Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Vertonghen zet Ajax voor het blok: vijftien procent of geen transfer

Laatste update:

Jan Vertonghen speelt komend seizoen mogelijk 'gewoon' voor Ajax. De club uit Amsterdam en Tottenham Hotspur hebben overeenstemming bereikt over een transfersom, maar Ajax weigert mogelijk de afspraken na te komen die in het contract van de Belgische international zijn gemaakt voor het moment dat hij voor het einde van zijn contract wordt verkocht. Dat meldt De Telegraaf.

/

Vertonghen heeft contractueel recht op vijftien procent van de vergoedingssom die Tottenham moet betalen voor het afkopen van de nog een jaar doorlopende overeenkomst van de verdediger. De Belgisch international zal volgens het dagblad ‘met plezier’ nog een jaar voor Ajax uitkomen. In dat geval is hij over bijna een jaar transfervrij en kan de regerend landskampioen naar een transfersom fluiten.

Vertonghen ziet het percentage van de vergoedingssom als een compensatie voor het feit dat hij de voorbije jaren minder salaris ontving dan een aantal andere spelers. Hij is bereid pas over een jaar naar Tottenham te verhuizen, als Ajax voet bij stuk houdt. "Jan Vertonghen heeft zich altijd keurig opgesteld tegenover zijn werkgever Ajax. Hij verwacht dat de clubleiding dat nu ook doet", luidt de reactie van zijn management Nakhli Mondial.

De leiding van Ajax erkent dat er nog een probleem is. "We hopen allemaal op een snel akkoord tussen Tottenham Hotspur en Ajax en Spurs en Jan Vertonghen”, zegt financieel directeur Jeroen Slop. "Het zit in de afrondende fase, maar er zijn wat ons betreft nog geen concrete nieuwsfeiten."

Jan Vertonghen speelt komend seizoen voor Ajax

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

en gelijk heeft jan.. als dat contractueel is vastgelegd hoeft ajax niet te proberen dat te omzeilen.
hij heeft er dan recht op.. vind het goed van jan dat ie dan gewoon zegt als 'ik dat niet krijg dan ga ik gewoon niet.'
dan heeft ajax zichzelf alleen maar bij de pik dus zullen ze hem dat geld echt wel geven denk ik..
het is 15 procent minder of helemaal niks..

25 juni 2012 om 07:29

Jullie lezen niet goed...nergens staat dat er problemen zijn. Jan geeft slechts zijn mening...en Ajax hoopt op een akoord zo spoedig mogelijk met beide partijen. Nergens staat er dat Ajax moeilijk doet.

We wachten dit rustig af....

25 juni 2012 om 07:47

Laatste alinia, eerste regel: "de leiding van Ajax erkendt dat er nog een probleem is."

Jij leest dus niet goed Fairplay1

25 juni 2012 om 07:48

Nou echte problemen nog niet, maar het is wel vreemd te noemen dat Ajax iets contractueel vast legt, en er vervolgens soort van onderuit wil komen, vreemde gang van zaken..

Dacht dat ze daar geld zat hadden, meestal voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten, en vervolgens de spelers voor gigantische bedragen verkopen.

En dan nog niet eens een 15 procent van de tranfsersom willen betalen aan een van je topspelers wat je vantevoren hebt afgesproken, en maar roepen dat ze hem die tranfser zo gunnen..

Apart..

25 juni 2012 om 07:51

Klopt, er staat nergens letterlijk dat Ajax moeilijk doet. Wat Ajax echter wel doet is Vertonghen chanteren met een transfer die hij graag wil maken om zo die extra 15% waar ze geen recht op hebben te krijgen. Hoop dat Vertonghen geen water bij de wijn doet. Gewoon contract uitdienen en volgen jaar ergens het dubbele aan tekengeld vragen.

25 juni 2012 om 07:58

Niets chantage, belachelijke woordkeus. Blijkbaar weten jullie niet wat onderhandelen is. Reageer niet zo opruiend en we zien wel wat er uiteindelijk uitkomt.

25 juni 2012 om 08:03

Zo belachelijk vind ik die woordkeus niet.
Ajax heeft met haar volle verstand met Vertonghen afgesproken dat hij een lager basissalaris ontvangt dan anderen, maar dat dat wordt gecompenseerd door een percentage van de transfersom bij een eventuele transfer.
Dan getuigd het van weinig klasse dat men op het moment dat er een transfer op handen is die afspraak probeert terug te draaien.
Jan heeft gelijk, als hij blijft strijkt hij volgend jaar een smak tekengeld op. Dus hij heeft zelf ook een chantagemiddel natuurlijk.

25 juni 2012 om 08:06

Onderhandelen is je afspraken, contractueel vastgelegd zelfs, niet nakomen? Misselijk is dat en dom ook. In de toekomst zullen spelers zeker voorzichtiger gaan worden bij te tekenen bij ajax want er is toch een duidelijk patroon van wel goedkoop willen kopen maar altijd moeilijk doen bij verkoop. Slim zakenoden kun je dat noemen, maar vergeet niet dat hoe meer een club betaald, hoe minder een speler krijgt. Dit zal op termijn tegen je gaan werken. En als er 1 keer een echt goeie speler hierdoor transfervrij wegloopt bij ej kost dat meer dan 10 jaar moeilijk doen oplevert. Wel tekenend trouwens dat eigen supporters het altijd totall begrijpelijk vinden. Zegt toch erg veel over de club en haar supporters.

25 juni 2012 om 08:24

Niet netjes van Ajax mocht dit allemaal waar zijn. Het is je aanvoerder die naar een mooie club kan en jaren trouw dienst heeft bewezen. Hij had van mij voor die 12 miljoen ook weg gekund met een mooi afscheid en zonder deze rompslomp. Dit is voor de speler niet leuk. Vindt je het gek dat geen enkele speler meer terug wil naar de club?

Als Ajax slim is rondt het de transfer af en komt het ze afspraken na en kan het direct over op een vervanger. No geen jaar Vertonghen zal een teleurstelling voor Vertonghen zijn waardoor hij automatisch minder gemotiveerd is en een minder seizoen zal draaien. Want als Vertonghen minder is in zijn concentratie wordt hij nonchalant en zakt ie terug tot 70 %.

Daarnaast zou het Ajax sieren om wanneer nodig mee te werken aan een gewilde transfer van een speler. Nu gaat niemand meer een jaar bijteken om nog een jaartje bij ajax te blijven, zijn aflopende contract verlengen. Want nu denken die spelers ook, dan verleng ik, maar ze doen niet makkelijk bij een transfer.

Overigens is Frank de Boer de laatste die dit mag tegenhouden want die kan hier ook aardig over meepraten. Die hebben toen in 1997 Morten Olsen zwart gemaakt tijdens een arbitrage commisie door te zeggen dat de trainingsstof niet goed was etc... het doel heiligt de middelen.

25 juni 2012 om 08:26

Mochten de beweringen waar zijn, dan is het wel vreemd. Vertonghen ziet het als compensatie dat hij minder salaris ontving, Ajax heeft het dan in zijn contract vastgelegd dat hij 15% van de vergoedingssom krijgt.

Maar misschien is Ajax wel met Tottenham in onderhandeling over het afkopen van de 15%. Wie het weet mag het zeggen.

25 juni 2012 om 09:00

@4ever4ajax
Het is toch vreemd als je gaat zitten onderhandelen over zaken waar al overeenstemming over is (dus al over onderhandeld is).. Dat die 15% afspraak ze niet bevalt is duidelijk, maar gemaakte afspraken kom je gewoon na... Ook slecht voor de reputatie van een club als er dit soort problemen zijn bij transfers...

25 juni 2012 om 09:10

Ik vindt het ook niet netjes van Ajax als het contractueel inderdaad het geval is. Dan moet je dat naleven.
Ik geloof echter dat Ajax in het achterhoofd heeft dat ze na alle kosten een bepaald bedrag aan Jan willen verdienen. Nu dat blijkt dat 15% daarvan naar Jan gaat ontvangt Ajax eigenlijk maar zo'n 10 miljoen. Misschien is het de beredeniring van Ajax dat zo'n transfer dan niet interessant genoeg voor hun is, en dat ze dan nog liever Jan een jaar langer houden om zo de beste speler van de eredivisie (volgens afgelopen verkiezing) in de gelederen te hebben als ze Europa ingaan. We weten niet hoe ze daarover denken.

25 juni 2012 om 09:29

Hadden ze daar niet over na moeten denken voor ze 12 miljoen accepteerden? Als ze de 12 miljoen overigens al geaccepteerd hebben?
Ik weet er niet het fijne van hoor, maar de waarheid ligt vaak in het midden. Misschien is Ajax wel in onderhandeling met Tottenham hoe de 15% betaald gaat worden aan Vertonghen. Misschien is er wel gesteggel over netto of bruto.
Het is altijd koffiedik kijken met dit soort gevallen.

25 juni 2012 om 09:30

Het is gewoon niet netjes van Ajax in alle opzichten. Als ze hem niet kwijt willen, dan moeten ze dat zeggen en niet onderhandelen. Gewoon duidelijk zijn. Niet de zaak traineren en op het laatste moment laten afketsen. Waar hebben we dat eerder gezien? Ohw ja Ajax en El Hamdaoui... Hmmm...
Ajax doet er goed aan om dit soort dingen niet meer te laten gebeuren. Gewoon de afpsraken nakomen en meteen verder gaan.

25 juni 2012 om 09:38

Tektek Ajax wil 15 miljoen voor Vertonghen en de Spurs willen maar 12 miljoen betalen, Ajax heeft tegen Jan Vertonghen gezegd oke 12 miljoen is genoeg als jij afziet van de 15%. Als Jan dat niet doet oke dan is de verkoopprijs 15 miljoen zegt Ajax. Dat is toch hun goedrecht of niet dan is alles toch netjes gedaan?

En anders blijft hij toch een seizoen als je met Vertonghen kampioen word heeft hij ook wel die 15 miljoen opgebracht hoor.

25 juni 2012 om 10:08

Ajax doet wel moeilijk omdat ze die 15% niet willen uitkeren. Als je een afspraak maakt met een speler moet je die ook nakomen, en nu het in eens om een hoop geld gaat doet ajax moeilijk. Zo werkt dat natuurlijk niet. Vertonghen heeft gelijk als hij zegt dat hij die 15% wil hebben en geen water bij de wijn wil doen omdat ajax dat graag wil.

Verthongen is mede verantwoordelijk voor het behalen van 2 landstitels, Ajax heeft genoeg verdiend aan Vertonghen, nu is het de beurt aan ajax om wat terug te doen.

25 juni 2012 om 11:57

Wat dacht je? Het voetbal seizoen gaat weer beginnen en ik ga weer lekker provoceren en feitelijke onjuistheden de wereld in slingeren? Ik heb zelden zoveel onzin in een post gezien je zegt bijvoorbeeld dat ze roepen dat ze hem die transfer zo gunnen, Dat is natuurlijk grote onzin de enige die altijd heeft geroepen dat ze hem die transfer zo gunnen zijn frank de boer de spelers & alle supporters waaronder ik, Heb jij jeroen slop ooit horen roepen dat hij vertonghen die transfer zo gunt enz?

owja nog 1 ding om jou maar te citeren :

Nou echte problemen nog niet, maar het is wel vreemd te noemen dat Labyad iets contractueel vast legt, en er vervolgens soort van onderuit wil komen, vreemde gang van zaken..

wanbeleid ten top van Psv, grond onder het stadion verkopen om zou ''topspelers'' te halen die stuk voor stuk mislukt zijn bij psv alleen tyton & mertens zijn geen miskopen gebleken.

25 juni 2012 om 12:40

Calu..(en alle anderen die dit aangrijpen om lekker over Ajax te zeuren)..

Het is de Telegraaf die dit stukje schrijft. Die zeggen dat Vertonghen Mogelijk(!) volgend jaar nog bij Ajax speelt. Die zeggen dat Ajax Mogelijk(!) niet haar afspraken nakomt. Hoe serieus moeten we dit nemen?
Vertonghen krijgt deze transfer echt wel, alleen probeert Ajax er natuurlijk zo veel mogelijk geld aan te verdienen. Kan iemand mij vertellen welke club dit niet doet? Inderdaad, allemaal! Dit verhaal is in een negatief jasje gestoken zodat Ajax nu een makkelijk doelwit is voor om lekker te zeuren. Het 'probleem' waar over gesproken wordt, is dat de transfer nog niet helemaal rond is, niet dat Ajax niet wil betalen wat Vertonghen verdiend, namelijk die 15%. Een storm is een glas water dus, wederom door De Telegraaf bedacht. Maar Vertonghen vertrekt gewoon bij Ajax, deze zomer, dat is één ding dat zeker is...

25 juni 2012 om 13:03

@ Afca_1995, wat een hatertje ben jij zeg, wat heeft psv hier in godsnaam mee te maken? Dat jij dit als een provocerende reactie ziet zegt meer iets over jou dan over mij.. (over provoceren gesproken)

Frank de Boer is toch van Ajax ofniet soms, maar idd je hebt gelijk 'ajax' gunt hem idd de transfer niet dat blijkt wel weer aan dit bericht

Off:
En om nog maar even op jou provocerende reactie in te gaan, dus volgens jou is als een speler het 1 jaar onder een zeer matige coach niet goed doet een miskoop? Vreemd, Strootman bijvoorbeeld, echt een grote miskoop die jongen gaat er nooit komen, Willems is ook echt een hele slechte aankoop geweest.. (over provoceren gesproken)

25 juni 2012 om 15:02

Maar of het nu van 1 miljoen of 15 miljoen is, 15% blijft 15%.
En wat moet je met een gefrustreerde speler omdat hem geen transfer is gegund, helemaal niks, Natuurlijk zegt hij dat hij dan graag blijft maar ondertussen denkt hij "val allemaal maar kapot hier", want ze komen toch aan zijn geld.

25 juni 2012 om 15:37

@ panerai

Hij geeft daar mee aan dat jij nogal moeite heb de zakelijke en niet zakelijke verbanden gescheiden te houden. En daar heeft hij gewoon gelijk in. Dat F de Boer en supporters hem een transfer gunnen, heeft niets te maken met de conclusie die jij er uit trekt. Namelijk dat Ajax hem niet een transfer gunt. Daar gaan F de Boer en supporters helemaal niet over. Dus loop geen onzin te verkondigen. Nogal triest dat goedkope scoren. En het feit dat Ajax voor een dubbeltje op de eerste rij zit is niets nieuws. Nogal logisch dat het bestuur er voor kiest om zo goedkoop mogelijk spelers binnen te halen. Het zou nogal wanbeleid zijn wanneer dit niet zo is. Ik heb nog nooit van een bedrijf gehoord dat liever de hoofdprijs betaald. Dus het is weer goedkoop scoren wat je doet. Doe niet zo triest man.

25 juni 2012 om 16:59

@yayo, nou als je het niet erg vindt volg Ajax niet op de voet zoals jullie doen dus weet ik niet precies wie welke uitspraak doet, dat boeit me eigelijk ook vrij weinig, ik had meerdere keren gelezen dat iemand van Ajax hem een transfer gunt, maar goed Frank de Boer heeft ook niks met Ajax te maken daar heb je helemaal gelijk in..

Over goedkoop scoren gesproken, weer over een totaal ander onderwerp beginnen (psv) en het grond/gemeente verhaal er bijhalen dat is pas goedkoop scoren.. En ook nog eens onjuist, om even over onzin verspreiden te spreken..

Als je vindt dat het dubbeltje op de eerste rij zitten al lang bekend is, dan weet je nu wat ze bedoelen met de uitspraak, wie de bal kaatst kan hem terug verwachten, ik heb namelijk dat gemeente verhaal 6.000.000 aan moeten horen bij elk Psv topic dus sta nu niet raar te kijken dat er een Psver aankomt met iets wat je al een keer vaker gehoord hebt, het verschil is alleen dat mijn uitspraak wel klopt, en de versie van de meeste Ajacieden over de gemeente Eindhoven gewoon onzin is, maar daar wil ik het niet meer over hebben..

Als je overigens mijn andere reactie had gelezen zeg ik ook dat hij gelijk heeft, 'ajax' gunt hem idd geen transfer, dat blijkt uit dit verhaal, sorry voor mijn verkeerde opvatting dat de club Ajax een topspeler een transfer gunt dat is dus blijkbaar niet zo..

Je hebt idd nog nooit gehoord dat een bedrijf liever de hoofdprijs betaald, dat zou raar zijn..

Maar je bent blijkbaar niet op de hoogte dat 'bedrijven' dit soms wel degelijk doen als ze iets willen hebben, Ik zeg niet dat het beleid van Ajax slecht is dat maak jij er zelf van, je moet het niet zo negatief bekijken, wat ik beschrijf is gewoon waar, en dat doen ze gewoon goed.. Alleen het stukje van dat ze ineens minder geld aan hun topspeler willen geven (wat blijkbaar contractueel is vastgelegd) en 2 kampioenschappen mee hebben gehaald en dus al 3 dubbel hebben terugverdiend is gerwoon ronduit gierig, maarja slim zaken doen volgens jullie he, denk dat Jantje en misschien wel huidige spelers met zo'n zelfde clausule daar toch anders overdenken.. maargoed de spelers zijn ook niet 'ajax' volgens jullie net zomin als Frank de Boer dat is volgens jullie, dus dat is ook niet echt iets om je druk om te maken...

Misschien moeten jullie je Ajax bril eens afzetten, en het stukje nog een keer lezen, en niet zo aangevallen voelen, dan ziet er allemaal een stuk normaler uit..

Dit is mijn uitspraak en daar zullen jullie het mee moeten doen,

Tot Ziens


25 juni 2012 om 16:59

Panerai wij gunnen hem zeker een transfer maar we moeten er zelf wel beter van worden.
Laat Ajax nou maar lekker onderhandelen, doen wij al jaren voortreffelijk namelijk.
Met vertonghen erbij is de kans op weer de champions league een stuk groter en ook moet er weer een vervanger gekocht worden.
Dus nog een jaartje vertonghen is helemaal zo slecht nog niet.

25 juni 2012 om 18:30

Volgens mij staat er nog meer in de alinea. Citeren is volgens mij makkelijker dan begrijpend lezen voor sommige.

25 juni 2012 om 20:31

@ Panerai

Jongen kom nou niet interessant doent. Gewoon je mond houden als je niet weet waar je over praat. Want je komt nu alleen maar met onzin aanzetten. F de Boer is nog altijd de trainer hij gaat niet over de transferzaken. Ja hij heeft een mening en dat wordt gerespecteerd (voor als je weer met een bijdehandte opmerking aan komt zetten).

Het grond/gemeente verhaal van PSV boeit mij totaal niet, heel PSV boeit mij totaal niet. Dus je doet er het beste aan om bij iemand anders te gaan huilen. Het "maar hun doen het ook" is kinderachtig, je bent 25 jaar dus gedraag je er naar. Daarnaast ben ik niet het boegbeeld en/ of woordvoerder van en namens alle Ajaxsupporters dus je bereikt niets met jouw calimero gedrag.

Nee klopt, Ajax gunt hem geen transfer. Ze zijn voor janlul aan het onderhandelen. Als jij er beter door kan slapen, veel plezier ermee.

Ik heb nergens beweerd dat bedrijven nooit de hoofdprijs betalen. Nogal knap dat je dat uit mijn reactie haalt. En nogmaals doe niet zo bijdehand en leg geen woorden in mijn mond. Ik heb nergens vermeld dat het beleid van Ajax slecht is. Zo slecht is het niet aangezien wij weer kampioen zijn en zwarte cijfers draaien. Ik weet het fijne niet van het contract, afspraken en doelstellingen. Ik ga mij daar dus ook niet over uitlaten en/ of conclusies trekken anders kom ik net zo ontwetend als jou over. En tja noem het beleid van Ajax gierig, dat jij dat vind is niet zo interessant. Ik kan je verzekeren dat Ajax er niet minder om zal slapen.

Ook zonder Ajax bril kan ik tot de conclusie komen dat jij met ongefundeerde meningen aan komt zetten, daar hoef je geen Ajax supporter voor te zijn.

En tja, je laatste zin is de toepasselijke anticlimax die heel je reactie samenvat.

26 juni 2012 om 05:21

Bepaal jij de standaarden hoe iemand zich van 25 jaar moet gedragen? Volgens mij bepaal ik dat zelf nog altijd.. Je moet zelf niet zo interressant doen, want je reageert zelf inhoudsloos, er staat alleen maar crab in je stuk, en heeft weinig verband met waar het in de kern eigelijk omgaat. Over ongefundeerd gesproken..

Reageer dan is op het volgende: wat vindt jij er van dat Ajax ineenkeer minder geld aan Jan Verthongen wil betalen? Slim zaken doen? Of boeit dat jou ook niet? Daar gaat het hier toch om, daar zie ik je niks over zeggen.. Conconclusie ga zelf lekker fietsen met je calimero gedrag..

Overigens ben ik niet de gene die tegenspreekt dat Ajax hem een transfergunt, dat is jou collega die zegt (ik citeer) '' je zegt bijvoorbeeld dat ze roepen dat ze hem die transfer zo gunnen, Dat is natuurlijk grote onzin de enige die altijd heeft geroepen dat ze hem die transfer zo gunnen zijn frank de boer de spelers en alle supporters waaronder ik, Heb jij jeroen slop ooit horen roepen dat hij vertonghen die transfer zo gunt enz?'' Uit deze uitspraak en dit bericht moet ik dan concluderen dat Ajax hem idd geen tranfser gunt...

Of jij (of iemand anders) het dan wel of niet met mijn mening of concludering eens is, dat zal mij een worst wezen, ik mag hier mijn mening geven, of mijn bevindingen uiten. En zoals het er nu naar uitziet, ligt mijn mening/ concludering niet ver van de waarheid af, namelijk:

Er is met Jan Verthongen een afspraak gemaakt, dat hij bij een eventuele verkoop 15 van de tranfsersom krijgt.

Ajax heeft veel aan deze jongen te danken, een topspeler, mede door hem 2 kampioenschappen binnengehaald, dus Championsleague gespeeld dus veel geld voor ontvangen..

Ajax wil van die 15 af terwijl dit contractueel is vastgelegd..

en dan mag ik dat niet gierig noemen, wat is het dan slim zaken doen? Je eigen spelers benadelen na alles wat ze voor je gedaan hebben. Stank voor dank noem ik dat maargoed ik kan natuurlijk niet objectief reageren volgens jullie omdat ik toevallig een Psv supporter ben daarom ben ik ook zeeer beniewd hoe jullie hier over denken..

Ik zou een ongefundeerde mening hebben? ik trek mijn conclusie uit wat hierboven beschreven staat, namelijk dat Ajax onder een afspraak uitwil en dat is waar ik het in de kern van mijn mening over heb. Misschien moet je eens rustig lezen wat ik geschreven heb, of nog een keer opzoeken wat ongefungeerd betekend, voordat je met zulke woorden gaat slingeren..

En IK vindt het een beetje kinderachtig om te zeggen dat je over dit soort berichten geen uitspraken doet, wat doe je hier dan op voetbalzone, 90 van alle artikelen hier bestaan uit dit soort berichten, en daar vormen ik en de meeste van hier een mening uit..

25 juni 2012 om 09:43

Ajax ajax ajax? Nou misschien is het slop en zijn vrienden wel? Die willen ook hun bonus hebben namelijk! Ik vind ook dat de verantwoordelijke die de transfers afhandelen gewoon niet moet zeuren. Hij heeft ons veel gebracht, qua prijzen dus financien etc etc.

25 juni 2012 om 17:56

Slop en zijn vrienden zijn onderdeel van Ajax, handelen in naam van Ajax dus Ajax ja.

25 juni 2012 om 13:20

Wat een onzin. Er heeft hier niemand gelijk. Ajax had een vraagprijs. Door te onderhandelen zijn ze ergens in het midden uit gekomen. Dit omdat Ajax Vertonghen ook die transfer gunt. Ajax had ook voet bij stuk kunnen houden en kunnen zeggen 15 miljoen en geen cent minder. Doordat Ajax minder geld vangt vinden ze dat Vertonghen ook minder recht heeft op dat bedrag. Wanneer Tottenham hem dan zo graag wil hebben dan zeggen ze dan betalen wij het resterende bedrag aan Vertonghen (wat wel vaker gebeurd). Want in zo'n geval hoeft Tottenham Ajax niet meer te betalen en Ajax Vertonghen niet dus win win voor beide clubs en Vertonghen heeft zijn geld. Dus zowel het standpunt van Vertonghen als dat van Ajax is te begrijpen.

25 juni 2012 om 13:43

Hahaha wat een onzin weer. Wat is de logica in je zin van: 'doordat Ajax minder geld vangt vinden ze dat Vertonghen ook minder recht heeft op dat bedrag.' Je haalt twee verschillende dingen door elkaar. Ajax en Spurs zijn eruit over Vertonghen, naar verluidt 12 miljoen. Waarom zouden de Spurs moeten betalen voor een afspraak die tussen Ajax en Vertonghen gemaakt is? Spurs zouden inderdaad Vertonghen zijn met Ajax afgesproken bonus kunnen betalen, maar waarom zouden ze dat doen? Blijkbaar vinden ze 12 miljoen voldoende en daar is Ajax mee akkoord gegaan. Wat er voor de rest speelt tussen Ajax en Vertonghen is niet hun probleem.

Natuurlijk gebeurt het wel eens dat de kopende club dat soort verplichtingen tussen de verkopende club en de speler op zich neemt, maar het slaat in feite altijd nergens op. Ik vind het buitengewoon triest dat Ajax Vertonghen zijn rechtmatige 1.8 miljoen probeert te onthouden. Vertonghen heeft de laatste jaren geweldig gepresteerd. Hij heeft met zijn goede spel en leiding in het veld Ajax twee bekers, twee landstitels en twee keer plaatsing voor de groepsfase Champions League bezorgt. Onder andere dankzij hem heeft Ajax tientallen miljoenen verdient.

Daarom vind ik het ook zo triest en typerend voor Ajax dat ze toch weer verschrikkelijk moeilijk kunnen doen over 1.8 miljoen. Natuurlijk is het veel geld maar als je kijkt wat voor prestaties Vertonghen heeft neergezet en hoeveel geld ze hebben binnengehaald met al die prijzen en CL voetbal. Het zijn gewoon afspraken die zowel Ajax als Vertonghen met het volle verstand hebben nagekomen en vind het bijzonder kansloos dat Ajax er op alle mogelijke manieren probeert onderuit te komen. Een speler als Vertonghen, die jarenlang minder salaris kreeg terwijl hij toch na het vertrek van Suarez de beste was, verdient dit niet.

25 juni 2012 om 20:43

Inderdaad vind het ook nergens op slaan.
Is ten eerste een speler die veel voor ons betekend heeft.
ten tweede een speler die later in zijn Carrière meer dan welkom is om af te bouwen.
ten derde een negatief beeld van Ajax voor andere spelers.
en ten 4e heeft het Ajax jarenlang geld opgeleverd door minder salaris te betalen.

Jan het is je gegund !!!

Het is belachelijk dat Ajax hierover gaat zeuren. Het staat in zijn contract dus houdt je je eraan. Het is goed dat Vertonghen nu hard gaat spelen; dan komt er wat meer druk achter te staan.

Ik wens hem het beste en Ajax kan snel op zoek naar een vervanger (ik zeg Viergever).

25 juni 2012 om 08:27

Ze maken zichzelf niet populair hiermee bij spelers met een aflopend contract. Die gaan nu niet meer hun contract met 1 jaar verlengen om nog eenjaartje bij ajax te blijven en dat ajax er nog aan kan verdienen wanneer nodig. Op deze manier ga je steeds beter begrijpen waarom spelers transfervrij weggaan. De speler bepaald nog altijd. Die moet tekenen. Die moet ja zeggen. Zo niet dan staat vertonghen gewoon weer ongemotiveerd te ballen in de eredivisie.
En ik weet niet of dat nou zo succesvol is bij Jan Vertonghen

25 juni 2012 om 11:06

Denk nou een beetje na. Ajax wil 15 miljoen voor Vertonghen. Hij wilt graag gaan maar Tottenham wil maar 12 mln betalen. Logisch dat je dan gaat kijken of er iets van de afgesproken percentages af kan zodat Ajax toch nog iets meer over kan houden. Ze willen 13,5 met 1,5 voor Jan nu krijgen ze 10,8 met 1,2 voor Jan. Mogelijk hebben ze hem gevraagd zijn vergoeding bij te stellen zodat Ajax toch nog 11,5 krijgt oid. Iedereen blij toch?

25 juni 2012 om 15:42

Alleen Jan niet, want die wil gewoon 15% wat zijn goed recht is.

25 juni 2012 om 18:42

Dan moet hij ervoor zorgen dat Tottenham de vraagprijs betaald.

25 juni 2012 om 18:43

Overigens heeft hij nog minder als Ajax akkoord gaat met pakweg 5 mln.

Wat is dit voor onzin van Ajax?br Die 15% zijn ze eerder toch overeengekomen?br Wees blij dat je nog 12 miljoen - 15% krijgt voor een speler met een jaarcontract!br Gun Jan nou deze transfer, waarom zo moeilijk doen? br Hoe langer dit duurt, hoe minder tijd er is voor een vervanger, des te meer je daar weer voor moet betalen!

Hoezo hard tegen hard, t staat gewoon in z'n contract, dus ajax zal wel moeten.

25 juni 2012 om 09:41

Dan betalen de Spurs toch die 15 miljoen dan kan Jan zijn 15% krijgen. Het is of/of 12 miljoen als Jan zijn 15% laat vallen of 15 miljoen betalen en dan krijgt Jan zijn 15%.

25 juni 2012 om 10:50

Beide clubs waren toch ook al akkoord? Dus dan is alles volgens mij rond als Vertonghen en Tottenham eruit komen en heeft Ajax niet zoveel te willen. Ze kunnen lastig gaan lopen doen door hem niet vrij te geven maar daar schiet je niets mee op.

25 juni 2012 om 11:19

Op de officiële site van Ajax staat nog helemaal niks over een akkoord en sorry maar alleen die geloof ik. Al die internet sites kunnen zoveel mededelen ik kijk altijd naar Ajax.nl of het klopt en zo niet dan is het voor mij niet bevestigd.

25 juni 2012 om 11:31

Hehe, eindelijk iemand die het begrijpt. Dat is natuurlijk het spelletje dat ajax speelt. Hopende dat Tottenham nog iets meer wilt betalen...misschien niet helemaal netjes, maar als je op deze manier de prijs toch nog bijvoorbeeld een half miljoen op kunt drijven, dan is dat de moeite zeker waard

25 juni 2012 om 21:10

De meesten willen of kunnen het niet begrijpen en reageren overdreven. Het is gewoon een kwestie van onderhandelen.
1. Het is gewoon een (onderhandelings)spel. Ajax heeft een X-bedrag in gedachten als opbrengst. Dat komt linksom (via Tottenham) of deels rechtsom (vertongen levert een deel van de transferopbrengst in).
2. Ik neem aan dat Ajax alleen een akkoord heeft met Tottenham onder de voorwaarde dat Vertongen ook een deel inlevert.
De vraag is wie houdt het langst zijn poot stijf.

Feit blijft dat Vertongen officieel recht heeft op een % vd transfersom. Daarvan kan in onderling overleg (schriftelijk) van worden afgeweken.

Twente heeft dit ook geprobeerd bij de transfer van Stam naar Wigan. Alleen heeft Stam hiervoor nooit getekend en is door de rechtbank in het gelijk gesteld.

Ga er maar vanuit dat Ajax nog geen pfficieel akkoord heeft met Tottenham, want anders kunnen ze dit meer eisen van Vertongen. Dat zou een slechte onderhandelingtechniek wezen. Dit soort onderhandelingen spelen heel vaak. Een voorbeeld wat mij te binnen schiet is o.a. de transfer van John van Loen van Rohda JC naar Anderlecht. Van Loen zag (gedeeltelijk) af vanpercentage en de transfer kwam rond.

Als dit het probleem is wat ook Ajax onderkent om definitief de overgang in gang te zetten, dan is dat wel erg zielig voor Ajax. Misschien had Ajax op 20 miljoen gerekend, maar nu het 12 miljoen is geworden, kun je toch niet achteraf gaan zeggen dat het percentage van 15 naar bijv 5 of 10 terugmoet?!?! Als dit maar niet de hele zomer gaat spelen, want voor Ajax is het ook beter om nu te weten of hij weggaat of niet (of bijv in laatste week).

25 juni 2012 om 08:40

Daarbij is 15% van 12 miljoen minder dan 15% van 20 miljoen. Grotere deal is dus meer betalen aan Vertonghen.

Dit is echt belachelijk. Als je dit contractueel hebt vastgelegd, dan heb je dat simpelweg na te komen. Dat ze hier een probleem van zouden maken is compleet onacceptabel. Dan moet je maar beter onderhandelen als je de speler een contract laat tekenen. Hoe wil je hierna nog overkomen als een stabiele werkgever? Je gaat toch ook niet 15% minder salaris uitbetalen, omdat je achteraf denkt dat het afgesproken bedrag toch wat hoog is?

Als dit waar is, dan is dat echt schandalig.

25 juni 2012 om 09:54

Grotere deal is meer betalen aan Vertongen maar vooral meer in je eigen zak steken.

25 juni 2012 om 11:03

Dan moeten ze in het contract opnemen dat Jan 15 krijgt bij een transfersom vanaf bijvoorbeeld 15 miljoen. Wanneer je alleen opneemt dat het 15 van dé transfersom is, dan heb je verder niets meer te willen.

Ajax heeft dus de keus om, of de deal helemaal af te blazen, of te wachten op een betere deal met de Spurs of een ander team, of gewoon het contract te respecteren en 15 aan Vertonghen te betalen.

Spurs moet gewoon de gevraagde 15 mil betalen en dat hebben die hufterige engelse clubs wel, dan kan die 15% ook uit!

25 juni 2012 om 07:27

Waarom zal Spurs 15 miljoen moeten betalen, terwijl ze hem een jaar later vrijwel gratis kunnen ophalen. Dan hoeven ze alleen maar het bedrag te betalen wat nu ongeveer het probleem is tussen ajax en Jan (zo'n 15% van 12 miljoen).

25 juni 2012 om 07:36

Omdat hij over een jaar transfervrij naar wellicht een nog betere club kan gaan.

De Spurs willen hem graag hebben en zullen niet het risico lopen om hem volgend jaar naar een andere club te zien gaan.

25 juni 2012 om 08:32

Wat een onzin, geen enkele club betaald een vraagprijs. Iedereen probeert er nog wat uit te halen, als Ajax gewoon akkoord gaat met 12 miljoen, is dit niet de fout van Tottenham hoor. Ajax had dan in overleg met Tottenham erbij moeten aangeven dat Vertonghen 15% krijgt, dat ze vinden dat Tottenham die moet betalen en niet achteraf gaan zeuren.

Misschien gaat het wel om of het netto of bruto uitbetaling is. We weten nooit 100% zeker wat er speelt.

25 juni 2012 om 09:04

Precies. ZE geven Jan dan gewoon wat tekengeld extra. Dus voor Jan maakt het niks uit. Alleen voor Ajax.
Vertonghen heeft hier volkomen gelijk. Elhamdoui moest ook inleveren van wat ze waren nagekomen.
Anders speelde hij al bij Fiorentina. (bron VI)

25 juni 2012 om 09:46

Wie zegt dat Ajax akkoord is met die 12 miljoen oke staat op veel sites maar nog niks op Ajax.nl en alleen die geloof ik. Ajax gaat pas akkoord met die 12 miljoen als Vertonghen afziet van de 15% en anders houden ze zich aan de 15 miljoen.

25 juni 2012 om 10:13

Als dat waar is wat jij zegt dan loopt Vertonghen volgend jaar gewoon gratis de deur uit. Ik snap niet waar Ajax nou zo moeilijk over doet. Als je iets contractueel vast legt dan dien je die afspraak gewoon na te komen. Voor het imago van ajax is dit ook gewoon een slechte zaak. Spelers denken nu wel 3x na om bij ajax te tekenen. Want wat zijn die afspraken die gemaakt worden straks nog waard?

Vertonghen eist de 15% van ajax, contractueel vastgelegd ende leiding van ajax erkend dat er alleen nog een probleem is tussen Spurs en ajax en Spurs vs Jan, terwijl er mijn inziens alleen nog een probleem is tussen ajax en Jan, namelijk de 15% transfervergoeding waardoor de deal kan afketsen.

Dit probleem lees je steeds vaker, zijn al rechtzaken over gevoerd. Geloof laatst nog bij Twente en Stam, waarbij laatstgenoemde meteen weer een geldwolf wordt genoemd. Waarom neem je dan zoiets in het contract op, om vervolgens als club een transfer te blokkeren als de speler er niet vanaf ziet of met minder genoegen neemt. Wie zijn dan de geldwolven?

25 juni 2012 om 09:08

Om op Stam terug te komen....als hij recht heeft op een percentage van de transfersom,maar Wigan nog niet volledig heeft uitbetaald,waarom zou Twente dat dan doen? Die gingen niet voor niets in beroep. En dat doen ze echt niet in een kansloze zaak. Stam had gewoon geduld moeten hebben of bij zijn eigen werkgever klagen. Die lui willen alles in termijnen betalen.
Of denk je dat Fullham Ruiz al volledig heeft betaald?

25 juni 2012 om 09:48

Fctenschede

Wat jij zegt raakt kant noch wal, Stam moest geld van Twente krijgen en niet van Wigan, zou niet weten waarom hij dan bij Wigan aan zou moeten kloppen en de uitspraak van de rechter onderstreept dat nog maar eens want als ik me niet vergis heeft de rechter Stam in zijn gelijk gesteld. Als ik me wel vergis dan bij deze mijn welgemeende excuses.

on:
Zo zie je maar hoe een grote club klein kan zijn. Ajax doet zich wel voor als een topclub maar is die naam totaal niet waardig. Ze hebben het merk Ajax het afgelopen seizoen al te grabbel gegooid met hun bestuurlijke perikelen maar ze doen het nog maar eens dunnetjes over door op minne wijze onder een vergoedingssom, die notabene contractueel is vastgelegd, uit te komen. Contract is contract, gedraag je zoals het hoort en betaal die 15%.

25 juni 2012 om 10:48

Stam zou een percentage van de transfersom krijgen. Niet van Twente. Is dat niet duidelijk?
Dus als Wigan niet betaald,kan Twente Stam ook niet betalen. Het wordt niet betwist dat hij er geen recht op heeft maar Twente is niet de voorschotbank

Ps;dit is ook een heel ander geval. Ajax wil dat Vertonghen er van af ziet..of van een groot deel. Is bij Twente nooit gebeurt.

25 juni 2012 om 13:27

@ Fctenschede,

Tuurlijk nniet, als jij bijvoorbeeld wordt uitgeleend of verkocht en daarbij een afspraak hebt met je vorige werkgever/club over een betaling moeten hun die aan jou voldoen, dat Wigan nog niet alles heeft betaald is niet Stam zijn probleem maar die van FC Twente, want die hebben een overeenkomt met Wigan over de te betalen prijs.

Twente moet gewoon Stam zijn aandeel betalen en het dan maar regelen met Wigan.

26 juni 2012 om 01:18

Fctenschede,

Begrijp je het niet of wil het het niet begrijpen.
Stam had recht op 10% vd transfersom boven de twee miljoen. Die wou Twente hem niet betalen omdat zijn zaakwaarnemer zou hebben ingestemd met het laten vervallen van de contractueel vastgelegde deel van 10%. Alleen heeft Stam daar (zelf) schriftelijk niet mee ingestemd. Stam zou dat percentage krijgen zodra Wigan de transfersom had betaald. Doordat Wigan pas na een jaar betaalde (twente fungeerde dus als een voorschotbank voor Wigan), had hij daar pas recht op toen Wigan betaalde, dus pas een jaar na zijn transfer.
Als je aan mijn verhaal twijfelt dan kan je hier de uitspraak van de rechter lezen:
http://zoeken.rechtspraak.nl/detailpage.aspx?ljn=b...
Jouw verhaal over het feit dat Twente niet wil voorschieten, klopt helemaal niet. De betaling is van 10 augustus 2011 en de uitspraak van 22 november 2011. Als de discussie alleen over het voorschieten gaat, waarom is er dan een uitspaak, het probleem was dan al opgelost.

Kun jij mij verder uitleggen waarom Twente in hoger beroep gaat als het alleen over het voorschieten gaat?

26 juni 2012 om 10:34

MMA fan. Jij bent niet goed bij je hoofd. Twente is niet de voorschotbank. Waarom denk je nou dat Twente in beroep is gegaan? Omdat ze toch weten dat ze nie gelijk hebben? Zo achterlijk zijn ze niet.
\

Waarom doet Ajax zo moeilijk hierover, ze zijn er toch gewoon zelf bij geweest toen ze dat contract lieten tekenen. Op dit punt is het beter dat Jan weggaat denk ik over een jaar transfervrij weglopen dat zie ik ook niet zitten en voor 10 miljoen kan Ajax zeker een waardige vervanger halen.

25 juni 2012 om 09:32

De enige reden dat Ajax hier moeilijk over doet is denk ik het feit dat het kamp Vertonghen (vooral de zaakwaarnemer waarschijnlijk) een paar weken geleden nog vond dat Ajax niet vast moest houden aan hun gewenste transfersom, aangezien Vertonghen zoveel voor Ajax had betekend.

Dus ik snap Vertonghen, het is contractueel vastgelegd, maar Ajax kan ik toch ook wel begrijpen. Eerst willen dat Ajax hun transfersom laten zakken, en vervolgens ook nog eens vast houden aan de 15%. Dat is voor Ajax natuurlijk een beetje dubbelop.

De laatste alinea spreekt voor zich. Dit gaat gewoon goedkomen. Het staat in Vertonghens contract en hij heeft goede argumenten, Ajax wil gewoon het onderste uit de kan halen, alleen ik had niet verwacht dat ze het ten koste van Vertonghen zouden doen.

Dit is wel heel triest van Ajax zijde. Het staat gewoon in zijn contract en hij heeft jarenlang alles gegeven en is erg belangrijk geweest voor Ajax. Zonder Jan was er geen CL behaald en hij verdiend deze transfer ook gewoon echt. Gewoon betalen dus

25 juni 2012 om 09:16

En hij speelde las ik voor minder dan sommige van de andere spelers, maar omdat hij rekende op ddeze bonus, heeft hij er niet veel van gemaakt. Ik ben benieuwd of er wat details ontbreken in de informatie die wij ontvangen want als het echt zo simpel ligt als men zegt, dan is dat inderdaad iets wat ik niet echt zou willen zien gebeuren bij mijn cluppie. Je wil toch een bepaalde reputatie hebben en dan in positieve zin.

Vertonghen heeft gewoon gelijk. Moest Ajax maar niet akkoord gaan met die clausule in zijn contract. Als je kan kiezen tussen 10 miljoen of niks en Vertonghen nog een jaar dan is de keuze snel gemaakt lijkt mij. Het zou te arrogant zijn om te denken dat je als nederlandse club zomaar 10 miljoen kan laten schieten.
Zo verpest je ook nog enige kans dat hij terug wil komen.

Dit gaat wel goed komen. 12 miljoen euro voor een speler met een 1 jarig contract is gewoon een werelddeal. En als er dan bijna 2 miljoen af moet is ruim 10 miljoen voor een 1 jarig contract natuurlijk nog steeds een heel mooi bedrag. Het zou financieel gewoon heel erg onverantwoord zijn om dit te laten lopen. Jan veel succes in Engeland.

25 juni 2012 om 09:04

Maar als Jan ervoor zorgt dat Ajax weer kampioen wordt dan heb je die 10 miljoen, meer zelfs, ook binnen. Daarom zijn dit soort bedragen altijd wat dubbel. Je moet nog een vervanger halen en dan nog maar zorgen dat je weer kampioen wordt anders loop je zoveel CL geld mis dat je die 10 miljoen van Jan al vergeten bent.

25 juni 2012 om 10:21

JA je heb gedeeltelijk gelijk.
Maar stel Ajax word volgend seizen 2e of 3e?
Dan gaat Jan voor niks de deur uit en kost het uit eindelijk straks veel geld.
Niets gekregen geen Cl geld van minimaal 12 miljoen.
Snap niet dat Ajax zo moeilijk doet.
Jan heeft zijn stinkende best gedaan voor Ajax nooit gezeurd dat ie meer moest verdienen omdat ie misschien wel de beste was die er bij Ajax rondliep.

25 juni 2012 om 10:47

Maar mét Vertonghen moet je er vanuit gaan dat je grote kans hebt op de titel. Om er vanuit te gaan dat je met Vertonghen 3e wordt dat is wel erg bang ingesteld denk ik. Wordt Ajax met Vertonghen geen kampioen dan doen ze iets goed fout, en dat is nooit goed.

Verkoop je hem voor 12 miljoen, waar je 10 van overhoudt, 3.5 miljoen naar Nuytinck gaat, dan heb je maar 6.5 winst.

Verder krijgt Jan wel erg veel lof opeens. Uitstekende speler maar vooral het laatste half jaar erg goed. Daarvoor ook zat mindere periodes gekend he.

heel vreemd van ajax mocht dit waar zijn.

ze hadden natuurlijk wel tegen jan kunnen zeggen; als je van je15% afziet laten wij de vraagprijs wat zakken ander houden we aan die 15 miljoen vast. maar nadat er een akkoord is met de spurs is dit een vreemde streek!

ajax wil 15 miljoen hebben. spurs biedt 12 miljoen. daar wil ajax best mee akkoord gaan (voor vertonghen !!) maar dan moet hij zelf iets inleveren zodat het verschil iets kleiner wordt. Anders geen deal, let maar op.

25 juni 2012 om 13:14

Hij levert al wat in hoor.

Snappen jullie niet hoe percentages werken ofzo?
15% van 12 miljoen is namelijk ook minder dan van 15 miljoen.

Ja fijne warme club dat ajax. Man man, 12 miljoen krijgen voor een verdediger met 1 jaar contract en dan nog zeiken en moeilijk doen. Dat kan maar 1 club zijn

Nah, laten we hopen dat ze er snel uit zijn. Jan is een echte Ajax speler en ze hart ligt er ook. Bij zulk soort spelers met zo mentaliteit moet je sportief belonen. Het is Ajax de schuld dat ze zo langdurig altijd alles uitstellen met contracten. Bovendien kan zo scenario bij Anita, Toby ook komen.

anton23, als ajax er voor gaat geen deal te doen, zijn ze dom, want als hij dan een jaar blijft en volgend jaar transfervrij de deur uitloopt hebben ze helemaal niks meer en dat zou dom zijn.
Ik gun het jan, dit verdiend hij toch wel en afspraak is afspraak. Of zou jij je promotie ook zo maar afgeven bij jou werk.

Ik ga zo hard lachen als hij zijn contract gewoon uitdient. Kan Ajax fluiten naar die centen hahahahaha
Ben nou gewoon coulant, spelers praten ook met elkaar en dit gaat je niet helpen als een speler kan kiezen tussen Ajax en een andere club.
Als 15% gewoon in het contract staat, vind ik dit niet netjes van Ajax. Maar ja, past wel bij ze hoe ze met spelers omgaan. Jammer hoor.

25 juni 2012 om 10:23

Ja idd en mocht Jan volgend seizoen voor niets vertrekken heeft ie het nog beter.
Een dik loon en lekker veel tekengeld want zo gaat dat als je transfervrij bent en ook nog eens een goede speler.

Als Ajac supporter vindt ik het schandalig hoe Ajax zich nu opstelt. Je hebt die 15% met Vertonghen afgesproken en dan moet je dat gewoon nakomen. Daarnaast bij 15 milj of hoger hadden ze niet zo moeilijk gedaan maar nu kijgen ze 12 milj met een aantal bonussen en dan doen ze wel moeilijk, onbegrijpelijk.
Ik geef Vertonghen gewoon gelijk en als ik Ajax was ging ik gewoon akkoord want anders heb je volgend jaar helemaal niks.

Ik ga ook zeker hard lachen als Jan nog een seizoen blijft, weer kampioen.....

25 juni 2012 om 10:30

Is Ajax dan afhankelijk van Jan Vertonghen om kampioen te worden? Hopelijk wordt hij niet geblesseerd dan ;

Het klinkt zo logisch van Ajax. Wij hebben je prijs laten zakken, dus laat jij ook iets van de afgesproken som zakken.
Niets is minder waar. Wanneer de transfersom zakt, is 15% ook navenant lager.
Dus levert Vertonghe verhoudingsgewijs door de lagere transfersom ook al in.
Zou er 2 milj. staan (dus vast bedrag), dan zou een aanpassing logisch zijn. Nu niet.

Ben benieuwd hoe dit afloopt.

25 juni 2012 om 09:13

Je hebt wel gelijk, maar vanuit Ajax gezien snap ik het wel: Luister Jan dat grote rijke Tottenham dat jou zo graag wil hebben en de meest bizarre bedragen betaalt voor welke speler dan ook, gaat maar tot 12 miljoen euro, als wij daar de afgesproken 15% vanaf halen, houden we zo weinig over, dat het voor ons niet meer zo boeiend is. He we weten dat jij naar Tottenham wil, dus misschien wil jij zelf wat inleveren? Zo nee even goede vrienden want je bent onze beste speler en als we kampioen worden levert dat meer op dan deze transfersom....

Hij heeft inderdaad maar 1 jaar contract maar Tottenham denkt weer voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten.

25 juni 2012 om 09:24

Daar ligt geloof ik ook het verschil in mening. Het principe van de deal is natuurlijk dat als ze zo'n deal hebben afgesloten, dan moet je die ook naleven.
Maar als Ajax heeft gerekend en misschien tot de conclusie is gekomen dat het financieel interessanter is om Jan te behouden, ook al is het maar voor een jaar en vertrekt hij transfervrij, omdat het een grotere garantie is voor succes. Tel daarbij op (of misschien kan ik in dit geval beter zeggen: trek daarbij af) het geld dat Ajax zal gaan investeren in een vervanger, en zo veel geld houdt Ajax er niet aan over. Dan kan ik mij indenken dat Ajax, die op dit moment toch niet in geldnood verkeerd, liever Jan behoudt om lekker te kunnen voetballen in de CL.

25 juni 2012 om 10:39

@bearsc Jij snapt het wel van Ajax. Maar waarom schreeuwen veel Ajacieden dan altijd moord en brand als het “rijke” Ajax bij andere Nederlandse clubs aanklopt en deze net zoals Ajax ook het onderste uit de kan willen hebben. Zo is het bij Dost gegaan en gaat het nu ook weer bij Narsing. Maar als het Ajax betreft t.o.v. een verkopende club dan is het natuurlijk wat anders volgens die vele Ajacieden. Typische dubbele moraal. Ajax stelt zich gewoon schandalig op t.o.v. een speler die zoveel voor de club heeft betekend. 10 miljoen overhouden aan een speler die het allemaal nog maar moet bewijzen in Engeland en nog slechts kort onder contract staat is verschrikkelijk veel geld. In mijn optiek zijn de Spurs zelfs volledig getikt om zoveel geld voor Vertonghen te betalen.

25 juni 2012 om 10:45

Spurs tikt rustig het 3 voudige af als het een speler met een Engelse nationaliteit zou zijn.

10 miljoen klinkt veel maar zoals ik al schreef: Als Ajax geen kampioen wordt en CL misloopt, dan kost het veel meer. Vandaar dat ik me de opstelling van Ajax voor kan stellen, verkopen voor 10 miljoen schieten ze niet zoveel mee op om genoemde reden.

Moord en brand is wat jij wil zien denk ik, want zeker bij Narsingh is daar toch geen sprake van geweest? Nog nooit een transfer zo rustig zien verlopen tot nu toe. En bij Dost was het toch Dost die een arbitrage zaak aanspande? Dat is de moraal van Dost.

25 juni 2012 om 13:18

Het komt er gewoon op neer, met ajax kan je geen afspraken maken. Zelfs eigen spelers worden genaaid. 15% is 15%, als je als club zijnde daar nu echt een probleem gaat maken ben je wel heel triest. Het is nota bene je aanvoeder en die naai je dan zo hard? Nou Jan als zij jou aan je contract houden ga jij toch een jaartje achterover hangen en loop je volgend jaar toch lekker gratis naar de de Spurs.

Moet je eens zien hoe hard er dan geschreeuw gaat worden.

25 juni 2012 om 13:53

Wat is de garantie dat Ajax kampioen word en CL haalt? PSV word weer sterker, mijn club Feyenoord is een stuk breder geworden, FC Twente wilt revanche voor die zesde plek.

Rare aktie van Ajax. Kontrakt is kontrakt, niet zo ingewikkeld toch?
Jan heeft die kleine 2.000.000 ( best veel geld ) euro ook bitter hard nodig om zijn nieuwe appartementje in te richten en de eerste boodschapjes te doen in Engeland.

Als zoiets in je contract staat heb je je daar aan te houden. Vertonghen zou in dit geval 1,8 miljoen krijgen. Ajax houdt dus 10,2 miljoen over. Nou dan kun je kiezen. Of cashe of een jaar later teansfervrij. Ik zou hem dus verkopen en verder niet moeilijk gaan doen. Zoals ik al eerder zei; het duurt allemaal veel te lang. Vertonghen zegt met plezier nog een jaar voor Ajax te spelen, maar daar geloof ik niks van. Zoiets gaat in je koppie spelen en duurt een paar maanden voor je je weer volledig kan concentreren voor je club. We wachten maar af. Hopelijk komen ze er snel uit.

Het zal eens een keer op een normale manier gaan bij Ajax.
Het is altijd wat daar in de hoofdstad, niet te geloven.
Als ik Vertonghen was zou ik gewoon lekker een jaartje blijven en over een jaar transfervrij de deur uitlopen.

25 juni 2012 om 09:09

Dat doet Ajax niks hoor, want op deze manier houdt Ajax er maar 10 miljoen euro aan. Met Jan grotere kans op de titel, en dus veel CL inkomsten. 10 miljoen euro voor een speler klinkt leuk maar als je om de titel moet spelen en CL voetbal moet halen en niet kan missen gezien de grote inkomsten daaruit dan valt 10 miljoen wel mee. Met Jan kampioen worden levert meer op dan ze nu voor hem kunnen ontvangen.

25 juni 2012 om 10:21

Pure speculatie. Als of het een garantie is dat wanneer Vertonghen zou blijven ajax wel weer even kampioen wordt. Als daar je beleid op afgestemd is dan ben je als club verkeerd bezig. In tijden van crisis, moet je pakken wat je pakken kan. Als Ajax 10 mil kan pakken voor een speler met een 1 jarig contract is dat gewoon een prima deal.

Los daarvan beschadig je ook nog is de de relatie tussen ajax en Vertonghen en onder de supporters wordt er verdeeldheid gezaaid.

25 juni 2012 om 10:27

Ja en en als Ajax 2e of 3e word kan Ajax fluiten naar de centen en dan zijn ze ruim 10 miljoen misgelopen.
Het is geen garantie dat Ajax weer kampioen word als Jan blijft.
Ik denk dat Jan helemaal gelijk heeft.
En blijft ie nog een jaar dan krijgt Jan volgend jaar echt een dikke bankrekening.
Een dik loon en een groot bedrag tekengeld want zo gaat dat als je transfervrij bent en een goede speler bent.

25 juni 2012 om 10:50

Pure speculatie? Dat valt wel mee, hij is je aanvoerder en je belangrijkste speler. Dat je met hem een aanzienlijk grotere kans hebt op de titel en in de CL dat lijkt me duidelijk. 100 garantie heeft niemand maar je moet je kansen zo groot mogelijk maken toch.

Weet je nog dat jaar dat Sneijder werd verkocht voor xx miljoen? Daar kon zo een miljoen of 18 vanaf getrokken worden omdat Ajax geen CL speelde het jaar erop. Nou klasse deal was dat achteraf. juist in crisis vooruit denken en niet alleen korte termijn denken. Ajax zonder Vertonghen of met Vertonghen dat scheelt nogal.

25 juni 2012 om 11:27

@ bearsc

Dat kwam ook door het slechte moment van de verkoop. Het was volgens mij ergens eind augustus destijds, de voorbereiding was al op volle gang. Dat is dus een totaal andere situatie dan Ajax nu in zit met Vertonghen. Nu zijn er nog 2 ruime maanden om het gat in de defensie te dichten. Daarnaast was Sneijder een aanvallende kracht en Vertonghen is zoals je weet een verdediger. Vertonghen is aanvoerder en Sneijder was dat niet Deze twee totaal verschillende situaties zijn dus niet met elkaar te vergelijken.

Dat Ajax toen 18 miljoen misliep door geen CL te halen en geen kampioen te worden kwam door de ontbrekende filosofie van Ajax die er op dat moment niet was. Er werden spelers als Bakircioglu gehaald. Nou dat weet jij net zo goed als ik, daar win je geen prijzen mee. Daarnaast is het missen van de CL maar 13 miljoen wat je misloopt en geen 18. Met Sneijder werd Ajax ook geen kampioen en wisten ze zich ook niet te plaatsen voor de CL (2006/2007). Je reactie is dus redelijk onderuit gehaald.

Conclusie: Vertonghen moet gewoon verkocht worden, het maakt toch niet uit. Daarnaast verdient die jongen die transfer en stel hij blijft bij Ajax zal hij nooit zo goed presteren als afgelopen jaar. Neem als voorbeeld Van der Wiel. Die stelt ook geen reet meer voor en had Ajax na het WK eigenlijk direct moeten verkopen.

25 juni 2012 om 12:10

Allereerst dank dat je mij erop wijst dat Vertonghen een verdediger is, en Sneijder een aanvallende middenvelder.

Mijn reactie is geenszins onderuit gehaald. Sterker nog, je sterkt mijn reactie door met argumenten te komen vóór het behoud van Vertonghen ipv 10 miljoen te cashen. Inderdaad, Vertonghen is aanvoerder en Sneijder niet. Dat maakt Vertonghen eerder belangrijker, dan niet belangrijker. Los van dat verschil is er een heel belangrijke overeenkomst: Zowel Sneijder als Vertonghen zijn de belangrijkste speler van Ajax op het moment van verkopen.

Dan zal het geen 18 miljoen zijn maar 13, dan nog haal je mijn punt niet onderuit, het gaat natuurlijk om de hoofdlijn: 13 miljoen euro is nog altijd meer dan 10 miljoen voor Vertonghen. Het gaat erom dat als je geen kampioen wordt de transfersom verdampt. Verkoop je een speler nou voor 25 miljoen zoals Suarez, dan is het wat anders.

Conclusie: Verkopen of niet verkopen is om het even, want zoveel levert het onder de streep mogelijk niet op. Een verdediging met Vertonghen of met Moisander is nogal een verschil. Daar komt bij dat je 10 miljoen over houdt aan de transfer van Vertonghen, en dan wat moet Moisander of Nuytinck kosten? pak hem beet 4 miljoen. De eerste heeft niet eens restwaarde, om over de sportieve achteruitgang niet te spreken.

25 juni 2012 om 13:21

Ben je de eerste wedstrijden van Vertonghen van dit seizoen alweer vergeten? Die jongen kan zich niet nog een jaar motiveren om in de eredivisie te spelen. Daar had hij afgelopen seizoen al last van en dat wordt alleen maar erger.

Ik hoop dat Jan ajax gewoon terug naait door een heel seizoen lekker slecht te spelen.

25 juni 2012 om 13:36

@bearsc
Alsalsals....
Ja als Jan in september geblesseerd wordt geschopt en er een half jaar uit en hierdoor halen ze geen kampioenschap en CL heb je alles gemist.
Als ze Jan verkopen en ze halen kampioenschap/cl hebben ze veel meer geld..
Als ze 3,5 miljoen voor Nuytinck betalen hebben ze 6,5 winst? Ja en als ze Nuytinck dan na een paar seizoenen weer verkopen nog een keer 10 misschien?
Alles blijft speculeren, in het voetbal kan alles in 1 keer omslaan. Daarom kan je het beste nu je geld innen wat je zeker hebt, dan er vanuit gaan dat je ergens anders (cl) je geld mee binnen haalt. Nu heb je iig iets met zekerheid, dat de kans met Vertonghen op CL miss groter is koop je niks voor, zeker niet als je het niet haalt.

25 juni 2012 om 22:41

@ Runtelaar

Ben het met je eens hoor, ik ben ook niet 100% voor behouden. Ik denk alleen wel dat er 2 kanten aan de zaak zitten en dat daarom dit bedrag niet zo denderend hoog is dat het niet te weigeren is. Dat is alles

numberone: Bij psv en twente doen ze nooit moeilijk bij transfers he? Pff

25 juni 2012 om 09:10

Klopt.
Maar vind jij het normaal dat een percentage dat in een contract is afgesproken gewoon gewijzigd wordt omdat ajax minder krijgt voor Vertonghen dan verwacht?

25 juni 2012 om 12:59

Het wordt niet 'gewoon' gewijzigd. Ajax is aan het onderhandelen. Ze willen 15 miljoen voor Verthongen en dan is er niks aan de hand. Nu biedt Tottenham niet meer dan 12 miljoen en eigenlijk wil Ajax daar niet mee akkoord gaan, maar omdat Verthongen zo graag naar Tottenham wil, gaat Ajax bij Verthongen vragen of hij iets in wilt leveren zodat Ajax akkoord kan gaan met die 12 miljoen. Ajax kan ook voet bij stuk houden en 15 miljoen blijven vragen.. dan komt er helemaal geen overstap naar Tottenham.

Daarnaast wilt Verthongen graag voordat de voorbereiding begint gesetteld zijn. Ik denk persoonlijk dat wanneer Ajax wacht en de Tottenham deal afketst er andere clubs komen die wel het gewenste bedrag op tafel willen leggen voor Ajax.

Maar omdat Verthongen zo graag naar Tottenham wilt probeert Ajax op deze manier nog wat te regelen. Ze gunnen Jan het allerbeste, maar blijven ook aan zichzelf denken. Is gewoon een goede manier van zakendoen.

Wel mooi om te zien hoe de supporters van andere clubs hier als hyena´s bovenop springen om weer is aan te geven hoe zielig ze in de hoofdstad zijn. Terwijl dit soort onderhandelingen bij elke club gebeuren.

25 juni 2012 om 13:23

Het is asociaal, maar dat jij dat niet doorhebt zegt wel genoeg.

Jan levert namelijk al wat in, wat 15% van 15 mil is meer dan van 12 mil. Dus waarom moet hij NOG meer inleveren?

Ik wil Jan Vertonghen volgend jaar niet in een Ajax shirt zien spelen. Jan heeft zich altijd keurig opgesteld naar de club toe. Hij verdient de transfer als geen ander de toegezegde 15 %. Jan het is je gegunt

Toen ik de titel las dacht ik Jan is gek geworden, maar nu ik het verhaal erbij lees kan ik weinig anders dan hem gelijk geven.
Als de voormalige leidinggevenden van Ajax destijds dit hebben opgeschreven en de handtekeningen er staan zal het ook zo moeten gebeuren.

Aan de andere kant denk ik niet dat Ajax er erg mee zal zitten als Jan nog een jaartje extra blijft voetballen.
Toch vind ik het niet bepaald netjes van Ajax hoe ze reageren, kijk dat ze die 15 miljoen eisen begrijp ik direct, maar dat ze moeilijk doen over hun zelfgeschreven contract vind ik een beetje vreemd.

Tja, als Vertonghen echt zo graag wilt gaat hij hier niet moeilijk over doen. Ajax heeft al water bij de wijn gedaan, dan mag de speler dat ook wel. Cashen zal hij genoeg in Engeland, en heeft hij ook bij Ajax al gedaan.

25 juni 2012 om 14:13

Contract is contract , en na hetgene wat hij heeft gedaan voor Ajax , zou je wel wat terugverwachten. Heel smerig van Ajax om zo met een sterkhouder om te gaan.

Jeroen Slop weer.. Nog van het oude regiem. Hij en die andere luis in de pels van Ajax moeten zo snel mogelijk weg.

Weer onrust stoken, geef die jongen gewoon 15 procent.

26 juni 2012 om 01:31

Probeert die Slop eens geld te verdienen voor Ajax, doet hij het weer niet goed. Hij handelt in het belang van Ajax.
Ik laat het liever over aan Slop dan aan een mislukte varkensboer die te pas en onpas onzin uitkraamt.

Dit is gewoon een onderdeel van de onderhandelingen. Een goede zaakwaarnemer is hier op voorbereid.
Ajax wil er gewoon een x bedrag (netto) aan overhouden. Die x+15% kan Tottenham op tafel leggen of Jan draagt een steentje bij door (gedeeltelijk) af te zien van zijn deel. Dit gebeurd regelmatig in de voetballer om een deal rond te krijgen, zie bijv. Stam van Twente naar Wigan (waar het fout ging). Zie o.a. de uitspraak van de rechter in die zaak
http://zoeken.rechtspraak.nl/detailpage.aspx?ljn=b... Het enige wat hieraan fout (dan wel dom) zou zijn, is dat Ajax al een akkoord met Tottenham zou hebben. In dat geval kun Ajax niet meer onderhandelen met Vertongen. Persoonlijk ga ik daar niet vanuit.
Nu afwachten wie er de langste adem heeft en/of het beste kan bluffen.

Mocht Verthongen die 15 % niet krijgen, kan hij dit gewoon via de rechter afdwingen. Ajax is immers akkoord met Tottenham. Dus reken er maar op dat Verthongen krijgt wat hij wil (en waar hij recht op heeft)

de ware aard van Ajax komt tevoorschijn.. Zo deden ze het ook met Hamdaoui

25 juni 2012 om 09:37

Bij Hamdaoui was El de draak, want Ajax wou op bijna alle mogelijke manieren van El af.

25 juni 2012 om 10:56

Dat is niet helemaal waar, want als ze echt van hem af zouden willen zonder ook maar enig eigen belang dan hadden ze hem voor elk bod laten vertrekken. Maar nee, Ajax wil(de) toch nog even cashen voor een speler die volledig is afgeschreven en daar wensen clubs uiteraard niet aan mee te werken.

25 juni 2012 om 11:32

ik zei ook Bijna alle mogelijke manieren.

Ik begin nu ook ineens te denken aan het verhaal Mounir el Hamdaoui.
Ajax zei dat Mounir teveel geld wilde voor zijn vertrek, maar volgens mij is het gewoon precies hetzelfde als bij Vertonghen, dat ze proberen uit contractuele afspraken onderuit te komen.

25 juni 2012 om 09:33

Bij El Hamdaoui wilde ajax dat hij of zijn zaakwaarnemers afstand zou doen van een of ander percentage (wellicht ook die van de transfer) dus dan zou het inderdaad (ongeveer) dezelfde situatie zijn, dat ajax meer geld wilt overhouden door middel van de contractuele percentages niet na te komen.

Ik bedoel het is te proberen, misschien gokte ajax op het feit dat Jante er ziek van zou zijn dat het zo lang duurt en dus dat percentage verminderd of inlevert om een transfer alsnog snel af te ronden, maar blijkbaar wil Jantje gewoon de 1.8 miljoen euro die heb rechtmatig toekomt...

12 miljoen vangen van Tottenham is natuurlijk een top bedrag voor een 1-jarig contract, ja het is een goede speler, maar veel meer dan 12 miljoen ga je nooit krijgen voor een 1-jarig contract, de kopende partij zou wel gek zijn

15% is toch een fors percentage wat als beloning geld, toch meteen 1.800.000 € wat naar de rekening van Jantje gaat en dan nog houdt ajax 10.200.00 over, komen jullie maar Moisander ophalen voor 5 à 6 miljoen euro :D Dan halen wij (az) 1 à 2 goedkope spelers die het daarna goed gaan doen!
(viergever was bijvoorbeeld goedkoop!, 9 ton voor hem ''en'' Falkenburg)

Hypocriete reacties zie ik alweer. Die 15% was geen probleem geweest als hij voor 15 mln was vertrokken. Ajax probeert er nu iets meer aan over te houden en de titel is zwaar overdreven.

Kom Op Ajax, niet met ruzie uit elkaar gaan! Misschien wil Vertonghen wel weer terug komen als het niet lekker loopt bij de Spurs met hem of als hij een beetje op leeftijd is.

Heeft hier iemand inzage in de inhoud van het contract van Verthongen? Neen! Dit is redelijke eenzijdige communicatie. Ik verwacht dat alle partijen er prima uitkomen en dit is onderdeel van het spel dat onderhandelen heet.

25 juni 2012 om 09:50

Geef eens 1 reden waarom hij zou liegen over die 15%? Hij wil dolgraag weg daar en een ander avontuur tegemoet gaan. Maar het handelen mat Ajax is gewoon een ellende als ze denken dat ze wereldspelers hebben. Dan nog minder salaris betalen voor het gene wat hij voor Ajax heeft gedaan maar wel Aisatti willen houden en op de bank zetten straks voor een godsvermogen aan salaris want die zal niet voor niets daar willen blijven. Dat drukt toch behoorlijk op de begroting daar aan salarissen. Ze graven hun eigen kuil en zien het zelf niet.

Heel simpel, als zo in contract is vastgelegd heeft onze vriend Vertoghen gewoon recht van spreken. En vind wel erg kort door de bocht om maar te stellen dat hij dan maar water bij wijn moet doen.
Spelers (zaakwaarnemers) krijgen ook gewoon steeds meer en meer macht. Allerlei clausules in contract laten opnemen en las club niet accoord gaat tekent speler gewoon niet.
Lullig voor Ajax want je wordt wel voor blok gezet. Maar nogmaals..contract is contract...

25 juni 2012 om 10:03

Ajax heeft toch ook het recht om Vertonghen niet te verkopen ? Ze kunnen van mening zijn dat 12 miljoen , 10 miljoen voor hun en 2 miljoen voor Vertonghen niet genoeg zijn of niet opweegt tegen het verlies van een speler als Vertonghen volgend seizoen en dat ze hem daarvoor niet willen verkopen. Dus ze willen 15 miljoen hebben. Tottenham wil dat niet betalen dus geeft Ajax een uitweg aan vertonghen. Je mag wel weg voor dat bedrag maar dan moet je genoegen nemen met een minder hoog percentage. Ik vind dat niet erg apart. En anders gaan ze als even goede vrienden nog een jaar door.

25 juni 2012 om 10:59

Ik denk niet dat ze als even goede vrienden een jaar door zullen gaan als dit nog klapt. Vertonghen zal daar op zijn minst teleurgesteld over zijn. Ajax moet gewoon even kijken hoe dit bij de verschillende partijen valt en als blijkt dat de boel hierop kan klappen is het 'leuk geprobeerd, maar viel plezier in London Jan'!

25 juni 2012 om 11:24

Ik weet het niet. Vertonghen had meerdere malen aangegeven zijn contract graag te willen uitdienen. Hij kan daarna waarschijnlijk naar de absolute top en een veel hoger salaris vangen omdat er geen aankoopbedrag is. Het vertrouwen zal een deukje oplopen maar misschien niet meer dan dat. Denk dat de situatie wel gewoon werkbaar blijft.

Ajax laat zich nu eens van de kant zien zoals ik ze al jaren zag,goedkoop spelers inkopen en dan voor het onmogelijke weer verkopen. Contract is contract en daar mag en kan zelf Ajax niet onderuit. Vertongen heeft genoeg voor Ajax gedaan en nu doen ze maar eens een keer iets terug. Volhouden Jan dan vangen ze volgend jaar toch gewoon geen rooie cent voor je en loop je voor niks de deur uit. Zullen ze blij mee zijn daar in Amsterdam.

Als dit waar is vraag ik mij af wie er onderhandelt voor Ajax. Het is een contractuele afspraak die Ajax toen met volle verstand heeft geaccepteerd dus wees realistisch en kom je afspraken na. Ik geloof dat het om een transfer van € 12 miljoen gaat dus deze clausule is € 1,8 miljoen waard. Veel geld natuurlijk maar ik vind het wel zielig van Ajax om het zo te spelen.

Ach dit blijft gewoon tot aan de deadline een getouwtrek, Ajax probeer zoveel mogelijk te krijgen en richting die 15miljoen te gaan en Tottenham probeerd zo min mogelijk te betalen. Uiteindelijk is het gewoon kijken wie het langste zijn poot stijf probeert te houden.

Want Ajax kan die 12 miljoen uiteindelijk ook niet mislopen als hij volgend jaar gratis wegloopt maar Tottenham zou hem nu ook moeten aantrekken want wanneer hij gratis is denk ik dat hij niet gaat kiezen voor Tottenham.

Die 15% voor Vertonghen kan je weinig aan doen als dat in het contract is vastgelegt is dat zo en betaal je hem dat. Ik zeg hij heeft het wel verdiend mede door hem zijn we 2x op rij kampioen geworden! En van het geld wat overblijft kan je volgens mij nog wel Narsingh en Nuytinck kopen (misschien zelf wat bijleggen) en ben je wat mij betreft niet super veel zwakker geworden.

We moeten echt niet vergeten dat het kampioenschap en dus Champions League voetbal op het conto van Vertonghen staat, daarmee heeft hij Ajax al naar een omzet van zo'n 24 miljoen geschoten inclusief kaartverkoop. Die 15% vind ik prima, mag hij hebben. Contract is contract.

Ik heb de oplossing! br Ontbind El Hamdaoui zijn contract en bespaar 1,8 milj. en laat dat nou precies het bedrag zijn waar Vertongen recht op heeft! Mouni kan teken geld bij zijn nieuwe club vragen, eind goed al goed. Oogjes dicht en snaveltjes toe!

1) Jantje heeft gelijk om zijn 15% op te eisen en moet dat ook doen.
2) Ajax heeft gelijk en het recht te onderhandelen. Dit wordt zo vaak gedaan om gemaakte afspraken te herzien maar dan moeten de twee partijen akkoord zijn. Dus niets mis met het feit dat Ajax dit probeert, 2miljoen is veel en daar zou ik ook enige moeite voor doen!

25 juni 2012 om 11:00

Ja, maar Ajax probeert nu extra geld te vangen over de rug van de speler. Dat is niet echt netjes als je gewoon contractueel geen poot hebt om op te staan. Neem dan dit soort clausules niet meer op in contracten....

26 juni 2012 om 01:40

Waarom maak iedereen zich zo druk. Is gewoon een onderhandelingsstrategie. Gebeurd regelmatig in de voetballerij. Zeker bij transfers waar spelers aanzienlijk meer gaan verdienen.

Ajax wil netto x ontvangen. Dat gaat via Tottenham X +15% of via Vertongen die (een deel van) zijn bedongen 15% inlevert. Is gewoon een onderhandelingsspel.
Als Vertongen daarmee niet akkoord gaat, is dat zijn goed recht (hij heeft dat bedongen). Ajax heeft dan twee opties.
1. Transfer doorlaten gaan en Vertongen 15% betalen.
2. Transfer niet laten doorgaan.

Alleen lijkt het mij sterk dat Ajax al een definitieve deal met Tottenham heeft. In dat geval kan Ajax niets/weinig onderhandelen met Vertongen.
John v. Loen moest ooit een deel vd transersom laten schieten om de deal van Rohda JC naar Anderlecht rond te krijgen.

Ik denk niet dat Spurs tot 15 miljoen zal gaan. Ajax kan beter gewoon die 12 miljoen acceteren en daarvan 10 miljoen in eigen zak steken. Dat is echt een heel goed bedrag voor een verdediger met een eenjarig contract, die jarenlang Ajax gediend heeft. Aan zijn contract houden is financieel een veel groter verlies dan anders een sportief verlies is. Je kunt Vertonghen misschien niet rechtstreeks helemaal goed vervangen, maar wel gewoon een redelijk sterke opvolger (viergever, Moisander) halen of uit eigen jeugd weer iemand de kans geven (van Rhijn, Blind, Boilesen). Je hebt dan bijvoorbeeld ook geld beschikbaar voor Narsingh.
Vertonghen is zelf ook duidelijk toe aan een stap hogerop. Voor hem zou een jaar Ajax niet echt goed zijn, ik denk dat hij dan stil blijft staan.
10 miljoen mislopen voor nog een jaartje Jan Vertonghen zou ik oliedom vinden van Ajax.

ajax moet niet zo pinnig doen en gewoon dat geld inleveren aan jan. ze krijgen al een abnormaal hoog bedrag voor een speler met 1 jaar contract nog. Als ajax niet instemt, moet vertonghen maar naar de rechter stappen

Het gaat om 9 miljoen pond vast(12 miljoen euro) plus nog 2 miljoen pond aan variabelen(3,5 miljoen euro) Ajax kan dus in totaal 15,5 miljoen aan Jan verdienen, dus lijkt me dat Jan die 15 procent wel gaat krijgen. Punt waar het nog op vast zit is dat Tottenham in termijnen wil betalen en Ajax het vaste bedrag in een keer wil hebben.

Ajax moet zich schamen. Zo zielig doen om een percentage van 15%. Een bedrag van 1.800.000. Dat is toch een lachertje. Wees gewoon een man en hou je aan de afspraken. Ajax heeft zelf deze afspraken zo gemaakt met Vertonghen. Als ze dat niet hadden gewild, dan hadden ze dat niet moeten doen. Toen ze dit contract voorschotelden, mochten ze dromen van 12 miljoen voor een 1-jarig contract, dus de transfer kan nooit te weinig opleveren.

Dit kan twee oorzaken hebben. 1. Ajax is echt dom geweest in die tijd dat het contract is getekend en hebben een willekeurig contract naar voren geschoven zonder er zelf goed naar te kijken. 2. Het bestuur van de club is mediageil en wil dat Ajax zoveel mogelijk in het nieuws komt. Zowel positief als negatief. Als ik Vertonghen was zou ik scheit hebben aan Ajax en lekker blijven als zij moeilijk blijven doen. Dan maar nog een jaar op laag niveau voetballen (m.u.v. Cl), maar volgend jaar lekker gratis weglopen. Eventuele hogere biedingen van andere clubs dan natuurlijk resoluut weigeren met de woorden: Nee ik wil naar Tottenham. Dan is Ajax zuur.

25 juni 2012 om 11:10

Ajax heeft die afspraken inderdaad gemaakt. Maar als Ajax water bij de wijn doet qua vraagprijs mogen ze toch ook van Vertonghen wat concessies verwachten? Als Ajax een beetje inschikt qua vraagprijs en Vertonghen qua percentage komt alles goed. Ajax kan namelijk ook gewoon 15 miljoen aanhouden en dan kan Vertonghen zn transfer misschien ook wel vergeten.

25 juni 2012 om 11:35

Jij stelt nu dat er in het contract staat dat Ajax Vertonghen voor 15 miljoen verkoopt en geen cent minder. Ik kan geen bron vindern dat er een transferclausule is vastgesteld in het contract. Ajax wil dus een bedrag wat zomaar uit de lucht gegrepen is, namelijk 15 miljoen. Een percentage van 15% daarvan is 2.250.000. Vertonghen levert dus al een bedrag van 450.000 in. Vertonghen doet dan dus al zijn concessie, als er uberhaupt is afgesproken dat hij voor 15 miljoen zou worden verkocht. Zo niet, dan hoeft Vertonghen geen concessie te doen, want Ajax hoopt op een bedrag van 15 miljoen. Een bedrag dat vrijwel nergens op gebaseerd is.

Vertonghen heeft hier gewoon gelijk en Ajax moet gewoon zijn afspraken nakomen. Dat Ajax en Vertonghen deze afspraak hebben opgenomen in het contract wil zeggen dat Ajax daar ook voordeel aan heeft gehad, zoals de tekst aangeeft in de vorm van minder salaris. Als Ajax 15 miljoen aanhoudt, dan hebben zij vooral zichzelf ermee. Vertonghen zal hoe dan ook een dip te verwerken krijgen. Daarnaast kost het ze dan 10,2 miljoen aangezien Vertonghen gratis de deur uit loopt.

25 juni 2012 om 11:36

Als Ajax water bij de wijn doet,dan doet Jan dat toch ook al.
15% van 12 miljoen is al een heel stuk minder dan 15% van 20 miljoen.
Een kilo veren en een kilo lood is even zwaar he...

En als Ajax volgens jou ''aanhoud'' ,dan vertrekt hij volgend seizoen voor niks en sleept hij zelf miljoenen aan tekengeld binnen.

25 juni 2012 om 11:55

Haha je spreekt jezelf tegen vriend. Jan doet geen concessie want de afspraak was 15 procent en die blijft 15 procent. Dan doe je dus geen concessie. Ajax heeft intern de waarde van Vertonghen op 15 miljoen bepaalt, en nu clubs dat alleen willen betalen via allerlei ingewikkelde constructies heeft Ajax besloten daar ook mee akkoord te gaan. Dus is Ajax Jan tegemoet gekomen. Dat heeft hij ook verdient, maar als Ajax dan vraagt of Jan met iets minder genoegen neemt omdat Ajax natuurlijk ook spelers van dat geld moet kopen, is Ajax degene die onder afspraken uit probeert te komen? Nee, Ajax onderhandelt daarover zodat alle partijen er straks goed uitkomen. Ik denk namelijk dat niemand bij Ajax, behalve Jan zelf, er straks mee zit als Jan nog een jaar blijft want de kans op de titel en overwintering in de CL stijgt dan aanzienlijk

Ik vind dat Ajax hier wel wat fatsoenlijker in kan handelen, als het in het contract van Jan staat hoor je die jonge gewoon dat geld te geven. zou toch belachelijk zijn als het in zijn contract staat en dat Ajax er moeilijk over gaat doen.

Als het contractueel is vastgelegd heb je van beide kanten rechten en plichten. Ajax moet dat gewoon nakomen! Wel netjes dat Vertonghen zegt dat hij anders een jaartje blijft en daarna transfervrij weggaat. Dat is de slimme manier!

Typisch Ajax,altijd van die clausules,wetende dat als er een grote club komt,de speler koste wat kost er heen wilt,hij ook zijn bonussen wel laat varen.

15% van 12 mil is al een hoop minder dan 15% van 20mil,dus Jan heeft hier al genoeg ingeleverd.
Vertonghen moet lekker alles afbreken en gewoon zijn contract uitdienen bij Ajax,weer een goudmijn die niks oplevert.

Jammer dat dit nog zo moet gaan. Ajax krijgt 11,5 miljoen direct + 3,75 miljoen variabel, daar moet je toch hartstikke blij mee zijn met een 1-jarig contract? Dan hadden ze het niet contractueel vast moeten laten leggen! Afspraken zijn afspraken Ajax

Als jantje blijft is de kans dat je weer kampioen wordt, en CL haalt veel groter. Ik meen mij te herinneren dat Ajax afgelopen seizoen 23milj heeft verdient aan de CL. door plaatsing, gelijke spelen, en overwinningen.

Als hij niet weggaat lopen we 15 mil? miss en is de kans op ONG 23 mil groter toch??

Vermeer
van Rijn
vertongen
alderweireld
de jong
eriksen
anita
jansen
narsing
sightosron
boerrigter
25 juni 2012 om 12:22

Leuke opstelling, 3-4-3 zodat en Janssen en S. De Jong kunnen spelen. Kan helaas niet tegen alle tegenstanders.

25 juni 2012 om 12:43

vurnon punt naar achter, jansen links, de jong/eriksen rechts /10.
Tegen alle zwakke tegenstander Moet ajax gewoon zo spelen, alles op de aanval.
Tegen de hogere teams als twente en az kan je beter 4-3-3 spelen en dan erikssen of jansen op de bank laten

25 juni 2012 om 19:46

Zal de Boer nooit doen, dit is zo tegen de Ajax-school, en je hebt van links veel minder gevaar dan, door het gebrek aan een back.

Joop Munsterman wordt door veel Ajacieden vaak afgezeikt omdat hij niet correct zou handelen maar kijk eerst eens wat er nu bij Ajax gebeurd. Dit is natuurlijk ronduit schandalig richting een speler die zoveel voor de club heeft betekend, helamaal als het contractueel is vastgelegd.

26 juni 2012 om 01:47

Je bedoelt dat Munsterman Stam zijn 10% niet wou geven toen hij getranfereerd werd naar Wigan.
Ajax doet het hier netjes, die vraagt of Vertongen zijn deel wil inleveren. Dat heet onderhandelen.

Munsterman die doet het slimmer (EN Schandaliger). Die betaalt Stam 10.000 i.p.v. de Contractueel overeen gekomen 150.000 en laat de transer doorgaan terwijl Stam niet heeft getekend.
Vindt Munsterman het ook nog gek dat Stam door de rechter in het gelijk wordt gesteld (hij gaat in hoger beroep). Mocht je dit niet geloven zie de uitspraak vd rechter. http://zoeken.rechtspraak.nl/detailpage.aspx?ljn=b...

Het wordt tijd dat Ajax een TD met een voetbalhart krijgt. Gasten als Slop met hun vieze en oneerlijke spelletjes kunnen me gestolen worden.

25 juni 2012 om 12:05

Hier sluit ik me volledig bij aan. Slop bewijst al jaren incapabel te zijn en overleeft elke storm, wat trouwens zeer knap is. Ook van der Aat, met zijn schadalige commerciele acties, zie ik liever vandaag dan morgen vertrekken. Die TD met voetbalhart gaat er trouwens waarschijnijk niet komen, het wordt er hoogstwaarschijnlijk weer eentje met voornamelijk zakelijke kwaliteiten. Het is mooi om te zien dat de fluwelen revolutie is doorgevoerd maar we kunnen vooralsnog allerminst juichen. De twee kampen blijven namelijk bestaan en als ik naar Weijers luister heb ik weinig vertrouwen dat dit zal worden uitgeroeid.

26 juni 2012 om 01:52

Josephius/for Sale

Slop hoeft geen voetbalhart te hebben, in tegendeel, hij is aangesteld voor de zakelijke/financiele kant. Dat doet hij hier goed, dat heet onderhandelen.
Dat gebeurd heel vaak in de voetballerij, met name bij transfers waar spelers een veelvoud van hun oude salaris kunnen verdienen. De enige vraag is wie (ajax, Tottenham of Vertongen) heeft er het meeste geduld en kan het beste bluffen.

Gezien jullie sentimenten laten jullie waarschijnlijk de onderhandelingen liever doen door een mislukte en bijna failliete varkensboer.

26 juni 2012 om 15:36

Ten eerste is Slop niet de TD, maar de commercieel directeur (cd). De CD hoeft inderdaad geen voetbalvisie te hebben, een voetbalhart zou mooi meegenomen zijn, maar verstand van cijfertjes is het belangrijkst. Een TD moet wel verstand van voetbal hebben omdat het runnen van een voetbalbedrijf nou eenmaal andere competenties vereist dan die van een 'gewoon' bedrijf. Je hebt duidelijk geen kennis van hetgeen Jeroen Slop de afgelopen jaren heeft gepresteerd. De beste man zit er al meer dan 10 jaar en heeft vorig seizoen voor het eerst zwarte cijfers kunnen presenteren. De beste man heeft wanbeleid gevoerd door jaren achtereen te hoge begrotingen te hanteren en dus veel te veel geld uit te geven. Daar komt nog eens bij kijken dat Slop interne veranderingen aan het tegenwerken is en dat hij ook nog eens baat heeft gehad bij het doen van verschillende tranfers, door middel van zijn bonusconstructies, die hoe belachelijk ook, trouwens wel steeds zijn goedgekeurd door de destijds zittende comissarissen. Jouw conclusie over de mislukte en failliete varkensboer is dus onzinnig en getuigt van gebrek aan kennis van zaken.

26 juni 2012 om 20:47

Lezen is een kunst. Ik zeg nergens dat hij TD is.
Als financiele man is hij niet (alleen) verantwoordelijk voor winst of verlies draaien. Hij kan begrotingen opstellen, hij blijft afhankelijk van beslissingen van de Algemeen directeur en de Rvc.
In de tijd van Marco v. Basten heeft de RvC aan Marco van Basten bijv. "vrij spel" gegeven, als financiele man sta je machteloos (hoe vaak en hoe lang je aan de bel trekt). As hij daarin heeft gefaald, hadden ze hem al lang de wacht aangezegd. Wat dat betreft is de zakenwereld keihard (howel dat vaak verzacht wordt door vertrekclausules).

Als ik goed geinformeerd ben, is de bonusstructuur afhankelijk van het bedrijfsresultaat voor transfers (dus excl. transferopbrengsten en transferafschrijvingen), dus je verhaal gaat niet op. Een hogere opbrenst voor Vertongen beinvloed het bedrijfsresultaat niet.
Wat bonussen betreft welkom in zakenwereld. Heb je er moeite mee dat de spelers een bonus ontvangen bij prestaties, is enigzins vergelijkbaar.
Ik ben niet gecharmeerd van die varkensboer. Ik heb hem jaren gevolgd en heb daardoor meer kennis van zaken dan jij. Zijn voetbal-, trainers en analistenloopbaan wordt gekenmerkt door ruzies zoeken, conflicten creeeren, schtteren door afwezigheid (bij belangrijke momenten) en weigeren verantwoordelijkheid nemen. Een uitgewerkte visie heeft hij niet en het ergste is dat bij hem loyaliteit gaat boven kwaliteit.

In principe is dit een no-brain-er. Al is het maar voor de toekomst. Als je weigert een afgesproken percentage te betalen zal in de toekomst niemand meer contracten van de club vertrouwen. Maar sowieso als je dit afgesproken hebt moet je dit nakomen.

Aan de andere kant stoor ik me er wel aan dat voor spelers een contract altijd heilig is wanneer het ze uitkomt; maar aan de andere kant altijd ook weg willen wanneer het hen uitkomt. Als de club ze dan aan hun contract wil houden gaan ze breuken forceren, moeilijk doen, of zelfs weigeren te spelen. Maar als het in hun voordeel werkt dan is een contract een contract en dus heilig.

Verder vind ik het jammer dat Vertonghen dit nu in de media gaat roepen. Niemand weet precies wat er aan de hand is; maar ik vind het niet chique dat je dit soort dingen gaat roepen. Stel nu dat de transfer hierop afketst en je geeft dit dan op als reden, ok. Maar door nu zulke dingen te gaan roepen stel je de club waar je hebt leren voetballen in diskrediet, eigenlijk nog voordat er echt iets aan de hand is.

het staat in zijn contract, dus heeft hij er recht op.

"vertonghen ziet het percentage van de vergoedingssom als een compensatie voor het feit dat hij de voorbije jaren minder salaris ontving dan een aantal andere spelers."

Dit vind ik dat weer nergens op slaan hè, ook dat staat in je contract dus daar moet je niet over zeiken...
als je echter destijds bij het afsluiten van het contract aangeven hebt wel wat minder te willen verdienen maar wel een hoog percentage van de transfersom te willen dan is er niks mis mee.

ajax heeft niks te willen, pak die 12 miljoen, geef die 1.8 aan jan en ga op zoek naar vervangers voor die slop etc.

Die vieze Slop en Van der Aat hebben vast weer een of ander plan in hun hoofd waarmee zij weer wat extra centjes in hun eigen zak kunnen steken. Gadverdamme, wat wordt ik hier niet goed van zeg.

Jan, gewoon voet bij stuk houden. Desnoods blijf je nog een jaar. Krijgt Ajax helemaal geen geld, kan ik mooi nog een jaar genieten van jou en staan aan het eind van het seizoen misschien nog wel mooiere clubs dan Tottenham voor jou in de rij.

Groot gelijk, afspraak is afspraak, dit geld voor iedereen en zeker voor de belangrijkste speler van het jaar. Hadden ze maar eerder zijn contract moeten verlengen!

15% is gewoon 15% dus als ik ajax was zou ik gewoon betalen anders loop je 12mil mis.

Tja Vertonghen dat weet je van te voren wanneer met je met schoften samen werkt. Het is niet meer dan logisch dat Ajax hun afspraken niet nakomen dit is namelijk niet de eerste keer.

"we hopen allemaal op een snel akkoord tussen 'tottenham Hotspur en Ajax en Spurs' en Jan Vertonghen”, Juist 'm VZ, Tottenham Hotspur & Spurs?

On: Jan heeft hier gewoon gelijk. Als je afspraken maakt behoor je ze gewoon na te komen & zo niet dat krijg je geen cent voor hem, dat zou dood zonde zijn. Dus Ajax heeft hier opzicht maar 1 keus, die 15% gewoon aan Vertonghen geven.

Ajax moet die 15% gewoon doorberekenen aan Tottenham! die hebben deze speler al voor een schijntje gekregen, straks houdt Ajax dus net 10 miljoen over aan de beste speler van de eredivisie...!

Voor 10 miljoen zou ik hem gewoon lekker houden, hebben we ook meer kans op het kampioenschap en een goed resultaat in de CL!

Wrm wil Ajax altyd afspraken omzeilen ??
Afspraak is afspraaak
15% van 100miljoen of van 1 euro het blijft een afspraak!!!!!!

Ajax kan bij zowel Spurs als bij Vertonghen neerleggen dat het voor hen niet acceptabel is om dergelijke kosten te maken als de transfersom zo laag is. Dan mogen Vertonghen en Spurs kijken of ze dat samen op kunnen lossen, en anders speeltje Jantje nog lekker een jaartje in Amsterdam. Geloof me, vind hij echt niet zo leuk als dat hij wil doen lijken hoor, die wilt gewoon naar Londen.

Er is ook altijd wat hè..
Als Tottenham 12 miljoen betaald, betekent dat Vertonghen 1,8 miljoen krijgt en Ajax 10,2 miljoen.

Zit niet zo te zeiken Ajax. Gewoon je afspraak nakomen en wees tevreden met dat bedrag.

Anders is Jantje volgend jaar transfervrij en krijg je helemaal niks.

Kut gieren ook altijd met Ajax.

volgens mij is het meer Ajax die Vertongen voor het blok zet!

Betaal die Vertonghen gewoon die 15 % hij is heel belangrijk geweest en verdient de helft van wat Sulejmani verdient.

Het is contractueel vastgelegd. Ik zie niet in wat het probleem van Ajax is. Als ze hem nu niet verkopen krijgen ze volgend jaar niks, nu krijgen ze nog 10,2 miljoen. Ik zou het wel weten als ik de zaken daar regelde..

Ajax gaat denk ik wel toegeven. Ze kunnen die 12 miljoen niet zomaar laten schieten. Ze zijn de afgelopen twee jaar al mapioen geworden dus het niet zo dat ze kostte wat kost volgend seizoen kampioen Moeten worden en daarom Vertonghen zwaar nodig hebben. Zo'n belangrijke en loyale speler als Vertonghen verdient die 15 procent.

Staat ze netjes bij ajax, iemand die zoveel betekend heeft tegenwerken bij een "droomtransfer".
Staat duidelijk in het contract, dus kwestie van lezen en niet zo moeilijk doen.
Ze vangen zelf ruim 10 miljoen voor een speler met nog maar een jaartje te gaan en dan nog gaan piepen ook.
Beetje sneu voor Jan als het hierop allemaal mis zou lopen, je zou dan bijna gaan denken dat je goede werkgever achteraf toch niet zo best was.

Ajax hoeft Vertonghen niet te verkopen. Dan scheelt het hen 85% van 12 miljoen, zo'n 10 miljoen. Als Ajax dat te weinig vindt en voor dat bedrag liever Vertonghen nog een jaartje behoudt, dan is dat zeer legitiem. Indien Vertonghen toch weg zou willen, heeft ie de keus afstand te doen van die 15%. Wil hij dat niet, dan blijft hij nog een jaar. Normale onderhandelingen lijkt me.

26 juni 2012 om 01:58

Eindelijk iemand die het begrijpt en niet door sentimenten (o.a. clubvoorkeur of naiviteit) wordt gehinderd. Wat Ajax doet is onderhandelen, met Tottenham en Vertongen. Dit gebeurd vaak bij dergelijke transfers. Dat weet de zaakwaarnemer van Vertongen ook. De zaakwaarnemer is de media aan bespelen, zijn goed recht, maar bij Ajax zullen ze daar niet van onder de indruk zijn.
De vraag is alleen wie de langste adem heeft of het best kan bluffen. Ik vond het bericht over de transfer zelf ook voorbarig.

Ik snap niet waarom dat dan zo lang duurt. Als het in zijn contract staat dan heeft hij er toch recht op ? Overigens vind ik wel dat Ajax hem sowieso moet verkopen. Als die jongen nu nog blijft is hij er met zijn kop toch niet meer bij. Pak de poen en pak voor die poen Narsingh en Moisander. Dan nog een linksback en mss een tweede spits en je bent klaar.

Ajax en Tottenham verkeerden al weken in een impasse. Ajax wilde minimaal 15 miljoen en Tottenham wil niet verder gaan dan 12 miljoen.

Ik vermoed, dat Ajax heeft aangekaart bij het kamp Vertonghen, dat wanneer hij werkelijk zo graag die trasfer wil hebben, dat hij dan van zijn 15% moet afzien...een 15% die bijna het verschil tussen vraag een aanbod is. Hiermee geeft Ajax dan aan eigenlijk geen water meer bij de wijn te willen doen, evenals Tottenham niet. En dan moet Vertonghen dan maar water bij de wijn doen. Zeker wanneer hij naar Tottenham wil.

En als Vertonghen zijn 15% laat vallen, dan zou Ajax wel bereid zijn om die 12 miljoen te accepteren.
En wanneer die afspraak op basis van een 'gentlemen's agreement' is gegaan en het kamp Vertonghen nu toch via de achterdeur zijn handen op die 15% probeert te krijgen, tsjah dat zijn dan verwerpelijke praktijken.

En vreemd is het niet, dat spelers soms hun percentage opgeven om een transfer mogelijk te maken....wanneer er een onoverbrugbaar verschi zou zijn tussen vraagt en aanbod. Het gebeurt denk ik vaker dan dat we misschien wel zouden denken...

26 juni 2012 om 02:03

Rodenski,

Volgens mij gebeurd het regelmatig dat spelers hun (contractueel bedongen) percentage opgeven om een deal rond te maken/krijgen. Idit is gewoon onderhandelen. I
k denk dat zaakwaarnemers hiermee niet te koop willen lopen i.v.m. hun imago. Eigenlijk doe je het (financieel) slecht als je een bedongen percentage opgeeft. Vaak gaan de spelers het veelvoud van hun oude salaris verdienen, dat het binnen de nieuwe contractduur meer dan ruimschoots wordt terugverdiend. Verder een mooi aanknopingspunt voor de salarisonderhandelingen met de nieuwe club (hoger salaris en/of % transferopbrengst).

Ajax moet zich gewoon aan de afspraken houden. En als die afspraken zijn dat Vertonghen 15% van de transfersom krijgt, ja, dan heb je daar maar mee in te willigen. Dan hou je alsnog een dikke 10 miljoen over, voor Vertonghen met zijn eenjarige contract is dat zo slecht nog niet. 12 miljoen is een uitstekende prijs....

mensen,relax allemaal, draai het eens naar jezelf toe........ajax wilde 15 miljoen voor jan hebben en wilde evt zakken tot 12 miljoen als jan van de 15% zou afzien want dan zouden ze op hetzelfde uitkomen.nu wil jan een lagere prijs om sneller weg te komen maar ook nog eens z,n percentage, dat zou betekenen dat ajax 5 milj. erop toe moet leggen,ajax had ook vast kunnen houden aan die 15 milj. en wel zn percentage kunnen geven maar jan (en zn zaakwaarnemer) willen allebei, ergens moet je een streep trekken en dat doen ze...........zou je dat zelf ook niet doen als je bijvoorbeeld een huis of iets zou kopen of zeg je dan ook"" ach laat maar zitten die paar duizend euro"" ???

25 juni 2012 om 19:48

5 mil toeleggen? Hoe kom je dáár nou weer bij. 15pct gaat naar Jantje toe, 85 naar Ajax en Jantje speelt in Engeland, dat is het idee. Alleen gaat Ajax nou mieren om die 15pct, dus ze gaan er helemaal niet vijf mil op achteruit, ze gaan er miss vijf minder op vooruit, maar die 15 was alleen maar om in een goede onderhandelingspositie te komen en de 10mil netto die ze krijgen is nog steeds meer dan waar hij voor in de boeken staat.

25 juni 2012 om 20:51

als ajax 15 milj wilt hebben voor de beste speler van de eredivisie van het afgelopen jaar en ze doen al voor 3 milj water bij de wijn om hem die transfer te gunnen en zo zijn transfer te versnellen maar jan wil ook nog eens 15 pct ( 1.8 milj !!) is bij mij toch echt bijna 5 miljoen wat ajax erop toelegt en zo dus 1/3 van het totaalbedrag aan water bij de wijn doet ,los van waar hij voor te boek staat, dat is betaald voetbal nou eenmaal, you win some and you lose some,soms ga je ook op je bek met een miskoop,nu moet je eruit halen wat er in zit, zou jij ook doen als het jou aangaat met een verkoop met wat dan ook......

25 juni 2012 om 21:43

Excuse-moi. Ik dacht dat je zei dat ze vijf mil kosten hadden, maar die 15 was natuurlijk ook wel erg hoog voor een eenjarig contract (ondanks captain enzo). Maar als ik Vertonghen was zou ik gewoon nog ff een jaartje CL spelen (de spurs spelen El..) en dan transfervrij naar een grotere club gaan, miss kan hij dan wel naar Barca als hij een echt goed seizon speelt ipv Puyol, die wordt tenslotte ook oud. Maar er was toch sowieso al 12.6 geboden door de Spurs?

Ik snap niet goed waarom Ajax die 15% niet wil betalen. Als dat in het contract staat, zijn ze daartoe verplicht en hebben ze niks te willen of onderhandelen. Een contract is niet zomaar een papiertje dat je kan negeren als de inhoud je niet aanstaat.

26 juni 2012 om 02:16

Contracten zijn er om aan te passen, dat heet onderhandelen. Dat is wat Ajax nu doet. Vertongen kan ermee in stemmen om (gedeeltelijk) af te zien van zijn 15%. De keuze is aan hem, hiermee instemmen of niet. Stemt hij niet in dan houdt hij zijn aandeel. Ajax betwist die 15% uit zijn contract niet. Stemt Vertogen niet in, dan heeft hij recht op 15% vd transfersom, dat is contractueel vastgelegd.
Stemt Vertongen niet in met het voorstel van Ajax dan is de vraag is of de transfer er dan wel komt. Is gewoon een onderhandelingsstrategie behorende bij de mogelijke transfer naar Tottenham.
De enige vraag is durft Ajax en/of Tottenham en/of Vertongen de deal hierop kapot laten gaan.

Als Vertongen geen transfer krijgt, blijft hij gewoon zijn oude salaris verdienen bij Ajax. Ajax wou (in het verleden) wel met hem onderhandelen over een nieuw contract, maar Vertongen heeft altijd de boot afgehouden.
Voordeel is dat hij volgende jaar transfervrij weggaat en een hoog/hoger salaris kan bedingen omdat hij niets kost.
Nadeel is wel dat het "echte" cashen over een jaar begint.
Risicio is dat hij (ernstig) geblesseerd raakt of uit vorm raakt. In dat geval zullen de gouden bergen (bijv. het Tottenham salaris) verder weg zijn.

Lees ik verkeerd of staat hier dat Jan bereid is dit seizoen gewoon bij ajax te voetballen als hij die 15 krijgen naar de Spurs mag?

Misschien heb ik het verkeerd maar als dat zo is zou ik het gelijk doen als ik Ajax was. Dan heb je 12 miljoen erbij, plus dat Jan nog een seizoen bij ajax voetbalt ipv dat hij transfervrij wegloopt.

Als het Vertongen inderdaad al die jaren minder geld gehad heeft moet hij gewoon voet bij stuk houden.

Overigens vind ik het niet verstandig van Ajax om hem voor deze prijs te laten gaan . Dan maar lekker nog een jaartje Vertongen. Maken we in ieder geval een kansje op de volgende ronde.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren