Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Benítez is Chelsea-fans meer dan zat: 'Ik vertrek na dit seizoen'

Laatste update:
/

Het komt niet als een grote verrassing, maar Rafael Benítez zal Chelsea na dit seizoen weer verlaten. De Spaanse coach, die in november werd aangesteld als opvolger van Roberto Di Matteo, heeft het helemaal gehad met het negatieve gedrag van zijn eigen fans. Van meet af aan maakten de supporters duidelijk hem niet te pruimen. “Ik vertrek aan het einde van dit seizoen”, verklaarde hij woensdagavond.

Benítez onthulde het nieuws na afloop van de 0-2 bekerzege op Middlesbrough. “De fans verspillen hun tijd met hun spandoeken en liedjes. Ze hoeven zich om mij niet meer te bekommeren”, sprak hij zichtbaar geagiteerd. “Ik ben een ervaren manager en ik kan zeggen dat het een vergissing is geweest om mij aan te stellen als ‘interim’. Deze fans hebben een agenda en ze zijn erop uit het imago van de club te verwoesten.”

De komende maanden blijft de ex-coach van onder meer Valencia, Liverpool en Internazionale zijn taken gewoon vervullen. “Ik ben een professional en zal doen wat mij gevraagd wordt”, ging hij verder in het gesprek met de BBC. “Maar aan het einde van het seizoen ben ik vertrokken.”

Dit is een goede keuze van Rafael Benítez

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Maar dit was toch al bekend, of niet dan?

27 februari 2013 om 23:53

Ja maar dat had ie zelf waarschijnlijk nog niet door, hij verwachtte zeker net als Di Matteo een contract te gaan krijgen na zijn periode als Interim, echt zo jammer van hem dat ie nu de fans de schuld gaat geven, hij moet gewoon naar zichzelf kijken, hij weet dondersgoed dat ie niet goed bezig is maar de reden van zijn vertrek zijn natuurlijk weer de fans

28 februari 2013 om 01:07

Volgens mij speelt dit al voordat hij ook maar een wedstrijg gecoached had dus dat is onzin wat je zegt.

28 februari 2013 om 10:35

Het is onzin dat hij de fans de schuld geeft. Wat jij zegt klopt, hij werd al afgerekend zonder ook maar een wedstrijd te spelen. Dus heeft de haat van de fans niet zozeer met de prestaties te maken maar met Benitez zelf. En daarbij helpen de huidige resultaten natuurlijk ook niet.

28 februari 2013 om 12:50

De fans zijn gewoon een stelletje verwende niksnutten. Als die Rus niet is gekomen waren ze nu waarschijnlijk al gedegradeerd.

Deze beste man had er nooit aan moeten beginen!

27 februari 2013 om 23:35

Mee eens, de Chelsea aanhang haat hem. En bij de Liverpool aanhang is hij ook een deel van zijn crediet verloren.

27 februari 2013 om 23:57

Wat een onzin. Bij jou misschien. De man blijft op handen gedragen worden bij Liverpool.

28 februari 2013 om 00:17

Bij mij niet hoor, maar het is altijd gevoelig als je \naar een directe concurrent overstapt en ooit nog hebt aangegeven dat Liverpool de enige club in Engeland is die hij zal trainen.

Denk als Chelsea bij Liverpool op bezoek komt dat Benitez niet met open armen ontvangen zal worden.

28 februari 2013 om 01:09

en bij mij ook zeker niet wat een wanbeleid heeft deze man gevoerd 85 van al zijn aankopen waren stuk voor stuk dramatisch.

of ze nu met winst zijn verkocht of niet boeit niet ik ben tevreden met het beleid van Rodgers.
Hodgson, Benitez, Dalglish hebben er samen met Gillet en Hicks een tering zooi van gemaakt aankoop beleid van niks

neemt niet weg dat Dalglish een held is en dat ik Benitez eeuwig dankbaar ben voor zijn CL titel in 2005 maar de feiten liegen er niet om het was 1 grote puinzooi.

28 februari 2013 om 09:35

Ik weet niet in welk tijdperk jij leeft, maar Chelsea een directe concurrent van Liverpool?

28 februari 2013 om 11:14

Niet op financieel gebied, hierop kunnen zij neit concurreren en zullen zij alsnog op korte termijn voorbij gestreefd worden door Liverpool, Chelsea/arsenal en Tottenham zijn :liverpool's concurrenten op dit moment.

27 februari 2013 om 23:38

Dat geeft ie toch ook toe..
Stomme keuze van zowel Chelsea als Benitez maar laat die man met rust, willen ze dan liever weer een andere interm..? Niemand komt voor die paar maandjes die nog over zijn. Hij zit er nou eenmaal en zo slecht doet hij het nog niet eens.

27 februari 2013 om 23:47

Zeker moeten de suporters niet te hoog van de toren blazen! Niemand krijgt dit Chelsea nog op de rails,afwachten voor ze maar als Benitez ze op de 3e plaats lootst dan spelen ze gewoon weer champions league volgend seizoen en kan hij met een glimlach vertrekken! Als hij dat in gedachte had heeft die het wel mooi gedaan!

28 februari 2013 om 00:23

Die Chelsea fans mogen blij zijn dat ze nog een trainer van naam hebben kunnen aanstellen.
Ze moeten gewoon stoppen met janken, want met het beleid dat ze hebben gaat het nooit wat worden. Ze kunnen beter eerst daar naar ijken ipv de trainer te gaan haten die hun juist probeert uit de brand te helpen.
Ondankbare honden dat het zijn...

28 februari 2013 om 10:42

Ja, want de fans hebben ook invloed op het beleid van Chelsea. Denk je dat de fans het leuk vinden wat er is gebeurd? Ik heb nog geen Chelsea-fan gezien die blij was met ontslag van Di Matteo, bij iedereen was hij geliefd. Als je een geliefde trainer dan ontslaat en er dan zo'n clown voor terughaalt, dan haal je de woede van de fans op je hals. En dat is niet alleen gericht op Benitez maar op het hele beleid van Chelsea.

Dit zat er wel aan te komen natuurlijk. Al had Chelsea sowieso nooit met hem verlengd.

Zolang je niet bij Madrid komt.

27 februari 2013 om 23:46

Dan liever Di Matteo bij Madrid.

Zwak dat je je weg laat sturen door de supporters, probeer dan je best te doen en laat goed voetbal zien waardoor je ze aan jou kant staat.

27 februari 2013 om 23:33

Mwa, ik weet niet. Hij laat ze op dit moment best goed voetbal spelen en ook Torres is meer gaan scoren onder zijn gezag. Dan heb ik zoiets: Als supporter mag je best blij zijn dat die man het zo goed doet. Hij won een paar wedstrijden op rij en ook in de Europa League gaat hij verder. Daar treft hij een aangeslagen Ajax, dus de kans is groot dat de ploeg van Benitez nog een ronde verder komt. Ik zie niet zo goed het probleem. Hij heeft het redelijk goed op de rit gekregen na het vertrek van Di Matteo.

Mensen kijken vanaf begins af aan al negatief naar hem, omdat hij een paar keer de verkeerde keuze heeft gemaakt. Maar iedereen vergeet graag dat hij ook Liverpool twee keer in de CL finale heeft gebracht. Ga daar maar eens over nadenken.

27 februari 2013 om 23:37

Ik kijk op het moment niet echt naar de wedstrijden van Chelsea maar als ze gewoon goed voetbal spelen kan ik het me idd indenken dat hij het zat is, maar om op te stappen laat je je wel van je zwakke kant zien! En ze treffen Boekarest en niet Ajax btw

27 februari 2013 om 23:37

Daar treft hij een aangeslagen Ajax!?
Naar mijn weten is Ajax uitgeschakeld...

27 februari 2013 om 23:40

Wat is dit voor gelul. Jij kijkt blijkbaar geen Chelsea. Goed voetbal? Goed voetbal?! We spelen dramatisch voetbal sinds Benitez de manager is man. We spelen tegenwoordig net zo direct als Stoke City. En Ajax in de Europa League?! Hahaha, jij bent echt niet serieus te nemen.

27 februari 2013 om 23:43

wytzz

Luister niet naar die gek. We spelen het slechtste voetbal van de laatste 10 jaar. Benitez is ook een van de slechtste managers ooit onder Abramovich. Vergelijk zijn winstpercentage maar eens met de rest. Hij staat gewoon helemaal onderaan.

Voordat Benitez er was stonden we op plaats 2. 4 punten onder United. Nu is het 17 punten en zijn we inmiddels uitgeschakeld in de League Cup en hebben we de Club world cup verloren in de finale tegen een vreselijke tegenstander. Benitez is een vreselijke manager.

27 februari 2013 om 23:44

Stimmt, onder Roberto 'champagnevoetbal' Di Matteo was het totaalvoetbal in West Londen op een hoogtepunt aangekomen.

27 februari 2013 om 23:49

Onder Di Matteo hebben we zoveel wedstrijden goed voetbal laten zien, bij het eerste dipje werd hij meteen ontslagen. Onder Benitez hebben we alleen goede wedstrijden gespeeld tegen vreselijke tegenstanders (aston Villa met 11 kleuters op het veld), Monterrey in de halve finale van de Club world cup. Verder kan ik echt niets herinneren hoor.

27 februari 2013 om 23:50

Ajax heeft verloren met strafschoppen in de EL tegen Steaua. Dus.. Ajax komt niet aangeslagen

28 februari 2013 om 00:59

Ik vond vooral het team van Di Matteo in de Champions League om van te smullen. Geen wonder dat de aanhang nu ontevreden is wanneer je van de crème de la crème naar Rafael Benitez gaat.

Benitez bij Chelsea zou nooit een succesverhaal worden maar goed, welke toptrainer gaat daar nou nog naartoe? Misschien loopt er iemand de zin heeft om zakken met geld te vangen zonder er iets voor te doen en kan Chelsea hem zo gek krijgen om een maand te komen 'werken' om vervolgens met een oprotpremie met zeven nullen voor de komma naar een club met vertrouwen, visie en beleid te trekken.

28 februari 2013 om 08:33

Ah slaat nergens op wat je zegt. Benitez werd al afgekeurd nog voordat er een officiele wedstrijd gespeeld was door de aanhang van Chelsea. En dat is alleen maar gebleven. Kan Benitez er wat aan doen dat de club niet de coach aanstelde die de supporters graag wilde hebben. Buiten het feit dat al die 'fans' alleen blij zouden zijn met coaches die niet te halen waren zoals Mourinho en Guardiola.

28 februari 2013 om 09:57

Di Matteo had een selectie waar geen goed voetbal mee te spelen was en daarnaast kreeg hij het voor elkaar dat Chelsea met een fantastische mentaliteit begon te voetballen.

Mensen die roepen dat hij alleen maar geluk heeft gehad door die prijzen te winnen, zijn mensen die nog minder hersencellen hebben dan die veertigduizend op Stamford Bridge. (om jouw grapje maar even aan te houden).

Di Matteo heeft uitstekend de kwaliteiten van de spelers benut en daar ook de speelstijl aan aangepast. Ik vind het vervelend voor je dat je nog gefrustreerd bent over de FA Cup winst tegen jouw club en dat jij en je Liverpool vriendjes geen grappen meer kunnen maken over het niet winnen van de CL door Chelsea...

Deze zomer haalde Chelsea een aantal spelers waarmee aanvallend voetbal wel mogelijk werd en dat deed Di Matteo dan ook. Het seizoen begon uitstekend met o.a. overwinningen bij Arsenal en de Spurs. Ook stond Chelsea bovenaan in de PL. Echter kwam toen een slechte reeks voor di Matteo die hem zijn ontslag koste. Belachelijk gewoon, de selectie mocht hem, alle supporters mochten hem, hij had de CL en Fa Cup gewonnen en Chelsea speelde goed voetbal (behalve die wedstrijd bij Juventus).

Sinds Benitez binnen is gekomen is de hele sfeer in thuiswedstrijden verziekt en dat is hetgene wat ik de supporters wel een beetje kwalijk neem. Ik mag Benitez ook niet alleen het team lijdt er wel onder dat de sfeer in thuiswedstrijden nu zo grimmig is.

Om even in te haken op jullie grapjes over Chelsea's sfeer. Die was de laatste jaren echt niet zo slecht alleen is sinds de komst van Benitez totaal verziekt.

28 februari 2013 om 11:26

Treffen ze daar Ajax ja? volgens mij konden Schöne en Moisander niet scoren?

27 februari 2013 om 23:34

Dat kon niet. De fans dragen di Matteo nog op handen. Goed voetbal zal hen dus zeker niet over de streep trekken.

De meester in het verpesten van teams..

Ik denk niet dat Chelsea hier verdrietig om gaat worden.

27 februari 2013 om 23:37

Je wil toch niet zeggen dat hij Chelsea verpest heeft hè? Die neergang was allang ingezet. Leuk zo'n CL winnen,maar uiteindelijk heeft di Matteo nog evne het laatste zetje meegegeven naar de ondergang. Het was sowieso nooit echt om aan te zien bij Chelsea, maar slechter dan onder Di Matteo kan gewoon niet. Bovendien heeft Benitez het best aardig gedaan bij Liverpool (zeker met de kennis van nu).

27 februari 2013 om 23:39

iedereen vergeet deze man zijn prestaties bij valencia...

maar voor de rest ben ik het wel met de meeste mensen eens hoor.

chelsea is gewoon een verschrikkelijk team dat geen mooi of aantrekkelijk voetbal speelt.

27 februari 2013 om 23:44

Gast waar heb jij het over?

Di Matteo komt net kijken bij Chelsea, poetst even een 3-1 achterstand tegen Napoli weg, wint vervolgens over 2 wedstrijden (waarvan een met 10 man) van Barca, de finale tegen Bayern wint ie ook en de FA cup heeft ie ook nog is gewonnen.

Ik begrijp dat je Chelsea haat maar een beetje objectiviteit zou niet verkeerd zijn.

27 februari 2013 om 23:44

Onder Benitez wordt er in ieder geval gevoetbald met een idee en het ziet er bij vlagen goed uit. Zijn voorganger was een absolute ramp. Zo'n prijs kan heel veel verhullen dat is duidelijk. Di Mateo was een tactisch onbenul die geen enkele speler beter heeft gemaakt. Hij luisterde goed naar Lampard (die onder Benitez overigens erg goed presteert) en Terry. Over AVB is ook zoveel onzin verkondigd, maar ik ben ervan overtuigd dat als men de ingeslagen weg van AVB had voortgezet de club nu een stuk verder zou zijn. Nu glijdt het onherroepelijk verder weg. Uiteindelijk is het overigens gewoon een totaal gebrek aan visie die de club kapot zal maken, daar kun je Benitez niet alle schuld van geven.

27 februari 2013 om 23:47

Jdv1:

Wat een gezever. In de korte periode dat Di Matteo was aangesteld heeft hij van een mentaal zwak elftal er een geolied team van gemaakt en heeft hij 3 (!!) prijzen gewonnen waaronder de hoofdprijs. Het was gewoon een domme zet om hem zo gemakkelijk te laten gaan.

Vanaf dat Di Matteo weg was en Benitez werd aangesteld ging het gewoon bergafwaarts. Het spel werd steeds minder en minder en chelsea presteerde op sommige momenten wel extreem zwak.

En gewoon het feit dat je al zegt dat Benitez het aardig heeft gedaan zegt al voldoende. Hoe langer hij bij Liverpool aanwezig was hoe slechter Liverpool speelde. Ik begrijp dan ook echt niet waarom hij bij sommige Liverpoolsupporters zo populair is.

27 februari 2013 om 23:55

Di Mateo heeft er een vechtmachine van gemaakt. Een echte cupfighter inderdaad waarin voetbal slechts een bijzaak was. Het was ten eerste niet om aan te zien. Ten tweede was het eigenlijk een schande om met zoveel geld en kwaliteit dat op de mat te leggen. Ten derde kon de totale afbraak van voetbal nog net niet verhullend at er een volstrekte tactische armoede achter schuil ging. Di Mateo heeft niet voor niets helemaal niets gepresteerd in de competitie, waar vaak verwacht werd dat Chelsea het spel zou maken. Hij kwam ook wel op het juiste moment, want hij kon vrij snel voor die prijzen gaan. Dit seizoen was anders. De ogen waren weer op de competite gericht en daarin deed hij eigenlijk precies hetzelfde als vorig seizoen. Armoedig voetbal, zonder idee, zonder structuur waarin hij een potentieel creatieve ploeg als kippen zonder kop liet spelen. Die neergang is echt niet ingezet bij Benitez hoor.
Al met al moet je soeieso concluderen dat het ook Di Mateo's schuld niet is. Er is maar één schuldige voor het totale gebrek aan visie bij die club en dat is die russische gangster.

28 februari 2013 om 00:08

Het spijt me maar een groot deel van je reactie klopt niet.

Toen Di Mateo werd aangesteld stonden ze 20 punten achter op Man City. Op het einde van het seizoen waren dit slechts 5 punten meer. Je kan dat niet zeggen dat dit zwak was zeker als je weet dat ze toen alles op alles zette voor de CL. Aan de koop toe werd hij manager van een ploeg die mentaal helemaal op de grond zat. Om dan uiteindelijk nog 3 prijzen te winnen is gewoon bewonderenswaardig.

Ook dit seizoen was hij goed begonnen aan de competitie. Toen hij werd ontslagen stond hij 2des met 4 punten achterstand. Nu is de achterstand al 19 punten. Hij werd notabene ontslagen door zijn 'dipje' in de CL. De prestaties in de competitie was heel goed. Zelfs Torres deed het toen goed. Dat het voetbal misschien iets minder was is een andere zaak.

Onder Benitez gaat het een stuk slechter. Torres is helemaal uit vorm, wedstrijden die normaal gewoon 'formaliteiten' zijn worden verloren en het voetbal is er alles behalve beter op geworden.

Neemt natuurlijk niet weg dat vooral de fout bij Abramovich te vinden is. Toen zijn ultieme droom was uitgekomen wou hij plots oogstrelend voetbal zien a la Barcelona. Zelfs een grote idioot beseft dat het bijna onmogelijk is om direct met een paar creatieve aankopen oogstrelend voetbal te spelen. Dit is een proces van jaren. Maar hij heeft daar geen geduld voor.

28 februari 2013 om 01:05

Waarom Benitez nog populair is bij sommige Reds vraag je? Misschien omdat ze met hem aan het roer de Champions League wonnen en met hem aan het roer voor het laatst meededen om de titel. Als je Di Matteo looft om zijn prestaties bij Chelsea dan mag je het werk van Benitez bij Liverpool toch ook wel enige erkenning geven. Verschillen zijn dat Di Matteo minder tijd maar tegelijkertijd veel meer geluk had om tot deze prestatie te komen. Verder was dit Chelsea kwalitatief sterker op papier maar stond Liverpool nog net wel even wat beter te ballen. Dat is natuurlijk onder meer de taak en verdienste van de trainer op dat moment: Benitez.

28 februari 2013 om 02:00

Di Matteo werd ontslagen omdat het al bergafwaats ging. Hij verloor 4 of 5 duels oprij waarna ontslag volgde. Nu met Benitez zit er ook niet bepaald een stijgende lijn in. Probleem met Chelsea is dat ze eerst niet om aan te gluren laf counter voetbal speelde. En dan winnen ze de Cl en verwacht die rus dat ze met mooi voetbal dat ook kunnen presteren. Door met oa Hazard en Oscar te komen. Maar je ziet het nu toch ook? Chelsea is totaal geen team. Het zijn de individuelen die punten pakken met Chelsea. Mooi voetbal zit er niet in. En je kunt ook niet verwachten als je een stuk of 5 basisspelers ineens vervangt door 5 totaal andere spelers. Zo'n elftal heeft tijd nodig en die tijd kreeg Di Matteo niet.

28 februari 2013 om 11:46

Een Chelsea met Drogba of zonder Drogba is ook een wereld van verschil. Het is het eerste seizoen zonder hem en nu moeten ze een andere speelstijl hanteren. Dat is normaal. Ik vind ze soms echt wel goed spelen maar ze zakken vaak weg na een goede periode. AVB had er een goed team van gemaakt, daar ben ik zeker van. Oriol Romeu is daar een voorbeeld van, heeft veel kunnen spelen en deed dat meer dan behoorlijk. Met AVB was er verjonging op gang, nu teren ze nog op de oude garde zoals Lampard

28 februari 2013 om 12:17

El-dude
Een beetje flauwekul, sorry hoor, maar dat punt van die 4 punten is erg arbitrair. Benitez erft een ploeg waar elke structuur ontbreekt. Een ploeg zonder ook maar één visie op hoe te spelen en krijgt sowieso al direct te maken met tegenstand. Daarbij zijn die 19 punten achterstand nog niet eens zo slecht hoor. Di Matteo werd na ongeveer 11 wedstrijden ontslagen volgens mij, dus al met al heeft Benitez niet veel minder punten behaald. Daarnaast ging het bij Chelsea in het begin nog redelijk vanwege de geringe tegenstand.
Op dit moment speelt Chelsea in ieder geval met een idee en is het regelmatig in staat het spel te maken (dat kreeg di Matteo helemaal niet voor elkaar, omdat je daar meer tactische onderbouwing voor nodig hebt dan met 11 man in een doel gaan liggen en alle ballen op Drogba). De paradox met di Matteo is dat hij prijzen won, waaronder de belangrijkste, maar de ploeg verder alleen maar achteruit heeft gezet. Tel daarbij de vele trainerswisselingen en onbegrijpelijke transfer'beleid' bij op van die gangster die de scepter zwaait en je weet dat de problemen structureel zijn en niet beginnen (en eindigen) bij Benitez.
Torres speelde onder di matteo helemaal niet, dat kostte Di Matteo uiteindelijk ook de kop. Onder Benitez voetbalt Torres weer en scoort zo nu en dan.
Nee, sorry, Benitex wordt uitgekotst om hele andere redenen dan het voetbal. Als je de reactie ook leest van die fanzine redacteur dan snap je al met wat voor soort individuën je te maken hebt. Het enige dat je Benitez kunt verwijten is dat hij reageert op dit soort debielen. Daarnaast zou je hem natuurlijk kunnen verwijten voor deze club te gaan werken, gezien de historie, de structuur binnen de club en de totale afwezighedi van een goede en fatsoenlijke fanbasis.

28 februari 2013 om 12:07

2 keer kampioen met Valencia en de Champions League met Liverpool..
Dan ben je geen koekebakker hoor..

Nou dan mag ij nu meteen wel opflikkeren, wat een middelmatige coach is dit zeg..

Godnondeju, dat zullen ze erg vinden zeg.

Wacht even: Chelsea heeft fans? En die hebben ook echt iets met voetbal? Dat is tamelijk schokkend nieuws...
Ik ben geen fan van Benitez overigens, maar die debiele verheerlijking van di Matteo toont toch aan dat die zogenaamde fans nauwelijks voetbalkennis bezitten. Naast di Matteo is Benitez een genie.

27 februari 2013 om 23:47

Wat een haat in die 2 reacties van je, nog gefrustreerd van Ajax of wat?

28 februari 2013 om 10:03

Haha laat ze lekker praten. Lfcdutchy is nog gefrustreerd over onze FA Cup winst en dat we de CL hebben gewonnen (nu kunnen de LFC fans niet meer stoer doen dat wij de CL niet hadden gewonnen).

Ik heb de laatste weken ook wat wedstrijden van Liverpool gezien en geloof me, die sfeer daar is zo overrated. Mensen hebben nog teveel het Liverpool met het ''you'll never walk alone'' in hun hoofd zitten toen ze de Cl-knock out rondes speelden. Hedendaags is de sfeer daar ook niet zo top meer.

Wel triest van de Chelsea-aanhang, steun je club in plaats maar negatief over Benitez te (uiten). Ze kunnen beter Abramovich aanwijzen als de schuldigen, want hij is degene die hem heeft aangesteld als hoofdtrainer.

On: Aan de andere kant, had hij zelf ook kunnen weigeren..

27 februari 2013 om 23:33

Zonder Abramovich waren ze nergens. Dus die vergeven ze wel.

28 februari 2013 om 09:42

Er waren volgens mij meerdere mensen die Chelsea wilden overnemen dus dat zou geen probleem zijn geweest.

Hij liegt. De beste man weet zelf ook wel dat ie moet vertrekken aan het eind van het seizoen.

kan hij mooi naar Twente komen.

27 februari 2013 om 23:35

Ja, want hij is de Nederlandse coach waar ze naar op zoek zijn!

Ik vind het ook zielig dat hij zo wordt neergezet. We wisten al dat hij niet lang zou aanblijven maar om nu hem steeds elke wedstrijd dat duidelijk te maken terwijl we allemaal al wisten dat hij niet zou gaan blijven is ook gewoon heel erg overdreven. Vind het een mooie uitspraak en vind het een beetje belachelijk dat de fans gaan bepalen wie Chelsea als coach moet gaan krijgen. (ook al ben je het niet eens met het bestuur),

27 februari 2013 om 23:34

Moest die flapdrol ook de fans niet belachelijk maken in zijn Liverpool periode. What comes around goes around.

27 februari 2013 om 23:59

@somagunner

Dat zal dan wel zo zijn. Ik ken niet de hele geschiedenis maar je mag ook wel eens over je trots heen stappen nadat je hem belachelijk hebt gemaakt voor heel de wereld. Of deed hij in zijn Liverpool tijd bij elke wedstrijd van Liverpool een uitspraak over Chelsea? Dat lijkt me niet toch!!

Hoop dat ze hem een beetje respecteren in de zin dat er op dit moment toch geen enkele trainer iets veranderd aan de situatie waarin Chelsea nu zit. Ze zitten nog in de EL en door zulke acties ga je gewoon hopen dat de beste man de EL wint en Chelsea vervolgens met een lange neus de rug kan toezeggen. Dat het niet veel nu theeft gehad om hem aan te stellen dat begrijp ik. Maar de Chelsea fans overdrijven wel heel erg!!

28 februari 2013 om 00:11

Dat is verleden tijd. Dat flikt hij nooit meer. Trainers kunnen ook slechter worden na verloop van tijd.

28 februari 2013 om 12:10

Waarom hebben de Chelsea-supporters zo'n hekel aan hem dan?
Wat heeft hij misdaan, behalve dat hij trainer was van Liverpool?
Volgde de PL vroeger nooit..

27 februari 2013 om 23:44

Je snapt het niet. Ik noem mezelf geen Chelsea fan, maar zelf ik voel met ze mee. Van de zoveelste coaches die er zijn waarom moet je juist Benitez aanstellen... ?
Deze Mr. maakte de fans ook gewoon belachelijk (zoals sumagunner hier aangaf), dat vergeten ze niet/nooit meer.

28 februari 2013 om 11:04

Ik weet het niet hoor, maar misschien valt het wel mee hoeveel trainers je als Chelsea zijnde kunt halen. Natuurlijk ga krijg je een budget waar je wat mee kunt en doe je mee voor de prijzen maar het huidige Chelsea heeft nou eenmaal de reputatie van coaches met een korte 'slechte' reeks eruit flikkeren. Ik zou er geen zin in hebben als een gerespecteerd topcoach hoor, tenzij ik een oprotpremie nodig heb. Abramovich had misschien niet zoveel keus in de top maar goed, hij had blijkbaar toch een ander moeten aanstellen. De beledigingen zaten behoorlijk diep.

Wat ik enkel niet begrijp is die aanhoudende woede bij de fans. Ik zou zo'n trainer ook niet in de armen kunnen sluiten na zijn woorden maar ik zou hem ook niet tegenwerken, puur in het belang van de club. Uiteindelijk probeert hij het team te laten slagen en als supporter wil je dat de club zo goed mogelijk presteert. Hem steunen gaat misschien ver maar hem tegenwerken zou ik niet snel doen. Alhoewel, anderzijds zou ik mijn longen uit mijn lijf schreeuwen om iemand als v. Gaal, Mourinho, v. Persie of Figo zo snel mogelijk uit Camp Nou te krijgen. Tenminste, zolang ik zou weten dat er een reële mogelijkheid is dat dit lukt. Anders schreeuw ik me schor om niets en creëer onrust terwijl ik wil dat mijn club wint.

27 februari 2013 om 23:45

tegenwoordig bepalen de supporters en media veel hoor.. hoe meer druk hoe meer het bestuur geneigd is om...

Zo dat is alweer snel. Een prof coach die zo snel geïrriteerd is door supporters.
Natuurlijk was het al niet slim om aan deze hopeloze klus te beginnen bij Chelsea en ik denk da Chelsea zelf er ook weinig mee is opgeschoten.

Die fans doen het echt niet om hun eigen club doelbewust te verwoesten. Ze willen juist dat Abrahamovic inziet dat hij nooit Di Mateo had moeten ontslaan en al helemaal niet Benitez had moeten aanstellen vanwege dingen die in het verleden gebeurd zijn toen hij manager van Liverpool was.

Wow! Wat een verassing! (bespeur de sarcasme...)
Maar wat ik niet snap aan zijn verhaal is het volgende:
Hij zegt zelf:
“Ik ben een ervaren manager en ik kan zeggen dat het een vergissing is geweest om mij aan te stellen als ‘interim’."
Waarom is hij er dan aan begonnen?;o

28 februari 2013 om 01:20

Het is helemaal uit zijn verband getrokken. Heb net het interview gekeken en hij zegt alleen een aantal keer dat zijn contract afloopt in de zomer en dat hij dan dus weg gaat. Hij zegt nergens dat hij weg wil, juist het tegenovergestelde eigenlijk. Hij zegt dat het een erg professionele club is en dat hij er erg van geniet om er te werken, maar dat hij zich enorm ergert aan een (klein) groepje fans dat tijd verspilt door zich tegen hem te richten, omdat hij toch maar een contract tot de zomer heeft.
En hij zegt dat de term 'interim', die de fans op hem plakten vanaf het begin, hem totaal niet aanstaat. Hij is erg hard naar de fans die spandoeken maken en hem bekritiseren, maar hij zegt niks over de club wíllen verlaten of dat hij niet blij is bij Chelsea. Nogal opgeklopt dus allemaal

Hoop overigens van harte dat hij wel degelijk vertrekt naar dit seizoen, het spel is niet om aan te zien. Gelukkig heeft Chelsea geniale voetballers als Hazard, Mata en Oscar onder contract staan, dat maakt het in aanvallend opzicht bij vlagen nog leuk om te zien (zoals de schitterende 0:2 vandaag)

Die ziet ook dat hij aan de kant geschoven wordt en terecht.. ik durf te zweren dat als hij nu al van Abra had gehoord nog 2 jaar te mogen blijven hij dit never nooit niet had gezegd, zoals iemand net al zei ''like you had a choice''

Dat zag je aankomen. Hij werd van begin af aan al uitgefloten etc.

Wie zal hem eigelijk gaan opvolgen. Mourinho lijkt een logische keuze alleen wil abramovitsch een coach die aanvallend stelt. Guardiola gaat al naar bayern. Mischien low of klopp?

Deze man zei toch eerst dat het hem niets uit maakt wat de supporters zeggen?

En maar beter ook. Weet je, iemand met zulke klasse kan je bij Chelsea gewoon niet neerzetten. Dat is hetzelfde als de relativiteitstheorie behandelen op een school voor moeilijk lerenden. Het is wat oneerbiedig om het parels voor de zwijnen te noemen, omdat ze d'r in beide gevallen zelf zo weinig aan kunnen doen, maar daar komt het wel op neer.

Rafa had er nooit aan moeten beginnen, maar dat wist hij zelf ook wel na een paar dagen. Dat-ie er nog zit pleit voor hem. De aanhang op de Shed End is tot zo'n graad van dwaasheid gekomen dat ze daadwerkelijk denken dat Rafa de oorzaak van hun probleem is. Neen, dat is een Russische meneer in een skybox.

Rafa, vuelve a casa! Op Anfield zal iedereen je met open armen verwelkomen. Voelt toch veel beter ook, banners en sjaals in plaats van gloryhuntende plastic vlaggen. Een afwijzing van Chelsea-fans zou een weldenkend mens als compliment dragen.

27 februari 2013 om 23:51

Vind je dat niet een beetje hilarisch? Benitez heeft bij Chelsea opnieuw een kans en een zalige kern gekregen. Ik denk dat dit één van de beste teams (qua potentie) is dat hij ooit mocht managen. Maar wat hij met dat team neerzet is gewoon heel zwak. Al van in het begin gaat het direct fout.

Het is dan ook logisch dat een manager die al vanaf het begin zwak presteerde niet echt populair is bij het publiek. Kijk naar Koeman. In het begin had iedereen commentaar op hem maar hij heeft ook mooi iedereen de mondjes gesnoerd. Dit doet Benitez zeker niet, integendeel.

28 februari 2013 om 00:02

Benitez kan hier helemaal niks aan doen. De fans nemen hem niet serieus, wat denk je dat het doet met zijn autoriteit bij de spelersgroep? Chelseafans zijn echt dom dat zij hun afkeer voor het beleid van Abramovich, de enige reden waarom ze überhaupt af en toe iets te juichen hebben, richten op Benitez.

Ik sta graag vooraan als het gaat om het bekritiseren van Benitez, maar hij is niet het probleem. En de vergelijking met Koeman gaat ook niet op.

28 februari 2013 om 00:14

Klopt inderdaad. De fans namen hem al van dag 1 niet serieus. Je kan ze het ook moeilijk kwadelijk nemen niettegenstaande ik het altijd raar vind om tegen de manager te zijn van je eigen club.

Maar ik blijf erbij dat Benitez wel een spelerskern heeft gekregen waarmee hij veel monden kon snoeren. Het is niet omdat de fans tegen hem waren dat daarom ook heel de spelerskern tegen hem is. Zo werkt het niet. Moest hij goed zijn gestart gingen de meeste supporters wel bijdraaien, hoe achterlijk sommigen ook wel zijn maar dit was niet het geval.

Je mag zeggen wat je wilt: maar het voetbal trekt op niks en de prestaties nog op minder. Aan de koop toe waren de supporters al niet aan hem. Tja, alles is aanwezig voor een catastrofaal huwelijk.

Buiten dat vind ik het nog altijd raar dat Chelsea Benitez heeft aangesteld ook al was het maar voor 9 maanden. Dit was gewoon om problemen zoeken.

28 februari 2013 om 08:58

Bwa, wanneer je zegt dat Benitez hier niets aan kan doen doel je enkel op de voetbalkant vermoed ik? Want deze hele situatie is wel degelijk grotendeels zijn fout. Eerst en vooral doordat hij zich destijds (als Liverpool manager) zo arrogant gedroeg naar de Chelsea supporters toe. En ten tweede natuurlijk door deze baan aan te nemen, wetende hoe de sentimenten bij de supporters lagen.

Ik kan me voorstellen dat je bij United gelijkaardige taferelen zou zien mochten ze Benitez aanstellen. Maar goed, zo'n domme beslissing zou de club toch nooit nemen dus het blijft een heel erg hypothetisch geval. En Benitez zou de baan ook nooit aannemen (mag ik hopen).

28 februari 2013 om 09:05

Zelfs toen-ie vier keer op rij gewonnen had gingen veel mensen nog tegen hem in. Dan ben je klaar, lijkt me.

28 februari 2013 om 09:56

Benitez faalt gewoon op elk vlak. Hij had vanaf het begin niet zo arrogant moeten zijn en ook gewoon eerlijk moeten zijn. Als hij zijn excuses had aangeboden, gezegd dat het achteraf stom was en dat hij de steun van de supporters nodig heeft om het team goed te laten presteren, was het al beter geweest. Maar nee hij begon al stom, riep dat hij het geboe nauwelijks hoorde en dat het de teamprestaties niet zou beïnvloeden. Nu zoekt hij heel zwak een wedstrijd (die nog slecht werd gewonnen) tegen Middlesborough uit om zijn zegje te doen.

Hoe slecht hij het team neerzet, hoe erg hij tactisch faalt en hoe slecht zijn wisselbeleid is; daar kunnen die fans niks aan doen. Er wordt gezegd dat de fans for een 'toxic atmosphere' zorgen maar we hebben vaker uit verloren dan thuis.

@pg
De fans hebben ook hun kritiek geuit naar Abramovich (indirect en direct), alleen dat wordt door de Britse media niet veel bericht omdat dat hun smaad van de Chelsea fans niet goed uitkomt.

@lfcdutchy
Sorry dat wij, Chelsea fans, niet na 4 wedstrijden tegen zwakke opponenten roepen dat we CL voetbal kunnen halen en kampioen kunnen worden. Zo opportunistisch zijn wíj niet.

Heb overigens ook een aantal foto's van Liverpoolsupporter in het stadion met plastic vlaggen gezien.. Zijn leuk om mee te zwaaien he?

28 februari 2013 om 08:11

Dan jaagt Rafa waarschijnlijk Lucas de tent uit om alsnog zijn O zo gewilde Barry te kunnen halen...

28 februari 2013 om 09:06

Grapjas, en wie heeft Lucas eigenlijk ontdekt?

28 februari 2013 om 11:14

Was dat niet de man die Alonso kocht en hem ten faveure van Barry enkele jaren later de club uit bonjourde?

28 februari 2013 om 11:22

Ontdekt? Doe nou niet alsof Lucas ergens bij één of ander derde divisionist speelde en Benitez hem daar hoogst persoonlijk heeft gescout, want je weet zelf ook wel beter mag ik hopen.

@estelada: Dat was die ja en daar refereerde ik eigenlijk indirect naar. Echter wil Dutchy heel graag Rodgers weg en Benitez terug, maar laten we het alsjeblieft niet hopen. Dan staan we volgend jaar 12e rond deze tijd.

Laat die mafkees eens heel gauw oprotten! En die idiote spits kan mee! Hoop dat deze zomer eindelijk een revolutie komt. Spelers als Ferreira, Benayoun en Torres kunnen echt niet! Laten we eens kijken naar een relatief goedkope, maar toch prima spits. Is een Soldado niet toe aan een stapje hogerop? Of komt Gomez/mandzukic niet vrij als Lewandovski naar Bayern gaat? Qua trainer moet er weer een man met charisma voor de groep komen. Een echte gentlemen. Benitez, maar ook di Matteo, hebben beiden totaal geen uitstraling. Dat zijn trainers voor een club als Sunderland of Aston Villa. We hebben nu een manager nodig met een goede visie, die door 1 deur kan met Roman en eentje die een paar jaar blijft! (dat ligt dan bij Abramovic). Ik blijf hopen op Pellegrini of Laudrup! Twee trainers die, als ik naar de speelstijl van deze teams kijk, verzorgd en aanvallend voetbal spelen.

27 februari 2013 om 23:46

Ik zat ook aan pellegrini te denken, maar ook bielsa zou niet misstaan. Speelt ook mooi aanvallend spel

28 februari 2013 om 00:03

Pelligrini zegt hij dan, als nou 1 iemand geen uitstraling heeft..

28 februari 2013 om 00:26

Als 1 iemand nou een topcoach is die nog niet bij een topclub zit. Denk wel dat Pellegrini ongeschikt is voor Chelsea,, past niet bij de club, mag van mij nog wel een paar jaar bij Malaga klooien en dan Wenger opvolgen bij Arsenal, echt een geweldige coach

Hij heeft het zelf gedaan met zijn uitspraken destijds bij Liverpool.

Als ze prestaties nou goed waren kon die klagen maar op dit moment zeker niet, ook al winnen ze nu een x met 0 2.. Benieuwd of mourinho aangesteld gaat worden!

Hij maakt zich echt faliekant belachelijk. Wat had hij anders verwacht? Dit zag echt iedereen aan komen, knap dat hij het nu pas realiseert na al die maanden. Hij heeft geweldige spelers rondlopen en het lukt hem maar niet om ze te motiveren, kan ook aan deze groep liggen maar er scheelt alleszins iets.

Alsof hij zou mogen blijven na dit seizoen, dat wilt de grote baas ook niet.

Kom niet naar Madrid aub.

Kan je ook meteen gaan? Statistisch gezien op AVB na de slechtste Abramovich trainer ooit. Je bent van de rode kant, niet van de blauwe kant. Heb nog nooit zo erg geschaamd voor mijn Chelsea.

Ja!
Vergeet Torres niet mee te nemen.

Alles behalve Real Madrid. Anyway, het word inderdaad wel heel erg uit zn verband getrokken door Voetbalzone.

http://www1.skysports.com/football/news/11668/8528...

dit zag je al vanaf zijn aanstelling aankomen. de fans wilde hem niet en dan moet je echt groots presteren wil je de fans alsnog voor je winnen. benitez heeft het niet veel beter gedaan als di mateo.

Dit slaat echt alles, gaat híj nou in de slachtofferrol zitten? Deze man is werkelijk een schande voor Chelsea, volgens mij probeert hij de club echt naar een lage klassering te brengen.

Deze fans hebben een agenda en ze zijn erop uit het imago van de club te verwoesten.”

Ja Rafael, de ''fans'' willen vast het imago verwoesten. Wie het imago verwoest, ben jij. Jij geeft niks om de club dus pak je spulletjes en vertrek nu. Hoe kunnen spelers nu nog serieus met hem omgaan?

Deze mafkees aanstellen als coach is het zelfde als Kim Holland tot Koningin kronen.

Dit is niet wat hij zei. Hij zei dat het een fout was om hem de label interim te geven. Niet dat het een fout was hem aan te stellen.

Verder is het beter voor beide partijen om afscheid te nemen aan het einde van het seizoen.

ben het met 19messi33 eens

Vind het gewoon zielig , we wisten dat hij sowieso niet langer dan 1seizoen bij Chelsea zou coachen
endat het geen goede trainer is weten we ook , Maar als chelsea fans zo gaan doen vind ik het wel zielig

Mij moet niet klagen, hij heeft onze kans op 2 titels verneukt en verwacht nog dat de fans hem zullen steunen?

Terecht , Benitez is altijd een maternaaier geweest , eerst chelsea belachelijk maken , en dan word hij coach van Chelsea en gaat hij het zogehete Calimero gedrag vertonen

Dag benitez!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren