Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ten Cate: 'Cuenca is nog technischer dan dat Overmars was'

Laatste update:

Ajax hoopt dit seizoen voor het derde jaar op rij de landstitel te kunnen pakken en krijgt in de strijd om het kampioenschap hulp van een aanvaller van Barcelona. Isaac Cuenca arriveerde zondag op Schiphol en heeft inmiddels zijn eerste dagen bij de selectie van Frank de Boer achter de rug. Henk ten Cate is benieuwd wat Cuenca kan laten zien op de Nederlandse velden.

/

Ten Cate was tussen 2003 en 2006 assistent-trainer van Frank Rijkaard bij Barcelona en was vervolgens ruim een jaar hoofdtrainer bij Ajax. "Er is mij door mensen van Ajax om mijn mening over Cuenca gevraagd en ik heb gezegd dat ze hem goed kunnen gebruiken", zei Ten Cate. In de tijd dat hij in Barcelona werkte, was de inmiddels 21-jarige vleugelaanvaller overigens nog een jeugdspeler.

Ten Cate is Cuenca echter blijven volgen, zo lijkt het. "Ajax speelt net als Barcelona erg aanvallend voetbal", zei de oefenmeester tegen het Spaanse Sport. "Hij kan Ajax helpen en Ajax kan hem helpen om weer helemaal fit te worden voor zijn terugkeer naar Barcelona. Cuenca is een erg goede speler en hij is nog technischer dan dat Marc Overmars was. Ik denk dat Overmars en De Boer hem nu kunnen helpen om een betere voetballer te worden."

Denk je dat Isaac Cuenca een succes wordt bij Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

ik denk dat hij dat hij dat nog gaat worden maar nu is hij dat nog niet

5 februari 2013 om 17:38

Je zegt hier iets wat op zichzelf niet waar is.. Deze jongen is qua balbehandeling en techniek Overmars nu al gepasseerd. Het is natuurlijk niet voor niets dat alle voetbalexperts zeggen dat Ajax met het huren van deze jongen.. De titel heeft binnengehaald.

5 februari 2013 om 17:47

Alle voetbalexperts? Ik heb het eigenlijk nog niet vaak gehoord, ondanks dat ik toch VZ en VI dagelijks bezoek en daarbij ook Studio voetbal en VI kijk op tv.

5 februari 2013 om 18:03

Alle voetbalexperts? Haha, ik heb nog werkelijk niemand dat horen zeggen of schaar je jezelf onder de experts? Ik ben het overigens met je eens dat hij al van hetzelfde technische niveau is als Overmars, wat natuurlijk in de Barcelona school niet vreemd. Overigens vond ik Overmars niet eens zo'n technisch speler, meer een type Walcott/lennon, gewoon heel hard kunnen rennen.

5 februari 2013 om 18:19

We moeten nog steeds een achterstand van 3 punten inhalen. en als PSV de wedstrijden tegen Vitesse en Feyenoord goed doorkomt dan worden ze kampioen. De wedstrijden daarna zijn vrij eenvoudig. Ik weet dat we nog tegen ze moeten maar wij laten echt nog wel ergens punten liggen waardoor het moeilijk word PSV in te halen.

5 februari 2013 om 19:30

Het is nig maar net februari, en hij heeft nog geen wedstrijd gespeeld. En Psv staat 1e. Hoe kan men nu al zeker zijn? Weet je nog altijd niet dat voetbal geen juiste wetenschap is? Zo'n uitspraken zijn echt hilarisch gewoon.

5 februari 2013 om 23:45

Ik had het misschien niet zo moeten zeggen. Maar ik heb het programma van PSV gezien na die wedstrijden en dan zouden ze het eigenlijk af moeten maken. Ik weet dat we een gekke competitie hebben maar ik denk dat.

6 februari 2013 om 08:21

@jollie18

Tegen PEC had PSV ook wel even moeten winnen als je de selecties en clubs vergelijkt.

Als je zegt dat Ajax nog wel ergens punten gaat laten liggen dan zal PSV dat ook doen. De top 5 heeft namelijk al een punt of 20 laten liggen in de eerste seizoenshelft. De kans dat er iemand ongeschonden de tweede helft door komt is dus klein.
Daarnaast als er 1 club op basis van de laatste seizoenen vrijwel ongeschonden door de tweede seizoenshelft zou moeten komen zou dit juist Ajax zijn.
Het blijft koffiedik kijken...

5 februari 2013 om 17:42

Mag hij eerst maar eens zijn debuut maken?

5 februari 2013 om 17:52

Lijkt me ook. Hij is hier feitelijk maar 3,5 maand (februari, maart, april en half maandje mei) dus hij krijgt geen enkele tijd om aan te passen en daar zie ik eerlijk gezegd wel een probleem voor een jonge spaanse speler.

Overmars stond nou ook niet bepaald bekend om zijn geweldige techniek.

5 februari 2013 om 17:36

Nou dat dacht ik dus ook.
Overmars was razendsnel en had een behoorlijk schot in de korte hoek maar technisch??
Nou nee

5 februari 2013 om 17:39

Ik zie anders nog maar weinig spelers zo handig hun directe tegenstander voorbij gaan (vooral zo snel) en dan ook nog vlak voor de achterlijn een afgemeten voorzet kunnen geven. Het leek allemaal simpel wat Overmars deed, maar dat was het echt niet. Zowel links als rechts levensgevaarlijk. Ook een kwestie van de bal goed dicht bij je voet kunnen houden, hoge handelingssnelheid, dat soort zaken. Overmars had bijvoorbeeld ook een grandioze sleepbeweging in huis waarmee hij zo in een keer weg was. Het was geen Bergkamp, maar een speler kan op verschillende manieren 'technisch sterk' zijn. Een echte buitenspeler wordt sindsdien bij Ajax steevast vergeleken met Overmars. En dat is niet voor niets. Nogmaals, het zag er makkelijk uit, maar dat was het niet.

5 februari 2013 om 18:27

@stefandefree

als je met overmars zijn snelheid zoveel redement hebt...dan moet je echt wel techniek hebben hoor...overmars had echt wel techniek..het was geen messi, maar ook geen rommedahl ofzo
dus dit vind ik een vreemde reactie

5 februari 2013 om 18:56

@tinuske

Tuurlijk had/heeft Overmars wel een goede techniek, anders had hij het nooit zover kunnen schoppen in zijn carriere. Maar bij technische spelers denk je toch vooral een Bergkamp, Zidane enzovoorts. Meer richting de geweldige aannames, passeerbewegingen en passes.

5 februari 2013 om 20:51

Serieus gasten!? Je hebt techniek, nutteloze scharen etc kunnen als Lukoki bv, of je hebt functionele techniek.. Overmars had een goede techniek gepaard met snelheid, een goede voorzet en schot! Tja van mij mogen de spelers dan wel wat minder 'techniek' hebben en zo presteren als Marc..

5 februari 2013 om 21:21

@galt: Overmars had een fantastische, effectieve techniek. Geweldige balbeheersing, kon zeer kort kappen en draaien en niet bij te houden op de eerste meters met of zonder bal. Nee hij deed geen lijpe trucjes a la Ronaldinho maar dat hoeft ook niet, als je de basistechniek van voetbal dusdanig tot in perfectie beheerst als Overmars heb je die niet nodig.

5 februari 2013 om 17:36

Nee inderdaad, beetje vreemde vergelijking dit. Voor zover ik weet stond Overmars vooral bekend om zijn snelheid

5 februari 2013 om 17:43

Met alleen snelheid kom je er niet. Een combinatie van snelheid en techniek is juist krachtig. Dit had Overmars. Ik denk dat veel mensen hier hem waarschijnlijk alleen van beelden kennen, maar Overmars was zeker erg technisch hoor. Ajax, Arsenal, Barcelona, stuk voor stuk teams waar technisch begaafde spelers moeten spelen om in het systeem te passen.

5 februari 2013 om 19:14

@ Stefandefree

Dat was ook het eerste wat ik dacht. Overmars is meer met Tello te vergelijken. Cuenca is meer een voetballer zoals Ronald de Boer bijvoorbeeld was.

Ik hield al van het spelletje dat Ajax de laatste maanden laat zien.
Heerlijk om naar te kijken hun positie-/combinatiespel.
Maar met Cuenca erbij gaat het me toch is genieten worden!
Nu ga ik sowieso proberen alle wedstrijden te zien van Ajax, want dit elftal gaat zo dodelijk worden in de eredivisie.
Ik schat ze toch wel als titelkandidaat #1.

Als Serero er ook bij is, dan heb je me toch een aanvallend team jonge..

5 februari 2013 om 17:39

Voor Cuenca kom je niet naar het stadion hoor haha. Is wel ijverig, gedreven, balt aardig, maar verder gewoon een matige voetballer.

Kan niet eens mee met Barcelona waar types als Pedro en zelfs Oleguer een hoog niveau haalde. Bij Ajax moet hij het allemaal zelf doen. Geen Iniesta of Xavi die hem weg stuurt. Daarom zie ik hem daar ook falen.

5 februari 2013 om 17:43

ach met Ajax danish Dynamite zal hij (als hij speelt) genoeg ballen krijgen

5 februari 2013 om 18:22

De jaloezie komt weer naar boven! Laat hem eerst eens minuten maken voordat je hem afkraakt.

5 februari 2013 om 18:58

Matige speler?
Word Samen met Bartra, Deulofeu en Tello als de grootste huidige talenten gezien...(van Barca)
Heeft al meerdere wedstrijden in Barca 1 gespeeld evenals 2 goals gescoord in officiele wedstrijden.

5 februari 2013 om 19:24

@ juanito

Jij verwart Cuenca met iemand anders, want die moet juist helemaal niet weggestuurd worden. Jij denkt aan Tello volgens mij.

Geeft al aan hoe weinig kennis je van zaken hebt en dan toch zo irritant gaat lopen reageren.

5 februari 2013 om 19:51

Als je vorig seizoen Barca goed gevolgd had, zou je gemerkt hebben dat Cuenca 30 wedstrijden in het 1e heeft gespeeld en daarmee Pedro uit de basis hielt. Tot het moment dat hij geblesseerd raakte.

Cuenca was al een volwaardige Barca1 speler dus voor Ajax ia dit gewoon een geweldige versterking

5 februari 2013 om 19:51

@ Ndisdenaam

Bartra en Tello? Hahahah wie heeft je dat verteld?
Muniesa is verdedigend het grootste talent en is gelukkig terug van een lange knieblessure. Is de opvolger van Puyol.

Tello en Cuenca zijn sowieso niet de grootste talenten maar speelde noodgedwongen veel vanwege een hopeloos uit vorm zijnde Pedro en de langdurige blessure van Villa. Deulofeu heb je gelijk in dat is een toptalent en wellicht de grootste van zijn generatie. Maar was afgelopen seizoen nog niet klaar voor het eerste en is dit seizoen by far de uitblinker in de Segunda Division. Die gaan we dit seizoen zeker nog zien spelen in het 1e.

Verder zijn de andere grotere talenten: Thiago, Rafinha, Sergi Roberto, Grimaldo en Sergi Samper. Verder heb je nog Montoya (maar die is het stadium talent al voorbij), ik vind hem nu al een volwaardig basisspeler. Javier Espinosa is ook een topper maar op de één of andere manier krijgt hij maar geen kansen. Misschien omdat het meer iemand is als Kaká: enorm loopvermogen en kan zo van de ene 16 naar de andere lopen en mensen voorbij lopen. Hopelijk krijgt hij nog zijn kansen, maar Espinosa is een echte nummer 10 en helaas speelt Barca zonder een echte 10. Hem zou ik sowieso als links of rechtshalf gebruiken, snap echt niet dat Roberto altijd de voorkeur krijgt boven Espinosa..

Cuenca en Tello zijn voor Barca goed voor in de breedte maar zullen nooit in de basiself terecht komen. Voor Ajax zijn ze natuurlijk wel goed genoeg en ik denk dat Cuenca dat zal aantonen. Ik weet bijna zeker dat hij er met kop en schouders bovenuit gaat steken. Men praat lovend over Fischer, maar buiten dat hij makkelijk scoort is zijn veldspel nog echt niet zo denderend hoor. Tevaak nog verkeerde passes en onnodig veel dribbelen (beetje wat Deulofeu vorig seizoen had). Ik zou Boerrigter gewoon weer op links zetten want daar is hij gewoon een beest. Gewoon achterlijn halen en Sigi bedienen, dat is zijn positie en daar zal hij wel weer op niveau komen ben ik van overtuigd.

Vermeer
van Rhijn
Alderweireld
Moisander
Blind
De Jong (C)
Schone
Eriksen
Cuenca
Sigi
Boerrigter

Haha, wel grappig dat ze bij Ajax doen alsof ze ene Maradonna hebben binnen gehaald. Het is Cuenca maar. Matige voetballer. Is zeg maar een 3 klasse mindere versie van Pedro.

Waar Pedro nog inzicht heeft, doelgericht is en redelijk is in de kleine ruimte, heeft deze Cuenca alleen wat snelheid. Snapt het combinatie voetbal niet waar Ajax na streeft. Misschien dat dat een van de redenen was dat hij Barcelona verlaten had.

5 februari 2013 om 17:39

Ik kan niet zeggen dat ik het met je eens ben...
Waar Tello het vooral moet hebben van zijn snelheid heeft Cuenca wel een aardige techniek in de kleine ruimte.
Hij speelde voor zijn blessure regelmatig leuk mee in het combinatievoetbal van Barcelona.
Hier en daar was het nog wat frivool en ging hij nog wel eens voor eigen succes, maar een matige voetballer mag je hem mijn inziens niet noemen....

Het is zeker geen Maradona, maar wel een speler met voldoende potentie.
Zeker in de Eredivisie kan hij hoge ogen gooien, of hij het niveau van een Barcelona-basisspeler gaat bereiken zal de tijd ons leren...

5 februari 2013 om 17:39

Cuenca heeft 'juist' weinig snelheid vriend. Hij is juist meer de man met de assists die langs zijn man gaat, oftewel met durf voetbald.. wat Ajax dus een beetje miste.
Alles wat jij zegt is juist precies het tegenovergestelde, congrats.

5 februari 2013 om 17:41

Cuenca is een aardige ballert, meer niet. Een mindere versie van Pedro. Bij Barcelona kan je gewoon 'meedoen' en redelijk opvallen. Bij Ajax moet hij wat toe voegen aan het spel wat hij niet kan.

5 februari 2013 om 18:10

@ Juanitomaravilla: Ik kan me nog ene Affelay herinneren die veruit de beste speler van de Eredivisie was, en bij Barcelona voornamelijk mocht opdraven als er om de kat z'n viool gespeeld werd. Cuenca was op weg Pedro uit de basis te spelen...

5 februari 2013 om 18:12

Hoezo vergelijk je het met Pedro als het totaal andere buitenspelers zijn. Cuenca moet het hebben van zijn techniek en flair terwijl Pedro het moet hebben van zijn hoge handelingssnelheid en zijn snelheid op de 1e meters..

5 februari 2013 om 17:40

Volgens mij haal je Cuenca en Tello door elkaar, want de eerste begrijpt juist wel het combinatievoetbal dat Ajax en Barcelona spelen. Daarnaast is de topsnelheid van Cuenca niet zo hoog, hij moet hij juist hebben van zijn techniek, inzicht en dribbel. Een beetje zoals Iniesta, maar dan minder.

5 februari 2013 om 17:42

Hij heeft niet eens een eigenschap van Iniesta. Heb hem nog nooit een gruwelijke steek bal zien geven. Passeert z'n man ook zelden, dus waar Houston die assist van hem erbij haalt?

5 februari 2013 om 17:45

Hij passeert z'n man juist vrij makkelijk om daarna een afgemeten voorzet te geven. Je weet gewoon echt niet waar je het over hebt in dit geval. Dat je je vergist kan nog, maar nu ben je gewoon aan het volharden in je onzin ipv toe te geven dat je compleet fout zat.

5 februari 2013 om 17:50

Juanitomaravilla, volgens mij kunnen we jou totaal niet serieus nemen over Barcelona. Die dikke Madrid-kasteeldeur zorgt ervoor dat je geen enkel compliment aan Barcelona of één van haar spelers kan geven, erg jammer.

Cuenca passeert juist z'n man erg makkelijk, veel makkelijker dan bijvoorbeeld Tello. Daarnaast heeft hij in de afgelopen seizoenen behoorlijk was assists gegeven, dus ik weet echt niet waar je het over hebt.

5 februari 2013 om 18:01

Guaporta

Hoezo zeg je altijd als iemand een andere mening heeft dan die van jou dat hij niet meer serieus te nemen is? Ik ben het eigenlijk wel met hem eens. Jij weet zelf ook prima dat het geen Barcelona materiaal is, net als Tello overigens. Snap niet waarom ze niet die Rafinha of Deulofeu naar het eerste halen i.p.v. die twee.

5 februari 2013 om 19:04

Als je niet objectief kan zijn, nee dan horen we je mening liever niet...aangezien die toch vol haat zit.

Hij komt wat Guaporte al zegt, makkelijk zijn man voorbij en heeft een prima voorzet, zeker handig voor sigthorsson.
boerrigter was links en stond op rechts dus weinig voorzetten.

5 februari 2013 om 20:00

@ Juanitomaravilla

Ik deel je mening dat Cuenca nooit een basisspeler zal worden bij Barca, hetzelfde geldt voor Tello. Maar 3 klasse minder als Pedro? Je vergelijkt ook totaal verschillende eigenschappen met elkaar en ook nog onjuiste. Qua inzicht zit het bij Cuenca wel goed (net als Pedro). Pedro is doelgerichter en is een goaltjesdief (iets wat Cuenca totaal niet is), daarbij zijn de looplijnen en acties van Pedro zonder bal absolute wereldtopniveau. Hij is daarin één van de beste voetballers. Cuenca is echter wel technisch aan de bal en juist in de combinatie is hij een hele goede voetballer. Is iemand die zijn man op zoekt en er heel vaak ook voorbij gaat om vervolgens voor een goede voorzet te gaan. Het is dus een klassieke buitenspeler als een Boerrigter en Narsingh. Barca speelt zonder een echte 9 en weinig via voorzetten vanaf de vleugels, mede daarom zal Cuenca het in mijn ogen niet halen bij Barca maar juist bij Ajax kan zijn spel echt goed tot uiting komen. Ik vind dan ook dat je er compleet naast zit bij deze. Overigens vind ik ook dat Cuenca helemaal niet de eigenschappen bezit van Iniesta.

5 februari 2013 om 17:42

over dat eerste ben ik het een deel met je eens, want hij komt met gigantische hoge verwachtingen binnen, maar een matige voetballer?
zeg je dit uit frustratie of wat is dan de reden?
voel je niet aangevallen ofzo, maar ben benieuwd waarom je dat vind.
persoonlijk ben ik echt blij dat Cuenca komt, en de wedstrijden dat ik hem heb zien spelen (grotendeels invaller) toen speelde hij best goed, mede door zijn snelheid

ik schat hem hoger in dan Lukoki,boerrighter,sana
en daarbij is hij pas 21

Make Us Proud Cuenca!

5 februari 2013 om 17:42

Het feit dat je voor Real Madrid bent geeft al aan dat je niet heel objectief bent wat betreft Cuenca en Pedro. Daarnaast doet Ajax ook niet of ze de nieuwe Maradonahebben binnengehaald. Ze halen gewoon een speler die zeer nuttig kan zijn in de aankomende wedstrijden, vooral omdat Ajax nog op drie fronten actief is. In dit geval wordt Ten Cate om zijn mening gevraagd wat betreft de aankoop van Cuenca. Het heeft niks te maken met het binnenhalen van de zogenaamde nieuwe Maradona.

5 februari 2013 om 17:44

Wat kan mij het schelen dat Ajax Cuenca haalt? Mijn clubvoorkeur heeft in deze geen relevantie.

Inderdaad, een nuttige voetballer meer is het niet. Als je mijn reactie nou gewoon leest, kan je concluderen dat ik hetzelfde zeg. Een ijverige voetballertje meer is het.

Maar we zullen wel zien wat hij ervan bakt. Bij Barcelona had hij een lekkere omgeving en wereldvoetballers om zich heen. Nu wordt hij binnen gehaald als een van de sterren. Dat kan hij niet waar maken.

5 februari 2013 om 17:51

Ik heb je reactie ook gelezen en ga er op in dat jij beweert dat Ajax denkt dat ze de nieuwe Maradona halen. Dat valt nergens uit te halen.

Daarnaast heeft je club voorkeur wel degelijk er mee te maken dat jij in je eerdere bericht Cuenca omschrijft als een matige voetballer.

5 februari 2013 om 17:43

Je bent in de war met Tello. Cuenca heeft juist overzicht, techniek en creativiteit en snapt het combinatievoetbal en wat hij juist niet heeft is snelheid. Je hebt totaal de verkeerde speler voor ogen want Tello (of in ieder geval de speler die jij beschrijft) en Cuenca zijn precies het tegenovergestelde van elkaar.

5 februari 2013 om 18:06

Wat een hype weer zegdie jongen heeft geen eens1 wedstrijd gespeeld of hij is al weer zo goed.

Maar als fey zo over clasie of vilhena praat, die al het hele jaar meer dan decent spelen, dan zijn wij fout.

Maar bij Ajax is elke speler goud, al heb je nog geen eens 1 sec gespeeld.

Meten met 2 maten.

5 februari 2013 om 18:13

Dat is gebaseerd op zijn spel bij Barcelona, niet op andere zaken. Wat een Calimero-reactie zeg. Als PSV die jongen had binnengehaald had ik er in elk geval net zo tegenaan gekeken als nu hij voor Ajax speelt; gewoon een verrijking voor de Eredivisie, klaar. Clasie en Vilhena zijn trouwens ook toppers voor in de Eredivisie. Cuenca heeft het echter al op het allerhoogste podium laten zien.

5 februari 2013 om 18:18

Ok, maar hij zit nu bij Ajax, en hij heeft nog niet gespeeld dus hoe kan je oordelen?

Wie weet komt het er totaal niet uit, en dan gaan jullie huilen.

Leuk dat hij bij barca leuk speelde , maar behaalde resultaten in het verleden bieden gen garanties voor het heden.

5 februari 2013 om 21:25

Nou nou, heeft anders aardig wat potjes in Barca 1 gespeeld....

5 februari 2013 om 23:55

En dat staat garant ervoor dat hij geweldig gaat spelen?

Nee, opportunisme viert alweer hoogtij.

5 februari 2013 om 18:59

Madrid fan he....

Ik denk niet dat Cuenca een 2de Messi is en ik denk ook niet dat menig Ajax supporter dat pretendeert.

Ik werk met veel Catalanen/barca-supporters en die konden niet geloven dat Cuenca naar Ajax ging. Zij zijn lovend over hem en vinden hem een groot talent (niet ala Messi natuurlijk). Uit de verhalen die ik hoor en de beelden die ik van hem gezien heb is het best een technisch begaafde speler die goed in de kleine ruimte is met een prima voorzet. Maar jij kijkt natuurlijk zogenaamd veel naar Barca B en CE Sabadell om hem goed te kunnen oordelen.

De vergelijking met Pedro en Cuenca gaat echt niet op bij mij. Pedro (25) is veel verder in zijn ontwikkeling dan hij (21). Ik denk dat je hem beter met Tello kan vergelijken en dan heb je met Cuenca een technischer voetballer in huis dan Tello die het meer van z'n snelheid moet hebben.

Maar we zullen zien....

Technischer dan Overmars. Medunkt Overmars stond helemaal niet bekend als een technische voetballer, dus technischere is al gehaald....

Allemaal leuk en aardig, maar we moeten het nog zien. Ik ben bang dat hij straks heel erg gaat floppen door alle druk dat nu op hem is gelegd van onze kant.

5 februari 2013 om 17:42

Dikke kans dat hij mislukt eerlijk gezegd. Barca doet m niet voor niets weg.. Hij zal mijlenver van de basis af zitten

5 februari 2013 om 18:03

barca laat hem juist naar ajax gaan omdat hij een heel tijd gebleseerd is geweest.
en nu bij ajax kan hij weer helemaal fit worden bij barca hebben ze toch nog genoeg spelers...

5 februari 2013 om 18:12

Een speler verhuren omdat hij geblesseerd is geweest? En Ajax huurt toch geen speler die niet fit is? Slaat natuurlijk nergens op. Dus als Messi terug komt van een blessure..... Is op het moment gewoon minder als wat ze nu op die posities hebben rondlopen. Dus voor zijn ontwikkeling is het gewoon beter om verhuurt te worden maar komt dus voor het grote Barca te kort op het moment.

5 februari 2013 om 18:39

hij is wel gewoon fit maar bedoel gewoon nog fitter te laten worden hij is er lang uit geweest hoor..

5 februari 2013 om 21:26

Hij is fit...
zelfs wedstrijd fit.

5 februari 2013 om 21:27

Ten eerste, Barca doet hem niet weg... ze verhuren hem
Dit ivm de concurrentie en omdat hij geblesseerd was.
Nu kan hij zich laten zien...
Dat kan je niet op de bank bij barca.

Ga hem eerst zelf maar eens bekijken zondag. Wordt mij alweer teveel opgehemeld door iedereen

5 februari 2013 om 17:40

Inderdaad, eerst zien dan geloven!

Niet dat ik denk dat Cuenca geen succes kan worden, hij komt immer van Barca.

5 februari 2013 om 18:13

Ja Oleguer ook..

5 februari 2013 om 19:59

en gabri die deed het toch nog goed bij ajax..

Groot talent die dicht bij de selectie zat na een paar goeie wedstrijden in de hoofdmacht maar hij kreeg die blessure op een zeer ongelukkig moment. Ik kan alléén maar gefeliciteerd zeggen tegen Ajax want ze hebben nu een enorm groeibriljant in de selectie die ze verder kan helpen en andersom ook. Hij is wel technischer dan Overmars maar hij is ook nog eens beide benig kan zowel rechts als links spelen en heeft een goed schot in de been, Mijn complimenten en felicitaties voor Ajax want dit hebben ze echt slim gedaan weliswaar een halfjaar maar het blijft knap.

Met alle respect, maar aan dit oordeel van Henk ten Cate hecht ik niet zoveel waarde. In de tijd dat hij bij Barcelona werkzaam was gold Isaac Cuenca niet als groot talent en heeft eigenlijk pas de afgelopen twee-en-een-half jaar een geweldige ontwikkeling doorgemaakt. Natuurlijk is Cuenca technisch misschien wel één van de sterkste in de Eredivisie, daar heeft ie wel gelijk in.

Goede aanwinst. Met name omdat het nog al schort op de rechter vleugel. Boerrigter, Babel, Fischer, Sana, Andersen etc. renderen allemaal stukken beter op links dan op rechts. Alleen Lukoki is een echte rechtsbuiten. Maar erg jong en wisselvallig nog. Voor Ajax, Barca en Cuenca een erg goede oplossing. Ik ben wel benieuwd of er toekomst voor hem is bij Barca. De concurrentie in de voorhoede met o.a Sanchez, Villa, Messi, Iniesta, Pedro, Tello, Delofeu en wellicht komende zomer ook Neymar is gigantisch. Misschien kan hij wel definitief overgenomen worden als de samenwerking bevalt.

De verwachting mogen ook hoog zijn hij heeft tenslotte al een aantal wedstrijdjes in Barca1 gespeeld. Is niet zo dat je een linksbuiten haalt van RKC

Ik moet zeggen zelfs als Ajax fan, dat ik wel moe word van al die reacties over hoe goed hij wel niet is. Alderweireld die zelft zegt ik hoop dat het de tweede Messi word het slaat helemaal nergens op.

Die jongen heeft dit seizoen nog geen minuut op het hoogste niveua gespeeld traint vandaag voor het eerst mee, maar de verwachtingen zijn nu al torenhoog. Ik heb al eerder gezegd dat een vleugelspeler een welkome versterking zou zijn en dat hij beter is dan wat we hebben, maar het huren van spelers zonder optie tot koop ben ik geen voorstander van, en Cuenca is geen Messi ook geen betere Overmars.

Wat ik van heb hem gezien is dat hij redelijk snel is maar kwa techniek valt het wel mee, het is meestal een schaartje en dan beginnen met rennen. Het niveau Narsingh als je mij vraagt, een versterking voor Ajax zeker, een goeie speler zeker, maar geen wonderkind.

Hoop dat hij het goed zal doen en dat verwacht ik ook , hij heeft inderdaad al de nodige wedstrijden in barca 1 gespeeld. Maarja dat hadden Gabri en oleguer ook en die vond ik niet geweldig

ik denk dat hij ook niet heel veel zal gaan spelen we hebben babel nog die ook weer terug komt wehebben fischer lukoki boerigter en sana is ook nog een optie, ik heb niks van hem gezien niks gevolgt ik weet alleen dat hij gehuurd wordvan barcalona maarja we hebben al genoeg buitenspelers, maar we zien wel wat deze jongen kan en ik denk niet dat hij slecht is hij komt niet voor niets van barcalona en hij is nog jong

Allemaal leuk en aardig dat Ajax een buitenspeler huurt van het grote FC Barcelona maar je hebt er maar een half seizoen profijt van!
Na dit seizoen zegt Cuenca gedag tegen Ajax keert hij weer terug bij Barca, hetzelfde verhaal als met Guidetti en Miyaichi bij Feyenoord.
Het had voor Ajax en alle Ajacieden veel mooier geweest wanneer Ajax na dit seizoen ook een optie tot koop had op Cuenca!!
Maarja FC Barcelona zal nog wel genoeg in hem zien dus moet Ajax zoveel mogelijk profiteren in dit halve seizoen dat Cuenca in een Ajax-shirt speelt.
Nu Chadli geblesseerd is had ik hem ook wel bij FC Twente willen zien spelen maar je schiet er vrij weinig mee op om iemand te huren, kopen is veel beter!

5 februari 2013 om 19:15

Huren kan effectief zijn als zo'n speler het verschil maakt en je kampioen maakt. Maar dat geld ook voor het kopen van een dure speler.

Neem bijvoorbeeld Mahar. Als je Mahar koopt maak je misschien niet meer zo veel winst bij een eventuele door verkoop. Maar maakt hij het verschil en wordt je door hem kampioen dan is hij zijn geld meer dan waar. Helaas krijg je die garantie nooit !

5 februari 2013 om 20:07

Misschien ziet Barca geen heil in zijn terug komst. Met Sanchez, Villa, Iniesta, Messi, Pedro, Delofeu en wellicht Neymar hebben ze het gigantisch veel concurrentie. Ondanks dat heeft hij toch al 17 wedstrijden voor het eerste gespeeld. Mocht de samenwerking bevallen, en Barca geen perspectief bieden, dan zou een definitieve overname niet bij voorbaat uitgesloten zijn.

Beetje vreemd verhaal van ten Cate, Overmars was namelijk helemaal niet zo technisch. De man was supersnel, met en zonder bal, en had eigenlijk maar 1 echte actie. Dat was naar binnen trekken en 1e paal schieten... Alleen was hij deed was vaak goed en doeltreffend, vandaar dat het een erg fijne speler was van Ajax (en Barcelona)

Leuke uitzendkracht hoor! Ajax kijkt het eerst een half jaar aan met Sana en Boerrigter en gaat nu oogsten na de terugkeer van Sigthorsson, de komst van Cuenca en later nog het aansluiten van Boilesen.

http://www.youtube.com/watch?v=orh3v0tnqwy

Voor de mensen die Cuenca niet hebben gezien hier is een link voor een video over Cuenca en Tello (ander groot talent) het eerste stuk is Cuenca van 0:00 tot 2:00.

5 februari 2013 om 18:08

Ik krijg te zien: Deze video is niet beschikbaar.

5 februari 2013 om 18:19

Serieus ik niet.

Tik dan in bij zoeken cuenca vs tello dan krijg je
Isaac Cuenca Vs Cristian Tello Up van Themarcoslio dan heb je hem.
0:00 tot 2:00 is Cuenca

5 februari 2013 om 18:23

Even in google plakken en daar de bovenste link klikken.

Snap net als velen die opmerking over de techniek van Overmars niet zo. Had een prima techniek om een bal fatsoenlijk aan te nemen, maar een prachtige voorzet bij de tweede paal zat er echt niet in bij hem hoor. In zijn Ajax tijd stond aan de andere kant Finidi George, die had wel een prachtige voorzet. Maar Overmars, now way, voorzetje laag, strak over de grond eerste paal hooguit.
Ik ken die Cuenca niet echt, maar als hij net zoiets is als die Myachi een paar jaar geleden bij Feyenoord, dan gaat Ajax veel lol aan hem beleven. Sowieso is alles beter dan die Boerrichter:-)

Toen Ten Cate bij Barça werkte was Cuenca 14, hou eens op joh. Je gaat mij niet vertellen dat hij nog elke jeugdspeler van toen kent, en ook niet dat hij nog wel eens in Barcelona rond loopt om 'jeugdspelers' te bekijken.

Neemt overigens niet weg dat ik zeer benieuwd ben wat deze jongen de Nederlandse velden te bieden heeft.

Nou ten cate, Je laaat me echt lachen hoor. Marc Overmars was een van de beste "technische" buitenspeler in betaald voetbal.. dus niet komen overdrijven met je 21-jarige Cuenca. Die heeft nog niks laten zien (alhoewel ik ervan overtuigd ben, dat hij zal slagen bij Ajax).

Zowat elke voetballer was technisch beter dan Overmars ,dus rare vergelijking.

Laat Cuenca maar eerst is even zijn debuut maken bij Ajax. Ik ben er ook van overtuigd dat ie het gaat maken bij de Godenzonen, maar ik wil hem eerst is even thuis tegen Roda zien.

Dit zegt men tegenwoordig van ieder spelertje dat bij Ajax aankomt.
Van Hoessen tot Fisscher tot Sana.

als ik zo lees dan is er een speler binnengehaald die beter dan messi is en ze winnen daarmee de beker,kampioenschap en europa league

Ik denk niet dat dat moeilijk is. Ik heb Overmars alleen in zijn laatste jaren bij Barca meegemaakt, maar had nooit een gedachte van 'die is echt technisch', zoals wel meerderen op deze site.

Overigens moet ik nog zien of deze Cuenca echt zo goed is als door iedereen wordt beweerd. Ik kijk niet elke week de wedstrijden van Ajax, maar als hij deze week in de basis begint, zal ik wel een kijkje nemen.

Deze voetballer gaat Ajax kampioen maken !!!!!!!!!!!

Overmars was dan ook helemaal niet technisch. Was heel snel met een goed bal gevoel, dus snap niet wat meneer Ten Cate ons wilt vertellen

5 februari 2013 om 19:10

Daarnaast was Overmars gevaarlijk omdat hij een goed schot in beide poten had. Maar techniek was toch niet het handelsmerk van Overmars.

Op zich dan ook een meer dan vreemde en overbodige opmerking van ten Cate.

Kap toch met die uitspraken dat ajax nu zeker kampioen wordt, hij is voorlopig nog niet wedstrijdfit, moet zich aanpassen, spreekt de taal niet, enz. Ik moet het eerst zien om het te geloven.

Vind dat sommigen hier wel erg positief over hem zijn. Ik zelf vind Cuenca maar erg matig voor Barcelona begrippen. Hij heeft in principe wel een goede actie en voorzet maar dat is het wel. Hij zal nooit basis speler worden bij Barcelona en ook voor een bankzitter vind ik hem te matig. Voor Ajax is het versterking maar ik zou niet heel veel van hem verwachten. Is pas net twee weken wedstrijdfit verklaard en vind dat sommigen ook veel te positief over hem zijn.

Dat hij technisch beter is dan Overmars zegt me niet veel, de kracht van Overmars was niet zozeer zijn techniek (met name in de kleine ruimte was hij geen grootheid), maar meer zijn snelheid, tweebenigheid en scorend vermogen. Maar als Cuenca net zo goed wordt als Overmars is hij en Barcelona spekkoper; dan wordt hij namelijk een wereldtopper, want dat was Marc.

Marc was niet zo geweldig technisch. Hij kon op snelheid zijn man voorbij komen en was net zo'n type speler als Ruben.

Elf goede voetballers vormen niet altijd het beste elftal. Laten we eerst maar eens afwachten wat deze jongen gaat brengen! Kijk er wel naar uit een voetballer uit de Barcelona school op de Nederlandse velden in actie te zien.

Zo die ten Cate maakt zich ook weer ff totaal belachelijk. Overmars was een gemaakte speler die volledig teerde op zijn snelheid en rendement, maar eigenlijk een tamelijk ondermaatse techniek had.

overmars technisch ? het moet niet gekker worden haha!
die man kon alleen een schaar of de bal langs de tegenstander spelen en rellen als een malloot

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren