Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Alves haalt uit naar Barcelona: 'Een zeer vervelende mededeling'

Laatste update:
/

Daniel Alves begrijpt nog steeds niet waarom Eric Abidal niet langer tot de selectie van Barcelona behoort. De Spaanse club koos er enkele maanden geleden voor om het aflopende contract van de verdediger niet te verlengen. Abidal onderging in april 2012 een levertransplantatie en volgde sindsdien een revalidatieproces. In totaal was hij veertien maanden afwezig, om in april zijn rentree te maken. Een nieuw contract zat er niet in.

"Ik heb dit seizoen voor rugnummer 22 gekozen omdat ik van Abidal houd", vertelt Alves in gesprek met RAC-1. "En ook omdat ik de situatie rond Abidal nooit heb begrepen. Het niet verlengen van het contract van Abidal was een zeer vervelende mededeling voor mij. Vooral omdat hij ontzettend hard heeft gewerkt om er weer bovenop te komen en vanwege al datgene wat hem is overkomen."

"Ik heb er zelf erg onder geleden. Ik houd ontzettend van Eric en ik wilde dat hij nog een seizoen hier zou blijven. Misschien is Eric een belofte gedaan en heeft men daar zich vervolgens niet aan gehouden. Barcelona is meer dan een club, vandaar de inspanningen om na zijn revalidatie weer over hem te beschikken. Maar dat strookt niet met het feit dat hij daarna moet vertrekken." Abidal verbond zich afgelopen maand aan AS Monaco, waar hij inmiddels tot captain is benoemd.

Een verstandige keuze van Barcelona

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

gelijk heeft alves ik had heel graag gezien dan Abidal nog bleef vooral omdat we achterin problemen hebben maar Rosel he

6 augustus 2013 om 22:31

Abidal zou je niet eens moeten houden om het feit als je achterin problemen krijgt dat hij in kan vallen maar puurenalleen als boegbeeld en als signaal naar de buitenwereld, Pas op de 2e plaats zou het voetbal moeten komen ze hadden hem gewoon een contract voor het leven moet bieden.

Dit lijkt me trouwens wel een sneer van Alves richting Rosel en het hele bestuur, Ik heb zo het gevoel dat het niet lang meer gaat duren voordat er een tweedeling onstaat bij Barcelona voor zover dat niet al het geval is, En natuurlijk kiest elke voetballiefhebber dan voor het 'kamp' : Laporta Guardiola Cruijff etc.

Edit: Hij zegt trouwens ook gewoon in andere woorden, Dat er belofte's zijn gedaan aan Eric Abidal die N I E T zijn nagekomen.

7 augustus 2013 om 00:31

Wat een onzin praten jullie allemaal 1 voor 1. Abidal was oud en voegt niet veel meer toe aan het (LET OP) bedrijf Barcelona.
Wat er met hem is gebeurd is erg, maar kan en mag niet gebruikt worden om van Abidal een boegbeeld van Barcelona te maken. Hij heeft een nieuwe werkgever gevonden en beide partijen zijn er goed van af gekomen punt.

7 augustus 2013 om 01:04

Haha wat een geneuzel... het niet verlengen van Abidal's contract is een uitstekende keuze geweest. Een contract voor het leven aanbieden voor wat? Hij is nooit een boegbeeld geweest voor Barca zoals bv Puyol of Xavi dus waarom zou hij dat nu opeens worden? Deze man is ver over zijn top heen en zal volgens doktoren nooit meer volledig op topniveau kunnen sporten. Geweldig dus dat zijn contract niet is verlengt. Barcelona is een bedrijf en geen liefdadigheidsinstelling.

"edit: Hij zegt trouwens ook gewoon in andere woorden, Dat er belofte's zijn gedaan aan Eric Abidal die N I E T zijn nagekomen."

Nee hoor, dat zegt hij helemaal niet in andere woorden. Hij zegt dat Barca hem heeft geholpen om terug te komen op niveau(dit siert Barca juist). Dat is niet hetzelfde als iemand een belofte doen.

7 augustus 2013 om 09:04

Misschien had mener Abidal dan ook zijn salariseisen watmoeten matigen, want daar hoor je weer niemand over. Die man heeft twee jaar lang weinig kunnen brengen en altijd netjes zijn riante salaris gekregen. Daarna gaat hij nog hoge eisen en een lange contractduur eisen ook. Ik sta hierin aan de kant van Barca en zie niet verlengen als de juiste keuze.

Ik voel exact hetzelfde zoals Alves. Echt een onbegrijpelijke keuze van Rosell. Ik heb echt een hekel aan hem.

Wel leuk dat Alves zoveel respect heeft voor Abidal.

6 augustus 2013 om 22:28

Om het dan in de media te gooien is natuurlijk niet intelligent; dit gaat een staartje krijgen denk ik.
Rosell kennende, laat het hierbij niet zitten denk ik.

Ik zag Abidal ook graag blijven, heel erg netjes en liefdevol van Alves dat hij nummer 22 gaat dragen. Maar persoonlijk zou ik aankloppen bij Rosell zelf, niet via de mediaorganen zulke uitspraken doen.

6 augustus 2013 om 22:55

Ja daar ben ik het met je eens. Dit moeten ze intern oplossen en niet zomaar de media hiervoor gebruiken.

6 augustus 2013 om 23:32

Ja, maar het is daar nu een beetje te laat voor. En wie weet heeft Alves dat wel gedaan.
Er is hem waarschijnlijk gewoon een vraag over gesteld en hij heeft daar eerlijk op geantwoord. Ik vind het eigenlijk wel goed dat hij dit naar buiten toe brengt. Krijgen Rosell en Zubizarreta misschien ook het idee dat ze niet bepaald goed bezig zijn als ze morgenochtend de krant open slaan. Alhoewel ze dan wel weer hun oogkleppen op zullen hebben.

7 augustus 2013 om 08:31

Hoe hard het ook is, als hij niet meer goed genoeg is, wordt zijn contract niet verlengd, net zoals bij ieder ander.

Het is natuurlijk verschrikkelijk wat hij allemaal heeft meegemaakt, barca heeft hem in die tijd op alle manieren geholpen, maar het is en blijft een voetbalclub en geen liefdadigheidsinstelling.

Dus mensen die hier gaan lopen roepen dat hij een contractverlenging zou moeten krijgen door wat hij allemaal heeft meegemaakt, begrijpen denk ik niet helemaal hoe de voetbalwereld in elkaar zit.

7 augustus 2013 om 17:11

@piet_geluk

Allereerst is Abidal een contractverlenging belooft zodra hij zijn rentree zou maken. Ten tweede kan hij nog gewoon van waarde zijn voor dit team. Buiten zijn verdedigende kwaliteiten moet hij voor de groep een geweldige speler zijn. Moet je voorstellen om met deze held op het veld te staan.

6 augustus 2013 om 22:29

Dani Alves heeft hier natuurlijk helemaal gelijk, maar Barca heeft hem al eens een nieuw contract gegeven toen hij k*** had overwonnen. Ze hebben hem gewoon netjes constant doorbetaald en hem gesteund tegen deze erge ziekte. Hij is gewoon niet meer de voetballer die hij was en daardoor is het nu de tijd om toch eens afscheid te nemen van een voetballer.

Hij is en blijft natuurlijk een echte voetbalheld die deze ziekte heeft overwonnen.

6 augustus 2013 om 22:57

Ik had hem toch langer zien blijven. Abidal zit zo goed in de groep en is zeer belangrijk voor de jeugdspelers. Hij kan altijd goed opschieten met die jonge spelers.

6 augustus 2013 om 22:44

Gelukkig hebben grotendeels van de spelers bij Barcelona normen en waarden. Gelukkig begint iedereen zich te beseffen dat Rosell een "psychopaat" is. Ik zag het al aankomen toen hij uit het niets besloot om Cruijff weg te sturen.

6 augustus 2013 om 22:58

Er is echt iets mis met Rosell. Ergste van al is dat hij niet ziet dat hij dom bezig is. Geef mij maar iemand met veel klasse zoals Laporta.

6 augustus 2013 om 23:11

Er zijn veel argumenten waarom je Joan Laporta boven Sandro Rosell zou kunnen prefereren, maar klasse is er helaas niet één van. Naaien met je secretaresse terwijl hij getrouwd was en enkel secretaressen aanstellen gebaseerd op hun uiterlijk lijkt me toch geen teken van klasse.

6 augustus 2013 om 23:14

Haha, maar dat is niet wat James bedoelt. Hij bedoelt qua handelswijze, charisma en eerlijkheid.

Laporta, ouwe snoeperd ; )

6 augustus 2013 om 23:18

@ Guarporta

Wat hij in zijn privé leven doet, maakt me niet uit. Hij is ook getrouwd met een pornoster, maakt me echt niet veel uit. Dat hij secretaressen aanstelt (deels) gebaseerd op hun uiterlijk doen wel heel veel mensen. Het is spijtig, maar het zou me niet verbazen als meer dan de helft dat doet.

Wat voor mij belangrijk is voor de voorzitter van Barca is de respect die hij geeft en krijgt van andere ploegen. Dat bedoelde ik met klasse, en dat heeft Rosell niet.

@ Inmessionante

Ja, dat is inderdaad wat ik bedoel.

Off.: Bekijk mij profiel pagina, geweldige afbeelding te zien.

6 augustus 2013 om 23:56

Haha, ik zag hem James, ik heb ook meteen op je profiel gereageerd.

Overigens zal Laporta ongetwijfeld ooit terug komen bij de club, Rosell wordt zeker niet herkozen.

Wauw echt de waarheid van Dani Alves respect voor hem ik wist niet dat hij een goed hart had.

6 augustus 2013 om 22:27

Omdat hij van de rivaal is? omdat hij ruzie maakte met Mourinho in de media? Waarom dacht je zoiets? Dit zegt echt genoeg over jouw iq en denkwijze als persoon. Wat een joke..

6 augustus 2013 om 22:33

Ik kan toch niet zo maar weten of een voetballer een goed of slecht hart heeft want ik ken hun niet? Maar door bepaalde daden of woorden kan je dat wel zien, dus nu zie ik dat van Alves. Voor de rest heeft mijn clubvoorkeur en Mourinho daar niets mee te maken dus ik weet niet waarvan jij die onzin haalt.

6 augustus 2013 om 23:50

Xaviola, dit is ook de eerste keer dat ik zoiets lees over Alves.
In andere interwiews provoceert die alleen maar net als op het veld.

6 augustus 2013 om 22:28

dani alves heeft makkelijk praten omdat hij niet in de bestuur zit ik vind gewoon terecht. dat Abidal niet mog blijven.

6 augustus 2013 om 22:33

En toch moet je weer een sneer geven aan Dani Alves. Die laatste paar woorden zijn echt overbodig en provocerend.

6 augustus 2013 om 23:12

Geloof me dat is echt geen sneer bedoelt voor hem respect voor wat hij zegt en heeft gedaan, jullie moeten niet alles als een belediging of sneer zien.

Ach, als je 2 jaar lang door omstandigheden zwaar geblesseerd bent, kan ik mij voorstellen dat je als club denkt: Dat risico gaan we niet nemen. Je gooit zoveel geld weg, terwijl je vorig jaar Jordi Alba hebt gehaald.

6 augustus 2013 om 22:32

Als linksback zal abidal niet gespeeld hebben denk ik. Dat loopvermogen had hij misschien nog
in zijn jongere jaren. Als cv was het een prima toevoeging, helemaal voor Barca.

Daarnaast zijn dit de ideale momenten om naar de buitenwereld toe, aan te tonen dat je ook werkelijk 'meer dan een club' bent. Los van dat verdient abidal het ook gewoon vind ik.

Rosell maakt er in ieder geval een potje van.

6 augustus 2013 om 22:42

Gooit zoveel geld weg? Om vervolgens 57 miljoen uit te geven voor een tiener. Wat een slap gelul man guardiola heeft zoveel transfergeld verspild. Maar goed barca lijkt een ijskoude club te zijn, vooral nadat guardiola tito niet eens bezocht had als beste vriend. Barca had met abidal de kans om te laten zien dat ze ook de charme hebben die bij een topclub hoort. Er zijn zat gevallen bij clubs die hun eigen oud speler een mooie functie gaven.

6 augustus 2013 om 22:46

abidal komt waarschijnlijk over jaar een of 2 terug zij hij zelf en dan krijgt hij een baan binnen de club

6 augustus 2013 om 22:53

Zou de schade inderdaad kunnen herstellen inderdaad. De beslissingen van een persoon zou niet moeten betekenen dat de rest het daarmee eens is. Alleen had het team en de staff gezamenlijk hun stem moeten laten horen, daar heb je meer aan dan dat een alves zo een half jaar laten er over praat.

7 augustus 2013 om 00:05

Dat zou natuurlijk mooi zijn, hij gaf ook aan dat hij nog terug zou komen.
Hij is een boegbeeld voor de club en een voorbeeld voor iedere speler bij de club.

Abi moet je als Barca fan zeker koesteren.

7 augustus 2013 om 11:35

@gunnerbergr8

Dus als je veel geld aan de één uitgeeft maakt het niet meer uit wat je met je andere geld doet? Natuurlijk een drogrede van jewelste.

6 augustus 2013 om 23:42

Inderdaad, ben ik het mee eens. Het is allemaal heel erg wat hem is overkomen maar het voetbalwereldje gaat gewoon door.

Als er beloftes zijn gedaan maar niet nagekomen zijn is dat natuurlijk erg smerig. Aan de andere kant, als de technische staf Abidal niet meer goed genoeg acht is het gewoonweg logisch dat zijn contract niet werd verlengd.

Ik denk dat Barca indd er goed aan zou doen om Abidal erbij te houden, al was het alleen maar voor de animo. Het was echt een geweldige kerel en harde werker en geniet nog steeds veel respect van alle Barca fans, zo niet alle voetbal fans.

Alves heeft helemaal gelijk. Hoe ze met Abidal zijn omgegaan is gewoon te erg voor woorden. Helaas kan ik de voorzitter van mijn lievelingsclub niet meer geloven omdat het een vuile leugenaar is.

6 augustus 2013 om 23:42

Hij liegt helaas heel erg veel. Over de financiën van Laporta heeft hij ook het één en ander gelogen. Het is jammer, maar de socio's zouden in principe (wanneer het zo doorgaat) in opstand moeten komen.

Helaas duurt het tot 2018 voordat er een nieuwe President wordt aangesteld.

Ik denk dat zowat iedereen die Barca een warm hart toedraagt zich zo voelt. Ik vind het onbegrijpelijk dat je Abi zo laat gaan.

En nu keren de spelers zich ook langzamerhand tegen Rosell. Misschien ontstaat hierdoor wat onrust binnen de club, maar het moge duidelijk zijn dat Rosell niet meer gewenst is bij de club en werken deze stappen ook wel in het voordeel van Fc Barcelona.
En gezien het feit dat Barca achterin nu niet heel erg sterk staat, was een ervaren toevoeging als Abidal (de rust zelve) niet heel verkeerd geweest..

"mes que un club" noemen ze zich dan zelf een speler die nog van heel groot nut kon geweest zijn doen ze zomaar weg na 14 maand revalidatie.

6 augustus 2013 om 22:38

Més que un club blijft natuurlijk een schijnmantel voor een voetbalclub om sympathie van de voetbalfans en - liefhebbers te winnen, maar aan de andere kant zit er wel degelijk een kern van waarheid in. Misschien zijn de situaties van Eric Abidal en bijvoorbeeld Marc Muniesa slechte voorbeelden, maar kijk eens naar David Villa. Atletico Madrid overtuigde Villa ervan om voor hen te gaan voetballen en in overleg met de speler is hij voor een laag bedrag vertrokken, anders was de overgang misschien niet doorgegaan. Nogmaals, dat motto is een dekmantel over een bedrijf dat een voetbalclub eigenlijk is; geen schande. Het verschil van een marketingtruc en de daadwerkelijke waarheid wordt nogal eens door elkaar gehaald, maar feit blijft wel dat Barcelona wel degelijk meedenkt met de spelers en de beste oplossing voor de speler zelf probeerde te zoeken in het verleden. Echter is het volgens mij voor iedereen duidelijk dat Rosell zich niet aan het eerdergenoemde gezegde houd.

6 augustus 2013 om 23:12

Guaporta: gedeeltelijk akkoord maar Villa hebben ze zo goedkoop weggedaan omdat hij via een clausule anders belachelijk veel ging verdienen las ik deze week.

7 augustus 2013 om 09:46

Dat klopt helemaal, maar hij had bij Tottenham Hotspur en Arsenal een grotere transfersom op kunnen leveren voor Barcelona. Villa wilde echter in Spanje blijven en besloot na een gesprek met de president van Atletico dat hij naar Madrid wilde, Barça heeft toen soepel gedaan met de vraagprijs. Dat hij moest vertrekken was allang duidelijk en begreep Villa dan ook helemaal.

7 augustus 2013 om 11:07

Ook waar, vind het inderdaad wel opvallend dat hij voor slechts 2mil ,... is mogen vertrekken. Daar hij in mijn optiek nog altijd een wereldspits is waar Atletico zeer veel plezier aan zal beleven.

6 augustus 2013 om 22:42

14 maanden revalidatie ja en hij is naar monaco gaat goed verdienen en elke week spelen barcelona kan hem helaas geen basisplaats geven en de salaris is ook duur ik wou ook dat hij zou blijven maar het gaat niet alleen om wat je wil je moet ook naar de financiele problemen kijken en abidal zou denk ik wel elke week wille spele en dat doet hij nu bij AS monaco

Goede en eerlijke reactie van alves. Is voor iedereen denk ik een raadsel geweest en nog steeds behalve voor rosell en abidal. Op zn minst zou een uitleg gepast zijn met enkele beweegredenen.

Met rosell aan het hoofd lijkt elke beslissing wel onbegrijpelijk de laatste tijd.. Zo snel mogelijk weg met hem anders gaat t alleen maar neerwaarts met barcelona.

Abidal zou een goede cv kunnen zijn naast Jordi alba

Ook vanuit binnen de club zelf wordt het beleid van Sandro Rosell bekritiseerd, dat is voor iedereen die Barcelona een warm hart toedraagt goed om te zien; uitspraken als die over Josep Guardiola de afgelopen tijd zijn simpelweg respectloos, evenals het handelen rondom het vertrek van Eric Abidal. Dani Alves mag dan niet altijd even handig zijn geweest in de media, over dit onderwerp is hij goudeerlijk en laat hij terecht weten dat hij het er niet mee eens is.

Ik ga er vanuit dat het Barca deze zomer niet meer lukt om een goede cv te vinden, dus dan zou Abidal naast Pique zeker geen verkeerde optie zijn geweest als ze hem hadden behouden...

6 augustus 2013 om 22:37

hoezo niet ?nog 4 weken de tijd tot 31 augustus waarom ga je ervan uit dat het niet lukt

6 augustus 2013 om 22:39

Het is niet gelukt bij Silva, Luiz gaat ook mislukken dus dan blijven er praktisch geen goede cv's meer over die beschikbaar zijn

6 augustus 2013 om 22:43

er zijn er nog genoeg hij hoeft niet bij een topclub te spelen of 50 mil te kosten als hij maar goed is en dat zijn er genoeg

Mourinho is weg en de soaps worden echt van een slechtere kwaliteit. Mourinho kom terug, dit is gewoon super saai zo.

Dani Alves is maar een vies mannetje maar hier heeft hij toch een keer gelijk. Het masker van oneindige goedheid bij FC Barcelona valt eindelijk een beetje. Barcelona zou meer dan een club zijn, dan zouden zo een gevoelige beslissingen toch niet eenzijdig genomen moeten worden zonder de spelersgroep te raadplegen, zoiets is toch belangrijk voor de teamgeest. Ik kan me niet voorstellen dat, indien bv. Messi had gewild dat Abidal bleef, Abidal had moeten gaan.

6 augustus 2013 om 22:39

vies mannetje hoezo vies mannetje?

6 augustus 2013 om 22:40

Kaartennaaier, schwalbes, ruziezoeker, stoken tussen Real en Barça,...

Alves heeft gelijk als het gaat om buiten het veld. Maar dit gaat toch echt om miljoenen en om presteren. Hoe triest het ook allemaal is. Tis een keiharde wereld, profvoetbal.

Abidal had gewoon nog een goede Verdediger geweest en had hem gewoon naast Pique gezet voor aankomend seizoen.natuurlijk niet elke wedstrijd,want Abi is geen 20 meer.abi is een uitstekende verdediger,is voor zijn leeftijd niet traag en is tactisch goed dus onbegrijpelijk.hij heeft terug gevochten bij een zware ziekte en gewoon weer fit is voor wedstrijden te spelen daar heb ik diep respect voor en vind het jammer dat Barca hem geen kans heeft gegeven,want na al dat vechten verdiende hij zeker en vast een kans.

Respect Abidal en hopelijk zit je goed bij Monaco en trouwens ook respect naar Monaco dat ze hem in tegen stelling van Barca wel een kans geven.barcelona is meer dan een club,maar daar geeft ene Rosell geen moer om.

Klinkt misschien ietwat vreemd, maar ik zie op 1 of ander manier in Eric Abidal een toekomstige supercoach. Een ideale bondscoach voor Frankrijk, hij heeft alles meegemaakt en alle prijzen gewonnen. In zijn spel blijft hij altijd koel en raakt nooit in paniek, en hij kan goed omgaan met verschillende culturen in de Franse samenleving.

Ik heb niets met Barcelona, sterker nog ik heb zelfs een afkeer jegens die club maar heb ontzettend veel respect voor deze man. Het gaat je goed!

Ach dit is het nieuwe Barcelona. Het (transfer)beleid onder Rosell en Zubizarreta is dramatisch. Of hoe je het beste elftal ter wereld kunt kapot maken.

Mooi van hem dat hij dit zegt. Ik vond het ook echt raar dat ze zijn contract niet verlengde. Hoe hij terug kwam was mooi om te zien en dan zo een rare actie.

Ik heb al eerder gezegd dat Abidal meer is dan alleen een speler, ook een symbool, een stuk trots. ik vond het toentertijd ook onbegrijpelijk dat Barcelona hem niet verlengde. Een aantal het voetballende/zakelijke aspect noemde, mag het overduidelijk zijn dat het verlengen van Abidal op lange termijn zeker zijn geld waard was geweest. Alleen kunnen de heren Rossell en co blijkbaar niet verder kijken dan hun neus lang is.

Goed dat alves t zegt, en respect dat hij nog elke dag aan heb denkt want elke dag ziet hij ze rugnr

Met Jordi Alba en Adriano hebben ze al 2 linksbacks van wereldklasse. Adibal zou nog wel centraal achterin kunnen spelen, maar hij is op zijn retour terwijl AS Monaco een prima club voor hem is.

Hij heeft het prima voor elkaar joh. Hij voetbalt bij zijn club, in zijn land, met zijn taal, hoger salaris, captain, vaste plek, altijd mooi weer......

Ik begrijp het ook niet. Als hij nou totaal niet meer kan voetballen kan ik het begrijpen, maar indien fit kan hij prima naast Pique staan en dan is het nog een hele goede cv ook!

Alves heeft gelijk

Aan de andere kant begrijp ik barca...nogmaals het is geen speeltuin.
Alleen de allerbeste spelen bij ons

6 augustus 2013 om 23:25

Buiten zijn kwaliteiten (ik denk dat het zeker nog een bruikbare speler is), is het voor het team denk ik alleen maar goed om hem erbij te hebben. Moet je voorstellen om als jeugdspeler met deze man op het veld te staan en niet alleen als jeugdspeler. Ik denk dat hij voor iedereen een held is en dat je alleen al profijt kan hebben van zijn aanwezigheid.

Prachtig om te lezen dat het Alves zoveel doet. Maar je kan beide kanten van het verhaal wel begrijpen. Na zolang aan de kant te hebben gestaan kan een nieuwe start ook goed uitpakken. Hij is nu aanvoerder in plaats van de ideale 12e man bij het grote Barcelona.

Dit is ook iets wat denk ik alle supporters niets van begrijpen. Abidal heeft zo ontzettend hard gewerkt om terug te komen en wat krijgt hij er voor terug? Hij word naar de deur verwezen. Ik kan me nogsteeds behoorlijk kwaad maken als ik beelden zie van Zubizarreta en Rosell die lachen op de persconferentie toen Abidal zijn vertrek wereldkundig maakte en de Fransman naast die twee tegen de tranen vocht.
Goed dat er kritiek komt vanuit de groep, want zij hebben net als veel supporters uitgekeken naar het moment dat Abidal weer terugkeerde in Camp Nou.
Ik schaam me voor mijn club dat ze Abidal zo hebben behandeld.

Ik ben absoluut geen fan van Rosell, maar ik vind dat het bestuur goed heeft gehandeld inzake Abidal. Hij heeft vorig jaar nog een jaar contractverlenging gekregen, terwijl hij nog behandeld werd. Dit jaar hebben ze hem een andere functie aangeboden bij de club, maar Abidal wilde nog spelen.

Abidal is al 33 en heeft praktisch twee seizoenen niet gespeeld, het is dus nog maar de vraag of hij het niveau van Barcelona nog ooit aan zou kunnen. Je kunt hem een contractverlenging geven uit medelijden, maar als je hem dan op de tribune houdt, getuigt het ook niet van veel respect. Nu heeft Abidal toch gewoon wat hij wil? Hij kan nog een seizoen voetballen, zal vast speeltijd krijgen bij Monaco en als hij stopt is hij altijd welkom als jeugdtrainer oid bij Barcelona.

Ik zou blij zijn voor Abidal. Hij speelt nu bij Monaco op het hoogste niveau en zal daar waarschijnlijk wel flink cashen. Daarnaast ik hij ook tot captain benoemd dus hij krijgt nu eindelijk het respect die hij verdient (niet dat Barcelona dat niet deed, in tegendeel zelfs..). Tel daarbij op dat hij terug is bij de club waar alles voor hem is begonnen en hij volgend jaar misschien CL speelt met z'n oude liefde. Deze luxe's zou Barcelona hem nooit kunnen geven (geen sneer want ze hebben veel gedaan voor Abi).

Dit is dus het hedendaagse voetbal.

Er wordt over miljoenen gepraat alsof het wisselgeld is bij de plaatselijke buurtsuper, en de tijd van sentimenten is allang voorbij.
Barcelona moet geld verdienen, en Abidal is daar een te groot risico voor. En dus kun je opkrassen.

Wen er maar aan, want dit ga je nog vaker zien.

Heel ondankbaar komt het
Over Maarja het is een bedrijf.
En die wil winst
Maken dan moeten ze top fitte spelers hebben dat is allemaal begrijpelijk maar toch een beetje onmenselijk gehandeld.

Respect voor Dani Alves !

Ook ik ben van mening dat Abidal langer bij Barcelona had moeten blijven al was het maar om respect te tonen naar Eric! Geen handige actie van Rosell. Abidal was ook zichtbaar geëmotioneerd toen hij vertrok bij Barca. Abidal is niet alleen een krachtig voetballer, maar boven alles een krachtig persoon. Hij heeft het niet verdiend zo te vertrekken bij Barcelona. Voetbal hoort altijd op de 2e plaats te komen!

Echter niet handig van Dani Alves dit zo in de media te gooien. Ik snap best dat hij zijn hart wil luchten over de situatie rondom Abidal, maar om dit nu zo in de pers te brengen...

Stiekem hoop ik ooit nog op een terugkeer van Abidal naar Barca, al is het in een andere functie dan voetballer!

Met Abidal had Barca tenminste nog een echte vent op de linksback positie staan. Niet een of ander renpaard dat alleen maar aan aanvallen denkt en gewoon een omgebouwde LM is die ze bij gebrek aan beter LB hebben gezet. Gelukkig heeft er zich dan ook een club voor Abidal aangeboden met zeer veel ambitie, ondertussen de nodige topspelers en hoogstwaarschijnlijk een goed salaris.

Een mooi gebaar van Alves. Ik had ook gehoopt dat Barcelona Abidal er gewoon bij hield. Hij heeft gestreden als een leeuw om er weer bovenop te komen. Maar zijn gezondheid is natuurlijk het belangrijkste.. Of hij nu bij Barca voetbalt of bij Monaco.

Ik vond het al apart dat Alves nr 22 had gekozen en stiekem had ik al gehoopt dat het uit eerbetoon was voor Abidal, haha ben blij dat het ook nog zo is ook.

Voor de breedte was Abidal een prima speler geweest. De keren dat hij inviel liet hij nog zien prima inzicht te hebben en nog goed zijn mannetje kon staan. En het is iemand die de club door en door kent en zich altijd meer dan het maximale inzet in het veld.

Ik vind het dan ook dood en dood zonde dat ze zijn contract niet verlengt hebben met een jaar, ik begrijp het wel vanwege zijn gezondheid, maar aan de andere kant denk ik als de hele medische staf er achter stond en zijn fitheid verklaarde, dan had je voor een speler als Abidal best dat jaartje kunnen ''riskeren''.

Een van de weinige keren dat ik het eens ben met Alves.

Sinds wanneer kan je geen rode duimpjes meer geven?

Ik vind het trouwens ook schandalig dat Abidal geen nieuw contract heeft gekregen.
Barcelona zoekt zich nu rot naar een nieuwe verdediger, ik weet zeker dat Abidal nog makkelijk mee zou kunnen bij Barca, als ervaren schakel.
Hopen dat hij gaat schitteren bij Monaco!

Ik wil hier niet pro of contra spelen, maar Rosell verliest meer en meer voorstanders. Het doet hem vrij weinig wat de mensen van hem vinden, want hij doet slechts z'n werk. Of Abidal moest blijven kan ik niks over zeggen, wel dat ik het zeer jammer vind. Persoonlijk vind ik dat het beter was om hem langer te houden, dan konden we zien of hij het nog kon opbrengen. En als dank voor het harde werk dat hij leverde, zo'n voorbeeldprof zeg. Laporta had hem zonder twijfel een kans gegeven.

Mooi dat die dit zegt, kan FC Barcelona er nog eens over nadenken of het wel zo verstandig is geweest om hem te laten gaan. Dat verandert er natuurlijk niks aan, maar goed......

Puur menselijk gezien heeft Alves gelijk en dien je Abidal een contractverlenging te geven. Echter is Barcelona een (voetbal)bedrijf en geen liefdadigheidsinstelling. Wanneer het 1 van ons overkomt, benieuwd bij hoeveel werkgevers je aan de slag zou kunnen blijven puur uit humanitaire overwegingen.

Alves hoeft zo een statement ook niet in de pers te maken, dergelijke zaken handel je intern af. Beter ware geweest om aan te kloppen bij Rosell en daar zijn verhaal te doen. Niet dat het veel verschil zou hebben gemaakt want de bedrijfsleider Rosell heeft een pragmatsche beslissing genomen en zou daar met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet hebben op teruggekomen.

Puur menselijk en emotioneel bekeken is dit een keiharde beslissing maar bedrijven (ook voetbalmultinationals) dienen rationeel bestuurd te worden anders gaan ze over kop.

Menselijk valt er heel wat aan te merken op deze beslissing maar als je twijfels hebt of een werknemer nog zijn vroegere rendement zal halen, los van de oorzaak, dan zullen vele managers in vele bedrijven exact hetzelfde doen. En of het bedrijf dan voetbal produceert of kaasbollen of auto's, het zou geen verschil maken.

Maar 25 mil als alles goed gaat, had hij niet zowiezo 25mil beloofd ? Grappig. Nu heb je eentje voor 17mil weg gedaan als het fout gaat

Gaat lekker daar in Barcelona.
Eerst Johan wegsturen, vervolgens Abidal wegsturen terwijl Alves zegt misschien is er een belofte van Barca kant niet nagekomen.
Thiago verkopen waardoor over een aantal jaar er weer zo een Fabregas soap onstaat.
Een Braziliaan die lijdt aan ondergewicht ff voor 57 miljoen kopen. Maar ff serieus David Villa voor 2 miljoen verkopen slaat al helemaal nergens op! Zelfs Enoh kost duurder!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren