Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Cillessen gaat strijd aan: 'Maar ik doe niet aan die Waterreus-taferelen'

Laatste update:

Jasper Cillessen heeft goede hoop dat hij tussen de palen staat bij Ajax wanneer het nieuwe clubseizoen van start gaat. Coach Frank de Boer gaf onlangs te kennen dat hij en concurrent Kenneth Vermeer met een schone lei beginnen en dat werkt motiverend. “We moeten ons nu meer laten zien tijdens de trainingen”, zegt de 23-jarige sluitpost in gesprek met Ajax Life.

/

Na afloop van het voorbije voetbaljaar liet de oefenmeester Cillessen al weten dat hij een nieuwe kans zou krijgen. Vermeer keepte weliswaar het gehele vorige seizoen en werd kampioen, maar dat wil niet zeggen dat zijn plek op voorhand vergeven is. “De Boer heeft me dat toen ook voorgehouden. Dat gaf vertrouwen. Of ik voel dat ik een gelijke kans krijg? Zeker. Als de trainer dat zegt - ook in de media - en je gelooft hem niet, moet je maar iets anders gaan doen.”

De oud-speler van NEC wil de strijd om de positie van eerste doelman echter wel óp het veld beslechten en niet daarbuiten. “Ik doe niet aan Waterreus-taferelen, zoals het niet uitlenen van vaseline aan je teamgenoot. We moeten elkaar sterker maken. Maar ik wil dit seizoen wel graag eerste doelman worden. Daarvoor zal ik keihard trainen.”

Wie moet volgens jou eerste doelman worden bij Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Waterreus taferelen? Kan iemand dit uitleggen?

3 juli 2012 om 13:41

Is gewoon een trieste reactie van een ajax keeper die op de bank zit.
Die moet zo nodig over Waterreus gaan praten zonder dat hij weet waar hij het over heeft.

3 juli 2012 om 13:44

Volgens mij zegt hij juist in zijn reactie dat hij vecht voor zijn plaats maar zich niet van vervelende manieren wil laten zien. Hij wil op basis van kwaliteiten vechten voor een plaats onder de lat en niet op sneaky maniertjes.

Een trieste reactie van je met totaal geen inhoud of nuttige feiten.

3 juli 2012 om 13:48

@ numberone

Weet jij wel waar je het over hebt? Waterreus zag zijn concurrenten echt als vijanden. Hij liet bewust merken niets van die anderen te moeten hebben. Dit was voor hem een tactiek om in het doel te komen.

3 juli 2012 om 13:50

Ik zou het ook doen als Waterreus iedereen die niet voor of van PSV is in de pers volledig zit af te kraken en alleen maar over PSV kan lullen.

3 juli 2012 om 13:51

Hij weet schijnbaar beter waar het over gaat dan jij...

3 juli 2012 om 13:51

Het zegt genoeg over cillessen dat hij een opmerking moet maken over Waterreus.
Dat is triest, terugkomen op het feit dat de reservekeepers van Psv in die tijd zo slecht voorbereid waren dat ze zelf geen vaseline bij zich hadden.!!!!!!!!!!!!!!!!!!

3 juli 2012 om 13:54

inderdaag ongelooflijk dat die man nog elke week in een programma zit met 1 miljoen kijkers, kan niks ander dan Psv'ers beschermen

3 juli 2012 om 13:58

Ik weet precies waar ik het over heb maar anderen waaronder cillessen waarschijnlijk niet.
Als je voetbalhumor al niet meer kunt herkennen ben je een plaats in de goal niet waardig en moet je een ander beroep gaan kiezen.

3 juli 2012 om 14:06

Het is voetbalhumor als je als keeper je medespelers niet helpt, natuurlijk joh. Blijf lekker doorzeuren over Ajax, staat je goed.

3 juli 2012 om 14:07

@numberone:
Waterreus en voetbalhumor. Hele vreemde combinatie. De beste man heeft geen humor en al helemaal geen verstand van voetbal. Vaseline had Waterreus in ieder geval altijd bij zich. Dat hebben de meeste glibbers.

Waar Cilissen op doelt en die boodschap ontgaat jou blijkbaar in het verhaal: Je bent teamgenoten en geen vijanden. Waterreus heeft destijds willens en weten zijn concurrenten Koch, Kralj, Lodewijks het leven zuur gemaakt . En dat ging niet op het trainingsveld maar ook daarbuiten. Moraal van het verhaal. Cilissen heeft niet zo'n zieke geest als Waterreus.

3 juli 2012 om 14:11

Koch zelf ziet een heel andere oorzaak voor zijn korte verblijf bij Psv:

"koch voelde zich, zo zei hij vorige week in Kaiserslautern, Verarscht door Psv, met name door trainer Advocaat. Vertaal het als besodemieterd. PSV was een fijne club, geen kwaad woord daarover. Maar de Haagse trainer, zo vermoedde Koch, had een broertje dood aan Duitsers. 'ik kreeg geen eerlijke kans.' Koch speelde ook niet goed, mede omdat hij met een blessure kampte."

3 juli 2012 om 14:19

Ajoh wat maakt het uit, Waterreus hoort hier toch niks van. Die leest alleen het Endhovens dagblad. Wat is dat de meest labiele analist die ik ken, hij heeft er voor mede voor gezorgd dat VI Oranje een hit is.

ON: Nu moet hij het gaan bewijzen, ik vond het een wonderlijke aankoop van Ajax aangezien Tyton al bijna 2 jaar de sterren van de hemel keepte bij Roda en een prachtige uitstraling heeft en deze jongen talentvol is maar mij niet echt heeft kunnen overtuigen (tot dusver).

Vermeer heeft het redelijk gedaan afgelopen seizoen, dus ik benieuwd of hij hem van de nummer 1 plek gaat verstoten. Ik hoop van wel, aangezien die zou betekenen dat hij beter is dan Vermeer, maar ik betwijfel het!

3 juli 2012 om 14:19

@numberone
Hoezo ?? Jij neemt op zaterdag avond je potje vasseline toch ook altijd mee.

3 juli 2012 om 14:31

Moet toch iemand tegengas geven aan al die ajax ja knikkers

3 juli 2012 om 14:38

Oh, dus jullie denken dat je bij een BVO zelf moet zorgen voor je vaseline/tape? De medische staf zal die niet hebben? Denk ff na zeg..

3 juli 2012 om 14:42

@patrickstern,
Heb ik toch aan jou uitgeleend of ben je dat alweer vergeten.
Ik heb dat niet nodig.

3 juli 2012 om 14:46

@tobbie,
Denken is niet de sterkste kant van de meesten hier, ze roepen maar wat en weten nog niet eens waar het over gaat.
Het verhaal van Waterreus is alom bekend en is een paar jaar geleden verteld bij een of ander sportprogramma.
Het ging gewoon om voetbalhumor.

3 juli 2012 om 14:52

@sfjm,
Inderdaad, misschien dat al die ja knikkers vaseline nodig hebben om de zaken soepel te houden.

3 juli 2012 om 15:01

@sfjm

Zoals?

- Tukker Joeri Mulder?
- Ex-twente minister van sociale zaken Jan Van Halst?
- Ajax-hater Arno Vermeulen?
- Ajax kritikaster Tom van het Hek?
- Beroepsmopperaar Jan Mulder (die nergens positief over is)?

En begin niet over Jack van Gelder, want die doet zo zijn best om onpartijdig te lijken dat hij Ajax 2x zo hard aanpakt. De enige die ik positief hoor praten over Ajax is Perez. Ik, en vele Ajacieden met mij ergeren ons juist mateloos aan al het anti-ajax gebrabbel van Studio voetbal. Om die reden kijken steeds meer vrienden van me niet. Als alles zo pro Ajax was haakten we niet af. Eigenlijk grappig als je er over nadenkt. Exact hetzelfde programma, 2 hele verschillende interpretaties.

3 juli 2012 om 15:31

Ik zie studio voetbal toch als pro-ajax. Al die andere lui worden er bijgehaald om de schijn van partijdigheid te voorkomen, maar dat lukt naar mijn mening niet. Het feit dat het al zoveel over Ajax gaat maakt het al pro-ajax. Bovendien nemen de mannetjes zich allemaal zo serieus, terwijl ik met mijn vrienden vaak nog slimmere discussies over voetbal kunnen hebben.

3 juli 2012 om 16:28

@numberone,

Hoe triest is je eigen reactie??

Zoals Waterreus de concurrentiestrijd aan is gegaan in het verleden, geeft hij ook aan met het voorbeeld van de vaseline. Maar als je het stukje niet leest, en alleen het kopje erboven, moet je niet reageren, want dan plaats je je eigen reactie in de catagorie 'triest'.

3 juli 2012 om 17:14

@jc,
De concurrentiestrijd van Waterreus had niets met vaseline te maken.
Remcob heeft hier in het topic precies aangegeven hoe het in zijn werk is gegaan en ik heb zijn quote maar gekopieerd omdat ik het anders zelf helemaal moet typen. Zie hieronder hoe het gegaan is.

"waterreus heeft op een training een keer Lodewijks te pakken gehad. Hij had zijn nieuwe handschoenen laten zien en gezegd dat hierop een soort coating gesmeerd was waardoor ze stroever werden en het makkelijker werd om ballen te stoppen. Lodewijks geloofde dit en smeerde het goedje waar Waterreus het over had op zijn handschoenen..... Echter had hij een potje Vaseline gekregen met als gevolg dat hij een hele training van alles door zijn handen liet glippen.

Heeft niks met psychologische oorlogsvoering te maken, maar puur keepershumor. Vond het zelf wel een aardig verhaal toen dit verteld werd bij Studio Voetbal enkele seizoenen geleden. "

En ja, ik heb het stukje gelezen en plaats de uitspraken van Cillissen over Waterreus in de categorie "triest".
Hoe triest ben je eigenlijk als je nickname JC is

3 juli 2012 om 19:38

JC is een trieste nickname maar jezelf nr 1 noemen niet?

Mooi die hele discussie over Vaseline maar daar heeft Cillessen het niet over, hij heeft het over die arrogante Waterreus die zijn collega keepers vaak aan hun lot overliet. Dus blijf maar lekker doorgaan over Vaseline maar Waterreus heeft als het even kon zijn collega's proberen tegen te werken.

3 juli 2012 om 19:52

@thamike,
“Ik doe niet aan Waterreus-taferelen, zoals het niet uitlenen van vaseline aan je teamgenoot."
Iss toch echt een uitspraak van Cillissen hoor, of heb je het topic niet gelezen??????

3 juli 2012 om 20:54

Dat er zoveel wordt gepraat over Ajax is normaal. Verreweg de grootste club in Nederland en ook de meeste kijkers. Ajax scoort, is al jaren bekend.

3 juli 2012 om 22:02

Maar bij Studio Voetbal gaat het soms te ver. Ik heb vorig seizoen(toen met Cruijf en de raad van commisarissen) gewoon een paar afleveringen gezien waarbij het alleen maar over Ajax ging. Sorry, maar dat kan niet. En iedereen weet dat Studio Voetbal pro- Ajax is.

4 juli 2012 om 00:53

@numberone

Misschien is JC gewoon voor Roda. Of heet ie Jasper Cillessen ofso ;

3 juli 2012 om 13:43

Waterreus probeerde in de concurrentiestrijd met Stanley Menzo en Georg Koch bij PSV hen met van alles uit te schakelen. Hij deed er alles aan om zelf 1e doelman te worden. Zo schijnt hij bijvoorbeeld dingen als Vaseline, tape en andere spullen om blessure's te voorkomen nooit uitgeleend te hebben aan zijn collega doelmannen en wel aan de normale spelers.

3 juli 2012 om 13:47

Tnx voor je info. Maaruhm, als ik et zo mag beoordelen. Heel raar dat hij dat dan naar voren brengt op deze manier. En eigenlijk hierdoor Waterreus in het slechte daglicht zet. Om niks eigenlijk...

3 juli 2012 om 13:52

Dat zijn inderdaad heel vervelende maniertjes van mijnheertje Cillessen.
Getuigt niet van een sprankje volwassenheid.

3 juli 2012 om 13:57

Mwoah, het is gewoon heel zielig dat Voetbalzone hier nu mee komt, want dit komt uit een interview dat al in November 2011 gepubliceerd is net na de wedstrijd Ajax-nec waar Cilissen erin mocht omdat Vermeer geblesseerd was geraakt.

Daarin heeft Cillessen aangegeven graag voor zijn plek te strijden maar niet ten koste van een blessure of de prestaties van het team. Hij zal dus altijd Vermeer supporten en helpen waar kan en niet tegenwerken zoals Waterreus het deed.

Dit schetst wel een iets betere context...

3 juli 2012 om 13:59

Hij deed van alles om hun uit te schakelen zoals het niet uitlenen van tape en vaseline. :D Erg grappig. Dan heeft hij wel erg zijn best gedaan om zijn collega's uit te schakelen ja want in die tijd hadden de teams nog geen dokter, verzorger of fysio bij zich. Wat een ontzettend dom gelul zeg. Die tape en vaseline en eventuele andere zaken kan een prof ook gewoon zelf mee nemen en daarnaast heeft de begeleiding het wel bij zich. Geen enkele reden voor Cillisen om dat te benoemen als hij een beetje had nagedacht. Had eigenlijk al verwacht dat Cillisen eerder de kans zou krijgen maar hij heeft het zichzelf niet makkelijk gemaakt door verschrikkelijk slecht in de beker te keepen natuurlijk. Had juist verwacht dat Ajax Vermeer deze zomer zou verkopen.

3 juli 2012 om 14:03

Wat ik het grootste probleem bij zulke artikelen vind is dat je de vragen van de journalist nooit hebt gehoord. Voor hetzelfde geld heeft de journalist aan Cillessen gevraagd; Hou jij je ook bezig met Waterreus-taferelen? En uitgelegd wat dit is. Als Cillessen hierop antwoord hier niet aan te doen dan wordt er in de media maar al te graag geschreven: Cillessen houdt zich niet bezig met Waterreus taferelen.
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat Cillessen in deze situatie een sneer uit wil delen aan Waterreus. Wat er precies door wie gezegd is en hoe dit door de media geïnterpreteerd is, is voor ons bijna niet achter te komen.
Overigens erg jammer dat de zogenaamde 'numberone' alles wat van Ajacieden afkomt af moet kraken en van het slechte uitgaat omdat ze niet bij 'zijn club' voetballen.

3 juli 2012 om 14:04

Je vergeet er nog een paar. Kralj en Lodewijks.

Overigens was ie wel heel succesvol. Hij kwam steeds weer als eerste keeper in het doel terecht.

3 juli 2012 om 14:08

Onprofessioneel van Waterreus bedoel je. En inderdaad zeer onvolwassen. Je bent een team en dan moet je elkaar steunen!, niet tegenwerken.

3 juli 2012 om 14:42

@martajax. Je hebt gelijk dat als je een vraag bij een journalist beantwoord met ja dat hij dat als een quote in het blad of de krant zet. Maar "houd jij je ook bezig met waterreus taferelen" lijkt me toch wel een vrij onlogische vraag eerlijk gezegd. Zoiets vraag je niet als journalist. Eerder iets in de trand van ga je er echt alles maar dan ook alles aan doen om 1ste keeper te worden. Ik denk dat de kans toch wel 99% is dat dit gewoon van Cillisen afkomt.

3 juli 2012 om 14:54

@m1ch43ll,
Zie de quote van Remcob ergens in dit topic, die legt precies uit dat het om voetbalhumor ging.

3 juli 2012 om 15:04

Het specifieke voorbeeld met Vaseline inderdaad, dat was "voetbalhumor". Tegelijkertijd stond Waterreus bekend als iemand die zijn concurrenten echt als vijanden zag en er alles, maar dan ook alles aan deed om 1e doelman te worden. Dit ging verder dan enkel op het veld.

3 juli 2012 om 13:53

ik ken dit vaseline verhaal niet maar bij waterreus taferelen stel ik mij voor:

elke week op tv proberen te komen om zoveel mogelijk te laten blijken dat je je eigen prestaties uit het verleden enorm overschat en duidelijk maken dat je bent blijven hangen in de tijd en onder een dekbed met een afbeelding van nistelrooy en van bommel slaapt - naar wie je ook moeiteloos elk gespreksonderwerp terug weet te leiden.

3 juli 2012 om 22:15

Inderdaad, Waterrreus heeft het niet getroffen. Alleen van Nistelrooy en van Bommel konden kennelijk voetballen. De rest is allemaal middelmaat en al helemaal als het niet bij psv vandaan komt. Zo kortzichtig en irritant die man.
Zie ook zijn reactie op de (terechte!) vraag aan tafel of het psv gehalte in de selectie van het NL elftal niet te hoog was. Kritiek op psv bestaat niet in zijn ogen........

3 juli 2012 om 14:55

Zo Mauro, als je nu eerst de hele tekst leest kun je altijd nog proberen de eerste post te plaatsten...

Haha, ik ken die verhalen van Waterreus helemaal niet. Is dat echt waar dat hij dat deed? Dat zou wel sneu zijn.

ON: Vind Cilessen in potentie nog steeds een betere keeper, maar we wachten het wel af. Wel mooi dat hij vol vertrouwen is. Ajax heeft twee prima keepers.

3 juli 2012 om 22:19

Hij kon lekker keepen, maar is inderdaad nogal sneu. Zeer kortzichtig als het anderen dan psv betreft, zielig!

Tja,ik vrees met grote vrezen dat Cillessen een enorme domme keuze heeft gemaakt door naar Ajax te gaan en 2 jaar heeft weggegooid waarin hij ook elke wedstrijd had kunnen keepen. Want ik verwacht totaal niet dat ie Vermeer d´r uit gaat keepen, die heeft veel meer krediet bij De Boer. Al is het maar al om hoe De Boer in die uitzending bij VI heel erg opgewonden over Vermeer zat te praten.

3 juli 2012 om 13:51

Nee je hebt zeker een punt. Alleen ben ik zelf persoonlijk meer gecharmeerd van Vermeer. Vorig seizoen (2e helft) echt geweldig gekeept.

Toentertijd iedereen het apart vond dat Cillessen wel werd opgeroepen en Vermeer niet.
Ik vind Cillessen persoonlijk niet zo heel zeker overkomen. Maar heeft dan ook niet echt een kans gehad...

3 juli 2012 om 13:56

Oke oke, vooruit dan.

Maar mijn taalgebruik neemt niet weg dat Vermeer veel meer krediet heeft dan Cillessen. Hierdoor is het moeilijk, praktisch bijna onmogelijk voor Jasper om een basisplek te veroveren, want ik heb het gevoel dat Vermeer zelfs mag blijven staan als hij 5 wedstrijden achter mekaar de bal in het eigen doel schiet.

3 juli 2012 om 14:38

Zie mijn reactie erboven

3 juli 2012 om 13:55

Vermeer heeft een fantastische 2e seizoenshelft gekeept geen reden om hem te vervangen na die 2e seizoenshelft.

3 juli 2012 om 14:01

Fantastisch viel wel mee. Hij deed het goed. Echter heeft hij weinig tot niks te doen gehad doordat Vertonghen en Alderweireld in de 2e seizoenshelft hun werk fatsoenlijk deden en heel veel weggehaald hebben. Daar heeft Vermeer heel veel aan te danken gehad. Nu heeft iedereen de indruk dat Vermeer helemaal het einde was in de 2e seizoenshelft, terwijl het wel mee viel.

Voor De Boer is er idd weinig aanleiding tot wisselen. En toch zou het hem sieren als hij Jasper gewoon een wedstrijdje of 5 achter mekaar de kans geeft. Enige waarop Jasper nu moet hopen is dat Vermeer op de een of andere manier een paar weken afwezig is(zonder hem pijn toe te wensen) en dat zijn kans pakken.

3 juli 2012 om 16:19

maar had cillesen niet kunnen weten dat hij bij Ajax op de bank zou komen toen hij wegging bij Nec.

3 juli 2012 om 20:57

Je kan het ook omdraaien. In de 1e seizoenshelft is Vermeer enorm in de steek gelaten door zijn zwakke defensie, met name Gregory van der Wiel. Eigenlijk vanaf het moment dat Ricardo van Rhijn speelde is de defensie weer zekerder geworden en kon Vermeer zich onderscheiden als de keeper die hij is, evenals de kampioensstrijd van een jaar eerder overigens.

3 juli 2012 om 22:21

Jasper had dat zeker kunnen weten. Dat is hem bij NEC ook erg vaak verteld, dat de kans groot was dat hij een deel van zijn carriere vergooid. Dat is ook een verwijt wat ik hem maak. Gewoon een domme keuze gemaakt, al ben ik geneigd niet hem maar zijn zaakwaarnemer en pa Cillessen daar meer verantwoordelijk voor zijn dan Jasper.

Hij heeft echter in de gesprekken met Ajax de toezegging gekregen dat hij een eerlijke kans zou krijgen. En van een eerlijke kans kan je pas spreken als je een wedstrijd of 5 achter mekaar kan laten zien wat je waard bent. Geloof het of niet, maar zo is het.

Maar Jasper moet gewoon een kans krijgen. Punt.

3 juli 2012 om 22:31

Cillisen wordt hoe dan ook de eerste keeper van Ajax en het Nederlands elftal als hij niet geblesseerd raakt o.i.d. Hij is heel getalenteerd en in potentie beter dan Vermeer. Dat kun je nu al zien.
En als je dan ergens moet keepen is het uiteraard bij Ajax. Het is een kwestie van tijd.

3 juli 2012 om 22:40

Of het een kwestie van tijd is vraag ik me af. Zolang Vermeer en De Boer bij Ajax zitten zie ik het somber in voor Jasper. Dat hij meer talent heeft moge duidelijk zijn, maar als hij na dit seizoen nog steeds geen basisplek heeft moet hij weg daar. Het kan niet voor eeuwig duren.

Maar uiteindelijk is hij daar zelf grotendeels verantwoordelijk voor.

Jajajaja als je die amateur limbo psycholoog waterreus aanpakt, heb je bij mij de eerste plek al verdiend!

Ot; op basis van keeperskwaliteiten moet je het gewoon binnen slepen. Vermeer was afgelopen seizoen erg goed, maar je blijft denken, het gaat een keer mis(denk Utrecht uit).. Goed dat Ajax dan een jonge talentvolle doelman daarachter heeft

Is er iemand die dit verhaal over Vaseline uit kan leggen...? Dan begrijp ik ook de grap van Cillessen!

3 juli 2012 om 13:43

Het schijnt dat Waterreus altijd wel eens vervelende grappen uit haalde die hij zelf heel leuk vond maar anderen totaal niet. Zoals Jasper ook beschrijft gebruiken keepers wel eens vaseline om de handscheonen goed vet te houden dat het leer niet kapot gaat. Wanneer je dan je vaseline niet wilt uitlennen ben je natuurlijk gewoon kinderachtig bezig.

3 juli 2012 om 13:48

Dus met andere woorden, de andere keepers waren niet goed voorbereid op de wedstrijden omdat ze zelf geen vaseline bij zich hadden.

3 juli 2012 om 13:44

Ik zal mijn uitleg nog een keer poste:

Waterreus probeerde in de concurrentiestrijd met Stanley Menzo en Georg Koch bij PSV hen met van alles uit te schakelen. Hij deed er alles aan om zelf 1e doelman te worden. Zo schijnt hij bijvoorbeeld dingen als Vaseline, tape en andere spullen om blessure's te voorkomen nooit uitgeleend te hebben aan zijn collega doelmannen en wel aan de normale spelers.

3 juli 2012 om 13:44

@psv-bayern,
Dat kan Cilessen zelf nog niet eens uitleggen, die heeft waarschijnlijk iets gehoord in het verleden en wil nu interessant doen over iets dat misschien al 15-20 jaar geleden is.
Toen liep die gozer nog rond met zijn luiers.

3 juli 2012 om 13:56

Je bent wel blij dat je ergens op kan reageren jij hé?
Hele lage opmerkingen van je...
Als je iets probeert uit te lokken moet je dat lekker op de MSN of Hyves doen want aan je opmerkingen te zien ben je niet ouder dan 17....

3 juli 2012 om 13:47

Waterreus heeft op een training een keer Lodewijks te pakken gehad. Hij had zijn nieuwe handschoenen laten zien en gezegd dat hierop een soort coating gesmeed was waardoor ze stroever werden en het makkelijker werd om ballen te stoppen. Lodewijks geloofde dit en smeerde het goedje waar Waterreus het over had op zijn handschoenen..... Echter had hij een potje Vaseline gekregen met als gevolg dat hij een hele training van alles door zijn handen liet glippen.

Heeft niks met psychologische oorlogsvoering te maken, maar puur keepershumor. Vond het zelf wel een aardig verhaal toen dit verteld werd bij Studio Voetbal enkele seizoenen geleden.

Ik zou zelf voor Cillessen op doel gaan, die heeft meer potentie als keeper dan Vermeer en straat ook meer rust uit over het algemeen. Op het moment verschillen ze niet heel veel.

Vermeer kan beter meevoetballen en is meer een typische Ajax keeper terwijl Cillissen puur in zijn doelgebied weer iets beter is. Moeilijke keuze en het zou eigenlijk het beste zijn om Vermeer te verkopen om vervolgens Cillessen te laten rijpen onder de lat.

3 juli 2012 om 13:47

Vermeer & meevoetballen? hahahahaha. Ik heb vorig seizoen veel bij zowel 410 als op Noord gezeten en met name Noord kwam echt een bepaalde sfeer te hangen elke keer als Vermeer de bal had, beetje de sfeer van angst. Nee meevoetballen is juist zijn slechtste kwaliteit. Als je dat al een kwaliteit van hem kan noemen.

3 juli 2012 om 19:10

Tegen Utrecht deed ie het wel heel goed hoor 2 x heel mooi weggeschoten beetje pech dat hij weer in het doel kwam haha :P

4 juli 2012 om 15:59

Ik bedoel maar, echt een ramp qua meevoetballen, geweldige reflexen, dat dan weer wel

Ik denk dat Vermeer niet met deze druk om kan gaan en hierdoor weer foutjes gaat maken.

Ik ben bang dat Cillessen het gaat afleggen.
Hij had beter vorig seizoen weer aan nec ofzo uitgeleend kunnen worden.
Persoonlijk vind ik Vermeer een onbetrouwbare keeper.
Het probleem is dat Cillessen het niet beter heeft gedaan in de bekerwedstrijden etc.
Ik hoop dat hij het kan waarmaken, maar de Boer heeft voor mijn gevoel Vermeer al gekozen voor dit seizoen.

3 juli 2012 om 13:47

Cillessen had ook gewoon een eerlijke kans moeten krijgen die hij van Frank De Boer toezegd heeft gekregen! Gewoon een wedstrijdje of 5 achter mekaar keepen, kan ie goed wennen aan de verdediging, en geloof me, dan heb je er een uitstekende doelman bij. Vind hem meer potentie hebben dan Vermeer.

3 juli 2012 om 14:52

Kansen moet je verdienen! En blijkbaar verdient Jasper deze niet!

3 juli 2012 om 15:07

Cillessen heeft genoeg laten zien bij NEC om een kans te krijgen. Plus het is hem toegezegd toen ie naar Ajax ging. Dat heeft m uiteindelijk over de streep getrokken.

3 juli 2012 om 17:13

Dat ben ik zeker met je eens.
Zou ook veel beter voor Cillessen zelf zijn.
Dalijk wordt het net een vermeer gevalletje, 25 jaar en geen basisplek bij Ajax 1.
En dat gun ik Cillessen niet.

Ik heb veel respect voor de boer, alleen niet als het om de keepers gaat. Cilissen moet gewoon weg als Vermeer blijft .de boer gaat 100 % voor vermeer kiezen.cillisen is ook voor niets international terwijl ie 1stuk jonger is tja dat van marwijk, vermeer voor 1 oefenstage uitnodigt zegt meer over v.marwijk die zelfs spelers als ooijer 2010en bouma een kans gaf of een 18jarige l.b .terwijl je Buttner heb rondtlopen

Waterreus spoort ook gewoon niet,
Maar dat is niets nieuws.

On:

Cillessen wordt een completere keeper dan onze vermeer, misschien is hij dat al.

Dat klinkt wel als iets wat Waterreus zou doen ja, haha.
Maar terug naar Cilessen, ik vind het jammer dat hij voor Ajax gekozen heeft. M.i. had hij beter naar club als Heerenveen kunnen gaan, waar hij wekelijks keept, om telkens een stapje hoger te komen.

Waterreus heeft Koch ooit weggepest. Hoe weet ik niet. Maar Koch werd helemaal gek van Waterreus en ging fout na fout maken.

Maar een schone lei klinkt volgens mij beter dan dat het in werkelijkheid is.

Vermeer heeft afgelopen jaar na een moeilijke periode uiteindelijk een goed seizoen gemaakt. Met aan het eind ook goede wedstrijden. Dit geeft heel veel Vermeer veel vertrouwen. Daarnaast weet de Boer ook wat hij in wedstrijden aan Vermeer heeft.
Ik denk dan ook dat Chillissen heeft gegokt en (voorlopig) veliest. Ik zie Vermeer namelijk ook niet snel naar het buitenland vertrekken. Vermeer zal voorlopig (in mijn ogen) eerste keeper blijven en Chillissen speelt te weinig wedstrijden en wordt zo als talent voorbij gestreeft door bv Zoet.
Eigenlijk wel vreemd / vervelend dat de talentvolle / verrassende keepers van 2 jaar geleden (room en Chillisen) nu eigenlijk uit de picture zijn.

3 juli 2012 om 13:54

Bij Room komt dat omdat hij gewoon niet genoeg is. Leuke keeper voor Vvv, RKC en dergelijke, maar ook niet meer dan dat. Cillessen heeft veel meer talent, maar gooit zijn eigen glazen in. Ongelooflijk dom om (zeer waarschijnlijk) 2 jaar van je carriere te verkloten met op de bank te zitten. Cillessen is een potentiele Oranje-doelman(hebben we er wel meer van), maar als hij domme keuzes blijft maken haalt ie Oranje nooit.

Als die jongen echt beter was dan Vermeer had hij vorig jaar al op doel gestaan, dus ik verwacht dat Cillessen ook dit seizoen genoegen moet nemen met een plek op de bank. Die jongen had beter bij NEC kunnen blijven.

Off: Een vriend van me zei dat Cillessen homoseksueel is, klopt dit?

3 juli 2012 om 14:01

Nou ik weet niet of dat waar is wat jou maat tegen jou gezegd heeft, als het waar is en het wordt bekend heeft Cillessen geen leven meer op de voetbalvelden

3 juli 2012 om 14:02

Hoezo, heb je interesse?

3 juli 2012 om 14:05

Hahaha, stil jij.

Ik ben gewoon hetero hoor, haha.

In potentie is Jasper Cillissen de betere keeper voor Ajax, maar voor Kenneth Vermeer is het ook jammer als hij op de bank zit.

Vermeer is 'n goede lijnkeeper, Cillissen die is veel beter. Maar ik hoop dat Kenneth Vermeer nog een seizoen bij Ajax blijft, en dan eerste keeper is, en dat hij daarna vertrekt, zodat Jasper Cillissen z'n plek kan overnemen.

3 juli 2012 om 14:06

Ik vind Cillessen in potentie ook een completere keeper.

Beide hebben fantastische reflexen, waarbij die van Vermeer misschien net een tikke beter zijn, maar veel scheelt het niet. In het meevoetballen is Cillessen erg goed, in ieder geval beter dan Vermeer wat ik meer een stresskip vind als ie een bal uit moet schieten. Daarbij is Cillessen beter in de lucht.

Over hoe Vermeer zijn coachings-kwaliteiten in het veld(verdediging aansturen enz.) heb ik geen idee, die van Jasper zijn goed.

3 juli 2012 om 14:14

Juist ja! Ik ben het helemaal eens met jou!

Cillissen is inderdaad 'n completere keeper. En ze hebben beide ook ;n fantastische reflex. en in het meevoetballen is Cillissen ten opzichte van Vermeer vele malen beter. En Cillissen is in de lucht inderdaad ook beter.

Maar als ik Vermeer zo op het veld zie, dan is zijn coachings-kwaliteit relatief goed, want z'n verdediging stuurt hij goed aan, vind ik. Jasper Cillissen is denk ik qua coaching ook gewoon veel beter dan Vermeer, want hij stuurt z'n verdedigers ook meer aan dan Vermeer.

3 juli 2012 om 14:55

Ik geloof niet dat Jasper beter kan zijn dan Vermeer! Dat zou betekenen dat Frank, Dennis, Hennie en l'ami het verkeerd zouden zien?! En daar geloof ik dus niet in!

Ik vind in potentie cillissen een betere keepre dan Vermeer.vermeer heeft dit jaar weer paar schoonheidsfoutjes gehad waarvan ik dacht dit moet niet bij een keeper van ajax.
Ik denk dat de boer weer gewoon voor Vermeer gaat en hem vertrouwen geeft.

Wel een leuke strijd

Ik vind dat die Cillessen best een toontje lager mag zingen. 'waterreus-taferele?' Laat ik voorop stellen dat ik Waterreus ook bij vlagen irritant vind, maar die Cillessen die heeft werkelijk nog helemaal niks laten zien en lult alsof ie dezelfde status als Waterreus heeft.

Hoe weet ie uberhaupt dat Waterreus zo was? Van horen zeggen? Daarbij is het ook niet echt collegiaal om Waterreus zo af te kraken in de media.

3 juli 2012 om 14:09

Jezus, waar maak je je druk om?

Hij zegt dat hij een plek in de basis wil veroveren, maar gewoon op een normale manier en niet zoals Waterreus met kinderachtig gedoe, wat natuurlijk het goed recht van Waterreus was. Moest ie lekker zelf weten. Maar met wat Cillessen zegt is weinig mis.

En Cillessen heeft nog niks laten zien? Twee seizoen geleden achterstevoren gezeten voor je TV?

Kenneth Vermeer is een aardige keeper, maar daar zit niet heel veel groei meer in. Cilissen is wellicht op het moment niet duidelijk beter dan Vermeer, maar heeft heel veel potentie. Om die potentie te ontwikkelen zal hij alleen wel wedstrijden op niveau moeten spelen. Enige juiste keuze zou dan ook zijn om Jasper in de basis te zetten. Kan me ook niet voorstellen dat Ajax 4 miljoen heeft betaald voor een bankzitter. Jammer voor Vermeer, zijn nog wel een paar clubs in de Eredivisie met een keepersprobleem waar hij niet zou misstaan in de basis.

Wat een drukte om niks zeg. Die jongen is gevraagd of en hoe hij de concurrentie aan gaat met Vermeer. Daar heeft hij op geantwoord dat hij er vol voor gaat en dat op een voor hem prettige manier zal doen. Het zit niet in Cillesen om medogenloos zijn concurrent om zeep te helpen. Waterreus deed dit wel en nog vele voetballers met hem.

Toch zonde dat zo'n talentvolle keeper bij NEC is weggekocht om bij Ajax op de bank te zitten. Ik zie voor De Boer geen redenen om van keeper te wisselen. Met Vermeer is Ajax vorig seizoen kampioen geworden en het zou raar zijn als komend seizoen Cillessen als eerste keeper begint.

Ik vrees voor Cillessen dat als hij eerste keeper bij Ajax wilt zijn, dat hij zal moeten wachten tot Vermeer weg is. Anders zit er niets anders voor hem op dan bankzitten en in bekerwedstrijden keepen, want helaas voor hem is hij inderdaad geen type Waterreus.

Jongetje Cillessen moet eerst maar eens laten zien het bij Ajax te kunnen redden.

En zich eerst eens verdiepen in het verleden voordat hij een onterechte sneer uitdeelt.
Ook al zal meespelen dat hij weet dat die goed zal vallen bij zijn eigen achterban.

Waterreus heeft jaren meegedraaid in de top van de eredivisie, Europees gespeeld en zelfs oranje gehaald. Op karakter.

Waterreus heeft een paar keer een nieuwe keeper zien komen, maar kwam toch weer onder de lat.

Waarom? Omdat hij beter was dan de anderen. Ondanks zijn beperkingen.
Hij was een gemaakte keeper, nadat zijn wielerdroom in duigen viel, ik meen vanwege zijn rug.
Volgens velen kon het daarom nooit veel soeps zijn. Maar als je het van de andere kant bekijkt: erg laat beginnen en dan toch zover komen, dan moet er toch minstens iets van talent aanwezig zijn.
De drive had hij wel.

Hij was beter dan Menzo, die eerder bij Ajax al was vervangen door Van der Sar, na een paar blunders. Menzo heeft bij PSV nooit zijn beste keeperswerk laten zien.

Beter dan Lodewijks, prima keeper, maar net minder dan Waterreus. Volgens mij gingen Patje en Reus prima met elkaar om. Dat vaselineverhaal was een geintje. Meer niet.

Beter dan Koch, die gewoonweg tegenviel en met smoesjes kwam. Heeft het later elders leuk gedaan geloof ik.

En zeker beter dan clown Kralj. Leuke lijnkeeper, maar verder waardeloos.
Ik kan herinneren dat er een keer bij een wedstrijd op TV werd gezegd dat er sinds Van Beveren geen keeper met zoveel stijl onder de lat had gestaan. Jammer alleen dat hij te weinig ballen pakte.
En daar gaat het toch om, dus kwam Waterreus ook hier weer boven.

Zijn Tv-optredens zijn misschien niet al te geweldig, maar als keeper stond hij zijn mannetje.
Cillessen kan vooralsnog alleen maar hopen net zoveel wedstrijden als hij om het echie onder de lat te komen staan .

hahaha.. ik moet altijd hier aan denken: http://www.youtube.com/watch?v=vaz0u2ke5t8

ik snap dit niet dit gaat over jasper vs kenneth en we beginnen over een keeper als waterman serieus;

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren