Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Transfersom en bespaard salaris El Hamdaoui bieden Ajax ruimte

Laatste update:

De wegen van Mounir El Hamdaoui en Ajax scheiden mogelijkerwijs binnen 48 uur. Diverse Italiaanse media schreven woensdagavond dat Fiorentina met succes een bod op de aanvaller van de Amsterdammers hadden uitgebracht. De Telegraaf meldt donderdag dat El Hamdaoui heeft ingestemd met een driejarige verbintenis. Het wachten is op witte rook uit Amsterdam en/of Florence.

/

Volgens het landelijk dagblad is de aanstaande transfer van El Hamdaoui naar de Serie A-club een welkome opsteker. De transfersom van naar verluidt 850.000 euro en het wegvallen van zijn salaris van circa 1,8 miljoen per jaar biedt wellicht ruimte bij Ajax voor het halen van Luciano Narsingh.

In de winterstop was El Hamdaoui al dicht bij een transfer naar Fiorentina, maar die ketste echter op het laatste moment af. El Hamdaoui werd in het tijdperk onder Martin Jol voor vijf miljoen euro overgenomen van AZ, maar het werd na het vertrek van Jol en de aanstelling van Frank de Boer nooit een gelukkig huwelijk met de Rotterdammer.

Het is zonde dat Mounir El Hamdaoui bij Ajax vertrekt

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Die 8,5 ton bij de transferprijs doen en een ton of 2 salaris meer bieden aan Narsingh zelf. Op die manier zal hij komen en hou je 1,5 miljoen salaris over.

5 juli 2012 om 08:36

ja hoor, iedereen opgelucht dat el hamdaoui opzout en on het te vieren gooien we alle pas verworven principes overboord: we bieden narsingh alsnog een beter salaris dan PSV en geven Heerenveen alles wat ze wensen...

zou zwak zijn. ik hoop dat deze verkoop het standpunt van ajax juist niet beïnvloed: anders verliezen de boer, cruyff en ajax direct hun geloofwaardigheid tov verkopende clubs, spelers en raiola's. dat is het niet waard! dan maar geen narsingh.

5 juli 2012 om 09:39

@manodedios: onzin. Als je bv 4 miljoen betaald voor Narsingh, is dat echt niet een verkeerd signaal geven, die gast is dat prima waard met zn leeftijd. Ajax moet af van de overdreven 10 mio en meer transfersommen. En het salaris dat ajax aanbied zit lang niet op dat van Sulejmani, zelfs met een ton meer zit ie niet in de allerhoogste schaal vd eredivisie.
Daarbij kun je nu de zwakke rechtsbuiten positie opvullen en de concurrentie zwakker maken. Voetbal is ook het spel van de ballen, je moet niet teveel uitgeven, maar zeker ook niet te weinig.

5 juli 2012 om 10:34

het gaat mij niet om bedragen maar om het beleid. ajax moet het beleid maken en niet in extreme mate beinvloedbaar zijn door zaakwaarnemers. ik zeg niet dat narsingh geen 4 of 5 miljoen waard is maar als ajax niet meer dan 3 wil bieden sta ik daar achter. als heerenveen dat te weinig vind gaat het feest niet door en dan hoor je mij ook niet klagen.

exact hetzelfde geld voor sulejmani. hij is een speler met voor ajax zeer bruikbare kwaliteiten, alleen niet voor het salaris dat hij tot nog toe verdiende. als hij wil blijven moet hij inleveren, als hij daarmee geen genoegen neemt, even goede vrienden.

salarissen moet je niet vergelijken met een ander land en zelfs niet met wat gebruikelijk is in de top van de eredivisie. die moet je baseren op je eigen kunnen. feyenoord heeft daarin uit nood geboren het goede voorbeeld gegeven. nu is het tijd dat een financieel gezonde club als ajax uit eigen beweging die maat gaat stellen. twente deed dat natuurlijk al maar die zijn bang hun mooie groei niet door te zetten en wijken er geregeld vanaf, hetzelfde geld voor psv, waar totaal paniekvoetbal gespeeld wordt uit vrees weer naast champions league te grijpen. als wordt maar vergoeilijkt onder het mom dat grote talenten gekocht worden die hun geld toch wel opbrengen maar dat is toch geen zekerheid vandaag de dag. zeker niet als je telkens 5,6,7,8 miljoen uitgeeft voor een speler. ik zou trots zijn als ajax het niet doet. ik zie narisngh graag komen maar het is absoluut geen must. eigen jeugd vertrouwen en kansen geven kan tot mooie dingen leiden.

5 juli 2012 om 10:55

Nee manodedios, ik ben het eens met het beleid dat ajax naar spelers en clubs wil uitstralen dat ze niet meer de hoofdprijs betalen in transfer en salaris.
Dat doen ze volgens mij al een tijdje, want Jol wilde ook niet de hoofdprijs betalen voor Ela en Douglas.
Als je echter met een klein beetje meer dan je openingsbod een speler kan halen die je nodig hebt en waar je de concurrent een klap mee uitdeelt. Dan moet je niet koppig zijn, en die deal sluiten. Dat is geen paniekvoetbal spelen maar gezond transferbeleid: zo dicht zit dat bij elkaar!

5 juli 2012 om 08:39

Het geld zou sowieso geen probleem zijn geweest met de winst afgelopen jaren en CL in het vooruitzicht. Alleen wil Ajax nu een ander beleid gaan voeren.

5 juli 2012 om 08:57

@panther95 De winst van afgelopen jaren? Ze hebben meer jaren dikke verliezen geleden dan dat de winst van afgelopen boekjaar goed kan maken hoor!

On; goed dat hij vertrekt. Is voor beide partijen het beste.

5 juli 2012 om 09:25

Wat is dit nou weer voor gebasel? Ajax schrijft nu als 3 seizoenen (incl dit seizoen CL inkomsten) dikke zwarte cijfers... Check eerst je feiten voordat je onzin de wereld in gooit. Aangezien CL toch aardig wat op leverd ga ik er van uit dat het dit jaar ook zwarte cijfers worden geschreven. En als je leest wat panther zegt; alleen wil ajax nu een ander beleid gaan voeren... Nou 1 1=2 gezond(er) beleid voeren en inkomsten ... Dat is een goed vooruitzicht. Ik wil je niet afkraken ofzo, maar je moet iik niet doen voorkomen alsof ajax honderden miljoenen verlies lijd.

5 juli 2012 om 09:34

Ndisdenaam correct me if im wrong maar was het niet zo dat ze iets van 10-15 miljoen winst hadden maar daar zaten ook de verkopen van oa.suarez bij en Cl inkomsten? Want anders valt het maar vies tegen want zonder de verkopen en Cl schrijven ze wel dikke rooie cijfers.

5 juli 2012 om 09:36

Ndisdenaam,

Niet waar, in het seizoen 2009-2010 heeft Ajax nog een verlies geleden van ongeveer 20 miljoen, pak het jaarverslag er maar bij

5 juli 2012 om 10:01

Ja verlies gedraaid, maar het eigen vermogen was toen rond de 60 milj, en de verkoop van Suarez bijna 20milj. De afgelopen twee seizoenen CL wat zo'n kleine 14 milj per jaar opgeleverd heeft. Is er geen enkel probleem om een speler te kopen........

5 juli 2012 om 11:19

@mc_rulez,
als ik jou was dan zou ik voortaan mn bronnen beter checken.
De afgelopen jaren heeft Ajax (mede door transfers van o.a. Steek, De Zeeuw en Suarez) zwarte cijfers kunnen presenteren.
Ook met CL in het vooruitzicht is het niet noodzakelijk voor Ajax om moeilijk te gaan doen over 5mil

5 juli 2012 om 12:35

Verlies lijden betekent nog niet dat je in de rode cijfers staat,dat was het in het geval van ajax ook het geval.
Ze hebben alleen toen gelukkig ingegrepen om te zorgen dat het niet naar de rode cijfers toe ging want zulke verlies posten kan je niet eeuwig dragen zonder een negatief effect op het eigen vermogen.

5 juli 2012 om 08:47

Nou dan vindt ik dat gebasel van Ajax toch raar, ze zeggen eerst dat ze niet meer de hoofdprijs gaan betalen en dat dit het maximale is wat ze willen bieden.. En nu er een speler verkocht is kan dat wel ineenkeer.. Geld hadden ze voor die transfer van MEH ook al, dus dat zou ik raar vinden maargoed..

5 juli 2012 om 09:37

''volgens het landelijk dagblad is de aanstaande transfer van El Hamdaoui naar de Serie A-club een welkome opsteker. De transfersom van naar verluidt 850.000 euro en het wegvallen van zijn salaris van circa 1,8 miljoen per jaar biedt wellicht ruimte bij Ajax voor het halen van Luciano Narsingh.''

Er staat toch duidelijk dat de Telegraaf denkt dat er misschien nu ruimte is om het bod aan Narsingh te verbeteren, nergens staat dat Ajax dit gezegd heeft

5 juli 2012 om 09:41

Klopt maar dat weet de Telegraaf ook, daarom vindt ik het zo raar, stemmingmakerij natuurlijk, ach het is de telegraaf ook maar, de roddelkrant van Nederland

5 juli 2012 om 12:20

Panerai,

Misschien gaan ze bij Ajax uit van een bepaald bedrag wat ze kwijt zijn aan salarissen en wat ze dus kunnen besteden zodat het binnen een bepaalde grens blijft, als dan Mounir vertrekt ontstaat er opeens extra ruimte boven het ingecalculeerde bedrag en heeft Ajax meer bestedingsruimte. Zo gek vind ik dat niet.

Als Vertonghen vertrekt voor een flink bedrag kan Ajax dat ook deels gaan gebruiken voor een eventuele vervanger, wat ze nu op dit moment liever niet doen, ook als ze het geld wel ergens weg zouden kunnen halen.

5 juli 2012 om 14:16

Panerai,

Weet jij wel hoe een grootboek werkt? Men heeft een budget voor transfers en salarissen. Ik weet dat Ajax ca. 50 á 60 miljoen eigen vermogen heeft, maar ik weet niet hoe ze dat in hun boekhouding verdeeld hebben. Misschien stonden ze bijv. bij salarissen wel in de rode cijfers en dan kun je wel veel geld op je bankrekening hebben staan, maar volgens je boekhouding heb je geen geld voor bijv. salarissen. Nu met de verkoop van Mounir valt in ieder geval 1,8 miljoen euro weg. Dat is volgens het nieuwe beleid van Ajax wel 2 á 3 salarissen voor spelers. En als je dan uit die rode cijfers bent dan kun je gewoon weer spelers een salaris aanbieden.

5 juli 2012 om 14:54

Hootch,

Jheb je zelf wel van het begrip grootboek gehoord, je haalt zaken door elkaar. Een grootboek is een onderverdeling in je rekeningschema. Op dat rekeningschema staan balansposten (bezittingen en schulden) en post uit de winst- en verliesrekening (kosten en opbrengsten).

Eigen vermogen is eigen vermogen, dat kun je wel onderverdelen in subcategorien (bijv. aandelenkapitaal en winstreserves, etc.) Maar niet in salarissen (dat is een onderdeel van de winst&verlies).

Wat je waarschijnlijk op doelt, is dat je op de begroting (geprognotiseerde winst- en verlies) een x bedrag aan salarissen hebt gereserveerd. Ga je daar over heen, dan sluit je begroting.
Daarnaast kun je bijv. op dat moment genoeg geld hebben om de (hogere dan begrote) salarissen te betalen. Wel kan het zijn dat je later te weinig geld hebt omdat je andere verplichtingen hebt (bijv. omdat je winstpremies of deelbetaling op transfers moet betalen). In dat geval heb je een liquiditeitsprobleem

Een liquiditeitsprobleem hoeft niet altijd te betekenen dat je verlies maakt en/of een negatief eigen vermogen hebt. Het kan bijv. zijn dat alle bezittingen zijn gefinancierd met eigen vermogen (bijv. de gekochte gebouwen/spelers) of dat je de transferopbrengsten in termijnen ontvang (bijv. over meerdere jaren).
Bij langlopende liquiditeitsproblemen die je z.s.m. te herfinancieren. Zo'n herfinanciering is bijv. bij PSV gebeurd, die hebben grond verkocht en veel renteloze leningen ontvangen. Van die ontvangsten hebben ze oude leningen afgelost, nieuwe spelers gekocht en staat waarschijnlijk nog een deel op de bank. .

yes eindelijk is hij weg leve ajax

Deze situatie is gelukkig afgelopen.
El Hamdaoui gaat naar een schitterende club in een topcompetitie. En Ajax bespaart geld en kan dat ergens anders aan besteden.

Eindelijk gaat het dan toch gebeuren, wat een dure mispeer is dit geweest. Wegwezen.

Je verlies pakken (of is 850.000 in deze situatie nog winst?) en je hebt weer ruimte in een budget.

nu meteen de vraagprijs bieden voor Narsingh en die deal rondmaken

Als Ajax ook nog eens Narsingh zou kunnen gaan halen met het extra geld van Elhamdoui is Ajax absoluut weer de favoriet voor de titel in Nederland. En stel dat Ajax Vertonghen nog gaat kwijtraken, kunnen ze daar Nuytink met gemak voor terug gaan halen financieel zonder er verdedigend erg op achteruit te gaan. Ik verwacht komend seizoen ook weer een beter Fc twente al is het daar afwachten wie er in de spits zal komen te staan. Luuk of een ander. Ook van PSV verwacht ik komend seizoen meer omdat een aantal talenten ook gegroeid zijn en nog verder zullen gaan groeien. Daarbij bedoel ik bv ook een Strootman en een Mertens. Maar Ajax zal zeker met een Narsingh de absolute favoriet zijn.

5 juli 2012 om 08:33

ik hoop dat ajax nuytink haalt en lang vastlegt: dat lijkt me de centrumverdediger voor de toekomst, ook voor oranje, hoewel ik in hem meer een type alderweireld zie dan een verkapte spelverdeler als verthongen.

maar dat je zegt dat ajax er met hem voetballend niet op achteruit zou gaan t.o.v. met verthongen getuigd van enorme onderschatting van onze Belgisch Jan. ooit, misschien, maar verthongen is de beste speler van de Eredivisie, nuytink mag daaraan nog niet denken natuurlijk.

5 juli 2012 om 09:24

@manodedios. Helemaal met je eens! Zie ook liever een goede verdediger erbij dan weer een aanvaller (rechts buiten). Als Suljemani verkocht zou worden dan is het een ander verhaal maar dat zie ik helaas niet gebeuren. Zou Narsingh graag met gesloten beurs ruilen ;-)
Ligt trouwens niet alleen aan Suljemani zelf. Bij Heerenveen werd hij anders gebruikt en werd zijn snelheid meer benut. Daar werd veel meer op eigen helft gespeeld en werd er dmv een snelle counter op Suljemani gespeeld.

Enfin, halen die Nuytink, ook als Jan blijft.

5 juli 2012 om 10:50

Volgens mij hoeft Nuytink niet meer dan een kleine 2 miljoen te kosten. Ik vind hem ook beter/meer potentie dan Moisander. Tevens leiden we op deze manier weer iemand op voor Oranje, waar een goede centrale verdediger ook niet misstaat.

Btw: Ik zie Narsingh ook graag komen. Beter dan Ozbiliz/ebecillio ed.

5 juli 2012 om 10:54

Heb er liever een ervaren verdediger bij als Jan vertrekt. Neemt niet weg dat je Nuytink wel kunt halen, maar ik zou er dan iig ook een ervaren man bijhalen.
OT: ik hang echt de vlag uit dat we van die parasiet verlost zijn. Hij had van mij zelfs wel voor niks mogen vertrekken...

van mij hoeft narsing niet te komen. hele goede speler maar ajax maakte vorig seixoen de meeste doelpunten, met de voorhoede die er nu nog is. Bovendien waren de 3 basisspelers erg veel geblesseerd. Nee, van mij mag Ajac het geld besparen en het met deze selectie proberen!

5 juli 2012 om 08:47

inderdaad. zoveel blessurepech als vorig jaar is ondenkbaar. sulejmani heeft een fantastisch 1e seizoenshelft gespeeld - helaas niet meer dan dat - maar toch laten zien dat het er nog zit. en ook ozbiliz is weer wat ouder en ervaring rijker. als het dan allemaal zo moeizaam gaat, vergeet narsingh dan gewoon en laat PSV de big bucks maar trekken. dat ze daar niks wijzer van hoeven worden is vorig jaar al duidelijk geworden. ajax kan zich beter concentreren op een vervanger voor verthongen, want die gaat echt nog vertrekken.

Hadden ze beter vorig seizoen al kunnen doen, iedereen wist dat het niets meer zou worden. Eerste verlies is het beste verlies, laten ze naar de tukkers kijken hoe die in een paar jaar opgeklommen zijn naar de gezondste club van nederland!

5 juli 2012 om 14:25

Het ging Ajax volgens mij niet om dat verlies, maar om vertrouwen.;

Aangezien ooit een AS Roma weigerde om het resterende transferbedrag van Chivu aan Ajax over te maken, vraagt Ajax dus bij elke hoge bedragen om een bankgarantie.;

Dat het vorige keer niet goed ging met die bankgarantie was helaas jammer en wie daar de schuldige is weet ik niet, maar ik weet wel dat Ajax sinds de transfer van Chivu altijd om een bankgarantie vraagt.

Volgens mij is willem II de enige club die aan hem verdient heeft. AZ heeft hem ook al met verlies moeten verkopen. Excelcior zal er ook nog wat aan overhouden en die ontvangen nu ook weer 5% opleidingskosten. Die kerel had een hele grote kunnen worden als ie zijn karakter mee had.

Jammer dat het zo heb moeten lopen !! Het begon hoopvol tegen Groningen met 2 doelpunten.
maar het heeft niet lang mogen duren ! helaas !! goede aanvaller met scorend vermogen ( slechte mentaliteit ) ben als ajacied blij dat hij weg is want ik was wel klaar mee !! maar op de manier waarop zint mij niet helemaal. Hoop voor hem dat hij zijn vorm terug kan vinden in italy.

Bij fc twente scouten ze slim en bij ajax is de jeugd het belangrijkste. Dat zijn twee verschillende visies, maar allebei prima. Het is niet direct met elkaar te vergelijken, twente is opgeklommen door veel meer factoren dan aankoopbelleid.

Ajax moest toen PSV in beeld kwam voor El Hamdaoui zo nodig 5 miljoen hebben. Nu moeten ze het met 850.000 en een jaar extra salaris betalen doen. Wat een wanbeleid.

Voor El Hamdaoui lijkt het eind goed, al goed. 1,8 miljoen verdienen met een seizoen bankzitten en nu hup naar een hele mooie Italiaanse club. Wel fijn dat deze begaafde technicus weer op het veld verschijnt. Ik zie 'm graag spelen.

5 juli 2012 om 12:47

Ik zie 'm graag niet spelen. Mensen zo'n instelling mogen van mij lekker verpieteren op de bank !!

5 juli 2012 om 14:29

pburen,

Dat is geen wanbeleid, want een PSV met Mounir in de spits of een PSV met een Matavz in de spits is toch een groot verschil.; En aangezien Ajax de kans op de titel belangrijker vond dan die 5 miljoen voor Mounir kan ik mij wel begrijpen dat die transfer toen niet door is gegaan.

Verder is Mounir onder leiding van Jol toen gehaald en het was toen zeker geen slechte aankoop. Alleen De Boer ergerde zich aan het gebrek van discipline van Mounir.

5 juli 2012 om 15:00

pburen

Denk dat PSV ooit voor de vorm heeft geinformeerd. Die transfersom zal niet het grootste probleem zijn geweest. PSV had altijd kunnen onderhandelen met Ajax en bij de zaakwaarnemer van El Hamdoui kunnen informeren met welke aanbiedingen Ajax al akkoord was gegaan (bijv. Espanyol).
Maar door de gemeente Eindhoven is bij de aankoop van de grond aangegeven dat alleen kon als de nieuwe spelers max. 1 mln zouden verdienen (m.u.v. exceptionele spelers).
Gezien El Hamdoui bij Ajax 1,8 mln verdiende, was die deal er normaliter niet gekomen. Dat nog los van de fee die Lens eruit zou willen peuteren.

Nee, Narsingh zal geen beter contract krijgen aangeboden. Het aanbod wat hij heeft gehad staat vast. Enkel de transfersom kan nog worden verhoogd nu door Ajax.

Halleluja het einde van dit ongelukkige huwelijk tussen Ajax en El Hamdaoui komt dan eindelijk in zicht! Een opluchting vanjewelste. Eindelijk wordt Ajax verlost van deze kwal die zich te groot voelde voor alles en iedereen. Het was een rotte plek in de selectie. Fiorentina is een mooie club in een grote competitie. Hij kan daar slagen want aan zijn kwaliteiten ligt het niet. Echter zal hij zijn gedrag en instelling snel moeten verbeteren wil hij hij daar ook niet in de problemen komen. Het scenario kan bijna niet mooier. El Hamdaoui eruit. Narsingh erin. Hopelijk maakt Ajax de transfer van Narsingh snel rond. We hebben echt dringend een rechtsbuiten nodig.

Ajax heeft deze periode niet alleen het salaris van El Hamdaoui bespaard maar ook nog eens het salaris van Aissati wat rond de 1 miljoen euro per jaar zat. Dus in deze periode al 2.8 miljoen euro gekrompen in het salarishuis.

Nu nog wachten totdat het echt officieel rond is.

5 juli 2012 om 12:32

en vergeet lodeiro niet!
die verdiende ook zeker 5-6 ton volgens mij.
gaat goed hoor ;
en ooijer is er ook niet meer, er wordt flink bespaard.
maar goed, daarvoor is wel schone erbij gekomen natuurlijk...

lodeiro naar verluid 5.5 ton en ooijer 6 ton, dan bespaar je dus in totaal 4 miljoen - salaris schone (wat ik zo even niet weet)

5 juli 2012 om 12:34

@crazydj07 #54
Lodeiro kan best kloppen maar Ooijer 7 ton?
Dacht dat ie op de loonlijst stond voor zo'n 4 ton (nog steeds een hoop geld daar niet van).
O en Bulykin natuurlijk ook nog weg.

5 juli 2012 om 12:38

zat even mis met de bedragen, bulykin is ook weg idd.
nu nog wat overbodige talenten als ozbiliz en ebecilio en dan is het weer allemaal op orde denk ik. (ook even zaak sulejmani afwachten)

5 juli 2012 om 12:49

4 miljoen besparen, op El Hamdoui, Ooijer, Lodeiro en Aisatti, nou goede deal lijkt me !!

5 juli 2012 om 14:34

Met het vertrek van EL Hamdaoui , Aissati , Lodeiro , Silva , Ooijer , Bulykin en Verhoeven ben je de 5 miljoen al gepasseerd. Daarbij zou nog een aanzienlijk bedrag komen wanneer Sulejmani (1,8), Van der Wiel (1,25) , Cvitanich en Vertonghen vertrekken. Totaal kom je dan op een bedrag van 9 a 10 miljoen uit.

Als je Moisander , Narsingh en Schone haalt + het de stijging van het aantal contracten onder jeugdspelers blijft er ongeveer zo'n 6 a 7 miljoen aan salarisbesparing over. Het zou prachtig zijn als het salarishuis van Ajax weer krimpt naar 45 miljoen in plaats van de huidige 51.323.000 aan salarissen die we momenteel uitgeven.

Maar hoe zit dat nu?
PSV zou hem in de winter weer van Fiorentina kunnen kopen voor 1 miljoen
Dan zijn de rapen gaar natuurlijk.
PSV gaat al op zijn sloffen winnen in de eredivisie
maar dan wordt het helemaal een makkie.

5 juli 2012 om 09:50

net zo makkelijk als Psv de afgelopen 3 jaar kampioen is geworden he ;

ontopic: Ajax kan nu zeker het bod + salaris iets verhogen voor Narsingh, die jongen heeft Ajax gewoon nodig om weer stappen vooruit te zetten en in de CL ook goed voor de dag te komen. Want met alle respect maar Ozbilliz en Ebecilio zijn geen CL waardige spelers en komen gewoon te kort (in ieder geval Ebecilio, Ozbilliz geef ik nog een kans om te ontwikkelen).

5 juli 2012 om 09:54

Dat werd er vorig jaar ook gezegd, doe dat nou niet anders komt de klap weer zo hard aan.

Ont..
Zou het wederom niet doen zonder bankgaranties..die club is nou niet echt betrouwbaar.
Maar verder mag dat mannetje weg opgeruimd staat netjes.

5 juli 2012 om 10:03

Dat zou wat zijn als hij bij PSV komt te voetballen!! hahahah...en dan een hattrick scoren tegen Ajax.
Kan hij eindelijk zijn gram halen na anderhalf jaar vernedering. Nog steeds vind ik het raar dat F. de Boer hem zo heeft behandeld. Alsof die man zijn vrouw heeft gepakt ofzo... Wat een kapitaalvernietiging en niet eens dat de speler zo slecht is. Hij zou immers weer topscorer kunnen zijn de afgelopen 2 seizoenen, nee, Frank wilde hem gewoonweg niet. Dus dan maar miljoenen verlies slikken...

Ajacieden zeggen nu alweer heel makkelijk dat de komst van Narsingh een formaliteit is. Maar je hebt met Narsingh zelf te maken, en laat die jongen nou net op het EK hebben aangegeven bij de spelers, Cocu en Faber dat die een overstap naar PSV meer ziet zitten. Brands gaat er gewoon uitkomen met Heerenveen, Narsingh wil liever naar Psv. Die speelt volgend jaar gewoon in Eindhoven. Ja nu komen alle Ajacieden weer die boos zijn, of die het beter weten. Maar dit heeft Thijs Slegers van VI gewoon verteld.

5 juli 2012 om 10:19

Dat heeft hij met die woorden nergens vermeld wel dat er een lichte voorkeur is. Van Bommel, strootman en Willems hebben hem tijdens het korte ek helemaal gek gemaakt. Nu hij weer terug in Oost Amsterdam zit zal hij snel weer denken aan Ajax en dat mooie grote stadion en aan zijn vrienden die allemaal Ajax fans zijn.

Psv heeft absoluut niet de middelen om nu iemand aan te trekken moet eerst verkocht worden. Ajax gaat trekken aan Narshing en die gaat gewoon lekker voor champions League let maar op. Thijs slegers heeft 99 % gelijk maar nu gaat hij het mis hebben. Vooral nu Aissati en El hamdoui van de loonlijst zijn kan het snel gaan.

Ik heb nooit iets tegen El Hamdaoui gehad, maar het zou voor beide partijen het beste zijn als het tot een akkoord komt.

Persoonlijk denk ik dat veel van de transferwinsten zijn weggevallen door de aankoop Sulejmani en El Hamdoui. Als dat geld wel nuttig besteedt had geweest had je nu een gat kunnen slaan met de andere topclubs in Nederland. Helaas is dat niet het geval. Ajax is momenteel gewoon redelijk gezond en heeft schat ik ongeveer nog genoeg geld om een aankoop van 5 miljoen euro te doen.

Waar ik me wel aan stoor is dat er gelijk weer mensen zijn die zeggen dat Ajax van het beleid afwijkt. Wie zegt dat ze Luciano meer salaris hebben geboden en wie zegt dat Ajax al niet van plan was of 4.5/5 miljoen te betalen

Althans die indruk krijg ik als je naar de jaarverslagen van de afgelopen jaren bekijkt.

Jammer dat El Hamdoui nooit echt geaard heeft bij Ajax. Vind het in potentie nog steeds een topspeler. Voor Ajax en El Hamdoui wel beter uiteraard. 850 duizend euro wel erg magertjes, als je in de winterstop (?) nog over 3 miljoen (dacht ik) praat.

Gelukkig komt mijn cluppie weer met beide voeten op de grond en realiseren ze zich ook dat ze nooit kunnen wedijveren met de PL of de PD. Jammer maar helaas.....zolang het voetbal maar aantrekkelijk blijft en we er nog een paar sterren kunnen bijzetten zal je mij niet horen klagen.

El Ham is nu ook weg. De laatste van de irritante mannentjes. Ik ben nu al benieuwd naar het natrappen van hem naar Ajax toe nu hij weg is. Goed voor de VI

Mooizo, wegwezen daar Mounir, zo snel mogelijk. Jij moet aan spelen toekomen en niet in het tweede je talenten verspillen. Nog steeds jammer dat hij niet door 1 deur kon met De Boer. Sommige Ajaxcieden zullen mij misschien voor gek zijn maar ik denk dat als El Hamdaoui en De Boer gewoon door 1 deur konde gaan dat El Hamdaoui vorig seizoen en dat seizoen daarop mee had kunnen doen om de topscorerstitel en Ajax makelijker kampioen was geworden. Want ik ben ervan overtuigt dat hij het beter zou doen dan Sigi. Met Bulykin als zijn back-up was het prima geweest en had je ook niet De Jong nodig of Lodeiro omdat er zoveel blessures kwamen. Alhoewel deze spelers ook een goeie bijdrage hebben gehad ben ik ervan overtuigd dat El Hamdaoui het beter zou doen.

5 juli 2012 om 12:27

Klopt helemaal ,naar wees eerlijk zijn mentaliteit was zwaar beneden peil.

5 juli 2012 om 14:44

Ja dat klopt inderdaad, sportief steekt hij echt boven de meeste spelers bij Ajax uit maar mentaal is ie maar niks. Maar F.deboer heeft ook een grote rol gespeeld in deze soap dus het was niet alleen El Hamdaoui.

Als er een overgang plaats zal vinden van Narsingh naar Ajax, dan stappen de Amsterdammers wel degelijk af van hun principes. Of wat betreft de transferprijs, danwel het goede bod aan Narsingh persoonlijk. Het indicatibod en het salaris wat hem geboden was, was volgens Ajax toch uitstekend en daar viel niet meer aan toe te voegen? Of denken jullie dat Heerenveen zomaar de transferprijs van 3 miljoen accepteerd waar het minimaal 5 miljoen wil ontvangen? Zoals wel vaker zal dit een vreemde transfer worden. Eerst spreekt Brands dat het verschil tussen vraag en aanbod eigenlijk onoverbrugbaar is, en een dag later kunnen we overal lezen dat de vraagprijs en de mogelijkheden van PSV ineens dicht bij elkaar leggen. Een verschil van 2 miljoen op een vraagprijs van 5 vind ik niet echt een klein verschil. Dat is op 5 ton na de halve vraagprijs. Maar ach, what's in a million, toch?

5 juli 2012 om 12:31

er is nooit maar dan ook nooit gezegd dat ajax het bod op narsingh niet gaat verhogen.
en dan heb ik het dus over transfersom.
frank heeft altijd gezegd dat ze een goed bod naar narsingh hebben gedaan, ik snap dan ook niet dat mensen het in hun hoofd halen het vrij te interpreteren en dat dus ook maar van toepassing vinden voor de transfersom...
overigens is narsingh naar verluid akkoord met 1 miljoen + bonussen waar de bonussen nieuw zijn.
let op, dit was al 2 dagen geleden dus voor transfer el hamdaoui.
ik denk dat het gaat om de transfersom, maar goed, als je van je principes af moet stappen om een topspeler als narsingh binnen te halen voor niet al te veel geld (want 5 miljoen is nog steeds niet bijzonder veel en het salaris is ook goed te doen) dan moet dat maar.

het is niet zo dat ajax ineens 30 miljoen gaat investeren in vele spelers hè...
dan zou ik het pas schandelijk vinden, dat vind ik dan echt van je principes en beleid afstappen maar zolang de bedragen binnen de perken blijven is er niks mis mee met wat gebluf in de onderhandelingen etc.

5 juli 2012 om 14:39

@mackan68

Ik heb het al geprobeerd uit te legen , het bod waar niks meer bij kon komen was het bod aan Narsingh persoonlijk. Ajax kan gerust het bod verhogen naar de gevraagde 5 miljoen euro , daarmee wijkt Ajax helemaal niet van zijn principes af. De reden waarom Ajax al die tijd ook niet met een verbeterd bot is gekomen is omdat het vast hield aan de principes dat er eerst een speler verkocht moest worden. Et Voila , met de verkoop van EL Hamdaoui komt er bijna een miljoen geld vrij.

Er zijn mensen die schijnbaar het nieuws verkeerd hebben geïnterpreteerd en nu lopen te verkondigen dat Ajax uit principe zijn bod niet kan verhogen. Nogmaals, dat is absoluut onzin

Strik er om en toedeloe, elke Euro die het nog oplevert is mooi meegenomen.

Als narsingh naar ajax gaat, hebben wij al een vervanger ( depay )

5 juli 2012 om 12:50

Als PSv zijnde zou ik Narsingh ook niet halen, juist vanwege de ontwikkeling van Depay. We weten wel dat Advocaat een resultaat trainer is en geen opbouwtrainer, zoals dit af toe mooi wordt gezegd. Vraag is wat is in de dit geval wijsheid, dit geldt evenals voor Ajax, met Sulejmani, Öbilizen (waar ik persoonlijk een enorme fan van ben) en aan de andere zijde Boerigter (ebicillio komt te kort voor het niveau van Ajax en ik denk dat F de Boer hier inmiddels ook wel achter is).

-3.600.000 850.000=-2.750.000
Pure geldverspilling, hadden ze hem beter kunnen laten gaan.
Maar 8,5ton, kan psv dan niet nog snel ff 1m bieden, want dat is een koopje!

Maar als Ajax dit geld voor Narsingh gaat gebruiken verliezen ze hun geloofwaardigheid: het bod was goed en als Narsingh het niet goed genoeg vond had hij pech, want het gaat erom dat hij op sportief gebied bij Ajax wil spelen.

Edit: Corona had me verbetert, even aangepast.

5 juli 2012 om 12:18

over geloofwaardigheid gesproken:

-3.600.000+850.000 = -2.750.000

5 juli 2012 om 12:26

mmm, over geloofwaardigheid gesproken.
dat nieuwe beleid van jullie zou toch juist gaan over de eigen jeugd???
muah, volgens mij is dat ook niet echt aan de orde hè.

laat ajax dan zijn geloofwaardigheid verliezen voor 1 topspeler in plaats van meer dan 5 spelers die voor veel geld zijn gekomen maar het niet waar gemaakt hebben...

overigens zal ajax dat geld niet gebruiken voor het salaris verwacht ik.
naar verluid zou narsingh akkoord zijn gegaan met een aanbieding van 1 miljoen salaris + bonussen (bonussen zijn nieuw maar dat was nog voor deze transfer van mounir)
het zal nu vooral om de transfersom gaan...

5 juli 2012 om 12:51

@crazydj07

Dus als psv slecht beleid voert mag Ajax dat ook?
Als ik iemand neersteek mag jij dat ook?
Slecht beleid is slecht beleid, of iemand anders het nu ook doet of niet. Dat je dat erbij moet halen stelt je eigen onkunde bloot.

"laat ajax dan zijn geloofwaardigheid verliezen voor 1 topspeler in plaats van meer dan 5 spelers die voor veel geld zijn gekomen maar het niet waar gemaakt hebben..."
Niet waargemaakt?
Mertens heeft enorm veel punten voor ons gepakt in het begin, Tytón ook. Willems is gewoon de een na beste linksback van de eredivisie, Strootman een geweldige speler. Matavz was inderdaad een miskoop, maar als Narsingh komt is hij de nieuwe superstar. Hij pakte zijn doelpunten ook gewoon mee.

"het zal nu vooral om de transfersom gaan..."
Die was toch prima? Het was een uitstekend bedrag en anders zou hij maar niet komen toch?

5 juli 2012 om 13:01

@tom12.

zeg ik ergens dat ajax het ook maar moet doen omdat psv het doet?
ik noem enkel psv als ander voorbeeld van ongeloofwaardigheid, dat je zo'n belachelijk conclusie in je hoofd haalt moet je zelf weten maar vermoei mij er niet mee a.u.b.
maar waarom vind je het slecht beleid van ajax? het is niet zo dat ajax ineens meer dan 30 miljoen uitgeeft hè...
5 miljoen of minder voor narsingh vind ik een koopje en een salaris van 1 miljoen met wat bonussen is ook geen ramp...
dus wat is er nou pertinent slecht aan?
want heb je frank ooit horen zeggen dat het echt het absolute maximum was?
zoals bekend heeft ajax er nog wel eens handje van om te bluffen, ook in onderhandelingen, daar moet je soms ook wel een beetje doorheen kunnen kijken maar goed, sommige mensen zijn daartoe niet in staat...

overigens ben ik zeer benieuwd waar je de onzin vandaan hebt dat de transfersom prima zou zijn.
die fout lijken meerdere mensen te maken door maar een loopje te nemen met de uitspraken van frank maar frank heeft altijd letterlijk gezegd dat de aanbieding aan narsingh (dus niet heerenveen) prima en genoeg zou zijn... (niet maximum dus)
nou dat daar wat bonussen bij gekomen zijn is geen ramp volgens mij of wel?
geef maar eens aan waar jij hebt gelezen dat ajax het bod op narsingh voor heerenveen niet meer zal verhogen, zeg het maar...

mertens heeft punten gepakt ja, leuk maar ook verloren.
want wie was er regelmatig te lui om mee te lopen met zijn man?
na het ek van oranje zou je toch wel moeten weten dat dat gewoon punten kost...
maar als het van die topspelers zijn hè, waarom is psv dan geen kampioen?
door een zwakke verdediging, nou ok maar ik heb diezelfde mertens het laatste half jaar amper gezien.
laatste wedstrijdjes ging het weer iets beter maar kom op, het werd veel te voorspelbaar waardoor hij op een gegeven moment weinig nog toevoegde.
matavz heeft niks gedaan idd, heeft ook weinig kunnen doen mede door mertens (nog een punt waarom hij niet goed genoeg heeft gespeeld)

willems op 1 na beste linksback van de eredivisie, ik heb het niet gezien vorig seizoen (want daar praat ik over)
kan me niks schelen hoe jong of oud die gozer is, hij maakte te veel fouten vorig seizoen.
strootman is een goede speler, eens maar ook hij liet te veel steken vallen op een gegeven moment.
hij kon het allemaal niet aan op het middenveld (balans was zoek)
wijnaldum, wat heeft die gozer gepresteerd?
het enige wat die jongen heeft gedaan is per wedstrijd 2-3 99,99999 zeker goals missen.
die jongen heeft zoveel punten gekost daardoor echt ongelofelijk om dan nog niet te spreken over gestuntel van marcelo en een overbodige hutchinson die na een paar leuke wedstrijden als back als basisspeler aangezien werd om vervolgens daarna meteen de fout in te gaan.

nou en daarom trek ik dus de conclusie die ik eerder trok, tegenvallende aankopen...

5 juli 2012 om 15:07

@crazydj07

"zeg ik ergens dat ajax het ook maar moet doen omdat psv het doet?
ik noem enkel psv als ander voorbeeld van ongeloofwaardigheid, dat je zo'n belachelijk conclusie in je hoofd haalt moet je zelf weten maar vermoei mij er niet mee a.u.b."
"dat nieuwe beleid van jullie zou toch juist gaan over de eigen jeugd???"
Je noemt psv helemaal niet als ander voorbeeld, en anders geef je hierbij dus toe dat Ajax wel een slecht beleid heeft, dus is de discussie klaar lijkt me zo.
Dat je daarna nog doorgaat over psv zegt meer over jou dan over mij.

5 juli 2012 om 15:24

ik ga door over psv aangezien jij in je eerder post de discussie aan ging.
jij vond het niet tegenvallen, nou, dan leg ik uit waarom ik dat wel vond.
niks vreemd aan.
dat je het dan zo besluit in je laatste zin vind ik dan ook nergens op slaan.
maar goed, de schijn discussie sluiten we maar, het heeft weinig zin zo met overhaaste conclusies etc.

5 juli 2012 om 12:57

Wat jij zegt klopt niet helemaal, de Boer heeft duidelijk gezegt dat ze vonden dat ze hem een goed aanbod hebben gedaan. Of dat hun maximale aanbod was is niet bekend. Net als het bedrag dat ze willen betalen een maximum heeft. Ajax is nou ook niet zo dom om meteen dat bedrag op tafel te leggen. Velen denken o ajax heeft 3 miljoen geboden en dat was hun max. dus ze kunnen niet meer hoger. Misschien hebben ze wel 5 miljoen in hun hoofd maar net als elk andere club begin je natuurlijk zo laag mogelijk. Daarom ben ik het NOG niet met jou eens.

5 juli 2012 om 14:45

Tom12,

PSV heeft geen 2 miljoen per jaar aan salaris.

Maar als jij toch graag aan het rekenen bent: 1 miljoen transfer (jou koopje) 4, 6 of 8 miljoen aan salaris (bij een contract van 2, 3 of 4 jaar). En dat noem jij dan een koopje?

Ooh ja. En een Mercedes van ca. 1 ton wilt Mounir dan ook graag als een klein geschenk voor het tekenen van een contract. En nog een extra maandelijkse tegemoetkoming voor zijn kledingwinkel in Rotterdam.

Zal een feestdag zijn, wanneer hij echt weg is en voor mehke zelf ook. Want ik kan me niet voorstellen dat hij niet op het niveau wilt voetballen wat hij is. Anders is het echt een gek.
Hij is een goede spits, maar zijn gedrag past niet, hopelijk gaat het bij de nieuwe club beter.

Ach 4 miljoen verlies op een transfer voor 13 doelpunten. Ajax heeft slechtere spitsen gehad;

Iemand eraan gedacht dat t salaris van el hamdoei gebruikt kan worden voor een back up spits? Dan kan de Jong zich richten op t middenveld. En Sigi gaat geen 40 wedstrijden spelen..

5 juli 2012 om 14:51

Ja, dan kunnen ze een Bulykin kopen.

Waarom denk je dat Ajax Bulykin geen nieuw contract heeft aangeboden? Misschien om niet meer zo'n te dure speler op de bank te hebben?;

5 juli 2012 om 16:51

Sorry, zei het niet helemaal duidelijk maar bedoel natuurlijk een gedeelte van het salaris, of een Ooijer deal; vooral betaald krijgen per wedstrijd dat je speelt.
Bulykin bracht met zijn ervaring te weinig op voor wat hij kreeg, maar een beetje ervaring in de voorhoede is echt geen overbodige luxe..

AZ verdient dus ook niet zoveel aan die doorverkoop...
15% van 850.000=124.500.
Is toch iets
*Ik weet alleen niet zeker of het ook 15% was.

5 juli 2012 om 15:26

Jaspervanaz

Ben bang dat AZ niets krijgt. Als ik Ajax zou zijn, dan geldt die 15% alleen voor het meerdere dat hij opbrengt boven de aankoopprijs. Bij. als Ajax hem heeft gekocht 5 mln, 15% boven de verkoopprijs die hoger is dan 15%, In dat geval heeft AZ geen meevallertje.

Vraag me af of dit wat gaat worden in Florence, hij heeft een lange tijd niet meer gespeeld. Daarnaast zal hij ook nog eens moeten wennen aan de Serie A. Eerlijk gezegd verwacht ik er niet veel van, maar mooi voor Ajax dat hij weg gaat.

Thijs Slegers = die psv watcher die wel eens vaker een broodje aap verhaal verkoopt hou toch op man !! die mans bronnen zijn net zo betrouwbaar als die van de roddel bladderen man !!
maar geloof wie je wilt geloven !!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren