Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax-aankoop Hoesen moet twijfelaars nog overtuigen van kwaliteiten

Laatste update:

Ajax haalde in de laatste week van de transfermarkt enkele opvallende nieuwelingen naar de club. De Amsterdammers verrasten met de komst van Christian Poulsen en Ryan Babel, maar de grootste surprise was toch wel de komst van Danny Hoesen, die werd overgenomen van Fulham. De jonge aanvaller zal de bezoekers van Voetbalzone nog moeten overtuigen.

/

De afgelopen dagen kon men op onze frontpage reageren op de stelling 'Danny Hoesen wordt een succes bij Ajax'. 14000 bezoekers brachten hun stem uit en het grootste gedeelte (55%) denkt dat Ajax geen goede aankoop heeft gedaan. Iets minder dan de helft van de stemmers, 45%, ziet het wel zitten in de 21-jarige Hoesen.

De Eindhovenaar vertrok al op jonge leeftijd van Fortuna Sittard naar Fulham, maar brak daar niet door. The Cottagers verhuurden Hoesen aan HJK Helsinki en Fortuna en vorig seizoen maakte de aanvaller voor laatstgenoemde ploeg dertien doelpunten in 33 competitiewedstrijden. Daarmee werd hij clubtopscorer van Fortuna in de Jupiler League.

Bij Ajax begint Hoesen, die bij zijn presentatie werd omschreven als 'misschien wel de spits van de toekomst', bij de beloften. "Hij is een talent, daarom bieden we hem een meerjarig contract aan", zei directeur voetbalzaken Marc Overmars. "We zijn in elk geval blij dat hij naar Ajax komt en we zijn benieuwd hoe hij zich gaat ontwikkelen."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Raad de transfer! ????
Reacties

Hopelijk kan Babel de jongens als Lukoki en Hoesen enigszins, ik weet dat zijn mentaliteit niet de beste is, gaan coachen in techniek en andere aspecten.

1 september 2012 om 12:36

Haha Babel? Met alle respect, maar laat dat maar aan Bergkamp over...

1 september 2012 om 12:54

Ik bedoel meer van het coachen op het veld op bepaalde punten, al zal Babel hem kennende alleen voor Babel naar Ajax komen en voor niemand anders.

1 september 2012 om 12:51

Dan zijn die jongens binnen één maand twitterfanaten. Als Babel een modelprof moet zijn, tja..

On:

Deze jongen mag laten zien wat hij waard is. Mooie buitenlandse avontuurtjes, maar stabiliteit is ver te zoeken. Hij is pas 21, dus hij heeft genoeg tijd om zich belangrijk te maken. De handelswijze van Ajax kennende, zal deze jongen genoeg speelminuten krijgen om zich te bewijzen.

1 september 2012 om 13:21

Hij kan ze vertellen dat te vroeg naar een buitenlandse topclub gaan, niet goed voor je Carrière is.

1 september 2012 om 14:12

Tenzij Ajax ongeveer drie keer je 'eigenlijke' transferwaarde kan verdienen...

1 september 2012 om 14:15

Hahha gouden reactie !!

1 september 2012 om 17:12

Wat dat betreft hoeft hij het alleen maar aan Lukoki uit te leggen, Hoesen heeft daar ook al ervaring in

1 september 2012 om 17:15



de mentaliteit van babel? hoe kan jij daar nou over oordelen Johan Derksen naprater.....je kent die jongen voor geen meter en toch oordeel je over hem alsof je een jaar lang zijn billenmaatje bent geweest.

get lost man....

1 september 2012 om 19:26

Dan zeggen ze 'spits van de toekomst'.. hij is 21 jaar, ongeveer even oud als Sigthorson. Even oud als een Luc de Jong. Dat zijn spelers die op die leeftijd allang op (eredivisie) top niveu spelen.. Dat zijn spelers met toegevoegde waarde voor Ajax.

Dus het lijkt geen goede transfer.. maar we wachten het af, ik koet ook niet te vroeg oordelen.

Overmars is lekker bezig geweest de afgelopen 48 uur! De jeugd heeft de toekomst!

1 september 2012 om 12:38

@ Rolfo16

Dat zal moeten blijken. We kunnen pas over een paar seizoenen zeggen of Hoesen, Andersen en Meleg goede versterkingen waren.

Wat we nu wel kunnen zeggen is dat ik vind dat Ajax met Poulsen en Babel twee zeer twijfelachtige aankopen heeft gedaan.

1 september 2012 om 12:45

Poulsen vind ik wel twijfelachtig vooral als je ziet hoe oud hij is. Babel is gewoon een goedkope gok. Pakt het goed uit dan heb je 2 partijen happy. Pakt het slecht uit, dan is hij volgend seizoen weer vertrokken.
Eigenlijk kun je Poulsen gewoon als tussenstap zien. Hij komt voor 2 jaar in die 2 jaar kunnen spelers als Boccara, Meleg en Sporkslede laten zien dat zij hem kunnen vervangen. Verder is Poulsen ook een leider, wel met een vreemde taal maar toch. De voetbaltaal spreekt iedereen.

1 september 2012 om 12:46

Ajax heeft op een enkeling na altijd grote talenten uit scandinavie gehaald. En het feit dat verschillende europese topclubs achter deze spelers aanzaten is ook een bevestiging dat ze wel redelijk kunnen ballen (andersen en Meleg). Babel is gewoon voor de breedte gehaald. En idd Poulsen moet nog blijken of dat goed gaat uitpakken. Ik heb er hard hoofd in maar goed, we gaan het zien

1 september 2012 om 12:56

Heeft Meleg nou getekend of niet? Ajax.nl meldt er niets over...

1 september 2012 om 12:56

@hen_nie

Ik vind de keuze voor Poulsen een hele verstandige en een duidelijke vorm van beleid. Er komen met Boccara en Sporkslede 2 talenten aan die nu rustig gebracht kunnen worden. Ook zijn ervaring kan goed werken voor deze jonge groep.

Als alles goed gaat kunnen we over een paar jaar de vruchten plukken van dit goede beleid. Nu moet je spelers als Poulsen en Babel hebben om de gaten in te vullen, zonder dat ze een vermogen kosten en jaren lang aan de club gebonden zijn.

1 september 2012 om 12:59

@sjaak95
Nee nog niet. In de winter komt hij naar ajax. In Oktober word hij 18 en dan krijgt hij pas een werkvegunning. Dus volgende transfer-periode komt hij. (1jan 2013).

1 september 2012 om 13:13

Ja, maar hij komt pas in januari 2013.

1 september 2012 om 13:30

scheelt dat het geen aankopen zijn.

1 september 2012 om 14:08

Ajax heeft een akkoord weten te bereiken met FK Vojvodina Novi over de transfervoorwaarden van de 17-jarige Dejan Meleg. Het toptalent ontdeed zich donderdag van zijn zaakwaarnemer, waarna Ajax de onderhandelingen met zijn Servische club startte. De clubs zijn het uiteindelijk eens geworden over een transfersom van een klein miljoen euro. Ajax en Meleg hadden al een mondeling akkoord over een 3-jarig contract.

De Ajax-fans zullen tot 1 januari 2013 moeten wachten alvorens zij Meleg in actie zien. Als hij op 1 oktober achttien wordt, zal zijn werkvergunning in orde worden gemaakt en is hij in het nieuwe jaar speelgerechtigd.

bron: ajaxinside.nl

1 september 2012 om 14:33

Poulsen is 32. Je doet net of hij bejaard is. Van Bommel bijvoorbeeld is 35 en belangrijk voor Psv. Bovendien neemt Poulsen een karrenvracht aan ervaring mee. Ik heb er vertrouwen in.

1 september 2012 om 16:36

hen_nie,

Ik kan me zeker vinden in wat je zegt. Feit is wel dat Babel & Poulsen 2 spelers zijn die al bij de (destijds) top hebben gespeeld. En als je 2 van die spelers, waarvan nu idd moet blijken of ze ajax naar een hoger niveau kunnen gaan leiden, maar op papier aardige spelers transfervrij kunt binnenhalen en ze hebben dacht ik allebei een contract voor 1 seizoen? Dan kun je als ajax zijnde hier never een smak maken als miskopen. Én het was allemaal éxtreem talentvol maar wel érg jong nog hè. Voor dat Moisander, Babel, Poulsen enz. kwamen, waren Alderweireld en Siem enz. gewoon de oudste mensen hè. Met Siggy en Vermeer enzovoort, daarachter was de oudste 20/21 denk ik. Ervaring is toch ook wel nodig hoor! Al ben ik extreem voorstander van goed bóven oud en dus Boccara bóven Poulsen (op den duur) of misschien wel Sporkslede.

Wat je zegt over Meleg & Andersen. Als je die 2 voor bij elkaar naar ik schat een grote 2 miljoen over kan nemen moet je het áltijd doen! Dit zijn echt 2 talenten van ábsolute klassen én nu komt ie, wat je ook zegt. Ook die talenten moeten zich nog bewijzen, Maar je ziet het aan Eriksen, Fischer, Boilesen, A'weireld, Vertonghen, allemaal al verkocht of in de toekomst voor een flinke smak geld en ajax naar een hoger niveau getild. Dan kun je er ook wel eens eentje tussen hebben zitten, die 2 wedstrijden in het 1e speelt en daarna naar Almere City vertrekt, maar al met al wordt je daar gewoon zó veel beter van! Ik weet niet of je dat weet, maar als je straks Eriksen verkoopt - wat eriksen ooit heeft gekost, daar kun je dus 10-tallen Melegs/andersens van kopen en zoals ik al zei er floppen er een paar, maar ook nog iets ik denk niet dat dat met Meleg en Andersen gaat gebeuren. Dat zijn échte toptalenten en de begeleiding is zó verschrikkelijk goed in a'dam dat dat wel goed móét komen!

Hoesen is nog even afwachten idd, maar die jongen is door engeland weggepikt op jonge leeftijd, wat johan derksen ook zegt, dus die heeft talent (gehad) en dat komt altijd weer naar boven. En heeft een uitstekend jaar bij Fortuna achter de rug gehad.

Nee, laat het duidelijk zijn wat mij betreft mag ajax nog heel wat tonnen/kleine miljoenen toptalenten halen, want tot nu toe en in de toekomst maak je er nooit een grote smak op, wat je uiteraard wel maakt op Mr. 16.25 miljoen van Heerenveen, dat moet je uiteraard niet meer doen.

Maar ik noem maar wat Helenius, Olssen uit denemarken zulke spelers kosten rond de miljoen en zijn groeibriljantjes.

Ga zo door ajax! Ik geniet!

1 september 2012 om 17:20


vind je dat ook als poulsen straks helemaal niets brengt en overlopen wordt?
vind je dan ook dat het beleid goed is als deze jongen het team verzwakt ipv versterkt?

Juist ja, niemand kan in de toekomst kijken, het is vooralsnog te hopen dat hij het team versterkt. Wat we wel weten is dat hij van Evian afkomt en dat hij op zijn retour is.

en wie ben jij overigens om het beleid te beoordelen? Heb je zelf een management functie en voer je beleid uit? Met andere woorden, wat zijn jou competenties waardoor jij in staat zou zijn om een beleid als goed of slecht te beoordelen...iedereen heeft maar een mening terwijl ze zelf nog geen eens hun eigen veters kunnen strikken.

2 september 2012 om 10:34

dus jij gaat een Poulsen vergelijken met iemand die bij Bayern munchen , barcelona etc gewoon champions league heeft gewonnen en zelfs aanvoerder was , vergelijken met een middelmatige Poulsen? ga toch weg man!
hij is 32 en zal alleen in waarde afnemen , wel een goede aankoop want in zijn goede jaren was hij gewoon een hele goede back!
On:hoessen is een goede aankoop geloof mij , heb hem zien voetballen bij fortuna en daar speelde hij toch echt goed ,heb het gevoel dat het wel iets kan gaan worden als hij eenmaal in vorm is!

Ik maar denken dat Ajax richting het Barcelona beleid wou gaan. Van wat ik deze transferperiode heb gezien lijkt het meer op het Arsenal beleid van de laatste jaren, veel talenten halen en voor sommigen zelfs veel betalen (anderson) + uitgerangerde ouderen (poulsen), maar oké, ik moet het nog maar zien.

1 september 2012 om 12:42

Heb dat toch liever dan spelers halen voor tientallen miljoenen en zo in gigantishe schulden terechtkomen.

1 september 2012 om 12:53

Inderdaad! is maar 1 club uit Nederland die alles maar bij elkaar koopt en dat is die club uit eindhoven. Klasse hoe Feyenoord en Ajax werken aan klaarstomen van nieuwe jeugd

1 september 2012 om 13:00

Waarschijnlijk krijg jij nu duimpjes omlaag van alle PSV "supporters".

Ik ben het helemaal met je eens.

Fey & Ajax doen het er goed aan om talenten te kopen.

1 september 2012 om 13:06

De angst voor die club uit Eindhoven of jaloezie is blijkbaar erg groot. Het schijnt niet mogelijk te zijn om over een nieuwe speler van Ajax te schrijven zonder PSV er bij te halen. Ik dacht dat de jeugd van Ajax zoooooo ontzettend goed was dus snap ik niet wat Ajax met al die aankopen moet. Gooi die jeugd gewoon in het diepe was toch het beleid. Of is de jeugd van Ajax eigenlijk helemaal niet zo goed? Dat zal denk ik het geval wel zijn want anders hadden we vorig jaar die revolutie niet gehad. Vandaar dus dat Moisander, Schöne, Babel en Poulsen zijn aangetrokken.
Daarnaast begin ik ook wel te begrijpen waarom Ajax zo zuinig doet. Als je kijkt wat alleen deze zomer al aan verliezen op transfers is geleden. Er zijn ook spelers verkocht en dat is maar goed ook want anders waren de inkomsten voor de deelname aan de CL nodig geweest om de verliezen te dekken. El Hamdaoui (- 4,5 miljoen), Aissati (- 4 miljoen), Suleymani (-16 miljoen) Jansen (- 3 miljoen).

1 september 2012 om 13:15

Je emotie spreekt voor je, ik kan je niet bepaald serieus nemen.

1 september 2012 om 13:54

@ punt Die verliezen lijden ze niet alleen dit seizoen.....een transferbedrag wordt ieder jaar van de contractduur afgeschreven in de boeken in het geval van die spelers is een groot deel al afgeschreven. Anders zou ajax dit jaar weer een megaverlies draaien. Maar de financiele nood blijft hoog. Men is in amsterdam veel te afhankelijk van transferinkomsten en CL het is een soort noodgedwongen beleid. De jeugd is inderdaad helemaal niet zo goed maar dat wordt ook breed erkend. Dit is ook de grootste drijfveer achter de revolutie van Cruijff. Die nu pas een half jaar ongeveer zijn gang kan gaan bij Ajax. Men heeft in amsterdam nog een lange weg te gaan om de jeugd op niveau te krijgen.........dus je verhaal klopt wel grotendeels. En ja men is natuurlijk bang voor de club uit eindhoven. Die beschikken over een van de beste slecties van nederland samen met twente.

1 september 2012 om 14:12

@punt1
Je vergeet Sana nog en volgens mij nog 1

1 september 2012 om 14:21

@punt1, wat ik niet zo goed snap van die zeurpieten die elke keer aankomen met "ik dacht dat de jeugd van Ajax zoooooo ontzettend goed was", is dat ze maar niet willen snappen dat Cruyff de fluwele revolutie niet voor niets heeft ingezet. Dat heeft hij niet gedaan omdat de opleiding zo goed was. Daarnaast willen die zeurpieten ook maar niet snappen dat het nieuwe beleid tijd nodig heeft. Jongetjes van 7-12 jaar stoom je niet klaar in één jaar tijd, daarom moet er veel jeugd aangetrokken worden van buitenaf. Das slogisch zou Johan zeggen.

Verder begrijp jij niet zoveel van de financien van Ajax, dus dat zou ik maar aan de experts overlaten.

1 september 2012 om 15:49

Ajax en feyenoord hebbben allebei dit transferseizoen ontzettend veel aankopen gedaan dat ze transfervrij zijn doet er niet toe, het is namelijk een nieuwe speler. Ik vind dat veel ajacieden ontzettend schijnheilig zijn. Psv deed vorig jaar veel nieuwe aankopen omdat er een hoop mensen weg gingen en ze dit niet konden opvangen met de jeugd. Ajax doet nu precies hetzelfde, maar dan kan het zogenaamd want de jeugd is er nog niet klaar voor. Feyenoord precies hetzelfde hebben dit jaar veel nieuwe spelers erbij maar toch blijven bashen op psv dat ze teveel spelers halen. Dikke onzin dus als je psv gezien hebt dit seizoen kun je zien dat er jeugdspelers bij zitten en dat er nog een paar er tegen aanzitten.

1 september 2012 om 12:42

Waar heb jij überhaupt het bedrag waarvoor Anderson gekocht is gelezen?

1 september 2012 om 12:43

Dit gebeurt bij Barcelona net zo goed.
Dus ik weet niet wat jij wil zeggen?

Of is Messi zomaar aan komen waaien in Barcelona?
Net zoals iniesta.

1 september 2012 om 12:47

het barcelona beleid.
mmm, dat is dus talenten opleiden (let wel, spanje en het gebied van barca is wel een tikkie groter hè) en waar nodig een aankoop doen voor tientallen miljoenen.
dat 1e gebeurt zo goed mogelijk (maar ook dat heeft gewoon nog tijd nodig) maar dat 2e gebeurt gelukkig niet
al wordt er wel waar nodig gewoon een aankoop gedaan (ook in de jeugd) maar gelukkig niet voor veel geld. (maar toch kwalitatief gezien goed)

overigens koopt barca ook gewoon jeugdspelers dus volgens mij sla je de plank volledig mis.

1 september 2012 om 13:28

eindelijk zijn we er. net zoals barcelona een groter achterland heeft, heeft ajax een veel groter achterland dan bijvoorbeeld psv. in de randstad wonen nu eenmaal veel meer mensen dan in de regio eindhoven, ergo, het is helemaal niet vreemd, zelfs normaal, dat er bij psv veel minder jeugd doorbreekt dan bij ajax of feyenoord. Oftewel, des te knapper zijn de successen van psv.

1 september 2012 om 14:08

Toch knap dan dat Barcelona ondanks dat ze niet voor veel geld versterkingen halen zo'n grote schuld hebben.

1 september 2012 om 12:49

Niks Arsenal of Barcelona beleid. Het is gewoon het Ajax beleid van nu wat in Amsterdam gebeurd. En dat zouden veel meer clubs moeten doen. Wij als Nederland kunnen geen miljoenen uitgeven aan spelers omdat wij het niet hebben en onze competitie niet geweldig is. Als je dan als Nederland zijnde ervoor zorgt dat je talenten kunt halen en die laat uitgroeien tot toppers dan krijg je juist miljoenen en op den duur word de competitie ook sterker.

Ik ben allang blij wat er is Rotterdam en Amsterdam gebeurd. Veel jeugd de kans geven. Iets waar wij ook goed in zijn. Laat andere clubs maar met het geld strooien, die komen er vanzelf achter dat dit niet langer kan.

1 september 2012 om 14:24

lfcnumber9 heb je uberhaupt een blik geworpen op de selectie? Waar vind je meer zelfopgeleide spelers in het 1e dan bij Ajax? Zelfs Feyenoord heeft ondanks weinig geld meer spelers van buitenaf.

1 september 2012 om 17:23



hebben we nog zo'n beleids expert, kennelijk heb jij ook een studie uitgevoerd om een beleid te kunnen beoordelen....knap hoor zo vanuit je computer. Ik zou snel solliciteren en als ze dan vragen waarop je mening gebaseerd is dan zeg jij......ja gewoon een beetje napraten en dan komt het wel goed...

1 september 2012 om 20:08

Ik zeg niet dat ik een expert ben, maar ik heb wel gewoon mijn eigen visie. Ik zie het van een afstandje en geef er gewoon mijn mening over, ik vind het ook erg knap dat ik daadwerkelijk mijn eigen mening vorm. Aan al de reacties te zien is lang niet iedereen het met mij eens en ik praat absoluut niemand na. Ik vind gewoon dat Ajax aan het gokken is met oude spelers en talenten. Poulsen heeft al lang geen wedstrijd op niveau meer gespeeld en met talenten is het nog maar afwachten of ze het halen. De enige goede aankoop vind ik dan ook Moisander. Ajax is een club die gewoon CL speelt en mee moet doen om het kampioenschap en soms vergeten ze dat in Amsterdam. Verschillende sterkhouders zijn vertrokken en dan komen ze met dit stelletje ongeregeld aan. Waarom geld besteden aan talenten als Mereg en Anderson en niet aan spelers die er dit seizoen al staan? De jeugdopleiding van Ajax is geweldig, waarom dan nog zulke spelers erbij halen? Voor Nederland hoop ik echt dat Ajax het goed gaat doen in Europa, maar uit de aankopen van dit seizoen blijkt totaal geen ambitie.

1 september 2012 om 23:35



thanks voor je reactie man. Kijk nu vind ik je veel verstandiger praten en geef je je mening. Ik vind het alleen best gek als mensen over goed of slecht beleid praten alsof ze zelf beleidsmakers zijn. Het is hetzelfde als een boer een schipper gaat vertellen hoe hij zijn schip moet varen.

Verder is het alleen maar leuk dat mensen een mening hebben over een speler, wel of niet goed, etc....het is leuk om verschillende inzichten te lezen.

Ik denk dat Moisander ook een goede aankoop is echter is het de vraag of hij hetzelfde kan brengen als bij AZ. Hij is in het verleden bij ajax al te licht bevonden, hoop niet nog een keer.

Er zijn namelijk meerdere spelers die het bij de subtoppers goed deden maar bij ajax flopte, zie bakircoglu, anastasiou, machlas in een ver verleden, soetaars, etc..

en voor nederland hoop ik ook dat ajax punten gaat pakken anders vallen we ver terug in de ranking en zijn de afgelopen goede jaren voor niets geweest.

Ach ja, elke nieuwe aankoop moet zich bewijzen voor het publiek, reputatie zegt uiteindelijk niets.

Ik heb er in ieder geval vertrouwen in.

Zie het niet meteen zitten in Hoessen, maar dat is ook niet vreemd aangezien hij eerst moet wennen aan het tempo en het systeem. Hij is 21 jaar dus hij zit nog in de groei (qua voetbal) Zie hem dit jaar wel minuten maken in het 1e van Ajax. Het seizoen erna moet hij aansluiten bij de selectie. Lukt hem dat niet, dan begint de druk te stijgen.

1 september 2012 om 12:57

21 jaar dus niet eens een talent meer.
echt een paniekaankoop van overmars,die moet nog heel veel leren

1 september 2012 om 13:01

Nee, hij heeft bijna een rollator nodig. Doe niet zo stom man.

1 september 2012 om 13:03

Paniekaankoop? Pelle halen op de laatste dag van de transfermarkt omdat de schwalbekoning Guidetti niet haalbaar is. Dat is een paniekaankoop. Hoesen is meermaals bekeken en er is besloten om hem aan te trekken, er is gescout. Niets paniekerigs aan dus.

1 september 2012 om 13:16

moet je maar geen spelers van achter neer halen.
en ja pelle is een zwakke paniekaankoop,maar wat moet je nou met zo'n ventje als dit?21 jaar al en niemand die hem kent

1 september 2012 om 13:22

Schwalbe koning, omdat hij voor een penalty heeft gezorgt tegen Ajax????
Vraag ik me af hoe jij Suarez dan ziet?

Ot:
Hoesen vindt ik gezien zn leeftijd nog wel het risico waard, maar de transfer van Babel daarintegen die snap ik niet.
Totaal geen noodzaak voor deze man, als je het mij vraagt.
Op beide flanken heb je toch al zeer behoorlijke spelers staan, en in de spits heb ik Babel nooit echt vinden overtuigen.
Daarnaast kunnen Sigthorsson en de Jong dat prima invullen, en heb je dus Hoesen nog voor daar achter.

1 september 2012 om 14:02

Dan denk/hoop jij. sana is ook 23 al zijn we net op weg heeft hij al veel laten zien. Ik denk je jaloers bent als je zonder geld een immers koopt voor een miljoen.

1 september 2012 om 14:19

Hahaha over paniekaankopen gesproken? Een ijdeltuit op dansschoenen met een gestyleerd kapsel die nergens geslaagd is, toppertje!

1 september 2012 om 14:20

Voor pak m beet 17 miljoen verkocht en gratis terug gehaald, niets mis mee. Babel is voor eredivisie begrippen een prima speler.

1 september 2012 om 14:46

Ovet paniek aankopen gesproken,graziano Pelle is hier toch het allergrootste voorbeeld van.
.

ik weet niet hoe jullie het zien of ik het verkeerd zie, maar volgens mij heeft ajax best veel aanvallers. En ook goede ook nog. Sulejmani, Boerrigter, De Jong, Fisher, Sana, Sigtorson, Lukoki, Serero, Babel erbij, Hoesen erbij. dat allemaal terwijl er maar 3 kunnen spelen

1 september 2012 om 12:52

Kun je ook een beetje afwisselen en je hebt kunnen zien vorig seizoen dat je iedereen nodig hebt. Vorig seizoen viel de gehele voorhoede uit (sulejmani, Sigthorsson en Boerrigter) Nu heb je opties zat.

Van links naar rechts.

Bijvoorbeeld.
Boerrigter - Sigthorsson - Sulejmani
Sana - De Jong - Lukoki
Babel - Hoessen - Fisher.

1 september 2012 om 12:54

vleugels: sulejmani, sana, boerrigter, lukoki, fischer, babel. (speler als andersen noem ik nog niet, die zal nog niet veel spelen denk ik)

sulejmani zal moeten banken om anderen niet in de weg te staan, zijn contract loopt af en voorlopig ziet het ernaar uit dat dat ook zo zal blijven (zie beleid omtrent van der wiel).
bovendien vrij regelmatig geblesseerd.
boerrigter, tja, hij zal rond de 20 wedstrijden spelen zo is de verwachting, leuk maar dan hou je er dus ook nog meer 20 over (beker, cl, competitie)
fischer is er nog niet klaar voor zo lijkt het, gigantisch talent maar zit pas een jaar bij ajax en heeft amper wedstrijden gespeeld bij jong ajax.

spits: sigthorsson, de jong en dan heb je daar eventueel ook nog babel.
hoesen en van kessel zijn de spitsen voor jong ajax die over een aantal jaar goed genoeg zijn hopelijk.
aangezien sigthorsson een man van glas is is het allemaal geen overbodige luxe.

het lijkt veel maar eigenlijk is het broodnodig.

1 september 2012 om 14:26

Siem is alleen back-up spits, hij speelt liever zelf middenveld. Serero is ook een middenvelder. Fischer en Hoesen spelen bij Jong Ajax.

Dan hou je dus 6 van jouw lijst over, dus alle 3 de posities voorin dubbel bezet.

Boerrigter/sana - Siggie/babel - Mickey/lukoki.

wat een belachelijk slechte aankopen!!
waarom geen nuitink en narsingh gehaald??

1 september 2012 om 13:08

Omdat wij geen miljoenen uitgeven aan spelers die dat niet waard zijn...

1 september 2012 om 13:14

Misschien omdat Ajax die te duur vond? Ze hebben tot nu in Sana een goedkoper en beter alternatief voor Narsingh gehaald, aangezien Sana er al drie heeft in liggen. I.p.v. Nuytinck is Moisander gehaald, die in de jeugd heeft gespeeld, het systeem kent en tweebeenig is. Daarbij zijn Andersen, Meleg en Hoessen voor de toekomst gehaald, alhoewel Andersen wel bij de A-selectie aansluit. Met Babel hebben we gewoon een redelijk ervaren aanvaller die op topniveau heeft gespeeld. Poulsen moet de 1/2 jaar overbruggen tot Boccara en Sporkslede kunnen spelen, dus allemaal gerichte aankopen, lijkt mij.

1 september 2012 om 13:15

Narsingh zat een te hoog prijskaartje aan, die gaf de voorkeur aan een marginaal hoger salaris boven het spelen van Champions League, dan weet je hoe laat het is. Bovendien hoeft Ajax daar zeker niet rouwig om te zijn gezien de ontwikkelingen in het begin van dit seizoen, Sana is een van de revelaties, Narsingh heeft zo weinig indruk kunnen maken dat hij inmiddels al op de bank zit.

Nuytinck is een talentvolle jongen die zich bij Ajax verder had kunnen ontwikkelen, maar van zijn (jonge) leeftijd heeft Ajax nu wel meer dan genoeg spelers, Moisander kan een grotere bijdrage leveren aan het team met zijn ervaring. Daarnaast heeft Ajax in verdedigend opzicht al erg veel talent achter de hand, Denswil bijvoorbeeld.

1 september 2012 om 13:17

- In plaats van Narsingh hebben we Sana gehaald, tot nu toe kan je absoluut niet zeggen dat dit een verkeerde keuze is geweest. Sana kan ook nog eens op beide vleugels uit de voeten.
- In plaats van Nuytinck hebben we Moisander gehaald en ik denk dat dat ook een goede beslissing is geweest. Moisander is een stuk verder dan Nuytinck, denk ik (ook al was Nuytinck ook zeker een optie).

1 september 2012 om 19:33

Moisander is beter dan nuytink.. En Sana is letterlijk ruim tien keer zo goedkoop als narsigh, maar presteerd vooralsnog beter dan narsing en is vooralsnog een smaakmaker.

Bovendien denk ik dat narsing erg gehyped is.

Wat een pessimisten hier zeg. Riskante transfer, duh. Dan is elke transfer riskant. Elke speler moet zich kunnen aanpassen aan de cultuur en speelwijze van de club. Babel is hier opgegroeid en weet hoe het systeem in elkaar zit. Poulsen heeft ervaring wat er bij Ajax nog wel aan schort, daarnaast kan hij de deense jeugdspelers op sleeptouw nemen. Hoesen, Meleg en Andersen moeten zich inderdaad nog bewijzen, maar daar zijn het ook jeugdspelers voor. Ik vind dat dit beleid van Ajax erg goed gaat zo.

Ik heb deze jongen eigenlijk nog nooit zien voetballen, maar ik ga er van uit dat hij wel een balletje kan trappen.. Ik laat me verassen!

Onze aanval is nu flink bezet, we hebben nu een goede basis maar ook onze bank is breder geworden. Een mix van grote talenten en ervaren krachten vormt de bank en ik denk dat daar veel uit te halen valt.

Voorlopig zou ik nog met deze voorhoede spelen in verband met de blessures van Kolbeinn en Derk.

Eerste optie; Sana - De Jong - Lukoki
Tweede optie; Boerrigter - Sightorsson - Sana

Daarnaast vind ik dat Ryan Babel zich eerst op de training en invalbeurten moet laten zien en dat Lukoki er niet klakkeloos uitgegooid mag worden, die jongen is net op de goede weg.

Linkerflank: Derk Boerrigter, Tobias Sana, Ryan Babel, (viktor Fischer*, Lucas Adersen*)
Rechterflank: Jody Lukoki, Tobias Sana, Miralem Sulejmani**
Spits: Kolbeinn Sightorsson, Siem De Jong, Danny Hoesen*

* = Deze spelers zijn talenten maar hebben gewoon speelminuten nodig in Jong Ajax. Viktor zal denk ik over een jaartje de plek van Derk en eventueel Ryan overnemen en het samen uitvechten met Tobias. Lucas heeft misschien twee jaar nodig, maar hij is dan ook een jaartje jonger en pas 17. Hij kan overigens ook op rechts, dus dan zou hij het over een tijd met Lukoki kunnen uitvechten op rechts en dat Sana dan definitief strijdt voor een plek op links.
Danny Hoesen is net als Sana min of meer een gok, was vroeger echt een talent, maar is te vroeg naar Engeland gegaan. Hij zal zich eerst moeten bewijzen in Jong Ajax.

** = Sulejmani zal weinig aan bod komen, deze jongen mist de mentaliteit, heeft vaak pijntjes, en heeft voor een topsporter toch te veel overgewicht. Daarnaast loopt zijn contract bijna af en wil hij niet verlengen, over en sluiten dus.

Je kon vorig jaar wel zien bij Fortuna dat deze jongen talent heeft. Speelde weliswaar in de Jupiler League maar er zijn genoeg jongens die bewezen hebben dezelfde stap te kunnen maken. Bovendien begint hij bij de beloftes dus hij krijgt voldoende tijd om aan het niveau te wennen, we zullen zien. Echter ben ik veel nieuwsgieriger naar Babel.. Ik denk in tegenstelling tot veel andere mensen op deze site dat hij het helemaal waar gaat maken. Vroer werd hij vergeleken met Henry, toegegeven dat hij dat niveau nooit zal halen maar ik acht hem, ondanks dat hij dat nog niet bewezen heeft, goed genoeg voor de Europese subtop. Ajax gaat dit jaar plezier aan Babel beleven.

AFC Ajax .:. Transfers 2012/2013
accesses
08/12 ryan Babel fw 1899 Hoffenheim
08/12 christian Poulsen mf Évian Thonon Gaillard
08/12 niklas Moisander df AZ Alkmaar
08/12 tobias Sana mf IFK Göteborg
07/12 mitchell Dijks df AFC Ajax [a-junioren]
07/12 viktor Fischer fw AFC Ajax [a-junioren]
07/12 lasse Schøne mf NEC Nijmegen
Meleg
Hoesen

Wat een koopclub zeg

1 september 2012 om 14:15

Ach wij hoeven de gemeente in ieder geval niet om steun te vragen!

1 september 2012 om 17:11

@mass en in mindere mate @ilana007, want ik snap waar je uitspraak vandaan komt.

Die discussie jeugd/gemeente/koopclub enz moet gewoon maar eens stoppen, want ik weet niet of jullie het weten, maar zówel ajax áls psv zitten ieder op hun eigen manier in de ó zo veilige categorie, wat is het 1 of 3, maar i.i.g. in de meest veiligste categorie van de meest 'zeikerige' voetbalbond van europa. dus ieder op hun eigen manier doen het gewoon fantastisch en psv heeft idd de grond verkocht, maar ik heb me laten vertellen dat alle andere clubs dat in het verleden al hebben gedaan dus da argument vind ik een beetje zielig...

Psv heeft vanaf het seizoen 2013/14 in elk jaar daarna niks meer dan europa league begroot dus ze zijn springlevend en zo gezond als een vis nét als ajax.

PSV en Ajax zijn dus béíden erg gezond en samen met twente de 3 eredivisie clubs met een categorie 1/3 klassering excuses dat ik het verschil niet weet hahah

En ook feyenoord & az komen daar absoluut in hoor! in de komende jaren, want op hun beleid valt niks aan te merken.

Heerenveen zal sportief een grote klap krijgen, maar financieel moet het daar toch ook wel beter gaan komen, want als jij je jeugd gaat op turnen en daar gaan ze nu van plukken dan heb je je levensader flink aan gedikt voor de toekomst.

Kortom elke nederlandse (top)club is gewoon heel erg goed bezig, in tegenstelling tot al de koopclubs die hopelijk met de Ffp-regel en de hopelijke 'onder 18/19/20/21 geen (buitenlandse) handel regel' grote problemen gaan krijgen!

1 september 2012 om 14:29

Wat een faal zeg.

Als er duidelijk bijstaat dat ze vanuit de A junioren doorstromen hoe kan je ze dan bij dat rijtje laten staan en dan komen met "koopclub"?

Overigens komt de helft van het overige rijtje namen transfervrij over.

1 september 2012 om 16:38

Wat een jaloezie zeg! Hahahaha!!

Dat hele rijtje wat je opnoemt komt voor ongeveer evenveel als Narsingh!
Wat een top beleid!

waarom koopt ajax niet de jeugdopleiding van de concurrentie leeg?
ja kan toch de b1 leegkopen van utrecht en az ofzo.
feyenoord doet dit ook bij ado en sparta
ik snap dit niet iedereen wil toch voor ajax spelen?
en voor een paar ton heb je zo een echt nederlands talent

1 september 2012 om 14:10

Ja dus... nu hebben hun goede talenten en Ajax vanuit het buitenland ook. Dat is toch veel beter voor de competitie?

hij komt van de Jupiler league dus de verwachtingen zijn laag gelukkig koste hij ook niet veel.
Hij zal zich eerst moeten bewijzen bij jong ajax bij de selectie komen is al moeilijk genoeg bij ajax.

Volgens mij is deze jongeman een Heerlenaar ipv Eindhovenaar. Dat scheelt nogal wat kilometers. Verder denk ik dat dit een prima aanwinst zal zijn, hij heeft vorig jaar mooie dingen laten zien in de Jupilerleague en was daar zo ongeveer de beste speler. Hoewel er lacherig wordt gedaan over de Jupiler League en deze jongen in bijzonder, werd er destijds bij Mertens en Chadli ook met verbazing gekeken naar de transfers naar Utrecht en Twente. Dat bleken net zulke smaakmakers te zijn in de Eredivisie als in de Jupiler league. Aangezien deze jongen naast een uitstekende techniek een passeerbeweging, een versnelling en een goed schot heeft, denk ik dat het prima in orde met hem komt.

Ik moet zeggen dat ik gewoon moe wordt van zowel de ajax supporters die psv afzeiken als andersom.
Beide clubs voeren een ander beleid, moeten ze lekker zelf weten. Gaat uiteindelijke om de sportieve resultaten.

Ik ben Psv'er in hart en nieren, maar wat een héérlijk beleid heeft aja toch ingezet man!

Ik zie het serieus nog wel gebeuren met de FFP regel en een eventuele onder 18/20 niet verhandel regel dat ze dichter tegen de top aan kruipen, wat ik dan trouwens voor heel de nederlandse top zie gebeuren.

Maar gefeliciteerd ajax!

Vertonghen, Van der Wiel, Janssen, Anita en nog een heleboel 'losers' slijten voor een hele grote 20 miljoen.

En daarvoor terug haal je een uitstekende Moisander, voor Greg heb je Van Rhijn die in potentie en misschien nu al beter is! I.i.g. constanter. En voor Janssen kan je intern ook een behoorlijke vervanger klaarzetten. Ik zeg maar wat Schöne, Serero, Klaassen, en niet te vergeten Andersen!

Met Poulsen heb je een grote naam en daarachter met Boccara en Sporkslede 2 grote talenten. Enoh niet te vergeten

Al met al is dit ongeveer de verkooplijst

Theo Janssen - Vitesse - € 600.000
Vurnon Anita - Newcastle - € 8.500.000
Aras Özbiliz - Krasnodar - €1.000.000
Dario Cvitanich - Nice - €400.000
Jan Vertonghen - Tottenham - €12.000.000
Mounir El Hamdaoui - Fiorentina - €1.000.000
--------------------------------------------------... en dan nog de lodeiro's enzo

1 september 2012 om 16:29

Haha ik geloof er maar weinig van dat je voor Psv bent eerlijk gezegd. Ik zie je vaker reageren maar altijd overdreven positief over Ajax. Maja als jij daar vrolijk van wordt...

1 september 2012 om 16:55

@jax2011,

Hahah grappenmaker ;

Nee, haha op papier ben ik voor Psv. Maar ik vind het beleid van ajax gewoon prachtig!

Maar ik kan ook zo opsommen wat ajax hópeloos fout heeft gedaan hoor de afgelopen tien jaar, maar ze hebben de afgelopen 2 jaar gewoon héél erg weinig fout gedaan! Echt bijna niks, terwijl mijn cluppie psv, waar ik erg veel van houd! Laat dat duidelijk zijn minder mooi beleid voert, maar net als Twente, die trouwens ook lekker bezig zijn hoor, en ajax zit psv gewoon heerlijk in categorie 1 en hebben ze heel wat waarde in de selectie zitten waar ze in de toekomst veel aan gaan verdienen.

En wat betreft eigen jeugd, we worden nooit ajax, maar met Depay hebben we écht een fantastisch talent, Heeft zóveel in zich en kan echt, let op mijn woorden, kan echt in de ábsolute top gaan eindigen. Héérlijke speler.

Met Zakarya Bakkali die bijna weggezogen werd door city, maar zijn hersens heeft gevolgd en niet voor de duku's is gegaan hebben we een zo mogelijk nóg groter talent dan Depay, Het is altijd afwachten maar ik raad je aan ga naar youtube en tiep Bakkali in, je likt je vingers af, en ik weet er is in mindere mate van Manolev ook zo'n filmpje te maken, maar ik volg Bakkali goed en ook hij kan in de absolute top komen. Let op.

En verder hebben we in de jeugd met Riechedly Bazoer een topverdediger in wording, het lijkt allemaal óntzettend hyperig wat ik nu zeg, maar echt als PSV de potentie van deze drie mannen inziet en ze goed begeleid, lang vastlegt en goed verhandeld, gaan ze samen minstens 60 miljoen euro opbrengen. En dat zie ik echt gebeuren.

Depay, Bakkali, Bazoer. Onthou de namen!!!

Verder met Ritzmaier die mij op linksback vreselijk tegenvalt, maar een goede 10/linkshalf/voor is, met Koch een hele goede betrouwbare centrale verdediger, met Brenet die ik nu zoiezo veel beter al vind dan Manolev, met de zoon van Wiljan Vloet, Rai Vloet wat een heerlijke diepgaande middenvelder is en met Peter van Ooijen die een goede selectiespeler kan worden staat psv er goed voor en heeft elke psv'er genoeg om gewoon elke ajaxied, feyenoorder al slepen die de laatste jaren werkelijk de toppers uit de eigen jeugd op z'n minst te sussen.

Ritzmaier, Koch, Brenet, Vloet, Van Ooijen. Van een iets mindere oorde, maar goede potentiele 1e selectiespelers.

Psv hoeft in 2013/14 alleen nog maar euroleague te halen, want meer is niet begroot en Psv haar hart klopt gewoon eeuwig door en gaat alsmaar constanter en beter kloppen ;

1 september 2012 om 21:48

PSV plaatste zich donderdag voor de Europa League. Daarmee heeft de ploeg zich voor het 39ste seizoen op rij geplaatst voor Europees voetbal. Al vanaf 1974 is PSV ieder seizoen present in Europa.
PSV Netwerk
In Nederland is er niet een club die ook maar enigszins in de beurt komt van dit aantal. Barcelona is op dit moment de club in Europa die het langst onafgebroken meedoet op Europees niveau. Sinds 1959 mocht Barcelona elk jaar meedoen in een van de Europese voetbalbekers. Anderlecht volgt als tweede, de ploeg is sinds 1964 onafgebroken actief in Europa. PSV volgt op een derde plaats.
Dit zijn cijfers waar we iets aan hebben.

Ben van geen 1 aankoop van Ajax overtuigd. Maar de toekomst zal uitwijzen of ik wel of geen gelijk heb.

1 september 2012 om 18:00

Ook niet van Tobias Sana? Daarnaast hoeft de speler natuurlijk geen naamsbekendheid te hebben om te overtuigen, Narsingh heeft dat weer wel maar hij overtuigt ook niet.

Hoesen is helemaal geen Eindhovenaar hij is geboren in Heerlen ;-)

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren