Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Pieters over beslissende fout: 'Het was gewoon dom, denk ik'

Laatste update:

Erik Pieters beleeft dit seizoen geen fijne rentrees in het shirt van PSV. De verdediger keerde in de eerste wedstrijd na de winterstop terug na een voetblessure, maar pakte tegen PEC Zwolle een rode kaart en sloeg vervolgens een ruit kapot. Hierbij liep Pieters een armblessure op, waardoor hij opnieuw weken buitenspel stond. Zondag keerde hij als invaller terug in de topper tegen Ajax, maar een fout van Pieters zorgde voor de winnende treffer van Derk Boerrigter: 2-3.

/

Na een lange sprint met Boerrigter verzuimde Pieters om de bal simpel terug te spelen op Boy Waterman, waardoor hij het leder kwijtraakte. "Ik wil in eerste instantie terugpassen naar Boy, maar ik vond dat hij te dichtbij stond. Dan begin je te twijfelen en gaat het fout", verklaarde Pieters voor de camera van Eredivisie Live. "Het was gewoon dom, denk ik. Het was niet mijn beste actie. Het is gewoon heel zuur."

Door de fout van Pieters kan PSV het kampioenschap naar alle waarschijnlijkheid vergeten. De ploeg van Dick Advocaat staat nu op de derde plaats, met zes punten minder dan koploper Ajax, en heeft bovendien nog zware uitwedstrijden tegen AZ en FC Twente op het programma staan. Volgende week gaat PSV naar Alkmaar.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hopen op een 2de plaats al zal dat nog ontzettend lastig worden.

On:
Onze top mee voetballende keeper had hier toch wel iets van coaching kunnen toepassen. Verder i het ongelofelijk dat een gerespecteerde coach als Dick Advocaat Pieters met misschien 2 wedstrijden in de benen het afgelopen voetbal seizoen bij een 2-2 stand laat invallen.

14 april 2013 om 22:20

Ik was inderdaad ook verbaasd dat een ervaren trainer als Advocaat een speler laat invallen die heeft laten zien moeite te hebben met zijn rentree.

14 april 2013 om 22:44

Die coaching zal er naar alle waarschijnlijkheid wel geweest zijn. Deze goal is volkomen op het conto van Pieters te schrijven, die ondanks de geringe afstand, gewoon had moeten terugspelen. Er was nog genoeg ruimte om de bal langs de spelers weg te schieten, dus een gevaarlijke situatie had er niet gekomen. Waterman kwam uit, al dan niet te ver, maar Pieters verdomde het om die bal terug te spelen. Sowieso vind ik het maar een zeer beperkte en matige speler, maar dat hij zo diep gezonken was had ik ook niet verwacht.

Daarbij is Advocaat ook gewoon een zeer beperkte coach. Mag dan leuke dingen hebben laten zien, maar is in z'n carrière al meerdere malen de fout in gegaan met zijn wissels. Zo ook nu weer.

14 april 2013 om 23:08

Nou wat staat waterman te doen in niemands land Pieters word gewoon van de bal gemosht en dan staat daar waterman een meter uit zijn strafschopgebied te kijken wat er zal gebeuren hij had moeten kiezen of erop af of terug lopen naar zen strafschopgebied en niet iets half gaan doen doe mij maar liever tyton

14 april 2013 om 23:30

Precies wat Rombomcu zegt. Ben je keeper en je besluit uit te komen, moet je ook daadwerkelijk uitkomen. Waterman kon geen beslissing nemen tussen op goal blijven en uitkomen. Hierdoor was hij kansloos op vrijwel elke mogelijke doelpoging van Boerrigter.

Overigens hoop ik dat Advocaat nu echt eens het roer omgooit in de opstelling, om voorronde CL af te dwingen, en om een duidelijk statement te maken naar het falende scoutingsapparaat van Psv. Zie mijn suggestie.

Waterman
Hutchinson
van Bommel
Pieters
Willems
Wijnaldum
Toivonen
Strootman
Lens
Matavz
Mertens
14 april 2013 om 23:46

Tyton op doel. Echt, Waterman is een leuke meevoetballer, maar zijn reflexen zijn minder dan die van Tyton.

14 april 2013 om 23:24

Ter verdediging van Pieters:

1. Waarom liet Advocaat hem invallen? Had hem dan eerst in de vorige wedstrijd laten spelen.
2. Wat deed de keeper van PSV op die plaats?

15 april 2013 om 06:47

Willems was geblesseerd na een elleboog van Sigthorsson

15 april 2013 om 09:56

EEN Elleboog? Zet nou alsjeblieft dat eierdopje eens af, Calimero.
Hij was in botsing gekomen met Eriksen, beide hadden last van het hoofd, alleen Willems werd er na die botsing 3x uitgelopen door Schone, ik denk dat Advocaat hem daarom wisselde.

Ik heb de hele wedstrijd gezien, studio sport, 90 minutes en Studio Voetbal, niemand maar dan ook niemand over een zogenaamde elleboog gehoord.

15 april 2013 om 11:56

Wat een kleinzielige reactie. Ik zal het woord Cal..... maar niet gebruiken ri. een Psv-fan, want dan wordt mij een bonuspunt afgenomen.

Eerst het belangrijkste: PSV is van het Eindhovense veld weggevaagd door een niet optimaal draaiend Ajax. Vooraf had men aan Psv-zijde aangegeven dat men Ajax keihard zou aanpakken. Nou, daar kwam dan duidelijk niets van terecht. Integendeel, Poulsen liet vanaf de eerste minuut blijken absoluut niet bang te zijn van dergelijke 'dreigementen'. Van Bommel begon na het 1e contact met hem al te janken en Toivonen werd een mak schaapje na het eerste contact met de Deen. Er was maar 1 team dat voetbalde en dat was Ajax. Technisch en tactisch de absoluut bovenliggende partij.
Is het jou trouwens niet opgevallen hoe ontspannen de Ajax-spelers altijd rondlopen en spelen, in tegenstelling tot die verbeten koppen bij de Psv-spelers? En wat te denken van de foto's van Psv-spelers, die regelmatig in de krant staan, met bijna altijd hun handen aan de schouders of armen van een willekeurige tegenstander.

En nu a.u.b. niet meer janken over een zgn. elleboog van Sigthorsson. Ik heb het in ieder geval niet gezien, in tegenstelling tot vele andere fouten van de scheids!

Ik nam het voor Pieters op omdat ik hem (naast Wijnaldum) sowieso de beste Psv-speler vind en het van Advocaat een foutieve beslissing vond om juist hem, na een lange afwezigheid, tegen een NL topploeg in te brengen.
Ten eerste omdat hij nog te weinig wedstrijdritme had opgedaan, ten tweede omdat het risico van een nieuwe blessure reëel aanwezig was en ten derde omdat er ongetwijfeld nog wel een Psv-jeugdspeler was die wat ervaring tegen de werkelijk grote jongens had kunnen opdoen!

15 april 2013 om 08:04

Het was logisch dat Advocaat Pieters inbracht. Ajax speelde immers met een ruit op het middenveld.

Zal ongetwijfeld al regelmatig gepost zijn, maar ik blijf 'm leuk vinden.

On: ik verbaasde mij hier zelf ook over. Zo weinig wedstrijden gespeeld en dan inbrengen tijdens een topper. Vreemd, maar blijkbaar heeft Advocaat meer vertrouwen in Pieters dan een A junior uit eigen jeugd. Schrijnend.....

15 april 2013 om 18:05

Over dat Pieters verhaal heb helemaal gelijk ongelooflijk.
Je gaat ook geen andere verdediger Brengen bij die stand


Maar toch is het geweldig.
PSV speelt niet meer een RUIT Tog haha

"gewoon dom" dat past wel bij PSV dit seizoen.

14 april 2013 om 22:10

Eigenlijk al een paar seizoenen lang.

14 april 2013 om 22:21

Een sportief rampseizoen voor Pieters; hooguit een handvol wedstrijden gespeeld, een slecht voorbeeld geweest voor de mensen thuis, een enorme blunder maken in de belangrijkste wedstrijd van het seizoen, maar wel 6 ton in je zak steken.

Ik wou dat ik ze zo makkelijk kon verdienen.....

14 april 2013 om 22:43

Inderdaad al vraag me ik me af of Marcelo en Pieters 100% in orde zijn. Ik zie Marcelo zoveel gekke dingen doen en ook zoveel blunders maken die goals kosten. En Pieters die eerst een raam inslaat en de eerst volgende wedstrijd zich zo simpel laat aftroeven. Trap toch gewoon die bal weg doe toch niet zo moeilijk. Met spelers als Marcelo , Manolev , Derijck , Zanka , Hutchinson , Pieters en Vukovic bij Psv vraag ik me af waar dit heen gaat. Ik heb nog nooit iets gehoord over een ontslag van een Psv scout. Want als je dit zootje ongeregeld bijelkaar scout dan kun je er toch helemaal niks van? En dan nog Brands die dit bij de meeste spelers ook nog zelf heeft gekeken of ze goed genoeg waren. Ik vind het echt ongelooflijk

14 april 2013 om 23:44

@psv Gezien je naam vraag ik t aan jou. Hoeveel spelers van de 11 die vandaag aan de aftrap stonden verwacht jij dat volgend seizoen bij de 1e wedstrijd nog aan de aftrap staan? Ben hier als concurrent wel benieuwd naar.. Omdat ik zelf het idee heb dat eigenlijk alleen Willems, Wijnaldum en misschien Hutchinson dat zijn. Van Bommel stopt.willen Strootman, Toivonen, Lens Mertens nou weg?

14 april 2013 om 23:53

Als je je wat verdiept had in de materie wist je dat Hutch weg is na dit seizoen.

Strootman gaat voor een mooi bedrag naar het buitenland. Toivonen zal wanneer een gewenste club komt ook weg zijn. Ik verwacht ook dat er op Lens geboden zal worden omdat die toch wel erg goed is (vandaag ook weer bij PSV kant de beste van het veld).

Van Mertens is niet precies duidelijk wat ie gaat doen. Het zou me niets verbazen als ook hij wordt verkocht.

Verder zal Willems waarschijnlijk wel blijven. Over Zanka gaan geruchten dat zijn oude club hem terug wil. Manolev wordt waarschijnlijk verkocht. Ook verwacht ik wel dat Matavz weg wil/gaat.

Er zal onder Cocu een totaal nieuw PSV staan. De jeugd gaat doorstromen. Verder circuleert er wat aan namen. Verder zijn er een handvol jeugdspelers die tegen het eerste aanzitten. PSV zal lekker moeten gaan bouwen, de favorietenrol gewoon bij anderen leggen. In ieder geval de strategie die De Boer/koeman/rutten zo goed psychologisch voor elkaar hadden : Zoek de underdogpositie op. Financieel is de boel aardig op orde, en het kan zomaar zijn dat je volgend seizoen ineens eerste staat.

15 april 2013 om 00:00

Maar willen die spelers nou zelf weg? Zeker Toivonen en Lens heb ik dat idee van. Strootman en Mertens weet ik niet of ze zelf echt een duidelijke voorkeur voor een vertrek hebben.

15 april 2013 om 00:11

Toivonen heeft uitgesproken bij CL plaatsing (direct of indirect) te willen blijven. Voor PSV niet gunstig aangezien hij volgend seizoen transfervrij is. Toivonen laat het afhangen van dit feit. Hij wil enkel weg als er een Europese club komt voor hem.

Strootman heeft laten doorschemeren een stap hoger te willen doen. Daar is ie ook wel aan toe en PSV zal een mooi bedrag graag accepteren.

Lens speelt ondertussen ook al 3 jaar bij Psv. Zal met een fitte Narsingh z'n vleugelpositie kwijt zijn. Ik denk niet dat Cocu hem in de spits zal zetten, aangezien die het ziet zitten in Locadia en zal doorselecteren zal ook Lens weg gaan.

Over Mertens heb ik geen idee. Depay staat te trappelen voor die positie, en met Cocu, inderdaad.. Ook voor Mertens zal PSV een leuk bedrag ontvangen. PSV heeft geld nodig om de defensie wat te versterken.

Ook op het middenveld zal met het wegvallen van Bommel en Strootman wat moeten gebeuren.

Overigens mis ik Wijnaldum in dit rijtje, door zijn prestaties bij jong Oranje en zijn scorend vermogen zal ook hij reeele kandidaat zijn voor een transfer.

15 april 2013 om 08:19

Ik verwacht dat de volgende gewoon vertrekken:
Matavz, Mertens, Lens, Strootman en Toivonen.
Degene die zeker vertrekken:
Hutchinson, Van Bommel (als het waar is wat de geruchten zijn), Engelaar, Manolev.
Wie ik hoop dat vertrekken:
Zanka, Marcelo, Derijck, Waterman.

Zoet komt waarschijnlijk terug van RKC en gaat hopelijk onder de lat staan. Een hele goede keeper naar mijn mening die niet bang is. Tyton desnoods op de eerste plaats eventjes en Zoet steeds meer betrekken en uiteindelijk volwaardig basisspeler. De verdediging moet gewoon een mix worden van jeugd en 2 goede spelers uit een Nederlandse subtoppers zoals v/d Hoorn. Het middenveld met Hiljemark, Wijnaldum en misschien jeugd of een ervaren speler.
Hopelijk wordt de aanval dan Depay, Locadia en Narsingh. Zo heb je een jong team met heel veel potentie, eerste jaar hoeft geen kampioenschap behaald te worden, maar gewoon een jaartje bouwen en het tweede jaar met de ervaring in de benen er voor gaan. Jeugd zal bij PSV een kans krijgen en zullen ook blijven ipv naar andere clubs gaan waar ze wel een kans krijgen. Jeugd van buitenaf komt ook graag naar Psv, want ze weten dat PSV een andere baan vaart. Hopelijk gaat Cocu er iets moois van maken en beginnen ze een keer uitwedstrijden te winnen!

PS. als ik iets vergeten ben, zeg het dan aub!

Ik zou nu wel een hele lading rode duimpjes en kritiek krijgen, maar ondanks alles blijft Pieters echt een redelijke voetballer hoor en dit zeg ik ik Ajacied.
Hij heeft vandaag een enorme fout gemaakt en eigenlijk gewoon een lachwekkend seizoen maar dit moet Erik Pieters zo snel mogelijk afsluiten en naar volgend seizoen kijken.
Want hij is namelijk de enigste die ze in de PSV verdediging niet moeten vervangen.
Hij laat het nu niet zien, maar Pieters kan het wel!

14 april 2013 om 22:23

Hij gaat waarschijnlijk centraal spelen, misschien ook beter voor hem, want volgens mij was hij een stuk sneller voorheen. Boerighter is dan wel snel, maar had een achterstand van minstens 10 meter. Dan mag je je niet laten uitlopen in 25 meter lijkt me.

Dat "denk ik" maakt het wel enigszins komisch

Het woord ''dom'' beschrijft het seizoen van Pieters.

Die fout was zo ongelofelijk dom, hij had de bal gewoon naar Advocaat moeten schieten, dan zou er zoiets amper gebeurd zijn.

14 april 2013 om 21:47

Of omschrijft het woord ''dom'' Pieters zelf? Die heeft namelijk op een domme manier de helft van het seizoen voor zichzelf verpest.

Hij had zo belangrijk kunnen zijn voor PSV dit seizoen. Ik zag hem als degene die de PSV defensie nog kon leiden en bijeen kon houden. Als 25 (?) jarig international had hij dat kunnen en misschien wel moeten doen. Normaal gesproken had hij het niveau achterin behoorlijk op moeten kunnen krikken, maar hij heeft zichzelf de mogelijkheid ontnomen om zich in zo'n rol te bewijzen en het verschil te maken voor Psv.

14 april 2013 om 21:56

Volgens mij heeft de blessure dat gedaan. Jongen heeft anderhalf jaar in de lappenmand gezeten en wordt elke keer met een paar wedstrijdjes in het tweede gebracht alsof ie weer volledig fit is,

14 april 2013 om 22:03

Helemaal mee eens. Ik zie in een Pieters (met wedstrijdritme dan...) een redelijk stabiele verdediger die nog wat rek heeft en die goed van pas komt in deze PSV defensie.
Die voetblessures waren gewoon klote, maar hij heeft het voor de rest zo ontzettend verknalt voor zichzelf en voor psv.

Die knudde actie van vandaag was gewoon belachelijk. Maar toch zegt iets in me dat een volledig fitte en gemotiveerde Pieters nog een aanwinst kan zijn voor de psv defensie.

14 april 2013 om 22:06

@ Rolotjuh

Die tweede blessure is puur op eigen conto te schrijven. Dat heeft hem de helft van het seizoen, waarin hij wel belangrijk had kunnen zijn voor Psv, gekost.

Gewoon bal wegrossen. Niet zo moeilijk man. Ben benieuwd wat AZ volgende week doet. Of ze de wedstrijd toch laten lopen tegen PSV en hopen dat ze 2e worden of toch vol voor de overwinning gaan om zeker te zijn van geen degradatie nacompetitie.

15 april 2013 om 08:09

PSV wil nu zeker voor de prijzen gaan hoor. Als je de beker wint, sluit je het 100 jarig bestaan toch nog af met de Jc-schaal en de Beker. AZ heeft de punten dus hard nodig dit weekend. PSV ook natuurlijk, die willen 2e worden.

15 april 2013 om 08:58

Jows..

Enkel en alleen het kampioenschap telde bij PSV m.b.t. het 100 jarig bestaan. De Jc-schaal en de Beker werden vanaf de eerste oefenwedstrijd als troostprijzen gezien.

Het seizoen van PSV is al compleet mislukt. Of ze nu alsnog 2de worden, de beker winnen, maakt niet meer uit. PSV heeft dankzij de uitgegeven miljoenen en het bestuurlijke geklungel zichzelf de komende jaren uitgesloten voor een titel. En de financiële situatie met de gemeente kan dat misschien zelfs nog erger maken. En nee, daar heb je geen glazen bol voor nodig om dat te zien.

Mensen -waaronder ikzelf- hebben het al erg vaak aangegeven maar als PSV deze koers door blijft zetten, dan zie ik ze dieper in de 'shit' komen dan Feyenoord een aantal jaren geleden. Die zijn er -gelukkig- goed uit gekomen maar of dat voor PSV ook gaat gelden? Ik vraag het mij af..

15 april 2013 om 09:12

Kebm...

PSV zal moeten snijden in de selectie. Dat neemt echter niet weg dat ze het seizoen toch nog af kunnen sluiten met een extra prijs. Ook voorronde CL zou nog een mooi resultaat zijn.

Zeker als je saneert en veel spelers moeten vertrekken, is dit de komende jaren misschien de enige kans op een prijs. Want zeg nu zelf, als PSV afscheid neemt van:

- Mertens
- Toivoinen
- Strootman
- Van Bommel (stopt)
- Lens (misschien?)
- Pieters

dan krijg je er een hoop miljoenen bij, maar zul je die niet direct kunnen investeren. Eigen jeugd inpassen is dus het antwoord, maar dat kun je niet van de ene op de andere dag bewerkstelligen.

Daarom ben ik van mening dat PSV toch wel wat "zwaarder" tilt aan de bekerfinale. Het mag dan een troostprijs zijn, een prijs is een prijs.

15 april 2013 om 09:37

Zo is dat. De beker is mooie prijs. Van mij mogen ze ook gewoon een huldiging organiseren als ze de tweede keer op rij deze prijs pakken.

PSV zal gemotiveerd zijn deze prijs te pakken.

15 april 2013 om 12:47

Jows..
Precies, PSV zal moeten snijden in de selectie. Een selectie die al niet stabiel te noemen is en zeker niet overloopt wat kwaliteit betreft. De miljoenen die men gaat verdienen aan de transfers, kunnen inderdaad niet meteen geinvesteerd worden. Sterker nog, misschien moet men daar al de schulden mee afbetalen. Maar dat is vooruit lopen op de zaken.

Hoe dan ook; PSV zal er nooit sterker op worden als men financieel het hoofd boven water weet te houden. De 2de plaats in de competitie is van groot belang voor de toekomst van Psv. Wat overigens niet maakt dat dit seizoen geslaagd is, want na zoveel miljoenen te hebben uitgegeven, kan dat alleen met een kampioenschap.

Guitarman..
Veel Psv-supporters zagen dat toch anders toen PSV bovenaan stond. Toen was het een troostprijs en totaal niet belangrijk. Natuurlijk moet men deze prijs proberen te pakken maar het seizoen is, ook bij de winst er van, in mijn ogen zwaar mislukt. En dat heeft men binnen de club ook altijd verkondigd, dat alleen het kampioenschap telde. Het zou een beetje raar zijn als dat nu opeens anders is..

Het was ook niet zo'n slimme actie van die Waterman. Ik ben blij dat die oh zo belangrijke punten binnen zijn!

Gewoon goed door gaan van derk dat speelde ook een belangrijke rol.
Vorige week ging hij ook al zo goed door waardoor het 2-0 werd.

15 april 2013 om 12:38

Je gaat die 3-2 toch niet op het conto van Boerrigter schrijven toch??

Pieters verdedigde daar als een veredelde zondag amateur, als hij twijfelt of hij die bal moet terugspelen moet hij die bal gewoon over de zijlijn rossen, niet als een slap schoolmeisje verdedigen zoals hij daar deed.

15 april 2013 om 17:26

En waarom doet hij dat omdat derk gewoon goed druk zet.
Het een heeft met het ander te maken.

Pieters heeft een mooie invalbeurt gemaakt. Natuurlijk was het dom, al is het een pure communicatiefout. Pieters laat zich aftroeven maar dat kan de beste overkomen. Waterman had gewoon in zijn doel moeten blijven, simpel zat.

Het staat 2-2. Je speelt de belangrijkste wedstrijd van het seizoen. Als laatste man in de verdediging sprint je naar een bal met een tegenstander in je rug. Wat doe je?

A) Je speelt de bal naar de keeper.
B) Je rost de bal over de achterlijn.
C) Je schiet de bal zijwaarts het veld uit.
D) Je schermt de bal af en gaat duel aan met tegenstander met alle gevolgen van dien.

4 opties en Pieters krijgt het voor elkaar om de domste van de 4 te nemen.

14 april 2013 om 22:32

Het staat 2-2. Je speelt de belangrijkste wedstrijd van het seizoen. Als coach heb je het gevoel dat je moet ingrijpen wat doe je?

A) Je probeert iets te forceren met een aanvaller erbij.
B) Je laat het zo staan.
C) Je brengt een onzekere on-wedstrijdfitte ritmeloze verdediger die dit seizoen misschien net in total 3 wedstrijden heeft gespeeld.

3 opties en Advocaat krijgt het voor elkaar om de domste van de 3 te nemen.

14 april 2013 om 23:03

Ach ja, Advocaat liet met zijn wissel in de rust bij Feyenoord uit ook wel zien dat tactisch wisselen niet zijn sterkste kant is.

14 april 2013 om 23:13

Tactisch wisselen is nooit zijn sterkste kant geweest. Vraag maar aan Robben.

15 april 2013 om 00:00

Of Matavz

15 april 2013 om 12:31

En dat concludeert de 'domste' Psv-fan.

Pieters is maar weinig te verwijten. De hoofdschuldige was Waterman!
A. Hij had niet zo ver uit zijn doel moeten komen.
B. Je laat Pieters weten, door woord en gebaar, dat hij de bal kan terugspelen.
C. Je attaqueert de tegenstander met het risico van een rode kaart.

3 opties en Waterman doet niets! Een zeer domme keuze.

Overigens vraag ik mij nog af wat jij nou voor Pieters de domste optie van de 4 vond. Als ik het goed begrijp geef jij dit namelijk Niet aan en staat zijn werkelijke keuze er niet bij.

15 april 2013 om 12:43

Volgens mij had Pieters daar bij een stand van 2-2 gewoon die bal over de zijlijn moeten rossen, Pieters wilde de bal afschermen maar liet zich kinderlijk eenvoudig aan de kant zetten door Boerrigter..
Als je verdediger bent in zo'n belangrijke wedstrijd en je komt in die situatie waar het 2-2 staat zou je eerder Boerrigter zn enkels moeten breken (bij wijze van spreken) dan je zo eenvoudig aan de kan te laten zetten.

Waterman gaat ook niet helemaal vrij uit maar Pieters heeft hier de meeste schuld, dat lijkt mij wel duidelijk.

15 april 2013 om 15:50

Jij vergeet een aantal essentiële zaken:

1. Waterman had daar niets te zoeken. Door zijn aanwezigheid bracht hij Pieters aan het twijfelen.
2. De beide spelers communiceerden niet met elkaar of deden dit onvoldoende.
3. De keuze van Advocaat om Pieters te laten invallen was niet verantwoord.
4. Pieters is gedurende dit seizoen uitermate lang afwezig geweest en hij had mede als gevolg hiervan zijn plaats in deze zwakke achterhoede nog niet kunnen 'pakken'. Tevens was het een fout om hem juist tegen de koploper in te zetten. Dit had Advocaat (met zijn enorme ervaring) Pieters niet mogen aandoen en wellicht ................ook PSV niet. Maar over deze laatste conclusie kan jij beter oordelen.

Veel PSV supporters gaven hier al enkele dagen aan dat hij te weinig ritme had om te kunnen spelen vandaag. Nou, die supporter hebben gelijk gekregen..

Dit was iets dat normaal gesproken iet fout gaat, maar als een speler niet in het ritme zit gaan dit soort acties op zo'n manier fout. Dan begin je teveel te denken over iets dat vanzelfsprekend hoort te zijn.

Dat hij achteraf nog niet zeker weet dat het een domme fout was... Tsja.. Voor iedereen is het duidelijk en het zal hem vanzelf wel verteld worden.

Het was een fout van Pieters die Boerrigter langs zich laat komen, maar wat deed Waterman daar in godsnaam?!

14 april 2013 om 23:30

Waterman blunderde inderdaad. Niet doordat hij uitkwam, maar omdat hij buiten zijn strafschopgebied ineens inhield. Je zag heel duidelijk dat deze twee jongens niet al het hele seizoen met elkaar spelen en dus totaal niet op elkaar ingespeeld zijn. Dan kunnen dit soort dingen gebeuren.

Hij had hem eigenlijk op het laats gewoon naar beneden moeten trekken vast moeten klemmen weet ik veel wat. Dan had die maar een rode kaart gehad maar dan had je misschien nog gelijk gespeeld en een kans gehad op de titel. Alleen weet ook niet of dat hele handig geweest was want we weten allemaal hoe die met rode kaarten omgaat. Het ergste vond ik eigenlijk nog dat die wat tegen de keeper er wat van zij terwijl het zijn fout was. Al zag ik die Waterman ook wel heel vaak zijn goal uit komen elke keer wat zwaar nutteloos was

14 april 2013 om 21:53

Je hebt helemaal gelijk, dan maar een rode kaart, maar hij had de bal ook naar rechts of links kunnen trappen......maar dank zij de fout van pietertje staan we toch mooi op de 2e plaats

14 april 2013 om 22:17

Hij had inderdaad meerdere opties eigenlijk was alles goed geweest behalve wat die hier deed. Alleen op het moment dat je niet meer bij de bal kan in zon wedstrijd waar het eigenlijk als je verliest definitief afhaken voor de titel is. Moet je alles aangrijpen om te doen dan had je misschien wel een hele lading gezeik over je heen gehad maar dat was beter als dit geweest. Van mensen *doormidden* schoppen ben ik eigenlijk niet zon fan maar hem desnoods met 2 handen te val te brengen. Had er misschien belachelijk uitgezien maar toch.

Inderdaad wij bedanken hem bij deze maar ff

15 april 2013 om 12:49

Op zo'n moment, als de titel ervan afhangt heb je juist behoefte aan spelers die een ander als het echt nodig is doormidden kan zagen, met een type Stam was Boerrigter daar nooit heelhuids langsgekomen, dat was onmogelijk..

Maar tegenwoordig lopen er hier meer schoolmeisjes in de verdediging dan echte kerels...

15 april 2013 om 19:08

Dat ben ik ook met je eens alleen doelde meer erop dat je niet iemand zwaar moet blesseren of zo. Maar heb niet het idee dat dat alleen in het voetballen is heb gevoel dat dat in de hele samenleving is. Dat mannen/jongens steeds meer op *schoolmeiden* beginnen te lijken dan op een vent. Niet dat er wat mis mee is iedereen moet doen waar die zich goed bij voelt.

Dat fluiten mag inderdaad weleens aangepakt worden je weet af en toe niet waar je na zit te kijken. Tijdje geleden over de 50 vrije trappen Vitesse-heracles in het buitenland waren er misschien 5 gegeven. Ze moeten die naaistreken van Toivonen en Lurling flink aanpakken. Maar mensen die gewoon mannelijk inkomen lekker door laten gaan. Vrees alleen als we nu een type in de competitie hebben die jij opnoemt dat ze om de wedstrijd geschorst zijn. Al vind ik Pepe en vooral bij Materazzi dat ook weleens het lichtje finaal uitging dat hoeft ook weer niet

14 april 2013 om 23:33

Nee, man. Als je goed kijkt zie je dat Pieters verwacht dat Waterman doorgaat, maar niet komt. Doordat hij de bal probeert af te schermen en doordat Boerrigter ineens naar de andere kant hopt uit balans raakt en niks meer kan doen voordat Boerrigter de bal al langs Waterman tikt. Misschien had Waterman wel de bal moeten proberen te keren met de hand, maar Boerrigter deed dit ook gewoon heel slim.

15 april 2013 om 11:01

Beide waren gewoon fout, maar ik vond de fout van Pieters erger dan dan de fout van Waterman. Let wel dat Boerrigter hem inhaalde terwijl hij 10 a 15 meter verder weg was en het feit dat hij nog een gerichte schot kon uithalen zegt genoeg over hoe slecht Pieters was in dat duel - wat het nog erger maakt is dat dit de eerste actie was van Boerrigter.

15 april 2013 om 15:56

En wat mij ook opviel was dat Pieters en Waterman met elkaar bakkeleiden wie de fout had gemaakt en dat Pieters vervolgens bij de scheids ging protesteren. Ik neem aan om te proberen hem te overtuigen van .... (ja wat eigenlijk.)

Een speler met zo weinig wedstrijd ritme laat je niet invallen in een zo'n wedstrijd. Advocaat heeft hier ook debet aan.

14 april 2013 om 22:06

Ik vond de wissel wel begrijpelijk, Willems werd aan alle kanten voorbij gelopen.

14 april 2013 om 22:20

en had hoofdpijn. Die jongen heeft volgens mij nu al 2 wedstrijden achter elkaar een incident met zijn hoofd.

Gewoon dom. Typerend voor het verdedigend vermogen. Vandaag (terecht) verloren van Ajax, door persoonlijke fouten van Van Bommel Hutchingson en Pieters, terwijl ook Marcelo, Willems en Dereijk zich van weer eens van hun meest dramatische kant lieten zien met hun gebrek aan opbouwend vermogen en duelkracht. Dat wisselspelers Pieters en Boerrigter het meest beslissende duel van het seizoen uitvochten en lieten resulteren in de uitkomst die we hebben gezien vanmiddag, is symbolisch en alleszeggend voor het seizoen. Zeker omdat Pieters een beoogd steunpilaar dient te zijn en Boerrigter een ontoereikende Ajax-wissel is.

Onbegrijpelijk dat Engelse clubs deze prutser willen hebben.
Psv mag zich in de handen knijpen als ze hem kunnen verkopen.
Maar waarschijnlijk gooit hij met deze aktie Zijn Glazen in.
Dit is de 2e keer achter elkaar dat hij zijn glazen ingooit. Eerst letterlijk en nu figuurlijk

Irriteerd me dat mede psv-ers allemaal op Pieters zitten te zeiken, heel de verdediging van PSV was gewoon klote, we hebben het volledig laten liggen, en niet alleen achterin, voorin was het ook een drama, dit jaar in de zomer mogen de rijck, marcelo, toivonen, lens, mertens, allemaal weg kunnen we met locadia, depay, matavs, narsingh, wijnaldum verder volgend seizoen en kunnen we nieuwe verdidgers kopen met het geld dat door die transvers vrij komt, hopelijk zit brands dit in en volgt hij een soort beleid zoals ik die hier aangeef.

14 april 2013 om 22:06

Tuurlijk is het een collectief falen. Maar zo'n actie met een stand van 2-2 roept bij velen frustratie op. Dan mag je best ff zeiken op pieters.

14 april 2013 om 22:17

@ viskaal

Wat dacht je van Waterman? Overigens is het niet nodig om een pispaaltje uit te zoeken. Het is ook erg gemakkelijk, want over de goal van Eriksen wordt niet gepraat (toen liet Van Bommel het gewoon lopen). PSV had vandaag als collectief niets in te brengen en mocht van geluk spreken dat Ajax de wedstrijd niet eerder besliste.

14 april 2013 om 22:45

Gelukkig is het ook niet één pispaaltje. Het hele team is wat bij betreft een grote pispaal, behalve Strootman..

Inderdaad dom, daar heeft Pieters dit seizoen een "handje" van....
Dit soort fouten ontstaan door gebrek aan wedstrijdritme. Schatte bij deze bal alles verkeerd in..

Als ik sommige mensen mocht geloven afgelopen weken word Erik Pieters, dus nu wel geteld 2 duels in een heel jaar gespeeld heeft, binnen no-time weer opgeroepen door Van Gaal en zal hij op het WK vaste linksback zijn.

Ik moet zeggen, hij heeft wel een stijgende lijn te pakken. Hij was namelijk iets beter dan tegen Pec, dus ga vooral zo door Erik. 2 duels, 2x volledig het verknald. 3 maal in scheepsrecht in Alkmaar of moeten we net als met Marcelo ervanuit gaan dat er geen stop op zit ?

Hij heeft er een handje van zijn rentree heel nadrukkelijk aanwezigte zijn geloof ik!
Het was inderdaad dom en ook teken van slechte communicatie, roep dan tegen elkaar!!

Denk ik....................alleen dat al komt zo dom over.
Vreselijk slecht gedaan al geeft Waterman hem ook niet echt duidelijkheid maar het is wel typerend voor de gehele achterhoede. Net zoals die onzekerheid van Dereijck alleen maar achteruit lopen en problemen over je af roepen.en dan die scouts maar twijfelen over Van Dijk stelletje slaapkoppen.

Nou nog 4 wedstrijden komedie!

Ik neem aan dat Brands (of zijn vervanger) in de zomer op zoek gaat naar verdedigers, al moet je natuurlijk nog zien waar ze het van gaan betalen.

15 april 2013 om 08:17

Zo zie je maar hoe belangrijk "voetballende" verdedigers zijn als het geen killers zijn. Ik weet bijna zeker dat PSV (net als Ajax voorheen) op zoek gaat naar Aanvallers onder het mom van "als je meer scoort dan je tegenstander, dan win je".

15 april 2013 om 13:07

Ja maar als je zulke verdedigers heb staan kan je Messi en Ronaldo halen en dan nog is het niet zeker dat je er elke wedstrijd meer maakt dan je tegenstander..

Volgens mij loopt er bij elke zondag amateur wel een verdediger rond die niks minder is dan wat PSV achterin heeft staan!!

Ach ja, vind het altijd wel makkelijk er een iemand uit te lichten terwijl ik er nog 10 kan opnoemen. Mertens weer niet gezien, Willems blijft een blinde draver, Marcello en de Derijck falen keer op keer, Toivonen viel weer eens door de mand, Strootman heel matig, Wijnaldum totaal onopvallend, and so on..
Verder viel het vandaag wel heel erg op dat er bij Psv totaal geen gedachte achter zit en er itt Ajax totaal geen automatismen zijn. Wat een verademing is dat sinds Frankie er zit, op naar H'veen nu!

14 april 2013 om 23:55

Dan mag Hiddink er wel eentje bij ons krijgen.

15 april 2013 om 02:18

Hiddink is niet plezierig vertrokken dus ik denk eerlijk gezegd dat hij zoiets niet eens zou willen.

Er zijn maar 2 clubs dit seizoen die gedurfd en aanvallend voetbal spelen, ook als ze voor staan... Zie mijn nickname...

15 april 2013 om 08:10

Ik zie toch wel meer clubs, Zo vind ik Heracles altijd verfrissend en aanvallend spelen en heeft ook Heerenveen waar mogelijk altijd de aanval gezocht. Maar gezien je nick begrijp ik je voorliefde voor aanvallend voetbal wel

Boy Waterman had inderdaad daar niets te zoeken, maar Pieters had de bal, dus hij bepaald wat er moet gebeuren. Pieters had in dat geval de bal gewoon weg moeten trappen in de tribune.

Was niet alleen zijn fout hoor, was gewoon een miscommunicatie met de keeper.
Zoals wel vaker gezegd is PSV gewoon geen team, er is geen basismanier van spelen, geen noem maar op.
De spelers zijn individueel eigenlijk helemaal niet slecht, maar leren gewoon te weinig elkaar te begrijpen, spelen allemaal voor zichzelf, noem maar op.
Een terugspeelbal was onmogelijk omdat de keeper te dichtbij stond, dus kon Pieters hem niet aanraken want dan zou de keeper hands of een klutsbal maken dus probeerde hij uit alle macht Boerrighter tegen te houden zodat de keeper hem in zijn handen kon nemen, hetgeen mislukte.

Je kunt dit dom noemen van Pieters, misschien had hij er ook gewoon een corner van moeten maken, maar dit vond ik niet alleen van Pieters "dom".

Haha deze man is zoo slecht. Echt hoe haal je in je dikke advocaat hoofd om pieters in te laten vallen in zn wedstrijd met de geschdines van zijn rentree die hij maakte en dierect rood kreeg. En sowieso is erikje slecht aanvallend niks inte brengen en verdedigend nu weer is gezien hoe bagger hij is.br Snap overgens ook niet dat menssen hem beter vinden dan jetro die is. 1000000 x beter.

Van Gaal kan nu definitief een streep door Pieters heen zetten. Dit seizoen eens te meer bevestigd, dat:
- matige back, die veel te log is
- niet met stress om kan gaan
- onruststoker

Gelukkig hebben we met Blind, Martins Indi, Van Aanholt en Nelom voldoende een veel betere alternatieven !

15 april 2013 om 00:58

Ik zou die Pieters nog gratis wegbrengen en dat te bedenken dat Southampton Pieters voor 5 miljoen Euro wil hebben.

En een paar jaar geleden wilde Newcaslte hem voor 7 miljoen Euro kopen. Ik zeg grote strik eromheen daaaag Pieters.

Mensen kunnen het wedstrijdritme wel als excuus gebruiken, maar zo'n bla hoor je het stadion uit te rossen en het niet voetballend willen oplossen.

Deze blunder staat echt als Symbool voor de dramatisch slechte verdediging en onkunde.
Vroeger had PSV verdedigers als Wouters, Koeman, Stam, Alex ,numan,faber,ooijer en nog vele andere hele goeie verdedigers.

"het was niet mijn beste actie."

Daar kijk ik toch anders tegenaa, ik vond het juist zijn meest geslaagde actie van het seizoen, op deze manier was de blunder van Eriksen dubbel gecompenseert. Vandaag was gewoon heel het elftal op Lens na bagger, de rest deed maar wat. Ik zag totaal geen wil om alles op alles te zetten om de laatste strohalm te grijpen. Als Stoke City hem nog steeds wilt hebben zou ik hem meteen verkopen, zodat PSV nog wat geld bij elkaar kan schrapen voor een fatsoenlijk verdediger.

Niet echt een slimme jongen. Fijne bijdrage dit seizoen! Van mij mag je lekker in Engeland gaan voetballen. Als supporter hoef ik je niet meer in een psv shirt te zien.

Meer een blunder van de keeper .. Mij is als keeper altijd vertelt nooit uit te komen zolang er een verdediger bij de bal is. Een van de redenen is namelijk miscommunicatie wie er in moet grijpen. Keeper of verdediger ... En als ze allebei ingrijpen loop je het risico op blessures. En als geen van beiden adequaat ingrijpen .. nou ja ... dan wordt het dus 2-3.

Als Waterman gewoon op goal had gestaan, dan had Boerrigter misschien de bal wel kunnen veroveren, maar dan moet hij met Pieters naast zich en Waterman op goal nog maar zien te scoren terwijl hij nog 20 meter van de goal af is.

Wat ben ik blij dat ik een andere club aanhang dan die Psv-fans.

Ajax heeft volkomen verdiend gewonnen, maar om je eigen spelers zo enorm af te zeiken, sorry maar daar begrijp ik totaal niets van.
Zaterdagavond heb ik in het Rat Verlegh-stadion in de 1e helft een bar slecht NAC contra (een beter) NEC gezien.
In de 2e helft gingen echter 18.000 supporters achter hun club staan en wel van de eerste tot en met de laatste minuut en NAC vocht zich kapot om alsnog een goed resultaat te behalen en dat ondanks het gemis van hun beste speler. (voor een club als Nac, met zo'n kleine selectie, betekent dit wel wat!) Het moet vervolgens een hel voor NEC zijn geweest en de overwinning werd alsnog uit het vuur gesleept. Niet bepaald verdiend, maar het gebeurde toch!

Een voorbeeld voor EN PSV En zeker hun (slappe hap-)supporters!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren