Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Babel neemt Sporkslede niets kwalijk: ‘Hopelijk pakt hij het snel weer op’

Laatste update:

Ajax heeft het vrijwel altijd moeilijk tegen FC Utrecht, en ook zondag leverde het competitieduel met de Utrechters slechts een punt op. In Amsterdam was er overigens wel een eigen doelpunt van invaller Fabian Sporkslede voor nodig om de voorsprong die Ajax had genomen ongedaan te maken.

/

Ryan Babel had de thuisploeg in de openingsfase al op 1-0 gezet, maar in de tweede helft leidde een ongelukkig moment van de voor Christian Poulsen ingevallen middenvelder tot de gelijkmaker; Sporkslede kopte de bal achter Kenneth Vermeer. Babel sprak zijn negentienjarige ploeggenoot daarna bemoedigend toe. “Het maken van eigen doelpunten gebeurt vaak genoeg in het voetbal”, vertelt de aanvaller aan RTV Noord-Holland.

“Fabian is in principe nog jong; hij speelt pas zijn eerste wedstrijden. In zo’n wedstrijd wordt het publiek erg kritisch en dat is voor jonge jongens vaak heel moeilijk”, doelt Babel op de altijd beladen duels met Utrecht. “Dit heb ik zelf ook meegemaakt. Ik gaf hem wat rust en zei tegen hem dat hij gewoon moet doorgaan. Hopelijk pakt hij het snel weer op.”

Denk je dat Fabian Sporkslede lang last zal hebben van zijn eigen doelpunt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als een speler van het niveau Babel Ajax al bij de hand moet nemen zegt dat veel over dit Ajax. Het gaat niet veel worden voorspel ik.

8 oktober 2012 om 11:49

*zucht*

Wat is er verkeerd aan dat een jongen met ervaring jongere spelers gaat coachen. Babel is gewoon op dit moment één van de meest ervaren ajacieden.

Daarnaast ben ik in het verleden vrij kritisch geweest op Babel. Op dit moment speelt hij gewoon goed en neemt het voortouw. Is niks mis mee.

8 oktober 2012 om 12:04

Achteraf is het mooi praten, Babel had in de wedstrijd even naar Sporkslede toe moeten gaan. Niemand deed dat.

8 oktober 2012 om 12:10

Klopt vond ik ook heel raar om te zien.. zon jongen zou je toch ff een steuntje in de rug moeten geven toch?

8 oktober 2012 om 12:12

Dat viel mij ook op. Toen die eigen goal viel liep niemand even naar hem toe om hem een hart onder z´n riem te steken terwijl je zag dat hij even versteende.

Ik zag ervaren spelers als Moisander, Alderweireld en Vermeer alleen zeer teleurgesteld om zich heen kijken terwijl ze in mijn ogen best even naar Sporkslede toe konden lopen om hem weer moed in te blazen.

8 oktober 2012 om 12:19

Dat vind ik dus ook. Babel koopt zijn contract voor 3 miljoen af bij Hoffenheim (oké zal wel iets tekengeld krijgen bij Ajax) komt terug om zijn carriere een nieuw leven in te blazen. Daarbij doet hij er alles voor, geeft het goede voorbeeld, voorbeeldige inzet en scoort ook nog eens met enige regelmaat.
Met zijn ervaring moet hij ook nog eens de jonge jongens coachen, hij weet wel hoe de vork in de steel zit in het internationale voetbal. Heeft meerdere spelers kapot zien gaan aan iets onbenulligs, als hij dat die jongen even opbeurt, waarna Sporkslede niet eens slecht speelde, dan heeft hij het juist perfect gedaan.
Babel is daarnaast een aanwinst voor de Eredivisie en behoort tot 1 van de beste spelers, dat is toch mooi om te zien dat er nog spelers bestaan met een echt clubhart?

8 oktober 2012 om 12:25

@harmjan, precies. Lukoki heeft laatst ook aangegeven heel veel te hebben aan een mentor als Babel. Omdat er bij Ajax veel jonge jongens spelen met een antiliaanse/surinaamse achtergrond is het denk ik wel goed dat er een ervaren speler is als Babel met de zelfde roots. Zo iemand dringt toch beter tot zo'n speler door dan een Siem de Jong die uit een keurig topsport milieu komt.

8 oktober 2012 om 12:59

@inoue

Begrijp goed dat jij dat vind, hij heeft jullie geholpen. Denk eerder dat het juist goed is dat het team hem eventjes liet nadenken over wat hij gedaan had. Je kan uit die positie toch niet terugkoppen op je keeper? Hij kon nauwelijks bij de bal.

Laten we hopen dat hij een dure, wijze les geleerd heeft. Verdedigend moet je geen moeilijke dingen willen doen, kan je er niet goed bij, laat het dan zodat de anderen het kunnen oplossen. Op deze manier laat je de keeper compleet kansloos, die rekent daar toch nooit op.

8 oktober 2012 om 13:09

Ik denk niet dat het zijn bedoeling was om die bal terug te koppen op Vermeer. Ik denk dat hij in een reflex de voorzet tegen wilde houden met fatale gevolgen.

8 oktober 2012 om 14:16

Je kan zo'n jongen niets kwalijk nemen. Was gewoon een schitterend doelpunt! Zo wil Babel ze ook wel maken...

8 oktober 2012 om 15:37

Ik snap ook wel weer dat ze dat niet doen want als hij wel komt en zegt van: Kom jongen, het komt wel weer goed, of zoiets dan ga je, je wel wat raar voelen. Gewoon zelf uitvinden en doorvoetballen. Een eigen goals gebeurd elke voetballer wel eens.

8 oktober 2012 om 17:49

Dat Babel nu ineens 1 van de betere spelers in de eredivisie is, zegt heleaas genoeg over het algehele niveau..

En dat er niemand is die ff naar die speler gaat , nadat hij in eigen doel heeft gescoord, komt puur omdat de rest ook zo onzeker als de pest is, en teveel met zichzelf bezig zijn, hebben helemaal geen oog voor medespelers..

8 oktober 2012 om 11:50

Dan heb jij Babel de afgelopen wedstrijden niet zien spelen denk ik.
In het verleden in het buitenland was hij inderdaad niet erg goed maar nu hij weer terug is bij Ajax vind ik hem zeer sterk spelen!

8 oktober 2012 om 12:04

Ik heb de schurft aan Ajax, maar Babel laat toch echt zien (zowel nationaal als internationaal) dat hij van toegevoegde waarde is. Niet alleen voor Ajax, maar voor het niveau van de eredivisie. Hij speelt goed en was in de Cl-wedstrijden eigenlijk het enige lichtpuntje.

Hij heeft daarnaast veel ervaring en helpt de jonge jongens bij Ajax, iets wat mooi binnen de filosofie van Ajax past. Ik ben nooit fan van Babel geweest, maar vind het mooi dat hij is teruggekomen naar Nederland. Hij had ook ergens in de woestijn kunnen gaan cashen (geloof maar dat zelfs hij daar 5x zo veel kon verdienen), maar hij kiest er voor om een nieuwe poging te wagen om zijn carriere weer op de rails te krijgen en daar verdient hij op zijn minst respect voor.

Babel heeft alleen wat domme keuzes gemaakt en is te vroeg naar een topclub gegaan. Hij heeft bovendien onderschat hoe belangrijk wedstrijdritme voor hem is. Sommige spelers staan er altijd meteen, andere hebben wat wedstrijden nodig. Hij heeft in het buitenland nooit genoeg vertrouwen gekregen om echt top te gaan spelen, hij dacht het er wel even te gaan maken en dat liep fout. Kan gebeuren. De volgende keer zal hij misschien wel beter nadenken voor hij naar zijn volgende club gaat.

8 oktober 2012 om 12:28

Kijk, dit vind ik eindelijk eens iets moois op Vz.

Iemand die een hekel heeft aan een ploeg, maar wel gewoon zijn reele mening kan geven en ook positief kan zijn.
Alle punten die je zegt kloppen gewoon en dat voor een niet Ajax supporter.

Kunnen veel mensen nog wat van leren hier ; )

Thanks!

8 oktober 2012 om 12:44

Klopt wat je zegt, ik kan wel respect opbrengen voor dit soort spelers, net las Castagnois en Pele die een "stap terug" doen naar de ED om zo hun carriere weer nieuw leven in te blazen.

Ik ben echter wel benieuwd wat er met Ajax gebeurd mocht hij geblesseerd raken, Babel is zo enorm belangrijk voor dit Ajax, hij scoort altijd een voldoende en neemt de hele ploeg op sleeptouw zover dat mogelijk is, ben bang voor Ajax dat als hij er niet bij is dat het elftal wel eens inelkaar kan zakken.

8 oktober 2012 om 13:31

Babel heeft wel internationale ervaring die veel andere jongens binnen de selectie van Ajax nog niet hebben. Hij kan deze ervaring gebruiken om jonge spelers te coachen.

Ik zat gister in het stadion en het viel mij op dat niemand even naar Sporkslede toe liep om hem even op te peppen/'troosten'. Ik denk dat dit wel veel zegt over de gemiddelde leeftijd van de selectie van Ajax, maar ook over de aanvoerderscapaciteiten van Siem de Jong. Je mag toch verwachten dat hij dan even naar deze jongen toe stapt om hem moed in te praten voor de rest van de wedstrijd. Hij staat echter steeds alleen maar met zijn handen in zijn zij toe te kijken op momenten dat hij als aanvoerder van Ajax zou moeten opstaan. Totaal ongeschikt als aanvoerder als je het mij vraagt. Wat maakt het nou uit dat hij 10 jaar bij Ajax speelt.

Aanvoerder zijn zit in je, of niet. Siem de Jong heeft dat totaal niet. Spelers als Babel/poulsen zie je veel meer coachen in het veld, zo'n iemand zou van mij best aanvoerder mogen zijn.

Je kan moeilijk één jongen de schuld geven van een zwak spelend Ajax? Kan die jongen toch niks aan doen. Ajax was ongeinspireerd, ongeconcentreerd en zonder creativiteit. Utrecht had veel meer goals kunnen maken. Ze hebben ons (alweer) afgetroeft op felheid.

8 oktober 2012 om 11:49

Wat je zo'n jongen wel kwalijk kan nemen is, als je in de 90e minuut 1-1 staat en je passt nog even rustig helemaal terug naar de keeper, terwijl hij ook makkelijk vooruit kon? Dan heb je toch geen voetbal intelligentie?

8 oktober 2012 om 11:56

Het was geen verstandige keuze. Maar we moeten niet overdrijven. Hij heeft een eigen goal gemaakt. Zal daardoor niet helemaal lekker in de wedstrijd zitten. Maakt een foute keuze in blessuretijd en hij heeft dan plotseling geen voetbal intelligentie...??

Ik neem ons eerder kwalijk dat we zelf geen meer goals maken, en dat we Utrecht de ruimte geven om terug te komen in de wedstrijd (tweede helft hadden zij misschien zelf meer verdient dan een gelijkspel)

8 oktober 2012 om 12:00

@mrkos

Sana had in de eerste helft vlak voor rust de 2-0 moeten maken, tevens had Eriksen de 2-1 moeten maken met een 100% kans in de 2e helft. Dat vond ik veel kwalijker dan die terugspeelbal in de 90e minuut..

8 oktober 2012 om 12:06

Ja tuurlijk is dat kwalijker, die kansen moeten ze gewoon maken en dan was het klaar geweest, alleen ik snap niet dat je de bal terugpasst terwijl je die ene goal nog moet maken.. Ik zie dat wel vaker..

8 oktober 2012 om 12:22

Zelf gevoetbald?

Die jongen die ziet een speler van Utrecht voor zich, en zit al wat minder in zijn vel, dan gaat hij niet ook nog eens een actie naar voren maken, waarbij hij de bal kan verliezen...

Vraag me af wat jij, maar vooral hoe jij dat had gedaan in zo een situatie...

8 oktober 2012 om 12:26

In de 90ste minuut terug spelen is nooit handig, maar roepen over intelligentie gaat me te ver, hij was ook 1 van de weinigen die de ruimte zag en met mooie steekpassen de buitenspelers bereikte, maar dat deed hij vast ook omdat hij dom is..dat heb je soms, dat je ook goede ballen geeft.

8 oktober 2012 om 11:58

Wie geeft 1 jongen de schuld dan?

Deze jongen heeft gisteren niet goed gespeeld, maar denk dat de meeste hem dat wel vergeven (veel balletjes breed, weinig tempo en aardig wat ballen terug, veelal heeft hij verdedigd).

De mannen die aangekeken moeten worden zijn mannen als Siem de Jong (oogt laconiek en laks en leed veel en vaak makkelijk balverlies), Eriksen (teveel balverlies en moet minimaal een goal maken) en het centrale verdedigingsduo (keer op keer verkeerd opgesteld en maken veel onnodige overtredingen).

Echter als Ajax gewoon de kansen afmaakt die ze krijgen ons belabberd spel is er nog niks aan de hand. Utrecht speelde leuk mee, maar heeft wel minder kansen dan Ajax gehad

8 oktober 2012 om 12:01

@ vedet; ik ben het met je eens. Moet zeggen dat ik mij persoonlijk meer irriteer aan de Jong dan aan Eriksen trouwens. Eriksen heeft soms in balbezit nog goede momenten.

Ik had gehoopt dat de Jong als aanvoerder iets meer passie en bevlogenheid zou hebben. Aan de bal vind ik hem niet altijd sterk. En zonder de bal valt hij me ook tegen. Ik weet nooit zo wat ik van de Jong moet vinden. Als spits ben ik niet 100% overtuigd, maar als middenvelder ook niet.

8 oktober 2012 om 12:07

Zwak spelend Ajax? Vond ze best aardig spelen, iets scherper in de afronding en je wint met 8-1 en zelfs dan had je nog een paar kansen op zeep geholpen.

Nu had je door je eigen gestuntel voor de goal zelfs nog kunnen verliezen in de laatste minuut! Gelukkig liet Utrecht zijn eigen mogelijkheden ook onbenut en moest een lullige eigen goal ervoor zorgen dat ze met een puntje naar huis gingen.

8 oktober 2012 om 14:04

Het spel ging volledig aan die jongen voorbij. Ajax voetbalde om hem heen. Hij bood zichzelf ook nniet aan maar wees naar een andere vrijstaande Ajaxied. De eerste bal die hij kreeg, had hij moeite met de aanname en speelde de bal laat en zachtjes terug op Blind. Het was echt een hele slechte invalbeurt met een ongelukkig moment.

8 oktober 2012 om 12:20

Ok, voordat je dingen roept, zou je kunnen checken of het allemaal wel kan wat je zegt...

Andersen en Sporkslede spelen op verschillende posities... als Babel uitvalt, gooi je toch ook geen blind in de spits?

Boccara speelt nog 'gewoon' in jong ajax waarschijnlijk speelt sporkslede op dit moment gewoon beter... Daarnaast is Bocarra nog niet in staat een hele wedstrijd te spelen voor jong ajax, als je dat nog niet kan, dan lijken minuten in het eerste me niet echt logisch

Poulsen is op het moment een van de betere spelers bij ajax... Als je dat niet ziet, dan ligt dat meer aan jou dan aan hem.

Schone ben ik het mee eens, die heeft een handelingssnelheid die nergens over gaat ja.

8 oktober 2012 om 12:34

@talyman:
Ten eerste vergelijk jij een buitenspeler met een verdedigende middenvelder? Andersen is er net bijgehaald, die officieel nog gewoon in de A speelt, die kan je moeilijk gelijk voor de leeuwen gooien!

Sporkslede is een jongen van 19, speelt gewoon goed, eigen doelpunt kan de beste overkomen. Als een Puyol een eigen doelpunt maakt, kan hij dan volgens jou ook gelijk niks?

Poulsen is de man met ervaring, dat heeft dit jeugdige ajax gewoon nodig!

En tenslotte, je noemt je zelf een " Ajaxied" ? als jij dat niet eens goed kan schrijven neem ik je niet serieus..

ON: eigen doelpunt van Fabian was zeer ongelukkig, dit kan de beste overkomen en dat weet hij ook wel. Tegen Utrecht en Real voorgaande wedstrijden vond ik hem redelijk goed invallen, ook gister deed hij et redelijk, zonde van de own goal.. Zoals de Boer ook al zei, de interlandperiode komt voor Ajax op een goed moment!

Je kunt hem inderdaad niets kwalijk nemen.

Hij kan er niets aan doen dat we te weinig hebben om er thuis tegen Utrecht 3 of 4 te maken. Jonge jongens moeten fouten kunnen maken zonder dat dit ten koste gaat van het resultaat. Helaas hebben wij op dit moment niet een ploeg die zo'n jongen moeiteloos kan inpassen. Veel spelers hebben het al meer dan druk genoeg met zichzelf.

Ach, iedereen kan zeggen wat hij wilt maar een eigen doelpunt kan behoorlijk in je hoofd gaan spoken. Zeker als je daardoor puntverlies oploopt. Ik denk dat Sporkslede er nog wel een weekje zoet mee is. Die interland break komt Ajax wat dat betreft op een goed moment.

En wat Babel betreft: toch grappig om te zien dat hij week in, week uit de beste speler op het veld is. En dat terwijl er op voorhand alleen maar over werd geklaagd hier op VZ. Ben benieuwd of de meningen al zijn bijgesteld.

8 oktober 2012 om 12:09

@ Westend

Klopt, Babel is mij 100% meegevallen. Ik had dit van te voren niet verwacht. Daarentegen blijkt wel dat Poulsen niet goed is en dat Sana ook nog veel tijd nodig heeft om het niveau aan te kunnen.

8 oktober 2012 om 12:16

Sana kan het niveau anders wel aan hoor, het is alleen nog niet echt constant. Wat kun je verder van hem verwachten dan? Dit is ook nog maar zijn eerste competitie na de Zweedse. Dat niveauverschil is er gewoon. ALs hij nu meteen al zijn niveau van constant laat zien, dan was hij wel naar een grotere competitie gegaan.

8 oktober 2012 om 14:00

@ Westend

Haha, dan kun je het niveau dus nog niet aan. Hij heeft nog tijd nodig, maar Ajax heeft op dit moment wel heel erg de behoefte aan een buitenspeler die er wel direct staat.

8 oktober 2012 om 14:13

Tsja, ik zie niveau als een momentopname en een graadmeter. Sana heeft laten zien dat hij (op een moment) de kwaliteiten wel heeft om op dit niveau te spelen. Hij haalt alleen niet constant dat hoge niveau. Dus op basis daarvan kan je weer stellen dat hij het niveau niet heeft. Kwestie van definitie .

8 oktober 2012 om 15:16

@ Westend

Klopt, maar we zijn het eigenlijk dus gewoon eens. Op dit moment nog niet goed/constant genoeg, maar heeft wel het talent om dat te worden.

8 oktober 2012 om 16:31

Jup, zo kunnen niet-ajacieden en ajacieden het soms toch wel eens zijn .

Wat ik alleen wel vind, is dat de Ajacieden hun spelers wat meer moeten steunen. Het begint een beetje een trend te worden om alle spelers die even in een dipje zitten meteen met de grond gelijk te maken. Je hoeft als speler maar een verkeerde aanname te maken, of op VZ wordt er alweer over een nieuw talent geroepen. Dat zie je nu bij Sana, Moisander en Erikssen. In het begin van de competitie ging het vooral over Vermeer, Blind en Van der Wiel. Mensen hebben totaal niet in de gaten dat het uitfluiten/ neersabelen van je spelers nou niet bepaald bevordelijk werkt.

Talent is er zat in de selectie. Het zijn allemaal jonge gasten. Die hebben vertrouwen nodig. In de eerste plaats moet dat natuurlijk van de club komen. Maar ook de supporters mogen hier wel wat meer hun best doen....

8 oktober 2012 om 18:30

@ Westend

Inderdaad, maar dat gebeurt bij een andere club net zo goed. Dat zit een beetje in de mentaliteit van de Nederlander. De Nederlander is over het algemeen erg kritisch ingesteld en 'nooit tevreden'. Ik zie ook wel in dat Ajax met Fischer en Andersen bijvoorbeeld twee hele grote talenten heeft (goed gescout) en dat ze tegen Real Madrid met maar liefst 9 spelers speelden die in de jeugd van Ajax hebben gezeten (eriksen, Alderweireld en Moisander meegerekend). Ik ben echter wel van mening dat Ajax te zuinig is geweest deze zomer en dat we daardoor op twee posities duidelijk kwaliteit missen. Ik zelf zal een Ajax speler nooit uitfluiten, maar dat wil niet zeggen dat je van iedere Ajax speler maar moet zeggen dat hij zo geweldig goed is.

8 oktober 2012 om 12:10

vele meningen zijn al bijgesteld.
gelukkig was ik al overtuigd van zijn kwaliteiten voordat hij nog maar 1 stap bij ajax had gezet dus wat dat betreft is het ook wel eens fijn je gelijk te kunnen halen bij bepaalde haters.

zeker in de eredivisie kon je dit op voorhand al wel zien, hij is snel en fysiek sterk, nou, in principe heb je niet veel meer nodig dan in de eredivisie.
buiten dat heeft babel ook nog andere kwaliteiten (technisch sterk en loeihard schot, naja, met bepaalde keepers hier worden dat zeker nog een paar doelpunten van afstand)

babel kon dit ook gewoon in de bundesliga hoor, ik weet zeker dat hij daar ook van grote waarde zou zijn geweest (want daar heb je ook genoeg mindere clubs) maar helaas heeft hij daar nooit echt veel vertrouwen gekregen (ook bij liverpool niet echt vind ik maar daar verschillen de meningen wat meer over)

wat sporkslede betreft, kan gebeuren.
je zag echter wel dat het meteen effect had op zijn spel.
waar hij nota bene tegen real altijd aanspeelbaar was en altijd de weg naar voren koos was hij na dat eigen doelpunt veel voorzichtiger en behoudender.
ook wel logisch want als je begint met een eigen doelpunt dan knaagt dat aan je (zeker op die leeftijd in thuiswedstrijd tegen utrecht bij 1-1)
hopelijk is hij weer snel de oude, hij wordt hier wel sterker van op den duur, in ieder geval mentaal...

Dit eigen doelpunt heeft niets met onervarenheid te maken, maar is gewoon pure pech. Dit had iedereen kunnen overkomen.

8 oktober 2012 om 11:51

Ik neem aan dat ervaren spelers de bal weg van de goal koppen in plaats van ernaartoe.... Dat heeft alles met inschatting en ervaring te maken.

8 oktober 2012 om 12:09

Lul niet zo dom....als je er niet bij komt kom je er niet bij. Je zegt nu dus eigenljik dat hij hem bewust op de goal terug kopte....als dat zo zou zijn dan was het wel een extreem koele kikker geweest

8 oktober 2012 om 12:19

Als je er niet bij kan, dan zet je een paar stapjes naar achteren zodat je er wel goed bij kan. Ik zeg niet dat hij het bewust heeft gedaan. Ik zeg dat hij een inschattingsfout heeft gemaakt.

Jij zegt eigenlijk dat alle verdedigers hem in eigen doel hadden gekopt, omdat hij:
1. Sowieso in moest grijpen, anders kreeg Utrecht een monsterkans
2. Er sowieso niet bij kon, waardoor hij Vermeer kansloos achter liet.

8 oktober 2012 om 12:30

Deze situatie speelt zich zo snel af, dat je ook snel reageert en dan gewoon de bal wilt raken. Hij had de pech dat die precies in de verre hoek beland.

8 oktober 2012 om 13:17

@westend: Ik krijg wel heel sterk het idee dat je de eigen goal niet eens gezien hebt.

Een paar stapjes naar achter zodat je er wel bij kan...tjonge hoe bedenk je het. Als die goals die vallen uit van richting veranderde ballen zijn natuurlijk ook de schuld van de verdediger...hij moet immers gewoon een paar stapjes naar achter zetten. En de keeper...hij kan toch zeker wel de bal vangen...hij hoeft immers alleen maar ff een paar stapjes naar links of rechts te zetten!!! Jij denkt dat spwelers met een of andere gadet uit een of andere Startrek film rondlopen waarmee je het moment kunt stilzetten zodat ze zelf nog wel de kans hebben om een paar stapjes te zetten...

Sporkslede wilde de bal onderscheppen en/of in iedergeval de voorzet er uit halen. Hij had de pech dat hij hem verkeerd raakte. Niet meer niet minder.

8 oktober 2012 om 13:22

Westend,

Wat kraam je nou voor onzin uit zeg. Het is een normale beweging om te proberen de bal te toucheren of weg te koppen. Alleen kwam hij nu ongelukkig op zijn hoofd. En ervaring heeft hier echt niet mee te maken. Echt onzin.

Daarbij denk ik wel dat dit voorkomen kon worden als Alderweireld hem coachte. Want hij stond achter Sprokslede en kon die bal met gemak uitwerken. Maar dit gebeurt in een splitsecond dus jammer.

8 oktober 2012 om 14:11

Het is wel schokkend dat jullie stellen dat alle verdedigers deze 'eigen goal' hadden gemaakt.

Tipptopp, je haalt 'als' er veel te vaak bij. Vermeer had die bal ook gevangen als hij wat meer bij zijn lange hoek stond (alleen dan was zijn korte hoek open). Ik snap niet waarom er zo emotioneel wordt gereageerd. Het is een jonge speler en jonge spelers maken zo nu en dan een inschattingsfout. Dat kan gebeuren. Om nou te stellen dat het eigen doelpunt hoe dan ook zou zijn gemaakt, vind ik een beetje raar.

"sporkslede wilde de bal onderscheppen en/of in iedergeval de voorzet er uit halen. Hij had de pech dat hij hem verkeerd raakte. Niet meer niet minder"

Die 'pech' waar je het over hebt, dat is ook een kwaliteit. Je kan zien hoe hoog de bal is en je kan inschatten hoe hoog je zelf kan springen/ hoe je je hoofd moet houden om de bal een bepaalde kant op te koppen. Daar heb je allemaal invloed op, dus ik kan er niet bij dat er wordt gesteld dat iedereen zo'n voor zo'n afloop zou hebben gezorgd.

8 oktober 2012 om 16:34

"jij denkt dat spwelers met een of andere gadet uit een of andere Startrek film rondlopen waarmee je het moment kunt stilzetten zodat ze zelf nog wel de kans hebben om een paar stapjes te zetten..."

Whaha, ik zie het nu pas. Wat een metafoor! Geweldig. Je hebt er klaarblijkelijk totaal geen gevoel bij wat het is om verdediger te zijn. Ik ben zelf al ruim 20 jaar verdediger en weet toch echt wel wanneer ik wel/niet meer bij een bal kan komen, en dan ben ik maar een amateur. Al die dingen (noem het taktisch inzicht, ervaring en kennis van je eigen beperkingen) kun je gewoon leren hoor. Als dat niet het geval is, dan maak ik me toch zorgen over de opleiding van Ajax....

8 oktober 2012 om 11:54

Babel roept iets over Sporksleden en jij begint weer een relaas naar Eriksen. Het voegt niks toe om Eriksen in elk topic met de grond gelijk te maken. Die kerel zit even in een moeilijk momentje , maar met wat vertrouwen komt hij daar vanzelf weer uit. Het continu afvallen van spelers moet ook eens stoppen (van der wiel, blind). Een goede wedstrijd en het is weer hossana.

En hoe noemen we ook al weer mensen die een team alleen vertrouwen geven als het goed speelt? Successupporters toch....

@ natte niels

Babel is momenteel een van de beste aanvallers die er in de eredivisie rond loopt dus je opmerking slaat kant nog wal. Zeer positief opgevallen tot nu toe.

On:
Ach positief benaderen die jongen. Gewoon heel veel pech.

8 oktober 2012 om 11:56

Sporsleden en Denswil al beter dan Moisander en Poulsen?! Je kan natuurlijk gaan overdrijven. Eigen jeugd is goed, maar je kan de kwaliteiten overschatten. Ik dacht dat 80% van de Ajacieden Moisander als de Messias van Ajax zagen?

8 oktober 2012 om 11:59

Zo slecht speelt Moisander niet eens. Mensen zien alleen de fouten die hij maakt, maar zien niet de momenten dat hij gewoon wel goed was. De meeste mensen hebben als referentiekader Verthongen, en dat is gewoon onrealistisch. Al dit afzeiken begin ik moe van te worden.

We hebben wat spelers die in een dipje zitten. En mensen gaan continu ze afzeiken. Nee dat zal helpen.

8 oktober 2012 om 12:14

80% van de Ajacieden dachten dat Moisander de Messias van Ajax was?

Kom op zeg, degelijke verdediger met voetballende kwaliteiten maar ken geen 1 Ajacied die na de aankoop van Moisander een gat in de lucht sprong hoor.

Voor Nederlandse begrippen een aardige verdediger maar je gaat er geen potten mee breken.

8 oktober 2012 om 12:21

Jij hebt echt een heel slecht geheugen. Ajax zou met de aankoop van Moisander titelkandidaat nummer 1 worden. Bekijk de archieven van VZ nog maar eens even toen zijn transfer werd aangekondigd/ men ermee bezig was.

8 oktober 2012 om 13:10

Ja, maar een verdediger behoort foutloos te spelen. Anders dan een aanvallende speler moet hij zo min mogelijk risico's nemen. Waarom denk je dat een Marcelo en Bouma steeds worden afgezeken? 9 van de 10 keer verdedigen ze goed uit en 1 keer laten ze een steekje vallen en het is over.
Dat is ook zo met Moisander.

Geweldig, weer zo'n ajax talent dat binnen 5 minuten weet te scoren.

8 oktober 2012 om 12:02

Als je eens voetbal kijkt dan weet je dat dit niet zijn debuut was.

8 oktober 2012 om 12:04

Hij stond wel net 5 minuten in het veld.

Die bal zat er lekker in!!

Vermeer kon er niet bij, misschien wel omdat hij zo klein is!!! Of telt dat niet????

Ik kan hier kort en krachtig over zijn. Daar wordt Sporkslede hard van. Hoofd omhoog en doorgaan. Want als die jongen straks gaat doorbreken dan veranderen al deze negatieve berichten in het positieve.

Dit was ongelukkig en overkomt de besten. Het was wel een mooi doelpunt en ik verwacht hem dan ook terug te zien in het doelpunt van de maand verkiezing

Het was wel zielig dat er niemand naar hem toeliep om hem te troosten. Zo'n jonge jongen die net komt kijken en niemand die even zegt van: "kom op joh, koppie omhoog en doorgaan" zegt veel over de rest van de groep.

Als er een Ajacied is die ik nu wil sparen is dat deze jongen wel. Hij komt net kijken en maakt een 'schitterende' eigen treffer. Ik maak me eigenlijk nog steeds boos over de instelling van de rest van het team. Na een mooie overwinning had Ajax momentum, maar ze hebben het weer als amateurs uit handen gegeven. Weer lijkt het er op dat zo lang we in Europa actief zijn dat we totaal niet constant kunnen zijn. Niet met het voetballen en zeker niet met de wedstrijdinstelling. De competitie is nog lang niet beslist, maar ik erger me als Ajacied aan dit soort zaadpartijtjes. Het gebeurt ons in de loop der jaren veel te veel. Zeker in de herfs/begin winter.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren