Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'De Boer verdient Rinus Michels Award; Koeman en Langeler op podium'

Laatste update:
/

Frank de Boer, Ronald Koeman, Art Langeler, Fred Rutten en Jan Wouters zijn genomineerd voor de Rinus Michels Award, de prijs voor de beste trainer van het seizoen. Vorig seizoen won Koeman de jaarlijkse verkiezing die wordt georganiseerd door het CBV, de belangenvereniging van de trainers. Het merendeel van onze Facebook-fans hoopt dat de prijs dit jaar naar De Boer gaat.

Op de vraag De kandidaten voor de Rinus Michels Award zijn bekend. Welke trainer verdient de trofee? koos liefst 72 procent voor de oefenmeester van Ajax. De huidige koploper van de Eredivisie lijkt hard op weg om voor het derde seizoen op rij landskampioen van Nederland te worden. Koeman sleepte 16,3 procent van de stemmen in de wacht, goed voor een tweede plaats. Feyenoord, dat vorig jaar tweede werd, lijkt op dit moment een outsider om de landstitel op te eisen.

Langeler completeert het podium: 4,8 procent. De oefenmeester leidde PEC Zwolle naar de Eredivisie en lijkt de Overrijselse club voor het hoogste niveau te behouden. Komend seizoen gaat hij bij PSV als hoofd opleidingen aan de slag. Wouters (FC Utrecht) en Rutten (Vitesse) kregen de minste stemmen, respectievelijk 3,7 en 3,2 procent. In totaal deden bijna drieduizend Facebook-gebruikers mee.

Voor het volgen van actuele ontwikkelingen in voetballand in de vorm van foto's en video's is de Facebook-pagina van Voetbalzone zonder meer de juiste keuze. Nog niet kennisgemaakt met de meest gelikete, voetbalgerelateerde, Facebook-pagina van Nederland? Word lid!

Frank de Boer verdient de Rinus Michels Award

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Natuurlijk verdient De Boer het. Die man heeft uit een zwak Ajax en het onmogelijke in 2011, mogelijk gemaakt. En is nu opweg naar zijn derde na al die tegenslagen: ADO Uit(3-2), Zagreb-lyon, dit jaar met het arbitrage tegen. Hij wist zijn rug toch recht te houden en pakte het maximale uit zijn groep.

Niemand anders Frank verdient het.

18 april 2013 om 00:26

Het gaat per seizoen, dus die eerdere twee kampioenschappen tellen niet mee. Als je als kampioen je titel prolongeert, met in mijn ogen de beste selectie van Nederland, dan is dat natuurlijk knap maar ook wel een beetje te verwachten. Hij kan niet beter dan kampioen worden, maar dan vind ik de prestatie van Langeler met Zwolle maar zeker die van Wouters bij Utrecht een stuk knapper.

18 april 2013 om 00:46

Het is toch maar afwachten, je verliest Anita & Vertonghen, toch 2 zeer belangrijke spelers en je begint eigenlijk direct met een geblesseerde spits. In het begin liep het stroef maar met veel broekjes heeft Frank er nu wel een geoliede machine (wederom) van gesmeed.
.
Op dit moment is de Ajax selectie de beste van Nederland, maar dacht je dat aan het begin v/h seizoen ook? Toen oogde die van PSV op papier toch wel sterker moet ik zeggen.

18 april 2013 om 01:31

Helemaal mee eens, vrijwel elke voetbalkenner in NL had Ajax niet als topfavoriet genoteerd voor de titel. Het is dan wel erg makkelijk om achteraf te zeggen dat ze de beste selectie van NL hebben. Dat is bijna hetzelfde als zeggen dat Porto in 2004 na het winnen van de CL finale de beste selectie van Europa had. Kortom er is altijd wel een reden te verzinnen om de coach van een winnend team een persoonlijke onderscheiding door de neus te boren.

18 april 2013 om 03:40

Dan is dat te verwachten? Volgens mij tipte, voor de laatste jaren dat we kampioen werden, iedereen Ajax als kampioen. Waarom? Omdat iedereen vond dat we de beste selctie hadden.... Daar gaat het dus niet alleen om; dat zie je nu bij psv... Waarom Ajax 3x kampioen is geworden onder 2,5 jaar De Boer, komt alleen maar door deze man. Hij weet zijn tactiek, Ajax filosofie, over te brengen op spelers die deze speelwijze niet machtig zijn. EN dit al 2,5/3 jaar lang. Vorig jaar is R.koeman terecht trainer v/h jaar geworden, maar dit jaar kan je er niet omheen, De Boer heeft het weer geflikt, ondanks het verlies van grote spelers, en dan vooral Vertonghen. Langeler heeft het erg goed gedaan met Zwolle, maar niet uitmuntend. Voor mij, en voor velen, denk ik dat De Boer dit jaar de prijs het meest verdient...

18 april 2013 om 07:11

El Fenomeno,

En hoe komt het dan dat Ajax de beste selectie van Nederland heeft?

Ik hoor mensen nog roepen: "poulsen is niets, hij is overal reservespeler geweest. Schöne is maar een middenmotor. Blind moet weg bij Ajax. De Jong komt te kort. Moisander past niet in Ajax. Vermeer is slecht en ga zo maar door." En toch wist De Boer deze spelers belangrijk te maken voor Ajax.

Dat is volgens mij wel een prijs waard, vind je niet?

PS. Natuurlijk wordt er alleen maar naar dit seizoen gekeken, maar een trainer die een club na 7 jaar eindelijk tot 2 of wellicht 3 maal acchter elkaar kampioen weet te maken, laat toch wel zien dat het de beste trainer is van Nederland.

18 april 2013 om 07:15

Dus als je kampioenskandidaat ben kan de coach nooit coach van het jaar worden...
Als je hem wint...dan doe je wat je moet doen, en als je geen kampioen wordt heb je gefaald.
Beetje rare redenatie.
Frank heeft hem verdiend omdat: hij vasthoud aan een bepaalde speelstijl, een tactisch meesterbrein is gebleken.
Rustig bleef onder grote druk, na het wegvallen van 4 basisspelers(theo, Anita,vd wiel, Vertonghen)weer goed gepresteerd heeft.
En daarnaast vind ik zeker dat hij moet winnen omdat hij er 3 op een rij heeft/gaat winnen... dat is op zich al heel wat en verdiend ook een streepje voor!

Als je een club als VVV bent en je word 15e dan heb je bij bewijs van spreken een wereldseizoen...dus ik vind het daarom niet echt een prijs waard....
Vind dat Koeman ook wel wat credits verdiend.

18 april 2013 om 08:35

Hoezo het gaat per seizoen? De prestaties van Wouters en Langeler zijn toch ook juist knap omdat ze er vorig seizoen een stuk slechter voorstonden en van ver gekomen zijn?

18 april 2013 om 09:04

Een beetje naief, dat de eerdere kampioenschappen niet meetellen. Misschien niet officieel, maar als mensen mogen stemmen kun je ze niet dwingen dat niet mee te nemen in hun achterhoofd/gevoel.

Van mij mag Wouters het worden. Die heeft met zeer beperkt materiaal geweldig resultaat gehaald tot nu toe.

18 april 2013 om 00:38

Dat je vind dat de Boer het verdiend dat ben ik ook met je eens maar om nou te gaan roepen dat niemand anders het verdiend. Langeler levert gewoon een goede prestatie door niet te degraderen en waarschijnlijk ook de nacompetitie te ontlopen. En daarbij ook nog eens gewoon alle topploegen het minimaal 1x en sommige zelfs 2x moeilijk gemaakt hebben. En dan heb je nog Wouters die het fantastisch bij Utrecht gedaan heeft en 10 punten voorstaat op Heerenveen zelfs. Dan heb je nog zowel Rutten als Koeman die het ook gewoon goed gedaan hebben wel met wat hulp van Bony en Pelle maar toch. Maar je doet nou net als of die andere een stuk onbenullen zijn door te zeggen alleen de Boer verdiend het. Dit jaar met de arbitrage tegen tsjah dat zullen wel meer ploegen gehad hebben. Een Zwolle bijvoorbeeld met Langeler zal hem ook niet heel vaak mee gehad hebben. Als er al iemand zou mogen klagen dan zou het Roda wel zijn die hebben em bijna elke week tegen

18 april 2013 om 09:12

Kom op Ecktsjaak. Iedereen die een beetje realistisch is weet dat Ajax, net als Roda, een aantal keer flink genaaid is en nagenoeg niks terug heeft 'gekregen'. Maakt niet uit, want het zit soms tegen en andere momenten weer meer mee.

Verder ben ik het wel met je eens, dat ze het allemaal wel verdienen. Vooral Wouters heeft het geweldig gedaan. Verder is het niet belangrijk wie het nou echt 'het beste' heeft gedaan denk ik. We weten allemaal wie het goed en wie het minder goed heeft gedaan.

18 april 2013 om 17:24

Ach ik kan genoeg wedstrijden van Ajax opnoemen waarin ze de scheidsrechter niet tegen hadden. Terwijl ik me van Roda echt geen enkele wedstrijd kan herinneren waarin ze hem niet tegen houden zie afgelopen week weer. Vind alleen niet dat Ajax wat heeft te klagen natuurlijk zijn ze paar keer flink genaaid. Maar dat zij wij als Vitesse jaren gewend dat we bijna alles tegen hadden. En nu hebben we dit jaar echt alles mee gehad ik kan geen wedstrijd herinneren waarin we hem tegen hadden. En zo wisselt dat elkaar allemaal af vind het alleen bij Roda op dit moment wel echt extreem. En dat doet er eigenlijk niet toe want het enige wat ik aan wou geven is dat bij die award scheidsrechterlijke dwalingen niet mee moeten tellen.

Niet meer dan logisch lijkt mij. Als je 3x een landstitel op rij pakt en de Jeugd de kans geeft ben je in mijn ogen de wel verdiende winnaar.

18 april 2013 om 00:11

Ah, ja want de Boer maakt meer gebruik van de jeugd dan Wouters en Koeman.
Daarbij is het de bedoeling dat je kampioen wordt bij Ajax, terwijl FC Utrecht bijvoorbeeld vorig seizoen nog dicht bij de rode streep stond.

18 april 2013 om 00:15

Ik snap jou niet, waarom vergelijk jij een 6e plaats met 3 landstitels?

18 april 2013 om 00:18

Drie maal kampioen met de beste selectie van Nederland. Het zou een schande zijn als hij geenmaal kampioen was geworden. Daarbij gaat het over dit seizoen, en niet over de afgelopen drie seizoen. Dus ik zou niet weten wat het nu uitmaakt. Ajax moet kampioen worden, dus die coach is geslaagd, maar Wouters, Langeler en Rutten zijn met vlag en wimpel geslaagd.

18 april 2013 om 00:20

Ben benieuwd of je aan het begin van het seizoen ook vond dat De Boer de beste selectie had..

18 april 2013 om 00:23

Dít seizoen? Ja zeker haha. Ik weet niet maar Twente had alleen Tadic en Chadli, PSV is sowieso nooit een titelkandidaat geweest in mijn ogen. En ik zag Feyenoord niks uithalen, volledig verrast door Pelle. Ik zou niet weten wie zowaar een betere selectie zou hebben. Dat je het zelf niet ziet is nog erger, als ajax supporter. Ajax is al een lange tijd een hecht collectief, ook vorig seizoen al, dus ik zou niet weten in welk opzicht er een club een betere selectie zou hebben.

18 april 2013 om 00:23

Ajax was echt geen topfavoriet dit jaar hoor. Als je dan iemand anders dan de Boer het moet worden is het wat mij betreft Langeler. Niet eens zozeer voor de prestatie van lijfsbehoud, maar wel omdat hij het met goed voetbal voor elkaar heeft gekregen! Desalniettemin heeft de Boer door goede tactische zetten in zijn wissels een paar wedstrijden naar zijn hand weten te zetten, waar hij vorig jaar wel eens de fout in ging. Voor mij is het Frankie!

18 april 2013 om 00:26

Denk toch echt dat psv de beste selectie van nederland heeft. 3x kampioen is opzich al fantastisch, maar dat hij het 3x flikt uit een achterstand in de winter vind ik toch wel een hele prestatie.

Als de boer het niet word, gun ik het langeler het. Die heeft compleet boven verwachtingen gepresteerd. En koeman heeft hem vorig jaar al gewonnen, bovendien presteert feyenoord de laatste weken helemaal niks.

18 april 2013 om 00:27

Stop met je gezannik. Ajax was helemaal niet topfavoriet of iets dergelijks.

Ajax had een heel mank elftal vergeleken met Twente en Psv, en verloor Anita, Verthongen en Van der Wiel wat echt baiskrachten waren. Ajax speelde ook nog een heel CL poule en een ronde EL. Drukke programma en kreeg na de winterstop arbtirale fouten na arbitrale fouten tegen zich toegekregen, maar hield keer op keer zijn mond daarover. De Boer heeft Ajax vleugels en haar naam weer teruggegeven. Daarom verdient De Boer de prijs.

Beste selectie van Nederland'. Heel makkelijk om hierop te basseren dat De Boer de prijs niet verdient.

18 april 2013 om 00:54

Ik kan me inderdaad nog wel herinneren dat mensen riepen dat de verdediging zonder Vertonghen niks waard zou zijn en Ajax veel doelpunten zou incasseren.

De Boer heeft van jongens mannen gemaakt. Ajax heeft een zwaarder schema gehad dan de overige Eredivisie clubs. En daarbij ziet het financiële plaatje er ook nog eens prima uit.

Als mensen konden inzetten in het begin van het seizoen, zou merendeels PSV of Vitesse hebben gekozen.

18 april 2013 om 01:10

Helemaal mee eens. Frank wisselt eigenlijk nooit laf. Mooi om te zien dat hij bij een 2-2 stand tegen PSV doodleuk een aanvallende wissel doorvoert, omdat hij denkt dat er nog meer valt te halen. Terwijl een gelijkspel ook een prima resultaat zou zijn geweest met het oog op het kampioenschap. De meeste trainers gaan dan extra zekerheid inbouwen achterin en een aanvaller eraf halen. Terwijl dat vaak alleen maar averechts werkt. Dat Ajax niet op een grotere voorsprong staat heeft alles te maken met de individuele kwaliteiten van spelers als bijvoorbeeld Bony, Pelle, Mertens en Lens. Ajax speelt verreweg het beste combinatievoetbal van NL in mijn ogen. Heb Vitesse, PSV en Feyenoord meer dan een handvol belabberd slechte wedstrijden zien spelen.

18 april 2013 om 01:21

Helemaal mee eens, met die beredenering zou Guardiola met Barcelona ook nooit een persoonlijke onderscheiding krijgen. Je zou het nooit goed kunnen doen in de ogen van sommige mensen. Zelfs niet als je alle wedstrijden in een seizoen wint, met een doelsaldo van meer dan +100.

18 april 2013 om 01:25

Feyenoord word al het hele seizoen een beetje overschat door de inbreng van Pelle. Door zijn spel, voetbalt de rest van het team ook een stuk makkelijker. Vele malen zijn ze gered door een opleving van hem. Zonder Pelle zouden ze gewoon onder Utrecht hebben gestaan, daar durf ik al mijn geld wel op te zetten. Het spel van Feyenoord is voornamelijk gebaseerd op Pelle die de bal vasthoudt en daardoor zorgt voor bijsluiting en het creeëren van ruimte voor anderen. Dat heeft in mijn ogen niet zoveel te maken met combinatievoetbal.

18 april 2013 om 02:13

Constantijn is of heel vergeetachtig of hij liegt gewoon glashard. Dit heeft meneer namelijk nauwelijks 2 maanden geleden nog gepost als antwoord op Derijck die vond dat het kampioenschap alleen tussen PSV en Twente zou gaan:

"natuurlijk zegt Derijck dat mede dankzij de komst van Verhoek bij FC Twente een groot concurrent is, het waren 'immers' maatjes bij Ado.
(let op de hilarische woordgrap.)

Maargoed, je kan zeggen wat je wilt, maar ik denk toch echt dat hij gelijk heeft, daarbij is het een goede verdediger en zeker één van de beste centrumverdedigers in de Eredivisie! Ook vind ik het zonde dat hij niet altijd in de basis speelt ten koste van Marcelo of Bouma, terwijl ik Derijck toch echt beter vind."

"je kan zeggen wat je wilt, maar ik denk toch echt dat hij gelijk heeft"

En nu opeens "twente had alleen Tadic en Chadli" & "psv is sowieso nooit een titelkandidaat geweest in mijn ogen"



18 april 2013 om 07:17

Omdat Ajax vorig jaar kampioen geworden is, wat jij blijkbaar een rede vindt om de Boer te laten winnen, ga je nu excuses gebruiken als CL en EL?!

Ajax moet kampioen worden, ajax moet CL halen!

Slaat dus helemaal nergens op wat je zegt!

18 april 2013 om 07:19

Elk seizoen word PSV verkozen tot beste selectie op papier...
En aan het einde is het op eens Ajax?
Kom op man...het is gewoon enorm knap!

18 april 2013 om 07:21

Dat zag je tegen Rkc.... het is misschien een beetje napraten van Koeman, maar je zag dat ze te snel op lange ballen over gingen...en als je dan een mannetje op Pelle zet dan is de angel al weer uit de aanval.

Leek me als sterk dat dit de echte uitslag was. Want met alle respect, erg objectief is men hier niet, en grootendeels zal hier Ajax een warm hart toedragen, en dus ook Frankie. Ik zou ook voor Steijn stemmen als hij er tussen stond, al doet hij ook niks bijzonders.
Als je kijkt naar de knapste prestatie door oa de trainer is dat natuurlijk Langeler, Wouters, Rutten, Koeman, de Boer. In die volgorde.
Frank en Koe doen wat ze moeten doen, zo hoog mogelijk eindigen. Rutten wordt tweede, wat niet gek is met Bony, maar toch bijzonder. Wouters zet met een zowat half jeugd elftal een prestatie neer waar je u tegen zegt. En Langeler, die is zo reëel, verliezen hoort erbij, winnen kan gebeuren, en ondertussen wel op gelijke hoogte staan met AZ !

18 april 2013 om 09:00

Gast jij hebt totaal geen verstand van voetbal aan je reacties te zien.
Ajax is als underdog kampioen geworden waar de beste speler van de Eredivisie vertok en een paar spelers die al jaren in de Eredivisie hebben gespeelt vertrokken.
PSV alleen maar aangekocht en de selectie van Twente is ook beter geworden dan afgelopen seizoen. Toch heeft de Boer in no-time de nieuwe spelers het Ajax spel geleerd en ze zo veel beter gemaakt. Als je kijkt naar Moisander van vorig jaar en Moisander van nu. dat is echt een wereld van verschil.
De Boer is de beste trainer van Nederland, word kampioen ondanks dat er betere selecties zijn, Legt het beste voetbal op de mat, maakt de spelers beter, speelt sportief voetbal(weinig kaarten) en heeft altijd aanvallende intenties. Ook heeft Ajax dit seizoen maar 2 keer verloren wat ook een geweldige prestatie is

18 april 2013 om 09:22

@constantijn

Jij schrijft echt totale onzin. Ajax heeft helemaal niet een zoveel betere selectie dan Psv, Vitesse, Feyenoord en Twente. Het grote verschil is dat De Boer zijn teams tot een machine kneed die steeds beter gaat foebelle. Het is blijkbaar voornamelijk je anti-ajax hart, als je gaat schrijven.

Verder mag het Jan Wouters worden. Die heeft het geweldig gedaan met Utrecht. Erg knap. Niet dat hij het het beste heeft gedaan, want alle trainers die genomineerd zijn hebben zeer goed gepresteerd, maar ik gun het Wouters ook wel.

18 april 2013 om 09:33

Ja, de enige club in NL die door het seizoen heen wekelijks een acceptabel niveau haalt is Ajax. Psv, Vitesse en Feyenoord hebben meer dan een handvol belabberd slechte wedstrijden gespeeld die toch gewonnen werden door individuele kwaliteiten (bony, Pelle, Mertens.) Dat die wedstrijden toch gewonnen werden kun je niet echt de verdienste van de trainer noemen.

18 april 2013 om 09:38

Ik vind dat Koeman het ook weer knap heeft gedaan. Daar is het gehele middenveld zo'n beetje vertrokken en Guidetti, die vorig seizoen veel punten heeft binnengehaald voor ze. Al komt Feyenoord in de laatste fase wat tekort. Ik vind dat ze heel herkenbaar en ook dwingend voetbal spelen.

De Boer verdient hem idd, zou ook pas zijn eerste zijn. Vond dat hij hem vorig jaar eigenlijk ook al verdiende.
Maar de prestatie van Langeler vind ik minstens zo knap, ook de filosofie van PEC is mooi gewoon goed en verzorgd blijven voetballen en waar het kan vol op de aanval. In het begin was het moeilijk maar ze hebben daar vastgehouden aan hun idealen.

18 april 2013 om 01:02

Heracles met Peter Bosz verdiend het zeker ook om genomineerd te zijn. Ze proberen altijd wel leuk voetbal te spelen. In mijn ogen heeft hij meer recht op een nominatie dan Koeman en Rutten. Die vaak met veel beter materiaal belabberd slechte wedstrijden afleveren, maar worden gered door individuele kwaliteiten (bony, Pelle). Ik kan gewoon moeilijk begrijpen dat iedereen ondersteboven is van het spel van Feyenoord. Feyenoord met of zonder Pelle is echt gigantisch. Dat baseer ik niet op 1 wedstrijd. Hoe die jongen de bal vasthoudt voorin en kopduels wint en vervolgens ruimte creeërt en de rest laat bijsluiten is echt knap. Dat voetbalt voor de rest ook een stuk makkelijker, en daarnaast heb je natuurlijk ook nog zijn doelpunten. Ik durf mijn hand wel in het vuur te steken om te stellen dat Feyenoord zelfs onder Utrecht had gestaan zonder Pelle.

lijkt me gewoon logisch dat frank hem wint als je 3 keer op rij kampioen wint verdien je hem gewoon en ja utrecht en pec zwolle zet een prestatie neer. en ik snap zowieso niet dat je koeman boven frank de boer zet.

18 april 2013 om 00:47

Slaat echt helemaal nergens op dat mensen vinden dat Koeman het beter heeft gedaan dan de Boer. Ajax speelt veruit het beste voetbal van NL. Koeman doet het prima met een piepjonge selectie, maar Feyenoord heeft dit seizoen wel heel veel mazzel gehad, terwijl het voetbal soms echt dramatisch was. Pelle heeft ervoor gezorgd dat ze zo hoog staan, ik ben ervan overtuigd dat ze zonder Pelle onder Utrecht hadden gestaan. Het verschil met Feyenoord zonder Pelle of met is echt gigantisch. Dat Pelle het zo goed doet, is meer een lot uit de loterij. In mijn ogen is het puur scorebordjournalistiek om Feyenoord de hemel in te schrijven, terwijl het voetbal vaak toch echt te wensen over laat. Wel alle lof voor Koeman dat hij sommige jonge spelers aanmerkelijk beter heeft gemaakt.

'helaas heb ik geen staart, anders zou ik kwispelen'. Aldus Rinus Michels

Deze uitspraak komt overeen met mijn gedachte over de Ajax filosofie.
Is de Nederlandse competitie weer gevuld wordt met clubs als Ajax en Feyenoord, gaat mijn 'staartje' ook weer kwispelen!

Frank leid deze filosofie bij Ajax 1, en presteert naar behoren!

Gefeliciteerd!

Ik vind die verschillen wel heel erg groot dus er zal waarschijnlijk op clubkeuze gestemd zijn. Niet dat ik niet vind dan de Boer het slecht gedaan heeft. Sterker nog hij verdiend het eigenlijk ook wel alleen er zijn er meer die misschien een net zo grote prestatie geleverd hebben. Zowel Rutten, Langeler en wouters hebben ook een wereld prestatie geleverd. Rutten wint van alle topploegen bijna met een enkel gelijk spelletje er af en toe tussendoor en staat nu nog 2de met Vitesse. Langeler maakt het Twente lastig PSV lastig Vitesse 2x lastig. En eigenlijk met een *slecht* team klinkt misschien wat denigrerend maar het is fantastisch als je het met zon team presteert. Dan heb je nog Utrecht dat ook gewoon een goede prestatie geleverd heeft had ook verwacht dat ze een terugval kregen maar dat gebeurde ook niet. En tsjah bij Feyenoord en Ajax is het ook gewoon geweldig gegaan. Dus dit lijkt me een hele moeilijke keuze en deze uitslag is puur op clubkeuze gebaseerd

De boer verdiend hem soieso hy pakt de titel en vergeet de poule fase van de cl league niet.

Niet meer dan terecht lijkt mij, Ajax speelt veruit het beste voetbal van Nederland. Feyenoord en Vitesse moeten het zowat puur en alleen hebben van Pelle en Bony. Zonder hun zouden ze veel lager heben gestaan.
Ik snap niet dat mensen helemaal ondersteboven zijn van hoe goed ze het doen. Door veel mazzel en een opleving van de spits hebben ze veel meer punten gepakt dan ze verdienden.
Soms was het echt schandalig slecht wat ze lieten zien, zelf als ze de 3 punten pakten. Het doelsaldo zegt eigenlijk meer dan genoeg. Utrecht en Zwolle halen zowat het maximale uit hun selecties, want kwalitatief gezien is het niet geweldig. Ik snap niet zo goed waarom Bosz van Heracles niet is genomineerd ipv Rutten of Koeman, hij laat Heracles vaak leuk voetbal spelen met kwalitatief veel minder materiaal dan Vitesse en Feyenoord.

Jij heb duidelijk wat tegen de Boer en/of Ajax.. De Boer heeft hem nog nooit gewonnen, maar dit jaar is het gewoon tijd. Aan het begin van het seizoen had niemand verwacht dat dit Ajax van Manchester City zou winnen en kampioen zou worden.

18 april 2013 om 00:55

Iedereen met een beetje verstand van voetbal weet dat Ajax veruit het beste voetbal van NL speelt. Elke wedstrijd proberen ze via dezelfde filosofie te spelen. Alhoewel de vorm er niet was in het begin van het seizoen, word er altijd wel een acceptabel niveau gehaald, in tegenstelling tot Psv, Vitesse en Feyenoord. Die clubs hebben meer dan een handvol belabberd slechte wedstrijden gespeeld.

Ik vind het stuk voor stuk prima trainers die een prima prestatie hebben weggezet dit seizoen. Ik vind echter dat De Boer niet recht heeft op de titel. Inderdaad een prima trainer en word opnieuw kampioen met Ajax (daar mogen we toch van uit gaan), maar is het ook echt zo knap om met een titelkandidaat ook daadwerkelijk de titel te pakken? Dat vind ik niet, het materiaal is er namelijk en ze voldoen gewoon aan hun verwachting en doelstelling. Dan vind ik dus dat een trainer die boven verwachting presteert met zijn ploeg meer recht heeft op deze titel. En dan gaat mijn voorkeur uit naar Wouters, die het met FC Utrecht prima doet. Dat de ploeg enkele jaren terug met o.a. Van Wolfswinkel, Mertens, Strootman, etc zo hoog stond was niet opmerkelijk gezien de kwaliteit die ze toen nog hadden. Ik vind dat ze flink hebben ingeleverd in de afgelopen jaren en Wouters het daardoor prima doet met Utrecht gezien het materiaal.

Een terechte tweede zou Langeler zijn die een gedoodverfde degradatiekandidaat vrij eenvoudig in de eredivisie houd, al verdienen ook de andere preses binnen de organisatie daar de lof voor zoals voor het aankoop beleid van een prima speler als Avdic. Ronald Koeman zou in mijn ogen het podium compleet maken, gezien die van onderaan begon en het nu prima op de rit heeft en misschien nog wel de grootste complimenten verdiend voor het (gedwongen) inpassen van jeugd die zich prima ontwikkeld hebben. Niks meer dan respect daarvoor.

Fred Rutten vind ik niks bijzonders aan gezien de miljoenen die in het project van Jordania zijn gepompt en zoals eerder aangegeven vind ik het van Frank de Boer ook niet verrassend, al mag gezegd worden dat beide heren prima presteren met hun ploeg.

Wat ik me overigens afvroeg bij het lezen van de kandidaten is waarom de naam van Nebosja Gudelj ontbreekt. Deze beste man -misschien ook gezien door mijn Nacbril- heeft NAC van de degradatiestreep weggehaald en heeft zelfs nog de kans zich te plaatsen voor de play-offs om een plekje in de voorrondes van de Europa League. Daarnaast is NAC sinds de komst van Gudelj een van de best presterende ploegen van 2013. Kan iemand mij toevallig hier meer opheldering geven, moet een trainer bijvoorbeeld bij alle wedstrijden in het seizoen aan het roer hebben gestaan? Alvast bedankt!

18 april 2013 om 01:17

Vrijwel iedere voetbalkenner in NL had Ajax niet als topfavoriet voor de titel genoteerd hoor. Maar, dat zijn veel mensen allang weer vergeten. Hebben die mensen dan echt 0,0 verstand van voetbal?velen dachten dat het vertrek van Vertonghen en Anita niet voldoende op te vangen was. Wat had de Boer nog meer kunnen doen dan? Alle wedstrijden in het seizoen winnen met een doelsaldo van +100? Met die beredenering zou Guardiola ook nooit een persoonlijke prijs hebben gepakt met Barcelona.

18 april 2013 om 01:28

Ik moet zeggen dat ik vanaf het begin heb geroepen dat Ajax kampioen zou worden dit seizoen, maar dat was meer uit afgunst naar Psv. Hun waren natuurlijk de gedoodverfde titelkandidaat. Maar slechts enkele landen hebben een titelkandidaat (schotland - Celtic bijvoorbeeld). Alle andere landen hebben meerdere titelkandidaten waar er natuurlijk altijd een wordt onderstreept als favoriet en dat was dit jaar PSV vanwege de miljoeneninvesteringen. Dit wil echter niet zeggen dat Ajax gelijk geen titelkandidaat of dergelijke meer is.

Wat ik al zei, ik vind het knap wat de Boer doet, maar ik vind het knapper wat andere trainers doen met hun spelersmateriaal. Ajax heeft een ploeg waar boven gemiddeld veel kwaliteit in zit en dat ze mee zouden doen voor de titel verrast niemand denk ik. Dan is het knapper als een Zwolle zich vrij makkelijk handhaaft of een Utrecht dat met beperkte middelen en een suikeroom met de hand op de knip Europa in gaan.

Het vertrek van Anita en Vertonghen en het opvangen ervan doet daar niks aan af. Iedereen weet dat Ajax een prima jeugd heeft en dat ze de financiële middelen hebben om hier een waardige vervanger voor terug te halen. Zo wist iedereen dus dat er ook dit jaar weer een prima team van Ajax zou staan.

Daarnaast blijft het natuurlijk een persoonlijke mening.

18 april 2013 om 01:37

Dus de coach van een winnend team kan in jouw ogen nooit een betere prestatie verrichten dan een coach met minder spelersmateriaal? Misschien zou de Boer met Zwolle wel meedoen voor Europees voetbal. Kortom, het is appels met peren vergelijken. Ik baseer mijn persoonlijk keuze aan het vertoonde spel, en niet zozeer aan de hoogte van de begroting.

18 april 2013 om 08:27

Miljoenen investeringen van Psv?
Even voor de duidelijkheid,,
Ajax heeft meer geinvesteerd dan Psv?
of het nou dit seizoen is of over een periode van 5 seizoenen.

In spelers he!!!

Bovendien wat is een investering?
Als ajax jaarlijks in hun jeugdopleiding pompt 10 miljoen en PSV 1 miljoen
dan heb je bij ajax ook meer middelen om kampioen te worden
de jeugspelers zijn dan misschien beter waardoor je bij blessures makkelijker jeufspelers in kan zetten
dan zijn ook investeringen

Feit
Ajax heeft dit seizoen in Spelers ( laten we het alleen op spelers houden) meer geinvesteer dan Psv.

18 april 2013 om 09:08

Ajax heeft idd meer geinvesteerd, maar dat was zoals je aangeeft vorig seizoen andersom. En meer geinvesteerd in jeugdopleiding, ja dat ook. Maar is dat wanbeleid?

Wat ik wel wanbeleid vind is dat PSV meer salaris betaald en op papier meer heeft betaald voor de gehele selectie en een wanprestatie levert.

18 april 2013 om 09:10

Bij ajax hebben sana 300.000 gekost en moisander 3.000.000
Alleen narsingh was al duurder dan deze 2.
Poulsen gratis
Babel gratis
Hoessen ook een paar ton.

18 april 2013 om 09:12

@jurvg

Jij vind dan ook dat de Fifa wereld trainer van het jaar Terim moet zijn?
Want die haalt met verreweg het minste team de kwart finale Cl.

Das leuk voor alle topploegen dat die trainers nooit iets kunnen winnen want ze doen niets bijzonders.

18 april 2013 om 09:23

Tsja, vaak is het ook een kwestie van toeval dat zulke clubs ver komen. Een goede loting en een dosis geluk scheelt een slok op een borrel. Ajax had vorig jaar prima de kwartfinales kunnen halen van de CL. Mochten ze niet genaaid worden door die Kroaten. Want, dan hadden ze die Cypriotische club getroffen waartegen Ajax natuurlijk favoriet was. Het is allemaal erg opportunistisch gedacht van sommige mensen om puur te kijken naar het resultaat. Derde worden in een poule met Real, Dortmund en Man City is misschien wel een knappere prestatie dan 2e worden in een poule met Real, Lyon en Zagreb.

18 april 2013 om 09:27

@rentree

Fact check : het feit is niet juist, PSV heeft meer in spelers geïnvesteerd als Ajax

Welke spelers PSV tot zijn beschikking had (circa 60 - 65 miljoen)

Strootman : 8,5 miljoen
Matavz : 5,5 miljoen
Wijnaldum : 5 miljoen
Lens : 5 miljoen
Mertens : 4,5 miljoen
Narsingh : 4,1 miljoen
Toivonen : 4 miljoen
Nijland : 4 miljoen
Tyton : 3,5 miljoen
Engelaar : 3 miljoen
Manolev : 2,8 miljoen
Marcelo : 2,5 miljoen
Pieters : 2,5 miljoen
Hiljemark : 2,2 miljoen
Vukovic : 1,3 miljoen
Willems : 0,8 miljoen
Derijck : 0,75 miljoen

En dan de spelers die Ajax dit seizoen tot zijn beschikking had (circa 35 miljoen - 40 miljoen )

Sulejmani : 16,25 miljoen
Sigthorsson : 5 miljoen
Moisander : 4 miljoen
Cillessen : 3,2 miljoen
Serero : 2,5 miljoen
Fischer - 1,3 miljoen
Andersen : 1,3 miljoen
Eriksen : 1 miljoen
Boerrigter : 0,6 miljoen
Meleg : 0,5 miljoen
Boilesen : 0,5 miljoen
Boccara : 0,5 miljoen
Hoesen : 0,4 miljoen
Sana : 0,35 miljoen

Kan zijn dat ik nog wat vergeet in mijn haast, maar dit zijn de bedragen waar het ongeveer op neer komt. Afrondingsverschillen buiten beschouwing gelaten is het beeld duidelijk. PSV heeft bakken heeft vele miljoenen meer heeft gespendeerd aan het materiaal wat ze ter beschikking hadden.

18 april 2013 om 09:33

Hoeveel spelers met een rol in het 1e elftal zijn er bij PSV vertrokken en hoeveel bij Ajax?

Bulykin Aissati Vertonghen Enoh? Van Der Wiel Janssen Anita Lodeiro (dan heb je nog spelers als Cvitanic Castillion Bonevacia Bruno Silva Koppers die zijn verhuurt of verkocht maar speelde geen rol meer in het eerste elftal maar toch moesten er gaten worden gevult in de selectie of in jong Ajax wat allemaal is gebeurt met eigen jeugd en een aantal aankopen!)

Daar tegenover stond de komst van Sana Hoessen Schone Moisander Poulsen&babel in de winterstop kwam daar nog Cuenca bij, Ook werden Bocarra Andersen&meleg aangetrokken maar die zijn voor de toekomst dus geen directe ''versterkingen'' voor het eerste elftal datzelfde gold eigenlijk voor Hoessen maar die na wegens omstandigheden toch eerder gebracht.

Bij PSV zijn naar mijn weten alleen Nuytinck(die geen rol in het eerste had)en Manolev vertrokken, Narsingh & Hiljemark zijn aangetrokken dus de situatie is totaal niet te vergelijken!

18 april 2013 om 09:59

at azdevdo.
dat lijstje van jouw is natuurlijk complete bullshit
Nijland....
Kom op dat is een jongen die bij psv speelde toen u=hutnelaar nog onder contract stond bij ajax.
waarom rekent je dan de transfer van huntelaar er niet bij?
wat je nu moet doen is Alle transfers van ajax in de afgelopen 5 jaar erbij pakken en dan vergelijkenmet Psv
Dus ook die van Suares ook al spelt hij niet meer bij Ajax.
En kijk maar eens hoeveel er in spelers is geinvesteerd...

18 april 2013 om 10:02

A albertino
" Bij ajax hebben sana 300.000 gekost en moisander 3.000.000
Alleen narsingh was al duurder dan deze 2."

en Andersen is zeker gratis ( 1.3 miljoen) of boccarra ( 0.5m)
en meleg (.5 M)

en Psv? klopt alleen narsigh was durder dan deze 2 , want de rest kwam ( van bommel zanka) transfervrij over...

18 april 2013 om 10:52

@rentree

Als je het met je praatjes over feiten wilt hebben:

Ajax heeft voor ca. € 27 miljoen spelers verkocht, wat nog op kan lopen tot € 30 miljoen
Ajax heeft ca. € 7 miljoen geinvesteerd in 6 spelers, waarvan 3 jeugdspelers

Psv heeft voor ca. € 1,5 miljoen spelers verkocht
Psv heeft ca € 6,2 miljoen geinvesteerd in 2 spelers

Dus

19 april 2013 om 00:08

@rentree

Dat lijstje bevat allemaal spelers die nog een lopend contract bij Ajax en PSV hebben. Dat ze in Eindhoven door het eigen wanbeleid nog altijd niet af zijn van spelers als Vukovic , Manolev en Nijland is niet mijn probleem. Ze zijn nog altijd contract speler bij Psv. Het gaat erom dat Advocaat wel deze spelers tot zijn beschikking heeft gehad. Dat hij er vervolgens geen gebruik van wilt maken moet hij helemaal zelf weten. Ik wil ze ook best niet mee telleen, maar dan telt Sulejmani bij Ajax ook niet mee.

O ja, nog een wezenlijk verschil is dat Ajax ook veel spelers verkoopt voor een boel geld. Er gaat dus soms voor (zoals bij Suarez) 25 miljoen aan kapitaal weg, dan is er ook ruimte voor een nieuwe investering. Uiteraard heeft PSV amper van dit soort bedragen binnen gehaald, want zelfs ten tijde van het wanbeleid werd de huid van de spelers wel zo duur mogelijk verkocht.

Waarom ik de transfers over een periode van 5 jaar moet pakken is mij een groot raadsel. Suarez is geen contractspeler meer bij Ajax, en dus telt die investering ook niet mee in hoeveel er in onze selectie is gestoken dit seizoen. Nogmaals, Nijland is nog gewoon jullie contract speler en dat is hij nog tot en met 30 juni 2013.

Wat je over Andersen, Boccara en Meleg zegt is natuurlijk waar. Maar bij elkaar zijn alle gekochte Ajacieden nog steeds minder waard als Tyton, Narsingh en Hiljemark die PSV dit seizoen kocht.

Als je kijkt naar de ontwikkeling, speelwijze en prestatie kan je niet om De Boer heen. Als Ajax de titel pakt is het onverwachts. PSV had voor het seizoen t seizoen de beste middenlinie en aanval. Twente bracht Tadic en Castaignos.

Ajax verloor 3 internationals en haalde er minder kwali voor terug. Maar De Jong, Eriksen, vermeer en met name blind en alderweireld werden weer aanzienlijk beter. Het positiespel was tegen ook Dortmund soms uitstekend.

Na de JC schaal was Ajax allesbehalve de grote favoriet. Of de titel binnenhalen zo easy is als titel kandidaat kun je aan Advocaat en Mclaren vragen.

18 april 2013 om 01:41

100% mee eens. Erger me kapot aan mensen die zeggen dat het vrij eenvoudig is om met het spelersmateriaal van Ajax kampioen te worden. Die mensen zouden waarschijnlijk ook na de CL finale van 2004 verkondigen dat Porto de beste selectie van Europa had. En dat het daarom vrij logisch was dat ze de CL wonnen. Kortom, valt er altijd wel wat te verzinnen om de coach van een winnend team een persoonlijke onderscheiding te misgunnen.

De vraag is of de prestatie van De Boer ook de beste prestatie is van dit seizoen. Dat hij de beste trainer is dat is allang duidelijk, met alle respect voor zijn collega's.

Eigenlijk had hij hem in 2011 al mogen krijgen, maar hij was toen een half jaar trainer en kon niet genomineerd worden waardoor Preuddhomme hem kreeg. Vorig jaar werd hij terecht 2de omdat Koeman Feyenoord van plek 10 naar plek 2 wist te brengen op indrukwekkende wijze. En nu ? nu is het gewoon je laatste 4 duels zo goed mogelijk winnen en zien hoe Vitesse, Utrecht en PEC het doen. Ik beschouw Ronald Koeman nu niet als een serieuze kanshebber, omdat hij vorig jaar al 2de is geworden en de verwachtingspatronen terecht anders waren vooraf aan dit seizoen.

Gezien zijn prestaties van de afgelopen 3 jaar, heeft hij het zeker verdient. Het is een verdienste van hem dat Ajax 2x kampioen is geworden en nu op weg is op 3x op rij om kampioen te worden. Hopelijk blijft hij ook voor een lange periode bij Ajax, want hij is iets moois aan het opbouwen daar.

Niks 'gezien zijn prestaties van de afgelopen 3 jaar.' Het gaat toch om dit seizoen?
En gezien dit seizoen vind ik echt dat Frank de Boer deze Award verdient.
Hoe slecht de selectie aan het begin leek, zo goed is het team nu.
Niet voor niets dat een Dick Advocaat niet genomineerd is.
Mijns inziens klopt deze top3, Wouters levert een knappe prestatie, niet uitzonderlijk, Langeler en Koeman doen het fantastisch. En Rutten... daar heb ik nooit wat in gezien, maar dat is persoonlijk.

Persoonlijk vind ik dat Rutten hem hoort te krijgen. Presteert gewoon uitstekend met een vrij jonge spelersgroep. Ajax is heeft financieel een erg grote voorsprong op de rest, die zouden elk jaar kampioen moeten worden

Wat kunnen sommigen toch schijnheilig zijn. "vermeer is een slechte keeper, Alderweireld maakt teveel fouten, Moisander is niet goed genoeg voor Ajax, Blind is de slechtste back van Nederland, Poulsen heeft nooit waar kunnen maken, Schöne is de slechtste aankoop, De Jong is niet goed genoeg en Sighthorsson is altijd geblesseerd" Dat zijn de verhalen die ik de hele seizoen moest aanhoren.

Nu. Nu kan De Boer een Rinus Michels Award verdienen en nu wordt er geroepen dat De Boer dit seizoen het heel makkelijk had, omdat hij de beste selectie van Nederland tot zijn beschikking heeft?

Die schijnheilige mensen willen blijkbaar niet inzien dat De Boer juist van deze zogenaamde "mislukte" spelers tot de beste selectie van Nederland wist te maken.

18 april 2013 om 07:54

Dat was mij ook al opgevallen.
Een beetje triest kan je dat wel noemen.

18 april 2013 om 08:18

100% mee eens. Diezelfde mensen hebben waarschijnljk pas na de CL finale van 2004 geroepen, dat Porto de beste selectie had van Europa. En dat het daarom vrij logisch is dat ze de CL wonnen dat jaar. Kortom, een coach van een topclub kan het nooit goed doen in hun ogen. Want, als ze de titel winnen is het natuurlijk omdat ze de beste selectie hebben.

18 april 2013 om 08:22

Nee want porto had niet eens 1/10van wat de grootste topclubns zoals Madrid Chelsea barfcelona te besteden..
dus het was niet logischdat ze de CL wonnen.

18 april 2013 om 08:20

Je verwardt twee dingen met elkaar:

vermeer is een slechte keeper, Alderweireld maakt teveel fouten, Moisander is niet goed genoeg voor Ajax, Blind is de slechtste back van Nederland, Poulsen heeft nooit waar kunnen maken, Schöne is de slechtste aankoop, De Jong is niet goed genoeg en Sighthorsson is altijd geblesseerd"
dat zijn feiten

wat ook een feit is is dan ajax het meest heeft uitgegeven aan spelers, aan salarissen, en het hoogste budget van Nederland. dus ze moeten kampioen moeten.

maar dat betekent niet dat Vermeer geeen slecte keeper is...

als Barcelona straks 600 miljoen uitgeeft voor marcelo (psv), derijk en Vermeer.
dan heeft Barcelona slechte spelers aangetrokken.
maar betekent dit dan dat Barcelona geen kampioen meer hoeft te worden?

Jouw redenering is dus behoorlijk krom...

18 april 2013 om 08:42

Wat kan de Boer eraan doen dat Ajax financieel de zaken weer goed op orde heeft? Hij moet het team toch laten functioneren? Dat heeft hij gedaan met goed voetbal. Wat zou in jouw ogen wel goed genoeg zijn om de Boer de prijs te gunnen? Alle wedstrijden winnen met een paar goals verschil ofzo? Wees wat reaistischer man, en stop met je Calimero gedrag.

18 april 2013 om 08:52

Wat een enorme onzin, als dit feiten waren dan stond Ajax nu op de plek van Twente.

Het is juist zo dat de Boer die fouten eruit heeft gekregen zodat Ajax kampioen kon worden.

18 april 2013 om 10:35

@rentree

Duidelijk begrijp jij helemaal niets van de werkelijke wereld.

Psv heeft het meeste uitgegeven aan de spelers selectie. Ik geloof dat Psv ca € 60 miljoen heeft uitgegeven aan de huidige selectie en Ajax ongeveer € 35 miljoen, waarbij de niet spelende miskoop van € 16,5 miljoen ook is meegerekend. Zonder hem heeft Ajax ca. € 20 miljoen uitgegeven.

Wat betreft salarissen zullen we het jaarverslag van het huidige seizoen af moeten wachten. Vorig seizoen had Ajax nog aanzienlijk hogere lasten dan Psv. Echter heeft Ajax afgelopen zomer daar een enorme inhaalslag in gemaakt, door heel veel spelers te verkopen, niet te verlengen.

Daarnaast heeft Ajax niet het hoogste budget, maar de hoogste begroting wat wezenlijk iets anders is.

18 april 2013 om 17:22

Rentree,

De feiten zijn dat de spelers die jij opnoemt en waarvan jij vindt dat het slechte spelers zijn of slechte aankopen of dat ze teveel fouten maken, wel allemaal basisspelers zijn.

Dan is het toch nog knapper van De Boer dat hij met die 8 "slechte" basisspelers toch het meest kans maakt op de titel?

Voor mij is de boer de grootste winnaar, 2 x kampioen en de derde onderweg en dat terwijl hij toen kwam alles onder druk stond, hij hield zijn elftal rustig en zie wat er nu van gekomen is.
Dus ik hoop dat hij het wordt.

Iemand die mij kan vertellen waarom de boer tot coach van het jaar wordt uitverkozen?
Ajax keert dit siezoen het meest aan salartssen uit.
Ajax heeft meer geld uitgegegeven aan spelers dan bijvoorbeeld " koopclub" psv.
Ajax werkt met het grootste budget.

Dus als advocaat kampioen was geweest zou hijdan ook coach van het jaar zijn?

Hij mag dan wel met ajax al drie jaar kampioen zijn.
Maar dat mag ook wel als je het meest uitgeeft een salarssien en het meest uitgeeft aan transfers.

Kmapioen met ajax ( of Psv) is niks bijzonder.
Als je niet kampioen hev je gewoon gefaald.
wordt je kampioendanheb je je taak voldaan.
Ajax hoort met zulke besteidingen kampioen te worden.

Als de boer met ajax eenkwart finale CL or een halve finale El had gehaald, dan had ik hem coach van het jaar gevonden.
of als hij met Ajax de competitive domineert, attractief spelt ,veel laat scoren.
Maar als je kijk naar de stand dan zie je dat ajax het iets beter dan PSV doet ( 6 punten verschil, maar een veel minder doelsaldo)
Hadden net als Bayern munchen als 5-6 competitive ronde het kampioenschap al gebhaald
elke ere divisie tegenstander wegvaagt, een enorm hoog saldo, dan is een exceptionele prestatie in de eredivisie en de titel coach van het jaar verdient.

Maar nu.. een titel ... nou ja. Niet eens de dubbel!!! of de triple ( JC schaal)
Nee...sorry..

kijkend naar het budget plus salarissen en wat er is uitgegeven aan spelers.dan vind ik een kampioenschap van ajax en psv als tweede niet eens meer dan normal.

Ik bedoel Real Madrid die 5 punten voorstaat Valencia zes op Barcelona atletico en haar wedstrijden met minieme verschillen wint. zou je dan mourinho , niet meer de beker kan pakken, in de CL al in de 1/8 finale eruit wordt geknikkerd. zou je dan mourinho de titel coach van het jaar geven?

Dacht het niet dacht het niet...

Frank de boer heeft zijn primaire taak volbracht....
een titel is wat je bij ajax moet halen een zesje niet meer niets minder

een beker erbij of de de johan cryuijff schaal een 7.5
overlevening CL groepsronde of kwartfinale EC een 8.5

maar om iemand met een zesje!!!! de coach van het jaar te noemen ..........

18 april 2013 om 08:35

Hoe kom je erbij dat Ajax het meeste geld heeft uitgegeven aan transfers dit seizoen? Twente heeft alleen al aan Tadic een stuk meer betaald dan Ajax voor alle transfers samen heeft uitgegeven. En ook PSV heeft meer uitgegeven dan Ajax. De rest van jouw verhaal is helemaal zinloos om op in te gaan. In jouw beredenering kan een trainer het dus nooit goed doen mocht hij kampioen worden. Dan ligt het natuurlijk aan het spelersmateriaal. Jij was ook zeker degene die zat te roepen na de CL finale van 2004 dat het vrij logisch was, dat Porto de CL won. Aangezien ze simpelweg de beste selectie van Europa hadden.

18 april 2013 om 09:10

Qua transfergeld heeft Ajax meer uitgegeven dit seizoen, al is het niet veel.
Maar qua salarissen geeft PSV juist veel meer uit:

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=183366

18 april 2013 om 09:42

@slechtekont

Hiljemark , Narsingh en Tyton hebben toch echt samen meer gekost dan de spelers die Ajax gehaald heeft. Die laatste word regelmatig vergeten, maar PSV heeft hem pas afgelopen zomer definitief overgenomen van Roda Jc.

18 april 2013 om 09:55

A slechtekont
typisch geval van slecht lezen..
PSV heft 9 spelers in de top 100 salarissen maar dat betekent niet dat PSV de meeste salarrisen uitkeert.
Even een voobreeld
psv betaald 1 miljoen per basis speller en de overage11 bank spelers krijgven 1 euro
gemiddeld is dat dus 0.5 miljoen per speller en 11 miljoen en 11 europer in total
dan ajax.
die betalen 7.5 ton voor Allle 22 selectie spelers.dat is dus 16.5 miljoen

Wanneer je een top 10(11) lijstj maakt van best betaalde speller, dan zullen er 11 psvers er op staan

maak je ee nlijstje met clubs die het meest uitkeren aan salarssien dat staat ajax met 16.5 miljoen boven psv met 11 miljoen..

Dus dat PSV meer spelers in de loonlijst heft die in de top 100 inkomen staat
betekent niet dat ze ook Meer betalen dan ajax ( in total)

18 april 2013 om 17:28

Rentree,

Een paar jaar geleden was er volgens mij iets van 17 miljoen euro uitgegeven aan één speler, had Ajax diverse spelers met een salaris van boven de 1,5 miljoen euro en toch wist Ajax geen kampioen te worden.

Nu staan er in de basis diverse spelers uit eigen jeugd (en nee, geen Eriksen of Fischer e.d.) en op de bank zitten er ook geen spelers meer met een enorme salaris, maar voornamelijk spelers uit eigen jeugd.

Dus ga nou niet suggereren dat Ajax 2 maal kampioen is geworden en wellicht nu voor de derde keer kampioen gaat worden, dankzij hun hoge budget.

Het is heel simpel, Ajax speelt het beste voetbal, met een elftal wat voor een behoorlijk deel weer van voren af aan is opgebouwd.
Speelt vervolgens met dit jonge team in drie competities en ook nog eens een groot deel zonder echte spits. Heeft de arbitrage een aantal weken flink tegen zonder gezeur. Het is de grootste en moeilijkste club om trainer te zijn en staat tercht bovenaan!

18 april 2013 om 08:46

Ja, Ajax behaalt als enige club in NL wekelijks een redelijk acceptabel niveau. Terwijl Vitesse, PSV en Feyenoord meer dan een handvol wedstrijden afwerkte die niet om aan te gluren waren.

zou eens tijd worden. Hij krijgt hem naar mijn inziens 2 jaar te laat.

Persoonlijk vind ik dat Koeman en Rutten misschien nog geen eens thuis horen in de verkiezing. Beide spelen heel opportunistisch en zijn totaal afhankelijk van Pelle en Bony. Zonder die spelers zou Feyenoord en Vitesse subtop zijn. Beide zijn leuke trainers, maar presteren zo goed vanwege de eerder genoemde spelers. Vind eerder dat Wouters en Langeler in aanmerking komen om naast De Boer te staan, omdat ze beter hebben gepresteerd met minder materiaal. Daarnaast zit er ook een duidelijk lijn in het spel.

18 april 2013 om 09:15

Dit had ik eerder ook al aangegeven. Haal voor de grap eens de doelpunten van Pelle en Bony af van het doelsaldo en beide clubs hebben een negatief doelsaldo. Dit alleen al geeft aan dat beide clubs ongelofelijk afhankelijk zijn van 1 speler. Dit is bij Ajax en PSV veel minder het geval.

We moeten het ook in het perspectief zien met de begroting.

Dan denk ik dat Jan Wouters zeker zo goed presteert als Frank de Boer.

Grappig dat Langeler geselecteerd is.
Ruud Brood vorig jaar niet en die deed het toch echt een stuk beter met RKC dan Zwolle het nu doet.

Hoewel Koeman wederom een wonder tot stand brengt verdient Frankie het wel om hem dit jaar te winnen. Drie keer op rij mag erkent worden. Toch zou ik het Langeler ook gunnen. Hij laat PEC gewoon leuk voetballen in tegenstelling tot bijvoorbeeld Rutten die teert op de kwaliteiten van Bony. Ik kijk liever een wedstrijd van PEC dan van Vitesse, dat zegt wat denk ik.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren