Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Overmars uit twijfels: 'Bij ons zou Van Ginkel veel minuten maken'

Laatste update:

Wanneer er geen onvolkomenheden aan het licht komen, tekent Marco van Ginkel eerdaags een meerjarig contract bij Chelsea. Een van Nederlands grootste talenten van dit moment kon ook aan de slag in de vaderlandse top, maar koos niet voor de weg der geleidelijkheid en hoopt zich meteen te kunnen nestelen bij de Europese elite. Marc Overmars, die namens Ajax serieuze interesse toonde in de jeugdinternational, maakt zich lichte zorgen.

/

De directeur voetbalzaken, die zelf 24 jaar was toen hij Ajax verliet voor het buitenland, zet zijn vraagtekens bij het moment waarop Van Ginkel kiest voor de Premier League. De middenvelder is pas twintig jaar en weet niet wat het is om te spelen voor de prijzen op het hoogste niveau. “We hadden hem graag bij Ajax gezien”, vertelt Overmars in gesprek met de BBC. “Of Chelsea te vroeg komt weet ik niet, maar bij ons had hij in ieder geval veel minuten gemaakt en in de Champions League gespeeld.”

“We hebben nooit kunnen praten met de speler, omdat Chelsea vanwege de samenwerking met Vitesse eerste keus was”, gaat Overmars verder. “Het belangrijkste voor de speler is dat hij meters maakt in het eerste elftal. Hopelijk gaat alles goed en speelt hij zich snel in de basis.” Vitesse en Chelsea bereikten gister een akkoord over de transfersom voor de geboren Amersfoorter. Het is niet exact bekend wat Chelsea zal betalen voor de middenvelder. Vorige maand werd nog gesproken over een bedrag van 8,5 miljoen euro.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

och Marc, het is een fantastische speler, maar daar zijn er meerdere van heb ik ooit van een wijs man gehoord.

5 juli 2013 om 09:15

Wel fijn dat zelfs jij Marc een wijs man vind. Toch steeds meer mensen beginnen zijn wijsheid in te zien .

5 juli 2013 om 09:56

In wat voor opzicht heeft het aantrekken van Cuenca en Babel de jeugd belemmerd? Ajax heeft er juist goed aan gedaan om tijdelijke oplossingen te zoeken aangezien ze geen lange termijn contracten met spelers aan wilden gaan die dan juist de jeugd zouden belemmeren. Volgens mij is Fischer geen moment belemmerd door de komst van Babel en Lukoki heeft genoeg kansen van de Boer gehad.

Verder vind ik dat je Poulsen tekort doet. Hij heeft een prima seizoen gedraaid en heeft in mijn ogen meer waarde gehad dan van Bommel (wat ik tevens als ajacied gewoon een geweldige voetballer vindt) bij Psv.

5 juli 2013 om 09:59

@tendeloo: Met alle respect maar Maher de vervanger van van Bommel? Tuurlijk ga je er voetballen op vooruit maar verdedigend lever je wel veel in. Het is wel een heel andere type speler waar Maher eigenlijk meer alleen maar aan aanvallen moet denken.

En Ajax heeft Poulsen aangetrokken voor een overbruggingsperiode omdat de jeugd die eraan zit te komen nog niet ver genoeg was en het gat tussen Anita en de opvolger niet te groot te laten worden. En volgens mij heeft Poulsen prima wedstrijden gespeeld en is het gewoon een meerwaarde gebleken (vooral Psv-ajax was dat goed te zien de wedstrijd waar het om ging). En Cuenca is pas halverwege het seizoen gehuurd omdat ze het halve jaar ervoor dingen getest hadden en er gewoon achter kwamen dat de rechtsbuiten het zorgenkindje is omdat de jongens die nu uit de jeugd in aanmerking komen niet van het gewenste niveau zijn. Lijkt me ook handig dat je dan extern gaat kijken.

En volgens mij weet jij ook wel dat je nu eenmaal niet 11 eigen kweek spelers kan opstellen je moet altijd wel gerichte aankopen doen.

En de reden waarom Ajax voornamelijk buitenlandse spelers aantrekt is omdat de Nederlandse spelers te duur zijn in vergelijking met wat je ervoor krijgt dan lijkt het me logisch dat je verder gaat zoeken. Dat Psv alles betaald voor spelers moeten hun weten maar Ajax heeft een max bedrag wat ze willen uitgeven en houden zich daaraan helemaal keurig toch die houden aan het beleid wat ze ingesteld hebben. Daarnaast heeft Ajax goede ervaring met scandinavische jongens en die doen het gewoon prima bij Ajax dus waarom daarmee stoppen dan?

Ontopic: Overmars heeft wel gelijk dat van Ginkel meer minuten bij Ajax zal maken dan bij Chelsea zeker wanneer hij in een mindere periode zou komen. Maar goed hij komt niet naar Ajax en gaat naar Chelsea helemaal mooi voor die jongen en ik hoop dat hij gaat slagen bij Chelsea. Zou helemaal mooi zijn voor het Nederlands elftal hebben we er weer een mega talent bij.

5 juli 2013 om 10:12

Tuurlijk, als Ajax een oudere speler van buitenaf aantrekt wordt het een overbruggingsperiode genoemd, maar als een andere club dit doet dan is het een schande en worden ze beschuldigd dat ze geen eigen jeugd laten doorstromen. Beetje hypocriet of niet?

5 juli 2013 om 09:19

Klopt, geen woord gelogen. We hadden hem graag zien komen. Denk jij dat hij veel minuten gaat maken? Ik denk het niet en hij zal wel eeuwig verhuurd gaan worden net als lukaku etc. Buttner speelt ook bijna nooit.

5 juli 2013 om 10:28

het voordeel is nu dat hij mourinho hem zelf gewild heeft plus hij heeft een oude lampard een vertrekkende mikel en een spelende ramires voor zich. Plus jose speelt bijna altijd met de punt naar voren. Ik hoop dat hij speelminuten gaat maken samen met ake.

5 juli 2013 om 10:48

Begrijp me goed, v. Ginkel is een enorm talent, niks op af te dingen. Ik heb hem hoger zitten dan Maher. Hij kan de top halen maar neemt alvast een omweg door nu voor Chelsea te kiezen.

Een aantal mensen, vooral omgeving Arnhem, draven definitief door. Gister las ik al dat v. Ginkel Lampard uit de basis gaat knallen en dat hij ruimschoots 2x beter is dan Diarra, Makaay, van Hooijdonk, Cocu, Janssen en meer legendarische Vitessenaren. Hij zou ook verder zijn dan Sneijder op deze leeftijd. Hoewel ik dit hilarische optimisme waardeer, neigt dit toch naar hallucineren. Symptomen die waarschijnlijk inherent zijn aan het proces dat Vitesse doormaakt. Als je club uit de goot wordt geraapt en, 100 miljoen verder, plots meedoet in de top 5 lijkt het me een hele opgave om je realiteitszin te bewaren.

Niks ten nadele van v. Ginkel, maar om te snappen waarom hij (ondanks Mourinho's lofzang) bij Chelsea geen basisklant wordt hoef je geen raketgeleerde te zijn. De principes van Chelsea zijn doodeenvoudig: men neme een aantal doorgewinterde oldtimers en zodra er een positie ter discussie komt wordt de beste speler gezocht en gekocht: geld speelt geen rolex. De vervanger mag best jong zijn zoals Oscar maar als je geen 20 miljoen (liefst meer) hebt gekost ben je per definitie gehaald voor de breedte. Een trainer die desondanks lovend over je is verstaat zijn vak uitstekend. Hij kan moeilijk aankomen met: 'je was te goedkoop'. Als hij je speeltijd toezegt vergeet hij er wijselijk bij te melden dat dit wedstrijden in de League Cup betreft. Voor verdere vragen verwijzen we u door naar Buttner, die je hierover alles kan vertellen.

Dan even praktisch beredeneerd: aanvallend op het middenveld is het totaal uitgesloten, ook in geval van blessures, schorsingen of een epidemische uitbraak van de bof dat er plek voor v. Ginkel komt. Ik besef me dat ik de namen van de talloze opties niet hoef op te sommen, als je nagaat dat Debruyne waarschijnlijk al tribuneklantje wordt. Vóór de verdediging heb je ook aardige opties. Maar als Lampard dan toch verslijt, als Ramires ergens anders op het veld nodig is en als Mikel toch vertrekt beloof ik je: dan haalt Chelsea een hele vette vis binnen voor die cruciale positie. Lampard opgevolgd door de 19 jarige Marko ven Who? Not going to happen.

Vitessefans en dromers wakker worden, Chelsea is voor v. Ginkel als Bayern voor ten Hag: prachtig op je cv, stoer om erbij te zijn, maar om deel te zijn van het echte werk kom je een paar jaar te vroeg. Geen schande, ook niet dat hij het aanbod grijpt en het probeert, maar dit is een klein treetje te hoog. Tottenham of Arsenal was al kansrijk geweest, Chelsea net niet. En dat ligt niet aan de beperkingen van v. Ginkel maar aan de werkwijze cq. grootheidswaan van Abramovitsj.

5 juli 2013 om 13:24

Er mankeert echt niets aan de werkwijze van Abramovich alhoewel hij soms een coach te vroeg ontslaat. AVB hanteerde een speelwijze die niet geschikt was voor de spelers die we toen hadden en bleef daaraan vasthouden, Di mateo boekte weinig vooruitgang met de spelers aanvallend gezien alhoewel je daarover kan dubben, en Benitez kwam er tijdelijk zoals van te voren al duidelijk was. En nu hebben we weer een andere coach met Mourinho.

Dat zijn 4 coaches die allemaal een eigen voetbalvisie hebben en het in verschillende spelers zien zitten.

Coach A: Ziet het zitten in speler: aa, bb en cc.
Coach B:ziet het zitten in speler: aa, dd en cc.
Coach C:ziet het zitten in speler: dd, bb en ee.
Coach D: Ziet het zitten in speler: vv, aa en bb.

Dan vallen aankopen inderdaad buiten de boot aangezien coaches niet allemaal dezelfde mening hebben en als Mourinho vginkel graag wil hebben heeft het niets te maken dat hij enkel voor de breedte is gehaald. Nee dat betekend dat Mourinho in hem een speler ziet die uiteindelijk basisspeler kan worden.

5 juli 2013 om 13:26

Prima verwoord. Hij had veel bete naar ajax kunnen gaan. Ik hoop wel dat hij ons allemaal ongelijk bewijst door ziek goed uit de start blokken te komen.

5 juli 2013 om 13:35

"nee dat betekend dat Mourinho in hem een speler ziet die uiteindelijk basisspeler kan worden. "
Uiteindelijk.. En voor Van Ginkel en het Nederlandse elftal is dat niet echt handig aangezien het komende WK toch echt na dit seizoen word gespeeld. En persoonlijk denk ik niet dat Van Ginkel dit seizoen al veel zal spelen indien hij het hele jaar bij Chelsea blijft. Maar ik hoop het natuurlijk voor alle Nederlanders. Het zou enkel maar mooi zijn

5 juli 2013 om 11:59

Ja dat ging over Maher. Zo kun je die zin bij elk talent gebruiken, en op een gegeven moment heb je alle talenten gehad en dan...?

Ja, helaas! Geprobeerd, maar niet gelukt. Hoop dat vginkel het red bij Chelsea.

Tja ik denk ook dat hij wel wat minuten maakt maar dan voor in de carling cup en miss wat lichtere wedstrijdenjes. Ben ook bang voor zijn plek bij oranje. Mourinho kan wel mooi zeggen je maakt minuten maar wil het eerst wel eens zien en vraag me ook af of Mourinho hem uberhaupt ooit van Van Ginkel had gehoord, laat staan ze kwaliteiten.

Ik vraag mij af hoeveel keus van Ginkel zelf heeft gehad. Hopelijk wordt dit toch onderzocht, omdat de samenwerking van een club met een andere club dan zou leiden tot het soort wurgcontracten dat we vóór het Bosman arrest zagen.

5 juli 2013 om 09:24

Wat een wurgcontract zal van Ginkel bij Chelsea gaan tekenen, je zou bijna medelijden krijgen . Je kunt gewoon een contract laten aflopen en zelf bepalen waar je heen gaat hoor. Een contract heb je zelf getekend voor een aantal jaren, dan moet je niet mekkeren.

5 juli 2013 om 12:02

at ik bedoelde is dat het interessant is om te kijken of in het geval van de samenwerking Chelsea-vitesse een speler als van Ginkel eigenlijk wel naar een andere club mag. Of is het gewoon zo dat Chelsea in dit geval bijvoorbeeld gewoon van club (en dus de speler) kan eisen dat hij hoe dan ook naar Chelsea gaat (of nog een jaartje blijft zitten bij Vitesse om te kijken of hij inderdaad goed is)? In zo'n geval is er geen vrijheid van beweging voor de speler en daar was het juist om te doen bij het Bosman arrest.
En dan is de vraag ook of van Ginkel op de hoogte was van de constructie tussen de clubs toen hij zijn contract tekende bij Vitesse.
Allemaal legitieme vragen dacht ik.

5 juli 2013 om 13:14

Gewoon onzinvragen zijn dit, want Van Ginkel kan altijd nog zelf besluiten om een handtekening te zetten. Zijn zaakwaarnemer zal ook niet gek zijn en zomaar overal tekenen. Van Ginkel mag wel naar een andere club als zijn contract afloopt. Je doet net of het tegen de zin van Van Ginkel is, waar dat nergens uit blijkt.

5 juli 2013 om 15:03

Zeker geen onzinvragen. De zaakwaarnemer heeft helemaal niets te zeggen in deze. Hij kan zeker zijn contract indienen, maar steeds meer clubs zetten spelers onder druk om contracten niet in te dienen door hen dan maar een jaartje bij de beloften mee te laten trainen. Het is vanaf het begin duidelijk dat Chelsea, en niet Vitesse, het primaat had in deze transfer. Het lijkt eropdat Chelsea heeft besloten at er met van Ginkel zou gebeuren. Het is wel interessant om de rechtsgeldigheid van dit soort constructies te bekijken.
Het kan uiteraard ook zo zijn dat dit helemaal de keuze van van Ginkel zelf is, maar dat er twijfels over kunnen zijn lijkt mij gezond verstand. Het getuigt namelijk niet van hele verantwoorde carriereplanning.

5 juli 2013 om 16:42

Ik snap je theorie en ik vind dat je op zich wel gelijk hebt dat als van Ginkel zijn contract voor de samenwerking met Chelsea heeft getekend, dat de voorwaarden van zijn contract tijdens de contractduur zijn veranderd met als resultaat een beperking in bewegingsvrijheid. Echter, als je daar iets aan zou willen doen, zou dat ook meteen impliceren dat je bijvoorbeeld aan directe concurrenten geen hogere prijzen mag vragen dan aan buitenlandse clubs. Want dan beperk je de speler ook in zijn bewegingsvrijheid. Overigens betaalt in dit geval Chelsea los van de constructie ook gewoon een hogere prijs. Het lijkt me dan legitiem dat Vitesse voor Chelsea kiest en Ajax afwijst.

5 juli 2013 om 09:28

Je denkt toch niet serieusdat Van Ginkel voor een wurgcontract gaat? En hoe ziek ben jij dat je denkt dat Chelsea hem zoiets aanbiedt? Waarom zouden ze uberhaupt, om Ajax een loer te draaien ofzo? Wie is Ajax in godsnaam tov Chelsea?

5 juli 2013 om 09:50

@ Rodybboss

Whahaha wie is Ajax tov Chelsea !? aub...

5 juli 2013 om 10:13

Wat ik bedoelde is; wat heeft Chelsea er aan om Ajax een speler te misgunnen? Helemaal niets dus. Er is helemaal geen conflict in belangen tussen Chelsea en Ajax, ze willen gewoon toevallig dezelfde speler hebben.

5 juli 2013 om 12:03

Roddyboss, zie mijn reactie hier boven. En ik ben niet ziek, dank voor de zorgen!

Wat is die Overmars een jankerd zeg. Accepteer dat hij naar CFC gaat en stop met in de media piepen.

5 juli 2013 om 09:22

Aub, de BBC had gewoon vernomen dat Ajax concrete belangstelling had voor Van Ginkel. Chelsea gaat er mee vandoor dus gaat de BBC contact zoeken met de man die deze zaken regelt bij Ajax, wat is er dan mis met wat Overmars zegt?

5 juli 2013 om 09:28

Ik vind het ook raar hoor, dat Overmars de BBC gaat bellen en dan ook nog gaat eisen dat ze hem vragen wat zijn mening is over de transfer van Van Ginkel.

En dan ook nog eens gaat naschoppen door te zeggen dat ze nooit met de speler hebben kunnen praten, door te zeggen dat hij bij Ajax zekerheid had over veel speelminuten en door te zeggen dat hij hoopt dat hij het gaat redden bij Chelsea.

Heel bijzonder dit allemaal ... tenminste als je op school niet hebt geleerd om begrijpend te lezen ;-)

5 juli 2013 om 09:21

En jij bent een behoorlijk dom mannetje als je niet begrijpt dat de BBC Marc wat vragen stelt over Vginkel. De engelsen kennen hem niet zo, bellen Marc Overmars aangezien dat 1. een bekende is van de engelse media en 2. hij geinteresseerd was in van Ginkel. Vervolgens geeft hij info en zegt ie dat ie ervan baalt. Wat is daar mis mee???

5 juli 2013 om 20:01

Miepje kan ook zeggen dat hij geen antwoord wil geven op vragen die gaan over een transfer van een speler van een andere club. Of geeft hij altijd antwoord? In dat geval moetik hem snel maar eens naar zijn pincode vragen.

Het is een stuk sjieker om niet over andere clubs te praten. Als hij geen nee kan zeggen hebben we hier in Arnhem nog een goede tip: gewoon de telefoon niet opnemen!!

5 juli 2013 om 09:29

Ik welke manier is Overmars aan het janken?
De BBC stelt hem vragen over van Ginkel. Hij geeft alleen aan:
- dat hij van Ginkel graag bij Ajax had gezien;
- dat hij bij Ajax een grotere kans had om veel minuten te maken, aangezien Chelsea toch een treedje hoger is dan Ajax.
- Hij hoopt dat van Ginkel zich snel in de basis speelt.

Waarin zit hier een jank verhaal?

5 juli 2013 om 09:32

Hij heeft toch gewoon gelijk? Hoeveel spelers van het kaliber van Ginkel hebben de afgelopen tien jaar de stap naar Engeland gemaakt? Allemaal jong, talentvol, rond de 20, geweldig seizoen gedraaid, op het randje van een vaste plek in de voorselectie van Oranje, ga zo maar door. Twee handjes vol? Meer? Hoeveel van die jongens spelen nu in het eerste van Chelsea, of andere Engelse topclubs?

Eentje maar.

Mensen moeten hier eventjes voorbij gaan aan het feit dat Overmars in functie is bij Ajax. Als hij nog bij de Eagles had gewerkt had hij zich namelijk ook afgevraagd of dit op dit moment wel zo'n verstandige stap is.

Dat zeker Marc, maar vergeet niet dat vitesse een concurrent is en zou jij liever een van je beste spelers aan een concurrent willen verkopen? "Sarcasm mode off"

On: Vitesse ontvangt meer transfergeld nu en ik zie v Ginkel het best gaan maken bij Chelsea, hopelijk lukt het hem om zich in de basis te spelen!

Ik kan nog steeds niet geloven dathet rond is... Voo mij onbegrijpelijke transfer. Zowel ramires als de bruyne hebben meer laten zien en bewezen, dan hen je.nog chalobah en mceachran die het echt beeel goed hebben gedaan tindens.de verhuur periode, tel daarnij lampard op en mikel, en dan gaat v ginkel voor lampard spelen?

Ik hoop dat ginkel nee zegt.. Dit zijn echt klote.dagen om chelsea fan te zijn.. Eanneer gaat eigen jeugd voorkeur krijgen, want ik heb nu al bijna te lang geduld gehad...

5 juli 2013 om 09:25

Mooi om een Chelsea fan zo te horen.

Het is voor MvG natuurkijk ook moeilijk. Hij had een carriere-plan in gedachten en dan komt plots een europese topclub om de hoek. En zit hij ook nog eens met een (voormalig) werkgever die zowat bepaald waar van Ginkel naar toe gaat, en Mourinho met zijn charmes is natuurlijk ook moeilijk te weerstaan. Probeer dan maar eens je plan te volgen.

Hopelijk vergaat het hem goed. We hebben em hard nodig op t Wk

5 juli 2013 om 09:41

Tomas

Ik zou het ook wel snappen vanuit zijn kant, maar ik snap het niet vanuit Chelsea's kant.. Het is gewoon kut. Het nieuwe beleid lijkt wel alle jeudtalenten ter wereld opkopen en kijken wie er als winnaar uit de concurrentie strijd komt.. Dit is toch onbegrijpelijk..

Ik hoop echt dat ie de ballen heeft om nee te zeggen en gewoon te kiezen voor een Spurs ofzo.. Een subtopper..

5 juli 2013 om 09:25

@zola#

Moet je voor de gein eens de reacties lezen bij het artikel op de website van de Bbc. Je staat er duidelijk niet alleen voor en veel Chelsea supporters vinden het een vreemde transfers en kunnen de uitspraken van Overmars logischerwijs dan ook goed begrijpen. Er zijn echter ook wel mensen die aangeven dat als hij het niet red bij Chelsea dat hij dan net als andere vrij jonge aangekocht spelers elders in Europa aan de slag kunnen gaan en dan terugzakken naar het niveau waar de speler dan eigenlijk thuis hoort. Daar valt natuurlijk ook iets voor te zeggen. Met één reactie ben ik het overigens 100% eens:

''the premier league is officially the graveyard of young players careers. This guy won't get more than a few games this season. It's good to hear it come from outside of England. Maybe a few of the young English players should go and play in the Dutch league and actually prove they can play competitively before they get given a juicy contract on a plate.''

5 juli 2013 om 09:44

Just

Ja ik had het gezien, ben wel blij dat veel het me eens zijn. En dat baart me dus zorgen, dat we deze weg inslaan. V. Ginkel is een talent, maar hij is duidelijk nog lang niet op het niveau van De Bruyne Ramires of Oscar.. Als je dan nagaat, dat wanneer Mikel verkocht wordt je Fellaini wss gaat binnen halen, hoe ga je dat in dan in godsnaam klaarspelen.

De Bruyne, Ramires, Oscar, Mceachran, Chalobah en Lampard + een eventuele aankoop en V. Ginkel, eerlijk, denk je dat ie echt gaat doorbreken?

En die reactie is precies hoe het eraan toegaat in Engeland. Gaat helemaal nergens meer over dit..

5 juli 2013 om 09:46

Hier in NL ziet men dit als een grote transfer, maar in Engeland begrijpt men er helemaal niets van.

Zulke jongens zouden eigenlijk beschermd moeten worden tegen dit soort transfers, van Ginkel heeft natuurlijk een bepaald talent; maar lang niet genoeg om de komende jaren zeker te zijn van een plek in de basis.

van Ginkel zal wellicht tijdens een Carling Cup weleens invallen waarschijnlijk, verder wordt deze jongen (hoe erg ik het hem ook gun) niet veel wijzer van.

Zonde van zo een speler. Overigens ook zonde dat Chelsea deze speler koopt, terwijl ze nog goede jeugd hebben (chalobah) die rijp is voor meer minuten.

5 juli 2013 om 09:54

Immessionante

True that, maarja de beschermelingen van zulke jongens zijn de zaakwaarnemers, en het enige waar die aan denken is eigen zakkenvullen. Moet je voorstellen dat zaakwaarnemers in het leven zijn geroepen om ervoor te zorgen dat spelers een eerlijk contrat voorgeschoteld kregen en alles erbij, nu is het een interne wedsrijd geworden wie de meeste spelers bij de grootste clubs kan krijgen en daar zelf het meeste aan kan overhouden..

Eigenlijk zou je een soort onafhankelijke groepje zaakwaarnemers moeten inhuren die betaald worden door de fifa en zo ten opzichte van de clubs en spelers altijd onafhankelijk zijn (voorzover dit kan met de fifa) en dan gewoon bij de onderhandelingen aanwezig zijn, en dan heeft iedere bond zijn eigen groepje ofzo.

Een systeem zoals Nederland met de rechters heeft... dan bescherm je zowel de speler, als de club voor (in dit geval) niet zulke beslissingen.

Carling cup idd, misschien tegen Wigan als we met 4-0 voorstaan in de laatste 5 minuten..

5 juli 2013 om 10:02

Haha, dat zou een goed concept zijn ; ) Dan worden er niet meer van zulke belachelijke transfers gemaakt. Die bloedzuigers van een zakenwaarnemers verdienen op een simpele manier goud geld

Net een taxi bedrijf. Ze zetten je ergens af, vragen dik geld; en je ziet ze nooit meer terug.

Het is te hopen dat v.ginkel verhuurd wordt aan een PL club of zo, Maher heeft het wat dat betreft slimmer aangepakt.

5 juli 2013 om 10:09

Precies, als ik in mijn maatschappelijke carriere faal, ben ik nog jong genoeg om zaakwaarnemer te worden

Ja ik denk het wel.. maarja ik weet wel bijna zeker dat De Bruyne de opvolger van Lampard wordt en dat op lange termijn (als Mceachran een echte kans krijgt) Mceachran ernaast komt te spelen.

Chalobah zal wss Terry gaan vervangen, het zag er allemaal zo mooi in het begin, Mourinho die zei ja iedereen krijgt een kans, De Bruyne en Lukaku wil erbij en krijgen wss een basisplaats, Terry weer terug als captain en nu gaan we gewoon precies tegenovergestelde doen.

5 juli 2013 om 10:21

Haha, het is nog een simpel vak ook, je hebt vast een gladde praat ; )
Voorheen hoefde je niet eens een certificaat hebben, ik geloof dat je nu een opleiding/cursus moet volgen ervoor. Dan nog; makkie ; )

Chelsea verhuurd jonge spelers en kijkt gewoon wie het goed doet, daarna zouden de eigenlijk de stap moeten nemen om de jongens die een verhuur periode goed hebben afgesloten te belonen met minuten bij de À selectie.

Maar Mourinho is toch niet zo een talenten freak ?

Wat gebeurt met Romeu trouwens. Die is denk ik ook niet goed genoeg, wellicht over een jaar of twee of zo.

5 juli 2013 om 10:30

Hahah precies, beetje hard studeren en focussen, wat slijmen bij toekomstige voetballers (ken er genoeg) en daar is me netwerk, vraag gewoon doodleuk 1 miljoen en 8 miljoen voor de speler haha xd

Jaa klote beleid .. ik wacht even de eerste line up af van het seizoen, maar als het niet met Mazacar, Lukaku, Schurrle en Ramires & De Bruyne is, geef ik het op..

Nou dat weet ikdus niet, want hoe je het ook went keert V. Ginkel is wel een groot talent haha

Romeu komt nooit meer aan spelen toe bij Chelsea, enige reden dat ie werd gehaald was omdat Villas Boas hem een geweldige speler vond omdat ie overhypt werd in de jeugd van Barca en Villas Boas Barca spel wou spelen met Terry, weet je nog met die belachelijke hoge lijn en zogenaamde snelle combi's en weet ik wat..

Romeu gaat gewoon via de achterdeur naar huis hoor..

5 juli 2013 om 09:28

Bij Chelsea gaat Nooit eigen jeugd voorkeur krijgen.
Net als bij Real, Psg, City enz niet.

5 juli 2013 om 09:29

Mocht Mikel vertrekken dan is het toch prima voor van Ginkel? Moet zeggen dat ik van Mceachran niet heel erg onder de indruk ben, en Chalobah nog ongelofelijk jong is en na één geslaagde verhuurperiode niet meteen een basisspeler zal worden (op termijn wel, daar ben ik van overtuigd). Daarnaast heeft De Bruyne zich dit jaar op een totaal andere positie laten zien, iets wat mij veel meer beviel dan z'n periode bij Genk. Met Ramires, Lampard en van Ginkel is het middenveld prima bezet. Mocht Mikel blijven dan zie ik het inderdaad wel wat somber in voor hem.

5 juli 2013 om 09:39

Ja maar dat is het dus juist, Mikel is nog niet weg.. Maar goed stel dat Mikel vertrekt he.

Cech op doel

Azpi rechts - Luiz en Terry centraal (cahill back up) Cole links of Bertrand

Dan kan je op 6 of 8 De Bruyne, Oscar (deed ie ook tegen Juve), Ramires, Lampard, Mceachran en Chalobah daar neer zetten. En dan komt V. Ginkel erbij???

Het is voor mij gewoon onbegrijpelijk niet te vatten transfer.. Jarenlang heb ik geroepen dat de jeugd van Chelsea komt, maar het juiste moment moest komen, nu is die daar, hebben we 1 van de meest talentvolle Engelse lichting(spelers) in ons bezit en kopen we alsnog een buitenlands talent..

Mceachran naast Wilshere of bij Spurs of bij United, zal echt wel supersucces zijn.. En ik ben bang dat als ie geen speelminuten gaat krijgen, het een Thiago verhaal gaat worden..

5 juli 2013 om 09:56

Zola, Chalobah zal toch wel weer verhuurd worden? Daarnaast zijn Oscar en de Bruyne op deze posities toch wat meer 'nood-oplossingen'. Je hebt voor de 3 aanvallende posities (ervan uitgaande dat er weer 4231 gespeeld wordt) nu Oscar, Hazard, Mata, de Bruyne en Schürrle zal daar eventueel uit de voeten kunnen. Zo extreem ruim zit je dan niet, mocht je weer iets van 60/70 wedstrijden spelen dit jaar. En schijnbaar ziet Mourinho (en dat is niet de eerste trainer die dat vindt) Mceachran (nog) tekort komen, iets waar ik me wel in kan vinden. Op het EK 21 liet hij toch gewoon zien flink door de ondergrens te zakken (net als vele andere Engelse talenten).

5 juli 2013 om 10:05

Oscar maakte stuk op die positie hoor, Pirlo was helemaal de weg kwijt op de Bridge.. De Bruyne is juist een type speler die we nodig hebben op die positie, een speler die over een zieke pasing beschikt. De Bruyne is daar ideaal voor..

Mata en Hazard blijven op hun positie, Schurrle gaat echt niet banken (net als Oscar niet, beide veel gekost) dus Schurrle gaat op rechts, en dan moet Oscar wel een linie terug.

En hoezo Mceachran tekort komen, je wordt niet zomaar young player of the year in de 2e divisie bij Middelsbrough he.. Tuurlijk hij kan nog niet alles spelen maar ik mag toch hopen dat die jongen nu zijn kansen gaat krijgen met invalbeurten...

En ja tuurlijk zakte die door de ondergrens, maar wat had je verwacht dan? Dit is zijn 1e seizoen in het prof waar die echt lang en stabiel heeft gespeeld, zijn verhuurperiode bij Swansea was niet echt een succes..

Trust me, als Mceachran het niet haalt, kan je die hele jeugdopleiding afschaffen, bespaard ons ook (op de korte termijn) wat geld.

5 juli 2013 om 10:28

De Bruyne was dit jaar fenomenaal in de offensieve rol, dus eigenlijk lijkt het mij veel beter om hem af te wisselen met Hazard/mata (er vanuitgaande dat deze twee spelers volgend jaar de 10 en linksbuiten positie zullen bezetten). En natuurlijk begrijp ik dat Schürrle voor de basis gekomen is (is meer dan logisch, is echt een geweldenaar), maar dat doet niks aan de positie van Van Ginkel af. De spelers die je nu noemt kunnen niet elke wedstrijd spelen, en Chelsea zal met deze selectie juist in de richting van bijvoorbeeld een Bayern kruipen. Namelijk wereldtoppers die ook weleens op de bank zitten. Een wereldelftal is meer dan de basiself, en Mourinho lijkt dit nu duidelijk te maken.

En nee, er is natuurlijk niks mis mee dat Mceachran flink door de ondergrens zakt, maar daarom zal hij volgend jaar wat mij betreft nog niet bij Chelsea blijven. Zoals je zegt, z'n verhuurperiode aan een PL club is nog geen succes geweest, en zodra het podium internationaal werd heeft hij het af laten weten. Maar een middenveld over een paar jaar waar Chalobah, Van Ginkel en Mceachran de dienst uit zullen maken, dat klinkt natuurlijk niet slecht.

Verder zijn er de laatste tijd weinig talenten 'slechter geworden' van Chelsea. Kijk naar een de Bruyne, Courtois en Lucas Piazon.
We vergeten voor het gemak dat van Ginkel geen ventje van 16 is waarvoor maar gehoopt wordt dat hij misschien een topper is, maar een speler waar Chelsea toekomst in ziet. Die zullen ze niet laten verpieteren.

5 juli 2013 om 10:38

Klopt maar in een offensieve rol hebben we dus nu, Mazacar + Schurrle en Lukaku.. Dat is al 5 + De Bruyne 6... En ik zou het echt doodzonde vinden als 1 van deze spelers moet gaan zitten op de bank.. dan heb je toch liever 3 in de basis aangevuld met de jeugd en de rest ergens anders een ster laten worden..

Baart je dat neit zorgen dan? Dat we supersterren in wording gaan laten banken .. Weetje ik was 2 jaar geleden nog overtuigd met het doorstromen van jeugd omdat iedereen zo jong was, maar zo goed speelde (op de youth cup dan) en ik had zeker wel verwacht dat ze sowieso over 2 jaar zouden doorstromen..

De spelers die er nu zijn (dus niet de jeugd) zijn jongen en kunnen zo'n tien jaar op topniveau mee, als het niet al langer is, Mceachran is nu 20, over tien jaar dus 30+.. Ik zou het absoluut snappen mocht hij besluiten weg te gaan, hoeveel hij ook van Chelsea houdt..

Tuurlijk verhuurperiode was succes, maar dat waren de wereldtoppers in spe.. Dat wist iedereen al, Belgie wist allang dat Courtois & De Bruyne het zouden gaan maken, net zoals dat heel Belgie weet dat Dennis Praet de volgende wereldster in spe is..

ik moet het echt allemaal zien.. ik ahd liever Mceachran gehad voor V. Ginkel... Onnodige aankoop wat mij betreft.

5 juli 2013 om 10:57

Ik doel hier alleen op de drie posities achter de spits. Daar tel ik Oscar, Mata, Hazard, De Bruyne en Schürrle. 5 spelers voor 3 posities, nogmaals dat vind ik een mooie bezetting. Als het een wedstrijd niet lukt, zou je dan liever Piazon willen zien zwemmen in een niet draaiend team, of bijvoorbeeld een Oscar de wedstrijd zien kantelen? Nogmaals, je wordt alleen de beste als je een brede selectie hebt.

Natuurlijk zijn dat wereldtoppers in spé, maar dat is toch ook waar Chelsea heen wil? Een team vol wereldtoppers die misschien samen even duur waren als dat Torres was. Mceachran moet het niveau nu vast zien te houden bij een grotere club (zoals Lukaku bijvoorbeeld gedaan heeft). Dan kan hij het jaar daarna instromen, mocht hij zich bewezen hebben. Je moet jezelf niet gaan verplichten om met je jeugd te gaan spelen als ze nog niet goed genoeg zijn. Ditzelfde geldt wat mij betreft voor Van Ginkel. Mocht hij geen reële kans hebben op speeltijd, moet hij verhuurd worden en het jaar daarop ingepast worden.

Chelsea heeft z'n eigen toekomst veilig gesteld door hele gerichte aankopen te doen en deze jongens uitzicht op speeltijd gegeven, al dan niet bij een andere club, maar wel met één visie: Deze jongens moeten het nieuwe Chelsea gaan vormen.

God het is weer zo ver. We hebben een nieuw amsterdams orakel(tje). Alles word weer zo gedraaid dat het toch weer over ajax gaat.

Gelukkig zijn er meer talenten zoals Maher en v. Ginkel. Ik kan ze eigeniljk niet opnoemen in de eredivisie die zo getalenteerd waren als deze twee.

5 juli 2013 om 09:24

Strootman, Vilhena. Alleen zijn ook die niet haalbaar voor Ajax. En als we Ajax mogen geloven ook Duarte in dat rijtje. Niet dat ik het daar mee eens ben maargoed..

5 juli 2013 om 09:25

Opnoemen wel: Fisher. Maar verdere versterkingen, nee.

5 juli 2013 om 15:09

Klopt Fisher is een goede speler. Echter heeft ook nog niet echt heel veel wedstrijden gespeeld. Maher lijkt een 'zekerheidje'.

Hoezo? Vitesse heeft ambities hoe kan je die ambities waarmaken als je alles.verkoopt aan de traditionele top.. Dan kom je tocb geen stap verder met je ambities, is dit nou echt zo moeilijk te begrijpen?

5 juli 2013 om 09:28

Heb je het stuk wel gelezen?
Het gaat om toch Van Ginkel, niet om Vitesse.
Hij uit geen twijfels over Vitesse of hun strategie.

5 juli 2013 om 09:45

Nee heb het gericht aan dave1984 alleen me reactie is hier terecht gekomen.

5 juli 2013 om 09:59

Aga.
ik snap.

never mind than

5 juli 2013 om 10:05

Maakt niet uit haha

5 juli 2013 om 09:33

Kan Vitesse wel die ambities hebben. De doelstelling dat ze binnen drie jaar kampioen zouden worden (zoals Jordania zelf 3 jaar geleden verkondigde) is in ieder geval al niet waargemaakt.

En ik zie ze aankomend seizoen ook echt geen kampioen worden.

Daar ga je dan met je ambities....

5 juli 2013 om 09:46

Ja of ze realistisch zijn is een hele andere vraag met een hele andere discussie Maar als je dan nog iets van je geloofwaardigheid wil behouden, is het laatste wat je moet doen je beste spelers verkopen aan Ajax/psv

5 juli 2013 om 14:42

Er is nooit en door niemand een doelstelling uitgesproken dat Vitesse binnen drie jaar (of welke andere termijn dan ook) kampioen moest worden. Er is gesproken over meestrijden om de titel, iets heel anders dus. Daar is Vitesse het afgelopen seizoen prima in geslaagd en de stijgende lijn is dan ook onmiskenbaar.

5 juli 2013 om 14:43

Wat een onzin. Dus je mag in je ambitie niet het hoogste nastreven? Gezien dat Vitesse dit seizoen gewoon heel erg lang mee heeft gedaan, met een selectie die veel minder (in ieder geval qua breedte) was dan Ajax en Psv, is die ambitie blijkbaar niet geheel onredelijk.

Iedere club heeft bepaalde ambities en die schaal je hoog in. Dan doe je alles wat in je vermogen ligt om die te behalen, of in ieder geval in de buurt te komen.

Ajax zal ook de ambitie hebben om in Europa weer een rol van betekenis te gaan spelen. Zie ik ze de komende jaren niet doen, maar dat betekent niet dat ze niet alles mogen doen om die ambitie werkelijkheid te laten worden. Dat is namelijk exact wat Vitesse ook doet.

5 juli 2013 om 15:41

@ Ruff

De ambitie was meespelen om het kampioenschap en dat streven hebben ze lang volgehouden. Dat de woorden weer verdraait of van een ander worden overgenomen, daar kunnen zowel Jordania als Vitesse niks aan doen.


Tuurlijk zou hij meer spelen bij Ajax. Dat kunnen we ook invullen. Alleen traint hij daar niet met de beste spelers van de wereld mee, en heeft hij daar meer kans op een CL winst. En dan hebben we het nog niet over de centen.

We gaan het wel zien hoeveel speeltijd deze jongen krijgt. Anders is hij weer welkom in Arnhem!

5 juli 2013 om 09:31

Wat je nou raar te praten. Het is toch gewoon zo bij Ajax heeft ie vele malen meer grote kans op speelminuten als bij Chelsea. Bij Chelsea zitten er nu al betere kwaliteiten op de bank als Van Ginkel himself. Van Ginkel is een toptalent en komt er zeker wel, maar op dit moment komt hij zwaar te kort voor Chelsea.

Daarnaast is Chelsea gewoon van Vitesse, dat is wel duidelijk geworden. Vitesse en hun eigen identiteit.

5 juli 2013 om 09:33

Hij is op papier nog steeds niet verkocht aan Chelsea. Dat terzijde.

En niemand ontkent dat hij daar traint met betere spelers, dat het salaris goed zal zijn (al betwijfel ik of hij daar wel meer dan een miljoen gaat krijgen), en natuurlijk maakt hij daar kans op de CL. Maar als die Niet speelt, dan zal je ontwikkeling nooit zo goed zijn als een heel seizoen wel spelen (bij ajax of waar dan ook).

Maar een heel seizoen spelen is altijd beter dan op de bank zitten. Zeker als je er CL nog bij hebt zitten. Ik hoop gewoon, als Van Ginkel fan, dat hij wel zich blijft door ontwikkelen.
Ik vind deze stap alleen wel een groot risico in je ontwikkeling.

5 juli 2013 om 09:55

Er staan wel degelijk handtekeningen op papier Shorty84.

Vitesse en Chelsea zijn akkoord. En van Ginkel en Chelsea ook. Alleen is het wachten op de keuring.

En hij komt genoeg aan het spelen, geloof mij nou maar.
In zon eerste jaar is het toch vooral wennen en een plek zien te krijgen.

5 juli 2013 om 09:34

Dat meetrainen heb je niks aan als je niet speelt.
CL winst is bijna onmogelijk maar goed als je dan niet speelt dan heb je daar ook niks aan.
Sterker nog hij loopt de WK mis.

Ja bank rekening dat wel die is goed nu.

Dus eigenlijk gewoon voor die jongen niet zo goede deal.

5 juli 2013 om 09:53

albertino

Je heb er niks aan als je traint met de beste spelers ter wereld.. Dat is echt grote onzin.
Daarnaast maakt hij genoeg minuten om zich te laten zien.

Dat hij het WK mis loopt is een risico ja. Maar het kan ook goed uitpakken.

En de CL winnen is zeker niet onmogelijk voor Chelsea. Althans, de kans is stukken groter dan die met Ajax.

5 juli 2013 om 10:04

Ik zeg niet dat je niks aan hebt, ik zei dat er niks aan hebt als je geen wedstrijden speelt.
Want in Engeland trainen ze om fit te blijven en niet zoals hier om beter te worden.

Jij zegt dat hij minuten maakt, maar wie verteld jou dat?
Ik denk niet dat hij bij Chelsea veel minuten gaat maken.

Wk kansen zijn van 99 naar 1 gegaan omdat hij zowiezo door de hevige concurentie op het oranje middenveld een heel seizoen zou moeten spelen en dat gaat zowiezo niet gebueren.

EN dat laatste ben ik met je eens.

5 juli 2013 om 09:36

@joeyt

Weet je wat het probleem is? Dat je op een bepaalde leeftijd niet meer beter wordt door trainingen, maar door het spelen van wedstrijden. Daarnaast is er een enorm verschil tussen de trainingen in Engeland en de trainingen in Nederland (met name Ajax). In Engeland train je om fit te blijven voor het enorm aantal wedstrijden dat ze daar spelen, maar in Nederland train je om een betere voetballer te worden. Wij zijn een opleidingscompetitie en wanneer een speler een bepaalde leeftijd heeft bereikt, dan moet hij eigenlijk iedere week spelen op het hoogste niveau. Dat bereik je niet door in het tweede van Chelsea te gaan voetballen of zo nu en dan een League Cup wedstrijdje. Van Ginkel is bij Vitesse een betere voetballer geworden door het aantal wedstrijden dat hij in het eerste heeft kunnen spelen, maar denk je nou werkelijk dat hij een betere voetballer wordt door te trainer bij Chelsea?

En ja het draait allemaal om de centen, maar dat weet iedereen wel aangezien er tegenwoordig zoveel spelers de Nederlandse competitie verlaten voordat je uberhaupt 22 / 24 jaar zijn geworden.

5 juli 2013 om 15:49

Dat is natuurlijk pure onzin. Alsof men in Engeland alleen maar traint om fit te blijven. Wat denk je dat een Meulensteen bij United gedaan heeft al die jaren? Die jongens rondjes laten lopen om ze fit te houden?

Natuurlijk moet een speler vooral wedstrijden spelen. Daarmee vergaar je de meeste ervaring en leer je onder druk met wedstrijdsituaties om te gaan. Echter kan je niet excelleren in wedstrijden zonder een gedegen opleiding en training naast de wedstrijden.

5 juli 2013 om 16:06

@sammerens

Gedurende het seizoen train je alleen maar op de manier van spelen en om fit te blijven. Je wordt daar niet getraind om een betere speler te worden zoals wij dat in Nederland doen. Daar doen we het gedurende de competitie ook minder, maar met name Ajax traint tussentijds ook individueel om een speler echt aantoonbaar beter te maken vooral de spelers die niet zoveel speelminuten maken in het eerste (vaak de jeugdige spelers).

Dus het is inderdaad een mix van opleiden, trainen en wedstrijden spelen en daar gaat het bij van Ginkel misschien mis als hij niet zoveel aan de bak gaat komen bij Chelsea. Ik reageerde echter op joeyt die trainen met wereldspelers opnoemde als een gegronde onderbouwing dat van Ginkel de juiste stap zou hebben gemaakt. Dat opleiden heeft hij bij Vitesse gedaan, dus in mijn ogen gaat van Ginkel bij Chelsea alleen maar trainen en hopen op genoeg speeltijd. Ik hoop dat die jongen het daar red zeker in het belang van het Nederlands Elftal, maar ik vrees het ergste.

5 juli 2013 om 16:50

Mag ik vragen hoe jij aan de wijsheid komt dat ze in Engeland spelers niet individueel trainen om ze beter te maken? Lijkt me namelijk de grootste nonsens die er bestaat.

Je noemt bijvoorbeeld met name de spelers die weinig minuten maken. Wat denk je dat de jonge spelers en gasten die bij Chelsea buiten de boot vallen doen rondom wedstrijden dan? Rondjes lopen?

Ik denk dat Joeyt vooral bedoelt dat, ondanks dat hij misschien of weinig zal spelen bij Chelsea, wel een heleboel zal leren van trainen met absolute topspelers. Dat staat niet in verhouding tot een seizoen lang in de basis staan en wedstrijden spelen, maar heeft zeker ook grote waarde.

Uiteindelijk moeten we gewoon afwachten hoe het gaat lopen. Hij is nog niet eens officieel naar Chelsea en hij wordt al volkomen kansloos geacht. Lijkt me allemaal nogal voorbarig.

Zou een topprestatie zijn van van Ginkel als ie meer dan 10 basisplaatsen in de Premier League weet te krijgen aankomend seizoen. Als spelers als de Bruyne en Marin, toch gerespecteerde A-internationals van België en Duitsland nog geen eens aan de bak komen op het middenveld..... dan wordt het natuurlijk erg lastig voor van Ginkel. Maar hopelijk weet ie veel aan spelen toe te komen.

In Engelse media spreekt men van een bedrag rond de 8 miljoen pond...

ON: Als hij de opvloger van Lampard moet worden en daardoor de nodige minuten krijgt zal deze stap wel eens heel goed uit kunnen pakken. Lampard gaat, waarschijnlijk, zijn laatste jaar in en kan daardoor Van Ginkel alle kneepjes van het vak bijbrengen zonder dat dit hem schaad. Voor de belangrijke wedstrijden is ervaring namelijk essentieel dus dan speelt hij gewoon nog, of Marco moet zich zo ongelooflijk snel ontwikkelen. In ieder geval is het een mooie stap en mocht het niet lopen zoals beide verwachten is Chelsea de beroerdste niet en zit ie zo bij een kleinere club in de verhuur waar hij wel aan spelen toe zal komen. Tijden dat jonge talenten alleen maar weg pieterde op de bank/tribune bij grote clubs is voorbij Marc!

Kan Overmars even 2 maanden een spreekverbod krijgen !

Wat kraamt die een onzin uit zeg ! In zowat elke speler is hij geïnteresseerd, maar handelend optreden ho maar. Wie zijn er de afgelopen jaren allemaal wel niet de revue gepasseerd: Dost, Assaidi, Armenteros, Narsingh, Van Ginkel. Duarte, Maher, Van den Hoorn, Chadli etc. En niets van dat rijtje kwam er, want meneer Overmars ligt met zijn buik op het geld en weigert transfersommen te betalen. Daarvoor in de plaats worden namen als Sana en een tiental buitenlandse jeugd gehaald.

On: Voor Van Ginkel wordt het sowieso moeilijk bij Chelsea. But why not ? Qua trainingen wordt het al een hoog niveau. Aan Van Ginkel om proberen aan te haken. En daarbij kan Van Ginkel beter spijt krijgen van dingen die hij gedaan heft ipv spijt krijgen van dingen die je niet gedaan hebt !!

5 juli 2013 om 09:36

Ik denk niet dat vgaal hem voor NL selecteert op basis van het niveau van de trainingen die hij ondergaat.

En voor de rest zou ik me maar niet zo bemoeien met het transferbeleid van Ajax onder Overmars. Het was afgelopen seizoen meer dan zat om er alweer kampioen mee te worden.

En als het team bij elkaar blijft dan zie ik ze "gewoon" de 4e titel op rij pakken, easy.

5 juli 2013 om 09:45

@ruff

Dat weet je bij Louis nooit. Je zag het afgelopen trip toen ineens Nelom geselecteerd werd. Er waren natuurlijk veel afzeggingen, maar het gaat om het principe !!

5 juli 2013 om 09:37

Ho stop overmars is er pas een klein jaar he.
Dus Dost was voor zn tijd.
Armenteros is nooit serieus geweest, Narsing vond hij te duur (terecht) Van ginkel mocht niet van Vitesse, Duarte is nog bezig, Maher niet nodig, Van den Hoorn bijna rond en Chadli nooit bevestigd!

Kortom eerst denken dan typen

5 juli 2013 om 15:41

Zijn bijnaam was ook Miep Miep

5 juli 2013 om 23:35

Ja, wat een onzin. Hij geeft altijd aan dat Ajax interesse heeft in spelers die goed genoeg zijn voor Ajax of die potentie hebben. Heel raar.

Dat hij vervolgens niet de hoofdprijs wil betalen is ook niet meer dan logisch. Wel jammer dat jij het niet begrijpt. Ajax heeft het al die tijd op een creatieve manier (ja, met namen als Sana en buitenlandse jeugdspelers o.a.) opgelost. Echter zijn Schone, Moisander, Babel en nog veel meer spelers successen te noemen, dus hij doet het erg goed met beperkte investeringen.

Wat wil een mens nog meer? Beter dan dit beleid en de daarbij meekomende goede prestaties zal het niet snel worden, dus zeik niet zo.

Geloof er helemaal niks van dat deze jongen zoveel minuten gaat maken.

Valt erg op dat er vele mensen denken dat hij zelfs de opvolger van Lampard gaat worden.

Ik snap heel deze transfer niet, zoveel concurrentie op dat middenveld in London, er is totaal geen plek voor van Ginkel. Chalobah is al verder. de Bruyne en Mikel en nog een paar andere die voor hem in de rangorde staan.

Ik denk serieus dat hij erg lang op de bank mag zitten, opvolger van Lampard zeggen ze dan. Yeah right

van Ginkel gaat al naar Chelsea Marc. Hoe kun jij nou weten of hij zoveel minuten had gemaakt, dat is niet jou taak. Als Eriksen of de Jong niet weggaan, zit van Ginkel op de bank.

Denk dat je pas een oordeel kunt vormen als je hem hele jaar hebt zien spelen. Deze speler is zo belangrijk voor de balans in het team. Vergelijk hem daarom niet met een nr. 10, maar met een middenvelder die alles kan, maar dan ook echt alles. Daarbij heeft hij een conditie van een paard; in minuut 90 loopt hij net zo hard als in minuut 1, en met het oog op de premier league niet onbelangrijk: hij kan vreselijk goed koppen, komt hoog en is smerig als het moet.

Hij heeft gewoon gelijk. Moeilijk te geloven dat een speler als deze niet geleerd heeft van alle lessen die hij de afgelopen jaren om zich heen gezien heeft .. Praktisch iedereen die te vroeg weg gaat haalt het niet en toch blijven ze het maar doen. Ook van ginkel heeft natuurlijk de komende jaren 0% kans om het te maken bij een grote club als chelsea en al helemaal niet onder mourinho.

Dat klopt helemaal Marc. Zou het niet zo zijn Maher ook? Alleen deze spelers zijn onhaalbaar voor je snap niet dat je hier nog over begint 6,5te duur en 8,5 niet dan? Ga jij nu maar voor Duarte daar zijn er niet zo veel van.

Arme Marco...... Moet geforceerd naar het grootste wespennest van Londen waar ook nog de meest idiote coach aan het roer staat. Ik zie alleen maar verliezers. Marco op de bank of bij een Engelse laagvlieger. Ontwikkelt zich niet door waardoor we niet optimaal van hem profiteren in Oranje.
De Nederlandse competitie wordt er niet beter op en Ajax loopt een speler mis die van grote waarde had kunnen worden. Ik voorspel dat Marco goed geld gaat verdienen maar binnenkort bij een onbeduidende schoppersploeg zijn minuten moet zien te maken.

Voorlopig zit een van de grootste Nederlandse keepers talenten al keurig 2 jaar de bank te verwarmen in Amsterdam. Dus ook Ajax is hierin niet roomser dan de paus.

Kan Overmars zich niet bemoeien met zijn eigen spelers? Als we zijn mening willen rammelen we wel met een oude emmer.

Pff word zo moe van die Overmars. Laat die lekker over zijn eigen spelers gaan praten ipv spelers van andere clubs. Volgens mij zit het hem dwars dat Vitesse geen zaken wil doen met zijn club. Uithuilen en weer verder gaan zou ik zeggen!

Ik begrijp Vitesse heel goed. A; ze willen het gat verkleinen met de topclubs dus dan zou het stom zijn om 1 van je beste spelers aan een topclub te verkopen. B; Ajax wil geen 10 miljoen betalen en Chelsea wel.

Van Ginkel krijgt een eerlijke kans bij Chelsea. Lukt het niet dan kan Vitesse hem gewoon weer terug huren!

5 juli 2013 om 11:01

Wie zegt dat hij een eerlijke kans krijgt? Mou zegt hij krijgt speelminuten. Dat is heel vaag natuurlijk.
Ook gezien spelers die Chelsea al hebben voor zijn positie ben ik bang dat hij niet de eerste keuze .
Tja wordt hij verhuurd aan Vitesse is geen verbetering.

5 juli 2013 om 11:58

Wie zegt dat hij geen eerlijke kans krijgt? We zullen zien. Als hij weer verhuurd wordt aan Vites houdt hij iig het salaris van Chelsea dus hij gaat er wel degelijk op iets vooruit.

5 juli 2013 om 13:03

Financieel maar verder niet bij vitesse

5 juli 2013 om 15:22

Nee bij ajax zou hij er veel op vooruit zijn gegaan haha

Blijft ook gewoon eredivisie hoor. En o ja 1 ronde champions league dat zou dan zijn vooruitgang zijn sportief maar minder salaris.

5 juli 2013 om 16:29

denk dat er bij ajax meer mensen rond lopen waar Van Ginkel wat van kan leren dan bij Vitesse

5 juli 2013 om 16:59

Zoals?

De Engelsen reageren toch wel wat leuker dan wat ''wij'' hier doen:

''so looks like mourinho will go for the classic 1-8-1 formation''

''marco van Ginkel; for when Hazard, Mata, Marin, Moses, Oscar, Schurrle and Piazon aren't enough for you!''

''hi Marco, yeah it's Roman.

Listen, fancy quitting football and sitting down on a comfy seat for the next four years? The thing is, we know you're good, but we don't have any space for you and we need to make sure no-one else buys you. Couple of hundred grand a week then a free transfer to a club that's willing to pay your inflated wages? Yep.

Cheers, drop me a message later,

Emperor Roman''

5 juli 2013 om 10:24

Deze vind ik ook wel leuk

If all of the Chelsea loanees formed their own team, they would be strong enough to hold their own in the premier league.

Komt overmars weer aan, doet zogenaamd of het zo erg is . Allemaal eigen belang, uiteindelijk willen ze eriksen ook laten gaan, eriksen heeft meer ervaring, maar qua kwaliteit ontlopen ze elkaar nauwelijks. Ajax moet er is over ophouden, hebben ze niks aan.

Tja bij welke Eredivisie club niet. Doodzonde dat hij naar Chelsea gaat. Hoop dat hij veel aan spelen toekomt maar waarschijnlijk wordt het lekker banken. Zonde!

dan had overmars zelf maar fatsoenlijk de portemonee moeten trekken voor deze speler, dan was ie naar ajax gegaan.

dit is helemaal niet verkeerd voor van ginkel, en het gaat ook wel goedkomen met deze speler.

Overmars heeft wel gelijk, en als we allemaal eerlyk zijn: v ginkel kan chelsea niet aan, denk je nou echt dat hij op t middenveld een duel wint van gerrard bijv. Hij had echt naar ajax moeten gaan

Overmars is wel een ontzettende piepert hoor. Als hij een speler niet krijgt of het moet meer dan zijn lachwekkende bod kosten begint hij te piepen over ontwikkeling en landsbelang. Rond de mogelijke transfers van Maher, Van Ginkel en Duarte is hij ook constant aan het janken geweest. Begint echt heel erg irritant te worden, en dit gedrag past meer bij een De Graafschap dan bij Ajax lijkt me.

Vitesse heeft gelijk om deze speler niet aan Ajax te verkopen. Waarom zou je je concurrent versterken. Hij word tenslotte als grootste talent van Nederland gezien. Daaruit zou je ook kunnen opmaken dat als er een speler is die bij Chelsea de basis kan halen is het van Ginkel wel.
Daarnaast zal Salaris ook een grote rol spelen. Wat dat betreft is Ajax met haar nieuw beleid ook iets minder aantrekkelijk geworden. Ook bij Ajax zijn geen zakken met geld meer te halen.
Marc laat zich wel een beetje kennen door hier achteraf mee aan te komen moet ik zeggen.

Overmars kan mooi praten zeg, maar als Eriksen en De Jong beiden nog een seizoen bij Ajax blijven, dan zou Van Ginkel echt niet zoveel minuten maken (ervan uit gaande dat Eriksen dan bij zou tekenen).
Als het Van Ginkel puur om speeltijd zou gaan, dan had hij veel beter bij Vitesse kunnen blijven.

Marc's bijnaam; Miep Miep krijgt zo wel een hele andere strekking.

Ik ben benieuwd naar de analyse van Marcje Overmars over de volgende speler die ze Niet halen. Wellicht heeft hij nog mooie woorden voor Frank Demouge, nadat hij tekent bij Roda

Oftewel, even uithuilen Marc en ga aan je werk!

5 juli 2013 om 19:50

Haha denk dat hij morgen gaat zeuren dat Platje niet naar het buitenland had moeten gaan maar naar zijn glorieuze club haha

5 juli 2013 om 20:08

Die maakt die stap ook veel te vroeg

We zullen het dan maar niet over de Sulejmani's van deze wereld hebben..

Wat een huilebalken weer! Tsjongejonge. Dan had je maar meer moeten betalen! Altijd voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten hè! Wat walg ik altijd van die Amsterdamse houding.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren