Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax haalt Hoesen: 'Als klein jongetje droom je hiervan'

Laatste update:

Ajax versterkte zich vorige week met verdediger Niklas Moisander en middenvelder Christian Poulsen en staat nu op het punt om ook een nieuwe aanvaller binnen te halen. Zondagavond werd opeens bekend dat de hoofdstedelingen het eens zijn geworden met Fulham over een transfer voor Danny Hoesen. De Eindhovenaar tekent voor drie jaar, met een optie voor een extra seizoen.

/

De 21-jarige Hoesen wordt maandag medisch gekeurd en als er geen problemen aan het licht komen, zal hij aansluitend zijn handtekening zetten onder een Amsterdams contract. De aanvaller speelde vorig seizoen op huurbasis voor Fortuna Sittard en maakte in de Jupiler League dertien goals in 34 competitiewedstrijden. Fulham verhuurde Hoesen eerder al aan HJK Helsinki.

Nu zal de aanvaller Fulham definitief gaan verlaten. "Ongelofelijk", kijkt Hoesen in het Algemeen Dagblad vooruit op zijn transfer. "De grootste club van Nederland: als klein jongetje droom je daarvan. Ik kon ook in eerste instantie amper geloven dat Ajax interesse voor mij had, maar nadat ik met Marc Overmars had gesproken, wist ik dat het serieus was. Voor welke positie ik ben gehaald? Voor de spitspositie, is me verteld."

Danny Hoesen is goed genoeg voor Ajax

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

En ik maar denken dat kleine Eindhovenaren dromen van een club als PSV?
Ik ken deze jongen niet, heeft niet echt een indrukwekkend CV maar bij Ajax zit nu zoveel technisch knowhow dat ik er alle vertrouwen in heb dat het een goede aankoop blijkt!

27 augustus 2012 om 07:54

Niet iedere limburger (kerkradenaar) is brabander....voordat je een discussie op gang wilt brengen, verdiep je even in wat je schrijft

27 augustus 2012 om 08:10

dit kan wel zo zijn maar in de tekst staat dat het een eindhovenaar is, dus de reactie is logisch

27 augustus 2012 om 07:57

Hij komt uit Heerlen. Aparte transfer, verwachte eerder een club als Roda of VVV..

27 augustus 2012 om 08:03

Klopt, zijn familie is van kerkrade.....

27 augustus 2012 om 11:20

Het is inderdaad een Limburger, maar door neer te zetten dat het een Eindhovenaar is lokt het meer reacties uit. Best slim van VZ.

27 augustus 2012 om 12:56

Ajaxzone he :P en als wij ook maar een kleine, niet eens bedoelde provocatie maken krijgen we strafpunten op onze flikker

Ben benieuwd wat deze jongen kan, van Fortuna naar Ajax is toch een flinke stap

27 augustus 2012 om 08:44

Ciaorobert misschien is ie niet goed genoeg voor Psv?nu moet ook nog blijkn of die goed genoeg voor Ajax is.

Sana is tot nu toe een pure gelukstreffer gebleken.scoorde bar weinig de Zweedse competitie.kunnen we pas echt beoordelen als we een wedstrijd of 10verder zijn.

27 augustus 2012 om 13:56

Grappenmaker.. Klinkt al als jaloezie.. Weet je wie ook bar weinig scoorde. Finidi... of recenter Malki in Belgie maar vorig jaar brak hij alle records van Roda.. Dat is ook de essentie van het scouten.. Je scout niet op wat je ziet maar op de potentie.. Iedereen kan zien dat Messi de beste is maar het gaat om de potentie te scouten dat iemand goed wordt.. Zeker voor Eredivisie clubs...

Sana doet het iig momenteel beter dan Narsingh en ook qua media optredens. Hij is een stuk bescheidener dan Narsingh die ik alleen nog maar heb gehoord met commentaar over Ajax..

Als dez jongen een paar ton heeft gekost is het toch prima.. Hopelijk indien het niets wordt heeft een leuke Eredivisie club over een paar jaar nog iets aan hem.. Wel zou Ajax ook nog een ervaren speler erbij kunnen gebruiken los van het aantrekken van jong talent..

28 augustus 2012 om 12:44

Jarloezie jaja.sana heeft maar 4goals in 30 wedstrijden gescoordin zweden.en het getuigd ook van een kinderlijk niveau om na 2-3wedstrijden al te zeggen wie er betrr is maar goed.over 10wedstr kunnen we daar meer over zeggen toch?dan kunnen we zeggen wie er goed gescout heeft

27 augustus 2012 om 09:43

spelers die naar Ajax komen hebben vaak geen indrukwekkende CV en je ziet uiteindelijk waar ze belanden. Ik geloof erin dat hij gaat slagen maar pas 2e helft van het seizoen. Eerst wennen aan Ajax. Dat is niet gemakkelijk vooral met zo een systeem.

27 augustus 2012 om 12:08

Ciaorobert,

Wat voor een CV had je dan verwacht van een 21-jarige speler?

27 augustus 2012 om 18:43

Toch minimaal paar jaar Man united dan langzaam opvoeren naar Real en uiteindelijk 3 jaar naar Barca. En dan bij de Absolute top aan de slag en tekenen bij Ajax .
Want voetballen doe je niet voor geld maar voor plezier

Beetje vergelijkbaar met het verhaal van Büttner, speler wil naar een andere club. Clubs komen er niet uit en ineens staat er een top club voor de deur.

27 augustus 2012 om 07:56

Niet echt. Appels en peren vallen niet te vergelijken.

27 augustus 2012 om 08:03

Wel hoor, Allebei fruit

27 augustus 2012 om 08:05

Wel degelijk vergelijkbaar... Als je nu eerst even de tijd neemt om te lezen en te begrijpen wat hij bedoeld.... Butner wilde weg en had een aantal subtoppers om uit te kiezen, een akkoord kwam niet van de grond en opeens was daar Manu. Ook voor Hoessen hebben zich meerdere clubs gemeld.. Ado, Rkc, Vvv... alles ging niet door en dan opeens is daar Ajax uit het niets...

En trouwens allebei fruit ja.... maar vergelijken kun je altijd doen... soms zijn de verschillen echter overduidelijk ;

27 augustus 2012 om 18:44

en een klokhuis

Hopen dat hij net zo verrast als Sana dan word het nog een leuk seizoen!

Maakte vorig jaar indruk in het halve seizoen dat hij bij Fortuna speelde. Ik had hem wel graag naar PEC Zwolle zien komen.

27 augustus 2012 om 08:56

Ik ook, maar financieel was hij niet haalbaar.

13 goals én 11 assists!
Is een zeer talentvolle speler, denk dat hij het eerste van ajax wel gaat halen. Hij speelde overigens een heel seizoen voor Fortuna.

27 augustus 2012 om 09:07

Ja het eerste zal hij kunnen halen maar wel als bankzitter. Is eigenlijk een pure spits en geen flankspeler (hier werd hij bij Fortuna voor de winterstop ook wel eens gebruikt), dit moet je echt niet doen. Hij kan zeker op een goal of 8 uitkomen maar wel tegen clubs als Vvv, Zwolle, Nec enz en niet tegen Twente, Psv, AZ enz. Maar voor die prijs is het goed dat hij gehaald is. Kan alleen maar groeien.

ik heb hem een paar keer in de eerste divisie gezien en daar deed hij het erg goed. Ik denk dat dit wel een goede aankoop van ajax is en dat hij van toegevoegde waarde kan zijn

27 augustus 2012 om 09:23



ik denk dat hij een goede aankoop is????

je hebt hem een paar wedstrijden in de eredivisie zien spelen en daarom denk jij dat het een goede aankoop is.

Ik vind het jammer dat Marc Overmars mij niet heeft zien spelen in de 4e klasse afgelopen zondag, heb 4 goals gescoord. Wellicht had ik een contract gehad van Ajax.

Nee goed gedaan hoor Overmars, de meeste hier vinden dat je het uitstekend doet....ondanks dat je nog helemaal niets gepresteerd hebt en enkele waardeloze aankopen hebt gedaan.

27 augustus 2012 om 09:41

pff wie denk jij dan wie je bent haha 4e klasse spelen ook nog is... heeeeel matig....
overmars doet het zeker uitstekend.. laat de oude ajax tijd herleven want kopen bij de nl subtop is bijna onhaalbaar, nee overmars is de nl subtop gewoon voor en denkt kom je maar bij ons ontwikkelen ipv bij een heerenveen of groningen en dat wij nu een paar ton betalen ipv 5 miljoen.. waardeloze aankopen zijn dat R.campo

27 augustus 2012 om 09:49

Noem dan eens een paar waardeloze aankopen?

Ontopic: Ik ken deze jongen niet maar voor de breedte een Nederlands talent erbij is nooit verkeerd.

27 augustus 2012 om 12:50

Schone, Sana en Moisander waren een openbaring zaterdag dus licht dat van die dramatische aankopen maar eens toe. Ik had ook mijn bedenkingen maar zij hebben er tocht blijkbaar iets meer verstand van dan wij hebben!

27 augustus 2012 om 15:01



Bij Moisander heb ik de minste twijfel, sana heeft 1 wedstrijd gespeeld, en Poulsen is een paniek aankoop, die speelde bij fc evian, als hij nog goed was dan had hij bij een topclub waar hij speelde afgesloten.

Hoesen heeft geen potten kunnen breken bij fulham maar jij denk dat hij dat wel gaat doen bij ajax. Sorry maar ik schat Ajax hoger in dan Fulham.

Sana heeft 2 leuke wedstrijden gespeeld en iedereen loopt al de polonaise, waar is die tijd gebleven dat een speler zich onvergetelijk maakte door weergaloze acties, nu hoef je maar een paar wedstrijden leuk te spelen en je hebt een transfer te pakken.

Moisander moet het nog waarmaken bij ajax. Er zijn meer spelers die bij subtoppers goed waren maar bij ajax niets presteerde, soetaars, anastasiou, bakircoglu, moet ik nog even doorgaan?

dus wacht even met de loftrompet naar voren te halen, het is Ajax nou ook niet moeilijk gemaakt de afgelopen wedstrijden. Ik wil de betreffende aankopen zien presteren tegen degelijke tegenstanders, de 1e moeilijke tegenstander AZ pakt gelijk een punt in de arena....maar ga vooral door met het optimisme...

ik ben vooral reeel en wacht even met juichen, kennelijk leert niemand iets van het verleden...

27 augustus 2012 om 15:22

Hoeveel wedstrijden heeft Sana nu gespeeld volgens jou? Volgens mij hoor ik niemand juichen, maar slechts een mening geven over een transfer, waarover jij niet zo min iets kunt zeggen als de rest, gewoon afwachten.
Vooralsnog doen Sana, Schöne en Moisander het gewoon goed. Maar het zijn pas een paar wedstrijden. Maar ik ken andere spelers bij andere clubs die in 34 wedstrijden minder hebben laten zien dan deze drie.......

27 augustus 2012 om 16:58

@r.campo
Overmars heeft wel degelijk goede aankopen gedaan. Je kunt niet zegge dat je Sana niet ziet zitten omdat hij het tot nu toe fantastisch heeft gedaan. Ik ben het wel met je eens dat hij nu een langere periode goed moet spelen.
Moisander mag je niet met die spelers vergelijken. Je hebt het ovet de aankopen van Overmars, en dat zijn ze niet.
Hoesen heeft bij Fulham geen potten kunnen breken. Dat is logisch. Hij heeft nooit een echte kans gekregen bij Fulham. Er was daar veel concurrentie. Ajax heeft op zijn positie eigenlijk alleen Sigthorsson, en die is blessuregevoelig. Siem de Jong is basisspeler als middenvelder.

Ik zie tot nu toe geen reden om negatief te zijn over de aankopen van overmars.

Zeer verrassende transfer maar dat was Sana ook. Deze jongen is pas 21 jaar en werd niet voor niets weggehaald bij Fortuna door Fulham.

27 augustus 2012 om 10:06

Hij werd niet voor niets weggehaald, maar ook niet voor niets weggedaan he ; blijkbaar vond Fulham dat hij tekort kwam, maar we zullen zien, ik ben benieuwd, Succes Hoesen!

ze zeggen altijd wat je van ver haalt is altijd lekkerder dus laat het maar zien danny bij ons in amsterdam ,maar volgens mij gaat jouw dat wel lukken

Als die het net zo gaat doen als Sana is dit een goede aankoop voor weinig geld. Vraag me alleen af als hij de voorkeur krijgt boven de Jong als sigthorsson geblesseerd is.br De jong staat liever op het middenveld ben benieuwd.

Hij gaat beginnen bij Jong Ajax. Er Komt volgens de telegraaf (vul zelf maar in of je het geloofd) nog een aanvaller. Hij is dus niet gehaald om Ajax 1 te versterken.

Zelfde traject als die spits overgekomen van Az en de middenvelder van Psg.

Vreemd. Eigen jeugd eerst toch? Iedereen word in het systeem opgeleid..
En nu zijn er al 5 nieuwe spelers, dan word er gezegd dat de jeugd nog niet klaar is. Maarja deze 5 gaan niet zomaar weg als de jeugd er wel klaar voor is natuurlijk.

27 augustus 2012 om 09:09

Weer iemand die niet weet wat Ajax nou wil. Jij moet je eens verdiepen in de visie van Ajax voordat je dat soort opmerkingen plaatst. Mensen komen maar aanzetten met eigen jeugd eerst toch bla bla bla....

Mag Ajax geen spelers meer kopen van jou?? Verdiep je eens in wat ze nou daadwerkelijk willen voordat je wat zegt.

27 augustus 2012 om 09:15

Sorry maar wat een onzin reactie. Er zijn deze zomer maar liefst 15(!) spelers vertrokken bij Ajax, waaronder jongens als Vertonghen, Anita, Bulykin, Ozbiliz, Aissati en Ooijer die vrijwel steevast in de wedstrijdselectie zaten. Theo en VDW kunnen daar ook nog bij komen.

Dan vind ik het niet zo raar dat je zes inkomende transfers regelt, waarvan één (boccara) eerst een jaar bij de beloften gaat spelen. Je kan niet alles oplossen met eigen jeugd, een verlies als Vertonghen is makkelijker op te vangen door een transfer te realiseren dan dat er eentje op staat uit de eigen jeugd.

On: Ik ken de jongen amper, we zullen wel zien wat hij brengt.

27 augustus 2012 om 11:46

Shockproof, Als er in de afgelopen jaren door de vorige verantwoordelijke niet gezorgd is voor bepaalde spelers in de jeugd kun je daar de huidige verantwoordelijke toch niet voor verantwoordelijk houden?

27 augustus 2012 om 12:18

Hij zal misschien niet iedere wedstrijd spelen maar zijn tijd komt nog wel

27 augustus 2012 om 15:40

Mensen zoals shockproof doen nu net alsof Ajax alleen maar met eigen jeugd op de proppen mag komen.

Er loopt genoeg eigen jeugd rond in het 1e en er komen er ook genoeg weer aan. Sinds wanneer mag Ajax geen aankopen meer doen?

27 augustus 2012 om 18:47

Sinds ze weer Bang zijn dat is toch wel duideliijk

Ik vind het een aparte transfer en de kans is groot dat Hoesen gaat falen, maar wie niet waagt, wie niet wint , talent heeft deze jongen zeker. hem afschrijven moeten we niet doen. Sana kwam ook binnen als nobody en die heeft binnen 3 wedstrijden al een enorme status opgebouwd,

27 augustus 2012 om 15:41

Ik weet niet of de kans echt zo groot is dat hij gaat falen. 13 goals en 11 assists is niet niks. Boerrigter en Chadli hebben al aangegeven dat er genoeg talent rondloopt in Jupiler/1e divisie.

27 augustus 2012 om 23:51

Mwa ik vond dat Chadli en Boerrigter net wat meer presteerde, overigens had Boerrigter ook al een goed jaartje in de eredivisie gedraaid, maar het is geen garantie van succes,

5e aankoop van Ajax dit seizoen.
PSV is toch de koopclub van Nederland!!

27 augustus 2012 om 09:06

Oh lekker origineel zeg! Psv is idd de koopclub. Die besteden miljoenen aan aankopen diehelemaal niet in het team pssen.kijk wat Ajax besteed heeft. Schöne gratis, Poulsen gratis, Sana voor 3,5 ton, deze jongen voor een paar ton. Alleen Moisander een paar miljoen. En dan nog hebben ze amper wat uitgegeven!en allemaal spelers die er precies tussen passen. Waar je ook daadwerkelijk wat aan hebt. Kan psv nog een voorbeeld aan nemen. Die besteden nog steeds miljoenen aan spelers om ze vervolgens op de bank te zetten of zelfs helemaal niet te gebruiken. Dat station is Ajax gelukkig al gepasseerd......jaloers???

27 augustus 2012 om 09:10

Maar vervolgens Poulsen wel een contract aanbieden van behoorlijk wat eurotjes. Natuurlijk zijn Ajax en PSV koopclubs. Topclubs kopen nu eenmaal meer spelers dan de subtop. Ze hebben meer geld te besteden en willen de beste spelers (die de club naar een hoger niveau moeten tillen) Lijkt me logisch!!!

27 augustus 2012 om 09:17

Die de club naar een hoger niveau moeten tillen.......dan moeten ze dat ook eens doen he....je kan beter gerichte aankopen doen dan bakken met geld uitgeven aan spelers die eigenlijk helemaal niet in je team passen.

En dat salaris van Poulsen. Weet jij wat hij verdiend. Dat soort spelers leveren vaak genoeg in. Bovendien heeft ajax een salarisplafond.

27 augustus 2012 om 09:49

Pfff dat gezeur over koopclubs, volgens mij maakt dat geen reet uit! Als je maar zorgt dat je een positief saldo aan het eind van het seizoen over houdt...beide clubs hebben daar een negatieve ervaring mee, dus ik neem aan dat ze er van hebben geleerd.

Wel apart om te zien hoe positief iedere Ajaxied hier is over de aan- en verkopen van Ajax op dit moment. iedereen kan zien dat jullie er een stuk slechter van zijn geworden! Moisander is de enige echt goede versterking voor Ajax op dit moment, en daar hebben jullie flink voor moeten betalen! Overmars heeft uiteindelijk toegegeven aan de eisen van AZ. Sana is denk ik een prima aankoop maar is er nog lang niet... Poulsen en nu deze jongen weer zijn naar mijn mening niet Ajax(top eredivisie) waardig. Daarnaast zijn Vertongen en Anita vertrokken voor redelijk wat geld, maar Overmars is (nog) niet in staat gebleken de jongens te verkopen die verkocht dienen te worden! vd wiel en Sulejmani lopen nog steeds bij jullie rond! Als je vd Wiel vorig seizoen voor heel veel geld kon verkopen en Sulejmani voor een absurd bedrag hebt gekocht, en daar dan 0,00 van overhoudt zou ik daar erg boos en verdrietig van worden. Dan kun je nog zo veel praatjes hebben over nieuw beleid, nog meer jongens van een paar ton kopen, maar uiteindelijk gaat het om de topspelers! Daar zou ik mij druk om maken, niet om het begrip koopclub.

27 augustus 2012 om 11:12

Poulsen gaat 8 ton (+ bonussen) verdienen. Vind ik nog wel meevallen voor een ervaren voetballer

27 augustus 2012 om 12:05

@ okydoky

Ik weet niet of Ajax er zo slecht voor staat, goed het kwijt raken van Vertonghen is gewoon klote maar hoe goed Anita vorig seizoen ook was, hij is wel vervangbaar. Als Poulsen hetzelfde kan brengen wat hij in Italtie en Spanje heeft gebracht zie ik in hem wel een aanwinst die Anita prima kan vervangen. Als ik zo naar de eerste wedstrijden van Ajax kijk (ondanks dat we nog niet echt getest zijn en te maken hebben gehad met een gul NEC en Nac) maak ik me tot nu toe geen zorgen.

Het positie spel ziet er over het algemeen goed uit, er lijkt een klik te zijn tussen het middenveld en de aanval waardoor we bij vlagen al hele mooie dingen gezien hebben. Alleen verdedigend moet het nog wat beter maar ook daar heb ik er alle vertrouwen in dat daar goedkomt met de komst van Moisander. Goed het is natuurlijk nog maar 1 wedstrijd met hem in de basis geweest, maar door zijn achtergrond past hij perfect bij Ajax en zal daarom amper aanpassings problemen hebben. Veel Ajacieden geven de nieuwe spelers en de technische staf het voordeel van de twijfel. Waarom zouden we de nieuwelingen nu al gaan afkraken ????

Twente draait ook nog niet op volle toeren en daar kan ook nog het een en ander veranderen. PSV vind ook nog wisselvallig en zijn ook nog niet echt getest. Daarom vind ik het lastig om te zeggen waar de Nederlandse top op dit moment staat.

Tja, Sulejmani en van der Wiel hebben natuurlijk niet de beste tijd achter de rug waardoor de belangstelling voor die twee spelers logische wijs niet echt groot is. Het zou inderdaad balen zijn als ze voor niks de deur uitlopen maar daar kan ik de nieuwe beleidsbepalers niet op aanspreken. Beiden willen niet bijtekenen, tel daarbij op dat beide al zolang uit vorm zijn wat het nog moeilijker maakt om hen te verkopen.

Persoonlijk had ik liever een ervaren spits zien komen (type Pantelic of Pantelic zelfs want volgens mij is hij vrij). Maar goed ik ken deze jongen niet en laat me verassen, Sana pakt tot nu toe ook goed uit en daarnaast heb ik het volste vertrouwen in de nieuwe beleidsbepalers bij mijn clubbie.

27 augustus 2012 om 13:03

Stond vorige week op de site: Rond de 800.000 en oplopend naar 1 miljoen. Vind ik toch wel hoog voor een Nederlandse club.

27 augustus 2012 om 15:29

Je lult uit je nek Okydoky. Sana heeft voorlopig meer gebracht dan die dure Narsingh van psv. Afwachten of hij dit kan blijven waarmaken, maar de voortekeken zijn goed.poulsen kan jij net als ik totaal niet beoordelen bij Ajax.
Maar wat jij doet is korte termijn denken, zoals velen en ook psv steeds doet. Ajax heeft vele talenten aan zich gebonden met de lange termijn als doel. Het gaat niet alleen om dit seizoen.

27 augustus 2012 om 09:06

Ja klopt, en Ajax de kampioen van Nederland!

Gewoon een aankoop voor in de breedte en voor het geval Sigthorson weer maanden (jaren) geblesseerd is/raakt. Verwacht niet dat Hoesen een basisplaats weet te veroveren..

27 augustus 2012 om 09:12

@hako.voor Ajax bestaan andere regels enzo.staan een beetje boven alles dus mogen ook meer.psv haalt 2spelers transfervrij en kopen Narsingh en die zijn de koopclub tja.sommige Ajaxsupporters zijn gewoon zwaar hypocriet.kraakten vbommel af terwijl Matthijssen goed genoeg zou zijn om de verdediging bij Ajax neer te zetten.snapt u het nog?

27 augustus 2012 om 09:15

Haha ja van Bommel kraak ik elke zondag weer af en vooral wanneer psv tegen Ajax speelt, niet omdat hij slecht is hoor want voetballen kan die.. Maar van Bommel heeft gewoon iets wat ik niet kan uitstaan. En mathijsen goed genoeg? haha volgens mij is Dirk Marcellis nog sneller dan Mathijsen..

27 augustus 2012 om 09:51

Het ging me bij Bommel ook om zn voetbalkwaliteiten hoor.werd veel over gezegd"kan ut niet meer belopen" enz enz.dezelfde mensen vonden Mathijssen wel goed genoeg om eventueel leiding te gaan geven aan de verdediging bij Ajax(toendaar sprake van was)

27 augustus 2012 om 09:55

PSV koopt niet enkel Narsingh he, voor veel geld zijn natuurlijk ook Matavz, Mertens en Strootman gehaald. Om maar wat te noemen. Ze investeren gewoon veel, een gevaarlijk spelletje, vooral als je gaten vult met leningen (ondanks dat deze tegen betere voorwaarden zijn).

27 augustus 2012 om 10:42

Matavs Mertens Strootman waren vorig seizoen al gehaald.dan kun je aan de gang blijven natuurlijk

27 augustus 2012 om 12:12

Johnpaul,

Je kunt het ook zo bekijken..... Hoeveel spelers hebben gisteren bij PSV gespeelt die uit eigen jeugd komen? 1 dus, Depay.

27 augustus 2012 om 14:19

Depay hebben ze gestolen van Sparta.

27 augustus 2012 om 20:17

Hootch met andere woorden.er is maar 1 manier van beleid voeren,1 manier van voetballen.de Ajaxmanier.toch?zo moet het blijkt maar weer.maar Ajax is dan weer niet(veel) rijker dan Psv.das wel raar vind ik

27 augustus 2012 om 23:09

Depay komt gewoon voort uit de jeugd van psv, hij is op z'n 12e van sparta naar psv gegaan, dus hoezo gestolen afca_1995?

28 augustus 2012 om 00:04

johnpaul heb je enig idee hoeveel spelers er vorig seizoen werden gehaalt door Psv? Daardoor wordt PSV een koopclub genoemd dus om nu je frustraties op Ajax botvieren is wel heel goedkoop aangezien heel Eredivisie PSV een koopclub vindt.

28 augustus 2012 om 00:08

@ Wijze_neus als hij van Sparta afkomt dan heeft hij toch gelijk want dan is het toch gestolen van Sparta? Zowieso heeft PSV een heleboel Spartanen in de jeugd rondlopen. Zitten wel heel veel Rotterdammers en Belgen daar. Ik kan me de laatste geboren Eindhovenaar niet meer herinneren dat bij PSV is doorgebroken.

27 augustus 2012 om 18:48

hahaha ja inderdaad PSV koopt 1 speler waar Ajax er 5 voor haalt

Neem aan dat Hoesen de gewenste versterking is die De Boer voor ogen heeft. Dat hij bij Jong Ajax aansluit in eerste instantie doet daar niets aan af.

Dus het technisch hart heeft bij monde en daden van Overmars woord gehouden.....'zal ervoor zorgen dat we voor de sluitingstermijn een topselectie hebben'.

Het blijft allemaal verrassend maar op het juiste moment ook uiterst slagvaardig en daadkrachtig wat Ajax doet.
Op het veld was het gisteren niet anders, moet ik zeggen. Echt om heel positief en enthousiast van te worden.

Janssen is nog niet definitief weg trouwens, met Jordania weet je nooit......vraag het Van den Brom en deze dagen Hollywood-coach Rutten maar.
Maar kan me niet voorstellen dat die overgang alsnog niet doorgaat.

Van der Wiel is toch nog wel een vraagteken, alleen als Paris St.gemain echt tot actie overgaat , zie ik hem deze week nog vertrekken. Vind hem trouwens weer in stijgende lijn presteren deze weken.

Ajax toont zich gewoon klaar voor het grote werk, de visie is overduidelijk.....heel veel bewegen en vanuit snel positiespel wachten op de te vallen open ruimtes achter de verdediging.
Sana heeft de snelheid, Lukoki ook en neem aan dat Boessen die ook heeft.

Boerrigter krijgt alle tijd om op het oude niveau terug te keren, Sulejmani zie ik langzaaam maar zeker op de bank geraken en zelfs buiten de selectie geraken.
En natuurlijk hebben we ook Fisscher nog die gaandeweg steeds minuten gaat krijgen. Hij zit in ieder geval definitief bij de selectie nu, heb ik begrepen.

Gaat hij daar weer over beginnen.br

Hoe kan het nu zo "ongloofelijk" zijn als je van Fulham naar Ajax gaat...

nooit van deze jongen gehoord en ben benieuwd hoe ie zich ontwikkeld
Zou briljant zijn.

Toch al weer de 3e aankoop van Ajax.
Wordt bijna een koopclub
(knipoog)

Beleid van ajax was toch: spelers uit eigen opleiding, aangevuld met enkele echte versterkingen?

27 augustus 2012 om 15:31

Ja, wat snap je er niet aan?:

Bij PSV zijn er vorig jaar ook 5 spelers weg gegaan en hebben daar 6 spelers voor terug gehaald.

Dit jaar Labyad weg en Narsingh voor terug misschien wat te duur maar goed.

Ajax mag nu in een keer wel spelers halen dan!
Wat Ajax wel doet is talentvolle spelers van 16/17 jaar bij andere clubs in Nederland en Buitenland halen en vervolgens te bekijken wat er van door komt!

27 augustus 2012 om 15:44

6 ja? Volgens mij eerder het dubbele.

27 augustus 2012 om 22:12

Hako-61,

Ajax heeft momenteel een selectie van 30 spelers. Daarvan hebben 20 spelers in de jeugd van Ajax gevoetbalt en daarvan weer eens 12 spelers die al van zeer jongs af aan naar Ajax zijn gekomen. Dus van die jeugdspelers zijn er maar 8 spelers die eerst bij een andere club hebben gespeelt. Dat zijn:

Alderweireld (beerschot), Moisander (turun Palloseura), Boilesen (bröndby If), Dijks (FC Volendam), Eriksen (odense), De Jong (De Graafschap), Boerrigter (FC Twente) en Fischer (aarhus)

Dat zie ik PSV niet zo snel nadoen. Gisteren kwam de enige jeugdspeler van PSV invallen. Dat was Depay. Verder zijn het allemaal aankopen die op het veld stonden.

In de Jupiler League was hij wekelijks een van de uitblinkers. Het kan goed uitpakken kijk bv naar Chadli, Boerrigter en Mertens. Al maakte deze spelers wel eerst een tussenstap, ze laten nu zien het niveau aan te kunnen dus hopen dat dit bij Hoesen ook het geval wordt.

Apart dat Ajax zulke spelers moet kopen.....nieuw beleid etc. Dan zou je toch zeker verwachten dat je zo een speler in je eigen jeugd opleiding hebt lopen. Het is een leuke voetballer, maar absoluut geen versterking voor de basis op dit moment.

Ajax is bezig om middelmaat te kopen en bespaard inderdaad een hoop geld....kijken waar dit nieuwe beleid jullie brengt.

27 augustus 2012 om 09:54

Ajax heeft toch ook al een vaste spits? Namelijk Sigthorsson.
Alleen wanneer die geblesseerd is of rust moet krijgen moest nu Siem de Jong in de spits terwijl hij liever op het middenveld speelt. Dus moest er een backup spits komen en daar zal deze jongen goed genoeg voor zijn.

27 augustus 2012 om 15:33

Talent is niet per definitie middelmaat.
Je moet het vermogen hebben om talent te zien en ze beter te maken. Er zijn niet veel clubs en trainers in Nederland die dat in zich hebben.

Heb meerdere keren gezegd dat Twente hem moest halen. Word een goede voor Ajax. let maar op...

27 augustus 2012 om 15:46

Vertel dat maar aan okydoky. Die doet nu niks anders hier dan hem af te kraken.

Hoesen viel mij ook al op vorig seizoen dus ben blij dat hij gehaald is voor weinig. Met Gino erbij zit het voorlopig wel goed wat spitsen betreft in de Toekomst.

Voor mij ook geen verrassing, een groeidiamant die weleens een revelatie kan worden.

Ik was gisteravond nog wat sceptisch, maar na het zien van wat beeldmateriaal lijkt dit toch een interessante speler voor de toekomst te zijn. Hij heeft een goed schot, is technisch goed en behoorlijk snel.

Hopelijk komt er voor de A-selectie nog wel een aanvaller bij. Helenius bijv. Sigthorsson lijkt dit seizoen weer een gebed zonder einde te worden

27 augustus 2012 om 13:06

Hij moet alleen dat luie uit zijn spel halen, meer werken voor het team. Dan komt hij wel aan zijn minuten en uiteindelijk ook aan zijn doelpunten.

Deze jongen gaat het uiteindelijk echt wel redden hoor!

mooie discussies hier over ajax en psv als koopclubs.. pure jaloezie allemaal aan beide kanten, als we nou eens stoppen met elkaar verwijten maken en rustig gaan kijken hoe het dit seizoen loopt zullen we zien wie er het beste heeft gepresteerd als koopclub zijnde maarja,

on: Ken deze jongeman niet echt, maar hoor veel goede verhalen.. denk wel dat FdB Siem als 2e spits gebruikt voorlopig..

27 augustus 2012 om 15:36

Met alle respect voor psv, maar er is voor mij geen enkele reden om daar jaloers op te zijn! Niet kwa spel, spelers maar vooral niet kwa spelopvatting en beleidsmatig.
Ze doen maar in Eindhoven.

28 augustus 2012 om 19:20

dat ben ik weer helemaal met je eens, eingelijk ben ik nooit jaloers geweest op een andere club, is ook een reden toe, want er is geen mooiere club dan ajax

Goed te zien dat Ajax weer back to basic is.
Aankopen doen die niemand kent en dat het toch geweldige spelers blijken zoals destijds litmanen,finidi,kanu.
Nu doen ze het weer met sana etc.
Weg met het domme beleid van die plucheklevers en wannabeemanagers als vd boog en coronel die er zaten om hun vriendjes van de zaakwaarnemers te spekken met de midó's el hamdaoui,sujlemani waar ze miljoenen en miljoenen aan kwijt waren en niks ervoor terugkregen.

ben benieuwd hoe deze speler het gaat doen volgens mij kan hij in de spits maar ook als buitenspeler uit de voeten. het feit dat hij door fulham gehaald is zegt wel wat. denk dat hij 3e spit wordt/ 3e buitenspeler.

Speelde veelal rechtsbuiten bij Fortuna, dus zal Overmars daar wel kijk op hebben dacht ik zo;

speelde eerste seizoenshelft rechtsbuiten onder Wim Dusseldorp.
Kwam hij minder uit de verf.
Na de winterstop onder Tini Ruys speelde hij spits en was hij echt af en toe onnavolgbaar.

Psv heeft dit seizoen ook nog Premylsaw Tyton van roda jc gekocht voor 2,7 miljoen.

27 augustus 2012 om 15:38

Volgens mij verleden seizoen al, toen hij o.a. tegen Ajax Derijck probeerde door te zagen.....

Ik ben benieuwt! Ik volg de Jupiler League eigenlijk totaal niet dus ik moet zeggen dat ik Hoessen verder ook totaal niet ken. Ik heb net wel een vrij veelbelovend filmpje van hem gezien op Youtube, hij heeft toch een paar mooie assists gegeven het afgelopen seizoen en ook maakte hij een paar prachtige goals!

We gaan het allemaal zien, ik heb het volste vertrouwen in ons technisch hart dus ook deze aankoop zal het ongetwijfeld wel weer waar gaan maken!

Jammer voor Roda JC. Hoesen wilde graag naar Kerkrade. Hij komt er vandaan. Alleen mocht hij niet van Jol. Omdat Jol een hekel aan Roda heeft omdat hij daar zwaar gefaald heeft als trainer en hij er niet tegen kan dat hij door Roda aan de kant werd gezet na zijn eerste mislukte avontuur als trainer van een profclub.

Ik kan er met mijn verstand niet bij dat dit een versterking zou moeten zijn voor Ajax, geen echte topper in de 1e divisie maar zou dan wel bij Ajax als reservespits kunnen functioneren?
Of hebben ze het idee dat hij wel goed genoeg is om tegen de kleine clubs te spelen en zich verder te ontwikkelen tot topper?
Lijkt me sterk, is al 21jaar en geflopt blijkbaar bij Fulham, weliswaar een PL club maar ook weer niet de grootste..
Ik hoop dat hij mee gaat vallen, het wordt iig geen geval Cvitanich want die was 7,5mln en deze speler hopelijk minder dan 5ton

Van Fortuna naar Ajax is geen kleine stap , dus benieuwd of hij het gaat redden. Denk dat hij niet veel aan speeltijd gaat komen want , met Sigtorson en Siem De jong hebben ze wel 2 betere spitsen. En hij moet ook nog de concurrentie aan gaan met Catillion als hij terug is van zijn verhuur bij Heracles.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren