Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Advocaat: 'Als er morgen iets gebeurt, hebben we een probleem'

Laatste update:
/

Dick Advocaat wil iedere wedstrijd winnen, maar het nemen van risico’s vindt de coach van PSV onnodig. Om die reden zijn de Eindhovenaren zonder enkele dragende krachten afgereisd naar het zuiden van Italië, waar donderdag Napoli als tegenstander fungeert. “Als er morgen iets gebeurt dan hebben we een probleem, dus we nemen niet alle risico’s”, vertelde de oefenmeester tijdens de persconferentie.

Advocaat wil het duel met Napoli gebruiken om jonge spelers aan het werk te zien. PSV is immers al uitgeschakeld in Europa en heeft dus enkel nog de eer en de winstpremie van 200.000 euro om voor te spelen. “Jonge spelers zullen de kans krijgen en het is voor ons belangrijk dat we morgen wat kunnen zien van deze spelers”, aldus de coach, die nog niet eens weet of het eerder genoemde trio komend weekend in de topper tegen FC Twente inzetbaar is.

“Net als PSV heeft Napoli een grote en sterke groep, ook veel spelers die international zijn”, vervolgde Advocaat. “Het is een teleurstelling dat we uitgeschakeld zijn en moeten ons nu richten op de Nederlandse beker en het kampioenschap. We hebben wat geblesseerde spelers, we zullen morgen dus zeker niet met hetzelfde elftal spelen als afgelopen zaterdag. Maar we hebben nog steeds een sterk elftal.”

Het treffen in groep F van de Europa League blijkt overigens niet bijster populair. Van de 65.000 beschikbaar plaatsen in het Stadio Sao Paolo, zullen er slechts 7.000 bezet zijn. De Italianen zijn immers al zeker van overwintering in Europa en zullen dan ook niet met de sterkste formatie op het veld verschijnen. “Want de competitie is het belangrijkste”, verduidelijkte coach Walter Mazzarri. Komende zondag wacht Internazionale. Sterspeler Edinson Cavani is er, op eigen verzoek, wél bij. “Maar hij speelt geen hele wedstrijd.”

Wat doet PSV tegen Napoli?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Logisch, uit de afgelopen twee competitiewedstrijden is wel gebleken dat het belangrijk is voor PSV om spelers te sparen tijdens Europese duels, of er nou iets op het spel staat of niet. Je kon goed zien dat ze er tegen Vitesse en Ajax profijt van hadden.

5 december 2012 om 20:53

Idd! Ze hebben echt niet veel bereikt door belangrijke spelers te sparen...en ja risico's zijn er altijd tegen wie je ook speelt en hoe belangrijk de wedstrijd nou is.

5 december 2012 om 22:56

Overdreven gedoe, tegen Ajax terecht verloren, maar dat had geen reet te maken met het feit dat spelers in de EL gespaard bleven, Ajax speelde gewoon beter. De wedstrijd tegen Vitesse hadden ze net zo goed kunnen winnen. Dat Advocaat spelers spaart is gewoon logisch en laat die jonge honden nou lekker die onbelangrijke wedstrijd spelen. Goede ervaring voor ze en een moment om te laten zien wat ze waard zijn, niets op tegen.

edit: spelling

6 december 2012 om 02:44

Het probleem zit veel dieper door deze instelling te tonen. Je bedrijft op deze manier geen topsport cultuur. Als je van bovenaf zo'n instelling neemt dan trekt zich dit door naar lagere rangen in de organisatie. In dit geval de spelers. Onbewust stuur je een bericht naar de spelers dat je selectief in winstmentaliteit mag hebben. Zo gaan de spelers ook denken met als gevolg dat ze ook met die mentaliteit gaan spelen. Dit is nou eenmaal psychologisch bewezen.
Ook is het zonde voor de spelers, want als ze nog wat extra wedstrijden konden spelen op een hoger niveau (waar men steeds over zeurt dat het zo slecht is) dan groeien de spelers daar alleen maar van. Zelfs van de oorwassingen die Ajax heeft gehad van RM en Dortmund zullen de spelers hebben geleerd en zijn ze door die ervaringen gegroeid.
Ook is het natuurlijk jammer voor de punten voor NL op de coefficient lijst. Daardoor toon je heel weinig respekt naar jezelf als wel als naar de andere teams uit de NL competitie.
Laat staan dat ook al verdien je niet zoveel aan de EL, je als je een paar ronde door kan gaan, ook daar toch wel aan kan worden verdient. Zeker voor NL begrippen. Kan begrijpen dat Manchester City ofzo zou kunnen zeggen: laat maar stikken. Maar die hebben een rijke Arabier die het geld toch wel aan ze geeft.

6 december 2012 om 00:32

Precies, ik denk dat ze sparen voor de Knvb Beker
Als PSV het een heel klein beetje goed wilt maken, moet het morgen winnen voor Nederlands voetbal.
En geef die 200.000 winst premie maar aan de gemeente !!
Wat een nep supporters heeft dat Napoli toch. Hoezo voetbal stad. Snap niet wat ze in dat tweede rangs clubje zien ??
Hoop morgen op een goed makertje van Twente en Psv. Dat stopt het bloeden van het Nederlands voetbal. Maar dicht niet de littekens !!

1 woord triest advocaat nou ik zou je zeggen heel psv is triest op dit moment

5 december 2012 om 20:53

Niet zo aanstellen. Hij ligt er toch al uit, mensen die zeggen dat je voor elke wedstrijd moet gaan zijn te dom om te snappen dat spelers niet oneindig veel energie hebben. Geeft hij nu zijn basisteam rust, dan zullen ze beter spelen in de competitiewedstrijd daarna. Het is niet zo dat je voor elke wedstrijd 100% kunt gaan, want dan wordt het alsnog de tweede wedstrijd 80%.

5 december 2012 om 21:34

Gaat hij met een 2e team spelen ligt de 4e nederlaag op rij op de loer. Hoe je het ook wendt of keert levert dat negativiteit op om en in de spelersgroep. Dat komt de prestaties ook niet ten goede.

5 december 2012 om 22:01

De basisspelers zien dat er alleen maar jeugd en tweede keus spelers spelen en gaan zich dan echt niet druk maken omdat er verloren is. Het is geen football manager.

6 december 2012 om 09:18

Hij geeft zijn basisteam geen rust. Hij spaart de spelers die geblesseerd zijn. moet hij dan maar geblesseerde spelers blijven opstellen? Willems is al een tijdje geblesseerd waardoor die minder speelt. Van Bommel heeft last van zijn rug. Mertens heeft last van een blesure blijkbaar. Ook Lens heeft nog last van zijn schouder en speelde afgelopen weeken nog met een spuit in zijn arm als ik het goed heb. Moet hij deze spelers uitblijven buiten? Ik denk dat iedere coach deze spelers rust zou geven tenzij zij dat zelf niet willen (en dan nog moet een coach in grijpen als het niet verantwoord is). PSV geeft de jeugd niet vaak een kans. Nu gaan ze het wel doen en hoor je geklaag dat ze de wedstrijd niet serieus nemen. Het is ook nooit goed hierin zeg.

Groot gelijk dickie . Werk naar zondag en laat ze die tukkers opvreten , ze hebben zondag nog iets recht te zetten.

5 december 2012 om 22:22

Haha jij gelooft in sprookjes, PSV gaat hard ten onder tegen Twente denk ik, alleen al op basis van de verdediging. En zoals het er nu naar uit ziet is de selectie ook echt niet in vorm want vorige week tegen Ajax was het gewoon een drama.

5 december 2012 om 23:00

Ooit moet je toch weer in vorm komen? twee (of eigenlijk een) slechte wedstrijden doen daar niks aan af. PSV heeft een geweldig team voor de eredivisie wanneer helemaal fit maar wel alleen als het helemaal fit is.

Met de verdediging is ook niet zo veel mis. Zanka komt eraan, Hendrikx is in mijn ogen het grote verdedigende talent (niet koch dus) en Hutchinson heeft zijn eerste slechte wedstrijd gespeeld sinds hij bij PSV speelt.

5 december 2012 om 23:35

Je bent niet uit vorm na 1 slechte wedstrijd, net zomin dat jullie in vorm zijn na 1 goede. Oh wat zou het mooi zijn als jullie gewoon thuis verliezen tegen FC Groningen

5 december 2012 om 23:36

@ajax-fan123

Vitesse thuis moest PSV winnen gezien de hoeveelheid kansen. Tegen Ajax speelde ze op een gelijkspel, na 30min (1-0) was de wedstrjd in evenwicht. PSV verloor door persoonlijke fouten: 1-0 (derijck en Marcelo misscomunicatie komt een corner uit goal) 3-1 (mertens kopt terug, Marcelo raakt hem aan).

En dan nog speelt Twente heel anders dan Ajax, die spelen niet ver na voren en zetten niet vol druk (in ieder geval dat verwacht ik niet).

6 december 2012 om 14:00

Hutchingson wilt weg en zal waarschijnlijk geen basis meer krijgen denk ik, tenzij hij Manolev echt niet wilt zien spelen.

6 december 2012 om 14:01

Zeg ik dat wij in vorm zijn? Nee, maar PSV is na 3 nederlagen op een rij toch niet echt goed aan het spelen.

6 december 2012 om 14:03

Ja, inderdaad persoonlijke fouten, dan klopt het toch wat ik zeg? Dat PSV momenteel uit vorm is.

5 december 2012 om 23:59

Hey ben je weer van je ban af? Welkom terug man! Ik heb je nog gemist. Iets van de afgelopen wedstrijd meegekregen?

on: ik hoop dat psv morgen napoli even van katoen geeft. Even wat zelfvertrouwen tanken en dat Dickie kan laten zien dat ze wel thuis horen in de Europa League. Go Dickie!!!

ps. stratum: zit je zondag in het stadion?

Nou, dat wordt een heerlijke wedstrijd om naar te kijken. 2 ploegen die eigenlijk helemaal niet willen spelen, in een leeg stadion en met hun 2e & 3e garnituur aantreden. Spektakel gegarandeerd!

5 december 2012 om 21:04

En dan zegt de Uefa laten we dit soort wedstrijden bij de Champ. League gooien! Ongelooflijk zeg

5 december 2012 om 22:01

Dat is niet helemaal waar. 64 teams in de CL is 1 keer door 1 iemand opgegooid, maar dat wil niet meteen zeggen dat het al zeker is dat die competitie er komt. De Uefa wil zoiezo 2 toernooien houden, dus die ellendige Europa league blijft toch wel.

Spelers sparen in de EL om vervolgens alsnog 2 van de tot nu toe 2 topwedstrijden verloren.. Je schiet er dus niets mee op Dick

“het is een teleurstelling dat we uitgeschakeld zijn"

Nee, dat vindt jij niet Dick. Dat je de EL niet serieus neemt, dat is al een kwalijk iets, maar er dan nog over gaan liegen is al helemaal kwalijk.

5 december 2012 om 20:58

Juist dit vind ik zeer misselijk om eerlijk te zeggen. De wereld eerst duidelijk laten maken dat je de competitie boven alles voorkeurt en dus de EL niet serieus te nemen, om vervolgens het goed te praten / zieltjes winnen.

Nee hoor, dit duel is niet waard om gekeken te worden. En zonde ook eigenlijk, het zijn twee interessante teams om te zien spelen, mits met hun beste elf.

Tja Advocaat, valt me toch een beetje tegen van hem..

Dat hij deze wedstrijd mensen spaart snap ik 100 want PSV is al uitgeschakeld.

Maar toen Advocaat werd aangesteld had ik verwacht dat hij juist iemand zou zijn die zegt: Ze zijn jong/gretig laat ze 2x in de week voetballen. Maar Advocaat voelt toch enige druk en daarom maakt hij deze acties.

Waarom zou je het merk PSV in Europa niet willen promoten ? Stel je wint deze groep met mooi spel, veel durf zoals de thuiswedstrijd tegen Napoli. Dan wordt er over je gesproken en tel je mee. Nu zal er niemand in Europa opkijken na Psv.

Daarbij vind ik Advocaat rare keuzes maken. Narsingh is al weken uit vorm, Matavz doet het aardig laat Lens dan rechtsbuiten want hij scoort ook niet. Marcelo mag wekelijks fouten maken? zet Koch//hendriksen naast Dereijk (wat ook geen goede verdediger is maar wel een bruikbare wissel). Helaas is Marcelo net als Manolev en Vukovic een miskoop maar dat kan een keer. (die laatste 2 kwamen btw op voorspraak van Rutten)

En de grootste fout is Waterman opstellen. Hij geeft Marcelo zó veel vertrouwen. Geef die dan ook aan Tyton want Waterman is een leuke 2e keeper maar geen eerste keeper. Daarbij heeft tyton een geweldig EK gekeept en is hij gewisseld omdat PSV van RKC en Utrecht verloor
Nu verliezen we van Vitesse/ajax/djnepr (2x), Aik. Tuurlijk was Waterman hier niet degene die blunders maakte maar Tyton had het eerder beter dan slechter gedaan..

Toch een lichte tegenvaller van Advocaat.

Flauwe reacties want Dick heeft gewoon gelijk. Waarom zou je nu risico nemen en je dragende spelers tegen een italiaanse ploeg opstellen? Veel jeugdspelers laten spelen die dan weer ervaring opdoen is juist heel normaal.

5 december 2012 om 22:04

Om in een ritme te komen misschien? Deze spelers moeten toch alles willen spelen? Zeker nu het zo dramatisch loopt.

6 december 2012 om 02:58

Zoals ik hierboven al verklaarde: Advocaat creeert geen winnaarsmentaliteit door deze benadering. Als je als leider dat al niet creeert, hoe kun je dan verwachten dat je spelers in het veld dat wel gaan doen. Een professionele cultuur creeeren begint van bovenaf. Hoe verder naar beneden, hoe verder die vertroebeld.
Wat dat betreft is het precies wat Waterreus onlangs al vragende constateerde. Het probleem ligt ook/zelfs hoger dan bij Advocaat geloof ik.
Ajax had dat probleem ook jaren waardoor er vele trainers kwamen en gingen als het niet goed ging. Onder andere trainers die zich voorheen ruimschoots hadden bewezen. Toch lukte het niet. Dat kwam ook door de cultuur boven deze trainers. Cruyff heeft daar eindelijk een einde aan gemaakt. Bij PSV zullen ze dit ben ik bang ook nodig hebben. Iemand die de ballen en vizie heeft om het hogerop in de organisatie aan te pakken. Zo niet dan kun je Hiddink, Pep, of Mourinho aanstellen en dan nog heb je hetzelfde probleem.
Succes ermee in de Lichtstad.

Dicks oude angsthazenmentaliteit komt de laatste weken weer bovendrijven. Of zoals hij het zelf zou zeggen: hij is een schèètard.

200 000 euro! Als voorzitter verplicht je dan toch bijna de EL nog een beetje serieus te nemen? De EL mag dan geen jackpot zijn, maar voor een club is dit toch makkelijke money... Aan de andere kant staat Twente-thuis ook weer voor de deur en die wedstrijd is voor PSV toch echt cruciaal. Dus het besluit van Dick valt te begrijpen, maar ik zal toch even moeten twijfelen of ikzelf morgen wel voor Napoli B-psv B te TV aan wil zetten...

5 december 2012 om 21:10

Die 2 ton wat je wint, die moet je voor een deel weer uitkeren als winstpremie voor de spelers dus zal er een ton oid overblijven.

Het is altijd een mooie meevaller, maar ik snap dat hij hiervoor mensen geen risico laat lopen. Stel dat je mertens opsteld in de wedstrijd wint heb je ton, maar mertens valt geblesseerd 2 maand uit met een liesblessure. Dan is het een veel duurdere overwinning!

5 december 2012 om 21:20

Klopt ook weer, met reiskosten en premies ben jij al een heel stuk geld kwijt. Dat Dick morgen zonder enkele spelers speelt is daarom ook best logisch.

Je zal als PSV supporter lekker afreizen naar Napoli...ook fijn!

5 december 2012 om 21:45

hard voor je

5 december 2012 om 22:48

Gelukkig ben ik geen Psv-supporter :P

5 december 2012 om 23:43

Hoezo? Is Napels niet mooi dan?

ajax brengt spelers voort waar je u kan zeggen zoals van der vaart snijder , stekenlenburg emmunelson en onze grote vriend suarez , zlathan litmannen moet ik nog veder gaan , psv brengt misschien net 2 spelers voort als geluk hebben ik vindt dat psv een koop club is ik snap dat bazoer voor ajax heeft gekozen ajax gaat voor jeugd .

5 december 2012 om 23:49

Ajax haalt anders meer spelers dan Psv de afgelopen 2 seizoenen. Ajaax is derhalve ook een koopclub.sterker nog, ajax is meer een koopclub dan Psv. Ajax heeft 2 spelers meer gehaald dan Psv. En dat waren er 3 geweest als de fifa 1 transfer niet had tegengehouden. Zie je wel. Ajax is een koopclub. Dat er nu meer jeugd speelt komt omdat de aankopen vorig seizoen en dit seizoen geblesseerd zijn geraakt. Ajax moest daarom wel jeugd opstellen.

Dus ben je het met mij eens? Ajax is een koopclub? Of blijf je dat bord voor je kop houden?

Natuurlijk heeft Ajax al heel wat meer spelers voortgebracht. De opleiding van Ajax is altijd wel beter geweest. Psv is pas de afgelopen 2 seizoenen begonnen met meer aandacht naar de jeugd. Dat heeft geresulteerd in A-contracten voor jeugd. Dat Psv er nog lang niet is, is duidelijk en begrijpeleijk. Die omslag bij Psv heeft tijd nodig. Dat verander je niet ineens. Ook moet de kwaliteit uit de jeugd aanwezig zijn. Geef het een jaar of 4 a 5 en dan zal men de vruchten moeten kunnen plukken.

Mocht Ajax volgend jaar uefa cup gaan spelen wat wel is kan gebeuren omdat Ajax dit jaar alles op europa zet dan kunnen ze ook wel eens met hun 2e gaan spelen. Maar dan komen ze met een gunstige loting alsnog door met spelers als Klaassen, De Sa, Andersen, Bocarra.. PSV jeugd is weer zo slecht dit jaar. Op Depay en Locadia na.

5 december 2012 om 23:28

Als als als dat weet je niet kerel...

Mohitooh.

Wat een gezeur is dat toch altijd, PSV is een koop club!
Natuurlijk heeft PSV altijd veel spelers gehaald maar wat denk je van Ajax!
Oké dit jaar en met maten vorig jaar doen ze het met een jeugdig team maar veel van deze spelers zijn ook gehaald alleen op jongere leeftijd 17 jaar.

Ook spelers als Vertongen, Aldeweireld, Eriksen, Fischer en ga zo maar door zijn met 17 jaar gekomen.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat een jeugdspeler bij PSV minder kans krijgt en dit is afhankelijk van de trainer, daarom zou ik graag Faber zien!

Ajax heeft de laatste jaren ook heel veel spelers gekocht, ik heb anders wel een lijstje voor je!

Angst is een slechte raadgever !

Normaal zie je amper jeugd bij Psv, en nu het zo'n soort weggeef-wedstrijd wordt, krijgen ze zogenaamd een kans. Zodoende worden de zogenaamde sterren gespaard .... Wordt een lekker spookduel met 7000 toeschouwers (waarschijnlijk inclusief de ca 50 Psv-supporters).

Alleen daarom is het al te hopen, dat Twente zondag de wedstrijd van PSv wint.

Gelukkig hebben we geen David Stern in de Uefa zitten, die geeft boetes als je in de NBA (amerikaanse Basketball Competitie) boetes als je je sterspelers niet laat spelen.

5 december 2012 om 23:51

ik dacht dat ze naar Indonesie gingen. Voor een paar wedstrijdjes.

5 december 2012 om 23:55

Ba Dum Tsss...

vind het toch maar vreemd dat psv niet gewoon op volle oorlogssterkte speelt. Immers spelers spelen veel liever een wedstrijd dan te moeten trainen. Tevens kun je zo wat meer aan je automatismen werken want ik kan nu niet zeggen na de wedstrijd van ajax dat de spelers van psv elkaar zo makkelijk vonden. Ik vraag me ook af wat psv uberhaupt zou doen als ze onverhoopt weer veroordeeld zijn tot de EL. Als men dan weer met zo´n instelling de poulefase ingaat is het misschien beter de plek over te doen aan een ploeg in nederland die net buiten europees voetbal valt en er wel wat van wil maken. Want let wel deze instelling kan nederland over een paar jaar wel europese plekken kosten. Moet je daar dan zo blij mee zijn.

Is de jeugd van PSV zo slecht dat ze evt blessures niet op kunnen vangen?

Dickie wat spelers sparen voor as zondag, ook gedaan 2 wekenterug, het resultaat weten we allemaal

Advocaat een risco nemen zijn twee woorden die niet bij elkaar passen!

Altijd uitgaan van zekerheid.

Leuk voor de jongens die nu wel mogen gaan spelen, nu wel als het nergens meer om gaat. Zou der toch gauw klaar mee zijn daar, gek he dat er toch wat jongens weg willen daar, Zwak Advocaat, gewoon met je sterkste opstelling spelen en laten zien dat jullie momenteel de sterktste ploeg van Nederland zijn. Tenminste dat willen jullie iedereen laten geloven,.

Groot gelijk heeft hij waarom spelers opstellen die al niet helemaal fit zijn, en ze kunnen zich toch niet meer plaatsen dus jongens al Depay en Locadia mogen het nu weer eens laten zien ik zeg goed plan.

Tjah wat heb je eraan om in Italie volle bak te gaan en vervolgens tegen Twente te verliezen... Ik denk dat PSV vanavond verliest, maar tegen Twente zie ik ze ongenadig winnen... Die ploeg is ook niet in vorm en PSV zal voor eigen publiek zoveel gas gaan geven dat ze alle schroom verliezen...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren