Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax en Barcelona steggelen over verdeling salaris Cuenca

Laatste update:

Isaac Cuenca gaat enkele onzekere weken tegemoet. De vleugelaanvaller van Barcelona speelt sinds januari op huurbasis voor Ajax, maar kwam door blessureleed nog niet verder dan drie competitiewedstrijden: twee als basisspeler, een als invaller. Cuenca heeft aangegeven graag nog een jaar langer bij Ajax te willen blijven, maar het is zeer de vraag of dat zal gaan gebeuren.

/

Barcelona is best bereid om Cuenca nog een jaar te verhuren, maar het financiële gedeelte zorgt voor problemen. Volgens Marca hebben de Spanjaarden in het afgelopen halfjaar zeventig procent van het salaris van de rechtsbuiten overgemaakt en betaalde Ajax de overige dertig procent. Barcelona is echter niet van plan om bij een langere verhuurperiode zeventig procent te blijven betalen, terwijl Ajax niet bereid is om veel meer te betalen.

Marca weet dat directeur voetbalzaken Marc Overmars inmiddels contact heeft gehad met Barcelona om dit probleem te bespreken. Ajax heeft ook interesse in verdediger Marc Muniesa en middenvelder Sergi Roberto, maar als er al geen akkoord kan worden bereikt over Cuenca, lijkt het niet realistisch dat dit duo serieus in aanmerking zal komen voor een verhuurperiode aan Ajax. Overigens heeft Frank de Boer ook aangegeven dat hij eerst wil kijken of het mogelijk is om spelers te kopen: pas als de juiste speler niet wordt gevonden, wil hij kijken welke spelers Ajax kan huren.

Ajax moet Isaac Cuenca terug laten gaan naar Barcelona

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
Reacties

Ik hoop dat Isaac Cuenca nog een seizoen gehuurd kan worden door Ajax, maar dan wel voor een minder salaris of dat FC Barcelona dan zijn volledige salaris betaald.

Als hij dan nog een seizoen gehuurd wordt, dan hoop ik dat hij fit blijft, want dan kan hij op de positie rechtsbuiten spelen en als hij volgend jaar dan vertrekt bij Ajax, dat Jody Lukoki zich dan goed genoeg ontwikkeld heeft om vaste rechtsbuiten te worden van Ajax.

Het wordt sowieso een zware zomer voor Ajax, want deze spelers gaan zo goed als zeker vertrekken:

- Henri Toivomäki.
- Dico Koppers.
- Eyong Enoh.
- Geoffrey Castillion.
- Roly Bonevacia.
- Ryan Babel.
- Chiel Kramer.
- Derk Boerrigter.
- Isaac Cuenca (twijfelachtig).
- Siem De Jong.
- Christian Eriksen.
- Miralem Sulejmani.
- Toby Alderweireld.
- Kenneth Vermeer.

Dan hoop ik dat Ajax zich versterkt met deze spelers:

- Adam Maher, als opvolger van Christian Eriksen.
- Isaac Cuenca, op huurbasis en als nieuwe rechtsbuiten.
- Marco Van Ginkel, als opvolger van Siem De Jong.

Aan de ene kant hoop ik wel dat Ajax zich versterkt met Marco Van Ginkel, maar aan de andere kant hoop ik ook weer van niet.

Want Ajax heeft dan ook nog Thulani Serero en Lasse Schöne, waardoor Van Ginkel niet echt de topprioriteit zou zijn.

Adam Maher wil ik er sowieso bij hebben, mits AZ, Maher en Ajax het over de vraagprijs en salaris eens kunnen worden.

9 mei 2013 om 12:29

als je het stuk leest is barca niet van plan nog eens 70% te betalen, en jij wil dat barca alles betaald ?

9 mei 2013 om 12:36

@ Soccerroos,

Ja, die heb ik ook gelezen en ik schrijf ook alleen op dat 'ik hoop' dat FC Barcelona het volledige salaris zal betalen.

9 mei 2013 om 12:49

Een vrij kansloze opmerking dus...

On topic, logisch dat barça minder wilt betalen bij een langer verhuur.
Al kun je ook stellen dat ajax aan de afgelopen verhuur periode bar weinig heeft gehad. Een discussie die beide clubs moeten uitvechten. Voor beide standpunten valt wat te zeggen.

Ik ben van mening dat ajax beter eerst rond kan kijken naar een goede rechtsbuiten. Het niveau van cuenca moeten we wel nastreven.
Overigens lijkt dit een teken dat ajax zich nog niet heeft neergelegd bij het feit dat sana te kort komt.hopelijk kan de boer wederom het ongelijk van de kritische buitenwereld bewijzen. Ik denk dat er mits de juiste progressie nog heel wat talent in sana zit. Maar dit is niet niveau cuenca. (vermoedt ik)

9 mei 2013 om 12:52

Ijdele hoop dan..

9 mei 2013 om 15:44

Cuenca zijn niveau heeft Sana zeker (nog?) niet. Maar de laatste tijd lijkt Tobiasnhet wel stukken beter te doen, al is dat natuurlijk op dit moment wel bij Jong Ajax.
Ik zou Sana nog niet helemaal opgeven wat vele al schijnen te hebben gedaan. Hij ondergaat een aangepast programma zoals ze ook bv met Hoessen doen/deden en misschien gaat hij vriend en vijand nog eens verassen.

9 mei 2013 om 22:24

Inderdaad, laten we het hopen. Sana heeft met serero een goede klik valt mij op.
Hopelijk komen ze samen op niveau

9 mei 2013 om 12:30

Als je zo leest over deze berichtgeving, kan je in conclusie wel stellen dat het einde tijd perk is tussen Cuenca en Ajax. Tuurlijk hoop ik ook als vele dat hij volgend seizoen 'aller ons Ajax' gaat spelen en dat we kunnen genieten van de echte Cuenca (plus) zijn technische hoogtstandjes

9 mei 2013 om 12:31

Waarom lees je de tekst gewoon niet voordat je zomaar gaat reageren?

Er staat duidelijk dat Barca zelfs niet 70% van zijn salaris wil betalen, laat staan de volle 100%.

9 mei 2013 om 12:38

@ Azadinho,

Ja, waarom lees je mijn reactie dan ook niet gewoon voordat je zomaar gaat reageren?

Er staat duidelijk bij mij aan het begin van m'n stukje 'ik hoop' dat FC Barcelona zijn volledige salaris wilt betalen.

9 mei 2013 om 12:44

Hoop op basis van wat? Er staat toch duidelijk dat Barca moeilijk doet om 70% en jij 'hoopt' op 100%? Je kan ook realistisch zijn hoor?

Trouwens ik 'hoop' dat Barca, Messi als fooi geeft bij de deal.

9 mei 2013 om 12:50

@ Azadinho,

Op basis van de spelers die de laatste jaren van Ajax naar FC Barcelona zijn gegaan, o.a Frank De Boer, Ronald De Boer, Patrick Kluivert en Marc Overmars.

Ik hoop dat FC Barcelona hun oude spelers Frank De Boer en Marc Overmars 'n plezier wilt doen om het salaris van Isaac Cuenca volledig op zich te nemen en misschien dat Johan Cruijff ook nog wat kan regelen.

9 mei 2013 om 14:37

Dat is toch van de zotte. Barca gaat echt niet ineens in een 2e huurperiode zeggen. Nou weet je wat laat die 30% maar zitten ook die gaan we betalen. Dus of je hebt de tekst niet gelezen Roch of je vader is een ezel en je moeder de olifant van Feyenoord.

Ajax moet gewoon ff investeren in dit soort huurspelers zodat ze de CL doorkomen. Zo had PSV voorheen ook goede huurafspraken met Chelsea weet ik me nog te herinneren.

9 mei 2013 om 16:57

@sranang

de zoon van de olifant van Feyenoord is hij sowieso niet die heeft tenminste verstand van geldzaken gezien de verkoop

9 mei 2013 om 18:58

Voetbal is keiharde business. Barcelona gaat Ajax geen korting geven omdat er nu toevallig wat oud-spelers aan het roer staan. IJdele hoop.

9 mei 2013 om 12:39

Enoh is al weg lol

9 mei 2013 om 12:43

@ Xelcukinan,

Op huurbasis, maar niet definitief, dus hij staat er goed bij in m'n lijstje.

9 mei 2013 om 12:56

Maar Ajax gaat door het definitieve vertrek van Enoh niet zwaarder krijgen dan dit jaar vanwege zn verhuur. Zo presenteer je het wel een beetje. Helft van je lijstje doet er niet echt toe.

Overmars/ajax moet gewoon zijn poot stijf houden, 30-50% meer niet. Misschien wil Cuenca zelf water bij de wijn doen.

9 mei 2013 om 12:50

Ajax heeft ook nog Klaassen voor de nummer 10, alleen het probleem met hem is dat hij geblesseerd is en daar al een tijdje last van heeft. Mits hij weer fit is en kan aansluiten bij de selectie, is van Ginkel helemaal niet nodig. Maher zie ik inderdaad graag komen, als Eriksen en/of de Jong worden verkocht.

9 mei 2013 om 13:11

@ Rochester

Leuk lijstje hoor, maar het lijkt mij zeer sterk dat al deze spelers vertrekken.

Dico Koppers heeft gewoon nog een contract voor 2 jaar. Ik denk dat Ajax een transfersom verlangt, maar ik betwijfel of ADO bereid is om geld op tafel te leggen.

Derk Boerigter hetzelfde verhaal. Heeft ook gewoon nog een contract en ik denk niet dat er een club bereid is om een transfersom op tafel te leggen. Te blessuregevoelig afgelopen jaar en haalde niet zijn niveau dit seizoen. Wie zou er belangstelling hebben?

Kenneth Vermeer gaat niet vertrekken. Keepers verkassen niet zo snel. Vermeer heeft eindelijk na jaren wachten zijn basisplek bij Ajax. Dit is pas zijn tweede volledige seizoen. Bij welke club die CL speelt heeft hij wel een basisplek? Verder heeft hij bij het Nederlands elftal zelfs een basisplaats weten af te dwingen. Dat gaat hij echt niet op het spel zetten 1 jaar voor het Wk.

Als Maher en Van Ginkel komen als vervangers van en Cuenca blijft, dan levert Ajax geeneens heel veel kwaliteit in als Eriksen en Siem de Jong vertrekken. Eriksen is goed, maar ik vind hem vaak nog te nonchalant (eigenlijk zou hij nog minimaal 1 seizoen moeten blijven). Ik denk dat Maher prima soortgelijke statistieken bij Ajax kan halen. Siem de Jong is de meest onderschatte speler van Ajax. Zijn vertrek zal er het meest inhakken, maar ik vind Van Ginkel ook een uitstekende speler voor op zijn positie. Cuenca lijkt mij prima als rechtsbuiten, aangezien Ajax op die positie niks beters voor handen heeft. Boerigter is geen rechtsbuiten (De Boer moet ook stoppen met hem daar opstellen), Lukoki kan leuk een mannetje passeren, maar een voorzet geven kan hij niet.

9 mei 2013 om 14:00

@ Centaurus,

Dico Koppers lijkt geen toekomst te hebben bij Ajax.

Ajax heeft Daley Blind, Nicolai Boilesen en Mitchell Dijks al voor de linksback positie en als ADO Den Haag Koppers niet overneemt, dan zal hij waarschijnlijk verkocht worden of weer verhuurd worden.

Derk Boerrigter is niet echt hetzelfde verhaal.

Want Boerrigter heeft na dit seizoen nog maar 'n 1-jarig contract en Ajax heeft hem nog geen aanbieding gedaan om z'n contract te verlengen.

Verder heeft Ajax in de winterstop een bod op Boerrigter afgewezen van Celta de Vigo. Dus er is wel degelijk belangstelling voor Derk Boerrigter.

Kenneth Vermeer lijkt ook te gaan vertrekken.

Vermeer heeft na dit seizoen nog maar 'n 1-jarig contract en is al 'n paar keer genoemd bij clubs als Aston Villa en Fulham.

Vermeer zelf heeft al aangegeven dat hij z'n contract waarschijnlijk niet zal verlengen en Ajax wilt zelf ook wel geld verdienen aan hun eerste keeper.

Als Adam Maher en Marco Van Ginkel voor Christian Eriksen en Siem De Jong komen, dan levert Ajax inderdaad niet veel kwaliteit in.

Christian Eriksen begint ook steeds iets beter te spelen, vind ik. Ik hoop dat hij z'n contract bij Ajax gewoon verlengd, want bij Ajax zal hij elke week spelen en hij zal betere prestaties gaan leveren.

Adam Maher kan inderdaad soortgelijke prestaties leveren bij Ajax, maar waarschijnlijk zal de vraagprijs van AZ een obstakel vormen voor de overgang van Maher naar Ajax.

Siem De Jong is inderdaad een onderschatte speler bij Ajax.

Hij is een van de spelers met de meeste ervaring, doet het uitstekend, zet zich altijd honderd procent in voor het team en scoort redelijk veel bij Ajax.

Net als De Jong wordt Eriksen ook onderschat bij Ajax, vind ik.

Mensen roepen dat hij niet genoeg scorend vermogen heeft en dat hij nog 'n aantal punten mist en dan worden de prestaties van Rafael Van Der Vaart en Wesley Sneijder erbij gehaald.

Maar Eriksen is meer 'n speler die andere spelers laat scoren en pikt zo nu en dan zelf ook wel is 'n goaltje mee. Dat is zijn kracht, maar de meeste mensen beoordelen hem anders.

Marco Van Ginkel is zeker een uitstekende speler voor Ajax om Siem De Jong op te volgen, maar zoals ik eerder al aangaf: Ajax heeft dan ook nog Lasse Schöne en Thulani Serero die De Jong kunnen opvolgen.

Isaac Cuenca is inderdaad een prima rechtsbuiten, mits hij geen blessures krijgt en Ajax en FC Barcelona het eens worden of het verdelen van z'n salaris.

Derk Boerrigter is zeker geen rechtsbuiten en daar maakt Frank De Boer inderdaad telkens een fout mee.

Boerrigter is echt een ouderwetse linksbuiten en hij is puur linksbenig, maar De Boer stelt hem meestal als rechtsbuiten op.

Maar verder heeft De Boer ook geen reden om Boerrigter als linksbuiten op te stellen, aangezien Viktor Fischer het daar uitstekend doet, Boerrigter blessuregevoelig is en niet altijd even goed speelt.

Jody Lukoki is ook gewoon een uitstekende rechtsbuiten, vind ik.

Aan het begin van dit seizoen vond ik Lukoki uitstekend spelen. Helaas heeft hij daarna niet echt veel minuten meer gemaakt bij Ajax.

Lukoki moet zijn overzicht en voorzetten alleen verbeteren, maar voor de rest is alles gewoon prima in orde bij Lukoki en als hij deze punten verbeterd, dan is hij zeker een bruikbare speler voor Ajax.

Ik zou volgend seizoen in deze opstelling bij Ajax spelen (ervan uitgaande dat al die spelers zullen vertrekken).

Cillessen
v.Rhijn
Veltman
Moisander
Blind
Maher
Poulsen/Schö
v.Ginkel
Cuenca/Schön
Sigþórsson
Fischer
9 mei 2013 om 14:28

@ Rochester

Dat Koppers geen toekomst heeft bij Ajax dat klopt, maar ze gaan hem echt niet gratis de deur uit laten lopen. Dan verhuren ze hem wel weer nog een seizoen. Verkopen kan dan nog altijd.

Als Boerigter verkocht zou worden ben ik er niet rouwig om, maar ik betwijfel of Celta de Vigo terug komt voor hem. Ik denk dat hij bij gebrek aan interesse gewoon zijn contract uitdient bij Ajax.

Vermeer staat nog tot 2015 onder contract. Pas als hij nog maar 1 jaar onder contract staat zal Ajax hem willen verkopen (als hij niet wil verlengen). Dat hij nu al bij voorbaat gezegd zou hebben dat hij niet meer bijtekent weet ik niks van. Vermeer gaat zijn kans op een plek onder de lat tijdens het WK niet op het spel zetten. Die blijft gewoon bij Ajax, zelfs al zou er sluimerende interesse zijn van Aston Villa of een soortgelijke club.

De rest van je lijstje zie ik wel vertrekken (al hoop ik dat Babel en Cuenca blijven). Ik ben alleen zeer benieuwd of Ajax bereid is om de transfersommen voor Maher en Van Ginkel te betalen. Ajax is de laatste tijd niet bereid om diep in de buidel te tasten. Maher moet toch rond de 8 miljoen plus kosten en Van Ginkel zal ook rond de 6 a 7 miljoen kosten. Het lijkt mij sterk dat Ajax twee keer een dergelijke transfersom op tafel legt. Ik denk dat ze een keuze zullen maken tussen 1 van de 2.

9 mei 2013 om 14:42

denk je dat Babel weg gaat? waarom dan eignelijk?

9 mei 2013 om 14:58

Misschien kan Ajax Messi en Iniesta voor de komende 5 jaar huren waarbij Barcelona hun volledige salaris betaald. Of een of ander rijke Rus heeft geld teveel en doneert mij even een paar miljoen om de bank bij Chelsea warm te houden. Hopen mag. ;p

9 mei 2013 om 15:29

Lmao

Zet bij Vermeer, Babel, Boerrigter, Enoh, De Jong, en Eriksen ook maar twijfelachtig... :P

9 mei 2013 om 15:40

- henri toivomäki: wie?
- dico koppers: geen toegevoegde waarde.
- eyong enoh: niet gemist.
- geoffrey castillion: geen toegevoegde waarde.
- roly bonevacia: geen toegevoegde waarde.
- ryan babel: weinig toegevoegd dit seizoen.
- chiel kramer: wie?
- derk boerrigter: ook geen groot gemis.
- isaac cuenca (twijfelachtig): moet het nog laten zien.
- siem de jong: vertrek is hem gegund.
- christian eriksen: maher is waardige stand-in (eerst maar eens binnenhalen0
- miralem sulejmani: geen toegevoegde waarde.
- toby alderweireld: blind, moisander en van rhijn mag je volgend jaar ook weer meer van verwachten, dus talent door laten stromen.
- kenneth vermeer: er staat al iemand klaar.

al met al dus een mooie opschoning van de loonlijst bij ajax zonder dat we heel veel kwaliteit verliezen.

9 mei 2013 om 16:19

Leuke reactie hoor, maar eigenlijk meld je niks nieuws. Het is wel duidelijk dat ajax voor Maher en v.ginkel gaat en dat christian eriksen, siem, en toby weggaan.

Voetbalzone meld dat ajax ook intresse heeft in Marc Muniesa en Sergi Roberto, maar Frank de Boer heb ik nooit horen zeggen dat hij deze spelers erbij wilt hebben. Overigens zou ik de komst van Sergi Roberto wel toehuigen want dit is een groot talent. Marc Muniesa is een verdediger en is niet nodig wat mij betreft want als Toby weggaat neemt Veltman of Bazoer of Denswil zijn plek in.

Als Isaac zo graag wilt, kan hij toch vragen voor minder salaris?

9 mei 2013 om 12:29

Nee, want het salaris is contractueel vastgelegd en kan niet tussendoor aangepast worden.

9 mei 2013 om 12:35

Haha, wat een onzinnige reactie. Tuurlijk kan een werknemer verzoeken om een lager salaris

9 mei 2013 om 12:36

Ja, kan alleen als er een nieuw contract wordt ondertekend voor minder salaris.

9 mei 2013 om 13:14

Weet een van jullie toevallig ook over wat voor bedrag het gaat?

Cuenca moet je niet eens willen hebben. Zelfs als hij fit is heeft hij geen bal geraakt. En als je hem graag wilt moet je gewoon zijn salaris betalen, wat denkt Ajax wel niet.

9 mei 2013 om 12:33

@ Brunoclasie

Cuenca fit en in vorm zou na Fischer de beste buitenspeler in de Eredivisie zijn. Echter, het is logisch dat Ajax eerst verder kijkt. Een gehuurde speler is de laatste uitkomst en daar moet je niet te veel voor willen betalen. Prima beleid.

9 mei 2013 om 12:54

Narsingh, Mertens, Boetius, Schaken, Tadic en Chadli vind ik beter dan Cuenca hoor. We hoeven niet te overdrijven alleen omdat hij bij Barca heeft gespeeld.

9 mei 2013 om 13:00

@ Brunoclasie

Dan heb je Cuenca helemaal niet zien spelen volgens mij. Technisch is hij superieur aan zijn tegenstander. In tegenstelling tot Tello heeft hij wel de potentie om een geweldige speler te worden. Dat je al iemand als Schaken beter vindt zegt genoeg voor mij. Dan gaan wij het niet eens worden.

9 mei 2013 om 13:49

Schaken? Kom op man..

10 mei 2013 om 17:48

Daarom mag die cuenca lekker in de Eredivisie ballen en Tello absoluut niet weg mag.

9 mei 2013 om 12:34

ik hoef hem ook niet.

ajax moet niet reserveklanten van een club als barcelona willen hebben. en al helemaal niet als ze daarvoor flink moeten betalen.

9 mei 2013 om 12:56

Helemaal met je eens. Ajax heeft toch goede talenten gehaald uit het buitenland dit jaar..geef ze een paar wedstrijden en ze zijn net zo goed als die overschatte cuenca.

9 mei 2013 om 15:31

En wat als er blessures zijn, en ze willen ver komen in de CL? Denk eens verder, je kan niet zomaar alles omgooien en binnen 1 jaar resultatne verwachten. Cruijfs effect heeft zeker 5-10 jaar nodig.

9 mei 2013 om 12:38

Ajax kan beter zelf spelers gaan opleiden uit ''eigen jeugd'' in plaats van talenten willen op pikken bij andere clubs, zo een groot talent is Cuenca nou ook weer niet, word overschat alleen omdat hij van Barcelona komt. Je gaat me toch niet vertellen dat ze in de Ajax jeugd geen buitenspelers hebben? Die Deen in de A1 Anderson is toch ook een linksbuiten? Waarom krijgt die de kans niet? Ik dacht dat Cruijff's visie opleiden was? Tot nu toe is het alleen maar lenen en uit andere landen of clubs oppikken.

9 mei 2013 om 12:51

dat lenen en het kopen van jonge buitenlandse talenten geeft alleen maar aan dat het momenteel nog niet zo goed gesteld is met de eigen juegd van ajax.
nog slechter dan ik een tijdje geleden dacht.

maar ajax zet nu wel alles op alles om daar verandering in te brengen en zit nu dus in een overgangssituatie. en dan is het beter om die overgangssituatie te overbruggen met jonge relatief goedkope talenten van buitenaf dan voor heel veel geld (transfersom plus loon) spelers van buitenaf te halen. want dan belemmer je de doorstroming straks wanneer er wel een aanwas van goede talenten komt.

ik vind dat het huidige beleid alleen maar respect verdient.

9 mei 2013 om 13:02

Lanvin

Komt dit nu van een real madrid fan ? Jullie hebben nog nooit wat fatsoenlijks opgeleid dus jij mag helemaal niks zeggen. Jou club heeft spelers nodig van 95 miljoen euro om een beetje mee te doen in de top. Ajax is fantastisch bezig en met een goed beleid.

9 mei 2013 om 13:10

in de a jeugd van ajax zitten niet bepaald goede talenten tussen maar als je naar de b jeugd kijkt echte pareltjes

9 mei 2013 om 13:26

Ja dit komt van een Real Madrid fan, ik ben er ook tegen wat Perez allemaal doet maar wat kan ik eraan doen? Hem bellen en zeggen dat hij moet opleiden? Als je naar Real Castilla wedstrijden kijkt kun je zien dat Real wel degelijk talenten heeft rondlopen, maar met een coach als Mourinho word dat niks.

Ajax staat er om bekend om jeugd een kans te geven, stop dan met dat gehuur en geef de jeugd dan ook echt de kans je heb niks aan Cuenca, geldvernietiging.


Nog bedankt voor je melding aan de mods

9 mei 2013 om 15:02

Kan Ajax niet Morata van Real huren tegen 30% betaling van zijn salaris? Dan heeft Ajax ook een keer een spits die niet minder is dan die van Psv, Vitesse, AZ, Heerenveen en Feyenoord. ;p

9 mei 2013 om 17:22

Melding aan de mods ? doe ik niet aan.

Jou tekst sloeg gewoon nergens op je moet gewoon realiseren als jij een fan bent van Real Madrid ben jij een van de laatste die commentaar mag hebben op Ajax. Jij doet net als of Ajax 1 bestaat uit 35 huurlingen er is 1 man gehuurd afgelopen jaren.

Voor een dubbeltje op de 1e rang zitten noemt men dat.

Zelf altijd de hoofdprijs willen hebben voor alles en dan willen ze zelf alles voor weinig hebben.

Laat de 3 spelers van Barcelona maar naar een Mallorca of Zaragoza gaan daar leren ze meer.

9 mei 2013 om 12:33

Ach gut Ajax heeft het weer gedaan natuurlijk he? Ik bedoel de rest van de clubs betaald natuurlijk altijd meteen de hoofdprijs.

Onderhandelen is ze vreemd en zelf verkopen ze hun eigen spelers zo goedkoop mogelijk. Ja inderdaad Ajax is in deze heel vreemd bezig om een goede deal eruit te halen.

Wat denken ze wel niet?

9 mei 2013 om 12:39

Ahh Azadinho

Nee die betalen ook niet de hoofdprijs maar als je het niet wilt betalen moet je er gewoon van afzien. Maar net als bij het kampioenschap wilde ze ook dat Amsterdam zelf het meeste betalen.

Net wat je zegt wat denken ze wel niet daar bij Ajax

9 mei 2013 om 12:54

Als jou club kampioen word dan wil ik weleens zien of ze zomaar voor alle kosten willen opdraaien? Ajax is ook onderdeel van Amsterdam he? Dat ze al een ton uit eigen zak mee betalen is al heel wat vind ik.

Wat dacht je dat de troonswisseling Nederland heeft gekost? Meer dan 50(!) miljoen. Waarvan alleen al 26(!) miljoen voor beveiliging.

Wie betalen daaraan mee? Juist jij,ik en de rest van Nederland.

Ik snap dat je misschien geen fan bent van Ajax. Maar doe aub niet zo kinderachtig om Ajax in een kwaad dag licht te stellen door middel van voorbeelden die bij iedere club voorkomt in zulke deals.

9 mei 2013 om 12:35

@ La-roja

Dat noemen ze dus slim beleid voeren. Zo hoort het namelijk. Bij verkoop het maximale eruit proberen te halen en bij inkoop het minimale proberen te betalen. Zo zijn alle grote bedrijven in de wereld opgegroeid en zo werkt het ook voor voetbalclubs als het om financien gaat.

Wat is er mis met voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten?

9 mei 2013 om 13:40

Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten is tot daar aan toe, maar als je er dan niet uitkomt omdat jij niet het gevraagde bedrag wil betalen moet het klaar zijn..
Maar jij, ik en iedereen weet dat Ajax er dan een handje van heeft om het hoofd van de desbetreffende speler op hol te brengen en hem een arbitragezaak aan laat spannen, dat is gewoon ronduit smerig en laag bij de grond..
Wil je de speler hebben? , betaal je maar wat zijn club wil hebben, anders zoek je verder naar een andere speler!

Dat is 1 van de redenen dat veel mensen zo reageren op Ajax als het weer eens om een transfer gaat waar ajax niet aan het gewenste bedrag wil voldoen.

Kan mij goed herreineren dat 1 of 2 seizoenen terug er werd geroepen bij ajax dat ze niet meer dan 6 miljoen aan 1 speler willen uitgeven.
Dan vraag ik mij af, waarom heb je dan uberhaupt Maher en v Ginkel op je lijst staan want elke randdebiel weet dat die jongens veel meer moeten kosten!

9 mei 2013 om 12:35

Slim beleid noemen ze dat. Is het dan slim om te zeggen: Wij betalen zijn salaris helemaal'
? Als barca niet wilt meewerken is het jammer voor Cuenca, maar Ajax zal dan gewoon een goedkope speler moeten aantrekken of een jeugdspeler laten doorstromen (andersen)

9 mei 2013 om 12:40

@la-roja

Dubbeltje? Ik begreep dat Ajax voor een half jaartje iets van vijf ton heeft betaald? Met de huidige regeling zou dat op een miljoen voor een jaar komen.

9 mei 2013 om 13:04

Mallorca, Zaragoza het is omdat ik Mallorca een party eiland is anders zou niemand het kennen. Ajax speelt gegarandeerd Champions League, Mallorca heeft nog nooit Europees iets bereikt.

9 mei 2013 om 15:24

La-roja,

Ben jij ook zo'n persoon die totaal niet weet hoe een transfermarkt in elkaar zit? "voor een dubbeltje op de 1e rang zitten, maar zelf de hoofdprijs willen" heb ik nu al zo vaak gehoord?

Maar even een simpele uitleg voor jou over een (transfer)markt. Als je voor een "dubbeltje" een speler weet te kopen en voor de hoofdprijs een speler weet te verkopen, dan heb je toch goede zaken gedaan?

Tja, en dan ben jij een accountant?

Ik dacht dat de Boer had aangegeven eerst verder te willen kijken naar spelers om te kopen, wat is overigens helemaal geen verkeerde gedachte vind.

9 mei 2013 om 13:16

Dat staat toch ook in de tekst...
Muniesa is trouwens transfervrij, na dit seizoen.

9 mei 2013 om 15:04

Muniesa is volgens mij ook te duur als hij transfervrij is.

Gewoon laten gaan. Huurspelers zijn niks voor Ajax en Sana is net zo goed. Liever heb ik dat ze Babelmdie dertig procent extra geven.

9 mei 2013 om 12:31

@ Frikx

Sana net zo goed? Haha, dat is lachwekkend om te stellen. Ook Babel komt niet in de buurt van Cuenca. We hebben hem nog niet veel in actie gezien, maar hij zou na Fischer onze beste buitenspeler zijn. Niettemin moet je niet te veel betalen voor gehuurde spelers dus is het goed dat Ajax eerst verder kijkt.

9 mei 2013 om 12:32

Sana is net zo goed? Als je dat net zo goed noemt, dan zijn Messi en Sanchez ook net zo goed. en Jeroen Verhoeven en Iker Casillas ook.

Ajax moet voet bij stuk houden. De selectie van Frank de Boer heeft op dit moment geen noodzaak aan deze speler(s) en ik hoop voor volgend seizoen op een doorselectie in de vorm van V.ginkel maher voor Eriksen en De Jong. Alderweireld kan vervangen worden door een jeugdspeler. Alle vertrouwen in Veltman, Denswil en Bazoer.

Overigens spelen deze problemen zich al een maand lang af naar verluid. Toen zijn de drie partijen al een eerste keer samengekomen voor een nieuwe periode.

9 mei 2013 om 14:14

Geen noodzaak? De noodzaak op die positie is groter dan waar dan ook. Anders kom je bij Lukoki en Lesley de Sa. Ajax heeft geen capabele speler voor de rechtsbuiten positie.

9 mei 2013 om 14:29

Iets verder kijken dan Lukoki en de Sa misschien? Andersen, Sana en het grootste talent (voor zn blessure) Ricardo Kishna.

9 mei 2013 om 15:42

Sana die speelt niet voor niks niet meer. Kishna is toch een linksbuiten? En bovendien is het maar de vraag of die er volgend jaar staat. Een jeugdspeler is 1 ding maar dat betekent niet altijd dat ze ook zomaar in het 1e er staan dadelijk. Met Kishna en Sana win je de oorlog helaas niet.

Ajax kan Cuenca het beste weer naar Barca laten terugkeren. Als Boerrigter weer in vorm gaat raken komend seizoen heb je daar veel aan en Ajax heeft Sana ook nog die kan het ook zomaar gaan waarmaken. En met Babel, Lukoki en Fischer heeft Ajax genoeg spelers voor de flanken.

Van mij mag Cuenca vertrekken als Barca het grootste deel van zijn salaris niet betaald. Cuenca heeft een jaar lang als koning geleefd in Amsterdam. Geprofiteerd van de Ajax opleiding en rehabilitatie na zijn blessure en nu moet Ajax alles gaan betalen? Ajax heeft dit jaar met de behandeling van Cuenca wel wat krediet verdiend. Ik vind dan ook dat Barca gewoon 70% van zijn salaris moet betalen. Schandalig dat een grote club als Barca hier zo moeilijk over doet!

9 mei 2013 om 12:33

Een jaar lang(?) hij is pas na kerst gekomen en heeft pas 3 officiele wedstrijden van Ajax gespeelt. Als je niks van af weet, dan kan je beter niks zeggen erover.

9 mei 2013 om 12:41

5 ton voor drie wedstrijden vind ik eerlijk gezegd best veel geld.

9 mei 2013 om 12:45

Ik zeg toch dat hij geblesseerd is geweest? Dat hij maar 3 wedstrijden heeft gespeeld weet ik ook wel. Juist daarom slaat het nergens op als Ajax het grootste deel van zijn salaris moet betalen volgend jaar.

Een topfitte Isaac Cuenca is absoluut een meerwaarde voor Ajax, helaas hebben we dat in het afgelopen half jaar nauwelijks kunnen zien. Wat mij betreft doet Barcelona wat water bij de wijn en neemt het een deel van het salaris van Cuenca over, noem het dan maar een investering in de toekomst.

Aan de andere kant lijkt me een clausule in het huurcontract de meest eerlijke oplossing; in principe betalen Ajax en Barcelona ieder de helft van het salaris van Isaac Cuenca. Hoe meer wedstrijden de Catalaan speelt voor Ajax in het komende seizoen, hoe meer Ajax meebetaald aan het salaris van Cuenca. Om de onderlinge band tussen de clubs intact te houden zou ik de huursom achterwege laten. Dat lijkt me toch een mooie deal

9 mei 2013 om 12:36

Helemaal mee eens,

Vorig seizoen braken Cristian Tello en Isaac Cuenca allebei door in het eerste elftal van Barcelona. Op een of andere manier ben ik altijd meer gecharmeerd geweest van Cuenca omdat hij simpelweg meer techniek heeft dan Tello. Zoals jij al zegt: een topfitte Cuenca is een absolute versterking voor Ajax. De klasse druipt er echt vanaf en ik hoop dat hij volgend seizoen weer bij Ajax speelt en zich kan manifesteren tot een van de beste spelers in de Eredivisie.

Potentie heeft hij zeker.

Dan maar terug naar Barcelona, jammer, maar een club moet beleid voeren.

We kunnen niet iemand een hoger salaris of wat in die richting bieden omdat hij Barcelona in zijn CV heeft staan.

Deze voetballer staat nog onder contract bij Barcelona dus 70 op 30 vind ik een eerlijke verdeling. Als Barcelona van hem af wil kunnen ze hem beter verkopen toch?

Ajax zou zichzelf in de vinger snijden moesten ze spelers als Cuenca blijven huren, daar koop je niks mee, je dient uiteindelijk als ordinair handelshuis voor een topclub, zelf halen ze er amper profijt uit want als hij slecht presteert heb je hem een jaar voor niets gehuurd en als hij slaagt dan plukt Barça hem terug weg en houden ze hem of verkopen ze hem. Eigen spelers de kans geven jongens, Sana laten spelen, die komt er wel.

9 mei 2013 om 12:48

Frank de Boer heeft toch niet voor niets gezegd eerst andere opties te bekijken voordat ze weer spelers gaan huren. Ze weten bij Ajax ook wel dat huren alleen een noodoplossing is.

9 mei 2013 om 12:55

Ja, ik zeg het enkel maar Ik geef enkel de nadelen van huren, sorry hoor.

9 mei 2013 om 13:06

Ajax moet Eriksen aan Liverpool verkopen dan in ruil deal met Aissaidi plus 12 miljoen dat lijkt me een uitstekende deal. Kunnen ze meteen Maher halen en heb je een speler die lekker de Champions League in kan.

9 mei 2013 om 15:24

Voor 12 miljoen mag je Maher inderdaad van ons hebben.

voor mij mag hij blijven maar dan moet het wel kunnen met het beleid van ajax. Anders boerrichter zijn contract verlengen en hem het vertrouwen geven.

Wat verdiend Cuenca bij Barcelona? Ik bedoel als Ajax bereid is salarissen tot 1mln te betalen dan kan je in geval van een gehuurde speler toch gewoon 5-6ton betalen.
Een huursom zou de verhoudingen in salaris correcter houden tussen eigen contractspelers en gehuurde spelers.
Misschien gewoon voor 1jaar bedrag huursom en salarispercentage waardoor niet meer wordt betaald dan aan eigen selectiespelers?
Gebeurd immers bij aankopen ook dat er voor wordt betaald en dat bedrag zie je ook niet altijd terug bij verkoop.

Als Ajax hem nog een jaar huurt dan zal FC Barcelona gewoon zijn hele salaris moeten betalen anders zou ik zeggen; snel weggaan jij! Hij is een zwaar overschatte voetballer die het niveau van Ajax niet eens aan kan, laat staan FC Barcelon! Als ik Barca was dan zou ik hem gewoon van de loonlijst schrappen of zijn contract verscheuren! Misschien dat hij in de tweede divisie van Spanje terecht kan! Ajax heeft in elk geval zulke spelers niet nodig...maar als hij gratis is dan is hij voor de breedte en als de nood aan de man is dat zelfs Lukoki niet kan spelen het altijd handig om nog een speler te kunnen opstellen!

Barca heeft gelijk, moet Ajax maar hem niet weer verhuren en eigen jeugd de kans geven.

9 mei 2013 om 13:09

Barcelona wil dat spelers ervaring opdoen en Cuenca kan bij Ajax 40 wedstrijden mee pakken als hij fit blijft.

9 mei 2013 om 13:29

Ja dat weet ik ook wel maar waarom zou Barca 70% willen betalen haha

9 mei 2013 om 13:56

Omdat Ajax Barcelona ook mee matst want Ajax speelt ch league en speelt standaard mee voor kampioenschap.

9 mei 2013 om 14:20

Waarom Barca dat zou willen betalen is simpel, hij kan zich bij Ajax uitstekend ontwikkelen door CL te spelen en Ajax speelt een spelletje dat een goede opstap is voor het spel van Barca. Ze kunnen 100% van zijn salaris betalen door hem in Barcelona op de bank of tribune te zetten en ze kunnen 70% betalen terwijl hij zich ontwikkeld bij Ajax. Ik zou het wel weten. Daarbij is het lang geblesseerd geweest dus zo raar is het niet dat Ajax water bij de wijn wil zien. Dit jaar heeft Ajax zijn salaris namelijk grotendeels voor niks betaald.

Hopelijk kunnen we minimaal 1 speler van Barcelona definitief overnemen, zou goed zijn voor de kwaliteiten van onze selectie.

Daarnaast hoop ik dat op het middenveld Maher OF Van Ginkel gehaald wordt, een van de twee want voor de andere CAM positie hebben we Serero(die ik wel graag in het eerste wil zien, zeer talentvol, krijgt helaas weinig tot geen kansen), Klaassen(hele jaar geblesseerd geweest, groot talent) en Schone (die dit jaar heel verdienstelijk gespeeld heeft)

Hoeveel verdient die Cuenca nou. Kan me niet voorstellen dat het meer is dan 8 ton. Nou dat moet wel op te hoesten zijn voor Ajax. Desnoods 50% betalen. Maar kan wel wel voorstellen dat het beter is als je een eigen speler op rechtsbuiten hebt. Alleen er zijn niet veel goede rechtsbuitens te koop. En ik heb liever Cuenca op rechtsbuiten dan Jody Lukoki.

9 mei 2013 om 12:49

Na wat speuren blijkt hij 55.000 euro in de maand te verdienen wat neerkomt op een salaris van bijna 7 ton , dan is een 50/50 helemaal niet zo'n gek idee , dat zou minder dan 3,5 ton zijn voor een jaar.

9 mei 2013 om 15:09

Lijkt mij ook een erg goede deal! Top rechtsbuiten die prima bij Ajax past voor weinig geld.

Een 50/50 zou wel reeël zijn in dit geval , beide clubs hebben hier voordeel bij.

Er staat bij Ajax op dit moment geen rechtsbuiten klaar die je zomaar kan inpassen en verder loopt er in de Eredivisie ook geen eentje rond die aan de eisen voldoet , hooguit Beerens.

Dan moet je al snel naar het buitenland en Ajax wil geen grote bedragen betalen , dan kom je al snel in de categorie terecht waarin je toch wel degelijk een risico loopt want je weet niet hoe een speler zich aanpast of ontwikkelt.

Cuenca is voor Ajax de beste optie mits hij fit is , zal als ik Ajax was bedingen dat men best 50% van zijn salaris wil betalen als zij kunnen garanderen dat er na de zomer een topfitte Cuenca terugkeert naar Amsterdam en niet weer eentje die nog maanden in vorm moet komen of nog niet eens fit is.

9 mei 2013 om 14:37

Het lijkt mij erg afhankelijk van het salaris wat hij verdient. Ajax heeft sinds hun 'revolutie' een duidelijk beleid betreffende salaris. Die gaan aan een huurling echt niet meer betalen, dan spelers die al jarenlang een basisplaats hebben. Anders krijg je scheve verhoudingen in de selectie en dat is niet goed voor de teamgeest.

9 mei 2013 om 18:41

Hij verdient minder dan 7 ton , daar kan Ajax makkelijk de helft van betalen.

Als ik Ajax was zou ik hem laten gaan. Voor hetzelfde geld kun je weer een jong talentje kopen of een talent vanuit de jeugd door laten schuiven. Zo veel toegevoegde waarde heeft Cuenca ook weer niet namelijk.

Ajax moet hem gewoon lekker terug sturen naar Barca...

Je kan hem huren en hem laten spelen.. maar daarmee belemmer je de (mogelijke) ontwikkeling van je eigen talenten en dan moet je hem over een jaar toch terug sturen naar Barca.. of opeens wil hij zelf terug je weet het maat nooit.. maakt hij het wellicht niet eens waar.. of wat dan ook.. En dan zit je daar als Ajax zijnde.. daar heb je uiteindelijk helemaal niets aan..

Dat spelers huren van andere topclubs, moet men als topclub zijnde niet willen.. tenzij er een optie tot koop aan verbonden is.. En men wil kijken of die speler het wel waar kan maken.. Of als een of andere aanvulling voor de selectie dus als back up..

Maar iemand huren om hem als basisspeler te gebruiken.. zonder enige optie tot koop of wat dan ook.. Zou ik meteen vanaf stappen..

9 mei 2013 om 13:49

Kopen is natuurlijk de beste optie, maar ik zie niet in welke talenten Cuenca in de weg zit. Lukoki? Boerigter? Sana? Alle drie zijn ze vele malen minder dan Cuenca en alle drie zijn ze tegen gevallen. De Spanjaard is voor Ajax de beste optie op de rechter vleugel.

9 mei 2013 om 15:26

Ja daar heb je dan wel gelijk in maar misschien moet Ajax verder zoeken naar een talent die ze gewoon over kunnen nemen.. gewoon kopen..

Want stel dat je Cuenca daar dadelijk in de basis laat spelen hij zich ontwikkelt en het waar maakt en laten we zeggen volgend seizoen gewoon de man bij Ajax wordt.. en dan komt opeens Barca en zeggen ze van ok we willen hem terug.. dan sta je daar toch met legen handen.. En moeten ze weer iemand zoeken om (wellicht) een enorm gat te vullen.. En vind dan maar eens iemand..

Je snapt wel wat ik bedoel... Beter gaan ze nu op zoeken voor iemand die ze vast over kunnen nemen ofzo.. waar ze in toekomst ook wat aan hebben.

Momenteel heeft Ajax er helemaal niets aan.. het enige dat ze doen is Barca helpen in de ontwikkeling van hun talent..

Doei Cuenca en Barcelona! Het was leuk maar succes met alle activiteiten. We zijn geen dependance.

Ik zie redelijk veel haat richting hem, ook van Ajacieden. Die jongen is verdomme gewoon 1 jaar eruit geweest, en moet zich gelijk gelden in zijn eerste wedstrijden? Als Ajax hem huurt en hij doet het geweldig dan zitten hun op de eerste rij om iets te zeggen over hem hoe geweldig die is en zeggen dat dat je altijd in hem heb geloofd. Hijs 1 jaar eruit geweest mensen en speelt nu in een andere omgeving hou daar eens rekening mee?

9 mei 2013 om 12:59

ik ben er in principe tegen dat ajax spelers huurt van andere clubs. dat hoort niet bij ajax.

9 mei 2013 om 13:22

Ik denk nog steeds dat Ajax hem gewoon gaat kopen, misschien nog een jaartje huren en dan is die goedkoper met ze transferwaarde. We hebben gewoon op dit moment geen goeie speler op die positie. En als deze jonge fit raakt en op ze heupen gaat krijgen is die een van de beste spelers...

9 mei 2013 om 16:54

ik denk niet dat ajax hem kan kopen. en als barcelona hem al wil verkopen dan denk ik niet dat cuenca aan ajax verkocht wil worden.

9 mei 2013 om 13:06

Als je zoveel betaald voor een speler die maar een half jaartje bij Ajax komt om te spelen, en hij speelt vervolgens maar 3 wedstrijdjes en is de rest van het halve jaar geblesseerd, dan is het toch logisch dat je niet te veel wilt betalen voor nog een seizoen? Bij Ajax groeit het geld ook niet op de rug. Ik vind het niet meer dan logisch dat je niet weer zoveel wilt betalen voor een speler waarvan je niet eens weet of hij het niveau van Ajax wel aan kan en of hij überhaupt al fit blijft.

Gewoon lekker laten gaan en verder kijken.

9 mei 2013 om 13:57

Daarnaast is het geen investering die zichzelf terug kan verdienen. Ze betalen salaris zonder dat ze weten of hij fit zal zijn en/of echt iets toevoegt aan Ajax.

als cuenca ze niveau haalt is hy gewoon ee versterking voor ajax, maja ajax heeft wel wat geld nu dus beter gaan ze iemand kopen ipv huren.

Ik ben geen voorstander van een langer verblijf van Cuenca. Wat ik tot nu toe van hem heb gezien is leuk, maar absoluut niet bijzonder. Daarnaast gaat hij veel te veel voor de actie, omdat hij puur naar Ajax is gekomen om zich in de kijker te spelen bij Barcelona.

Ajax kan zich, naar mijn mening, beter richten op het aantrekken van Maher, Van Ginkel en Virgil van Dijk. Ik ga er vanuit dat Siem, Eriksen en Toby gaan vertrekken. Die zijn onze drie steunpilaren en deze jongens kun je simpelweg niet opvangen met jeugdspelers. Dat zou ook oneerlijk zijn naar bijvoorbeeld een Veltman. Veltman heeft dit jaar nog te weinig gespeeld om volgend jaar direct voor de leeuwen te worden gegooid. Ik hoop dat (wanneer de drie bovengenoemde spelers vertrekken) het elftal er volgend jaar zo uitziet :

Vermeer

V. Rhijn V. Dijk* Moisander Blind

Poulsen
V. Ginkel* Maher*

Babel Sigthorsson Fischer

Ik ben echter bang dat Babel ook gaat vertrekken. Dan zou Ajax op zoek moeten naar een goede buitenspeler. Of misschien kan een uitgeruste Sana nog iets toevoegen? Het wordt in ieder geval weer puzzelen geblazen, maar dat is het al jaren achtereen.

9 mei 2013 om 13:53

Waar heb jij het nou over? De spelers die vertrekken zijn steunpilaren en niet intern op te vangen? Bij Ajax zullen alleen steunpilaren vertrekken of spelers die toch al te kort komen. Spelers die vertrekken zijn dus vaak steunpilaren en dan zeg jij dat wij die niet intern kunnen opvangen? Daar is Ajax juist mee bezig om dat wel te doen...

Voor Alderweireld staat Veltman al klaar met daarachter Bazoer. Ook Leyder en Denswil kunnen centraal in de defensie spelen. Natuurlijk, al deze opties zijn misschien nog niet klaar, maar wij zijn een opleidingsclub.

Voor Eriksen hebben we Serero, Schone, Meleg en Klaassen. Weer vier opties. Al hebben we als Siem de Jong vertrekt misschien een vervanger nodig, omdat we zo'n type speler niet in onze selectie hebben momenteel.

Er zijn dus voldoende opties met potentie. Spelers die gehaald worden kunnen andere talentvolle spelers in de weg gaan staan. Dat wil Ajax juist niet meer. Talent dat er is krijgt de kans om zich verder te ontwikkelen. Ajax koopt pas als het echt niet anders kan en probeert het anders zo goedkoop mogelijk in te vullen.

Afgelopen seizoen vooral met transfervrije spelers als Babel, Schone en Poulsen. Daarbij kwamen Sana, Cuenca en Hoesen als goedkope aankopen of gehuurde spelers. Alleen voor Moisander is afgelopen zomer echt betaalt. Gewoon erg netjes en verantwoord beleid dat Ajax geen windeieren legt als we kijken naar de winst van 27 miljoen in het eerste halfjaar.

Ajax moet op deze voet doorgaan. We zien dat het werkt en worden jaarlijks kampioen. Geen gekke dingen doen en talent dat er is beter maken.

10 mei 2013 om 10:46

Leyder? Die 16 jarige Belg? Daarbij komt nog eens dat Bazoer 17 is en bij Ajax wordt gezien als middenvelder.

Jij noemt gewoon spelers die op dezelfde plek spelen als Toby, Christian en Siem. Jij denkt dat een Serero, een Meleg, een Klaassen en óók een Lasse Schöne ook maar de helft gaat brengen van wat Eriksen brengt? Volgens mij kan ik beter aan jou vragen waar je het over hebt. Pikkies die nog helemaal geen een of nog geen twintig wedstrijden hebben gespeeld op de plek van onze beste jongens laten spelen volgend jaar. Een Van der Wiel, was op te vangen. Een mislukte Sulejmani, was enigszins op te vangen, maar onze absolute steunpilaren zijn niet te vervangen door jongens zonder ervaring en voldoende kwaliteit.

Als het aan jou ligt spelen we bij een blessuregolf als twee jaar geleden, met de B1. Dat nieuwe uitshirt is al erg zat, laten we dan in ieder geval een Ajax-waardige selectie op de been houden.

10 mei 2013 om 19:24

@ Seaniej

Juist, want wie dacht begin van dit seizoen dat Blind zich zo ging ontwikkelen? Schone zoveel ging spelen en dat ook nog eens kwam doordat hij dat zelf afdwong? Poulsen zo belangrijk ging worden? Hoesen zich al zo snel aan ging passen aan het niveau?

De Boer weet met beperkte middelen een goed presterend team neer te zetten. Hij kan dat ook met spelers die al bij Ajax rondlopen. We hoeven geen gekke dingen te doen.

Van Dijk is geen optie, ten eerste kan hij voetballend veel te weinig met een bal, ten tweede is hij in potentie niet beter dan Veltman en Denswil.

9 mei 2013 om 13:40

En volgens mij verwachte Ronald de Boer volgend jaar ook al iets van Bazoer in het eerste. Die jongen schijnt echt goed te zijn. Verder hebben we ''één van Belgisch grootste talenten'' met Leyder ook, dus van Dijk is niet nodig. Geen enkele verdediger. Misschien een reserve rechtsback..

9 mei 2013 om 13:52

Dan moet jij toch echt wat vaker naar Groningen kijken!
Van Dijk is tenminste een echte verdediger, groot, snel, sterk, goed schot en pass en bijna niet te kloppen in de lucht.
Is pas 21 en nu al de beste speler van Groningen, en samen met vd Hoorn de beste jonge verdedigers die er nu rondlopen hier in Nl.

Zeker niks minder dan Veltman en Denswil, ik schat v Dijk zelfs hoger in..

9 mei 2013 om 13:55

De beste verdedigers die er nu rondlopen in de Eredivisie? De Vrij en Indi vergeten?

9 mei 2013 om 14:09

Die horen er idd ook bij, die was ik ff vergeten...

Maar in mijn ogen doen v Dijk en vd Hoorn niks onder voor die 2.
Voordeel dat de Vrij en BMI hebben is dat ze bij een grotere club spelen dus eerder opvallen, ik persoonlijk vind het knapper om je als 21 jarige als 1 vd weinige staande te houden in een elftal wat totaal niet draait (groningen)

Ben dan ook van mening zodra vd Hoorn en van Dijk bij een Psv, Ajax, Twente of Feyenoord spelen ze binnen no-time ook in Oranje spelen want de kwaliteiten hebben ze daar zeer zeker voor..

Voor het NL elftal hebben we voor het eerst in jaren een hoop talenten in de achterhoede en ik moet nog maar zien wie de concurentie strijd wint over een jaar of 3 in oranje.. De vrij, Bmi, Van Dijk, vd Hoorn, Rekik

10 mei 2013 om 10:54

Meen je dit nou serieus? Ik heb het idee dat jij en 'de Toekomst' een beetje lijden aan grootheidswaanzin. Ik vraag mijn namelijk af hoe je kunt stellen dat twee jongens die nog geen vijftien wedstrijden in het eerste hebben gespeeld, het potentieel van de beste speler van een Eredivisionist en vaste waarde in Jong Oranje überhaupt kunnen evenaren. Daar is het nog veel te vroeg voor. In Veltman heb ik wel vertrouwen, maar niet om volgend seizoen direct 40 á 50 wedstrijden te spelen zonder waardige vervanger. En misschien blijkt hij het niveau wel helemaal niet aan te kunnen. Zit je van augustus tot en met januari zonder alternatieven voor een sleutelpositie in je elftal. Lijkt mij niet echt de bedoeling toch?

Niet vergeten dat dit een stukje uit Marca is, die speculeren al hun berichten bij elkaar!

Btw Marc Muniesta is na dit seizoen transfervrij, dus huren hoef je hem zoeizo niet!

Nou wat een goede relatie hebben Ajax en Barcelona zeg, toch te treurig dat je als club zijnde 500.000 betaalt voor een speler die amper 3 wedstrijden heeft gespeeld en bij evt. een extra huurperiode het salaris zowat volledig door Ajax opgehoest moet worden. Als Barcelona zijnde zou je moeten zeggen; die jongen is alleen maar geblesseerd geweest en heeft zoveel mogelijk speelminuten nodig, wij betalen het salaris voor 70%. Zou het als td van Ajax wel weten, lekker laten gaan die Cuenca. Zat alternatieven.

9 mei 2013 om 14:23

Wie zijn die alternatieven dan? Die zien ze bij Ajax al jaren niet namelijk, wat een armoe is het op de rechtsbuiten positie met Boerrigter zo nu en dan, de Sa, Lukoki., Sana...houdt niet over.

Wat ik me afvraag is waarom alle aandacht gaat naar huurlingen van Barcelona. Lijkt me sterk dat er geen andere topclubs zijn die hun talenten bij Ajax zouden willen stallen (behalve het netwerk van Overmars). Daarnaast zijn er maar bar weinig spelers uit de zuid-europese competities die in Nederland renderen. De spelers die wel goed genoeg zijn, zijn onhaalbaar of al teveel op leeftijd en/ of blessuregevoelig.

9 mei 2013 om 14:36

Het kan ook zijn dat Cuenca gekwetst is (was) en hier een oplap beurt krijgt (kreeg).
Robben komt toch ook naar Nederland als hij gekwetst is.
Bij Lieven Maeschalck in Antwerpen lopen grote sportmensen in en uit van Alle landen;waaronder ook huurvoetballers.
Voor ernstige sportblessures moet ge niet naar Spaanse ziekenhuizen gaan en dan kan het zijn dat verzekeringen zulke spelers naar hier stuurt,ik zeg wel degelijk ""kan-het-zijn""

Je zou het als Ajax zijnde wel kunnen doen maar dan geen huursom betalen of in ieder geval veel minder. (zodat je ongeveer net zoveel kwijt bent als dit seizoen)
Als Barca dat ook niet wil, dan houdt het op, jammer dan.

Andere optie is kopen natuurlijk maar ja, de vraagprijs zal niet erg laag liggen denk ik en de vraag is überhaupt of Barca hem wil verkopen.

iedereen lijkt wat sceptisch te zijn over of Cuenca een goede deal is voor Ajax, maar ik ben ervan overtuigd dat als Ajax goede banden met Barcelona aanlegt doormiddel van Cuance, er in de komende jaren nog veel meer talenten bij Barca gehuurd kunnen worden, waaronder Muniesa en Sergi Roberto, en misschien ook wel spelers van Ajax die klaar zijn voor de volgende stap, verkocht kunnen worden aan Barcelona.

Haha hoe sommige hier redeneren is echt lachwekkend.

Sommige doen nu alsof Barcelona blij moet zijn omdat Ajax Cuenca wil huren... Nee het is juist andersom...ajax mag al lang blij zijn dat Barcelona Cuenca aan Ajax wil uitlenen. Ajax heeft toch het meeste profijt bij deze hele deal... immers Cuenca gaat de wedstrijden voor Ajax spelen, en kan punten voor de club pakken, is een kwaliteitsinjectie.. Daar gaat het allemaal om. Dan vind ik het ook niet zo gek dat Barcelona verlangt dat Ajax een groot deel van de salaris ophoest, Ajax maakt toch nu gebruik van zijn diensten?

9 mei 2013 om 14:52

Ajax heeft een huursom moeten betalen aan Barca...
Dat plus een deel van zijn salaris is meer dan genoeg.
Of Ajax betaalt meer aan zijn salaris zonder huursom of Ajax moet hem kopen.
Als beiden onhaalbaar zijn, jammer dan, dan moet Ajax gewoon verder gaan met de variant Schone etc. dat ook prima ging (want hoeveel heeft Cuenca betekent in het kampioenschap? Op zich niks dus echt ver hoeft Ajax ook niet perse te gaan)

9 mei 2013 om 15:04

Die huursom en 30% van salaris wat Ajax nu betaalt is dan ook conform van wat ze krijgen.... Voor een halfjaar een talentvolle speler, die net hersteld is van een zware blessure en niet wedstrijdfit is. Prima deal

Maar nu is de situatie weer anders. Je krijgt straks een volledig fitte speler terug, die waarschijnlijk ook de voorbereiding mee zal maken en waar Ajax zeer waarschijnlijk nu een heel seizoen gebruik van kan maken en zijn kwaliteiten dus optimaal kan gaan benutten. Dan is die 30% aan salaris voor Barcelona niet markt conform meer, en dat vind ik ook zeer begrijpelijk.

En of Cuenca nou heeft bijgedragen aan het kampioenschap van dit jaar of niet, staat volledig hier buiten. Ajax ziet meerwaarde in hem voor komend seizoen, en daar gaat het dus om.

Leuk om te horen dat Cuenca nog een jaartje wilt blijven, toont toch aan dat die het naar zijn zin heeft. Kan iemand mij eigenlijk zeggen hoe hij gespeeld heeft nutoe? Want bij Barça was hij toch altijd redelijk goed als hij speelde. Heb hem niet echt gevolgd bij Ajax, ik volg niet echt het Nederlands voetbal.

9 mei 2013 om 17:16

Je ziet dat hij klasse heeft, maar door de blessure die hij heeft gehad komt het er nog niet uit.
Hij heeft gewoon ritme nodig om weer op niveau te komen.
Hij deed het trouwens zeker niet slecht in de wedstrijden dat hij meespeelde.

12 mei 2013 om 22:26

Oke bedankt voor de info !

Ajax wilt weer op de 1e rij zitten, zonder geld uit te geven.
Als je Cuenca huurt, dan mag je ook wel minimaal 50% salaris betalen, anders zie ik voor Barca ook geen reden om hem uit te huren.

Ik meende dat Cuenca geen toekomst meer had zoals te lezen vorige week.
Als dat zo is dan is een huurkoop een goed idee.
De periode dat gehuurd word beide partijen 50/50 betalen aan loon en een koopclausule opnemen voor aan het einde van de verhuurperiode.
Ajax blij en Barca blij.

Ja, maar ik bedoel ze leggen hem gelijk voor 6 jaar vast, stel je nou voor dat hij gelijk de eerste 2 jaar niks wint dan zullen ze daar toch wel even denken van, hadden we maar niet direct 6 jaar contract gedaan. Daarom benieuwt het mij of hij het ook zal waarmaken bij Man utd.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren