Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'We geloven in onze kansen en gaan vol voor de winst'

Laatste update:

Ajax is niet van plan om woensdag in de Champions League een defensieve aanpak te hanteren tegen Borussia Dortmund. Trainer Frank de Boer gaat uit van eigen kracht en mikt tegen de lijstaanvoerder van Groep D op drie punten. “Wij willen ook verder in de Champions League”, verzekerde de oefenmeester dinsdag tijdens de persconferentie voor het vijfde duel in de groepsfase van het toernooi.

/

“Het hangt natuurlijk af van de stand tijdens de wedstrijd, maar in eerste instantie willen we gewoon drie punten. Wij willen gewoon proberen ons eigen te spel spelen, zoals we elke keer hebben gedaan in de Champions League”, vertelt De Boer. “Dat is drie keer redelijk goed gegaan, alleen tegen Real Madrid (1-4, red.) was het een stuk minder. Het is belangrijk voor het besef van de selectie dat je op het allerhoogste niveau tegen de kampioen van de Premier League een goed resultaat van het veld kan lopen. Als je dat besef hebt, dan valt er echt iets te halen.”

De Boer benadrukt het belang van communicatie. “Tegen Real Madrid moet je bijvoorbeeld meer op de omschakeling letten. Daar is Dortmund ook goed in. Daarnaast lopen ze veel door elkaar. Het blijft een dynamisch geheel. Er zal goed gecommuniceerd moeten worden, daar ligt de nadruk op. Maar we geloven in onze kansen, gaan vol voor de winst.”

Verdediger Toby Alderweireld weet wat zijn taak is tegen de Duitsers. “Die Robert Lewandowski stilleggen”, reageert de Belgische verdediger. “Het heeft ons vooral vertrouwen gegeven dat we in Dortmund ons eigen spel hebben kunnen laten zien en kansen konden creëren, jammer genoeg stapten we niet met een goed resultaat van het veld. Borussia Dortmund is een fantastisch team. Dat ze de koppositie hebben in deze groep, zegt genoeg.”

Wint Ajax van Borussia Dortmund?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Precies. Als je van Man City kan winnen, en Borrusia in eigen huis heel lang op de nul kan houden, ben je in eigen huis niet kansloos.

20 november 2012 om 14:23

Winnen bij Man City is makkelijker dan winnen van Dortmund thuis hoor.
Kijk maar hoe Dortmund daar gedomineerd heeft in Manchester.
Ze hadden pech dat Joe Hart de wedstrijd van zijn leven speelde en dan die domme onterechte penalty anders had Dortmund daar met grote cijfewrs gewonnen.
Dortmund staat niet toevallig op de eerste plaats in deze poule. Zelfs Real kon niet winnen van hen.

Ajax maakt uiteraard een kans, en ze moeten er inderdaad in geloven en er voor gaan.
Maar dan speel je in het voordeel van Dortmund. Net tegen de betere ploegen wint Dortmund omdat ze het slim uitspelen met een soort van combinerend aanvallend en countervoetbal.
Ze laten de andere ploeg het spel maken en dan na foutjes of onoplettenheid van de tegenstander winnen ze de bal en in no time staan ze voor de goal. ook omdat ze hoog blijven drukken en niet terugzakken zoals de meeste counterploegen.

20 november 2012 om 14:40

Volgens mij zeg ik niet dat winnen van Borrusia thuis makkelijk is.... Ik zeg alleen dat ze niet kansloos zijn.

Het door jou geschetste spel van Borrusia heeft er voor gezorgd dat Ajax in Dortmund ook alleen maar verloor door een zeer laat doelpunt. Als je dat kunt bewerkstelligen met een jong en onervaren team, ben je zeker in eigen huis niet kansloos. Ongeacht resultaat van Bayern tegen Real....

Als voorbeeld ter toetsing van jouw redenering....

21 juli... Ajax wint met 4-0 van Celtic, en speelt ze helemaal weg.
7 november .... Celtic wint met 2-1 van Barca.....

Wie is er beter Ajax of Barca?

20 november 2012 om 18:52

Jij verdraait zijn woorden. Beetje flauw. Hij redeneert juist niet volgens 'ajax wint van Celtic, Celtic wint van Barca dus Ajax wint van Barca'. Hij zegt (terecht) dat Dortmund een enorm sterke ploeg is en verwijst daarbij naar de partijen tegen City en Madrid.

In die eerste wedstrijd tegen Dortmund Hadden we gewoon moeten winnen. Kan me een aantal 1-op-1 kansen van Babel, Boerrighter en Eriksen herinneren. Natuurlijk, zij hadden ook enkele kansen, maar dat moet je incalculeren in zo een wedstrijd. Met name in precies die wedstrijd, omdat ze eigenlijk slecht in de wedstrijd zaten hadden we daar heel sneaky 0-1 moeten winnen. Maar goed dat is achteraf.

Ik verwacht voor morgen een Dortmund dat vanuit de reactie zal spelen, maar niet heel ver zal inzakken (niet zoals twente deed eerder dit jaar). Ik zou dus in ieder geval met een snelle voorhoede spelen en Eriksen op het middenveld. Misschien wel Hoessen in de spits?

20 november 2012 om 14:36

Remember..

Precies. Mensen hadden het ook steeds over het gigantische verschil tussen Nederlandse topploegen en de topploegen in Europa. Maar ik zie niet in waarom dat verschil binnen een aantal jaren niet goed gemaakt kan worden? Ajax laat dit jaar -en vorig jaar- zien dat het verschil met ploegen als Manchester United, Manchester City, Dortmund en bijvoorbeeld een Lyon niet onoverbrugbaar is. De stap naar de absolute top (real Madrid, Barcelona etc..) is nog een stap verder maar ik zie niet in waarom wij met o.a. Ajax deze aansluiting niet terug kunnen gaan vinden met de eerstgenoemde ploegen...

20 november 2012 om 14:50

Ik denk inderdaad dat de overbrugging naar de door jou genoemde ploegen niet onoverkoombaar is. Mede door het feit dat Ajax meer dan een aantal jaren geleden een team is geworden. Zeker in tegenstelling tot de grote geld clubs wat bij elkaar gekochte talenten zijn, die uiteraard op individuele basis onverslaanbaar lijken, maar als team grandioos door de mand zakken...

Belangrijk voor Ajax voor de toekomst is dan wel dat "talenten" langer blijven, om zo te kunnen blijven bouwen.

20 november 2012 om 16:11

Incidenteel kun je een keer meedoen meer niet. Ik zie niet in hoe Ajax structureel kan aansluiten, in vergelijking met vorig jaar is het al veel minder, ook al hebben we gewonnen Manchester City. Misschien als de Uefa strak de financiële regels gaan volgen zijn er weer kansen voor Nederland anders is het een eentonig verhaal, zie ook de laatste 20 jaar. Van 1980 tot 1996 had je nog winnaars uit Roemenië, Nederland en Servie.vanaf 1996, het begin van het Bosman arrest, zijn het dezelfde clubs die bepalen. Ook de diversiteit in de landen zelf is sindsdien minder geworden. Het is een utopische gedachte om te denken dat je echt kan aansluiten als je het geld er niet voor hebt. We moeten het doen met af en toe een mooie uitslag en voor de rest niet eens willen meedoen met het geldverslindende gedrag van de topclubs. Conclusie: fuck Europa, je eigen koers varen en het goed doen in Nederland en dan zie je wel of we het een keer goed doen in Europa of niet. Ik zou er in ieder geval niet teveel waarde aan hechten.

20 november 2012 om 19:01

Onzin. Jij hebt het over de CL Winnen. Natuurlijk gaat Ajax (of Psv, of Feyenoord, of Twente, etc) de CL niet winnen.

Maar ik acht Ajax er wel toe in staat om eens in de 3 jaar in de CL te overwinteren. En dan kom je vervolgens misschien zelfs nog een ronde verder met een gunstige loting. Dat geld voor mij ook al als mee doen.

We worden nu steeds in pot 3 ingedeeld wat ervoor zorgt dat we een relatief zware loting hebben. Eerst Madrid en Milan daarna Madrid en Lyon en nu Madrid Dortmund en City. Enkel Madrid heeft Ajax iedere keer zoek gespeeld. Tegen de overige ploegen kon Ajax heel aardig mee. Hetzelfde gold voor de wedstrijden tegen United. Het verschil tussen de Eurpese top (inter, ac, united, city, arsenal, valencia, etc) dat is veel kleiner dan men denkt. Ik acht alleen Barca, Madrid en Bayern op de korte termijn onhaalbaar.

Mocht je een keer 2 seizoenen achtereen volgens goede resltaten in Europa neerzetten dan kom je misschien zelfs een keer in pot 2 terecht. Dan is overwinteren door de loting nog iets gemakkelijker.

20 november 2012 om 17:04

Dat maakt niks uit dat wilt niet zeggen dat Ajax de hele wereld aan kan? dat tegen City was gewoon een stunt en de trainer van hun had gewoon een slechte aanpak met al die grote spelers. Ajax is en blijft de underdog in deze poule logisch als je de teams vergelijkt maar je moet niet gaan denken dat Ajax oppeens iedereen aan kan want Real madrid eet Ajax binnen 20 minuten alweer op

Ik zie Ajax echt wel kans hebben. Ze trekken zich aan het niveau op. Maar Babel was erg belangrijk in Dortmund en die is er nu niet.

Met een beetje geluk pakt Ajax de winst.

20 november 2012 om 14:20

Kan ook juist de verrassing zijn, hopelijk laat de jong en eriksen zich nu ook zien en dat hij hoesen maar ook laat spelen, niet direct in de basis, maar in laten vallen, kan altijd goed uitpakken.

20 november 2012 om 14:25

Klopt, Babel is er niet bij. Maar in de wedstrijden tegen Man City toch minder van Babel gezien als hij links staat. In die wedstrijden was het meer Eriksen in de spits wat het verschil maakte, misschien dat dat tegen Dortmund ook wel werkt. Hoewel ik ze een stuk hoger inschat dan Man City.

20 november 2012 om 14:32

Als Ajax op dezelfde manier speelt als tegen City (met een valse spits) denk ik dat Dortmund daar ook heel veel moeite mee gaat krijgen.

We gaan het zien morgen. Al is Dortmund de sterkste in de poul ben ik bang dat het niet veel gaat worden

Doe de stunt maar na wat jullie tegen city hebben laten zien en dortmund uit was ook gewoon goed en real ja, dat is altijd lastig om tegen te voetballen. Daar lopen er een paar in die echt moeilijk te zijn te stoppen, CR7 en ozil enz.

20 november 2012 om 16:14

Aangezien Ajax voetbalt als het slechte Barcelona weet Real Madrid daar optimaal gebruik van te maken. Die ploeg is gebouwd om Barcelona te verslaan vandaar dat Ajax zoveel problemen heeft met Madrid.

21 november 2012 om 10:54

Ja, maar dan nog hoop ik gewoon op een stunt, wat onmogelijk zal zijn en zeker in spanje zelf. Hopelijk heeft CR7 gewoon een slechte dag, wat te betwijfelen is.

En wij geloven in jullie Frankie! Heb er zin in morgen, ons krijg je niet zomaar klein in de Arena!

20 november 2012 om 14:28

Behalve tegen Real.. Verder heeft haast elke ploeg het moeilijk in de Arena.

20 november 2012 om 14:31

Je hebt altijd ploegen die je minder liggen.

Vind babel in grote wedstrijden een beetje nonchalant. Heeft het niet kunnen laten zien tegen oa feyenoord en city... Zie het morgen wel 2-1/3-1 worden

Laten we eerst maar eens de 0 zien te houden achterin, dat is nog geen enkele Cl-wedstrijd gelukt. Vervolgens gaan we maar eens kijken wat we kunnen doen (en hopelijk is dat minimaal een puntje pakken!). Hopelijk is Ajax niet zo onder de indruk als tegen Real Madrid en durven ze wel te voetballen. Helaas wel jammer dat Babel er niet bij is..

Kansloos ben je niet in een bijna (wat ik nu weet) uitverkocht stadion, hopen op het beste!

20 november 2012 om 16:43

Die 0 vindt ik niet zo belangrijk,als ze maar winnen! Van mij part krijgen ze 10 goals tegen, als ze er zelf 11 maken ben ik tevreden

Hoe jammer ik het voor het nederlandse voetbal zou vinden denk ik toch echt dat borussia echt een stap te hoog is.

20 november 2012 om 14:25

dat had city ook moeten zijn, en barca ook voor celtic.
tuurlijk is de kans groter dat BVB de 3 punten pakt dan ajax, maar kansloos zijn we zeer zeker niet

20 november 2012 om 14:27

City versloegen we omdat zij geen team waren en totaal niet getraind waren door hun coach.

Verschil met Dortmund is dat het team al tijden in dezelfde samenstelling speelt en een trainer met plannen heeft.

Lijkt me toch wel een aanzienlijk verschil.

20 november 2012 om 14:32

lees; had moeten zijn, ofwel was niet t geval.
wat je zegt is waar, maar neemt nog steeds niet weg dat, zoals ik al zei, we zeker niet kansloos zijn!

20 november 2012 om 14:38

In de eerste wedstrijd in dortmund speelde Borrusia helemaal niet overtuigend tegen Ajax. Elke wedstrijd is anders, het zou best kunnen dat Ajax hier met 0-3 verliest maar met een beetje fortuin en een goede middag kan Ajax ook zomaar winnen. Op papier zou ik zeggen dat City toch wel echt meer kwaliteit heeft dan Dortmund. Laten we hopen dat Eriksen eindelijk eens een foutloze wedstrijd speelt en belangrijk is. Dat zou denk ik echt een groot verschil maken voor Ajax. We zullen het Woensdag avond zien.

20 november 2012 om 14:39

Setto..

Je kan het ook omdraaien door te zeggen dat Ajax -ondanks de gigantische financiële verschillen- meer een team is dan Manchester City. Dat Ajax het dus enorm knap doet en mee weet te draaien in deze 'poule des doods'. En dat Ajax dus ook een club met plannen is....

20 november 2012 om 15:03

@ skes14

Snap wat je bedoelt, wilde alleen aangeven dat Dortmund me echt een stap te hoog lijkt. Maar natuurlijk hopen we dat het niet zo is, ik ook!

@ Kebm

Volgens mij interpreteer je het verkeerd, de vergelijking was tussen Dortmund en City, niet tussen Dortmund en Ajax. Uiteraard is Ajax een club met plannen.

20 november 2012 om 16:19

@ Setto. Dat gelul over City. Zij winnen wel ff met 5-0 van Aston Villa en staan gewoon weer bovenaan. Zij hadden gewoon moeite met het spel van Ajax: het hele tijd tussen de linies spelen, de duels vermijden en rustig zijn in balbezit. Tegen Madrid zul je zien dat het weer een team is aangezien ze weer in duels komen en in staat zijn om met een hoog tempo te spelen.

20 november 2012 om 19:25

In de BPL is het heel anders voetballen dan in Europa, dat geld zeker voor City.

21 november 2012 om 00:19

Volgens mij leg ik dat indirect aardig uit.

Siem de Jong word weer belangrijk denk ik!..

20 november 2012 om 16:14

Siem is vrijwel elke wedstrijd belangrijk. Alhoewel hij niet altijd opvalt, werkt hij bijzonder hard en daar heeft het gehele team baat bij. Ik betwijfel dan ook of we zonder Siem ook gelijk hadden gespeeld in Manchester, want daar was hij weer bijzonder belangrijk.

20 november 2012 om 17:54

Of dat doelpunt tegen City echt zomaar een spitsen doelpunt (assist Van Rhijn)!!....

Het wordt een zeer spannend duel. Ajax heeft in eigen huis City gevloerd, dus dan moet Dortmund te doen zijn. Ryan Babel is er echter niet bij en dat is een groot gemis. Babel presteerde heel erg goed in Dortmund en tegen City deed hij het ook twee keer goed. Hij is één van de betere spelers in de Champions League. Viktor Fischer moet laten zien dat hij het niveau aankan. Ik gok op een gelijkspel, maar mijn Ajax-bril zegt een 4-2 zege in Amsterdam. Veel doelpunten gegarandeerd, bij deze stand hebben we genoeg aan een punt in Madrid als City gelijk speelt tegen Dortmund. Dan hebben we veel geluk nodig, maar met alle pech die we al gehad hebben mogen we ook eens een keer fortuinlijk zijn.

God, wat zou ik graag dit soort woorden van de trainer van mijn club willen horen. Thuis heeft Ajax gewoon een goede kans tegen Dortmund. Zal lastig worden, maar ik denk dat Ajax gaan winnen.

Zie het niet goed komen.
Met spelers als Lewandowski voorin en Subotic achterin ga je niet winnen, misschien gelijk met geluk.
Helaas hebben wij geen Huntelaar voorin en Vertonghen of oude Chivu achterin.

20 november 2012 om 14:39

dat zegt ook niks manc heeft teves balotelli voorin en kompany achterin en hun hebben ook niet gewoonen van ajax.

on: ik heb er wel vertrouwen in,in duitsland verloren we door een goal in de laatste tien minuten maar tuis kunnen we winnen!

20 november 2012 om 14:50

Zecht? Serieus? Echt waar? Apart.

Verschil met Dortmund is dat zij itt City wel een slimme trainer hebben en een team dat voor elkaar wilt werken.

Als jij denkt dat dat hetzelfde is als dat losse zand van City ga je morgen gek opkijken.

20 november 2012 om 15:40

speciaal voor jou aangepast .
en ik denk niet dat het zelfde is maar ajax heeft uit heel lang de nul gehouden en speelde best goed daarom geef ik ze wel een kans (ik kijk natuurlijk wel een beetje door mijn ajax bril)

20 november 2012 om 15:50

Ze spelen Europees inderdaad goed en ze hebben zeker een kans.
Ook ik probeer zoveel mogelijk door mijn Ajax-bril te kijken, echter vrees ik meer voor Dortmund dan City. Als ik dan zie dat de doelpunten tegen City uit het niets kwamen (slecht verdedigd bij corners) en de andere grotere kansen niet benut worden zie ik het somber in. Maar laten we hopen dat ik ongelijk heb, zou mooi zijn.

Zo Ajax gaat gedurfd spelen. Je loop risico,s om met dikke cijfers te verliezen als er een ploeg goed kan counteren in Europa is het Dortmund wel, Madrid werd eerste helft steeds eruit gecounterd. het lijkt mij geen goed idee om vol op de aanval te spelen dat is zelf moord voor tegen Dortmund, die vinden ruimtes heerlijk, wanneer Dortmund het spel moet maken dan heeft men het altijd wel moeilijk. Schalke heeft ze op die manier bespeeld geen ruimte geven aan Dortmund.ik zeg Ajax doet dat nou niet, ga vanuit een defensief speelwijze dan kan Ajax Dortmund wel verslaan.

20 november 2012 om 14:34

je snapt het.
De reden waarom Dortmund altijd zo sterk speelt tegen topploegen als Bayernm, Real Manc enz is omdat ze de andere ploeg het spel laten leiden.
Dortmund speelt eigenlijk countervoetbal maar ze kunnen heel hoog blijven drukken zodat ze niet terugvallen tot hun eigen 16 zoals de meeste counterploegen.
Met spelers als Lewandowski Reus en Godze heb je daar nog eens een prachtige voorhoede.

Als Ajax voor de aanval kiest en het spel wil domineren is dat een voordeel voor Dortmund
Maar Ajax heeft niets te verliezen dus waarom niet. Als geluk meespeelt en alles lukt net wel kunnen ze winnen.

Ajax is zeker niet kansloos. In de cl spelen ze op top niveau. As ze zo zouden spelen in de eredivisie, dan zouden ze met gemak weer kampioen moeten worden. Toch is Dortmund gegroeid in dit toernooi. Het wordt niet makkelijk. Ik denk dat Ajax op voorsprong moet komen door een dood spelmoment. Dan gaan verdedigen en uit de counter snel uitspelen. Soms zal Dortmund gas terug nemen. Dan moet ajax de overhand nemen. Ik denk een gelijkspel of een lichte overwinning

Met zo,n instelling kunnen sommige trainers nog wat van leren, ik zeg, toppie Frank !!!!

Ik ben 100% Ajax fan, maar ik ga me niet instellen op de winst. Dortmund is een team die 4 punten tegen Real Madrid pakt in 2 wedstrijden, terwijl Ajax 0 uit 5 wedstrijden tegen Madrid heeft. Maar ik sta er niet raar van te kijken als we toch gaan stunten

Uiteraard heeft ajax kans 2x tegen city goed gespeeld en in Dortmund ook alleen helaas van het late doelpunt. Gewoon 120% geven en vol d'r op. Alleen jammer dat babel er niet bij is maar gelukkig wel Vermeer Toby. Hoop op deze opstelling.
En later Hoesen erin rond 70e min viel laatst ook goed in

Vermeer
Van Rhijn
Toby
Moisander
Blind
De jong
Enoh
Schöne
Derk/jody
Eriksen
Fischer

Ajax maakt een kans als ze Dortmund zo goed hebben geanalyseerd zoals ze dat met Man City ook hebben gedaan. Ze wisten precies de zwakte (beide palen niet gedekt met corners) en hebben daar op ingespeeld. Zo zullen ze de zwaktes van dortmund ook echt wel weten. Dortmund is goed in de omschakeling van verdediging naar aanval maar andersom niet. Dus zal een middenveld worden met poulsen, de jong, schone en een aanval met fisher eriksen en lukoki (sana) dus degelijk met veel snelheid voorin.

Dat City een hilarisch slechte trainer en een selectie heeft die niet voor elkaar wilt werken betekent niet dat we even van Dortmund winnen.

Mensen schijnen te vergeten dat dat wel een team is, met een slimme trainer.

Ajax kan wel roepen dat ze hun eigen spelletje gaan spelen maar ga nou niet vol op de aanval tegen Dortmund want dan geef ik de Amsterdammers heel weinig kans, ze lopen dan zo in het mes van de Duitsers.

Ze moeten inderdaad die Pool afstoppen en zelf hopen om de kansen beter te benutten.
Ajax mist wat spelers, maar ik weet zeker dat ze kunnen stunten en voor de winst kun gaan.

20 november 2012 om 15:14

Als Ajax voor de winst gaat speelt het Dortmund tactisch in de kaart. Laat Ajax het spel maken en Dortmund speelt op haar best. Als Ajax druk zet, krijgt Dortmund ruimte en ze counteren als de beste. Dus het opportunisme van de Boer en vele vz-members is alleen maar gunstig voor Bvb.

20 november 2012 om 15:17

Ik neem aan dat je een typefout hebt gemaakt en bedoelt afstoppen. Aftoppen lijkt me namelijk niet toegestaan.

Verder ben ik het wel met je eens. In Duitsland hebben we het ook lang volgehouden. Hopen dat het gemis van de spelers kan worden opgevangen door beleving, en dat de aanmoediging van het eigen publiek wonderen doet.

Ik denk dat het heel moeilijk gaat worden maar dat Ajax zeker niet kansloos is. Ik hoor argumenten als Dortmund speelde Real helemaal weg en Ajax maakte geen kans tegen Real. Dat is zo maar Celtic won van Barca, en Ajax van Celtic, dus dan zou Ajax ook van Barca winnen volgens die redenering?

Elke wedstrijd is er 1 opzich, en als ajax gewoon zo speelt als in Dortmund zijn ze zeker niet kansloos.

Ajax moet ervoor zorgen dat de bal lang in de ploeg blijft. Geduld op weten te brengen en op het juiste moment toeslaan. In deze opstelling en met een grote portie werklust en strijd zie ik ze een heel eind komen morgenavond!

Vermeer
van Rhijn
Alderweireld
Moisander
Blind
de Jong
Poulsen
Schöne
Boerrigter
Eriksen
Fischer

Ik heb de meeste reacties gelezen en in meeste gevallen zeggen ze dat Ajax niet kansloos is, maar geheel omdat Celtic van Barcelona heeft gewonnen. Laten we hopen dat dit het geval is, alhoewel ik de kansen kleiner inschat dan tegen City. br Sowieso moet Ajax de winst pakken in de Arena om Uefa league veilig te stellen. Want als Celtic van Barcelona kan winnen, waarom kan City dat niet tegen Real en/of Dortmund winnen?

Als je Ajax in de competitie ziet spelen, dan is het nog een wonder dat ze derde staan met 4 punten. Ik verwacht dat Ajax met minimaal 2 doelpunten verschil verliest van Dortmund.
Een team dat 4 punten pakt tegen Real Madrid en Manchester City uit echt van de mat speelt, is aan haar stand verplicht om ook het nietige Ajax van de mat te spelen.

Ik heb er weinig vertrouwen in. Ik heb Dortmund een paar keer gezien en ze spelen fantastisch, hebben een goed elftal en een geweldige trainer.

Ik denk en hoop dat Ajax wint met een doelpunt verschil. Het zal niet op de wedstrijd tegen VVV lijken, alleen al omdat er veel meer ruimte zal zijn voor Ajax om er doorheen te komen.

Ondergewaardeerde Vermeer zal weer geweldig keepen zoals altijd, maar omdat die te lang door wilt voetballen en zijn uittrappen niet geweldig zijn, zal iedereen het een matige keeper blijven vinden, ondanks dat die heel vaak punten pakt voor Ajax.
Ondergewaardeerde S de Jong zal misschien weer scoren en zeker hard werken. In de CL zie je bij hem veel meer motivatie en inzet, terwijl hij zich altijd al goed inzet.
De backs zijn gewoon in vorm, dus daar hoeven we ons niet druk om te maken.
Als Eriksen ook een goede dag heeft, kunnen ze hem ook heel vervelend gaan vinden..

Ajax in de CL vind ik echt een wereld van verschil en spelers als S de Jong, Eriksen en keeper Vermeer kunnen echt voor de punten zorgen. Dortmund heeft in principe aan een punt genoeg. Het kan positief zijn, omdat de ploeg dan meer relaxed is, maar het kan ook negatief zijn, want als jij denkt van 'o een punt is genoeg' en de tegenstander denkt 'moet 3 punten halen', dan kan het in je nadeel werken, want dan zal de tegenstander vaker en ook meer gevaarlijk(en) zijn.

ajax zal het moeilijk krijgen aangezien ze alsnog 3e staan en dortmund weet dat real achter hun staat...
het beste is voor ajax als ze winnen van dortmund en real verliest maar dat zie ik niet snel gebeuren...

denk eerlijk gezegt dat ajax gewoon als 3e eindigt dat is best wel een knappe prestatie aangezien er 4 kampioenen in de poul zijn respect voor ajax

Ajax heeft sowieso kans morgen... Ajax speelde in dortmund aardig en kan dat spelletje thuis ook wel hanteren denk ik!

En Dortmund heeft aan een punt genoeg en dit is nou het het probleem denk ik... Denk aan 15 mei Ajax-fc Twente!

Ajax speelt voor de 3 punten en Dortmund kan hinken op 2 gedachten: spelen voor 3 punten of voor 1 punt? Dit zal denk ik wel een probleempje opleveren want het is heel erg belangrijk voor Dortmund om door te gaan als je kijkt naar de prestaties van vorig jaar!

Tja ik vind Ajax zo wisselvallig presteren dit seizoen. Tegen VVV was t slaapverwekkend, tegen City dan weer best goed en zo gaat t heen en weer. Ik ga morgen kijken met geen enkel flauw benul wat t gaat worden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren