Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Veel vertrouwen bij FC Twente: 'De druk ligt bij Ajax'

Laatste update:
/

De 1-0 zege op sc Heerenveen was voor FC Twente voldoende om de koppositie verder te versterken. Het gat met PSV en Ajax is zes punten en dat is een aanzienlijke kloof zo vroeg in het seizoen. FC Twente reist zaterdag met veel vertrouwen naar Amsterdam voor de topper tegen Ajax. "De druk ligt bij Ajax. Die mogen absoluut niet verliezen om niet verder achterop te raken", weet Willem Janssen.

"Wij hebben een ideale uitgangspositie", vertelt de middenvelder van FC Twente aan De Telegraaf. "Het is ook in ons voordeel, dat Ajax midweeks aan de bak moet voor de beker tegen FC Utrecht en wij amateurs treffen en wellicht spelers rust kunnen geven. De uitwedstrijd tegen Ajax is in principe de moeilijkste van het seizoen en ik ben nieuwsgierig hoe wij ons daarin houden."

"Het is een goede mogelijkheid om verder afstand te nemen." FC Twente evenaarde met de zesde opeenvolgende zege sinds de start van het seizoen een clubrecord uit het seizoen 1968/69.

Laat FC Twente punten liggen tegen Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ajax kan wel met deze druk omgaan. Ik verwacht een overwinning van Ajax. Twente heeft niet de moeilijkste serie achter de rug. Laat ze maar zien wat ze waard zijn. Ik denk niet genoeg om Ajax te verslaan. Ik zet mijn geld op een 3-1 zege voor Ajax.

24 september 2012 om 10:02

Ik ben het met je eens. Twente overtuigd nog niet echt dit seizoen. Bij vlagen is het meer dan goed, maar houden dat nooit er lang vast. De serie die achter de rug is was ook niet de moeilijkste. Ajax daarentegen overtuigd ook allerminst, maar speelt thuis en dat zal behoorlijk schelen. Na zaterdag weten we waar Twente en Ajax staan.

Ik ben er in ieder geval bij. Hoop dat Twente minimaal een gelijk speelt of een overwinning uit het vuur sleept. Dat zou geniaal zijn

24 september 2012 om 10:16

Toch moet ik wel eerlijk zijn en dat Twente over het algemeen een iets stabielere indruk maakt dan Ajax. Vandaar die serie ook. Al kun je inderdaad daar wel een kanttekening bij plaatsen vanwege het makkelijkere programma. Ajax heeft AZ al gehad, en Ado-uit en Heerenveen-uit. Dat zijn toch altijd lastige wedstrijden voor Ajax.

We gaan het zien ja. Twente heeft nu wel redelijk veel last van blessures, even kijken hoe ze dat op gaan vangen. Ik vind het bijvoorbeeld niet erg dat Fer niet meedoet, die jongen was in de vorm van zijn leven.

24 september 2012 om 10:36

Je kan er helemaal niks zinnigs over zeggen, dit zijn wedstrijden op zich, zelfs als Ajax drie keer achter elkaar zou verliezen hebben ze nog een kans tegen Twente, we zullen het wel zien, moet wel zeggen dat Twente op dit moment wat stabieler lijkt te zijn.

tja, naai de ajaxieden maar lekker op...
moet je is aan koeman vragen hoe dat uitwerkt op een spelersgroep!

24 september 2012 om 09:05

Opnaaien? Dat zou het geval zijn als hij iets had gezegd in de trant van: wij zijn beter dan Ajax, we komen ze wel even oprollen in die overdekte ufo van ze. Maar dat zegt-ie niet. Hij zegt dat de druk bij Ajax ligt. Gezien het feit dat Ajax zelfs bij een overwinning nog drie punten achter Twente staat lijkt me dat gewoon te kloppen.
Sterker: hij geeft Ajax een compiment door Ajax-uit de lastigste wedstrijd van het seizoen te noemen (en dus niet Psv-uit, Az-uit, whatever).
Lijkt me een fijne pot, met inderdaad het mazzeltje voor Twente dat ze hun B-team kunnen inzetten voor de beker.

De druk ligt net zo goed bij Twente, meneer Janssen. Jullie eerste echte "topper" in de eredivisie. Worden jullie met 3-o weg getikt, weet je ook gelijk weer waar je staat.

Geen van beidde teams kan zich veroorloven om te verliezen, maar dat geld voor elke wedstrijd.

24 september 2012 om 08:27

Probleem alleen is dat wanneer Ajax verliest ze al 9 punten achter staan en dat wanneer Twente verliest (in een wedstrijd die je mag verliezen) ze nog steeds bovenaan staan. Ik denk dat er wel meer druk bij Ajax ligt dan bij Twente.

24 september 2012 om 08:45

de tijd dat Twente MAG verliezen is ook wel voorbij toch? Als je een topclub wilt zijn moet je geen underdog gaan spelen...

24 september 2012 om 09:02

Ik bedoel meer dat het geen schande is om een uitwedstrijd bij Ajax te verliezen. Tuurlijk willen we winnen en gaan we daar ook voor spelen maar net als voor PSV en Feyenoord lijkt het me geen schande om te verliezen in Amsterdam

24 september 2012 om 10:07

ze hebben ook al eens 13 punten achtergestaan en toch kampioen geworden, dat wordt vergeten en ja de druk zal zeker bij ajax liggen.

24 september 2012 om 09:35

@sirlicious je hebt helemaal gelijk, dit is gewoon kansloos gemanoeuvreer om de underdogpositie in te nemen, maar die is er niet echt in dit duel.

Vind wel dat Ajax nu eens moet laten zien dat het om de titel wil spelen, het is nou niet echt florissant te noemen hoe ze de afgelopen 3 competitie wedstrijden hebben gespeeld.

Laten we hopen dat de scheidsrechter het dit jaar niet weer verpest!

Ajax heeft een sterkere selectie en heeft alleen tegen (sub)top ploegen en hun angstgegner gelijkgespeeld, ik zie zelf Ajax als grote favoriet voor komende zaterdag

24 september 2012 om 08:37

Ajax een sterkere selectie? Ik denk dat je twente hier toch te kort mee doet..

24 september 2012 om 08:40

Als je dat een maand geleden had geroepen was ik geneigd het met je eens te zijn, op dit moment vind ik de selectie van Twente sterker, ook in de breedte en zeker meer in evenwicht.

Eriksen zakt al 2 jaar door de mand, Moisander heeft ook niet aangetoond een versterking te zijn, Boerrigter en Sigthorsson, kunnen geen twee wedstrijden per week spelen, de enige die ik van toegevoegde waarde vind op dit moment is Babel.

Daarnaast heeft Ajax als nadeel dat ze vol aan de bak moeten tegen Utrecht daar waar Twente het woensdag met het 2e team af kan.

Ik verwacht dat Twente minimaal een punt moet kunnen halen in Amsterdam en met wat geluk (en daar ontbreekt het nog niet aan dit seizoen) de volle winst.

24 september 2012 om 11:49

@ Riche Je moet natuurlijk niet overdrijven. Eriksen speelt nu matig, maar voegde het afgelopen jaar heel wat meer toe dan alle middenvelders van Twente bij elkaar. Moisander maakte een domme fout inderdaad. Hij is nog altijd een stuk sterker dan Wisgerhof bijvoorbeeld.

Twente is er wel deglijk op vooruit gegaan door met name het aantrekken van Tadic en het spel van Fer. Castaignos is bovendien een goed talent, maar nog wel vele malen minder dan zijn voorganger. Op veel plekken is het verder middenmaat.

24 september 2012 om 12:12

Eriksen speelt al 2 jaar matig als ik de Ajax supporters op ajax.netwerk mag geloven, verder zal het mij een zorg zijn, ik geloof niet dat ze in Enschede ondersteboven raken van Eriksen, Siem de Jong en Poulsen.

Jij mag de selectie van Twente middelmaat vinden, in dat geval ben ik wel benieuwd wie er bij Ajax allemaal onder de noemer middelmaat vallen. Mihaylov, Rosales, Douglas, Braafheid, Schilder, Fer, Gutiërrez, Tadic en Chadli zijn voor Eredivisie begrippen geen middelmaat.

24 september 2012 om 09:05

Ajax een sterkere selectie, wakker worden jongen. Verdediging van ons beter, middenveld zonder Fer om het even, aanval van ons toch stukje beter

24 september 2012 om 09:38

De aanval beter? Sana, Boerrigter en Babel beter dan Tadic, Chadli en Castaignos?

Castaignos is op dit moment wat minder, maar Tadic en Chadli zijn stuk voor stuk beter dan die drie van Ajax.

En over de verdediging van Ajax is op dit moment ook niet veel goeds over te zeggen.

24 september 2012 om 09:44

Lees eens, dat is juist wat ik zeg grappenmaker.

24 september 2012 om 10:48

Is er niet veel goeds te zeggen over de verdediging van Ajax? Gister hadden ze misschien een off-day (ook al was Van Rhijn gewoon prima), maar deze wedstrijd geeft hier nou niet echt een goed beeld van, aangezien Ajax (de 1e helft) dramatisch was. Afgelopen dinsdag hebben we kunnen zien hoeveel kwaliteit zij hebben. Alderweireld was geweldig, Blind deed het boven verwachtig en Vermeer heeft laten zien wel degelijk een goede keeper te zijn.
Als je dit laat zien op zo'n hoog niveau, verdient de defensie van Ajax toch wel wat credits. Alleen zonde van de anti-climax die eindigde in een teleurstellende, nipte nederlaag tegen Dortmund. En dan laten we tegen ado ook nog punten liggen, tja.. Wat mij betreft kunnen we woensdag met een B-elftal spelen.

24 september 2012 om 12:19

Ja afgelopen dinsdag werd ajax gewoon door die duitsers toegestaan zo te spelen, net als vorig jaar tegen man u ze spelen zo omdat de tegenstander het toelaat,

En ailderweireld en Blind, pff kom nou toch, die liepen toen al op hun uiterste teenpunten, terwijl dortmund nog niet op 80% speelde, ik vind alleen van rijn goed spelen, een verademing ten opzichte van zijn voorganger.

Over Ajax - Fc Twente kan ik maar 1 ding zeggen, twente heeft op dit moment met de blessures niet eens de sterkste opstelling, maar is zelfs dan normaal al beter dan ajax, maar twente heeft 1 ding tegen, dat is het vasthouden van spelniveau en voorsprong, dus dat is het enige wat twente kan nekken.

24 september 2012 om 10:10

Hebben we niets geleerd van de afgelopen seizoenen?

De sterkste selectie wordt pas bekend op het moment dat de prijzen uit worden gedeeld. Ajax had de afgelopen jaren ook niet de sterkste selectie, in mijn optiek, maar werden wel 2 maal achter elkaar kampioen. Twente en Ajax hebben, op papier en in mijn ogen, beide een mindere selectie dan Psv, maar dat zegt niets over de titelstrijd..

Denk dat Twente hier wel de eerste punten laat liggen.
Wordt vermakelijke wedstrijd die eindigt in een 2-2.

De druk ligt bij Twente en niet bij Ajax, het is moeilijker om plek 1 vast te houden dat hebben we de afgelopen jaren al gezien. Ik hoop dat Ajax hun plicht vervuld en de wedstrijd wint, want Twente loopt wel heel snel weg het moet wel spannend zijn bovenin. Tegen Utrecht kan Ajax wel een tikje oplopen en dan zijn ze gemotiveerd om te winnen van Twente.

24 september 2012 om 09:15

Als je vier punten voor staat op de nummer twee, dan is het bijzonder eenvoudig om de eerste plaats vast te houden...
En ik mag niet hopen dat Ajax een tikkie van Utrecht nodig heeft om gemotiveerd te raken voor Twente-thuis. Dan zou Ajax pas echt een groot probleem hebben...

24 september 2012 om 10:21

Haha mooie opmerking inderdaad! Die eerste plek moet wel lukken voor komende maandag
Klopt wat je zegt, maar kijk naar Psv. Tegen Feyenoord moet je ook altijd gemotiveerd zijn, maar die tik in Utrecht en Dnepr heeft ze toch wel wat extra pit gegeven om weer te laten zien hoe goed ze zijn. Dat moet jij als psv fan toch ook wel kunnen zien denk ik.

24 september 2012 om 11:52

Hm, wordt tijd dat ik een avatar ga uitzoeken, want als mensen mij voor een psv fan gaan aanzien is het tijd voor actie...

Fyi: de van Deinselaan (j.j. van Deinse, componist van het Twents volkslied) was de lokatie van het onvolprezen (en intens lelijke) Diekmanstadion. Kun je een beetje nagaan hoe oud ik ben

24 september 2012 om 12:23

Heeft niks met je leeftijd te maken, zo lang is het diekman nog niet weg hoor, in 1998 kwam het arkestadion,

En Het Diekman lelijk hmmmm, ik ben er in opgegroeid zeg maar, dus alle wedstrijden van 1968 tot 1998 in het diekman gezien, ik mis die oude betonbak soms nog wel eens.

24 september 2012 om 17:39

Respect. Zeker voor mensen die op de tribune zaten bij de 5-1 tegen Ajax - mijn moeder lag toen zwanger van mij op bed en kon iedere keer het gejuich horen; ze wordt niet moe dit verhaal te vertellen. Mooie tijden.
Ik stond zelf op de tribune bij de 1-8. Is toch minder...

De druk ligt denk ik meer bij Twente aangezien die tot nu toe alleen nog maar clubs uit het rechterrijtje hebben gehad.

24 september 2012 om 08:44

Het programma van Ajax was net zo eenvoudig op AZ thuis na, daarnaast staan veel van die clubs in het rechterrijtje juist omdat ze van Twente hebben verloren, clubs als Nec, Heerenveen en Groningen eindigen normaal gesproken in het linkerrijtje terwijl ADO en Utrecht (de enige clubs die Ajax naast AZ uit de top 8 heeft gehad) weer terug zullen zakken. Scorebord journalistiek derhalve.

24 september 2012 om 09:07

Ajax heeft voor de competitie nog niet tegen Utrecht gespeeld, hoor. Heerenveen uit is daarbij nog een stuk lastiger dan Heerenveen thuis, net zoals ADO uit altijd een lastige wedstrijd voor Ajax is.
Waar je een punt hebt, is dat Ajax tegen elke tegenstander waar ze nog wel eens punten laten liggen, ook punten hebben laten liggen. Normaal gesproken zou je toch in een van die 3 wedstrijden de volle buit moeten pakken.
NEC speelt dit seizoen sowieso maar zwak en Groningen zal zeker niet in het linkerrijtje eindigen.
Niet helemaal scorebordjournalistiek, dus...

24 september 2012 om 09:17

"heerenveen uit is daarbij nog een stuk lastiger dan Heerenveen thuis"

Zoek voor de gein de uitslag van Heerenveen-twente van vorig jaar eens op? (nee, niet seizoen 2010/11, 2011/12 bedoel ik

Twente is tevreden met een gelijkspel, Ajax zal toch wel voor de winst willen gaan. Twente kan alleen maar winnen, alleen als ze compleet worden weggetikt krijgen ze een mentale klap. Verliezen van Ajax uit is niet erg, alles wat je daar pakt is winst.

Nou als ajax het niveau vast houd zoals tegen ado en Twente weet zich optimaal te motiveren zoals tegen Hannover,zie ik ons wel winnen van ajax.moet dan geen probleem zijn eigenlijk.het enige waardoor ik nog zou twijfelen aan Twente is,is dat het nog niet zo volwassen als team oogt zoals in het kampioensjaar.maar heb er alle vertrouwen in dat wij de punten meenemen.

Ik gok op een gelijkspel, Twente is goed bezig en heeft veel vertrouwen. Ajax heeft echter wel wat goed ter maken na afgelopen weekend. Alleen met de beker tussendoor denk ik dat Ajax iets meer vermoeid zal zijn dan Twente. Vandaar een gelijkspel

Twente gaat goed spelen tegen Ajax. Fc Twente heeft tot nu toe alleen nog tegen clubs gespeeld die vooral niet wilden verliezen tegen Twente. De Friezen lagen gisteren met 10 man voor de goal, met een bizarre opstelling. Ajax moet thuis het spel maken, waardoor er ruimte komt. Het goede positiespel van Twente de laatste tijd, komt hierdoor uitstekend tot zijn recht. Fc Twente gaat deze wedstrijd winnen.

Vergeet niet dat veel topploegen punten laten liggen bij de clubs uit het rechtter rijtje. Dit was met name met Twente in de afgelopen 3 jaar het geval. Deze ploegen hebben we gehad. Twente weet altijd goed voor de dag te komen tegen de top ploegen als de spanning het hoogst is. (kijk maar naar de europaleauge wedstrijden, ze hebben het relatief goed gedaan tegen de europese top). heb er dan ook vertrouwen in tegen ajakkes......

24 september 2012 om 09:19

Je bedoelt de afgelopen twee jaar. Het seizoen ervoor werd Twente juist kampioen dankzij de prestaties tegen het rechterrijtje: 18 gespeeld, 18 gewonnen.

Ik heb nog niet vaak zo'n vertrouwen gehad in een goede afloop van een uitwedstrijd bij Ajax. Twente sprankelt (nog) niet, maar speelt degelijk goed voetbal. Ajax daarentegen kan mij nog niet overtuigen. Ik denk 0-2 winst voor Fc Twente

Chadli, Tadic en Guiterezz gaan deze pot beslissen, als Twente ruimte krijgt, en dat krijgen ze tegen Ajax, zijn deze spelers 2-3 klassen beter dan Blind, Van Rijn, daarnaast vind ik Twente een betere vorm hebben op dit moment.

Ik hoop dat Ajax voornamelijk b-spelers gaat opstellen tegen FC Utrecht zodat we FC Twente een pak slaag kunnen geven. Tegen ADO was het toch wel duidelijk dat de wedstrijd tegen Dortmund nog in de benen zat.

24 september 2012 om 09:17

Zou er nog maar niet al te zeker van zijn, je kon weleens van een koude kermis thuis kunnen komen. Blind op Tadic en Van Rhijn op Chadli. Wil het voor ons niet over de grond, dan pompen we die bal er wel in, Moisander maakt hoe dan ook toch wel een kapitale fout.

24 september 2012 om 09:59

Van Rhijn kan Chadli wel hebben hoor. Hij hield zich ook makkelijk overeind tegen Dortmund en doet het ook in het Nederlands elftal zeer aardig. Daley Blind is afwachten.... Tadic gaat sowieso voor gevaar zorgen maar er is geen 1 back in Nederland die hem helemaal in de tang kan houden denk ik. Blind heeft het uitstekend gedaan tegen Dortmund dus ik hoop dat hij dat niveau kan doorzetten.

Ik vind het niet helemaal eerlijk om Moisander na de goal van Dortmund meteen een "onzekere kracht" te noemen. Elke verdediger maakt weleens fouten. Hoe vaak hebben Douglas en Wisgerhof wel niet knullige fouten gemaakt? Volgens mij veel vaker dan Moisander...

24 september 2012 om 10:02

Ik vind het juist wel fijn. Tadic is ook niet de snelste en Blind is voetballend juist wel sterker dan zijn concurrenten. Ervan uitgaande dat Ajax thuis het meeste balbezit zal krijgen, zal Tadic niet op zijn sterkst zijn (en nee, ik zeg niet dat Tadic niet kan voetballen, want hij heeft de beste trap van de eredivisie). Van Rhijn net zo.. Chadli is verdedigend heel zwak, dus van Rhijn zal ruimte krijgen. Dan moet Alderweireld hem wel overnemen met de counter, ook al vind ik Chadli nog steeds erg pover qua goals en assist. Het ziet er bij hem sierlijk en zelfs mooi uit qua houding, maar ik hoop voor de eredivisie dat hij ook wel wat laat zien. Hij doet me denken aan Dembele, mooie voetballer om naar te kijken, maar je denkt altijd: Hij kan meer scoren als die echt wilt.

24 september 2012 om 10:13

Van Rhijn op Chadli ben ik om eerlijk te zijn niet bang voor, die maakte tegen Heerenveen een foutje maar is verder samen met Alderweireld gewoon de man die voor de rust achterin zorgt, speelt echt heel volwassen. Ik denk wel dat Castaignos zijn eerst doelpunt meepakt, bij kopduels gewoon niet meespringen met Moisander maar er een meter achter gaan staan, gegarandeerd dat je 1 of 2 keer de bal zal hebben.

Overigens vind ik het droevig dat bij Ajax elke keer na een Europese wedstrijd punten verspeeld worden, zo moe kun je toch niet zijn 5 dagen na een 90 minuten voetballen.

Ik zou zo spelen als in de tweede helft tegen Ado, De Jong deed het goed vanaf het middenveld, ondanks zijn volgens velen beperkte basistechniek en al die onzin, hij had tenminste diepgang en duelkracht, en zeker dat laatste mis je met Schöne, Eriksen en Serero. Wat mij betreft krijgt Eriksen een schop zonder zijn hol en begint die op de bank, ten faveure van Serero.

Vermeer
Van Rhijn
Alderweireld
Moisande
Blind
Serero
Poulsen
De Jong
Lukoki/Sana
Babel
Boerrigter
24 september 2012 om 11:04

@roytjeeeee

Geen idee welke wedstrijden jij kijkt, Chadli verdedigend zwak? Chadli pover qua goals en assists? Volgens mij staat Chadli dit seizoen al op 8 goals en 6 assists, in de eredivisie loopt hij 1 op 2.

24 september 2012 om 11:43

Ik denk dat Mclaren gaat beginnen met een middenveld schilder, brama en janssen en ik denk dat vooral schilder en janssen een hele belangrijke rol gaan spelen. De creativiteit van guiterezz is mooi maar tadic en chadli komen ook allebei wel naar binnen waardoor ze de combinatie kunnen maken. Schilder zorgt voor veel gevaar met goeie passes en is doeltreffend en janssen kan enorm veel meters maken en zal het de verdediging niet makkelijk maken met zijn loop acties. Dit middenveld samen met chadli en tadic is tot heel veel in staat.

24 september 2012 om 11:46

Van Rhijn was tegen Dortmund juist 1 van de minste, elk gevaar kwam via zijn kant. Juist Blind speelde redelijk die wedstrijd.

Twente kan makkelijk praten , hun hebben alleen nog maar tegenstanders uit het rechter rijtje gehad. Zonder Fer gaat Twente met 3-0 ten onder in de Arena denk ik.

24 september 2012 om 09:16

Ajax kan makkelijk praten, hun hebben buiten AZ alleen nog maar tegenstanders uit het rechter rijtje gehad. Zonder Sigthorson gaat Ajax met 0-3 ten onder in de Arena denk ik.

24 september 2012 om 17:46

Ach in 2010 ging Twente ook met 3-0 ten onder in de Arena. Wie werd er toen kampioen, juist Twente, dus het zegt allemaal geen moer. Na Ajax-twente komen er nog 27 wedstrijden.

Allles op die Moisander, die heeft een groot probleem op dit niveau, timing van een 6e elftal speler en dat is niet bij te leren, dat heb je of heb je niet, daarnaast loopt die Eriksen alleen maar te mauwen, terwijl hij zelf geen bal raakt en er als een slapjanus bijloopt, nee de tukkers konden nog wel eens een pak slaag uitdelen daar in de arena, ik zeg 1-3.

Wat een gezeur weer dat Twente alleen maar tegenstanders uit het rechterrijtje heeft gehad, dat kan dan wel zo zijn, maar wat heeft ajax gehad dan? Nec/nac/rkc/heerenveen/ado en AZ, alleen de laatste is sterk voor de rest is het programma precies hetzelfde. Ook gister bij Studio Ajax zijn ze als de dood dat Ajax nog verder achterop raakt: Jan Mulder: De druk ligt volledig bij Twente, hou toch op, wie staat er nu 6 punten voor op wie? Wie staat er 9 punten achter indien ze verliezen? Justum Ajax! Het is echt niet onmogelijk voor ons om daar te winnen.

De Amsterdammers lopen weer hard van stapel, Twente een pak slaag geven etc. etc., Volgens mij hebben wij een betere selectie dan Ajax. Ajax heeft het thuisvoordeel, maar wij zijn echt veel beter in vorm. Lekker wedstrijdje tegen Utrecht eerst. Ik hoop dat Frank"al capone"de Boer ervoor zorgt dat het gras goed gemaaid is en de spaghetti niet te droog is.

24 september 2012 om 10:08

@ Fct81 De druk is nu enigzins wel op Twente. Die krijgen nu een grote kans op kampioen te worden, dus dan is de druk sowieso wel groter. Bij Ajax is dat toch minder (ook al hoop ik op 3e kampioenschap op rij), maar die zitten in een fase dat je denkt: Wat willen jullie nu precies?

Als Ajax wint, zal dat zeker moraal geven en helemaal als je de wedstrijden ziet waar Ajax tot de winterstop moet. Ik had net gekeken en ze hebben tot winterstop alle toppers thuis en Ado-uit hebben ze nu gelukkig al gehad. Geen idee wat er met die wedstrijd is, maar het verbaasde me niks dat ze gisteren punten verloren.

Mocht Ajax winnen, dan denk ik dat Ajax tot de winterstop goede zaken kan doen. Het is allemaal maar speculatief. Maar als ik Twente fan was, zou ik zaterdag extra gespannen zijn, want als je Ajax-uit nu ook wint, moet je gewoon realistisch zijn en ben je nummer 1 favoriet voor de titel.

En gezien hoe ze het bij Twente doen, zou ik het ze zeker gunnen. Alleen gun ik het die Mcclaren niet zo. Hoop snel dat Twente een normale nederlandse trainer aanstelt.

24 september 2012 om 11:51

Roytje, ik ben Twente fan en die wedstrijd op zich doet me niet zo heel veel, mochten we winnen dikke prima, 9 punten voor op Ajax en is het seizoen nog lang niet gelopen. Mochten we gelijkspelen, prima voor ons,zijn wij de morele winnaar, maar is het seizoen ook nog lang niet gelopen. Mochten we verliezen staan we nog steeds 3 punten voor en is het seizoen ook nog lang niet gelopen. Heb een beetje het idee dat wij er lang niet zoveel mee bezig zijn als de ajacieden.

Je opmerking over Mcclaren is natuurlijk ronduit sneu. Zo kunnen wij ook wel over de Boer gaan praten met zijn gezeur over half 1 wedstrijden/te lang gras en verkeerde pasta.

24 september 2012 om 12:06

@roytjeee

ik heb nu een aantal reacties van je gelezen en vond veel daarvan niet de moeite om te reageren, maar hier wil ik wel even op reageren.

Hoe kun je als ajax mede onderwerp is van dit topic, twente bij winst in de favorietenrol drukken? Afgelopen jaren iets gemist van ajax? De prijzen worden nog niet verdeeld nu.

Je kunt verder praten wat je wilt, er ligt uit bij ajax geen druk op twente.
Ik ben overigens zelf niet zo bang voor de wedstrijd in de arena, we hebben de kwaliteit om te winnen van ajax en de punten om een verlies in te dekken...

Ik denk ook dat de druk meer bij Ajax ligt. In het kampioensjaar verloor Twente ook met 3-0 bij Ajax dus dat zegt allemaal niet zoveel. Beide teams zijn redelijk aan elkaar gewaagd en de vorm van de dag zal de doorslag geven. Daarnaast heeft Ajax het thuisvoordeel. Ik verwacht een open wedstrijd tussen 2 teams die beiden willen voetballen. Ik denk een gelijkspel waarbij Twente dan de morele winnaar is.

24 september 2012 om 10:12

Ik hoop dat Ajax wint, maar ik vind de spelopvatting van Twente prima. Ik hoop ook daarom op een hoogstaande voetballende wedstrijd, met veel kansen en goals van beiden kanten. Een 4-3 zou mooi zijn, en mocht Twente, op dit moment voetballend ietwat beter, winnen door voetbaltechnische redenen, dan kan ik daar nog wel mee leven.

Laat Ajax maar komen en laat ze het spel maar maken. Met Janssen Gutierrez Chadli Castaignos en Tadic genoeg snelheid in huis om de matige verdediging ( vooral de backs) in de omschakeling kapot te spelen.

24 september 2012 om 10:05

Hahaha hoe durf je Castaignos te noemen. Die middelmatige prutser maakt geen verdediging bang. Agh iedereen blaat maar raak; Ajax niet in vorm blabla. Nee maar afgelopen jaren Twente wel zoek gespeeld in de Arena, hoewel de uitslag soms anders doet vermoeden, en ook toen werden we niet in vorm geschat.

Tegen Borussia een prima pot van Aja gezien, em de weken daarvoor ook redelijk tot goed gespeeld. Alleen de eerste 45min tegen ADO waren waardeloos. Jij bent een typische papegaai. Heb je Blind de laatste weken überhaupt zien spelen? Die jongen maakt eindelijk zijn gewenste groei door. Tegen Borussia en ADO één van de sterkhouders. En dan kan men jammeren dat dat wel voldoende zegt, maar dat is onzin. De man ontwikkeld zich, Eindelijk!

24 september 2012 om 11:54

?jullie vinden die pot tegen Borussia echt een graadmeter, een wedstrijd waar je duidelijk de mindere bent en van geluk kan spreken dat je er maar 1 om je oren krijgt. Ik heb Blind wel degelijk zien spelen, als je het mij vraagt komt die jongen gewoon echt tekort, zelfs voor de subtop. Sterkhouder laat me niet lachen.

Castaignos trapt ze er nog niet in, maar daar kan zomaar verandering inkomen, jongen werkt hard staat vaak op de goede plek, je zult net zien dat hij tegen jullie wel scoort, zou lachen zijn, typische ajaciedjes reactie.

24 september 2012 om 12:34

We hadden bij rust ook al 2-0 voor kunnen staan... Het is maar hoe het zien wilt. Aha jij kijkt samenvattingen blijkbaar. Kom op bij Feyenoord raakte Luc geen knikker en nu nog steeds niet. Als de man zo geniaal was had hij het wel gered bij inter toch? Het is een nog niet geoptimaliseerde bal-intikker, nutteloos dus. Als Alderweireld, Lewandowski kan opvreten kan ie Lukkie al helemaal opvreten.

Iets meer respect zou op zijn plaats zijn dreumes. Win eerst maar zoveel prijzen als ons. Word daarnaast zo'n grote naam in Europa als wij. En dan kleuter, dan is jou degrineren op zijn plaats.

Ajax gaat deze wedstrijd gewoon winnen. De ploeg steekt , de wedstrijd van ADO daargelaten, in een goede vorm alleen de kansen moeten nog benut worden. Er wordt gewoon erg goed positiespel gespeeld. Als je het een ploeg als Dortmund bij tijd en wijle lastig maakt dan hoef je voor Twente niet bang te zijn. Ik gok een 2-0 overwinning voor Ajax.

24 september 2012 om 09:33

Zeker van jezelf of niet, beetje de schone schijn ophouden als je het mij vraagt. Zo kunnen wij ook praten: Als Ajax bij Ado/heerenveen punten laat liggen, hoeven we niet zo bang zijn. Tel daar het verschil in punten bij op en het wedstrijdje tegen Utrecht. Je doet alsof Ajax in grootste vorm is, maar dat valt wel mee dat hebben we gisteren wel gezien. Ik weet zeker dat wij de kansen wel gaan krijgen, met Blind tegenover Tadic en Van Rhijn tegenover Chadli ben ik er niet zo bang voor. Jullie zijn als de dood dat je nog verder achterop raakt.

24 september 2012 om 09:49

Van Rhijn speelt al 2 wedstrijden op rij fantastisch? Dus daar hoeven we niet bang voor te zijn.

Maar ik ben ervan overtuigd dat Ajax met een goede instelling de wedstrijd gaat beginnen en daardoor gewoon winnen van Twente. Ik ben niet onder de indruk van middwenvelders als Janssen en Brama. En daarbij zijn de backs van Twente domweg kwetsbaar. Gedurende dit seizoen wordt het positiespel met de wedstrijd beter maar dan moet er wel eens de constante lijn zichtbaar gaan geraken. Met het positiespel tegen Dortmund en NAC als maatstaf. Als dat niveau gehaald wordt dan hoeft Ajax van niemand iets te vrezen in de Eredivisie.

.ow ja, en denk er om daar in de Arena... als de tegenstander aan de bal is moet je fluiten!

Ik zie het pamflet nog hangen

24 september 2012 om 09:28

Snap dat je het pamflet nog ziet hangen want die pijnlijke dag gingen jullie keihard onderuit en werd je in het hol van de leeuw geen kampioen.... Waarschijnlijk heb je het pamflet toen wel op de heenweg in het vak zien hangen want ik heb nog nooit ons uitvak zo snel leeg zien stromen als die dag.

24 september 2012 om 10:29

Pardon, het is toch zielig dat zo'n pamflet opgehangen moet worden. En dat het uitvak snel leegliep die dag... ja, dat ga ik je niet uitleggen, die mag je zelf verzinnen.

24 september 2012 om 12:02

Dat krijg je met het grootste theaterpubliek van NL. Als het 0 graden is, zit er geen hond en moet het dak dicht. Die pamfletten waren echt te sneu voor woorden.

Kijk, we kunnen de discussies aanhouden en de sportieve rivaliteit is overduidelijk te zien, maar het feit dat Twente alle punten pakt tegen teams uit t rechterrijtje zegt genoeg, namelijk t maximaal haalbare en het feit dat twente nog niet echt is getest, lariekoek. Iedereen kan zien hoe Twente op t moment in elkaar steekt en hoe ze presteren, op mindere momenten (wedstrijden) na. Desalniettemin zou ik Ajax nooit onderschatten, alleen al omdat zij iedere wedstrijd toch veel doelpunten maken en onze defensie soms nog wankel oogt in situaties. Ik ben er in ieder geval helemaal klaar voor en hoop op een spectaculaire match met als Twente de overwinnaar natuurlijk!

24 september 2012 om 09:38

Hoe ziet hun verdediging eruit dan? Op het moment is die van ons gewoon beter. Een blunderende Moisander, een Blind die nog niet eens in de subtop thuishoort en een talent van Rhijn, die in grote wedstrijden niet zeker oogt en gehypt is op dit moment, die jongen wordt nu al groter gemaakt dan dat hij is, laat hem lekker tegen Chadli ballen, die gaat er echt meerdere keren overheen. Ons middenveld zonder Fer doet niets onder aan die van hun en voorin hebben wij toch echt wel betere creatieve voetballers rondlopen.

Ik onderschat ze verder niet, maar we hoeven Ajax ook niet te overschatten ( dat doen ze zelf wel voor ons) . We hebben alle kans als je het mij vraagt. Dat gelul over het rechterrijtje moet je helemaal niet op ingaan, Ajax heeft buiten AZ precies hetzelfde programma gehad.

24 september 2012 om 09:45

Fct81

uiteraard! Ik heb onze kansen niet genoemd in de voorhoede maar je hebt volkomen gelijk. Onze voorhoede heeft voldoende kansen om er iets creatiefs en effectiefs uit te halen, gezien de verdediging van Ajax. Toch moet Twente wel erg scherp zijn zodat Chadli en Tadic er alles uit kunnen halen en zich niet vast lopen zoals gisteren tegen Heerenveen toch aardig wat keren gebeurde. Ik heb er alle vertrouwen in dat wij hier de 3 punten kunnen pakken, dat zeker. Overigens moet Castaignos ook scherp zijn en niet oververmoeid raken in de 70e(?!) minuut (zie gisteren).

24 september 2012 om 10:20

Ja, want Chadli scoort aan een lopende band en heeft assists, ow wacht.. dat valt allemaal wel mee. Dus als we op de man gaan spelen, prima. Van Rhijn dendert gewoon over Chadli heen die niet meeverdedigd, waardoor Ajax voorin een overal zal krijgen. De kans is wel dat Twente via Chadli eruit kan komen, maar als Alderweireld gewoon overneemt, is er niks aan de hand. Daarnaast wilt Chadli toch eerst iemand uitspelen en pas daarna na de goal ipv gelijk na de goal.

Twente zal zeker de kansen krijgen, maar Ajax thuis zal normalier Ajax de meeste kansen krijgen om te winnen, maar aangezien Twente genoeg zelfvertrouwen heeft, zijn ze verre van kansloos.

En Blind is beter dan Rosales, voetballend veel technischer en rustiger, dus ik ben benieuwd waar je Rosales ziet voetballen dan als Blind niet eens bij de subtop hoort.

24 september 2012 om 10:37

Jij vindt Rosales echt beter ja? Whahahaha.... Kom op! Dat is een teruggezette linksbuiten, met een techniek van niks en je wordt als team erg zenuwachtig van hem. Rosales... ook geen eens Nederlander, dus waarom zo iemand halen? Als je dat als Twente-fan verdedigt, dat zegt dan genoeg.

24 september 2012 om 10:59

Chadli die niet mee verdedigt? Ik denk toch dat jij vaker wedstrijden van Twente moet gaan kijken. Chadli verdedigt juist wel mee en is bij balverlies de eerste die meteen druk zet. Ook gisteren zag je Chadli regelmatig in de buurt van Braafheid om de verdediging te ondersteunen. Rosales is een typische momenten voetballer. Kan briljante dingen doen maar soms houdt je je hart vast. Is wel een speler die altijd gaat en qua arbeid nooit verzaakt.

24 september 2012 om 11:09

@roytjeeeee

Een volgende keer toch maar eens een wedstrijd van Twente bekijken voordat je hier onzin gaat uitkramen?

Chadli verdedigt uitstekend mee en volgens mij staat Chadli dit seizoen al op 8 goals en 6 assists, in de eredivisie loopt hij 1 op 2, ik heb de indruk dat je Chadli nogal onderschat, de vleugelspelers van Twente hebben veel meer rendement dan die van Ajax (tadic 6 goals, 11 assists, Boerrigter 0 goals 1 assist, Sana 3 goals 1 assist, Sulejmani 1 goal voor Servië)

24 september 2012 om 11:46

Hahaha ik praat onzin?

In de eredivisie loopt hij nu 1 op 2. Vind je dat zo geweldig dan? En de vleugelspelers bij Ajax bestaat niet alleen uit Boerrigter, Sana en Sulejmani.. Of vind je Babel en Lukoki verdedigers? Dus als we over cijfers gaan hebben, Ajax scoort ook gewoon 19 goals in de competitie, maar dat is niet relevant.

En de goals van Chadli is tot op heden niet beslissend geweest, 2 goals tegen Inter Turke, 2 goals tegen Boleslav (ofzo), 2 goals in een 4-1 overwininng op Groningen. Heel leuk, maar het gaat om de goals en assist in wedstrijden zoals aanstaande zaterdag tegen Ajax.. En let maar op, dan heeft hij weer weinig tot geen inbreng.

En voor de 10e keer: Ik vind Chadli een mooie voetballer om te zien, maar ik ben gewoon bang dat het een 2e Dembele wordt. Ik hoop als voetballiefhebber dat Chadli meer laat zien in belangrijke wedstrijden, ondanks dat die bij Twente speelt en niet bij Ajax. Maar ik vind dat eenmaal en mijn feiten kan je niet ontkennen, hoe hard je je best ook doet en zeggen of ik weleens een wedstrijd van Twente bekijk. Ik kan heel objectief naar Twente en naar Ajax kijken, want heb ook niks tegen Twente en ze staan zelfs terecht op de 1e plaats. Maar daarom wil dat nog niet zeggen dat Chadli het heeft laten zien.. als jij dat wel vind, prima....

Ik denk ook dat dit jaar Twente met gemak kan gaan winnen van Ajax. Als je kijkt naar de twee elftallen, dan heeft Twente in de as betere spelers staan.

Daarnaast zitten ze in in een flow "winning mood" en hebben de mentaliteit om wedstrijd te winnen zoals tegen VVV en Heerenveen.

Michaylov - Vermeer
Rosales - v Rhijn
Douglas - Aldewereld
Wisgerhof - Blind (boyata)
Braafheid - Koppers

Verdediging Twente: Sterker

Schilder/ Fer/ Landzaat
Guitierrez - Eriksen = /-
Brama - Pulsen = /-
Janssen - de Jong =

Middenveld van Twente vs. Ajax gelijkwaardig

Aanval:
Tadic - Boerrighter =
Castaignos - Babel = /-
Chadli - Sana =

Aanval van Twente sterker.

Op de as van Twente: Douglas/ Fer (guitierrez)/ Tadic/ Chadli. Ajax: Blind/ De Jong/babel. Op de hele as verliest Ajax het van Twente.

Wel thuisvoordeel, maar die hebben wij straks aan het einde van het seizoen. Twente is erop gebrand om op Ajax revanche gaan nemen voor de laatste seizoen. Mooie wedstrijd voor ons!

24 september 2012 om 10:21

Leer eerst alsjeblieft de opstelling? Blind centraal en Koppers linksback????
Castaignos beter dan babel? Heb je hem zien prutsen afgelopen weken, en daarnaast staat babel op de zijkant.

Ten tweede waarom ligt de druk bij Ajax? Met een mindere selectie als vorig jaar en twee landstitels op zak waarom zou Ajax dit jaar de druk moeten voelen om kampioen te worden.

FC Twente wil een top club worden en heeft goeie spelers gehaald, en PSV heeft miljoenen geinvesteerd en moet CL halen om zo weer inkomsten te genereren. Dus ik zie geen enkele reden dat Ajax onder druk staat.

24 september 2012 om 11:44

@tricker050

De druk ligt bij ajax, simpel om het feit dat ze thuis spelen bijvoorbeeld.
Zo zou het andersom hetzelfde zijn, thuis behoor je jezelf als favoriet te zien als ajax en twente zijnde.

Het lijkt me erg stug dat twente uit in de arena, met 4 punten voorsprong op de nummer 2 de druk op zich heeft....

Maargoed, stel dat ajax niet perse voor het kampioenschap hoeft te spelen, dan zou het feit dat je thuis speelt al voldoende moeten zijn.

24 september 2012 om 10:25

Van Rhijn is beter dan Rosales. Koppers speelt al tijdje niet, dus waarom Braafheid - Koppers dan? Douglas is op dit moment hetzelfde niveau van Alderweirelld (normaal gesproken Douglas beter). Wisgerhof is slechter dan Blind, helemaal CV gezien. Daar is Blind op dit moment zelfs beter. Dus dat valt allemaal wel mee.

Chadli is een mooie voetballer, maar totaal niet effectief. Van Rhijn zal gebruik maken van de zwak verdedigende Chadli. Babel is veel beter dan Castaignos. Tadic en Boerrigter kan je niet vergelijken. Tadic kan niet rennen, maar heeft een mooie trap. Boerrigter is juist sneller en sterker en heeft meer dreiging in de spel. Dus dat je de aanval van Twente sterker vind, vind ik helemaal bizar. Want als ze beter zijn, hoe kan het zijn dat Twente 6x scoort tegen Willem 2 (hecht ik niet zoveel waarde aan, net als de 6 goals van Ajax tegen Nec). Dan vind ik Twente ronduit niet effectief in de overige 5 wedstrijden. Middenveld met Brama en Janssen kan je niet op rekenen, ene moment goed, andere moment zwak. Net als op dit moment met Eriksen. Poulsen zal de middenveld van Ajax net iets sterker maken.

Owja.. En je noemt Fer? je weet niet dat die geblesseerd is voor zaterdag?

Vanwege het thuisvoordeel heeft Ajax een grotere kans op te winnen.

Succes zaterdag en niet teveel verwachten, anders valt het zo erg tegen voor je.

24 september 2012 om 11:36

als je zo teams gaat vergelijken CL Fctwent, heb je wellicht weinig van voetbal begrepen.

In voetbal gaat het om koppeltjes. De linksback van A tegen de rechtsbuiten van B, de spits van A tegen de cv (s) van B. Degene die dan sterker is kan in theorie het verschil maken. (dit in theorie, want variabelen als teamsplay, tactiek en thuisvoordeel hebben uiteraard ook invloed).

Het maakt dus geen donder uit wanneer Tadic een stuk beter is op rechtsbuiten dan Sana wanneer de linksback van Ajax Tadic in de broekzak heeft terwijl de linksback van Twente achter Sana aan moet lopen. (hypothetisch voorbeeld)

24 september 2012 om 12:44

@villian

Ik maak een selectievergelijking met de voor zaterdag beste 11. Geen wedstrijdopstellingsvergelijking.

Want de verdedigende kwaliteiten van Douglas vergelijken met de aanvallende kwaliteiten van Babel levert voor jou een helder beeld op?

Haha laat me niet lachen! Je hebt iig weinig begrepen van alles buiten het voetbal.

@roytje Je kijkt door een ajax bril naar de selecties. Wel eens een wedstrijd gezien van Costa Rica vs Brasil of Argetinie.

Rosales heeft 132 interlands achter zijn naam staan en is gewoon stukken beter. Net zo goed dat blind vs. Braafheid/ Schilder stuk beter is. Dan hebben we ook nog eens Boyata en Bjelland achter de hand.

Middenveld: Brama is de meeste stabiele speler van het elftal. Pikt altijd de ballen op en met Guittierrez en Willem Janssen heb je gewoon een sterk midden klaar staan!

Op de gehele as is twente gewoon beter. Jammer dat je niet gewoon iets kan toegeven en zegt: Beste Cl_fctwente je hebt gewoon helemaal gelijk!


Oja en 1 ding: Lezen!!!! Fer staat op reservelijst. Als die er bij is zou ik hem vergelijken met Eriksen. En dan is Fer de overduidelijke winnaar.

24 september 2012 om 13:08

waarom zou je selecties vergelijken als het geen donder uitmaakt voor de wedstrijd? Sinds wanneer winnen de beste selecties?
Voetbal draait grotendeels om het kunnen handelen van je directe tegenstander. Wie achter wie aan loopt beslist een wedstrijd

24 september 2012 om 14:25

@villian,

Je leest niet.

Het gaat hier over wie de sterkste selectie heeft en als favoriet aangemerkt kan worden. En daarom mijn selectievergelijk waarbij Twente over de as de sterkste is.

Dan lees je het en dan denk je heel slim te komen met een vergelijking als:

Het draait allemaal om de koppels! Dus je vergelijkt dan ehhh... zeg maar... de verdedigende kwaliteiten van Douglas dan met de aanvallende kwaliteiten van Babel?

Haha jahaa, en dan kom je dus tot een logische vergelijking. Nou maak dan eens die vergelijking. Wat is het verschil, wie is er sterker Douglas of Babel?

Volgens mij heeft Twente nog wel iets goed te maken in een uitwedstrijd in Amsterdam... Wanneer je echt wil laten zien dat je terecht bovenaan staat ga je gewoon vol voor de winst en vergroot je het gat tot 9 punten.

Eindelijk een wedstrijd waarin een aantal spelers kan laten zien dat ze een meerwaarde zijn voor Twente. Denk aan Tadic (laatste 3 wedstrijden redelijk onzichtbaar), Castaignos (hopelijk laat ie van de week in de beker het netje nog ff bollen), Schilder (prima begin bij Twente) en Gutierrez (kan net zo'n sensatie worden als Ruiz).

Wanneer Twente het niveau kan halen als tegen Hannover is er in de Eredivisie geen enkele ploeg die beter is op dit moment. Gewoon zelf afdwingen, die Arena stil spelen en 3 punten mee terug nemen.

Ik denk dat Ajax deze wedstrijd inderdaad wel moet winnen, vooral ook de komende wedstrijden van Ajax niet de makkelijkste zijn. Dan wil je niet nog verder achterop raken. En zo'n inhaalrace als de afgelopen jaren dat lukt natuurlijk niet iedere keer heh.
Toch denk ik dat Ajax deze klus wel kan klaren want meestal in de toppers staan ze er wel. Met uitzondering van de Johan Cruijf schaal. Enige wat Ajax wel moet doen is inzet tonen, en dan ook iedere speler en niet zoals Eriksen een beetje over het veld sloffen maar gewoon rennen vanaf minuut 1.
De verdediging van Twente is niet bepaald sterk te noemen, zet maar wat druk op spelers als Douglas en ze raken gewoon in paniek.

24 september 2012 om 09:42

jullie verdediging is wel sterk? Met Blind en Moisander, bij ons staan ze ten minste niet zo te blunderen. Ajax staat al op het randje, zaak voor ons om ze alvast een duw te geven.

24 september 2012 om 10:07

Als wij dat duwtje kunnen geven wordt het weer crisistijd bij Ajax! En alle media zal er weer vol op ingaan.

Hopelijk kunnen we revanche gaan nemen! Dat zou zo mooi zijn!!!

24 september 2012 om 11:24

Omdat jullie ook nog geen tegenstand hebben gehad, en als jullie wel tegenstand krijgen komt er vast wel weer een Penalty tevoorschijn. Jullie hebben wel zes keer gewonnen maar een paar keer flink gemazzeld zoals gisteren en de wedstrijd tegen Vvv.

24 september 2012 om 11:41

wat is er mazzel aan een terechte strafschop?

Verder is het natuurlijk bullshit, iedereen hier op voetbalzone verkodigde dat Heerenveen de eerste serieuze tegenstander is. Wordt er winst gepakt, is Ajax opeens de eerste serieuze tegenstander.
Wanneer Heerenveen dan echt geen serieuze tegenstander is, waarom speelt Ajax er dan wel gelijk tegen? (en feyenoord en az ook). Zijn utrecht, ado en rkc wel serieuze tegenstanders? als az en feyenoord niet thuis van heerenveen kunnen winnen, zijn zij dan serieuze tegenstanders?

Als je na een europees duel op donderdag tegen een tegenstander kan winnen die geen zware wedstrijd in de benen heeft, ben je gewoon goed bezig. Ondanks dat het dan niet altijd even flitsend gaat

24 september 2012 om 12:03

Ja patrick jullie hebben ook zo'n moeilijk programma gehad. ...not...

24 september 2012 om 12:47

Ja en als Ajax geen tegenstand biedt is AZ het zeker wel. We zouden met de blessures vast in een crisis zijn gekomen naar Heerenveen, Hannover en Ajax en straks Az.

Maar twente laat gewoon karakter en volwassenheid zien met de echte leiders in het veld als Tadic, Chadli, Castaignos en Douglas.

Ajax gaat het heel moeilijk krijgen in eigen huis tegen Twente, want het spel van Twente komt het beste terecht wanneer ze tegenstanders bespelen die zelf ook voetballen. Daarnaast denk ik ook gewoon dat Twente een sterkere selectie heeft. De tegenstanders die Twente allemaal heeft gehad in de Eredivisie zijn niet zo relevant om een beeld van hun kracht te krijgen. Ze hebben namelijk ook uitstekend gespeeld tegen Bursaspor en Hannover 96.

In de Europese wedstrijden heeft Twente al laten zien dat ze ook tegen betere tegenstanders hun mannetje staan. Ik denk dat Twente een maatje te groot gaat zijn voor Ajax. Zelfs met alle geblesseerden zie ik niet waarom je van dit Ajax moet verliezen. Op Babel na is er niemand bij Ajax die met kop en schouders boven de rest uit steekt. Twente heeft met Tadic, Chadli en Gutiérrez 3 dodelijke spelers voor een matige verdediging als die van Ajax.

24 september 2012 om 10:30

Waarom vinden al die Twente-fans Chadli zo goed en dodelijk? Ik heb niks tegen Twente en ik vind het verdiend dat ze nu eerste staan. En ja, ik ben voor Ajax. Maar Chadli dodelijk? Chadli wordt een beetje als Dembele. Leuke voetballers, maar niet zo effectief. Van Rhijn zal juist de zwakte van Chadli benadrukken, want Chadli is verdedigend zo matig. Ik zie juist voor Ajax veel kansen ivm Chadli. Normaal is Twente voetballen beter, waardoor Chadli lekker zijn ding kan doen. Nu zal Ajax, thuis helemaal, meer balbezit hebben en de kant van Rosales en Chadli is dan echt gatenkaas voor Ajax. Dus waarom zou Ajax van dit Twente moeten verliezen? Tadic is ook alleen dodelijk als Twente beter is, het is geen counter-voetballer, dus ook daarin zie ik Tadic niet achter Blind lopen.

24 september 2012 om 11:12

Counter voetbal is niet datgene wat Twente speelt. Daar is het team ook naar ingericht. Twente zal altijd het spel proberen te maken. Ik verwacht zaterdag niets anders. Uiteraard zal Ajax thuis hetzelfde proberen dus ik ga uit van een open wedstrijd waar juist een speler als Chadli met zijn kracht en techniek de ruimte krijgt. Verdedigen is trouwens niet (de voornaamste) taak van Chadli, dat zal Schilder/janssen moeten doen en Braafheid daarachter.

24 september 2012 om 11:14

Wat heb je toch tegen Chadli? Heb je hem ooit zien spelen of ben je in de war met Bajrami?

Ik zie hier al 4/5 berichten van je langskomen dat Chadli niet scoort en niet meeverdedigt, zijn cijfers laten echter heel iets anders zien (8 goals en 6 assists), Chadli scoort en geeft meer assists in zijn eentje dan de hele Ajax aanval bij elkaar.

Dan heb je het ook nog over de kant Rosales/chadli waarmee je bewijst nog nooit een wedstrijd van Twente te hebben gezien, Chadli speelt namelijk op links en Rosales op rechts.

24 september 2012 om 11:38

Ik heb hem heel vaak zien speler, al in de tijd van Agovv, dus ik vind dat ik er een goed oordeel over kan geven. Het gaat niet alleen over de cijfers. ALs iemand de 3-0 of de 4-0 maakt, zoals Wijnaldum de 2-0 en de 3-0 gisteren maakt, niet zo heel belangrijk.

Chadli vind ik een goede speler voor Twente, maar iedereen van Twente doet of hij de man is van Twente en dat snap ik niet zo goed. Ik vind een inbreng van Tadic en Schilder veel hoger dan die van Chadli. Als je goed had gelezen, heb ik meerdere malen gezegd dat Chadli een mooie voetballer is. Maar als je objectief gaat kijken wat hij voor zijn team betekent, vind ik het gewoon middelmatig. Met of zonder Chadli speelt Twente gewoon niet beter of niet slechter. En dat was al duidelijk toen hij geblesseerd was. Maar jij mag een groot fan van hem, zijn en kijken naar alleen de cijfers, maar ik kijk verder dan dat.

24 september 2012 om 11:48

Misschien dat je een beetje een vertekend beeld hebt van Chadli doordat hij vorig seizoen niet in vorm kon komen door blessures. Bovendien heeft Chadli natuurlijk niet stilgezeten sinds Agovv. Dat jij jouw mening daarop baseert zegt natuurlijk al genoeg. Dit seizoen is hij weer ouderwets in vorm en sterk aan de bal. Dat zie je terug aan de cijfers en statistieken. Als je een hele wedstrijd van Twente had gezien dan weet zelfs jij dat Chadli een versterking voor elk team in de eredivisie is en daadwerkelijk iemand is die het verschil maakt. Ik twijfel dan ook sterk aan jouw verstand (van voetbal).

24 september 2012 om 11:49

Ter aanvulling: Ik dacht jij een fan was van Twente Riche? Je weet dus zelf niet hoe vaak Rosales op links speelt? Is niet erg hoor.. maar als jij denkt dat hij altijd op rechtsback speelt, prima. Ik weet namelijk zeker dat hij zaterdag als linksback zal spelen. De reden moet wel duidelijk zijn waarom, als je een Twente-fan zijn....

24 september 2012 om 11:51

Ik ben niet speciaal fan van Chadli maar objectief gezien is hij op dit moment de beste linksbuiten in de eredivisie en kom nou niet aan met Boerrigter die nooit scoort of voor een assist zorgt.

Chadli scoorde tegen Groningen de openingsgoal, tegen Bursasspor ook, tegen Hannover de 2-0 die uiteindelijk goed was voor een punt, tegen Mladá Boleslav opnieuw de openingsgoal, kortom je lult uit je nek (excuse my language).

Schilder is linksback, hoe kan zijn inbreng nou hoger zijn dan die van Chadli? Of wacht, jij dacht natuurlijk dat Rosales linksback was en Schilder rechtsbuiten?

24 september 2012 om 11:55

@roytjeeeee

Ik zie nou pas je post over Rosales, Rosales speelde tegen Hannover 20 minuten op links omdat Braafheid en Schilder geblesseerd uitvielen.

Hoe kan ik je nou serieus nemen wanneer je echt denkt dat Rosales linksback speelt? Rosales heeft denk ik zo'n 100 wedstrijden voor Twente gespeeld waarvan hooguit 2 of 3 als linksback.

Doe de rest hier een lol en probeer alsjeblieft geen spelers van Twente meer te analyseren hier want je hebt werkelijk geen flauw benul waarover je praat.

24 september 2012 om 12:01

Roytjeeeee, mijn profielfoto is dan wel een clown maar jij bent de echte clown. Rosales speelt praktisch alleen op rechtsback. Dat hij voor een paar minuten op linksback speelt en jij vervolgens overtuigd bent dat hij linksback is geeft al aan dat je dit seizoen hoogstens 10 minuten van Twente en Chadli hebt gezien. Hoe kan iemand jou in godsnaam serieus nemen als je dit soort onzin aan Twente fans probeert te verkopen.

24 september 2012 om 14:29

Roytjee roept even wat en dan is die weg. Eigenlijk typisch een ajax supporter. Als het even tegenstand krijgt, zijn ze niet meer thuis.

Rosales 132 interlands achter zijn naam en slechter dan broekie van Rhijn?

24 september 2012 om 16:40

Goed lezen he: Ik heb niet gezegd dat ik mijn mening baseer op Chadli van Agovv, maar dat ik sindsdien hem al heb zien spelen. Dus geen dingen zeggen dat ik niet heb gezegd.

24 september 2012 om 16:42

Wow, ik wist niet dat ik hier fulltime moest blijven. Misschien heb ik gewoon werk en keek ik ff in mijn pauze erop en reageerde ik ff, of mag dat niet meer?

Als jij Rosales beter vind, prima... Dat is een mening, maar gelukkig geen feit.
En ik ben een typische ajax-supporter? dank je. Ik heb inderdaad toegegeven dat FC Twente terecht eerste staat en heb niks negatiefs over Twente gezegd. Alleen mijn mening over Chadli is anders dan een gemiddelde FC Twente-fan. Als me dat een typische Ajax-supporter maakt, dan weet ik tenminste dat een typische Ahax-supporter objectief is. Jij in ieder geval niet.

24 september 2012 om 16:48

@bassie.. Kerel.. lees eerst eens een keer. Ik heb meer van Twente en Chadli gezien dan jou, in ieder geval evenveel, want ik heb alles gezien, dus hoezo onzin? Voor mensen zoals jou wil ik best alles 10x zeggen: FC Twente staat verdiend op de 1e plek, maar je kan toch niet menen dat FC Twente al jaren te maken heeft met de vorm van Chadli of ze het goed doen of wel? Als jullie dat wel beweren, prima. Maar dan zegt het iets over jouw voetbalinzicht. Chadli is een mooie speler (voor de 100e keer), maar is niet zo belangrijk voor FC Twente als jullie denken. Als jullie dat dus wel denken, prima. Maar probeer eens objectief te kijken naar je eigen ploeg. Dat doe ik ook tegenover Ajax, anders had ik wel gezegd dat Ajax 1e had moeten staan, maar als je dus Goed kan lezen, heb ik dat niet gezegd.

Drama-mensjes hier die niet goed kunnen lezen.

24 september 2012 om 18:56

Dat denk ik ook wel ja... Jouw reacties te lezen heb je niet eens de samenvattingen afgekeken. Het kan best dat jij niets in Chadli ziet maar als je vervolgens als Ajax supporter onzin over hem en Rosales in een Twente-artikel gaat verkondigen dan moet je ook niet raar staan te kijken dat mensen je niet serieus nemen.

24 september 2012 om 11:28

Tegen welke topclubs heeft Twente internationaal al gespeeld dan, en kom niet met Hannover aan. Ik denk dat de kansen ongeveer gelijk zijn hoor. Je doet net alsof Twente Real Madrid is.

24 september 2012 om 11:44

uit dezelde categorie als niet met Dortmund aan mogen komen wanneer je toptegenstanders van ajax moet noemen. fail!!

24 september 2012 om 11:54

Ik zeg nergens topclubs. Dat maak jij er van. Hannover en Bursaspor zijn goede tegenstanders, niets meer of minder. Ajax en Twente zijn niet veel beter dan deze teams. Ajax is trouwens al wel geweldig getest tegen Ado, Heerenveen, AZ en Dortmund. Dat hebben we kunnen zien. Als je daar je vertrouwen uit haalt dan komt het wel goed met Ajax dit seizoen.

Ik snap niet waarom iedereen denkt dat Twente favoriet is! ze speelde alleen tegen rechte rijtje clubs, behalve Heerenveen!. 1-0 winnen thuis tegen heerenveen! Door EEN Penalty. Ajax speelde ook goed tegen dortmund, waarom dan niet tegen twente !!

Ajax speelde slecht tegen Den Haag, zo wat! Twente gaat dit niet makkelijk winnen, hooguit gelijk! want hoe dan ook gaat de gelijkmaker komen, als twente voor kom te staan!

En trouwens,als Twente met die instelling komt van, we staan toch nog 3 punten voor als we verliezen, dan ga je ook verliezen!!

Mijn mening! en niet omdat ik zelf ajacied ben!

24 september 2012 om 13:14

Ik vrees voor jou dat je na zaterdag wel door hebt waarom velen Twente als (licht) favoriet beschouwen...

24 september 2012 om 14:04

welke tegenstanders had Ajax tot nu toe??

24 september 2012 om 15:57

Mooi om te zien: een uitroepteken achter elke zin om jezelf maar te overtuigen van je eigen geleuter. (!)

Twente verliest bijna altijd in de arena dus wacht nu maar af. Typisch Ajax om weer kei hard uit te halen zaterdagavond. Als je net zo gecontroleerd speelt zoals Dortmund dan leg je Twente met gemak over de knie

24 september 2012 om 10:56

Ligt er maar net aan wat je bijna altijd noemt natuurlijk, ken je statistieken zou ik zeggen...
Het is wel zo dat Ajax vorig seizoen had moeten winnen van Twente, dat ontken ik niet maar van een uiteindelijke overwinning was niet echt sprake.

24 september 2012 om 13:13

Tsja, en als Ajax zo speelt als de eerste helft tegen Den Haag en Twente zo speelt als de eerste helft tegen Hannover is een 0-6, 0-7 niet uitgesloten.
Ga er maar vanuit dat beide ploegen scherp zullen zijn en elkaar vooral niet te veel ruimte willen geven. Ik verwacht een spannende wedstrijd met een gelijkspel als meest logische uitslag.

Een Ajax is niet bang voor schilder en jannsen en Douglas. Wedden dat Douglas een kapitale fout maakt zaterdag?

24 september 2012 om 10:53

Wedden dat wij alles hoog gaan spelen richting Moisander.

24 september 2012 om 13:11

Of dat we druk gaan zetten op Vermeer?

Als Twente ajax op een gelijkspel kan houden is voor mij toch wel bevestigd dat die ploeg serieus gaat spelen voor de schaal. Het wordt absoluut een prachtige wedstrijd met veel fouten en aanvalsspel over en weer. Kijk tot nu toe met veel plezier naar Fc Twente, gun ze het succes wel. Leuke ploeg!

24 september 2012 om 11:17

Dat Twente serieus mee doet voor de schaal was voor het seizoen al duidelijk.

24 september 2012 om 14:17

Nee, dat wordt later altijd pas bevestigd. Een paar leuke spelertjes maakt nog geen winnend team. Dat blijkt het nu wel te zijn en ze spelen bij tijd en wijle goed voetbal.

Ons provincieclubje heeft al mooi wat puntjes gehaald en tevens hebben wij het voordeel dat we voor de beker, met alle respect, een toch wat eenvoudigere tegenstander hebben geloot.
Hopen dat Utrecht het Ajax lastig gaat maken en eventueel een verlenging eruit sleept.
Dit zou ook voor Ajax een voordeel zijn, hebben ze zaterdagavond laat in ieder geval al een excuus...

6 gespeeld 18 is mooi, 7 gespeeld 21 zou mooier zijn.

Je leest hier weer de grootste onzin, appels en peren worden weer vergeleken, kortom onzin.

Beide clubs hebben niet een te moeilijk programma gehad en beide clubs zullen beter functioneren tegen betere tegenstanders.
Als je de selecties bekijkt heeft twente meer kwaliteit, waar ajax als team beter functioneert naar mijn mening.

Een uitwedstrijd bij ajax is altijd lastig, maar ook dit jaar officieel gewoon geen onneembare horde.
Ik verwacht een mooie pot en hoop natuurlijk dat twente wint.

Het is natuurlijk niet zo dat de druk bij twente ligt, mensen die dat beweren praten vanuit emotie en niet vanuit realisme. Twente heeft een voorsprong opgebouwd die voldoende is voor een verliespartij tussendoor. Mocht twente dus verliezen is er niets aan de hand, mocht twente ook in de arena niet verliezen dan doen ze dus gewoon goede zaken.

Alleen al gezien het feit dat je in de arena speelt legt de druk natuurlijk bij ajax. Die moeten in principe, net als twente, thuis gewoon winnen. Dat heet dus ook dat ik van mening ben dat twente thuis tegen ajax de druk heeft. Het voordeel nu is ook nog eens dat we qua puntenaantal een verlies kunnen veroorloven...

Maar toch met deze selectie, vind ik dat twente vol voor de winst moet gaan.

Twente zou zaterdag een goede slag kunnen slaan.

Ajax is op het middenveld totaal in onbalans met Schone, Serero en Eriksen. Voorin komt er ook te weinig uit. Ajax heeft daar op de transfermarkt te weinig aan gedaan. Twente heeft de zaken beter op orde. Die hebben een redelijk stabiel middenveld en voorin de meeste creativiteit met Chadli en Tadic.

24 september 2012 om 13:10

Ik verwacht toch dat Poulsen weer in de basis zal beginnen tegen FC Twente? Waarmee de balans grotendeels terug zal zijn op het middenrif lijkt mij.

24 september 2012 om 13:17

@ arnautovic

Ik vind Poulsen niet de juiste speler voor op die positie. Ik heb het al vaker aangegeven, want Poulsen is aan de bal erg matig. Hij speelt te ver naar achteren, waardoor het middenveld te weinig aan het voetballen toe komt. Tegen Dortmund speelde hij zelfs zo ver naar achteren dat hij meer tussen Alderweireld en Moisander in stond dan tussen Eriksen en De Jong. Ajax had in mijn ogen een voetballende oplossing moeten zoeken bij het vertrek van Anita.

24 september 2012 om 13:24

Ben ik deels met je eens, maar denk je dan dat de Boer opnieuw met Schøne, Eriksen en Serero gaat spelen? Ik denk dat hij dat niet aan gaat durven tegen Twente.
Ik vind overigens dat Poulsen wel een versterking is, ervaren jongen die weinig fouten maakt en tempo bepalend kan spelen. Wel ben ik het met je eens dat hij te verdedigend ging staan tegen Dortmund. Zelfs als een soort laatste man, terwijl hij gewoon voor Moisander en Alderweireld zou moeten spelen.
Gisteren vond ik hem positioneel beter spelen, maar ik vond wel dat hij te snel/veel voor de lange bal koos, die ook té vaak niet aan kwam.

Natuurlijk ligt de druk wel een beetje bij Ajax, want 9 punten achterstaan na 7 wedstrijden is niet ideaal.
Maar als je beide selecties bekijkt, is de selectie van Twente op dit moment verder dan die van Ajax.
Valt weinig zinnigs over te zeggen, want Ajax speelt thuis wel echt sterke wedstrijden. hopen dat de wedstrijd tegen Utrecht niet teveel energie kost!

FC Twente moet laten zien dat ze met de mentale druk kunnen omgaan. De arena wordt weer een heksenketel zoals 2 jaar geleden toen de steunpilaren niet thuis gaven en alleen toen nog Theo Janssen voorop ging in de strijd. Twente draait goed en tegen Hannover speelden ze echt goed en dan krijgen ze nog de knip op de neus. Ajax thuis is gewoon hardstikke sterk.. Ik geloof in een gelijk opgaande strijd.. denk aan een gelijkspel of de gelukkige wint. Ben benieuwd naar de scheids...

24 september 2012 om 13:07

Pfff, Theo Janssen, die een dag later aan gaf graag naar Ajax te vertrekken... Het is echt een fabeltje dat hij de enige was die 'voorop ging in de strijd'. Sterker nog, het is een fabel dat Twente geimponeerd was door de Arena. Ik heb de wedstrijd recentelijk terug gezien en was verbaast over hoe sterk Twente speelde. De eerste Ajax goal kwam volledig uit het niets en dat direct na rust de 2-0 viel (spijtige eigen goal Landzaat) maakt het er niet makkelijker voetballen op voor Twente. Dat direct de 2-1 maakte en vervolgens tot aan de 3-1 de betere ploeg bleef... Daarna was het logischer wijs afgelopen doordat een overwinning er niet meer in zat.

Ajax heeft moeilijke wedstrijden achter de rug. Dortmund daarna Ado wat altijd lastig is en straks krijg je Utrecht wat ook altijd lastig is en dan pas Twente dat nog geen punt heeft verloren. Utrecht doet het trouwens ook goed tot nu toe en heel veel haat naar Ajax dus dat is echt een hele lastige wedstrijd. Dat gaat wel zwaar worden om daarna Twente te treffen wat gelukkig wel in de Arena is.
Lastig progamma dat Ajax toch aan moet kunnen. Als het weer een echte topclub wil worden moet je wennen aan lastige doordeweekse wedstrijden gevolgt door een kraker.
Ik verwacht dat Ajax Utrecht wel verslaat en daarna Twente ook.

Genoeg ruimte als Ajax gaat komen, tot nu toe speelden we alleen maar tegen verdedigend ingestelde teams, ze willen vooral niet verliezen van ons. Nu Ajax moet komen gaat er zeker ruimte ontstaan , waar de heren Chadli/gutierrez/janssen en Tadic wel raad mee weten. Lekker compact gaan voetballen daar en je kansen afwachten, die gaan er echt wel komen.

24 september 2012 om 13:26

jezus wat hebben jullie praatjes, alleen maar kut ploegjes gehad en slecht spel, tegen bursaspor nog verlenging nodig om het hoofdtoernooi te halen al was twente wel veel beter in die wedstrijd maar castaignos kan niet zoveel.

ajax daarintegen dortmund heel erg lastig gemaakt en ga niet stoere praatjes hebben elke nederlandse club word in t westfalen stadion weggespeeld behalve ajax omdat ons positiespel het beste van heel nederland is.

gutierez is overschat zeg zelfs een nonchalante eriksen is 3x zo goed, chadli elke x langs blind? ja hoor kuba kon niet eens wat doen tegen hem en vorig seizoen bastos niet en nu gaat chadli m wegspelen haha. hij is underrated. tadic moet heel veel gaan lopen aangezien die bij van rhijn staat. castaignos wordt niet bepaald gevreesd haha. dat middenveld van ajax is beter en straks rosales tegenover boerigter, babel bij wisgerhof en douglas haha.

ajax heeft betere selectie, veel beter positiespel en speelt thuis, vorig jaar werd het 1-1 maar ajax was de hele wedstrijd beter en de 2-0 van vertonghen werd afgekeurd anders was het nog 4-0 geworden.

geen stoere praatjes hebben die mag ajax alleen hebben weet je nog 31 kampioenschappen tegenover 1 haha.

24 september 2012 om 14:24

"jezus wat hebben jullie praatjes, ..."
"ajax heeft betere selectie, veel beter positiespel ..."
"gutiérrez is overschat zeg zelfs een nonchalante Eriksen is 3x zo goed"
"elke nederlandse club word in t westfalen stadion weggespeeld behalve ajax omdat ons positiespel het beste van heel nederland is."
"geen stoere praatjes hebben die mag ajax alleen hebben weet je nog 31 kampioenschappen tegenover 1 haha."

Ligt het aan mij of is dit enigszins hypocriet? Anderen iets verwijten, en daarna zelf hetzelfde doen/zeggen? Ik vind het wel een vermakelijke post overigens hoor, credits daarvoor. En stel dat je het ook nog geloofd wat je hier neerzet... Dan ga jij van een uiterst koude kermis thuiskomen zaterdag.

24 september 2012 om 15:34

Ado den Haag-ajax gezien? Ajax-rkc gezien? Heerenveen-ajax gezien?......denk dat 1 zwaluw geen zomer maakt in Amsterdam. Het wordt een zeer moeilijke wedstrijd voor de Amsterdammers. Twente beschikt over een betere ploeg, is ook niet gek aangezien men nog de middelen had om te investeren en Ajax simpelweg niet.

ik denk dat twente gewoon gaat winnen.
twente haalt elke mindere wedstrijd toch 3 punten en dat kan ajax en ja ook psv niet zeggen.
twente zonder punt verlies begint al vrij zeker aan dit duel,ajax misschien ook wel maar hebben toch weer een klap gekregen afgelopen weekeinde.

Ik denk dat er bij Twente wel een paar rondlopen die het gevoel hebben dat er nog een rekening open staat nav het verspelen van de titel in de Arena. Ik verwacht dan ook een zeer gemotiveerd Twente die het niet zal nalaten om Ajax een tik uit te delen. Aan de andere kant is Ajax thuis erg sterk en staat de druk er vol op bij de Amsterdammers. In ieder geval zal het een open wedstrijd worden met 2 gelijkwaardige teams.

Tja ligt die druk wel bij Ajax. Niemand ligt er wakker van als Ajax geen kampioen wordt dit jaar. Al zou drie jaar achter elkaar wel heel mooi zijn.

Dan krijg je vervolgens de vraag hoe wakker ze liggen bij Ajax van een achterstand. Dat hebben ze nu al geregeld mee gemaakt. Zelfs drie keer achter elkaar dat zo heel hard terug komen. Een keer was het net niet voldoende, een keer was het net wel voldoende en afgelopen seizoen was het ruim voldoende.

Ook dit seizoen weer dezelfde patronen, punten laten liggen die onnodig zijn, wisselend voor de dag komen. Zoekende naar zijn ideale opstelling, nieuwe spelers inpassen en de rit met blessures en terug komende spelers is wederom begonnen.

Ik hoop vooral op een niet te grote achterstand in de winterstop. Dat zouden we kunnen voorkomen door zaterdag te winnen

de ene na de andere drogreden hier. een prijzenkast naar aanleiding van vroegere successen zijn enkel een weergave van de statuur die een club enigszins heeft nu, in het algemeen en puur als club zijnde. in de waan leven dat die prijzenkast met prijzen van meer dan 10 jaar geldeden een weerspiegeling is van de huidige kwaliteit van een club.
Twente is up and coming, maar nog niet daar, met als kanttekening 'daar' is een topclub zijn. Op het moment is Twente koploper en speelt het redelijk tot goed. Ajax staat derde met 6 punten achterstand op Twente.

Feit is dat de teams elkaar niet zoveel ontlopen, in mijn ogen. Twente zal nog wel een keer verliezen, Ajax zal dat eveneens doen. Er wordt een hoop geschreeuwd over en weer hier door menigeen door het continu hebben over een makkelijker programma voor Twente, of continu individuele kwaliteiten naast elkaar leggen of linies vergelijken. Voetbal is en blijft een teamsport waar een individu wel een wedstrijd kan beslissen, daar niet van, maar het grondbeginsel is welk team het sterkst is. Dat geschreeuw over en weer is niet meer dan een 'jij zegt dit - ja maar jij doet dat' spelletje.

Ajax speelt zonder een echte leider maar met veel talenten en voetballend vermogen. Twente is een team met een paar individuen (tadic, Chadli, Fer) die de kar trekken. Ik ben benieuwd naar de wedstrijd, ik dicht Twente de meeste kansen toe als hun verdediging oplet.

Ik denk dat ze in de arena gelijkwaardig zijn! Als het in de grolshveste was geweest had ik er ander over gedacht, ik hoop op een vermakelijk potje voetbal!

Twente toont aan een brede en goede selectie te hebben. Beter dan die van Ajax. Maar in dit soort wedstrijden is er nooit een favoriet op voorhand aan te wijzen. De kansen zijn 50:50 en de vorm van de dag, thuisvoordeel, en details in de wedstrijd zullen de uitslag uiteindelijk bepalen. Verwacht geen monsterscore, maar een schaakspel met toch wel ruimte voor beide ploegen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren