Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘In mei 2014 moeten we wel de beste van Nederland zijn’

Laatste update:
/

ARNHEM - Het bos van Papendal wordt op deze grauwe morgen in zijn greep gehouden door vrieskou. Verscholen achter bomen en gebouwen ligt aan de rand van de accommodatie het sporthotel. Van de buitenkant voor het oog een flets onderkomen, maar eenmaal binnen huist een stijlvolle entree. De met lichtbruine houten balken bevestigde receptie wordt omgeven door een grijze vloerbedekking met zandgele spetters, terwijl de fel oranje en rood gekleurde fauteuils aan de raam- en wandkanten rusten op een zwarte stoffen ondergrond.

Door QASIM HAKIM

Hier vinden op deze trainingsvrije dag de interviews plaats. Het is de dag na het beschamende 3-1 verlies in Venlo, tegen VVV. Op het met stenen betegelde looppad, geflankeerd door graszoden, komt een lang gestalte, wiens hoofd verstopt zit in de capuchon van een zwarte trui, met schreden dichterbij. Eenmaal binnen wordt het gezicht van Vitesse-aanvoerder Guram Kashia zichtbaar. Even lacht de Georgiër, maar het liefst zou hij meteen weer wegduiken in zijn donkere sweater. Duistere wolken hangen in zijn gedachten, een dag na de zeperd in Noord-Limburg. Zeven uitwedstrijden leverden de volle 21 punten op, met overwinningen in de Amsterdam ArenA en het Philips Stadion als hoogtepunten. De kroon kon op dit geweldige werk worden gezet tegen degradatiekandidaat VVV, met een koppositie. Dat gebeurde dus niet. Als het kon had Kashia zondag 9 december tot een propje bijeengeknepen en ver weg in een nietszeggende prullenbak gesmeten.

/

In plaats daarvan leest wakker Nederland de kranten van maandag 10 december die het verlies breed uitmeten, terwijl handen zich over de pagina uitstrijken om plooien op deze belangrijke papieren bladzijde te voorkomen. “Ik baal ontzettend van dit verlies. We hadden de eerste plaats voor het grijpen, maar hebben deze uit onze handen laten glippen. Wij zijn als jonge ploeg nog niet altijd in staat om optimaal met druk om te gaan en een achterstand om te buigen. Daar blijf ik maar aan denken en dat gaat nog wel een paar dagen duren. De andere kant van het verhaal is dat ook ploegen als Ajax, PSV en FC Twente er last van hebben gehad tegen ploegen als Heracles Almelo, RKC en PEC Zwolle. Maar we moeten naar onszelf kijken. Het liefst zou ik vandaag geen interviews willen geven.” Maar Kashia is een prof, die als geen ander beseft dat deze kant van het vak er bij hoort en weet dat Vitesse nog altijd leeft als titelkandidaat, ook al beweerde zijn coach Fred Rutten het tegenovergestelde kort na de eerste verloren punten op vreemde bodem.

/

What doesn’t kill you, makes you stronger. De titel van de song die luidkeels wordt verspreid door de Amerikaanse zangeres Kelly Clarkson. Het zou zomaar de lijfspreuk van Guram Kashia kunnen zijn. “Dat klopt helemaal”, knikt hij op deze maandag. Kashia, de man die eindelijk het leven leidt dat hij zich als klein jochie, uit een arm gezin in de straten van Tblisi, vurig wenste. In 1987 kwam hij ter wereld in de stad die destijds nog onderdeel was van de Sovjet-Unie en zijn strenge regime. “Daar weet ik natuurlijk niks meer van. De eerste herinneringen aan mijn jeugd beginnen ongeveer in 1991.”

“Het jaar van de onafhankelijkheid, maar we gingen natuurlijk gebukt onder de naweeën van het communisme dat tientallen jaren de boventoon had gevoerd. We hadden nauwelijks iets en waren blij dat er tenminste brood op tafel kwam. Licht en water waren schaars en dan zwijg ik maar over de kwaliteit ervan”, zegt hij. In de buitenlucht was Kashia negen van de tien gevallen gewapend met een bal, maar dat huwelijk begon niet als gelukkige combinatie. Als jochie stond hij niet bekend om zijn voetbaltalent, maar was hij een dikkertje dat gepest werd. Altijd in de schaduw van zijn twee jaar oudere broer Shota. Kashia vertelt in één van de vergaderruimtes van Hotel Papendal hoe dat voor hem was. “Ze noemden me vroeger fat guy en lachten me uit. Ik zou nooit een sportman kunnen worden, zeiden en dachten ze. De kinderen maakten me boos. Shota was tien keer beter dan ik. Hij had een geweldige techniek, was sterk en snel. Ik keek tegen hem op, hij was de reden dat ik ook wilde voetballen.”

/

“Ik had eigenlijk alleen steun van mijn moeder en oma. Mijn vader gaf me wel liefde, maar als het om onze voetbalkunsten ging keek hij alleen vol trots naar mijn broer. Ik wilde echter laten zien dat iedereen het mis had.” Shota Kashia debuteerde op zestienjarige leeftijd in het eerste elftal van Dinamo Tblisi. Hij had de wereld aan zijn voeten liggen, maar tegenwoordig speelt hij in de betrekkelijke anonimiteit van de Georgische Oemagleshi Liga. “Hij heeft zeven knieoperaties gehad en heeft daardoor nooit de top kunnen halen”, legt Guram uit. Terwijl zijn broer de trots van de familie was, bleef hij zelf keihard trainen. Iedere vrije minuut van de dag. “Op tienjarige leeftijd begon ik ook gewicht kwijt te raken en ik werd ieder jaar beter. Puur omdat ik met volharding bleef oefenen.” Vier jaar later volgde de beloning. “Mijn trainer van het schoolvoetbalelftal belde me, dat Dinamo Tblisi geïnteresseerd was. Ik moest op proef komen. We waren met driehonderd kinderen uit het hele land. Ik werd opgenomen in de jeugdopleiding van Dinamo Tblisi en als zestienjarige kreeg ik een contract. Ik werd steeds beter en kwam in het tweede elftal, waarin ook mijn broer destijds speelde. Ik zei tegen hem: ‘Hier ben ik, kijk maar uit.’ We waren overigens geen vijanden van elkaar, alleen tijdens het voetballen was het oorlog. Dat konden we goed scheiden met andere zaken.”

Het ging vervolgens snel met Kashia. Op achttienjarige leeftijd kreeg hij een verbeterd contract als speler van het eerste elftal, weer twee jaar later was hij al aanvoerder. In 2009 maakte hij zijn debuut in de nationale ploeg van Georgië. Een rijzende ster, zou je zeggen. Kashia drukt deze aanname echter meteen de kop in. “Niemand was geïnteresseerd in verdedigers. Spelers als Shota Arveladze en Giorgi Kinkladze zijn de helden van ons land. Aanvallers met een fluwelen techniek, vooral Kinkladze. Ik was een enorme fan van hem. Je moet maar eens op YouTube zijn naam intikken. Hij had fabelachtige acties toen hij in Engeland voor Manchester City speelde. Jammer dat hij bij Ajax niet zijn vorm kon vasthouden.” Tegenwoordig is Kinkladze zaakwaarnemer, ook die van Kashia. Samen met de voormalige middenvelder van PSV en FC Twente, Giorgi Gakhokidze, behartigt hij de zaken van de verdediger. “Toen in juni 2010 mijn contract afliep was er interesse van clubs uit Rusland en Israël. Ik wilde wel weg, maar niet in die landen spelen. Dat sprak me totaal niet aan. In augustus werd ik gebeld door Giorgi dat Merab Jordania een club ging kopen in Nederland en dat ik één van zijn versterkingen moest gaan worden. Ik geloofde het in eerste instantie niet, maar er volgde snel een gesprek met Merab. Ik kende hem als voormalig voorzitter van de Georgische voetbalbond en Dinamo Tblisi. Hij was enthousiast over mij en zei dat hij Vitesse kampioen wilde maken. Ik moest onderdeel worden van zijn project en kon hem verder helpen. Hij vertelde ook over zijn goede contacten met Chelsea. Aan het einde van het gesprek vroeg hij wat ik ervan vond. Ik was overtuigd van zijn plan en spelen in Nederland was naast deze uitdaging ook meteen sportieve verbetering.”

/

Maar al snel verdween het geloof in succes als sneeuw voor de zon. Tijdens zijn eerste seizoen in Arnhem wist Kashia met Vitesse maar ternauwernood aan de nacompetitie te ontsnappen, met een vijftiende plaats in de Eredivisie. Op de slotdag werd er met 1-4 verloren van Excelsior. “Het scheelde maar één doelpunt of we hadden barragewedstrijden tegen degradatie moeten spelen. Er spookte van alles door mijn hoofd. Spelers kwamen en gingen net zo snel weer weg. Ook ik dacht aan een vertrek, maar dat veranderde toen John van den Brom werd aangesteld als trainer. Vanaf dat moment hebben we alleen maar progressie geboekt. Dit seizoen hebben we nu al heel Nederland verrast. Het is na de wedstrijd tegen VVV wel gebleken dat we nog met druk moeten leren omgaan. In Venlo lag er te veel druk op ons elftal. De vraag is dan ook of we dit seizoen in staat zijn om de titel te pakken. Dat is ook nog niet het doel, in mei 2014 moeten we wel de beste van Nederland zijn.” Doelbewust, realistisch, maar ook nog altijd teleurgesteld. “Dat duurt nog een paar dagen, maar tegen RKC sta ik er weer vol goede moed”, verzekert Kashia.

Guram Kashia hoort bij de vijf beste verdedigers in de Eredivisie

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik hoop dat Vitesse een structureel succes wordt, dat lijkt me een goede ontwikkeling voor het Nederlands voetbal. Zonder externe financiers (of deze nou uit Nederlands of van elders komen) zullen we alleen maar verder afzakken.

Kasia heeft mij de afgelopen jaren echt verrast, is wat mij betreft één van de beste verdedigers op de Nederlandse velden op dit moment (samen met Douglas en Bmi).

15 december 2012 om 12:17

hhmmm, ik hoop ook op wat meer spanning in de competitie door meerdere clubs die bovenin mee kunnen draaien. Misschien hoort daar ook een Vitesse bij.

maar ik denk dat als FFP wordt doorgevoerd, het alweer een moeilijk verhaal gaat worden voor Vitesse. Jordania zal dan niet onbeperkt zijn geld in Vitesse kunnen blijven pompen.

Ook vind ik het zeer vreemd dat het stadion maar half vol zit. Heb jij daar een verklaring voor? Dat was vroeger toch wel anders? Vitesse is een grote club voor die omstreken.

15 december 2012 om 12:41

nog meer spanning? het is al jaren niet zo spannend geweest met ieder jaar 3-4 teams die voor de titel gaan

15 december 2012 om 13:06

Eens. Maar dit moet structureel worden. Met ongeveer 6 clubs die kampioen kunnen worden.

15 december 2012 om 14:20

Onmogelijk , Nederland is te klein om zoveel topclubs te herbergen. Door financieel wanbeleid bij onze traditionele topclubs is het gat tussen de subtop en topclubs tijdelijk kleiner geworden. Maar dit is uiteraard van tijdelijke aard en dat moet je als iets positiefs zien.

Als dit structureel zou worden zou het niveau van de Nederlands voetbal en de Nederlandse competitie drastische afnemen. Als het bovenin ieder jaar stoeltje wisselen word betekend dat zelfs op Europa League voetbal begroten voor topclubs onmogelijk gaat worden. Daarnaast zal het op de Europese ranglijst een harde val volgen.

Dit land is eigenlijk amper groot genoeg voor 3 topclubs, laat staan 6. Het gaat ook niet gebeuren , de gaten zijn simpelweg te groot. Het verschil in omvang van de achterban en het verschil in financiële omvang. Er zal binnen enkele jaren weer een kloof ontstaan tussen de subtop en de top. En die top zal dan waarschijnlijk uit 2 a 3 clubs bestaan. Dus het word knokken bovenin wie de boot zal halen.

15 december 2012 om 14:47

En toch is het elke jaar bijna hetzelfde. Ajax gaat dit jaar ook weer kampioen worden neem dat maar van mij aan.

15 december 2012 om 14:54

Adzevedo,

maar als het elk jaar stoeltje wisselen wordt met clubs die kampioen worden, dan zit je met die 6 clubs allemaal op hetzelfde sportief niveau. Dat het financieel daardoor meilijk wordt, daar heb je een punt. Misschien dat de clubs daardoor graag belgie erbij willen betrekken. Om ook zo betere spelers en sponsors te kunnen imponeren voor de mooie competitie. (al klinkt dit natuurlijk behoorlijk utopisch)

Dus ergens geef ik je wel gelijk, adzevedo.

15 december 2012 om 15:30

@biggles

Maar wel alle 6 van een lager sportief niveau en of je dat nou iets is waar je zo blij moet zijn. Een brede top is in zo'n smal land ook geen ruimte voor , wil je aansluiting houden met de rest van de grotere competities. In Portugal zie je heel sterk de dominantie van Porto (en in mindere mate van Benfica) waarmee het Portugese voetbal aansluiting houd met de absolute top. Heel saai die dominantie , maar het trekt het algemene niveau wel heel hard omhoog.

Met België fuseren zie ik absoluut niet zitten. Puur omdat het de doodsteek word voor de lagere clubs in Nederland en omdat het voor supporters een nachtmerrie is. En al helemaal niet als wij de Belgische variant van competitie moeten overnemen , met die gedrochten van een play-offs.

Ik accepteer de plek van het Nederlands voetbal , en die ligt gewoon in de Europese middenmoot / subtop. Die nationale competitie heeft de afgelopen jaren ons nationale elftal ook geen windeieren gelegd, we zijn toch mooi 2de op het wereldkampioenschap geworden.

Sommige dingen moet je gewoon accepteren, net zoals er in de Eredivisie de afgelopen jaren sprake was nivellering. En zoals het er nu naar uitziet gaat het straks allemaal weer denivelleren. En dat is heel jammer voor de spanning van de competitie , maar het is een natuurlijk procces. Je kan een club als Ajax bijvoorbeeld niet gelijk houden aan Twente. De potentie en slagkracht van Ajax is gewoon veel groter. Verschillen zullen er altijd blijven bestaan en zijn soms gewoon onoverbrugbaar , dat is iets wat mensen onder ogen moet zien.

15 december 2012 om 15:41

Biggles

Vitesse trekt iedere wedstrijd zo'n 17000 - 19000. Met een stadion waar er 25000 in kunnen is dat dus wel wat meer als half vol. Dat er nog niet zoveel zittten als tussen 1998 en 2003 komt heeft te maken dat de club de laatste 10 jaar afgebroken is door wanbeleid, kwam de club meestal negatief in het nieuws en waren de prestaties belabberd. In de periode voor 1998 werd de club opgebouwd zoals je dat nu ook ziet. Echter destijds kwam het nieuwe stadion, was er geen E-live en geen crisis.
Verder heeft Vitesse niet zo, n achterban als Ajax, Feyenoord, PSV en Twente. Die clubs verkopen standaard al vele duizenden seizoenkaarten meer. Dat moet bij Vitesse groeien en het heeft verder ook de clubs Nec en de Graafschap op steenworp afstand.

15 december 2012 om 23:57

Met alle respect hoor, maar er is alleen plaats in Europa voor goede clubs dus de topclubs van Nederland.
Dat gat tussen de top en subtop zal mij niet echt uitmaken.
Als Nederland met een Ajax, Psv, Vitesse, Twente/ Feyenoord en Az
Prima ploegen afleverd vind ik het prima.
Ik hoef geen FC Groningen of Heerenveen in Europa te zien(dus ook niet in de top van Nederland)

Klinkt bot, is het misschien ook wel...maar wel de waarheid.

16 december 2012 om 01:49

@ndisdenaam

Het gat tussen de middenmoot (groningen en Heerenveen) en de subtop kan mij dan geen snars schelen. In mijn optiek is het een fooi van de goed presterende topclubs die daarmee een hoop clubs in Nederland gelukkig maken. En dat vind ik eigenlijk prima, want zonder al die andere clubs zouden we geen Eredivisie hebben. Zij vinden het geweldig om Europees te spelen in de Europa League.

Wat mij wel aangaat is het gat tussen topclubs en subtoppers. Dat heeft namelijk betrekking op mijn club Ajax en het verschil met wat allemaal achter de topclubs aankomt. Ik vind het maar niks om in een top van 6 clubs te zitten als 1 van de 6. En zeker niet wanneer het ook nog eens provincie clubs zijn. Maar het is wel de realiteit momenteel , ons falen uit het verleden en hun verdiensten.

16 december 2012 om 12:35

Ja, iedereen zit te zeggen dat het maar half vol zit maar bij Ajax is het ook niet vol! Er kunnen in de arena 50.000 man en daar zitten er ook meestal maar 30.000, hoor je daar iemand over?

18 december 2012 om 16:46

@jrlol

Je kunt het ook overdrijven. Het zit niet altijd helemaal vol, maar het is bijna wel altijd uitverkocht. Ik heb zelf ook een aantal jaar een seizoenkaart gehad en wat mij opviel is dat er sommige mensen een seizoenkaart hebben en heel weinig wedstrijden bezoeken. Van de 17 thuiswedstrijden zie je ze dan alleen verschijnen tegen psv, feyenoord, twente en az.

19 december 2012 om 10:03

Ja, daar heb je wel gelijk in... Ik heb kaart voor vitesse maar ik ga ook vaak niet. Kunnen we kappen met zeuren over vitesse?

20 december 2012 om 11:06

@adzevedo

Damn wat leef jij in een waanwereldje zeg en je bent nog arrogant ook. Je komt namelijk erg denigrerend over met je "provincieclubs". Iedere voetbalclub in essentie een provincieclub, ook jouw ajax. Door succes kan die status stijgen naar landelijk niveau.

Als een FC Harderwijk (fictief) ooit de CL 3x op rij zou winnen en daardoor massaal successupporters uit alle windstreken naar Harderwijk zouden komen kan je ook niet meer praten van een provincieclub of wel?

Doe je oogklepjes af en begin een beetje na te denken.

15 december 2012 om 12:59

Voor het Nederlandse voetbal is het juist helemaal niet aantrekkelijk om een bredere top te hebben, dan krijg je namelijk het probleem wat zich de laatste jaren voordoet, telkens een andere club plaatst zich voor de Champions League en wordt dan standaard ingedeeld in de laatste pot op basis van behaalde succes in het recente verleden.

15 december 2012 om 13:05

Nu betrek je het op europees niveau. Ik heb het over de Nederlandse competitie. En als daar zich 5 a 6 clubs constant bovenin nestellen, dan zullen die op den duur ook beter Europees meekunnen.

15 december 2012 om 13:09

Nee, dat zullen ze niet en wel precies om de reden die ik aangeef, als in 5 seizoenen Feyenoord, Psv, Vitesse, Ajax en Twente allemaal een keer kampioen worden zullen zij allen in pot 3 of 4 terechtkomen in de CL, als structureel bijvoorbeeld Ajax en PSV de CL ingaan, dan hebben zij meer kans om op den duur in pot 2 te komen.

Wat betreft de Nederlandse competitie zal die ook niet beter worden, in de breedte wordt de top namelijk groter, maar kwalitatief zullen die teams minder sterk worden, dat zie je nu ook al.

15 december 2012 om 13:21

Grote clubs zijn niet voor niets grote voorstander van de Beneliga. Zodat er betere clubs meedoen aan de competitie. Dan heb je ook 5 tot 8 clubs die kampioen kunnen worden. En misschien moeten we wel een pas terugdoen om later 3 passen vooruit te maken. Nu is de Nederlandse competitie ook aan het verslappen op Europees niveau.

15 december 2012 om 13:28

Wat een onzin Breedje, met je ''meer kans op pot 2 als je vaker in de CL actief bent''. In de Europa League kun je net zoveel punten halen als in die CL, dus als je jarenlang heel goed presteert in die Europa League, en hierdoor ook hoog staat op de Uefa clubranking, kun je zomaar in pot 2 komen tijdens de Cl-loting. Dat heeft niets te maken met structureel actief te zijn in die CL.

15 december 2012 om 13:47

Je krijgt voor de Champions League meer punten dan voor de Europa League als team, ik heb het niet over de landen-coëfficientenlijst. Atletico Madrid bijvoorbeeld zal volgend jaar echt niet in pot 2 zitten van de CL, omdat ze 2 jaar de Europa League hebben gewonnen.

15 december 2012 om 14:37

@breedje

Een nieuwtje voor je , Atletico staat dankzij de prestaties in de Europa League op een 10 de plek van de Uefa ranglijst.

Gezien de ranking van Valencia en Arsenal in de nationale competitie zou men momenteel zelfs in pot 1 komen wanneer ze CL halen.

15 december 2012 om 14:37

Atletico staat op dit moment tiende op de. Clubranglijst, vooral door europa league. Pot 2 is dus een zekerheidje, pot 1 kan zelfs lukken, afhankelijk van welke ploegenuit de top 9 zich plaatsen.

15 december 2012 om 23:18

Je krijgt in de CL bonuspunten, voor deelname aan de CL poulefase vier, maar voor een overwinning of gelijkspel krijg je in de EL net zoveel als in de CL. Aangezien je eenvoudiger wint van tegenstanders in de EL, kan je die bonuspunten heel rap inhalen. Zo hebben Ajax en PSV momenteel praktisch hetzelfde puntenaantal over de laatste vijf jaar, terwijl Ajax drie keer heeft deelgenomen aan de CL en PSV maar één keer.

Leuk stuk om te lezen dit.

Vind hem eigenlijk met de week beter gaan spelen afgezien van die totale offday tegen Vvv van iedereen. En behoort ook zeer zeker tot de beste 5 van de eredivisie kan me er niet heel veel bedenken die beter als hem zijn. En samen met Kalas er straks weer bij in het centrum hebben we een centrum om voor eredivisie begrippen je vingers bij af te likken. Moet er ook bij zeggen dat in zijn eerste seizoen ik bijna het zelfde als van der Gijp over hem dacht hoor. Alleen hij heeft wel hele grote stappen gemaakt zelfs in vergelijking met vorig jaar is die een stuk beter. En komt daarbij ook nog eens als een sympathieke jongen over op me. Doet ook nooit rare dingen in de zin van smerige overtredingen of als een bezetene zeiken tegen de scheidsrechter. Echt de perfecte aanvoerder voor ons op dit moment

We hadden nauwelijks iets en waren blij dat er tenminste brood op tafel kwam. Licht en water waren schaars en dan zwijg ik maar over de kwaliteit ervan”, Ga je maar eens schamen als Nederlander zijnde als we weer eens zeiken erover dat we *geen* geld voor een vakantie hebben of een nieuwe telefoon of wat dan ook. Die mensen klagen nog minder als dat wij doen terwijl we hier alles toch wel zon beetje perfect voor elkaar hebben en nooit is het goed

Zou mooi zijn mochten we daadwerkelijk in 2014 met de schaal in Arnhem staan. Ik weet misschien droom ik nu ook wel veel en veel te ver weg maar het is gewoon realistisch. Geen idee wat we nog voor eventuele aankopen zullen doen dit jaar gaat het hem niet worden maar wie weet wat er volgens jaar veranderd is. En laten we hopen dat Kashia dan de schaal nog omhoog houd en erna naar een mooie club toe vertrekt. En eigenlijk ook zoveel mogelijk geld kan verdienen ook voor zijn familie

15 december 2012 om 10:06

@sjaak: je bent dit leven gewend en leeft hier in en klaag je om die dingen! Ik ga 2x per jaar op vakantie en als ik dan eens maar 1x kan klaag ik ja! Omdat we het gewend zijn in NL!

Aan de andere kant deze jonge en zijn familie hebben nu niks meer te klagen hoor! En dat komt misschien juist wel door die zware jeugd! Dat heeft hem zijn instelling gegeven!

Vind hem een sterke verdediger, maar kan op een 1 of andere manier niet echt overtuigd raken van hem! Dat is misschien omdat hij bij Vitesse zit, als hij bij een Ajax of PSV zat was dat denk ik eerder! En dat is onterecht, maar zie voor hem alleen de subtop in Engeland niet de top

15 december 2012 om 10:09

Dan mag hij in de eerste plaats zich schamen daar hij na het eerste jaar ontevreden was en zelfs wilde vertrekken. Waar haalt hij het lef vandaan, Vitesse zorgt voor zoveel geld dat niet alleen hij maar zijn hele familie te vreten heeft! Oja, het kan altijd beter en dus zal er altijd wat te klagen zijn want als er niets meer te klagen is en niets meer beter kan is het moment dat je eigenlijk stopt met echt leven!

15 december 2012 om 13:21

je hoeft je niet dagelijks schuldig te voelen etc, maar er af en toe bij stilstaan dat je het zo slecht niet heb ook al kan je misschien niet op vakantie of iets dergelijks..

15 december 2012 om 16:09

Natuurlijk klaag ik ook weleens over maar niet over zo iets nutteloos dat ik niet op vakantie zou kunnen. Ja daar sta ik ook bij stil heb ook hele periodes vrijwilligerswerk lopen doen in meerdere landen in Afrika. Zou je ook eens moeten doen ik veroordeel je niet bedoel alleen aan te geven als je daar geweest ben haal je het echt niet meer in me hoofd om te klagen over geld.. Dus ik sta er inderdaad regelmatig bij stil en weet je wat depressief is misschien een groot woord maar elke keer krijg ik er toch weer een naar gevoel bij. En je hoeft er natuurlijk ook niet dagelijks stil bij te staan maar je mag af en toe toch weleens denken als je weer over iets begint te klagen waar je eigenlijk mee bezig bent

Vitesse gaat de komende jaren geen kampioen worden.
Dat proces duurt minimaal 4 jaar o.i.d.

Elk jaar zullen er wel spelers weer verkocht worden, want ze moeten ook geld verdienen.
Denk dat er in de streek ook te weinig supporters zijn. Nu zit het stadion al niet vol.
En mochten ze ineens kampioen worden, dan krijg je van die gloryhunters/successupporters.

Je kan niet ineens van Middenmoter naar topclub gaan.

15 december 2012 om 10:29

Volgend jaar is toch het vierde jaar? Het kan dit jaar maar zo, aangezien ze de toppers gewoon winnen. Als je tot de winter maar 2 wedstrijden verliest doe je gewoon serieus mee. Helemaal als ze zich van de winter nog eens kunnen versterken. Dan hebben ze namelijk ook ineens een bank die er nu nog niet echt is.

En ik zie sommige hier praten over supporters maar met succes komen die gewoon. Dat is wereldwijd overal hetzelfde.

15 december 2012 om 12:43

kampioen worden kan zomaar gebeuren, kijk naar Twente en AZ, dat was ook geen proces van 4 jaar hoor.

Ieder seizoen zijn er meerdere clubs die het kunnen worden

15 december 2012 om 13:05

Kan zeker zomaar gebeuren alleen ik denk dat dit seizoen het te vroeg komt voor Vitesse.

Het kampioenschap zal gaan tussen PSV en Ajax ben ik bang voor..

15 december 2012 om 18:54

Knap toch wel kampioen , ik had ik sinds me 6e leeftijdsjaar nooit meer verwacht dus die 4 jaartjes kunnen er voor mij ook wel bij.en van middenmood naar top gaat in de eredivisie redelijk snel en ik hoef de clubs niet op te noemen met 1 blijfertje en das twente.

Supporters naar het stadion krijgen blijkt vrij lastig te zijn als je als club jarenlang slechte prestaties hebt neer gezet, supporters die jaren geleden zelf ook nog voor de nodige negatieve publiciteit zorgde (denk aan het nuon verhaal) en op het moment dat de financiële redding daar is, valt de nationale pers volledig over je heen en kraakt alles tot aan de grond toe af en maakt alles en iedereen belachelijk . Kortom, de supporter van / voor Vitesse zal iets lastiger over te halen zijn een seizoenskaart aan te schaffen. Daarnaast wil ik even opmerken dat het stadion voor ruim meer dan de helft is gevuld, capaciteit van 25000 aantal bezoekers gemiddeld 17500.... Dat is meer dan er in menig ander stadion past by the way. Vitesse hoeft dus nog maar zo'n 7500 extra supporters te trekken en het is volle bak!! Als Vitesse blijft voetballen zoals ze nu doen, en zoals nu het geval is ook regelmatig positieve pers haalt, dan komen 7500 man/vrouw er echt wel bij. Een veel gehoorde onzinnige opmerking is dat het niet sfeervol zou zijn.. Dat is het echt wel!

Een topclub worden duurt jaren, je moet titels winnen en bovenin blijven meedoen. Er zijn nog steeds 3 topclubs en dat zijn Ajax, Feyenoord en Psv. Vitesse, AZ, en Twente zouden het wel willen, maar dat gaat nog jaren duren. Wel leuk om te zien dat de ambities er zijn.

15 december 2012 om 20:04

Wat een onzin. De laatste keer dat Feyenoord kampioen is geworden is in 1999. Maar goed, als we jouw theorie handhaven, dan verklaar ik bij deze Sparta ook als topclub. Zij hebben immers 6 titels gewonnen.

Een topclub ben je niet meteen natuurlijk, je moet over een langere periode presteren. Maar nooit een topclub, dat gaat te ver. Kijk naar Twente, die hadden voorheen ook veel minder toeschouwers. Als er voldoende draagkracht in de regio is en de prestaties zijn er, dan komt het publiek ook wel. Maar een topclub is meer dan toeschouwers alleen. Het is een combinatie van prestaties, historie en publiek. Als Vitesse over een langere periode presteert, dan gaat het publiek zich automatisch wel laten zien.

15 december 2012 om 12:42

het publiek is in Arnhem altijd kritisch of zelfs negatief geweest en nu doen ze het fantastisch en ze komen niet eens massaal

15 december 2012 om 12:50

Als het niet goed gaat zijn we allemaal wel kritisch toch? Zolang doen ze het nog niet zo goed, dit is het eerste jaar dat ze echt een beetje meedoen. Als ze dit jaar lang mee blijven doen, zullen er ongetwijfeld meer seizoenskaarten verkocht worden volgend jaar.

15 december 2012 om 12:55

Het probleem met Vitessesupporters is, en ik ben er zelf ook eentje, dat ze nog in de waan van de jaren 90 leven en dat is nooit veranderd. Bij een club als de Graafschap zijn de supporters ontzettend trots op hun club als ze tegen het linkerrijtje eindigen. Dat is denk ik een wezelijk verschil wat je in de sfeer in het stadion merkt. Nee, in ons Gelredome is geen sfeer!

15 december 2012 om 13:02

Kennyb Ik zou een ander plaatsje zoeken als ik jou was... tsjonge man, er is echt wel sfeer in ons Gelredome. En die sfeer is zelfs goed te noemen.. De sfeer is zelfs groeiende te noemen. Zolang als de ploeg goed aan het ballen is, is er een prima sfeer! Maar goed het is natuurlijk een persoonlijke beleving wat dat betreft. Veel plezier dan... of heb je niet eens een SK?

Ik lees hieronder dat Vitesse het op een oneerlijke manier doet... Wat is er oneerlijk aan? Vitesse krijgt geld van 1 man, en iedere andere club van een bedrijf... wat is daar oneerlijk aan? Mafia geld roep je dan... Ga je schamen, dat is vooralsnog geen feit!

15 december 2012 om 18:58

Appart he maar toch niet zoveel sucses supporters ,maar wel 22000 man tegen zwolleinmiddels alweer 10 jaar terug in de nacomp.

16 december 2012 om 09:34

Als jij precies achter het doel zit op zuid dan is er wel sfeer om je heen ja. Maar de wedstrijden waarbij het hele stadion aan het zingen was, waarbij je het hele stadion onder je voeten voelde trillen van het springen, die tijd is lang geleden. De laatste keer was vijf of zes jaar geleden tegen Ajax. En dat ik me dat nog herinner is triest genoeg. De sfeer nu is nog geen schim van eind jaren negentig. En natuurlijk komt het terug maar we hebben nog een lange weg te gaan...

Hoe kon hij eigenlijk dik zijn als hij veel voetbalde en nauwelijks te eten kreeg?

Fantastisch kerel die Kashia, is ook overal bij betrokken. Dan zie ik hem weer tijdens een ziekenhuisbezoek, dan weer op een school etc. Hij is daarbij aanvoerder en zeker één van de betere verdedigers in de competitie. Echt een sympathiek mens, mag van mij de komende jaren wel bij Vitesse blijven. Ik hoop dat we ook volgend jaar mee kunnen doen om het kampioenschap en dan ook de titel pakken. Dit jaar zie ik het op de een of andere manier niet goedkomen, of er moeten nog een/twee goede spelers bijkomen tijdens de winterstop.

15 december 2012 om 13:54

Ik vind het zelf ook een geweldige speler, ik hou wel van die grote beren achterin die ook nog behoorlijk kunnen voetballen! Ik zou hem graag bij Feyenoord zien als opvolger van de vrij. Heb jij enig idee hoeveel de beste kan zou kunnen kosten?

15 december 2012 om 16:47

Als hij weg zou gaan bij Vitesse, dan zal hij naar het buitenland gaan.
Ik denk dat hij nu zo'n 6 miljoen zou moeten kosten, maar hij is wel 25 dus zal niet veel meer worden

15 december 2012 om 20:25

Als Kashia zo'n 6 miljoen waard is en Bony ongeveer 15 miljoen, zouden die 2 samen al 21 miljoen opleveren. Dan hou je nog 1.8 miljoen over van het negatieve balans over 2011/12. Toch lekker, maar laat ze nog maar even in Arnhem spelen.

Goed interview, erg leuk om te lezen!

Geweldige verdediger, een van de betere in de Eredivisie. Erg betrouwbaar en een echte leiderstype. Het kampioenschap zal moeilijk worden dit jaar maar alles kan, als we tegen de kleinere clubs ook geconcentreerd blijven denk ik dat we zeker kans hebben op de titel.

15 december 2012 om 14:46

Ik ben het deels wel met je eens. Kashia is een geweldige speler en vooral voor de Eredivisie. Alleen ik geloof zelf niet echt in de titelkansen van Vitesse. Ik vind wel dat ze leuk voetbal spelen maar denk eerlijk gezegd niet dat ze het gaan volhouden.

16 december 2012 om 02:29

Pardon? 2 corrupte clubs in je avatar en durven spreken van ''kampioenschap''. Alstublieft nooit zeg! Alles kan, daar erger ik mij aan, deze criminelen moeten zo snel mogelijk gestopt worden. Dit moeten wij niet willen in de voetbalwereld laat staan de Eredivisie die ooit nog zo leuk was maar nu ook kapot wordt gemaakt door deze maffia capriolen.

Ik geloof eerlijk gezegd niet echt in de titelkansen van Vitesse. Ik gun het ze wel echt van harte maar dat is wat anders. Ik denk zelf dat Ajax het weer gaat worden en volgend jaar gaat het gewoon weer tussen Ajax en Psv. En misschien nog Feyenoord maar Vitesse zie ik niet echt kampioen worden.

Tja , in deze periode is alles mogelijk. Tradtionele topclubs klimmen langzaam uit hun sportieve dal en ambiteuze subtoppers vormen nu samen met de traditionele top 3 de top van de Eredivisie. Dus waarom zou Vitesse de komende 2 a 3 jaar niet kampioen worden ? Eerder profiteerde AZ en Twente ook al van het machtsvacuüm wat ontstaan was, dus waarom niet Vitesse ?

Uiteindelijk zal het op lange termijn niet gaan werken , we hebben een te klein land voor zoveel topclubs. Dus uiteindelijk zul je de tendens gaan zien dat sommige clubs uit de huidige top 5 gaan afhaken. Wie dat zijn weet ik niet , maar Vitesse staat er wel het minste voor van de huidige top 5. Uiteindelijk zal de top weer verkleind worden na 2 of 3 topclubs , wat betekend dat er dus clubs afzakken.

Uieindelijk zullen de top 3 ajax/psv en feyenoord altijd boven drijven

15 december 2012 om 19:07

altijd? feyenoord is toch tijden weinig in die top 3 geweest

twente doet vaker mee in de top 5, AZ op dit jaar na ook

de top is spannender , afwisselender, clubs als Twente, Vitesse en AZ in de afgelopen jaren sterker geworden terwijl de oude top 3 zwakker wordt

16 december 2012 om 02:25

Bij Ajax betwijfel ik dat. Er zijn zojuist bestanden gelekt van Wikileaks dat Ajax gehandeld zou hebben met Zionistisch geld. Dit geld was afkomstig van de Rothschild familie. Het is zeer raar dat Ajax hier contacten mee heeft gehad, laat staan gehandeld. In het jaar 2011 kwam er verdacht veel geld in het laadje, later zijn de beruchte bestuursleden door propaganda weggejorist door de media die het beste met Ajax hadden. Dit allemaal zodat er andere mensen de macht kregen bij Ajax. Er zijn nu onderzoeken die eigenlijk intern moesten blijven, kijk anders maar op wikileaks.org daar staat het wel.

16 december 2012 om 02:34

hopelijk gaat ajax er ook kapot aan, kan inmiddels geen goed woord meer over die club uit me strot krijgen.
cruijf die voor heel nederland de zogenaamde wijsneus uithangt, enoh die zich keer op keer schofterig gedraagt en dan heb ik het nog niet eens over de boer die telkens weer de meest partijdige dingen zegt in interviews.

16 december 2012 om 02:40

Die Cruiff, laat die nou aub eens een cursus nederlands voorgeschotelt krijgen. Dit lijkt mij ook zeer slecht voor sponsors, zie je het al voor je? krijgen ze cruyff aan de lijn: ''jjyehs waic cuyyf, Ij wand ris moaney'' Een schaamte van jewelsten!

Het is inderdaad een schaamte voor de jeugd dat ze Enoh nog zonder ook maar enkele straf durven te laten vertonen op de nederlandse velden. Ben blij om te zien dat ik niet de enige ben die het ziet.

En over de boer, ehh, ja ehh dan zeiden ze wat over rutten ehh, maar moet je hem nou ehh zien. hij kan al helemaal niet ehhh, media te woord staan ehh.

16 december 2012 om 02:47

Helemaal met je eens,
En om nog maar te zwijgen over de zin ''wij zijn Ajax, wij zijn de beste'' maar ondertussen wel al op sportief gebied voorbij gestreefd zijn door Twente.

16 december 2012 om 02:52

Ja, en zo financieel aan de grond! Het schijnt dat die ufo genaamt Arena gaat vliegen en naar Israel vertrekt. Niet dat die supporters dat erg vinden, want 99% zijn toch teletekst supporters.

Nee oké, dat was een beetje flauw.

Het is inderdaad beschamend dat ze voorbij gestreefd zijn door Fc Twente. Dan heeft het bestuur toch grote fouten gemaakt waar ik mij de ogen uit de kop zou voor schamen.

16 december 2012 om 02:58

Die Arena mag niet eens een stadion genoemd worden, wat een sfeerloze bak beton is dat zeg.
En dan ook nog Superjoden zingen terwijl alleen met wedstrijden tegen bijv Man City het stadion vol zit, om te zien hoe hun clubje van het kastje naar de muur wordt gespeelt.

16 december 2012 om 03:21

Ja en waar ik mij ook aan hekelde. Toen tegen Real madrid was er enorm veel vertraging naar Alkmaar omdat er extra treinen voor de rust gingen naar de Arena. De helft had het alweer gezien en zag Ajax kopje onder gaan.

Guram Kashia heeft al heel wat meegemaakt in zijn leven. Oorlog armoede enz. maar ondanks alles zie je hem altijd lachen. What doesn’t kill you, makes you stronger. That's the spirit maar is natuurlijk makkelijker gezed dan gedaan.
Guram komt op mij over als een hele positieve jongen die zijn verantwoordelijkheid neemt. Dat laat hij op maar ook naast het veld zien, hij is heel betrokken bij de club. Hij is de terechte aanvoerder van Vitesse en onder de supporters word Kashia heel erg gewaardeerd voor zijn strijdlust die hij elke week levert en zijn persoonlijkheid. Hopelijk kunnen we nog een paar jaar van hem genieten in Arnhem. Maar praatjes over het kampioenschap moeten we lekker achterwege laten. De tijd zal het leren.

Wat een arrogantie van Cash(ia) zeg. Beste zijn, kom nou zeg! Krijgt Vitesse nou ook al dat arrogantie syndrome van Ajax? Dat zou je als club toch niet willen hebben.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren