Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Molenaar verklapt: 'Ajax is rond met nieuwe algemeen directeur'

Laatste update:

Ajax lijkt binnen afzienbare tijd met bestuursnieuws te gaan komen. Volgens Keje Molenaar, die geen officiële functie heeft bij de recordkampioen maar wel nauw bij Ajax betrokken is, heeft de club een nieuwe algemeen directeur gevonden. "Als ik het goed begrepen heb, zijn ze op dit moment rond. Ik ga uiteraard niet zeggen wie het is", zei Molenaar bij RTV Noord-Holland Sport.

/

Ajax stelde in de zomer Marc Overmars aan als nieuwe technisch directeur, maar heeft momenteel nog geen algemeen directeur bij de club zitten. Molenaar meent dat daar snel verandering in zal komen, al kon hij niet meer details prijsgeven. Zelf wordt hij het in ieder geval niet. Molenaar heeft ook geen behoefte aan een officiële functie bij Ajax: "Dat hoeft niet, ik ben blij met deze raad van commissarissen en Marc Overmars als technisch directeur."

Molenaar heeft nog vaak contact met Johan Cruijff, die de 'bestuursrevolutie' bij Ajax heeft ingezet. De rust lijkt te zijn teruggekeerd in de Amsterdamse bestuurskamer. "Ik ben nog steeds van de lijn Cruijff. Het is nu rustig, dat is goed. Van daaruit kan worden gebouwd aan een stabiele organisatie", aldus Molenaar.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als het niet Tsjeu la Ling of Louis van Gaal is vind ik het goed. Ben erg benieuwd iig

4 november 2012 om 18:20

Van Gaal zal het niet zijn, zeker na de affaire Blind en de commissarissen die weg gingen.

5 november 2012 om 00:12

Van Gaal staat onderaan het lijstje van mogelijkheden. Als het Fontijn is ben ik daar blij mee, als het Frank Rijkaard is zou dat onverwachts maar wel interessant zijn. La Ling vind ik nog steeds afgeschreven zonder rede. Die man heeft echt zinloos reputatieschade opgelopen.

4 november 2012 om 19:00

Ik krijg op de een of andere manier het gevoel dat het Edwin van de Sar wordt. Dat zou toch geweldig zijn, al die oud helden op verschillende functies.

4 november 2012 om 19:07

Op termijn schatte Cruijff inderdaad al in dat die het zou worden.
Toch vind ik het niet zo netjes van Molenaar dat dit via hem naar buiten komt.
Ik kan het begrijpen dat het moeilijk voor je te houden is, maar had het toch liever niet.

4 november 2012 om 19:51

Lazaros

Ik zou ontzettend blij zijn dat Van der Sar a.d. wordt, maar ik denk het niet. Een trainersfunctie lijkt mij meer suitable, aangezien hij meermaals heeft aangegeven dat hij de bal mist. Ook was hij afgelopen week niet in Nederland, hij was van plan de marathon van New York te lopen en 's avonds heeft hij een basketbalwedstrijd bekeken.

4 november 2012 om 20:20

Zal zeker een goed zijn, als hij het niet word dan word hij het wel over een paar jaar!

4 november 2012 om 23:20

Jan van Halst van Studio Voetbal?

Mooi

Hopelijk komt er wel iemand die de lijn Cruijff met hart en ziel zal steunen dan kunnen we ook op bestuurlijk niveau bouwen aan een machtig Ajax.
Wellicht gooien ze Van der Aat er ook uit, zou mooi meegenomen zijn.

4 november 2012 om 20:24

Natuurlijk is het iemand in de lijn Cruijff.. Waarom zou hij iemand aan laten stellen waar hij geen vertrouwen in heeft? Cruijff bepaald alles wat er binnen de club gebeurt, want tegenstanders van Cruijff zijn nu wel vertrokken. Op Coronel (volgens mij) na.

4 november 2012 om 23:57

Coronel is in principe allang al weg qua officiele functies. Of hij nog invloed heeft weet je natuurlijk nooit. Maar hij heeft geen officiele functie meer.

Misschien Maarten Fontein. Dat schijnt toch echt de gedroomde kandidaat te zijn als ik me niet vergis.

4 november 2012 om 18:14

Zo lang hij zich maar niet bemoeit met voetbal vind ik het prima dat fontein terug komt.
En hij moet ook niet van die rare dingen zeggen dat hij al op de f-side zat toen de f-side nog niet bestond.
Gewoon normaal je werk doen en niet pronken dat je algemeen directeur bent van Ajax.

4 november 2012 om 18:32

Ik hoef hem helemaal niet meer terug , hij is tussen 2005 en 2008 een van de verantwoordelijke voor het beleid van Ajax geweest. Ik vind zijn terugkeer op de positie van algemeen directeur een zeer slechte zaak. Op commerciele zaken zou misschien mogelijk zijn , hebben we meteen een excuus om Van der Aat te verwijderen.

4 november 2012 om 18:45

Ik las een artikel laatst een artikel op catanaccio.nl. Hoe goed die analyses zijn, dat weet ik niet, maar het zal vast niet allemaal gebakken lucht zijn. Commercieel gezien, en qua marketing kan Ajax nog grote stappen maken werd daar beweerd.
(http://www.catenaccio.nl/2012/financien/tradition... )

4 november 2012 om 18:58

Wat lul jij nou... Mijn vader zat ook op de voorloper van de F-side genaamd de diemenzijde..

4 november 2012 om 19:07

Ik heb het ook gelezen en hoewel ik niet iedere conclusie deel is dat wel het iets waar ik het mee eens ben. Aangezien Van der Aat daar verantwoordelijk voor is extra reden om hem eruit te gooien.

4 november 2012 om 19:32

Je zegt het goede ouwe dibbes de voorloper.
F- Side is ontstaan in de jaren 70.

4 november 2012 om 19:39

Klopt, 1976 om precies te zijn.

4 november 2012 om 19:52

Ik denk dat Maarten Fontein dit bedoeld. Nu hopen dat het Fontein is. Perfecte commercieele directeur die Ajax nooit had moeten laten gaan.

4 november 2012 om 20:16

Klopt. Hij was toentertijd de commerciele man en haalde veel geld binnen op het gebied van sponsoring. Hij haalde Aegon binnen.

Ik meen dat hij de laatste jaren veel doet voor de Uefa, misschien dat hij wat heeft opgestoken en de voetbalwereld beter kent. Bovendien lijkt de organisatie van Ajax hedendaags een stuk sterker dan een aantal jaren geleden met een sterke RvC en Marc Overmars die goed let op technische zaken. Het is alleen zaak om Van der Aat en Slop, twee mensen die jarenlang falen, de deur te wijzen.

5 november 2012 om 00:00

@adzevedo

Hij heeft ajax een hoop mooie sponsordeals opgeleverd.

Daarbij denk ik dat de taken algemeen directeur en technisch directeur nu duidelijk afgescheiden zijn.

Ik denk dat de algemeen directeur qua voetbalzaken niks te vertellen heeft en lekker mag luisteren wat frank en marc te zeggen hebben.

4 november 2012 om 18:21

Maarten Fontein is toch meer een commerciele man. Hij wist wel Adidas en Aegon binnen te halen.

Mooi dan die andere lamzak van een van der aat er uit donderen.
Wat een zak hooi is dat zeg.

Een goede, nieuwe algemeen directeur is belangrijk. Vervolgens is het tijd voor de exit van meneer Van der Aat, die jaar op jaar commerciële flops realiseert. Maarten Fontijn heeft mijn voorkeur.

het gaat weer eens slecht met ajax op het veld en de bestuurlijke soap wordt weer van stal gehaald. Willen ze de aandacht verschuiven ofzo?

4 november 2012 om 18:20

Zo werkt mijn club al 2 jaar succesvol dus waarom niet.

4 november 2012 om 18:34

haha, het is ook zeker geen verkeerde tactiek

4 november 2012 om 18:38

Je hebt zojuist de geheime code van Ajax gekraakt , we leiden gewoon alle aandacht op het eerste elftal af en tegen de tijd dat onze comeback is ontdekt is er al geen houden meer aan

4 november 2012 om 18:40

Dan moeten we van gaal maar weer ergens vandaan trekken om de boel in verwarring te brengen.

4 november 2012 om 20:28

Coronel, van der Boog, ten Have... Er zijn genoeg mensen beschikbaar voor als van Gaal ergens anders druk mee is

DE Maarten Fontijn die een paar jaar geleden de Arena uit geschopt werd als zijnde "aardappel Fontijn"??

4 november 2012 om 18:31

Dat is ie ook. Maar dit is geen domme man, hij heeft in commercieel oogpunt veel goede deals gesloten met goed sponsoren. Maar hij moet zich niet met het voetbal bemoeien daar heeft ie geen kaas van gegeten.

Als algemeen directeur zul je (neem ik aan) niet alleen van commerciële of financiële zaken verstand moeten hebben maar ook van voetbaltechnische zaken. Er moet dus een allround persoon komen met veel ervaring in de voetballerij die 100 procent in lijn staat met het huidige technische hart.

4 november 2012 om 18:45

Zet hem dan op de plek van commercieel directeur waar Van der Aat nu zit. Dan sla je 2 vliegen in 1 klap en je voorkomt dat hij er weer een zooi van maakt zoals in de periode 2005 - 2008.

Ik voel niks voor een terugkeer van Fontein op de positie van algemeen directeur. Maar hem terughalen en daarmee gelijk Van der Aat de laan uitsturen zie ik wel zitten, voornamelijk vanwege dat 2de gedeelte.

Keje moet eens niet alles naar buiten brengen. Fontein of vd Sar.

Alsof iemand ooit getwijfeld heeft of keje nog een volger van Johan is. Een grotere slijmbal kom je zelde tegen.

Maar ik hoop dat ze nadat Ajax dit jaar de commerciële manager al gehaald hebben nu ons verlossen van onze algemeen directeur!! Henk bloemers we gunnen je deze promotie!!

Maar kan keje z'n mond niet een keer houden? Ik vind het een van de meest irritante mensen rond Ajax.

4 november 2012 om 18:54

Helemaal mee eens. Hij zal vast wel wat verstand in zijn kop hebben en Ajax het beste gunnen, maar praat als je het mij vraagt ook iets te graag met de media. En dan vooral nog over zaken waar hij eigenlijk beter nog even zijn mond over kan houden.

4 november 2012 om 20:33

http://www.rtvnh.nl/sport/90717/ Keje molenaar: "ajax is rond met een nieuwe al...

http://www.rtvnh.nl/sport/90717/keje Molenaar: "ajax is rond met een nieuwe algemeen directeur".
Spatie weghalen vlak voor nieuwe

Keje schrok ook meteen nadat hij het gezegt had, de reporter leek te doen alsof hij meer wist waardoor Keje zich deze uitspraak liet ontlokken ( zie vid, vlak voor het einde) .

Kan zomaar die Rob Been jr ook zijn

Hoop op Fontein

4 november 2012 om 18:45

Ik hoop op Rik van den Boog.

Jammer dat Keje Molenaar het niet zelf wil doen. Ik vind dat een man met visie en met voetbalvisie. Iets dat bij de beleidsmakers vaak ontbreekt bij Ajax. De TD heeft al een slechte start gemaakt.

4 november 2012 om 19:31

Molenaar is een gladjanus die tot aan zijn ellebogen in de kont van Cruijff zit. Zelf weinig kennis van zaken, deze narcist wil je echt niet hebben.

4 november 2012 om 19:55

Een narcist die kruipt voor een ander? Ik ben ze nog niet tegen gekomen.

4 november 2012 om 20:59

@ hansje1969

Ik ben het niet helemaal met je eens met je kritiek op Overmars maar in deze denk ik er ook zo over. Persoonlijk vind ik hem ook de beste kandidaat. Hij beschikt over Ajax kennis, algemene voetbal kennis, zakelijke kennis en daarnaast kan hij het prima vinden met Johan. Hopelijk wil hij er nog een keer aan beginnen als hij stopt met de advocaatuur.

4 november 2012 om 23:31

Als je echt een ajacied was wist je ook dat Ajax geen td heeft.

Hopelijk wordt de nieuwe algemeen directeur iemand die niet zo naief is om te denken dat het plan Cruijff ook echt volledig gaat werken. Want het moge toch duidelijk zijn dat we het met jeugd en transfervrije/goedkope B-aankopen niet gaan redden als we vervolgens ook nog eens onze beste spelers elk jaar verkopen. Dus iemand die ook de ballen heeft om goede spelers te halen, ook al zijn ze prijzig. Geen Sulejmani aankopen meer natuurlijk, maar wat we nu aan het doen zijn slaat ook helemaal nergens op, we staan momenteel in de subtop, dat is de realiteit.

4 november 2012 om 18:52

Ik sluit me volledig bij je aan, de komende jaren zal er nog voldoende moeten worden geinvesteerd om later op de jeugd te kunnen steunen.

4 november 2012 om 19:18

Er is gewoon geen geld voor grote aankopen als je wilt herfinancieren , hoe moeilijk is dat nou om te accepteren ? Pas als Ajax financieel hervormt is komt ontstaat er weer ruimte voor meer uitgave.

Prijzige spelers halen en financieel hervormen tegelijk gaat gewoon niet , Ajax geeft terecht de prioriteit aan het laatste.

4 november 2012 om 19:44

En omdat we prioriteit geven aan dat laatste halen we nu geen CL, en dus vanzelfsprekend missen we ook de inkomsten die daar uit voortvloeien. Zonder CL zit je pas echt in de problemen. Ajax heeft deze transferperiode zoveel gedaan aan dure spelers van de balans af halen en ze vervangen met goekope maar zwakke alternatieven, dt het elftal nu zo verzwakt is dat ze die CL gaan mislopen. Daar zit je dan met je El-begroting, het zal er op papier vast wel allemaal heel mooi uitzien, maar daar kopen de fans niks voor, en dat zal ook niet de bedoeling zijn van plan Cruijff dat ons terug wil brengen naar de top. Leuk en aardig allemaal dat we geen gekke salarisen meer uit geven, maar topspelers die komen niet naar Ajax, en onze beste spelers willen niet verlengen vanwege het lage salaris.

4 november 2012 om 20:16

Ajax heeft genoeg geld voor aankopen. In de winterstop zal er toch echt een vrijwel compleet nieuw elftal moeten komen. Met de huidige selectie mogen ze blij zijn als ze de play offs halen.

4 november 2012 om 20:37

Een compleet nieuw elftal kopen gaat niet, maar ik hoop dat overmars geleerd heeft dat het met zijn B aankopen je helemaal niets bereikt. Die aankopen zijn weggegooid geld geweest en begrijp niet dat hij dat zelf niet op voorhand inzag. Volgend jaar EL dus dit geintje kost je gewoon twee jaar. Twee jaar waarin Twente en PSV wel doorgroeien.
En ook met een gedegen jeugdopleiding zul je ervaring bij moeten kopen anders kom je er niet. Daarnaast zegt niemand ons dat er een complete generatie gaat doorbreken. Tenzij Overmars een tita tovenaar blijkt te zijn

4 november 2012 om 23:27

@t-vermaelen

Als we die uitgave wel gedaan hadden was dat geen enkele garantie dat we wel CL zouden halen. Als je dan geen CL haalt terwijl je veel uitgeeft , ja dan zitten we weer in de problemen. Voor het geval je het laatste financiële cijfers niet bestudeerd hebt , we kunnen het ons volgend jaar permitteren om geen CL te halen. Sterker nog , Ajax is op weg om geheel onafhankelijk van CL voetbal te worden.

@raymond1972

Tot vorige week was Ajax nog kanshebber voor de landstitel en nu zouden we ineens blij mogen zijn als we in het linkerrijtje staan ? Doe eens niet zo overdreven paniekerig. Net zoals de hype rondom de winst op Manchester City is dit ook een grote hype , gevoed door mensen die Ajax geen warm hart toedragen en supporters die in paniek raken omdat er voor het eerst sinds maanden weer eens verloren is.

@hansje

Wederom een overdreven paniekerig betoog , die vol met aannames staan die allerminst zeker zijn. Je praat alsof er 1,5 jaar verloren is gegaan , we hebben gewoon 1x verloren van Vitesse en that's it. Mogelijk dat we inderdaad een tussenjaar hebben , maar dat hebben genoeg Ajacieden als voorzien. Maak daar nou niet zo'n drama van

Edwin van der Sar, welcome home !

Of misschien toch Leo van Wijk?

4 november 2012 om 19:24

Die is al commissaris geworden

Waarom moet Keje dit voortijdig bekend maken?
Ik zie de meerwaarde er niet van in, jammer.

4 november 2012 om 20:17

zodat Keje weer even aandacht krijgt. Was al een tijdje uit de picture namelijk

4 november 2012 om 20:53

@ Setto

Wellicht werd hem dat gevraagd, trouwens ik zie het probleem niet. Als spelers van clubs wisselen hoor je ook zovaak mensen zeggen dat het al rond is terwijl er nog niets officieel is gemaakt, daar hoor je dan toch ook niemand over.

4 november 2012 om 21:10

Ik vind het geen probleem, het is alleen overbodig.

Van de anderen hier krijg ik het idee dat Keje graag in het middelpunt staat, dus dat zou wat verklaren.

Bestuurders en spelers vind ik wel een verschil in zitten. Volgens mij wordt er niet elke dag geroddeld over waar de TD van club X nu weer naartoe zal gaan.

4 november 2012 om 21:57

@ Setto

Gemakshalve ga ik er vanuit dat het hem gevraagd werd, opzich is dat niet zo gek omdat hij goed is ingevoerd bij Ajax. Nu is het wel zo dat Molenaar wat ijdel is maar ik vind het wel verfrissend dat hij altijd wel wat te melden heeft. De meeste mensen in de voetballerij hebben niks te melden buiten de geregiseerde praatjes.

Het klopt dat er niet elke dag geroddeld word over bewindslieden en welke richting een club ingaat, maar bij Ajax zijn de vragen over bepaalde bewindsplekken zoals je weet nog actueel. Bij alle (grote) clubs word er van alles gespeculeerd als er nieuws is rondom (nieuwe) bewindslieden. In dat licht zie ik het kwalijke hier niet van in. Wat ik overigens niet begrijp is dat sommigen mensen hier beweren dat het gedonder nu weer van voor af aan begint.

@setto
Dat is simpel, hij heeft weer wat aandacht nodig. Molenaar is een van de grootste intrigranten binnen ajax.

Kan die molenaar niet eens een keer zijn snavel houden? Tijdens de ontwikkelingen rond Cruijff stond meneer ook als eerste te shinen voor de camera

Dit is goed nieuws al heb ik geen idee wie het word, ik denk dat ze met een heel verassende naam op de proppen komen waar niemand nog aan heeft gedacht. Hopelijk voorspoedigd dit ook het proces om die van der Aat en Slop te lozen, als die twee ook verdwijnen is de club echt schoon gemaakt.

Ik hoop op Stanley Menzo.. destijds toch een van de oogappeltjes van Cruijff, en heeft bij Cambuur aangetoond goed beleid neer te kunnen zetten.

4 november 2012 om 21:11

Daar noem je een naam.
Na de tijd bij Vitesse zou ik dat Stanley zeker gunnen!

Ik denk ene v gaal dan is de cirkel weer rond.
Nee ff serieus waarom doet een advocaat als Molenaar dit ?? Wat heeft het voor meerwaarde om dit nu naar buiten te brengen?
Als ze zo prediken dat de rust weer terug moet komen binnen de club dan snap ik zo n actie niet.

De telegraaf schrijft dat Andries Jonker de nieuwe algemene directeur wordt. Op zich geen slechte keuze, lijkt me geschikter als directeur dan als trainer. Het klikte niet tussen Jonker en Wolfsburg en toen Jonker dit baantje aangeboden kreeg twijfelde hij geen seconde

Jongens dit is een bestuursfuntie van een topclub, dan heb je dus managementvaardigheden nodig, die bezitten de meeste ex-voetballers niet. Aub dus niet alleen selecteren op voetbal vaardigheden maar op relevante competenties voor deze functie!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren