Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Bosz toe aan grotere club, reputatie ‘kroonprins’ Maaskant afgebrokkeld’

Laatste update:

Robert Maaskant werd in het verleden gezien als ‘de kroonprins onder de voetbaltrainers’. De reputatie van de 43-jarige oefenmeester van FC Groningen is enigszins afgebrokkeld, zo blijkt uit een onderzoek van Voetbalzone. Op de vraag ‘Welke Nederlandse trainer uit de subtop of middenmoot is toe aan een grotere club’ kruiste slechts zes procent van de circa 15.000 stemmers het vakje met de naam Maaskant aan.

/

Maurice Steijn van ADO Den Haag is volgens de bezoekers die de poll hebben ingevuld eveneens niet klaar voor een volgende stap. Slechts vier procent van de stemmers is van mening dat de 39-jarige Steijn klaar is voor een grotere uitdaging. Twee andere coaches die nog nooit een topclub onder hun hoede hebben gehad, Alex Pastoor en Peter Bosz, doen het wat dat betreft een stuk beter.

De 46-jarige Pastoor, die het uitstekend deed bij Excelsior en na een moeizame start ook bij NEC zijn draai heeft gevonden, is volgens 42 procent van de ondervraagden toe aan een grotere club. De geboren Amsterdammer moet in de verkiezing alleen voorrang verlenen aan de 49-jarige Bosz, oefenmeester van Heracles Almelo. Bosz krijgt 48 procent van de stemmen.

Apeldoorner Bosz begon zijn loopbaan als trainer bij AGOVV Apeldoorn, dat destijds nog bij de amateurs speelde. Bosz werd algeheel amateurkampioen, AGOVV stapte over naar het betaald voetbal en de oefenmeester ging naar De Graafschap. Zijn periode in Doetinchem was geen succes, want met de Superboeren degradeerde hij uit de Eredivisie. Vervolgens promoveerde hij met Heracles naar het hoogste niveau en tegenwoordig, in zijn tweede periode als hoofdcoach in Almelo, speelt hij aantrekkelijk voetbal en staat hij op een tiende stek in de rangschikking van de Eredivisie.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
5 december 2012 om 16:55

Verklaar je nader?

5 december 2012 om 17:02

geen van allen is klaar voor een topclub...
maar die optie zat er niet bij.

van deze trainers vind it bosz de beste.

Niet mee eens. Ik had op Pastoor gestemd maar de enige reden waarom ik dat had gedaan was omdat er geen optie was voor 'geen van deze coaches is geschikt voor een grotere club'.

5 december 2012 om 16:34

Klopt. De enige echt goede coaches in de eredivisie zitten al bij de grotere clubs. Hoewel ik Erwin Koeman ook zeker niet slecht vind.

6 december 2012 om 08:48

vind koeman juist niet echt een goede, doet het nu leuk, maar toen het vorig jaar lastig werd bij utrecht ging meneer er als een speer vandoor

5 december 2012 om 16:38

Het is ook een vage poll waar je niet veel uit kan halen.
Pastoor is wel de meest logische optie als je moet kiezen. Omdat hij geen gekke dingen doet. Bosz doet het niet slecht maar heeft wel enigszins het geluk aan zijn zijde. Wat Jerome zegt over Erwin Koeman ben ik het mee eens.

Pastoor naar AZ, Verbeek naar Twente, Mclaren naar Clicheïstan. Zoiets zie ik het liefst gebeuren. Bosz kan wel naar Heerenveen, zodat Van Basten niet langer zijn reputatie te grabbel hoeft te gooien (het doet pijn om hem zo te zien afgaan week in week uit) en zich kan focussen op analyses, waarin hij echt heel sterk is.

Uitermate geschikt voor een hogere stap, toen ik met hem in het verleden werkte, merkte ik al dat het een grote zou worden!

5 december 2012 om 16:38

Want Bosz was net zoals u (zie profiel) koffie-expert?

5 december 2012 om 16:58

Ik werk parttime in de voetballerij, maar daar wil ik niet mee pronken

5 december 2012 om 17:15

Maar dat doe je wel in jouw eerste reactie, Martin. Overigens vraag ik me af tot in hoeverre je objectief kan zijn over voormalige collega's.

Wat mij betreft is Bosz een bescheiden Eredivisie-trainer, en niet een "grote" die de potentie heeft om aan de slag te gaan bij PSG of wellicht als toekomstige opvolger van Mourinho..

5 december 2012 om 17:25

Hij pronkt er helemaal niet mee! Hij geeft alleen aan waarom hij dat denkt, hij kent hem blijkbaar beter dan jij en ik en zag het toen al in hem zitten.

Ik persoon vind Bosz de meest onderschatte trainer in Nederland. Zou hem bij PSV zo successen aan elkaar zien rijgen...

5 december 2012 om 17:34

Ach, Martin Motorol had in een vorig topic Breuer ook al gescout, dus die zou ik niet al te serieus nemen

5 december 2012 om 17:48

Mijn excuses, ik ken Bosz persoonlijk inderdaad niet zo goed. Ik zal mijn mening bijstellen. In tegenstelling tot een zwakke trainer als Dick Advocaat, denk ik dat Bosz wel bij PSV zo successen aan elkaar rijgt in de Eredivisie en de Europa League. Stiekem zie ik in hem als een geschikte opvolger van Alex Ferguson of toekomstig trainer van FC Barcelona.

In werkelijkheid blijf ik van mening dat het een prima trainer is voor een erediviseclub, maar verder ooit bondscoach wordt van Afrikaanse landen of een club uit Polen of Cyprus. Zo zijn er wel meer en daar is verder helemaal niets mis mee, want daar valt veel waardering en voldoening uit te halen.

6 december 2012 om 10:05

Idd, als je Breuer scout blijkt maar weer dat je geen verstand hebt van voetbal

5 december 2012 om 16:49

Mag ik vragen waarom Bosz aan de stap hoger op toe is?
hij doet het goed met Heracles ja, maar ik vind niet dat er bepaalde dingen uit zijn handelswijze en omgang zo opvallen en goed zijn dat hij bewijst dat hij goed is voor een betere club.
Zijn resultaten zijn wisselvallig.
Uiteraard hoor ik graag waarom ik ongelijk heb

5 december 2012 om 16:59

dirkjand, jy volgt dagelijks de stappen van bosz? en ziet hoe hij werkelijk te werk gaat neem ik aan?

5 december 2012 om 17:54

@martin Motorol; Wellicht volgt Dirkjand dagelijks de stappen van Bosz via de kranten, televisie, wedstrijden of staat hij langs de kant bij trainingen. En zo niet, dan mag hij alsnog een mening hebben.

Zie jij Arsene Wenger dagelijks? José Mourinho? of Frank de Boer? Hoogstwaarschijnlijjk niet, en toch heb je waarschijnlijk wel een mening over ze die misschien wel objectiever is dan een persoon die de hele dag voor het werk achter ze aanloopt.

Peter bosz..., vindt hem erg irritant , wat een wijsneus moet echt niet bij een grotere club gaan vertellen wat ze moeten gaan doen.

5 december 2012 om 17:27

Peter vindt wie erg irritant?

7 december 2012 om 11:41

Hulde voor je reactie @analyse.
Je geeft aan: ,,wat een wijsneus moet echt niet bij een grotere club gaan vertellen wat ze moeten gaan doen. '' Maar wat denk je dat coaches doen, juist ja ze gaan vertellen wat spelers moeten gaan doen. Dus je reactie is echt heel slecht.

5 december 2012 om 23:52

Kan me er niet in vinden waarom je hem irritant vindt; vind het zelf een van de betere coaches van de Eredivisie en is iemand die in ieder geval altijd eerlijk is (zo zijn er wel meer overigens). Bij de topclubs zie ik zelf een onderscheid tussen Frank de Boer en Ronald Koeman tegenover een Mcclaren en een Advocaat; de eerste twee zijn (relatief) eerlijk en correct terwijl ik de laatste twee vooral vragen zie ontwijken.

Om de top 5 even af te maken en wat extra minnetjes te scoren; Rutte heeft mij nooit overtuigd als persoon, lijkt altijd een gebrek aan people skills te hebben en bij PSV en Vitesse maakt hij altijd de indruk dat hij bloed- en bloedzenuwachtig is.

Ik kan natuurlijk niet oordelen over wat er op de training e.d. bij deze clubs gebeurd maar als ik kijk naar zaken als wisselbeleid en interviews kom ik toch hierop uit.

Wanneer werd Maaskant gezien als kroonprins dan? Ik kan het me niet herrinneren eigenlijk. Als ik aan Maaskant denk denk ik automatisch aan degradatievoetbal eerlijk gezegd.

5 december 2012 om 16:33

Bij Rbc, zo om en rond zijn transfer naar NAC

5 december 2012 om 17:48

Bij Rbc, Was maar 34 jaar en wist met deze kleine clubje steeds in de eredivisie te komen en een keer zelfs keurig in de middenmoot te eindigen al denk ik dat Henk Vos meer de credits verdient voor die prestatie dan Maaskant

6 december 2012 om 13:41

Maaskant blijft mooi bij FC Groningen en gaat me Groningen naar de top jaja want boeren die geven nooit op we vechten ons zelf naar de ....

Ik snap sowieso niet waarom Maaskant onderdeel uitmaakte van het onderzoek. Hij is net terug op Nederlandse bodem na ontslagen te zijn bij Krákow en een zomerbaantje in Amerika. Hij moet zich eerst maar eens bewijzen bij Groningen voordat hij een stap hogerop kan en tot nu toe is de tijd waarbij hij bij Groningen zit veel te kort om daarover te oordelen, al zou je eerder neigen te zeggen dat hij nog niet klaar is voor die stap aangezien het nou ook niet geweldig gaat met de FC.

Bosz vind ik een prima trainer, maar ik ben het niet eens met de uitkomst van het onderzoek. In Pastoor zie ik eerder een trainer die wel eens klaar is voor een grotere club. Vond het eerder maar een saaie vent, maar met zowel Excelsior als NEC heeft hij het heel goed gedaan en doet hij het nog steeds heel sterk. Zie hem wel bij een grotere club dan NEC eindigen als trainer. Datzelfde kan ik niet zeggen van Bosz. Het is een goede trainer, maar ik denk dat hij op zijn max zit bij Heracles. Ze laten elke week leuk voetbal zien en ik denk dat Bosz nog genoeg kan halen met Heracles.

5 december 2012 om 17:28

Ten opzichte van de rest in dat rijtje heeft hij tenminste wel een titel op zijn palmares staan...

6 december 2012 om 00:26

Desondanks is het totaal uit zijn verband gegrepen om hem tussen dit rijtje te zetten van trainers die nu een aantal jaar actief zijn in de Eredivisie. Maaskant is pas bezig aan zijn eerste seizoen, om dan een poll op te stellen waarin je ook op hem kunt stemmen, over de trainer die hogerop zou kunnen vind ik dan wel heel raar.

Anderzijds is Bosz wel degene die Heracles al jaren goed en verzorgd voetbal laat spelen. Hij is inderdaad een wijsneus en vind zichzelf af en toe geweldig, maar wie niet in het voetbalwereldje?
Denk dat hij wel goed zou passen bij AZ. Die kunnen ook leuk en verzorgd voetbal spelen. Onder Verbeek lijkt me de chemie toch wel aan het verdwijnen...

Sorry, nee Bosz heeft voor mij niet de uitstraling van een toptrainer, eerder van een loser..

Nu klink ik misschien erg hard en niet objectief, maar sinds hij het zo verpest heeft bij Feyenoord als TD ben ik helemaal klaar met Bosz, deze man is en blijft voor mij wat hij ook doet een loser eerste klas..

Pastoor daar integen vind ik een "talent" van de trainerswereld, is geloof ik in de 40, laat zich (positief) gaan langs de lijn, ik vind het knap wat hij met NEC doet!

Anderzijds kan je ook stellen dat Maaskant al eens een figuurlijke kroon gedragen heeft als landskampioen van Polen met Wisla Krakow. Die hele term "kroonprins" is eigenlijk ook behoorlijk vreemd. Wat is daar binnen de voetballerij de definitie van? Ik zou zeggen: Trainer die in aanmerking komt zichzelf te kronen.

Ik zie geen van alle voorgestelde namen de komende jaren bij een Nederlandse club in aanmerking komen voor de landstitel of werken bij een club waar ze dan een landstitel mee winnen. Misschien dat Erwin Koeman nog ooit bij PSV aan de slag zal gaan, maar die trainer staat niet in het onderzoek van Voetbalzone. Stanley Menzo leek ook veelbelovend.

Pastoor en Bosz zijn beiden wel oke. Maaskant vind ik een eersteklas mafkees. Snap ook niet waar die titel 'kroonprins' op gebaseerd is/was, want voordat hij naar Polen ging vond ik het ook al niets.

5 december 2012 om 17:25

A;ls je Heracles een beetje volgt kun je weten dat de opvolgers van deze spelers inmiddels klaar staan in de personen van Vejinovic, Gouriye, Pedro en Vujicevic..verder hebben ze de vervangers voor deze mensen al op een lijstje staan. Bosz is een uitstekende trainer, kan hogerop en maakt spelers beter. De rol van zijn ass. Hendrie Kruzen moet ook niet vergeten worden. Die gaat niet uit Almelo weg, zal hij niet kunnen meenemen

5 december 2012 om 18:25

Je bewijst met deze opmerking wederom Heracles niet te volgen. Vejinovic en Gouriye zijn in feite al basisspeler. Everton is hopeloos uit vorm en Duarte loopt niet gratis de poort uit, hij heeft nog een contract tot 2014 met optie voor nog één jaar daarna. Verder hoeft Heracles minder salarissen te betalen voor de spelers die vertrekken en kan Heracles ook transfervrije spelers laten komen! Kortom: je eerst even in de club verdiepen voordat je wat opschrijft.

6 december 2012 om 10:10

Ach, en toen spelers als Plet en Wuytens vertrokken kwamen er ook waardige vervangers. Nu vindt iedereen Overtoom een geweldige voetballer, maar toen hij werd overgenomen van een amateurclub zei iedereen dat hij bij Heracles niets te zoeken had.

Everton was laatst wissel en toen stond Pedro erin. Voor Armenteros heb je Gouriye die relatief gezien vaker scoort en op het middenveld heb je eigenlijk te veel goede spelers waardoor er vaak 1 naast staat. Nu spelen ze met 4 middenvelders, maar mocht er 1 weggaan dan kan Heracles weer 4-3-3 spelen met Bruns, Vejinovic en Quansah.

Je vergeet trouwens ook dat er dit seizoen een compleet nieuwe achterhoede is, en dat er nu met 3 verdedigers wordt gespeeld. Blijkbaar weet Bosz zijn spelers goed te trainen dat ze ook in dit systeem uit de voeten kunnen en dat het verlies van de achterhoede snel kan worden opgevangen. Ik denk dat Bosz wel iets meer credits mag krijgen voor het werk wat hij levert.

Beste trainers talent, wat Nederland heeft, is denk ik op dit moment Frank de Boer.
Verder zie ik van Gastel en van Bronkhorst nog wel iets kunnen betekenen, op trainers gebied in Nl.
De genoemde namen Pastoor, Erwin Koeman en Bosz zullen heus nog wel stappen hogerop in NL kunnen maken.
Maaskant heeft het ook nog steeds in zich, maar moet vaak werken met mindere teams.

5 december 2012 om 18:06

Frank de Boer is een groot talent onder de trainers, maar kan geen kroonprins meer worden, want hij hoort al bij de gelukkigen die een landstitel hebben gewonnen. Het gaat hier om trainers die in de toekomst kans maken een (nederlandse) landstitel te winnen. Verder ben ik het wel met je eens betreft Van Gastel en Van Bronckhorst. Wellicht dat één van hen in de toekomst Ronald Koeman zal vervangen.. Ook Stanley Menzo (nu assistent-trainer bij Vitesse) vlak ik niet uit.

Maaskant is een blaaskaak, maar babbels dan daden....hij heeft het nog nergens laten zien. Hij werd jaren geleden bestempeld als het trainers talent. Het is er nooit uit gekomen.

Pastoor en Bosz doen het prima, maar zouden er goed aan doen om nog 1 of 2 jaar bij Nec/heracles te blijven en mochten zij deze lijn door trekken, dan zijn ze rijp voor een stap hoger op.

5 december 2012 om 19:57

Inderdaad. Pastoor zie ik nog wel een keer AZ trainen, zoals ik Bosz ooit bij Heerenveen zie. Maaskant heb ik altijd al een vervelende vent gevonden.

Ik vind Bosz en Pastoor beide goede trainers. Denk dat met name Bosz wel klaar is voor een volgende stap. Hij doet het al jaren goed bij Heracles. Hij verdient best een kans. Pastoor is ook goed, maar ik vind dat hij eerst moet tonen meerdere jaren op rij bij eenzelfde club goed te presteren. Bij een topclub zie ik Bosz niet zo snel aan de slag gaan, maar een Groningen of Heerenveen moet haalbaar zijn. Wat hierboven terrecht genoemd wordt is het feit dat een trainer's prestaties grotendeels afhankelijk zijn van het beschikbare materiaal. Van Basten is daar toch wel het grote voorbeeld van (of hij is echt geen goede trainer).

Ik ken Maaskant van zijn tijd bij MVV Maastricht. Hij heeft daar een geweldige indruk op me gemaakt. Hij was in Maastricht razend populair omdat hij geweldig met de supporters was en met een hele matige ploeg goede resultaten haalde. Hij kan écht het maximale uit spelers halen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren