Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Boer had graag erehaag voor Ajax gezien: ‘Dan maar drie punten’

Laatste update:
/

Arsenal vormde onlangs een erehaag voor Manchester United, in de eerste wedstrijd nadat the Red Devils het kampioenschap hadden veroverd. Frank de Boer had graag gezien dat FC Groningen zondag hetzelfde deed bij Ajax, dat vorig weekend officieel de 32ste landstitel pakte. De Trots van het Noorden kiest daar echter niet voor.

De Boer uitte zijn teleurstelling daarover aan Eredivisie Live. “Een erehaag had best wel gemogen”, sprak de trainer die Ajax driemaal op rij de titel bezorgde. “Het is toch een teken van respect naar de landskampioen. Maar goed, dan maar drie punten pakken. Ik verwacht dat de spelers honderd procent geconcentreerd zijn en ik wil het seizoen waardig afsluiten”, aldus De Boer.

Hij kiest zondag voor een basisplaats voor spelers als Jasper Cillessen en Derk Boerrigter. Teveel wijzigingen wilde de Ajax-coach niet doorvoeren in Euroborg, maar uitzonderingen zijn er wel. “Sommigen spelen misschien hun afscheidswedstrijd, dat moet je hen ook gunnen”, lichtte de coach toe.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Een erehaag is iets dat je krijgt of niet. Als je het niet krijgt moet je er niet om gaan janken Frankie.

12 mei 2013 om 13:57

Als je gewoon naar EL keek, zegt die dat het jammer vindt, niks mis mee. Spelers hebben erehaag gekregen van de fans van Groningen.

12 mei 2013 om 21:30

De Groningen spelers misschien.
Jij bent waarschijnlijk niet in het stadion geweest..
Ik was erbij en ze werden met een schitterend fluitconcert ontvangen.

12 mei 2013 om 21:34

Sorry, er is fotos ervan dat de fans buiten de stadion stonden te klappen...

13 mei 2013 om 13:25

Buiten het stadion* dat zijn dan de supporters die op de spelersbus hebben gewacht en wel graag een erehaag wouden.... Maarja

12 mei 2013 om 14:01

Altijd maar het eeuwige doen van aannames zonder de achtergrond te weten, kan ik me zo aan storen.

Ik kan me namelijk goed voorstellen dat een journalist hem vraagt wat hij ervan vindt.. En Frank reageert door het jammer te noemen. In dat geval is het een hele normale reactie en loopt er niemand te janken..

12 mei 2013 om 14:03

In dat geval ben ik het met je eens, maar ik heb dit interview niet gezien. Jij wel?

12 mei 2013 om 14:10

Dus je gaat hier je mening verkondigen zonder dat je er wat van af weet

12 mei 2013 om 14:24

Ik heb het gezien, tuurlijk gaat de Boer niet uit zichzelf over de erehaag beginnen. Er wordt gewoon gevraagd: vind je het jammer dat er geen erehaag is? Frank antwoordt: Ja dat vind ik jammer. Kennelijk vind hij dat jammer, niets mis mee zeg ik..

12 mei 2013 om 14:01

Hij zegt alleen dat hij het jammer vindt? Ik weet niet wat jou definitie van janken is, maar die zal dan toch anders zijn dan ieder ander. Ik proef hier pure frustratie omdat jouw Feyenoord niet bovenaan is geëindigd.

12 mei 2013 om 14:05

Dit heeft helemaal niks met Feyenoord te maken dus als je dat proeft zou ik toch even je smaak papillen laten nakijken

12 mei 2013 om 14:15

Kun je dan even op de rest van mijn reactie reageren aub? Want kun je mij nu eens die definitie van 'janken' van jou uitleggen? De mijne is simpelweg 'zeuren'. Maar de jouwe is waarschijnlijk 'uitspraak van een persoon die ook maar iets te maken heeft met ajax', of niet? Leg uit. Ik snap er niks van.

12 mei 2013 om 14:17

Toch is je reaktie kinderachtig of je voor fnoord bent of niet. Voor mij hoeft het niet zo een erehaag. Kun je van Groningen ook niet verwachten

12 mei 2013 om 14:15

Onzin, ik vind het respectloos en een teken van onvolwassenheid bij Groningen. De kampioen verdiend dat, ongeacht welke club dat is. Zou bv Feijenoord kampioen zijn, en de laatste wedstrijd in de Arena spelen, dan zou Ajax gewoon een erehaag vormen, zeker met Frank aan het roer...

12 mei 2013 om 14:19

dit is geen traditie zoals in Engeland, dus voor mij hoeft het niet hoor.

12 mei 2013 om 14:20

Inderdaad. Net als in 2009. Oh nee. Toen weigerde onze Amsterdamse vrienden een erehaag. En dat in de tijd dat een kampioen nog een echte kampioen was met meer dan 80 punten.....

12 mei 2013 om 15:18

Als niks nuttigs te melden hebt dan zeg niks

Hopelijk wel, want Groningen mag absoluut niet gelijk spelen of winnen! Anders ligt de hoop voor ADO bij Roda JC en daar heb ik toch minder hoop voor.

Ach zo een erehaag.. Dat is toch allemaal een geacteerde gebeurtenis. Zoveel waarde hoef je er niet aan te hechten.

Voor Ajax zijnde is dat prachtig, maar de Groningse-publiek zit daar niet op te wachten en zij moeten vandaag nog een belangrijke wedstrijdspelen (voor de playoffs).

Naar mijn mening had het ook niet gehoeven zo'n erehaag.

Ik blijf het kinderachtig vinden dat Groningen het niet op kan brengen om een erehaag te vormen voor Ajax. En die supporters die dan hun seizoenskaart verscheuren zijn geen echte supporters. Dat zijn aanstellers.

Het is trouwens wel redelijk obvious dat dit Boerrigter zijn laatste wedstrijd is. Mag hopen dat dit Cilissen zijn afscheidswedstrijd niet is btw..

12 mei 2013 om 14:14

Waarom zou je een erehaag moeten houden voor de kampioen, omdat Groningen toevallig nu tegen Ajax speelt? Het is geen traditie en het staat niet in de regels en Groningen mag zelf bepalen wat ze willen. Heeft niets met respect te maken vind ik. Ik vind een erehaag een beetje klef, nep, vond het er lachwekkend uitzien bij Arsenal - United in ieder geval.

12 mei 2013 om 14:20

Persoonlijk vind ik iets dat met respect te maken heeft voor de ploeg die dat jaar zich de beste van de competitie gekroond heeft. Wanneer Feyenoord kampioen was geworden en zij speelden de laatste wedstrijd in Amsterdam had ik ook graag een erehaag gezien. Is mijn persoonlijke smaak. Ben het met je eens dat het niet verplicht is of traditie is.

Ik snap trouwens niet helemaal waarom die Groningers zo'n complex tegen Ajax hebben. Lekker hatelijk doen. Hebben die mensen niks beters te doen of iets dergelijks. Ga je club aanmoedigen in plaats van wc papier in de fik steken.. Zoek een hobby.

12 mei 2013 om 14:30

Ik vind dat je voor iedere tegenstander respect moet tonen. Een deel van het Gronings publiek zat wel te applaudiseren en dat is wel voldoende. Als er een erehaag moet worden gehouden voor de kampioen moeten alle 17 ploegen dat doen vind ik, niet een willekeurige, volgende tegenstander.

Groningers en ook Utrechters hebben een complex tegen Ajax, ik denk dat het komt omdat ze zelf geen directe rivaal hebben en dan maar tegen Ajax zijn.

12 mei 2013 om 14:52

@El Fenomeno

Utrecht-ajax kan ik nog best begrijpen, zijn allebei belangrijke steden voor Nederland.
Bij Groningen zou ik zelf toch eerder Heerenveen of Cambuur verwachten, omdat die ook in het noorden liggen.

Overigens is het onzin om één ploeg een erehaag te laten vormen en dat alleen voor de kampioen. Dat zou juist een teken van ongelijkheid zijn, dat de kampioen meer waard maakt.
Willem II heeft niet minder recht op een erehaag.

12 mei 2013 om 20:01

Groningen ziet Twente en Heerenveen als rivalen.. Dus dat laatste klopt niet echf

12 mei 2013 om 20:02

Ook @ el fenomeno bedoeld

Respect eisen? Ik denk dat iedereen wel weet welke kwaliteiten Ajax heeft en menigeen kan zich er in vinden dat Ajax kampioen is. Maar om nou respect te gaan eisen...

12 mei 2013 om 14:02

Het is meer respect vanaf de club( in dit geval Groningen) naar de kampioen Ajax toe. Het is ook wat een kampioen verdient en wat sportiviteit uitstraalt van de club die Ajax staat op te wachten.

Geen probleem als ze het doen, maar als Groningen daar niet voor kiest moeten we dat gewoon respecteren.

12 mei 2013 om 14:03

Kun jij even het stukje citeren waarin hij respect eist?

De fans van FC Groningen stonden wel te applaudisseerden voor de spelers van Ajax. Wel jammer dat een erehaag in Nederland niet gebruikelijk is zoals in Engeland.

traditie is traditie, en kan je niet kopiëren. en ja Frank, graag 3 punten meenemen uit Grongingen!

Het is een teken van respect naar de kampioen van Nederland en is ook sportief, maar ik vind het niet zo nodig. Als Groningen er voor kiest om het niet te doen dan vind ik dat we er geen oorlog van moeten maken.

Inderdaad Frank. Vitesse deed dit vorig jaar heel netjes. Maarja, in het hoge noorden ligt Ajax nogal gevoelig. Die steken nog liever hun eigen stadion in de fik dan dat ze een erehaag vormen voor Ajax.

12 mei 2013 om 14:03

Valt wel mee hoor, de supporters van Groningen lieten zich wel horen toen Ajax uit de bus kwam.

12 mei 2013 om 14:07

Ja, het zal ook maar een klein groepje zijn die nog zo'n hekel heeft aan ons.

12 mei 2013 om 14:19

Denk dat in het Noorden genoeg Ajacieden wonen maar dat het meer iets van Nijland zelf is. Hij is psver.

12 mei 2013 om 14:23

Ik weet niet of je het nog weet, maar toen AZ kampioen werd, heeft Ajax ook geen erehaag gehouden.
Dus niet direct met het beschuldigende vingertje wijzen.

Waarom stelt hij Vermeer niet op als hij weet dat sommige spelers hun laatste wedstrijd spelen?

Ik ga er van uit dat Vermeer vertrekt naar bijvoorbeeld Aston Villa. Dat had ik hem dan wel gegund.

12 mei 2013 om 14:20

Bedoel je het Aston Villa waar zojuist de keeper tot speler van het seizoen is uitgeroepen ?? Haha nee flauw je noemt gewoon een voorbeeld ik snap het.

12 mei 2013 om 14:32

Oh grappig :D

Ik dacht enkele keren gelezen te hebben dat ze interesse hadden in Vermeer. Wist niet dat de huidige keeper het zo goed deed.

de boer begint steeds meer van gaal achtige trekjes te vertonen. Ik ben inmiddels klaar met deze trainer die een bepaalde arrogantie toont waar zoveel mensen een bloedhekel aan hebben.

12 mei 2013 om 14:07

@nianka: Frank de Boer geeft altijd keurig antwoord op de vragen van de journalisten zonder stem verheffen.
Dat jij aan deze trainer een bloedhekel hebt, zegt meer over jou dan over Frank de Boer.

12 mei 2013 om 14:09

Ik bespeur hier geen enkele vorm van arrogantie. Dat is slechts wat jij ervan maakt. Omdat jij klaarblijkelijk moeite hebt met lezen (kan, hoor, geen probleem mee), zal ik het stuk nog even citeren.
“een erehaag had best wel gemogen”, sprak de trainer die Ajax driemaal op rij de titel bezorgde.

Hierin geeft hij aan dat dat had Gemogen. Hij had het wel leuk gevonden maar heeft er vrede mee dat het niet gebeurt.

“het is toch een teken van respect naar de landskampioen.''

Hierin spreekt hij de waarheid en niets anders dan de waarheid, geen enkele arrogantie hierin te bespeuren.

''maar goed, dan maar drie punten pakken. Ik verwacht dat de spelers honderd procent geconcentreerd zijn en ik wil het seizoen waardig afsluiten”

Hier legt hij zich erbij neer en laat nog eens zien dat het hem niet zo heel veel uitmaakt. Hij wou alleen zeggen dat dat wel leuk was geweest.

Ach ja Frankie. Jouw cluppie vertikte het ook om in 2009 een erehaag te vormen bij het kampioenschap voor je kleine Noordhollandse broertje. Als je geen respect toont voor anderen, krijg je het zelf ook niet.

12 mei 2013 om 14:04

Rofl, wat heeft Frank de Boer daarmee te maken dan?

12 mei 2013 om 14:19

Toen was Frank niet in dienst en nu heeft de club een ander beleid. Als je toch een zere snee wilt uit delen doe het dan goed.

12 mei 2013 om 14:24

Volgens mij heette de club voor Frank de Boer Ajax, heet hij nu Ajax en straks na Frank de Boer ook Ajax. Beetje simpel om alles te vergoeilijken met 'nu is er een ander beleid.'

12 mei 2013 om 14:30

Ja toen was frank toch niet in dienst als hoofdtrainer moeilijk om dingen te begrijpen hè. Maar maakt niet uit, afkeer naar Ajax toe blijft grappig om te lezen.

12 mei 2013 om 20:50

Het blijft grappig hoe alles recht wordt geluld wat krom is. Toen was er ander beleid? Zoiets klinkt als een dopingzondaar die zich verdedigt met de opmerking dat iedereen het doet.

Hahaha toen AZ kampioen werd, was Ajax zelf te beroerd om een erehaag te vormen. Ajax is een club die de rest van alles duidelijk wil maken, maar de traantjes staan daar in de ogen als ze zich zelf eens een grote jongen moeten tonen.

12 mei 2013 om 14:20

Hoeveel jaar is dat terug en er waren totaal andere mensen toen in dienst. Leuk man.

12 mei 2013 om 21:34

Ajax blijft Ajax.. Volgend jaar is Erwin van de Looij trainer en dan krijgt de tegenstander ook geen erehaag kan ik je verzekeren..

Wat een zelfingenomen vent, liggen bedelen voor een erehaag. Slaat toch nergens op en heeft niks met respect te maken. Hoe respectvol is een erehaag houden voor de kampioen wanneer je dit tegen je zin in doet?

12 mei 2013 om 14:12

Oké. Ik ben eruit. Men loert er hier dus gewoon op om elke kans te pakken om Ajax of Ajacieden arrogant te noemen. Kun je een duidelijke uitleg geven waarom Frankie hier arrogant is? Hij zegt namelijk gewoon dat hij het graag had gezien, maar heeft er vrede mee dat het niet gebeurt. Daarbij bespeur ik hier geen enkel gebedel. Anders stond er wel: ''alsjeblieft meneer Nijland, zorg ervoor dat er een erehaag voor mijn jongens komt!'' smeekte de Ajax-coach.

12 mei 2013 om 14:18

Het hele punt is dat dit in Nederland helemaal geen traditie is, heb nog nooit iemand een erehaag zien houden na een kampioenschap, en nu moet frankie opeens erkenning. Hij wordt wat teveel de hemel in geprezen en begint langzaam naast zijn schoenen te lopen. Plus het feit dat ik ajax geen erehaag zie houden voor andere clubs.

12 mei 2013 om 14:21

Dat is je punt niet. Absoluut niet, dat maak je er nu van om je hachje te redden. De Boer vind het jammer dat het niet zo is, maar snapt dit. Ik ben het ermee eens dat het gek is om dat nu opeens wel te doen als het geen traditie is. Maar hij smeekt nergens om.

12 mei 2013 om 14:22

Dan kunnen we daar een traditie van maken, en met Frank aan het roer was er 100 procent zeker een erehaag gekomen voor de tegenstander

12 mei 2013 om 14:31

Ik probeer mijn hachje te redden? Heb nu niet echt iets gezegd waarvoor ik mijn hachje moet redden. Wanneer het goed gaat met ajax moet iedereen het aanhoren, maar wanneer het slecht gaat daarintegen komen ze de wedstrijdkaarten aan de straatstenen niet kwijt

12 mei 2013 om 14:38

Om niet hopeloos deze discussie te verliezen... eerst typ je je reactie waarvan het punt uiteindelijk blijkt te zijn dat dit helemaal geen traditie is terwijl je het woord 'traditie' in je reactie niet eens hebt gebruikt. Ik kan nergens uit opmaken dat dat je punt is. Vervolgens wijk je in deze reactie af van het onderwerp.

12 mei 2013 om 14:44

'dus omdat ik het bij mijn eerste standpunt het woord traditie niet heb gebruikt wilt dit zeggen dat ik het toen niet vond? Ik zal de volgende keer duidelijker zijn in mijn omschrijving zodat ook autisten het kunnen snappen

12 mei 2013 om 14:50

Ik kan nergens uit opmaken dat dat je punt is.. (dat is een zin die ik net ook al gebruikte! Lees 'ns, misschien helpt dat!) moet ik sommige stukjes met hoofdletters schrijven voor jou? Ik heb elk woordje grondig nagekeken, de zinnen en de context geanalyseerd en het heeft helemaal niets, maar dan ook helemaal niets te maken met jou zogenaamde 'punt'. Dat is overduidelijk, en het zegt genoeg over je dat je met dit soort dingen gaat komen, want dat geeft aan hoe zwak je bent.

12 mei 2013 om 15:25

@ Feye-010

Bedelen? Hij geeft alleen aan dat hij het jammer vindt. Maar goed voor een Feyenoorder is het glas al snel halfleeg en dan ga je maar wat graag je concurrent naar beneden halen. Jammer, mislukt! Succes met plaats 3!

Onzin Frank, ben het vaak met je eens maar dit slaat nergens op. De vergelijking van VZ slaat hierin natuurlijk ook nergens op, want in Engeland is het een traditie. In Nederland gebeurd dat nooit. Niemand had hier om gezeurd en als Frank geen kampioen was en hij speelde tegen de kampioen, had dit ook niet gebeurd. Kortom, niet zo zeuren inderdaad.

Neemt niet weg dat ik het iets moois vind, maar dan moet het ook altijd gebeuren en in Nederland is het nou eenmaal geen traditie.

Prima dat Cillissen keept ! Maar waarom krijgt Vermeer dan niet zijn afscheidswedstrijd ??

Erehaag was prachtig geweest, maar dan moet je idd maar de 3 punten pakken !!

12 mei 2013 om 14:23

Mischien de laatste wedstrijd voor Jasper, wie weet

Ach dat gezever over die erehaag. Als het traditie is moet je het in stand houden, als het geen traditie is moet je er niet aan beginnen. Daarmee verklaar ik de discussie voor gesloten.

Wat een arrogante kwallenopmerking. Hopelijk krijgt hij een nuchter gronings pakkie.

Steeds meer mensen beginnen in te zien dat f de boer zeer arrogante trekjes vertoont en langzaam maar zeker aan het doorslaan naar erkenning. Het is nu nog redelijk subtiel maar als je al zijn uitspraken van de laatste tijd erbij haalt dan begint het ronduit stuitend te worden. Het wordt al net zo verstikkend als in de van gaal tijd. Kan wel eens zijn grote valkuil gaan worden.

12 mei 2013 om 15:12

@ni(j)anka.....
Graag van jou een aantal voorbeelden van de zogenaamde stuitende uitspraken van Frank de Boer.... Ik ben van mening dat menig trainer een voorbeeld kan nemen aan het gedrag van hem... Naar mijn inziens is hij altijd uiterst beleefd en respectvol naar wie dan ook..... En als er iemand met beide benen op de grond staat is het F de Boer wel...

On topic;
Het afgelopen jaar is er veel te doen geweest over respect in het voetbal.... Ik ben wel een voorstander van de zogenaamde erehaag voor de kampioen.... Is toch een teken van respect... (wie dan ook de kampioen moge zijn) ....

Ja toen was frank toch niet in dienst als hoofdtrainer moeilijk om dingen te begrijpen hè. Maar maakt niet uit, afkeer naar Ajax toe blijft grappig om te lezen.

@ nianka

Jij hebt er geen verstand van, je kan alles haten wat met Ajax te maken heeft maar over Frank de Boer zo iets schrijven getuigd van weinig verstand. Iedereen heeft respect voor Frank

Misschien vertrekt Vermeer, waarom staat hij er dan niet in?

Het is totaal geen traditie in Nederland dus voor mij hoeft Groningen ook niets te doen. Zat het interview te kijken en vond m verder niet heel arrogant. Er mag respect zijn voor de kampioen en hij geeft aan dat hij een erehaag leuk had gevonden. Prima toch.

Nergens voor nodig om dat belachelijke gedoe uit Engeland te gaan kopiëren. Ik lees dat de supporters van Groningen al hebben geapplaudisseerd en dat moet voldoende zijn.

Dat er geen erehaag is , wil toch niet zeggen dat er geen respect is.
Belachelijk weer Groningen zo de grond in te boren.
Spelers zullen elkaar vast in catacombe gefeliciteerd hebben.
Maar goed , wij hadden knielend op de grond moeten liggen voor Koning Frank.

12 mei 2013 om 15:27

@ calciolover

Waar zegt Frank dat dan? Hij geeft alleen aan dat hij het jammer vindt. Dat heeft toch niets met 'groningen zo de grond in te boren' te maken.

12 mei 2013 om 16:21

Een ding heb je juist calciolover, het is koning Frank! Daar is geen speld tussen te krijgen.

Erehaag erehaag. Had Arsenal het niet gedaan zou nu niemand erover praten. Niet dat Frank zeurt. Hij heeft recht op zijn mening, maar dit is toch niet echt nodig he. Laten wij Nederlanders maar een origineler erehaag verzinnen.

En daarom houden wij dus niet van Ajax. Narcisme ten top!

12 mei 2013 om 15:50

@ Lucianofcg

Narcisme ten top? Dan heb je het eerder over Maaskant.

12 mei 2013 om 15:54

Maaskant is ook een narcist idd. Ben blij dat hij weggaat.

Echt een heel triest clubje, ze hoefde heus niet de voeten te kussen van alles Ajacieden omdat we weer kampioen zijn geworden. Maar om dan zo respectloos te zijn om geen haag te kunnen vormen zegt wel heel veel over hen. Gelukkig hebben we ze vandaag weer laten zien wie er beter is.

Omdat er een paar twitterlosers over een erehaag beginnen heeft heel voetballend NL het al een week over deze onzin. De 3 betreffende twitteraars zullen zich nou wel heel belangrijk voelen.

arrogante trekjes Weer van de boer.. ach zal alvast weer voodoo praktijken neerzetten net als 3 voorgaande jaren weer CL loting naar Real Madrid. en nog steeds geen respect en felicitaties vanuit ajax kamp richting RM met de Boer als grote spil.

nou huil ze de boer dat kan je namelijk heel goed!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren