Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Handelwijze Vitesse verbaast kamp-Van Ginkel niet: 'Chelsea ís Vitesse'

Laatste update:
/

Zaakwaarnemer Karel Jansen, die de belangen van Marco van Ginkel behartigt, staat er niet van te kijken dat Vitesse bereid is zijn cliënt voor vijf miljoen euro te verkopen aan Chelsea. Ajax bood twee miljoen meer, maar kon zelfs fluiten naar een antwoord uit Arnhem.

Janssen noemt de handelwijze van Vitesse ‘niet zo gek’. “Chelsea ís Vitesse. Als je met Chelsea belt, bel je indirect met de Arnhemmers”, vertelt hij aan Voetbal International. De voetbalmakelaar zegt het wel vreemd te vinden dat hij en Van Ginkel niet op de hoogte zijn gesteld van de ontwikkelingen.

Volgens hem is dat echter terug te voeren op de onduidelijke machtsstructuur bij de Arnhemmers. “Kasakowski is inmiddels geen directeur meer, Joost de Wit is net in dienst. Technisch directeur Ted van Leeuwen heb ik een tijd geleden gesproken, maar die wist het ook niet.”

Marco van Ginkel eindigt uiteindelijk in...

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Is dit niet gewoon competitievervalsing?????

26 juni 2013 om 13:17

Nee als Ajax Eriksen niet naar PSV wil verkopen dan doen ze dat toch niet.
Je bent niet verplicht om het bod te accepteren.

26 juni 2013 om 13:18

Nee, er zijn zo veel clubs die samen werken.

26 juni 2013 om 13:43

Samenwerking tussen clubs mag, maar twee clubs bezitten mag niet. Als blijkt dat het waar is wat iedereen denkt, dus dat Jordania een stroman van Abramovich is, dan is Abramovich wel degelijk in overtreding. Als van Ginkel echt voor maar 5 miljoen naar Chelsea gaat, is er iets niet in de haak.

26 juni 2013 om 13:53

Wat een onzin dat er dan iets aan de haak moet zijn. Vitesse word ook door Chelsea geholpen aan spelers en het lijkt me niet dat ze de gehele salarissen dan moeten betalen. Als wederdienst kan Chelsea goedkoper winkelen bij Vitesse + het feit dat een club liever niet de concurrentie sterker maakt.

Het is dan wel onrealistisch maar als Chelsea 100m op Bale zou bieden en Real madrid 80M dan zou Tottenham Bale alsnog aan Madrid verkopen zodat de concurrentie niet sterker word van hun topspelers.

26 juni 2013 om 14:31

Ik geloof dat de eigenaar van Udinese Giampaolo Pozzo ook de eigenaar is van Watford FC en Granada.

Ik neem aan dat Fifa dit toestaat.

26 juni 2013 om 14:42

@viswoestijn - Wat je zegt klopt natuurlijk niet beste viswoestijn, wanneer Chelsea 20 miljoen extra kan verdienen aan Bale als ze hem aan Chelsea zouden kunnen verkopen dan zouden ze dat zeker niet nalaten.

Buiten het feit dat ze met die 20 miljoen zelf extra investeringen kunnen doen op de transfermarkt, heb je namelijk als neveneffect dat wanneer je de beste spelers uit de competite laat vertrekken, je eigen competitie steeds zwaker wordt en daardoor minder aantrekkelijk voor nieuwe/andere spelers.

Kijk bijvoorbeeld naar de eredivisie, we klagen allemaal dat onze beste spelers continue naar de grotere competities gaan wanneer ze hun top hier hebben bereikt, vaak onder de noemer "ze zijn hier wel uitgeleerd". Maar wanneer we het voor elkaar zouden krijgen om een aantal van deze spelers langer vast te houden en daardoor wat beter presteren in europa, dan groeit je competitie als een geheel.

Dan nog een side-note; volgens mij is het zelfs zo dat ze in Engeland vaak wat extra geld betalen om Engelse talenten binnen te halen bij hun club om de banden met de fans (engelse jongen bij een engelse club), maar ook het niveau van het nationale elftal enigzins op pijl te houden. Misschien moeten de bestuurders van de Nederlandse eredivisie clubs daar eens goed over na gaan denken.

26 juni 2013 om 14:55

Jordania is geen stroman van Abramovich, hij heeft de club van zijn eigen geld gekocht en heeft deze in eigen beheer. Van Ginkel gaat voor zo weinig geld naar Chelsea vanwege de vele spelers die Vitesse mag huren van Chelsea, daarnaast zit het er dik in dat Van Ginkel gewoon nog een jaartje in Arnhem komt spelen.

26 juni 2013 om 15:26

Niemand weet waar het geld dat jaarlijks in Vitesse gepompt wordt vandaan komt, Fredje. De Knvb niet, de media niet en jij ook niet. Dus hoezo heeft Jordania Vitesse gekocht van eigen geld? Daar is geen enkel bewijs voor. Als je dat wel denkt te weten, laat maar zie dat bewijs.

26 juni 2013 om 15:55

Vandaar dat Modric nu in Spanje speelt terwijl Chelsea een hoger bedrag had geboden

Ik snap best dat je er als Ajax fan zijnde van baalt maar er mankeert niets aan mijn redenering. Vitesse wil de stap naar de top maken en daar past niet bij dat je je eigen toppers aan andere eredivisieclubs verkoopt. Verder is het makkelijk praten dat ze 2 miljoen minder ontvangen maar er zijn meerdere manier om die 2 miljoen te overhandigen.

Zoals dat Chelsea van een jeugdspeler het gehele salaris betaald ipv dat Vitesse hiervoor opdraait. Of dat ze de beschikking krijgen over een groter talent, scoutingrapporten etc. etc.

En wat wil je verder beweren dat Vitesse hun topspelers aan Ajax moet verkopen zodat de eredivisie op een hoger niveau komt? Beetje hypocriet niet wanneer Ajax al hun topspelers aan het buitenland verkoopt? Theo Janssen dan uitgesloten maar die waren ze liever kwijt dan rijk op den duur.

26 juni 2013 om 16:40

Mooi geschreven, maar overduidelijk met een Ajax-bril. Clubs zullen nooit in het belang van de competitie denken, tenzij je naar een Amerikaans systeem wilt, zoals in de Nba. Hierbij mogen de mindere clubs, de eerste drafts kiezen.

Wel mooi dat je aangeeft dat je eigenlijk vindt dat Ajax meer moet betalen voor Van Ginkel dan een buitenlandse club, om aan de band met de supporters te werken. Echter lijkt Overmars het tegenovergestelde te doen, zoals Narsingh en Sana. Goedkoop blijkt hier wederom duurkoop

26 juni 2013 om 17:39

Sana had er al een heel seizoen op zitten in Zweden.
Daarnaast speelde hij daar LV of volgens mij vaker LM, dus dan is het ook niet gek dat hij RV er niet zo veel van kan.
Hij gaf geloof ik zelf ook al aan, dat hij liever niet op rechts speelt.
Sindsdien speelde hij vorig seizoen bijna helemaal niet meer in het 1e.
Omdat er gewoonweg geen plek voor hem was op de LV (fischer, Babel, Boerrigter) en LM (eriksen en als concurrentie nog spelers als Andersen, Fischer, Meleg, Serero en Klaassen) positie.

On: Ik vind dat Van Ginkel zelf mag bepalen waar hij heen wilt.
Als Van Ginkel naar Ajax wilt en het niet mag van Vitesse, moet hij gewoon
een zaak aanspannen. (dat is wat ik hoop)

26 juni 2013 om 13:19

Maak jezelf niet zo belachelijk. Kom op man even twee keer checken of het wel logisch is wat je zegt voor je het post.

26 juni 2013 om 13:20

Hoe bedoel je competitievervalsing? Dat Vitesse liever aan Chelsea verkoopt dan aan jou geliefde Ajax betekend nog niet dat er regels worden gebroken.

Ik snap enigszins wel waar Vitesse vandaan komt; ze willen een gooi doen naar de kampioensschaal en als ze dan v. Ginkel aan een directe concurrent verkopen worden dat kansen op succes voor Vitesse natuurlijk niet groter.

26 juni 2013 om 14:07

Ik begrijp de commotie niet helemaal.

Van Ginkel kan er gewoon voor kiezen om zijn contract bij vitesse uit te dienen.
Hij wil zich tenslotte richten op het aankomende WK en de meeste kans heeft hij daarop als hij wedstrijden speelt.

26 juni 2013 om 13:21

Hoezo? Als Feyenoord 20 miljoen op Eriksen biedt zegt Ajax ook 'nee', maar als Liverpool met 18 komt zeggen ze lachend 'ja'

26 juni 2013 om 13:34

Ik denk niet dat ze een bod van 20 miljoen euro afslaan ook al komt het van PSV of Feyenoord.

26 juni 2013 om 13:48

Ligt ook aan wat de speler wilt, dat Ajax niet aan Feyenoord verkoopt is sowieso bijna nooit van toepassing aangezien ze al eeuwige rivalen van elkaar zijn en voor een speler van Ajax of welke andere Eredivisieclub is Liverpool toch wel interessanter dan Feyenoord, tenzij het misschien om een jonge speler gaat die de Eredivisie nog niet is ontgroeid en die eerst een tussenstap wilt maken, Ajax wil ook wel zoveel mogelijk geld ontvangen maar als de speler niet wilt is een betere club voor de speler met misschien wat minder geld ook niet verkeerd.
Eriksen is nog wel jong en ook talent en is ook de Eredivisie nog niet helemaal ontgroeid maar dan is Liverpool betere tussenstap dan Feyenoord omdat hij toch al wat ervaring heeft opgedaan de laatste jaren.

26 juni 2013 om 13:28

het is jammer dat dit gebeurd, maar Vitesse wil graag bij de top horen en ooit kampioen worden.
wat je vooral dan niet moet doen is een titelkandidaat zoals Ajax je top talent verkopen.

hun worden dan sterker en Vitesse kan dan weer een ander talent opstellen, wat dan van mindere kwaliteit is dan van Ginkel.

26 juni 2013 om 14:35

Je kunt je toptalent inderdaad veel beter voor een paar miljoen minder aan een andere club verkopen! Dat is echt veel beter voor Vitesse! Je moet in Arnhem echt zo blij zijn met dat Georgische maffiamannetje. Nog even en dan gaat heel Vitesse in de opheffings uitverkoop. Alles om Roman maar tevreden te houden.

26 juni 2013 om 14:50

Het is jammer dat ze vergeten te vermelden dat vitesse ook de transferrechten van Kalas an kakuta in handen zouden krijgen omdat Mourinho het niet in ze ziet zitten tis slechts een detail..

26 juni 2013 om 15:33

@ Flokkeah

Is daar ook iets over bekend gemaakt of ga je nu de concurrentie aan met deze site

Kakuta minder, maar Kalas zou een welkome aanvulling zijn.

26 juni 2013 om 20:30

Nou haunted vooral bij deze roddelpagina's VI, Vz,vp, zijn veelal sensatie media die wel vaker wat saillante details weg laten of de boel schromelijk overdrijven.

Verhaal 1 is circa 10 Mio basta,

Verhaal 2 is circa 5 Mio plus transfer rechten kakuta en Kalas.
Met name omdat kakuta bijna uit zijn contract loopt en niet wil verlengen

En zo dus bij vitesse ontwikkeld en Chelsea een terugkoopclausule in het contract laat opnemen Kalas word net als Alex bij PSV zo een constructie.

27 juni 2013 om 07:08

Dank je voor de aanvulling, ik ben (helaas) goed bekend met de werkwijze zoals o.a. hier.

Het is altijd goed even de bron te checken, daar staat vaak het hele verhaal of iig de niet verknipte versie. Verhaal Kakuta is ook in de britse media verschenen, de versie met Kalas erbij had ik niet niet gelezen.

We wachten weer geduldig af...

26 juni 2013 om 16:16

Wat versta jij onder competitie vervalsing?

26 juni 2013 om 19:45

Lees M zo is

Karel Jansen staat er niet van te kijken dat Vitesse bereid is zijn cliënt voor vijf miljoen euro te verkopen aan. gewoon lezen wat er staat niemand zegt dat Vitesse er mee instemt. dus de denkwijze van Kareltje zorg voor ophef om dat de helft niet begrijpelijk kan lezen

Het volgende zinnetje van VZ: Ajax bood twee miljoen meer, maar kon zelfs fluiten naar een antwoord uit Arnhem.

Tja moeilijk als je al weet dat het antwoord nee is om dit te accepteren. Die Overmars pleegde gewoon telefoonterreur omdat ze Ajax zijn en zij de beste zijn ... of toch niet ... wij willen Ginkel want die hebben we nog niet.... die Arnhemmers hebben toch geen geld ... schijntje proberen te strikken net als vroegerrrrrrrrrrr

Dus al die ophef helemaal om niets. Zelfde als je aan een bloedmooie vrouw vraag om met haar te trouwen en ze heeft al netjes aan gegeven om dit te doen met jouw vriend. vrouw heeft al 3 keer nee gezegd of dat je de laatste bent waarmee ze ooit zal trouwen. Gefrustreerd mannetje die Overmars Nee is NEE

Dus als Ajax Torres zou willen kopen kan dat niet omdat ze dan 'indirect' met Vitesse bellen en die wil niet aan Ajax verkopen?

Balen...

26 juni 2013 om 13:19

Jammer, ik had Torres gaat in Amsterdam gezien, maar in Arnhem nemen ze de telefoon niet op als Ajax belt dus Torres gaat nooit komen. (alleen daarom hé niet om een andere reden)

26 juni 2013 om 13:24

Ja dat bedoeld Donshining toch al?..

26 juni 2013 om 13:22

wat ik niet snap dat ajax 7 miljone kan bieden op van ginkel en niet op maher? logica?

26 juni 2013 om 13:32

het zijn 2 verschillende type spelers, en ajax heeft genoeg aanvallende middenvelders op dit moment.

nee tuurlijk is maher een top talent en zal zeker een meerwaarde hebben bij ajax.
meer een goede centrale middenvelder als van Ginkel heeft Ajax nou ook weer niet.

Als Siem vertrekt zou Ajax op van Ginkel bieden en als Eriksen wegging zou Ajax op Maher bieden.

26 juni 2013 om 13:36

ja ik snap je punt wel, maar het ging mij meer om het beleid van ajax, er wordt gezegd van we betalen zulke hoge bedragen niet meer van 7 a 8 miljoen voor een speler, maar toch ga je met 7 miljoen zitten bieden op een van ginkel.

26 juni 2013 om 13:40

Maher kost veel meer dan 7 miljoen schoon. AZ verlangt 7 miljoen, Maher 1 miljoen, dat is damen 8 miljoen. Daar komen nog bonussen en doorverkooppercentages bij. Daarnaast heeft Ajax uit monde van Overmars verklaard dat het momenteel andere prioriteiten heeft. Het middenveld is in de selectie goed bezet, maar een goede rechtsbuiten ontbreekt.

26 juni 2013 om 13:53

ik denk dat het beleid ook wordt geinterpreteerd hoe de wind waait. Was Eriksen of Siem de Jong vertrokken had Ajax gezegd: 7 miljoen is exorbitant bedrag, dus aanvaardbaar. Dan heb je en het beleid gevolgd!

26 juni 2013 om 14:04

Caribbean: naast de 7 milj voor AZ en het milj voor Maher zijn er nog meer kosten. Verder is er nog een percentage bij latere verkoop enz enz. Kortom Maher zou uiteindelijk zomaar wel eens rond de 15 milj (na verkoop) kunnen kosten of als je pech hebt (bijna) gratis de deur uit lopen door einde contract, minder groei, blessure enz enz Dus een behoorlijk risico.

Dat moet hij dan wel waard zijn. Ik snap dat hij voor PSV meer waard is als voor Ajax. Dus dat PSV wel er voor gaat en Ajax niet is voor mij wel te begrijpen.

26 juni 2013 om 14:25

Van Ginkel zou de vervanger van De Jong zijn en Maher de vervanger van Eriksen.
En De Jong is heel veel belangrijker en daarom willen de beste mogelijke transfer.

26 juni 2013 om 14:45

jullie hebben het allemaal over meer kosten voor maher.. je heb het opeens over percentages bij latere dorverkoop blabla hoe kom je daarbij? weten jullie precies wat AZ vraagt of wat? en stel je voor dat vitesse akkoord was gegaan met de aanbieding van 7 miljoen van ajax wie zeg dan dat vitesse niet zulke eisen zou komen aanlopen? jullie lopen maar wat te noemen zonder ene echte weet, hoe jij uiteindlijk op 15 miljoen komt is ook echt complete onzin!!

26 juni 2013 om 19:31

Ajax kan op beiden bieden, maar zoals zij het bekijken voegt Van Ginkel meer toe dan wat Maher op dit moment zou doen, vandaar dat ze voor Van Ginkel meer wilden betalen.

Natuurlijk is het vreemd voor de zaakwaarnemer en Van Ginkel zelf, maar uit het oogpunt van Vitesse is het volkomen logisch. Met de ambities die ze hebben kunnen ze het niet veroorloven Ajax weer een extra voorsprong te geven op zichzelf.

Kijk en je moet niet vergeten dat 2 miljoen meer ook voor de zaakwaarnemer meer provisie is. Ik neem Vitesse niets kwalijk, vind het wel jammer dat Van Ginkel niet naar Ajax komt maar ik ben niet zo iemand die gaat lopen zeuren van die club doet dit verkeerd of die club doet dat verkeerd. Ik heb echt een bloedhekel aan al die mensen die een bepaalde club bekritiseren om de handelswijze terwijl alle clubs handelen om er zelf beter van te worden (volkomen logisch)

Over dat Chelsea bepaald wat er bij Vitesse gebeurd kan ik niet oordelen, al zijn er natuurlijk wel sterke aanwijzingen dat de Londenaren een vinger in de pap hebben in Anrhem. Maar ze stellen wel gewoon weer een Nederlandse trainer aan en er lopen veel Nederlands in de selectie rond dus ik kan er niet mee zitten.

26 juni 2013 om 13:26

Allemaal leuk en aardig, maar wie zegt dat het klopt? Het zou niet de eerste keer zijn dat Overmars De Telegraaf of Zwartkruis van VI misbruikt om onrust te zaaien. Dat gebeurt met enige regelmaat de laatste tijd.

26 juni 2013 om 13:36

Dit komt helemaal niet eens uit Ajax´ oogpunt maar uit de mond van de zaakwaarnemer van Van Ginkel, wil je dus niet Ajax bekritiseren voor iets waar ze helemaal geen ene malle moer mee te maken hebben?

Verder past je reactie helemaal niet bij mijn reactie dus snap ik niet waarom je het zo neerzet.

26 juni 2013 om 13:51

"maar uit het oogpunt van Vitesse is het volkomen logisch" Wat is er logisch dan dat ze liever 5 miljoen van Chelsea willen ipv 2 miljoen meer van Ajax?!

Net alsof de komst van van Ginkel een garantie voor de titel is?!

"terwijl alle clubs handelen om er zelf beter van te worden (volkomen logisch)"

Nogmaals: hoe wordt Vitesse er beter van als er een speler weggaat voor 2 miljoen minder dan mogelijk?!

"al zijn er natuurlijk wel sterke aanwijzingen dat de Londenaren een vinger in de pap hebben in Anrhem"

Joh?!!!....dat lijkt me het under-statement van de dag!

26 juni 2013 om 13:58

Hoe Vitesse er beter van wordt dat Van Ginkel niet 2 miljoen euro meer oplevert lijkt me simpel. Als de concurrentie sterker wordt lopen ze weer achter de feiten aan, met 2 miljoen minder wordt de concurrentie niet sterker. (in dit geval Ajax).

Het meest logische zou overigens zijn als ze voet bij stuk houden en Van Ginkel nog een jaar in Arnhem houden, maar met de interesse uit Londen lijkt me dat ondenkbaar.

Fijn voor jou dat het het understatement van de dag is, maar er zijn nog altijd mensen zowel fans als medewerkers van Vitesse die dat glashard ontkennen, dus daarom zette ik het er nog evn bij.

26 juni 2013 om 14:05

Nogmaals: Vitesse wordt dr helemaal niet beter van door 2 miljoen minder te vangen dan mogelijk!

Het is absoluut Geen garantie dat Ajax de titel zou pakken als ze van Ginkel kopen..dus dat is onzin.

Nou ik denk dat het feit dat jij het er nog even bijzet dat Chelsea invloed heeft bij Vitesse deze mensen in Arnhem nu wel wakker zijn geschud....lol

26 juni 2013 om 14:14

Vitesse: Kwaliteit inleveren
Ajax: Kwaliteit erbij
Verschil: Wordt groter

Ga nou niet doen alsof het verschil niet grote wordt, dat word het wel.

26 juni 2013 om 14:18

Dus Vitesse ' betaalt' 2mln om de concurrentie zwakker te houden! Hier heeft niet alleen Vitesse profijt van, maar ook Feyenoord, PSV en Twente. Mooi dat Vitesse hier in zijn eentje voor betaalt.

Dankje Ernummers!

26 juni 2013 om 14:21

Nee, ze kiezen er gewoon voor om de concurrentie niet te versterken, uiteindelijk levert het ze alsnog 5 miljoen pure winst op + het niet versterken van de concurrentie.

26 juni 2013 om 14:34

misschien breek hij wel zn been, of komt hij in een vormcrisis als hij naar Ajax gaat.

26 juni 2013 om 14:57

Ja en misschien springt hij wel van het dak van de Arena omdat hij niet met de spanning om kan gaan, zeg iets zinnigs of zeg niets. Nu zeg je alleen wat omdat je perse nog wilt reageren.

26 juni 2013 om 15:02

Jij snapt het punt niet he: de komst van van Ginkel is helemaal Geen(!!!!!) garantie dan Ajax kampioen wordt en dat Vitesse Ajax dan sterker maakt.

Hoezo is het zo onrealistisch dat hij een (langdurige) blessure krijgt?! OF dat hij een vormcrisis krijg?!

Dat zijn hele normale scenario's hoor, of niet soms?!

Mijn opmerkingen zijn dus een stuk zinniger dan dat jij kunt inschatten blijkbaar.

26 juni 2013 om 16:09

wahahahahahahaha........ Oke ik ben uitgelachen.. hahahahaha ohh toch niet, sorry.. hahahah oke ik ga toch maar proberen serieus te reageren hahahaha

Wilt Ajax hem dan wel hebben? Durven zij het risico aan te gaan? Want stel hè straks word het niets met Marco in Amsterdam! Heb je dan 7 miljoen voor neergelegd! Nee, Ajax oordeels op zijn kwaliteiten en zien in Marco versterking.

Vitesse vind dat ook, en wilt Ajax niet versterken. En dus verkopen ze niet. En ja Marco kan een terug val krijgen, van de trap afvallen, uitglijden over een zeepje en daardoor niet slagrb bij Ajax, maar daar gaan wij nu even niet vanuit, net als Ajax, want anders hadden die geen 7 over voor hem

26 juni 2013 om 16:22

@ricardo77

Maar zoveel beter wordt Vitesse nou ook weer niet door 2 miljoen meer te ontvangen. We praten over 2 miljoen geen 10. Wat Afca_godenzoon terecht zegt is dat zij kwaliteit inleveren Ajax kwaliteit erbij krijgt en dat verschil is wel degelijk groter.

Daarnaast vind ik het een zwak argument om jouw zwakke standpunt te verdedigen door te zeggen dat hij misschien zijn been breekt. Dus jij denkt dat Vitesse een van zijn betere spelers aan zijn concurrent gaat verkopen met de gedachte dat hij misschien een zware blessure zal krijgen zodat Ajax er geen profijt van heeft?

26 juni 2013 om 18:29

Is het eigenlijk niet waanzin dat nu Vitesse de route van van Ginkel bepaald?

27 juni 2013 om 09:05

T is eigenlijk absurd. Want Vitesse wil hem alleen met Chelsea in zee. Dat mouh hem wil is mooi, maar hij is nog jong en staan al grote spelers onder contract voor zijn positie. Dus een risico dat hij veel speelt is klein.
Als hij weer wordt verhuurd aan Vitesse is het voor van Ginkel geen verbetering.
Met alle respect, bij Ajax kan hij nog dingen bij leren, cham . League. Dus dan zou van Ginkel stil blijven staan.

Vitesse mag zelf beslissen met wie ze in zee gaan. Er werd aan het begin al gezegd dat van Ginkel geen binnenlandse transfer zou maken, tel hier hij op dat Vitesse en Chelsea nauwe contacten onderhouden en weg is van Ginkel voor een vriendenprijs.

26 juni 2013 om 13:46

En van Ginkel mag zelf beslissen naar welke club hij gaat.

Van Ginkel bepaald uiteindelijk zelf naar welke club hij gaat.

26 juni 2013 om 14:14

Zolang hij onder contract staat mag hij niet zelf beslissen waar hij heen mag gaan maar mag hij zelf beslissen als Vitesse hem daar toestemming voor geeft.

26 juni 2013 om 14:27

Als Van Ginkel niet naar Chelsea wil, dan gaat hij niet naar Chelsea. Hij heeft weliswaar een contract, maar dat betekent niet dat hij een handelsobject is. Zijn stem is uiteindelijk de beslissende stem. Als Van Ginkel niet naar Chelsea wil, dan heeft Vitesse een probleem en niet Van Ginkel.

26 juni 2013 om 14:33

Onzin.

Als dat zo is dan kan Vitesse niet zo min bepalen met wie ze in zee gaan.

Het is een wederzijds contract wat ze hebben, niet eenzijdig.

Van Ginkel mag wel degelijk zelf bepalen waar hij naar toe gaat.

26 juni 2013 om 16:14

@gulio

Dat is het gene wat ik ook zeg. Als Van Ginkel niet naar Chelsea wilt dan gaat hij daar ook niet heen. Als Vitesse niet wilt dat hij naar Ajax gaat, gaat hij daar ook niet heen. Tot dus ver nog geen negatieve berichten gelezen van Van Ginkel dat hij niet tevreden zou zijn met een transfer naar Chelsea.

@ricardo77

Dat bedoelde ik ook. Vitesse kan bepalen of hij wel of niet naar Ajax gaat, Van Ginkel kan ook bepalen of hij wel of niet naar Chelsea gaat.

Mocht hij daarvoor kiezen dan kunnen we meteen het boek afsluiten over een aantal belachelijke reacties hier die beweren dat Van Ginkel gedwongen wordt om naar Chelsea te verkassen..

Vind het toch steeds een apartere club worden dat Vitesse.. Het heeft zo ze voordelen het nieuwe beleid na Jordania, maar weet niet of ik er heel gelukkig van zou worden.(al is het bij Fean op dit moment ook 1 groot dolhof )

is toch triest dat ze de ontwikkeling van een Nederlands top talent zo in de weg zitten,hij wilt niet eens naar Chelsea(nog niet)hij wilt gewoon naar Ajax en zich door ontwikkelen.
Dan maar nog een jaar bij Vitesse blijven en volgend jaar alsnog naar Ajax.
En daarbij Vitesse is geen concurrent voor de titel,dat is afgelopen seizoen wel gebleken.

26 juni 2013 om 13:25

Als ie niet zou willen dan gaat ie niet hoor...

26 juni 2013 om 14:10

Het punt is alleen dat hij nou juist wel belangstelling heeft in Ajax maar dat Vitesse niet te bereiken is. Niet alleen Ajax kon Vitesse niet bereiken maar de zaakwaarnemer van van Ginkel kreeg ook niemand bij Vitesse te pakken.

26 juni 2013 om 14:32

Omdat ie niet naar Ajax mag, simpel toch? Kan Ajax hoog en laag springen, maar als Vitesse hem niet aan Ajax wil verkopen dan is dat hun goed recht. Niet iedereen doet zomaar wat Ajax wil...

26 juni 2013 om 16:07

van Ginkel moet gewoon blijven en volgend jaar alsnog weg gaan of daarna nog een jaar blijven en transfervrij weg gaan,die club heeft toch niks meer met Vitesse te maken,dus voor clubliefde hoeft hij niet te blijven of klakkeloos mee te werken.

26 juni 2013 om 17:13

en als die jongen nou zelf welnaar Ajax wil? wat doet Vitesse dan? ze kunnen hem niet dwingen om naar Chelsea te gaan lijkt mij.. Nog een jaartje in Arnhem, contract afgelopen en dan gratis naar Ajax?

Vorige week was het 9,5 miljoen, gisteren was het 8,5 miljoen en vandaag is het 5 miljoen. Volgens mij klopt hier helemaal niets van. Vitesse laat van Ginkel echt niet gaan voor maar 5 miljoen euro, ook niet naar Chelsea.

Voordeel van Chelsea t.o.v Ajax is wel dat Chelsea omgekeerd ook spelers kan laten gaan, wellicht worden in de deal Kakuta en van Aanholt betrokken. Bijvoorbeeld 4 of 5 miljoen en dan bewandelen Kakuta en van Aanholt de omgekeerde weg.

26 juni 2013 om 13:25

Wat zegt de Gelderlander? Die is tenminste echt betrouwbaar als het gaat over Vitesse of Nec.

26 juni 2013 om 13:28

Chelsea: "wij willen Van Ginkel graag kopen"
Vitesse: "ok, dat kost € 10mln"
Chelsea: "uhhh nee.. dat kost € 5mln, anders huren jullie helemaal niks meer"
Vitesse: "ok, € 5mln dan"

26 juni 2013 om 13:47

Zal best zo zijn, maar gaat mij er vooral om dat volgens mij in élk nieuwsbericht maar lukraak gegokt wordt over transferbedragen van spelers.

26 juni 2013 om 14:12

@ Vitesse20

Het is komkommer tijd en dan weet je dat er om de have klap andere bedragen genoemd worden. Aan de andere kant valt er bar weinig te discussiëren door ons als er niet steeds verschillende dingen in de media verschijnen, dus zo erg is dat toch ook weer niet ?

26 juni 2013 om 15:08

Dat klopt, vind het zelf ook wel leuk. Denk toch dat het transferbedrag niet bekendgemaakt wordt uiteindelijk. We zullen zien wat er allemaal gaat gebeuren deze periode.

26 juni 2013 om 13:44

Vitesse heeft helemaal niets te willen tov Chelsea man!

Zijn enorm afhankelijk van Chelsea en hebben dus een waardeloze onderhandelingspositie.

26 juni 2013 om 14:57

Dat is ook de opzet Kalas en kakuta bewandelen de om gekeerde weg vitesse krijgt de transfer rechten Chelsea de eerste optie tot koop van circa 2,5 Mio per speler.

Elk nadeel heb zijn voordeel.

Daarnaast zijn de banden met Chelsea voor vitesse immens belangrijk vitesse profiteert van de scouting van Chelsea Ibarra is daar een voorbeeld van.

Ja dit was toch al langer bekend. Vitesse is min of meer een dochter maatschappij van Chelsea. Dus denk dat Vitesse ook vrij weinig over het bod van Chelsea te vertellen heeft . Geen van Ginkel voor Chelsea betekend geen huurspelers voor Vitesse.

26 juni 2013 om 13:35

Volgens alles en iedereen isjordania toch slechts een stroman en trekt Abramovic ook aan de touwtjes in Arnhem. Dan zou het toch wel volkomen onlogisch zijn dat Chelsea Vitesse zou chanteren met een '5 miljoen of anders geen huurlingen' aanbod.

Lijkt me verder een broodje aap. Als Abramovic inderdaad de man achter Vitesse is dan is hij alleen maar gebaat bij een transferinkomsten bij Vitesse zodat hij zonder morren die selectie kan versterken. Hij is er ook voor de Chelsea huurlingen bij gebaat dat Vitesse zo lang mogelijk Europees speelt en zich ook voor komend seizoen weer kwalificeert voor op zijn minst de El.

26 juni 2013 om 13:45

Maar stel dat het waar is dat Ajax 7 heeft geboden en Chelsea 5. Dan wil je als Vitesse toch minimaal die 7 hebben van Chelsea. Dan ga je nog niet akkoord met 5. Even buiten beschouwing of het waar is en dat Ajax een (concurrent) is van Vitesse. En wat maakt het uit wat je transferinkomsten zijn als het uit je eigen zak komt. Komt het weer in het zelfde potje. Dan kunnen ze hem beter voor 7 aan ajax verkopen. Dan hebben ze meer inkomsten

26 juni 2013 om 13:56

Je mag gewoon aannemen dat, indien Vitesse echt 5 miljoen ontvangt, er andere zaken bij de transfer betrokken worden. Bijvoorbeeld nog een seizoen kosteloos de beschikking over van Ginkel. De garantie dat je bepaalde toptalenten mag huren. Of dat bvb een van Aanholt/bruma bij de deal worden betrokken.

Anderzijds zou Vitesse de afweging gemaakt moeten hebben of het niet tegen van Ginkel hoeven te spelen in de eigen competitie 2 miljoen waard is. Indien ze dat wel hebben gedaan vinden ze dat het schijnbaar wel waard. Zou ik persoonlijk een misvatting vinden, maar ik neem dan ook aan dat Vitesse meer dan 5 miljoen gaat ontvangen indien hij getransfereerd wordt. In welke vorm dan ook.

Dit is natuurlijk wel vreemd. Heeft de speler dan helemaal niks meer te vertellen in deze. Als van Ginkel nou aangeeft dat hij eerst een stap in de eredivisie wilt maken omdat hij niet klaar is voor de absolute top wat helemaal niet gek is. Dan zegt Vitesse we verkopen je aan Chelsea! Ik snap aan de ene kant wel dat ze niet aan Ajax willen verkopen. Maar als je een goed bod doet en de speler wil zelf ook tja...

Vitesse moet het zelf weten, echter, talenten denken nu wel 2x na voordat ze naar Vitesse gaan.
Als je bijvoorbeeld een tussenstap zou willen bij Vitesse om vervolgens naar Ajax of zo te gaan, dan is die kans er vrijwel niet.
Kortom, Vitesse geeft in deze wel indirect niet echt een positief signaal af.
Ja of je moet als talent zijnde meteen (wat niet verstandig is!) graag naar Chelsea willen natuurlijk :P

26 juni 2013 om 13:38

Denk niet dat talenten er echt mee zitten. Althans de meeste niet. Het gros overschat zichzelf schromelijk, die denken dat ze het wel kunnen waarmaken bij in dit geval Chelsea. Ik wil hiermee niet impliceren dat dit ook geldt voor van Ginkel.

26 juni 2013 om 13:38

Bony gaat denk ik naar een goede club, Buttner speelt bij United en Van Ginkel kan naar Chelsea. Als je het zo bekijkt lijkt het juist een hele goede springplank. Ik hoop dat Vitesse over een aantal jaren op hetzelfde niveau als Ajax zit (altijd meestrijden om het kampioenschap) en dat de spelers dus niet eens meer van Vitesse naar Ajax willen. Maar ik snaip ook wel dat spelers hun carrière rustig op willen bouwen en kleinere stappen prefereren. In dat geval is een stap naar middenmoot Duitsland of Engeland gunstiger voor die spelers.

26 juni 2013 om 13:47

Jij vergeet matig Benfica nog

26 juni 2013 om 13:48

Matig moet zijn matic

26 juni 2013 om 15:35

Het gaat erom dat een speler zelf een beetje zijn eigen carriere mag indelen. Hij wilt zelf graag naar Ajax ipv gelijk naar Chelsea te gaan om daar op de bank te zitten of verhuurd te worden. Ajax is met een prima bod gekomen. Dat Vitesse nee zegt ok, ze hebben immers nog een contract maar ze willen hem wel verkopen. Als ze hem dus wel willen verkopen dan moet je ook naar de speler luisteren.

Bony is een geval apart, Buttner speelt bijna nooit en van Ginkel gaat ook niet spelen bij Chelsea. Van Ginkel kan als hij niet naar Ajax mag zelfs beter nog een jaar blijven bij Vitesse.

Vitesse had een leuk elftal maar als Bony wegvalt dan is het gewoon middelmaat. En laten we niet vergeten dat Vitesse nou niet echt zoveel is gestegen maar dat de andere topclubs de laatste jaren wat zijn afgegleden. Laten die nou net zich weer allemaal aan het herpakken zijn.

Vitesse gaat voorlopig geen topclub zijn. Dat is gewoon een ordinair handelshuis gebleken en dat merk je gewoon aan de trainers die helemaal niks te vertellen hebben. Die kunnen niks opbouwen of een beleid voeren want verkoop van spelers staat voorop.

De Russen hebben de fans gouden bergen beloofd maar een nieuwe Bony vind je ook niet zo snel nog een keer. Kampioenschap is bijzaak.

26 juni 2013 om 13:40

Dat is zo'n slappe redenatie. Je kan ook stellen dat talenten zien dat Vitesse een prima springplank is naar een grotere competitie.

Zo kan ik ook gaan roepen dat talenten voortaan nog wel 2x nadenken voordat ze naar Ajax gaan. Zo zit je jaren in de jeugd en tegen de tijd 17-18 bent trekken ze weer wat buitenlanders als Fischer, Meleg, etc. aan die op jouw positie komen te spelen.

Lijken me allemaal beetje onzinnige en uit de lucht gegrepen beweringen.

26 juni 2013 om 15:27

Je noemt Fischer Meleg etc.
Zegt al genoeg over je kennis over Ajax wat dat betreft aangezien Ajax helemaal geen goede jeugdspelers heeft op die positie.
Dus nee, die redenatie kun je niet voeren

We wachten af wat voor effect het heeft, ik heb echter nu al wel het idee dat van Ginkel en co. niet echt bijzonder blij zijn met deze ontwikkelingen gezien de in de media verschenen interviews.
Nogmaals, Vitesse handelt niet alleen, het is altijd afhankelijk van Chelsea en dat lijkt me niet echt fijn als talent zijnde.
Als je een talent bent, je kunt Chelsea lang nog niet aan maar de tussenstap zou ideaal zijn en Chelsea zegt toch in hun beleid (veel jeugdspelers halen, als er een paar doorbreken is het mooi) dat ze je willen hebben, nou, dan heb je niet eens een keuze als speler zijnde...

Het is dan of blijven bij een club waar je te goed voor bent of naar een club toe waar je helemaal niet thuis hoort en waar je je carrière vergooit.
Daar word je toch niet vrolijk van als talent zijnde?

26 juni 2013 om 15:59

Nee hoor, het zegt helemaal niets over mijn kennis van Ajax. Jij stelt dat Vitesse een verkeerd signaal af geeft naar toekomstige jeugdspelers omdat ze van Ginkel op dit moment uit sportief oogpunt niet naar Ajax willen gaan.

Ik zeg dan alleen dat je dan ook kan stellen dat Ajax een verkeerd signaal af geeft naar potentiële jeugdspelers door buitenlandse jeugdspelers aan te trekken die de positie van jongens in nemen die al jaren zwoegen in de jeugdopleiding van Ajax. Het gaat dus niet om specifiek die namen die ik noemde.

Ik geef daarbij op het einde ook aan dat ik dat net zo'n onzinnige redenatie vindt als beweren dat jeugdspelers nu 2 keer na gaan denken of ze wel naar Vitesse willen omdat ze momenteel van Ginkel niet aan een Nederlandse topclub willen verkopen.

26 juni 2013 om 17:48

Ja je zegt nu hetzelfde als in je eerdere reactie waarop ik gereageerd heb in mijn vorige...
Daar komen we niet verder mee natuurlijk.

Maar goed, hoeft ook niet, ik vind dat Vitesse een niet al te handig signaal afgeeft met de redenen/argumenten die ik hierboven noemde.
Dat jij dat een vreemde redenatie vindt, ok, ik vind jouw redenatie waarom mijn redenatie vreemd is, ook erg vreemd.
Nou, en zo gaat de cirkel maar rond denk ik...

Terecht.. Zie hem graag bij Ajax spelen, maar de concurrent helpen doe je liever niet. Ik snap ze wel.
Zeker nu een soort samenwerking met Chelsea hebben.

Wij hebben ook samenwerkingsverbanden en als daar een topper speelt verkopen ze die niet aan Feyenoord of PSV.

Ik hoop nog wel dat Ajax met een leuke spraakmakende transfer komt.
Ik lees alleen maar groei briljantjes, maar zie liever ook een topper die iedere wedstrijd presteert en er een paar in schopt!!

26 juni 2013 om 13:50

Voor de RW = Massimo Bruno een leuke optie. Speelt bij Anderlecht momenteel.
Heeft CL ervaring en is pas 19 jaar oud. Ze vragen 4 miljoen.
Heeft bovendien alle jeugd teams van de rode duivels doorlopen.

Voor de LW = Maxime Lestienne van Club Brugge een prima optie scoort veel en geeft veel assists, en is pas 21. Evenees alle jeugd elftallen van de rode duivels doorlopen. Kost wel iets van 6/7 miljoen.
Aangezien ze bij Ajax van scandinaviers houden is Nicolai Jørgensen ook iemand die vast in het plaatje past. Boomlange winger, jeugd international speelt bij Aalborg. kosten 2 miljoen

Voor de Cvm= vind ik persoonlijk Duarte wel een prima oplossing. Goede techniek en fysiek sterk. Ik denk persoonlijk dat ze hier goede zaken mee doen.

Tsja, toen Vitesse Theo Jansen voriig seizoen van Ajax voor een vriendenprijsje wilde overnemen, waren ze niet te beroerd om de telefoon op te nemen. Ajax zal nu ook niet meer zo happig zijn als ze weer een speler van Ajax willen.

26 juni 2013 om 13:34

Ajax wilde zelf meewerken aan een vertrek van Theo Janssen. Vitesse wil niet meewerken aan een vertrek van Van Ginkel naar Ajax en dat is hun goed recht.

Janssen had trouwens weinig restwaarde en zat als controleur niet op zijn plek bij Ajax en op de LAM en RAM positie kwam hij tekort t.o.v. Eriksen en De Jong die wel restwaarde hebben en gewoon een stuk beter zijn.

26 juni 2013 om 13:42

Mooi om te zien dat jij meermaals aantoont wel de kwaliteit bezit om zaken vanaf meerdere perspectieven te bekijken.

Sowieso is het schrijnend om te zien hoeveel mensen een situatie als van Ginkel vergelijken met die van Janssen. Appels en peren!

26 juni 2013 om 13:47

Het gaat er toch niet om of Ajax wilde meewerken aan een vertrek of nog restwaarde ofzo? Het gaat erom dat Vitesse toen niet te beroerd was om Ajax te woord te staan in het geval Janssen, omdat ze er zelf beter van werden. Door totaal niet reageren op een bod van Ajax op van Ginkel, toon je hiermee weinig respect naar een mede-erediviesieclub. Zo ga je mijns inziens niet met elkaar om. Niet willen verkopen kan, maar negeren is respectloos.

26 juni 2013 om 13:51

Jij gelooft serieus dat Vitesse niet netjes heeft gezegd tegen Ajax dat ze Van Ginkel niet willen verkopen binnen Nederland? Ik neem aan dat het "niet opnemen van een telefoontje uit Amsterdam" niet letterlijk maar figuurlijk is gesproken.

Natuurlijk hebben ze wel gereageerd op het bod, alleen afwijzend en daarmee gelijk gezegd dat het nutteloos is om een nieuw bod uit te brengen. Ze hebben Ajax heus niet volkomen genegeerd, daar geloof ik echt niet in.

@sammerens

Ik zou willen dat meerdere mensen dat deden, ook als het om een standpunt van Ajax gaat. Overigens ben ik niet beroerd om kritiek te leveren op bepaalde wijze van handelen van me eigen club maar in grote lijnen sta ik er wel achter.

26 juni 2013 om 13:51

Zoals ik hierbeneden al zeg, het gaat niet im de vergelijking tussen Janssen en van Ginkel maar om het feit dat je het fatsoen kunt opbrengen om elkaar als volwassen mensen te woord te staan.
Blijkbaar werkt dit niet zo bij de leiding van Vitesse.

26 juni 2013 om 13:56

Nogmaals, je gelooft toch niet serieus dat ze niet geantwoord hebben op het bod van Ajax? Ik heb al meerdere malen in aanloop naar de zomerse transfermarkt, nog voor dat de competitie afgelopen is gelezen dat Van Ginkel absoluut niet binnen de landgrenzen verkocht gaat worden.

Ik geloof gewoon niet dat er niet is geantwoord op het bod, er heus wel verwezen naar de eerdere woorden in de media dat ze niet willen verkopen aan de concurrentie in Nederland.

26 juni 2013 om 14:00

@buitenspelval

Het was Overmars zelf die in de media aan heeft gegeven dat Vitesse hem heeft gemeld dat ze geen spelers naar een club willen transfereren die in hun ogen een concurrent is.

Daarmee mag duidelijk zijn dat Vitesse een duidelijk en helder antwoord heeft gegeven.

26 juni 2013 om 14:04

Waarom zou ik eraan moeten twijfelen dan? Als Ajax al eerder aangaf dat er niet op werd gereageerd en het kamp Van Ginkel bevestigt dilt nog een keer?
Dat jij nietgelooft dat het zo is, waar is dat dan op gebaseerd?

26 juni 2013 om 14:06

@buitenspelval

Mag ik een link naar een artikel waaruit blijkt dat Ajax aangeeft dat er sprake is van het volledig negeren van een uitgebracht bod?

26 juni 2013 om 14:19

@sammeres en Afca_ajax

Sorry hoor, maar ik heb gen zin om te verzanden in een eindeloos durende en zinloze welles/nietes  discussie. Ik heb mijn punt duidelijk gemaakt en vind het wel genoeg zo.
Gaan jullie elkaar maar veren in de kont steken hoe geweldig het wel niet is, dat je zo goed kritisch kan zijn op je eigen clubje en dat je wilde dat er nog meer mensen waren zoals jezelf. Hoe narcistisch kun je zijn.

26 juni 2013 om 14:23

@buitenspelval

Typerend, op het moment dat iemand om duidelijke bewijzen vraagt voor een standpunt dat je geeft ga je ineens draaien en zeggen dat je genoeg van de discussie hebt. Ga de discussie dan gewoon niet eens aan.

26 juni 2013 om 14:37

@afca_ajax

Vertaal mijn woorden maar zoals je wilt, ik heb mijn standpunt al duidelijk gemaakt. Ik zie het nut er niet van in om hier nog meer energie in te steken en zie ook niet in wat er typerend aan is, dat ik een punt probeer te breien aan een discussie met jou (jullie), een discussie waar ik verder geen heil meer inzie. Dat is mijn goed recht en heeft het niets te maken met een gebrek aan feiten, zoals jij suggereert. Ik heb geen toestemming van jou nodig lijkt me. Als je hier niet tegen kan is dat niet mijn probleem, maar de jouwe. Daar ga ik me niet druk om maken.

26 juni 2013 om 14:39

@vuitenspelval,

Haha, meen je dat nou? Schitterend dat je het voor elkaar krijgt om zo'n post te maken.

Zoals ik al duidelijk aangaf heeft Overmars duidelijk in de media laten weten wel reactie van Vitesse te hebben gehad. Jouw stelling is incorrect en omdat je het niet kan bewijzen maak je zo'n trieste post?

Volgens mij zegt geen van ons dat we zelf zo geweldig zijn, dus wederom een uit de lucht gegrepen bewering van jou.

Ik merkte op dat een andere user kritisch en objectief naar zijn eigen club kan kijken. Dat vind ik hier een zeldzaamheid en derhalve complimenteer ik hem daarover. Mijn compliment naar Afca heeft altijd compleet buiten de discussie gestaan. Dat je daar ineens een opmerking over moet maken geeft al wel aan dat jouw eigen beweringen zo slap staat dat je de aandacht af moet leiden.

26 juni 2013 om 14:58

Je hebt je standpunt inderdaad duidelijk gemaakt en ik haal je standpunt onderuit met mijn eigen argument waarna je vervolgens voor jezelf een einde maakt aan de discussie.

Snap je reactie dan ook niet want je herhaald (weliswaar met nog meer onzin dan voorheen) je reactie.

Van Ginkel zelf heeft toch ook een stem? Dan kun je als clubs wel samenwerken, maar als jij het zelf als speler niet ziet zitten, hebben clubs pech! Natuurlijk zeggen ze bij Chelsea je gaat spelen, dat zeggen ze tegen iedereen!! Vind het zelf belachelijk dat Vitesse niet aan Ajax wil verkopen. Vitesse komt niet in de buurt als concurrent van Ajax, alleen PSV en Feyenoord zijn dat. Spelers van Vitesse zien deze clubs ook als stap hoger maar goed, de speler wordt niks meer gegunt, alleen het eigen bedrijf, zelfs nu ze minder van Chelsea krijgen dan van Ajax...

26 juni 2013 om 13:37

Zeker weten. Echter is het wel van Ginkel zelf geweest die zijn contract bij Vitesse heeft getekend. Zolang hij bij Vitesse onder contract staat is het Vitesse dat bepaald wat van Ginkel wil.

Als speler zou ik door dit soort 'grappen' in de toekomst een stuk minder snel voor Vitesse kiezen. Je weet dat je bij een goede ontwikkeling een speelbal wordt van Vitesse en Chelsea. Juist op dit punt scoort een club als Heracles altijd goed. Spelers krijgen volop kansen zich te ontwikkelen, en vervolgens zijn deze spelers vrij om te vertrekken als een stap hogerop aan de orde is.

26 juni 2013 om 13:45

Het is pure onzin dat Vitesse hem naar Chelsea dwingt. Schijnbaar is Chelsea gewoon concreet en dan bepaalt van Ginkel altijd zelf nog of hij wel of niet wil gaan.

Dat Chelsea een streepje voor heeft dankzij de samenwerking met Vitesse betekent niet dat een speler een speelbal van deze 2 clubs wordt. Die bewering lijkt me helemaal nergens op gebaseerd.

26 juni 2013 om 13:48

Dan heeft hij ook de keuze om te blijven! Als Vitesse hem wil verkopen, kan het niet zo zijn dat Vitesse ff bepaalt waarheen! Als wij Eriksen voor 10 miljoen aan Dortmund kunnen verkopen en voor 15 aan Liverpool, hoop ik dat Ajax er met Liverpool uitkomt omdat dat meer geld int laatje brengt. Bij Vitesse gunnen ze de 'concurrent' niks.. Ze worden een keer vierde en ze noemen zichzelf concurrent. Maar toen ze Janssen wilde moest Ajax wel meewerken, want het was die jongen zijn club..l

26 juni 2013 om 14:00

Natuurlijk heeft ie de keuze om te blijven en ik denk dat Vitesse dat ook toejuicht. Maar zijn zaakwaarnemer begint al weer over een transfer omdat van Ginkel hogerop kan. Als ie dan toch een transfer wil maken heeft Vitesse liever dat ie voor veel geld weggaat en het liefst niet naar een potentiële concurrent (utrecht, Psv, Twente, Ajax of Feyenoord, Az). Lijkt me ook logisch aangezien je je beste spelers niet aan die clubs gaat verkopen.

Janssen wou graag naar Vitesse, en je weet dat Janssen heel erg kan tegenstribbelen als hij het niet naar zijn zin heeft. Ajax heeft die transfer ook nog flink tegengewerkt ondanks dat ze wisten dat ie vervelend zou worden. En Janssen was geen topspeler die ze liever hielden, maar een die ze liever kwijt waren. Is toch wel een flink verschil met van Ginkel vind je niet?

26 juni 2013 om 14:03

@cupfighter,

Janssen rendeerde niet bij Ajax en stond er naast. Ajax wilde hem best kwijt, Janssen wilde weg en Vitesse wilde hem wel hebben.

Een situatie die absoluut niet te vergelijken is met die van van Ginkel. Een jeugdig talent die een absolute meerwaarde bij de club is en een mogelijke grote toekomst voor zicht heeft.

Als je die 2 zaken hetzelfde vindt dan is het het niet best.

26 juni 2013 om 16:07

@cupfighter

Het is niet relevant wat jij zegt. Vitesse kan gedeeltelijk wel degelijk bepalen waar hij heen gaat. Hij staat nog altijd onder contract bij Vitesse. Tot duds ver heb ik nog geen negatieve berichten gehoord dat van Ginkel niet naar Chelsea wilt gaan.

Die vergelijking met Eriksen slaat ook nergens op. Als Ajax Eriksen naar Feyenoord voor 15 miljoen kan laten gaan of 15 miljoen aan Liverpool los van het feit wat Eriksen wilt, denk ik ook dat Ajax er alles zou doen om hem aan Liverpool te verkopen.

Je gaat puur op je frustraties af dat hij waarschijnlijk niet voor Ajax zal spelen door dingen te zeggen als:

''ze worden een keer vierde en ze noemen zichzelf concurrent''

Als van Ginkel naar Chelsea gaat dan speelt hij binnen no time bij een satelietclub en zal hij er niet beter op worden.
Wat een spijt zal hij hebben dat hij voor Vitesse is gaan spelen. Bij Ajax had hij vrij snel kunnen uitgroeien tot een zeer belangrijke speler en daar had Nederland van geprofiteerd op het WK. Nu mag hij blij zijn als hij in de voorselectie komt aangezien van Gaal het belangrijk vindt dat Oranjegangers speelminuten maken bij hun club.
In en in trieste ontwikkeling dit. Is eigenlijk best zielig voor van Ginkel

Kan me toch niet voorstellen dat je als Vitesse-supporter blij bent met de status van satellietclub.

26 juni 2013 om 13:50

Geloof mij wij zijn hier heel blij mee

26 juni 2013 om 13:51

Wat is er mis mee als je als relatief kleine club (europees gezien helemaal) de kans krijgt om sportief profijt te halen uit een samenwerking met een Europese topclub?

Zelfs Ajax probeert profijt te halen uit connecties met Barca. Dat Vitesse van de connectie met Chelsea gebruikt maakt om het niveau op korte termijn naar een voor Nederlandse begrippen respectabel niveau is toch best toe te juichen. Het moet wel de insteek zijn om het op termijn grotendeels zelfs te bedruipen en niet meer dan 1-2 huurlingen te hebben om onderbezette plekken op te vullen.

26 juni 2013 om 14:58

Het beeld dat jij nu schetst, Sammerens, is niet het beeld dat ik krijg als ik dit soort berichten lees. Connecties tussen twee clubs komen vaak voor, ja, en clubs uit Nederland hebben daar ook profijt van.

Maar de connectie tussen Chelsea en Vitesse is blijkbaar zo innig dat Vitesse niet meer dan Chelsea in de polder is. Zodra een speler enigszins op niveau is, wordt hij direct door Chelsea weggekaapt. Zelfs als dat Vitesse minder oplevert dan wanneer het deze speler aan een andere club zou verkopen.

Dat mag allemaal, en hoeft geen probleem te zijn. Maar ik kan mij toch niet voorstellen dat trotse Vitesse-supporters gelukkig zijn met die ontwikkeling. De club uit Arnhem die moet buigen naar de wil van een meester in Londen.

26 juni 2013 om 15:24

Vooralsnog is er geen enkele speler van Vitesse naar Chelsea verhuist. Het bedrag van 5 miljoen dat in dit bericht wordt genoemd is verder ook maar een gerucht. Enkele dagen terug was er sprake van 8,5 miljoen.

Zoals ik het momenteel zie is de samenwerking tussen Vitesse en Chelsea vooralsnog voor beide partijen een vruchtbare. Chelsea heeft jonge spelers ervaring in een fatsoenlijke competitie kunnen laten opdoen. Vitesse heeft op korte termijn het niveau van bijna degradatie tot bijna een competitie lang meedoen voor CL plaatsing kunnen brengen. Spelers als Kalas en van Aanholt hebben daar toch zeker hun steentje aan bijgedragen.

Dat Chelsea nu concreet wordt of de eerste optie heeft op van Ginkel betekent toch niet dat Vitesse niet meer dan Chelsea in de polder is. Vorig jaar is Buttner ook gewoon naar Man Utd gegaan. Mensen doen alsof het Chelsea of niets is voor spelers bij Vitesse, maar waar is dat op gebaseerd? Op 1 mogelijk aanstaande transfer?

Het beste voor van Ginkel is een arbitragezaak tegen zijn club Vitesse te beginnen net zoals Buttner heeft gedaan. Dan ben je zo van je club Vitesse af hoor. Ajax is een duidelijke sportieve verbetering op alle vlakken en Vittese probeert willens en wetens de Carriere van van Ginkel te verpesten door een onderhandse deal van Ginkel naar de bank van Chelsea onder te brengen. Als Vitesse een beetje mee zou denken met het Nederlandse voetbal is het verstandig om van Ginkel maar naar ajax te laten gaan. Is goed voor Vitesse en het Nederlands voetbal. Win win voor beiden partijen toch!

26 juni 2013 om 13:35

Volgens mij heeft het verleden al vaak genoeg aangetoond dat een arbitragezaak helemaal niets uithaalt.

Al weet ik niet hoe het in deze situatie zou zijn als je kan aantonen dat Vitesse wel voor minder aan Chelsea wilt verkopen en voor meer niet aan Ajax. Maar ik blijf een tegenstander van zo´n arbitragezaak.

Lol fijne club hoor dat Vitesse. Lijkt me verschrikkelijk om als speler gedwongen te worden om naar de pijpen te dansen van clubeigenaren. Tuurlijk levert het geld op maar het contract wat hij nu weer ondertekend bindt hem weer aan de volgende stel Russen. Het lijkt me ergens toch wel belangrijk dat je zelf mag beslissen hoe je carriere eruit ziet dan dat op macht en geld belustte Russen voor je uit gaan maken.

26 juni 2013 om 14:22

Hoe zo verschrikkelijk? Dit soort dingen gebeuren wel vaker in de voetballerij. Zoals Borussia Dortmund Lewandowski niet naar Bayern München wil laten gaan bijvoorbeeld..

26 juni 2013 om 15:16

Ja maar hij wilt zelf wel. Maakt toch niet uit of het vaker gebeurd. Als jij graag naar Ajax wilt maar de club laat je niet gaan maar wel naar Chelsea waar die op de bank beland of weer verhuurd wordt. Nou leuk hoor. Een stel Russen die de dienst uitmaken over onze eigen Nederlandse talenten. Ik zie ze het liefst zo snel mogelijk vertrekken. Maar ja die Vitesse supporters zijn gouden bergen beloofd.

Van Ginkel zit gewoon in een val. Wat denk jij wat er gebeurd als van Ginkel niet naar de club wil waar Vitesse hem aan wilt verkopen?

26 juni 2013 om 15:42

Dan kan hij toch simpelweg weigeren?

Manchester United werd ook een tijdje genoemd als geïnteresseerde club. Als United een bod zou doen dan kan je pas stellen dat van Ginkel in de val zit als Vitesse dat bod hoe dan ook zou weigeren. Dat is voorlopig niet het geval, want de enige club die zich schijnbaar heeft gemeld (naast Ajax) is Chelsea.

26 juni 2013 om 15:56

@ansjo

Het is lullig ja voor die speler maar ook begrijpelijk dat Dortmund niet nog een van zijn ster spelers aan een concurrent wil verkopen. En ik snap ook dat Vitesse liever een speler aan Chelsea verkoopt dan Ajax. Volgens mij had van Ginkel laatst een gesprek met Mourinho en dat was een positief gesprek.

Ik snap sowieso niet waarom mensen hier een hype van maken. van Ginkel wordt door niemand gedwongen om iets te tekenen. Als van Ginkel niet naar Chelsea wilt gaan kan hij zelf toch ook deze aanbieding afslaan?

Meestal staat er toch in een contract van een speler dat er een bepaalt percentage van het bedrag naar de speler gaat? Als dit waar is dan lijkt mij dat erg zuur voor van Ginkel. Het lijkt me ook niet echt een fijn vooruitzicht voor andere talenten die een progressie hebben van het kaliber van Ginkel die dus mogelijk naar Chelsea gaan.

Het is eigenlijk voor alle partijen zonde, maar uit Vitechelsea oogpunt natuurlijk meer dan logisch.

Toch had ik Van Ginkel erg graag bij Ajax gezien, de jongen is een echte Ajacied en met zijn komst zou er een middenveld staan met veel kwaliteit en ook nog eens veel potentie. Deze aankoop was misschien nog wel beter voor dit Ajax geweest dan een Maher, gelukkig heeft Ajax er in dit geval wel alles aan proberen te doen om te onderhandelen wat we in het geval van Maher niet kunnen zeggen.

Hoe dan ook hoop ik dat als Marco naar Chelsea gaat hij een goede constructie krijgt met een huurclub in een sterke competitie, zodat hij niet op de bank gaat zitten en zoals helaas vele andere talenten volledig stagneert in ontwikkeling.

Daarnaast vind ik hem ook nog lang niet rijp voor het niveau van Chelsea, maar dat is slechts mijn bescheiden mening.

chelsea is vitesse..en vitesse is chelsea. als je echt graag kampioen wou worden als vitesse zijnde. dan had je bony en van ginkel verkocht. en dan voor dat geld leuke nieuwe spelers halen. zoals van der hoorn gudelj(nu al az) duarte etc etc. Maar je moet eerst tot eind augustus wachten welke spelers je allemaal krijgt van chelsea. voordat er spelers worden aangetrokken. DAN KAN IK JE BIJ Deze Zeggen DAN BEN JE TE Laat!!

En inderdaad ik zou een concurent niet beter willen maken. Maar 5 miljoen is wel heel erg laag voor van ginkel. zou dan kakuta in de deal betrokken worden?

26 juni 2013 om 13:37

Maar wat heb je liever: gewoon goede subtopper in Nederland zijn met normale bedrijfsvoering, of een club waar geen speler meer te zeggen heeft wat hij wil, want de Russische eigenaren bepalen wie waar heen gaat en kampioen worden? Het is toch ook een compliment voor Vitesse dat Ajax wel 7 miljoen wil bieden? Daarnaast ziet heel Vitesse Ajax als concurrent. Is dat gebasseerd op afgelopen seizoen, of door het verwachtingspatroon? Vitesse is nog lang geen concurrent denk ik voor Ajax, PSV en Feyenoord!

26 juni 2013 om 14:08

Vitesse heeft de ambitie om CL te halen of wellicht zelfs kampioen te worden. Als dat hun ambitie is dan moeten ze Ajax als concurrent beschouwen, net als Psv, Feyenoord en Twente.

Of ze die ambitie waar kunnen maken is dan niet relevant. Het niet willen verkopen aan clubs die conform jouw ambitie of doelstellingen een concurrent zijn is een logische stap.

Heeft niet met arrogantie of hoogmoedswaanzin te maken.

In de redenatie van velen hier mag geen club een poging wagen zich incidenteel of wellicht zelfs structureel te verbeteren zodat ze de strijd met de top 3 aan kunnen gaan. Het is niet de historie die bepaalt wie komend seizoen je concurrenten zijn, maar je eigen verwachtingen, doelstellingen en ambities.

26 juni 2013 om 16:28

je hebt wel gelijk in het punt dat je spelers gaat tegen houden bij de club waar ze graag willen voetballen. Maar psv gaat ook geen spelers aan ajax verkopen en andesom. Dat komt omdat ze allebei graag kampioen willen worden.

en inderdaad je kunt je nog niet meten aan deze 2 clubs. Omdat ze kwalitatief gezien betere spelers hebben. Maar daarom zeg ik ook waarom geen van der hoorn, van dijk(celticnu) gudelj(az nu) duarte halen? daar kun je een eind mee komen.

Maar dat is het probleem van vitesse die moeten wachten op chelsea en dat duurt te lang. voor 1 augustus moet je gewoon een goed team hebben, om europa in te gaan. maar alles duurt altijd zo lang bij vitesse. Omdat chelsea er nog niet uit is welke spelers ze willen uitlenen. op deze manier ben je altijd te laat, en zijn andere clubs je voor. dan kom je weer met gevalletjes als yasuda barazite niklojestevic ofzo

Vitesse is gewoon een satelietclub geworden van Chelsea. Natuurlijk zijn er veel voordelen aan een dergelijke samenwerking, maar ik denk dat het voor Vitesse van levensbelang is de eigen clubidentiteit te behouden. Als er elk jaar een vreemdenlegioen van nieuwe spelers binnenstapt met een nieuwe trainer, zal dit lastig worden.

Dit is natuurlijk belachelijk.

Hardstikke leuk hoor alle reacties hierboven dat Vitesse zelf wel bepaald aan wie ze verkopen en voor welke prijs, maar de speler zel bepaald uiteindelijk nog OF hij wel weg wil.

Ik neem aan dat van Ginkel zelf ook wel begrijpt dat het voor zn ontwikkeling beter is als hij 1 stapje omhoog maakt naar een grotere club als Ajax met druk, CL voetbal,weerstand,etc,ect.

Dat scenario moet een stuk interessanter zijn dat 2 stappen omhoog maken naar Chelsea,maar moeten afwachten of hij wel speeltijd krijgt of aan welke club hij wordt verhuurd.

Mocht Vitesse vasthouden aan dit belachelijke standpunt zou ik van Ginkel adviseren om helemaal Nergens naar toe te gaan en gewoon bij Vitesse blijven voor nog 1 jaar. Volgend jaar is er dan wellicht wel interesse van andere grotere Europese clubs dan Chelsea.

Vitesse is gewoon een satelliet club geworden. Niet meer niet minder. Het is gewoon de Excelsior van Chelsea geworden jammer genoeg.
Het is de bedoeling dat grote talenten van Vitesse alleen naar Chelsea moeten.
Hoe doorzichtig dit..

26 juni 2013 om 16:58

Zoals Buttner bedoel je?

Er is nog geen enkele speler van Vitesse naar Chelsea verhuist, dus wat je zegt is grote onzin. Kan me wel nog een paar talenten herinneren van PSV en Feyenoord, zijn die nu ook sattelietclubs van Chelsea?

Men wil gewoon geen Nederlandse clubs versterken die op het niveau zitten waar Vitesse naar toe wil.

Dit wordt een kansloze missie voor Vitesse op deze manier. Vitesse gaat dus gewoon verkapt spelers opleiden voor Chelsea. Spelers die goed genoeg zijn worden voor een schijntje doorverkocht en spelers van Chelsea worden met hoge salarissen bij Vitesse gestald. Dit kan een club als Vitesse helemaal niet bolwerken, financieel.

Voor Van Ginkel is het ook niet interessant, behalve financieel. Van Ginkel gaat het niet halen bij Chelsea. Zeker nu niet. Hij kan beter kiezen om even te blijven bij Vitesse of een stap lager. Daar kan hij zich verder ontwikkelen. Bij Chelsea gaat ie op de bank belanden.

26 juni 2013 om 13:52

5 miljoen van Buttner vind ik geen schijntje. Allemaal suggesties die je maakt, en gebaseerd op natabene de VI.

26 juni 2013 om 13:58

Op 5 miljoen als uitschieter van je jeugdopleiding kun je geen topclub runnen. Dat lijkt me toch logisch. Het is niet zo dat Vitesse elk jaar spelers verkoopt uit de eigen opleiding voor dit soort bedragen.

Hoe kom je er in hemelsnaam bij dat mijn suggesties van VI af komen? Het is gewoon een kwestie van een beetje logisch nadenken. Niet meer, niet minder.

26 juni 2013 om 14:04

Voor de rest heeft Vitesse nog niet veel verkocht, maar het team was ook niet heel duur met Bony als duurste speler voor 3,6 miljoen. Plus dat Vitesse Buttner verkocht heeft aan Man United, notabene een concurrent van Chelsea. Dus dat past ook niet helemaal in je plaatje van het verkapt opleiden van spelers voor Chelsea..

Tja je lult zo'n beetje alles na wat de snor of zijn compagnons in VI zetten, dan is de link snel gelegd denk je niet?

Maar van Ginkel wil zelf ook naar Chelsea toch? Dan is er geen probleen imo.

Gaat hij lekker verpieteren daar op de bank of wordt hij verhuurd aan een andere sattelietclub. Leuk!

26 juni 2013 om 14:14

Dat is de vraag, wat wil Van Ginkel nou zelf? Eerst sprak hij zijn voorkeur uit voor een Nederlandse club, maar nu lijkt Vitesse er alles aan te willen doen om hem naar Chelsea te transfereren. En met alles bedoel ik ook alles, kijk maar naar het feit dat hij nu voor miljoenen minder naar Londen zou moeten.

Van Ginkel wil vast en zeker een topper worden en ik denk dat hij zelf ook wel ziet dat dat bij Chelsea een zware opgave gaat worden. Ik bedoel maar, in Londen lopen spelers rond die een stuk beter en verder zijn dan hem. Heeft hij dan de illusie dat hij daar mee kan concurreren? Ik weet het niet.

26 juni 2013 om 15:07

Voor hem is het inderdaad verstandiger om naar Ajax te gaan (of om bij Vitesse te blijven). Maar ik heb er een hard hoofd in dat Vitesse gaat meewerken aan een transfer naar Amsterdam.

Ik dacht eerder aan: Vitesse is Chelsea

Tja met een eigenaar als Abramovisch blijft het met alle respect een beetje louche allemaal. Buitenom het feit Vitesse alle recht heeft aan wie zij verkopen kom je als club Vitesse niet beter in de markt te liggen. Want ondanks dat van Ginkel van Vitesse is (door opleiding enzo) wordt nu eigenlijk zijn toekomst min of meer bepaald door de 'moederclub' Chelsea.
Het feit dat de gang van zaken totaal onbekend is bij de TD wijst al op een hele foute hiërarchie in de club die uiteindelijk niet echt lang goed zal gaan.
Het is gewoon ongestructureerd in bijna alle geledingen van de club en daar komt frictie van en geen stabiele organisatie of continuïteit.

En nog even over de handelswijze van Ajax. Ik zie heel veel vragen en opmerkingen in meerdere artikelen van de laatste dagen.

Ik denk dat van Ginkel de voorkeur had, simpelweg omdat dit type niet in huis is en het type 'eriksen/maher' wel. Vandaar dat hij meer prioriteit had/heeft.
Dus mensen daarom is denk ik maher geen prioriteit en te duur om op de bank te laten zetten.
Buitenom dat is maher de enige van echte buitencategorie die in de absolute top het verschil kan maken. van Ginkel is een hele atletische speler...maar wat hij nog voor heeft op types als Fer en zelfs strootman is zijn voetbalinzicht en handelingsnelheid.

De enige vraag waar ik mee blijf zitten is waarom ze dat al zo vroeg geboden hebben als je de jong nog hebt???

Chelsea ís Vitesse... is voor een Vitesse supporter toch het ergste wat er is, als er zo over je club gepraat wordt

26 juni 2013 om 14:56

Ik zou het erger vinden als er in het geheel niet over je club gepraat wordt....

26 juni 2013 om 16:05

Je hoeft je niet gelijk aangevallen te voelen..

Bedoel ermee te zeggen dat je als supporter trots bent op je club, op je kleuren, op je historie en je identiteit.

Als je dan opeens gezien wordt als een onderdeel van Chelsea kan ik me voorstellen dat dat pijn doet

26 juni 2013 om 16:17

ik voel me ook niet aangevallen, maar ik ben het niet met je eens dat het erg zou moeten zijn dat je club als 'afdeling' van een andere (bijzonder grote) club wordt gezien. Zo lang de club in Arnhem is gevestigd, geel-zwart is en elke week met vreemde dingen in het nieuws komt, voel ik me er nog prima thuis. Als niemand over je club praat, is het blijkbaar niet zon interessante vereniging. En ik ben liever fan van een wel interessante vereniging.

26 juni 2013 om 15:23

Wie heeft het nog over SC Amersfoort, FC Wageningen, Rbc, Agovv, Haarlem, Veendam et cetera. Dat is pas erg en daar waren wij niet heel ver vandaan.

Dat het er allemaal wat on Nederlands aan toe gaat moeten wij helaas op de koop toenemen. Hoewel we dat sinds midden jaren tachtig eigenlijk al doen en wat dat betreft al aardig gewend zijn.

5 miljoen voor van Ginkel is veel te weinig! Ik mag aannemen dat dit verhaal niet klopt of dat er andere afspraken bij zijn gemaakt. Het goedkoop huren van Chelsea spelers of de overname van Kakuta bijvoorbeeld.

Vitesse gaat voor het kampioenschap, dan ga je toch je concurrenten niet versterken maar probeer je ze juist leeg te kopen!
Wanneer van Ginkel naar Ajax zou gaan ben je als Vitesse toch niet lekker bezig....

Ik heb me een ongeluk gezocht, maar kan nergens dat vermeende bedrag van 5 miljoen vinden. Waar komt dit vandaan? Laatste wat ik las was rond de 9.5.... iemand meer nieuws?

26 juni 2013 om 14:31

8,5 miljoen stond hier een aantal dagen terug op VZ. Dat was volgens de media het bedrag dat Chelsea wou betalen en nu is het ineens 5 miljoen. Erg onduidelijk allemaal, laat het s.v.p. snel 1 september zijn.

26 juni 2013 om 14:42

De duim van Stef de Bont en Tom Knipping.

26 juni 2013 om 15:28

Ik denk dat het gewoon als voorbeeld is gebruikt en met de "creatieve" geesten van Vz er een andere draai aan het verhaal is gegeven. Resultaat: meer dan 150 reacties, voornamelijk van gekleineerde ajaxsupporters.

Daarnaast meldt de Evening Standard dat Vitesse een bod van 8 miljoen pond van Chelsea heeft afgewezen. In dat kader zou het raar zijn als men dan met 5 mil. euro wel akkoord gaat. Het blijven allemaal geruchten, meer niet.

edit: bericht komt van VI Daar staat het hele verhaal, hier maar een klein deel

Hypocriet mannetje.. Dus als PSV 20mil bied op Erikson en Liverpool 18 mag Ajax niet weigeren kom op man! Vitesse heeft gewoon een standpunt dat de meeste hier zo triest op reageren maakt me wel aan het lachen

26 juni 2013 om 14:59

Vind ik ook. Het is niet meer dan logisch dat je aan een concurrent een hoger transferbedrag vraagt dan aan een buitenlandse club. En voordat mensen gaan beginnen over dat Vitesse geen directe concurrent is: Vitesse streeft ernaar om een serieuze titelkandidaad te worden, dus moet het zich ook zo op gaan stellen.

Ik zou 5 miljoen erg magertjes vinden voor Van Ginkel. Het dubbele zou een goed bedrag zijn. Of iets dat op zijn minst waat meer die richting uit gaat. Maar het zou beter zijn als hij nog twee a drie jaar in Nederland blijft. Of dat nou bij Vitesse is of een andere club. Dit soort jongens gaan tegenwoordig veel te vroeg naar het buitenland en dat is slecht voor het niveau hier.

Het is erg wazig allemaal. Laatst zou Chelsea 8,5 miljoen euro hebben geboden en nu maar 5.
Nu staat in de tekst ook weer dat Ajax 7 miljoen hebben geboden. Dit terwijl Vitesse onbereikbaar is voor Ajax.
Ik hoop wel dat PSV nog een bod gaat doen op Van Ginkel. Voor 7 á 8 miljoen kan Brands beter voor hem gaan dan voor Maher.

26 juni 2013 om 18:48

Als PSV een bod zou doen op Marco van Ginkel, zouden ze hetzelfde antwoord krijgen als dat Ajax kreeg. Het zou verspilde energie zijn, want SBV Vitesse verkoopt niet aan een topclub in Nederland.

Gewoon lekker voor Adam Maher gaan.

Waar halen ze nou de prijs vandaan? Er wordt toch nooit een prijs naar buiten gebracht. Ik lees net twee artikelen uit de engelse pers (ik weet niet of ze kloppen) die beide beweren dat Chelsea 8 mln pond heeft geboden wat Vitesse heeft afgewezen en de vraagprijs van Vitesse op 15 mln pond ligt. Ik denk dat ik de vrachtwagen met zout maar ga voorrijden.
Maar ja, het weekblad VI en de Telegraaf zijn onderhand Ajax blaadjes.

Vitesse bepaalt of ze iemand willen verkopen. In verband met de samenwerking met Chelsea is bedrag onbelangrijk. Een hoge transfersom met een hoge huur voor spelers van Chelsea of andersom. Maakt Vitesse niets uit. Die zaakwaarnemer krijgt misschien een gedeelte van de transfersom en daarom baalt hij misschien. Hij moet gewoon zorgen voor een goed contract en verder niks. Als van Ginkel niet naar Chelsea wil, hoeft hij echt niet. Kan dan gewoon bij Vitesse blijven. Allemaal geschreeuw om niks.

Ik 'hoop' maar dat die 5 miljoen voor van Ginkel niet klopt, dat is echt schandalig laag voor een talent als hij, zeker als een club als Chelsea voor de deur staat. Of ze moeten het zo fixen dat hij nog 1 á 2 jaar geheel gratis in Arnhem speelt..

staat er niet van te kijken dat Vitesse bereid is zijn cliënt voor vijf miljoen euro te verkopen aan. Wat een aanname van Karel Jansen wat dat is wat hij ons verteld !!!! er staat nergens dat Vitesse er 5 miljoen voor beurt. Een dikke verzinsel van deze man die maar wat roept

Ik heb het al eerder geschreven bij de overgang van Peter Bosz naar deze club. Het is daar organisatorisch gewoon een bende. Je zult maar een talents zijn, met deze casus kies je toch niet voor Vitesse. Je mag niet eens zelf bepalen op welke wijze jij de loopbaan gaat invullen. Vitesse, neen Chelsea bepaald. Daaruit blijkt dat Abramovic aan de touwtjes trekt en Jordania een marionet is. Op afstand bepaald Abramovic en hij zegt wie er komen, wie er gaan, waar ze naar toe gaan en of de trainer een schop onder de komt krijgt. De trainer moet zijn mond houden en met het materiaal in de top 4 eindigen, basta!

Het is wel zo dat als Ajax een "jodenbod" heeft gedaan, dan hoeft Vitesse daar natuurlijk niet mee accoord te gaan, ondanks dat de speler graag wil. Als andere clubs meer bieden moet de speler zich maar in schikken, of gewoon bij de club blijven en zijn contract uitdienen. Kan Van Ginkel ook doen als hij persé naar Ajax wil en niet naar Londen.

haha merab is een zakenman, denk je nou echt dat hij voor 5 miljoen gaat, whahaha wat een onzin hier allemaal. Tis allemaal de media ingegaan door ajax.. Van Ginkel wil ergggg graag naar Chelsea.. en Niet naar ajax

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren