Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Arsenal verkoopt duurste tickets in Engeland: ‘Het is gewoon schokkend’

Laatste update:

Voetballiefhebbers die hun favorieten in Engeland in het stadion aan het werk willen zien, moeten diep in de buidel tasten. De prijzen van entreekaartjes zijn dit seizoen wederom fors gestegen, en Arsenal spant wat dat betreft de kroon. De goedkoopste seizoenkaart kost daar ruim 1200 euro.

/

Daarmee zijn the Gunners de duurste club van de Premier League. De goedkoopste kaart voor en heel seizoen in het Emirates Stadium is zelfs nog duurder dan de seizoenkaart uit de hoogste prijsklasse van vrijwel alle andere Engelse clubs; alleen de duurste jaarkaarten bij Tottenham Hotspur (2275 euro) en Chelsea (ruim 1500 euro) kosten meer dan de goedkoopste Arsenal-seizoenkaart, meldt de BBC.

De duurste plekken in het Emirates Stadium kosten op jaarbasis zelfs meer dan 2400 euro, en ook daarmee is de club uit Londen koploper. Malcolm Clarke, voorzitter van de Engelse supportersfederatie, is daar niet blij mee. “Ondanks de moeilijke economische omstandigheden worden de prijzen bij veel clubs nog steeds hoger. Het is gewoon schokkend dat de goedkoopste seizoenkaart bij Arsenal meer dan 1200 euro kost.”

Vind je dat de prijzen in Engeland te hoog zijn?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat is gewoon ziek, had hier echt geen idee van.
Strijkt ook een beetje met het imago van Arsenal als ik eerlijk ben..

18 oktober 2012 om 11:51

Waarom strijkt dat een beetje met het imago van Arsenal?

Mooi voetbal zien, maar niet willen betalen?

18 oktober 2012 om 11:52

Niet willen betalen als Arsenal zijnde ja...ze grijpen naast prijzen omdat ze geen geld uitgeven!

18 oktober 2012 om 12:11

Misschien met de gedachte dat de club de hand op de knip houdt als het gaan om adequaat aankopen (uitzonderingen als Cazorla daargelaten, al was ook hij relatief een koopje) doen terwijl de supporter keer op keer dieper in de buidel moet tasten. De supporter wordt leeg geplukt, ziet er geen of nauwelijks kwaliteit voor terug en de club wordt rijker. Arsenal mag nummer een zijn wat diensten in en rondom het stadion betreft (zo interpreteer ik een bericht van Persiangooner hieronder), maar de supporter komt in de eerste plaats voor het voetbal en niet voor een vijf sterren arrangement.

Financieel zijn ze gezond hoor, maar de supporter moet zich af en toe wel een beetje in de maling genomen voelen. Althans, de minder bedeelde supporter bij wie Arsenal een grote rol in zijn leven speelt. De supporter die hiervoor vakanties opzij moet schuiven terwijl hij ziet dat ze nou niet de ene na de andere prijs aaneenrijgen (door meerdere oorzaken, waaronder bij vlagen een matige selectie) en op de transfermarkt zelden hun beloftes nakomen.

18 oktober 2012 om 12:20

Cazorla heeft 15 miljoen gekost en kan in totaal 18 miljoen kosten. Niks relatief koopje, gewoon koopje . Hoewel diefstal ook een passende term is.

Ben het wel met je eens hoor, zo eerlijk is het allemaal niet.

18 oktober 2012 om 13:14

Verbaast mij nog steeds dat de concurrentie heeft liggen slapen, Santi zou voor elke topclub een grote aanwinst geweest zijn en verder waren we vorig jaar al met hem bezig. Is het dan toch de hype, waar het zo;n speler aan ontbreekt?

Maar goed ook natuurlijk, anders was dit juweeltje natuurlijk niet van ons geweest.

ON: Arsenal licht haar seizoenskaarthouders al jaren op, triest wel.

18 oktober 2012 om 11:53

En dan te bedenken dat VZ op de Facebook-pagina van de week een statistiek plaatste van de inkomsten van de gekochte en verkochte spelers. Arsenal deed het daarin over de laatste 5 jaar het beste met een positief saldo van 45 miljoen over die 5 jaar. Dan zijn Tv-inkomsten, stadion inkomsten en sponsorinkomsten nog niet eens meegenomen. Wat doen ze in hemelsnaam met dat geld? :S

18 oktober 2012 om 11:56

Stadion afbetalen en een buffer opbouwen. Arsenal draait ongeveer break-even, veel andere clubs draaien verlies.

18 oktober 2012 om 12:02

Hoe kan je Break-even draaien als je een buffer aan het opbouwen bent.

18 oktober 2012 om 12:06

Door die buffer als vaste kostenpost "reserves" op de balans te zetten en dus uiteindelijk break even te spelen bij verrekeken van alle kosten en alle opbrengsten.

18 oktober 2012 om 12:08

Winst-reserve is onderdeel van de begroting.
20mln naar winst-reserve betekent feitelijk 20mln winst maar break-even draaien

18 oktober 2012 om 12:12

Die winstreserve wordt voornamelijk met uitgaande transfers opgebouwd. Kortom, Arsenal moet verkopen.

18 oktober 2012 om 12:16

Arsenal heeft belachelijk lage sponsorinkomsten, die deals met Nike en Emirates zijn echt lachwekkend laag vergeleken met wat andere clubs krijgen. Verder geven ze veel te veel salaris aan vooral de middelmatige spelers van Arsenal, spelers als Djourou krijgen veel meer betaald dan dat ze bij andere clubs zouden krijgen, terwijl de echte toppers dan juist weer te weinig krijgen vergeleken met andere clubs.

18 oktober 2012 om 12:20

2014 lopen deze contracten af en let maar op Arsenal gaat ze verbeteren. Er zouden ongeveer 70 miljoen meer inkomsten binnen komen met deze nieuwe deals. Dus het is nog even afwachten

+ je hebt gelijk met die spelers die teveel betaald krijgen, chamakh, squallaci of wat zijn naam ook is die krijgen dik in de 60k per week.

18 oktober 2012 om 13:16

Arsenal heeft £153.6m in kas hè.

18 oktober 2012 om 13:44

En dan nog mag Wenger niets uitgeven, los er dan in ieder geval de schuld mee af die er nog is van de bouw van het Emirates stadion, dat scheelt dan ook weer zo'n 17 miljoen per jaar en als je het nu in een keer doet is het goedkoper, scheelt weer rente enzo. en @t-vermaelen, die deal met Nike is niet laag, Arsenal krijgt meer dan Spurs en Chelsea, en voor zover de cijfers bekend zijn krijgt enkel United meer. Spurs 9 miljoen, Chelsea 10 miljoen, Arsenal 16 miljoen, United 19.5 miljoen, over City en Liverpool zijn die gegevens niet bekend. Zelfs Barcelona krijgt maar 1 miljoen meer per jaar, dus zo slecht doet Arsenal dat helemaal niet.

18 oktober 2012 om 14:00

Dat is dus waarom het woordje 'ongeveer' er in staat, denk ik dan he

18 oktober 2012 om 14:14

Wenger mag wel degelijk wat uitgeven hoor, niet alles natuurlijk maar toch zeker een groot deel is gereserveerd voor het team.

18 oktober 2012 om 12:25

Mee eens. Ik denk dat het voor veel Engelse clubs verstandig is om hard te gaan uitbreiden zodat veel toeschouwers nog betaalbaar kunnen kijken naar voetbal. Wat dat betreft neem ik Duitsland altijd graag als voorbeeld. Daar kan je echt heel betaalbaar naar alle clubs kijken, in de top 11 van hoogste toeschouwersaantallen in Europa staan niet voor niets 7 Duitse clubs (dortmund, Bayern, Schalke, Stuttgart, Hertha Bsc, HSV en Monchengladbach). De andere clubs in die top 11 zijn Barcelona, Manu, Real Madrid en Arsenal. Een club als Manc of Chelsea die nog steeds in erg kleine stadions spelen, dat is vragen om problemen en extreem hoge toegangsprijzen. Als de PL niet uitkijkt wordt het net zo sfeerloos op de tribunes als bij de NBA of Nfl. Dan lijkt het Duitse idee toch meer op de college varianten waarbij echt enorme mensenmassa's komen kijken en heel erg veel sfeer.

18 oktober 2012 om 12:36

@silverfront

Inderdaad, maar de resultaten zijn het wel waard natuurlijk.

ON: Het is toch belachelijk! 1200 euro! Lekker sociaal naar de supporters toe ook.

18 oktober 2012 om 13:42

Wat zeur je Silverfront? Je gaat toch nooit naar zo'n wedstrijd. Die prijzen vind ik redelijk acceptabel voor de hoeveelheid wedstrijden die gespeeld wordt.

Als je al rekening houdt met 36 wedstrijden/1200 euro = 33 euro per wedstrijd.

Ga jij nog klagen, dit is de beste competitie ter wereld.

18 oktober 2012 om 14:38

Een seizoenskaart geldt toch alleen voor thuiswedstrijden? Ten minste dat was zo toen ik er een had bij Helmond Sport. Ik weet niet of dat overal zo geregeld is. Ze spelen trouwens 38 wedstrijden in een seizoen in de Premier League. Dus 19 thuiswedstrijden, dat zal zo'n 63 euro per wedstrijd zijn (als het systeem daar hetzelfde is natuurlijk). Daarnaast moeten ook de Champions League wedstrijden nog apart betaald worden.

18 oktober 2012 om 14:58

Mijn fout maar dan nog vind ik dat het goed mee valt. Ja het is duur maar wat kun je er aan doen? Dit is de wel DE voetbalcompetitie van de wereld.

Bij Ajax betaal je ook nog altijd een flink bedrag. Kies ik liever voor Arsenal dan Ajax.

20 oktober 2012 om 11:33

66 euro per wedstrijd, en het idee is dat je met een seizoenkaart goedkoper uit bent dan met 18 losse kaarten.

pff en nog zitten de stadion vol daar in engeland! wat een trouwe fans dat ze zoveel betalen. Soms wel meer dan een normaal maand salaris!

18 oktober 2012 om 12:07

Hier is een hele leuke documentaire over, de hele koopkrachtverhouding van de fans is sinds het Emirates er is drastisch veranderd. Je ziet ook steeds meer dat veel (echte fans) thuis blijven of de wedstrijd in de kroeg gaan kijken omdat het gewoonweg teveel geld is en dat er steeds meer rijkere (supporters) in het Emirates zitten. Er komen tal van mensen aan het woord,, oude arbeiders die 20/30 jaar seizoenkaarthouder waren maar het niet meer normaal kunnen verantwoorden om een ticket te kopen.

Ja er zijn ook echte supporters die keihard werken en al hun geld in de club pompen maar dat is slechts een heel klein percentage. Schandalig deze trend als je het mij vraagt en groeit jaarlijks alleen maar verder.

18 oktober 2012 om 12:21

en de rijkere supporters zijn geen echte fans??
sorry maar dit vind ik een beetje ver gaan.
niet aankomen met waar zeg ik dan dat ze dat niet zijn want het is voor iedereen duidelijk die even goed leest wat je zegt en bedoelt.

voor de rest wel waar wat een absurde prijzen maar zoals altijd in de luxe economie; de consument bepaalt de prijs.

18 oktober 2012 om 12:40

Over het algemeen niet nee, in ieder geval niet wat ik onder 'echte' fans versta. Ik heb ik mijn leven genoeg wedstrijd kunnen bijwonen bij diverse clubs in verschillende landen en durf hier wel een mening over te vormen die betamelijk dichtbij de waarheid ligt. Vaak (dus niet altijd, misschien dat ik dat verkeerd verwoord heb hierboven) leven de lage en middeninkomens zich meer in, in zowel de clubs, spelers en alles daar omheen. Waar voor de kapitaalkrachtige onder ons het vaak een leuk middagje voetbal of een zakelijk uitje en niet meer.
Hier bedoel ik opnieuw niet mee dat ik dit veroordeel, ik vind het alleen schandelijk voor de mensen die clubs altijd door dik en dun hebben gesteund, alleen dit vaak door succes periodes en het huidige economische klimaat niet meer kunnen doen zoals ze in mijn ogen verdienen.

18 oktober 2012 om 12:58

@power, Ben wel benieuwd naar die documentaire, heb je toevallig een link of titel voor mij?

18 oktober 2012 om 13:32

@ Fr32c, de exact titel van de docu weet ik niet meer precies, maar als je op google even zoekt met de termen: "taylor report ticket prices" zul je wel een eind komen. Het overgrote deel gaat over hoe volgens vele de taylor report de prijzen hebben beïnvloed omdat bijvoorbeeld alle staantribunes hierdoor zijn verdwenen. Een groot deel van de docu word besteed aan het Emirates en wat dit betekend voor de prijzen en samenstelling van de supporters ten opzichte van bijvoorbeeld Highburry maar ook minder moderne hedendaagse stadions.

18 oktober 2012 om 13:59

Thnx voor je hulp!

Kan hem helaas niet online vinden, wel veel over die ramp, maar niets over de verandering in prijzen etc.

18 oktober 2012 om 13:31

Het is wel logisch dat Arsenal, Chelsea en de Spurs het meeste geld vragen. Dit zijn de grootste Londense clubs. In Londen komen nou eenmaal de meeste toeristen(lees: dagjesmensen). Die hebben er geen moeite mee iets meer te betalen. Logischerwijs zorgt de marktwerking zo ook voor duurdere seizoenskaarten.

Liverpool kan bijvoorbeeld minder geld vragen, daar de bezoekers minder geld te besteden hebben. Om toch mee te kunnen, zullen ze creatief moeten zijn.

18 oktober 2012 om 19:40

Dagjesmensen kopen geen seizoenskaart vriend

19 oktober 2012 om 00:28

Ik zeg ook dat ze indirect voor prijsstijgingen zorgen. Als de prijzen per wedstrijd veel hoger worden, zal uiteindelijk ook de prijs van een seizoenkaart stijgen. Je kunt moeilijk 300 pond voor een sk vragen en 60 voor een losse kaart. En natuurlijk zijn het niet alleen de grote groep dagjesmensen die prijzen opdrijven, ook de grotere groep welgestelden in Londen tov Engelse steden speelt mee.

Nouja, dat mag ook wel, want ze zijn nu al seizoenen achter elkaar kampioen, dus dan mag je best een hoger bedrag vragen.
Of wacht ?

18 oktober 2012 om 11:50

nee omdat ze zoveel geld daarvoor vragen houden ze altijd hun topspelers die verkopen ze namelijk nooit, of niet?

Koop dan geen seizoenskaart als het te duur is..

18 oktober 2012 om 11:49

dat zullen de mensen ook niet doen (nutteloze opmerking)

18 oktober 2012 om 11:52

Volgens mij hebben ze aardig wat seizoenkaarthouders..

18 oktober 2012 om 12:07

Tja dat is zo'n makkelijke opmerking.

Ik heb er ook een voor jou....lees niets waar je het niet mee eens bent!

18 oktober 2012 om 12:48

Waar zie jij het staan dat ik het er niet mee eens ben?

amai voor die dure kaarten vind ik wel dat het eens hoogtijd word dat Arsenal er eens iets voor terug doet.supporters betalen al jaar in jaar uit hun maand salaris aan tickets om dat op het einde van het seizoen met lege handen terug naar huis te gaan.

De eerste economieles die iedereen leert. Economie is een kwestie van vraag en aanbod. Er zijn een bepaald aantal kaarten, en er is blijkbaar een hoge vraag. Dat zorgt er voor dat de prijs omhoog gaat. Arsenal zou gek zijn als ze dat niet deden.

18 oktober 2012 om 11:54

Ja, vanuit een economisch oogpunt gezien ís Arsenal gewoon om je vingers bij af te likken. Zoals het bedrijfsmatig gerund wordt is fantastisch. Zo winstgevend, niet normaal gewoon.

18 oktober 2012 om 12:12

Ja maar Arsenal is een voetbalclub die prijzen hoort te winnen. Niet een bedrijf dat winst moet maken. En al helemaal geen bedrijf dat zijn eigen supporters uit melkt. Je moet niet naar vraag en aanbod kijken maar ook naar je supporters, die maken de club namelijk. De goedkoopste seizoenskaart bij Arsenal komt nog niet eens in de buurt van de duurste bij United.

18 oktober 2012 om 13:16

Het komt in het voetbal eigenlijk altijd op dit neer: een beetje zilverwaar in de prijzenkast verbloemt een heleboel financiele rotzooi. Zie je bij Barca en Real bijvoorbeeld. Het is toch een stuk knapper van Swansea om zich te handhaven in de PL dan Chelsea dat de CL wint? Want Swansea heeft het helemaal op eigen kracht gedaan, Chelsea op de geldzak van iemand die geld teveel heeft en dacht: een voetbalclub, dat heb ik nog niet.

18 oktober 2012 om 12:12

Tja maar die denkwijze van het hoogste economische resultaat nastreven zorgt nu juist voor een grote modderstroom...zowel bij het voetbal als bij de banken!!!!!

Misschien ben je pas echt gek als je alleen maar bij Economieles oplet.

18 oktober 2012 om 12:57

Jongens, jongens. Volgens mij vinden jullie het moeilijk om dingen in perspectief te zien. Volgens mij is het leven in Londen sowieso duurder. De lonen liggen hoger, maar ook de lasten zijn hoger. Dus als je daar een seizoenskaart wilt hebben van Arsenal (wat een luxeproduct is trouwens... geen basisbehoefte) betaal je dus relatief gezien (vanuit ons oogpunt) veel. Terwijl het daar "normaal" kan zijn. Het is niet gek dat je bij de Spurs en Chelsea ook zoveel voor een seizoenskaart betaald hoor.

En we kunnen wel doen alsof Arsenal geen winst hoeft te halen, want ze zijn een voetbalclub. Het moet niet je enige doel zijn nee. Maar als zij mee willen doen met Chelsea en met City dan zal je een financiële inhaalslag moeten maken. En zo proberen zij dit te doen. En als mensen dit teveel vinden? Moet je geen seizoenskaart kopen. Dan raakt het stadion leeg, en verlagen ze de prijs vanzelf.

19 oktober 2012 om 08:19

Filip als we de dingen dan toch in het perspectief moeten plaatsen....hoeveel waarde krijg ik dan voor mijn geld... Bij Arsenal verkopen ze iedereen die boven het maaiveld uitsteekt...bij Chelsea kopen ze dergelijke spelers juist....

We kunnen wel doen of Arsenals tarieven terrecht zijn omdat het leven in Londen duurder maar de prijs/qualiteit verhouding is toch echt anders dan bij bv Chelsea

Verder kun je zoals ik hieronder al aangeef je ook afvragen hoe Arsenal tegen haar eigen supporters aankijkt.

1200 euro voor een normale plaats en dan nog het stadion vol krijgen? Knap voor een club die zelden iets wint.

18 oktober 2012 om 11:51

De Arsenal fans zijn meestal fans die niet fan zijn geworden om de prijzen, maar om de opvatting van Arsenal die Wenger in de laatste 16 jaar erin heeft gedoctrineerd. Natuurlijk is het geweldig om prijzen te winnen, maar als ik fan was van een club omdat ze prijzen won, dan zou ik heel vaak een ander team supporten.

18 oktober 2012 om 12:17

Je kunt je ook afvragen of de liefde van beide kanten komt. Arsenal ziet haar eigen supporters kennelijk als financier van hun gedachtegang....

En als ik het alleen van de gedachtegang moet hebben en de prijs/kwaliteitverhouding zo mank loopt mag je je ook afvragen of je wel die club moet supporten.

18 oktober 2012 om 13:49

Mee eens Tipptopp!

Schandalig dat Arsenal deze opvatting hanteert.

Verschrikkelijk, wat een hoop geld!
Weet iemand hoe duur de duurste seizoenkaart ter wereld is? En bij welke club dat is?
Ben nu toch wel erg benieuwd..

18 oktober 2012 om 11:52

geen idee maar ik schat dat het ergens in USA is voor basketbal kaarten.

18 oktober 2012 om 12:21

Ik bedoelde eigenlijk voetbalkaarten, maar dat had ik er inderdaad niet bijgezet

18 oktober 2012 om 11:55

Ik denk dat dat Real Madrid is.als je het over voetbal hebt.

18 oktober 2012 om 12:51

Zou best kunnen. Real Madrid betaalt hoge salarissen en moet dat ergens vandaan halen. De shirtjes,kaartjes en dat soort dingen worden allemaal duurder. Maar bij Real Madrid zie je Ronaldo,benzema,alonso,özil lopen, daar betaal je als fan voor.

18 oktober 2012 om 13:09

Bij RM is de duurste 2440 euro voor de gewone plaatsen, dus ongeveer gelijk aan dat van Arsenal

18 oktober 2012 om 13:54

Joentje

Peterborough United. De Engelse derdedivisionist vraagt liefst 17.500 euro voor haar 'chairman's Choise- seizoenskaart. Dit is een stoel in de bestuurs skybox.
Onbeperkt eten en drinken en als bonus wordt je benoemd tot erevoorzitter ; )

18 oktober 2012 om 20:24

Nice
Dankjewel voor je antwoord

Het is ook enorm hoog maar zolang toegestaan wordt dat rijke eigenaren ongelimiteerd geld in de club mogen pompen, kunnen clubs als Arsenal niet anders. Trouwens, het is geen toeval dat de Londense clubs meer vragen voor de tickets. Hogere vraag, meer mensen met vermogen.

Arsenal is trouwens wel verkozen tot ''visit club of the year'' voor de hoge service die zij leveren.

18 oktober 2012 om 11:53

Maar de vraag is: Wat zal er met het geld gedaan worden?!

18 oktober 2012 om 11:55

Zolang dit bestuur blijft zitten, werkelijk niets. We betalen liever meer belasting over onze inkomsten dan dat we een fatsoenlijke middenvelder kopen

18 oktober 2012 om 12:10

@bigepz

Klopt, als ze (arsenal) nu van plan waren om volgende seizoen (of in Januari) topspelers zoals Falcao te kopen, dan begreep ik nog die prijzen. Maar nu vind ik het gewoon raar. Ik ben een fan van Arsenal en Wenger, maar niet van het bestuur. Alhoewel ik ze respecteer dat ze het financieel goed doen.

18 oktober 2012 om 13:21

Mooi om te zien ook hoe dat achter de schermen in zijn werk gaat, erg hoogwaardig allemaal.

Arsenal probeert natuurlijk ook altijd mooi aanvallend voetbal op de mat te leggen, nimmer zal je Arsenal thuis op de City manier zien spelen. De entertainment waarde is dus gewoon erg hoog.

En inderdaad wat jij zegt, grote rijke stad met ook erg veel rijke toeristen die Arsenal komen bezoeken. Ergens is het allemaal wel te begrijpen.

Neemt niet weg dat je de echte fans daar aan het naaien bent.

Pff, zoveel betalen voor een club die amper prijzen pakt! trouwe supporters hoor, wat krijgen ze er nou voor terug? 0,0

18 oktober 2012 om 11:55

Het zit altijd vol en je krijgt haast altijd waar voor je geld qua spel, inzet en entertainment waarde. Bij het bezoeken van wedstrijden gaat het toch niet om het winnen van de prijzen maar toch juist ook om mooie wedstrijden te zien? Ik zie liever 19 prachtige wedstrijden in het stadion zonder prijs dan 19 saaie verdedigende wedstrijden en wel een prijs.

18 oktober 2012 om 12:32

Dan moet je zeker voor PSV zijn (y).

OT: Arsenal, mooie club maar ik vind het voetbal eigenlijk helemaal niet zo leuk?

18 oktober 2012 om 12:37

maar als ik kijk naar de premier league, daar spelen 20 teams, hoeveel prijzen zijn er te verdelen, 4? weet al die cups niet, dus de meeste teams zullen niet iets winnen maar daar zitten toch ook mensen op de tribune?

Tja, als je kijkt naar wat op het veld staat, slaat het natuurlijk nergens op. Het is gewoon een schande dat Arsenal fans zoveel moeten betalen om een subtop selectie in actie te zien, terwijl er geld is om een topspeler te kopen. Ik snap ook niet dat het Arsenal bestuur niet tot een zelfde zienswijze komt.
Anderzijds speelt Arsenal slim in op de affectie van de fans naar de club Arsenal; de prijzen worden duurder maar het Emirates stadion is vaak zo goed als uitverkocht. Maar alsnog vind ik dat het gewoon uitbuiterij is van het bestuur. De club is er voor de fans, niet voor een of ander bestuur dat hun aandelen verkoopt als die hun hoogste waarde bereikt hebben.

18 oktober 2012 om 13:24

En dan te bedenken dat er dit jaar zo rond de 40.000(!!) seizoenskaarten zijn verkocht, dat is minimaal 48 miljoen euro, en dan neem ik aan dat er niet enkel voor de goedkoopste zitplaatsen seizoenskaarten zijn verkocht. Dan komen er nog gemiddeld zo'n 20.000 losse kaarten bij, dat is ook nog wel goed voor zo'n 20 tot 30 miljoen op jaarbasis, kom je uit tussen de 68 en 78 miljoen aan stadioninkomsten uit kaartverkoop, en daar komt dan ook nog dingen als rondleidingen, sky-boxen en comsumpties bij. Dan kan je inderdaad wel wat betere spelers voor kopen dan wat je nu hebt, en sowieso zijn er nu te veel spelers die helemaal niets toevoegen en toch veel te veel verdienen. De salarissen van bijvoorbeeld spelers als Squillaci, Chamakh, Djourou, Andre Santos, Bendtner, Denilson en Park zijn ongeveer even hoog als dat van Arteta, en dat van Arshavin is zelfs nog veel hoger. Dan denk ik ook: waarom toch zoveel geld naar zulke matige spelers in plaats van een salarishuis wat past bij de prestaties als speler? Want ik vind t gewoon belachelijk dat Arteta bij Everton meer verdiende dan bij Arsenal. En als

Voetbal is gewoon terminal ziek en dit kan niet lang de norm blijven. Ik snap niet dat mensen dat betalen of uberhoudt kunnen betalen. Engeland is al een arm land en nou gaan ze alleen maar de sport kapot maken over de rug van de echte supporters die alles geven voor hun club.
Schande

60000 (x70% verkochte seizoenskaarten) x 1200 = 50.400.000,- als je rekent dat alle seizoenskaarten 1200,- euro zijn.

Tsja, als je dat vergelijk met Ajax:
42000 verkochte seizoenskaarten x gemid 300,- per seizoenskaart = 12.600.000

Daar heb je al een verschil van bijna 40 miljoen op jaarbasis. Daarbij nog de Tv-rechten die in engeland veel hoger zijn.

Zo ontstaat er wel een enorm gat tussen deze competities ja.

18 oktober 2012 om 11:51

Arsenal genereert jaarlijks meer dan 100 miljoen uit het stadion.

18 oktober 2012 om 11:55

Dat is aardig wat. Is dat inclusief consumties en sky-boxen of puur alleen de seizoenskaarten?

18 oktober 2012 om 11:58

Inclusief consumptie, sky-boxen, georganiseerde rondleidingen etc.

Ik meen afgelopen seizoen 115 miljoen euro.

18 oktober 2012 om 12:01

En dan nog eens de Champions League wedstrijden erbij, die doorgaans duurder zijn. Of zitten die al in de bereking van die Donshinning? Maar goed, teams met nieuwe stadions hebben doorgaans ook duurdere tickets, zo gek is dat niet. Al zijn deze prijzen wel behoorlijk schokkend.

18 oktober 2012 om 12:10

Nee zijn berekening is slechts om aan te geven wat de verschillen zijn. In werkelijkheid heeft hij maar de helft van het bedrag dat Arsenal genereert genoemd.

18 oktober 2012 om 12:22

Dat bedoel ik, had wel verwacht dat het meer zou opleveren maar had niet verwacht dat ik op de helft zou zitten.

Moet je nagaan wat het verschil met Nederlandse clubs is.

18 oktober 2012 om 13:30

Het zal je misschien verbazen, maar de CL kaartjes zijn goedkoper! Althans bij Chelsea is dat wel het geval.

Belachelijk.. Ik dacht dat mijne in De Kuip duur was 360 euro hahahhaaha

18 oktober 2012 om 12:39

ik vind de 200 euro die utreg elk jaar van mijn rekening haalt al teveel voor die kneuzen!
maar ja je bent supporter dus ga je toch maar he!

Dan neem je toch liever een abonnementje op Sport1 of in Engeland op Skysports? Zie je veel meer en kost stukken minder, alleen mis je de ambiance.

18 oktober 2012 om 11:56

Inderdaad, abbo op Sport1/skysports en voor de leuke wedstrijden tegen Chelsea, Man Utd, Man City, Tottemham koop je lekker een kaartje. Wedstrijden als Arsenal-wigan spreken toch niet zo aan.

Kom op zeg, dat zijn werkelijk geen prijzen meer. 1200 euro betalen in de verste uithoek van het stadion te zitten en niks te zien

18 oktober 2012 om 12:24

Ben je ooit in het Emirates geweest?
Ik geef je €100,- als je een plek kan vinden vanwaar het zicht slecht is, de prijzen zijn absurd maar qua indeling is het een van de beste stadia terwereld!

Dramatisch dat dit zo moet gaan. De vraag is natuurlijk; hoe kan Arsenal het zich naar haar supporters toe verloven om zulke prijzen te vragen en daarnaast ook elk jaar haar sterkhouders te laten gaan? Het feit dat de club niet met geld gooit à la City, Chelsea, vind ik prachtig, maar dit is niet te verdedigen.

Het is inderdaad wel behoorlijk schokkend eerlijk gezegd, wat zijn de goedkoopste tickets bij Arsenal in de Champions League dan? Als ik naar Juventus kijk waar de duurste plaatsen 1350 euro zijn dan valt dat goed mee ivgm bv Arsenal. Maar Arsenal moet ergens toch veel geld uithalen om het maar zo uit te drukken. Sommige ploegen hebben van die gekke mensen die met miljoenen strooien alsof het niets is, bij Arsenal ligt dat toch iets anders denk ik.

18 oktober 2012 om 12:01

40 euro geloof ik; hangt ook af van de tegenstander en fase van de champions league.

18 oktober 2012 om 13:31

Arsenal was een van de eerste clubs die de stadionnaam verkocht, destijds was het een goede zet, maar nu is het zo dat zelfs Aston Villa en Stoke meer krijgen voor de rechten van de naam van het stadion, en dan komt City er nog eens die de ffp ontduikt door voor 100 miljoen per jaar de naam van t stadion te veranderen in etihad stadion. Arsenal krijgt nu zo'n 7 miljoen per jaar voor de naam van het stadion, als ze nieuwe sponsorcontracten afsluiten gaat dat tegenwoordig eerder richting de 40 of zelfs nog meer. De deal met Nike is volgens mij niet zo heel slecht, Arsenal krijg zo'n 16 miljoen per jaar daarvoor, Chelsea krijgt 10 miljoen van adidas, Spurs krijgt 9 miljoen van Under Armour, Liverpool en City is niet bekend. Enkel United krijgt meer, die kregen vorig seizoen 20 miljoen. Dus zo heel veel scheelt het nou ook weer niet. Arsenal betaalt alleen wel ieder jaar nog zo'n 17 miljoen aan aflossing voor bouw van stadion, maar dat is volgens mij in 2015 ook afgerond, dus dat scheelt toch ook een goede speler per jaar.

Wat een geld. Alles in Londen is redelijk prijzig, maar 1200 euro om pak 'm beet 20 wedstrijden te kijken... 60 euro per wedstrijd. Ik vind het behoorlijk wat geld. Zou het zelf voor de helft nog niet eens doen.

Voor €1200 kan ik 7 jaar naar mijn club kijken. Daar kost een seizoenkaart gemiddeld €165,-

€1200 is echt absurd hoog en ronduit asociaal. Voetbal zou toegankelijk moeten zijn voor iedereen en niet voor een bepaalde elite die dit wel kunnen betalen. Ik dacht dat voetbal altijd een volkssport was.
Maar dat is het al lang niet meer, het enige wat telt is zijn de centen, het is graaien en nog meer graaien.

18 oktober 2012 om 12:10

Bij mijn cluppie Fortuna heb je dan zelfs bijna 9jaar een kaart. Insane!!! Voetbal wordt in sommige landen steeds meer een sport voor de elite. De gewone burgers kunnen niet meer gaan kijken binnenkort. Arsenal schaam je!!

Ik vind dat hun dat niet mogen vragen alleen al omdat zij altijd hun beste spelers laten gaan en telkens velen supporters even teleurstelt als der grote namen weggaan!!! maar dat is mijn mening!!!

Dramatisch dure seizoenskaarten, daar mag Arsenal hun supporters wel eens voor terugbetalen in de vorm van prijzen!

Wow! Wat een bedragen zeg! Dat te bedenken dat mijn seizoenskaart bij NAC dit jaar slechts € 194 was.
Bizarre bedragen. € 1200 voor de goedkoopste plekken, het moet niet veel gekker worden! Dan moet je wel echt heel veel voor je club over hebben om een seizoenskaart te nemen.

Haha, toevallig worden vandaag de Arsenal - Tottenham tickets verkocht voor Red members, geen idee hoe duur die moeten worden, maar sta al een uur in de wachtrij!

Je moet er inderdaad wat voor over hebben, maar als je dat mooie stadion binnenloopt, je hoort het gezang, ziet het veld...

18 oktober 2012 om 13:46

Welk gezang? De sfeer is er sinds de verhuizing helaas niet echt beter op geworden.

Het is heel schokkend maar ik dacht dat dit voor alle wedstrijden geld in de Premier League. Dus ook Champions League, FA Cup etc. Correct me if i'm wrong?

Seizoenskaart bij Ajax kost gemiddeld 280 euro daar komen de andere overige thuiswedstrijden allemaal nog bij.

De sfeer zoals het in Engeland hoort te zijn is er allang niet meer. De passie, emotie voor het voetbal is al jaren verdwenen bij de meeste clubs in de Premier League. Clubs als Newcastle, Arsenal, Man United, Chelsea, Middlesbrough is zelfs niet eens meer leuk om een wedstrijd van te bezoeken. Kun je beter naar first division gaan of nog een aantal competities lager

Dit heeft te maken dat geld het wint van de lokale mensen die wel alles over hebben voor hun club. Helaas kunnen die mensen het niet betalen en wint geld het van de passie...

Engeland voetballand? ehhh... vroeger toen we nog met de gulden betaalde in Nederland misschien ja.

Hoezo al die verontwaardigde berichten. Blijkbaar vinden de Engelse het niet te duur gezien het feit dat de wedstrijden bijna altijd zijn uitverkocht.

18 oktober 2012 om 12:46

Jij weet toch ook hoe gek ze daar zijn van het spelletje en de competitie.
Daar wordt nu dus misbruik van gemaakt.

Ik zie weinig verschil tussen dit en een heroinedealer die de prijs maar weer omhoog gooit omdat hij toch weet dat ze komen halen.

18 oktober 2012 om 12:49

Dus al die Engelse kunnen niet voor hun zelf bepalen of ze het er over voor hebben....

Kijk, ook hierom moeten de Fifa en de Uefa ingrijpen. Deze prijzen zijn hoog, omdat de spelers betaald moeten worden. Dit hebben ze helemaal aan zichzelf te danken.

Als ze normale prijzen vragen voor hun seizoenkaarten, kunnen die clubs gewoon niet overleven.

Holy shit he, ik betaal 350 euro per jaar voor een seizoenskaart van Heerenveen. 1200... phoe phoe, wie betaald dat in godsnaam?

Schandalig joh! En die Engelse arbeiders maar dokken van hun magere loontje. Die leveren een compleet maandsalaris in om een stel vedettes aan het werk te zien die 1000 keer zoveel opstrijken

Ik woon momenteel in Dublin voor mijn stage en een collega van mij is groot fan van Arsenal. Hij heeft voor volgend seizoen samen met zijn broer een seizoenskaart toegezegd, na 7 jaar op de wachtlijst te hebben gestaan. Hij betaald 1500 euro per persoon, krijgt alle thuiswedstrijden en ik dacht 3 wedstrijden Europa League/champions League en 3 wedstrijd FA Cup.

En dan nog de kosten voor het vliegticket elke twee weken, maar dat is natuurlijk zijn eigen keuze.

18 oktober 2012 om 12:45

Wat krijgt hij er nog meer voor? Wat vrouwelijk schoon? :D

18 oktober 2012 om 13:33

Het is in Engeland, dus dat valt redelijk tegen. Waarom denk je anders dat ook mijn pa(is een echte Brit) een nederlandse vrouw heeft? juist, omdat de gemiddelde engelse vrouw niet om aan te gluren is. Er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar in nederland zijn de vrouwen knapper.

18 oktober 2012 om 13:40

Klopt vind Engelse dames in het algemeen niet knap. En als ze mooi zijn dan hebben ze een hele rijke vriendje/man. Kijkend naar Cheryl, Victoria of die dure hoertje van Rooney.

18 oktober 2012 om 13:46

Hahaha boys, mijn mobiel deed het niet meer! Ik heb het afgemaakt, maar vrouwelijk schoon krijgt hij er denk ik niet voor. De Ierse dames zijn in mijn ogen ook een stukje beter dan de Engelse.

18 oktober 2012 om 13:58

Daar ben ik het zeker mee eens, alhoewel de scandinavische mijn voorkeur blijven hebben. en Somagunner, dat heeft Crouch ooit heel mooi verwoord, over zijn relatie met Abbey Clancy: Tsja, als ik geen profvoetballer was geweest was ik nu nog maagd denk ik. Aldus Crouch op 28-jarige leeftijd

18 oktober 2012 om 14:10

Haha ik weet het. Engeland heeft niet bepaald het mooiste volk. Ook mijn voorkeur gaat naar Scandinavië. Hahah Crouchie ja geweldig!

Dit vind ik echt absurd. Blijkbaar lopen er veel gekken in deze wereld rond. Een seizoenskaart bij Brugge kost rond de 300 euro. 1200 euro zou ik nooit willen geven aan gelijk welke club.

Dus mensen moeten krom liggen voor een potje voetbal?

Dit gaat nergens over, hopelijk beseffen alle supporters dat ook.
De enige manier is massaal weg te blijven.

18 oktober 2012 om 12:58

Omdat de spelers klagen omdat ze 3 miljoen per jaar verdienen en naar 6 willen.

dat is ziek f******ing veel geld maar je hebt hapjes drankjes en
de rest nog niet eens meegerekend bij arsenal krijg je dat allemaal in dat bedrag en
je krijgt een het uit thuis en algemen shirt van arsenal en een bal en korting op de persoon die je meeneemt

18 oktober 2012 om 13:02

Ik denk dat deze mensen ook niet allemaal op vakantie gaan per jaar, dat valt niet uit te houden.

Niet normaal, kan je een heel jaar niet op vakantie.

18 oktober 2012 om 13:29

Moet je elk jaar op vakantie dan? Dat vind ik dus echt een onzinnig argument.

18 oktober 2012 om 14:08

Mhaw, dat ook niet maar even weggaan is wel lekker.

Italie net zo erg, daar zijn de tribunes altijd leeg

gelijk hebben ze het zit altijd vol dus dan is zo'n prijs acceptabel en gewoon goede marketing

Voor 19 thuiswedstrijden.. is meer dan 60eu per wedstrijd.. Wel erg veel hoor. Of krijg je er dan ook FA en League cup bij, Kortingen op CL wedstrijden etc??

Elk jaar je beste spelers verkopen, maar wel steeds de prijzen willen verhogen. Het is duidelijk dat deze club door de eigenaren gewoon gebruikt wordt om winst te maken.

18 oktober 2012 om 14:34

De eigenaren verkopen hun aandelen voor een hoge prijs. Maar ze komen echt niet aan het geld van Arsenal. Arsenal heeft een kas van bijna 200 miljoen euro.

18 oktober 2012 om 15:13

Niet jezelf een duimpje omhoog geven en mij omlaag haha, joker.
Wat je ziet is dat het de eigenaren om de uitgekeerde dividenden gaat, want ze doen hun best weinig te investeren.

18 oktober 2012 om 15:17

Deed ik ook niet. Maar voor de rest heb je ook wel gelijk.

Een van de redenen dat Arsenal-fans ongeduldig worden is dit dus. De prijzen voor de tickets worden alsmaar hoger en voor een wedstrijd bezoeken betaal je gewoon prijzen die je bij Ajax betaalt voor het bezoeken van een Champions League wedstrijd tegen Real Madrid.

Het is belachelijk dat het steeds duurder wordt. Uiteraard heeft Arsenal geld nodig en de mensen zijn allemaal zo gek, ik ook, om naar de wedstrijden van Arsenal te gaan. Je wilt je club toch steunen....maar goed, als je de duurste tickets van het land verkoopt, moet er toch meer mogelijk zijn op sportief gebied zou je denken.

Het is een begrijpelijke situatie,
Het stadion is bijna altijd vol en er zijn lange wachtlijsten voor seizoenkaarthouders en om dat te laten af nemen steigen de prijzen waardoor er nog steeds hetzelfde aantal mensen komt maar alleen de mensen die het zich kunnen veroorloven wat eigenlijk wel jammer is dat de mensen die een Arsenal hart dragen het zich niet kunnen veroorloven. Komt natuurlijk ook door de gigantische schuld die het stadion mee draagt en waardoor de kosten op een manier gedekt moeten worden.

Natuurlijk heeft Arsenal de hoogste seizoenskaartprijzen omdat de kaarten voor capital one cup, FA cup (tot halve finale) en de groepswedstrijden erbij zitten in het pakket dus dat zijn sowieso 19+6(cl) +1+1 wedstrijd met een hoge waaatrschijnlijkheid dat je voor die 1200 dus 30 a 35 wedstrijden krijgt. Dat mag zon man dan ook weleens verkondigen om nog maar te zwijgen dat kaarten voor friendlies en league cup wedstrijden die vrij verkocht worden vaak onder de 10 pond verkocht worden wat een unicum is ook voor wedstrijden tegen topclubs (enige uitzondering was een leugue cup wedstrijd tegen tottenham waar tottenham niet akkoord ging met de 10 pond prijs omdat ze meer geld wilden verdienen.

Dit berichtje doet lijken alsof de prijzen dit seizoen zijn gestegen. Naar mijn weten zijn de prijzen van de kaarten bij Arsenal hetzelfde gebleven als vorig seizoen. Neemt niet weg dat het dure kaarten zijn.

Ik denk overigens dat er wel gezakt gaat worden in prijs als het stadion straks is afbetaald. Gelukkig is Arsenal in ieder geval een club die zich niet diep in de schulden werkt wat vele andere Engelse clubs wel doen.

Ze moeten ook nog steeds dat stadion aflossen.

Maar Arsenal kan vragen wat het wil.
Het is veel, maar dan zijn de mensen die dit serieus echt kopen niet goed bij hun hoofd.

Persoonlijk vind ik het belachelijk wat men moet betalen voor een seizoenkaart, maar zolang men deze bedragen blijft neerlegen waarom niet. Ik zou zeggen i.p.v. zo´n seizoenskaart aanschaffen ga je gewoon lekker een weekje of twee op vakantie daar heb je volgens mij wat meer aan. Maar schapen blijven schapen en als je buurman zo´n wedstrijd in het stadion gaat bekijken kan pietje natuurlijk niet achterblijven. Uiteindelijk zijn het keuzes die je maakt en als je het kan missen of je kan niet zonder zou ik zeggen vooral kopen zo´n seizoenskaart.

Dit was natuurlijk al langer bekend, maar blijft schokkend. Arsenal is dan even de hoogste, maar de gemiddelde seizoenskaartprijzen in Angeland zijn absurd. Dat geldt overigens ook voor de lagere divisies. Losse tickets in League One zijn ongeveer vergelijkbaar met de prijzen ind e Eredivisie. Daar heeft kwaliteit niets mee te maken. Tel daar ook nog de absurde prijzen voor shirts (die zo ongeveer elke twee weken veranderen) en consumpties bij op en het is behoorlijk onbetaalbaar geworden om naar een wedstrijd te gaan in de Engelse PL. Daarnaast heeft een club als Arsenal sowieso de binding met de oorspronkeleijke fan behoorlijk verloren door het stadion uit de wijk te halen. Dit gebeurd steeds meer en je hoopt eigenlijk gewoon op een tweede Milton Keynes AFC Wimbledon verhaal. Arsenal moet natuurlij kwle om te concurrenren, maar hoever ga je als sport om elkaar te beconcurreren. De meeste clubs hebben een steeds kleinere fanatieke aanhang doordat de gewone man min of meer uit het stadion gedreven wordt (de PL op TV kijkt en zaterdag naar een club in de lagere regionen gaat). Voor mij is het schoolvoorbeeld Old Trafford en Man U wat dat betreft. Zo'n groot stadion van een van oudsher volksclub bevolkt door dagjesmensen en mensen die gezien willen worden bij een succesvolle club. Die zorgen voor een sfeerloos gebeuren. Het gevaar is dat dat bij meer clubs gaat ontstaan. Kijk er zal altijd vraag zijn en men zal heus wel 40/50.000 idioten vinden die nog hogere prijzen gaan betalen, maar wil je dat? Wil je tribunes zonder sfeer? Ben je bereidt die prijs te betalen. Het kan ook anders trouwens, want in de Bundesliga doen de clubs het financieel goed, draaien mee in de top van Europa, stadions zitten vol, zijn erg sfeervol en jkaartjes kosten niet veel (wel steeds meer overigens en dan zie je bij de Duitsers dat ze vertikken het te betalen en massaal naar de regional liga gaan).

Die seizoenskaarten zijn best wel goedkoop als het duurste 24oo euro kost, jammer dat ik niet in de uk woon

Ik blijf het uitbuiterij vinden. Rijke mensen die Arsenal willen gebruiken om aanzien te krijgen, maar verder geen enkele emotionele band hebben met de club mogen wat mij betreft best teveel betalen voor een seizoenskaart. Maar je echte trouwe fans raak je hiermee keihard in de portomonee. Mij is het overigens wel duidelijk dat de eigenaren van Arsenal de club gebruiken om er winst mee te genereren. Puur vanuit economisch oogpunt bekeken is het natuurlijk een kunst stukje. Maar vanuit sportief oogpunt is het pure diefstal. Daarnaast begrijp ik niet dat wanneer je als club zijnde een bedrag van bijna 200 miljoen in kas hebt je niet bereidt bent om in topspelers te investeren. Sterker nog, door de marketing waarde van zo'n speler verdien je het aankoop bedrag in no time terug. En als je het helemaal slim aanpakt ga je dus sportief en marketing technisch dusdanig veel aan zo'n speler verdienen dat je de kaart prijzen niet eens hoeft verhogen. Daarnaast trek je weer nieuwe supporters aan, want naast het amusementswaardige voetbal van arsenal lopen er dan ook nog eens topspelers rond die het bekijken waard zijn. En op sportief gebied ben je dan ook nog eens een serieuze kandidaat.

Arsenal moet gaan oppassen dat ze niet in de positie komen dat jonge topspelers liever voor Tottenham,chelsea of United kiezen. De middelmatige spelers verdienen bovendien teveel, dit zorgt ervoor dat je voor topspelers geen uitzonderingen meer kan maken in de salarishuishouding. Wat dat betreft vind ik dat Arsenal een voorbeeld kan nemen aan Bayern München .

Dit is 1 van de redenen waarom ik een hekel heb aan modern football. 1200 euro voor een seizoenkaart is van de zotte. Ik betaal als Feyenoord supporter op vak W2 rond de 260 euro, dit vind ik nog een acceptabel bedrag. Ondanks dat het het hoogste is van Nederland.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren