Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Boer lijkt jonge spits te hebben gevonden: 'Hij heeft de kwaliteiten'

Laatste update:

Frank de Boer gaf al enkele malen aan graag nog een jonge aanvaller bij de A-selectie van Ajax te halen. De coach heeft met Kolbeinn Sigthórsson een prima spits rondlopen en ook Siem de Jong kan in de punt uit de voeten, maar van Dmitry Bulykin werd afscheid genomen. De jonge spits waar De Boer naar zoekt is mogelijk al voorradig: Davy Klaassen maakt tot nog toe een goede indruk op de hoofdtrainer, geeft hij aan.

/

De Boer zegt dat zijn 27-koppige groep gemiddeld gezien een lage leeftijd heeft. “Dat is deels gedwongen, doordat er nog wat jongens met vakantie zijn. Aan de andere kant hoort het ook bij Ajax. Dit is een van de mooie dingen van de jeugdopleiding van Ajax. Je weet als jonge speler dat je zomaar eens de kans krijgen om je tijdens zo’n week te bewijzen.” Over diverse jeugdige spelers is De Boer positief te spreken. Ook voor hen, die onverwacht mee mochten richting het trainingskamp van Ajax in De Lutte.

“Voor Sven Nieuwpoort, Lesley de Sa, Mitchell Dijks en Viktor Fischer was het een verrassing dat ze deze week met het eerste mee mochten. Ze zijn razend enthousiast en willen zich laten zien. Als staf moeten we soms zelfs wel eens temperen”, stelt De Boer. Voor het vraagstuk over de beoogde jonge reservespits achter Kolbeinn Sigthórsson heeft de kampioenscoach wellicht al een oplossing gevonden. “Klaassen heeft de kwaliteiten om dat in te vullen. Hoewel hij in de A1 veelal op het middenveld speelde, kan hij ook in de spits uit de voeten. We zullen er de komende weken zorgvuldig naar kijken.”

Davy Klaassen moet bij de A-selectie van Ajax blijven

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Denk dat hij en Fischer beiden daar uit de voeten kunnen en zou ze die kans ook zeker gunnen!

5 juli 2012 om 14:38

Frank de Boer heeft al aangegeven Fischer niet in de selectie op te nemen en daar nog een jaartje mee te wachten want hij weet dat die jonge een echt talent is en heeft liever dat hij bij Jong-aajax veel speelt dan bij Ajax 1 als invaller.

5 juli 2012 om 15:16

Ook al zit hij als invaller op de bank bij Ajax 1. Zal hij ook gewoon bij Jong Ajax spelen. Dat heeft geen invloed op elkaar. Hij zit er nu al bij voor de voorbereiding. En als die indruk maakt komt hij er gewoon bij. Niet meteen dingen geloven als het 1x wordt gezegd.

5 juli 2012 om 16:43

Zou wel top zijn als Klaassen zich op die positie gaat ontwikkelen, ondanks dat ie altijd vooral op de 10 speelde. Daar zijn zijn kansen nou eenmaal niet zo groot, en t Nederlandse voetbal zit te smachten naar een nieuwe spits. Denk wel dat het een soort Bergkamp / van Persie is, niet de echte nummer 9 als Huntelaar maar meer ook in dienst van t team die zijn goals altijd zal meepakken.
Leuk als ie deze selectie gaat bijvoegen!

Ben t overigens niet eens met de Boer dat het bij Ajax hoort, want in onze glorie jaren hadden we altijd zat ervaring aan boord + de talenten inderdaad. Nu is het wel heel magertjes..

Aardige speler maar ik denk niet dat ie Sigthorsson uit de basis kan spelen misschien in de toekomst maar ik zie hem nu als stand-in.

5 juli 2012 om 14:38

ik vrees grote vrezen dat sigthorsson zichzelf weer buiten spel blesseert. dus kansen komen er, want ook siem breekt nog weleens een sleutelbeentje.

5 juli 2012 om 14:41

Haha ja je hebt helemaal gelijk het zou wel mooi zijn voor die jongen als ie zich dan zo in de kijker kan spelen dat ie met Sigthorsson kan rouleren.

5 juli 2012 om 14:51

De financien bij Ajax moeten zo langzamerhand net zo dramatisch zijn als die van Arsenal.

Dat je de opleiding een centrale plaats in je club geeft, prima. Dat jeugd kansen krijgt hoort daarbij.

Maar volledig doorslaan is wat anders.
Als Ajax en de Boer op deze weg doorgaan moet je ook eerlijk zijn tegenover je supporters en hardop zeggen: We hopen bij de eerste 4 te eindigen en met wat geluk zitten we na kerst nog in de Europacup na een dramatisch verlopen CL poule.

Aangezien het verhaal van Ajax inmiddels is dat er echt geen stuiver meer beschikbaar is voor spelers moet er duidelijkheid komen wie er financieel slechter voorstaat: Ajax of Feyenoord.

Want terwijl Ajax pronkt met enorme ( CL ) inkomsten is het inmiddels wel de vraag wie dat geld laat verdwijnen want het lijkt er veel op dat als het gaat om spelers aantrekken dat Feyenoord spelers veel meer te bieden heeft dan Ajax.

Dus Ajax: Waar blijft al dat geld waar jullie zo over opscheppen?

5 juli 2012 om 15:01

Ruud, wat een totale onzin sla jij uit zeg! Wij gaan alleen niet meer de hoofdprijs betalen voor elke speler wat vroeger wel gebeurde.

Jij vind dat we voor de 4e plaats moeten spelen, geeft aan dat jij er geen reet van snapt. Volgens mij zijn we met deze selectie kampioen geworden.

5 juli 2012 om 15:02

ruud, op wie antwoord jij? wie schept er op over geld bij ajax? je verzint het er effe bij? en daarbij, als je geld hebt hoeft je dat niet te verbrassen. dat hebben ze in het verleden al eens te veel gedaan.

5 juli 2012 om 15:04

Dat Feyenoord er zo mee strooit is nou juist de oorzaak van hun financiele problemen ;
Ajax heeft het geld wel, geeft het alleen niet uit. Ze hebben geleerd van hun fouten.

5 juli 2012 om 15:05

Die ruud loopt gewoon te trollen. Dit soort mensen moeten pas bans krijgen. Echt irritant.

5 juli 2012 om 15:06

Ajax moet ook niet meer de hoofdprijs voor elke speler betalen zouden ze weer wanbeleid voeren. We moeten niet zoals PSV worden die vorig seizoen meer dan 30miljoen hebben geinvesteerd ( ben geen PSV hater ) . Ook al mag Narsingh wel komen hij is de ontbrekende schakel , Sulejmani kan niet echt overtuigen ook al denk ik wel dat ie het in zich heeft bij SCH heeft ie bewezen dat ie een uitstekende speler is.

5 juli 2012 om 15:06

Hahaha, wat een grap dit. Ajax zit in categorie 3 (financieel gezond) en voert goed beleid door veelal de jeugd een kans te geven. Daar kunnen heel veel clubs in Europa wat van leren! Ajax is daarnaast voor mij nog steeds titelkandidaat nummer 1 volgend seizoen. Raken waarschijnlijk alleen Vertonghen en van der Wiel kwijt, terwijl van Rhijn al klaar staat en centraal waarschijnlijk een versterking wordt gehaald. Meer heeft Ajax ook echt niet nodig. Directe versterkingen als Narsingh zijn natuurlijk welkom, maar niet noodzakelijk om een goede selectie te hebben volgend seizoen.

5 juli 2012 om 15:32

Beste Ruud29, hoeveel naam en faam had Patrick Kluivert toen hij aan de selectie werd toegevoegd als stand-in voor de spitspositie? Nou wil ik niet zeggen dat Klaassen de nieuwe Kluivert is, maar als je hem geen kans geeft kan hij zich ook nooit bewijzen. Bovendien geeft de Boer aan dat De Jong in geval van nood ook als spits uit de voeten kan, en er zijn genoeg opties om zijn plek op het middenveld dan weer op te vullen.

Al met al heb ik liever dat Ajax goed investeert in een buitenspeler, ervaren linksbenige centrale verdediger en een betrouwbare linksback.

5 juli 2012 om 16:27

Ik zou van de genotsmiddelen afblijven Ruud, misschien zeg je dan wat zinnigs!

Er is net een hele revolutie geweest waar het Rtl4 nieuws dagelijks mee openden en dat ging over wanbeleid en onnodige uitgaven. Ze zijn nu juist goed bezig en zitten in catagorie 3. Geld is er plenty maar talent ook dus waarom uitgeven als het niet nodig is?

Ik zou Dario Cvitanich als 2e spits dit komende voetbalseizoen gebruiken.
Hij is een goede voetballer als breekijzer en heeft een top instelling goed combinatiespel
Vond hem ook wat maanden terug een oefen wedstrijdje tegen Dynamo heerlijk voetballen!
Klaassen is nog heel jong en zal ik nog even mee afwachten.

Ajax heeft soms van die momenten dat het gewoon helemaal niet draait en dat er geen beweging zit in het elftal.. met name Cvitanich erin krijg je veel meer beweging.

5 juli 2012 om 15:06

Ja, mee eens. Heb een beetje het idee dat De Boer liever jeugd de kans geeft dan de Zuid Amerikanen. Vond Lodeiro afgelopen seizoen ook sterk maar dan geven ze hem geen aanbieding en Aissati wel. Het maakt me verder niet zoveel uit want De Boer doet het verder uitstekend, maar als je Cvita toch al in je selectie hebt. Waarom dan niet?

5 juli 2012 om 15:11

Idd Dario Cvitanich de Kroatische Argentijn moet gewoon tweede of derde spits worden bij Ajax achter Sightorson want hij is voor heel veel geld gehaald des tijds, hij heeft het niet slecht gedaan in weinige wedstrijden. Ik zou gewoon geen spitsen halen en De Jong als middenvelder achter Jansen zetten en Klaasen concurreren met Eriksen en Schone.

5 juli 2012 om 19:59

Kijk je ooit naar wedstrijden van Boca Juniors? Gister Dario namelijk weer zien invallen in de finale van de Copa de Libertadados en viel over het algemeen alleen op door slechte acties, mislukte voorzetten en verstoppen achter de tegenstander. Heb de laatste 3 wedstrijden van Boca helemaal gezien en geen enkele keer haalde Dario een redelijk niveau. Bij Boca hoeven ze hem ook niet te hebben en ik hoop dat we deze jongen nog ergens kunnen stallen.

Als Ajax zijne vind ik dat je als 3e optie Altijd een jeugdspeler beschikbaar moet hebben. Elk ander alternatief is veel te duur en houdt alleen maar de ontwikkeling van jeugdspelers tegen.

Goede zaak dit. Jonge spelers de kans geven past veel meer bij het beleid dan het aantrekken van een (te) oude wisselspeler, zoals Bulykin, Urzaiz, Mido, etc. Bovendien hebben we het afgelopen EK allemaal gezien dat een klassieke nr 9 niet meer van deze tijd is. Klaassen is bewegelijker, minder statisch en daarom een prima optie voorin.

Klaassen minuten laten maken tegen de "mindere" clubs, bv als de wedstrijd na 60 min al is beslist. Dan langzaam klaarstomen voor het grote werk. Zou mooi zijn als er na Kluivert weer eens een spits uit de eigen jeugd komt.

5 juli 2012 om 14:56

Ben ik met je mee eens.

Maar gooi deze jongen maar eens tussen de leeuwen, kijken hoe hij ermee omgaat.

Ik hoop ten zeerste dat Ajax jongens uit hun eigen opleiding meer kansen gaan geven, jongens van onze eigen bodem. Dat is het beeld dat ik altijd van Ajax hebt gehad, maar door de jaren heen is vervaagd.

5 juli 2012 om 17:14

Tussen de leeuwen gooien zou beteken dat hij al met Oranje mee moet of eventueel in Artis over het hek moet klimmen, dat lijkt me beide niet verstandig. Ze mogen hem voor de leeuwen gooien en Klaassen een beetje inschattende gaat hij dan wel slagen. Hij komt in interviews altijd verstandig over en het talent is er natuurlijk ook. Goede zet van De Boer wat mij betreft!

Van wat ik tot nu van Klaassen heb gezien, lijkt hij een tweede Siem de Jong. Fysiek sterk, technisch niet bijster sterk en niet het vooruitzicht om een topper te worden. Dit wordt gewoon een jongen die straks wordt verkocht aan NAC of Roda.

5 juli 2012 om 14:40

technisch misschien niet de allerbeste maar tactisch wel sterk net als siem. ze hebben een goed gevoel voor positie kiezen.

5 juli 2012 om 14:40

Ik denk dat je daar wel eens flink naast zou kunnen zitten. Klaassen heeft vorig jaar leuk gevoetbald, al gedebuteerd en daarbij; een nieuwe Siem de Jong en verkocht aan NAC of Roda? Zat Siem de Jong niet bij de EK voorselectie?!?!

is toch ook al backup!!

tja, het kan zomaar zijn dat Sigthorsson er een maandje uit ligt, een goalgetter als Bulykin zou dan geweldig nuttig zijn!

Manchester united heeft ook nuets voor niets 11 miljoen voor hem geboden. Dan kan je een aardig balletje trappen

5 juli 2012 om 14:43

Als er 11 miljoen op geboden is was ie denk ik al weggeweest , oke, het is een talent maar 11 miljoen dan hadden ze hem wel weg gedaan.

5 juli 2012 om 14:50

Waarom? Dit talent gaat nog veel meer opleveren nadat hij enkele jaren in het eerste gespeeld heeft. Dit is een uitzonderlijk talent waarvan je weet dat hij gaat slagen. En een nuchtere jongen net als Eriksen, die pas naar een absolute top club zal willen wanneer hij er klaar voor is. De interesse van Man U is logisch, maar nutteloos. Zowel Fischer als Ajax zullen hier niet eens over nadenken.

5 juli 2012 om 16:28

Dat dachten wij ook over Cabral, het kan altijd anders uitpakken met talenten

5 juli 2012 om 14:51

@jeve97
Kerel, 11 miljoen? Waar hèb je het over?!

5 juli 2012 om 14:51

Voor 11 mil is die meteen weg, weet niet waar je het vandaan hebt, maar is onzin.

5 juli 2012 om 14:59

Ja tuurlijk! Denk je dat deze jongen die verder nog niks gepresteerd heeft nog bij Ajax zat. Ik geloof niet eens dat dit ooit een roddel is geweest..

5 juli 2012 om 15:17

Jongen, niet ieder gerucht is ook de waarheid... ken je het begrip roddel ;

Ik heb liever Fischer als 3e spits want deze jongen is nu al zo goed, hij presteert in de junioren en ik denk niet dat Man Utd zoveel heeft geboden voor niks, dat moet wel betekenen dat hij sws echt wat kan. Ook is Klaassen een optie, gewoon kijken wie het in de voorbereiding beter doet.

Klaassen is geen spits, meer iemand die achter de spits speelt en er omheen zwerft. In de jeugd loopt momenteel niet echt iemand die als back-up zou kunnen dienen voor Siggy. Ik zou gewoon De Jong als tweede spits aanhouden, scheelt je ook weer een luxe probleem op het middenveld. Al vrees ik dat Janssen ten faveure van De Jong geslachtofferd gaat worden op het middenrif. Als De Boer echt een pure 2e spits wil, is misschien Armenteros een goeie optie?

De boer is echt goed bezig met de jeugd maar ben wel van mening dat Ajax echt een 2de spits moet halen want koblein heeft het nog niet bewezen stel nou dat hij niet uit de verf komt of weer geblesseerd raakt zit je een half seizoen met een jeugd speler of Siem de jong !

Wat is dit een ongelooflijke onzin. Zelfs Castillion (waar ik ook niet per se weg van ben) heeft nog meer scorend vermogen dan Klaassen. Ik vraag me soms echt af wat de criteria van Frank de Boer zijn. Hij moet geen buitenlander zijn, geen niet-westerse afkomst, en hij moet onder de 21 zijn? Klaassen is een leuke nr. 10 en kan misschien omgeschoold worden tot buitenspeler met zijn goede pass en zijn beweeglijkheid, maar wie dit een spits vindt kan beter inpakken. Tjongejonge.

5 juli 2012 om 14:55

nee jij hebt er veel verstand van, klaassen als een buitenspeler...
een van zijn sterkste punten is juist zijn doelgerichtheid
verder is hij prima in de combinatie en de boer wilt dat de spits mee gaat voetballen, klaassen is daarvoor geschikt

5 juli 2012 om 15:02

Ik zeg dat hij omgeschoold zou kunnen worden tot buitenspeler vanwege zijn specifieke kwaliteiten. Doelgerichtheid is daar niet één van. Kluivert, dat was een jonge, doelgerichte spits. Klaassen is dat niet. En als hij dat niet is, moet hij ook niet gebombardeerd worden tot spits, want dat maakt zo'n jongen kapot.

5 juli 2012 om 15:04

hij zal dan ook niet als een pure spits spelen. Meer wegzakken zoals de jong dat nu doet

Waarom wordt er totaal niet over Cvitanich gepraat bij Ajax? Ik denk niet dat ze veel betere alternatieven hebben. Ook Klaassen niet..

5 juli 2012 om 16:29

@ Studiowolk

- Cvitanich wil zelf terug naar Zuid-amerika
- Cvitanich is vooral een speler voor een 2 spitsen systeem gebleken
- Met Siem de Jong heb je achter Sigthorsson ook nog een alternatief.

6 juli 2012 om 08:32

-omdat hij niet in aanmerking lijkt te komen...
-cvitanich heeft in het "ajax"systeem genoeg gescoord..
-siem de Jong is niet goed genoeg lijkt me

6 juli 2012 om 09:55

@ Studiowolk

Siem de Jong niet goed genoeg? Dan heeft het ook geen zin om op de rest te reageren.

Klaassen is prima, goedkope oplossing. Hij heeft zeker kwaliteiten en scoren doet hij heel eenvoudig hebben we gezien de laatste jaren in jeugdtoernooien.

Het wordt tijd dat Ajax weer een echte goede spits gaat opleiden. De laatste echte, door Ajax zelf opgeleide, spits is volgens mij Patrick Kluivert. Middenvelders en verdedigers uit de eigen jeugd zat.. maar spitsen..? Viel me net even op.. Iemand een verklaring?

5 juli 2012 om 16:12

Ja, ik heb wel gehoord dat Danzell Gravenberch wordt gezien als de toekomstige spits van Ajax. Maar ik heb 'm 'n paar keer zien spelen en in de wedstrijden dat ik 'm heb zien spelen, was het best wel redelijk.

Maar Davy Klaassen is denk ik 'n uitstekende stand-in voor Kolbeinn Sigthórsson. Als Klaassen 'n paar keer invalt, dan krijgt hij vanzelf meer ervaring en wie weet wordt hij dan wel de opvolger van Sigthórsson als hij vertrekt. Stel dat dat gebeurd, dan is Klaassen denk ik wel ervaren genoeg om Sigthórsson op te volgen.

Sigthorsson, Siem de Jong en Klaassen.

We hebben op het middenveld genoeg alternatieven met Janssen, Eriksen, Schone, Serero, Anita, Enoh en dus Siem de Jong en Klaassen. Mocht Sigthorsson er niet bij zijn dan kun je dat gemakkelijk oplossen door bijvoorbeeld Siem in de spits te zetten en behoud je een middenveld met normaliter Anita, Janssen en Eriksen.

Ik vind het jammer dat Ajax niet met Bulykin door gaat, maar aan de andere kant is het gezien de huidige selectie ook wel te begrijpen. Niet per se nodig en om voor een bankzitter 8 ton tot een miljoen euro per jaar te betalen is een beetje te veel van het goede.

Dit vind ik puur genieten, ook bij Feyenoord zie ik veel jonge gasten. Heerlijk en gewoon goed voor het nederlandse voetbal. Echte toppers zijn niet te betalen en dan kies ik voor de jeugd. De nederlandse clubs, al dan niet noodgedwongen, nu dus ook. Je zult mij niet horen klagen na een reeks mindere wedstrijden. Dat hoort er gewoon bij. Maar als er uit deze grote groep jeugdspelers straks 2 of 3 de absolute top bereiken dan is dat een grote winst. Nee, laat de clubs uit het buitenland maar die achterlijke bedragen aan ons betalen. Uiteindelijk wint ons voetbal daarbij en houden wij een mooie eigen identiteit. Wat heb je er nou aan om fan te zijn van clubs als Real Madrid of Manchester City? Voor het overgrote deel buitenlanders, leuk hoor. Barcelona moet ons voorbeeld zijn, al zullen wij nooit een Messi kunnen betalen. Nou, dan maar niet.

5 juli 2012 om 19:02

Ramos Casillas Callejon Granero Xabi Alonso Arbeloa Albiol zijn allemaal spelers van spaanse komaf hoor die bij Madrid spelen, Begrijp me niet verkeerd ik kan me echt vinden in je reactie en ben het totaal met je eens alleen over madrid zit je naar mijn mening verkeerd, Madrid is zo een grote club namelijk de grootste ter wereld die behalen al een jaartje of 70 grote succesen, Ik ben een groot madrid fan en hoop ook dat ze meer met hun jeugd gaan werken want ze hebben namelijk een geweldige jeugd, Talenten als Carvahjal Morata & Jese Rodriguez komen er gewoon aan en gaan het zeker maken, Als je kijkt in de spaanse competitie lopen er zeker meer dan 50 spelers rond die de jeugdopleiding van Madrid hebben doorlopen maar uiteindelijk niet goed genoeg waren voor de echte top maar wel voor een andere club, Soldado bijvoorbeeld dat is gewoon een speler uit de jeugd van Madrid die het op een of andere maniet niet gered heeft, Madrid geeft veel geld uit maar dit is inherent aan het moderne voetbal ik zie ze ook liever met eigen jeugd werken maar onder Mourinho gaat dit helaas niet gebeuren, Je doet de diehard madrid supporters waarvan hun grootgrootouders al op de tribune zaten wel tekort met die opmerking, mensen zijn FAN van een club door dik en dun.

Ik was gisteren bij de oefenwedstrijd van Ajax, en zat de eerste helft achter de goal van VV Oldenzaal en wat mij gelijk opviel was de loop acties van Fischer waar Klaassen weer op kon reageren. Was dus vooral onder de indruk van Fischer.

2 geweldige talenten, die het nog wel eens ver kunnen gaan schoppen, maar dan moeten ze nu wel minuten gaan maken bij Ajax 1. Gaat Ajax of veel aan verdienen en grote sportieve successen beleven!

Klaassen is een groot talent voor de toekomst.
Hij vorig jaar al wat invalbeurten gemaakt en zelfs in de Champions League.
Het is lekker om hem erbij te hebben want straks krijg je weer een blessure golf en met CL erbij moet je een brede selectie hebben.
Die Fischer lijkt dit jaar ook door te breken.

Ajax heeft goud in handen met Klaassen en Fisher maar hetzelfde geldt voor PSV met Depay en Koch!
Mooi toekomst ook voor Nederland over een jaar of 5

Ik veel gekeken naar jong ajax, vooral in de next gen series. WE gaan een hoop plezier beleven aan Dijks en Fisscher. Deze jongens zijn echt beesten!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren