Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Ze kunnen denken dat het WK van 2014 te ver weg voor hen is'

Laatste update:

Nederland is het negende land in de EK-historie dat de groepsfase besluit zonder punten. Oranje verloor in Oekraïne achtereenvolgens van Denemarken, Duitsland en Portugal en sloot af met een doelsaldo van twee treffers voor en vijf goals tegen. In de optiek van Willy van de Kerkhof heeft Nederland sinds het WK geen vooruitgang geboekt. "Wat er twee jaar geleden wel was, dat ontbrak nu. Keihard werken voor elkaar, dat zat er niet in. We zijn niet op niveau. Als we niet van de sterkste landen van Europa kunnen winnen, dan zullen we de messen opnieuw moeten slijpen."

/

Van de Kerkhof vindt dat de kern van Oranje gewoon moet blijven. "Ik denk dat een Wesley Sneijder, Rafael van der Vaart, Ibrahim Afellay, Robin van Persie en Klaas-Jan Huntelaar makkelijk nog mee naar het WK kunnen", citeert Omroep Brabant. Dat geldt echter niet voor iedereen, zo vindt Van de Kerkhof. "Spelers als Dirk Kuyt, Mark van Bommel en Joris Mathijsen zijn denk ik toch wel spelers die bij zichzelf te rade moeten gaan en kunnen denken dat het WK 2014 te ver weg voor hen is."

"Maar iedereen speelt graag in het Nederlands elftal en er is weinig aanvulling als je kijkt naar de tweede garnituur." Bert van Marwijk hoeft van Van de Kerkhof niet per se weg. "Vaak zie je dat bij minder goede resultaten de bondscoach eieren voor zijn geld kiest. Maar als hij er nog brood in ziet, moet hij gewoon doorgaan."

Dirk Kuyt moet stoppen als Oranje-international

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Denk dat hij hierin gelijk heeft. Er moet in de nieuwe kwalificatiereeks richting het WK 2014 door geselecteerd worden. Er staan talentvolle spelers te rammelen aan de poort die in mijn ogen nu al niet veel minder zijn dan de routiniers die we nu hebben (lees: Mathijsen, vbommel en Kuyt).

18 juni 2012 om 10:52

Wat te denken van, Van der Wiel die dramatisch is. Willems is nog niet klaar voor dit niveau, natuurlijk niet erg hij heeft immers 2 jaar om zich te ontwikkelen en er zijn nog andere gegadigden. De vrij wil ik wel zien en Viergever, Van Rhijn vergeet ik nog, als die zo blijft spelen mag hij wat mij betreft een kans krijgen. Urby natuurlijk oproepen.

Clasie en Maher mogen ook wel de kans krijgen en wat te denken van Narsingh. Tijd om afscheid te nemen van de routiniers die het niveau niet meer aankunnen.

18 juni 2012 om 10:54

Volledig mee eens. Kan niet anders zeggen. Spelers als De Vrij, Viergever en op lange termijn misschien Nuytinck? Zijn leuke verdedigers waar we de toekomst in kunnen. Op het middenveld Clasie en Maher die doorstromen, waarbij ook Strootman nog niet de oudste is om zich te ontwikkelen. En voorin is inderdaad Narsingh een man die een vaste waarde kan worden voor Nederland. Had hem op dit EK ook al graag een keer in actie gezien, maar helaas.

18 juni 2012 om 11:02

Inderdaad, had Narsingh graag in actie willen zien dit EK. Hopelijk krijgt hij een kans in de kwalificatie voor het WK 2014.

Het centrum zie ik wel graag veranderen, Mathijssen en Heitinga zijn bijzonder matig ( niet dat,dat nieuw is; ).

Strootman, Anita, Maher, Clasie..kortom genoeg spelers die wat mij betreft een kans moeten krijgen om uit te groeien naar basisniveau NL elftal.

18 juni 2012 om 16:22

Allemaal leuk en aardig, maar het zijn allemaal 'slechts' eredivisiespelers en nog lang niet klaar voor het grote werk.

Wel vreemd, weinig aanvallende impulzen laatste tijd.

18 juni 2012 om 18:51

Dat maakt niet uit, Sneijder, vpersie, Afellay, Vdv, Huntelaar waren ook ooit eredivisie spelers en kijk nu... Je kan niet van spelers die hier geboren worden verwachten dat ze op hun 15 allemaal bij grote clubs in het buitenland spelen.. Is juist beter dat ze zich hier ontwikkelen en klaarstomen voor het grotere werk...

Trouwens Ronaldo en Romario waren ook "slechts" eredivisie spelers ;

Er was ook geen team, als je Nl in balverlies zag dan klopte dit gewoon niet. Van Persie,sneijder,robben,van Persie bleven gewoon staan.
Met veel geluk bleef het zelfs nog 2-1

18 juni 2012 om 10:52

Dat was met Kuyt op rechts nooit gebeurd.

18 juni 2012 om 11:03

Was het onwil of onkunde. Er is al veel gezegd over de zeer slechte conditie waarin alle spelers verkeerden...

Nee alsjeblieft geen Afellay meer. Ik hoop dat Bert of de nieuwe bondscoach nu toch wel gezien heeft dat Afellay echt he le maal niets toevoegd aan het Ned elftal. In de hele groepsfase heeft hij geen enkele (!) goede pass gegeven. Gutteguttegut

18 juni 2012 om 10:55

Dat vond ik ook maar vind het ook zo dat ik hemzelf dat amper kan verwijten. Hij heeft in 1 seizoen 18 minuten gevoetbald.. Dan verwacht ik er ook gewoon niet teveel van..

18 juni 2012 om 11:05

De laatste weken van het seizoen was hij gewoon fit bij Barcelona. Guardiola stelde hem gewoon niet op en liet hem ook niet meer invallen. Cuenca en Tello kregen de voorkeur terwijl Villa geblesseerd was.. Guardiola zag hem elke dag trainen, weet wat hij in zn mars heeft maar liet hem links liggen. Afellay is gewoon niet goed genoeg voor een topclub en ook niet voor de basis van het Ned elftal.

18 juni 2012 om 11:21

Onelovechris,

Pappegaai in je broek zitten? Voordat je Vd Gijp en co. na gaat praten check aub eerst even of wat hij zegt wel correct is.

Nee, Afellay heeft niet veel gespeeld nee. Maar alleen al die wedstrijd na zijn blessure in de basis heeft hij al meer dan een uur gespeeld. Dat 18 minuten geneuzel is dus onzin. Neemt niet weg dat je dan inderdaad nog steeds niet veel kunt verwachten, maar blijkbaar had bert er vertrouwen in.

Ik denk dat de volgende spelers het WK nog mee moeten kunnen maken:

Van Persie
Sneijder
Vd Vaart
Stekelenburg
Strootman (mits goede ontwikkeling)
De Jong (kan denk ik dan nog wel mee)
Huntelaar
Afellay (mits hij aan spelen toe komt zou hij dan op zijn top moeten zitten)
Willems (als hij zich zo door ontwikkelt is hij op dan een zekerheidje)
Vd Wiel ( als hij zich positief ontwikkelt)

Voor de rest zal het aan de ontwikkelingen van de Nederlanders liggen.

Robben bijvoorbeeld moet je alleen mee nemen als hij dan nog in top vorm is. Anders thuis laten.

Van Bommel, Kuyt en Mathijssen kunnen dan in ieder geval niet meer mee.

Spelers als Sneijder, Vd Vaart en Van Persie hebben zoveel voetballend vermogen en inzicht dat die op hun 30e of 31 nog van toegevoegde waarde moeten zijn.

18 juni 2012 om 11:21

Dat klopt wel maar ik bedoel te zeggen.. Dat kun je hemzelf niet verwijten.. Dat is dan aan de coach..

18 juni 2012 om 16:25

Van der Vaart heeft wel inzicht maar ik denk dat het over twee jaar niet meer te belopen valt voor hem. Hij word niet voor niets iedere wedstrijd gewisselt.

18 juni 2012 om 18:53

Afellay heeft echt geen 18 minuten gespeeld... waar halen ze dat vandaan?? Hij heeft weinig gespeeld dit seizoen maar meer dat 18 minuten. Dit EK vond ik Afellay waardeloos, maar dit is volledig te wijten aan Bvm. Hij wilt toch een speler zonder wedstrijdritme opstellen die maanden geblesseerd is geweest. Van Marwijk is zo'n domme gast man ongelofelijk. Gister ook, je moet een offensief forceren ga je Afellay erin brengen, die amper een bal onder controle kan brengen in deze vorm. vanmarwijk is een waardeloze coach en ik kan niet geloven dat mensen nog twijfelen of hij moet aanblijven, waar ik hem Voor dit toernooi al eruit had gegooid met zn klote opstellingen.

Kuyt moet blijven als pinshitter...

goede 2e spits / rechtsbuiten

18 juni 2012 om 10:51

Zo lang hij die longen als een paard houdt kan hij nog wel mee inderdaad. En zolang er geen concurrentie opstaat, kun je hem er altijd bijhouden.

18 juni 2012 om 10:52

pin-shitter? Wat moet ik me daarbij voorstellen

Pinchhitter bedoel je hoop ik

18 juni 2012 om 10:56

Volgens mij bedoelt ie spijkerpoeper ;

On: Ik weet niet eens of het 2 jaar zo veel beter was. De tegenstanders waren over het algemeen gewoon veel minder en we hadden iets meer geluk. Maar goed was het toen, op 45 minuten na, ook niet.

Door selecteren al direct tegen Turkije, andere jongens de kans geven. Kunnen ze direct ervaring opdoen.

18 juni 2012 om 10:53

Mee eens! laat maar zien dat het je aankunt.

18 juni 2012 om 18:55

Klopt. Van Bommel, Mathijssen, Kuyt, Bouma moeten sowieso weg. Heitinga, vdwiel, Strootman moeten bij betere keuzes ook vervangen worden. Geef de jeugd een kans die zijntenminste trots om voor Oranje uit te komen en zullen zich mijns inziens meer inzetten dan de jongens van deze week.

Zet Robben daar ook maar bij, deze irritante, zelfingenomen, egoistische loser heeft voor mij voor altijd afgedaan. Geen team wordt beter van een Robben.

Met dit voetbal gaan de kwalificatie wedstrijden echt niet makkelijk worden en nu Turkije steeds beter aan het worden is, moeten ze strijden voor de 1ste plek

18 juni 2012 om 10:53

Plek 1 zullen ze denk ik wel halen, het verleden leert dat Turkije het ook nog wel eens lastig heeft tegen landen als Azerbeidzjan.

18 juni 2012 om 16:01

het verleden is niet relevant, omdat er een nieuwe trainer is die wél talenten de kans geeft.

18 juni 2012 om 16:23

En wie zegt dat dat bij Nederland niet gebeurt? Met alle respect maar ook wij hebben met Narsingh, John, De Jong, Clasie, Maher, Strootman, De Vrij, Viergever, Van Rhijn en Willems enorm grote talenten. Dan hebben we nog toppers als Sneijder, Van der Vaart en Van Persie, met Steek in de goal.

Nederland is het aan haar stand verplicht om boven de Turken te eindigen, het gaat echter wel lastig worden, maar gezien het materiaal mag je niet anders verwachten.

18 juni 2012 om 16:25

Na een schandalig toernooi vol met grootspraak, onderschatten van de tegenstanders en 'het komt wel goed'- mentaliteit nog steeds niet afgeleerd?

Ik hoop dat de Nlse spelers ook zo erover denken, dan maakt mijn vaderland zeker kans, wie weet.. Nederland is niet meer onaantastbaar.. (was overigens vol voor Nederland tijdens het EK. Sprak ook met we, dus.).

Ach ja, als beide landen naar het WK gaan, dan ben ik erg blij.

18 juni 2012 om 16:28

@boefje

Let maar op, we staan dalijk gewoon weer bovenaan in de kwalificatiereeks dus ook boven Turkije.

18 juni 2012 om 16:41

@ luzacovic

We zullen zien. Turkije heeft niets te verliezen. Dan is voetballen een stuk eenvoudiger.. Overigens lach ik even hard als Turkije zich plaatst als beste nummer twee.

Er moet inderdaad doorgeselecteerd worden met name in de verdediging. De komende 2 jaar zou ik gebruiken om mannen als Viergever, De Vrij, Van Rhijn etc klaar te stomen. Laat hen maar veel meedoen in de wk kwalificatiewedstrijden. Bert hoeft van mij niet persee weg. Het is duidelijk dat dit niet alleen aan Bert heeft gelegen, maar met name aan de spelers (kwaliteit).

Ik ben groot fan van Kuyt maar ik verwacht niet dat hij nog voor oranje zal spelen in Brazilie. Wel jammer want ik miste gister pressie, opjagen die bende ;

ik hoop wel voor bert van marwijk dat er snel wat verandert.

anders krijg ik toch een hoop dat we van nederland gaan winnen vooral
met onze ''nieuwe elftal''

Doorselecteren:

Van Rhijn
Douglas
Bruma
Maher
Viergever
Narsingh

18 juni 2012 om 11:07

indi
de vrij
Nuiytink

Niet alleen Mathijssen, van Bommel en Kuyt maar ook Boulahrouz, Bouma, Schaars en misschien wel Robben. We moeten vanaf September naar het WK in 2014 kijken. Robben is dan 30 en hij is al ontzettend blessure gevoelig. Niet alleen daardoor moeten we twijfelen, maar ook vanwege zijn ego. Niet mee willen verdedigen vind ik echt zeer triest. Hij vond dus zijn eigen belang belangrijker dan het team belang.

Nou Kuyt is niet me favo speler, maar had hem nu graag op rechts gezien. Die had Coetrao in bedwang gehouden met ze loopvermogen en miss ook nog wat meer kunnen brengen dan robbe, want die was echt onzichtbaar op een hakkie na., Robbe liet hem steeds lopen daardoor kwam VD Wiel in de problemen ( al had hij die al voor het WK)

Ik zou graag de volgende spelers willen zien :

- Boerrichter
- Maher
- Wildschut
- Douglas
- Bruma
- Maduro
- Anita
- Emanuelson

en het kan zijn dat er misschien nog een paar vergeet maar verjonging is gewoon nodig en in deze spelers zie ik wel een bepaalde toekomst

18 juni 2012 om 11:13

Maduro en Emanuelson zijn dan echt niet zo oud meer. Het is me een raadsel waaorm Clasie en de Vrij er niet bij staan. Ook vergeet je nog veel meer jongens, wat een Boerrigter is veel te matig, en ik heb ook mijn twijfels bij Maduro en Bruma.

18 juni 2012 om 11:48

en het kan zijn dat er misschien nog een paar vergeet

18 juni 2012 om 16:27

Boerrigter liet in de eredivisie toch zien dat hij naast een ontzettend harde werker, een fenomenale voorzet heeft, hij is ook nog eens hartstikke snel, heeft zowel een actie binnendoor als buitenom. Of hij het niveau aan kan weet ik niet, maar hij is voor Ajax zo ontzettend belangrijk.

Ik zou hem best willen zien als Back-up, Ola John heeft bijvoorbeeld meer talent, maar bij Boerrigter weet je wel altijd wat je kan verwachten, en slecht is hij zeker niet.

Clasie, Maher en de Vrij, Viergever en Van Rhijn, Willems zal blijven, Narsingh en zoals al gezegd John, met Luuk de Jong als aanstormende spits, maar daar hebben we VP en huntelaar nog lopen.

18 juni 2012 om 17:49

Boerrigther is bijna 26 hij is te oud om nog als talent veschouwt te worden en niet goed genoeg voor de top. Best goede speler hoor, maar geen oranje niveau.

18 juni 2012 om 11:14

Ik heb geen duim omlaag geven maar....... je noemt nu wel heel veel spelers op waarvan ik denk... mwoh.. Wildschut? Bruma? Wat heeft hij laten zien dan? Maar doorselecteren kunnen we van Marwijk kwalijk nemen. Maar laten we eerlijk zijn. Als we denken in resultaatvoetbal, dan had van Marwijk ook weinig reden om door te selecteren tot voor kort.

18 juni 2012 om 11:15

Ik ben met je eens dat we door moeten selecteren, maar om nou Wildschut in Oranje te laten spelen dat gaat me echt wel te ver. Ook zou ik niet voor Maduro kiezen maar juist voor spelers als Clasie en Maher (die overigens wel bij je rijtje staat)..

18 juni 2012 om 11:16

Waarom zou je graag Wildschut willen zien? Leuke speler voor de Eredivisie maar komt absoluut nog te kort. Ik zou dan eerder Ola John kiezen. Vind het een groot talent en hopelijk komt hij bij Benfica vaak aan het spelen toe. Zal een mooie concurrentiestrijd worden tussen Boerrigter en Ola John.

Douglas vind ik matig spelen bij Twente en waarschijnlijk blijft ie bij Twente omdat het voor Twente weinig oplevert. Ik denk dat ie dan nog steeds niet goed genoeg is, hij blijft telkens kleine foutjes maken.

Anita en Emanuelson als wat? Ik vind Anita als linksback niet zo goed en ik denk dat Anita te kort komt op het middenveld. Zelfde geldt eigenlijk voor Emanuelson. Vind hem niet goed genoeg voor de linksback positie en als aanvallende middenvelders hebben we genoeg keus.

18 juni 2012 om 16:52

Douglas? Ik vind hem vrij matig spelen bij Heracles hoor...

Maher is een groot talent. Boerrigter, Wildschut zijn van de categorie net niet. Emanuelson kan nuttig zijn, net als Anita maar met deze spelers win je ook geen prijzen. Bruma heeft nog weinig laten zien. Alleen Maduro bewijst zich aardig op een hoog niveau, maar is ook niet echt een hooglvieger.

Leuk 2 duimpjes omlaag, maar helemaal geen onderbouwing. Laten we een discussie houden

Ik denk gewoon dat Oranje uitgeblust is, net zoals italie na 2006.

Vernieuwing is nodig, 4-3-3 met vRhijn-Douglas-viergever-Willems
Nigel de jong
Maher. Sneijder

Narsingh. - L.de jong - Afellay

Wk 2014 verwacht ik dat maher, luuk en douglas bij topclubs in Europa spelen.

18 juni 2012 om 11:46

Het zou je sieren als je ook gewoon Feyenoorders zou vermelden. Nu doe je je best om ze buiten de verjonging te houden.

18 juni 2012 om 11:52

Eveneens zou ik Clasie en de vrij meenemen als wissel.
zo goed dan?

Vind het toch wel zorgwekkend dat niemand Bouma roept om te stoppen en Bouhla zal er ook wel mee nokken.

Uitgaande van dubbele bezetting:
Keep: Steek/vorm/krul
RB: v/d Wiel/v Rhijn
CV: Heitinga/d Vrij/viergever/vlaar - mocht Bruma zich eindelijk verder ontwikkelen die voor Vlaar.
LB: Pieters/willems
CM: Nigel de Jong/strootman/clasie/anita
LV: Robben/affelay
10: Sneijder/vd Vaart
RV: V Persie/narsingh
S: Huntelaar/ Luuk de Jong/

Al de 'grote' jongens gaan nog wel een toernooitje mee en ik kan me niet voorstellen mits ze het komende jaar/jaren enorm teleurstellen dat zij niet meegaan. Met een aantal aanvallers is het ook nog even afwachten met name Ola John/maher/boerrichter..

18 juni 2012 om 11:48

Vdv vaart, van persie, sneijder, robben zijn allemaal rond de 28. Die gaan 100% mee over 2 jaar. die zijn echt nog wel van waarde voor hun club hoor; wat johan derksen ook zegt, als die weer bij hun clubs komen gaan ze gewoon weer schitteren. van persie is aanvoerder bij arsenal en is hartstikke fit. huntelaar ook. Sneijder kan met zijn inzicht en voetballend vermogen overal goed uit de voeten. Nee daar maak ik mij echt geen zorgen om. over 2 jaar staan wij er gewoon weer, met welke spelers aanvullend? dat ligt aan de ontwikkeling van een paar briljante spelers.

18 juni 2012 om 12:00

Ik twijfel alleen bij Robben. Robben is natuurlijk een geweldige voetballer maar we moeten vanaf nu naar 2014 kijken. De vragen zijn dan natuurlijk:

Is Robben nog steeds zo snel en heeft ie nog steeds de explosiviteit?
Is Robben fit, hij is extreem blessure gevoelig en over 2 jaar is Robben 30.

En hoe wil de bondscoach spelen. Als diegene Huntelaar in de spits wilt hebben dan ben ik van mening dat we Robben thuis moeten laten. We moeten spelers hebben die een goede voorzet kunnen geven zoals Narsingh, Ola John en/of Boerrigter want dan is Huntelaar op zijn best.

Ik denk dat als Nederland zoals Italie had gespeeld tegen Portugal, dat ze die counters beter hadden kunnen bestrijden.
Met een opstelling als deze, een perfect positie voor Emanuelson

stekel
boulahrouiz
vlaar
mathijssen
vd wiel
de jong
vd vaart
emanuelson
sneijder
v persie
huntelaar

Tsjah...als je enkel Mathijsen, Kuyt en van Bommel vervangt los je echt het probleem niet op....sterker nog het zijn 3 personen die altijd voor het teambelang kiezen. Jongens als van persie, Sneijder, Huntelaar, Robben en vd Vaart lopen hebben een groot ego. Ego's heb je altijd in een selectie nodig, maar dit is teveel. Dat moet je ook naar kijken in je selectiebeleid. Het gaat namelijk om het uiteindelijke resultaat, en dat kan wel eens beter zijn met kwalitatief mindere voetballers.

ik ben zeker van mening dat Nederland moet verjongen. Maar wie moeten erin ik kom dan bij deze jongens uit wie er wel eens op het WK kunnen staan. Zie opstelling.

Stekelenburg
V/D/Wiel
Heitinga
Douglas
Emanuelson
V/D Vaart
Sneijder
Affelay
Narsing
Huntelaar
Van persie

Ik denk dat we aan een Robben helemaal niks meer hebben. Was zoo een goeie voetballer vroeger. Maar je ziet dat hij gewoon snelheid verloren heeft en zijn gevoel voor dribbelen is hij kennelijk ook al kwijt.

18 juni 2012 om 11:50

Robben was dit jaar ook nog erg belangrijk voor Bayern. door hem kwamen zij nog in de buurt van het kampioenschap. Nee robben moet even helemaa lopnieuw beginnen. hij is een wereldvoetballer, maar het lukte gewoon niet. zoals ook bij van persie en huntelaar.

Ik mis Dost en Van Wolfswinkel in de rijtjes van nieuwe spelers voor Oranje.

Volgens mij slaan ze de plank weer volledig mis deze gebroeders. Nederland moet nu echt eens wat gaan leren van de buurlanden. Als we nu weer de kern gelijk houden en alleen de oudjes vervangen blijft hetzelfde probleem ontstaan. Constante veranderingen zorgen ervoor dat er nooit een topteam komt te staan. Laat ze eens kijken hoe de Duitsers het hebben gedaan! Die zijn 4 jaar geleden begonnen te bouwen aan een nieuw Duits elftal na een mislukt EK. Aan het EK 2008 deden van de huidige selectie slechts 6 spelers mee. Echter aan het WK 2010 deden al 15 spelers mee die nu ook in de selectie zitten (en nog altijd is het een extreem jonge selectie). Dus neem een voorbeeld aan de Duitsers, hou een stuk of 6 tot 10 jonge spelers bij de selectie en ga voor de rest doorselecteren! Ik zou bijna zeggen: Vorm, Krul, vd Wiel, Willems, Vlaar, Afellay, de Jong en Sneijder mogen nog terugkomen voor het volgende WK en EK en de rest moet vervangen worden door jonkies. Dat is de enige manier om structureel te bouwen aan een nieuwe generatie. En daar is volgens mij van Marwijk niet de juiste persoon voor. Er moet een bondscoach komen die jonge spelers beter maakt en kan ontwikkelen en daarnaast een team kan bouwen. Hiddink, van Gaal of Verbeek zouden ideaal zijn om een dergelijk elftal te begeleiden.

Nou chargeer ik even, maar Oranje zou verdedigend beter voor de dag zijn gekomen als gewoon de volledig Nederlandse verdediging van Feyenoord was meegenomen.

Ik denkt dat van Bommel en Kuyt niet stoppen als international, en wel meegaan naar het WK 2014, maar dan zitten ze daar waarschijnlijk het hele toernooi op de bank, ik denk dat Oranje het op het WK 2014 dan niet verder schopt als de 1/8e finales, helaas.

Het ziet er heel slecht uit met de toekomst van oranje als ik die namen zo lees. Negen van de tien hebben niet de potentie om spelers te worden die iets kunnen betekenen op een ek of wk. Hopen dat de generaties die nu succes boeken met onder 17 zich snel ontwikkelen, anders worden het hele magere jaren.

Nou eh ik mag toch hopen dat van Marwijk met zijn PSV kornuiten de laan uit word gestuurd of zelf opstappen en dat van Bommel, Mathijsse, Kuyt, Bouma en Boulahrouz bij zichzelf te rade gaan en beslissen dat het wel weer leuk is geweest in Oranje.

Er moet nu gewoon een frisse start worden gemaakt. Geen BvM meer. Nieuwe coach. Vertrouwen in nieuwe spelers. Je merkt aan alles dat het Psvers waren die de selectie hebben samengesteld. Geen vertrouwen in talenten. Alleen maar ouwe hap selecteren.

Keepers mogen van mij wel blijven.

Nieuwe verdedigers: van Rhijn, van Dijk, Nuytinck, Viergever, de Vrij, Gouweleeuw, Büttner, Janmaat, Martens Indi, Douglas, Bruma

Nieuwe middenvelders: Fer, Clasie, Anita, S. de Jong, Maher, Foor, Roorda

Nieuwe aanvallers: Boerrigter, Dost, van Wolfswinkel, John, Castaignos

Dan heb je naast dit nieuwe talent natuurlijk nog steeds de beschikking over:

Verdedigers: Heitinga, Maduro, vd Wiel, Pieters, Vlaar, Willems

Middenvelders: vd Vaart, Sneijder, de Jong, Schaars, Strootman, Afellay, Emanuelson, Drenthe, de Guzman

Vleugelaanvallers: Robben, van Persie, Elia, Narsingh,

Centrumspitsen: Huntelaar, L. de Jong

En dan zul je altijd zien dat er in de tussentijd tot het Wk2014 nog een paar talenten op zullen staan zoals Depay, Vilhena, Klaassen.

Het wordt tijd voor een frisse, gretig nieuwe generatie, met behulp van ervaring Sneijder, van persie en huntelaar en robben.

En belangrijker, linkspoot op links, rechtspoot op rechts, daar ging het gister weer mis!

Er loopt zoveel talent te trappelen, ik maak me geen zorgen!

Ronal Koeman in dubbelfunctie naar nederlands elftal.

Zet daar gerust Heitinga en van der Wiel op dit lijstje en misschien ook Robben als hij blijft falen!

Ik denk dat Mathijsen, Van Bommel en Kuyt wel worden aangemoedigd om te stoppen als international. Want als zij daar zelf niet voor kiezen, kiest een ander (de bondscoach) daar wel voor. Hou de eer aan jezelf...

Daarnaast zijn er een aantal spelers die ernstig rekening moeten houden met kredietverlies ten aanzien van hun rol bij Oranje. Zo heeft de gemankeerde Heitinga de positie van centrumverdediger wel erg nadrukkelijk in de etalage gezet voor de jonge Eredivisieverdedigers die hem straks in de nek hijgen. En wat te denken van Van der Wiel, die zowel in de grote wedstrijden bij Ajax (feyenoord, Real Madrid...) als in Oranje permanent bewijst dat hij wel erg snel de hemel is geprezen als de rechtsback van de toekomst, en dat 35 interlands spelen niet altijd iets zegt over je niveau. Verder is het Robin van Persie wel duidelijk dat hij zich niet als dé vedette van Arsenal kan profileren in Oranje. Voor het tweede opvolgende toernooi maakt hij die status totaal niet waar in Oranje.

Nu moeten we inderdaad door selecteren:

Voor de Keepers positie:

Eerste 3: Steek, Krul, Vorm. om ervaring op te doen cillissen mee nemen en evt ook Mulder als hij zich door blijft ontwikkelen.

Voor de Verdediging:
Houden: Heitinga, Pieters en vdwiel en Willems alleen als ze niet stil blijven staan maar flink verbeteren.
Nieuw: Indi, de vrij, vrhijn evt Maduro als hij ontwikkeld., Buttner, nuytinck, janmaat, gouwenleeuw.
Middenvelders:
Houden: de Jong, Sneijder, vdvaart, strootman, affelay, schaars, emanuelson, maher, anita, clasie.

Aanvallers:
Houden: vpersie, Huntelaar, De Jong, Narsingh, Elia( als hij weer gaat spelen bij een club)

Nieuw: Boerrigter, van Wolfswinkel, Castaignos.

En eventueel nog talenten die ineens hard groeien.

Tsja, doorselecteren zou logisch zijn ja. Maar makkelijker gezegd dan gedaan. Ik zie enkele spelers die subtop zijn en wellicht kunnen doorgroeien naar top....narsing, Dost, Douglas, van rhijn, Clasie, anita, strootman, Nuytinck bijvoorbeeld....maar de wk-kwalificatie reeks begint alweer in september en aan turkije zullen we een hele kluif hebben...en of deze spelers nu op korte termijn het niveau verhogen?...ik betwijfel het

Er moet heel wat veranderen wil dit team nog goed presteren op het WK 2014
Ze moeten eerst beginnen met door selecteren en dit vind ik een mooie opstelling voor de toekomst.

Krul
van Rhijn - de Vrij/ Douglas - Viergever - Willems/pieters
Maher/anita - Sneijder - Strootman/de Jong
Narsing - huntelaar - v Persie

Doe ons dit vergeten en win het WK van 2014 a.u.b. Spelers zoals van Bommel niet mee nemen voegen niets toe.

Mathijssen, Heitinga, Van Bommel, Kuyt allemaal thuis laten zijn dan te oud en kunnen het niet meer aan.
Tegen belgie gewoon met een volledig ander elftal starten allemaal jongens van de toekomst erin zetten en kijken wat zij er nu al van bakken.

Een nieuwe verdediging voor het WK 2014 met spelers zoals De Vrij, Viergever, Willems en van Der wiel misschien ook Nuytinck.

Willems heeft 2 jaar om ervaring op te doen dit ek heeft die al wat ervaring meegepikt.
Narsingh nu voor niets meegenomen maar ik hoop dat hij de kans krijgt om zich te bewijzen en zich in het elftal te spelen.

Spelers zoals Maher, Viergever, De Vrij, Nuytinck, Clasie allemaal jongens voor de toekomst ik zou er snel mee aan de slag gaan. Kunnen zelfs verassen op het Wk.

Van mij mogen Mathijsen, Van Bommel, Heitinga en Sneijder (goede voetballer maar past niet in het aanvallende spel van Oranje maar meer in het countervoetbal van Inter), Robben, Huntelaar en Kuyt voortaan thuis blijven. Nieuwe verdedigers door laten stromen en een team bouwen rondom Van der Vaart en Van Persie.. Van Gaal (of Rijkaart) voor de groep en de nadruk weer op goed voetbal.. Dat resultaat voetbal siert Oranje niet en levert nu al 8 jaar niks op.

Kom op jongens al die namen wat iedereen noemt? Clasie, van rhijn, de vrij, viergever?? Ze spelen 1 seizoen leuk voetbal! Van rhijn messchien 8 wedstrijden! Ook deze jongens zullen je niet redden het volgende wk! Oke ze moeten mee natuurlijk voor de ervaring, maar verwacht er niet teveel van... Iemand wat bij Feyenoord op het middenveld of in verdediging staat of 1 seizoen bij een topclub zal niet tegen de big boys zoals messie en Ronaldo op kunnen... Ik verwacht niks het aankomende wk, denk zelf dat de kwalificatie heel lastig gaat worden.. Het duurt minimaal nog 3\4 jaar voordat de nieuwe generatie potten kan breken voor Nederland. Op naar Frankrijk 2016!

Ben het wel met driegetti eens. De verdedediging baart me nog het meeste zorgen. Ik hoop dat jongens als De vrij, Bruma, Rekik en misschien Gouweleeuw en Van Dijk dit gaat op kunnen vullen. Vooral Rekik heeft me op het jeugd EK in positieve zin verrast, maar is ook pas 17 jaar.
Ik vind Nuytinck te traag voor het absolute topniveau, type Wisgherhof, net niet.

Verder op het middenveld absoluut Maher een kans geven. En doorselecteren met Strootman, Clasie, Siem de Jong.
Voorin Narssingh een kans geven en ook zeker Ricky van Wolfswinkel. Denk dat wellicht nog niet over 2 jaar, maar zeker over 4 jaar onze nieuwe aanvalsleider is.

2016 in Frankrijk zie ik het wel weer zitten!

Met al die gasten die hier worden genoemd die in aanmerking zullen komen voor het NL elftal heb je niets maar dan ook niets in Brazilie te zoeken,ten eerste het komt te vroeg ten tweede zullen de meeste nog steeds in Nederland voetballen of bij subtopper spelen en zo dus te weinig ervaring hebben om mee te doen om de titel,zou wel een goede ervaring zijn maar meedoen om de eerste prijs a me nooit niet EK 2016 en WK 2018 daar moet je gaan oogsten.

Douglas en bruma nieuwe centrale verdedigers, niemand komt er doorheen.
Urby op links, en boulahrouz op rechts

Ze moeten echt allemaal stoppen.weg met die arrogante figuren,die werkrlijk niets voor elkaar over hebben.laat van Marwijk maar eens beginnen met een echt jong team op te bouwen,net als Frankrijk en Duitsland.die hebben er nu profijt van.

Zou toch graag deze spelers in de kwalificatie zien

LV : Willems , Emanuelson
CV : Nuytinck , de Vrij , Bruma , van Rhijn , Douglas , Viergever
RV : misschien Janmaat als hij zich doorontwikkeld.

Voor het middenveld : Maher , Fer.
Aanvallend : van Wolfswinkel , John , Narsingh en misschien Castaignos en Elia weer terug als hij gaat spelen.

Jongens als Anita en Clasie noem ik niet omdat ik denk dat zei niet per se heel veel beter gaan worden dan dat ze nu zijn , kunnen me nog verassen maar zie daar geen potentiele Oranje klanten in.

Meen je dat nou? Anita en clasie kunnen niet beter worden? Clasie is piepjong en het is zijn eerste seizoen. En Anita is 1 van de redenen waarom Ajax kampioen is geworden!

Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom mensen het somber in zien. We hadden volgens mij namelijk de slechtste verdediging ooit. Nu komen er weer verdedigers aan waar ik meer vertrouwen in heb.

De keepers: zijn jong, die gaan nog wel een aantal jaren mee.

De verdedigers: Van Rhijn, De Vrij, Bruma, Rekik, Nuytinck, Douglas, Viergever, Willems, Pieters en Van der Wiel zijn allemaal nog hartstikke jong. Ze hebben aardig wat potentie, de 1 wat meer dan de ander maar nu moeten ze het doen. Ze moeten nu laten zien dat ze er over 2 jaar in Brazilië erbij willen zijn. Er is dan ook gelijk veel meer concurrentie dan wat ze de laatste jaren hadden. Ik zie waarschijnlijk Heitinga in September als basisspeler maar ik ben er niet zo ervan overtuigd of het in 2014 ook zal zijn. Daarom heb ik al veel meer vertrouwen in de verdediging dan tijdens dit Ek.

Ik zie nergens de naam Maduro, maar ik ga zeker op hem letten. Hij kan een frisse start maken bij Sevilla en een voordeel voor hem is dat hij het land al kent. Hij zal dus weinig moeite hebben met aanpassen en als hij wekelijks laat zien dat hij het niveau van Spanje en van het Europa League aan kan dan kan hij er over 2 jaar er zo maar bij zijn.

Over 2 jaar hebben we nog steeds spelers zoals: Sneijder, Van der Vaart, Van Persie, Huntelaar, Robben, Afellay etc. tot onze beschikking als het nodig is. En hopelijk gaan de talentvolle ouderwetse buitenspelers zoals Ola John, Boerrigter en Narsingh ook goed presteren zodat de spits van Oranje ook weer meer kan scoren. Dat heb ik echt gemist, goede ouderwetse buitenspelers.

Hoe vaak heb ik het wel niet gehoord dat mensen zeggen dat er na deze lichting niemand meer komt. Dat dacht men in 1974 ook en in 1988 ook.

Ook nu staan er weer toptalenten in de wachtrij die klaar zijn om stappen te maken.
Er zijn ook jaren geweest dat men Sneijder niet klaar achtte voor de absolute top vanwege zijn fysiek maar je ziet hoe hij is gegroeid.

Maher, van Rhijn, Bruma, Narsingh, van Wolfswinkel, Willems... zijn allemaal gasten waar ik wel potentie in zie de komende jaren. Van Bommel en Kuijt is misschien passé maar spelers als Heitinga, Sneijder, Afellay, van Persie, Huntelaar... kunnen gewoon nog prima van waarde zijn over twee jaar.

Ik ben er niet zo bang voor.
Afscheid nemen van een aantal spelers uit de oude garde en een nieuwe start maken.
En vooral doorselecteren. Van der Wiel mag van mij best eens aan de kant worden gezet voor bijvoorbeeld van Rhijn.

18 juni 2012 om 15:56

Dat is het juist. Er is genoeg talent. Maar je hebt een bondscoach nodig die radicale beslissingen kan en durft te nemen. Op een gegeven moment moeten spelers afgeschreven worden (voor het basiself of helemaal uit de selectie). Dus de coach moet doorselecteren.

Alle egotrippers zijn dan net 30, dus ze kunnen in principe nog mee. Welke coach zal hun op de bank behouden of helemaal niet selecteren om talenten een kans te geven?

Er zijn twee coaches die dat kunnen: van Gaal en de Boer. Op dit moment is de trainerskeuze het belangrijkst.

18 juni 2012 om 17:30

Van Marwijk heeft ook wel door geselecteerd maar is blijven hangen in zijn oude tactiek en was er waarschijnlijk ook van overtuigd dat die opnieuw zou werken.

Daar heeft hij in gefaald en hij moet met name tot de conclusie komen dat sommige spelers gewoon niet fit waren of net over de top heen zijn (mathijssen, van Bommel, Kuijt).

Hij had naar mijn idee best met Narsingh op rechts kunnen spelen.
Die was fit en kan ook iets extra's brengen. Afellay is zijn paradepaardje maar heeft haast niet gespeeld...

Iedereen roept maar doorselecteren, maar als je dat doet kost het heel wat tijd om er een team van te maken.
Het is natuurlijk nog maar de vraag of het wel wat wordt met al die talenten. Veel van deze talenten spelen nog in de eredivisie wat op internationaal niveau te laag is.

Er is genoeg talent in ons landje om eventuele mensen die er mee stoppen op te vangen, dat is het probleem niet. Ik beperk me tot jongens waarvan ik denk dat ze het niveau van de huidige verdediging kunnen halen of verbeteren. Let wel dat ik Pieters, Van der Wiel en Willems in deze uiteraard meeneem en ook Strootman, Narsingh, Elia, L. De Jong e.d. voor de overige posities. Eigenlijk iedereen die een redelijk vaste international is of meeging naar het Ek.

Verdediging: De Vrij, Van Rhijn, Gouweleeuw, Nuytinck, Bruma, Van Dijk, Douglas, Rekik, Büttner, Martins Indi en Viergever. In mijn ogen allemaal jongens met potentie.
Middenveld: Maher, Clasie, Wijnaldum, Fer, Anita, Foor, K. Ebecillio, Van Ginkel, Bacuna, S. de Jong, Vilhena (echt zwaar van onder de indruk), Aké. We mogen niet klagen.
Aanval: Castaignos, Van Wolfswinkel, John.

Pijnpunt zal in de aanval zitten. Als een Robben stopt, zie ik niet zo één-twee-drie een vervanger van dezelfde klasse op de vleugels. Dat het er dit EK niet uitkwam, neemt niet weg dat hij nog altijd een topspeler is.

Er zal niet rigoreus verjongd worden, omdat er een kwalificatie begint voor het Wk
Jammer , want als je niet verjongt heb je op het WK ook niets te zoeken

Vele namen worden nu genoemd, waarvan ik er een aantal graag ziet verdwijnen en anderen die ik graag een kans ziet hebben

Keepers geen probleem
Zoet Stekelenburg Cillissen , Mulder, Krul m Vorm

De hele verdediging weg
Willems die kan als enige er bij blijven
van der Wiel heeft aangetoond totaal niet te zijn gegroeid en staat stil
Vlaar zou nog kunnen , maar ook hij zal zich verder moeten ontwikkelen
Dan hebben we Buttner, de Vrij , Viergever, Bruma , Willems dus, van Rhijn , Nuytinck, Gouweleeuw, Indi, zelfs een jochie als Nathan Ake is al beter dan wat er nu liep

Middenveld is zo matig gebleken
Sneijder kan wel verder Clasie, Fer, Maher, Strootman, Manuelson , Anita Drenthe ,
allemaal middenvelders die door durven te dekken en naar voren te spelen

Aanvallers
van Persie , Wolfswinkel, narsing, Elia, de Jong , de Jong, Boerigter Castoignes

Voor allen geldt natuurlijk doorontwikkelen en verbeteren

Laat op het wk van 2014 maar spelers spelen die er wel voor willen werken ik had dat met deze opstelling gedaan

Stekelenburg
Van Rhijn---bruma---douglas---büttner
Strootman---clasie
Narsingh---sneijder---boerrigter
L. de Jong

18 juni 2012 om 15:40

ipv Bruma zou Ik viergever/ de vrij centraal zetten en linksback toch willems.
Daarnaast strootman vervangen voor nigel de jong en clasie voor maher.

Boerrigter weg voor robben/afellay.

Er moet gewoon nu gerenoveerd worden. Nu is gewoon het moment.

Weg: Mathijsen, Kuyt, Van Bommel, Boulahrouz

Nieuw mogelijke opties: Viergever, Douglas, Nuytinck, De Vrij, Anita, Clasie. Voor Kuyt gewoon Ola John en Narsingh meer de kans geven.

Dan komt het weer helemaal goed met ons Oranje. Of dat met Van Marwijk of zonder is ben ik persoonlijk nog niet over uit

En omdat ik mijn reactie niet kan aanpassen wou ik ook nog zeker Ricardo Van Rhijn noemen, die moet gewoon de strijd aangaan met Van Der Wiel, die kan gewoon zijn plekkie verliezen aan Van Rhijn.

Eerst maar eens Van Marwijk ontslaan. Dan kan daarna Koeman, Adriaanse, Van Gaal of Hiddink de boel overnemen en eens doorselecteren.

Spelers die zeker plaats moeten maken: Van Bommel, Van der Wiel, Mathijsen en Robben.

Het kan me echt niks schelen of ze bij hun club goed voetballen. Als je voor eigen land uitkomt dan moet je het niveau aankunnen en een stapje extra willen doen (ja Robben, jij ook).

Spelers die er zeker bij moeten komen: Narsingh definitief. Ola John (mits hij regelmatig speelt), Boerrigter en Van Wolfswinkel.
Op het middenveld: Anita, Clasie, Maher.
In de verdediging: De Vrij, Viergever en Janmaat. Eventueel Van Rhijn. Maar ik vind dat wat opportunistisch allemaal. Die jongen heeft ook nog maar een half seizoen in de eredivisie gespeeld. Maar hij lijkt inderdaad wel talent te hebben.

Verder moet Emanuelson onder de nieuwe bondscoach weer het vertrouwen krijgen. En ik hoop dat Fer z'n ontwikkeling doorzet.

18 juni 2012 om 16:11

Apart dat je de Boer niet noemt? Naar mijn belevenis zijn er drie geschikte kandidaten: de Boer, Koeman en van Gaal (chronologische volgorde). Op dit moment is de trainerskeuze belangrijk. De (top)talenten zijn er, maar een trainer is er nog niet (zal BvM wel opstappen? Ook een vraag..).

Wat betreft talenten, ik ben ook een voorstander van 'het afwachten en zien'-methode. Deze jongens zijn goede spelers en kunnen misschien de top halen. Maar we moeten ze niet al te snel oordelen, want dan zie je het resultaat (zie van der Wiel).

Ik vind dat Narsingh, John en Viergever sws erbij horen. Verder wil ik de Vrij, Maher, Clasie, Anita en Fer vaker in actie zien. En de rest moet zich goed doorontwikkelen en hopen op een kans.

Exit players: Matthijsen, van der Wiel, van Bommel, Robben, Boulahrouz, van der Vaart, Kuyt en Bouma (zeker).

18 juni 2012 om 16:19

De Boer had ik inderdaad ook kunnen noemen. Maar die heeft net een nieuw contract getekend dacht ik. En Gert-jan Verbeek ook. Wat ik ook wel een goeie had gevonden.

Maar misschien kan de Knvb wel het contract van De Boer afkopen. Ik vind dat echt een geweldige coach. Misschien nog niet eens vanwege de manier van voetballen. Maar hij is altijd zelfkritisch en staat netjes de pers te woord. Daar kan Van Marwijk nog wat van leren. En hij heeft gewoon verstand van voetbal. Hij kraamt niet alleen cliches uit.
En boven alles.. hij wil aanvallend voetbal spelen.

18 juni 2012 om 16:36

Inderdaad, misschien moet de Knvb echt overwegen om de Boer te benaderen. Op dit moment is de Boer de juiste kandidaat voor het Nederlandse elftal. Hij is een coach die de fouten panklaar op tafel zet, zonder eromheen te draaien. Gewoon een man van zijn woord.

Verder kan hij degelijk omgaan met ego's. Als ze niet in het teambelang willen spelen, dan spelen ze niet (zie el Hamdoui en Aissati). Dat is echt gaaf van hem. En hoe jij het zegt: Nederland zal een bepaalde filiosofie/speelwijze hanteren, wat nu te wensen overlaat.

Ik kan m'n reactie niet aanpassen. Maar ik wil toch nog even zeggen dat Kuijt er natuurlijk ook mee moet stoppen.
En ik vind sommige namen die hier rondgaan, wel erg opportunistisch. Martins Indi vind ik trouwens wel een goeie. Maar Foor en Nuytinck mogen het eerst weleens bij een grotere club laten zien. Castaignos moet eerst maar weer eens aan spelen toekomen.

Ik dacht dat Van Rhijn ook prima centraal achterin kan? Verder is het hopen dat spelers als Nuytink, Buttner (duitse subtop?) en Narsing mooie transfers gaan maken en aan spelen toekomen bij hun nieuwe club. Dan zou ik zo spelen, als ze allemaal basisspelers zijn bij hun club. Naast deze 11 nog spelers als John, De Vrij, Viergever, Maher, Willems blijven oproepen.

En wat mij betreft spelers als Van Bommel, Bouma, Matthijsen en Kuyt nooit meer oproepen, en Stekelenburg, VD Vaart, Persie, Huntelaar, Robben ect moeten het maar accepteren mochten ze eens op de bank komen, anders mogen zij er ook uit.

Krul
Van De Wiel
Van Rhijn
Nuytink
Buttner
Clasie
Sneijder
Emanuelson
Narsing
Huntelaar
Affelay
18 juni 2012 om 16:39

Zet van Rhijn mooi op de rechtsback positie, Douglas centraal. Naast Douglas zou ik dan eerder voor Viergever dan voor Nuytinck gaan, Nuytinck is mijns inziens toch te langzaam als je ver van je eigen goal af wilt verdedigen.

Waarom zou Kuyt moeten stoppen??

18 juni 2012 om 16:33

Als de competitie start is hij alweer 32 jaar. En met het WK 34. Dat zijn geen leeftijden voor aanvallers. Als hij zich wilt laten omturnen tot rechtsback dan zou ik daar eventueel nog iets in zien.

Dit lijkt mij een leuke opstelling voor de toekomst, een soort 5-3-2 met sterk opkomende backs.

Keepers is geen verandering noodzakelijk
Achterin: Heitinga, Willems, Viergever, V Rhijn, De Vrij, Pieters, V d Wiel, Douglas, Buttner, Gouweleeuw, Bruma, Janmaat, Martins Indi.
Middenveld: Sneijder, Clasie, N. De Jong, Strootman, V/d Vaart, Maher, Emanuelson, Anita, Fer, S. de Jong
Aanval: V Persie, Huntelaar, Narsingh, Ola John, Affeley, Robben, Elia, Dost, L. de Jong, V. Wolsfwinkel

Van de bovenstaande spelers kun je een goed team samenstellen.
4-3-3
Stekelenburg
De Vrij, Viergever, Douglas, Willems
Clasie, V Persie, Strootman
Narsing, Huntelaar, Ola John

Stekel
De Vrij
Douglas
Heitinga
Wiel/Rhijn
Nigel/Stroot
Vaart/Clasie
Urby/Willems
Sneijder
Van Persie
Huntelaar

Op het WK hoop ik dat de volgende spelers meegaan: van Rhijn, de Vrij, Maher, Clasie, Emanuelson, Anita, van Wolfswinkel en John en dan Kuyt, Boularouz, van Bommel, Matthijsen en nog een aantal weg.

Laten we eerst eens afstappen van die akelige 4-2-3-1 systeem met 2 controleurs. Dat werkte 2 jaar geleden misschien, maar nu niet. Ik prefereer niet meteen de klassieke 4-3-3 systeem, maar een tactisch systeem dat perfect bij deze generatie en de opkomende generatie past.

Stekelenburg of Krul op de goal, met daarachter Vorm of een Vermeer/cillessen.

Verdediging is diep droevig dus zou ik afscheid nemen van Boulahrouz, Vlaar en Mathijsen. Naast Heitinga zou ik dan Douglas neerzetten. Speelde een matig seizoen, maar is jong en in potentie een topverdediger met goede opbouw kwaliteiten. Daarachter Viergever, Gouweleeuw, Nuytinck en de Vrij. Backs: v Rhijn, vd Wiel, Willems, Pieters, Emanuelson en Buttner

De middenvelder van deze tijd moet kilometers kunnen lopen en perfect kunnen passen.
Dan vallen v Bommel en vd Vaart al af, die houden dat geen 90 minuten vol, dus zou ik Strootman, Maher, Anita en Clasie en Fer uitproberen op die posities, want hun voldoen aan die eisen, mits ze niet door ontwikkelen natuurlijk.
Sneijder, vd Vaart of v Persie op 10 met daarachter

Qua aanvallers zou ik kiezen voor Huntelaar in de spits met daarachter L. de Jong, v Wolfswinkel en Dost. Op de flanken Robben, Narsingh, Ola John en Boerrichter

Dan kom ik uit op de volgende namen die wat mij betreft in aanmerking kunnen komen:
(K) Stelekenburg, Krul, Vorm, Vermeer/cillessen (1e keeper van Ajax)
(cv) Heitinga, Douglas, Viergever, de Vrij, Gouweleeuw, Nuytinck
(lb) Emanuelson, Willems, Pieters, Buttner
(rb) v Rhijn, vd Wiel
(cm) N. de Jong, Maher, Strootman, Clasie, Fer
(am) Sneijder, vd Vaart, v Persie, Afellay, S. de Jong
(A) Huntelaar, L. de Jong, v Wolfswinkel, Dost
(la) Robben, Ola John, Boerrighter
(ra) Robben, Narsingh

Opstelling tegen de Belgen (4-2-1-3):
Doel: Stekelenburg
LB: Emanuelson
CV: Heitinga, Douglas
RB: v Rhijn of vd Wiel
CM: N. de Jong, Maher
AM: Sneijder
LA: Robben of Ola John
CA: Huntelaar of v Persie
RA: Narsingh

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren