Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: Heerenveen 'niet bezig' met interesse Ajax in Assaidi

Laatste update:

Lange tijd leek Oussama Assaidi op weg naar Turkije, maar de sierlijke buitenspeler blijft mogelijk voor de Eredivisie behouden. Volgens Voetbal International heeft Ajax zich namelijk officieel gemeld bij sc Heerenveen voor de Marokkaans international. Van een bod is echter nog geen sprake.

/

Assaidi is daarmee de tweede speler van de Friese club die in de nadrukkelijke belangstelling staat van de Amsterdammers. Eerder wilde Ajax werk maken van Luciano Narsingh, maar die koos uiteindelijk voor PSV in plaats van een avontuur in de hoofdstad. Ajax weigerde voor hem de hoofdprijs te betalen.

Hoeveel Frank de Boer en consorten overhebben voor Assaidi zal de komende dagen moeten blijken. Heerenveen ging eerder al akkoord met een voorstel van Galatasaray, maar de speler kwam er vervolgens niet uit met de Turkse topclub. Ook Spartak Moskou bleek niet in staat om de linksbuiten te overtuigen.

Update 3 augustus 10:02 uur - Heerenveen 'niet bezig' met interesse Ajax in Assaidi
Bij sc Heerenveen kijkt men niet op van het bericht over de belangstelling van Ajax voor Oussama Assaidi. Het lijkt er echter op dat de Amsterdammers geen interesse meer hebben. "Ajax heeft zich twee weken geleden gemeld, maar we kwamen er niet uit”, stelt technisch directeur Johan Hansma vrijdag.

Of de Amsterdammers, die Assaidi net als eerder Luciano Narsingh te duur vinden, nog terugkomen in Friesland, weet Hansma niet. "Ik ben er in elk geval niet meer mee bezig. Oussama blijft normaal gesproken bij sc Heerenveen. Tenzij er een goed bod komt."

Wie moet Ajax halen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Waarom hebben ze een linksbuiten nodig? Lijkt me niet echt waarschijnlijk.

3 augustus 2012 om 09:33

Assaidi is wel rechtsbenig, dus hij zou ook op rechts moeten kunnen. Maar goed zolang Ajax niks bevestigt, geloof ik het nog niet zo.

3 augustus 2012 om 09:38

Assaidi kan volgens mij zowel vanaf links als vanaf rechts spelen.

Lukoki en De Sa, zijn nog te licht.
Ebicilio gaat het nooit redden vrees ik.
Ozbiliz staat in de belangstelling van een Russische club.

Dan heb je dus Boerrigter, Sulejmani en Sana over.

Boerrigter is blessuregevoelig, evenals Sulejmani. Sana zal nog moeten wennen aan het Nederlandse voetbal (schat ik in, ik ken hem namelijk helemaal niet).

Dus zou Assaidi helemaal geen gekke optie zijn!

3 augustus 2012 om 09:41

en Fischer.

3 augustus 2012 om 13:39

Ik hoop gewoon nog steeds dat Ozbiliz gaat vlammen, dat hij begint te snappen hoe dat op het veld moet ipv op de trainingen. Zijn techniek is verdomd goed en het is een hele nuchtere gozer die niet snel naast zijn schoenen loopt. Dus Assaidi vind ik meer een optie in de winterstop of volgend seizoen, want Lukoki is inderdaad te licht, De Sa wil ik het niet eens over hebben, maar Ozbiliz kan gewoon heerlijk voetballen, maar moet dat op het veld laten zien.

En dan heb je inderdaad Sulejmani nog, maar die wil ik niet eens meer op het veld zien, heeft het al te vaak laten lopen naar mijn menig. Boerrigter zal wel weer geblesseerd raken jammergenoeg, maar daar hebben we Fischer nog voor lopen en de nieuwe aanwinst, Sana, voor beiden flanken. Ik zie geen reden om nu al Assaidi te halen.

3 augustus 2012 om 18:26

Nou nou nou, Boerrigter heeft voor het eerst last van zo'n zware blessure, en ze zijn er ontzettend voorzichtig mee omgegaan. Een beetje vertrouwen kom op eh.

3 augustus 2012 om 09:43

@marijn1990

Omdat Boerrigter blessuregevoelig is. Sulejmani nog een jaartje een contract heeft. Ozbiliz en Ebecilio het niveau niet aankunnen. Lukoki meer tijd nodig heeft. Sana een gokje is. De Sa er bij lange na niet klaar voor is. Fischer dit seizoen pas gaat doorbreken.

Dus als je Assaidi nu kunt kopen voor een goed bedrag (5 mil???) dan heb je in ieder geval een buitenspeler die wat jaartjes mee kan bij Ajax.

(edit: En dus eens met tommie zijn reactie)

3 augustus 2012 om 09:56

5 Miljoen gaat Ajax echt niet betalen. Ik denk dat Ajax 3 miljoen max wil betalen voor Assaidi. Volgens mij was dat ook zo'n beetje het bedrag dat Galatasaray had moeten betalen aan Heerenveen.

3 augustus 2012 om 10:19

Nee, Heerenveen vraagt 3,5 miljoen. Galatasaray wilde dit bedrag wel betalen, maar de speler en club kwamen er niet uit. Als Ajax 3 miljoen zou willen betalen, dan waren de clubs er wel uit gekomen denk ik. Dus Ajax heeft een erg laag bedrag geboden. Veel te laag.

3 augustus 2012 om 10:49

Weet jeze moeten gewoon Tello kopen van fcb waar overmars naar aan het kijken was. Ik heb hem een keer zien spelen bij barca en daar kwam ie gwn heel goed mee, zorgde voor dreiging schoot op doel. Dus ze moeten gwn Tello kopen

3 augustus 2012 om 09:56

Vinden jullie Assaidi echt een versterking voor Ajax? Ik ben er namelijk niet heel erg van overtuigd dat hij het zou gaan maken bij een Ajax of Psv. Dit integenstelling tot Narsingh wat in mijn ogen een hele goede zou zijn geweest voor Ajax.
Ik vind persoonlijk Assaidi te wisselvallig en nog niet echt het niveau van een topclub aankunnen zou hem liever nog een jaar bij Heerenveen zien en kijken hoe dat verloopt.

3 augustus 2012 om 10:06

Ik denk dat het een gevalletje Mounir/aissati gaat worden. Denk niet dat dit een gelukkig huwelijk wordt.

Al vind ik het persoonlijk wel een goede versterking.
Als Sana en Aissaidi samen spelen lopen ze elke verdediging gek denk ik. Het zijn allebei leuke, behendige dribbelaars. (sana alleen van filmpjes gezien)

3 augustus 2012 om 10:59

Ik vind Assaidi zeker een versterking. Vind hem beter dan Ebecilio, Ozbiliz, Lukoki en niet veel slechter dan Sulejmani en Boerighter. Sana is nog afwachten.

In vergelijking met Narsingh is hij wat minder snel en heeft hij een iets minder goede voorzet, daartegenover vind ik hem veel balvaster en technisch beter. Goede speler en ik was verbaasd dat hij nog niet verkocht was eigenlijk.

3 augustus 2012 om 11:15

Denk dat Assaidi meer tot zijn recht zal komen dan een Narsingh en waarom omdat Narsingh het moet hebben van ruimte en zijn snelheid en laat Psv en Ajax nu in de eigen competitie vaak tegen de 16 van de tegenstander aan spelen dan komt Assaidi beter tot zijn recht omdat die het meer moet hebben van de kleine ruimte.

Ik denk dat wanneer de prijs juist is het geen slechte zet zou zijn van Ajax. Omdat de buitenspelers die Ajax heeft nu gewoon nog te licht zijn met Ozbilliz en Lukoki, Ebecilio vindt ik niet goed genoeg en Sulejmani en Boerrigter spelen nooit een heel seizoen. Sana is afwachten wat die gaat doen en dus is een Assadi geen overbodige luxe.

3 augustus 2012 om 11:32

met deze theorie zou boerrighter ook niet tot zijn recht komen. onzin dus. narsingh was van vrijwel iedereen bij ajax de eerste keus en terecht. assaidi is een compleet ander type speler, veel meer vergelijkbaar met sulejmani. leuk voor de varriatie maar eigenlijk ideaal voor een twee spitsensysteem en dus niet voor ajax.

je kan mij niet vertellen dat assaidi, wanneer je hem op rechts zet, ineens mooi breed houdt en veel panklare voorzetjes af gaat leveren. en daar heeft ajax toch echt het meest baat bij.

3 augustus 2012 om 11:38

Ja hier ben ik dus ook bang voor dat dit het geval gaat worden. Maar we zullen zien hoe het gaat lopen. Ben benieuwd of de transfer doorgaat en hoe hij in het systeem van de Boer gaat passen dan.

3 augustus 2012 om 09:56

@marijn: bovenstaande reacties sluit ik me bij aan en ikw il nog toevoegen: Ajax kan wel een kwaliteitsinjectie gebruiken. Als je ziet wat de concurrenten hebben ingeslagen, kan het geen kwaad om een klasse speelr als Assaidi toe te voegen aan de (blessuregevoelige) aanval van Ajax!

Offtopic: zou Assaidi dan eindelijk de eerste marokkaan zijn, die slaagt in A'dam??

3 augustus 2012 om 14:08

@clarkkent

Kijk maar naar het verleden, om een paar Marrokaanse voetballers te noemen die het niet hebben gered bij Ajax. Oulida, Boukhari, Aissati en Boussoufa hebben het allemaal niet overtuigend gemaakt bij Ajax. En waar dat aan ligt, geen flauw idee, google er maar eens op, kom je al aardig wat topics tegen daaromtrent.

3 augustus 2012 om 14:48

Wat de reden ook mag zijn, het zou mooi zijn als in de stad met de meeste mensen van marokkaanse afkomst er nu eens eentje doorbreekt. Zeker eentje uit Amsterdam Oost!

3 augustus 2012 om 12:45

hij kan ook op rechts wat word ik moe van al die mensen die zeggen hij speelt toch links verdiep je is in een speler deze jongen heeft ook goeie wedstrijden gespeeld vanaf rechts en de 10

Hmm lijkt me een mooie versterking, vooral omdat het een speler s waar je toch voor gaat zitten, en die je toch kan verassen met een mooie actie...

Heeft Ajax niet al 2 linksbuitens, namelijk Boerrigter en Sulejmani, en zocht het juist een rechtsbuiten?
Of zie ik dit verkeerd, want ik neem aan dat ze een speler als Assaidi wel voor de basis halen.

3 augustus 2012 om 09:34

hij heeft een rechter poot dus hij kan ook gewoon op rechts...

3 augustus 2012 om 09:39

Klopt, hij heeft bij Heerenveen wel altijd op links gespeeld, maar hij zou ook op rechts moeten kunnen spelen als het goed is..

3 augustus 2012 om 09:45

daarom sulejmani boerigter ozbiliz hebben allemaal een linker poot. Ebecilio sana assaidi rechts. in potentie allemaal links of rechts buitens. tegenwoordig maakt dat toch niks meer uit.....

edit:
en dan hebben we niet te vergeten rechtspoot fischer ook nog

3 augustus 2012 om 09:51

Sana kan op links en rechts!

3 augustus 2012 om 09:55

daarom zeg ik al
in potentie allemaal links of rechts buitens. tegenwoordig maakt dat toch niks meer uit

3 augustus 2012 om 13:57

@hamminho
Boerrigter hoef ik echt niet op rechts te zien hoor.

3 augustus 2012 om 09:37

@ehv_ #4
"heeft Ajax niet al 2 linksbuitens, namelijk Boerrigter en Sulejmani, en zocht het juist een rechtsbuiten?"

Ajax heeft mijn inziens inderdaad wel twee linksbuitens maar dat zijn niet Boerrigter en Sulejmani maar Boerrigter en Ebecilio. Ook al is Sulejmani linksbenig staat hij vaak opgesteld als rechtsbuiten.

3 augustus 2012 om 09:40

En vergeet Fisscher niet, speelde toch regelmatig linksbuiten in jullie voorbereiding

3 augustus 2012 om 09:41

Ja oke, al vind ik Sulejmani als linksbuiten toch beter dan als rechtsbuiten, maar dan wordt het dus kiezen voor Ajax tussen Boerrigter, Sulejmani en Assaidi voor 2 posities.

3 augustus 2012 om 09:42

Boerighter en Fischer bedoel je.

3 augustus 2012 om 10:01

@afca0cbs #37
Ik was Fischer vergeten maar volgens mij krijgt Ebecilio voorlopig nog de voorkeur boven Fischer. FdB is zeker gecharmeerd van Fischer maar wil hem wel rustig brengen.

3 augustus 2012 om 09:38

Sulejmani is ooit voor de linksbuiten positie gehaald, maar speelt al jaren rechtsbuiten.

3 augustus 2012 om 09:43

Ehv....sulejmani speelt altijd op rechts bij Ajax. Op links is Ebecilio de 1e vervanger.nou daar heb je dus helemaal niks aan.

3 augustus 2012 om 09:57

Sulejmani heeft ook nog maar een 1 jarig contract, zolang hij niet bijtekent of vertrekt, zal die net zo als v/d Wiel vaker op de bank belanden. Dat gat kan Assaidi samen met Sana mooi invullen.

Ozbiliz/ebicillio verkopen.

Verder gaan met: Boerrigter, Fischer, Sana, Assaidi, Lukoki (sulejamani)

3 augustus 2012 om 10:22

Ben benieuwd of Sulejmani nog gaat verlengen, het is de laatste tijd erg stil rond die jongen. Aan de ene kant hoop ik dat hij bijtekent om straks nog wat geld in het laatje te brengen. Aan de andere kant hoop ik dat hij vertrekt, zodat dat hoofdstuk gewoon afgesloten kan worden.

3 augustus 2012 om 10:07

zoiezo wat heb je met al die wedstrijden aan 2 buitenspelers ( al heeft Ajax er uiteraard meer dan 2 ). Daarnaast in Assaidi rechtbenig dus zou prima op de rechterflank kunnen spelen.

En maar op de borst slaan ivm de eigen jeugd. Ze blijven spelers halen en aantrekken. Hiermee sta je de ontwikkeling van jeugdspelers zoals de sa, fischer e.d. in de weg. Erg jammer.

3 augustus 2012 om 09:33

is het al rond dan? Is dit niet een uitspraak die tussen haakjes staat? Voorbarig gedoe weer...

3 augustus 2012 om 09:34

Ze hebben Sana en Schone gehaald voor het eerste. Vertonghen ooijer silva sneijder lodeiro aissati jozefzoon cvitanich(?) elhamdaoui castillion bulykin zijn vertrokken. Vd wiel anita en ozbiliz gaan wellicht ook nog. Hoezo,. ze blijven spelers halen?? Leg mij dat eens uit.

3 augustus 2012 om 09:36

Jeugdspeler Fischer die voor 1,4 miljoen is aangetrokken? Die staat zelf ook Amsterdamse jeugd in de weg.
Al vind ik dat gewoon slimme aankopen. Goede spelers moet je op tijd halen voor ze onbetaalbaar worden.

3 augustus 2012 om 11:18

@fctenschede
Meen je dit nou? Als je de kans krijgt zo'n talent aan te trekken voor relatief weinig geld moet je dat altijd toen. Kijk Ajax wil van de jeugd uitgaan maar daarnaast moeten er enkele spelers zijn die aangekocht worden en van een hoog niveau zijn. BIj Fischer was dat al heel snel duidelijk. Zeker ook als naar al de belangstellende hebt gekeken. Zo'n kans mag je nooit laten lopen.
En ook kan hij juist de jeugd helpen. Hij is op niveau en door hem kan je ook de jeugdelftallen naar een hoger level trekken waardoor ze zich beter kunnen profileren en dus beter van worden.

3 augustus 2012 om 09:36

Ik ben weliswaar voor een andere club, maar Ajax heeft de best doorstromende jeugd. Het is een utopie om 11 jeugdspelers op te kunnen stellen. Sommige spelers ontwikkelen zich beter bij een andere club, dan via jong Ajax. Logisch dat er dan af en toe ook een speler aangetrokken dient te worden.

3 augustus 2012 om 09:38

Ajax gebruikt normaliter ook gewoon erg veel jeugdspelers. Hier kan ik als Psv-fan alleen maar jaloers op zijn, dit vind ik immers een geweldig beleid. Maar dit neemt niet weg dat Ajax een paar versterkingen kan halen, vooral als die Sana maar 350 ton gekost heeft.

3 augustus 2012 om 09:38

En ze kopen en kopen maar en ze zijn zo prat op hun eigen jeugd en wij leiden alles zelf op.

3 augustus 2012 om 09:42

@toewan lekker aan het trollen? Ajax heet welgeteld 2 aankopen gedaan, waarvan 1 transfervrij is aangetrokken. Daartegenover zijn er ongeveer 10 spelers vertrokken. De meeste plekken zijn inmiddels opgevuld door jeugdspelers (dijks, Denswil, Fischer, Klaassen, Van der Hart, enz), maar je kan onmogelijk alles zo opvangen. Jouw bericht raakt dus kant noch wal.

3 augustus 2012 om 09:46

Ik word hier zo moe van he. De Anti's die denken dat Ajax op elke positie een jeugdspeler neer moet pleuren. Denk toch eens logisch na zeg!!! Dit is gewoon zeiken puur om wat negatiefs te zeggen maar echt iets goeds valt er niette verzinnen dus komen we hier maar weer mee aanzetten.

Mag Ajax geen aankopen doen??? Moet alles uit jeugd te bestaan???? Kijk wat er rondloopt in het 1e das zowat allemaal jeugd!!!!

Kopen kopen??? 2 spelers zijn er gehaald tot nu toe. Das helemaal niks!!!!
Hou toch eens op te zeiken en kom met goede dingen als je toch wat roepen wilt.

3 augustus 2012 om 09:50

Jij praat weer eens onzin, zoals altijd. We zien zondag wel wie er wint; een koopclub zoals P$V of Ajax, met een half team dat uit eigen jeugd komt.

On:
Assaidi zou een mooie aankoop zijn, als je naast hem nog een ervaren goedkope CV koopt, ben je klaar. Maar ik zie Ajax niet Assaidi kopen.

3 augustus 2012 om 09:57

Henk Spaan en Ajaxdude en Lesleydesa jullie hebben wel gelijk dat het helemaal nergens op slaagt , want natuurlijk mag Ajax wel spelers kopen maar zit dan altijd niet zo te zeiken als een andere club spelers koopt.
En ga dan niet lopen te pronken met wij leiden alles zelf op,want dat word dan tegen je gebruikt.

3 augustus 2012 om 09:58

@henkspaan
laat je toch niet zo opnaaien

Uiteindelijk gaat iedere discussie over de jeugdspelers van Ajax, over de vraag wanneer een speler een jeugdspeler is en wanneer niet. Een transfer van een Fischer, die voor meer dan een miljoen deze kant op komt, is nog veel meer een transfer dan die van 350.000 euro voor Sana. Het beleid van Ajax is om te investeren in de jeugd. Dat betekent dat er zo nu en dan ook spelers van 17 jaar of jonger gekocht worden. Dat is een manier, maar niet de enige... Lang niet iedere jeugdspeler breekt door en/of brengt een transfersom op, en daar is het uiteindelijk allemaal om te doen.. Als de jeugdopleiding in financieel opzicht zaligmakend was, had Ajax ook niet de hoogste begroting van de eredivisie (nodig) gehad..

Er zijn overigens drie inkomende transfers voor Ajax tot nu toe... Schone, Sana en Boccara...

3 augustus 2012 om 10:43

Toch triest dat iedereen het telkens alleen over Fischer/eriksen heeft omdat deze 2 spelers toevallig voor een transfer-bedrag zijn overgekomen, Volgens de fifa regelementen is een speler officieel eigen jeugd als hij 3 jaar in jeugd-teams heeft gespeelt dus volgens de regelementen zijn alderweireld vertonghen siem enz enz eigen jeugd. (ik ben het hier niet mee eens) Maar waarom altijd fischer/eriksen opnoemen ? waarom begint niemand ooit over Anita Vanderwiel Vanrhijn (grootste talent van NL op rechtsback) Blind Ebecilio Ozbilliz Koppers ? Dit zijn ajax-jeugd spelers die vorig seizoen allemaal minimaal 20 wedstrijden hebben gespeelt welke club kan dat nazeggen? zelfs Feyenoord niet. En ik vergeet er vast nog een aantal.

Ajax is onder Overmars kwa aankopen de goeie weg ingeslagen voor zover nodig is natuurlijk.

Onze jeugdopleiding is altijd redelijk tot goed gebleven maar voor de ''fluwelen'' revolutie werd die op een hele andere manier geleid, Hij werd dusdanig geleid dat de fysiek sterke jongens makkelijk mee konden in de jeugd & dat zij ook vaak degene waren die het haalde tot de a1 of jong ajax om er vervolgens áchter te komen dat zij het niveau helemaal niet hebben, Vervolgens komt ajax terug voor hun eigen jeugd spelers die het nooit gered hebben wegens hun fysieke gesteldheid of gedrag, dat is fout. Ajax staat bekend om zijn techniek training enz maar dat is nu allemaal nog méer waardoor de echte talenten in de jeugd herkend worden en worden klaargestoomd voor het eerste jaar in jaar uit dit proces komt tijd & ik vind het altijd zo hypocriet van fans van andere clubs om altijd uit te halen als wij iets willen kopen onze jeugdopleiding is goed maar we hebben nog niet de kwaliteit die we nastreven namelijk een goeie back-up voor elke positie, Buiten dat moet je kansen om exceptionele jonge talenten te kopen nooit laten liggen in mijn ogen, De beste jeugdopleiding barcelona koopt meer spelers dan ajax in de jeugd.

Met een beetje geluk bestaat de de verdediging + keeper gewoon uit eigen ajax jeugd zondag tegen Psv, Behalve alderweireld dan. Vermeer Dijks Blind Van Rhijn

Dit is trouwens niet kwaad bedoelt richting jou want jij legt gewoon netjes uit wat je ervan vind

3 augustus 2012 om 09:45

assaidi is voor rechtvoor, Fischer is standin voor Boerighter, de Sa moet eerst nog verbeteren.

3 augustus 2012 om 10:03

Erg origineel gevonden van je.

Zie Assaidi toch niet komen gezien heerenveen toch de hoofdprijs gaat vragen.

Ze hebben toch net die Sana gehaald?

Hoeveel buitenspelers hebben ze nodig dan?

Ik vind hem een goede voetballer, fantatische acties en super in de kleine ruimte. maar toch vraag ik me af wie hij uit de basis moet gaan spelen. Je hebt op links Boerrigter lopen en Fisher deed het ook goed op die positie, dus waarom Assaidi halen. Tenzij ze hem halen voor op rechts, dat betekent denk ik dan micky verkocht zal gaan worden en dat Assaidi op die plek zal gaan spelen.

3 augustus 2012 om 09:40

Vischer? Werkelijk geen krant opengeslagen voor de correcte spelling van zijn naam? Gaan we nu hetzelfde krijgen als Ericson, Erikson, Ericksonn ipv Eriksen? Het verbaast mij dat de meeste nog niet in de fout gaan bij Boilesen.

3 augustus 2012 om 09:49

Och, veel mensen maakte dezelfde fout bij Rutten, ze spelde hem als Rutte (premier). Maar dit is toch geen ramp? Niet iedereen leest de telegraaf/ad en volgt Ajax op de voet.

3 augustus 2012 om 09:51

Geloof me vriend, als je je gaat ergeren aan de spelling en het taalgebruik van andere gebruikers op VZ kan je de hele dag bezig blijven ;

3 augustus 2012 om 09:51

Ik lees die kranten ook niet, maar volgens mij wordt deze jongen genoeg genoemd in bv de NRC en De Volkskrant.
@rene van Rijsw.
Klopt, het is werkelijk van een bedroevend niveau. Ik probeer het toch zoveel mogelijk te negeren en hopen dat de ondergrens snel genoeg bereikt is.

Tja dit is een logisch bericht.
Daarmee bedoel ik niet dat Ajax komt, maar dat er intresse is in Assaidi.
Hij blijft natuurlijk goedkoop vanwege zijn 1jarige contract.

Toch denk ik dat het wel een goed moment is om hem te verkopen.
Zoals iedereen gister gezien heeft stond er een team, Assaidi is toch meer een individu.

Als Heerenveen wil cashen zullen ze hem toch moeten verkopen nu.

mits hij niet teveel kost zou ik hem er wel bij halen als ik ajax was.
want hij kan op meerdere positsies uit de voeten. zowel voorrin als op het middenveld

gegroet

Niet nodig voor Ajax deze speler, had De Boer al eerder aangegeven, maar waarschijnlijk zijn er twijfels ontstaan rondom de fitheid van Boerrigter. Anders is het niet te verklaren.

Volgens mij begint Ajax te twijfelen of de selectie wel sterk genoeg is. Twente heeft zich flink versterkt (tadic, Bjelland, Guiterrez, Bullykin, Castaignos, Breukers en Schilder) PSV heeft enkele versterkingen gehaald (van Bommel en Narsingh) en Feyenoord heeft gewerkt aan de breedte van de slectie (vormer, Goossens, Janmaat en eventueel Matthijssen)

Ajax heeft alleen Vertonghen zien vertrekken en blijft dus zo goed als compleet. Waar bij bijvoorbeeld Twente enkele sterkhouders vertrekken in de personen John en De Jong.

Mochten er geen transfers meer komen zie ik in Twente en PSV de grootste titelkandidaten. Heb het idee dat Ajax te onervaren is om telkens de omschakeling te maken van eredivisie naar champions lauguea en andersom.

3 augustus 2012 om 10:06

Ja de top 4 behalve Ajax heeft zich versterkt, maar om nou te zeggen dat je bang moet worden van die aankopen ? Alleen Tadic en Narsingh had ik bij Ajax willen zien.. De rest zijn toch geen top Eredivisie voetballers?!

Liever niet! Ik vind het echt een geweldige speler, maar dan wel een verbeterde versie van Ebecilio. Veel individuele acties, maar dan met nadruk op 'individueel'. Dit Ajax moet denk vooral slimme buitenspelers met overzicht hebben zoals Boerrighter, Sulejmani, Sana en Fischer. Deze jongens maken weliswaar de actie, maar betrekken ook de medespelers in de aanval, als dat de beste oplossing is. De linksback van Heerenveen heeft volgens mij zelden een pass gekregen van deze geweldige buitenspeler. (geweldige is niet sarcastisch, want dat is ie gewoon)

3 augustus 2012 om 14:13

Boerrigter*.

Best beschamend dat je net tegen iemand uitbarstte omdat hij Fischer niet goed spelde. Nu doe je het zelf ook fout. ;-)

van Basten en Assaidi hebben al gepraat met elkaar en Assaidi heeft gezegd dat hij het niet erg vind om te moeten blijven.
en de voorzitter vind het niet erg als hij straks gratis de deur uit loopt.
ook heeft Ajax Assaidi helemaal niet nodig ze hebben Boerrigter en Fischer

Ik verwacht dat Ebecilio terug naar Jong Ajax zal gaan. Ozbiliz wordt mogelijk verkocht aan n russisch olieclubje. Dus in dat geval komt men uit bij Assaidi die op beide kanten uit de voeten kan, maaarrrrr ik denk dat men Assaidi ook wel centraal wil laten spelen, een beetje het 'barcelona-idee'. Zou een leuke aankoop zijn, vooral omdat ook Sulejmani wellicht nog van de hand wordt gedaan als hij niet wil verlengen (tegen een lager salaris)

Waarom willen ze hem halen. Ze hebben al heel veel vleugelspelers. Als je assaidi koopt dan beland hij of boerrigter op de bank

3 augustus 2012 om 09:48

Waarvan alleen boerighter en fischer van niveau zijn, sulejmani is geblesseerd en sana moeten we afwachten
ozbiliz gaat weg, en ebecilio waarschijnlijk verhuurd ofzo.

Opmerkelijk als je het mij vraagt, ik vindt hem een goede speler maar ik vindt nou niet echt dat Ajax hem nodig heeft met Boerigter al op links.

3 augustus 2012 om 09:48

Als rechtsvoor?

3 augustus 2012 om 09:53

Ja dat snap ik ook wel, maar hij speelt op links vriend. Ik weet wel dat hij ook op rechts 'kan' spelen. Maar zijn favoriete positie is links. Denk dat je meer aan een speler hebt als die op zijn favoriete posiotie kan spelen. Maargoed het is wel een goede speler..

3 augustus 2012 om 10:01

Wie weet is boerighter dan toch niet zo fit als hij lijkt, en gaan miss spelers als ozbiliz, en sulejmani weg waarbij ebecilio sowieso afvalt.

Ik zou het zo doen:
LV: Boerighter, Fischer, Assaidi
RV: Assaidi, Sana, Lukoki

Weg: Araz, ebecilio en sulejmani.

3 augustus 2012 om 10:10

Özbiliz kan naar Krasnodar, die hebben onlangs een bod van 2 miljoen euro geplaatst.

3 augustus 2012 om 10:15

weet ik daarom ook.

Het lijkt me vreemd als dit waar is. Zoals velen hierboven al aangeven is Ajax volgens mij op zoek naar een rechtsbuiten en is Assaidi een linksbuiten. Daarnaast zal hij niet veel goedkoper zijn dan Narsingh en zou het heel vreemd zijn als Ajax wel voor hem de portemonaille zou willen trekken maar voor de jongere Narsingh niet.

3 augustus 2012 om 10:09

Ik zie Ajax eerder meer geld uitgeven aan Assaidi dan aan Narsingh. Assaidi is technisch en voetballend in alle opzichten beter dan Narsingh. Narsingh heeft snelheid en een goede voorzet, maar technisch vind ik hem helemaal niet super. Het countervoetbal van Heerenveen paste goed bij hem, maar ik wil wel eens zien wat hij doet in een ploeg die constant ver van de goal afspeelt. Dan is techniek en het voetballen in de kleine ruimtes opeens een stuk belangrijker.

3 augustus 2012 om 10:49

Assaidi is zeker een goede voetballer er zeker wel iemand die bij Ajax zou passen. Maar het zou opmerkelijk zijn als hij wel naar Ajax zou komen en Narsingh eerder als 'te duur' en 'investerings technisch niet rendabel' afketste. Natuurlijk weten we niet of en onder welke voorwaarden Assiadi naar Ajax zal komen maar het lijkt me niet dat dit financieel heel veel zal verschillen.

3 augustus 2012 om 11:20

Volgens mij ging het bij Assaidi bij zijn vorige transfer om een bedrag van 3,5 miljoen dit is absoluut niet meer als wat er voor Narsingh betaald moest worden.

3 augustus 2012 om 12:15

Ik denk dat Ajax wel iets meer moet betalen dan die 3.5mil. Vaak zijn transfers in het binnenland toch wat duurder dan naar ze naar het buitenland gaan. Dit geldt niet alleen voor Ajax trouwens.
Of Assaidi wel of niet moet komen, ik twijfel.
Deze jongen is toch eigenlijk een echte linksbuiten die graag naar binnen komt.
Natuurlijk zal hij een aanwinst zijn voor het elftal, maar dan zal hij wel vaak als rechtsbuiten komen

Hoop dat dit niet waar is.
Goede voetballer maar denk niet dat hij past in het voetbal dat Ajax zou moeten spelen met een klassieke linksbuiten.
Assaidi gaat toch meer voor zijn eigen kansen en daar is niets verkeerds mee maar is dan in mijn ogen niet de juiste linksbuiten voor Ajax.
Daarbij denk ik dat Heerenveen ook wel een pittig bedrag voor hem wil ontvangen en daar hebben ze alle recht toe maar ik zou het zonde van het geld vinden.

Ik denk dat ze het alleen doen als hij voor een leuke prijs weg mag. Zoals hierboven al aangegeven is de nood niet erg hoog. Maar vergeet niet dat fisher en de sa erg jong zijn, ozbiliz en ebicillio komen tekort.misschien zijn sana en asaiddi alternatieven voor die twee? De Sa en Fisher komen er echt wel hoor, het is alleen nu nog te vroeg.

Goede speler, alleen denk ik niet dat FdB zijn vingers weer wil branden aan zo'n figuur.
Lastig, arrogant, niet te coachen.

3 augustus 2012 om 09:57

Hoe kom je hierbij..? Dat gedrag is al sinds de Graafschap niet meer aan de orde. Assaidi had altijd enorm veel respect voor Jans. Hij was diegene die in slechte tijden Jans omhelsde na goals en hem bedankte voor het vertrouwen.

Dat Ajax nu wel Assaidi zou willen halen, zou betekenen dat de Boer geklaagd heeft bij het bestuur en dat ze inzien dat ze een fout hebben gemaakt met Narsingh. Waarom zouden ze nu wel Assaidi halen, als die evenveel als Narsingh moet kosten..

3 augustus 2012 om 19:31

@vak -t

Jij bent gewoon een vuile racist.

@joswgmeer

Je hebt helemaal gelijk wat Assaidi betreft. Toen Jans zwaar onder druk stond was hij een van e weinige die hem steunde en zelfs doelpunten met hem samen vierde. Ook in de media sprak hij altijd goed over Jans. Tijdens wedstrijden zie ik hem ook nooit zeuren bij de scheids ofzo. Hij doet gewoon zijn ding op het veld en dat is zoveel mogelijk acties maken en het publiek laten genieten.

On: HIj is zeker Ajax waardig dus daar zal het zeker niet aan liggen.

Als deze deal rondkomt zal Ajax wel iets van 4 miljoen betalen en misschien een speler erbij verhuren aan Heerenveen (serero is wel een logische optie) maar een Ebicilio kan dan bijv. ook..

Mocht Sulejmani weg gaan is dit een prima versterking. Anders zal hij de concurrentie met Boerrigter aan moeten gaan op links. Als hij niet gaat mokken als hj niet vaak genoeg opgesteld wordt is het goed voor de concurrentie op de flanken, als hij wel gaat mokken is dit een groot risico op een scenario á la El Hamdaoui en koop je hem voor niets. Hij is wat mij betreft welkom, ook omdat Boerrigter blessuregevoelig is.

Haha de reacties dat Ajax van alles koopt van sommigen hier slaat echt helemaal nergens op. Ik ben absoluut geen Ajaxfan, maar dit kun je ze niet verwijten. Natuurlijk moet je af en toe ook een speler halen. Je kan het niet alleen met eigen talent doen.

Aisaiddi is natuurlijk een goede speler. Ajax heeft met al die wedstrijden een brede selectie nodig.

Zie het niet zo snel gebeuren eigenlijk... Heerenveen zal 5 à 6 mil vragen, Ajax biedt 2 à 3 en komt met die 'Overmars nieuw elan' crap aanzetten en dat zit Heerenveen met een teleurgestelde speler..

Hebben ze echt nog wat nodig trouwens? Voorbereiding was Fisscher toch verdienstelijk als linksbuiten, naast Boerichter die terug komt en Ebecilio die je nog hebt. Op rechts heb je Sulejmani en Ozbiliz en net die hanenkam gekocht.
Kan me toch niet voorstellen dat het een backup achter Sigthorsson moet worden...

3 augustus 2012 om 10:06

Ebecilio is te licht voor Ajax en er bestaat een goede kans dat Özbiliz gaat vertrekken, die jongen staat in de nadrukkelijke belangstelling van een Russische club. Daarnaast is Özbiliz erg vaak geblesseerd, dat is een te groot risico voor Ajax. Op die manier worden de mogelijkheden op de flanken toch wel flink ingeperkt.

Lijkt me na Sana niet meer een kandidaat op rechts. Lijkt me eerder een gebrek aan vertrouwen in Boerigter (chronisch geblesseerd) en Sulemani (eeuwig twijfelgeval).

@ Vak-t, hoezo zou Assaidi niet te coachen zijn? Kon ook prima overweg met Ron Jans!

3 augustus 2012 om 09:55

Ja maar ik kan me wat momenten herinneren van het afgelopen seizoen, vooral na wissels, dat meneertje hevig gepikeerd was....de grote vedettee...not dus.
Dit is gewoon een rennertje met oogkleppen, die nikt toevoegd aan Ajax.

3 augustus 2012 om 10:00

Sorry hoor, maar als je zegt dat die jongen niets toevoegt dan heb je hem toch echt niet gevolgd. Hij heeft een fantastische techniek, is snel, heeft een goed schot en is zeer explosief. Ik weet zeker dat hij een soort nieuwe Suárez zou kunnen worden voor Ajax.

3 augustus 2012 om 16:32

Gulio, ik denk echt niet dat deze jongen iets toevoegd, volgens mij kan je dit zien als een compliment aan Ajax.

ik weet niet of dit bericht op waarheid is berust.. je hebt teveel spelers voor de flanken dan he..en ajax gaat toch niet de hooftprijs betalen.

Dit zou echt een goede aankoop zijn hoor! Alleen heeft Ajax straks niet teveel spelers? Beter hadden ze die zweed dan niet gehaald.
Maar hoe dan ook, dit zou een top aankoop zijn. Vast goedkoper dan Narsingh, maar hij is een stuk creatiever dan Narsingh is.

3 augustus 2012 om 11:23

Ik denk dat ze niet te veel spelers halen. Want wat ik denk is dat ze Assaidi halen maar dat er dan ook een speler als: Lukoki, Ozbiliz of Ebecilio wordt verhuurd waardoor die meer ervaring op doen en dus straks ook weer beter zijn.
Ben het met je eens dat hij een top aankoop zou zijn. En is inderdaad goedkoper als Narsingh Heereveen was al akkoord met 3.5 miljoen volgens mij bij vorige transfer. En ik denk dat assaidi beter bij Ajax past door zijn Vele malen betere techniek in de kleine ruimte dan Narsingh.

Assaidi is Ajax waardig, maar ik dacht dat Ajax het plan had om met de jeugd verder te gaan. Nu hebben ze 2 linksbuitens, Assaidi en Boerrigter, waarschijnlijk spelen ze alle 2 op een vleugel dus krijgt niemand verder de kans.... Beetje vreemd maar Ajax mag Assaidi wat mij betreft wel overnemen!

Assaidi naar Ajax en in de deal een speler op huurbasis naar H'veen betrekken?

Spartak Moskou en Galatasaray betalen ongetwijfeld hogere salarissen dan Ajax. Als je er daar dan al niet mee uitkomt hoe denkt Ajax dan wel een kans te maken. Bovendien staat de directie van Heerenveen niet met de pet in de hand te wachten om een fooi van Ajax te ontvangen terwijl men van anderen een veel hogere transfersom kan krijgen. En heeft Assaidi ook niet Raiola als zaakwaarnemer ?. Wanneer Ajax ook in deze transfer vast blijft houden aan zijn “nieuwe beleid van krenterigheid” dan is een nieuwe transfersoap geboren. Maar misschien dat ze er achter zijn dat vechten tegen windmolens niet de gewenste resultaten oplevert en je opgescheept word met een 23 jarig Zweeds talent die nog nooit iemand opgevallen is.

Vraag me verder af of PSV zich nu ook gaat melden voor Assaidi en weer eens flink met geld gaat smijten. Laten we maar zeggen de specialiteit van het huis in Eindhoven. Daar zouden ze nu juist wel wat meer krenterigheid kunnen gebruiken.

Voor Boerrigter zou de komst van Assaidi wel eens het einde kunnen betekenen. Helaas te vaak geblesseerd.

Ik zie het niet zo snel gebeuren. Heerenveen vraagt de hoofdprijs en wij gaan niet zo ver. Daarbij heb ik lichtelijk mijn twijfels bij hem gezien zijn verleden. Maar goed, als hij voor een kleine prijs kan worden opgehaald.

Assaidi & Boerrigter op de vleugel....
Dan heeft Ajax zeker een van de of misschien wel sterkste voorhoede van de Eredivisie.

Vermeer
van Rhijn
Alderweireld
Blind
Dijks
de Jong
Anita
Eriksen
Assaidi
Sigthórsson
Boerrigter
3 augustus 2012 om 10:12

Alhoewel Blind het aardig doet als LCV zou ik daar toch Boillesen neerzetten aangezien hij van nature een linker centraal verdediger is.
Al zie ik Assaidi niet komen aangezien Heereveen aan Ajax gewoon meer geld zal vragen dan aan Gala.

3 augustus 2012 om 23:07

Dat is Blind toch ook, Blind is van nature ook een Lcv. Altijd al geweest, maar omdat Ajax geen linksback had, kwam Blind daar.

4 augustus 2012 om 17:24

Ja sorry je hebt gelijk vergeet er bij te vermelden dat ik in Boilessen meer toegevoegde waarde zie dan in Blind.

Misschien dat Ajax Ebecilio in de deal kan betrekken, die komt toch te kort voor Ajax, maar denk dat die bij een Heereveen wel op ze plek zit.

Assaidi, Die is linksbuiten.
Die heeft Ajax toch niet nodig, met Boerrigter en Fischer?
Ben benieuwd als dit waar is.

Ik denk dat hij nog duurder moet kosten dan Narshing.

Galatasaray was eruit met Heerenveen, voor net iets minder dan 3miljoen.
Dus ben benieuwd wat ze aan Ajax vragen, heb het idee dat Ajax net als bij Narsingh niet verder wil gaan als 3 miljoen
Maar zou wel een aanwinst zijn voor Ajax, daarnaast goed dat zulke spelers niet naar Turkey gaan maar in Nederland blijven!

3 augustus 2012 om 10:02

Galatasaray hoefde hem niet meer i.v.m. Amrabat die al bij Galatasaray speelt. Assaidi was anders allang bij Galatasaray.

3 augustus 2012 om 10:05

Dat weet ik, maar wat ik zeg is dat Heerenveen rond was met ze voor net geen 3miljoen en dat ik nu benieuwd ben wat hij voor Ajax kost.
Als je maand geleden met 3 miljoen genoeg neemt, zal hij nou toch niet duurder zijn!

goh is ajax weer s aan t stoken! br assaidi heeft net gezegd dat ie bij h-veen wil blijven en bam daar komt ajax weer die misschien net een paar centen over heeft voor hem! het word toch niks want dat mag niet van de rekenmachine!

3 augustus 2012 om 10:09

niks beters te melden...er is nog niks aan de hand, geen bod helemaal niks.. op VI staat zoveel

3 augustus 2012 om 10:14

Volgens mij lees je niet goed !!!

Inderdaad Assaidi heeft net gezegd dat hij bij Heereveen wilt blijven echter is dit bericht van Ajax gebaseerd op het contact met Heereveen van 2 weken geleden.
Kan Ajax er iets aan doen dat dit nu pas naar buiten gebracht word.

Neeeeeee niet naar dat pannenkoekenhuis gaan ! Je bent te goed voor hun !

3 augustus 2012 om 10:03

Pannenkoekenhuis? Ajax is tweemaal op een rij kampioen van Nederland geworden. Wat maakt dat andere clubs dan? Afhaal Chinees?

ON: Ajax zou een goede tussenstap voor hem zijn, 2 á 3 seizoenen vlammen en dan naar de Europese top/subtop.

3 augustus 2012 om 10:11

Mits het door zou gaan, komt hij al naar de Europese subtop. ;

3 augustus 2012 om 10:16

Weet niet wat jij maar Ajax is gewoon Europese subtop, na 2 a3 seizoenen vlammen is het een mooie tussenstap om naar de Europese top te gaan.

3 augustus 2012 om 10:21

Ik ben ook voor Ajax, maar ik ben er niet zeker van of we Ajax nu echt Europese subtop kunnen noemen op dit moment. We hebben al jaren geen successen in de CL gekend en ook in de EL hebben we geen hoge ogen op kunnen gooien. Qua club zijn we natuurlijk wel top, maar qua resultaten in Europa toch niet echt.

3 augustus 2012 om 10:09

pannenkoekenhuis? Ajax is de huidige kampioen en heeft het meest potentie met de jeugdspelers in het 1ste elftal. Spelen daarnaast Champions Leaque, iets wat je bij Heerenveen komende 10jaar niet speelt. En daarnaast heeft Heerenveen volgens sommige een pannenkoek als trainer (dit vind ik persoonlijk niet, maar dat terzijde)

3 augustus 2012 om 10:12

Jongens jongens niet zo happen. Ik als ajacied vond pannenhoekhuis wel erg leuk gevonden om heel eerlijk te zijn. En wat Myopinion hier eigenlijk zegt is dat dit een versterking zou zijn voor Ajax en dat niet fijn zou vinden. Oftewel goede aankoop zou zijn.

3 augustus 2012 om 10:36

Volgens mij hebben jullie nu een pannenkoek als coach

3 augustus 2012 om 10:45

Deze reactie is nergens goed voor! pannekoeken zijn om te eten niet om voetbalclubs te coachen...

Het zal me verbazen dat ze er persoonlijk uit zullen komen met Assaidi als de clubs eens zijn.... Als ze al niet met Spartak en Gala niet eens konden worden, verwacht ik dat ze toch vrij hoge eisen hebben, waar Ajax ook waarschijnlijk niet aan wil gaan voldoen.

Goede winger, goede aanwinst zal 't zijn voor voornamelijk rechterkant denk ik (of stand-in voor Boerrigter).

Assaidi is een leuke speler maar heeft een paar grote nadelen. Hij is in de Ramadan periode slap ( laatste 2 jaren veel pijntjes en energie moeilijkheden) En hij komt uit voor Marokko in de Afrika cup waardoor je hem 5-6 wedstrijden midden in het seizoen mist. Dan had je toch veel beter Narsingh kunnen halen als toekomstige vleugelflitser van Oranje.

3 augustus 2012 om 10:31

de ramadan douurt nog 2 weken, ik denk nie dat da zo een groot probleem zal zijn

Ik dacht dat Ajax een salarisplafond heeft?
Als Assaidi er al niet uit komt met clubs als Galatasaray en Spartak Moskou, dan heeft Ajax toch ook nooit een kans er met die speler uit te komen?
Een akkoord tussen Heerenveen en Ajax zie ik er wel van komen, maar ik verwacht niet dat Ajax er met Assaidi uit zal komen..

3 augustus 2012 om 10:09

Kan best zijn dat Assaidi om persoonlijke redenen uiteindelijk niet graag naar het buitenland wil. Als hij dan toch gaat, dan meteen maar voor een topsalaris. Kan me voorstellen dat hij bij Ajax wel wat in zou binden qua vraag.

Ajax zal wel weer voor een appel en een ei deze jongen op willen halen. Van die bodjes van een paar ton doen en dan verongelijkt afhaken. De vraagprijs is 3,5 miljoen, duidelijk zat lijkt me. Gewoon dokken als je hem wilt hebben.

3 augustus 2012 om 10:10

Misschien een beetje een nare vraag. Maar kan het ook zijn dat Heerenveen de prijs omhoog gooit als het om een binnenlandse transfer gaat?

Denk trouwens dat we qua salaris er sowieso niet met die jongen uit kunnen komen. Wel een leuke speler om naar te kijken trouwens.

3 augustus 2012 om 10:17

Zou kunnen dat ze meer vragen dan als pak em beet een club uit Rusland hem wil hebben. Ik vind het vanuit strategisch oogpunt ook niet gek, Assaidi is een geweldige speler en ik zou het ook niet leuk vinden om hem in ons stadion zien excelleren tegen ons. Maar goed, Heerenveen heeft het geld uiteindelijk gewoon nodig en met een bod van 3,5 miljoen hengelt Ajax hem geheid binnen.

3 augustus 2012 om 10:11

Ajax bood op de valreep meer dan 4 miljoen voor Narsingh, dus 3.5 miljoen voor Assaidi moet dan wel op te brengen zijn denk ik.

Als Ajax zijnde zou ik eerst meer bezig zijn met een goede spits dan een buitenspeler. Straks hebben we 20 buitenspelers en niemand die de bal erin kan knallen (sigi is blessuregevoelig zoals we allemaal weten).

Ajax vind ook Assaidi te duur. Dus gaat al niet meer door

Zoals de update al vermeld is dit interesse van een aantal weken terug toen Sana nog niet binnen was. Interesse zal momenteel dus niet meer relevant zijn, tenzij Mickey nog wordt verkocht.

Oke na de update begrijp ik , was waarschijnlijk onderdeel van de onderhandelingen met Narsingh, laten zien dat je niet op 1 paard wedt waarschijnlijk.

Als Ajax hem te duur vind houdt het op en moet je ook niet meer onderhandelen. Geen idiote bedragen, klaar.

3 augustus 2012 om 10:22

Deels heb jij gelijk dat de grote bedragen niet meer moeten , maar spelers die bij Ajax worden verkocht gaan voor grote bedragen weg .
Leg mij eens uit waarom Ajax dat wel mag en andere clubs niet .
Kom niet aan met wij zijn Ajax of wij zijn topclub of iets dergelijks een normale uitleg graag

3 augustus 2012 om 10:25

Waar word gezegd dat Heerenveen geen hoge bedragen mag vragen voor zijn spelers?

3 augustus 2012 om 10:27

Ajax mag dat wel, Ajax wilt dat niet langer. En Ajax kan bijvoorbeeld voor Vertonghen gewoon 12 miljoen krijgen omdat Ajax spelers aflevert op het niveau van de Europese subtop of zelfs top zoals met Sneijder. Daarbij speelt status wel degelijk een rol, Ajax is Ajax en blijft Ajax ook in Europa.

3 augustus 2012 om 10:27

Bij ajax ontwikkelen ze zich door naar een hoger niveau dus terecht dat ajax meer geld vraagt. En ajax hanteerd gewoon nieuwe regels hun goed recht. De markt is op hol geslagen kleine clubjes vrgen tegenwoordig bakken met geld en waarom? Omdat de Chelsea's, City's en de Psg's het ook betalen dusja waarom zou je het laag houden. Die grote schuldenclubs verpesten het voor de rest. FFP en die 8+3 regel moet er gewoon komen. Dan zijn clubs genoodzaakt om op te gaan leiden zoals er in nederland gebeurt. En als spelers van club wisselen het voornamelijk binnen landsgrenzen gebeurt en later pas naar het buitenland gaan.

3 augustus 2012 om 10:31

Omdat dat gewoon slim is van Ajax.. Ajax geeft heereveen bijvoorbeeld de keuze om Assaidi voor enkele miljoenen te verkopen nu, of transfervrij te laten vertrekken over een jaar (?). Het gaat echt wel nog is voorkomen dat Ajax meer gaat betalen wanneer de noodzaak daar is

oftewel oud nieuws van VI ! ajax is in de tussentijd voor sana gegaan en heeft hem aangetrokken waardoor assaidi overbodig is

waarom kopen ze sana dan, lijkt me helemaal niet logisch dat ajax Assaidi wil kopen..

dan hebben ze boerrigter, sana, fischer, ebecillio, ozbilic, sulejmani, lukoki en assaidi.
Bijna een elftal aan vleugelspitsen, tenzij ze almere city sterker willen maken, en voor hun inkopen doen.

Laat Ajax maar de volle mep betalen.
Al helemaal als ze hem vier dagen voor het sluiten van de transfermarkt nog willen overnemen.
Dan zou ik als Heerenveen zijnde gewoon nog een miljoen erop gooien.
Want in 4 dagen vindt je echt geen goede vervanger voor Assaidi.

Als ze al voor Narsingh geen fatsoenlijk bod kunnen uitbrengen, dan waarom zou Heerenveen hem opeens voor minder moeten verkopen?

3 augustus 2012 om 10:41

blijf maar lekker haten maar Ajax wil misschien meer voor Assaidi betalen omdat Narshing een vrij blinde typische rechtsbuiten is en Assaisi met zn techniek later voor meer doorverkocht zou worden

3 augustus 2012 om 11:17

@shogun Rua (prachtige naam trouwens ...), technisch is hij cker beter, dus ook in de kleine ruimte, een punt waar Narsingh's kracht juist niet schijnt te liggen.

Maar het voordeel van Narsingh is dat hij een goede voorzet heeft en zijn spel is daarop gericht.

Assaidi is een speler die erg veel voor eigen eer gaat, zoals ik hem ken tenminste.

3 augustus 2012 om 10:45

Jij als Psv fan moet niet spreken over: het betalen van de volle mep. We hebben over 2 seizoenen kunnen zien dat alleen Psv zich laat verleiden tot het betalen van de volle mep. Wijnaldum is zeker voor een spotprijsje gekomen?

3 augustus 2012 om 11:22

Ow een beetje raar....nu ben ik opeens een hater? ik geef hier gewoon mijn mening.

Wijnaldum voor een spotprijs? Vergeleken met Sulejmani... ja zeker!
Als je even verder denkt, kom je achter dat hij PSV veel gaat opleveren. Net als elke speler van Psv. De meeste hebben 4/5 jaar contract.

3 augustus 2012 om 11:31

Ten eerste had Wijnaldum nog maar een contract voor één jaar, 5 miljoen was dus absoluut de hoofdprijs en in verhouding tot Sulejmani dus niet anders.

Daarnaast maak jij weer de klassieke fout dat geld uitgeven geld op zou moeten brengen. Het is nooit zeker hoe een speler zich zal gaan ontwikkelen. Matavz en zeker Wijnaldum vind ik niet beter geworden in hun eerste seizoen bij Psv. Er zal geen enkele club zijn die een smak geld op tafel zullen leggen voor hen, ook al hebben ze langlopende contracten.

Ik snap hier dus niets van. Ze hebben op linksbuiten al Boerrigter met Fischer (of Ebicilio, hoewel voor hem het doek wschl gaat vallen) achter de hand. Zelfs Ozbiliz kan daar nog spelen hoewel die mogelijk naar Rusland gaat, maar goed. Op rechts heb je Sulejmani en Sana, je hebt ook nog Lukoki. Waarom in vredesnaam dan deze aankoop ?

3 augustus 2012 om 10:38

omdat Assaidi beter is dan hun allemaal op Boerrigter mischien

Hopelijk voor Ajax hebben ze met Sana een goede speler gekocht want dit soort jonge talenten voor zo'n lage prijs staan niet vaak in de verkoop. En 1 komt ook nog voor Nederland uit. Als ik de prijzen zie, dan ben ik blij dat Heerenveen niet met Ajax akkoord gaat, want 3,5 miljoen voor Assaidi is een zeer goede deal eigenlijk.

Assaidi schijnt geen makkelijk persoontje te zijn, een tweede el hamdoui?

3 augustus 2012 om 10:42

Wat een onzin. Assaidi is de laatste jaren volwassener geworden en heeft nooit voor problemen gezorgt bij H'veen. Prima speler met een heerlijke 'drive'.

3 augustus 2012 om 22:15

Hoe komen jullie toch steeds op die onzin, een beetje Johan Derksen aan het napraten jongen?

Halen Ajax Heel Snel. een typische Ajax speler die 2 3 man voorbij kan precies wat Ajax nodig heeft!

Assaidi komt voor mij niet over als een lastig persoon, wel een prima speler! Zou een goede aankoop zijn voor Ajax. Veel dreiging, snel en technisch.

Iemand bekend met versterkingen van Heerenveen? Die zullen er wel moeten komen lijkt me..

3 augustus 2012 om 10:46

Heerenveen gokt dit seizoen vooral op de doorstroming vanuit de jeugd. Daarnaast hebben ze met Amoah en Kum twee ervaren spelers gehaald. Gister speelden er maar liefst 5 debutanten, waaronder aankoop de Roon. Een sterke spits zou wel welkom zijn, maar voor de rest zie ik weinig meer gebeuren bij Sch.

3 augustus 2012 om 10:54

Goede instelling, het laten doorstromen van de jeugd!

Viel me gewoon op dat er veel vertrek en relatief weinig binnenkomt. Mis inderdaad nog een killer in de 16. Al is die Djuric wel een handig spelertje!

3 augustus 2012 om 11:00

Zeker een goede instelling, maar ook financieel een juiste stap.

Djuricic speelde gister een prima wedstrijd en maakte twee heerlijke goals. Je kunt echter wel zien, dat het geen echte 9 is. Parra gaf in de 2e helft een prima voorzet vanaf rechts en daar anticipeerde Djuricic niet goed op. Een echte 9 komt dan voor de man. Djuricic lekker op 10 laten spelen

Vraag aan alle SC Heerenveenfans: Wie vinden jullie eigenlijk beter: Assaidi of Narsingh?
Jullie hebben beide spelers aan het werk gezien, wat zijn de sterke en zwakke punten van deze spelers?
Ben ik gewoon heel erg benieuwd naar.

OT: Ik denk dat FdB zich zorgen maakt. De jeugd komt eraan, zoveel is duidelijk, maar er mist stabiel kwaliteit in het eerste.
Wat nog zou kunnen is dat Ajax Assaidi haalt en Lukoki verhuurt aan Heerenveen. Zou ik zelf nog niet eens zo gek vinden.

3 augustus 2012 om 10:52

Assaidi kan het af en toe heerlijk 'op de heupen' krijgen en laat dan echt briljante dingen zien. Daar staat tegenover dat hij nog wel eens het overzicht verliest. Als Assaidi in een 'flow' zit, dan is het echt genieten. Narsingh houd over het algemeen meer overzicht en is daardoor effectiever.

Verstandig is het dit los te zien van alle sentimenten. Er zijn clubs waar je in de transferperiodes niets van hoort en clubs waar je heel veel van hoort. Ajax is een club die veel informatie naar buiten brengt. Of dit verstandig is kun je je afvragen. Beter voor alle partijen zou het zijn om pas transfernieuws naar buiten te brengen op het moment dat een transfer daadwerkelijk is afgerond!

Marc Netto kennende zal die wel weer een bod van 8 ton hebben geboden en vervolgens gaan wachten totdat Psv wel gewoon de hoofdprijs betaald, Waardeloos die Overmars!

At was ook alweer de prijs voor narcingh? Lijkt mij dat hij toch beter dan assaidi is.

Zou wel druk worden op de vleugels met Boerrigter, Fischer, Özbiliz, Ebecilio, Lukoki, Sulejmani, Sana, Armenteros (?) ook al is die meer spits, Assaidi(?) en De Sa die misschien ook nog minuten moet maken dit jaar voor zijn ontwikkeling. Ik denk dat er sowieso iemand weg moet, en dat De Sa gewoon bij Jong Ajax blijft met af en toe een invalbeurt.

Iemand nog ideeën wie er anders weg zou moeten omdat we anders wel heel veel buitenspelers hebben, misschien Sulejmani weg?

3 augustus 2012 om 11:03

Het punt is:

1. Ebecilio is te licht voor Ajax
2. Özbiliz staat in de belangstelling van een andere club en is erg blessure gevoelig
3. Lukoki moet nog veel leren, is nog geen meerwaarde
4. Sulejmani is wisselvallig en zijn contract loopt bijna af

Daarom denk ik dat een extra flankspeler helemaal geen slecht idee is eigenlijk. Maar natuurlijk zie ik liever eerst een ervaren CV arriveren.

3 augustus 2012 om 11:09

Volgens mij wachten ze nog met het halen van een CV. Ze willen nog eerst de wedstrijd tegen psv bekijken. Als blind het daar een topwedstrijd speelt halen ze denk ik geen CV meer. Daarnaast hebben ze ook nog Denswil en Boilessen als toekomstige basiskrachten.

3 augustus 2012 om 11:03

Sulejmani is een van de grootste miskopen van Ajax geweest, 16 miljoen voor een speler die te lui is om een bal aan te raken & meer junk food gezien heeft dan menige Americanen!
Verder is hij te vervangen door iemand die de jeugdleiding van Ajax heeft doorlopen en niet alleen de kantine zoals bij Sulejmani!
Geef de jeugd een kans, naar mijn mening.

3 augustus 2012 om 11:06

Ebecilio, sulejmani en ozbiliz zijn denk ik al afgeschreven. Sulejmani wil niet verlengen dus zal mischien nog worden verkocht en die andere 2 komen te kort voor ajax.

3 augustus 2012 om 11:09

Ik denk Assaidi een mogelijkheid is geweest, maar uiteindelijk Ajax gekozen heeft voor Sana. Ik verwacht niet dat ze nog voor Assaidi gaan en ook niet voor Armenteros, tenzij bijv Sulimani weggaat.

Van de 3 Özbiliz, Ebecilio en Lukoki verwacht ik nog wel dat er wel nog eentje verkocht of verhuurd wordt.

Ik hoop dat Ajax zich nog richt op een geroutineerde verdediger en een spits, want daar zitten ze nog wel krap, zeker ook omdat Vertonghen weg is en Kolbeinn
Sigthórsson blessuregevoelig is (hoewel ze met Siem de Jong een goed alternatief hebben als spits, maar geen pinchhitter).

Ik vind het prima dat Ajax zich financieel voorzichtig opstelt en zo een duidelijk signaal afgeeft. Maar waarom blijven ze dan steeds achter spelers aangaan die financieel niet haalbaar zijn volgens dit nieuwe beleid? En waarom komt alles waar een beetje interesse voor is in de publiciteit. Dat drijft uiteindelijk de prijs alleen maar op.

3 augustus 2012 om 11:35

Vergeet niet dat een hoop "interesse " dus gewoon onzin is he en gewoon verzonnen verhaaltjes zijn.

Heerenveen heeft een bod van Galatasaray geaccepteerd, maar Assaidi kwam niet akkoord? Betrof dit een geld kwestie dat iemand weet? Ik bedoel, als de Turken meneer al niet genoeg salaris kunnen bieden dan gaat Ajax dat zeker niet kunnen.

Ozibilliz verkopen, en dit geld gebruiken voor Assaidi. In mijn ogen een echte versterking. Hij is rechtsbenig dus wanneer je hem op rechts zou zetten zou hij alleen maar vaker richting achterlijn gaan. Voor Heerenveen zou het ook beter zijn omdat ze nu nog een transfersom voor hem kunnen krijgen. Win win situatie lijkt me.

Assaidi mag lekker bij ons blijven

3 augustus 2012 om 11:50

Of het echt puur en alleen door het salaris is gekomen zullen we nooit weten. Ook denk ik dat er bij Assaidi nu wel een belletje is gaan rinkelen, dat hij op deze manier nergens terecht gaat komen. Dit zou ook een geweldige kans voor hem zijn om op het aller hoogste podium te acteren. Waardoor uit eindelijk de grote, met het grote geld, vanzelf wel komen (als die het waar kan maken). Vanuit Ajax kan je ook bijna altijd wel naar een club waar je een riant salaris zult opstrijken. Ik zie voor hem alleen maar voordelen als die nu genoegen zou nemen met een minder salaris. Soms moet je 1/2 stapjes terug doen om er 3/4 vooruit te doen.

Ik zou deze transfer zeker toejuichen. Ik denk dat hij samen met Derk/fisher op links en Kolbein in de spits een mooie aanvulling is voor op rechts. Dan heb je van beide kanten 2 verschillende spelers, 1 met een actie en goede voorzet en de ander met een goede individuele actie waardoor hij zelf voor gevaar kan zorgen. De meeste tegenstanders krijgen het toch wel op hun heupen als er een ras voetballer bij zit.

Bij Ajax zal hij ook meer dan genoeg kansen krijgen om zijn kwaliteiten te kunnen tonen. Ajax scoort niet voor niks altijd zoveel goals.

5 augustus 2012 om 19:00

Het is maar net wat hij zelf wilt. Kiest hij voor het voetbal en het geld dan kies je voor Ajax. Kies je er liever voor om nu gelijk flink te cashen moet je lekker naar Qater vertrekken.

Zou een goede zaak zijn voor Ajax, en misschien ook wel Assaidi, het is duidelijk dat hij niet naar de europese suptop wil in Turkije en Rusland, een tussenstap bij topclub met Champions League is dan niet zo onverstandig. Komt bij dat deze jongen is opgegroeid in Amsterdam.

Zou wel mooi zijn als ie naar Ajax komt, liever dan naar het buitenland. Het is toch wel een klasbak
en Ajax kan hem in de toekomst weer voor heel veel geld verkopen win win situatie dus.

Ajax zou een prima cluppie zijn voor Assaidi daar kan hij nog even doorgroeien en dan, pas europa inkijken.

Assaidi zou een geweldige aanwinst zijn voor Ajax. Hij is ook echt veel beter dan een Narsingh die ook op het verlanglijstje van Ajax stond.

Assaidi wil zelf al een tijdje maar één ding en dat is komend seizoen voor Ajax spelen. Dit zal, denk ik, mede met zijn familieomstandigheden te maken hebben.

Maar gezien de kruideniersmentaliteit, welke er momenteel heerst bij Ajax, zal het onmogelijk iets kunnen worden.

Wauw; dit zou een goede stap voor Assaidi zijn, denk dat het één van de smaak makers bij Ajax zal worden.

Technisch de beste van de eredivisie, deze jongen kan tevens op de nummer 10 spelen; b.v bij een positiewisseling tijdens de wedstrijd.

Maar goed, denk dat hij uiteindelijk niet aan de haak word geslagen helaas.

Leiding van Ajax moet gewoon naar de bezetting kijken voor iedere positie. Je wil een 1ste sterke keuze hebben en een vervanger die voldoet of in staat is de sterke eerste keuze uit de basis te spelen. Bij je aankoop beleid moet je dan ook bewust de keue maken of je voor het eerste gaat, namelijk een hele sterke eerste keuze of dat je voor het tweede kiest, iemand die in staat is die sterke eerste keuze uit de basis te spelen of die voldoet als vervanger. Voor je tweede keuze moet je dus niet de hoofdprijs willen betalen. Armenteros valt in mijn ogen onder keuze nummer 2, iemand die voldoet. Assaidi idem dito (wel iemand die eventueel eerste keuzes Boerrigter of Sulemani uit de basis zou kunnen spelen). Maar om eerlijk te zijn ken ik van de laatste 5 jaar maar weinig aankopen die er gelijk stonden en een toegevoegde waarde waren in het eerste elftal. Volgens mij heb ik het met Suarez, Boerigter, Jansen en Sulejmani en dan mss nog 2 spelers wel gehad. Daarintegen zijn er in mijn ogen de afgelopen jaren heel wat aankopen geweest die uiteindelijk niet brachten wat wij er in eerste instantie van verwacht hadden, dus ik ga niet zo gauw moord en brand schreeuwen hier want ik kan idd veel en veel meer misaankopen in de afgelopen 5 jaar opnoemen.

Zeker een goede speler! Maar welke positie heeft Ajax voor hem in gedachte? Op links hebben ze natuurlijk Boerrigter (al is die wel veel geblesseerd) en op rechts Sana en Sulejmani. Mijn vraag is echter, past hij wel in de Ajax-filosofie? Dat is toch met snelle buitenspelers met een voorzet?

Als hij er met Galatasaray niet uit komt, dan lijkt het me sterk dat hij bij Ajax wel zijn gewenste salaris krijgt. Volgens mij betaald Galatasaray de laatste jaren aardig dikke salarissen. Ajax met het huidige beleid kan daar denk ik niet aan tippen.

dat zou toch wel fantastisch zijn! dan nog een goede verdediger: ik hoop zelf viergever. en de selectie is klaar!

vermeer
van der wiel
van rhijn
alderweireld
viergever?
eriksen
anita
THEOO
assaidi
kolbein
derk
3 augustus 2012 om 13:50

Ik zie liever dat Ajax Anita aan Newcastle verkoopt en in de plaats daarvoor een sterke grote verdedigende middenvelder voor in huis haalt, ala Busquets.
Verder zie ik Assaidi graag komen. . Hij is zeker een kwaliteitsinjectie voor het elftal.
Ik zou dan zo spelen.

Vermeer
V/D Wiel
AlderWereld
?
Boillsen
Eriksen
?
Serero
Sana
Sigthorsson
Assaidi

Off: Ajaxfanzone meld op twitter dat Moussa Konate dicht bij een transfer naar Ajax is, ik weet dat ze bijna altijd onzin melden daar maar misschien weet iemand er meer vanaf?

On: Fantastische speler natuurlijk, maar wel onnodig, ik heb liever een reservespits voor als Kolbeinn weer eens geblesseerd is.

Gewoon halen die Assaidi, is een heerlijke Ajaxspeler. Volgens mij vroeg Herenveen 3 miljoen aan Galatasaray dus denk dat Ajax toch niet meer dan 3,5/4 miljoen hoeft te betalen. Ik geef toe, als ze Narsingh voor 4,1 miljoen te duur vonden dan zullen ze Assaidi ook voor 4 miljoen te duur vinden. Ik hoop eigenlijk dat ze een beetje in hebben gezien dat ze Narsingh gewoon voor 4 miljoen hadden moeten halen. Ik hoop dat ze die fout bij Assaidi niet weer maken.

3 augustus 2012 om 17:31

Die fout gaan ze gewoon nog een keer maken hoor. Dat heet 'nieuw beleid'. Beleid gooi je niet binnen 2 maanden weer over boord.

3 augustus 2012 om 18:52

Wat is volgens jou dan ''het'' beleid? Dat ze geen vier miljoen mogen uitgeven?

Oussama kan beter niet naar Ajax gaan en gezien ze daar al Boerrigter hebben heeft het geen zin nu om hem over te nemen. Daarnaast zal Ajax er niet uitkomen met Heerenveen gezien zij niet veel willen betalen voor een speler.

Strak staaltje 'beleid' uit Amsterdam hoor. Twee weken geleden wist Overmars nog te verkondigen dat ze een échte rechtsbuiten zoeken. Nu willen ze een linksbuiten op rechts positioneren. Als Assaidi verstandig is wil hij beslist niet naar Amsterdam toe. Hij wordt door op dezelfde manier kapot gemaakt als Sulejmani. Een linksbuiten haal je simpelweg niet voor de rechtsbuiten als hij nooit op die positie speelt.

Aan de andere kant; waar maken we ons druk om? Ajax komt weer met een belachelijk laag bod van 2 broden en een ei aanzetten.

Dit is compleet achterhaald nieuws.

Assaidi is een zeer bruikbare speler, een echte publieksspeler. Maar na de komst van Sana niet meer logisch.
Op rechtsbuiten hebben we: Sulejmani (maar mag verkocht worden), Sana, Ozbiliz (gaat wellicht naar Rusland) en Lukoki
Op linksbuiten hebben we Boerrigter, Fischer, Ebecilio en daar achter zitten alweer De Sa en De Bondt.

En daarnaast komen we er met Heerenveen toch niet uit. Alleen PSv is bereid om de volledige mep te betalen voor aflopende contracten !

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren