ik ook erg stoer!

Ik ga Feyenoorder worden, ik kijk zo op tegen jullie stoerheid! Bij dit bovengeschrevenen vind ik de woorden Hasj, Coke en Pillen namelijk in het niet vallen... Jammer, maar ik stap zo over! :D

PS: Moet Fey niet ballen? Misschien kan je je beter daarop concentreren in plaats van een spandoek van een andere club!

22 augustus 2013 om 19:07

Dat ik voor Feyenoord ben, betekent niet dat ik alles wat de supporters doen goed vind en het betekent even min dat ik geen commentaar kan hebben op wat bij andere clubs gebeurt.

Vrijheid van meningsuiting.
Waar bemoeit de Knvb zich mee? Eng, die houding, dat 'onderzoek'.....
Of je t mee eens bent of niet, is niet van belang

Valt toch gewoon onder vrijheid van meningsuiting volgens de wet.

Misschien wat kortzichtig maar dit is mijn mening. KNVB Maffia!

doordat dikke Jack ven Gelder en ''de snor'' en zijn maten zonodig dit spandoek tig keer in beeeld hebben gebracht en alle commotie in de overige media komt er alleen maar meer ''hasj coke en pillen over onze onwetende kindertjes heen,,,,,,,,, alles wat gezongen wordt met K**** Jood en hoer dat maakt niet uit, dat is normaal taalgebruik, dat leren onze lieverdjes al op de basisschool

Wat een gezeik weer om dat spandoek. Heeft de Knvb niets beters te doen? Ze pakken ook maar net degene die ze willen pakken. Ik kan mij een aantal spandoeken herinneren bij Ajax waar je ook niemand over hoort, en waar de Knvb zich ook niet druk om maakt. Terwijl die spandoeken in principe het zelfde waren als dit spandoek van Vak-P.

Stel dat de Knvb nou een boete wil geven aan Twente, dan moeten ze iedere club een boete geven dat vuurwerk geluiden maakt tegen Twente. Laten we dat eerst maar eens aanpakken, iedereen in en rondom Enschede weet wat voor ellende dat was. Hoeveel mensen daar nog pijn om hebben.

22 augustus 2013 om 19:11

@jopie22, welke spandoeken waren dat dan? Wat betreft die vuurwerkgeluiden ben ik 100% met je eens. Vrienden van mij woonden ook in dat gebied en ik ben er een paar keer geweest vlak nadat het gebeurt was, maar als je dan ziet wat voor impact het daar op de mensen heeft, snap ik niet hoe volwassenen het in hun kop halen om zoiets te doen. net zo min als ik snap dat volwassenen een spandoek ophangen in een stadion met die tekst. Wat betreft die eventuele boete, Daar ben ik het sowieso niet mee eens evenals dat onderzoek van de Knvb. Ik denk dat de club Twente zich sowieso al beschadigd heeft door geen afstand te nemen van de tekst en de mensen die dat spandoek opgehangen hebben, dus ze zijn al genoeg gestraft.

22 augustus 2013 om 19:11

@jopie22,

Er zijn al een heleboel mensen aan drugs overleden. Of zijn zwaar verslaafd. En die verslaafden raken in de criminaliteit om hun verslaving te bekostigen. Kijk eens naar de gezinnen en mensen die dat treffen. Hoeveel mensen hebben daar pijn om.

Dezelfde reden als wat jij hier zegt. Beide kan gewoon niet. Vuurwerk niet en dus drugs ook niet.

22 augustus 2013 om 19:58

@biggles. En er zijn meer mensen die aan alcohol verslaafd zijn, moet je eens kijken hoeveel gezinnen dat al niet getroffen heeft. En hoeveel geld dit de samenleving kost. En wat doet de Knvb, die laten een van de twee prof-competities sponseren door een biermerk (jupiler). En een ander biermerk (heineken) is een van de hoofdsponsors van de Knvb. Zie je en snap je de hypocrisie in deze. Maar gezien al je hierboven gehouden betogen denk is het niet. Want ja, alcohol is legaal dus dan is het niet erg.

22 augustus 2013 om 20:22

En dan heb je ook nog een stadion dat de Grolschveste heet. Laten we daar dan ook gelijk een onderzoek naar instellen. :-)

22 augustus 2013 om 20:55

maar het aller meest zijn mensen verslaafd aan vet eten! daar komen de meeste ziektes vandaan, is veel groter probleem in NL dan alcohol of drugs, maar ik vraag me af, zouden ze ook een boete krijgen als op dat spandoek stond: ’burgers, friet en cola. Zo gaan wij zondags op pad’

22 augustus 2013 om 21:00

Vandaar dat de Burgerking een sponsor is van de eredivisie.

23 augustus 2013 om 08:53

Ja, en met bloed, zweet en tranen denkt men misschien wel terug aan een auto ongeluk of de val van je crossfiets. Dat is ook heel erg!
Beetje ver gezocht jong

Je reinste muggenzifterij !

Word er nu we een beetje moe van..

Laten we het over leuke dingen hebben.

Hahahaha als je een beetje humor heb is dit gewoon grappig.

22 augustus 2013 om 19:28

Idd. ajaxhnoord..
Leuk zou zijn als elke club dit weekeind zijn eigen variant van dit spandoek ophangt.
Alleen maar om aan te geven dat we lachen om deze betutteling.

Johan Derksen die allerlei ordinaire taal uislaat: als de vrouw van Van Geel een beurt geven, is dat verantwoord. Maar Derksen wel grote mond over het spandoek bij FC Twente.

Moraal ridder Johan. Viespeukje.

22 augustus 2013 om 20:02

Weet wat nog erger, meneer Derksen weet altijd in geuren en kleuren te vertellen hoe het normaal was om in hun tijd met een hand vol pillen een wedstrijd te spelen. Om direct daarachteraan te vertellen hoeveel beter het wel niet was in hun tijd vergeleken met de tegenwoordige tijd. Maar als je dit open en bloot op de tv verteld dan is goed, en is er niemand die er over valt.

Was ook echt een belachelijk spandoek,raakte kant nog wal.

keihard straffen.. dit is een spandoek wat niet thuis hoort in het voetbal.. dit promoot verboden middelen.. Voetbal hoort niet in verband gebracht te worden met hasj, coke en pillen, met name ook omdat er kinderen naar voetbal kijken. En die denken nu dat het gebruik van die rotzooi normaal is.

22 augustus 2013 om 19:42

onder welke steen ben jij vandaan gekropen?????? hasj coke en pillen komen in alle lagen vd bevolking voor. hele stadions roepen K-woorden , beledigen bevolkinsgroepen en of maken vuurwerk-geluiden, heb je de knvb, jack v gelder of de snor daar ooit over gehoord.......... wat een achterlijk gezever

22 augustus 2013 om 20:06

Dus we gaan alle actiefilms verbieden, omdat dit geweld promoot. En hoeveel rapnummers/hardrocknummers kunnen er dan wel niet verboden worden, omdat deze zowel geweld als vrouwonvriendelijkheid promoten.

Zal wel een kleine geldboete worden,gewoon bij deze supporter verhalen.

22 augustus 2013 om 21:34

Pffff, jij denkt dat één supporter dat doek gemaakt heeft ? Denk je soms ook dat hij het in z'n eentje omhoog gehouden heeft? "licht" dat je bent.... En Twente gaat echt geen boete krijgen hoor. Dat durft dat slappe zootje in Zeist niet. Beetje stoere taal in de media. Eigenlijk dezelfde strekking als het de Doekie van Twente.

Schande deze censuur en deze klassenjustitie !
10 jaar lang vuurwerkgeluiden en er was geen haan die er na kraait. Geen voetbalbond die een onderzoek deed, geen media die het het vermelden waard vond etc.
Maar nu komt er een onderzoek ?! Omdat studio voetbal het er niet mee eens is ! Al jaren en jaren lang drukt Van Gelder een stempel op het voetbal. Met de selectie rubriek 'elleboeg vd week lukt het hem bv iedere keer weer om concurrenten van zijn favo ploeg voor de tuchtcommissie te krijgen. En nu deze selectieve verontwaardiging weer.
De Knvb moet zich diep schamen en de publieke omroep moet zich afvragen of zo;n subjectief sportprogramma wel gemaakt moet worden van belastingcenten.
Dieptepunt !

Drugs hoort niet thuis in de maatschappij en zeker geen harddrugs. De ellende die zulke meuk met zich meebrengt is enorm. Nee als club moet je daar afstand van nemen en zulke uitlatingen niet tolereren in de vorm van een spandoek. Boete lijkt me op zijn plaats.

Ik geloof dat we voortaan beter vanaf de tribune Joduh Joduh kunnen reopen. Of gewoon doorgaan met vuurwerk geluiden. Of de scheids helemaal verrot schelden bij een verkeerde beslissing.. xxxx je moeder is een xxx etc..

Gelukkig zijn dat de normaalste zaken (ja ook dat krijgen kinderen mee in het stadion...)
Maar een spandoek die geen religie of personen kwetst nee dat mag niet...
Ongelooflijk wat een hypocriete zooi daar bij de Knvb!

Wat een verschrikkelijk land ook dat Nederland, kom op zeg, wat is hier werkelijk erg aan, klinkt lekker ruig en daar gaat het toch om, een beetje intimideren dat is het. Alles onder een vergrootglas leggen hier, belabberde scheidsrechters hebben, maar nee druk maken om een spandoek, wat zeg ik een pracht spandoek, gebeurd zo vaak in de Veste, sommigen die zijn prachtig en dan niet ruig. Dat wordt niet in beeld gebracht, vindt de media niets. Nu is de wereld te klein, tjonge jonge, dat men hier tijd in besteed is te droevig voor woorden en dat schijnheilige gedrag hier, belerend, bah.
Klapvee dat wil men, liedjes als ik heb een potje met veld op de tafel gezet.
Bekrompen toch, vuurwerkramp Enschede, veel leed, wijk met veel Twente supporters en toch ten koste van alles een wedstrijd laten spelen uit tegen F'noord, anders raakt de competitieschema in de war. Dat is sociaal, dat is de juiste uiting. Toch wel een beetje erger of niet?? Vuurwerkgeluiden in de stadions mag allemaal, wedstrijd in, wedstrijd uit, schokkende teksten, gevloek, noem maar op, is allemaal gedoogd, wordt niet tegen opgetreden, maar tegen in spandoek om ruig over te komen om een beetje vuur te maken in de Veste i.p.v. ik heb een potje met vet op de tafel gezet, dat is verschrikkelijk, moeten we energie in steken, beboeten!! overwegen wedstrijd zonder publiek, werkelijk wie is er nu achterlijk, volgens mij toch de Knvb, NOS en noem maar op. Doe normaal, geloof dat vuurwerkgeluiden toch wat meer kwetsender is of vinden jullie van niet.....gekkenwerk dit.

Wat wil de knvb hier nou weer aan gaan onderzoeken????
Van welke stof het doek gemaakt is???
Blijft een zielige vertoning daar in zeist

Pff nog steeds de discussie over een spandoek, de jongens die hem gemaakt hebben krijgen tenminste een beetje aandacht voor hun werk. Moraalridders genoeg hier, lekker belangrijk wat jullie vinden, ga lekker naar een tenniswedstrijd, kun je klappen bij een punt en verder geen lawaai maken. Het gaat hier dezelfde kant op als in Engeland, daar mag je ook niet meer staan/ roken/ of emotie tonen in het stadion. Daar gaan ook alleen nog mensen met geld naar het voetbal, de rest kan het niet meer betalen. Als Vak-P zo'n doek wil maken moeten ze dat doen, of leven we tegenwoordig in China???

@JSV030

Waar baseer jij die cijfers op dat 80 van de supporters gebruiken?

Daarnaast is dit te gek voor woorden natuurlijk het gaat hier om een quote uit een liedje die al ik weet niet hoe oud is. Zoals vak P ook al heeft laten weten, teksten in een liedje wil nog niet zeggen dat het de realiteit is. Zou een mooie boel zijn dan met alle rap nummers over het legen van geweren etc.

Ow en vergeet ook het spandoek bij Ajax niet waar geen woord over gesproken is:

' ik drink bier, ik rook wiet, ik ben een ajaxcied'

Zelfde strekking!

Hieronder een persverklaring van Vak-P (bron twentefans)

Zoals de meeste Tukkers en bezoekers van het stadion wel weten is het slechts de opening van een geuzenlied van Vak-P. Toen er vroeger 'sjaal, das en toeter zo gaan we zondags op pad' werd gezongen, is er een parodie op gemaakt door Vak-P. Die wordt tot op heden nagenoeg elke wedstrijd gezongen. Beluister tien wedstrijden uitgezonden door de NOS maar terug, je hoort hem zeker acht keer voorbij komen.
Dat we zingen over hasj,coke en pillen maakt ons niet per definitie gebruikers ervan. Als iemand een stukje van Charles Aznavour meezingt is hij ook niet per definitie verliefd. Stel je eens voor als elke rapper of rocker zou doen wat hij zingt, dan lopen ze de hele dag met een kanon wild om zich heen te schieten en bitches te slappen.
De bekrompenheid en fantasieloze reacties, zonder enige kennis van de geschiedenis van dit liedje en Vak-P, heeft ons eerlijk gezegd niet verbaasd. De grootste schreeuwers op TV hebben nooit enig oog voor een sfeeractie (hoe groots en doordacht hij ook is) Wij kunnen er 1000 uur in steken, de sfeeractie zal slechts 3 seconden zendtijd krijgen en er wordt met geen woord over gesproken. Dat verandert echter als ze hem negatief kunnen belichten. Dat past dan prima bij het cliché van die 'asociale voetbalhooligans'.
En dan de Knvb over het starten van een vooronderzoek. Wat voor onderzoek is dat eigenlijk? Een onderzoek om te onderzoeken of er wat te onderzoeken valt? Ons advies luidt: ga toch wat nuttigs doen. Denk aan de "vrijheid van meningsuiting", helemaal met de nu bij iedereen bekende achtergrond van dit liedje. Die vrijheid weegt altijd nog zwaarder als het "schaden van het aanziens des voetbal" of de "voorbeeldfunctie" die een club heeft op de maatschappij.
Het spandoek bevatte geen: haatzaaiende, beledigende of discriminerende teksten. Maar goed, je weet het nooit met de Knvb, ze zijn wereldkampioen "met 2 maten meten". Hoe hard ze ook schreeuwen over respect, het is de meest respectloze en arrogante partij binnen het betaald voetbal. Remember Feyenoord - FC Twente de dag na de vuurwerkramp? Alsof dat een fijn voorbeeld was van de Knvb, die koste wat kost wilde dat de wedstrijd gespeeld werd. Omdat anders het speelschema in de war zou geraken, was de 'goede' reden.
Wij maken onze spandoeken uiteindelijk niet voor de rest van Nederland, we maken ze voor onze club, onze fans en onze spelers. Soms met humor, soms met een boodschap en soms op het randje. Soms als protest en soms met een beetje vuurwerk. Welke jij het mooiste vindt moet je zelf weten, wij staan altijd 100% achter onze jongens die ze maken en de boodschap die we willen uitdragen.
In ieder geval willen we Sjek van G, de snor, Van der Gijp en die schuinsmarcheerder van een Kraai en de voorzitter van de Knsb hartelijk bedanken voor alle publiciteit; de t-shirts met dezelfde tekst als op het spandoek zijn niet aan te slepen. De laatsten hebben we jullie opgestuurd. Zou leuk zijn als jullie ze even willen dragen volgende aflevering van Vi.
Met vriendelijke groet,
Bestuur Vak-P

“wij houden geen rekening met wat de rest van Nederland vindt.''

Alleen met deze zin, mag Twente van mij al een flinke boete krijgen. Er zitten kinderen in het stadion, er zitten kinderen voor de buis. Daarnaast mag je toch echt wel rekening houden met je medemens. 'voetbalsupporters', het meest trieste gedeelte van 'onze' voetbalwereld.

22 augustus 2013 om 22:11

Jordy, moet ik het nou dan nog een keer uitleggen. Jouw reactie is tienmaal schaamtelozer dan de sfeeractie. In die vier zinnetjes die jij typt zit werkelijk waar zoveel onzin. Dat moet wel een record zijn.
1) De supportersvereniging roept iets, daar wil jij FC Twente voor beboeten ?
2) Jij vindt voetbalsupporters (wie zijn dat? hoor ik daar ook bij ? En jij ? dus ergen dan louche spelersmakelaars,belchinezen en de gokmaffia. Om van de witte boorden en graaibobo's nog maar te zwijgen....

22 augustus 2013 om 23:05

Jordy,
Alhoewel ik het absoluut niet met je eens ben, respecteer ik de vrijheid van meningsuiting die jij hebt. De makers van het spandoek hebben diezelfde rechten, dus het zou behoorlijk zijn om hun mening om die reden ook te respecteren. Niemand wordt onderuit gehaald met dit spandoek.

Alhoewel ik inschat dat de invloed van het spandoek op de medemens zeer beperkt is, kunnen we dus ook alle games en films afschaffen die dezelfde boodschap overbrengen?.

23 augustus 2013 om 18:26

Beste Taalbers,

Ja, Twente is verantwoordelijk voor hun supporters, net als ieder andere club voor hun supporters. Begaan supporters een overtreding? Dan mag(/moet) de club Altijd betalen, en achteraf proberen de schade bij de betrokkenen te claimen. Zo zijn eenmaal de regels.

Ik typte 'voetbalsupporters', mensen die denken een voetbalsupporter te zijn maar er alleen maar mee bezig zijn deze voetbalwereld nog verder te verpesten. Het is totaal onverantwoord om zo'n tekst, zo groot op een spandoek te plaatsen. Wat ga jij tegen een jong kind zeggen, wanneer deze vraagt wat ''hasj, Coke en Pillen'' zijn? Wat als een kind/tiener dit als normaal gaat beschouwen en richting verslaving gaat?

Je zit in een stadion, jong en oud, voetbal is van iedereen. Ga dan ook rekening met elkaar houden. Als iedereen maar doet en laat zien waar hij zin in heeft, kunnen we net zo goed direct kappen met de samenleving.

@ silaz

Ik ben ook een persoon die van mening is dat er vrijheid van meningsuiting moet zijn. Maar ook met je eigen mening, kan je alsnog de regels overtreden. Zoals ik hierboven al zei, vind ik het gewoon totaal onverantwoord. Ja kinderen komen tegenwoordig snel achter dingen, maar het besef hoe iets in zijn werking gaat is er totaal nog niet.

Laten we het lied dan aanpassen voor de trutjes van de Knvb:

Patat, worstje en ranjaaaa

10 september 2013 om 15:56

Hahaha, debiel lied is het natuurlijk. Rare gasten die dat een leuk liedje vinden, je zet jezelf niet bijster intelligent op de kaart zo.
Maar goed, als je het wilt zingen dan moet je dat doen.

Het spandoek was voor de spelers en supporters. Heb niemand horen klagen!
Zelfs bij het meepraten over de wedstrijd op deze site was er slechts 1 reactie over..

Totdat een subjectief programma savonds iets uitzond...

Ik vraag me af of al die Roomse mafkezen hier op voetbalzone wel eens buiten de deur komen. Alsjeblieft zeg, kinderen beschermen tegen een spandoek met wat drugstermen erop, waar hebben we het over. Kinderen weten tegenwoordig meer dan je denkt door internet en de openheid van de huidige maatschappij. Zo niet, dan schaf maar eens een TV aan en internetaansluiting of probeer voor de verandering eens je kind uit te leggen hoe de echte wereld in elkaar zit. De wereld is geen Sesamstraat, zeker niet in een stadion. Goed of fout kan iedereen inschatten met een klein beetje voorkennis, zorg dus voor die kennis voordat ze er op de verkeerde manier achter komen. Als een stadionsong of spandoek al te ver gaat dan blijf maar lekker thuis en dan luister maar naar onze vriend Jack op de radio. Daar doen jullie iedereen een plezier mee.

Ik vind dit spandoek net zo beledigend en stom als de vuurwerk geluiden tegen Twente supporters. Je weet dat er dooien zijn gevallen met deze troep. Ga dan niet deze mensen nodeloos eraan herinneren. Er zijn fatsoensnormen in onze maatschappij en ik vind dat dit spandoek daar over heen gaat. Trouwens, promoten van drugs heeft niets te doen met de vrijheid van meningsuiting. Zeker niet omdat coke en xtc verboden zijn volgens de opiumwet.

23 augustus 2013 om 08:50

Jeetje, jij wringt je echt in heeele rare bochten om je negatief te kunnen uitlaten. Was je onder invloed?

Als de Knvb dit onderzoek heeft afgerond dan kunnen ze gelijk verder met een onderzoek naar de gevolgen van het late aanvangstijdstip (20:45uur) van sommige wedstrijden. De wedstrijd is vaak pas na 22:30 uur afgelopen. Wanneer het kind ook nog iets verder van het stadion woont is hij of zij pas rond middernacht thuis. Veel te laat dus! Zeker door de weeks, wanneer kinderen de volgende dag weer naar school moeten.

Gevolg: Kind moe in de klas, concentratieproblemen, op den duur slechte cijfers. Kind komt later op de middelbare school pas echt in de problemen. Wordt van school gestuurd en raakt vervolgens aan de drugs.

Uit het onderzoek blijkt vervolgens dat er meer kinderen aan de drugs raken doordat voetbalwedstrijden zo laat beginnen, dan door een doekje met daarop de eerste regel tekst van een liedje dat al meer dan 20 jaar in een stadion wordt gezongen...

Tjonge wat is er al veel geschreven over dit item! Ik vind de verklaring van VAK P een prima verklaring! Ik kan me hier helemaal in vinden en sta er vierkant achter. Het enige wat hieruit voort komt is dat FC Twente en haar supporters zich NOG meer verbonden zullen voelen! En laat dit nou net zijn wat we na die twee magere jaren nodig hadden. Ik denk dat ook al komt er een boete dit alleen maar in het voordeel werkt voor alles en iedereen bij Twente! En ik weet zeker dat de tekst en de shirts met de tekst nog veel te horen en te zien zullen zijn! Mooi toch! En zoals hier boven ook al te lezen in reacties, de Knvb moet niet hypocriet doen. Als ze goed luisteren horen en zien ze overal teksten die je een boete zou kunnen geven. Dat dit bij Twente moet zegt mij genoeg! Ik ben geen fan van dhr v. Praag, dhr v. Gelder en de rest van dit kliekje bobo s en bij VI gaan ze ook al aardig die kant op. Loat mooi goan zou ik zeggen. Trots da k veur Twente bin.!!

Jezus wat een laffe boete, doe dan helemaal niks. Nu lijkt het alsof Twente de loonkosten moet betalen voor het aantal manuren wat in het onderzoek is gestoken. Reinste kolder dit!

Gewoon aftikken die 2500,- Ben je van het gezeur af...

10 september 2013 om 12:12

Het is voorwaardelijk, je hoeft pas af te tikken als je weer de fout in gaat.

10 september 2013 om 13:17

Waarom? Akkoord gaan is schuld bekennen, ben je helemaal gek? Twente heeft niets verkeerd gedaan. Stelletje selectieve moraalridders daar.

Wat een domme tekst voor op een doek te schrijven. Laat het lage niveau zien van de supporters

Ik vind dat ze er te makkelijk af komen met een voorwaardelijke boete. Dergelijke zaken horen er nu eenmaal niet thuis.

10 september 2013 om 12:25

@ JK-Ajax

Dit vind ik nu een hypocriete opmerking van een Ajacied.
Heb jij, in je eigen stadion wel eens in de gaten gehouden, wat voor spandoeken daar hangen? Daar word ook het één het ander op een bepaald spandoek vermeld, ik citeer "ik drink bier, ik rook wiet en ik ben ajacied". Moet Ajax nu ook een boete krijgen?


10 september 2013 om 12:30

Correct. Ook dat keur ik af, dat hoort er namelijk niet thuis. Dus wat is er nu precies hypocriet mijn vriend?

10 september 2013 om 12:42

@ JK-Ajax

Nou vriend, dat ik jou hypocriet noemde heeft te maken met hetgeen dat jij vermeld dat ZE er makkelijk vanaf komen met een voorwaardelijk boete, terwijl jou club/aanhang zich destijds schuldig maakte aan bijna hetzelfde vergrijp. In jou posting boven nuanceer jij je eerdere posting al, en bevestig je eigenlijk al dat jou club, er ook makkelijk vanaf is gekomen destijds.

10 september 2013 om 16:20

Het gaat hier toch ook om Twente, als ik Ajax erbij zou halen dan krijg ik dat gezanik weer over me heen dat niet alles om Ajax draait.

Er wordt toch lijd weer met twee maten gemeten! Waarom worden er bij de volgende dingen geen boetes gegeven:
- Ajax die zichzelf joden noemt? (de echte joden worden in negatief daglicht gezet)
- Half Nederland wat tegen Vitesse "homo's lopen hand in hand" zingt. (homo's worden gekleineerd)
- Verenigingen die vuurwerkgeluiden maken bij Twente. (veel nabestaanden hebben nog steeds verdriet)

Zo kan ik er nog wel 10 opnoemen, maar volgens mij wil de Knvb één keer in de zoveel tijd een statement proberen te maken

10 september 2013 om 12:32

Vuurwerk geluiden maken is walgelijk, maar wij moeten niet doen alsof wij heiliger zijn als de paus. Er zijn bij Twente ook liedjes die ik nooit meezing. Hasj coke en pillen gaat dan nog wel, maar 'ajax moet dood en AZ moet kapot' vind ik niet echt van goede smaak getuigen.

10 september 2013 om 12:53

Een kleine correctie op je tekst. Tegen Vitesse zingen ze namelijk niet "homo's lopen hand in hand".

- Half Nederland dat tegen Feyenoord "homo's lopen hand in hand" zingt. (homo's worden gekleineerd)
- De andere helft van Nederland die tegen Vitesse "het zijn de homo's yes yes, [...], het zijn de homo's van Vitess(e)" zingt. (homo's worden gekleineerd)

10 september 2013 om 13:12

@ ijspegel
Je hebt helemaal gelijk!

@wandering
Ben het volledig met je eens dat wij hier ook aan mee doen. Wij zingen ook de liederen over homo's en noemen Groningen varkens.

Wat jij zegt over "ajax moet dood en AZ moet kapot" ben ik niet met je eens. Ik denk dar een ieder die dat liedje hoort gelijk de link kan leggen dat er gewoon bedoeld wordt dat Twente Ajax moet inmaken en AZ moet kapot spelen...

10 september 2013 om 14:23

Sorry hoor, maar dat vind ik te makkelijk, dan kunnen Feyenoord en Utrecht supporter gaan zeggen dat ze vuurwerkgeluiden maken omdat ze geen echt vuurwerk mogen afsteken. Iedereen weet immers dat het niet toegestaan is om vuurwerk af te steken in het stadion

2500 euro, de knvb gaat blijkbaar groots uitpakken met het eerst komende etentje...

10 september 2013 om 13:19

Door deze verrassend mooie zomer afgelopen maanden zijn er toch wat meer barbecuefeestjes geweest in Zeist dan voorspeld.

Gaat de Knvb nu ook met terugwerkende kracht andere spandoeken met druggerelateerde afbeeldingen/teksten beboeten?

Zo jammer dat dit verhaal zo opgeblazen is door Studio Sport en Mvp.

Een kansloze 'boete', voor een kansloos spandoek!

Selectief gezeik. Nooit wat gehoord van Jack of Praag over bv. de ajax spandoeken, of maken van vuurwerkgeluiden

niet serieus nemen dit soort inconsequente sjakies!

Wijs dat schikkingsvoorstel maar af!

Veiligheidsbeleid? Heb me dankzij de Knvb door diverse ijzelperiodes heen moeten helpen om bij het stadion te komen. Enige onveilige aan dat doek is als je het oprolt en op iemand laat donderen. Maar dat geld ben je kwijt want bij het 1e de beste anti doek klopt de knv(laggen)b weer aan.

10 september 2013 om 12:34

Het veiligheidsbeleid in het stadion zal hier waarschijnlijk bedoeld worden.

10 september 2013 om 12:41

Ja ook weer typisch Knvb. In het stadion. Maar hoe je er komt zal ze een rotzorg wezen.
Kan me dat avontuur nog wel herinneren van die supporters van ons die door de ijzel naar Roda moesten. Volgens mij hebben die op de terugweg iets van 39 stations bezichtigd.

10 september 2013 om 12:56

tjonge, wil je de knvb nu ook al verantwoordelijk stellen voor slecht weer? je kan toch zelf ook eens verantwoordelijkheid nemen? Ik vind het belachelijk dat de knvb het speelschema niet aanpast op mijn agenda, mag ik nu ook klagen?

overigens zijn wedstrijden van Twente nog wel eens afgelast ivm slecht begaanbare toegangswegen. Dat dan weer wel.

Euh.. sinds wanneer heeft de aanklager betaald voetbal het veiligheidsbeleid van de Grolsch Veste opgesteld?
Voorwaardelijke boete prima. Op zich netjes opgelost.

10 september 2013 om 12:45

FCT stelt zijn eigen beleid op maar moet wel voldoen aan de Knvb regels. ( behalve als het gaat om de trainer natuurlijk ). Buiten het Oosterpark hingen die borden vroeger nog. Waren snel verdwenen na de sluiting.

10 september 2013 om 13:21

Hoezo buiten de trainer om? Als dat niet spoorde hadden ze nooit goedkeuring gegeven... Lekker makkelijk lullen.

Wat ik me overigens nog afvraag voor het voorwaardelijke.... betreft het nu alleen spandoeken of mogen we het liedje dat al tientallen jaren gezongen ook niet meer zingen?

Anders kunnen we natuurlijk direct die 2500 aftikken..

10 september 2013 om 12:51

Volgens de tekst gaat het "om toleren van een drugsklimaat " . Dus zou het zingen ook niet meer mogen.

10 september 2013 om 15:17

En gaan ze vervolgens elke bezoeker individueel analyseren op haatdragende teksten die ze uitkramen tijdens een wedstrijden?

Het zal wel loslopen met het liedje denk ik. Anders is het echt een complete heksenjacht op Twente.

en nu een vooronderzoek naar de vuurwerk geluiden in rotterdam en utrecht als fc twente
daar op bezoek is,
zal we lniet gebeuren want de jackies hebben nooit wat gehoord .
van praag wees een kerel en geen waslap en doe daar eens wat aan

Wat een waanzin, dat alleen door de aandacht van studio voetbal. De media krijgen meer en meer macht, dat is veel gevaarlijker in mijn ogen, gezien dat behoorlijk selectief is.

Toegegeven, ik ben tegen drugsgebruik, maar er staat toch niet op dat spandoek dat iedereen drugs moet gaan gebruiken?

Ik hoop op een reactie van onze supporters tegen psv, iedereen 1 euro inleggen en een nieuw spandoek. Ik stel iets voor in de trend van: Knvb aan de pillen? Nu zullen ze ons geld wel willen. Geschreven op een geldbiljet ofzo....

Waanzin van de dag dit, werkelijk!

10 september 2013 om 15:18

Ach.. het is slechts voorwaardelijk. Desnoods bij de volgende wedstrijd gewoon weer het spandoek en van elk verkocht biertje 5 cent doneren voor de boete.

10 september 2013 om 15:48

Het gaat mij niet om de boete of de voorwaardelijke boete, het gaat mij eigenlijk om de hetze op dit moment. Ik noem het een hetze, of noem het willekeur, maar in elk geval niet consequent. Niet alleen dit, maar met alle 3 onderzoeken dit moment.

Omdat een aantal mensen vinden dat dit schadelijk is voor mensen met kleine kinderen bijvoorbeeld, maar dat is opvoeding en niets anders. Je ontkomt er niet aan, in alle liedjes zit vanalles etc.

Nee, de knvb maakt zich in mijn ogen belachelijk en eigenlijk doe je er niets aan als Twente zijnde, maar het kost je wel beetje bij beetje je naam in dit land.

Dan is het niet alleen vak-p, maar ook FC Twente: wij tegen de rest

10 september 2013 om 17:17

Helemaal gelijk!

Belachelijk dit. Laat ze zich bezig houden met supporters die scheidsrechters/spelers uitschelden. De Knvb maakt zich weer eens compleet belachelijk.

Belachelijk van de Knvb
Vorige week op televisie in Benidorm Bastards: Oud vrouwtje loopt in het park achter de rollator en roept hard hasj coke en pillen te koop. Als er niemand reageert zijn het allemaal losers. Dat mag dus wel op TV of gaat de Knvb hier ook een boete voor eisen. Jongens wat zitten we toch in een hypocriet land

De Knvb laat hier toch weer zien dat het Twente nooit straft.
Dat spandoek was al erg zat,maar Twente heeft er ook nog shirtjes van gemaakt,en hiermee hebben ze weer een hoop geld verdiend,en dan krijgen ze een voorwaardelijke boete...

Onvoorwaardelijke boete,en dan een nulletje erbij,en een wedstrijdje of 3-4 geen enkel spandoek in het stadion(zodat andere supportersgroepen van Twente ervoor zorgen dat zo'n vlag nooit meer getoond word),had er beter uit gezien.

10 september 2013 om 13:10

Klok, klepel? Twente heeft geen shirts gemaakt, een supportersvereniging wel. Daarnaast waren die shirts er al, die zijn niet gemaakt n.a.v. het spandoek. U heeft over andere spandoeken ook gelijk uw afschuw uitgesproken of ?

10 september 2013 om 13:21

Je zag bij VI het Twente logo in de shirts,dus dan moet Twente medewerking hebben verleend,als die shirts er al waren dan wist ik dat niet.
Elk spandoek,bij welke club dan ook,waar drugsgebruik op verheerlijkt word,hoort dezelfde straf te krijgen als ik in mijn vorige bericht schreef.

10 september 2013 om 13:25

Snor praat.... ga ik niet op in, inconsequent als de .....

10 september 2013 om 13:39

1979

op het label staat een rood ros voor het logo van enschede. Daaronder de tekst "vak P"

dit is dus niet het officiele fc twente logo

10 september 2013 om 13:40

@1979: de Knvb creëert hier een glijdende schaal. Dat is nu waar de schoen het meest wrikt. Drugsgebruik is niet oké, maar verheerlijking van overmatig alcoholgebruik wel? Frisdrank maakt trouwens ook dik, daarmee wil de Knvb vast ook niet geassocieerd worden... spandoeken over cola o.i.d. mogen dan ook niet meer? Wat mag nu nog wel, wat niet meer. Weet jij het? Nee, ik ook niet. En dáár zit het probleem. De Knvb controleert op regels die nergens zijn beschreven. Als een de politieke leiders van een land dat doen, dan spreken we altijd over een autoritair regime...

10 september 2013 om 15:22

1979, denk je dat alles met het Twentse ros afgebeeld onderdeel van FC Twente is?
Het is andersom..

10 september 2013 om 15:27

@villian
Dat wist ik niet,dat werd in VI niet verteld
@tubantia83
Alle producten die jij noemt zijn legaal,en zelfs sommige legale producten zitten al vast aan strenge regels,zoals tabak,alcohol en producten voor kinderen van een bepaalde leeftijd,drugs zijn gewoon illegaal.
Verheerlijking van alcohol mag volgens de wet,geniet maar drink met mate,overmatig alcoholgebruik is weer wat anders.
Ik weet het wel ja.
Legale middelen mag,illegale drugs niet.

10 september 2013 om 18:04

Hasj = legaal
Coke = Cola = legaal
Pillen = paracetamol = legaal
Daarnaast... men gaat ermee op stap. Dit geeft niet aan dat het gebruikt wordt.

Het is maar hoe je het interpreteert

10 september 2013 om 20:17

Hasj is illegaal,het word gedoogd,je mag thuis of in de coffeeshop 5 gram in je bezit hebben,niet in het stadion en niet op straat.
Ermee op stap gaan is dus illegaal.
Je mag het kopen in de coffeeshop,je mag het vervolgens niet mee naar huis nemen,maar je mag het thuis wel weer hebben,beetje hetzelfde als de coffeeshophouders,niet mogen inkopen,wel verkopen.

10 september 2013 om 20:31

@1979: de Knvb is daar dus niet eenduidig in; spandoeken met verwijzingen naar hasj werden in het verleden ook niet aangepakt. En in de argumentatie heeft de Knvb het over "drugs". Alcohol behoort daar net zo goed onder. De Knvb gaat niet in over het al dan niet legaal zijn van de producten waartegen het ageert. Dus je argumentatie mag misschien degene zijn die de Knvb ook probeert te volgen, het probleem is alleen dat het dat a) niet consequent doet en b) maatregelen niet goed beargumenteert. Zij deelt nu boetes uit voor niet-bestaande regelgeving. Alsof de politie je bekeurt omdat je op de snelweg ergens 120 rijdt en de politie dan zegt: tjah, maar kijk, ik zet er nu een bordje met 100 neer, dus je reed te snel.

Zozo Knvb. Wel 2500 euro!! Deze bond maakt zich compleet belachelijk. Dansen op een boot voor de homo's. Heerlijk politiek correct maar niet optreden tegen dit soort maatschappelijke problemen. Handje klap met munsterman??? Slappe knieën beleid van deze volvreters.

10 september 2013 om 13:21

Matige troll dit. Je kan vast beter provoceren.

Als er bier, wijn en whiskey oid op had gestaan had de ophef vast niet zo groot geweest, want he, alcohol (een van de schadelijkste drugs) accepteert de maatschappij immers wel. Maar oh wee als je ooit een joint rookt of een pilletje neemt.
Selectieve verontwaardiging dit. Imo zou iedereen het een keer moeten proberen om op die manier een eigen mening te vormen ipv blind achter mensen aan te lopen die hun oordeel klaar hebben terwijl ze geen idee hebben wat het nou eigenlijk met je doet.
Maar zuip je komend weekend vooral maar weer klem hoor.

Kan iemand mij de achterliggende logica uitleggen waarom spandoeken met de tekst "ik drink bier, ik rook wiet, ik ben Ajacied" (puur een voorbeeld, absoluut niet de bedoeling om hier een specifieke andere club in de discussie te betrekken) door de Knvb nooit zijn bestraft, en dat nu wel wordt opgetreden? De Knvb voert deze actie op de verkeerde manier uit, mijns inziens. Als je dergelijke spandoeken wilt weren in een stadion, dan lijkt mij dat prima, maar kom met regelgeving en ga daar vervolgens op toezien. Creëer niet je eigen jurisprudentie door lukraak voor misstanden in de voetbalstadions boetes uit te delen.

10 september 2013 om 18:05

Waarschijnlijk kan de knvb dat zelf ook niet uitleggen..

Schande deze censuur en deze klassenjustitie !
10 jaar lang vuurwerkgeluiden en er was geen haan die er na kraait. Geen voetbalbond die een onderzoek deed, geen media die het het vermelden waard vond etc.
Maar nu komt er een boete ?! Omdat studio voetbal het er niet mee eens is ! Al jaren en jaren lang drukt Van Gelder een stempel op het voetbal. Met de selectie rubriek 'elleboeg vd week lukt het hem bv iedere keer weer om concurrenten van zijn favo ploeg voor de tuchtcommissie te krijgen. En nu deze selectieve verontwaardiging weer.
De Knvb moet zich diep schamen en de publieke omroep moet zich afvragen of zo;n subjectief sportprogramma wel gemaakt moet worden van belastingcenten.

Weet je wat de K N V B belangrijk vind? Dat Hans Kraay meneer de bondscoach TE moeilijke vragen stelt... Dat is belangrijk en het niet 1 lijn trekken van referenties van een voorbeeldfunctie zijn voor de samenleving... Men mag Joden roepen, men mag schaap/aap en vuurwerkgeluiden maken, mogen het beroep van de moeder van scheidsrechters zingen, zelfs gebaren als middelvingers zijn in mijn ogen ook aggressiewekkend als we op de muggenzifter toer gaan... waar ligt de lijn/grens??? K N V B is weer eens op de verkeerde plek op de verkeerde tijd... Lachertje!!!

1. Crack
2. Heroïne
3. Tabak
4. Alcohol
5. Cocaïne
6. Metamfetamine
7. Amfetamine
8. Ghb
9. Benzodiazepinen (slaap- en kalmeringsmiddelen)
10. Cannabis
11. Ketamine
12. Xtc
13. Khat
14. Lsd
15. Paddo’s.

Ranglijst gevaarlijkste drugs bron: www.jellinek.nl

Maar wel iedereen aan het bier maar owee als je het over die andere drugssoorten hebt. Onze nationale beker werd zelfs vernoemd naar een biermerk dus loop niet zo te janken Knvb!

Een voorwaardelijke straf was chiquer geweest. Naar mijn weten is dit de eerste keer dat FC Twente een ''aanstootgevende'' spandoek heeft laten zien.

10 september 2013 om 15:10

Het is ook een voorwaardelijke straf.

Oeps mijn fout. Zo zie je maar weer. Altijd eerst goed lezen voordat je gaat reageren/concluderen. Dan is het wel een nette straf. Ik snap de commotie niet zo.

Pfffffffff wat een idoterie zeg, maar helaas word zo´n beetje tegenwoordig alles gecensureerd. Als Twente hiermee akkoord gaat ben ik bang dat het qua censuur alleen nog maar erger zal worden. Overigens vind ik het ook heel erg ver gezocht dat dit spandoek mensen (jongeren) zal aanzetten om drugs te gebruiken. Dit is typisch weer een voorbeeld van overtrokken reageren waar we in Nederland heel goed zijn geworden, als je alles maar ver genoeg doortrekt kan je altijd wel iets negatiefs vinden.

Bedankt voor alle aandacht Studio Ajax!! Dankzij jullie is er al zoveel winst gemaakt met de verkoop van de T-shirts dat die 2500.- maar een schijntje is.

Gewoon 50 gram coke opsturen naar de Knvb. Staat ongeveer gelijk aan het boetebedrag

Hebben ze ook daar een keer een leuke middag.

ik vind blachlijk

ajax ha deze spandoek

wij drinken bier wij roken wie wij zijn ajacied en dat word niet een boete op gelecht hoezo ajacieden bij Knvb de Knvb maakt clubs kapot zo om zo zielige boete uit te delen aan fc twente het is altijd twente nooit ajax

dat komt omdat er ene van Praag bij de Knvb zit en die wordt bang voor Twente

Nou heuj. Sneu van de Knvb, maar 2500 euro voorwaardelijk stelt natuurlijk ook geen zak voor. Echt zo'n halfslappe schijnstraf door al die overtrokken ophef.

Jammer dat de verklaring van Twente er niet bij staat. Deze is helder en goed en geeft aan dat de club en haar supporters op een lijn zitten. Mooi zo! Wie de verklaring wil lezen moet naar de FC Twentesite. En inderdaad die van Praag wordt oud en ziet niet veel meer van wat er in de wereld om hem heen gebeurd. Hyprocriet noemt men dat.

gewoon te belachelijk voor woorden de knvb slaat een beetje door met moraalridder spelen

FC twente zal een boete krijgen maar ajax van het provoceren van zwolle suporters niet we zullen het zien

En dan vraagt de Knvb zich af waarom supporters steeds minder naar het stadion gaan.
Mag de Knvb ook bier verbieden in het stadion, ik ben al meerdere malen in een stadion geweest en er wordt hier en daar wel eens jointje opgestoken(pillen of snuive nniet gezien) maar de meeste supporters drinken gewoon bier.

En dan gaan ze z'n spandoek eruit pikken, hypocrisie ten top, en tegenwoordig zie je nog meer crap op Mtv(zwangere tieners, ruzieende modellen etc).

Gaan we langzaam de kant van Amerika uit, of de kant van de fosielen van de Fifa?

Zwak van cluppie.

Het inconsequentie selectieve gezeik van Praag, Van Gelder heeft zn werk gedaan.....

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren