Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: De Boer zwakt uitspraken Overmars over Miyaichi af

Laatste update:

Ryo Miyaichi keert mogelijk terug naar de Eredivisie. De aanvaller van Arsenal speelde in het seizoen 2010/11 al een halfjaar voor Feyenoord en staat nu in de belangstelling van Ajax, dat nog op zoek is naar een nieuwe rechtsbuiten, nu Luciano Narsingh voor een transfer naar PSV heeft gekozen. "Dat klopt", is het enige dat Marc Overmars in De Telegraaf over de interesse wil zeggen.

/

Arsène Wenger zou niet onwelwillend tegenover een nieuwe verhuurperiode van Miyaichi staan, maar zet Ajax in de wachtkamer. Arsenal trekt zaterdag naar Maleisië voor een trainingskamp en Miyaichi, die vorig seizoen werd verhuurd aan Bolton Wanderers, krijgt daar een nieuwe kans van Wenger om zich te bewijzen. Als blijkt dat de aanvaller niet in aanmerking zal komen voor veel speelminuten bij Arsenal, komt Ajax in beeld.

Miyaichi is geen onbekende in Amsterdam. De inmiddels negentienjarige Japanner liep in het verleden al eens stage bij Ajax, maar door een kuitbeenbreuk moest die proefperiode al snel afgebroken worden. Miyaichi trok vervolgens naar Arsenal, maar omdat hij in eerste instantie niet in aanmerking kwam voor een werkvergunning in Engeland, werd hij in januari 2011 verhuurd aan Feyenoord. In De Kuip groeide hij uit tot een publiekslieveling en nu trekt hij mogelijk naar Ajax. Miyaichi speelde bij Feyenoord overigens twaalf competitieduels als linksbuiten, maar is rechtsbuiten en kan prima op rechts uit de voeten.

Update 21 juli 18:40 uur - De Boer zwakt uitspraken Overmars over Miyaichi af
Marc Overmars zei zaterdagmorgen in De Telegraaf dat Ajax interesse heeft in Ryo Miyaichi, maar hoofdtrainer Frank de Boer zwakt die woorden twaalf uur later af. Volgens hem is de club momenteel niet serieus bezig met de huur of koop van de jonge Japanner, die van januari tot mei 2011 nog uitkwam voor aartsrivaal Feyenoord. "Intern hebben we een maand geleden wel over hem gesproken. Maar volgens mij is hij geen kandidaat meer bij Ajax", aldus De Boer bij Eredivisie Live.

Ryo Miyaichi zou een goede aanwinst zijn voor Ajax

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
21 juli 2012 om 11:00

Ik als Feyenoorder hoop dat hij naar Ajax gaat. Ik vond het bij Feyenoord een leuke speler en ik acht Feyenoord dit seizoen toch niet hoger in dan Ajax dus ik moedig het aan als er goede spelers komen met oog op de champions luque.

21 juli 2012 om 08:27

Ben ik wel mee eens, echter vind ik niet dat een topclub als Ajax een speler moet huren.
Alleen als er een optie tot koop wordt opgenomen vind ik het een verstndige transfer. Anders past hij niet in het huidige transferbeleid, Ajax moet niet opleiden voor andere clubs vind ik.

21 juli 2012 om 10:10

Soms is een overbruggingsjaar goed voor een positie waarbij een talent nog net niet goed genoeg is om een basisklant te worden. En om dan gelijk miljoenen uit te geven aan een speler die je in de jeugdopleiding ook hebt lopen is ook niet slim. Plus het kan de doorstroom blokkeren. Net als Fiktor Fisher bijvoorbeeld. Hij is nog net te jong en onervaren om gelijk een basisplaats te veroveren, naar mijn mening. Dan is het misschien wel goed om een speler voor een seizoen te huren en bijvoorbeeld Fisher klaar te stromen voor het echte werk.

21 juli 2012 om 12:03

Snap sowieso niet waarom Ajax ineens spelers wil gaan huren?! Kappen met de onzin. Narsingh halen ze niet omdat er niets mee te verdienen zou zijn maar speles huren kost echt alleen maar geld. Erg kromme beredenatie dus.

21 juli 2012 om 12:39

Eens brasileiro! Wat een onzin spelers van het grote barca en Arsenal huren, ze opleiden zodat zij ze voor dik geld kunnen verkope?? Dat is pas echt slecht beleid.
En nog iets: ik ben tot nu toe totaal niet onder de indruk van Overmars. Hij blokkeert op 500k de transfer van narsingh, en belt dan heel creatief naar z'n oud ploeggenoten bij barca en z'n oud trainer bij Arsenal of ie alsjeblieft iemand mag huren. Ten eerste zag ik laatst de Ajax A1 de barca A1 helemaal zoek spelen, dus waarom moeten we hun producten huren. Ten tweede verwacht ik veel meer creativiteit van de technisch Mgr. Van Ajax!

21 juli 2012 om 13:41

Gelijk heb je Clarkkent2. Ajax moet toch het grote opleidingscentrum worden van Europa? Spelers opleiden/tijdig scouten en doorverkopen met grote winsten? Dan vind ik het huren van een speler die normaliter onhaalbaar zou zijn niet verstandig. Feyenoord kon vorig seizoen niet anders met Guidetti, Ajax zou ik een heel ander parket moeten zitten.

Ik vind het persoonlijk erg jammer dat Narsingh niet is gekomen, was gewoon de beste rechtsbuiten van 't afgelopen seizoen. Maar, ik ben bes bereid om in de visie van Overmars te geloven, niet meer absurde bedragen neerleggen en opportunistish handelen. Als supporter blijf ik echter wel opportunistisch denken en had ik hem graag zien komen.. Ben benieuwd wie het nu wordt?

Buiten Myaichi heb ik alleen de naam van Assaidi horen vallen en dat is al ontkracht door de Boer.

21 juli 2012 om 18:47

Als hij een directe versterking is voor de selectie, dan is huren misschien toch wel een optie. Hij kan dan namelijk een jaar belangrijk zijn voor Ajax en Ajax kan een jeugdspeler, die ze misschien al in gedachten hebben een jaar klaarstomen. Zo hoef je door de huur van een speler dus geen nieuwe speler te kopen, want die heb je zelf al in huis alleen heeft die nog even tijd nodig. Dan is het een win-win situatie en past het ook in het huidige transferbeleid.

22 juli 2012 om 00:20

Clarkkent2

Zou je niet even afwachten tot alles afgerond is voor je Overmars beoordeelt? Hij begint net en het blijkt dus helemaal niet waar te zijn dat Miyaichi komt. Je oordeel lag klaar maar het blijkt gewoon niet te kloppen. Tot nu toe heeft hij, wel heel creatief, Boccara gehaald van Psg.

22 juli 2012 om 12:32

wat je nu zegt ben ik het niet mee eens.
ten eerste nederlandse competitie is een opleidings competitie
of denk je dat een ala iibrahimovic en sneijder hier tot einde loopbaan blijven voetballen.
2de punt arsenal heeft er ook niet veel aan want bij arsenal wordt hij weer wat beter en wordt dan vervolgens weer weg geplukt door absolute werel top

22 juli 2012 om 12:33

@@ clarkent
waarom slecht beleid als je door zo'n speler kampioen wordt en champions league haalt heb je toch goed gedaan? heb je geld van cl binnen en weer een landskampioenschap en kun je met geld investeren in een koop speler

Hoe hij behandeld is in de kuip , als een held ! Zou hij dat durven ?
Van uitgaande dat het bericht waar is ....

21 juli 2012 om 09:22

Die jonge wil ook alleen maar het maximale uit zijn carriere halen. Hij zal overigens gewoon aan een club in Engeland verhuurd worden. Bij Bolton heeft hij gewoon goede wedstrijden gespeeld en het niveau in Nederland ligt gewoon een stuk lager.

21 juli 2012 om 12:43

Wat een onzin waar trieste Engelsen in geloven. Ajax of Feyenoord geeft gewoon klappen aan Bolton, ondanks de miljoenen aan tv geld of de premier league!! Ik kan er zo slecht tegen als mensen beweren dat een jaar aan een laagvlieger uit Engeland beter is dan aan clubs die de beste spelers allertijden hebben opgeleid. Bolton heeft volgens mij geen v Persie, v Basten, Rijkaard, zlatan, Larsson, voortgebracht!?

21 juli 2012 om 19:04

ik denk dat justxav bedoelde over de competitie zelf.
de meeste weten vast wel dat ajax en feyenoord beter zijn dan bolton maar de tegenstanders waar bolton tegen moet zijn wel stuk beter als waar de nederlandse top tegen moet spelen.

21 juli 2012 om 19:14

dankje wel amstellovisch

21 juli 2012 om 23:25

Ben ik helemaal met je eens, Ajax wint ook van Manu! Ryo kan bij Ajax nog beter rijpen omdat die een dosis CL en EL ervaring opdoet, dat gaat bij Bolton niet gebeuren voor zover ik weet

21 juli 2012 om 09:30

Waarom niet? Een half jaartje Feyenoord mag je niet meteen een Feyenoorder. Aangezien hij bij Ajax stage gelopen heeft is hij eerder een Ajacied.

21 juli 2012 om 19:17

Voordat hij bij ajax stage liep. Liep hij nog eerder stage bij feyenoord. Sterker nog feyenoord was de eerste europese club die hem naar europa haalde voor een stage!

Nu jij weer, met je gegeil op ajax.

edit:

een half jaar ergens spelen maakt iemand geen feyenoord maar een 1 week stage loopte waarin die na 1 paar dagen gebleseerd raakte maakt iemand wel een ajacied? Je maakt jezelf dan al helemaal belachelijk. Maar nogmaals. nu jij weer met je gegeil op ajax.

21 juli 2012 om 09:31

Waarom zou hi jdat niet durven, hij is al eens bij Ajax op proef geweest? Hij is een speler van Arsenal, die een half jaartje uitgeleend is geweest aan Feyenoord. Sterker nog, Castagnios, een speler uit de Feyenoord jeugd en het eerste gaat gewoon naar Twente. Is dat allemaal zo raar dan?

21 juli 2012 om 16:03

Van Feyenoord naar Twente lijkt mij wat makkelijker . Je haalt Castaignos aan , maar als hij naar Ajax zou gaan snap je misschien wel wat ik bedoel..
Niks is raar , maar het ging mij meer om de rivaliteit tussen de beide clubs .
Dan denken veel spelers na of ze wel van Fey naar Ajax gaan of vice versa .
Misschien was durven een groot woord , maar ik hoopte wel dat ik begrepen zou worden..
Je moet er maar tegen kunnen , 90 minuten lang door zo een publiek uitgefloten te worden , die niet zo lang geleden op de stoelen stonden voor je .
Zo bedoelde ik het meer ..

Toen hij weg ging bij F'noord vond ik al dat Ajax een poging moest wagen. Heel goede speler, meer dan welkom.

Aguas, natuurlijk.
Sentiment leeft nauwelijks bij spelers en bestuurders. Sentimenten leven alleen onder de supporters.
Spelers houden rekening met 2 dingen: kans op speeltijd en kans op euro's.
De rest is voor ons als supporters ;

Maar gaat Ajax nu weer iemand kopen ? Begint op een koopclub te lijken..

21 juli 2012 om 08:01

Huren!!!!

21 juli 2012 om 08:33

kan iemand mij vertellen waarom Ajax alleen maar spelers wil huren??

21 juli 2012 om 09:12

willen ze niet dit is ook maar een gerucht ajax wil als ze iemand huren een speler die exeptioneel talent heeft huren

21 juli 2012 om 10:09

@dick478
Ajax wilt een LCV als vervanger voor Vertonghen huren voor één jaar en een rechtsbuiten huren voor één jaar omdat Ajax volgend jaar de talenten van de jeugdopleiding die plaatsen wilt laten invullen.

21 juli 2012 om 08:02



Het betreft een huurovereenkomst. Ajax heeft nog geen één speler gekocht deze zomer. Schone en Bocorra zijn transfervrij gekomen.

21 juli 2012 om 09:55

Helaas werkt het woord Ajax bij veel lieden als een rode lap, en dan lezen ze niet meer een, en roepen ze maar wat.

En voor diegene die zich afvragen waarom Ajax huurt, iedere weldenkende topclub moet zijn selectie dubbel bezet hebben, en niet iedere positie kan direct gevuld worden met iemand uit de opleiding, dus zal je af en toe iemand van buitenaf moeten halen. En dan is huren nog steeds goedkoper als kopen.

21 juli 2012 om 10:41

Het klopt wat je zegt maar het is natuurlijk maar net hoe je het bekijkt. Huren is duurder, omdat je iets leent en daar geld over betaald. Bij kopen kan je het geld terug krijgen of met een winst of verlies laten gaan. Maar ben het er wel mee eens dat ze alle posities goed dubbel bezetten en als daar een paar gehuurde spelers bij zitten prima. Als de jeugd nou nog niet klaar is om op die posities te spelen dan is huren zeker de beste optie.

21 juli 2012 om 12:05

Huren goedkoper? Op basis van wat zeg je dat? Je weet dat huren je sowieso geld kost en niets oplevert. Bij het kopen van een speler kan je nog eens winst maken.

21 juli 2012 om 12:24

Dat kun je zelf toch ook wel bedenken, als je huurt zoals Ajax in ogenschouw, dat er over een jaar een vervanger uit de jeugd komt is het goedkoper om een jaar iemand te huren, dan om iemand te kopen, wat een afkoopsom + salaris kost, anders zit met iemand opgescheept voor meerdere jaren, die misschien geblesseerd raakt en die je dan aan de straatstenen niet meer kwijt raakt, voorbeelden bij Ajax zijn Lodeiro, Cvitanich, en zo zijn er nog wel een paar te noemen, maar dat laat ik aan je eigen fantasie over.

21 juli 2012 om 14:02

Ja of verlies. Plus je kan nog één paar jaar salaris betalen. En als je weet dat er in de opleiding genoeg talent rondloopt die het volgend jaar misschien aankunnen, verdien je daar meer aan. Hoef je die talenten ook niet te verhuren/verkopen, en ze dan over 2/3 jaar voor miljoenen terug moeten kopen.

21 juli 2012 om 14:20

Timg_g huren kost niet altijd geld. Veel clubs lenen ook spelers uit om ritme op te doen en betalen dan gewoon zelf hun salaris door.

21 juli 2012 om 19:06

DT geneurt vrijwel nooit zeker iet bij dit soort spelers waar ze echt wel een club voor kunnen vinden die een huursom betaalt en zijn salaris.

21 juli 2012 om 10:58

@vaio
"ajax begint een koopclub te lijken..",,, ten eerste wilt Ajax hem huren en ten tweede koopt Ajax amper nog spelers! Ajax speeld elke wedstrijd met gemiddeld 8 jeugdspelers

Dus deze speler met wat leuke schaartjes af en toe en zo onstabiel factor moet Ajax naar een hoger niveau tillen? Bij Bolton Wanders heeft die totaal niets laten zien. Sterker nog, ze zijn gedegradeerd. Een 2e rang buitenlander moet Ajax zien te redden? Hou op zeg! Wat een stand-in zeg nu ze Narsingh niet hebben kunnen halen. Ajax heeft niets aan zulke spelers, zij moeten toppers halen die er gelijk staan! Bij gebrek aan beter werd die gehuurd door Feyenoord en nu moet die voorzien van kwaliteit? Ik denk eerder aan Kwantiteit! Wordt niks met Ajax dit seizoen. Ajax mist tevens de lichting 17/18/19 jaar en daardoor komen om de week nieuwe spelers op stage. Dus aan de kant snap ik het wel hoor, gebrek aan beter.

21 juli 2012 om 07:54

en jij denkt natuurlijk nu psv narsingh wel heeft dat psv er weer helemaal is? wat een onzin zeg.
ik weet niet of je de competitie een beetje gevolgd hebt in engeland of überhaupt een competitie want voor zover ik weet ligt een slecht resultaat nooit en te nimmer aan 1 individuele speler.
maar goed.. nemen jullie maar een oud psv voetballer terug die aan zijn eind van zijn loopbaan is en passeer maar een scorende spits.. hoop dat psv veel plezier beleeft aan narsingh.. zullen ze nodig hebben..

On: hij is gewoon een aanwinst als het doorgaat!
goeie, snelle en technisch belegen speler!

21 juli 2012 om 10:36

Bij Bolton niks laten zien? Ze waren lovend over hem daar man.

21 juli 2012 om 10:43

Ik kan het mis hebben maar is hij niet gewoon de mindere uitvoering van Walcott? Heel hard rennen en dan een bal voorgeven?

21 juli 2012 om 10:44

Haha ja maar hij kijkt elke week naar Bolton hoor, met zo wit/rood wit gestreepte stok in zijn hand;

21 juli 2012 om 10:54

Nee eerder de betere uitvoering . Hij heeft een stuk meer balgevoel, skills en een betere voorzet. En is bovendien 2-benig.

@ ajaxwatcher

Haha echt he. Maar serieus, ze waren daar erg lyrisch. Hij dolde de hele Chelsea verdediging scheel bijvoorbeeld. Hij is wel wat te licht nog voor de PL nog, maar dat is in de ED geen probleem.

21 juli 2012 om 11:18

Vier clubs hebben zich al gemeld maar vooruit, jij je zin.

Iemand die te licht is voor Arsenal kan voor Ajax wel een versterking zijn.

21 juli 2012 om 17:33

@soulportz, We hebben het nu toch niet over Narsingh?

21 juli 2012 om 11:27

Ik bespeur een beetje jaloezie!!

21 juli 2012 om 12:14

jaouad we durven erop te vertrouwen dat jonk, bergkamp, de boer en overmars er meer kijk op hebben dan jij. die laatste is overigens zelf ook een aardige buitenspeler geweest en zou moeten kunnen inschatten wat nodig is om de top te halen. we gaan zien wie gelijk krijgt, sanders met zijn roulette of die domme oud voetballertjes die niet bereid zijn 5 miljoen neer te tellen voor iedereen die een jaar goed meedraait in de subtop.

De ene verrassende naam na de andere komt de laatste tijd uit het technisch hart van Ajax.
Geen slechte zaak nu a. de financiele teugels zijn aangetrokken en b. meer aan huur dan kopen wordt gedacht.
Samenwerken met clubs als Barcelona en Arsenal valt volledig samen met de voetbalvisie van Ajax én nu ook met het voetbalverleden van Overmars zelf, die sinds kort de transferszaken in zijn takenpakket heeft.

Miyaichi is snel en uiterst wendbaar en technisch, past dus in het gewenste profiel van een buitenspeler. Bovendien op beide vleugels inzetbaar wat ook in het spelsysteem van de club meer en meer wordt toegpast.
Ook Sulejmani dient volwaardige concurrentie te hebben. Te vaak is zijn spel wisselvallilg gebleken en buitenom gaat hij zelden.

Hebben we dadelijk 6 spelers voor de flanken: Boerrigter, Sujelmani, Ozbiliz, Ebicilio en Fischer met Miyaichi. Daarachter ook nog Lukoki en anderen die de flanken kunnen bespelen maar eigenlijk middenvelders zijn.
Concurrentie te over die elkaar alleen maar beter kan en moet maken. De blessure gevoeligheid even buiten beschouwing gelaten.

Het klinkt fris en veelbelovend allemaal, hoop wel dat de komende 2 weken tenminste 2 spelers worden aangetrokken voor de posities van cv en rb.....

21 juli 2012 om 07:54

Ik wil jouw punt b anders wel even bekritiseren. Het nieuwe beleid mag dan wel ''goed en verstandig'' genoemd worden, het opleiden van spelers van andere clubs is een brevet van onvermogen voor je eigen jeugdopleiding.

21 juli 2012 om 08:01

Shaktar, klopt helemaal. Maar zoals je weet is een jeugdopleiding niet van de één op de andere dag gerenoveerd. Er komt trouwens behoorlijk wat aanvallend talent aan uit de B1. O.a. Elton-ofoi Acolatse en Quincy Menig twee hele talentvolle buitenspelers.

21 juli 2012 om 08:05

Dan kun je in dat geval nog altijd beter een speler kopen, dan huren vind ik. Het opleiden van spelers van grote buitenlandse clubs is niet de taak van een ''grootmacht'' als Ajax. Dan degradeer je jezelf van chef kok naar afwasser en dat kan niet de bedoeling zijn.

21 juli 2012 om 08:09

Ja dat kan wel als je iemand hebt die een zak geld in je club pompt. Weetje wat er gebeurd als Ajax interesse toont in een speler?

We plakken er 3/4 miljoen bij op. Ajax past daar geheel terecht voor om aan mee te werken. Bovendien heeft Ajax potentieel toppers op de flanken in huis dus als je die een jaar kan rijpen en laten toewerken naar Ajax 1 door een speler te huren is dat alleen maar mooi.

Oja en we hebben Sulejmani nog!

Ik kan overigens maar 1 rechtsbuiten in Nederland opnoemen die achter Narsingh een versterking zou zijn en dat is Beerens, maar die moet ook veel te veel geld kosten.

21 juli 2012 om 08:22

Volgens mij heeft Ajax met de Champions League inkomsten (zeventien miljoen) en de verkoop van Vertonghen (ruim negen miljoen) en nog de verkoop van El Hamdaoui (acht ton) toch niet slecht geboerd, vandaar mijn gefronste wenkbrouwen aangaande de huurspeculaties die nu de ronde doen. Je zou er bijna achterdochtig van worden en denken dat Ajax schulden af moet lossen.

21 juli 2012 om 08:28

Nee, Ajax speelt vast in op de kosten die nog gaan komen als de 2e kamer hun plannen doorvoert.

21 juli 2012 om 08:30

@shakhtar, Dat Ajax zoveel geld heeft binnengehaald wil niet zeggen dat ze dat in zijn geheel mogen uitgeven. Ajax is nog steeds een beursgenoteerd bedrijf, en het draait vooral om winst maken. Deze bedragen zie je zometeen weer terug in de jaarcijfers van Ajax op de beurs.

21 juli 2012 om 08:38

Als je ruim 25 miljoen binnen hebt gehaald, kun je nog genoeg uitgeven, ook als je beursgenoteerd bent. Het zou me in ieder geval verbazen als Ajax deze transferperiode enkel met huurspelers af doet.

21 juli 2012 om 08:51

@shakthar

Weet je dat ik vanmogen precies het zelfde dacht als jou, 17 CL, 10 Vertonghen en El ham, 7 Aegon, 10 SC verkoop, dan vergeet ik Adidas nog, maar zit nu al tegen de 45 milj Toen dacht ik echt dat er wat verzwegen wordt door Ajax, je mag best zuinig zijn, maar dit lijkt idd op iets anders

@ajaxwatcher

Die kunduzplannen gaan hooguit 4 milj kosten, dus dan is er nog geld genoeg over.

Ik weet het niet, maar wat maakt een 5 ton meer nou uit voor Narsingh als je al zoveel binnen haalt, het is geen 16 milj, hier klopt iets niet

21 juli 2012 om 09:33

Ik denk dat Ajax geld opzij aan het leggen is, om de beurs af te gaan.
Daar is z'n 20mil mee gemoeid, dacht ik ergens gelezen te hebben.

On: ik denk dat Ajax er niet verstandig aan doet.
Sulejmani blijft eerste keus, als je die jongen in het begin van vorige seizoen heb zien voetballen, geeft dat duidelijk aan dat hij Nl-top is, maar dan moet hij wel bijtekenen en weer fit worden.
Aras daar achter is ook prima, de wedstrijd op Old Trafford geeft wel degelijk aan dat hij genoeg in z'n mars heeft..

21 juli 2012 om 09:49

Dat klopt niet helemaal Shaktar want Ajax schrijft de gedane transfers per jaar af en dus moet je verkoop of de CL op het moment niet als extra inkomsten zien maar als inkomsten die dienen om de transfers van de afgelopen jaren te financieren. Ook is het gewoon zo dat Ajax bezig is om weer een behoorlijk eigen vermogen op te bouwen zodat het ook nog daadkrachtig toe kan slaan in mindere tijden, het is dus een heel erg beperkte visie om te denken dat ze die 25 miljoen wel aan transfers uit kunnen geven.

21 juli 2012 om 09:50

Shaktar, ik vind dat je het een beetje kortzichtig bekijkt. Natuurlijk, een speler huren die na een jaar vertrekt is niet ideaal. Daarom wilde Ajax ook Narsingh halen(kopen). Op het moment dat zo'n jongen dan naar de concurrent verkast en er geen geweldige buitenspelers op de markt zijn, ga je toch niet kopen om het kopen? Dan is een verhuurperiode misschien juist wel ideaal, ook voor Ajax en niet alleen voor de verhurende club. Want wie weet staat er volgend jaar wel weer een nieuwe Narsingh ergens klaar. Dus dan heb je dat ene jaartje prima kunnen overbruggen ipv paniekaankopen te doen, puur omdat je geld in het laatje hebt. Zelfde geldt voor Denswil, dat is echt een toptalent. Zo'n jongen zal er dit jaar nog niet staan, maar wel al zijn minuten gaan maken. Misschien is hij volgend jaar wel rijp voor de basis, dus zou je ook op de positie van CV iemand kunnen huren die er direct staat en dan volgend jaar Denswil op zijn plek zetten. Scheelt je een hoop transferkosten want wat we bij Ajax uiteindelijk willen is dat jeugdspelers doorstromen. En zo zijn we groot geworden, dus ik ben hartstikke blij dat dit beleid wordt doorgezet.... en met mij vele andere Ajacieden denk ik zo!

21 juli 2012 om 10:00

Onzin, Ajax gaat echt niet van de beurs af en dat kost ook wel wat meer dan 20 miljoen. Eerder 50/60 miljoen.

21 juli 2012 om 11:03

Ajaxwatcher

Ze plakken er 3 a 4 miljoen bij? Dus jij vondt dat Narsingh ongeveer 100.000 tot een 1.000.000 waard was? Sorry hoor maar vind 4 miljoen voor een speler die al bij het Nederlands elftal zit niet bepaald een gekke prijs.

21 juli 2012 om 13:29

Soms moet je weleens een stap achteruit doen om dan later weer 2/3 stappen vooruit te zetten.

21 juli 2012 om 16:31

Sjefkeajax,

Heb laatst een snelle berekening gemaakt. O.b.v. de laatste beurskoers van 7 euro per aandeel, kost het ongeveer 38 mln. Nadeel is wel dat je het geld op de plank moet hebben liggen en/of lenen. Verder daalt bij inkoop (terugdraaien vd beurgang) je eigen vermogen.
Desondanks kan ik me voorstellen dat ze er vanaf willen, heeft weinig toegevoegde waarde (beursregels, extra kosten, ondoorzichtige structuur en veel organen). Gezien het op aantal beursgenoteerde aandelen (27%) is het aandeel op de beurs een lachtertje (qua aantal, koers, winstuitkering, vrij verhandelbare aandelen). Het is een "fun" aandeel.

Over het huren. In eerste aanleg niet zinvol, opleiden voor een ander.
Kan wel zijn dat ze in sommige spelers toekomstige talenten zien en die (op termijn) een kans willen geven en de (door)groeimogelijkheden niet willen beperken door een (dure) aankoop die bij voorbaat de voorkeur krijgt.

21 juli 2012 om 17:38

@sjefkeajax, Je kan toch geen geld dat van je aandeelhouders is gaan oppotten om diezelfde aandeelhouders uit te kopen? Dat is hetzelfde als iemand terugbetalen met zijn eigen portemonnee.

22 juli 2012 om 01:17

@ Afca013

Ik zou niet weten wat Ajax finacieel te verbergen heeft. Juist omdat Ajax beursgenoteerd is zijn ze transparant en lijkt het mij stug dat er financiële lijken uit de kast kunnen komen. Natuurlijk kan men altijd creatief boekhouden of er een schaduw boekhouding erop na houden maar dat lijkt me nogmaals erg onwaarschijnlijk.

Ajax is gewoon bezig meer vet op haar botten te kweken, volgens mij is het eigen vermogen sinds jaren ook weer eens licht gegroeid. Ze zijn gewoon goed bezig nu door de puinhopen van de voorgaande beleidsbepalers op te ruimen.

21 juli 2012 om 08:56

Vooralsnog is er amper iemand gekomen en blijft het slechts bij namen noemen. Ook Miyachi lijkt mij gewoon in Londen blijven aangezien ie een behoorlijk goede indruk bij Bolton achterliet vorig seizoen. Vind hem niet minder dan wat Arsenal op de vleugels heeft rondlopen. Bovendien schijnt Bolton een eerste optie tot huur te hebben indien Wenger besluit om hem te laten gaan.

het is een echt hele goeie speler en zeker een aanwinst voor elk team. ik weet alleen niet of ajax hem wel nodig heeft. zou jammer zijn voor beide partijen als hij niet zoveel aan spelen toekomt..
ik gun hem veel succes (bij welke club dan ook)

21 juli 2012 om 11:44

helemaal mee eens, maar Ryo komt echt niet naar A'dam als daar van tevoren niet is afgesproken dat hij een minimaal aantal wedstrijden speelt. Anders heeft een dergelijke verhuur voor Arsenal ook helemaal geen zin...

Ach, ik moet wel lachen om al deze reacties, een paar jaar geleden werd Feyenoord uitgelachen om het huren van bepaalde spelers en was dat de doodsteek voor de club, nu gaat bijna elke club de markt op om te huren... Zolang het de eigen club betreft, is het altijd opeens positief... Buiten de speler Ryo (prima speler) is en blijft huren natuurlijk niet wat je moet willen, maar soms kun je gewoon niet anders...

Ik vond hem een heel talentvolle speler bij Feyenoord, dus hij kan zeker een toegevoegde waarde worden bij Ajax. Ik ben trouwens benieuwd wat Ajax nu gaat doen, want erg slagvaardig zijn ze nog niet op de transfermarkt.

21 juli 2012 om 08:04

Achter de schermen zijn ze volop bezig, het is dankzij alle nieuw mensen bij Ajax nu lekker rustig in de media en niet alles wordt meer op straat geslingerd. Prima

21 juli 2012 om 08:36

ben ik met je eens,maar als er nog spelers komen,moeten die ook weer wennen
aan het elftal en dan loopt de competitie al.

21 juli 2012 om 10:26

Ja, er kunnen ook nog spelers weggaan op 31 augustus moeten er ook nieuwe spelers wennen. Dat houd je altijd;!

Ajax hoeft eigenlijk niets te kopen of huren. Als iedereen fit blijft hebben ze de beste selectie van de Eredivisie. Maar Miaychi is wel leuke stand in voor Sulejmani.

21 juli 2012 om 08:59

Miyaichi is Sulejmani toch al een paar tandjes voorbij. Speelde een fantastische 2e seizoenshelft bij Bolton en het lijkt mij dat ie gewoon bij de selectie blijft dit seizoen.

21 juli 2012 om 09:23

Sulejmani is ook nog geblesseerd, ik denk niet dat hij het begin van de competitie gaat halen maar dan nog, ik zou gewoon Lukoki en Ozbiliz de kans geven, zij kennen het Ajax spelletje als de beste en beschikken beide over verschillende kwaliteiten. Hoevaak hebben we al niet gezien dat we een vervanger halen en dan een jeugdspeler binnen no time doorbreekt. Ik irriteer me echt aan mijn mede supporters die alleen maar spelers willen hebben omdat de buurman een nieuwe auto heeft gekocht.

21 juli 2012 om 10:07

@ Ajax2011

Lukoki en Ozbiliz hebben nou nog niet echt verheffende dingen laten zien afgelopen seizoen. Ozbiliz heeft een goede week gehad, maar verder vind ik hem ook niet echt geweldig en Lukoki kan haast alleen maar rennen. Dan kun je beter een speler voor een seizoen halen, en dat er dan wellicht volgend jaar een betere speler klaar staat.

21 juli 2012 om 10:08

Hoe kun jij dat nou zeggen hij heeft niet eens 1x gescoord in 12 wedstrijden.
Daarbij vind ik hem niet geschikt als rechtsbuiten hij is gewoon een linksbuiten.

Ik ben eerlijk wel benieuwd of zulk soort spelers wel geschikt zijn om voor een verhuurperiode naar Ajax te gaan. Ik denk dat de verwachting bij de supporters een stuk hoger ligt, waardoor spelers wat meer onder druk spelen.

Bij Feyenoord konden spelers als Babovic, Guidettit, Ryo en zelfs Smolov weinig fout doen. Deze "warmte" zorgde er in ieder geval voor dat Ryo en Guidetti vanaf dag 1 presteerden.smolov en Babovic hadden te weinig kwaliteiten.

Vind ik zeer onnodig. Overbodige speler als je Lukoki hebt.

21 juli 2012 om 08:44

Precies, ik hoef hem ook niet. Eigen jeugd eerst!

Is dat geen linksbuiten waar Ajax juist een rechtsbuiten wilt? Nu heb ik geen idee hoe het met zijn 'zwakke been' zit maar heb hem nog nooit op rechts zien voetballen.

Rechtsbuiten hoort bij Ajax toch een speler te staan die kapitaal vertegenwoordigt. Ga je toch geen huurling neerzetten.

Ik vind dat onze club nu behoorlijk aan het kloten is ,narsing had moeten komen geen opvolger voor vertongen had er al lang moeten zijn,ik zie het al gebeuren als we een paar keer verliezen.

21 juli 2012 om 09:52

Ja en ik zie het al gebeuren dat Ajax een vervanger voor Vertonghen haalt en binnen no time Denswill zich in de basis speelt.

Ik snap eerlijk gezegd niet wat hij bij Arsenal doet, hij komt daar nauwelijks tot niet aan spelen toe. Hij had beter een contract kunnen tekenen bij Ajax (als hij die kans had), en niet bij Arsenal. De kans is groot dat hij het nooit gaat redden in Londen, simpelweg omdat hij zich niet optimaal kan ontwikkelen. Ryo Miyaichi zie ik graag komen naar Ajax, maar niet als huurling.

Zou wel een goeie speler zijn voor Ajax. Is rechtsbenig volgens mij, dus kan goed op de rechterflank uit de voeten. Zou wel jammer zijn voor de Feyenoord-supporters, dat hij hun eigenlijk een beetje verraad. Maar voor z'n ontwikkeling is Ajax wel een goeie club. Ik zou zeggen: halen.

Maakte een goede indruk bij Feyenoord, dus zeker een welkome versterking. Denk dat ie op dit moment iets te kort komt voor Arsenal, en goed ervaring op kan doen bij ons Afca! goeie zaak dus.

Hoe kan het nou goed zijn voor jonge spelers om ieder jaar 3 keer van club te veranderen... Ze moeten echt eens stoppen met dit adhoc management in het voetbal, niemand wordt er beter van!

Mooi shirt heeft ie aan op de foto. Verder een hele goede buitenspeler, gaat met kop en schouders boven de rest van de eredivisie uitsteken. Als ze er in zouden slagen om deze speler te halen heeft Ajax de beste vleugelspelers dit seizoen. Ajax weer de kampioenskandidaat nummer 1.

hij is goed voor een wissel maar als basisspeler niet hij is niet goed genoeg

daarmee zal Ajax het niet redden

21 juli 2012 om 10:44

waarom is Ryo als basisspeler niet goed genoeg voor Ajax?
Bij Bolton waren ze meer dan tevreden over hem.
Dus misschien kun je dat eens uitleggen?

21 juli 2012 om 20:47

Hij dolde als Bolton speler alleen maar de Chelsea verdediging. Maar dan zou hij bij Ajax maar een bankzitter zijn? Tegenover wie? Boerrigter? Sulejmani? Lukoki? Ebecilio? Ozbiliz? Laat mij niet lachen. Hij is nu al beter dan het gros van buitenspelers die bij 1 van Ajax spelen op dit moment. Sowieso al stuk verder dan de laatste 3. Sulejmani laat ook amper wat zien en Boerrigter is een beperkte linkspoot... Miyachi is sneller dan alle heren, 2 benig, technisch goed en heeft een goede voorzet en een goed overzicht.

Wordt hier zo moedeloos van, alweer een naam die Ajax zou willen hebben. GVD als je wat wil sla spijkers met koppen of ga door met de mensen die je hebt. Het blijft zo onrustig zo, de voorbereiding is heel eind al gevorderd. Het elftal steekt nog niet goed in elkaar, je mist nog spelers. Als je zogenaamd wil versterken, geef dan toch iets meer geld uit en ga niet steeds bodemprijzen bieden. Je trekt toch aan het kortste eind. Prima hoor dit zogenaamde goede beleid, maar je loopt ten opzichte van de concurrentie toch achterstand op zo.

Ik snap dat niet dat ze alleen maar willen huren:s ok ze willen de jeugd binnekort een kans geven, maar een aankoop zou toch ook perfect kunnen, het zou me niks verbazen als bv narsingh over 2 jaar voor heel veel verkocht wordt. Zo is het bij de meeste aankopen die het goed doen, dus ook bij ajax, en dan zou de jeugd ( lukoki denk ik, want ozbiliz gaat nooit halen denk ik) een kans kunnen geven, en dan hb je nog veel verdient!


Ps: ik snap niet hoe ajax gerekent heeft met narsingh dat ie niey veel zal opleveren met bedrag om te kopen, voor raiola en het SALARIS van narsingh???? Voor iedere speler moet je salaris betalen
Correct me if i'm wrong

21 juli 2012 om 16:43

Zelf vind ik het een beetje simplitisch geredeneerd dat je altijd moet verdienen op een speler, een snieuwe speler dient qua salaris en aankoopsom te passen binnen je begroting (op langere termijn. Bij Feyenoord ging dat bijv. fout doordat er dure spelers (qua salaris) werden aangekocht zonder restwaarde, v. Bronckhorst, Timmer, Hofland, Makaay, Landzaat, Tomasson, etc.

Bij een berekening moet je het salaris buiten beschouwing laten, iedere speler (ook een jeugspeler) kost salaris.

Probleem zou kunnen zijn dat Narsingh en Raiola zouden willen meedelen in een eventuele transfer, reken ik Heereveen nog niet mee. Stel dat die samen voor 30% willen meedelen, dan loop je het risico dat er naar verhouding weinig overblijft zeker in combinatie met een gelimiteerde transfersom.
Voor Narsingh en consorten is een een loterij zonder nieten, of een goed salaris (zelfs bij niet spelen/slechte prestaties) en bij goede transfer nog beter verdienen (deel transferopbrengst en buitenlandse aanbieding).
Ook zou kunnen meespelen dat Ajax wellicht vertrouwen heeft in jeugdspelers waarvan ze verwachten dat die kunnen doorbreken als rechtsbuiten. Je blokkeert de ontwikkeling van die jeugdspeler of de waarde v. Narsingh daalt op het moment dat die wordt voorbij gestreefd.

Ajax heeft een rechtsbuiten nodig die er meteen staat, deze speler is middelmaat net als de lukoki's en ebecilio's van deze wereld.

Ik snap het beleid niet helemaal. Nu zijn ze bang dat ze narsingh niet met genoeg winst kunnen verkopen. Dit terwijl het huren van spelers zeker alleen maar geld kost!!

Dat Ajax Narsingh wou halen vond ik een verstandige keus omdat Ajax in de toekomst Narsingh makkelijk met winst kon verkopen. Dat Ajax nu een speler wil huren vind ik maar raar. Ajax heeft namelijk genoeg buitenspelers dus waarom willen ze dan nog een speler huren. Huren is in mijn ogen de allerlaatste oplossing omdat je diegene nooit met winst kan verkopen.

En als Ajax huurt, wat gebeurt er dan met Sulejmani? Ik neem aan dat ze niet een speler gaan huren voor de bank. Dan kan je beter een jeugdspeler op de bank laten zitten. En worden er ook nog buitenspelers zoals: Lukoki, Özbilliz en/of Fischer verhuurd?

Dat eeuwenoude gezeik altijd maar over wel een jeugdspeler niet een jeugdspeler..
Een voetballer die tussen zijn 15e en 21e levensjaar 3 seizoenen achtereenvolgend bij eendezelfde club heeft gespeeld mag je een eigen jeugdproduct noemen!! Dus lui, kap nou eens een keer met die geouwehoer op elkaar en laat elkaar in hun waarde!

On: Ryo zou een prima buitenspeler zijn voor ons aller Ajax, iemand met snelheid, een passeerbeweging en een voorzet!

21 juli 2012 om 11:49

Wat een onzin, dat zijn dus juist Niet de eigen jeugdproducten. Accepteer dat nou gewoon, dat is het geouwehoer ook gelijk klaar

21 juli 2012 om 13:40

Persoonlijk noem ik de buitenlandse jongens zoals Fischer, Boilesen, Eriksen, Rits aangekochte jeugd. Het blijft wel ''eigen'' jeugd, want ze spelen in je jeugdteams alleen zijn ze gekocht. Alderweireld, Vertonghen, Enoh, Serero schaar ik gewoon onder eigen jeugd ten eerste omdat Ajax Cape Town voor een groot deel van Ajax is en ten tweede, omdat Vertonghen en Alderweireld allebei langer dan 4/5 jaar in de jeugd hebben gevoetbald. Bovendien zijn ze ook niet gekocht, maar gratis overgekomen vanwege het samenwerkingsverband met Beerschot. De rest noem ik gewoon eigen jeugd. Ajax koopt spelers niet op hun 18/19e om hun ''eigen'' jeugd te noemen, maar om ze goed te laten aanpassen aan het systeem. Bovendien hoort een goede jeugdscouting ook bij de kwaliteit van je opleiding

Eigenlijk boeit het me vrij weinig wat andere clubs-supporters over de jeugdopleiding van Ajax zeggen. Ajax en Feyenoord zitten gewoon samen op een erg hoog niveau en dat sommige daar jaloers op zijn is eigenlijk vrij zielig. Zonder Ajax en Feyenoord zouden we op het niveau Ierland/luxemburg zitten. Wees tenminste blij dat er een degelijk nationaal elftal staat.

Is dit nu het nieuwe beleid van Ajax? Spelers huren omdat ze gefaald hebben met het kopen van de prioriteiten?

Alleen interessant om te kopen. Gewoonweg te slecht om voor een jaartje te huren. Kan waarschijnlijk niet meteen het verschil maken in de eredivisie bij een echte topclub. Iets waar ik Assaidi met zijn vele eredivisie ervaring wel in staat toe acht.

nee ik heb geen vertrouwen in deze speler.
begon leuk bij feyenoord maar daarna zakte het wel erg in allemaal.
de verrassing was weg op een gegeven moment.

kun je beter iemand als delofeu van barca proberen te huren of zo...

Niet doen, we hebben genoeg 19-jarige spelers op die positie. Waarom willen we opeens alles huren? Dit past totaal niet in de filosofie.

Het is goed, dat Ajax een financieel zuiver beleid voert. Maar het lijkt nu te ver door te drijven .... We gaan een soort Arsenal worden en dan weet je dat je geen prijzen gaat winnen !!

We hebben het geld van Vertonghen nog niet geinvesteerd. Daarnaast een flinke besparing op de salariskosten van El Hamdaoui, Ooijer, Silva, Verhoeven, Lodeiro, Bulykin, Aisatti.

Waarom lukt het dan niet om je elftal op 2 plaatsen te versterken; Linker CV en rechtsbuiten ?
Gezien het talent van Denswill, kan ik de huur van een speler als Muniesa begrijpen. Alleen dit moet niet te lang duren ! De voorbereiding is bijna ten einde !
En voor Narsingh waren we te gierig. Nu worden we alleen maar in verband gebracht met evt huurlingen van de relaties van Overmars. Is onze scouting al een jaar met pensioen of zo ? We hadden dan toch allang een rechtsbuiten gescout moeten hebben ?

Deze Japanner is een leuk spelertje, maar niks beter dan de categorie Ozbiliz, Ebecilio, Lukoki. Waarom niet een publieksspeler als Assaidi op rechts proberen ??

Ik vind dit nou niet echt een meerwaarde voor Ajax

ik weet niet zeker als ajax er wat aan heeft om te huren maar als hij komt is het voor de hele eredivisie een goeie aanwinst

Wie wordt het dan?

Als Ajax zo doorgaat wordt er geen nieuwe speler gehaald. Het is veel te veel afwachten en vage interesse. Ajax moet concreet worden en ergens volledig voorgaan en niet dat halfbakken gedoe hele tijd!

Waarom moet Ajax nóg een vleugelaar hebben? Ze hebben er toch al 6?!

Boerrichter, Sulejmani, Ozbiliz, Lukoki, Fisher en Ebecilio

21 juli 2012 om 20:50

Aangezien Ebecilio echt enorm zwak is, Ozbiliz het er niet uit komt, Lukoki alleen maar hard kan rennen en Fisher nog niet eens is gedebuteerd.

Boerrigter is blessure gevoelig nu met zijn rug (op het moment) en Sulejmani is ook geen speler die het hele seizoen fit blijft. Daarnaast is Boerrigter beperkt in zijn actie. Altijd buitenom, met zijn linker en een goede voorzet. Maar daar blijft het ook bij, hij is echt niet zo goed als iedereen denkt. Hij kan amper wat met rechts.

Sulejmani komt altijd naar binnen en gebruikt zijn eigen snelheid en technische capaciteiten totaal niet bij Ajax. Eigenlijk zou je Sulejmani in 4-4-2 als spits moeten opstellen!

Miyachi is snel, heeft overzicht, is 2 benig en heeft een goede voorzet.
Afgelopen jaar dolde hij onder andere de defensie van Chelsea.
Maar wie weet, mag hij niet eens verhuurd worden, en wilt Wenger hem wel bij de selectie houden!

Is alleen maar voor de heb, waarom Miyaichi als je Boerrigter hebt? Vind het wel mieterig van Frank de Boer dat ie nu terugkrabbelt met z'n uitspraken over homo's. Maarja zou wel moeten zeker.

21 juli 2012 om 19:57

Dus jij denkt dat Frank de Boer expres een groep mensen wilde kwetsen? Idd de uitspraken waren niet handig, maar ik denk niet dat hij expres mensen wilde kwetsen. Maarjah ieder zijn mening over dit soort dingen...ik bijvoorbeeld vind het mieterig dat Koeman en Van Hanegem beginnen te lachen en doorlopen als het over dit soort zaken gaan, en dan dat Van Hanegem ook nog effe met zijn hand in de camera moet porren. Frank geeft tenminste zijn mening...maar zoals ik al zei ieder zijn mening.

21 juli 2012 om 21:02

Heb dit gemist, wat heeft de Boer precies gezegd dan?

22 juli 2012 om 05:03

Frank werd gevraagd waarom er zo weinig homo's in de de Eredivisie aanwezig zijn terwijl 1 op de 20 mannen homo is zei die vent van bnn.. Waarop Frank zei als we de homo over het algemeen bekijken hebben ze een wat mindere motoriek en zijn a sportief. Filmoje is vast wel ergens te vinden.

Ik denk dat frank dag boer zeggen van, derk en miralem zoeken het maar uit op links en dat jodi,ebicilio en aankoop/huur het op rechts moge uitzoeke

Kandidaat..kandidaat...ik begin er langzamerhand moe van te worden. Is het voor Ajax moeilijk geworden om een goed betaalbare voetballer te vinden? Als je voor een visie hebt gekozen...jeugd..dan moet je daar gewoon op gaan bouwen. Dan speel je maar met Daley Blind in het centrum...en met Jody Lukoki aan de rechterkant als Sulejmani niet fit is. De competitie is niet ver weg meer. De 1e krachtmeting tegen PSV staat ook te wachten 5 augustus. Om nu nog laatste moment snel een speler te kopen en toe te voegen gaat niet werken. Die zal je dan ook moeten laten inpassen in het ''ajax systeem''. En dat duurt ook lang voordat een speler dat begrijpt, want hoe je het wend of keert, bij Ajax wordt er van een gekochte speler meer verwacht dan van een speler die uit de eigen kweek komt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren