Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Boer wendt zich tot Nijhuis: ‘Veel onterechte penalty’s tegen’

Laatste update:

Een dag nadat zijn elftal in de Champions League wist te winnen van Manchester City (3-1) kijkt Ajax-trainer Frank de Boer alweer vooruit naar komende weekend: dan staat in Rotterdam het competitieduel met Feyenoord op het programma. De coach doet een beroep op arbiter Bas Nijhuis.

/

De Boer hoopt dat de scheidsrechter zich niet laat intimideren door supporters van de thuisploeg. “De laatste jaren hebben we veel onterechte penalty’s tegen gekregen bij Feyenoord. Vorig seizoen ook, dan merk je dat arbiter druk van De Kuip voelt”, tekent NUsport op uit de mond van de oefenmeester van de Amsterdammers. De Boer is er blij mee dat Feyenoord weer om de bovenste plaatsen meedoet.

“Ze horen in het linkerrijtje, de Klassieker is nu echt een Klassieker”, vindt De Boer, die niet lang heeft stilgestaan bij de knappe Europese zege op Man City. “Het is niet laat geworden. Ik heb ook geen biertje gedronken, dat lust ik niet. Als je een goede wedstrijd hebt gespeeld zoals tegen City, moet je het meenemen naar een volgend duel en koesteren.”

Zondag kan De Boer overigens weer een beroep doen op Jody Lukoki. De rechtsbuiten raakte onlangs geblesseerd aan zijn knie en was onder meer niet inzetbaar tegen the Citizens, maar is weer hersteld. Of Eyong Enoh er in Rotterdam bij kan zijn is nog de vraag; de middenvelder kreeg maandag bij Jong Ajax een rode kaart en hoe hij daarvoor gestraft wordt is nog niet bekend.

Denk je dat Ajax zondag ook van Feyenoord wint?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
25 oktober 2012 om 14:17

We zitten hier altijd maar af te geven op scheidsrechters, maar wel eens zelf als scheidsrechter op het veld gestaan? Je kunt niet alles zien, je hebt niet 20 camera's die je helpen.

Als je in het buitenland kijkt is het niets beter, zelfde als de penalty die Feyenoord vorige week kreeg, tv-beelden zegt de scheidsrechter zelf overduidelijk geen penalty, maar als ik morgen in dezelfde hoek weer dezelfde situatie krijg geef ik hem weer. Hij heeft een splitsecond om te reageren, dan wil het vanaf een bepaalde hoek nog wel eens lijken op een strafschop, handsbal, doorgebroken speler of wat dan ook. Tja, dan worden er fouten gemaakt, maar een scheidsrechter probeert zich altijd een zo goed mogelijke positie op het veld te geven, zodat hij zoveel mogelijk situaties kan overzien.

Het verleden erbij gaan halen is niet goed, hij moet de scheidsrechter die toen dienst had aanspreken en niet de scheidsrechter die komende zondag fluit.
In Nederland creeëren we steeds meer het geval dat er geen penalty's meer gegeven worden, omdat de scheidsrechters het niet meer aandurven. Dat vind ik een kwalijke zaak, veel 100% strafschoppen blijven onbestraft.

25 oktober 2012 om 14:13

Weet je wat pas zielig is ? dat je 3x in 5 seizoenen tijd een onterechte penalty tegen krijgt. En als men die slinkse Tomasson er in 2010 niet erop betrapt was dan waren het er 4 pingels na schwalbes geweest. Het is opvallend hoe vaak Feyenoorders zich eraan schuldig maakte de laastste edtities. Ik neem het ze persoonlijk niet kwalijk , ze willen namelijk kosten van alles proberen te winnen. Maar ik vind dat de scheidsrechter er wel op bedacht mag zijn gezien de voorgeschiedenis.

25 oktober 2012 om 14:24

Nee bij ajax zijn ze roomser dan de paus. Gevalletje matglas zeker vergeten. Zo kan ik er nog wel tien opnoemen. Dit is weer een gevalletje scheids onder druk zetten en wedden dat zondag feyenoord een glas zuivere penalty word onthouden.

Zielige reactie van de boer en dat hebben ze helemaal niet nodig.

25 oktober 2012 om 14:40

Ik zou maar eens beginnen met het opnoemen van 10 Ajax schwalbe's in de klassieker waarbij Ajax beloond werd met een pingel.

Machlas was in 2001/2002 , meer dan 10 seizoenen geleden. De gevallen Mols (2x) en Guidetti (1x) waren allemaal de laatste 5 seizoenen.

Ajax is zeker niet roomser dan de paus , maar het is een feit dat Feyenoorders zich de laatste jaren in klassiekers veel aan schwalbe's hebben vergrepen en met het nodige succes. Daar mag best extra op gelet worden.

25 oktober 2012 om 14:42

Je vergeet nog het moment van drie seizoenen terug waar Suarez een penalty had moeten krijgen na een overtreding van De Vrij. Daarentegen kreeg Babovic een keer rood voor een ''elleboog'' terwijl Suarez even daarvoor iemand gewoon een klap in zijn gezicht gaf en geen rode kaart kreeg.

Desondanks hoop ik op een wedstrijd zonder scheidsrechterlijke fouten. Ik hoop dat Nijhuis zijn hoofd koel kan houden. Uitspraken als deze van De Boer is alleen maar extra druk op de scheidsrechter. Verder vind ik het wel een beetje laf om dat zo aan te halen, want hij doet voorkomen dat Feyenoord de scheidsrechter vaak mee heeft terwijl dat dit seizoen juist niet het geval is.

25 oktober 2012 om 14:43

Daarintegen dat baboviceen rode kaart werd aangesmeert door suarez.
Kijk je kan het alleen over panels hebben maar er zijn meer factoren waardoor de wedstrijd anders kan lopen..

Maar ik denk dat het vaak niet eens de schuld van de scheids is dat je een wedstrijd verlies maar vooral vaak omdat je zelf die dag niet goed genoeg was

Aangepast is babovic......

25 oktober 2012 om 14:50

@El Fenomeno

Ik herinner me dat moment nog wel , en dat was ook zeker een strafschop. Maar laten we niet vergeten dat Suarez een reputatie had opgebouwd. Zeker bij twijfelgevallen rondom pingels kun je beter een strafschop niet geven als wel geven.

De situatie met Babovic en Suarez was inderdaad enigzins hypocriet. In mijn ogen was het van beide heren gewoon onhandig arm gebruik. Het had zeker niet mogen zijn dat Suarez wegkwam terwijl Babovic rood kreeg. Dan moet je ook een lijn trekken. Maar goed, zelfs als dat goed beoordeeld was dan had Ajax die klassieker naar alle waarschijnlijkheid gewonnen , maar uiteraard niet met 5-1

Uiteraard spreek ik dezelfde hoop uit. Nijhuis bleeft vorig jaar zeer koel in de Arena en floot een prima wedstrijd. Laten we hopen dat we na afloop snel klaar zijn met de rol van de scheids te bespreken , dan heeft hij het goed gedaan.

@bliek

1 Zover ik weet heeft Suarez nooit tegenover Babos gestaan toen deze Feyenoord keeper was
2 Zover ik weet heeft Suarez in de klassieker nooit een rode kaart aangesmeerd

25 oktober 2012 om 14:52

@adzevedo
Mee eens hoor had feyenoord nog niet gewonnen.

Wil wel zeggen dat deze wedstrijden niet door een scheidsrechter word beslist maar aan de vorm en de wil van de dag.


Sorry moest natuurlijk babovic zijn

25 oktober 2012 om 14:52

1. suarez
2. suarez
3. suarez
4. suarez
5. suarez
6. suarez
7. suarez
8. suarez
9. suarez
10. suarez

25 oktober 2012 om 16:30

En de heer Suarez dan.
Hij was er een meester in, in zijn ajax tijd.

25 oktober 2012 om 19:54

Nou, dat valt best met met Suarez. Hij heeft er heus wel een paar gehad, maar kreeg 'm ook vaak zat niet omdat hij die reputatie had. Denk dat 't 'm gemiddeld weinig opgeleverd heeft.

Ik denk dat z'n rendement iig hoger was geweest als hij gewoon door was gegaan en de bal er gewoon in had gepeerd. Want laten we niet vergeten dat 't naast dat vervelende gedrag wel een goeie voetballer was.

Verder vind ik 't een hoop gezeik hier over die pingels. Frank probeert gewoon de scheids te beinvloeden en dat is verder prima. Maar je kunt niet zeggen dat je de beste club bent en vervolgens een slachtoffer rol spelen over pingels denk ik dan :D Gewoon zorgen dat je beter bent en er minstens 3 in jast.

Als Ajax speelt zoals in de CL (niet eens alleen tegen City, ook Dortmund en Real ook bij vlagen) dan moeten ze gewoon met 2 vingers in de neus kampioen worden. Maar nee, in de eredivisie zijn 't ineens weer een stel ego's die gaat lopen met de bal, de duels niet aangaan en er dus een zooitje van maken.

25 oktober 2012 om 22:09

@adzevedo

Piep-piep-hallo piep-piep-hallo, Calimeeeero!

Frank de Boer doet even aan het beïnvloeden van de scheids. Geeft niet, doen ze allemaal wel eens. Wie durft te beweren dat Feyenoord Ajax vorig seizoen vanwege die pingel (was geen Schwalbe in mijn ogen) versloeg, houdt zichzelf voor de gek. Feyenoord was twee klassen beter op het vlak van mentaliteit en dat gaf de doorslag. Dat De Boer nu al begint te piepen zou betekenen dat het wat dat betreft weer snor zit voor Feyenoord.

Ikzelf denk dat Voetbaltechnische aspecten zwaarder wegen. Met het verlies van Guidetti en El Ahmadi heeft Feyenoord veel kwaliteit ingeleverd. Bij Ajax is dat het geval wat betreft Verthongen (ook al zo'n toonbeeld van sportiviteit). We gaan het zien.

25 oktober 2012 om 23:12

Die penalty van vorig seizoen werd gegeven bij een 0-1 voorsprong voor Ajax, kortom, een cruciaal moment. Beweren dat Ajax die wedstrijd dan wel had gewonnen slaat nergens op, maar ze hadden in ieder geval meer kans gehad.
Het was misschien geen schwalbe, maar het was ook zeker geen overtreding, zuiver de bal gespeeld door Vertonghen, over kwaliteit inleveren gesproken.

25 oktober 2012 om 23:38

@leonov

Niks calimero , ik zoek geen complot of iets dergelijks. Scheisrechters zijn mensen en maken echt niet bewust fouten in het nadeel van Ajax. Maar het steekt me behoorlijk dat Ajax in 2008 en 2009 ten onrechte geen overwinning op het conto kon bijschrijven dankzij dat stuk verdriet van een Mols. En vorig jaar is zoals Galasekthebest al verteld is het Ajax ook niet echt makkelijk gemaakt.

Ik vertrouw op de scheidsrechter , maar ik vind dat hij verplicht is de voorgeschiedenis te kennen. Hij moet de fouten voorkomen die zijn voorgangers wel maakte , dus bij ieder mogelijk twijfelgeval niet fluiten.

25 oktober 2012 om 14:13

Zielige reactie??? Kijk de wedstrijden van de vorige jaren maar eens terug dan weet je genoeg!
Verder idd hopen op een goeie scheidsrechter, normaal is er op Nijhuis niet zoveel aan te merken dus hopelijk deze zondag ook niet!!

25 oktober 2012 om 14:17

Ik ben blij dat Kuipers niet fluit. De man is echt een enorme thuisfluiter. Vorig jaar de schwalbe van Guidetti. En de twee strafschoppen voor Barca tegen Milaan waren ook erg makkelijk gegeven. Hele matige scheidsrechter. Nijhuis maakt ook wel eens fouten, maar zie ik zelden zwichten voor de druk van het thuispubliek.

25 oktober 2012 om 14:20

Ik vind dat je als trainer niet de scheidsrechter die dienst moet gaan doen mag benaderen, hetzij via de media, hetzij persoonlijk, want je gaat onbewust wat proberen te forceren. Oké er waren onterechte strafschoppen, maar er werden ook 100% strafschoppen onthouden, daar hoor je niets van, dan is de scheids ineens niet onder de indruk van het publiek? Lees mijn reactie hier boven maar eens, scheidsrechters beslissen in een spit-second!

25 oktober 2012 om 16:17

Beste Harmjan,
Frank de Boer is een trainer die probeert eerst bij zichzelf te kijken en niet de scheidsrechter als schuldige aan wil wijzen. Kijk maar naar een wedstrijd als Heracles-ajax waar hij weigert de scheidsrechter als zondebok aan te wijzen.

Je kan dan ook niets meer want het is niet meer terug te draaien.

Laten we het positief bekijken door de sfeer en ambiance in de Kuip laat een scheidsrechter (en zeker Vink en Kuipers zijn hier gevoelig voor) zich weleens meeslepen en geeft te gemakkelijk een pingel kado aan Feyenoord.

Of dit werkt weet ik niet het kan twee kanten op gaan, Nijhuis kan ook lekker een pingel geven onder het mom van "ik ben niet gevoelig voor dit soort berichten".

Het blijft in mijn ogen jammer dat de moderne techniek niet ingezet wordt om een goede beslissing te nemen. De scheids heeft al gefloten, het spel ligt al stil. De 5e man kijkt de herhaling na en via het oortje wordt er een goede beslissing genomen. Helaas zijn die fosielen van de Fifa/uefa nog steeds niet wakker geworden.

25 oktober 2012 om 16:33

Je zegt dit nu alleen omdat feyenoord thuis speeld met Vink of Kuipers want andersom zou het indemdito zijn geweest? Dan heeft feyenoord nog wel een paar verhaaltjes over makelijk gegeven 2e gele kaarten of directe rode kaarten?

Als Ajax dit spel ook tegen Feyenoord voor elkaar krijgt belooft het een hele leuke wedstrijd te worden.

25 oktober 2012 om 14:08

Als VVV dat spel neer zet worden ze kampioen. Knappe overwinning gister maar Ajax steeg echt boven zichzelf uit als je het vergelijkt met de overige wedstrijden.

25 oktober 2012 om 14:37

Volgens mij bestaat dat niet, boven jezelf uitstijgen. Dat zou betekenen dat je iets doet wat je helemaal niet kan doen en dat klinkt vrij onmogelijk. Ajax is dus in staat om op dit niveau te voetballen, nu is het alleen nog de kunst dat constant(er) te doen, te beginnen bij Feijenoord.

25 oktober 2012 om 14:55

Heeft niks met boven jezelf uit stijgen te maken, tegen Dortmund werd er ook met vlagen uitstekend voetbal op de mat gelegd.

25 oktober 2012 om 15:30

Waarom kunnen ze het in de competitie dan niet. Bepaalde tegenstanders kunnen extra krachten in een team losmaken waardoor ze dus boven zichzelf uitstijgen. Dat is ook de reden dat jullie het altijd zwaar hebben tegen ADO en Utrecht, twee ploegen die vanwege de 'haat' tegen Ajax altijd tot op het bot gemotiveerd zijn waardoor de extra krachten vrijkomen. En de volgende week worden ze opeens weer 'makkelijk' verslagen.

Ajax is dus in staat om zo te voetballen, ja! Maar dat gebeurd op weinig momenten en dat komt omdat een team gewoon niet vaak zulke krachten kan 'oproepen'. Klinkt als bijgelovige onzin, maar het verklaard wel waarom kleine teams nog wel eens kunnen stunten tegen 'het grote Ajax' en Ajax gister tegen het ' het grote city'.

25 oktober 2012 om 14:11

Ja maar ajax is zo wisselvallig dat het me niet zal verbazen als ze dramatisch spelen

25 oktober 2012 om 14:14

Zit er helaas niet in, we spelen namelijk al om half 1 :P

25 oktober 2012 om 14:45

En uit en na een midweekse wedstrijd. Mwah..

25 oktober 2012 om 21:46

De klok wordt een uur terug gezet, ben benieuwd of dat enige uitwerking zal hebben

25 oktober 2012 om 22:06

ach vergeleken met woensdag wordt zondag een eitje
maar ja als we net zoals vorig jaar een onterechte strafschop tegen krijgen, kan het gek gaan lopen

25 oktober 2012 om 14:26

Ajax speelde leuk gisteren maar city was wel heel slecht die hadden verwacht even gemakkelijk over ajax heen te lopen. Over 2 weken krijgt ajax vies op de broek van City dan zal city uit een ander vaatje tappen denk ik.

Gaat De Boer zich nou serieus verlagen tot dit staaltje slap gelul? Met Nijhuis heeft die in ieder geval een goeie gekregen. Volgens mij heeft Ajax amper wedstrijden verloren als hij de leiding had.

Ik hoop op een mooie wedstrijd zondag waarbij Feyenoord aan het langste eind trekt, maar ga niet miepen over onterechte penalties en dergelijke. Ajax heeft vaak zat de scheidsrechter mee gehad met beslissingen in de Klassieker.

25 oktober 2012 om 14:11

Noem die momenten die ze onterecht meekregen de afgelopen jaren eens op dan,

25 oktober 2012 om 14:29

Momentje machlas zal ik nooit vergeten. Momentje heitinga was het volgens mij die makaay opving is gewoon rood. onterchte rode kaar babovic. Moet ik nog even doorgaan.

25 oktober 2012 om 14:34

Goal Siem de Jong in de bekerfinale toen er een ballenmeisje het veld op rende en Mulder daardoor afgeleid werd bij de goal. Elleboog Babovic die met rood bestraft werd wat gewoon een duel was. Huntelaar ging/gaat altijd zo de duels aan. Vrije trappen waar goals uit voortvloeien die nooit gegeven hadden moeten worden. Zijn genoeg momenten.

25 oktober 2012 om 14:38

Suarez die iemand sloeg en geen rood kreeg terwijl Babovic in dezelfde wedstrijd een rode kaart kreeg voor een ´´elleboog´´.

25 oktober 2012 om 16:40

V/d Wiel die geen 2e geel (of direct rood?) kreeg na 'slaan' bij de dug out, tegen Wijnaldum. Kevin Blom was toen de scheids.

25 oktober 2012 om 22:08

die momenten zijn er nauwelijks, meestal is ajax de lul in de uitwedstrijden

25 oktober 2012 om 14:14

Dat is om nijhuis alsvast in te dekken voor de schandalig partijdige beslissingen die hij gaat nemen. Nijhuis is inderdaad meer voor ajax omdat die nou eenmaal meer geld betalen om de wedstrijden te kopen.

25 oktober 2012 om 15:56

Ik zou nog een snuifje nemen ouwe!!

25 oktober 2012 om 22:09

hahaha wat voor een zielige post is dit man.. als je geen bewijs hebrt moet je niet zulk soort onzin verkondigen vis127

25 oktober 2012 om 14:14

Nijhuis is wel iemand om op te vertrouwen , van beide kanten. Ik geloof dat geen van beide partijen iets door hem onthouden is tijdens Ajax - Feyenoord vorig jaar. Hopelijk gebeurd dat nu ook niet.

25 oktober 2012 om 14:19

Dat is inderdaad het geval, daarom is het zo dieptriest dat Frank De Boer nu aan het huilen is (want anders kan je het niet noemen) dat de scheidsrechter maar geen penalty tegen moet geven (want dat is de kern van dit verhaal).
De Boer is de scheids aan het bespelen en zou alleen daarvoor al een schorsing moeten krijgen wegens het beïnvloeden van de scheidsrechter.

25 oktober 2012 om 14:26

@yamiown

Je moet het vanuit Ajax perspectief bekijken , Ajax is 3x in 5 seizoenen tijd gedupeerd doordat Feyenoorders schwalbe's gingen maken. Tomasson poogde het in 2010 ook nog eens , dus dat betekend dat de 4 van de laatste 5 ontmoetingen een Feyenoorder als een stervende zwaan naar het gras ging.

Voor Ajax is dit ook gewoon een hele belangrijke wedstrijd en daarin wilt De Boer niet zoals de afgelopen jaren gedupeerd worden. Het is belangrijk dat de Knvb en de scheidsrechter de voorgeschiedenis kennen , zodat ze erop bedacht zijn. Uiteraard is het alles behalve chique om dat als trainer duidelijk te maken.

25 oktober 2012 om 14:32

@adzevedo Ze hebben 1 wedstrijd verloren vorig jaar en dat kwam zeker niet door een onterecht gegeven pingel . de jaren ervoor hebben ze toch gewonnen wat is dan het probleem.

Dit is gewoon bespelen van de scheids en als ik eerlijk ben zou dat eigenlijk bestraft moeten worden.

25 oktober 2012 om 14:38

@doelmannetje

In de seizoenen 2008 en 2009 was die pingel het verschil in beide gevallen tussen 1-2 en 2-2. Vorig jaar waar ook bijzonder cruciaal , maar ik zou niet willen zeggen dat Ajax door die schwalbe van Guidetti verloren heeft , want toen was Feyenoord beter.

Ik betwijfel zeer of je een trainer kan schorsen voor dit soort uitspraken op een persconferentie. Maar laten we eerlijk zijn , dat gedrag vertoonde andere trainers toch ook toen Suarez voor Ajax schwalbe's maakte ? Die wende zich ook tot de scheidsrechters om hem beter in de gaten te houden.

25 oktober 2012 om 15:15

dit is gewoon een teken van zwakte.de Boer schijt in zijn broek voor zondag en op deze manier probeert hij de scheids mee te krijgen zodat ze dan hopen te winnen.

25 oktober 2012 om 15:54

Zeer slim van de Boer, ik had het alleen niet verwacht van hem. De keren dat we genaaid zijn hield hij heel politiek correct zijn mond. Voorbeelden zijn Zagreb, Twente, Feyenoord en Madrid vorig jaar en Heracles afgelopen zaterdag.

Je kan zeggen wat je wil maar de boer wijst altijd naar zijn eigen spelers en niet naar de arbitrage

25 oktober 2012 om 16:05

Ja de Boer schijt in zijn broek, mensenkennis is jou vreemd he?

Er is geen nuchterder persoon dan de Boer, het is soms zelfs irritant hoe weinig emotie deze man toont

25 oktober 2012 om 14:17

Wat je zelf zegt, het is een prachtige wedstrijd en die moet ook goed en consequent geleid worden en moet niet beslist worden door arbitrale fouten.

25 oktober 2012 om 14:18

Klinkt leuk allemaal wat je zegt ouwe. Maar het is wel degelijk een feit dat ze Feyenoord in de Kuip tegen Ajax makkelijk penalty's geven, op zich niet vreemd denk naemlijk dat het nog menselijk is ook. Maar goed verder ben ik met je eens en hoop ik op een mooie wedstrijd....

25 oktober 2012 om 14:21

Vind ik ook. Normaal gesproken ben ik het wel eens met de Boer. Maar dit vind ik een beetje onzinnige kritiek richting de scheidsrechters. Ga gewoon van je eigen krachten uit en maak je niet druk over het feit dat scheidsrechters af en toe een slechte beslissingen nemen.

Komt goed Frankie! Zondag net zo foeballe als gister en dan rollen we ze op!

Gaat de Boer een goed woordje doen voor Ajax? Wat een suffert is die Boer toch. Lekker een wit voetje halen bij de scheids alvorens ie een penalty tegen krijgt. Wat een arrogante klootzak is het toch. Als Feyenoord een penalty verdiend dan is dat zo. als het aan Ajax ligt moeten ze winnen zelfs al is het onterecht.

25 oktober 2012 om 14:07

Ik denk dat je met dit soort reacties zelf de sufferd genoemd kunt worden.

Frank de Boer is nou niet bepaald een echte arrogante, zoals we de Ajacieden kennen.

Je laatste zin is al helemaal opgerakeld vanuit je eigen sentiment.

25 oktober 2012 om 14:21

De Boer niet arrogant?
Kijk is wat hij nu is aan het huilen.
Dan heb je gisteren ook nog dat hij helemaal uitvalt tegen de journalist, omdat de journalist (terecht) zegt dat Man City niet zo goed was.
In plaats van dat te beamen, moet meneer maar even schreeuwen dat City wel goed was maar dat Ajax echt geweldig was...
Als er iemand arrogant is, is het De Boer wel.

25 oktober 2012 om 14:35

Uitvalt tegen een journalist? Ik leef ook in de veronderstelling dat als Ajax wint er altijd (lees: erg vaak) wordt gezegd dat het aan de zwakke tegenstander lag.
De Boer viel gister alles behalve uit tegen de journalist, hij bleef gewoon netjes.

25 oktober 2012 om 14:43

Sorry Yamiown, het enige waar de Boer zich gister een Beetje kwaad over maakte is dat de journalist aangaf dat de overwinning aan het slechte spel van City lag. De Boer weerlegde dat door te zeggen dat als Ajax goed speelt, het aan de tegenstander ligt en als Ajax slecht speelt het aan Ajax ligt. Hij vindt dus dat het slechte veldspel van City voortkwam uit het goede positie spel van Ajax

25 oktober 2012 om 15:44

en als ajax een keer verliest dan ligt het altijd aan dat ajax niet goed was, en dat de tegenstander mazzel had, nooit eens wat was de tegenstander goed.
beetje zelfreflectie kan nooit kwaad.
en ik vond de opmerking van de journalist ook meer dan terecht.

ON: ik vind dat de boer hier zijn boekje ver te buiten gaat
dit legt weer extra druk op de scheids, dit moet je als trainer gewoon niet doen.

25 oktober 2012 om 15:49

Volgens mij snap jij het begrip arrogantie niet helemaal, hij zegt gister alleen dat die er moe van word dat er altijd maar naar de tegenstander gekeken word ipv het vertooonde spel van Ajax.

25 oktober 2012 om 14:12

haha, hier moest ik wel even om lachen. Grappig dat de jaloezie zo zwaar weegt bij jou. Wees volwassen en toon respect voor elke tegenstander. Ik heb niks met Feyenoord, maar ga me niet verlagen tot jouw niveau.

25 oktober 2012 om 14:17

Jaloezie waarop? Of bedoel je Jandevarm?

Ik ben zondag namelijk gewoon neutrale supporter, dus ik heb respect voor beide.

Wat ik nou nog steeds niet begrijp is, hoe kunnen ze zo'n wereldwedstrijd spelen tegen City, en met alle respect aan heracles gelijkspelen?

25 oktober 2012 om 14:07

Ik begrijp niet dat Heracles geen CL speelt. Als Ajax kan winnen van City moet Heracles dit ook lukken lijkt mij

Nee, ik denk dat dit een vorm van onderschatting is. Ze komen 1-3 voor en denken dat ze er zijn. Gisteren kwamen ze ook 3-1 voor, maar bleven ze doorvoetballen en gaven ze City niet de kans in de wedstrijd te komen. Als de 3-2 valt wordt het weer een lastige slotfase, en die viel bij Heracles namelijk wel. Bij 3-2 krijg je altijd zulke hachelijke situaties voor de goal, en kan de bal er zomaar invallen.

25 oktober 2012 om 14:10

ja en daarom is het zo verrekte pijnlijk dat je gewoon de 2-4 maakt maar dat die niet telt.
het is wel het verschil tussen 3 punten of 1 punt, ik baal nog steeds.
ik kan echt niet tegen onrechtvaardigheid en als een wedstrijd beslist wordt door een arbitrale fout dan baal ik daar echt van.
en dan zegt men dat je aan het eind van het seizoen gelijk staat, zal me een worst zijn, het gaat er ook om op welke momenten het gebeurt en in welke fase van de competitie...

25 oktober 2012 om 14:24

Wat nog pijnlijker is, zijn "supporters" die altijd maar klagen over de arbitrage, ook al speelt zijn/haar team tegen een veel slechtere tegenstander.
Van die mensen die niet in zien, dat wanneer ze niet kunnen winnen zonder een arbitrale beslissing (in hun nadeel), ze het niet verdienen.
Scheidsrechters maken fouten, hoort bij het spelletje.
Als Ajax zaterdag had gewonnen had niemand iets over die afgekeurde goal gezegd.

25 oktober 2012 om 14:25

@ Crazydj07

Helemaal mee eens. Nu staan Ajax en Feyenoord gelijk qua punten (ook door een arbitrale dwaling waardoor Feyenoord won) en ruiken ze in Rotterdam bloed. Dit is hun kans om weer boven Ajax te staan op de ranglijst en is toch een extra stimulans voor alle spelers en supporters om er nog meer energie in te steken.

Wanneer het gat 4 punten had geweest had Feyenoord er natuurlijk ook ontzettend veel voor gedaan om te winnen, maar dat wordt zeker niet minder nu Ajax en Feyenoord gelijk staan.

Voor de Ajacieden is het weer eens vroeg in het seizoen al achterstand oplopen en dat lijkt mij ook niet bevorderlijk voor het moraal van de spelers.

25 oktober 2012 om 14:29

Klopt, je maakt de 2-4. Maar eigenlijk moet Ajax het niet eens zo ver laten komen in mijn ogen. Ajax is iets te gemakzuchtig als ze voorkomen vind ik. Vooral tegen de iets kleinere clubs denken ze vaak dat ze er al zijn. Utrecht ook, staan 1-0 voor. Niets aan het handje, maken ze zelf de 1-1 en vervolgens creëren ze helemaal niets meer. Wat dat precies is weet ik niet, maar mentaal zit er iets niet helemaal goed naar mijn mening.

25 oktober 2012 om 14:35

@ yamiown

Waarschijnlijk wil jij provoceren, want wat jij zegt is dat kleinere clubs ''geholpen'' worden door de scheids en hierdoor gelijk speelt of wint dit nog altijd de schuld is van de grote club...

Jij zegt dat (de supporters van) een grote club nooit mag klagen over dwalingen van scheidsrechters wanneer dit tegen een kleinere club is.. Schei toch uit!

Ajax is beter en laat dat zien door een doelpunt meer te maken. Ajax heeft niet gewonnen door die fout. Hoe kan je dat nou goed praten? Ajax kan toch ook niet altijd met 2 doelpunten verschil winnen? Dit had een overwinning met 1 doelpunt verschil moeten zijn.

Wanneer je zegt dat Ajax niet mag zeuren, omdat een kleinere club feller was en Ajax onder druk zetten, waardoor ze een keer een penalty tegen krijgen.. Ja, dan kan je gelijk hebben, want dan roept Ajax het in principe over zichzelf af. Maar in dit geval probeer jij iets wat bewezen (scheids heeft toegegeven fout te zitten en de beelden waren ook heel duidelijk) 100% niet klopt en waarvan niemand hoopt dat het ooit nog is gebeurd (al zal het meer keer gebeuren) toch goed te praten....

25 oktober 2012 om 14:56

Zeggen dat Feyenoord won door een arbitrale dwaling in Venlo vind ik wel wat overdreven. Voor de penalty was Feyenoord al de betere ploeg. Het was wachten op een goal. Bovendien sta je na die penalty nog altijd 2-1 voor als VVV zijnde dus heb je alles nog in eigen hand. Als het een 1-0 was geworden puur en alleen door die penalty had ik je gelijk gegeven. Maar om terug te komen van 2-0 naar 2-3 is meer nodig dan een foute beslissing van de scheidsrechter.

25 oktober 2012 om 15:02

Als je 2-0 met rust achter staat, of 2-1 is toch een wereld van verschil. Je staat nog achter, maar met 1 doelpunt staat het gelijk. Door een makkelijk gegeven strafschop komt Feyenoord weer terug in de wedstrijd. Dus die penalty was wel degelijk van belang.

25 oktober 2012 om 15:12

Serieus? Vond jij Feyenoord de betere ploeg? Feyenoord schoot in de 25e minuut pas voor het eert op doel van Vvv. De keeper van VVV heeft zelfs geen enkele bal hoeven keren de eerste helft! Er werd slechts 2 keer voorlangs geschoten en de penalty werd benut.

Als VVV daarentegen iets scherper was geweest had het gewoon 3-0 moeten staan (nwofor alleen op de keeper af).

Je zag VVV gewoon knakken na die penalty (is ook niet gek na al die nederlagen en scheidsrechterlijke dwalingen dit seizoen). Dus jazeker kwam Feyenoord dankzij de scheids helemaal terug in de wedstrijd.

25 oktober 2012 om 15:40

VVV was tot de wissel van Fernandez de betere ploeg inderdaad. Met Goossens erbij keerde het tij erg snel. Voor de penalty schoot Pelle al rakelings naast en Immers voorlangs. Goossens had ook kunnen/moeten scoren met zijn volley. Dus ja, Feyenoord was al beter voor de penalty. Het heeft de wedstrijd wel beïnvloed, natuurlijk, maar VVV staat dan nog altijd 2-1 voor. En een voorsprong kun je verdedigen. VVV verloor door een onterecht gegeven penalty icm eigen falen en een steeds sterker wordend Feyenoord. Niet alleen een penalty.

25 oktober 2012 om 14:34

Heeft puur met het veld te maken, haha nee ik denk gewoon de instelling, die is natuurlijk anders als je thuis tegen het grote City speelt dan dat je uit tegen het kleinere Heracles speelt.

25 oktober 2012 om 14:39

Misschien wat het juist krachten sparen om goed te kunnen presteren tegen City? Haha

Nee, het is inderdaad wat mentaals. Ajax was woensdag het Heracles van afgelopen weekend. Geen druk en de een van de wedstrijden van het jaar, waarin je je kan laten zien als speler.

Niet netjes dit vind ik. Op deze manier beinvloed je de scheidsrechter. Als er een dergelijke situatie voordoet zal Nijhuis meer gaan twijfelen omdat hij weet dat dit er gaat uitgelicht gaat worden. Ik neem aan dat Nijhuis objectief is, maar hij zal nu meer gaan twijfelen bij beslissingen waardoor Ajax meer voordeel zou kunnen krijgen. Ik vind het niet netjes om voor de tijd al druk bij de scheidsrechter neer te leggen. Achteraf kun je er wel wat over zeggen, maar dat vind ik nog onnodig in mijn ogen.

25 oktober 2012 om 14:11

Dat het niet netjes is ben ik volkomen met je eens. Dat je suggereert dat Ajax er voordeel uit trekt ben ik niet met je eens.
Het kan net zo goed in je nadeel werken natuurlijk.

25 oktober 2012 om 14:25

Mwoah, nadeel zou kunnen. Maar denk niet dat Nijhuis denkt dat hij een penalty gaat geven omdat De Boer voor de tijd zat te zeuren hierover. Hij legt nu al druk bij de scheids, wat hij al heeft als je zo'n wedstrijd moet fluiten. Op deze manier denkt Nijhuis toch langer na over een penalty, en als je er te lang over nadenkt geef je hem vaak niet. Dus mijn gedachte is dat Ajax er wel degelijk voordeel uit kan halen.

25 oktober 2012 om 14:18

Het is niet chique , maar ik word echt compleet gek als we nu voor de 4x in 6 seizoenen tijd een onterechte pingel tegen krijgen. Ik wil als Ajacied de klassieker ook gewoon winnen , maar dat word er niet makkelijk op als ieder jaar een Feyenoorder zijn poging tot schwalbe beloond ziet worden.

Het is net als met Suarez , op een gegeven moment moet er extra op gelet worden door scheidsrechters. Enkele duikelingen leverde hem de schijn tegen op , waardoor hij zich moest aanpassen in gedrag.

25 oktober 2012 om 18:26

andersom is het ook gewoon zo: Guidetti werd vorig jaar wel geraakt, ging slim liggen, was geen penalty. Ik kan me een ajax- Feyenood in Januari herinneren waar het 1-0 stond en Sulejmani was het volgens mij die express over iemand knie ging en nog 5 meter door rolde. Kreeg ook een penalty. Als het Ajax-feyenoord was geweest kregen we dezelfde stomme discussie.
Overigens hoop wel gewoon op een eerlijke/leuke wedstrijd met een felle strijd

25 oktober 2012 om 14:40

Dit is zeker niet netjes van De Boer. Ik vind het zelfs een beetje zielig, de scheidsrechter proberen te beïnvloeden door dit te roepen. Kijken of De Boer zondag nog zo principieel is om wanneer hij zondag een onterechte penalty mee krijgt opdracht geeft om hem naast te schieten ofzo. Maar dan neemt hij het kado dankbaar in ontvangst.

De Boer heeft gelijk over die penalty's. Vraag mij echter wel af of je dit op deze manier naar buiten moet brengen.

25 oktober 2012 om 14:42

De Boer kennende heeft hij dit heel luchtig gebracht. Niet op een strenge manier om echt tot Nijhuis door te dringen, maar wel om hem er bewuster van te maken. Een terechte penalty moet altijd gegeven worden, ook als die voor Feyenoord is, dat is duidelijk. Maar wanneer je terug kijkt en concludeert dat het aantal penalty's tegen Ajax in de Kuip dat eigenlijk geen echte penalty opvallend hoog licht (ik weet niet of dit het geval is, maar de Boer spreekt hiervan) dan mag je er op deze manier wel wat van zeggen.

Ik vindt het irritanter wanneer trainer na een wedstrijd pas op de scheidsrechter gaan zeiken.

goh goh, meneer De Boer '' Feyenoord hoort in het linkerrijtje thuis'' hoezo arrogant? Misschien nog een beetje gefrustreerd van vorig seizoen? Toen Ajax zowel uit als thuis volledig werd weggespeeld door Feyenoord..

25 oktober 2012 om 14:10

Arrogant? Huh?
Hij geeft Feyenoord hier een compliment, en is blij voor de club dat ze weer uit de dip zijn die ze een paar seizoenen hebben gehad.

25 oktober 2012 om 14:13

als hij een compliment wilt geven moet hij zeggen: ''feyenoord hoort in de top 3 thuis'' ipv zo denigrerend het linkerrijtje te zeggen, dat is nog arroganter dan wanneer hij had gezegd '' Feyenoord hoort niet thuis in het linkerrijtje

25 oktober 2012 om 14:26

bresiaander ik snap jou niet. Hijs is blij dat feyenoord het goed doet.
Gunt ze het linkerrijtje (als concurrent) en hij is opeens arrogant.
De boer heeft altijd respect voor andere teams en dit geval zegt hij niks verkeerd.

25 oktober 2012 om 14:38

Ze horen simpelweg niet in de top 3 thuis 'bresiaander'. Ajax, Twente en PSV zijn de top 3 van Nederland op dit moment. Daarna volgt een poultje met Feyenoord, AZ, en Vitesse die erg aan elkaar gewaagd zijn.

25 oktober 2012 om 16:11

Zo weet een kakkerlak het altijd op Arrogantie of Knjb te gooien.

Daar is maar 1woord voor Minderwaardigheidscomplex!!

25 oktober 2012 om 14:12

Hoezo is De Boer arrogant als hij zegt dat Feyenoord in het linkerrijtje thuishoort? is toch gewoon een compliment?
gefrusteerd? Waar heb jij het over?

25 oktober 2012 om 14:14

linkerrijtje komt meer over als de plaatsen 7/8/9 terwijl ze vorig seizoen toch echt 2e werden..

25 oktober 2012 om 16:43

Voorig seizoen ja, even een lijstje met de jaren ervoor.
2006/07 plaats 7
2007/08 plaats 6
2008/09 plaats 7
2009/10 plaats 4
2010/11 plaats 10
2011/12 plaats 2
De laatste jaren is Feyenoord vooral in het "linkkerrijtje" geeindigt.
Vorig jaar weer eens een keer in de top 3 sinds het seizoen 2005/2006.
Dan is het niet zo gek dat De Boer het heeft over het linkkerrijtje.

26 oktober 2012 om 00:02

ja zo kan je alles negatief opvatten. Natuurlijk hoopt hij dat Feyenoord elk jaar meedoen om de knikkers. Hij zegt ook niet voor niets een "echte" klassieker

25 oktober 2012 om 14:14

??? Frank de Boer doet een goed woordje voor Feyenoord, na de laatste moeilijke jaren voor Feyenoord (sommige dachten voor het seizoen dat Feyenoord moeite zal hebben met linkerrijtje zou krijgen i.v.m. verkopen steunpilaren). En dan vind je hem arrogant? Het is ook echt hoe je het wil lezen, maar hij zegt 0,0 negatiefs iets over Feyenoord. Bizar....

25 oktober 2012 om 14:14

Ahhh. Meneertje snapt niet wat links en rechts is. Eigenlijk zou je dan ook niet moeten reageren. Maak eerst groep 3 af en kom dan maar weer terug

25 oktober 2012 om 14:16

@ Arie Vink dat snap ik heel goed, je moet niet over de nr 2 van Nederland roepen dat ze in het linkerrijtje thuishoren... De tijd dat er twijfels waren over welk rijtje Feyenoord thuishoorde liggen weeral wat jaartjes achter ons toch?

25 oktober 2012 om 14:18

FDB bedoelt dit helemaal niet arrogant. Denk even na. Feyenoord heeft het jaren heel lastig gehad en 90% van alle ajacieden baalde ervan dat daarom de klassiekers niet meer hetzelfde waren. Frank is, net als velen met hem, blij dat Feyenoord weer terug is op het niveau waar ze horen. Spanning is terug. Dit heet een compliment. Snap je?

25 oktober 2012 om 14:24

FDB weet heel goed dat je Feyenoord geen compliment maakt door te zeggen dat ze thuishoren in het linkerrijtje, je bent toch ook met me eens dat Feyenoord thuis hoort in de top van het klassement?

Je kan het op 2 manieren zien, of hij maakt een compliment omdat hij zegt linkerrijtje, maar met alle respect zoiets zeg je niet over de 2e club van Nederland zoiets zeg je over NEC Heerenveen etc. Op deze manier beetje denigrerend..

En je hoeft me niet gelijk aan te spreken over mijn opleidingsniveau ( afgeronde HBO ) want als jij even logisch nadenkt snap je ook op wat ik het basseer.

25 oktober 2012 om 14:27

Sorry, maar dan nog vind ik dat je het wel erg ver zoekt. Je moet niet op alle slakken zout leggen.

25 oktober 2012 om 16:19

Je bent gek in je hoofd en ziet spoken. Wss ben jij 1 van die idioten die met het schuim op zijn bek staat te schreeuwen. Dat wat je alleen in de kuip en Den Haag ziet

25 oktober 2012 om 14:24

Welke wedstrijd heb jij gekeken dan? In de kuip had Ajax juist moeten winnen. Onterechte penal en 2x buitenspel. En (ik hou mn hart vast) als Ajax eindelijk een keer dit niveau vast kan houden dan verliest Feyenoord dit duel. Zo goed als dat Ajax gister speelde heeft Feyenoord nog niet gered dit seizoen. Ook niet in de voorronde van de Cl.

Maar Zondag om half 1 staan beide tellers op nul en we gaan wel zien wie er wint. Het beslist nog niks in het seizoen. Ik denk dat het gelijk word maar dat heeft te maken dat ze nu een zware wedstrijd hebben gehad.

25 oktober 2012 om 14:30

Eerste 20 minuten was ajax beter in de kuip maar die andere 70 was Feyenoord beter en in de Arena was dit hetzelfde verhaal.. We zien het zondag wel, het kan alle kanten uit

25 oktober 2012 om 15:00

Ik denk dat het niveau van de vCl en de wedstrijd gister niet zoveel scheelt hoor. Feyenoord creëerde toen echt megaveel kansen. Kiev had in feite helemaal niks in te brengen.

Maargoed, beide ploegen kunnen erg goed voetballen, maar ook erg matig voor de dag komen. De vorm van de dag zal, zoals zo vaak, de wedstrijd gaan beslissen.

25 oktober 2012 om 15:21

Twee keer buitenspel? De 4-2 was een twijfelgeval, maar alle andere goals waren absoluut geen buitenspel hoor... Toch even langs de opticien gaan, 020jeroen020.

25 oktober 2012 om 14:36

Zucht, hoezo zou Ajax gefrustreerd zijn over vorig seizoen? Ze werden kampioen. Jammer dat ze van Feyenoord verloren, meer ook niet. Twee keer weggespeeld is een groot woord, Feyenoord had wel een schwalbe nodig om de score te openen.

25 oktober 2012 om 14:19

Wanneer hij Nijhuis zou bellen met dezelfde tekst en dat uit zou lekken zou Ajax imagoschade oplopen. In principe kan dat gezien worden als het beïnvloeden van een wedstrijd.

Frank geeft gewoon op een nette manier aan dat hij hoopt dat Nijhuis de druk niet van invloed laat zijn op zijn besluiten tijdens de wedstrijd. Niks mis mee en Ronald Koeman zegt hetzelfde misschien weer wanneer Feyenoord in de Arena speelt.

Beetje treurig reactie! volgens mij heeft Ajax in de afgelopen jaren meer dan voldoende penalty's mee gekregen ik noem een machlas of suarez!! niet zeuren maar voetballen

25 oktober 2012 om 14:12

Ga je nu serieus over Machlas beginnen?? hahah.
De meeste van de mensen hier heeft Machlas niet eens gekend man.

25 oktober 2012 om 14:37

Het staat mij anders nog steeds bij moet je nagaan wat een indruk het heeft gemaakt!

25 oktober 2012 om 16:51

Alleen dat machlas 2 minuten eerder wel een pingel had moeten krijgen zeg je er maar niet bij? Net zoals de meesten vergeten dat bahia suarez gewoon met 2 handen om zijn middel pakte wat een pingel en rood had moeten zijn en mols 3 min later na een schwalbe wel een pingel krijgt

25 oktober 2012 om 14:58

Beetje krom voorbeeld van Machlas, die man speelde bijna 10 (!!) jaar geleden voor Ajax. Beetje nutteloos als je het mij vraagt. En over Suaréz klopt ook niet helemaal, heeft juist veel terechte penalties niet gekregen omdat hij door zijn Groningen tijd al bekend stond als duikelaar.

Deze klassieker een echte klassieker?

Ik dacht meer aan een wedstrijdje tussen 2 subtoppertjes. Het gaan tenslotte maar om de 4e plek.

25 oktober 2012 om 14:11

nog altijd de nr 1 en 2 van Nederland van het afgelopen voetbalseizoen, dat moet jou club ( voor wie je dan ook bent ) nog maar eens klaar zien te maken

25 oktober 2012 om 14:12

Ja dit is de enige echte klassieker. puntenverschillen zeggen nu nog niet zoveel en al was dat wel geweest. Een grotere klassieker bestaat er niet wat de klassieker is tussen Feyenoord en Ajax.

25 oktober 2012 om 14:24

Mozart staat ook niet meer op nummer 1 in de top, nog steeds klassiek..

On:
Ik hoop dat het een mooie sportieve wedstrijd word en dat mijn club weet te winnen, dat zal lastig worden maar dat maakt de klassieker weer een mooie strijd!

25 oktober 2012 om 14:38

Klopt want de ranglijst naar negen gespeelde wedstrijden is alles bepalend. Over honderd jaar heeft men het nog steeds over de stand op de ranglijst op 25 oktober. Natuurlijk is Feyenoord Ajax de enige echte klassieker, en nu zeker, nu beide ploegen weer in de top mee draaien.

25 oktober 2012 om 15:53

ja en de verliezer kan zelfs ingehaald worden door FC Utrecht!!

Tja, hij heeft wel gelijk. Natuurlijk snap ik de anti reactie van de Feyenoorders, maar de Boer heeft gewoon gelijk. Wanneer Ajax in de laatste tien jaar punten verloor in de Kuip werd Feyenoord geholpen door de scheids. De schwalbes van Mols en Guidetti hebben de thuisploeg tegen Ajax geholpen. Als Ajacied geef ik ook makkelijk toe dat destijds Suarez ook Ajax met schwalbes heeft geholpen. Als we verder terug kijken wisten Machlas en van Persie, beide in de Arena ook de scheidsrechter op een dwaalspoor te zetten.

Wie eerlijk is weet dat de Boer gelijk heeft. Ik denk dat Nijhuis voor nu de beste scheidsrechter is. Hij laat zich absoluut niet intimideren. Hoop ik...

25 oktober 2012 om 14:10

Suarez, Machlas.. Denk dat als je alle Klassiekers (uit en thuis) erbij pakt, dat het redelijk verdeeld is. Maar wat mij betreft mag er zondag wel een penalty aan Feyenoord gegeven worden hoor, geen probleem

Edit: Ik zie dat je je reactie gewijzigd hebt, in eerste instantie stond er geen Machlas

25 oktober 2012 om 14:18

Ik moest ineens aan de schwalbe van Machlas denken...
Ook van Persie wist toen een jaartje later een punt te pakken na een schwalbe in het strafschopgebied.

Tja, als ik eerlijk mag zijn vind ik het nu de beurt dat Ajax weer eens een cadeatje krijgt. Vorige jaar wist Guidetti een penalty te versieren na een schwalbe. Dus nu mag ik zondag blij worden

25 oktober 2012 om 14:32

Afgesproken. Mocht Feyenoord in de hele luxe positie van 5-0 zitten (verwacht het niet, maar stel dat), mag jij blij worden van een schwalbe in de 93e minuut

25 oktober 2012 om 16:53

Ik stel voor dat ajax door een onterechte pingel in de 93ste minuut wint.....is afgelopen weekend weer glad getrokken waarin ajax te weinig krijgt en fey op een cruciaal moment geholpen wordt.

25 oktober 2012 om 15:03

Puntenverlies ligt aan de scheids en winst ligt aan het fantastische eigen spel. Het is allemaal een beetje doorzichtig. Je kunt beter bij jezelf te rade gaan

25 oktober 2012 om 15:14

Laat ik zo zeggen, de 3-3 van Ajax in Almelo kwam vooral door Ajax zelf, niet door de fout afgekeurde 2-4 van Babel. Tegen teams waar je 'makkelijk' van moet kunnen winnen moet je de scheidsrechter met rust laten. Wanneer Ajax tegen Real tweemaal weet te scoren en een scheids het fout heeft kan je het verhaal veranderen.

In principe was de schwalbe van Guidetti vorig seizoen niet zo bepalend. 3-4 jaar geleden toen Mols zich ook liet vallen was de fout echter bepalend omdat de wedstrijd bijna afgelopen was zeker toen Suarez aantal minuten eerder en met een 1-2 voorsprong door Bahia werd vastgehouden en Ajax geen penalty kreeg.

Wat de Boer doet irriteerd de Feyenoorders, en terecht, maar de tegenpartij vind het slim omdat op deze manier Nijhuis bij fifty fifty momenten minder snel voor Feyenoord kan gaan fluiten. Vergeet niet dat Ajax in Almelo recht had op 4 doelpunten...

25 oktober 2012 om 15:15

wie eerlijk is weet dat scheidsrechters beide richting op fouten heb gemaakt.....lkr makkelijk weer zeg

dit is gewoon weer zielig doen bij de Knvb en de scheidsrechter manipuleren, dat deed hij vorig jaar ook al......het is gewoon een triest figuur en had dit ook niet van hem verwacht.....

dit is precies de reden waarom de Knvb niet vooraf de scheidsrechter bekend moet maken. Het voegt niets toe en kan alleen maar dit soort berichten uitlokken. Kan het (onbewust) ook niet meewerken in de manier van fluiten van de scheids.
Tijdens de warming up zien de spelers en supporters wel wie de wedstrijd fluit.

25 oktober 2012 om 14:13

Ik snap eerlijk gezegd ook niet wat de achterliggende gedachte is van de Knvb, om het überhaupt bekend te maken. Voor de rest hoopt de Boer gewoon op een eerlijke wedstrijd, waar de scheidsrechter objectief de wedstrijd in goede banen kan leiden.

zielig of niet, maar zo'n opmerking kan er is voor zorgen dat de scheidsrechter ons is wat vaker het voordeel van de twijfel geeft. PSV en Twente worden bijna nooit benadeeld door de scheidsrechter, terwijl het ons de laatste weken wel erg vaak overkomt. Mag zondag wel eens een keer mee zitten.

25 oktober 2012 om 14:15

En Ajax heeft ook af en toe van die speelrondes dat wij benadeeld worden en een concurrent net weer een gelukje heeft (lees; geholpen wordt door de scheidsrechter). Vorige week wordt een doelpunt van Babel onterecht afgekeurd en dat doelpunt heeft ons, als je er heel simpel naar kijkt, 2 punten gekost. Feyenoord krijgt juist weer een onterechte penalty mee..

En dan heb ik zelf toch nog steeds een naar gevoel bij de laatste Champions League wedstrijd van vorige seizoen tegen Madrid (en Lyon tegen Zagreb).

25 oktober 2012 om 14:59

Ach De Toekomst, Feyenoord heeft ook al vier keer de scheidsrechter tegen gehad wat uiteindelijk punten heeft gekost, een slecht voorbeeld dus.

25 oktober 2012 om 15:04

Er is in die wedstrijd tegen VVV ook geen rood gegeven voor slaan en een kopstoot door een Vvver of een penalty voor hands in de 16. Soms gebeurd er meer in een wedstrijd dan wat er in de samenvatting wordt laten zien.

25 oktober 2012 om 15:25

@ El Fenomeno

Maakt dat de gebeurtenissen die ik noem minder waar of mogen (de supporters) van clubs niet balen wanneer ze benadeeld worden, wanneer er een club is die meer keer benadeeld wordt?

Elke keer dat een scheidsrechter een fout maakt is voor mij één fout teveel en het aantal scheidsrechterlijke tussen clubs vergelijken kan niet. Er is altijd weer spraken van een andere situatie.

@ Livinglegend

Goede input. Je heb gelijk dat sommige dingen niet in de samenvatting komen, terwijl die wel gebeurd zijn en eigenlijk ook van invloed zijn geweest op het verdere verloop van de wedstrijd.

25 oktober 2012 om 21:34

Onzin natuurlijk. Welke kopstoot? Dat duwen tussen Meeuwis en Clasie? De herhaling liet ook niks zien over fake blessures bij Feyenoord die bij een voorsprong in Venlo proberen tijd te rekken. Zelf het eigen team speelt de bal niet uit en dan gefrustreerd worden als VVV dat de 2e keer ook niet meer doet. VVV was veel te lief voor Feyenoord. Hadden ze maar een kopstoot gegeven. Schei er toch over uit. Wees een vent en zeg gewoon ja we hadden mazzel met Kuipers. Trouwens Frank de Boer moet dit soort dingen niet in de media roepen. Of willen ze bij ajax de grootste calimero zijn?

25 oktober 2012 om 21:49

@ Bear

Denk jij dat Frank dit geroepen heeft met als doel dat het zo groot uitgemeten zou worden? Waarschijnlijk wordt hem een vraag gesteld en hij geeft antwoord dat hij hoop dat Nijhuis niet beïnvloed wordt door de Kuip en haar supporters.

Wie kan hem ongelijk geven? Dit is geen wereldschokkend iets, gewoon iets dat hij wil.

25 oktober 2012 om 21:49

@ Bear

Denk jij dat Frank dit geroepen heeft met als doel dat het zo groot uitgemeten zou worden? Waarschijnlijk wordt hem een vraag gesteld en hij geeft antwoord dat hij hoop dat Nijhuis niet beïnvloed wordt door de Kuip en haar supporters.

Wie kan hem ongelijk geven? Dit is geen wereldschokkend iets, gewoon iets dat hij wil.

25 oktober 2012 om 14:30

Bullshit, alle topclubs krijgen de scheids vaker mee dan tegen, alleen de beslissingen waarbij je alles en iedereen verrot scheldt blijven je bij. De negatieve dus.

In principe snap ik dat de Boer erover begint en dit gevoel heb ik ook wel eens. De Kuip is een stadion waarbij een scheidsrechter zeker beïnvloed kan worden door het publiek. Dit doordat het publiek dicht op het veld zit en heel fanatiek is tegen Ajax.

Het probleem is vooral dat er de laatste jaren alleen maar Feyenoorders in het stadion zitten (geen Ajacieden). Druk op een wedstrijd is normaal, maar het moet wel van twee supporters groepen kunnen komen. Zoals het nu geregeld is kan Feyenoord de scheidsrechter voor zich winnen of erg onder druk zetten en Ajax kan hetzelfde doen in de Arena...

Het is gewoon een toegevoegde waarde als supporters hun club tijdens de wedstrijd op wat voor manier dan ook kunnen helpen aan de overwinning, maar die kans krijgen de Ajacieden niet in de Kuip en de Feyenoorders niet in de Arena. Dit terwijl het toch dé wedstrijd van het jaar is voor veel voetballiefhebbers.

Ongelofelijk om te zeggen dat Feyenoord "in het linkerrijtje thuishoort" . Ik besef me ook wel dat we net geen top 3 zijn op 't moment, maar vorig jaar 2e en nu gelijk met Ajax en de boer laat het voordoen alsof we een middenmotor zijn. En ook proberen de scheidsrechter nog even te bespelen. Als Feyenoord supporter vond ik de boer nog wel sympathiek , maar die sympathie begint alweer aardig af te nemen.

25 oktober 2012 om 14:35

Ik vind zelf dat wij een ploeg hebben voor de top 5 en dat is gelukkig ook de doelstelling voor dit seizoen, maar ja door het resultaat van vorig seizoen zijn de verwachtingen voor dit seizoen ook hoger natuurlijk. Wij horen niet thuis in het linkerrijtje zoals De Boer dat zegt, maar gewoon in de top 5.

Verder vind ik het niet netjes van De Boer om met dit soort uitspraken te komen. Alsof Ajax nooit een onterechte strafschop krijgt. Iedere ploeg in de Eredivisie krijgt wel eens een onterechte penalty tegen. Ik had altijd wel sympathie voor De Boer, ook na gisteren, maar die sympathie van gisteren is na deze uitspraken weer volledig verdwenen.

Zeer onwenselijk om voor de wedstrijd al te proberen de scheids te beïnvloeden. Voor mij mag dit onwenselijk gedrag reden zijn van een onderzoek door de Knvb. Prematch beïnvloeding. Slap gedrag van de Boer.

Erg zielig dit van De Boer. Altijd maar roepen wij zijn ajax, wij zijn de grootste en moeten winnen blablabla en zodra er een moeilijke wedstrijd aankomt even landelijke focus op de scheidsrechter leggen om hem te beinvloeden.

25 oktober 2012 om 14:40

Zullen we dan afspreken dat de mensen in de Kuip niet afkeurend reageren op een signaal van de scheidsrechter, want dan beïnvloeden ze hem ook.
De scheidsrechter moet zich gewoon niets aantrekken van zulk commentaar en gewoon een goede wedstrijd fluiten, dan heb je geen gezeik.

25 oktober 2012 om 16:11

Ik ben het met je eens dat dat ook zeker de scheidsrechter beinvloedt, maar ik vind dat er een verschil is tussen wat je van supporters kunt verwachten en van een trainer.

" Vorig seizoen ook, dan merk je dat arbiter druk van De Kuip voelt”, Maar nu voelt de arbiter wellicht de druk van De Boer.
Natuurlijk heeft de man een punt, scheidsrechters maken fouten, maar om op voorhand daar over te beginnen kan je beter aan supporters over laten. Ik vind het professioneler geen uitspraken te doen als trainer. Over een heel seizoen heb je net zoveel (foute) beslissingen tegen als voor.

Lekker de druk op de scheids opvoeren zo... Mag hopen dat er een discutabel geval komt en Nijhuis denkt: "oei, laat ik hem maar wel geven, anders is het net of ik naar De Boer luister ipv een onafhankelijke scheids ben."

ik vind niet dat de Boer zulke dingen moet zeggen. Is totaal niet nodig! Gewoon van de eigen kracht uit gaan net als gisteren avond. Je niets aantrekken van het '12.30 uur syndroom' en gewoon een lekkere pot voetballen! Lijkt mij dat Feyenoord hier ook zo in staat en alles op alles zal doen om te winnen. Ajax krijgt vast ook een aantal scheidsrechterlijke dwalingen mee dit seizoen. Wordt een mooie pot!!

Wat een zielig figuur zeg, kan me andere situatie bedenken waarin hij het zelfde deed, in de media de scheidsrechters al manipulren voor de wedstrijd al begonnen is......hoe bedoel je triest!!!

In elke klassieker feyenoord-ajax en ajax-feyenoord zijn geen goede beslissingen geweest zoals rode kaarten vrijetrappen en penalties.......hij moet nou niet gaan lopen janken....triest figuur

Gaan we nu tegenwoordig al voor de wedstrijd over de scheidsrechter zeiken wat een onzin. Dit moet de knvb gewoon gelijk al bestraffen dit want dit is gewoon iemand onder druk zetten. Denk eigenlijk dat het 2/3-0 voor Feyenoord gaat worden. Hebben gewoon een beter elftal als dat Ajax op dit moment heeft en zon geweldige selectie heeft Feyenoord niet maar dat van Ajax is gewoon dramatisch

25 oktober 2012 om 14:30

Dit slaat natuurlijk nergens op. Ajax heeft zelfs met de huidige blessures een betere selectie dan Feyenoord. Al ligt het dicht bij elkaar. Je doet net alsof Ajax helemaal niks heeft en dat is absolute onzin. Met dit soort uitspraken kun je niet echt serieus genomen worden.

25 oktober 2012 om 14:57

Ze hebben helemaal geen betere selectie vind Feyenoord op dit moment een iets betere selectie hebben al scheelt het inderdaad niet veel. Voor Ajax begrippen hebben ze gewoon een heel erg dramatisch elftal. Denk ook dat ze niet hoger als de 3de plaats zullen eindigen en waarschijnlijk gewoon 4/5de. Maar je zegt dat ik niet serieus genomen kan worden maar je bevestigt eigenlijk wat ik zeg. Doordat je zegt dat het heel dicht bij elkaar ligt en kijk eens na dat elftal van Feyenoord dat is toch niet al te best dus als dat bij elkaar ligt is Ajax voor Ajax begrippen toch dramatisch. Ga gewoon de hele opstelling van Ajax eens langs

25 oktober 2012 om 15:33

Ik snap jou redenatie totaal niet. Ik zou niet weten waarom Ajax maximaal 4e of 5e kan worden. Ajax wint dik verdient van Twente, wat op dit moment het sterkste team is.

Tuurlijk kan het beter, vooral achterin, maar om nou te zeggen dramatisch. Als we verder kijken dan wat nu in het eerste staat en kijken naar wat er klaar staat: Boccara, Dijks, Denswill, Veltman, Fischer, Andersen, dan kun je alleen maar concluderen dat Ajax gewoon een erg sterke selectie heeft die gericht is op de toekomst.

Hij heeft wel gelijk, penalty van Mols was een lachertje, maar hoe lang is dat inmiddels geleden. En Guidetti vorig jaar was natuurlijk een schwalbe, maar dan kan elke trainer wel voor de helft van de wedstrijden een situatie terugroepen en zo extra druk op de scheids leggen.

Vind dit meer uitspraken voor analisten en supporters, niet voor trainers.

25 oktober 2012 om 14:29

Respectievelijk 4 en 5 seizoenen terug , tel daarbij vorig jaar op en je hebt de laatste 5 edities 3x een onterechte pingel.

Natuurlijk passen deze uitspraken bepaald niet bij trainers, maar het is een angst die leeft. Dat Ajax wederom gedupeerd door een scheidsrechter word tijdens Feyenoord - Ajax.

Beetje jammer Frank. Ik dacht dat je hier boven stond. Je loopt nauwelijks te klagen over dit soort dingen of blessures. Waarom nu dan wel? Dat doen wij wel voor je verlaag je niet door dit soort uitspraken te doen. Erg jammer dit.

Ajax staat weer op grote afstand en dan gaan ze weer druk op de arbiters uit oefenen. De laatste jaren hebben ze steeds met succes een beroep op de arbiters gedaan, dit was dus .te verwachten.
Een arbiter publiekelijk onder druk zetten moet net als in Eng strafbaar worden

25 oktober 2012 om 14:50

Klopt, die 14(!) overwinningen hebben bij aan de Knvb te danken, die hebben de wedstrijden voor ons gewonnen!

Totale onzin die jij hier verkondigt. De Boer heeft een punt door dit aan te halen, maar hoeft dit in mijn ogen niet te doen. Jammer

Alle Feyenoord-fans maar even op deze Klassieker wijzen dan: http://www.youtube.com/watch?v=oqxsckcuxds

25 oktober 2012 om 14:39

Ach babovic kreeg rood onder druk van een volle arena, terwijl rat suarez onder diezelfde druk hem niet kreeg. Was Blom... De Boer zet zich hier voor joker. Prematch beïnvloeding. Straffen maar.

25 oktober 2012 om 14:43

Het valt me op dat de Feyenoord-fans wel heel erg op hun teentjes getrapt zijn. Calimero-syndroom? Het valt ook niet mee om constant langs de zijlijn toe te moeten kijken hoe AZ, Psv, Twente en Ajax er met de prijzen vandoor gaan en in Europa spelen.

25 oktober 2012 om 14:59

Klopt hoor knul . Oh ja noem eens 1 europese prijs op die ajax de laatste 10 / 15 jaar heeft gehaald?

25 oktober 2012 om 15:10

Grappig dat wanneer iemand gewoon een valide tegenargument komt dat die dan meteen voor calimero wordt uitgemaakt. Al helemaal als je daarna probeert te provoceren waarmee je in feite zelf aangeeft in de hoek gedreven te zijn. Oftewel, op je teentjes getrapt. Pot verwijt de ketel meneer.

De Boer moet zich lekker bezigheden met Ajax, dan zal Nijhuis ook wel zijn wedstrijd fluiten.
En mocht Feyenoord een strafschop krijgen van Nijhuis, dan weten we Frank en zijn rode nek wel te vinden om 14.20u, na afloop.

Frank dekt zich nu al in. Als Ajax net zo speelt als gister wordt het een eitje. Maar het zal wel op strijdlust aankomen, dus voorspel ik een moeilijke wedstrijd voor ze

25 oktober 2012 om 14:43

Ik denk dat De Boer niet zoveel twijfels over de scheidsrechter heeft , maar meer over het fair play van de Feyenoorders. Gezien de hoeveelheid schwalbe's aan Feyenoord zijde in de klassieker de laatste 5 seizoenen kun je vraagtekens stellen bij intenties tot fair play dit jaar.

25 oktober 2012 om 14:46

Hahahaha beetje rare reactie.
Suarez was de koning van de schwalbes en die is nog niet zo lang weg.
Misschien is de boer misschien meer bang voor de kunde van zijn spelers en is hij zich nu aan het indekken.

25 oktober 2012 om 15:10

@bliek

Suarez is al bijna 2 jaar weg , maar uiteraard was Suarez absoluut de koning van de schwalbe. Daarvoor kreeg hij een reputatie tegen zich , wat hem en Ajax ook een boel narigheid opleverde. Ik geloof dat geen enkele Ajacied zal ontkennen dat Suarez heel wat clubs in zijn Ajax tijd een oor heeft aangenaaid.

@frtorres

Onzin ? Sorry hoor , maar afgelopen zondag vloog geloof ik nog Vormer sierlijk naar de grond na zeer licht contact.

Het is als Feyenoorder wel heel makkelijk babbelen , het is niet jouw club die in Feyenoord - Ajax de laatste jaren gedupeerd is. Oordeel hier niet te licht over , je wist tot afgelopen weekend zelf hoe het voelde als je gedupeerd werd door scheidsrechters aan de lopende band. Ajax heeft dat nu een aantal jaar in De Kuip meegemaakt , in voor Ajax een van de belangrijkste wedstrijden van het jaar.

Dat doet gewoon heel erg veel pijn en het enige wat je dan hoopt is dat zoiets je niet nogmaals word geflikt.

25 oktober 2012 om 15:22

@adzevedo,

Je praat zelf over 5 seizoenen dus ja daar mag ik denk ik wel suarez bij halen.

Gisteren sana die rolde als een debiel door en greep naar zijn been zag datr ajax balbezit bleef houden en rende snel door.

Dus ja je mag gerust feyenoorders aanvallen,maar in elke ploeg gebeurd het.
Kan een speler een bal niet meer halen of leiden ze bal verlies zie je en rare fopduik.

Dus nee feyenoord is niet heilig en ajax in deze ook niet.
Dat wedstrijden verloren worden si omdat de ploeg zelf kansen verpruts en dat zijn er misschien wel 4 of 5 in een wedstrijd misschien kan je beter daar naar kijken dan naar 1 beslissing van een scheidsrechter.

25 oktober 2012 om 15:33

Toen Suarez destijds om alles viel werd het de ultieme wil om te winnen genoemd. Laat Guidetti zich makkelijk vallen in de Kuip is de wereld te klein. Ik vind het een beetje hypocriet.

Het is heel simpel. Voor Feyenoord was Guidetti de Suarez van Ajax destijds. Alleen stelt Guidetti zich doorgaans wat minder aan met theater en was naar mijn idee wat sportiever dan Luis. Daarmee doel ik op niet aannaaien van kaarten, overdreven doorrollen etc.. Op die penalty na dan. Het was absoluut geen penalty, Vertonghen speelde de bal, Guidetti stond vervolgens op zijn voet en ging theatraal naar de grond.

25 oktober 2012 om 15:40

Je mag hem zeker aanhalen , maar de onsportiviteit van Suarez heeft zover ik weet Feyenoord geen extra oor oplevert. Ik praat eigenlijk voornamelijk over de klassieker , het onsportieve gedrag van Suarez moet je eerder zoeken in andere wedstrijden.

Dat je vaak moet kijken naar jezelf na een wedstrijd ben ik met je eens. Dat was ook de reactie van De Boer na Heracles - Ajax , die ik onderstreepte. En zo schuif ik de zege die jullie vorig jaar boekte op 29 januari niet af op dat 1 ene moment , cruciaal of niet. Feyenoord was in die wedstrijd gewoon beter en trok daarom verdiend aan het langste eind.

Maar het is wel bijzonder vervelend als je elk jaar net die pech hebt dat scheidsrechters zich laten foppen door mensen als Mols of Guidetti. Omdat het de laatste jaren kommer en kwel is wil De Boer daar extra op wijzen. Uiteraard zal dit geen enkele indruk maken op Nijhuis , maar het tekent toch wel een beetje de spanning. Ajax gelooft in de eigen kracht , maar het zit natuurlijk niet echt lekker dat scheidsrechters steeds zich laten meeslepen door de emotie op de tribune.

Het is niet chique wat de De Boer doet , maar de opgelopen teller van onterechte strafschoppen in de klassieker + het feit dat Ajax dit jaar vaak aan de kant zit waar de arbitrage nadelige blunders maakt : dat zorgt voor lichte angst.

25 oktober 2012 om 15:45

@luzacovic

Hierboven had ik al gezegd , ik kan het ergens nog begrijpen vanuit het perspectief van de betreffende spelers. Het tekent de wil om een klassieker tot een goede einde te laten verlopen en is op dat moment gewoon voordelig.

Maar het bezorgd iedereen die Ajax een warm hart toedraagt een enorm pijnlijke kater. En als je dat meerdere keren overkomt ontstaat er een soort frustratie en die komt hier deels naar boven . Voor Ajax is dit ook een van de belangrijkste wedstrijden in een seizoen , we willen niet opnieuw zo'n onterechte strafschop tegen krijgen. Angst en ook een beetje frustratie , dat zorgt voor dit soort uitspraken.

25 oktober 2012 om 15:49

Suarez smeerde Babovic een rode kaart aan in de klassieker maar maak niet uit.

Sjiek vind ik het idd ook niet.wat er nu gaat gebeuren als ze wel een strafschop zouden verdiene en niet krijgen krijg je het gezeik op de Boer.

De angst is misschien ook wel terrecht en het lucky ajax is ook niet meer.ik denk ook dat ajax het afdwong waardoor ze lucky ajax waren.

Ja ajax zou idd op eiegn kracht kunnen winnen ben alleen benieuwd hoe bepaalde spelers omgaan met de debielen in de kuip.

een sana die gister door het ijs zakte en hoe van rhijn het oppak.
De andere ellende is vaak dat de Jong vleugels krijg tegen feyenoord.

Het word een intressante ontmoeting denk ik zo.

25 oktober 2012 om 15:59

Naar mijn idee is het heel simpel. De Boer legt gewoon extra druk bij de arbitrage dit doet Mourinho ook altijd. Ik kan daar slecht tegen.

25 oktober 2012 om 17:45

@bliek

Ik geloof dat je een aantal dingen niet helemaal goed onthouden hebt. Die rode kaart kreeg Babovic na een duel met Vertonghen , Suarez was in geen velden of wegen te bekenen. En nee, het was ook niet de schuld van Vertonghen (die werd gewoon in het gezicht geraakt) dat hij rood kreeg , maar van Blom die de situatie beoordeelde.

25 oktober 2012 om 20:26

@adzevedo
Hè gaver die vertongen hoe kan ik het vergeten. Wel de eerste keer dat suarez er niet bij betrokken was
Maar die kaart werd idd door vertongen aangenaaid ,want hier gebeurde idd niet heel veel.

Maar ik hoop dat we een leuke klassieker te zien krijgen met winst van de rotterdammers

25 oktober 2012 om 21:53

Het was Suarez die Babovic, op de achterlijn, rechts naast het doel een opzettelijke ellboog gaf... en daar onder druk van de Arena geen verdiende rode kaart kreeg.

''de Klassieker is nu echt een Klassieker”, vindt De Boer

Niet mee eens Frankie, pas als er weer uitsupporters mee mogen zal het een Echte Klassieker zijn! Hopelijk volgend jaar!

25 oktober 2012 om 14:59

Ik ben het helemaal met je eens!

Zolang er geen uit supporters bij de Klassieker aanwezig zijn vindt ik het ook geen eerlijke wedstrijd. Of er één club is die 90 minuten lang aangemoedigd wordt (en daarmee misschien, misschien niet, de scheids tot bepaalde beslissingen kunnen beïnvloeden) is de Klassieker voor mij geen echte Klassieker.

Als Ajacied geef ik me er zo voor op om 1,5 uur eerder in het stadion te zitten en daarna 1 uur langer te blijven zitten of andere dingen om mijn club maar aan te kunnen moedigen.

26 oktober 2012 om 01:42

Laten jullie je tegenhouden dan? Als het goed is ben ik er gewoon bij met ons jaarlijkse bezoekje aan de hoofdstad. Uitkaart doe ik niet aan, losse kaarten moet je hebben

Die sjeik van city was egt Olie-dom om in city te investeren!!! God wat heb ik toch een humor! : p

25 oktober 2012 om 14:45

City heeft tenminste een baas. Ajax heeft honderden aandeelhouders, schreeuwende bestuursleden, ruzie makende clubbestuurders en tal van aasgieren die als gieren om de Arena cirkelen als ware het een mortuarium. En je kunt je afvragen hoe tekenend het is dat alle ajacieden nu om het hardst lachen. Misschien wel net zoals de Feyenoord-fans een calimero-syndroom. Ajax wil nog groot zijn in Europa, maar is een dwerg. Maar o, als ze dan een keer winnen, dan moet de hele wereld het horen.

25 oktober 2012 om 15:11

Hahahah.. En nr46 slaat echt helemaal nergens op wat jij zegt natuurlijk, gefrustreerd reageren op een grappige opmerking zegt genoeg, neem het niet zo serieus haha tel tot 10!

Ja we zijn trots zoals Ajacieden altijd trots zijn op hun club. Winst of verlies!! (zeven jaar zonder he!) Maar o als we dan weer een keer verliezen dan krijgen we het ook te horen van de hele wereld

Wat een triest gezeur.
De wedstrijden die verloren of gelijk gespeeld zijn dat niet omdat de scheidsrechter een bepaalde beslissing maakt.
Volgens mij komt dat gewoon omdat je die dag niet goed genoeg was.

We kunnen uren praten over dwalingen van scheidrechters maar ben van mening dat het 2 kanten op is.
We kunnen over schwalbes praten over rode kaarten en noem maar op.ik heb liever dat je je hand in eigen boezem steekt.

Oh, ze worden bij Ajax al bang. De scheidsrechter moet al onder druk gezet worden.
Zegt alleen maar over dat Ajax angst voelt, voor Feyenoord, voor De Kuip. En diezelfde Kuip gaat weer alles er aan doen de tegenstander en scheidsrechter te intimideren, de eigen ploeg vooruit te stuwen.

Ik heb er vertrouwen in!

25 oktober 2012 om 14:55

Ajax is niet bang, alleen was het met name vorig jaar een belangrijk punt in de wedstrijd.

Ajax speelde tot de onterechte penalty goed en Feyenoord liep achter de feiten aan. Op dat moment verandert de hele wedstrijd door die strafschop. Dat zijn dingen die in zo'n fantastische kuip behoorlijk door kunnen werken bij zo'n team.

Nogmaals, hij hoeft dit van mij niet te zeggen. Maar het heeft niets met angst voor Feyenoord te maken.

25 oktober 2012 om 16:06

Ik vind het niet netjes van Frank. Hij moet de arbitrage gewoon z'n gang laten gaan, die zijn een neutrale partij. Zo zet je daar alleen maar meer druk op. Nergens voor nodig.

heel fout en niet des de boers om zich zo uit te laten richting de scheidrechters. Hiermee bereik je alleen maar dat je de scheidsrechters verder onder druk zet terwijl ze juist met meer steun beter gaan fluiten hoop ik.

@nr46 je moet wel erg wanhopig zijn als je nu al zo flipt op een grapje.

Wat een modderfiguur slaat die arrogante De Boer hier. Feyenoord in het linkerrijtje? Veel onterechte penalty's mee gehad? Babel die even stoer loopt te doen?

Gelukkig lopen er nog wel nette jongens in het Feyenoord kamp rond die zich niet aan deze arrogante en waardeloze uitspraken schuldig maken.

25 oktober 2012 om 15:15

Het is inderdaad nog relatief rustig in het Feyenoord kamp, tenzij je John het kanon nog meerekent, die was wel weer lekker bezig.

De Boer is blij dat Feyenoord weer helemaal meedoet en het weer een echte klassieker is, wat is daar dan precies arrogant aan? Ik vind het een beetje een selectieve uitspraak.

Over die penalty's zal men altijd praten. Ik kan me ook nog een onterechte rode kaart herinneren, maar met name het moment van John vorig jaar was bepalend voor het verloop van de wedstrijd. Hij is wellicht bang dat er weer zoiets gebeurt. Maar hij hoeft het niet te zeggen

25 oktober 2012 om 15:54

Ligt er aan hoe jij het linkerrijtje interpreteert. Jij maakt ervan dat hij Feyenoord een middenmoter noemt, maar de club die kampioen wordt komt ook, net als elk jaar, uit het linkerrijtje. Het is maar net wat je wil lezen.

Hij heeft het over penalty's tegen in de Kuip en dan geeft hij als voorbeeld de penalty van vorig jaar. Ik heb net de penalty nog een keer terugkeken en zie Vertonghen de bal wegtikken en Guidetti op de voet van Vertonghen staan en tegelijkertijd naar de grond gaan. Voor de rest is er geen fysiek contact. Een terecht penalty is het, in mijn ogen, dus niet.

Wat Babel betreft geef ik jouw 100% gelijk. Zulke teksten kan hij beter achterwegen laten. Dit kan alleen maar in het voordeel van Feyenoord zijn, dat wel, want het lijkt alsof in ieder geval Babel de buit al binnen denkt te hebben. Feyenoord zal daarin tegen enkel maar gedemotiveerd worden door zulke uitspraken vanaf Ajax kant en kan, of jullie er blij mee zijn of niet, wel als underdog (zonder druk) voetballen.

Ik hoop op een faire pot en dat degene die het best speelt ook zal winnen en dan bedoel ik dus zonder dat de arbitrage daar een dubieuze rol in speelt in de vorm van kaarten, buitenspelgevallen of penalties.

Ik dacht deze week dat mijn club (ajax) zou verliezen van City en daarna ook van Feijenoord. Gister een mooie avond gehad, maar dit wisselvallig team kan net zo goed dit weekend weer slecht spelen.

Afijn, veel succes allen en een mooie klassieker toegewenst!

jammer dat hij dit nu doet, maar het is wel te begrijpen, want er gebeuren ook te veel fouten door de scheids en ja voordat men weer wat zegt.
Het zijn ook maar mensen en zien het maar 1 x. Ze zijn hiervoor toch voor opgeleid en dan mag het toch niet zo vaak gebeuren.

Ach frankje, huilie, huilie........we kunnen niet wachten tot jullie busje bij het enige echte stadion aankomt.
Wij zullen jullie op een gepaste wijze verwelkomen, en mochten jullie verliezen dan kan je altijd nog huilie
huilie doen want wedstrijd was om half 1, midweekse wedstrijd, slecht weer, scheids, enz enz
En dan vragen jullie jezelf af waarom jullie zo gehaat worden.........

ik vind de Boer 1 van de beste trainers van de eredivisie. Alleen is dit gewoon zeer zwak, hou lekker je mond dicht en ga je ploeg goed voorbereiden op de klassieker ! Dan ben je een echte toptrainer !!

Dit aankaarten heeft geen zin. Als je zorgt dat je beter bent en je kansen afmaakt, maakt een fout van de scheids niets uit. Als het erom spant wel, maar dat moet je dan gewoon voorkomen.

25 oktober 2012 om 16:03

Niet alles is te voorkomen, want je heb niet alles in eigen hand. Maar scheidsrechterlijke dwalingen horen geen wedstrijd te beïnvloeden. Wanneer spelers dat doen kan niemand er wat van zeggen, maar scheidsrechters hebben wel degelijk invloed op een wedstrijd en dus het eindresultaat.

Kijk naar de vorige Klassieker met Guidetti die een onterecht penalty mee krijgt en waarna Feyenoord de wedstrijd overneemt. Ajax kan het nog zo goed doen, maar een wedstrijd kan een keerpunt hebben. Het is niet goed te praten tegen de echte supporters die er ziek van kunnen zijn en de clubs die hierdoor misschien miljoenen mis lopen. (wanneer er zoals vaker de afgelopen jaren op een paar punten of doelpunten beslist wordt wie er kampioen wordt).

Beetje zwak van De Boer. Heb veel respect voor hem als voetballer en trainer, maar zulke dingen moet hij niet doen. Met name topclubs hebben vaak voordeel en vooral in eigen huis. Feyenoord, Twente, PSV en ook Ajax worden vaak genoeg bevoordeeld.
Dat Feyenoord in de onderlinge wedstrijden thuis de scheids wat mee heeft gehad de laatste jaren, geldt ook voor Ajax in haar thuiswedstrijden tegen Feyenoord. Ben benieuwd of Koeman in januari ook met zo'n soort teksten komt.

Word een beetje moe van dat gezeur over die scheidsrechters, de ene keer heb je geluk, de andere keer pech.
Tegen Utrecht in de beker hadden ze Nijhuis mee, 1e goal ging een overtreding aan vooraf, 2e goal was buitenspel, toen heb ik Frankie alleen maar gehoord over hoe goed Ajax wel niet had gespeeld, geen woord over de scheids!

Wordt tijd dat er eens een fact checker bij te halen. En dan blijkt dat de Boer niet al te slim is:

Feyenoord thuis 8x geel, 1 penalty mee
Ajax thuis: 8x geel 1x rood, 1 penalty mee

Ajax uit: 8x geel
Feyenoord uit: 12x geel, 1x 2x geel, 2x rood.

25 oktober 2012 om 16:56

Kun je verduidelijken wat je met deze cijfers bedoeld? Zijn de onterechte penalty's en kaarten of gewoon de cijfers van dit seizoen? Wat is de relatie met het geven van onterechte penalty's? Niet lullig bedoeld, ik zie het verband gewoon nog niet.. (normale vraag dus)

25 oktober 2012 om 17:14

De boer heeft het over onterecht penalty's. Feyenoord heeft dus slechts 1 penalty mee gekregen de afgelopen 5 klassiekers in de Kuip.

25 oktober 2012 om 17:27

1? in 2008 Heeft Mols er toch ook eentje gekregen?

Ik wou dat die gözübüyük deze wedstrijd floot, das echt met afstand de beste scheidsrechter in Nederland.

26 oktober 2012 om 01:39

Ik had hem ook redelijk hoog zitten, tot Groningen-feyenoord. Daar floot hij werkelijk dramatisch.

Je maakt je er niet populair mee, maar De Boer heeft wel een punt. Vorig jaar werd Ajax heel duidelijk benadeeld en ook door Tomasson enkele jaren geleden.

meer dan 200 reacties en waarom? Frank geeft in een interview aan dat hij hoopt dat Nijhuis zich niet laat intimideren door het publiek. Dat is toch iets wat je sowieso mag verwachten van een scheids.
Hij verwoordt hiermee in ieder geval de hoop van alle Ajacieden.

Vervolgens is hij zeer lovend over Feyenoord maar daar zie ik geen reacties op
Maar ja, het is de aanloop naar zondag dus moet het maar. Op naar de volgende 100 reacties dan maar....................

Enoh een 7.8?
Realisme is hier ver te zoeken.
Enoh's eerste 2 balcontacten speelde hij naar de tegenstander, en verder heeft ie werkelijk niks goed gedaan?

belachelijk dat ie zo de scheids wil beinvloeden. vanuit zijn positie mag ie dat niet, actie knvb.

Als Feyenoord ergens dit seizoen ergens geen mazzel heeft zijn het de scheidsrechters wel, er zijn zo'n 4/5 penalty's ontnomen op belangrijke momenten, maar uiteindelijk komt het aan het einde van het seizoen wel tegenover elkaar te staan, terecht en onterecht. Ik vind het wel jammer dat de Boer zich verlaagd tot dit niveau, houd dit binnenskamers. Hij kan ook voor de wedstrijd even naar de scheids lopen.

Beetje jammer van zo'n man dat hij nu al probeert de scheids te bespelen, zeker als je ziet dat Ajax zelf nooit over arbiters hoeft te klagen.... Had hem hoger ingeschat moet ik zeggen.

Laat die scheidsrechters is met rust en laat die coaches is op hun eigen team richten.

Ik spreek als Ajacied in hart en nieren maar ik hoop gewoon op een schitterende wedstrijd waarin de teams die jeugd de meeste kansen geven er samen echt wat moois van maken met het liefste winst voor Ajax offcourse. Maar ik verlies liever van Feyenoord dan van PSV of Man City of Twente.

De Boer had dit verder niet moeten zeggen. Onnodig, gewoon zelf goed voetballen dan zal een onterecht gegeven penalty niet hoeven uitmaken.

Volgens mij heeft Jol zoiets een paar jaar geleden ook gedaan. Volgens mij betrof het toen een wedstrijd tegen Roda en was Ajax in de race met Twente. Jol klaagde toen geloof ik over de partijdigheid van Nijenhuis (supporter van Twente?). Gevolg was dat er enorm veel druk op de scheidsrechter gelegd werd. Elke beslissing in het nadeel van Ajax zou immers een bewijs van partijdigheid zijn. Ajax kreeg die wedstrijd geloof ik twee strafschoppen en won dacht ik met vier nul.
Probleem van deze opmerking van De Boer is (of dat zo bedoelt is weet ik niet) is dat wanneer Feyenoord zondag bijvoorbeeld een strafschop zou krijgen, dat dat dan uitgelegd gaat worden als of de scheidsrechter door het publiek beïnvloed is. Ik vindt het jammer dat De Boer dit gezegd heeft, Ajax heeft normaal gesproken zoiets niet nodig om wedstrijden te winnen.

25 oktober 2012 om 18:48

Ach, het hoort er toch allemaal bij, psychologische oorlog! Feyenoord heeft een volle en vooral fantieke kuip achter zich staan wat altijd van invloed is op een scheidsrechter! Feyenoord laat Guidetti afscheid nemen voor de klassieker, dat is om het publiek nog meer op te naaien, net zo grote vorm van psychologische oorlog voering

de boer is soms de weg kwijt, moet ie nog even naar Suarez kijken wat die allemaal uithaalde en vaak de scheids mee
Ze moeten het niet te hoog in hun bol hebben in Amsterdam, als het zo wonderploeg is, staan ze niet in onze competitie op plaats 5!!!
en gisteren heel goed dat ze hebben gewonnen voor het nl voetbal

Ze moeten daar in amsterdam niet doen alsof ze Manc hebben verslagen, Manc heeft zichzelf verslagen door hun eigen lamlendigheid. Een Manchester City in goede doen kan zelfs met 9 man van een compleet Ajax winnen!

Verder moet de boer niet zeuren, want feyenoord is was gewoon de betere in ontmoetingen zowel in amsterdam als rotterdam en dat fey wat gelukkig op 1-1 kwam ach die dingen gebeuren

City gaf ook de goals weg kijk naar de 2-1 en 3-1 en goede ploeg zal dat nooit overkomen

Wat een faggot is de Boer. Lekker lopen zeuren over penalty's. Afgelopen seizoen was Feyenoord gewoon de betere en als ze nu weer een tegentreffer krijgen uit een penalty dan is dat gewoon verdiend. Ik hoop dat Feyenoord Ajax de hoeken van de Kuip laat zien komende zondag.

25 oktober 2012 om 20:43

Waarom is hij faggot volgens jou zeker omdat hij geen bier lust.

De ene week is het kunstgras de andere week de scheids , word echt moe van die ajax excuses

Hij hoopt dat de scheidsrechter zich niet laat intimideren, maar doet het ondertussen wel...
Dus hij hoopt eigenlijk dat Nijhuis niet ingaat op de voorzet die hij nu zelf doet?

Als Ajax voetbald zoals gisteren tegen Manchester City, is er geen vuiltje aan de lucht zondag in de Kuip.

En dat van een PSV supporter....

Jammer, om te constateren dat ook Frank zich gaat bezig houden met Calimero gedrag.

Alsjeblieft zeg.................

In heel veel wedstrijden krijgen de topclubs (ook in het buitenland) opvallend vaak het voordeel van de twijfel!! En dan begint Frank hierover .....zielig

Wat sneu dit waarom
Nu alweer praten over de scheidsrechter ??? Speel die wedstrijd en we zien wel maar om in de aanloop nu al te gaan roepen een beroep op hem te doen!!! Ik vind dat onsportief ! Kijk in de kuip schreeuwen ze moord en brand als er een speler van Feyenoord naar beneden gaat in de 16 maar andersom gebeurd dat ook!! Dus beetje jammer dat zo'n goede trainer dit moet zeggen! Ik ga gewoon kijken genieten en daar maakt zo'n foutje of hij er nou wel of geen maakt me plezier niet minder op want de klassieker is weer een klassieker! En daar gaat het om!

Penalty die we vorig jaar meekregen was inderdaad onterecht, echter was het -ondanks dat het een correcte was- een bizar domme sliding van Jantje V.- Van achter ingezet binnen de 16. Dan weet je dat de scheidsrechter beperkt zicht heeft omdat hij achter je staat en daar tussenin nog een paar spelers.

En als je gaat kijken over foute beslissingen van een scheidsrechter over 10 jaar tijd zal je zien dat iedere club even vaak benadeeld wordt.

Ik heb zin in zondag!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren