Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Loting halve finales KNVB beker bekend: Ajax-AZ en PEC Zwolle-PSV

Laatste update:
/

De halve finales van de KNVB beker in het seizoen 2012/13 gaan tussen Ajax en AZ en tussen PEC Zwolle en PSV. Na afloop van de laatste kwartfinalewedstrijd, donderdagavond, gingen de vier overgebleven clubs samen mee in de loting. Daarbij kwamen Ajax en AZ uit op een ontmoeting in Amsterdam en PEC en PSV op een krachtmeting in Zwolle. De duels worden gespeeld op 26, 27 of 28 februari.

Ajax en AZ troffen elkaar vorig seizoen ook al in het bekertoernooi: toen werd het 2-3 in de Amsterdam ArenA. Beide clubs werkten hun duel in de vierde ronde eerst af in december, maar toen ging een hooligan keeper Esteban Alvarado te lijf en werd de wedstrijd abrupt gestaakt. In januari volgde de nieuwe wedstrijd en die sloot AZ winnend af. Nu mag men het nogmaals proberen in de hoofdstad.

Voor PEC zou er sowieso een zware opponent uit de bus komen en de loting bracht PSV naar voren. De twee teams ontmoetten elkaar in de Eredivisie al tweemaal dit seizoen: eind oktober werd het in Zwolle 1-2 en twee weken geleden won PEC op bezoek in Eindhoven vrij verrassend met 1-3, bij de herstart van de competitie. De winnaar van Ajax-AZ zal in de finale in De Kuip ‘thuisclub’ zijn en de winnaar van PEC-PSV ‘uitclub’.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Natuurlijk weer naar de Arena, het zal een keer niet zo zijn.
Ach ja, we moeten het er maar mee doen.
Voordeel is dat ze de Beker misschien iets minder serieus nemen ivm dat ze nog op 3 fronten bezig zijn.
En dat is weer gunstig voor ons

31 januari 2013 om 23:59

Gewoon van eigen krachten uitgaan. AZ doet het temniste beter in de Arena dan Psv.

31 januari 2013 om 23:59

Tja, net als de afgelopen 2 seizoenen hé.

Maar ja, Ajax heeft nog geen thuiswedstrijd gehad dit bekertoernooi, dus ik ben er wel bij mee.

1 februari 2013 om 00:00

Het gunstigste is dat je Maher nog hebt

1 februari 2013 om 00:01

Vorig jaar is het ook gelukt. AZ in deze vorm kan een leuke partij neer zetten tegen Ajax.

1 februari 2013 om 00:02

Ik denk meer aan natuurlijk weer een ajax-az in de beker

1 februari 2013 om 00:11

Wat is het verschil?

1 februari 2013 om 00:05

Hopelijk gebeurt die incident als vorige jaar nooit meer. De 19-jarige dronken supporter ging naar doelman Esteban en kwam een flying-kick richting hem af.

(kortom) Eindelijk een thuis wedstrijd en de finale zal denk ik : Ajax - PSV worden.

1 februari 2013 om 00:08

Geen probleem Ruud, appeltje eitje, dat wordt een finale tussen AZ en PEC

Jammer dat het in A'dam is maar kan weer een leuke pot worden.

1 februari 2013 om 00:13

Ja idd, had het alleen liever thuis gevierd. Is toch fijner, thuispubliek etc.

1 februari 2013 om 12:52

ja idd, een thuiswedstrijd was veel mooier geweest en uit tegen pec was ook mooi geweest. Een vol uitvak moet lukken in de halve finale zou ook mooier voor de wedstrijd zijn. Ik ga in iedergeval heen

Dan gok ik op een finale Ajax-psv

zou ook het mooiste affiche zijn vind ik persoonlijk

1 februari 2013 om 00:00

ik lach me rot als jij ongelijk krijgt en t Ajax - PEC word of AZ - Pec

1 februari 2013 om 00:01

in dat geval heb jij ook alle reden tot lachen. Zou een sensatie zijn

1 februari 2013 om 00:05

Als Benson het weer op zijn heupen krijgt zal PSV het heel moeilijk krijgen om door te gaan.

1 februari 2013 om 01:26

Op zijn heupen krijgt.. Sure. PSV speelde slecht en zijn twee goals had zelfs Immers kunnen scoren, misschien zelfs Marcus Berg.

Prima loting, en eindelijk weer eens thuis. Wesley kom er maar weer in!

Nee zonder gekheid, dit keer maar wat extra stewards neerzetten en hopen op een mooie pot. AZ en Ajax in deze vorm kan een hele leuke wedstrijd worden. PSV mag uiteraard geen fout maken.

PSV zal revanche nemen tegen Pec en Ajax zal vast revanche willen nemen na vorig jaar in de beker. Finale wordt gewoon Ajax - PSV is mijn verwachting.

1 februari 2013 om 00:04

Nou dan winnen we in ieder geval de beker

1 februari 2013 om 00:06

Jullie mogen die Troostprijs hebben PSV pakt wel de schaal de hoofdprijs, zo winnen beide club nog iets in 2013.

1 februari 2013 om 00:10

Mmm raar, vorig jaar was de beker nog een echte prijs...
Nu is het weer een troostprijs.

1 februari 2013 om 00:10

Heb ik niet gezegd, ga ik ook niet mee akkoord. Zou met liefde jullie van het kampioenschap afhouden. Met zeer veel plezier zelfs

@ndisdenaam

Is ook een hoofdprijs als ze geen kampioen meer kunnen worden

1 februari 2013 om 00:13

Je hebt nooit iemand van de supporters horen zeggen dat het een echte prijs is hoor, voor een club als PSV is het gewoon een troostprijs (mits niet in combinatie met kampioensschaal)

1 februari 2013 om 00:15

Ndisdenaam, normaal zijn het juist de Amsterdammers die zeggen dat de beker een troostprijs is.

1 februari 2013 om 00:16

@ruuddd

Even serieus. Het is toch ook een troostprijs? Leuk als je 'm wint, maar kampioenschap is vele malen belangrijker.

1 februari 2013 om 00:18

Blijft een echte prijs. Altijd een feest tijdens de finale. Een prijs is een prijs. Betekent niet dat de schaal veel belangrijker is.

1 februari 2013 om 00:19

Klopt, ik heb liever de kampioensschaal. Maar goed, zowel Ajax als PSV kan nog voor de dubbel gaan dus ik denk dat ze beide maar al te graag de beker erbij hebben!

1 februari 2013 om 00:25

@brisingr

Is goed. Mogen jullie de echte prijs de beker. Pakken wij de kampioensschaal.

@ruuddd

Als je kampioen wordt is het zeker leuk om ook de beker te winnen. De beker winnen is ook leuk als je toch niet meedoet om het kampioenschap. Maar eigenlijk is het kampioenschap natuurlijk veel mooier en ook belangrijker.

1 februari 2013 om 00:50

Op naar de dubbel voor Ajax.

1 februari 2013 om 08:43

in amsterdam wordt het winnen van de beker anders gevierd alsof de champions league is binnen gehaald.

1 februari 2013 om 09:22

Bekerfeesten van psv en Twente gemist zeker?

Toen V/D Sar Ajax thuis loten toen dacht ik oke daar komt PSV maar het was dus Az.

PEC uit dus daar hebben we nog een appeltje mee te schillen. 60 procent dus dat finale Ajax - PSV word.

1 februari 2013 om 00:01

Laat je berekening eens zien dan, ik kom op 62% uit.

Ik hoopte dat AZ de beker zou gaan winnen, maar gezien de loting ben ik bang dat de finale toch ''gewoon'' gaat tussen Ajax en Psv.

He hè eindelijk een thuiswedstrijd en Zwolle ook thuis zal het dan toch Ajax- Zwolle in de kuip ;-) ;-).

1 februari 2013 om 07:55

Zwolle uit is beter dan Zwolle thuis!

Hier ben ik wel tevreden over.
Even Revanche nemen op Zwolle,

Ik hoop op AZ - PSV in de finale.

1 februari 2013 om 00:01

Eventjes nog wel... natuurlijk.

1 februari 2013 om 00:09

Erg laf weer. Alles cadeau willen krijgen.

Doe mij maar Ajax-psv

1 februari 2013 om 00:12

Beter dit dan bijvoorbeeld een finale tussen FC knuffe - FC balophetdak.
Wel leuk voor kleine clubs, maar dan word het weer zo'n saaie pot.
Met Ajax - Psv, of AZ - PSV (neem aan dat met alle respect PEC niet gaat winnen)
Dan is het niveau toch een stuk hoger.

1 februari 2013 om 02:26

Hoe slechter de verdediging hoe meer goals, lijkt min. Wat dus ook een leukere finale oplevert met 2 mindere clubs.

Ik vind het voor Pec Zwolle een prima loting, lekker thuis, goede tegenstander die het minst leukst voetbalt tov az en ajax. Volle Bak in Zwolle!!

1 februari 2013 om 00:12

Onderbouww het is aan de hand van doelsaldo

1 februari 2013 om 00:18

Het is een persoonlijke smaak. Dat kan je niet onderbouwen!

1 februari 2013 om 00:21

Onderbouw jij het gewoon eens op basis van voetbal ipv scorebord journalistiek.

@schalkerfan

Heel makkelijk te onderbouwen. Ajax, AZ en zelfs PEC voetballen op de aanval en proberen iets te forceren. Psv wacht af en loert op de counter.

1 februari 2013 om 00:41

Ik vind PSV veruit het mooiste voetbal van NL spelen. Maarja dat is mijn mening.

1 februari 2013 om 00:49

PSV is een counterploegje, vind je dat mooi voetbal? lekker terughangen en op fouten van de tegenstander counteren? Prachtig ja

1 februari 2013 om 01:03

@xavi94

Dit is ook de reden dat nagenoeg niemand jou serieus neemt. Lachwekkend dat je vindt dat Psv Veruit het mooiste voetbal speelt. Maar ja, dat is mijn mening.

1 februari 2013 om 01:30

Zet die ajax gekleurde bril eens af en kijk naar PSV - Heracles. PSV is daar constant in de aanval en creert geweldige kansen. Volgens mij hebben ze in Amsterdam nog steeds een minderwaardigheidscomplex of is het gewoon grote jaloezie op onze geweldige aanval? Een wedstrijd met daarin PSV is het mooiste om te kijken, dat jij Ajax het leukste voetbal vindt spelen, DAT is juist lachwekkend.

1 februari 2013 om 08:50

persoonlijke smaak gebaseerd op clubvoorkeur en meer nog gebaseerd op clubafkeur. Als je niet gewoon kan toegeven dat psv zeer aanvallend en mooi voetbal speelt, is het toch verstandig eens psychische hulp te zoeken. De hersens blokkeren dan en dat is niet gezond bij zoiets als voetbal. Als je een keer serieuze tegenslag krijgt in het leven is het niet te overzien.

1 februari 2013 om 09:06

Teunteun, maak je toch niet zo druk.
Je weet ondertussen toch wel dat de meeste Ajax supporters behoorlijk zielige en domme personen zijn?

1 februari 2013 om 10:51

Ben je lekker aan het trollen? Of ben je echt zo kansloos?

@teunteun

Praten over een minderwaardigheidscomplex vanuit Amsterdam over jullie zogenaamde fantastische aanval. Al 5 nederlagen dit seizoen, thuis jezelf zo voor LUL zetten tegen Zwolle en in Amsterdam wederom van het veld worden geveegd. Maar dat is het grappige, want als er weer wordt gewonnen is het lek boven en is PSV weer de best voetballende ploeg. Lachwekkend. En genieten vooral.

1 februari 2013 om 12:46

Ik zal je is wat feiten geven.
Seizoen 2012-2013 Ajax Psv
Schoten : 177 216
Doelpunten 47 66
Doelpunten tegen 23 22

Balbezit Psv
RKC - PSV 55%
PSV - Roda 72%
Gro - PSV 50%
PSV -AZ 59%
Utrecht PSV 55%
PSV - FEY 55%
VVV - PSV 65%
PSV - NAC 64%
PSV - w2 71%
PEC - PSV 61%
PSV - HER 58%
PSV - HEE 63%
ADO - PSV 63%
PSV - VIT 56%
AJA = PSV 35%
PSV - TWE 59%
NEC - PSV 62%
NAC PSV 66%
PSV = PEC 57%
HER = PSV 45%

Er zijn 2 wedstrijden geweest waarin PSV minder balbezit had.
Gemiddeld heeft PSV 59 % balbezit.

Kom ik bij jouw cluppie
Aja= AZ 55%
NEC = AJA 72%
W2 - AJA 54%
Aja - NAC 65%
HEE - AJA 46%
AJA - RKC 66%
ADO = AJA 60%
AJA - TWE 66%
AJA UTR 59%
HER - AJA 56%
FEY - AJA 47%
AJA = VIT 64%
PEC = AJA 59%
AJA - VVV 82%
ROD - AJA 72%
AJA PSV 65%
AJA - GRO 67%
UTR - AJA 56%
AJA FEY 52%
VIT AJA 56%

Ajax heeft twee wedstrijden minder balbezit en in totaal 61 % balbezit gehad.
Maarliefst 2% hoger dan Psv, dat maatk psv echt een counterploeg

Nou leuke lotingen! Denk wel dat de finale Psv-ajax wordt, PEC gaat niet 2 keer stunten en AZ heeft niks te zoeken in de Arena. Kan nu al niet wachten.

1 februari 2013 om 00:08

Nou voor een club die er niks te zoeken heeft doet AZ het dan wel aardig goed de laatste seizoenen.

On: Ik had op PEC gehoopt, maar ja Az-pec is ook een mooi affiche als finale . Ik vind het ook wel leuk we 'eindelijk' tegen een iets grotere club moeten voetballen. Cmon AZ op naar de Kuip.

1 februari 2013 om 00:14

//pec gaat niet 2 keer stunten en AZ heeft niks te zoeken in de Arena\\

En dat zullen we dan wel eens gaan zien.

1 februari 2013 om 00:21

Haha laat ze dat vooral denken hielp ze de vorige keer ook naar een overwinning je zou denken een ezel stoot zich niet twee keer aan dezelfde...

1 februari 2013 om 00:34

Met (super) Boer in de goal kunnen we iedereen hebben.

1 februari 2013 om 08:40

Volgens mij heeft pec al twee keer gestunt dus waarom niet 3 keer?
Want dat ze 2-0 voorkomen mag al niet eens als je zo een topploeg als psv bent.

1 februari 2013 om 09:35

@ A Iniesta8..... hoogmoed komt voor de val.....

Het is alweer even terug dat ajax zomaar even won van Az.

En PEC staat gewoon goed te voetballen (waarvoor hulde).

1 februari 2013 om 13:55

A Iniesta8 niet zo'n slimme opmerking dit, dit seizoen bij ajax en az ontsnapte ajax nog om niet de wedstrijd te verliezen, vorig jaar werd az genaait anders hadden ze waarschijnlijk in de arena gewonnen. Of was je dit alweer vergeten?

Gelukkig spelen we toch nog een keertje thuis dit beker seizoen

We hebben geen makkelijk beker seizoen met Utrecht-uit, Groningen-uit,sneek-uit, Vitesse-uit, Az-thuis. Maar ja wie de beker wil winnen moet van iedereen kunnen winnen. Ik kijk er naar uit. Az gaat steeds beter spelen en het wordt een spannende wedstrijd.

Verwacht toch een finale Ajax-psv.

1 februari 2013 om 00:15

Vitesse was niet uit maar neutraal, dat was een gelukje. En AZ wederom thuis loten in plaats van uit is ook een wereld van verschil hoor.

1 februari 2013 om 00:19

Zeker, maar het voelde als een uit-wedstrijd met maar 200 supporters meegereisd. AZ moeten we zeker niet onderschatten. Met Maher en Altidore hebben ze al 2 zeer gevaarlijke wapens.

1 februari 2013 om 01:32

Gelukkig had Vitesse al hun supporters meegenomen en zat heel dat stadion, of eigenlijk die paar tribunes vol. Trieste opkomst zeg.

PSV gaat voor ere herstel tegen pec want ze hebben wat goed te maken

wordt revanche op de wedstrijd van vorig jaar.. wel leuk dat we eindelijk weer eens een thuiswedstrijd loten

Gelukkig werd de loting door een onafhsnkelijk prrsoon gedaan werd...

1 februari 2013 om 00:06

Werd wat werd?

1 februari 2013 om 00:16

Ohja van der Sar heeft met zijn Avatarkunsten de lucht zo gestuurd dat Ajax thuis mocht spelen. Keep dreaming..

1 februari 2013 om 00:43

het is al tijden traditie dat een afgevaardigde van de winnende ploeg van de laatste wedstrijd die ronde de loting voor de volgende ronde verricht.
Know your facts voordat je quasi intelligent cynische opmerkingen plaatst.

Voor jou informatie, de vorige loting werd verricht door een andere Ajacied (of nou ja, ajacied, iemand die er werkzaam is) Jeroen Slop, hij toverde Vitesse uit toen uit de kokers.
Fijne nacht verder,

Ah, balen! Helemaal nu Cuenca er bij is gekomen, bij Ajax. Zie je 't al voor je.. Cuenca tegenover Gorter.

Maarja.. de wedstrijd moet nog gespeeld worden. Maar ik zie het somber in.

1 februari 2013 om 00:02

Waarom ben je zo bang voor Cuenca? Die jongen heeft al 9 maanden geen wedstrijd meer gespeeld, dus verwacht niet dat hij de pannen van het dak zal spelen. Gewoon een extra optie voor op de vleugels.

Ajax - Az zijn altijd leuke wedstrijden dus ik kijk er wel naar uit!

1 februari 2013 om 00:05

Hij is ontzettend behendig en snel. Dingen die de meeste verdedigers in Nederland niet bezitten.

Ja, wel een leuke wedstrijd inderdaad. Hopelijk zijn we dan nog steeds in vorm.

1 februari 2013 om 00:08

Zo snel is Cuenca niet hoor, hij doet meer op techniek dan op snelheid. We zullen het wel zien.

Inderdaad hoop ik ook, beide ploegen gewoon op volle oorlogssterkte en beide in vorm dan wordt het gewoon weer een spektakel wedstrijd.

1 februari 2013 om 00:44

Je doet alsof Cuenca Messi is. Die jongen heeft al een tijdje niet gevoetbald. Pas in Maart zal hij honderd procent fit zijn denk ik.

1 februari 2013 om 09:42

Nou zo bang hoef je nu ook weer niet te zijn lijkt me.
Die jongen moet zich eerst gaan aanpassen aan Nederland daarna weer wedstrijd fit worden is er lang uit geweest. Dus vraag me ook zeker af waarom Ajax dit gedaan heeft want volgens mij zullen ze er niet zo veel aan hebben.

Maar goed Ajax-az is een leuke halve finale, hopen op een wedstrijd vol vuurwerk met twee teams die het spel willen maken. De laatste jaren zijn die duels altijd wel leuk om te zien en gebeurt er genoeg.

pfff voor het derde jaar op rij Ajax uit in de beker... ben bang dat dat het eindstation is van AZ. Ze winnen zelden in de Arena. De winst van vorig jaar was de 1e in 20 jaar geloof ik.

Het lijkt wel doorgestoken kaart.
Moet psv soms de beker winnen van de knvb?
(Nu kunnen de ajacieden het een keer schrijven.)

1 februari 2013 om 00:02

psv moet eerst maar eens zien te winnen van pec, en dat zie ik niet een twee drie gebeuren..

1 februari 2013 om 00:03

Respectloos tov Feyenoord

1 februari 2013 om 08:37

Neem alles serieus.

Eens kijken of Verbeek weer alles gaat aangrijpen om bij een achterstand van het veld te stappen.. En of hij weer gaat zeggen dat ze door het incident van het veld stapte terwijl hij pas na de rode kaart van het veld wilde..

Ik zeg revanche Ajax!

1 februari 2013 om 00:06

Oh ja Verbeek had ook die achterlijke Amsterdammer in gehuurd die de keeper ging aanvallen?

Zielige reactie en dat heeft dan een vol groen balkje!

1 februari 2013 om 00:14

Het incident was erg triest inderdaad ja. Maar dat hypocriete gedoe achteraf. Bah. Verbeek speelde de slachtoffer rol als geen ander terwijl hij pas van het veld ging na de rode kaart. Hypocriet is dat.

Na onderzoek was gebleken dat Ajax zelf er vrij weinig aan kon doen dat die gek het veld op kwam. Om dan een reglementaire goal maar gewoon te schrappen gaat gewoon veel te ver.

1 februari 2013 om 00:21

Verbeek had gewoon gelijk want het kon gewoon niet want iedere club had zo gereageerd!

1 februari 2013 om 07:50

@skila87:
Blijkbaar vond jij het wel normaal dat wij dankzij Jullie supporter met een man minder de wedstrijd uit hadden moeten spelen. Over hypocriet gesproken...

1 februari 2013 om 09:40

@ skila87: dat zijn ouwe koeien, die discussie is gesloten, we leven in het nu.

Het zit jou blijkbaar nog steeds erg dwars, en i.p.v. dat je je kritiek uit op je mede supporter die zo leip is het veld te betreden moet Verbeek het ontgelden.

We leven in 2013, de aankomende bekerwedstrijd staat volledig op zichzelf.

1 februari 2013 om 00:10

Ajax mocht nog blij zijn dat die wedstrijd opnieuw werd gespeeld. Ik denk dat je anders had gereageerd als dit Ajax overkwam.

1 februari 2013 om 09:02

een van de ernstigste incidenten in het voetbal (na dat wangedrag in de meer) aangrijpen om je tegenstander te bekritiseren is niet erg handig. Als ajax fan zou ik dat dieptepunt in de historie van het voetbal erg graag willen vergeten.

Nu maar te hopen dat ze Wesley deze keer niet binnen laten...

Van PSV weet ik niet of ze mazzel hebben of niet met Pec. PEC in ieder geval wel met Psv. Van de drie tegenstanders die ze hadden kunnen treffen, zal dit wel de meeste vertrouwen geven. Al denk ik dat ze liever uit hadden gespeeld

1 februari 2013 om 00:48

Je zal het vast niet serieus bedoelen maar elk eredivsie ploeg vreest voor Psv. Geen wonder dat zr nu al 66 doelpunten hebben gemaakt.

1 februari 2013 om 00:57

Je bent een dromer. Doelsaldo is prima, respectmmisscien, angst zeker niet. En al helemaal Zwolle niet.

1 februari 2013 om 01:09

Haha...praatjesmaker.

Ik ben benieuwd hoe je aan het eind van het seizoen babbelt, als Psv het weer heeft laten liggen.

1 februari 2013 om 09:06

je wilt toch niet serieus beweren dat hij gelijk heeft en ploegen liever tegen psv spelen dan tegen az omdat psv minder goed is ?? Dat zou wel heel absurd zijn om daar in te geloven. PSV staat bovenaan en heeft veel meer doelpunten gemaakt dan welke ploeg dan ook. De jongens in zwolle weten ook wel dat ze tegen psv de grootste kans hebben op een gigantisch pak rammel, zoals zoveel ploegen dit jaar al hebben gehad.

1 februari 2013 om 14:52

PEC speelt liever tegen Psv, omdat ze daar al van hebben gewonnen. Geeft toch vertrouwen om de bevestiging te hebben dat het recent al eens gelukt is

Weet je, AZ kan nog wel is gaan stunten in Amsterdam. Let maar op!

Pec- psv haha dat word wat. Ben blij dat Ajax thuis speelt tegen Az.
Ga er vanuit dt pec verliest maar wie de andere finalist word is onmogelijk te voorspellen. Ik hoop uiteraard Ajax , maar van Az wint je niet zo gemakkelijk.
Niettemin hoop ik op mooie halve finales en ajax-psv als finale.

1 februari 2013 om 00:05

Winnen van Az is in principe lastig ja maar op een of andere manier speelt Az altijd slecht in de Arena. Echt niet te geloven dat we weer daar heen moeten. Thuis had ik ze nog wel een goede kans gegeven..

Ruud, jullie zijn nu in vorm, pak alle punten voor ons, en we krijgen het moeilijk tegen jullie.
Maar de dubbel is erg aantrekkelijk, dus het hangt af hoe we er voor staan, maar Frank wil alles winnen.
Maar Noord-holland doet het goed, en dat is ook mooi toch, succes! behalve tegen ons.

1 februari 2013 om 00:30

De treble is ook nog "in bereik" voor jullie

PEC heeft de makkelijkste loting, daar hebben ze vaker van gewonnen.

psv zal dit keer geen vermoeidheid kennen van de reis die ze haden hadden de spelers de hele week niet geslapen, en zwolle even een pak slaag geven, psv lust zwolle rauw laat maar komen.

1 februari 2013 om 00:06

Maar jullie moeten naar Zwolle, dus zouden zij jullie naar Zwolle moeten laten komen. Je laatste zin klopt dus niet.

Ik help het je hopen dat PSV de Zwollenaars nog een keer onderschatten zoals jij nu doet, alleen dan zit er nog wel eens een stuntje in voor Pec!

1 februari 2013 om 00:54

Vermoeidheid van de reis, ach man... Ajax heeft net zo ver gereist als Psv, en die winnen met 3-0 van Feyenoord, wat een belachelijke smoes, pec pakte jullie gewoon heel terecht

1 februari 2013 om 14:55

Schattig al die smoesjes, houd je jezelf altijd zo voor de gek? Kom maar op, de underdogpositie ligt ons blijkbaar wel

Gelukkig een thuiswedstrijd. Dat PSV de tegenstander boeit eigenlijk, gemakkelijk zou een halve finale toch niet zijn geweest.

1 februari 2013 om 00:16

je weet maar nooit beste malloot, twee jaar geleden werd twente bijna naar huis gestuurd door zwolle inde beker. en twente is het niveau Psv. normaal gesproken moet een club als PSV doorgaan maar in de beker komen sprookjes vaak uit! Dus PEC Zwolle , angstgegner van Psv, zorg maar voor een enorme stunt!

1 februari 2013 om 00:24

Nee, je weet inderdaad maar nooit. PSV is de favoriet die het aan zijn stand eigenlijk verplicht is om te winnen. Daarmee zit PEC in heerlijke underdog rol.

Psv heeft wat goed te maken op pec dus ze zullen wel voluit gaan.
Ajax zie ik wel makkelijk winnen van az.
Dus ajax psv in de kuip haha ajax nog als thuisspelende ploeg.

1 februari 2013 om 00:21

oh, dus een paar weken geleden speelte psv niet voluit tegen Pec. Ben blij dat ik dat weet. Ze hebben pec eigenlijk gewoon de punten kado gedaan ??

1 februari 2013 om 00:52

Ze hebben Zwolle zwaar onderschat. Normaal gesproken zou natuurlijk winnen in haar eigen stadion. PSV had op dat moment van haar eigen verloren en niet van Zwolle. Al was die zege wel terecht hoor.

Mooie loting, Ajax en PSV denk ik gewoon naar de Finale.
Dat betekend dat Europees voetbal voor ons makkelijker haalbaar is.

1 februari 2013 om 00:21

Dat gaat Feyenoord zo wie zo wel halen! Daar twijfel ik echt niet aan.

1 februari 2013 om 00:25

Nee twijfel ik ook niet meer aan nu Vitesse geen aankopen meer heeft gedaan

1 februari 2013 om 00:22

Probeer eerst de voorrondes te halen in de Europesse wedstrijden. Ben je Kiev & Praag niet vergeten, hoe dat afliep voor Feyenoord?

1 februari 2013 om 00:24

Nee ben ik niet vergeten grappenmaker, maar heb het over die voorrondes halen.

1 februari 2013 om 00:29

Maar toch, hoop het voor Feyenoord Een club met zo'n historie en achterban hoort thuis in de Europa League / CL (plus) inkomsten zijn dan van harte welkom.

Denk je even mooi de samenvattingen te kunnen zien op sbs6. laten ze alleen ajaxtv zien. Begrijp me niet verkeerd ik heb niks tegen ajax. Maar als sbs6 een ruime samenvatting van ajax - az laat zien. En in in die samenvatting niet het moment van moisander laat zien. Waarin hij eigenlijk rood had moeten krijgen. doorgebroken speler. Dat vond ik al heel erg vreemd. Maar wat ik helemaal niet begreep waarom er van de andere wedstrijden geen uitgebreide samenvattingen lieten zien. Dat is gewoon belachelijk en schandalig. Goed gedaan sbs6.

1 februari 2013 om 00:13

Sbs6 en voetbal gaat ook gewoon niet samen. Ik ben blij dat ik gewoon lekker warm voor de buis Eredivisie Live zat te kijken. Uitgebreide samenvatting en live de loting (en natuurlijk vitesse-ajax live).

1 februari 2013 om 00:21

In de latere samenvatting op EL zat die rode kaart voor Moisander ook niet. Maar ook niet belangrijk toch? Dat is het alleen als Ajax geen strafschop krijgt of Van Rhijn een rode kaart, dan zien we 20 herhalingen. Dat zijn de media in Nederland. Maar goed, daar heb ik vorige week al een mening over gegeven toen Poulsen zich afvroeg waar de afkeer jegens Ajax vandaan komt.

1 februari 2013 om 01:10

Ik zou je aanraden eens naar de doktor te gaan met je syndroom. Misschien kan die je iets voorschrijven om van die rare complottheorieën af te komen waarin Ajax het weer eens gedaan heeft.

Get over it, zelfs met een rode kaart voor Moisander had Ajax gewonnen. En diezelfde Liesveld beoordeelde eerder bij Ajax - Groningen een zelfde situatie in het voordeel van Groningen.

1 februari 2013 om 01:15

Dan moet je kijken Loggie. In de carrousel zit 'jouw' rode kaart wel. Ik dacht tijdens de wedstrijd ook dat het rood was, maar de bal gaat echt te veel naar de zijlijn om rood te kunnen geven, maar daar zal je het wel weer niet mee eens zijn. Echt objectief/realistisch kan ik je niet noemen, namelijk. Je loopt eigenlijk alleen maar te trappen richting Ajax. Wordt nog wat eind Feb.

1 februari 2013 om 06:48

Jullie zien dat als supporter niet, dat begrijp ik. Het is geen complot hoor, gewoon subjectiviteit bij de media. Hele uitzendingen draaien alleen om Ajax, alsof de rest niet belangrijk is. Dat kan echt alleen in Nederland.

1 februari 2013 om 14:55

Iedereen weet dat het AD anti-ajax is en dat de Telegraaf pro-ajax is. Iedereen weet ook dat studio voetbal het eigenlijk alleen maar gaat over topclubs en dat kleinere clubs niet aan bot komen en dat VI een evenwichtigere samenstelling heeft. Maar bespaar me alsjeblieft theorieën waarin met opzet SBS en EL bezig zijn met voordelige beslissingen voor Ajax van de scheidsrechter uit de samenvatting te laten.

1 februari 2013 om 01:19

Wel vreemd inderdaad, als je een lange samenvatting hebt hadden ze dat er toch best in kunnen stoppen. Maar ergens verbaast het me weinig, SBS en voetbal is niet echt een gelukkige combinatie.

Eredivisie live hadden ze er wel aandacht voor, zelfs in de rust nog. Bruggink vertelde toen dat hij Moisander waarschijnlijk spaarde omdat Alderweireld op dezelfde lijn stond. Niet dat hij Havenaar nog had kunnen tegenhouden, maar puur technisch had hij een punt. Ik had als scheidsrechter zeker een rode kaart getrokken, maar iedereen die Liesveld zijn manier van fluiten heeft gezien dit jaar zal niet verrast zijn dat hij dit anders beoordeeld heeft.

Zoals verwacht, niet te geloven. Sommige clubs hebben altijd mazzel, anderen helaas niet. AZ in de beslissende fase altijd naar Amsterdam, Eindhoven of Rotterdam, volgens mij de 6e keer in 7 jaar tijd. Kansloos.

1 februari 2013 om 00:29

Zoals je eigen club misschien ?

Veendam - thuis
SWZ Sneek - uit
FC Dordrecht - uit
FC Den Bosch - uit

Je mag je handjes dichtknijpen met zo'n loting tot de halve finale

1 februari 2013 om 06:06

[sarcasme mode aan]
Tja, en Ajax moest ook nog wel tegen 'amateurs' in 'thuiswedstrijden'....utrecht, Groningen en Vitesse uit zijn ook zulke makkies voor iedere ploeg in Nederland...
[sarcasme mode uit]

1 februari 2013 om 06:44

Dat zijn ook 4 uitwedstrijden op rij. Ja, dit jaar zat het op zich niet tegen, maar wat schiet je ermee op als de belangrijkste loting slecht uitpakt. Dat rijtje van Ajax klinkt heel leuk maar Groningen is een ploeg van niks, Sneek zijn gewoon amateurs, Vitesse was niet uit, blijft alleen Utrecht over. Maar goed, we gaan het zien.

1 februari 2013 om 15:09

De kans dat AZ als eerste getrokken zou worden was 25 procent, niet echt heel groot. De kans dat dit Ajax of PSV zou zijn was 50 procent. Vervolgens weet je dat de kans 66,7 procent is dat AZ een uitwedstrijd speelt. In deze fase van het toernooi heb je niks meer te klagen bij lotingen.

Fijn dat je Groningen een ploeg van niks vind, het gat tussen AZ en Groningen bedraagt slechts 4 punten. En het is een heel wat moeilijkere tegenstander dan die Jupilier League opponenten. En Vitesse was niet uit ? sinds wanneer komt Ajax dan uit Emmen ? Dat is voor ons zeker geen thuiswedstrijd. En wij kunnen er ook niks aan doen dat Vitesse en de Gelredome moeite hebben elkaars agenda af te stemmen.

Iemand van plan om als wesley te spelen? zeg dat dan, dan hoef ik deze keer geen kaartje te halen!

On: Eindelijk weer een thuiswedstrijd. Ik ben sowieso aanwezig.

Hoop aan de ene kant wel dat PSV van PEC wint want dan, mits we winnen van die kaasclub, wordt het een schitterende finale bij onze vrienden uit de Maasstad.

1 februari 2013 om 07:55

Het zou leuk zijn als Ajax als duidelijk gebaar naar fairplay enzo weer alleen schoolkinderen toelaat bij deze bekerwedstrijd.die kinderen hadden vorig jaar de tijd van hun leven.

1 februari 2013 om 09:24

@ coopers
Raar, dacht toch ergens gelezen te hebben dat verbasteringen van clubnamen ( zie kaasclub ) verwijderd zouden worden.
Getuigd van weinig respect...helaas

Pec was dit seizoen 2x de betere tegen psv dus het zal nog een lastige wedstrijd worden voor mijn psv.

Ajax thuis in de kuip.....dat betekent dat de neutrale Rotterdammers Tussen de thuis- en uitsupporters moeten zitten... Upc upc

1 februari 2013 om 00:17

Gelukkig maar dat er geen neutrale Rotterdammers bestaan en dat Ajax eerst nog moet winnen...

1 februari 2013 om 00:20

Was ook sarcastisch bedoeld, Loggie....ik hoop ook echt dat AZ wint. Zag ze eergister hier spelen en als ze dezelfde vorm vertonen krijgen de Amsterdammers het moeilijk. Hoop niet vr julli dat Wiedemeier fluit ovrrigens

1 februari 2013 om 08:52

Benieuwd of Ajax dan ook de kant van Vak S zal krijgen, voorgaande finales werden ze telkens aan de andere kant gezet, maar goed eerst AZ nog.

toch begrijp ik die knvb echt niet. ik ben geen natuurkundige, maar ik vind het wel echt raar dat ze van der sar niet gewoon zelf die balletjes laten pakken. ik zeg echt niet dat de knvb de balletjes gestuurd zou hebben, maar waarom zouden ze het niet gewoon uitsluiten?

1 februari 2013 om 02:31

Tja, wat dat betreft zullen lotingen nooit "eerlijk" zijn voor de gene waarvoor het het meest ongunstigst is. Volgens mij doen ze deze manier juist zodat er uitgesloten wordt dat van te voren bepaald is welk balletje er gegraaid wordt, zoals met de Cl/el/ek/wk loting. Net zoals dat laatst bij de CL loting de uiteindelijk loting Precies hetzelfde was als de generale repetitie...

Nou ik ga Zwolle niet onderschatten thuis tegen psv, Zou toch geweldig zijn als je Een finale AZ - Pec Zwolle krijgt.
Dus ik gok finale AZ - Pec Zwolle...

Apart wel dat Pieters dan weer net mee mag doen. Iedereen gaat dan extra op hem letten, ligt als het ware onder een vergrootglas

1 februari 2013 om 00:49

Pieters en glas, geen geschikte combinatie. Kan je die vergrootglas niet weg laten?

1 februari 2013 om 10:57

Gerucht: Zwolle en PSV in gesprek om duel in Eindhoven af te werken. 'we laten niet onze eigen glazen ingooien', aldus directie Pec. #zwopsv

Ach, in de beker kan er altijd wat aparts gebeuren. Normaal gesproken wordt het gewoon Ajax vs Psv. Maar normaal is het bijna nooit. PEC zal de stunt tegen PSV nog een keer dunnentjes over willen doen, en een bekerfinale zou voor PEC een bekroning zijn van een tot dusver prima seizoen. AZ kan met een eventuele finaleplaats het seizoen wat kleur kunnen geven. Bovendien zou dat een mooie beloning zijn van de transformatie die de club heeft ondergaan na het vertrek van Scheringa. Een eventuele bekerzege zou een prachtige boost kunnen geven aan 'het nieuwe Az'.

1 februari 2013 om 01:20

Wordt volgens mij een zeer boeiende ontmoeting. Toch de twee best voetballende teams, denk ik, op dit moment. Denken beiden vooruit. Kan zeer interessant en spectaculair worden.

1 februari 2013 om 14:20

Alle twee de wedstrijden zijn leuk. Allemaal spelen ze goed voetbal.

1 februari 2013 om 02:17

Ik hoop dat Ajax de finale haalt.. Vind wel mooi van pec dat ze zo ver zijn gekomen misschien verassen ze Nederland weer tegen PSV maar denk het niet..

1 februari 2013 om 07:58

Nah die vorige heeft zichzelf tegenover Esteban zo belachelijk gemaakt, dat ik niet verwacht dat dit nog een keer gebeurt (met Esteban in het veld).

Ik hoop op een mooie spannende wedstrijd!

die beker interesseert me echt helemaal niets. Is leuk om naar de finale te gaan, maar vorig jaar tegen Heracles was het niet veel. Te makkelijke wedstrijd voor PSV waar Heracles geen kans gecreëerd heeft. De desinteresse van menig voetbalfan is ook makkelijk af te lezen aan de lege stadions bij dat soort wedstrijden.

Ben blij met Az. Als Ajax Zwolle had geloot was het weer een en al Lucky Ajax en Ajax wordt weer geholpen blabla.

1 februari 2013 om 06:03

Precies. Ajax heeft dit seizoen een zeer zwaar programma gehad (utrecht, Groningen en Vitesse uit) dus vind ik nog een thuisduel wel leuk. Verder een schitterende manier op revanche te nemen op meneer Verbeek.

1 februari 2013 om 08:54

Ajax heeft de afgelopen jaren een paar keer de mazzel gehad die PSV dit jaar heeft dan zijn er altijd mensen die complot theorieën zien.

1 februari 2013 om 12:46

Ajax heeft zonder twijfel de zwaarste loting gehad dit jaar.
PSV heeft in de kwartfinale met Feyenoord de eerste tegenstander gehad die niet uit de amateurdivisies komt.
AZ had 3 Jupiler League ploegen en de amateurs uit Sneek.
Ik denk dat PEC na Ajax nog de zwaarste loting had, zeker als je het relatief bekijkt.
Drie Eredivisie ploegen en ook nog de Ijsselderby.

Zo gelukkig al snel de kans ovoor dickie en zijn mannen om revanche te nemen.
Tijd voor de payback .
Ik denk dat dickie ze nauwelijks zal hoeven te motiveren lijkt mij zo.

(even wat overbodige enters weggehaald :-))

Hoe kan je 3 keer achter elkaar tegen dezelfde club uit loten?

1 februari 2013 om 09:48

gewoon pech.....

Ik zou er voorstander van zijn om vergelijkbaar met de Daviscup (tennis) het reglement zo aan te passen dat als twee teams tegen elkaar loten wordt gekeken wanneer de laatste ontmoeting was tussen die twee teams in het bekertoernooi, het team wat tijdens het laatste treffen een uitwedstrijd speelde, nu thuis speelt.

In dit geval het laatste treffen tussen ajax en AZ in de beker was ajax-az en wordt dus bij een nieuwe loting az-ajax.

1 februari 2013 om 10:06

Of bij de 1/2 finales een uit- en thuiswedstrijd laten spelen..

1 februari 2013 om 16:26

Door een Ajacied de loting te laten verrichten waarbij je 4 duidelijk leesbare balletjes in een doorzichtige pot hebt. Dan hoef je alleen maar op de rode knop te drukken als jouw balletje bovenin zweeft. Dat kan alleen in Nederland.

Als PSV de finale haalt (ja ja ik zeg als...) dan ga ik in ieder geval niet. Vorig jaar was een feest met alle mensen uit Almelo e.o. maar ik laat me niet verrot slaan door amsterdammers die niet weten hoe ze feest moeten vieren. Helaas, het zij zo.

Aangezien mijn "ik gok op Az-psv" is verwijderd wegens gebrek aan onderbouwing;
Ik heb het vermoeden dat de finale Az-psv gaat worden.
PSV is er natuurlijk op gebrand om wat recht te zetten tegen Pec, ik denk dat Zwolle ook onder de voet gelopen gaat worden. Maar in de wedstrijden die dit jaar tegen elkaar hebben afgewerkt, was Zwolle allebei de keren de betere ploeg. Zwolle is dus niet kansloos, maar ik zet mijn geld op een overtuigende overwinning voor Psv.
Als AZ over een maand nog steeds het voetbal laat zien wat ze in de afgelopen drie wedstrijd lieten zien, zie ik ze nog wel winnen in de Arena. Deze wedstrijd is wel een stuk moeilijker te voorspellen. De geschiedenis geeft Ajax de beste papieren, maar ik weet het zo net nog niet.

Goede loting, ben ik wel tevreden mee.
Het mooiste was geweest als Ajax uit en PSV thuis geloot had.

Toch een leuke loting van de 4 overgebleven teams!
Leuk voor Zwolle dat ze thuis mogen spelen, en wel tegen Psv! Het zal me niks verbazen dat PSV het nog moeilijk gaat krijgen tegen Zwolle! Zwolle heeft het sommige ploegen al behoorlijk moeilijk gemaakt dit seizoen.
Ajax-az, als AZ de stijgende lijn weet door te trekken, kan dit zomaar een spektakelstuk worden! Hopelijk wordt deze wedstrijd voor de neutrale kijker een leuke en spannende wedstrijd! We zullen zien!

Zo is dit een leuke loting waarbij eventueel een finale psv-ajax kan ontstaan in de kuip

Ik denk dat ajax niet veel problemen zal hebben met Az , voor psv kan zwolle nog lastig worden aangezien ze recentelijk nog thuis hebben verloren van hun ! Dus psv heeft kans op wraak !

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren