Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Velthuizen stelt prioriteiten: ‘Ben ik bij, hoe belangrijk Feyenoord-uit ook is’

Laatste update:

Met nog zes wedstrijden te gaan is Vitesse een serieuze kanshebber om kampioen van Nederland te worden. Een cruciaal duel in de strijd om de landstitel is op 21 april de uitwedstrijd die de Arnhemmers spelen bij Feyenoord, maar keeper Piet Velthuizen mist het duel in De Kuip mogelijk.

/

De vrouw van de Vitesse-goalie is die zondag namelijk uitgerekend, en de kans is aanwezig dat Velthuizen om die reden verstek moet laten gaan. De doelman hoopt dat hij iets eerder of later voor het eerst vader zal worden en dat hij in Rotterdam gewoon van de partij zal zijn. Als de bevalling echter daadwerkelijk plaatsvindt op 21 april, dan zal Velthuizen ontbreken onder de lat bij Vitesse.

“Het is ons eerste kindje. Dat is heel speciaal en spannend. Daar moet ik bij zijn, hoe belangrijk Feyenoord-uit ook is”, legt de sluitpost uit in gesprek met Sp!ts. Vitesse won afgelopen zondag met 2-1 van PEC Zwolle en kwam daardoor op gelijke hoogte met runner-up PSV, dat gelijkspeelde bij Roda JC Kerkrade. Koploper Ajax heeft drie punten voorsprong op het achtervolgende duo, Feyenoord staat op de vierde plaats (met een punt minder dan PSV en Vitesse).

Denk je Vitesse dit seizoen kampioen van Nederland wordt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Kan Bony zn vrouw niet bevallen op 21 april?

2 april 2013 om 12:14

Ik ga het hem vragen, maar beloven kan ik niks. Ik houd je op de hoogte!

2 april 2013 om 12:17

Hopelijk bevalt de vrouw van Velthuizen van een donkergekleurd babytje met een Bony look.

Dan zijn ze er allebei niet denk ik.

2 april 2013 om 12:20

Bony kan eventueel de wedstrijd ervoor zijn 5e gele kaart pakken.

2 april 2013 om 12:26

Dat is een logischere mogelijkheid ja haha.

Of het nou je eerste , je tweede of weet ik je hoeveelste kind is wat geboren gaat worden, als vader moet je daar altijd bij zijn vind ik.

Pff natuurlijk is dat belangrijker als een wedstrijd . En ook al is ie er niet bij is room een waardige vervanger. Dus ik zie het probleem niet zo. T zou pas echt schofterig zijn alsie de geboorte van zijn kind laat schieten om te voetballen daarnaast wil je dat als vitesse niet eens want hij is er dan toch niet met zij kop bij..

2 april 2013 om 12:31

Aan de ene kant heb je wel gelijk vind ik. Maar als voetballer heb je toch ook met je team en met de supporters te maken. Het is over het algemeen niet zo als bij een normaal bedrijf dat iemand anders het werk even overneemt, of dat je het morgen of overmorgen wel doet. Met Room heb je onderdaad een goeie vervanger. Uiteindelijk vind ik dat je als profvoetballer toch de plicht hebt om die wedstrijd te spelen. Je kan nou eenmaal niet die duizenden supporters (die jouw salaris betalen) laten zitten en daardoor eventueel een titel of Europees voetbal of wat dan ook mislopen.

2 april 2013 om 12:37

Onzin, er zijn belangrijkere dingen dan feyenoord uit. Ik denk dat ik voor alle supporters spreek als ik zeg dat we het hem echt niet kwalijk nemen als die er niet is hoor. Geboorte van je kind schijnt het mooiste te zijn wat er is, dat laat je niet schieten voor een match.

2 april 2013 om 13:23

zeker weten, zou het namelijk een behoorlijke onfatsoenlijke stumpert vinden als hij wél liever de wedstrijd zou spelen

2 april 2013 om 14:13

Hij zou zich kapot moeten schamen als hij wel naar de kuip zou gaan en zn vrouw ligt te bevallen in het ziekenhuis, tuurlijk is dat het belangrijkste wat er is.. Het zou mij persoonlijk echt een worst wezen tegen welke club dan ook

2 april 2013 om 15:43

Oiramor een profvoetballer als Velthuizen speelt een stuk of 40 wedstrijden per jaar, als je Europees speelt nog meer. Dat zijn zo ongeveer 500 wedstrijden in je carriere. En Feyenoord-uit is ook geen CL finale ofzo.

Kinderen krijg je hooguit een paar keer in je leven, als het je uberhaupt al gegeven is. Op het moment dat je vrouw fysiek en emotioneel nogal bezig is om een levend wezentje op de wereld te zetten, is het wel zo chic om daar bij te zijn. Kinderen krijgen is namelijk nogal een big deal. Velthuizen kan thuis niet vervangen worden, maar op het veld wel.

Maar nog los van dat alles, een kind krijgen is ook voor de vader emotioneel (als het goed is) een van de belangrijkste momenten in je leven. Een voetbalwedstrijd staat daarbij echt compleet in de schaduw.

Ieder z'n eigen prioriteiten. Beste begrijpelijk bovendien, als je het mij vraagt, kunnen ze dat doel net zo goed leeg laten.

Terecht dat hij dit voor laat gaan, de geboorte van je kind gaat boven alles, cker je eerste.

Wat een onzin!
Misschien heb je nooit meer de kans om kampioen te worden.
Kindje krijgen kun je altijd nog doen en de aankomende 18jaar ben je ook bij je kind!
En bij de geboorte van je eerste kind zijn is ook zo'n slecht excuus.
Je eerste, tweede of derde kind zijn toch allemaal net zo belangrijk!

2 april 2013 om 12:18

Jij begrijpt het duidelijk niet er is een verschil tussen het echte leven en een spelletje. En de geboorte van je kind is niet te vergelijken met de tijd die je later met hem/haar doorbrengt.

2 april 2013 om 12:24

Wou je zeggen dat Voetbal bij het neppe leven hoort?

2 april 2013 om 12:27

Nee, maar het is en blijft maar een spel.

2 april 2013 om 12:31

Mij persoonlijk maakt het niet veel uit maar voetbal is meer dan een spel voor miljoenen mensen maargoed blijf maar lekker verder happen mensen hahahahaha

2 april 2013 om 12:54

Hetkenmerk,

Ja, het is een spel. Maar met die instelling zouden ze dus altijd vrij moeten krijgen als ze dat willen. "mijn oma wordt 80", "mijn kind zwemt af", etc, etc. Dat gaat gewoon niet werken.

2 april 2013 om 15:49

Serieus, als je de geboorte van een kind vergelijkt met de 80e verjaardag van je oma, dan heb je niet helemaal goed door wat een ingrijpende en belangrijke gebeurtenis de geboorte van een kind is.

En Mileycyrus vertelt ons dat ze loopt te trollen, prima, weer iemand die we niet serieus hoeven te nemen. Bij deze.

2 april 2013 om 12:23

Als jij dat vindt..., maar je weet toch wel dat Velthuizen dit niet meer kan terugdraaien? "kindje krijgen kan altijd nog" Dat kan, maar het is al bijna zover dus kan je er niet meer omheen of het uitstellen. Als je je eerste kindje krijgt, dan wil je daar gewoon bij zijn dat kan ik mij absoluut voorstellen.

2 april 2013 om 12:24

Haaha wat ben jij nou weer voor grap. Jezus man welkom bij het echte leven die buiten voetbal ook nog bestaat uit je priveleven. Het kampioenschap is echt niet belangrijker dan de geboorte van je eerste kind. Je eerste kind maak je maar 1x mee en daar zal hij ongetwijfeld spijt van krijgen als hij er niet bij is. Doe normaal man.

2 april 2013 om 12:46

Is het al opgekomen dat hij het niet serieus meende? En kuis je taal eventjes aub.

Ot
Eerste kinderen worden toch heel vaak te laat geboren? Ik denk dat er een grote kans is dat hij er gewoon is. Laten we het hopen, met hem erbij is er toch een grotere kans op een gelijkspelletje.

2 april 2013 om 12:45

Waarschijnlijk ben je of zelf nog gen vader of nog heel jong want vader worden is het mooiste wat er maar is in het leven dus als jouw zoon of dochter word geboren moet je er gewoon bij zijn. Niet alleen voor je zelf maar ook voor je vrouw die je moet steunen tijdens de bevalling want die heeft erg veel pijn. En dat jij dat niet snapt vind ik maar raar maar ja iedereen is anders en waarschijnlijk zal jij tegen de tijd dat je zelf vader word wel heel anders er tegenaan kijken, is wel te hopen voor je vrouw of vriendin. Ik ben en aantal maanden geleden vader geworden en als ik dat had moeten missen dan had ik er spijt van gehad voor de rest van mijn leven.

2 april 2013 om 22:17

Shit, het wonder is geschied!!!! Ik ben het als rasechte Psv-er eens met een ajacied!
Inderdaad is dat het mooiste moment uit je leven, dan is alles om je heen even niet belangrijk, zo'n moment wil en mag je niet missen! Velthuizen zou een grote niks nut zijn als hij die 2 x 45 minuten belangrijker zou vinden dan de geboorte van z'n kind.

De reacties van mensen die vinden dat Velthuizen hoe dan ook moet spelen zijn wat mij betreft de gewetenloze egoïsten van deze wereld.

Room of velthuizen zit niet veel verschil in. Ik denk gewoon dat Feyenoord wint. Thuis volle kuip, 2e plaats lonkt, misschien nog kampioen worden.

Natuurlijk je eerste kindje wil je natuurlijk meemaken.. Zeer begrijpelijk.. Voor feyenoord overigens wel een meevaller als het gebeurd haha

Vitesse moet gewoon kampioen worden Velthuizen heeft het altijd over Topclub in wording als je echt wat wilt bereiken moet je er altijd 100% voor gaan

2 april 2013 om 12:32

Jij hebt ook niet vooraan gestaan bij het uitdelen van de hersencellen of wel?

Kun jij je nu niet indenken dat Velthuizen het belangrijker vind bij de geboorte van zijn zoon/dochter te zijn? Of heb je zo weinig empatisch vermogen dat je dit gewoon echt niet snapt? Voetbal is maar bijzaak, er genoeg andere dingen in het leven die vele malen belangrijker zijn. Gezondheid en familie bijvoorbeeld om er maar even twee te noemen. Denk dat vrijwel iedereen, op ene Mileycyrus (schattige inlognaam trouwens...) dat zal beamen.

Ik hoop dat Velthuizen een gezond kind krijgt en dat Room zijn kans pakt om zich weer te laten zien. Wanneer Vitesse drie punten pakt en Velthuizen die dag pappa wordt iedereen tevreden is en je niemand meer hier over hoort.

2 april 2013 om 12:42

Je hoeft me niet aantevallen kerel geef gewoon mijn mening, rustig blijven!
Maar als ik een voetballer zou zijn met miljoenen op de bank rekening verdiend door supporters die hun geld uitgeven aan de club dan had ik er gewoon gestaan voor de club en de supporters!
Maargoed ik ben geen voetballer dus dat zal dan ook niet gebeuren! hahaa

2 april 2013 om 13:17

Ben je serieus of loop je te ouwehoeren? Heb sterk het idee dat je dacht laat ik eens kijken wie er zo dom is om te happen. Waarschijnlijk lig je nu helemaal strak achter je laptop. Jou goed recht, maar doe het dan wat subtieler, valt het niet zo op.

ot: Het lijkt me toch geen discussie of hij erbij is of niet als zijn vrouw aan het bevallen is. Lijkt me sterk dat er ook maar 1 werkgever in het bedrijfsleven zegt dat je moet werken als je vrouw haar eerste kind aan het uitpoepen is. Onnodig bericht dus. Logica..

3 april 2013 om 00:22

Jij bent een van de weinige die het snapt haha

dit zijn wel moeilijke momenten voor Rutten natuurlijk.. Je moet hem eigenlijk vrij geven maar tegen Feyenoord staat er misschien wel een landstitel of CL voetbal op het spel en als Jordania vind dat Velthuizen moet spelen omdat dat in z'n contract staat dan moet hij toch gewoon spelen??

2 april 2013 om 12:42

Het lijkt me bijzonder onwaarschijnlijk dat iemand in zijn contract zou laten opnemen dat je moet voetballen als je vrouw aan het bevallen is.

2 april 2013 om 12:48

Je baas is verplicht om je vrij te geven voor de bevalling van je kind. Wat Jordania ook wil hiervoor zijn er regels in nederland voetballer of niet hij kan je dit niet verbieden.

2 april 2013 om 12:56

Wat er eventueel in het contract zou staan is helemaal niet relevant. Volgens de wet heb je namelijk gewoon recht op kortdurend calamiteitenverlof op het moment dat je partner aan het bevallen is. Dus Vitesse kan hem niet verplichten om te komen.

Los daarvan, iemand die een werknemer verplicht om tijdens de geboorte van zijn kind te komen werken is geen mens. Dat zal ook echt niet gebeuren.

De geboorte van je kind is voor vrijwel iedere ouder het mooiste moment van zijn leven. Dat ga je toch niet missen omdat je wellicht landskampioen kunt worden als voetballer? Af en toe het belang van voetbal relativeren kan geen kwaad lijkt me.

Meer dan begrijpelijk. Je eerste kindje is net als een eventuele tweede, derde, vierde of vijfde één van die momenten waarop niets belangrijker is. Levensveranderende gebeurtenis die je niet mag missen als ouder zijnde. Voetbal is niet zomaar een spelletje maar moet wel even op de achterbank plaatsnemen als het om dit soort bijzondere gelegenheden gaat.

Is voor vitesse alleen maar goed. Room heeft veel mindee blunders en gekke capriolen dan die velthuizeb. Dus ik zou hier als ik feyenoord fan was niet blij mee zijn.

Zou die hem ook laten schieten als het om een WK finale gaat of CL finale??

2 april 2013 om 15:57

Dat weet je pas als het zover is. Als Vitesse de CL tegen die tijd al twee keer gewonnen heeft, dan kan hij de finale rustig laten schieten ;-)

3 april 2013 om 09:51

Hahahah die is er dus bij elke geboorte bij

Als je het bekijkt vanuit emotie is het duidelijk: bij de geboorte zijn.

Als je het zakelijk bekijkt:

- Geboorte zonder Piet: vader 100% afwezig, moeder de vrouw heeft geen man om op te steunen. Kun je nooit meer inhalen.

- Vitesse zonder Piet: nog steeds 11 man in het veld, nog steeds een goede keeper op doel. Kans dat de wedstrijd een minder goed resultaat oplevert is maar heel erg klein. Kans dat afwezigheid gedurende een wedstrijd verschil uitmaakt voor de eindrangschikking op de ranglijst: nihil.

Lijkt me dus ook op zakelijke gronden duidelijk. Die hypothetische kans dat het wat uitmaakt kan nooit van je langzalzeleven belangrijk genoeg zijn om de geboorte van je kind te missen.

Ik heb er al een weddenschap op lopen: bony krijgt tegen roda zijn 5e gele kaart. Dat draaiboek ligt in zeist al lang klaar!

5% kans dat ze bevalt op de uitgerekende datum. Maak me er niet zo druk om.

velthuizen toont hier aan een vent met ballen te zijn!!!
absoluut respect voor deze denkwijze, niets is mooier dan de geboorte van je kind. je kunt niet zeggen leg het maar op video vast dan kijk ik later wel ff.

piet geweldig................dat je "normaal" durft te blijven

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren