Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Ik weet haast zeker dat Cruijff ook vraagtekens zet bij de komst van Poulsen'

Laatste update:

Ajax raakte Vurnon Anita kwijt aan Newcastle United en haalde een verrassende opvolger binnen. De Amsterdammers maakten een kleine week geleden melding van de komst van Christian Poulsen, die nog niet eerder met de recordkampioen in verband was gebracht, maar voor twee jaar tekende in de hoofdstad. Analist Hugo Borst begrijpt niets van de komst van de Deen.

/

De 32-jarige Poulsen zat zonder club, sinds zijn vertrek bij het Franse Évian. "Ik weet haast zeker dat Johan Cruijff hier ook vraagtekens bij zet", zei Borst op 3FM. "Hij kostte natuurlijk niets, dus je kunt je er geen buil aan vallen, maar de club is wel veel salaris aan hem kwijt. Iemand van al 32 jaar, over de top en een speelwijze die niet bepaald met de Ajax-gedachte overeenkomt."

Siem de Jong, aanvoerder van Ajax, is echter juist blij met de transferactiviteiten van zijn ploeg: "Van Niklas Moisander weet je dat hij een uitstekende verdediger is, die bijna geen duels verliest en belangrijk is in de opbouw", stelt De Jong in De Telegraaf. "En Christian Poulsen schreeuwde en riep veel op de training. Hun ervaring erbij te hebben, is een goede zaak."

Christian Poulsen gaat nog belangrijk worden voor Ajax

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wacht nou maar af. Altijd die vooroordelen over spelers!

27 augustus 2012 om 09:35

inderdaad.
On:
He voetbalzone weer een artikel over Poulsen, ik dacht al waar blijft het.
Waarom moet Hugo Borst zijn mening überhaupt geven over Ajax? Inmiddels is niemand daar meer naar gei geïnteresseerd, ga je lekker met Sparta bemoeien.

27 augustus 2012 om 12:33

Voetbalzone plaatst natuurlijk niets in perspectief.....maar vanochtend is hij even telefonisch in de uitzending geweest bij Giel Beelen (3fm) waarbij hij de vraag kreeg wat hij er nu van vond. Dan mag hij daar natuurlijk zijn gefundeerde mening over geven.

27 augustus 2012 om 13:10

Ja en vervolgens een topic over Kuyt en hoeveel stukjes gaan er nog voorbij komen?

27 augustus 2012 om 10:04

Inderdaad. Daarnaast is het helemaal niet relevant wat Cruijff ervan vind. Het TH is capabel genoeg, dat is deze transferperiode wederom weer gebleken, om de juiste mensen aan te trekken. Na 2 kampioenschappen kunnen we ze ook wel het voordeel van de twijfel geven.

Dit is wel volgens het beleid van Cruijff dus ik denk niet dat Cruijff het et niet mee eens zal zijn.. Zijn beleid is namelijk jeugd met enkele ervaren spelers..

27 augustus 2012 om 09:15

Denk ik ook, je kan niet een team met alleen maar hele jonge spelers kampioen worden, je hebt altijd ervaren spelers ertussen nodig die de talenten op sleeptouw kunnen nemen. De jonkie smoeten het spelletje ook een beetje van hen leren! Poulsen lijkt mij een prima versterking voor Ajax!

27 augustus 2012 om 09:23

Nou inderdaad. Dan wordt maar vergeten toen Cruijff trainer van Ajax was hij ook Arnold Muhren terughaalde naar Ajax (en met succes). Dat was destijds ook een dikke dertiger als ik het goed had. Het is ook niet zo dat er geen enkele ervaren speler meer gehaald mag worden..

27 augustus 2012 om 09:43

Muhren was dan ook niet zomaar iemand... Rijkaard terughalen was toen ook een succes.. Maar zie het verschil... Terughalen is wat anders dan een speler halen...

Maar laten we eerst maar kijken hoe hij presteert.

27 augustus 2012 om 10:45

Dat ben ik 100% met je eens. Winter, Verlaat waren ook geen succes. R. de boer wel. Maar het punt van Borst ging over het halen v.e. oude speler en Muhren was de 1e die mij te binnen schoot.

Volgens mij was er ook kritiek op de aankopen Blind en Wouters door Cruijff omdat ze op vrij late leeftijd gekocht werden. Volgens mij was Blind al 26..
Haalde hij ook niet Spelbos die ook al wat ouder was?

Verder heb ik het ook niet over het wel/niet presteren van deze jongen. M'n post was echt als commentaar op Borst zijn visie hoe Cruijff hierover denkt..

27 augustus 2012 om 16:41

onelovechris:
was het niet Johan Cruyff zelf die Danny Blind van Sparta aantrok? ik kan het verkeerd hebben want dat is toch al weer een poosje geleden, maar ik geloof dat dat toen het geval was.

27 augustus 2012 om 17:03

klopt. Dat bedoel ik ook. Blind was destijd ook geen talent van 20 meer.

27 augustus 2012 om 09:26

Klopt, alleen heeft Poulsen een beetje de schijn tegen na de afgang met spelers als Atouba, Oleguer, Urzaiz, Tainio. Allemaal goede spelers geweest, maar op het moment dat ze naar Ajax kwamen al wel over de top. Het is niet voor niks dat deze jongen na Evian halverwege augustus nog geen club had. Dat zijn wel dingen waar je je vraagtekens bij kunt zetten.

27 augustus 2012 om 10:25

Hij kon toch gewoon bijtekenen bij Evian daar was niks mis mee. Dus hij zat niet zonder club.

27 augustus 2012 om 11:08

Maar dat heeft hij blijkbaar niet gedaan dus was hij toch transfervrij? Dat er dan geen enkele andere respectabele club interesse toont vind ik een beetje verdacht. Maar goed, laten we even afwachten hoe het uitpakt. Wellicht is het een schot in de roos.

Kan best zo zijn, niet alles hoeft via Cruijff te gaan. Ik ben in ieder geval blij dat ie er is, al is het maar om de ervaring en zo als wat de Jong zegt in de laatste alinea.

Het is gen transfer in lijn met de Ajax ideologie. Dat neem niet weg dat je dit soort ervaren mannen nodig hebt om kampioen te worden. Of Poulsen de best mogelijke invulling is voor die rol durf ik niet te zeggen, maar ik ben wel positief over het halen van deze speler.

Kan iemand deze azijnzeiker voor eens en voor altijd uit de media houden? Ik zou niet weten wanneer deze man op een spontane lach te betrappen is geweest. Ook zjin laatste positieve uitspraak zal geweest zijn toen hij een jaar of 11 was.

Dit soort versterking werd gevraagd door de spelers en was dus ook gewoon nodig. Voor Ajax begrippen is Moisander al een ervaren speler en Poulsen kan iedereen heel veel bijleren. Het is niet bekend hoeveel salaris hij gaat verdienen toch?

27 augustus 2012 om 09:20

8 ton vast per jaar met daarnaast nog 250.000 euro aan bonussen.
Kost op 2 jaar dus +- 2 mln. euro maar daarvoor heb je wel een ervaren speler.
Wat Jan Mulder gister bij studio voetbal zei was echt kolder, 'matige middenvelder' en 'smerige overtredingen' daarnaast had Waterreus het over 10 clubs in zijn carrieré, laat Ajax nou pas zijn 6de club zijn in 13 jaar betaald voetbal.

Poulsen is een goede aanwinst, sowieso buiten het veld maar ik hoop dat we ook een goede CVM erbij hebben.

27 augustus 2012 om 10:37

Waterreus moet je ook niet serieus nemen die heeft zelfs een keer geroepen dat ze Ajax maar moesten opheffen, En al had Poulsen naar Psv gegaan riep hij weer dat het 1 van de beste controleurs van de wereld was en dt het een geweldige aankoop was van psv.

27 augustus 2012 om 10:56

Ja, Waterreus... hij vindt ze zelfs geen titelkandidaat (ik zeg ook niet dat we, Ajax, even kampioen worden), maar het zegt genoeg dat hij ze zelfs niet ziet als titelkandidaat. Ajax was beter over 90 minuten tegen AZ, lichtjes en 2 ruime overwinningen op Nec en Nac. Vertonghen en Anita weggegaan. Moisander, Poulsen en Sana gehaald + jonge jongens van vorig jaar weer een jaartje ouder die vorig jaar kampioen geworden zijn. Hoe kan je dan als "analist" niet zeggen dat ze titelkandidaat zijn? Dan kan je vooral jezelf niet serieus nemen. Overigens is op Papier psv de torenhoge favoriert natuurlijk.

Als de 34 jarige van Bommel terugkomt is het wel goed!!! Neem van mij aan dat Poulsen een prima voetballer is! En dat Jan Mulder gisteren niet zo positief was over Poulsen zal wel te maken hebben met de relatie tussen Youri en Poulsen! Die zal wel niet zo goed zijn geweest!

27 augustus 2012 om 09:14

Ja zo typisch he. Allemaal blij met v Bommel maar iemand als Poulsen is meteen niks.

27 augustus 2012 om 09:21

@ajaxdude,het verschil tussen van Bommel en Poulsen is dat van Bommel nog actief was als voetballer en bij kon tekenen bij Milan.
De laatste club van Poulsen was Evia als ik me niet vergis en zijn contract daar werd niet verlengd en er is ook geen andere club geweest die hem zelfs transfervrij wilde hebben met als gevolg dat hij al maanden clubloos was.
Zie het verschil.

27 augustus 2012 om 09:29

zal er wel mee te maken hebben dat v.bommel een Nederlander is en precies wat hierboven al genoemd word dat Jan het voor zoontje lief opneemt.die Mulder neemt toch niemand serieus?

27 augustus 2012 om 09:31

@numberone, Je vergeet er alleen even bij te vertellen dat Poulsen een belangrijke schakel was bij Evian en dat met hem de club in hun 1e seizoen in de Franse Ligue 1 9e werd.

En waar staat dat Evian niet met hem verder wilde?

27 augustus 2012 om 09:32

Nee ik zie niet zo het verschil. Christian Poulsen was bij Evian actief vorig seizoen. Dus alleen de zomerstop zit ertussen.

27 augustus 2012 om 09:57

numerone.........check eerst even de feiten....kom dan terug

27 augustus 2012 om 12:55

Zie je het verschil niet tussen een voetballer van AC Milan en Evian?!

Iedereen weet tegenwoordig vantevoren al dat een speler goed of niet goed is voor een club. Zo knap allemaal. Niet even wachten totdat zo'n speler een paar wedstrijden gespeeld heeft hoor.......
Ik ben blij met zn komst. Weer een ervaren iemand erbij die weet hoe het in elkaar steekt en die de leiding neemt! Als je zoveel interlands hebt gespeeld en bij al die topclubs hebt gespeeld kan je geen bagger voetballer zijn!

27 augustus 2012 om 09:16

Ik ben het met je eens. Feit is wel dat Ajax leek te breken met het verleden waarin (te) dure uitgerangeerde spelers werden gehaald. Ik ken deze Poulsen niet zo goed en kan ook niet inschatten wat hij nog kan toevoegen, maar gevoelsmatig past deze aanwinst niet in het frisse, jonge elftal van De Boer.

Ik laat me verrassen.

Hugo Borst kraait weer eens onzin uit, hij begrijpt niets van de huidige cultuur en overall instemming bij het Ajax van nu.
Gelukkig is hij niet voor niets al ruim een jaar uit de publiciteit. Z'n Youtube conservaties zijn voor een klein publiek en tamelijk onbeduidend, hoogstens amusant te noemen.

Natuurlijk is Cruyff accoord met de komst van Poulsen, hij brengt ervaring en leiderschap vanuit een dienende rol. Gegarandeert dat hij dat op het veld gaat waarmaken.
Daar is heel goed over nagedacht en met elkaar besproken.......en mét medeweten van Cruyff besloten.

Prima beleid.

Als je Anita verkoopt, zou je normaal gesproken een speler van de categorie 22-25 jaar halen. Maar dan zou de eerdere aankoop van Boccara overbodig zijn. Nu kan deze jongen wennen aan het Nederlandse voetbal en de trainingen van Ajax. Vanaf volgende zomer zou hij de rol van Poulsen al over kunnen nemen.

Dus een doordachte versterking, alhoewel Poulsen zich wel moet bewijzen natuurlijk....

27 augustus 2012 om 09:23

Prima reactie waar ik het ook helemaal mee eens ben.
Alleen is Bocarra echt gehaald voor de jeugd, met Sporkslede had Ajax al een groot talent op de CVM positiie

27 augustus 2012 om 10:20

Alleen Poulsen heeft wel een 2 jarig contract dus wanneer Boccara het overneemt zit je nog aan Poulsen vast.

27 augustus 2012 om 10:40

Op dat moment gaat Poulsen denk ik in de ''ooijer rol'"

27 augustus 2012 om 10:41

Dat zou niet verkeerd zijn, maar mocht het volledig mislukken dan zit je er wel 2 jaar aanvast, het is toch wel een redelijke gok hoor.

Ajax heeft er goed aangedaan om Poulsen te halen, die man brengt zoveel ervaring met zich mee dat kan Ajax goed gebruiken.

hahaha ach dat is nederland en al helemaal met ajax.. .. ik zie niet waarom deze poulsen niet in het beleid past. hij brengt met zijn leeftijd ajax weer in balans, morten olsen heeft ook nog is een positief signaal naar ajax gegeven voor poulsen en niet voor zijn eigen belangen want hij is international af

Edit Dammie:
Die denigrerende zin over hoe jij over mensen denkt die niet voor Ajax zijn en/of niet uit Amsterdam komen doet niet ter zake

27 augustus 2012 om 09:19

OOk Jan Mulder heeft bij deze speler zen bedenken zij hij gisteren .

27 augustus 2012 om 09:31

of moet ik Mulder nou zien als ee rasajacied. dan denk ik niet ! het verschil in jou zinnetje is ook nog is zijn bedenkingen.. nee mensen schrijven poulsen al af, ik vindt dat we af moeten wachten.. ik hecht meer waarde aan het oordeel van morten olsen dan aan met alle respect Hugo Borst en Jan Mulder..

Edit Dammie:
Die eerste zin is nergens voor nodig

27 augustus 2012 om 10:50

Morten Olsen ? Is dat niet die oud trainer van Ajax die tijdens de rechtszaak van de Broertjes de Boer complimenten kreeg over zijn manier van trainen? Dan snap ik wel dat aan zijn mening een grote waarde wordt toegekend. Daarnaast is het in zijn rol als bondscoach van de Denen natuurlijk prettig als een (oud)international weer een nieuwe club vindt. Ik geloof dat Poulsen bedankt heeft maar misschien denkt Olsen hem nog wel te kunnen overhalen. Hij heeft tenslotte een goed woordje voor hem bij Ajax gedaan.

27 augustus 2012 om 11:26

haha wist jij dan ook dat de boertjes ook wel wat spijt hebben van die actie omdat het puur was om een transfer naar barca af te dwingen? Olsen is een zeer gerespecteerd trainer en ik denk dat hij ook wel een negatief signaal had afgegeven als het moet en stel dat hij het in de veronderstelling heeft gedaan om poulsen terug te krijgen als international betekent dat hij hem als toegevoegde waarde ziet voor het deense elftal..

27 augustus 2012 om 17:07

Wat een bekrompen wereldje leef jij toch in punt01:
Behalve door jou en een klein aantal andere voetbal analfabeten, wordt Morten Olsen zeer gerespekteerd door de voetbalwereld. Daarom geloof ik dat het meer een reflektie is op jou dan op Morten. C.poulsen is inderdaad gestopt als international. Daardoor heeft het voor Morten weinig baat of Christian het nou goed zal doen bij Ajax. Olsen is verkeerd behandeld in de periode bij Ajax. Dat heeft hij echter achter zich gezet omdat dat werd gedaan door heel andere figuren in de toen Ajax directie. De band met Morten is zelfs weer wat aangesterkt de laatste jaren. Niet in het minst vanwege de sterke Deense vertegenwoordiging in Ajax.
Dus jou vorm van snappen roept vele vraagtekens op. Maar goed, ieder zijn eigen mening natuurlijk.

C. Poulsen zal niet meer de snelste beste cvm zijn. Maar zij ervaring en volwassenheid zal genoeg bijdragen op een vlak waar Ajax juist gebrek aan had. Het goede technische voetbal is er al. Hopelijk kan er nu als het even tegenzit weer rechtgetrokken worden door spelers als Poulsen en Moisander. Niets is zeker totdat hij een reeks wedstrijden heeft kunnen spelen. Tegen de kleinere teams zie ik trouwens niets verkeerd in het huidige middenveld. Janssen ook niet gemist. Integendeel zelfs. Wat een snelheid zat er in het spel van het middenveld door de bewegelijkheid van die spelers. Hoop dat het zo door kan blijven gaan want dat wordt het een smulseizoen.

Oh wat loopt die Hugo Borst weer onzin te verkondigingen. Deze jongen is puur gehaald vanwege een flinke doses ervaring die hij in der loop der jaren heeft opgedaan. Daarnaast is hij 92 voudig international en heeft al meerdere eindtoernooien gespeeld. Ook heeft hij zich in de absolute topcompetitie's bewezen. Daarnaast was hij transfervrij. Wat zijn salaris betreft, Ajax heeft tegenwoordig een salarisplafond (tot ongeveer een miljoen) waar het zich aan houdt. Dus zoveel gaat hij niet verdienen. Wat wil Borst dan? Dat Ajax met de A1 selectie de Champions League ingaat? Ben zeer te spreken over het aan-en verkoopbeleid van Ajax.

Waar ik me over verbaas:br Als deze speler zo goed is, waarom was ie tot op dit moment nog transfervrij?

27 augustus 2012 om 09:25

Hij kon zijn contract bij Evian (wat afgelopen seizoen als promovendus in de Ligue 1 9e werd) verlengen maar wachtte op een club als Ajax. Hij had voldoende interesse van andere clubs maar wachtte op een (grote) club met een groot stadion die dit seizoen in de Champions League acteert.

Ben wel benieuwd of deze speler gaat slagen bij Ajax, heeft de laatste jaren nou niet bepaald denderend gespeeld..

Edit Dammie:
Eerste zin verwijderd; niet provoceren

27 augustus 2012 om 09:24

Zoals de Jong al aangeeft "christian Poulsen schreeuwde en riep veel op de training".
Dat is de graadmeter dus die Poulsen komt er wel.

Men verwart ervaren met oud.
Poulsen is een speler wiens carriere de laatste jaren een aflopende zaak is geworden, speelt 15 wedstrijden per jaar bij niet- top clubs. Wellicht dat zich dat nu ineens helemaal anders wordt, maar het wantrouwen van Borst is terecht.

Ik dacht dat Borst zich niet meer met voetbal bezig ging houden??? Het is ook sowieso triest om met Giel Belen over voetbal te praten maargoed...

We zien het vanzelf wel of hij slaagt of niet. Maar Sana zou ook een miskoop zijn maar blijkt toch leuk te kunnen voetballen Het zegt allemaal niks en de praktijk zal het moeten uitwijzen. Ik vertrouw voor de volle 100% op het technische beleid van Ajax en Poulsen zal ongetwijfeld ook in overleg met Cruijff zijn gehaald. Het is ook de visie om met jeugd te spelen MET ervaren krachten erbij dus ik zie geen problemen.

Wel raar dat hij een tweejarig contract krijgt. Moest Pantelic een paar jaar geleden niet weg omdat ze spelers boven de 30 alleen nog eenjarige contracten wilden aanbieden?

27 augustus 2012 om 09:32

Pantelic moest weg omdat hij een 3 jarig contract wilde met een dik salaris.

Willen jullie aub deze speler niet vergelijken met van bommel want trek de lijsten van deze spelers maar is na en de prijzen en de gespeelde wedstrijden dan is van bommel van een hoger nivaeu en daarbij van bommel komt van ac milan waar die week in week uit speelde zowel cl als competitie en komt deze matige speler van evian waar die 24 van de 38 wedstrijden speelde bij evian en niet eens allemaal 90 min eb wouden ze contract daar niet verlengen zegt me genoeg lijkt me zo over zijn kwaliteiten

27 augustus 2012 om 10:25

Muaah de Uefa Cup Super cup Spaanse beker Duitse beker. Niet onaardig oke hij heeft geen Cl titels maar is wel 92 voudig International.
Maar goed voordat hierallerlei oordelen over hem komen laten we hem eerste maar eens wat wedstrijden aan het werk zien. Voorlopig doet Schone het nog uitstekend daar en laat Boccara goeie dingen zien in Jong Ajax.

Mensen maken hem te snel af, we moeten afwachten dat hij kan brengen. In ieder geval de nodige ervaring.

27 augustus 2012 om 10:39

Helemaal mee eens; voordat er ook maar een minuut gespeeld is worden er al conclusies uit transfers getrokken. Fans van de club onthalen elke speler als een soort verlosser en roemen zijn komst terwijl anderen elke transfer belachelijk vinden. Laat die jongen maar eens een half jaar voetballen, dan pas kunnen we oordelen of hij een meerwaarde is of niet.

laten we lekker afwachten hoe deze speler het gaat doen. het is misschien niet de meeste technische voetballer en misschien een wat gemene speler. maar hij oogt topfit en, is een modelprof qua trainingsarbeid.
Dit is typisch iets nederlands om iemand al af te schrijven van buitenaf, terwijl ik alleen derksen over mathijssen heb gehoord en niemand hoor over het feit dat v Bommel al 3 gele kaarten heeft gepakt in 3 wedstrijden.
buitenlandse routiniers worden in nederland al afgeschreven voordat ze beginnen.

27 augustus 2012 om 09:42

Buitenlandse routiniers worden juist helemaal niet afgeschreven als ze hier komen...

Ook onze Nederlandse Routiniers worden als helden binnengehaald.

Poulsen is gewoon een twijfelgeval... Zoals Mulder ook zei "' veels te veel clubs achter zijn naam " en hiernaast komt hij nou niet bepaald bij een topclub vandaan...

27 augustus 2012 om 10:01

ik begrijp je verhaal niet , ik zeg toch dat nederlandse routiniers als helden worden binnengehaald maar buiterlanders echt niet...
hahah maar dan wordt er bijvoorbeeld gezegt dat hij veel clubs op zijn naam heeft maar dat valt echt reuze maar dan ook reuze mee haha dit bedoel ik en is typisch nederlands..
en al komt hij van een franse degradatiekandidaat, zoals ik al zeg, kijk even naar zijn caps en als olsen zegt dat dit een leider is binnen en buiten het veld, dan zal er wel een kern van waarheid in zitten en mag je als ajax blij zijn deze man in de selectie te hebben

27 augustus 2012 om 10:23

Ik zeg alleen dat buitenlandse routiniers ook als helden worden binnengehaald zeker als ze bij een mooie club vandaan komen, aangezien we hier allemaal denken dat onze competitie niks voorstelt... Net als onze Nederlandse Routiniers..

Overigens heb ik net zijn verleden op Wikipedia bekeken en hij heeft wel echt een overtuigende CV die in zijn voordeel spreekt

Het mooie is dat wij in Eindhoven in ieder geval niet meer ons zelf hoeven te verdedigen als koopclub. Dit jaar heeft Ajax meer spelers gekocht van buiten de club dan Psv. Das toch een positieve ontwikkeling, daarnaast staan Ritzmaier en Depay nu ook in de basis af en toe, is van Ooijen 13e man enz. enz.

Ik zie het ook niet helemaal zitten in Poulsen, paar jaar terug bij liverpool had ik echt goede hoop toen hij kwam, maar weinig gespeeld eigenlijk en nooit indruk kunnen maken ondanks spelers als gerard om hem heen. Kwam slechts tot 12 wesdtrijden (kan me niet herinneren dat hij geblesseerd is geweest) Als je daarna bij Evian flopt dan kan ik me wel vinden in het feit dat er gesproken wordt over een rare aankoop.

27 augustus 2012 om 10:03

Ajax gebruikt eigen jeugd en op die posities waar er in de jeugd nog geen spelers klaar zijn wordt iets gehaald. Daar is niks mis mee. Jullie zien daar weer iets heel anders in en beginnen over dat Ajax zoveel koopt. Terwijl Ajax gewoon gerichte aankopen doet en spelers haalt die ook werkelijk iets toevoegen op die bepaalde positie. Hoezo jaloers....waar psvmaar door blijft gaan met bakken met geld uitgeven aan spelers die ze niet eens nodig zijn, is Ajax dat station voorbij....

27 augustus 2012 om 10:24

Ik denk niet dat de Transfervrije Zanka en van Bommel veel gekost hebben denk je wel? Narsingh is volgens mij de enige zomerse aankoop.

Je hebt gelijk als je zegt dat het opvallend is dat zowel Zanka als Narsingh nu op de bank zitten. Ik hoop dat dit te maken heeft met acclematiseren en de brede sterke selectie van Psv.

Daarnaast vind ik het ook zonde dat Depay eigenlijk maar weinig aan spelen toe komt.

27 augustus 2012 om 10:06

ja maar dit is toch wel een slap verhaal! , het gaat er niet om hoeveel spelers psv heeft gekocht maar de bedragen die ze betalen!!
ik denk dat ajax juist laat zien hoe je als nederlandse club moet inkopen en ik ben er trots op.
moisander is de duurste en was gewoon nodig, sana is een gescoute gok van 3 ton, schone en poulsen transfervrij. en denk dat die hoesen ook voor een appel en ei komt oftwel een scoutinggokje..

dit is precies het beleid wat ajax wil voeren. geen overdreven bedragen meer uitgeven naar de substop maar ze juist voor zijn door goed te scouten

27 augustus 2012 om 15:20

Als je dan een eerlijk vergelijk maakt, kijk je ook naar de spelers die verkocht zijn.. OF beter nog die ajax wel moest verkopen omdat ze gewoon toe waren aan een stap hogerop.. Bij PSV waren er dat er welgeteld 0.. er is geen uitgaande transfer naar een grotere club die psv moet opvangen mogelijk nog Toivonen.. Ajax moet het vertrek van Janssen, Anita en Verthongen opvangen de twee belangrijkste spelers van vorig seizoen en een potentiele basisspeler daar komt van der wiel dan nog bij naar alle waarschijnlijkheid... Mogelijk Sulejmani ook nog en dat maakt het aantal vertrokken bepalende spelers 4-5.. Daarnaast is ook nog veel ervaring vertrokken in de persoon van bulykin en ooijer..

Tja dat je dan een Moisander, Poulsen, Schone, Hoesen en Sana haalt is niet zo gek.. Ajax heeft met vermeer, enoh, schone, boerrighter, moisander 5 spelers die rond de 25-26 jaar zijn.. de rest is allemaal 23 jaar of jonger.. dan kun je best een dertiger gebruiken.. poulsen dus..

Het is toch vreemd dat de hele wereld eerst schreeuwt om het gemis aan ervaring bij Ajax. Nu komt er ervaring en gaat Hugo Borst zeggen dat die gozer te oud en over de top is... Ik vraag me echt af waar die Borst af en toe zijn denkwijzen vandaan haalt!

Ach die Hugo moet, gezien zijn bekendheid als criticus en eeuwige chagrijn even iets vinden waarop hij weer kritiek kan leveren die meestal ongegrond is en niet geheel doordacht. Ga zo door Hugo, volgens mij luistert er geen hond naar je mening. Gezien de vraag van de coach en de groep en de beschikbare positie, een hele goede transfer.

Ze zochten ook vooral een coachend persoon. Volgens mij kan deze vent moeilijk zijn mond dicht houden duszz...

ik zal de eerste zijn die zal toegeven als poulsen het wel goed gaat doen maar hij heeft mij nooit kunnen overtuigen, heb het altijd een matige voetballer gevonden.
Maar goed mss is hij wel de ontbrekende schakel in een jong team maar dat kunnen we nu nog niet weten. Rond de winterstop kunnen we gaan bekijken of hij het goed heeft gedaan. Vind iig wel dat hij een behoorlijk hoog salaris opstrijkt en vraag me dan ook af of er geen betere alternatieven waren...vraag me niet naar namen want die weet ik zo niet.

Ik denk dat hier wel overleg is geweest hoor met cruyff die borst moet zich lekker bezig houden met Sparta . Cruyff en technische leiding hebben daarover continu contact dus , en vind het een goeie zaak een beetje routine .

Ik denk dat Hugo zich maar beter kan gaan bemoeien met de haardracht van Giel en die van hemzelf, want verstand van voetbal heeft hij niet. Laat staan dat hij enig benul heeft van de visie van Ajax, de huidige selectie en wat er nodig is om deze selectie naar een hoger niveau te tillen.

Ajax heeft een leider nodig, iemand die coachend werkt tijdens de trainingen en gedurende de wedstrijden. Hiervan heeft Ajax er te weinig; namelijk moisander en nu dan dus poulsen. Dikkie Janssen zal zeker weten vertrekken. Coachende spelers zijn vaak (guidetti uitzondering) wat meer op leeftijd en dat kan een risico zijn (minder hoog niveau halen, minder wedstrijden spelen). Maar iemand als Poulsen bij de selectie halen zorgt wel voor meer rust in een selectie en hij kan zijn ervaring overbrengen op bijvoorbeeld Boccara, Alderweireld en evt Moisander (wanneer kan een verdediger wel opkomen, wanneer niet; hoe rug dekking te geven). Het is erg lief van Hugo dat hij zich afvraagt of deze aankoop (1 miljoen per jaar) wel in de huidige visie van Ajax past, maar dit had hij zelf ook wel kunnen invullen. Daarnaast heeft het voor Ajax weinig zin om een jonge CVM aan te trekken met het oog op de aanstormende Boccara. En mocht Alderweireld volgend seizoen niet vertrekken dan had Ajax ook echt Moisander niet gehaald, maar Nuytink of Viergever... Oftewel: er wordt wel degelijk gedacht aan de jeugd... continu!

Vrij simpel: Anita verkocht, staat er al iemand vnauit de jeugd die dat gat kan vullen een seizoen lang? Nee? Nou dan contracteer je een tranfervrije, ervaren speler die zo in kan stromen en ondertussen stoom je de talenten voor die positie klaar, zodat die over anderhalf a 2 jaar daar kunnen spelen.

Lijkt me vrij logisch ;

Hugo borst is niet serieus te nemen. Is meer supporter dan analist. Zws een weinig toevoegend bericht!

Ik word zo moe van mensen die naar de leeftijd gaan kijken en daarop dan bepalen of iemand een versterking is of niet. Ik ga hier niet eens een uitleg bij geven, kijk gewoon naar jongens zoals Pantelic of Janssen, die hun mankementen van het ouderdom compenseren met intelligentie, inzicht en techniek.
Dat een speler niet zo goed is als hij wellicht 10 jaar geleden was, oke. Het betekent echter niet dat hij niet meer bruikbaar kan zijn.

Hugo Borst, wie is dat eigenlijk en kent hij de Ajax filosofie überhaupt wel?
Als we die al serieus gaan nemen op basis van zijn zeer beperkte kennis van het spelletje is het einde zoek. Zullen we gewoon afwachten of Poulsen wel of niet past in de Ajax filosofie en hem beoordelen op zijn prestaties op het veld?

Oh ja nog wat anders: Borst is waarschijnlijk de laatste aan wie Cruyff zal laten weten hoe hij denkt over Ajax gerelateerde zaken. Je schat jezelf te hoog in Hugo.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren