Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Boer: 'Ik verwacht tegen Feyenoord een Ajax dat heerst en de bal heeft'

Laatste update:
/

Ronald de Boer verwacht dat Ajax het gemis van Siem de Jong in De Klassieker tegen Feyenoord probleemloos zal opvangen. De regerend kampioen is volgens hem ook zonder de aanvoerder zwaar favoriet tegen de rivaal uit Rotterdam en mag zich niet verschuilen achter diens blessureleed. “Het is koffiedik kijken, maar als de jongens die ik opnoem hun vorm tonen, dan is het verschil niet zo groot.”

Op VI Radio droeg De Boer Lasse Schöne, Lucas Andersen en Thulani Serero aan als eventuele vervangers van De Jong. Met een van die spelers denkt De Boer dat Ajax komende zondag Feyenoord ook de baas zal zijn. “Het is thuis tegen Feyenoord dus je hoeft jezelf niet te motiveren. Ik verwacht een Ajax dat gaat heersen en de bal heeft. Ajax moet in eigen huis tegen Feyenoord gewoon drie punten pakken, dus ik zeg een 3-1 overwinning.”

De Boer, tegenwoordig onder meer werkzaam als analist voor de NOS en SBS6, kwam ook ter sprake over Bojan Krkic. Van de Barcelona-huurling wordt in Amsterdam veel verwacht, maar vooralsnog is dat er niet helemaal uit gekomen. “Het is een kwestie van tijd tot het er helemaal uitkomt en ik hoor goede verhalen van de training”, aldus De Boer. “Hij moet scoren, dan valt er ook weer een last van hem af.”

Wie wint De Klassieker?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Scorend is Siem de Jong toch wel erg belangrijk. Hopen dat eriksen weggaat want dan wordt het echt een aderlating zonder die 2.

15 augustus 2013 om 14:59

Wat een negatieve instelling weer. Het is het beste voor het Nederlandse voetbal als Eriksen gewoon nog een seizoen in de Eredivisie blijft. De Jong is over anderhalve maand weer terug, als het al niet eerder is want sommige mensen herstellen sneller van blessures dan anderen.

Persoonlijk hoop ik op Schöne. Heeft toch meer ervaring dan Serero of Andersen en dat kan nog wel eens de doorslag geven. Verder ben ik benieuwd hoe lang Bojan nog op rechts mag beginnen met zulke droevige wedstrijden.

15 augustus 2013 om 15:04

Die ervaring zegt niet zo veel. Kijk maar naar Boëtius vorig jaar.
Ik hoop zelf het liefste op Andersen. Die jongen is zo getalanteerd! Of het nou Schöne, Serero of Andersen word, ik ben er van overtuigd dat ze allemaal de positie prima in kunnen vullen.

15 augustus 2013 om 15:14

Wat is negatief? IK zie hoe belangrijk en dus hoe goed ze zijn. Dat is positief. Daarom heb ik dus ook het liefst dat ze weggaan. Maar voor de eredivisie is het idd goed alhoewel er altijd weer nieuw talent opstaat.

15 augustus 2013 om 15:18

Ik zou het proberen met Hoesen in de spits, met daar achter Bojan. Dit kan denk ik voor mooie combinaties en acties zorgen. Schone op de rechtsbuitenpositie en probleem opgelost. In de 70ste minuut kijken wat andersen in huis heeft

15 augustus 2013 om 15:22

Precies lutjekees. Leuk voor de eredivisie maar ik wil PSV kampioen zien worden, het liefst in april met 12 punten verschil. Zonder Eriksen gaat dat een heel stuk makkelijker lukken dan met Eriksen. Ik kijk voetbal om mijn ploeg te zien winnen en kampioen te zien worden. Topspelers maken voetbal leuk om te kijken en zijn zeker een pre, maar ondergeschikt aan het feit dat ik PSV kampioen wil zien worden.

15 augustus 2013 om 15:33

Dan kun je beter dit jaar overslaan met de Eredivisie te bewonderen!

15 augustus 2013 om 15:36

Je hoopt dat Eriksen nog weg gaat. Dat is een negatieve wens jegens de Eredivisie. Zo moeilijk was dat toch niet?

@vesta: Er zijn toch wel wat verschillen tussen grillige buitenspelers of jonge middenvelders die al wel wat minuten gemaakt hebben.

@saint: Denk je dat reëel is? De Boer zal niet van zijn vaste opstelling afwijken dus Bojan zal gewoon rechtsbuiten spelen als ie speelt.

15 augustus 2013 om 15:48

Negatief voor de eredivisie ja, maar weer positief voor eriksen zelf en de rest van de eredivisie teams. Grotere kans om te winnen van Ajax en dus hoger te eindigen wat weer positieve effecten heeft.

Elke munt heeft twee kanten of zoals Cruijff het al ooit zei; Elk nadeel heb z'n voordeel...

15 augustus 2013 om 16:31

Positief voor Eriksen zou ik het niet durven noemen hoor. Heeft meer baat bij het feit dat hij nog jaartje in Amsterdam zou blijven voetballen. Dit jaar eens met kop en schouders erboven uitsteken. Dan een toptransfer maken.

Ach is het niet gewoon jaloezie dat jullie hopen dat hij vertrekt?

15 augustus 2013 om 18:48

Boetius is niet zo goed als mensen denken. Hij speelt een paar leuke wedstrijdjes, je kan hem in de verste verte niet vergelijken met eriksen. Ajax kampioen.

15 augustus 2013 om 20:46

Tomas

Het word verwacht ja, day Siem over zes weken weer hersteld is van zijn klaplong. Maar van zoiets herstellen duurt wel langer denk ik. Vooral als je sporter bent.
Hoop wel dat het bij die zes weken blijft, maar als hij aan zijn gezondheid denkt dan blijft hij wat langer van voetbal.

15 augustus 2013 om 20:51

@tomas.

Op financieel gebied kan ajax niet meegaan met de premier league, kijk maar naar het salaris wat Park verdiende bij de degradant van afgelopen jaar. 4 miljoen pond bij QPR zegt al genoeg. Sportief is QPR natuurlijk een stap terug, maar de top 4 van engeland zijn dat weer niet dus ook sportief zou een stap vooruit zijn wanneer hij daarheen gaat.

En van jaloezie is niet echt sprake, Het gaat mij om de concurrentie met Psv, die ik graag in het voordeel van PSV beslecht zie. Dus is een vertrek postief. Het is eerder hoop dan jaloezie. Hoewel als PSV wint van Ajax met Eriksen natuurlijk beter zou voelen dan zonder Eriksen.

16 augustus 2013 om 00:04

Financieel is Ajax inderdaad een kleintje ten op zichten van alle Engelse clubs. Maar vergeet niet dat Eriksen een nuchtere Deen is die heel verstandig zijn keuzes op een rijtje zet.

@gentlemen23: Over het algemeen zou je misschien verwachten dat sporters eerder herstellen van een klaplong. Zeker gezien het gezonde patroon wat een speler naleeft.

@papilon: Zoals je zegt is het een fijner gevoel als je wint van een ploeg die op volle oorlogssterkte aangetreden was. Ik win als ajacied ook liever van een psv met Schaars, Bakkali en Depay dan dat daar enkel jeugdspelers opgesteld staan.

16 augustus 2013 om 07:23

tomas....
Ajax zal met Schöne starten, verwacht ik.
Andersen is de eerste optie om in te vallen, mede afhankelijk van de stand op dat moment.
Hij kan op beide flanken uit de voeten en zal eerder in de voorhoede dan op het middenveld ingezet worden.
Serero is er nog lang niet, maar nog veel te veel cruciale fouten afgewisseld met briljante momenten op de vierkante meter.
Ook Klaassen is de komende maanden nog geen optie, maar eerst helemaal fit worden weer.
Bazoer zou ook wel eens gebracht kunnen worden, hij ontwikkelt zich geweldig en is er klaar voor.
Net als tegen AZ verwacht ik dat Ajax weer met Poulsen start. Mede gezien zijn coaching voor Ligeon die sowieso gaat spelen. Schöne heeft ook de ervaring om de zaken zo goed op te vangen.

15 augustus 2013 om 15:07

Ja en ik hoop dat Graziano Pelle zich ziekmeld Met of zonder Eriksen, moet Ajax ook gewoon van dit Feyenoord winnen 'met alle respect'. De gevaarlijke insiders zijn toch wel Graziano Pellè en Ruben Schaken voorin bij de Rotterdammers.

Ik verwacht een counter Feyenoord en Ajax met veel balbezit. Pellè als enigste diepte man in voorhoede.

16 augustus 2013 om 00:22

Zou je leuk vinden he!!

Al gaat Erikssen weg genoeg talent in huis om het op te vangen.
Anders met dat geld een volwaardige vervanger kopen.
Komt helemaal goed in Mokum
We staan gewoon weer aan het eind van het jaar met de schaal in handen

Goede verhalen op de training? ? Ziet BMI eruit als een oranje pion?

15 augustus 2013 om 14:56

Gelukkig niet, want n oranje pion laat zich niet zo makkelijk poorten

Ik hoop zó dat Serrero speelt. Lekker pingelen in de kleine ruimte.

15 augustus 2013 om 14:58

Ik hoop ook zó dat Serero speelt.

15 augustus 2013 om 15:16

@oiramor
Ga even ergens grappig lopen doen zeg. Serero is een technisch vaardige speler die, zoals Jamyrules het al zegt, bij Feyenoord zo in de basis zou staan.

Maar goed, we praten na de wedstrijd wel weer verder.

15 augustus 2013 om 15:28

Bij Feyenoord zou Serero niet in de basis staan. Met Vilhena en Clasie zitten we al gemiddeld op 1.70. Met Serero erbij en de gemiddelde F'jes zijn langer. We hebben met Achahbar ook een geweldige technicus......maar ja

15 augustus 2013 om 15:01

Ik hoop op Andersen.

15 augustus 2013 om 15:12

Lucas Andersen natuurlijk. Die kleine Afrikaan komt te kort op dit niveau, daarnaast veel te licht, hij wordt aan alle kanten aan de kant geduwd en krijgt ook niet vaak de vrijetrap mee.

Ajax is de favoriet voor deze wedstrijd, maar vergis je zeker niet in Feyenoord. Die zijn er juist op gebrand om te winnen na de teleurstellende start en bovendien hebben ze natuurlijk wel kwaliteit in de selectie zitten en het is daarnaast ook nog eens een klassieker waardoor je nog extra gemotiveerd bent.

Ik verwacht wel Ajax dat het meest balbezit heeft, maar het wordt een zeer lastige wedstrijd voor Ajax, Ik denk dus niet dat ze gaan heer en meester zullen zijn wat F. de Boer zegt.

15 augustus 2013 om 20:17

@paulbarcafan Ajax zal ook gebrand zijn om te winnen, want die verliezen over het algemeen niet zo vaak.

16 augustus 2013 om 10:15

Correctie: dit zegt Ronald de Boer.

IK verwacht ook een overwinning voor Ajax, ik was echt verbaasd toen ik het belabberd spel van Feyenoord tegen Twente zag nog vóór die 2 rode kaarten. Daarhoeven wij ons geen zorgen over te maken denk ik.

Als Ajax haar spel speelt, kansen creërt, combineert en gewoon het gebruikelijke positiespelletje goed hanteert moet Feyenoord thuis geen probleem zijn. Jammer dat Siem de Jong er niet bij kan zijn, maar gelukkig hebben we Schöne en Thulani Serero bij de hand als vervanger.

Ik zeg 4-0 Ajax.

15 augustus 2013 om 15:00

Ja, t gebruikelijke positiespel als wat we tegen Azspeelden bedoel je. Ik zou nog niet hard roepen dat t 4-0 wordt. Wordt een heel lastig middagje meet een tot op t bot toe gemotiveerd Feyenoord

15 augustus 2013 om 15:01

Ik denk gelijk spel!

Hoop stiekem op een stuntje van onze mannen uit Rotterdam. 0-1.

15 augustus 2013 om 16:07

@ lamertje

Heb winst voor Feyenoord ingevuld,en dat gaat gebeuren ook.
En denk dat Armenteros helemaal los gaat

'Ik hoor goede verhalen van de goede training'.

Dus betekent dat dat hij er vaak niet bij is? Dat assistenten de training doen gebeurt wel vaker, maar dit kende ik nog niet

15 augustus 2013 om 14:58

Tja, Ronald de Boer heeft natuurlijk niks te zoeken op de training he. Of dacht je dat het over Frankie ging?

15 augustus 2013 om 14:59

ronald de boer zegt dit hè, niet frank aka de hoofdtrainer

Ik ga er ook gewoon van uit dat Ajax het goed maakt van afgelopen weekend.

Cilissen/ver
Ligeon
Alderweireld
Moisander
Blind
Poulsen
Schone
Eriksen
Bojan
Siggy
Fischer
15 augustus 2013 om 15:28

Toch nog steeds een heel mooi elftal zonder de Jong en V. Rhijn

15 augustus 2013 om 16:49

Je moet Poulsen en Schöne even omwisselen, voor de rest zit je wel goed denk ik

16 augustus 2013 om 10:18

Ik hoop Hoesen in de spits en ik hoop dat Andersen in de 65e minuut mag invallen.

Siem is een speler die de trekker overhaalt wellicht niet heel vaak maar wanneer hij het doet is vaak raak en belangrijk.
Ik vind de vervangers die er worden genoemd wel beter als het gaat om combineren die kunnen dat beter en in een hoger tempo.

Ajax word gezien als de nummer 1 titelkandidaat maar die twee wedstrijden tegen AZ hebben toch wel laten zien dat we kwetsbaar zijn, als er goed druk word gezet en als er word gecounterd.

We zitten lekker in ons vel als wij de tempo bepalen, en het meeste balbezit hebben, ik vind dat het tempo iets omhoog moet en het veld wat breder moeten houden ik word nou wel moe va die vleugelspelers die telkens maar naar binnenkomen.

Als Feyenoord zich wil revancheren voor de vorige duels, zullen ze het nu moeten laten zien. Denk wel dat Ajax de beste papieren heeft.

Feyenoord gaat er gewoon overheen! En met een wereld speler als vilhena neemt fey gewoon 3punten mee naar huis.

15 augustus 2013 om 15:20

De vrij is geblesseerd en ik denk dat ze achterin in de problemen komen, feyenoord mag blij zijn mey een gelijkspel

15 augustus 2013 om 15:49

Sinds wanneer is die geblesseerd in plaats van geschorst?

15 augustus 2013 om 15:35

Waar halen jullie dat blinde optimisme toch vandaan. Ik denk dat Feyenoord heel blij mag zijn als het geen afstraffing wordt.

15 augustus 2013 om 16:22

barcazone,

Dit zei je zeker ook al over PEC en FC Twente?

Ik verwacht een overwinning van Feyenoord. Van Hooidonk is in topvorm en een ajax verdediging zonder Trabelsi is gewoon minder sterk. Ik zeg 0-2!

Babos
Ostlund
Bahia
Mtiliga
Zuiverloon
Goor
Ono
Pardo
Castelen
Van Hooidonk
Tomasson
15 augustus 2013 om 16:22

Dat vangt Ajax toch makkelijk op met deze selectie?

Lobont
Grygera
Escudé
Heitinga
Maxwell
Pienaar
Sneijder
der Vaart
Mitea :S
Ibrahimovic
Babel

Waarop is gebaseerd dat Ajax Feyenoord helemaal zoek zal spelen? Ajax is ook niet al te best hoor en zijn Siem de Jong nu ook kwijt. Misschien hopen mensen dat Ajax met 5-0 zal winnen maar als je realistisch kijkt laat Ajax de afgelopen tijd nou niet bepaald sprankelend voetbal zien. En Feyenoord heeft altijd nog de kwaliteit om een goal te maken in de Arena.

15 augustus 2013 om 15:46

Ga toch weg man. Ajax heeft twee wedstrijden prima gespeeld en oogt ijzersterk...behalve met 10 man tegen AZ, maar daar verdiend AZ ook credits voor. Feyenoord is nog niet in vorm, oogt kwetsbaar en mist een aantal belangrijke spelers. Ik denk dat Ajax eenvoudig wint met 4 of 5-0.

15 augustus 2013 om 15:58

We zullen zien.. Ik denk dat Ajax niet zo gemakkelijk gaat winnen. Ajax blijft kwetsbaar achterin. Vermeer die in paniek raakt bij hoge ballen, Blind die niet kan verdedigen, Moisander die soms een grote fout maakt, van Rhijn geschorst, de Jong geblesseerd waardoor er nu een stuk minder scorend vermogen is.

Nee ik zie Eriksen, Fischer, Bojan en Siggi niet zomaar het klusje klaren. Siggi moet dan het scorend vermogen hebben maar die is alles behalve in vorm.

15 augustus 2013 om 16:35

Ik mag toch echt hopen dat De Boer 'het licht' omtrent Vermeer nu ook wel heeft gezien. Anders blijft Ajax altijd kwetsbaar. Ik denk zo ie zo dat Eriksen er een vrije trap inschiet en ik zie Fischer, Bojan en Sigthorsson ook wel scoren tegen de totaal uit vorm zijnde Feyenoord verdediging.

Ajax speelt altijd zo en dat zal nu niet anders het geval zijn. Hoop stiekem op een overwinning voor Feyenoord, dan wel niet een gelijkspelletje. Zou mooi zijn voor mijn cluppie als ze zelf winnen van de Gae.

Ik denk dat Feyenoord bij vlagen volledig zoek wordt gespeeld. Het verschil in kwaliteit is behoorlijk en dan spelen de Amsterdammers ook nog thuis. Ik zeg 3-0.

Denk dat er zondag weinig te behalen valt in Amsterdam. Veel spelers zijn geblesseerd en geschorst + Feijenoord mist nog een aankoop. Ik verwacht echt, gezien de informatie van Fiorentina site kwam dat El Hamdaoui volgende week komt dus dat is een erg gemis. Boetius (geblesseerd), Manu (geschorst), Van Deelen (geschorst en De Vrij (geschorst) zijn er ook niet bij. Feijenoord had al een smalle selectie maar nu dus helemaal.

Waar ik het meest van baal is dat door de vele schorsingen en blessures dat Immers nog steeds op het middenveld staat. Voetballend is ie matig dus Ajax zal redelijk makkelijk gaan domineren. Voor Feijenoord is het belangrijk dat ze rustig en volwassen gaan spelen. Soms terug vallen en compact spelen, soms druk zetten. Strijden als een team. Denk dat Feijenoord veel via de flanken moet gaan. Armenteros - Ligeon & Schaken - Blind. Daar liggen gewoon mogelijkheden.

Mulder
Kongolo
Mathijssen
Martins Indi
Nelom
Clasie
Vilhena
Schaken
Immers
Armenteros
Pelle
15 augustus 2013 om 15:33

Ik zou zeggen dat Schaken - Blind toch het grootste punt van zorgen is voor ons Ajacieden, dat wordt weer helemaal niks met Daley... Die trouwens sinds Boilesen fit is speelt alsof hij ontzettend bang is om zijn plek te verliezen, veel te veel balletjes op zeker maar terugspelen en weinig risico/verrassing in zijn spel.

Over Ligeon daarentegen kan ik alleen maar positief zijn, en zeggen dat ik eerder bang ben voor Armenteros dat hij de hele wedstrijd mag meeverdedigen op eigen helft. Aanvallend vind ik Ligeon heel sterk, en onvoorspelbaar.

Het grote verschil tussen Blind en Ligeon is dat Ligeon wel op tijd terug is als hij mee gaat aanvallen, terwijl Blind dit onmogelijk kan belopen (helemaal tegen een tegenstander als Schaken). Misschien kan Blind beter verdedigen, maar dan moet hij er wel staan wanneer het nodig is.

Dat zijn toch wel de meest interessante duels om op te letten, want op de andere posities is Ajax kwalitatief gewoon beter. Helemaal nu Feyenoord uit vorm is en getroffen door blessures/schorsingen.

15 augustus 2013 om 15:37

Ligeon krijgt het misschien moeilijk als Armenteros meer naar binnen gaat. Nelom speelt namelijk achter hem en zal misschien een paar keer overheen komen en Bojan heeft nog moeite om telkens mee te lopen. Daardoor zie ik mogelijkheden op de flanken. Immers zal wel slimheid te kort komen om Poulsen naar de zijkanten te lokken waardoor Pelle vrij komt. Ajax deed dat trouwens wel slim met Van Bommel.

15 augustus 2013 om 15:46

Daar heb je zeker gelijk in, Bojan is behoorlijk lui als het op meeverdedigen aankomt. Nelom zal vaak genoeg ruimte krijgen en ik denk ook dat Koeman wel op dit soort dingen hamert. Maar zoals elk voordeel zijn nadeel heeft, heeft ook elk nadeel zijn voordeel.

Wanneer Nelom aanvalt en Feyenoord de bal verliest, staat Bojan nog voorin of op het middenveld waardoor een van de centrale verdedigers door moet gaan dekken. Dan staat Sigthorsson 1 op 1, wat natuurlijk heel gevaarlijk is.

15 augustus 2013 om 16:55

Klopt en ik moet nog maar zien hoeveel risico Feijenoord durft te nemen. Ik denk dat Feijenoord heel slecht zal gaan spelen en heel verdedigend. Juist dan gaat het vaak mis want ik vind dat Feijenoord agressief moet spelen maar daar hebben ze helaas het zelfvertrouwen niet voor. Voor mij begint het pas echt tegen de Russische club. We hebben dan ook nog Manu en misschien El Hamdaoui erbij en dan kunnen we pas echt beginnen met bouwen. Boetius zal dan waarschijnlijk ook wel weer fit zijn. Succes zondag, al hebben wij het denk ik meer nodig.

Gaat Ajax ook nog scoren? Aan heersen en de bal hebben, heb je uiteindelijk niets als je niet scoort.

15 augustus 2013 om 16:18

Statistieken van de klassieker in de Arena zeggen al genoeg.

15 augustus 2013 om 20:26

@dijkie70 Ajax scoort over het algemeen meer dan de tegenstanders tegen ajax scoren. Anders word je natuurlijk geen kampioen. (af en toe scoren andere teams wat meer)

De bal is rond frankkie, de bal is rond!

15 augustus 2013 om 15:36

Ronald de Boer zegt dit, even voor de duidelijkheid !
Erg verwarrend ook dat Voetbalzone niet even gewoon Ronald De Boer in de titel zet... Al staat het wel gewoon in het artikel natuurlijk.

15 augustus 2013 om 15:45

Dat doet de VZ redactie met opzet.
Geen waarheidsverkrachting natuurlijk, maar wel misleidend.

Bij VZ gaat het om hits, niet om correcte koppen boven een artikel.

15 augustus 2013 om 16:17

Oleguapa,

Waarom nou zo'n probleem maken over een kop? Als het over Ajax, PSV of Feyenoord gaat dan maakt het helemaal niet uit wat voor een kop VZ verzint, het blijft interessant voor de meesten om het artikel te lezen.

Maar met zo'n kop maakt het wel duidelijk welke personen te weinig moeite nemen om gewoon simpel het artikel te lezen.

15 augustus 2013 om 16:25

Even (commercieel) nadenken.

Op talloze sites worden alleen de VZ koppen gertoond.
Aangezien hier de Boer zonder voornaam staat, ligt het voor de hand dat er geklikt gaat worden naar VZ met de gedachte dat het toch tamelijk ongewoon is dat een coach vooraf een winst van 3-1 voorspelt.
En dan komt men tot de ontdekking dat het hier om broertje Ronald gaat.
Maar de hits zijn binnen.....

En dit doet VZ veel vaker.

15 augustus 2013 om 16:39

Even Commercieel uitleggen.

Een kop nodigt geïnteresseerden uit om het artikel te lezen.

Dus maak je nou niet zo druk om die 3 seconden van je kostbare tijd tevergeefs op een link te drukken.

15 augustus 2013 om 16:56

Je mist weer eens de essentie.
Het gaat niet om die 3 seconden maar om een kop die kliks genereert.

Hetzelfde principe wat boulevard blaadjes zoals Bild en the Sun toepassen en hier in Nederland de Telegraaf.
Die richten zich niet op wereldnieuws maar op nieuws waarin de lezers geacht worden geïnteresseerd te zijn.

Duidelijk zo?

15 augustus 2013 om 21:51

Mij is het zeker duidelijk wat jij bedoelt. VZ wil graag dat wij op hun artikel gaan klikken door mensen op bepaalde gedachte te brengen d.m.v. van de kop. Echter vraag ik mij af waarom jij je daar zo druk om maakt?

Ik verwacht helaas hetzelfde, maar hoop natuurlijk van niet .. ad andere kant deden we het vorig seizoen best goed met dezelfde jongens, dus het kan ook zomaar weer een beetje beter gaan lopen ..

15 augustus 2013 om 15:56

Ik verwacht ook wel dat Feyenoord zich hersteld en het goed gaat doen, alleen komt Ajax uit denk ik te vroeg voor Feyenoord, wat dat betreft.

Dit artikel heeft niks met Frank de Boer te maken, dit gaat over Ronald de Boer.

Wat een gezever vooraf en daar doet mijnheer Ronald de Boer ook nog aan mee met zijn popie-jopie voorspellingen.

Feyenoord hoeft maar een ding te doen en vooral zich niet verliezen in allerlei zogenaamde taktische foefjes en plannetjes-b tegen dat balbezit van ajax.

Gewoon ouderwets de beuk erin, zwaar de beuk erin.
Zoveel mogelijk forechecking toepassen en vooral niet inzakken wanneer bij ajax tot in den treure de bal wordt teruggespeeld op de keeper.
Daar kunnen ze bij ajax niet tegen en dan moet ik nog zien dat de 3 punten in Amsterdam blijven.

15 augustus 2013 om 16:44

F'noord moet gewoon kijken hoe PSV het afgelopen seizoen Ajax bestreed en dan het lijnrecht tegenovergestelde doen, misschien maken ze dan een kans ...

15 augustus 2013 om 17:24

Dat doe ik niet uit gebrek aan respect, maar omdat het makkelijker en sneller typt met afkortingen. Zo noem ik Sigthorsson altijd 'sigi', hebben veel mensen het over KJH ipv (!) Klaas Jan Huntelaar, BMI ipv Bruno Martins Indi etc. Op dezelfde manier gebruik ik altijd het woord arbiter ipv scheidsrechter, typt makkelijker.

Ik hoop op een hele leuke klassieker waar beide ploegen het beste laten zien wat ze in huis hebben.
een echt goed uithangbord voor het nl voetbal

Wordt moeilijk genoeg voor Feyenoord, ook omdat er alleen morgen en overmorgen met iedereen getraind kan worden. Ik hoop dat Koeman gewoon Vormer achterin zet. Hij heeft er nog nooit gespeeld, maar kan best verdedigen en de andere optie, van Beek, is een heel matige speler. De rechtsback van de A1, Lopes Cabral, zou ook kunnen. Voor de rest staat er een elftal dat best iets moet kunnen, zo goed is ajax ook weer niet.

Ik hoop op een stiekeme 0-1.

Mulder
Vormer
Kongolo
Mathijsen
Indi
Clasie
Immers
Vilhena
Schaken
Pellè
Armenteros

Jammer dat Boëtius niet speelt. Hij had Van Rhijn rondjes laten draaien vorig seizoen

15 augustus 2013 om 16:13

Dat was maar één keer gebeurt en dat gebeurde in zijn debuut.

15 augustus 2013 om 16:16

Hij speelde Van Rhijn in ieder geval helemaal zoek. Wel knap voor iemand zijn debuut

15 augustus 2013 om 16:24

Maar het maakt totaal niet uit, want Van Rhijn is geschorst.

15 augustus 2013 om 16:24

als Feyenoord zich niet aanpast zal het helaas hard onderuit gaan. immers moet een linie zakken en vilhena en clasie afwisselend dieper spelen dan is er een kans dat we een puntje pakkken

15 augustus 2013 om 16:26

dat weet ik

15 augustus 2013 om 16:23

Klopt, op de tribune dan dit keer.. daar zullen ze samen zitten denk : - )

15 augustus 2013 om 16:26

Haha dat klopt. Het zal dan ook een interessante wedstrijd worden voor beide ploegen. Ik vraag me af hoe Ajax het zonder De Jong zal doen. En hoe Feijenoord 't zonder De Vrij zal doen..

Beide ploegen hebben meer verliespunten dan verwacht en zullen daardoor toch wel druk voelen.
Ajax moet echt winnen, Feyenoord normaal gesproken niet, maar 9 verliespunten in de eerste 3 duels is toch een behoorlijke reden voor crisis. Dus ook zij zullen toch wel iets ervaren van we moeten nu wel.

Toch haalde Feyenoord vorig jaar in dezelfde duels slechts 1 punt. Wat dat betreft valt het nog wel mee met de schade. PEC uit gaat voor iedere club, op Ajax na, lastig worden dit jaar. Twente en Ajax ook moeilijke tegenstanders. Feyenoord moet het hoofd dus koel houden en niet naar de achterstand kijken.
Als PSV de moeilijkere tegenstanders weer krijgt, zullen ze wel in kunnen lopen.

Voor Feyenoord is het gewoon het belangrijkste om financieel slagvaardig te worden.
Daarom ben ik blij dat ze zich niet in de schulden steken voor korte termijn oplossingen en gewoon gaan voor Armenteros. Niet te duur en redelijk van niveau.

Ik verwacht toch een simpele overwinning voor ajax. Ajax heeft gewoon meer kwaliteit en achterin bij feyenoord word het nu wel erg onervaren als kongolo en van beek gaan spelen. ajax thuis is op dit moment een stapje te hoog voor dit feyenoord denk ik!

De boer kennende speelt andersen.
Wat een geweldige speler is dat zeg!

Ik zie toch helaas een moeilijke middag voor ons, ik hoop dat het 1000x beter gaat dan afgelopen wedstrijden. Ik verwacht een 3-1 voor ajax.

ik ben zelf wel dat ajaks gaat winnen

ben benieuwd wie er gaat keepen ik vind vmeer toch iets aan de kleine kant en hogen ballen is meestal paniek

Ik denk dat feyenoord hier gaat winnen wordt nu niks van ze verwacht en dan winnen ze het is namelijk de druk die hen te veel is geworden.

Siem de Jong is een hele belangrijke en beslissende speler voor Ajax maar Ajax is kwalitatief breed genoeg om het gemis op te vangen. Ik denk dat Schone wordt zijn vervanger. Hij is altijd als eerste dat de Boer zet als wissel of vervanger op het middenveld of op de flank. Beide ploegen willen revanche dus wordt echt een hete middag.

De klassieker is altijd een wedstrijd opzich. Ajax gaat het niet makkelijk krijgen, maar als Feyenoord ergens een flinke fout maakt dan denk ik dat het weer knakt want zelfvertrouwen en een team zijn stralen ze niet uit.

Ik denk wel dat Ajax wint, maar makkelijk? Nee absoluut niet.

Ik geloof niet in een overwinning voor ajax
Men moet nooit van te voren de uitslag bepalen of weten
ajax is geen barca of real,die ook verliezen tegen andere ploegen
We zullen zien
de bal is nog altijd rond.

feyenoord heb een goed team als het loop,dit zijn andere wedstrijden en feyenoord hoef het spel niet te maken dat doet ajax wel dan krijgen ze ruimte en kunnen ze gevaarlijk zijn.zonder de jong is ajax gewoon veel minder hij zet de lijntjes uit en zal voor ajax een gemis zijn .doet armenteros mee kan vers bloed in de selectie een impuls geven.ik denk dat feyenoord dit gaat winnen

ajax is geen ploeg wat zomaar van iedereen wint,feyenoord is niet voor niks 1 jaar tweede geeindigd en gedeeld tweede

Ik verwacht dat een gehavend Feyenoord zich ingraaft. Ajax heeft 2 breekijzers waarvan er nu 1 in de lappenmand zit.
Alle druk zal dus op de schouders van Eriksen komen. Scoort hij niet wordt het een bloedeloze 0-0.

Heb het idee dt die zogenaamde discussie in belgie veeel meer leeft hoor , nog nooit iemand in NL hier over horen praten... Ze hebben goede spelers maar vreemd genoeg kijken wij verder naar landen die in het verleden wat hebben bereikt zoals bijv duitsland italie en frankrijk enz.

Het word niks met Feyenoord joh! Hoe jammer dat ook is voor ons als feyenoorders. Ik zeg een goede 10 en een goede winger en Feyenoord heeft een gevaarlijker elftal dan Ajax. Ik zei het al als feyenoord een Djuricic of Siem de Jong hadden zouden ze teams doldraaien. Immers is echt zo slecht. Er komt altijd veel druk op de verdediging omdat Feyenoord op middenveld totaal niks creert en makkelijk balverlies heeft. Clasie die teveel met de bal loopt en immers die nog geen paas over 5 meter kan geven. Ik heb het beste voor met mijn teampje maar kan het niet aanzien af en toe. Het spel is niet om aan te zien. Mathijsen die alleen maar de lange bal speelt op Pelle. Clasie, Vilhena moeten gewoon opstaan en die bal constant willen hebben. Ik zie BMI en de Vrij gisteren prima opbouwen. Hoe komt dat? Bij Nederlands elftal snappen Strootman van der Vaart dat ze gewoon constant paar meter hebben om spel te verdelen.

@glennwell we hebben het over de verwachting voor de wedstrijd van aanstaande zondag, niet over het verleden. Ik vroeg me af wat De Boer zijn mening was over het score verloop. Overigens zijn successen uit het verleden geen garantie voor de toekomst.

Aah De Klassieker, wat verheug ik mij daarop. Fijn met m'n zoon en Feyenoord-buurman samen met zijn zoon onder het genot van een biertje de wedstrijd beleven. De Feyenoorders samen met de Ajacieden. Dat kan helaas alleen maar thuis.

Voor de Ajacieden, veel succes en voor de Feyenoorders, sterkte.

kijk ik ben aanhanger van ajax maar wat de boer zegt gaat me toch wat te ver. Hij doet nu heel denigrerend dat ajax het karwei wel even klaart maar ook feyenoord heeft natuurlijk wat goed te maken na de twee nederlagen tegen pec en twente. Beide teams missen belangrijke krachten en de wedstrijd wat voor mij de mooiste is van het seizoen staat bol van sentimenten en is een wedstrijd op zich. De boer maakt feyenoord alleen maar sterker met deze uitspraken. Koeman zal dat ook in zijn kleedkamer ophangen wat de woorden van ronald de boer zijn geweest. Is niet slim en daar zal broer frank ook niet blij mee zijn. Zo geweldig is het spel van ajax nu ook weer niet dat je mag verwachten dat je dit feyenoord even opzij zet

Feyenoord gaat heel verdedigend spelen om een gelijk spel uit het vuur te slepen.
Het eerste half uur speelde de ploeg ook tegen Twente helemaal niet slecht, hield de bal goed in de ploeg.
Zo slecht zal Feyenoord ook niet voor de dag komen en Koeman weet als geen ander hoe hij een organisatie moet neerzetten.
De vraag is alleen of de spelers het kunnen blijven belopen en hoe ze er mentaal voorstaan.

Het verschil is voetballend toch te groot met Ajax, zeker als het tempo en de druk naar voren hoog wordt gehouden.
Ajax zal binnen het half uur willen scoren en dat krijg je meteen een andere wedstrijd. Het weet heel goed hoe Pelle het beste geïsoleerd kan worden. De vorige ontmoeting thuis kwam hij er niet aan te pas.
Benieuwd wat Arnenteros gaat toevoegen, hij mist flink wat wedstrijdritme dus zal ook tijd kosten z'n meerwaarde te bewijzen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren